پاورپوینت کاروانسرا و بررسی نمونه کاروانسرا ها

پاورپوینت کاروانسرا و بررسی نمونه کاروانسرا ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 1.934 مگا بایت

تعداد صفحات : 73

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت کاروانسرا و بررسی نمونه کاروانسرا ها

کاروانسرا های زیادی وجود دارند که بنا به داشتن معماری و طراحی و سایر عناصر جذاب مورد تحلیل و بررسی معماری قرار میگیرند و افراد و معماران به تجزیه و بررسی بیشتری از این مکان ها می پردازند از این رو با توجه به اهمیت این مسئله در این مقاله به ارائهپاورپوینت تحلیل کاروانسراوپاورپوینت بررسی نمونه موردی کاروانسرا هامی پردازیم تا دوستان و عزیزانی که به اطلاعات راجع به کاروانسرا ها و تجزیه و بررسی نمونه کاروانسر های مختلف و معروف که درادامه به ذکر نام انها می پردازیم نیازمندند به دانلود این پاورپوینت در 73 اسلاید بپردازند و به بانک اطلاعاتی کاملی در این زمینه دست پیدا کنند .

پاورپوینت بررسی کاروانسرا

قبل از اینکه به ارائهپاورپوینت کاروانسرا و بررسی نمونه کاروانسرا هابپردازیم به ارائه اطلاعات و مطالبی راجع به کاروانسرا ها می پردازیم ,‌ قبل از هر چیزی به تعریفی از کاروانسرا ها می پردازیم که باید گفت این واژه ریشه در زبان پهلوی دارد و به معنی مکانی می باشد که مسافرین را جا میدهد و مکانی برای اسکان مسافرین بوجود می آورد و بطور کلی دارای پلان هایی هتسند که در شکل های مربع و ی مستطیل کلی هستند و دارای فضا های زیادی هستند تا بتوانند نیاز تمامی افراد مراجعه کننده را برطرف سازند که امروزه کاروانسرا های کمی به ارائه خدمات به مسافرین می پردازند و بنا به معماری گذشته و قدیمی دیگر مورد استفاده نیستند .

پاورپوینت کاروانسرا و بررسی نمونه کاروانسرا ها

پاورپوینت بررسی کاروانسرا

کاروانسرا ها که در گذشته بسیار مورد استفاده بودند و به برطرف کردن نیاز هایافراد مراجعه کننده و مسافرین می پرداختند را میتوان امروزه نیز در قالباقامتگاه های بین راهیمشاهده کرد که این اقامتگاه ها نیز به ارائه خدماتی شبیه و بیشتر از کاروانسرا ها می پردازند و نقشی مشابه دارند . در رابطه با این مکان ها گفت که سر دربلندی دارند و در خروجی و ورودی مشترکی دارند و بسیار بزرگ می باشند که درپاورپوینت کاروانسرا و نمونه موردی کاروانسرااطلاات بیشتری راجع به این مکان و نمونه کاروانسرا های معروف وجود دارد .

سر فصل های این تحقیق

  • مقدمه
  • کاروانسراها در طول تاریخ
  • معماری کاروانسراها
  • انواع کاروانسرا
  • گالری عکس
  • ارائه اطلاعات کامل و بررسی نمونه موردی کاروانسراهایی همچون :
  • کاروانسرا سنگی زنجان
  • کاروانسرای قلعه خرگوشیجاده یزد – اصفهان
  • کاروانسرای قصربهرامجاده گرمسار – ورامین
  • کاروانسرای افضلشوشتر
  • کاروانسرای مادرشاهاصفهان
  • و …..
  • http://uupload.ir/files/pneh_1.png

http://uupload.ir/files/0ai_2.png


http://uupload.ir/files/oxit_3.png

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت معرفی شهر تاریخی اصفهان

دانلود پاورپوینت معرفی شهر تاریخی اصفهان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 5.006 مگا بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پاورپوینت معرفی شهر تاریخی اصفهان
دانلود پاورپوینت معرفی شهر تاریخی اصفهان

فهرستمطالب:

معرفی اجمالی اصفهان

موقعیت جغرافیایی

بعضی از آثار باستانی

معرفی مسجد امام

میدان نقش جهان

پل شهرستان یا پل جی

مسجد جامع اصفهان

پُل مارنان

پل بابا رکن الدین یا پل خواجو

صنعت و اقتصاد اصفهان

ترابری اصفهان

غذاهای سنتی

تصاویری از آثار باستانی

نمایش فیلم قسمت اول

نمایش فیلم قسمت دوم

---------

اِصفَهان:

شهری باستانی-توریستی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان به لحاظ جمعیت پس از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ و توسعه‌یافتهٔ ایران و یک‌صد و هفتاد و یکمین شهر پرجمعیت دنیاست.این شهر در میان سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به ویژه در قرن شانزدهم میلادی در میان حکومت صفویان هنگامی که برای دومین بار پایتخت ایران شد، رونق فراوانی گرفت. حتی امروزه نیز شهر مقدار زیادی از شکوه گذشته خود را حفظ کرده‌است. بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که تعدادی از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد. این شهر به داشتن معماری زیبای اسلامی و بسیاری از بلوارهای زیبا، پل‌های سرپوشیده، کاخ‌ها، مسجدها و مناره‌های منحصربفرد معروف است. این امر باعث شده‌است که در فرهنگ ایرانی اصفهان نصف جهان لقب بگیرد.میدان نقش جهان یکی از بزرگترین میدان‌های دنیاست و نمونه برجسته‌ای از معماری اسلامی است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده‌است.

موقعیت جغرافیایی

اصفهان در ۴۳۵ کیلومتری تهران و در جنوب این شهر قرار دارد. شهر اصفهان دارای طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۳۹دقیقه و ۴۰ ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲

درجه و ۳۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه شمالی می‌باشد. محدوده شهری آن به چهارده منطقه شهری تقسیم می‌شود و در خارج از محدوده شهری نیز از غرب به سمت خمینی شهر و

نجف آباد، از جنوب کوه صفه و سپاهان شهر، از سمت شمال به شاهین شهر و از شرق نیز به منطقه بیابانی منتهی می‌شود.

بعضی از آثار باستانی شهر اصفهان:

مسجدهای تاریخی

مسجد جامع کوله پارچه - مسجد علی - مسجد امام - مسجد حکیم - مسجد جامع - مسجد حاج - محمدجعفر آباده‌ای - مسجد علیقلی‌آقا - مسجد قطبیه - مسجد ایلچی - مسجد آقا نور - مسجد رکن الملک - مسجد سید - مسجد رحیم خان - مسجد صفا - مسجد ذوالفقار - مسجد خان - مسجد شیخ لطف الله - مسجد مصری - مسجد جمعه - مسجد لنبان - مسجد مقصودبیک

پل‌های تاریخی

سی و سه پل ، پل چوبی، پل شهرستان، پل مارنان، سی و سه پل یا پل الله وردیخان و پل خواجو و پل زمان خان

بازارهای تاریخی

بازار اصفهان، بازار قیصریه اصفهان یا بازار صفویه یا بازار سلطانی، بازار شاهی یا بازارچه بلند بازار دردشت، بازار بیدآباد، بازار ریسمان، بازار غاز، بازارهای معروفی اطراف میدان نقش‌جهان: بازار مسگرها، بازار هنر، بازار ترکش‌دوزها، بازار کلاهدوزها، بازار لواف‌ها و بازار آهنگرها

خانه‌های قدیمی اصفهان

تالار تیموری ، توحیدخانه عمارت رکیب خانه ، حاج رسولی‌ها، شیخ الاسلام، خانه مشروطه، حاج مصورالملکی، یداللهی، قدسی، خانه نیلفروشان، مجتهدزاده، حقیقی، داوید(داود)، سوکیاس، مارتا پیترز، پطروس، سرتیپی، منعمیان، وثیق انصاری، بهشتیان، اعلم و قزوینی‌ها

مسجد امام یا مسجد شاه که به مسجد جامع عباسی نیز شهرت دارد یکی از مساجد میدان نقش جهان اصفهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌شمارمی‌رود. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است . مسجد امام مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، جنوب میدان نقش جهان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

میدان نقش جهان در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ جزء نخستین آثار ایرانی بود که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد امام (شاه)، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده‌است که عموما جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان می‌باشند.

ویژگی‌ها و مختصات
میدان نقش جهان، میدانی مستطیل شکل به درازای ۵۰۷ متر و پهنای ۱۵۸ متر در مرکز شهر اصفهان است.
پیرامون میدان دویست حجره دو طبقه قرار دارد. افزون بر آن چهار بنای عالی‌قاپو، مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه نیز در میانه چهار ضلع این مستطیل ساخته شده‌اند.

مسجد جمعه یا مسجد جامع اصفهان از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین ابنیه مذهبی ایران است. کاوشهای باستانشناسی نشان از آن دارد که احتمالا این مسجد پیش از تسلط اعراب بر این شهر، مرکز مذهبی مهم شهر بوده و بصورت یکی از آتشکده‌های شهر اصفهان کاربری داشته‌است. کشف یک پا ستون، با تزیینات دوره ساسانیان، در منطقه شمالی مسجد، وجود بنایی قبل از اسلام را تایید می‌کند. درباره تاریخچه تغییر و تحولات مسجد اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی به نظر می‌آید ساخت مسجد جامع به قرون اولیه هجری و در زمان عباسیان بوده که در قرن سوم هجری محراب آن تخریب و جهت قبله آن اصلاح شده‌است.

پرفسور آرتور پوپ (باستان شناس) می‌نویسد: «من آن روز وقتی به تماشای مسجد جامع اصفهان رفتم و در زیر این گنبد قرار گرفتم، متوجّه شدم که تمام وجودم در تسخیر گنبد و مسجد است؛ چون در زیر این گنبد به خوبی می‌توان به شاهکار فنا ناپذیر و خلّاقهٔ ایرانی‌ها پی برد و به عظمت مسجد و گنبد آن اعتقاد پیدا کرد. من از آن به بعد، بارها به مسجد جامع اصفهان رفتم و با تماشای گنبد این مسجد، زبان به تحسین گشودم و عشق و علاقهٔ خود را به اصفهان و ایران، روز افزون دیدم. به همین جهت می‌خواهم، بعد از این که دیده بر هم نهادم، جسدم را را در این خاک مقدّس دفن کنند.»

پل شهرستان یا پل جی یا پل جسر حسین قدیمی‌ترین پل اصفهان روی رودخانهٔ زاینده رود است. این پل در زمان ساسانیان ایجاد گردید و در زمان دیلمیان و سلجوقیان تعمیر و مرمت شده‌است. پل شهرستان در جی قدیم در شرق اصفهان واقع شده‌است. پایه ‏های آن بر روی سنگهای طبیعی کف رودخانه استوار گردیده‌است. طول پل از ستون مدور آجری تا انتهای سنگفرش قدیمی، در حدود ۱۰۵ متر و عرض آن از ۴/۲۵ تا ۵ متر متغیر است. جهت پل، شمالی - جنوبی با کمی انحراف است. پل شهرستان دارای یازده چشمه و دوازده پایه سنگی بزرگ است . اما قسمت فوقانی پل که جهت عبور و مرور بوده خراب شده‌است و فقط پیاده می‌توان از روی آن عبور کرد.

موقعیت
این پل در واقع یک پل جنگی و نظامی بوده‌است. از نظر معماری و قدمت زمان ساختمان در مجموعه پله‌ای قدیمی ایران فقط پل دزفول و پل شوشتر با این پل برابری می‌کنند. آثار بر جای مانده مسجد جامع جی از دوران سلاجقه و مقبره الراشد بالله خلیفه عباسی و قلعه قدیمی اصفهان به نام سارویه (کهندژ) و حصار جی را در مجاورت این پل تاریخی می‌توان مشاهده کرد.

شامل 45 اسلاید POWERPOINT

http://uupload.ir/files/z0j1_1.png

http://uupload.ir/files/p8vw_2.png

http://uupload.ir/files/ddv1_3.png


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت داوینچی برترین چهره عصر رنسانس ( تاریخ ایران و جهان 2

دانلود پاورپوینت داوینچی برترین چهره عصر رنسانس ( تاریخ ایران و جهان 2

دسته بندی : تاریخ

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 3.533 مگا بایت

تعداد صفحات : 34

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تاریخچه هنر رنسانس:

لازم به ذکر است که از جهت اصطلاح‌شناسی و ریشه‌شناسی لغوی، منظور از کلمه رنسانس یا تولد دوباره، در میان موافقان با آن در دوره رنسانس، به معنای بازگشت به سوی سنت‌های کلاسیک هنر روم و یونان بود. در واقع، مخالفان سبک گوتیک معتقد بودند که می‌خواهند بار دیگر به سوی مولفه‌های هنری روم و یونان بازگردند و آن عناصر را احیا کنند.
یکی از نکات مهم در تاریخ هنر این است که همواره در طول تاریخ، تقابلی میان سبک کلاسیک و مدرسی با سبک‌های مخالف کلاسیک به چشم می‌خورد و پیوسته عصیان و مخالفت در برابر سنت‌های کلاسیک و تعلیمی وجود داشته است. هر گاه ابداع، خلاقیت، نوآوری و رها شدن از سنت‌های تعلیمی و کلاسیک به اوج خود می‌رسید، دوباره بازگشت به سوی سنت‌های کلاسیک تکرار می‌شد و عده‌ای از هنرمندان جنبش‌ هنری را به سوی مولفه‌های تعلیمی و مدرسی معطوف می‌نمودند. همان طور که هر از گاهی، عصیان در برابر سبک تعلیمی و کلاسیک شکل می‌گرفت و پاره‌ای از سبک‌های هنری در مخالفت با چارچوب‌های کلاسیک به وجود می‌آمد.
از این رو، پس از رنسانس که بازگشت به عناصر و ویژگی‌های کلاسیک هنر رخ داد، بار دیگر در قرن شانزدهم، سبک‌هایی همچون منریسم، باروک و روکوکو از اصول کلاسیک عدول کردند و یا دوباره پس از جریانات هنری قرن شانزدهم و هفدهم، بار دیگر عده‌ای از هنرمندان طبل نو‌کلاسیک را کوبیدند و رمانتیسم و رئالیسم دگر باره از جنبش نو‌کلاسیک فراروی نمودند و به سوی در خدمت گرفتن عناصری جدید در هنر گام برداشتند.
از دیدگاه هنرمندان رنسانس، هنر روم و یونان رشد یافته و ایده‌آل تلقی می‌گشت و با توجه به سبک‌های پیش از رنسانس همچون گوتیک، بازگشت به سوی هنر یونان و روم، در واقع بازگشت به سبک کلاسیک و مدرسه‌ای بود و به منزله نوعی رشد‌یافتگی و نوزایی تلقی می‌شد. همان طور که نخستین فیلسوفان عصر رنسانس در قرن شانزدهم، هدف خود را از رنسانس یا تولد دوباره این گونه تفسیر می‌نمودند که می‌خواهند به فلسفه یونان و اندیشه‌های افلاطون و ارسطو بازگردند و تفسیر دوباره‌ای از آثار آن فیلسوفان ارائه دهند. فیلسوفان عصر رنسانس معتقد بودند که برخلاف عصر نوزایی، در عصر قرون وسطا، نسبت به اندیشه‌های فیلسوفان یونان بد‌فهمی و تفسیر نادرست وجود داشت و تلاش می‌نمودند تا تفسیر و قرائت صحیحی از فلسفه یونان ارائه دهند.
در واقع، چه در عرصه هنر و چه در عرصه فلسفه، یونان و روم به منزله آرمان و ایده‌آل قلمداد می‌شد و هنرمندان و فیلسوفان اولیه، هرچند به تدریج به سوی ابداع و خلاقیت پیش رفتند و از سنت‌های یونانی و رومی فاصله گرفتند، اما در آغاز جنبش رنسانس، خود را وفادار به سنت کلاسیک یونان و روم نشان می‌دادند؛ همان طور که در قرن هجدهم نیز وقتی که سبک باروک مطرح شد، هنرمندان نو‌کلاسیک در مخالفت با سبک باروک، بار دیگر به سوی مولفه‌های کلاسیک گرایش پیدا نمودند.
همانطور که بیان شد، در بسیاری از دوره‌های تاریخ هنر، هر از گاهی، آن گاه که از اصول کلاسیک و مدرسی عدول می‌شد، عده‌ای از هنرمندان در برابر جریانات انحرافی و یا التقاطی برخاسته و سبک کلاسیک را مطرح می‌نمودند.
هنرمندان دوره رنسانس در عرصه نقاشی، مجسمه‌سازی و معماری، به دو دوره رنسانس آغازین یا اولیه و رنسانس پیشرفته یا مترقی تقسیم می‌شوند. دوره آغازین رنسانس به ابتدای قرن چهاردهم تا دهه دوم قرن پانزده تعلق دارد (1420 - 1300) و دوره دوم رنسانس متعلق به قرن چهاردهم تا پایان این قرن یعنی در سال‌های 1500 - 1420 می‌باشد.
لئوناردو داوینچی:
(۱۵ آوریل ۱۴۵۲ - ۲ مه ۱۵۱۹) دانشمند و هنرمند ایتالیایی دوره رنسانس است که در رشته‌های نقاشی، ریاضی، معماری، موسیقی، کالبدشناسی، مهندسی، تندیسگری، و هندسه برجسته بود. وی یکی از بزرگترین نوابغ طول تاریخ بشریت است.
عده‌ای از محققان ایتالیایی با تحقیق بر روی اثر انگشت بازسازی شدۀ وی، او را دارای ریشۀ عربی و اهل خاورمیانه برشمرده‌اند. داوینچی را کهن‌الگوی «فرد رنسانسی» دانسته‌اند. وی فردی بی‌نهایت خلاق و کنجکاو بود. او نظریات خود را در مجموعه یادداشتهایی که بالغ بر هزاران صفحه می باشند، ثبت کرده است. او طرحهای مبتکرانه‌ای را برای ساخت سلاحهایی مانند توپ‌های بخار، ماشین‌های پرنده و ادوات زرهی ارائه کرده بود، هرچند که بسیاری از آنها هرگز ساخته نشدند.
داوینچی اولین طراح هواپیما و صدها اثر معماری دیگر به‌شمار می‌رود. یکی از طرح‌های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی جنگی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت داوینچی معروف است، کیلومتر شمار و چیزهای دیگر را طراحی یا اختراع کرد و با استفاده از خط معکوس برای طراحی‌های خود یادداشت‌هایی را نوشته است، که آنها را فقط در آینه می‌توان خواند. شهرت جهانی داوینچی بیشتر به‌خاطر نقاشی‌های شام آخر و مونالیزا است
دوران کودکی:
لئوناردو داوینچی در سال ۱۴۵۲ در یک روستای توسکانی زاده شد. او فرزند نامشروع یک ثروتمند، با نام پیرو فرانسیسو دی انتونیو داوینچی و یک زن دهقان به نام کاترین بود.در مورد دوران کودکی لئوناردو اطلاعات زیادی در دست نیست. او ۵ سال اول زندگی خود را با مادرش گذراند، سپس در سال ۱۴۵۷ نزد خانوادهٔ پدرش، پدربزرگ، مادربزگ و عمویش زندگی کرد. پدر او با یک دختر شانزده ساله ازدواج می‌کند، همسر دوم پدرش لئوناردو را خیلی دوست می‌داشت اما در سن جوانی درگذشت.او تحصیلات ابتدایی را در مدرسه دهکدۀ محل سکونتش گذراند. با اینکه در مدرسه چندان موفق نبود، ولی شور و هیجان زیادی نسبت به طبیعت نشان می‌داد. داوینچی به صورت غیر رسمی هندسه و ریاضیات را نیز آموخت. وقتی او شانزده ساله بود پدرش برای بار دوم با دختر بیست ساله‌ای به نام فرانسسکا لنفردینی ازدواج کرد.
شامل 34 اسلاید powerpoint
http://uupload.ir/files/m5ue_untitled2.png
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تاریخ علوم و تمدن اسلامی (درباره ضرورت توجه مجدد به تاریخ تمدن اسلامی و لزوم در پیش

دانلود پاورپوینت تاریخ علوم و تمدن اسلامی (درباره ضرورت توجه مجدد به تاریخ تمدن اسلامی و لزوم در پیش گرفتن رویکردی نوین)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 8.749 مگا بایت

تعداد صفحات : 16

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

استعمار فرهنگی غرب و ضعف ما:
به نظر می رسد جامعه ما علیرغم کوتاه کردن دست استعمار سیاسی و اقتصادی، همچنان در استیلای استعمار فرهنگی غرب قرار دارد. غرب قرنهاست می کوشد سایر فرهنگها و تمدنها از جمله اسلام را تحقیر کرده و جامعه و فرهنگ خود را یگانه نمونه موفق و توانای تمدن بشری معرفی کند. علیرغم مخالفتهای عقیدتی که با غرب داشته ایم، در عمل و در لایه های عمیق جامعه حتی در سالهای پس از انقلاب هرچه بیشتر به سمت غرب کشیده شده ایم.
میراث تمدن اسلامی منبعی غنی برای احیای فرهنگی:
در مقابله با طوفان فرهنگی غرب (جنگ نرم) و جهت سازماندهی مطلوب جامعه خود (الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت) هیچ منبعی غنی تر و تواناتر از میراث تمدن اسلامی نیست. اما برای جلب توجه جدی و همگانی به تاریخ تمدن اسلامی نیاز به شناخت و معرفی درست آن است. به این ترتیب می توانیم از میراث فرهنگی خود اعاده حیثیت کرده و تواناییهای آن را اثبات کنیم. افزایش آگاهیهای عمومی درباره میراث علمی و تمدنی تاریخ اسلام نقش انکار ناپذیری در اعاده حیثیت فرهنگ و اعتقادات اسلامی در برابر اندیشه و فرهنگ جدید غرب و ارتقای هویت دینی و ملی و تحکیم خودباوری و اعتماد به نفس در نهاد آحاد جامعه خواهد داشت.
آسیب شناسی اقدامات ما درباره تاریخ تمدن اسلامی:
در سالهای پس از انقلاب در معرفی دانشمندان مسلمان و آثار ایشان نارسا و ناقص عمل شده است. برای معرفی دانشمندان اسلامی اغلب به زندگینامه و کتابشناسی آثار ایشان اکتفا شده است و سخنی درباره دستاوردها و تأثیرگذاری آنان بر دانشمندان بعدی به میان نیامده است. به این ترتیب این مشاهیر و بزرگان را در دوران تاریخی خود محبوس ساخته ایم و سهم و مشارکت علمی و تمدنی ارزشمند ایشان در جریان عمومی علوم و تمدن و زندگی امروز بشری فراموش شده مانده است.
لزوم رویکردی جدید درباره تاریخ تمدن اسلامی:
به نظر می رسد درباره تاریخ تمدن اسلامی نیاز به رویکردی جدید و به روز است تا بخشهای مغفول و کمتر شناخته شده آن را به شکلی مستند مورد بررسی قرار داده و آگاهی رسانی عمومی بیشتری درباره آن انجام گردد. رویکرد مقایسه ای که به طور همزمان تاریخ تمدن اسلامی و تمدن غرب را مورد بررسی قرار می دهد و سهم دانشمندان و تمدن اسلامی را در تاریخ عمومی علوم و تمدن بشری آشکار می سازد می تواند مشارکت میراث اسلامی را به طور زنده و ملموسی در برابر چشمان ما قرار دهد.
تاریخ مقایسه ای تمدن و علوم در اسلام و غرب:
اروپای غربی در آغاز قرون وسطی با هجوم اقوام نیمه متمدن میراث فرهنگی و تمدنی خود را تا حدود زیادی از دست داد. تماس با دنیای اسلام بود که در نیمه دوم قرون وسطی اروپا را بتدریج به سوی رشد و تمدن رهنمون ساخت. به این ترتیب نقش تمدن اسلامی درباره شکل گیری تمدن جدید غرب نقشی اساسی است. نمونه هایی از این تأثیرگذاری در اینجا ذکر می گردد:
نجوم:
کوپرنیک برای اولین بار نظریه ای سیاره ای مطرح کرد که در آن خورشید در مرکز قرار داشت. به این ترتیب نظریه سیاره ای بطلمیوس که برای بیش از هزار سال بر اذهان حاکمیت داشت کنار گذاشته شد. نظریه او را انقلابی در اذهان بشری و آغاز عصر جدید دانسته اند. دانشمندان اسلامی از جمله خواجه نصیرالدین طوسی پیش از این تردیدهایی جدی بر نظریه بطلمیوس وارد کرده بودند. ابن شاطر دمشقی کار طوسی را توسعه داد. پژوهشهای چند دهه اخیر نشان داده اند کوپرنیک برای ارائه نظریه خود از آثار ابن شاطر استفاده کرده است.
دقت ستاره شناسان مسلمان در مشاهده و رصد آسمان چندان زیاد بود که ستاره شناسان اروپایی تنها در قرن هفدهم و در زمان تیکو براهه به این دقت در رصد رسیدند.
طب:
ابن سینا مشهورترین پزشک مسلمان در غرب است. اثر عظیم ابن سینا در پزشکی به نام قانون، در قرن دوازدهم توسط جرارد از سرمونا به لاتین شد. در سی سال پایانی قرن پانزدهم پانزده بار به لاتین و یک بار به عبری منتشر شد. در قرن شانزدهم بیش از بیست بار چاپ شد. علاوه بر این بخشهایی از کتاب به صورت جداگانه مکرراً چاپ می شد. تفاسیری که به لاتین و عبری برای آن نوشته می شد بیشمار است. تا نیمه دوم قرن هفدهم بارها چاپ شد و کتاب درسی ماند. شاید هیچ کتاب طبی تاکنون به این اندازه رواج نداشته است.
از سال 800 تا 1300 میلادی دنیای اسلام بیش از 60 چشم پزشک مشهور که یا نویسنده کتب متعدد بوده اند و یا رساله واحدی درباره چشم پزشکی نوشته اند بوجود آورد. در حالی که در اروپا قبل از قرن دوازدهم درباره حتی یک چشم پزشک هم چیزی نشنیده ایم.
ریاضیات:
محمد بن موسی خوارزمی رساله ای در جبر با عنوان "کتاب المختصر فی الحساب الجبر و المقابله" نوشت که تبدیل به الگوی اولیه و اصلی برای تمامی آثار اسلامی و لاتین قرون میانه درباره جبر شد. بی شک اثر خوارزمی آغاز محاسبه جبری و حساب ده تایی بود. براین اساس محاسبات به نحو چشمگیری آسان شد و رفته رفته هیجان وافری در میان دانشمندان برای انجام محاسبات هرچه پیچیده تر فزونی گرفت. خوارزمی چهارچوبهایی برای حل شش نوع معادله درجه دوم ارائه کرد و تعریفی که برای محاسبه عدد پی ارائه داد دقت یک در هزار داشت.
لئوناردو فیبوناچی تحت تأثیر روشهای حساب عربی و کاربرد آن در تجارت در سال 1202 لیبر آباچی را منتشر ساخت. این کتاب بسیار تأثیرگذار طرز نگاه اروپا را به حساب دچار انقلاب نمود.
شیمی:
رازی یکی از برجسته ترین شیمیدانان مسلمان بود. او تجربیات خود را فهرست بندی کرده و شرح داد. ابتدا مواد مورد استفاده را شرح داده سپس به دستگاههای مورد استفاده پرداخته است و در نهایت روشها و شرایط آزمایش را شرح داده است. رازی آزمایشگاه را مطابق با سبک و کاربرد عمومی امروزی طراحی کرد.
او برای آزمایشگاه خود بیش از بیست نوع ابزار طراحی کرد و مورد استفاده قرار داد. او جزئیاتی از چگونگی ساختن ابزارهای ترکیبی آزمایشگاهی ارائه داده است. طبقه بندی منظم او از حقایق به دقت مشاهده شده و تفسیر شده اش، براساس مواد شیمیایی، واکنشها و دستگاههای مورد استفاده، با زبانی کاملاً روشن و واضح تأثیر زیادی در "اهمیت استثنایی او در تاریخ شیمی" چنان که هولمیارد توصیف می کند دارد. اینها در واقع سمبلهای علم مدرن هستند.
نور شناخت.....
جغرافی و نقشه کشی......
شهرسازی و امکانات شهری.....
دریانوردی و تجارت....
کاغذ و کتاب.....
موسیقی و نظریه. موسیقی....
قهوه، شطرنج و فرش....
شامل 16 اسلاید POWERPOINT

استعمار فرهنگی غرب و ضعف ما:
به نظر می رسد جامعه ما علیرغم کوتاه کردن دست استعمار سیاسی و اقتصادی، همچنان در استیلای استعمار فرهنگی غرب قرار دارد. غرب قرنهاست می کوشد سایر فرهنگها و تمدنها از جمله اسلام را تحقیر کرده و جامعه و فرهنگ خود را یگانه نمونه موفق و توانای تمدن بشری معرفی کند. علیرغم مخالفتهای عقیدتی که با غرب داشته ایم، در عمل و در لایه های عمیق جامعه حتی در سالهای پس از انقلاب هرچه بیشتر به سمت غرب کشیده شده ایم.
میراث تمدن اسلامی منبعی غنی برای احیای فرهنگی:
در مقابله با طوفان فرهنگی غرب (جنگ نرم) و جهت سازماندهی مطلوب جامعه خود (الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت) هیچ منبعی غنی تر و تواناتر از میراث تمدن اسلامی نیست. اما برای جلب توجه جدی و همگانی به تاریخ تمدن اسلامی نیاز به شناخت و معرفی درست آن است. به این ترتیب می توانیم از میراث فرهنگی خود اعاده حیثیت کرده و تواناییهای آن را اثبات کنیم. افزایش آگاهیهای عمومی درباره میراث علمی و تمدنی تاریخ اسلام نقش انکار ناپذیری در اعاده حیثیت فرهنگ و اعتقادات اسلامی در برابر اندیشه و فرهنگ جدید غرب و ارتقای هویت دینی و ملی و تحکیم خودباوری و اعتماد به نفس در نهاد آحاد جامعه خواهد داشت.
آسیب شناسی اقدامات ما درباره تاریخ تمدن اسلامی:
در سالهای پس از انقلاب در معرفی دانشمندان مسلمان و آثار ایشان نارسا و ناقص عمل شده است. برای معرفی دانشمندان اسلامی اغلب به زندگینامه و کتابشناسی آثار ایشان اکتفا شده است و سخنی درباره دستاوردها و تأثیرگذاری آنان بر دانشمندان بعدی به میان نیامده است. به این ترتیب این مشاهیر و بزرگان را در دوران تاریخی خود محبوس ساخته ایم و سهم و مشارکت علمی و تمدنی ارزشمند ایشان در جریان عمومی علوم و تمدن و زندگی امروز بشری فراموش شده مانده است.
لزوم رویکردی جدید درباره تاریخ تمدن اسلامی:
به نظر می رسد درباره تاریخ تمدن اسلامی نیاز به رویکردی جدید و به روز است تا بخشهای مغفول و کمتر شناخته شده آن را به شکلی مستند مورد بررسی قرار داده و آگاهی رسانی عمومی بیشتری درباره آن انجام گردد. رویکرد مقایسه ای که به طور همزمان تاریخ تمدن اسلامی و تمدن غرب را مورد بررسی قرار می دهد و سهم دانشمندان و تمدن اسلامی را در تاریخ عمومی علوم و تمدن بشری آشکار می سازد می تواند مشارکت میراث اسلامی را به طور زنده و ملموسی در برابر چشمان ما قرار دهد.
تاریخ مقایسه ای تمدن و علوم در اسلام و غرب:
اروپای غربی در آغاز قرون وسطی با هجوم اقوام نیمه متمدن میراث فرهنگی و تمدنی خود را تا حدود زیادی از دست داد. تماس با دنیای اسلام بود که در نیمه دوم قرون وسطی اروپا را بتدریج به سوی رشد و تمدن رهنمون ساخت. به این ترتیب نقش تمدن اسلامی درباره شکل گیری تمدن جدید غرب نقشی اساسی است. نمونه هایی از این تأثیرگذاری در اینجا ذکر می گردد:
نجوم:
کوپرنیک برای اولین بار نظریه ای سیاره ای مطرح کرد که در آن خورشید در مرکز قرار داشت. به این ترتیب نظریه سیاره ای بطلمیوس که برای بیش از هزار سال بر اذهان حاکمیت داشت کنار گذاشته شد. نظریه او را انقلابی در اذهان بشری و آغاز عصر جدید دانسته اند. دانشمندان اسلامی از جمله خواجه نصیرالدین طوسی پیش از این تردیدهایی جدی بر نظریه بطلمیوس وارد کرده بودند. ابن شاطر دمشقی کار طوسی را توسعه داد. پژوهشهای چند دهه اخیر نشان داده اند کوپرنیک برای ارائه نظریه خود از آثار ابن شاطر استفاده کرده است.
دقت ستاره شناسان مسلمان در مشاهده و رصد آسمان چندان زیاد بود که ستاره شناسان اروپایی تنها در قرن هفدهم و در زمان تیکو براهه به این دقت در رصد رسیدند.
طب:
ابن سینا مشهورترین پزشک مسلمان در غرب است. اثر عظیم ابن سینا در پزشکی به نام قانون، در قرن دوازدهم توسط جرارد از سرمونا به لاتین شد. در سی سال پایانی قرن پانزدهم پانزده بار به لاتین و یک بار به عبری منتشر شد. در قرن شانزدهم بیش از بیست بار چاپ شد. علاوه بر این بخشهایی از کتاب به صورت جداگانه مکرراً چاپ می شد. تفاسیری که به لاتین و عبری برای آن نوشته می شد بیشمار است. تا نیمه دوم قرن هفدهم بارها چاپ شد و کتاب درسی ماند. شاید هیچ کتاب طبی تاکنون به این اندازه رواج نداشته است.
از سال 800 تا 1300 میلادی دنیای اسلام بیش از 60 چشم پزشک مشهور که یا نویسنده کتب متعدد بوده اند و یا رساله واحدی درباره چشم پزشکی نوشته اند بوجود آورد. در حالی که در اروپا قبل از قرن دوازدهم درباره حتی یک چشم پزشک هم چیزی نشنیده ایم.
ریاضیات:
محمد بن موسی خوارزمی رساله ای در جبر با عنوان "کتاب المختصر فی الحساب الجبر و المقابله" نوشت که تبدیل به الگوی اولیه و اصلی برای تمامی آثار اسلامی و لاتین قرون میانه درباره جبر شد. بی شک اثر خوارزمی آغاز محاسبه جبری و حساب ده تایی بود. براین اساس محاسبات به نحو چشمگیری آسان شد و رفته رفته هیجان وافری در میان دانشمندان برای انجام محاسبات هرچه پیچیده تر فزونی گرفت. خوارزمی چهارچوبهایی برای حل شش نوع معادله درجه دوم ارائه کرد و تعریفی که برای محاسبه عدد پی ارائه داد دقت یک در هزار داشت.
لئوناردو فیبوناچی تحت تأثیر روشهای حساب عربی و کاربرد آن در تجارت در سال 1202 لیبر آباچی را منتشر ساخت. این کتاب بسیار تأثیرگذار طرز نگاه اروپا را به حساب دچار انقلاب نمود.
شیمی:
رازی یکی از برجسته ترین شیمیدانان مسلمان بود. او تجربیات خود را فهرست بندی کرده و شرح داد. ابتدا مواد مورد استفاده را شرح داده سپس به دستگاههای مورد استفاده پرداخته است و در نهایت روشها و شرایط آزمایش را شرح داده است. رازی آزمایشگاه را مطابق با سبک و کاربرد عمومی امروزی طراحی کرد.
او برای آزمایشگاه خود بیش از بیست نوع ابزار طراحی کرد و مورد استفاده قرار داد. او جزئیاتی از چگونگی ساختن ابزارهای ترکیبی آزمایشگاهی ارائه داده است. طبقه بندی منظم او از حقایق به دقت مشاهده شده و تفسیر شده اش، براساس مواد شیمیایی، واکنشها و دستگاههای مورد استفاده، با زبانی کاملاً روشن و واضح تأثیر زیادی در "اهمیت استثنایی او در تاریخ شیمی" چنان که هولمیارد توصیف می کند دارد. اینها در واقع سمبلهای علم مدرن هستند.
نور شناخت.....
جغرافی و نقشه کشی......
شهرسازی و امکانات شهری.....
دریانوردی و تجارت....
کاغذ و کتاب.....
موسیقی و نظریه. موسیقی....
قهوه، شطرنج و فرش....

و ................................
شامل 16 اسلاید POWERPOINT

http://uupload.ir/files/6clv_download_powerpoint_history_of_islamic_sciences_and_civilization_(about_the_need_to_reconsider_the_history_of_islamic_civilization_and_the_need_for_a_new_approach).png

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود کار تحقیقی آثار حقوقی ازدواج غیر قانونی بانوان ایرانی با اتباع خارجی بر فرزندان آنان

دانلود کار تحقیقی آثار حقوقی ازدواج غیر قانونی بانوان ایرانی با اتباع خارجی بر فرزندان آنان

دسته بندی : فقه و حقوق اسلامی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 326 کیلو بایت

تعداد صفحات : 143

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چکیده

مسئله کودکان بی هویت که حاصل نکاح مردان مسلمان خارجی با زنان ایرانی است سال ها است که تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است. این کودکان از حقوق اولیه خود محرومند و ناخواسته مورد ظلم واقع می شوند. اعطای تابعیت ایرانی به کودکانی که از مادر ایرانی و در خاک ایران متولد شده اند امکان پذیر نیست و اصول و قواعد ناظر بر مقوله تابعیت مانع از ایرانی شناخته شدن آنها است. این پژوهش به بررسی موضوع از منظر حقوق کودک و همچنین حقوق زن که نقش مادر را داراست می پردازد تا مشخص کند که آیا ظرفیت های قانونی موجود مشکل تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را حل می کند؟ یا اینکه می توان به تبعیت از مادر، که نه ماه جنین این کودک را در رحم خود پرورانده است ، به کودک او تابعیت ایران را داد.

این پژوهش به روش مطالعات کتابخانه – اسنادی تهیه شده است که اطلاعات آن با توجه به نوع تحقیق با مراجعه به منابع و ماخذ علمی شامل کتاب، مجله ها و نشریات ادواری موجود در کتابخانه ها و همچنین سایت های اینترنتی حاوی تحقیقات و مقالات علمی معتبر و انجام مصاحبه با مسئولین مربوط و تجربه سال ها خدمت در سازمان ثبت احوال کشور، اطلاعات مورد نیاز تحقیق گردآوری شده است.

کلید واژه : بیگانه، تابعیت، روش خاک، روش خون، حقوق کودک، حقوق زن، پناهنده، مهاجر، آواره، تابعیت اصلی، تابعیت اکتسابی

فهرست مطالب

کلیات پژوهش

چکیده...................................................................................................................... 1

مقدمه....................................................................................................................... 3

انگیزه تحقیق.................................................................................................................................................. 3

ضرورت و اهمیت تحقیق.............................................................................................................................. 6

بیان مساله....................................................................................................................................................... 7

سوالات تحقیق................................................................................................................................................ 9

فرضیه های تحقیق 10

اهداف تحقیق.................................................................................................................................................. 11

مشکلات تحقیق............................................................................................................................................. 12

ساختار تحقیق................................................................................................................................................ 13

سابقه و پیشینه تحقیق................................................................................................................................. 14

روش تحقیق .................................................................................................................................................. 22

فصل اول - مفاهیم و مبانی نظری پژوهش

مبحث اول – تابعیت ................................................................................................. 24

گفتار اول : تعاریف و مفاهیم ..................................................................................................... 25

الف) در حقوق موضوعه................................................................................................ 26

بند 1 : تابعیت اصلی..................................................................................... 29

بند 2 : تابعیت اکتسابی................................................................................ 29

بند 3 : تابعیت مضاعف................................................................................. 31

بند 4 : تبعه خارجی..................................................................................... 31

ب) مفهوم تابعیت در دین مبین اسلام.................................................................... 32

بند 1 : انواع تابعیت....................................................................................... 33

بند 2 : مفهوم امت........................................................................................ 34

گفتار دوم : تابعیت از منظر قوانین موضوعه........................................................................... 35

الف) قوانین داخلی....................................................................................................... 35

بند 1 : قانون اساسی..................................................................................... 35

بند 2 : قانون مدنی و اصول بین المللی حاکم بر تابعیت ................... 37

- اصل لزوم تابعیت و نفی بی تابعیتی...................................... 38

- اصل وحدت تابعیت و نفی دو تابعیتی ................................. 38

- اصل تغییر پذیری تابعیت یا نفی بقای تابعیت .................. 39

بند 3 : سایر قوانین مرتبط با تابعیت.......................................................... 40

ب) قوانین بین المللی................................................................................................... 42

مبحث دوم – ازدواج................................................................................................ 45

گفتار اول: ازدواج با بیگانگان در قوانین موضوعه................................................................... 46

گفتار دوم : ازدواج با بیگانگان از منظر دین اسلام................................................................ 47

الف) ازدواج با مسلمانان................................................................................................ 47

ب) ازدواج با کفار........................................................................................................... 48

گفتار سوم : قوانین و مقررات مرتبط با ازدواج....................................................................... 50

الف) قانون ازدواج ‌مصوب ۲۳ مرداد ماه ۱۳۱۰ شمسی ...................................... 50

ب) تعیین مرجع تقاضای تحصیل اجازه ازدواج اتباع خارجه با زنان ایرانی.... 50

ج) تصویبنامه هیئت وزیران راجع به آئین‌نامه زناشوئی بانوان ایرانی با تبعه بیگانه 50

د) ضوابط و مقررات ازدواج اتباع خارجی با زنان ایرانی........................................ 50

ه) بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر بررسی شناسنامه های اتباع خارجی به هنگام ازدواج با زنان ایرانی................................................................................................................................. 51

و) آیین‌نامه ازدواج مردان ایرانی با زنان خارجی آواره.......................................... 51

فصل دوم- تابعیت در اثر ازدواج با بیگانگان

مبحث اول – ورود بیگانگان به کشور........................................................................ 54

گفتار اول : کنترل ورود و اقامت بیگانگان................................................................................ 54

گفتار دوم : اَشکال حضور بیگانگان در کشور.......................................................................... 56

مبحث دوم - ازدواج با اتباع خارجی......................................................................... 58

گفتار اول : ازدواج با زن خارجی................................................................................................ 59

گفتار دوم : ازدواج با مرد خارجی.............................................................................................. 63

گفتار سوم : ماتریس سه بعدی از حالات مختلف ازدواج اتباع کشور ها.......................... 69

مبحث سوم - ازدواج با اتباع بیگانه از نگاه آمار ....................................................... 71

فصل سوم- آثار و تبعات ازدواج غیر قانونی زنان ایرانی با مردان خارجی

مبحث اول – سابقه مسئله....................................................................................... 76

مبحث دوم – آثار و تبعات ازدواج غیر قانونی زنان ایرانی با مردان خارجی بر حقوق کودک 79

گفتار اول : حقوق کودک از نگاه قوانین جاری....................................................................... 80

الف) کودک بی هویت................................................................................................... 81

ب) کودک در حقوق موضوعه..................................................................................... 83

گفتار دوم : حقوق کودک از نگاه مقررات بین المللی........................................................... 88

مبحث سوم – آثار و تبعات ازدواج غیر قانونی زنان ایرانی با مردان خارجی بر حقوق زن 93

گفتار اول : حقوق زن از منظر حقوق داخلی......................................................................... 93

گفتار دوم : حقوق زن از منظر مقررات بین المللی................................................................ 101

مبحث چهارم – اقدامات صورت گرفته برای حل مسئله............................................ 103

گفتار اول: وضعیت تابعیت کودکان موصوف قبل از تصویب ماده واحده......................... 107

گفتار دوم: اثر ماده واحده تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در رویه های ثبت احوال.............................................................................................................................. 108

الف) دوره اول – بهره گیری از مفاد بند 4 ماده 976 قانون مدنی.................... 110

ب) دوره دوم- ممنوعیت اعطای تابعیت به استناد بند 4 ماده 976 قانون مدنی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ......................................................................... 113

گفتار سوم : اقدامات صورت گرفته در حوزه حقوق کودک................................................. 115

نتیجه گیری و پیشنهادات

مبحث اول – نتیجه گیری از مطالعات انجام شده.......................................... 118

مبحث دوم – پیشنهاد ها .................................................................................. 123

گفتار اول : پیشنهاد های اجرایی .............................................................................................. 124

گفتار دوم : پیشنهاد های پژوهشی........................................................................................... 125

فهرست منابع.................................................................................................................................................................. 127

چکیده انگلیسی.............................................................................................................................................................. 133

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود کارتحقیقی بررسی حقوقی نفقه زوجه

دانلود کارتحقیقی بررسی حقوقی نفقه زوجه

دسته بندی : فقه و حقوق اسلامی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 224 کیلو بایت

تعداد صفحات : 54

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چکیده

نفقه عبارتست از همه ی نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن .البسه .غذا .اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و هر آنچه را به صورت عادت یا احتیاج لازمه ی زندگی وی باشد . البته قانون میزان دقیقی برای نفقه مسخص نکرده و بیان نکرده که مثلا نفقه ی روزانه ی زن بیست هزار تومان باشد بلکه نفقه را بر مبنای نیاز های متعارف و متناسب با وضعیت زن و منطبق با عرف زمان و مکان زندگی زوجین دانسته است . اگر چه در قانون مدنی و کیفری ایران نسبت به پرداخت نفقه تاکید بسیاری شده است تا به این وسایل مردان ملزم به پرداخت حق و حقوق شرعی و قانونی همسر خود باشند اما در مواردی نیز به آنها اجازه داده شده است که از پرداخت آن خودداری کنند و مهمترین چراغ سبز قانون مدنی برای ندادن نفقه به زن ماده ی 1108 ق. م است که میگ.ید هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناعکند مستحق نفقه نخواهد بود .

مقدمه

طبق این ماده عدم تمکین مجوزی برای ندادن نفقه است البته تمکین تابع عرف اقوام و نزدیکان است . در اصطلاح قانونی یا حقوقی تمکین عبارتست از براوردن نیازهای شوهر واجابت کردن خواسته های مشروع او .یکی از موارد داشتن رابطه ی زناشویی است که در این مورد تنها به جز موارد خاص شرعی و بیماری یا درخواست های خلاف شوون اخلاقی یا مغایر با سلامت جسم و روح زن باید با همسر خود تمکین کند . از موارد دیگر تمکین اقامت در اقامتگاه دایمی شوهر است یعنی زن برای دریافت نفقه باید در خانهی شوهر زندگی کند مگر یک استثنا و آن اینکه در خود عقد ازدواج شرطی غیر از آن شده باشد که زن در منزل دیگری یا خانهی دیگری زندگی کند . اگر زن بدون دلیل موجه و بدون موافقت شوهر خانه را ترک کند و حتی در خانهی پدر یا مادر خویش اقامت کند مرد میتواند از دادن نفقه ی وی امتناع کند و ان را پرداخت نکند . مورد دیگر الزام زن به حسن معاشرت با شوهر خویش است زنی که بدون دلیل موجه از تمکین خودداری و رن ناشزه یعنی نافرمان و خاطی نامیده میشود و در این صورت علاوه بر اینکه مرد از دادن نفقه معاف خواهد بود بلکه میتواند تقاضای طلاق وی را نیز از دادگاه بخواهد و میتواند تجدید فراش ( زن دیگر اختیار کند ) کند . سوء رفتار زن یا انتخاب شغلی مغایر با شوون اخلاقی و وظایف زناشویی و داشتن معاشران فاقد صلاحیت اخلاقی از دیگر موارد نشوز محسوب خواهد شد .البته تمکین به معنای تسلیم بی چون چرای زن در مقابل مرد و پاسخ دادن به خواسته های نا مشروع وی نیست .چنانچه زن به دلیل عذر شرعی یا مسایل پزشکی قادر به ایفای وظایف زوجیت نباشد یا برای انجام واجب شرعی ناچار باشد به مسافرت برود و از شوهر اجازه نگیرد ناشزه محسوب نمیشود و نفقهی وی بر عهده ی شوهر است .

فهرست مطالب

عنوان

چکیده. ‌ز

مقدمه. 1

گفتار اول- تعریف نفقه: 2

بند اول- معنای لغوی نفقه: 2

بند دوم- معنای اصطلاحی نفقه: 3

الف- نفقه از نظر فقهای اسلام: 3

ب- نقه از نظر قانون مدنی: 3

گفتار دوم- ادله ی وجوب نفقه : 7

بند اول – ادله ی وجوب نفقه در قرآن کریم: 7

2-ب2- ادله ی وجوب نفقه در سنت: 13

گفتار سوم- ویژگی ها و میزان نفقه زوجه: 16

بند اول- ویژگی های نفقه زوجه: 16

الف- تقدم نفقه زوجه بر نفقه اقارب... 16

ب- تمکن مالی زوجین در ارتباط با نفقه: 17

ج- حق مطالبه ی نفقه زمان گذشته توسط زوجه: 18

د- تقدم نفقه زوجه بر سایر دیون شوهر: 18

هـ - تبدیل شدن نفقه ی گذشته به دِین: 22

بند دوم- میزان نفقه زوجه. 24

الف- از دیدگاه فقهای امامیه. 24

زمان تسلیم نفقه. 29

ج- دیدگاه قانونی.. 30

بند دوم- بررسی فقهی و قانونی نفقه. 33

الف- در صورت بقاءِ رابطه زوجیت... 33

بند دوم: در صورت انحلال نکاح.. 34

نظر فقهای اهل تسنن: 37

دیدگاه فقهای اهل تسنّن: 39

نتیجه گیری .........................................................................................................................40

منابع. 41

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپونت حقوق سازمان های بین المللی ( بخش سازمان های جهانی ) داوود اقائی

پاورپونت حقوق سازمان های بین المللی ( بخش سازمان های جهانی ) داوود اقائی

دسته بندی : فقه و حقوق اسلامی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 5.417 مگا بایت

تعداد صفحات : 32

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

سازمان ملل دارای سازمان‌های تخصصی وابسته است؛ گر چه از جهاتی خارج از محدوده آن سازمان قرار دارند، طوری‌كه اعضاء این سازمان‌ها می‌توانند از بین كشورها عضو یا غیر عضو باشند و هم‌چنین مقرّ این سازمان‌ها خارج از ساختمان سازمان ملل قرار دارد. ولی از نظر امور مالی و بودجه‌ای تحت نظر شورای اقتصادی و اجتماعی و مجمع عمومی سازمان ملل قرار دارند.

ارکان فرعی شورای امنیت

عملیات حفظ صلح ملل متحد

سازمان های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد

ساختار و تشکیلات سازمان های تخصصی

آشنایی با سازمان های تخصصیسازمان ملل متحد

1) سازمان بین‌المللی كار [I.l.o]

2) سازمان خواربار و كشاورزی [F.A.O]:

3) سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسكو) [U.N.E.S.C.O]:

4) سازمان بین‌المللی هواپیمائی كشوری [I.C.A.O]:

5) سازمان بهداشت جهانی [W.H.O]:

6) بانك جهانی

7) صندوق بین‌المللی پول [I.M.F]:

8) اتحادیه جهانی پست [U.P.U]:

9) اتحادیه بین‌المللی مخابرات دور [I.T.U]:

10) سازمان هواشناسی جهانی [W.M.O]:

11) سازمان بین‌المللی دریانوردی [I.M.O]: هدف سازمان دریائی:

12) صندوق بین‌المللی برای توسعه كشاورزی [I.F.A.D]:

13) سازمان جهانی مالكیت معنوی [W.I.P.O]:

14) سازمان توسعۀ صنعتی ملل متحد [U.N.I.D.I]:

پاورپونت حقوق سازمان های بین المللی ( بخش سازمان های جهانی ) داوود اقائی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت تغذیه غواصان ویژه درس تغذیه ورزشی

پاورپوینت تغذیه غواصان ویژه درس تغذیه ورزشی

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 5.032 مگا بایت

تعداد صفحات : 14

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

ریشه اصلی آشنایی با غواصی در نیاز و اشتیاق بشر، رهبری نظامی، انجام خدمات زیرآبی، تجارت زیرآبی و گسترش دروازههای دانش از طریق کشف و جستجو نهفته است.

یکی از داستانهای غواصی که به روایت هرودوت مورخ یونانی در تاریخ ثبت شده داستان غواصی بنام سیلیس است که در پنج قرن قبل از میلاد مسیح برای خشایارشاه پادشاه ایران جهت کشف و جمع آوری گنجهای غرق شده کار می کرد.

در عصر حاضر غواصی به صورت تفریحی، ورزشی، علمی و فنی و حرفه ای مورد توجه میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته و اولین کنفدراسیون بین المللی غواصی جهان CMAS با تشکیل تیم های بسیار قوی ورزشی در بعضی از کشورهای علاقه مند در جهان مسابقات هاکی و راگبی و تیراندازی در زیر آب را در سطح المپیک و بازیهای جهانی حضور بسیار فعالی دارند.

3-6 روز قبل از غواصی: در این زمان باید آب و ذخایر کربوهیدرات ساخته شود، هم چنین خوردن گوشت مرغ و ماهی (پروتئین)، غذاها با چربی کم تر، دانه ها (گردو و فندق) و سویا، نان، نشاسته و میوه Ü با توجه به تعداد غواصی تا کالری از کربوهیدراتهای پیچیده تأمین می شود.

نکته: عدم مصرف الکل الزامی است.

زیرا باعث کم آبی بدن می شود (ادرارآور است) و ترمیم ذخایر کبدی و عضلات را به تأثیر می اندازد. در ضمن الکل رگها را باز می کند که این مسأله در بیماریهای احتمالی غواصی بسیار خطرناک می باشد (سرعت حبابهای جایگزین در عروق زیاد می شود).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word جایابی بهینه خازن با هدف بهبود پروفیل ولتاژ و کمینه سازی تلفات توان شبکه توزیع

دانلود فایل ورد Word جایابی بهینه خازن با هدف بهبود پروفیل ولتاژ و کمینه سازی تلفات توان شبکه توزیع واقعی

دسته بندی : برق

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 868 کیلو بایت

تعداد صفحات : 93

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


شبکه های توزیع دارای بارهای متنوعی اند که این بارها مقادیر متفاوتی از توان راکتیو را مصرف می کنند. با در نظر گرفتن تاثیر نوع بار روی محل و اندازه ی بانک های خازنی در سیستم های توزیع، یک روش بدیع جهت مدل سازی بارهای مختلف شبکه به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات توان در حضور خازن شنت انجام می گیرد. برای این منظور، دو مدل ارائه می شود: الف) تجاری- خانگی- کشاورزی-عمومی- صنعتی و ب) امپدانس ثابت – جریان ثابت – توان ثابت. در واقع برتری اصلی نزدیک کردن مطالعه به دنیای واقعیست، چرا که تقریبا تمامی مطالعات انجام شده در زمینه جایابی بهینه ی خازن اساسا از تاثیر نوع بار بر محل و ظرفیت بهینه خازن نصب شده اغماض کرده اند، حال آنکه اثبات خواهد کرد که در نظرگیری مدل بار متفاوت روی محل/ ظرفیت خازن تاثیرگذار خواهد بود. قابلیت دیگر ، فرمول بندی تابع هدف به صورت یک مساله ی چند هدفه است. برای این منظور، انحراف ولتاژ به تابع تک هدفه افزوده شده است. مساله فوق با استفاده از الگوریتم بهینه-سازی اجتماع ذرات (PSO) حل خواهد شد. جهت اثبات تاثیر مدل سازی پیشنهادی بار روی پاسخ های مساله جایابی بهینه ی خازن، سناریوهای زیر بکار می رود: مدل سازی بار و بدون آن با حضور خازن و بدون حضور آن.

کلید واژه: جایابی بهینه ی خازن، مدل سازی بار، الگوریتم بهینه سازی اجتماع ذرات، شبکه ی توزیع.

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ دیباچه .2
۱-۲ مطالعه¬ی تاثیرگذاری خازن روی شبکه .4
۱-۲-۱ کاربرد بانک خازنی ..9
۱-۲-۲ مکان بانک خازنی بهینه 10
۱-۲-۳ مزایای خازن شنت 12
۱-۲-۴ گزینه های عملی برای کاهش تلفات 13
۱-۳ معیار طراحی 14
۱-۴ جبران سازی توان راکتیو 15
۱-۵ اصلاح ضریب قدرت 17
۱-۶ محدوده و هدف 19
۱-۷ بیان مسأله اساسی تحقیق 20
۱-۸ طرح کلی 22
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱ دیباچه 24
۲-۲ روش های تحلیلی 24
۲-۳ روش های برنامه ریزی ریاضی 25
۲-۴ روش های ابتکاری 27
۲-۵ روش های مبتنی بر هوش مصنوعی 29
۲-۵-۱ الگوریتم ژنتیک 29
۲-۵-۲ سیستم های خبره 31
۲-۵-۳ آب کاری شبیه سازی شده 32
۲-۵-۴ شبکه های عصبی مصنوعی 34
۲-۵-۵ تئوری مجموعه فازی 35
فصل سوم: بهینه سازی اجتماع ذرات
۳-۱ دیباچه 39
۳-۲ کاربرد بهینه سازی اجتماع ذرات در سیستم های قدرت 40
۳-۲-۱ جایابی و تعیین ظرفیت بهینه ی خازن 41
۳-۲-۲ پخش بار اقتصادی 42
۳-۲-۳ پخش بار بهینه 42
۳-۲-۴ کنترل ولتاژ و توان راکتیو بهینه 43
۳-۲-۵ طراحی پایدارسازی سیستم قدرت 44
۳-۳ مفهوم PSO 44
۳-۴ عناصر اصلی الگوریتم PSO 45
۳-۵ اجرای الگوریتم PSO 44
۳-۶ مزایای الگوریتم PSO به سایر الگوریتم¬های تکاملی 52

فصل چهارم: بهینه¬سازی تابع هدف
۴-۱ دیباچه 55
۴-۲ بیان مساله 57
۴-۳ قیود 59
۴-۴ مدل بار پیشنهادی 61
۴-۴-۱ مدل¬سازی بار از لحاظ نوع مصرف 61
۴-۴-۲ مدل¬سازی بار از لحاظ توان، امپدانس و جریان ثابت 63
۴-۵ حل مساله جایابی خازن با استفاده از الگوریتم PSO 64
فصل پنجم: نتایج شبیه¬سازی
۵-۱ دیباچه 67
۵-۲ جایابی دو خازن 68
۵-۳ جایابی چهار خازن 71
۵-۴ جایابی شش خازن 74
۵-۵ جایابی هشت خازن 77
۵-۶ جمع بندی 80
فصل ششم: بحث و نتیجه گیری
۶-۱ دیباچه 82
۶-۲ نتیجه گیری 82
۶-۳ پیشنهادها 84
پیوست ها
الف: اطلاعات شبکه ی نمونه 86
مراجع 89
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

ابجکت (مبلمان) در نرم افزار معماری Revit Architecture

ابجکت (مبلمان) در نرم افزار معماری Revit Architecture

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 32.439 مگا بایت

تعداد صفحات : 1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این فایل شامل ابجکت مبلمان در مدل های مختلف اعم از مبلمان اداری - مبلمان خانه و شکل های گوناگون در نرم افزار رویت میباشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 1:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات