مبانی نظری و پیشینه تحقیق در موردهیجان و ابعاد آن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در موردهیجان و ابعاد آن

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 25 کیلو بایت

تعداد صفحات : 16

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایشبا فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

واژه انگلیسی Emotion (به معنی هیجان) از واژه فرانسوی گرفته شده است که خود دارای ریشه لاتین است. E که بجای Ex به کار رفته به معنای خارج و بیرون است و omever به معنای حرکت، تحریک، حالت تنش و تهییج است و در کل این معنا را القا می‌نماید که بدن به ندرت از ثبات برخوردار است (پرایس[1]، پترسون[2]، هرمون-جونز[3]، 2012).

هیجان‌ها نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارند. در فعالیت‌های مختلفی که انسان درگیر آن می‌گردد به نوعی هیجان‌ها نقش بازی می­کنند. تعاریف مختلفی برای هیجان ارایه شده است. هیجان، حالت پیچیده­ی روان شناختی است که دارای سه مؤلفه­ی مجزا از هم است. این مؤلفه‌ها شامل تجربه ذهنی، پاسخ هیجانی و رفتار مشهود و آشکار حاصل از این تجربه است. بر اساس این مؤلفه‌ها، هیجان را به انواع مختلف تقسیم بندی کرده‌اند که این طبقه بندی در مجموع شامل هیجان‌های اصلی و هیجان‌های مرکب است (پور افکاری، 1373).

اگر بخواهیم نگاهی به اولین پژوهش‌ها در حوزه موضوع هیجان بیندازیم متوجه می‌شویم که جیمز در سال 1884 به عنوان اولین پژوهشگر برای هیجان یک الگوی فیزیولوژیک ارائه کرد. نظریه جیمز بعد از مدتی به علت تشابهی که با نظریه فیزیولوژیست دانمارکی بنام لانگه داشت نظریه جیمز-لانگه نامیده شد. در این نظریه بر نقش دستگاه اعصاب خودمختار، احشا و تغییرات چهره ای تاکید شده است (خداپناهی،1393).

در مورد هیجان همانند سایر زمینه­ها و موضوعات روان شناختی فقط یک یا چند نظریه مشخص وجود ندارد بلکه نظریات مختلف و حتی گاهی به ظاهر مخالف و یا مکمل هم ارایه شده است مثلاً" کنن-بارد و پاپز نظریات مخالفی نسبت به نظریه جیمز-لانگه مطرح کردند و بر نقش اعصاب مرکزی از جمله تالاموس و هیپوتالاموس در هیجانات تاکید کردند. نظریه­ی مهم دیگری که ارایه شد نظریه شاختر-سینگر بود که بیان می­دارد هیجانی که فرد احساس می‌کند نتیجه­ی تعبیر و تفسیر او از حالت‌های برانگیختگی است (خداپناهی،1393).

آنچه با مرور بر نظریات هیجان روش می‌گردد این است که هر پژوهشگری بسته به دیدگاه و جهت گیری خود در مورد هیجان نظریه پردازی نموده است. دیدگاه زیستی و دیدگاه شناختی به هیجان و دیدگاه مهم و بزرگ نظریه‌پردازان در مورد هیجان است (ریو[4] ،2005 ، سید محمدی،1393).

2-3 ابعاد هیجان

هیجان، دارای ابعاد متعددی است که در این پژوهش برانگیختگی، خوشایندی و غلبه مورد مطالعه قرار می­گیرند.

2-3-1 برانگیختگی

جیمز (1890) ارتباط احساس‌های ذهنی و حالت‌های فیزیولوژیک برانگیختگی را تایید می‌کند. به نظر او این تغییرات و واکنش‌ها به عنوان تجربه های هیجانی در قشر مغز احساس می‌شود. دریافت محرک‌های هیجانی به تغییرات عروق نهان و واکنش‌های ماهیچه ای پوشیده منجر می‌گردد. به نظر او تجربه هیجان به تنهایی همان درک آگاهانه پاسخ فیزیولوژیک است (جیمز[5]،1884، به نقل از کاویانی، پورناصح و گلفام، 1394).

به اعتقاد لنگ و همکاران (1990) ابعاد برانگیختگی و جذاب بودن هیجان از جنبه خوشایندی-ناخوشایندی هیجان‌ها قابل تفکیک است و هیجان‌های خوشایند و ناخوشایند هر دو می‌توانند در دو سوی پیوستار و محورهای برانگیختگی و جاذب بودن دیده شوند (کاویانی، پورناصح و گلفام، 1384).

انگیختگی-عدم انگیختگی به مسئله فعالیت فیزیکی و تغییرات روانی-فیزیولوژیک اشاره می‌کند (گوایزا کیسدو،2009).

تجربه هر هیجانی همراه با ظهور تغییراتی در وضعیت فیزیولوژیکی و روانی بدن است. گلمن[6] (1995) بیان می­کند در احساس شادی، بخشی از مغز که بازدارنده احساسات منفی است فعال می‌گردد، انرژی بدن زیاد شده و فعالیت مراکزی در مغز که تفکرات نگران کننده را می‌سازند متوقف می‌شوند. در غمگینی و ناراحتی، از جمله در حالت افسردگی که یکی از شدیدترین حالت‌های این هیجانات است، انرژی و شور و شوق و امید برای زندگی کاهش می‌یابد و هر چه این احساس عمیق‌تر می‌شود سوخت و ساز بدن کندتر می‌شود. (بهرامی و محمودی؛ به نقل از پیرحسین لو،1393).



[1] Price

[2] Peterson

[3] Hermne Jones

[4] Reeve

[5] James

[6] Goleman

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال لجبازی نافرمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال لجبازی نافرمانی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 66 کیلو بایت

تعداد صفحات : 55

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اختلال لجبازی – نافرمانی

2-2-1- اختلال لجبازی- نافرمانی کودکی

هیوارد[1](2000 نقل از خدایاری فرد 1385 ) عنوان می کند اختلال لجبازی –نافرمانی اولین بار در سال 1966 به عنوان یک اختلال رفتاری پیشنهاد شد . با انتشار ویرایش سوم راهنمایی آماری و تشخیص اختلالهای روانی ، اختلال لجبازی ، نافرمانی در یک طبقه جدید و مستقل در طبقه بندی اختلال های روانی جای گرفت .

این مفهوم سازی در DSM-ш DSM-ш-R؛ وIV -DSM در غیاب مدارک تجربی که از متمایز شدن لجبازی –نافرمانی از اختلال سلوک ([2]CD) حمایت کنند ، رخ داد . ODD همراه با CD و اختلال نقص توجه – بیش فعالی [3] ADHD در DSM- ш -R گروهی از اختلال های رفتاری مخرب را در DSM-IV تشکیل می دهند این گروه اغلب با یکدیگر به عنوان اختلال های بیرونی شده مورد توجه هستند، بدین معنی که آنها از طریق رفتارهای ناسازگارانه بیرونی مثل بیش فعالی ، تکانشگری ، پرخاشگری و نافرمانی از قوانین مشخص می شوند . در مقابل اختلال های بیرونی شده، گروهی دیگر از اختلال ها مثل اضطراب و افسردگی قرار دارند که تحت عنوان اختلال های درونی شده معرفی شده اند . این اختلال ها به وسیله احساسات و پریشانی های درونی تجربه شده به وسیله فرد آشکار می شوند . قبلاً ، در تعدادی از طبقه بندی ها اختلال های بیرونی شده مثل ODD به عنوان اختلال های رفتاری و اختلال های درونی شده به عنوان اختلال های هیجانی یا نوروتیک مدنظر بودند . اینچنین توصیفاتی امروزه کمتر مورد استفاده هستند (گیبل [4] ، 1997 نقل از کاکاوند 1385 )

پانزدهمین طبقه‌ی تشخیصی در DSM-Vاختلالات رفتار ایذایی، كنترل تكانه و سلوك هستند. این طبقه‌ی تشخیصی شامل 7 اختلال است كه در DSM-IV در زیر گروه اختلالاتی كه برای نخستین بار معمولاً در شیرخوارگی، كودكی یا نوجوانی تشخیص داده می‌شوند و اختلالات كنترل تكانه كه به گونه‌ای دیگر طبقه‌بندی نشده‌اند، قرار دارند. اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای، آتش افروزی، دزدی بیمارگون، اختلال انفجاری متناوب و اختلال سلوك مهم‌ترین اختلالات در این طبقه‌ی تشخیصی هستند.(استین[5]، 2010 ).

تقریبا 24 درصد از کودکان ADHA که برای درمان ارجاع داده می شوند ، ممکن است ملاکهای تشخیصی لجبازی – نافرمانی یا اختلال سلوک را نیز داشته باشند (ایکنباخ [6] و همکاران 1994 نقل از کاکاوند 1385 ) .

در ODD کودک یا نوجوان مکرراً به شیوه های منفی گرایانه ، خصمانه و توأم با نافرمانی در مقابل اشکال قدرت عمل می کند . ملاک های ODD شاید این موضوع را مطرح نمایند که همهی کودکان گاهی اوقات به این شیوه عمل می کنند .چند نکته را برای تشریح این موضوع در نظر گرفته شده است . یکی این که نه تنها این ویژگی ها باید به طور مکرر رخ دهند بلکه باید نسبت به سن و سال و سطح رشدی نامتناسب باشند . دیگر این که فراوانی آنها باید نسبت به کلیشه های کودکان هم سن و سال نیز بیشتر باشد . معمولاً رفتارهای منفی گرایانه و لجبازی به شکل یکدندگی مستمر ، مقاومت در برابر دستورالعمل ها و عدم تمایل به مصالحه و سلطه پذیری یا جر و بحث با بزرگسالان و همسالان ظاهر می شوند . لجبازی و نافرمانی ممکن است به صورت تخطی عمدی و یا مداوم از محدودیت ها رخ دهد که معمولاً به شکل نادیده گرفتن دستورها ، مشاجره و ناتوانی در تحمل سرزنش به خاطر بد رفتاری دیده می شوند . تظاهرات اختلال همواره در محیط خانه دیده می شود ولی در مدرسه یا اجتماع چندان آشکار نیستند. (چاپ پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی ،2013)

نشانه های این اختلال به طور اخص در تعامل با بزرگسالان یا افرادی که شخص به خوبی آنها را می شناسد بیشتر آشکار می شود و در نتیجه ممکن است در جریان معاینهی بالینی ظاهر نشود. معمولا اختلال لجبازی –نافرمانی قبل از 8 سالگی و حداکثر تا اوایل نوجوانی ظاهر می شود ولی بعد از آن دیده نمی شود. نشانه های مخالفت و نافرمانی اغلب در خانه رخ می دهند ولی به تدریج در سایر زمینه ها نیز دیده می شوند . شروع این اختلال تدریجی است و در طول دوره ای چند ماهه یا چند ساله شکل می گیرد . در میزان قابل ملاحظه ای از موارد، اختلال لجبازی نافرمانی بر اختلال سلوک مقدم است (انجمن روانپزشکی امریکا1994).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد سازگاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد سازگاری

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 60 کیلو بایت

تعداد صفحات : 35

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایشبا فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مفهوم سازگاری

برای مفهوم سازگاری تعاریف متعددی از سوی اندیشمندان روان شناسی و جامعه شناسان ارائه شده است. سازگاری به طور کلی رابطه ای است که هر ارگانیسم نسبت به وضع موجود با محیط خود برقرار می­سازد. ( افشار نیکان، 1381).

از جمله مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با سازگاری، اصطلاح "بهداشت" یا "سلامت " می باشد. سازمان بهداشت جهانی (WHO)[1]، سلامت یا بهداشت را تحت عنوان "سلانت بدنی، روانی و اجتماعی و عدم وجود بیماری وضعف" تعریف می کند (سیمن[2]، 1989؛ به نقل از سامانی، 1381). با این تعریف می توان سلامت یا بهداشت را حالتی بهینه از سازگاری دانست. بدین لحاظ می توان کیفیت های متفاوتی از سازگاری را در افراد متصور شد،که این کیفیت ها در قالب شاخص های مختلفی همانند عملکرد تحصیلی، سطح فشار روانی، عزت نفس، کفایت اجتماعی، اختلالات عاطفی و توانایی ذهنی و روانی مورد ملاحظه قرار می گیرند. در بررسی های مختلف از شاخص ها و مؤلفه های متفاوتی جهت ارزیابی میزان سازگاری استفاده شده که جدول 2-1 نشانگر نمونه ای از این شاخص ها در مطالعات مختلف است.

جدول2-1:شاخص سازگاری در مطالعات مختلف

شاخص سازگاری

محقق

مدل تحصیلی،کفایت تحصیلی، نشانگان بدنی، اعتیاد و بزهکاری

لامبورن و همکاران(1991)

اختلالات رفتاری، واکنش های روانی

دیویس و کامینگز(1998)

پرخاشگری

نواک و پوسچنر (1999)

کفایت اجتماعی، افسردگی،کفایت تحصیلی و مشکلات رفتاری

نوم و همکاران(1999)

خوداتکایی، فشارهای درونی، معدل تحصیلی و رفتار انحرافی

بیرز و گوستر (1999

احساس تنهایی، اضطراب اجتماعی و اجتناب اجتماعی

جانسون و همکاران(2001)

2-3-1-مبانی نظری سازگاری

2-3-1-1 دیدگاه روان پویایی

از چشم انداز روان پویایی، روان­کاو احتمالا سازگاری را عدم وجود نسبی واپس رانی مفهوم بندی می کند. شخص (سالم) قادر است تکانه های جنسی یا پرخاشگرانه را بدون رجوع به دفاع های مختلفی که به طرز مؤثری از توانایی های شخص می کاهند، بازشناسی کند (خزائیلی و بوالهری، 1372).

در طول رشد شخصیت دگرگونی های زیادی ممکن است به رشد رفتار ناسازگارانه یا آسیب روانی کمک کند. محرومیت از گرمی مادرانه و عدم مواظبت از کودک در چند ماهه اول زندگی می تواند رشد (خود) را مختل کند. شکست در همانندسازی مناسب باعث می شود (خود) به عنوان مجری شخصیت تضعیف شود (شیلینگ1، 1382 به نقل از مستقیمی و شفیع آبادی،1391).

از بعد دیگر، در مورد ماهیت ناسازگاری در دیدگاه فروید می توان گفت انضباطی که موجب ترس از تنبیه و از دست دادن محبت والدین می شود، کودکان را ترغیب می کند به صورت اخلاقی رفتار کنند و اما کودکانی که والدینشان مرتباً از تهدید، کنترل، دستور و یا فشار جسمانی استفاده می کنند معمولاً بعد از صدمه زدن به دیگران کمتر احساس گناه می کنند. به عنوان مثال: زمانی که پدر و مادری از صحبت کردن با کودک خوداری می کنند و یا عملاً به کودک می گوید او را دوست ندارد، کودکان اغلب بعد از بدرفتاری، شدیداً خود را سرزنش می کنند و ممکن است پیش خود فکر کنند که (( من خوب نیستم و هیچ کسی مرا دوست ندارد)). این کودکان در نهایت وقتی کار خلافی انجام می دهند ممکن است با انکار کردن احساس گناه شدید، از خودشان محافظت کنند. بنابر این، آن ها نیز وجدان ضعیفی را شکل می­دهند.

در مقابل نوع خاصی از انضباط به نام القا2 به شکل گیری وجدان کمک می کند. القا یعنی نشان دادن آثار بدرفتاری کودک بر دیگران. القا به کودکان می گوید چگونه رفتار کنند تا بتوانند این اطلاعات را در موقعیت های بعدی به کار برند و والدین با نشان دادن تأثیر اعمال کودک بر دیگران، همدلی و همدردی را ترغیب می کنند که این خود موجب رفتار نوعدوستانه می شود و زمانی که برای تغییر رفتار کودکان دلیل آورده می شود آن ها ترغیب می شوند معیار های اخلاقی را بپذیرند، زیرا عاقلانه هستند. در مقابل، انضباطی که شدیداً به تهدید تنبیه یا دریغ کردن محبت متکی است، کودکان را به قدری مضطرب می کند که نمی توانند به وضوح فکر کنند که چه کاری را انجام دهند. در نتیجه این روش ها باعث نمی شوند که کودکان قواعد اخلاقی را درونی کنند (برک1، 1390).

هم چنین فروید معتقد است فرآیند رشد آدمی نیازمند منع یا بازداری تکانه های کودک وار ناپسند و نادرست است وقتی کودک بزرگتر شد به دوران بزرگسالی رسید به جنگ خود بر علیه این نوع تکانه های ضد اجتماعی و مخرب ادامه می دهد. بیشتر مردم توانایی آن را دارند که این تکانه ها را به شیوه ای رضایت بخش دفع کنند، که به این ترتیب اصطلاحاً دارای رفتار سازگارانه می باشند. اما شایع ترین و معنادارترین تعارض های فرد از امیال و آرزوهای مربوط به مرحله اودیپی سرچشمه می گیرند به طور کلی اختلال های رفتاری دوره کودکی مربوط به روان رنجوری های سرکوب شده می باشد. (ساعتچی، 1386 به نقل از مستقیمی و شفیع آبادی،1391).


[1]. The world Health Organization

[2]. Seeman

Schiling-1

iduction-2

1.Berk

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه یک روش چندبعدی برای پیشنهاد دهنده های آگاه از زمینه در تجارت سیار

دانلود فایل ورد Word پروژه یک روش چندبعدی برای پیشنهاد دهنده های آگاه از زمینه در تجارت سیار

دسته بندی : شبکه های کامپیوتری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 656 کیلو بایت

تعداد صفحات : 121

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان :یک روش چندبعدی برای پیشنهاد دهنده های آگاه از زمینه در تجارت سیار

تعداد صفحه : 121

استفاده از زمینه، به عنوان اطلاعات پویایی که توصیفگر وضعیت کاربران و اقلام بوده و بر فرایند تصمیمگیری و انتخاب کاربران تاثیرگذار است، توسط سیستم های پیشنهاددهنده در تجارت سیار، در جهت ارتقاء کیفیت مناسب پیشنهاددهی ضروری است. در این تحقیق یک روش جدید چندبعدی برای پیشنهاددهی آگاه از زمینه در تجارت سیار ارائه شده است. در این روش اطلاعات کاربران، اقلام، پارامترهای زمینه و ارتباط میان آنها در یک فضای چندبعدی نمایش داده میشود که به آن مکعب چندبعدی امتیازات گفته میشود. در این فضا زمینههای مشابه بهطور جداگانه برای هر کاربر شناسایی میشوند که این کار با شناسایی الگوهای مصرف متفاوت کاربران در شرایط زمینهای مختلف انجام میشود. با بدست آوردن این اطلاعات، یک فضای جدید دوبعدی ایجادشده و پیشنهاددهی نهایی با استفاده از یک روش فیلترسازی مشارکتی در این فضا انجام میگیرد. ارزیابی روش از طریق پیادهسازی آن در یک سیستم پیشنهاددهی محصولات غذایی رستورانها شامل پارامترهای زمینهای روز، زمان، آب و هوا و همراه علاوه بر پارامترهای کاربر و اقلام و مقایسه آن با روش سنتی پیشنهاددهی و بدون درنظرگرفتن اطلاعات زمینه انجام گرفته است. برای پیاده سازی روش فیلترسازی مشارکتی از شبکه های خودسازمانده استفاده شده است. شبکه های خودسازمانده، نوعی از شبکه های عصبی بدون ناظر هستند. مقایسه و ارزیابی نتایج با استفاده از محاسبه شاخص F1 که یکی از شاخص های استاندارد و پر استفاده برای ارزیابی پیشنهاددهنده ها است، انجام گرفتهاست. بر اساس این نتایج، روش پیشنهاددهی چندبعدی در حدود شانزده درصد بهبود نسبت به روش سنتی پیشنهاددهی را نمایش میدهد که همین مساله کارایی روش را از نظر کیفیت پیشنهاددهی تایید میکند.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

1-1 مقدمه.

1-2 موضوع تحقیق

1-3 موضوع تحقیق

1-4 اهمیت و ارزش تحقیق

1-5 اهداف تحقیق

1-6 کاربرد نتایج تحقیق

1-7 مروری بر ساختار پایان­ نامه

فصل دوم: تجارت سیار

2-1 مقدمه

2-2 تجارت سیار

2-3 دسته­ بندی ادبیات تحقیقاتی تجارت سیار

2-3-1 حوزه تحقیقات نظری

2-3-2 شبکه بی­سیم

2-3-3 میان­ افزار سیار

2-3-4 زیر­بنای کاربری بی­سیم

2-3-5 کاربرد­های تجارت سیار

2-4 فناوری­های تجارت سیار

2-5 استاندارد­های بی­سیم

2-6 بستر پیاده­سازی کاربرد­های تجارت سیار

2-6-1 زبان­های برنامه ­نویسی موبایل

2-7 جمع ­بندی

فصل سوم: زمینه

3-1 مقدمه

3-2 زمینه

3-2-1 تعاریف پارامتریک

3-2-2 تعاریف کلی

3-3 دسته ­بندی اطلاعات زمینه

3-4 آگاهی از زمینه

3-5 طراحی زمینه

3-6 جمع ­بندی

فصل چهارم: سیستم­های پیشنهاد­دهنده

4-1 مقدمه

4-2 بررسی عملکرد سیستم­ های پیشنهاد­دهنده

4-2-1 روش­های مبتنی بر محتوا

4-2-1-1 مشکلات و محدودیت­­های روش­های مبتنی بر محتوا

4-2-2 روش­های فیلترسازی مشارکتی

4-2-2-1 مشکلات و محدودیت­­های روش­های فیلتر­سازی مشارکتی

4-2-3 روش­های ترکیبی

4-3 ارزیابی سیستم­های پیشنهاد­دهنده

4-4 بسط قابلیت­های سیستم­های پیشنهاد­دهنده

4-4-1 شرکت­دادن شناختی جامع از کاربران و اقلام در فرآیند پیشنهاد­دهی

4-4-2 امتیاز­گذاری چند­معیاری

4-4-3 پیشنهاد­دهنده­های غیر­تداخلی

4-4-4 انعطاف­پذیری

4-4-5 توسعه شاخص­های ارزیابی

4-4-6 استفاده از اطلاعات زمینه در پیشنهاد­دهنده­ها

4-4-7 سایر گزینه­ها برای بسط و توسعه سیستم­های پیشنهاد­دهنده

4-5 جمع ­بندی

فصل پنجم: روش جدید چند­بعدی برای پیشنهاد­دهی آگاه از زمینه

5-1 مقدمه

5-2 سیستم­های پیشنهاد­دهنده آگاه­از­زمینه در تجارت سیار

5-3 مدل­سازی اطلاعات زمینه

5-4 روش چند­بعدی در سیستم­های توصیه­گرسیار آگاه از زمینه

5-5 جمع­بندی

فصل ششم: ارزیابی

6-1 مقدمه

6-2 روش ارزیابی

6-2-1 پیاده­سازی سیستم جمع­آوری داده

6-3 پیاده­سازی روش پیشنهاد­دهی

6-3-1 پیاده­سازی روش پیشنهاد­دهی دو­بعدی

6-3-2 پیاده­سازی روش پیشنهاد­دهی چند­بعدی

6-4 جمع ­بندی

فصل هفتم: جمع­بندی و راهکار­های آینده

7-1 مقدمه

7-2 راهکار­های آینده

منابع و مآخذ

فهرست شکل­ها

شکل 2-1 خصوصیات تجارت سیار

شکل 2-2 دسته­بندی ادبیات تحقیقاتی تجارت سیار

شکل 3-1 فضای سلسله­مراتبی زمینه

شکل 3-2 معماری سطح بالا از یک سیستم آگاه از زمینه

شکل 4-1 نمونه­ای از زبان RQL

شکل 5-1 مدل چند­بعدی پیشنهاد­دهی برای فضای سه­ بعدیUser×Item×Time

شکل 5-2 ساختار رابطه­ای مدل داده چند­بعدی برای ذخیره­سازی اطلاعات کاربران، اقلام و زمینه

شکل 5-3 روش چند­بعدی پیشنهاد­دهی

شکل 5-4 ساختار رابطه­ای نگهداری کلیه شرایط زمینه­ای سیستم

شکل 5-5 ساختار رابطه­ای نگهداری خوشه­بندی اطلاعات زمینه­ای برای کاربران

شکل 5-6 ایجاد کاربران معادل کاربر c­i با توجه به الگوی مصرف وی

شکل 5-7 ساختار رابطه­ای کاربران و امتیازات جدید

شکل 6-1 ساختار رابطه­ای مجموعه داده جمع­آوری­شده بدون در نظر گرفتن شرایط زمینه­ای

شکل 6-2 ساختار چند­بعدی مجموعه داده جمع­آوری­شده با در نظر گرفتن شرایط زمینه­ای

شکل 6-3 نقشه خود­سازمانده

شکل 6-4 میانگین شاخص F1 در روش پیشنهاد­دهی سنتی در مجموعه داده شماره(1)

شکل 6-5 میانگین شاخص F1 برای خوشه­ های مجزا در مجموعه داده شماره (1)

شکل 6-6 میانگین شاخص F1 در روش پیشنهاد­دهی سنتی در مجموعه داده شماره(2)

شکل 6-7 میانگین شاخص F1 برای خوشه­های مجزا در مجموعه داده شماره (2)

شکل 6-8 ساختار رابطه­ای نهایی برای نگهداری اطلاعات سیستم پیشنهاد­دهنده

شکل 6-9 میانگین شاخص F1 در روش پیشنهاد­دهی چندبعدی

شکل 6-10 میانگین شاخص F1 در روش پیشنهاد­دهی چندبعدی برای خوشه­های مجزا

فهرست جداول­

جدول 2-1 دسته­بندی کاربرد­های تجارت سیار

جدول 4-1 نمونه­ای از ماتریس کاربر- اقلام برای یک سیستم پیشنهاد­دهنده فیلم

جدول 6-1 مشخصات شبکه نقشه خود­سازمانده در مرحله شناسایی کاربران مشابه در روش سنتی

جدول 6-2 مشخصات شبکه نقشه خود­سازمانده برای شناسایی الگوی مصرف و شناسایی کاربران مشابه

تعداد صفحه : 121

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژ در مورد پیاده سازی ERP و اثرات آن در حسابداری

پروژ در مورد پیاده سازی ERP و اثرات آن در حسابداری

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 845 کیلو بایت

تعداد صفحات : 58

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


ERP چیست؟

ERPیک فکر، فن آوری و سیستم برای مدیریت با کارآیی بالا روی منابع مختلف در کل یک سازمان است. این نوع مدیریت از طریق یکپارچه کردن فعالیتها، در جهت بالا بردن کارآیی و بهره وری سازمان و افزایش رضایت و ارزش مشتری انجام می گیرد. ERP تمام مراحل عملیاتی یک فرآیند را در سازمان نمایش می دهد . یک سفارش پس از دریافت به بخش طراحی و سپس تولید هدایت می گردد. پس از آن به بخش انبار و نهایتاً به ارسال کالا منجر می شود. این مراحل تا صدور صورتحساب و محاسبات درآمد در ارتباط با آن سفارش در سیستم ERP ثبت و در اختیار تمام بخشهای مربوطه در شرکت قرار می گیرد. به همین دلیل ERP را یک نرم افزار Back – Office می نامند. چرا که تنها با ارتباطات و واحدهای داخلی سازمان کار دارد و به ارتباطات بیرونی سازمان (معروف بهFront – Office) کاری ندارد. وظایف اخیر امروزه به عهده سیستمهای CRM است . البته برخی شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای ERP اخیراً محصول خود را همراه با خدمات CRM ارائه می کنند.


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت فصل پنجم تئوریحسابداری شرودر در مورد مفاهیم سود

دانلود پاورپوینت فصل پنجم تئوریحسابداری شرودر در مورد مفاهیم سود

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 141 کیلو بایت

تعداد صفحات : 55

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اهداف گزارش سود :

1_ به عنوان مبنایی برای فرم اصلی مالیات ( فرم اظهارنامه ی مالیاتی ) .

2_ در گزارش های عمومی ، معیاری برای موفقیت عملیاتی شرکت هاست .

3_ معیاری برای تعیین سود نقدی قابل تقسیم موجود می باشد .

4_ تحقیق درباره ی این که آیا نرخ های تعیین شده توسط مقام های تعیین کننده ، منصفانه و معقول هستند.

5_ رهنمودی است برای متولیان مسئول پرداخت درآمد به مستأجر مادام العمر ، در حالیکه باید اصل آن را برای دیگری نگه دارد .

6_ رهنمودی برای مدیریت بر واحد تجاری برای هدایت امور آن واحد.

اهمیت تعیین سود :

1_ارزش شرکت به سود خالص دوره ی جاری و آینده ی آن بستگی دارد .

2_هیئت استانداردهای حسابداری مالی ابراز داشته است که اطلاعات در مورد سود خالص شرکت می تواند درباره ی عملکرد آن در مقایسه با اطلاعات مربوط به جریان های نقدی شاخص بهتری ارائه نماید .

(هدف حسابداری مالی ارائه اطلاعات به استفاده کنندگان از صورتهای مالی برای کمک به آنان در ارزیابی مبلغ , زمان و عدم اطمینان جریان های نقدی آینده)

3_رابطه اطلاعات حسابداری با ارزش شرکت مورد توجه قرار گرفته است

فرضیه بازارهای کارآ:

قیمت سهام بازتابی از انتظار بازار درباره سودهای خالص آینده و جریانهای نقدی است

قیمت سهام دربرگیرنده ی اطلاعاتی درباره اقدامات سیستم اقتصادی و شرکتهای رقیب نیز هست

قیمت سهام در برابر اطلاعات جدیدی که در دوره های زمانی مشخص دریافت می شود واکنش نشان می دهد

3_عملکرد بسیاری از شرکت های بزرگ ، مورد توجه دقیق تحلیل گران مالی قرار دارد . تحلیل گران مالی کسانی هستند که سودهای سه ماهه را برآورد می کنند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت روش شناسی در تحقیق و تئوری هایی درباره استفاده از اطلاعات حسابداری

پاورپوینت روش شناسی در تحقیق و تئوری هایی درباره استفاده از اطلاعات حسابداری

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 982 کیلو بایت

تعداد صفحات : 111

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

ازدیدگاه تئوری حسابداری کنونی نمی توان هیچ نوع رفتارقابل پیش بینی را توجیه کرد.
نظریه پردازی نخستین گامی است که در راه تدوین یک تئوری برداشته می شود.

ولی در مرحله های تدوین تئوری ,گام نظریه پردازی برداشته نمیشود زیرا
1_نتیجه های تئوری آزمون نشده اند
2_برپایه قضاوت های ارزشی آزمون نشده قرار می گیرند

روش شناسی تحقیق جهت ارائه تئوری حسابداری

1_ استنتاجی یا قیاسی

2_ استقرایی

3_ روش عملی

4_ روش علمی در تحقیق

5_ روش اخلاقی

6_ روش رفتاری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:04 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مورد نوجوانی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مورد نوجوانی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 59 کیلو بایت

تعداد صفحات : 27

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف نوجوانی؛ نوجوانی به سال‏هایی اطلاق می‏شود که کودکی را به بزرگسالی می‏پیوندد. شروع نوجوانی با تغییرات بدنی همزمان می‏شود و در نتیجه ردیابی ظاهری آن آسانتر است در حالیکه پایان آن بر حسب شکل‏گیری ساخت‏های عقلی و تغییرات عاطفی و اجتماعی نوسانی‏تر در نظر گرفته شده است. به همین دلیل برای کسانی که به ضابطه‏های ظاهری تکیه کرده‏اند، شروع نوجوانی رازیست شناختی و پایان آن را فرهنگی دانسته‏اند(کانجر و پیترسن[1]، 1998؛ به نقل از منصور، 1381).

منظور از بلوغ[2] یا نوجوانی رشد و بلوغ در کلیه جنبه‏ها اعم از فیزیکی، عقلی و اجتماعی است. به همین جهت این واژه نسبت به واژه بلوغ جنسی که مفهوم بسته‏تری دارد و جوانی[3] که دارای مفهوم وسیع­تری است، ارجح است. نوجوانی دوره‏ای حد فاصل کودکی و بزرگسالی است، حدود و نیز طول مدت آن چندان مشخص نیست و بسته به افراد و جوامع گوناگون، متغیر است. شروع آن‏را که همراه با بلوغ جنسی است با قاطعیت بیشتری می‏توان تعیین کرد. طول مدت نوجوانی در جوامع گوناگون یکسان نیست. دوره نوجوانی از نظر نوجوان و هم از نظر والدین از قدیم، دورانی دشوارتر از سالهای کودکی، قلمداد شده است. 3000 سال پیش از تولد مسیح، ارسطو چنین اظهار داشت که نوجوانان «پرشور و آتشی مزاجند و آماده‏اند که خود را بدست غرایز بسپارند.» (کیل[4]، 1967؛ به نقل از عیدیان ،1385).

استانلی هال این دوره را دوران «طوفان و تنش شدید» و نیز دوران توانایی فوق‏العاده جسمانی، عقلی و عاطفی دانسته است. تعدادی از پزشکان برجسته و نظریه پردازان روانکاوی نوجوانی را وضعیتی می‏دانند که نوجوان در آن وضعیت دچار اختلال روانی است (فروید[5] و دیگران، به نقل ازماسن و هنری،1384).

بدون آنکه بتوان لزوماً وابستگی بین بلوغ و نوجوانی را مورد تأیید قرار داد. گستره دگرگونی‏ها نشان می‏دهند که از لحاظ تحول عقلی و نقش محوری آن در شکل‏گیری جنبه‏های عاطفی و اجتماعی، نوجوانی با استقرار تفکر انتزاعی از کودکی متمایز می‏شود و نوجوان پس از تأمین شرایط لازم برای ورود به جامعه بزرگسالان به جرگه بزرگسالان می‏پیوندد (پیاژه[6] و اینهلدر[7]، 1972؛ به نقل از منصور، 1381). و نیز نوجوانی عبارت است از: در حال بزرگسال شدن، دوره‏ای از زندگی بین بلوغ و پختگی[8]، بالیدگی یا پختگی به این موضوع اشاره دارد که فرد، شخص کاملی شده یا کاملاً بالیده شده و این آمادگی را دارد تا نقش‏‏ها و مسؤلیت‏های یک بزرگسال را بر عهده بگیرد (آقا محمدیان و حسینی،1384).



[1]. Peterson & Conger

[2]. puberty

[3]. youth

[4]. Kiell

[5]. Freud

[6] Piaget

[7] Aynhldr

[8]. Maturity

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:04 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل PDF پی دی اف پروژه سیستم تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری

دانلود فایل PDF پی دی اف پروژه سیستم تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری

دسته بندی : پردازش تصویر

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 726 کیلو بایت

تعداد صفحات : 68

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان :مروری بر سیستم های تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری

تعداد صفحات : 68

چکیده:
بیـشتر تحقیقـات بوسـیله فیزیولوژیـستهـا و روانـشناسان و مهندسـان روی موضـوعات مختلـف از تشخیص چهره بوسیله ماشین و انسان، صورت گرفته است. اهمیت روش های اتوماتیک تـشخیص چهـره، ما را بر آن داشته است که برای ادامه کار در این زمینـه، تحقیـق کـاملی روی کارهـای انجـام گرفتـه، از پیدایش این رشته از علم کامپیوتر انجام دهیم. اگر چه بسیاری از تئوری ها و فرضیه هـای مطـرح شـده،روی مجموعه ای از تصاویر کوچک، بررسی شده اند، ولی توانسته اند بسیاری دستاوردهای مهمی در ایـن زمینه به همراه داشته باشند.
در این تحقیق، ابتدا تاریخچه ای از موضـوعات مربـوط بـه تـشخیص هویـت، بـا اسـتفاده از خـواص بیومتریک ارائه شده و در ادامه بحث تشخیص چهره را به صورت اختصاصی در میـان مباحـث بیومتریـک ارائه شده است. ساختار و چهارچوب عمومی یک سیـستم تـشخیص چهـره، مهمتـرین موضـوع در آمـاده کردن آن می باشد، همچنین الگوریتم ها و روش هایی که بر اساس آن تشخیص چهره انجام مـی گیـرد،قسمت اصلی این تحقیق می باشد که شامل گروه بندی ها و نوع دیدگاه به مسئله می باشد که در انتهای بحث، استفاده از آموزش و یادگیری و الگـوریتم هـای آن را در بحـث کـشف چهـره، محـدود کـرده ایـم.
مشکلات مربوط به تشخیص چهره، می توانند شامل نور، زاویه دید دوربین، حرکت و سایر موارد محیطـی باشند، که این مشکلات نیز به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته اند.

مقدمه:
در دنیای به هم پیوسته و پیچیده امروزی، نگهداری و امنیت اطلاعـات، بـسیار مهـم و مـشکل شـده است، هر چند وقت یکبار در مورد تبهکاری های مربوط کارتهای اعتباری، هک شدن کامپیوترها و نقض امنیت در شبکه ها و دولت ها، چیزهایی می شنویم. در بیشتر این کلاهبرداری ها، افراد خاطی، به نحـوی امنیت سیستم ها را با عبور از سد محافظت های از قبل تعیین شده، مورد دستبرد قرار داده اند.
تکنولوژیهای جدید برای تعیین هویت منحصر هر فرد، بر پایه روش های Biometric بنیـان نهـاده شده اند. که این روش ها، روشهای خودکـاری از بـازبینی و تـشخیص هویـت موجـودات زنـده در زمینـه ویژگیهای فیزیکی از قبیل اثر انگشت یا وضعیت چهره، و یا سایر رفتارهای افراد، از قبیل دست دادن، می باشند. به این دلیل که، ویژگی های فیزیکی خیلی کمتر تغییر می کنند، ولی موارد رفتاری ممکـن اسـت به علت استرس، وضعیت روانی شخص، یا موقعیت شخص به راحتی دستخوش تغییـرات شـوند، در میـان روش ها و متدهای مختلف برای تعیین هویت، روش هایی که از ویژگی های فیزیکی استفاده مـی کننـد، علی رغم مشکلاتی که هنگام پیاده سازی وجود دارد، قابل اعتمادتر از آنهـایی هـستند کـه ویژگـی هـای فیزیولوژیکی(زیستی) را بکار می گیرند.
با بررسی زندگی دیجیتالی بشر، به راحتی متوجه این نکته خواهیم شد که امـروزه بـشر بـا نیازهـایی مواجه است که در سالهای قبل این نیازها وجود نداشت. این نیازها شامل سازمان، گروه و امنیت آنها مـی باشد. همیشه افزایش جمعیت و تحرک آن در همه جهت ها، باعث بالا رفـتن راه هـای انتقـال و اشـتراک اطلاعات، شده است، که این تغییر مکان ها، در ساختارهای پیچیده ای انجام مـی شـوند. همـانطوری کـه تحرک، نشات گرفته از رفتارهای انسانی و اطلاعاتی است، امنیت نیز اطلاعـات شخـصی و مقـادیر آنهـا را شامل می شوند. در محیط هایی که اهمیت امنیت و تشکیلات، افزایش یافتـه اسـت، شناسـایی و تعیـین اعتبار در زمینه های گوناگونی از تکنولوژی ها توسـعه داده شـده انـد. کنتـرل ورودیهـای سـاختمان هـا،کنترل دسترسی در کامپیوترهای عمومی، مثالهایی هستند کـه نـشان دهنـده تـشخیص هویـت و اعتبـار سنجی در جامعه کنونی میباشند.
روش تشخیص چهره (Face Recognition) یکی از چنـدین روش Biometric اسـت کـه دارای دقت بالا بوده و می تواند تا مدت ها قابل اتکا باشد. برخلاف روش های دیگر اعتبار سنجی که لازم بود تـا کاربر حداقل PIN و کلمه عبور، را به یاد داشته باشد، در روش های تشخیص چهره، کاربر خیلی راحت با چهره خودش، می تواند در پروسه اعتبار سـنجی وارد شـود. در حـال حاضـر عـلاوه بـر ایـن کاربردهـای کلاسیک، برای تشخیص چهره، اعتبار سنجی های جدیدی پدیدار شده اند. به طور نمونه، در بانک ها و یـا تأسیسات قضایی که امنیت از سایر ادارات معمولی بالاتر است، امنیت بیشتر توسط کامپیوترهـای زیـادی که امروزه مجهز به چندین دوربین می باشند، انجام می شود. در این حالت، یک نرم افزار تشخیص چهره، به صورت مداوم، آنچه که در جلوی دوربین اتفاق می افتد، را در کنترل داشته و در صورت برخورد بـا هـر گونه وضعیتی خارج از وضعیت از قبل تعیین شده، هشدارهای لازم را اعلام می نماید.
در حال حاضر، چندین روش برای سازماندهی و طبقه بندی زمینـه هـای مختلـف تـشخیص چهـره، امکان پذیر میباشد. به عنوان نمونه، الگوریتم هایی که با چهـره و محـیط آن سـر و کـار دارنـد (هماننـدسیستم های کنترل نشده)، باید با الگوریتم هایی که با سیستم های کنترل شده(هماننـد چـراغ راهنمـا ونورپردازی یک تئاتر) کار می کنند، متمایز گردند. همچنین سیستم هایی که از یک یا چند تـصویر بـرای تشخیص چهره استفاده می کنند، از سیستم هایی کـه از مقـادیر پیوسـته ویـدئویی اسـتفاده مـی کننـد،متمــایز مــیشــوند. در صــورتیکه ایــن تفــاوت هــای ســطح پــایین در مــشکلات ضــروری در Face Recognition حذف شوند، یـک گـروه بنـدی براسـاس سـه حالـت Frontal و Profile و -ViewTolerant ارائه می شود.می توان گفت که الگوریتم های تشخیص چهره، مدل های ساده هندسی را استفاده مـی کننـد، امـا پروسه تشخیص، امروزه در یک علم پیچیده ریاضی و پروسه های Matching وارد شده است. بزرگتـرین پیشرفت آنها در سالیان اخیر، سوق دادن تکنولوژی تشخیص چهره، به صحنههای متاثر از نور مـی باشـد،بدین ترتیب که می توان در شرایط نوری متفاوت نیز، پروسه تشخیص چهره را به نحو مطلوبی انجـام داد.
تشخیص چهره، می تواند برای بازبینی (Verification)و تعیین هویت (Identification)، نیز بـه کـار برده شود.
زمینه های زیاد تجاری، برای ایجاد اینگونه نرم افزارها و امکان دسترسی به تکنولوژی های مورد نیـاز بعد از چندین سال تحقیق، دو دلیل مهم برای تکیـه بـر اهمیـت Face Recognition و ادامـه تـلاش برای داشتن سیستم های قوی تر می باشد.
روش های مطمئن زیادی از تشخیص بیومتریک اشخاص، وجود دارد. برای مثال، روش های آنالیز اثر انگشت یا بررسی عنبیه و شبکیه، اشخاص هم اکنون وجود دارند. از آنجائیکه یک تصویر چهره، می توانـد از روبرو یا نیم رخ باشد، بیشتر اوقات بدون همکاری و حتی اطلاع شخص مورد نظر، عمل می کند. جدول الف، تعدادی از برنامه های مربوط به Face Recognition را نشان می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:04 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word بررسی رابطه بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری

دانلود فایل ورد Word بررسی رابطه بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 6.44 مگا بایت

تعداد صفحات : 131

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی رابطه بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۳۱ صفحه است .

چکیده

کنترل تعادل برای اجرای کلیه مهارت های حرکتی ضروری به نظر می رسد. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در ثبات و تعادل، شاخص های آنتروپومتریک نظیر قد، وزن، شاخص توده بدن و اندازه های اندام تحتانی می باشد. از این رو هدف تحقیق، بررسی ارتباط بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری بود.

تحقیق حاضر از نوع توصیفی تحلیلی می باشد. در این تحقیق، 102 نمونه شامل 50 دختر و 52 پسر به روش تصادفی از جامعه در دسترس شرکت داشتند. ویژگی های آنتروپومتریک نظیر: قد ، وزن ، شاخص توده بدن ، اندازه های اندام تحتانی شامل: طول اندام تحتانی، طول ران و طول ساق، اندازه های کف پا شامل: طول کف پا، پهنای پنجه و پهنای پاشنه؛ برای هر نمونه جداگانه اندازه گیری شد. سپس تعادل در سه وضعیت ایستادن روی دو پا، ایستاده پاها در یک راستا و ایستادن روی یک پا با استفاده از دستگاه تعادل سنج دیجیتال اندازه گیری شد.داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­های پژوهش نشان داد: تنها در شرایط ایستادن معمولی روی دو پا، بین طول کف پا، پهنای پاشنه و پهنای پنجه با تعادل ارتباط معنی داری یافت شد. در صورتی كه بین سایر ویژگی ها و تعادل رابطه معنی داری مشاهده نشد. همچنین در سایر شرایط ایستادن (پاها در یك راستا و ایستادن روی یك پا) هیچ ارتباطی بین ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل ایستا یافت نشد(P>0/05) .

نتیجه گیری:در جامعه جوان مورد بررسی ارتباطی بین ویژگی های آنتروپومتریک نظیر قد، وزن، شاخص توده بدن، اندازه های اندام تحتانی و اندازه های کف پا با تعادل در حالت ایستا مشاهده نشد. به نظر می رسد در این جامعه به جز ویژگی های آنتروپومتریک، فاکتورهای دیگری نظیر حس بینایی، سیستم دهلیزی و حس عمقی در ثبات تعادل نقش داشته باشند. با این وجود، از آن جایی که تعادل اساس هر فعالیت حرکتی است، به خصوص در رشته های ورزشی که نیاز به تعادل دینامیک و ایستا دارند، به مربیان توصیه می شود در گزینش و انتخاب ورزشکارن علاوه بر ویژگی های آنتروپومتریک به شاخص های تعادل نیز توجه كنند.

فهرست مطالب

فصل اول :طرح تحقیق

1-1) مقدمه

1-2) بیان مسأله

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق

1-4) اهداف تحقیق

1-4-1) هدف کلی

1-4-2) اهداف اختصاصی

1-5) فرضیه های تحقیق

1-6) پیش فرض های تحقیق

1-7) محدودیت های تحقیق

1-8) نحوه رعایت نکات اخلاقی

1-9) تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی

فصل دوم :پیشینه تحقیق

2-1) مقدمه

2-2) مبانی نظری تحقیق

2-2-1) کنترل پوسچرال

2-2-2) سیستم های کنترل پوسچر

2-2-3) کنترل حرکتی وضعیت ایستا

2-2-4) راست قرار گرفتن بدن

2-2-5) تون عضلانی

2-2-6) تون پوسچرال

2-2-7) محدوده تعادل در زمان ایستادن

2-2-8) راهبردهای فعال

2-2-9) تعادل قدامی- خلفی

2-2-10) راهبرد لگن

2-2-11) راهبرد گام برداشتن

2-2-12) تعادل داخلی- خارجی

2-2-13) سازگاری راهبرد حرکتی

2-2-14) بیومکانیک های تعادل

2-2-15) فیزیولوژی تعادل

2-2-16) سیستم بینایی و کنترل تعادل

2-2-17) سیستم دهلیزی و تعادل

2-2-18) سیستم حس عمقی و تعادل

2-2-19) نقش سیستم عصبی در کنترل تعادل

2-2-20) تکامل اطلاعات وضعیت بدنی با حفظ تعادل

2-2-21) تغییرات تعادل ناشی از افزایش سن

2-3) رابطه تعادل و دشواری تکلیف

2-4) تأثیر تعادل در فعالیت های ورزشی

2-5) ارزیابی ترکیب بدنی

2-5-1) شاخص توده بدن

2-5-2) درصد چربی

2-6) تیپ بدنی

2-6-1) فربه پیکری

2-6-2) عضلانی پیکری

2-6-3) لاغر پیکری

2-7) ویژگی های آنتروپومتریک دخالت کننده در تعادل

2-8) ویژگی های آنتروپومتریک و تیپ بدنی ورزشکاران و غیرورزشکاران

2-9) تحقیقات انجام شده در داخل کشور

2-10) تحقیقات انجام شده در خارج کشور

فصل سوم :روش شناسی تحقیق

3-1) مقدمه

3-2) نوع تحقیق

3-3) جامعه آماری

3-4) نمونه آماری

3-5) متغیرهای تحقیق

3-6) جمع آوری اطلاعات مربوط به اندازه های بدنی

3-7) جمع آوری اطلاعات مربوط به تعادل ایستا

3-8) دستکاری دشواری تکلیف

3-9) روش جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق

3-10) روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

4-1) مقدمه

4-2) بررسی توصیفی داده ها

4-3) آزمون فرضیه های پژوهش

فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری

5-1) مقدمه

5-2) خلاصه تحقیق

5-3) تفسیر نتایج

5-4) نتیجه گیری

5-4) پیشنهادهای برخاسته از تحقیق

5-5) پیشنهادهای آتی برای محققین

فهرست منابع

پیوست

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:03 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات