جمع کسرها

جمع کسرها

دسته بندی : ریاضی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 327 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاور پوینت جمع سر ها در ششم

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت استاندارد های بخش اوژانس

دانلود پاورپوینت استاندارد های بخش اوژانس

دسته بندی : پزشکی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 817 کیلو بایت

تعداد صفحات : 39

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این پاورپوینت در 39 اسلاید به صورت کامل مقوله استاندارد های بخش اورژانس را توضیح داده است.

برخی از عناوین اسلاید ها:

مقدمه

سیستم ارجاع ونقش خدمات سرپائی

مشکلات عمده ی عدم هدایت بیمار و فقدان سیستم ارجاع

وظایف بخش سرپایی:

استاندارهای بخش اورژانس

سرپرستار بخش
پزشك مقیم
پرستار مسئول شیفت

استاندارد های فضای فیزیکی و تجهیزات

ورودی بخش اورژانس

تریاژ

تجهیزات ضروری تریاژ

اتاق انتظار
اتاق C.P.R

ترالی اورژانس

ایستگاه پرستاری
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 124 کیلو بایت

تعداد صفحات : 50

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فرمت: ورد || دسته: روانشناسی || || تعداد صفحه: 50

چكیده

این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دورة دبیرستان شهرستان بیجار صورت گرفته است.

جامعة آماری، دانش‌آموزان دوره دبیرستان شهرستان بیجار كه جمعاً 610 نفر دانش‌آموزاعم از دختر و پسر را شامل می‌شود، می‌باشد.

40 نفر به عنوان نمونه آماری از بین این دانش‌آموزان به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شد كه 20 نفر پسر و 20 نفر دختر می‌باشد.

آزمون ارزیابی عزت نفس آنها، پرسشنامه 58 سؤالی عزت نفس كوپر اسمیت و نمره معدل ترم قبل بیانگر نمره پیشرفت تحصیلی آنهاست.

هدف از تحقیق حاضر آزمودن این فرضیه است كه در بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در بین دانش‌آموزان رابطه وجود دارد.

همچنین بین عزت نفس با جنسیت رابطه وجود دارد.

پس از اجرای آزمون و تجزیه و تحلیل آماری و برآورد نتایج زیر بدست آمد:

1-ضریب همبستگی در پسران 96/0 و در دختران 93/0 مثبت می‌باشد و ضریب همبستگی بسیار بالایی است بنابراین فرضیه اول تأیید می‌شود و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی رابطه معنی‌داری دارد.

2-ضریب همبستگی در دختران با پسران تفاوت معنی‌داری ندارد زیرا در هر دو همبستگی خیلی بالاست بنابراین عزت نفس با جنسیت رابطه ندارد.

فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت مسأله
اهداف
سؤالات و فرضیه‌ها
متغیرها و تعاریف عملیاتی
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مبانی نظری
مبانی تجربی
مدل تحلیلی
فصل سوم: رو‌ش‌شناسی
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزارها
روشهای آماری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
بحث بر یافته‌ها
محدودیت‌ها
پیشنهادات
منابع و مأخذ
ضمائم
پرسشنامه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاور پوینت تقسیم اعداد مخلوط ریاضی ششم

پاور پوینت تقسیم اعداد مخلوط ریاضی ششم

دسته بندی : ریاضی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 121 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاور پوینت آموزش تقسیم اعداد مخلوط

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

آموزش نماز تیمم وضو بصورت پاورپوینت

آموزش نماز تیمم وضو بصورت پاورپوینت

دسته بندی : جزوات درسی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 1.805 مگا بایت

تعداد صفحات : 70

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

آموزش کامل نماز وضو تیمم

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word بررسی دینامیک سیالات و روشهای تست کارایی در توربو ماشینها

دانلود فایل ورد Word بررسی دینامیک سیالات و روشهای تست کارایی در توربو ماشینها

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 2.372 مگا بایت

تعداد صفحات : 180

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فرمت: ورد || دسته: مکانیک || || تعداد صفحه: 180

توربو ماشین ها، بویژه توربین گاز و موتور جت، امروزه نقش به سزایی در زمینه های مختلف صنعتی، تولید نیرو و کاربردهای هوا و فضا و حمل و نقل هوایی و کاربردهای نظامی پیدا کرده است. از طرفی با افزایش تقاضا و همچنین افزایش هزینه های مربوط به تأمین سوخت بر این توربو ماشینها، و نیاز به طراحی ماشینهایی کاراتر، کوچکتر، سبکتر، وبا مصرف سوخت کمتر، تحقیقات مختلفی در این راستا شکل گرفته است. به ویژه با پیشرفت های چشمگیر تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله تکنیکهای جدید محاسبات عددی و کامپیوتری، مدلسازی و محاسبات سه بعدی، این گونه تحقیقات شتاب بیشتری گرفته است. در این مقاله که در دو بخش ارائه می شود، سعی شده است که اطلاعاتی در مورد مشخصات کلی این توربو ماشینها و میدانهای جریان موجود در آنها ارائه گردد.

فهرست مطالب

پیش گفتار
۱- بخش اول
۱-۱ دینامیک سیالات در توربوماشینها
۲-۱ مقدمه
۳-۱ ویژگیهای میدانهای جریان در توربوماشینها
۴-۱ ویژگیهای اساسی جریان
۵-۱ جریان در دستگاههای تراکمی
۶-۱ جریان در فن ها و کمپرسورهای محوری
۷- ۱جریان در کمپسورهای سانتریفیوژ
۸-۱ جریان در سیستمهای انبساطی
۹-۱ جریان در توربینهای محوری
۱۰-۱ جریان در توربینهای شعاعی
۱۱-۱ مدلسازی میدانهای جریان توربوماشینها
۱۲-۱ مراحلمختلف مدلسازی مرتبط با فرآیند طراحی
۱۳-۱ مدلسازی جریان برای پروسس طراحی ابتدائی
۱۴-۱ مدلسازی جریان برای پروسس طراحی جز به جز
۱۵-۱ قابلیتهای حیاتی برای تجهیزات آنالیز جریان در توربوماشینها
۱۶-۱ مدلسازی فیزیک جریان
۱۷-۱ معادلات حاکم و شرایط مرزی
۱۸-۱ مدلسازی اغتشاش وانتقال
۱۹-۱ تحلیل ناپایداری و اثر متقابل ردیف پره ها
۲۰-۱تکنیک های حل عددی
۲۱-۱ مدلسازی هندسی
۲۲-۱ عملکرد ابزار تحلیلی
۲۳-۱ ملاحظات مربوط به قبل و بعد از فرآیند
۲۴-۱ انتخاب ابزار تحلیلی
۲۵-۱ پیش بینی آینده
۲۶-۱ مسیرهای پیش رو در طراحی قطعه
۲۷-۱ مسیرهای پیش رو در قابلیتهای مدلسازی
۲۸-۱ خلاصه
مراجع
۲- بخش دوم
۱-۲ آزمونهای کارآیی توربو ماشینها
۲-۲ آزمونهای کارآیی آئرودینامیکی
۳-۲ اهداف فصل
۴-۲ طرح کلی بخش
۵-۲ تست عملکرد اجزا
۶-۲ تأثیر خصوصیات عملکردی بر روی بازده
۷-۲تست عملکرد توربو ماشینها
۸-۲ روش تحلیل تست
۹-۲ اطلاعات عملکردی مورد نیاز
۱۰-۲ اندازه گیریهای مورد نیاز
۱۱-۲ طراحی ابزار و استفاده از آنها
۱۲-۲ اندازه گیری فشار کل
۱۳-۲ اندازه گیری های فشار استاتیک
۱۴-۲ اندازه گیریهای درجه حرارت کل
۱۵-۲ بررسی های شعاعی
۱۶-۲ Rake های دنباله
۱۷-۲ سرعتهای چرخ روتور
۱۸-۲ اندازه گیریهای گشتاور
۱۹-۲ اندازه گیریهای نرخ جریان جرم
۲۰- ۲اندازه گیریهای دینامیکی
۲۱-۲ شرایط محیطی
۲۲-۲ سخت افزار تست
۲۳-۲ ملاحظات طراحی وسایل
۲۴-۲ نیازهای وسایل
۲۵-۲ ابزارآلات بازده
۲۶-۲ اندازه گیریهای فشار
۲۷-۲ اندازه گیریهای دما
۲۸-۲ اندازه گیریهای زاویه جریان
۲۹-۲ روشهای تست و جمع آوری اطلاعات
۳۰-۲پیش آزمون
۳۱-۲ فعالیت های روزانه قبل از آزمون
۳۲-۲ در طی آزمون
۳۳-۲ روشهای آزمون
۳۴-۲ ارائه اطلاعات
۳۵-۲ تحلیل و کاهش اطلاعات
۳۶-۲ دبی اصلاح شده
۳۷-۲ سرعت اصلاح شده
۳۸-۲ پارامترهای بازده
۳۹-۲ ارائه اطلاعات
۴۰-۲ نقشه های کارآیی
۴۱-۲ مشخص کردن حاشیه استال (stall margin)
مراجع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی روشهای مختلف آبیاری بر روی برخی صفات مرفولوژیك و فیزیولوژیك برنج ‎(

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی روشهای مختلف آبیاری بر روی برخی صفات مرفولوژیك و فیزیولوژیك برنج ‎(Oryza satival L.)

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 2.173 مگا بایت

تعداد صفحات : 60

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

برنج به عنوان غذای اصلی حدود نیمی از جمعیت جهان به شمار می‎آید و به همین دلیل این محصول یكی از مهمترین منابع اصلی تأمین كننده نیاز غذایی جهان است (56،71). طبق آمار فائو مصرف سرانه برنج در كشورهای مختلف بین 2/4 تا 1/102 كیلوگرم متغیر است و معمولاً كشورهای عمده تولید كننده برنج مصرف كنندگان عمده نیز هستند و تا حدی بین تولید و مصرف آنها موازنه وجود دارد. ولی در كشور ما متأسفانه این توازن برقرار نیست و ایران به عنوان یازدهمین كشور تولید كننده برنج، سومین وارد كننده در جهان است (11). برنج در كشور ما بعد از گندم دومین كالای مصرفی از نظر مقدار و تنها غله‎ای است كه منحصراً برای تغذیه انسان كشت می‎شود و در حدود نصف جیره غذائی 1/6 میلیارد نفری از جمعیت دنیا را تشكیل می‎دهد (11) و در بخش عظیمی از قارة آسیا تأمین كننده بیش از 80% كالری و 75% پروتئین مصرفی مردم است. در كشور ما نیز به طور متوسط، روزانه 14% نیاز به انرژی از طریق برنج تأمین می‎شود (11). این گیاه در بین گیاهان عمده زراعی دارای خصوصیات منحصر به فردی از نظر مصرف آب است (رشد در شرایط غرقابی، غیرغرقابی و دیم). آب اولین و اساسی‎ترین عامل محدود كننده تولید محصولات كشاورزی است. كمبود آب كه به بحران قرن حاضر موسوم شده است باعث گردید دانشمندان و محققان تلاش‎های وسیعی را در جهت یافتن راه حل‎های مناسب برای افزایش توان تولید واحد آب مصرفی آغاز نمایند.

عنوان

مقدمه

فصل اول – كلیات

1-1- سطح زیر كشت و میزان تولید در دنیا و ایران

1-2- سابقه كشت برنج در ایران

1-3- گیاه‎شناسی برنج

1-3-1- نوع ژاپونیكا

1-3-2- نوع ایندیكا

1-3-3- نوع جاوائیكا

1-4- سیستم‎های كشت برنج

1-5- فیزیولوژی و مراحل رشد برنج

1-6- فنولوژی و مراحل رشد برنج

1-6-1- مرحلة رویشی

1-6-2- مرحلة‌ زایشی

1-6-3- مرحلة رسیدگی

1-7- آب در گیاه

1-8- آبیاری در برنج

عنوان

1-8-1- روش آبیاری غرقاب دائم

1-8-2- روش آبیاری متناوب

1-8-3- آبیاری برنج براساس مراحل مختلف رشد

1-9- اثر كمبود آب

فصل دوم – بررسی منابع

2-1- عملكرد

2-2- اجزای عملكرد

2-3- عملكرد بیولوژیكی

2-4- راندمان مصرف آب

2-5- شاخص برداشت

2-6- فتوسنتز

2-7- ماده خشك

2-8- سرعت رشد محصول و سرعت رشد نسبی

2-9- فواصل آبیاری و مقدار آب مصرفی

2-10- مقاومت به خشكی

2-11- كیفیت و پروتئین دانه

2-12- شاخص سطح برگ

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی زمینه های توافق در دیدگاههای ایران و روسیه پیرامون رژیم حقوقی دریای

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی زمینه های توافق در دیدگاههای ایران و روسیه پیرامون رژیم حقوقی دریای خزر

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 134 کیلو بایت

تعداد صفحات : 85

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فرمت: ورد || دسته: حقوق |||| تعداد صفحه: 85

با فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی دریای خزر که مرز بین خاک دو کشور ایران وشوروی سابق بود بین پنج کشور ساحلی قرار گرفته. وکشورهای استقلال یافته هرکدام خواهان سهم مناسبی از منابع معدنی و آبزیان دریا هستند از آنجائیکه مطابق توافقهای گذشته بین ایران وشوروی سابق (عهد نامه مودت ۱۹۲۱ وقرارداد تجارت وبحرپیمایی ۱۹۴۰) توافقات بین این دوکشور بوده و دریای خزر از نظر حقوقی مشترک میان دوکشور بوده وحالت مشاعی داشته است وقراردادهای گذشته نیز به روشنی نحوه بهره برداری ازبستر وزیر بستر دریا را ومنابع وذخایر معدنی این دریا را مشخص ننموده است وبهره برداری از منابع زمینی آن در خارج از منطقه انحصاری ۱۰ مایلی نیزوضعیت روشنی ندارد لذا به منظور جلوگیری از اقدامات دو جانبه و چند جانبه کشورهای ساحلی برای بهره برداری از این دریا که مشکلات سیاسی وزیست محیطی غیر قابل جبرانی را بوجود خواهد آوردلازم است همه کشورهای ساحلی با توجه به اینکه دریای خزر یک دریای بسته است و وضعیت حقوقی این دریا بایستی توسط کشورهای ساحلی وبا یک توافق همه جانبه مشخص شود با در نظر گرفتن همه جوانب امر اقدام به تدوین رژیم حقوقی این دریا بنمایند.

و چون کشورهای ایران وروسیه ازمهمترین کشورهای منطقه بوده که در گذشته نیز این دریا در ما لکیت این دوکشور بوده می توانند سهم بسزایی در ایجاد توافق کشورها داشته با شند.

بررسی ریشه های همگرایی و واگرایی دو کشور ایران وروسیه در عرصه سیاست خارجی نشان می دهد که روزبه روز دیدگاههای این دو کشور به هم نزدیک شده و باحضور کشورهای غربی وشرکتهای چند ملیتی در منطقه دریای خزر وتهدید بالقوه غربیها برای ایران وروسیه بخاطر جلوگیری از غیر قابل کنترل شدن دریای خزر این دوکشور مجبور هستند تا دراسرع وقت وضعیت حقوقی این دریا را مشخص تا از ملاحضه سایر کشورها و بهره برداریهای خودسرانه که مشکلات متعدد امنیتی و زیست محیطی را بوجود خواهدآورد جلوگیری نماید.

سازمان همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر و اجلاسهای متعدد سران کشورهای ساحلی که آخرین اجلاس آن مهرماه سال ۱۳۸۶ در تهران برگزار شد نشان دهنده عزم کشورهای ساحلی علی الخصوص ایران وروسیه برای حل مشکلات فی مابین و تدوین رژیم حقوقی این دریا است.

فهرست مطالب

صفحه

کلیات تحقیق

۱٫ طرح مسا له

۲٫ فرضیه ها

۳٫ پرسش اصلی پژوهش

۴٫ پرسش های فرعی پژوهش

۵٫ فرضیه اصلی

۶٫ فرضیه های فرعی

۷٫ متغیر مستقل و وابسته

۸٫روش پژوهش

۹٫ هدف پژوهش

۱۰٫سازماندهی پژوهش

۱۱٫ سابقه علمی ومنابع اصلی پژوهش

فصل دوم: چالشها وزمینه های واگرایی در روابط ایران وروسیه از دوره قاچار تاکنون

بخش اول: بررسی چا لشهای موجود در روابط ایران وروسیه از ابتدا تا فرو پاشی شوروی

۱٫چالشهای موجود در روابط ایران وروسیه در دوران تزارها

۱-۱٫ تصرف سرزمین هر جا که ممکن باشد

۲-۱٫ جلوگیری از نفوذ کشور های مخالف منافع روسیه در سرزمین ایران

۳-۱٫ کسب سیطره بر سیاستهای داخلی و خارجی ایران به منظور به حداقل رساندن نفوذ

۴-۱٫ کسب حد اکثر منافع اقتصادی وسیاسی در ایران

۲٫ چالشها در مناسبات ایران وروسیه پی از انقلاب اکتبر ۱۹۷ روسیه تا پیروزی انقلاب اسلامی

۱-۲٫نگاه به ایران به عنوان کشوری که از آن طریق می توان انقلاب سوسیالیستی را به سایر کشور ها منتقل نمود

۲-۲٫کسب حداکثر منافع سیاسی واقتصادی به عنوان یک ابر قدرت

۳-۲٫ دسترسی به آبهای گرم خلیج فارس و اقیانوس هند

۴-۲٫ تغییرات در سیاست شوروی نسبت به ایران

۵-۲٫ تلاش برای جذب ایران به اردوگاه کمونیست

۳٫چالشهای بین دو کشور در دوره زمانی بین وقوع انقلاب اسلامی ایران و فروپاشی شوروی

۱-۳٫ تهدید منافع شوروی توسط ایران با توجه به شعار نه شرقی نه غربی

۲-۳٫ توجه به انقلاب ایران به عنوان یک جنبش رهایی بخش

۳-۳٫ سطح پایین مبادلات اقتصادی

۴-۳٫ کمک تسلیحاتی به عراق در جریان جنگ تحمیلی

بخش دوم:و عوامل واگرایی درروابط ایران وروسیه پی از فوپاشی شوروی

۱٫ نگرش به غرب وکمیت سرمایه داری

۲٫٫ایفای نقش برتر در معادلات جهانی

۳٫ گسترش فروش تسلیحات روسی به ایران و ضعف تکنولوژی

۴٫ افزایش هزینه های امنیتی به نفع روسیه وبه ضرر ایران

۵٫ سکوت روسیه در مقابل بهره برداری از نفت دریای خزر توسط کشورهای آذر بایجان و قزاقستان

۶٫ تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای آسیای میانه

۷٫ تغییر در ژئوپلتیک منطقه پی از فروپاشی شوروی

۸٫ بی اعتمادی نسبت به اهداف روسیه در گسترش

۹٫ استفاده از ایران براب وحدت آسیای مرکزی و قفقاز

۱۰٫ توافقات پشت پرده روسها

۱۱٫ نگاه ابزاری به ایران برای گرفتن امتیازات بیشتر از کشورهای غربی

۱۲٫ محافظ تاریخی ملت ایران

۱۳٫ ناهمخوانی سیاستهای روسیه در حوزه خزر با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران

۱۴٫ ناهمگونی ایدئولوژیک فرهنگی دو کشور ایران وروسیه

۱۵٫ اختلاف در منافع دراز مدت ایران وروسیه در خصوص مسیر انتقال انرژی حوزه خزر

۱۶٫ روابط اقتصادی چالشی برانگیز

۱۷٫ انعطاف روسیه در مقابل حضور کشورهای غربی

۱۸٫ مشکلات زیست محیطی دریای خزر بخاطر حضور کشورهای بیگانه و اقدامات خودسرانه برخی کشورهای ساحلی

۱-۱۸٫ راهکارهی دستیابی به امنیت زیست محیطی در منطقه

فصل سوم: دیدگاههای کشورهای ساحلی در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر

بخش اول: رژیم حقوقی دریای خزر

۱٫رژیم حقوقی دریاها ودریاچه ها از دیدگاه حقوق بین الملل

۲٫ وضعیت دریاچه خزر با توجه به کنوانسیون حقوق دریا ها وتعیین رژیم حقوقی آن

۱-۲٫ معاهدات مربوط به دریاچه خزر

۲-۲٫ علل ناکارآمدی معاهدات سابق

۳-۲٫ فروپاشی وجانشینی دولتهای تازه استقلال یافته

بخش دوم:نارسایی رژیم حقوقی گذشته دریای خزر و پیچیدگی وضع رژیم حقوقی جدید

بخش سوم: مواضع کشورهای ساحلی در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر

۱٫ مواضع قزاقستان

۲٫ مواضع آذربایجان

۳٫ مواضع ترکمنستان

۴٫ مواضع روسیه

۵٫ مواضع جمهوری اسلامی ایران

فصل چهارم: زمینه های اشتراک منافع وهمگرایی ایران وروسیه در عرصه سیاست خارجی

بخش اول: سطح سه گانه همکاریهای جمهوری اسلامی ایران وروسیه پی ازفروپاشی

۱٫ همکاریهای دوجانبه

۲٫ همکاریهای منطقه ای ایران وروسیه

۱-۲٫همکاری برای حل بحران های منطقه ای

۲-۲٫ سازمان همکاریهای دریای خزر

۳-۲٫ بهره برداری از منافع انرژی دریای حزر

۴-۲٫ همکاری در خصوص انتقال انرژی ازحوزه دریای خزر

۵-۲٫ ارتباط کشورهای آسیای مرکزی وقفقاز با اقتصاد جهانی

۳٫همکاریهای ایران وروسیه در سطح بین المللی

بخش دوم: عوامل موثر در همگرایی جمهوری اسلامی ایران وروسیه

۱ .منافع روسیه در خصوص گسترش همکاریه با ایران

۱-۱٫ جلب حمایت ایران برای مقابله با نفوذ قدرتهای بیگانه در منطقه

۲-۱٫ نزدیکی به ایران برای نفوذ به خاورمیانه ،خلیج فارس وکشورهای اسلامی

۳ -۱٫ گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران به منظور گرفتن امتیاز از غرب

۴-۱٫ همکاری با ایران برای جلوگیری از افراط گرایی قومی ونژادی وبی ثباتی در منطقه

۵-۱٫ جلب حمایت ایران برای مخالفت با توسعه ناتو به شرق

۲٫ منافع ایران در گسترش همکاریهای خود با روسیه

۱-۲٫ نگاه به روسیه به عنوان تامین کننده تسلیحات و تکنولوژی جدید

۲-۲٫ همکاری با روسیه برای جلوگیری از سلطه

شرکتهای خارجی وفراملیتی بر منلفع انرژی منطقه

۳-۲٫ جلب حمایت روسیه در مقابل نفوذ کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران در منطقه خزر

۴-۲٫ همکاری باروسیه به منظور مقابله با فشارهای آمریکا وغرب

فصل پنجم: نتیجه گیری

منابع مآخذ

فرمت: ورد || دسته: حقوق |||| تعداد صفحه: 85

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان و راهبردهای شناختی تنظیم هیجانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان و راهبردهای شناختی تنظیم هیجانی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 115 کیلو بایت

تعداد صفحات : 63

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایشبا فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

هیجان پدیده‌ای چندبعدی و بسیار پیچیده است و از ماهیتی ذهنی، زیستی، هدفمند و اجتماعی برخوردار است (ایزارد[1]، 1993). هیجانها تا اندازه‌ای احساس ذهنی هستند، به این صورت که باعث می‌شوند فرد احساس را به شیوه خاصی، مثلاً عصبانی یا خوشحال بودن، تجربه کند. بعلاوه هیجانها دارای ماهیتی زیستی نیز هستند، یعنی پاسخ‌های بسیج‌کننده انرژی هستند که بدن را برای سازگار شدن با هر موقعیتی که فرد با آن مواجه شده، آماده می‌کنند. هیجانها در عین حال، هدفمندند؛ برای مثال، خشم میل انگیزشی برای انجام دادن کاری مانند جنگیدن با دشمن یا اعتراض به بی‌عدالتی را موجب می‌شود. در نهایت، هیجانها پدیده‌های اجتماعی نیز هستند، بدین شکل که وقتی فرد هیجان‌زده می‌شود، علایم قابل تشخیص چهره‌ای، ژستی و کلامی می‌فرستد تا دیگران را از کیفیت و شدت هیجان‌پذیری خود آگاه سازد؛ عاملی که در ایجاد و حفظ روابط انسانی بسیار کمک‌کننده است (فریجا، 1986). با توجه به پیچیدگی و گستردگی ویژگی‌های هیجان، مشخص می‌گردد که مفاهیم هیجان و تنظیم هیجان را نمی‌توان به روشنی تعریف کرد (هولودینسکای[2] و فردمایر[3]، 2006).

به طور کلی سه پارادایم یا رویکرد اصلی در حوزه هیجانات وجود دارد: 1) پارادایم ساختارگرایی[4] که در آن هیجان به عنوان یک وضعیت روانشناختی دیده می‌شود و به اشکال مختلف هیجان و تمایز آنها از یکدیگر و وضعیت‌های روانشناختی دیگر توجه می‌شود. در این رویکرد، هیجان یک واکنش به عوامل علّی مختص آن هیجان می‌باشد. 2) پارادایم کارکردگرایی[5] که در آن هیجان به عنوان یک کارکرد روانشناختی مطرح می‌شود و طی فرایند ارزیابی‌ مرتبط با انگیزه‌های فردی حاصل می‌شود. 3) پارادایم فرهنگی و اجتماعی که در آن برانگیختگی هیجانات و رشد الگوهای مقابله‌ای به عنوان یک کارکرد، وابسته به تجارب شخصی نیست؛ بلکه بیان، شکل و کارکرد هیجانات حاصل زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

پاور و داگلیش (2008) هیجان را به عنوان یک تعامل پیچیده از عامل‌های بیولوژیکی، روان‌شناختی، شناختی و اجتماعی در نظر می‌گیرند. ولز (2005) در مطالعه نظریه‌های هیجان مطرح می‌کند که نظریه‌های هیجان را می‌توان در سه مدل اصلی طبقه‌بندی کردکه عبارتند از:

مدلهای فیزیولوژیک محور: این دسته از نظریه‌های هیجان دارای جهت‌گیری تکاملی هستند و هیجانات را به عنوان پاسخ فیزیولوژیکی به محرک محیطی تبیین می‌کنند. هدف از این پاسخ حفظ سلامت فرد و مطمئن شدن از بقای اوست.

مدلهای شناختی: این رویکرد فرایندهای شناختی را در تجربه و بیان هیجان مهم می‌دانند و معتقدند که هیجانات بر اساس ارزیابی و فرایندهای شناختی ایجاد می‌شود.

مدلهای شناختی اجتماعی: این رویکرد تمرکز رویکرد تکاملی را در پاسخ به محیط با رویکرد ارزیابی شناختی جمع می‌کند و عامل‌های اجتماعی را برای تبیین تجربه و بیان هیجان اضافه می‌کند. رابطه بین هیجانات، نقش‌های اجتماعی و تعامل اجتماعی مورد توجه این رویکرد است. در این رویکرد هیجان فقط یک ابزار برای بقای فیزیکی فرد نیستند، بلکه برای بقا در گروه‌های اجتماعی هم لازم هستند. تحقیق در مورد هیجانات از چشم‌انداز سازندگی اجتماعی به رابطه بین رفتار اجتماعی و هیجانات تمرکز دارد. البته اسنادها و رابطه آن‌ها با شناخت و هیجان هم در این رویکرد مورد تاکید است. اما در این رویکرد به نقش عامل‌های اجتماعی که اسنادها را تحت تاثیر قرار می‌دهند و ایجاد می‌کنند، توجه می‌شود.

لازاروس (1991) هم راستا با این رویکرد معتقد است که هیجان از طریق تعاملات فرد و محیط شکل می‌گیرد و نمی‌توان آن را فقط بر اساس فرد یا محیط به صورت خاص تبیین نمود. در تعریف هیجان فریجا (1988) هیجانات را به عنوان تجارب ذهنی دارای معانی موقعیتی که برانگیزاننده حالات عمل است، توصیف می‌نماید. آرنولد گزل[6] (1950) هیجان‌ها را به عنوان پدیده‌ای دارای طرح تعریف می‌کند که به طور غیرقابل تفکیکی به الگوهای کنش و حالت‌های ارگانیکی بستگی دارند. جیمز[7] (1884) بیان می‌کند که تغییرات جهان مستقیماً به دنبال ادراک پدیده مهیج به وقوع می‌پیوندند و احساس ما از این تغییرات هیجان نامیده می‌شود. واتسون[8] (1924) بیان می‌کند، هیجان عبارت است از یک طرح ارثی واکنش که متضمن تغییرات عمیقی در مکانیسم جسمی به طور عام و در سیستم‌های درونی و غددی به طور خاص است.

درتعریف مفهوم هیجان، شیرر[9] (2004) چهار مؤلفه سیستمی دارای تعامل را در فرایندهای هیجانی شناسایی می‌کند، شامل مؤلفه شناختی که به ارزیابی از اشیا و رویدادها مربوط می‌شود. مؤلفه عصبی/زیستی که سائق (انرژی) را تنظیم می‌کند. مؤلفه ابراز حرکتی که ظهورهای هیجان و واکنش را انجام می‌دهند. مؤلفه انگیزشی که عمل را هدایت و آماده می کند و مؤلفه احساس ذهنی که حالتهای درونی و تعامل با بافت فعلی را مدیریت می‌کند.

پکران[10]، گاتز[11] و پری[12] (2005) نیز در راستای مدل‌های فرایند/مؤلفه از هیجان (شیرر، 2000) هیجانات را به عنوان مجموعه‌ای از فرایندهای روانی به هم مرتبط می‌دانند که شامل مولفه‌های عاطفی، شناختی، فیزیولوژیکی و انگیزشی می‌باشد. مثلاً احساس ناراحتی و تنش، نگران بودن، فعال شدن فیزیولوژیکی و خواهان رها شدن (دور شدن) به عنوان مؤلفه‌های هیجان اضطراب مطرح می‌شوند. پکران (2006) هیجانات را بصورت چندمؤلفه‌ای و مشتمل بر فرایندهای هماهنگ خرده ‌سیتم‌های روان‌شناختی عاطفی، شناختی، انگیزشی، بیانی و فرایندهای فیزیولوژیکی جلدی (وابسته به سطح بدن) توصیف می‌کنند. فرایندهای عاطفی به عنوان محور هیجانات در نظر گرفته می‌شوند. مثلاً در مورد اضطراب امتحان، ناراحتی و احساس نگرانی (مؤلفه عاطفی)، نگرانی‌ها (شناختی)، انگیزش اجتناب (انگیزشی)، بیان چهره‌ای دارای اضطراب (بیانی) و فعالیتهای فیزیولوژیکی (فیزیولوژیکی) در نظر گرفته می‌شوند. همچنین از نظر پکران (2006) هیجانات با شدت پایین (خلقیات هیجانی) هم می‌توانند مشتمل بر این مؤلفه‌ها باشند، اگرچه همه ابعاد آنها در آگاهی هوشیارانه قرار نگیرد.



[1] Izard

[2] Holodynsky

[3] Friedlmeier

[4] Structuralism

[5] Functionalism

[6] Gesell

[7] James

[8] Watson

[9] Scherer

[10] Pekrun

[11] Goatz

[12] Perry

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:07 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمورد یائسگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمورد یائسگی

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 50 کیلو بایت

تعداد صفحات : 32

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایشبا فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

یائسگی، بخشی از زندگی است که تمام زنان با آن مواجه خواهند شد . این فرایند بیولوژیک، با افت استرادیول و پروژسترون و افزایش هورمون محرک فولیکولی مشخص می شود و همچنین به عنوان یک مرحله از زندگی، با تغییراتی نظیر به پایان رسیدن قدرت باروری زنان همراه می باشد.

اگرچه یائسگی به عنوان یک مرحله طبیعی از زندگی زنان در نظر گرفته می شود، ولی تعداد قابل توجهی از زنان، مشکلات گوناگونی را قبل و بعد از آن تجربه می کنند. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده اند که نزدیک به 85-65 درصد زنان، نشانه های شروع یائسگی را تجربه می کنند. برخی از این علایم شامل گرگرفتگی، تعریق، تپش قلب، اختلال خواب، تحریک پذیری، بی حالی، خلق و خوی افسرده، فراموشی، کاهش میل جنسی، خشکی واژن، مقاربت دردناک و علایم ادراری می باشد. همچنین در این دوره، تغییرات تدریجی در متابولیسم استخوان رخ می دهد، در نتیجه خطر ابتلا به شکستگی های استخوانی افزایش می یابد. همچنین به علت کاهش استروژن، بروز بیماری های قلبی – عروقی بعد از دوران یائسگی به طور قابل توجهی بیشتر می شود.

دز مورد تأثیرات بیولوژیک یائسگی بر جسم زنان (مانند از دست دادن توده استخوانی)، مطالعات فروانی انجام شده است؛ اما به تأثیرات یائسگی بر عملکرد و رفاه زنان و یا بر کیفیت زندگی آنان، کمتر پرداخته شده است. کیفیت زندگی، یکی از پیامدهای مهم سلامتی به شمار می آید که در انجام و ارزیابی مداخلات بهداشتی نقش مهمی دارد. بنا به تعریف سازمان جهانی بهداشت کیفیت زندگی، درک افراد از موقعیت خود در زندگی از نظر فرهنگ، سیستم ارزشی که در آن زندگی می کنند، اهداف، انتظارات، استانداردها و اولویت های آنان است. بنابراین کیفیت زندگی، موضوعی کاملاً فردی بوده، توسط دیگران قابل مشاهده نیست و بر درک افراد از جنبه های مختلف زندگی استوار است.

نتایج مطالعه چن و همکاران (2008) نشان داد که یائسگی با تأثیرات منفی بر کیفیت زندگی زنان چینی همراه است. مطالعه ویلیامز و همکاران (2009) در ایالات متحده نشان داد که ویژگی های جمعیت شناختی زنان یائسه و همچنین علایم یائسگی تجریه شده توسط آنان، کیفیت زندگی دوران یائسگی را تحت تأثیر قرار می دهد. مطالعه چدرایی وهمکاران (2009) نشان داد که برخی ویژگی های فردی زنان یائسه مانند سن، وضعیت هورمونی، سلامت همسر ورفتار جنسی بر کیفیت زندگی دوران یائسگی تأثیر دارد. دربرخی مطالعات، بین علایم یائسگی وکیفیت زندگی ارتباطی وجود نداشت. در مطالعه چنگ و همکاران (2007) بر روی زنان تایوانی، یائسگی با امتیاز کیفیت زندگی ارتباط معناداری نداشت. مطالعه مروری وسکو و همکاران (2007) نشان داد که هیچ الگوی شناخته شده ای بین یائسگی و خلق و خوی زنان میانسال وجود ندارد.

امروزه تغییر در طول عمر و افزایش امید به زندگی، باعث شده که زنان، سال های بیشتری را در دوران بعد از یائسگی سپری کنند؛ لذا مشکلات و عوارض ناشی از آن ملموس تر شده و از طرف اعضاء بهداشتی جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

یائسگی یک واقعه فیزیولوژیک شبیه منارک است که به طور معمول در زنان بالای 50 سال رخ می دهد و با علائم کاهش سطح استروژن همراه می باشد. یائسگی ممکن است کیفیت زندگی زنان را تحت تأثیر قرار داده و حتی سلامت آنان را به خطر بیندازد. یائسگی یکی از مراحل مهم زندگی و بخشی از سالمندی است که اگر با دید مثبتی به آن نگریسته شود می تواند الهام بخش و سودمند باشد، با این وجو یائسگی پدیده ای است که کسی تمایل به بحث در مورد آن نداشته و حتی در صورت بحث، با آن برخوردی ناامیدکننده و منفی گرایانه می شود. به نظر افراد جامعه ویژگی هایی نظیر جوانی، زیبایی و جذابیت در زنان با ارزش هستند و زنان یائسه، افرادی به غلط، غیرمنطقی، عصبی، خشن و فاقد نیروی جنسی معرفی و چون کمتر مورد توجه قرار می گیرند با گذشت زمان به تدریج در جامعه فراموش می شوند. یائسگی پایان دوره باروری است ؛ هنگامی که این دوران فرا می رسد زنان یائسه دچار درجاتی از شوک و ناباروری و احساس غم می شوند. این دوره با علائم جسمی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، علایم ادراری تناسلی و علایم روان شناختی مثل تحریک پذیری، اختلال خلق، اضطراب، تنش، کاهش اعتماد به نفس، بی ثباتی عاطفه، کم شدن حافظه که می تواند سلامت جسمی، روانی و جنسی زنان یائسه را تحت تأثیر قرار داد و بر کار، فعالیت های اجتماعی، اوقات فراغت، خواب، خلق وخو، تمرکز، ارتباط با دیگران، لذت از زندگی و کیفیت زندگی فرد تأثیر گذارد. شیوع علایم عاطفی – روانی در یائسگی در یکی از مطالعات 79 درصد و در مطالعه دیگر بیش از 25-20 درصد گزارش شد. در تحقیقی دیگر بیش از نیمی از زنان پس از یائسگی علایم فیزیکی – روانی را بروز دادند. البته برخی از این علایم به طور معمول با افزایش سن ظاهر می گردند و ممکن است نتوان در همه موارد علایم را تنها به پدیده یائسگی ربط داد، اما به نظر می رسد که تغییرات فیزیولوژیک یائسگی، خصوصاً علایم جسمی، می توانند تشدیدکننده سایر علایم، خصوصاً تغییرات روانی باشند.

یائسگی ممکن است کیفیت زندگی زنان را تحت تأثیر قرار داده و حتی سلامت آنان را به خطر بیندازد. یائسگی یکی از مراحل مهم زندگی و بخشی از سالمندی است که اگر با دید مثبت به آن نگریسته شود می تواند الهام بخش و سودمند باشد. با این وجود یائسگی پدیده ایست که کسی تمایل به بحث در مورد آن نداشته و حتی در صورت بحث، با آن برخوردی ناامیدکننده و منفی گرایانه می شود. به نظر افراد جامعه ویژگی هایی نظیر جوانی، زیبایی و جذابیت در زنان با ارزش هستند و زنان یائسه، افرادی به غلط، غیرمنطقی، عصبی، خشن و فاقد نیروی جنسی معرفی و چون کمتر مورد توجه قرار می گیرند با گذشت زمان به تدریج در جامعه فراموش می شوند. یائسگی پایان دوره باروری است هنگامی که این دوره فرا می رسد زنان یائسه دچار درجاتی از شوک و ناباوری و احساس غم می شوند. این دوره با علائم جسمی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، علایم ادراری تناسلی و علایم روان شناختی مثل تحریک پذیری، اختلال خلق، اضطراب، تنش، کاهش اعتماد به نفس، بی ثباتی عاطفه، کم شدن حافظه که می تواند سلامت جسمی، روانی و جنسی زنان یائسه را تحت تأثیر قرار داده و بر کار، فعالیت های اجتماعی، اوقات فراغت، خواب، خلق و خو، تمرکز، ارتباط با دیگران، لذت از زندگی و کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد. شیوع علایم عاطفی – روانی در یائسگی در یکی از مطالعات 79 درصد و در مطالعه دیگر بیش از 20-25 درصد گزارش شد. در تحقیقی دیگر بیش از نیمی از زنان پس یائسگی علایم فیزیکی– روانی را بروز دادند. البته برخی از این علایم به طور معمول با افزایش سن ظاهر می گردند و ممکن است نتوان در همه موارد علایم را تنها به یائسگی ربط داد، اما به نظر می رسد که تغییرات فیزیولوژیک یائسگی، خصوصاً علایم جسمی، می توانند تشدید کننده سایر علایم، خصوصاً تغییرات روانی می باشد. به دنبال افول عملکرد تخمدان در طی دوران یائسگی، طیف وسیعی از علایم روانی – عاطفی در زنان بروز می کند. این علایم به چند دسته طبقه بندی می شود:

مشکلات روحی: زنان برخی تجارب روانی را نیز بعد از یائسگی مطرح نمودند. سیمون و همکارانش (2009) در طی پژوهش های خود نتیجه گرفتند که 79 درصد زنان یائسه دارای علایم روانی – عاطفی شاخصی می باشند که 40 درصد آنها به حدی شدید بود که مبادرت به استفاده از داروهای آرامبخش و ضد اضطراب به صورت دائم نموده اند. مطالعه حاظر نشان داد در دوران یائسگی در بعضی از زنان، تصور فرد از خود دچار اختلال می شود و این حالت در ایجاد علایم روانی مؤثر است. در عین حال اختلالات خواب تکرار شونده که به دنبال مشکلات روانی و جسمی از جمله گرگرفتگی شبانه ایجاد می شود، می تواند مزید بر علت بوده و علایم را تشدید کند. یائسگی با تغییر نقش زوجین همراه است که از نظر روانی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی زنان توانایی بچه دار شدن و تربیت کودک را از شاخص های اصلی هویت و اعتماد به نفس دانسته و با از بین رفتن باروری ممکن است دچا اضطراب شدیدی شوند. همچنین اکثر زنان نگران تعادل زندگی اجتماعی بوده و بعضی از آنها احساس پیری بیش از حد نموده و دچار اضطراب، نگرانی، بیقراری و بیزاری از خود شوند. بنابراین به نظر می رسد، بیش از آنکه خود یائسگی باعث ایجاد تغییرات روانی گردد، احساس پیری ناشی از آن، در ایجاد علایم یائسگی مؤثر بوده باشد و در مطالعاتی نشان داده شده اند در زنانی که قبل از یائسگی دچار اضطراب و افسردگی بودند، یائسگی باعث تشدید این مشکلات شده است. همچنین علایم روانی از جمله افسردگی در دوران یائسگی افزایش یافته که ممکن است وابسته به کمبود استروژن در این دوران باشد.

تغییر تصویر ذهنی ازظاهر خود: به دنبال افزایش سن تغییرات فیزیولوژیک و احساس افسردگی باعث تغییر در تصویر ذهنی خود می شوند که می تواند در ایجاد علایم روانی مؤثر بوده و در واقع چنین به نظر می رسد که در روند مقوله پیری بیش از یائسگی تأثیرگذار باشد. با این وجود ممکن است زنان این تغییرات را به یائسگی ربط دهند. سیفسیلی و همکارانش (2009)به این نتیجه رسیدند تصویر ذهنی یک سوم زنانی که بیش از دوسال از یائسگی شان می گذرد تا حدودی مخدوش تا بطوریکه اذعان می دارند، دیگر جذابیتی ندارند.

واکنش منفی نسبت به یائسگی: تغییرات مختلف درزندگی زنان مثل تغییردرنقش ها و مسئولیت ها باعث تغییر خواسته ها و انتظارات فرد یائسه از خود اطرافیان جامعه می شود به طوری در آنها نیاز به حمایت بیشتری را احساس کرده و در صورت عدم این حمایت نگرش منفی نسبت به این دوران در آنها ایجاد می شود. در بررسی ایون اوکی و همکارانش (2008)نیمی زنان از حمایت اجتماعی مطلوب برخوردار نبوده و احساس تنهایی می کردند. آرون و همکارانش (2002) در طی پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که نگرش زنان نسبت به یائسگی واکنش آنان را تعیین می کند؛ به طوری که زنان با نگرش منفی واکنش هایی نظیر بیقراری کاهش توانایی و نفرت از خود بروز می دهند و همچنین 16 درصد زنان پس از یائسگی در مواجهه با مشکلات خانوادگی خصوصاً تجربه تنهایی هستند. لیا و همکارانش (2007) گزارش کردند که علایم زنان یائسه پس از بروز یائسگی به نگرش آنها از یائسگی و درک ماهیت آنها ارتباط مستقیم دارد. بعضی زنان به دلیل نگرش منفی حالت بهت ناباروری و بقراری را تجربه می کنند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 2:07 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات