دانلود پاورپوینت انواع نظام های بیمه ای

دانلود پاورپوینت انواع نظام های بیمه ای

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 882 کیلو بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این پاورپوینت در 28 اسلاید به صورت کامل مقوله انواع نظام های بیمه ای را توضیح داده است.

برخی از عناوین اسلاید ها:

مدل بوریج
مدل بیسمارک
مدل بیمه سلامت ملی
مدل پرداخت شخصی

اهداف عبارتند از :

مراقبت از سلامت مردم
درمان بیماران
و حفاظت مالی خانواده‌ها در برابر هزینه‌های درمان.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

کاملترین خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی ( مفاهیم ، تئوریها و کاربرد ها ) دکتر آرین قلی پور

کاملترین خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی ( مفاهیم ، تئوریها و کاربرد ها ) دکتر آرین قلی پور

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 7.759 مگا بایت

تعداد صفحات : 66

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

کاملترین خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی ( مفاهیم ، تئوریها و کاربرد ها ) تألیف دکتر آرین قلی پور که توسط رتبه برتر کشوری رشته مدیریت بازرگانی در 2 فایل ارزشمند و جداگانه توسط ایشانتهیه و ویرایش شده و جزوه شخصی ایشان می باشد.

فایل اول : 100 نمودار درختی نکات مهم و کنکوری خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر آرین قلی پور می باشد که د ر27 صفحه فایل پی دی اف تهیه و ویرایش شده.

فایل دوم : خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر آرین قلی پور می باشد که در 39 صفحه فایل پی دی اف تهیه و ویرایش شده.

مظالعه این 2 فایل ارزشمند و عالی را به تمامی داوطلبین کنکورهای دانشگاه آزاد و سراسری رشته مدیریت و شرکت کننده های در آزمونهای استخدامی را پیشنهاد می نماییم تا در حداقل زمان از این منبع مهم رشته مدیریت بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 149 کیلو بایت

تعداد صفحات : 51

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

درباره فرهنگ تعاریف متفاوت و گوناگونی آمده است؛ اما می توان به دو تعریف زیر اشاره کرد:

فرهنگ عبارت است از مجموعه پیچیده ای از علوم، دانش، هنر، افکار و اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم و سنت ها و به طور خلاصه، کلیه آموخته های و عادت هایی که انسان در حکم مهمترین عناصر جامعه اخذ می کند. و در تعریف دیگر، فرهنگ را شیوه زندگی برخاسته از اندیشه(عقل نظری) و نظام ارزشی(عقل عملی) نیز تعریف کرده اند. لذا این فرهنگ چند لایه دارد.

1- لایه اول و عمیق ترین لایه هر فرهنگ، لایه معرفتی یا جهان بینی آن است که از سنخ تفکر، باور و اندیشه است.

2- لایه دوم، لایه ارزشهاست که برآمده از لایه اول است، یعنی الگوهای داوری و قضاوت از خوبی، بدی، زشتی وزیبایی.

3- لایه سوم، الگوهای رفتاری، هنجارها و قالب های رفتاری است. یعنی قالب هایی که در نهادهای گوناگون شکل می گیرند. نهادهایی چون خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش، اقتصاد و اوضاع دین و سیاست.

4- لایه چهارم، نمادها هستند که هم کلامی اند و هم غیرکلامی اند؛ به معنای دیگر، هم نوشتاری است و هم زبان گفتاری و حرکات و عادات رفتاری، هنر، موسیقی و طراحی را نیز در بر می گیرد (افروغ، 1382: 84)

پس فرهنگ، لایه ها، سطوح و ابعادی دارد که آرمان ها و اهداف در عمیق ترین لایه آن قرار دارند؛ شناخت انسان از خود و جهان و معرفت او از هستی و تصویری که از آغاز و انجام خود دارد، در مرکز این لایه واقع شده است. این شناخت می تواند هویت دینی، اساطیری، معنوی، دنیوی، توحیدی و یا الحادی داشته باشند. همچنین شناخت مزبور، به لحاظ روش شناختی می تواند و حیانی، شهودی، عقلانی و حسی باشد (پارسانیا، 1385 :8 ).

2-1-2- هویت

هویت یک عنصر مبارز در افراد است. حال باید بدانیم عناصر تشکیل دهنده هویت چیست و آیا این عناصر ذهنی هستند و یا دارای نمود عینی و خارجی؟ همچنین آیا عناصر ثابتی هستند مثل سرزمین، دین یا اسطوره و یا متغیریند. مثل فناوری، وقایع و حوادث تاریخ ساز و...؟ و نیز آیا این عناصر اکتسابی هستند نظیر علوم وفنون، هنر و یا موروثی مثل میراث های فرهنگی مادی و معنوی؟

هویت می تواند به وسیله عوامل مختلفی به وجود بیاید. مثلاً جنگ ها و حوادث ناگوار که در یک جامعه رخ می دهد. می تواند در سرنوشت جامعه و نسل های آینده آن سرزمین دخیل باشد و فرهنگ هایی که از یک تمدن یا جامعه به تمدن و یا جامعه دیگری وارد می شوند، می توانند هویت ساز باشند. عموماً ملت هایی که دارای فرهنگ غالب هستند با استفاده از قدرت و یا غلبه سیاسی سعی در تحمیل فرهنگ خود می نمایند که این را تهاجم فرهنگی می گویند. فرهنگ های مغلوب عموماً متعلق به جوامع ضعیفی هستند که از رشد لازم برخوردار نمی باشند.

هویت یکی از مفاهیم پیچیده ای در حوزه علوم اجتماعی و روان شناسی است. هویت نوعی چیستی و کیستی فرد را مطرح می کند. هویت های مختلفی از جمله؛ هویت تاریخی، سیاسی، ملی، اجتماعی، قومی، دینی، خودی و فرهنگی مطرح هستند که در این جا منظور از هویت همان هویت فرهنگی است که در حوزه هایی از قبیل فرهنگ، اجتماع، سیاست و حتی اقتصاد نقش تعیین کننده ای دارد.

3-1-2- هویت فرهنگی

فرهنگ، به عنوان شناسنامه یک ملت است وهویت فرهنگی، به عنوان سند تاریخی تلاشها و خلاقیتها، افتخارات و در مجموع فراز و فرودهای افتخارآمیز یا عبرت آموز گذشته و حال یک ملت محسوب می شود. حفظ هویت فرهنگی هر ملتی در تعامل با سایر فرهنگها، دغدغه وطن دوستانی است که از آبشخور آن فرهنگ سیراب شده اند و با لالایی آرامبخش و جان نواز مام میهن در بستر آن فرهنگ رشد و تکامل فکری و معنوی پیداکرده اند(سعیدی کیا، .(23:1385

آنچه که هر جامعه را از جوامع دیگر تمیز می دهد، خصوصیاتی است که شناسنامه فرهنگی آن جامعه به حساب می آید. مجموعه مناسك عام، سنت ها، اعیاد، اسطوره ها، عرف ها، شیوه های معماری، تاریخ و گذشته تاریخی، وطن و سرزمین، نیاکان، باورها، زبان، عقاید، دین و اسطورههای مذهبی، حماسه ها، هنر و ادبیات کهن، نژاد، قومیت و سنن قومی عناصری هستند که ”هویت فرهنگی“ هر جامعه را میسازند)روح الامینی، 111:1382).

آنتا دیوپ انسان شناس آفریقایی، در مقالهای در باره هویت فرهنگی مینویسد: هویت فرهنگی هر جامعه به سه عامل بستگی دارد: تاریخ، زبان و روان شناختی. گرچه اهمیت عوامل فوق در موقعیتهای تاریخی و اجتماعی مختلف یکسان نیست با این وجود هر گاه این عوامل به طور کلی در یک ملت یا فرد وجود نداشته باشد، هویت فرهنگی آن ملت یا فرد ناقص می شود و تلفیق موزون این عوامل، یک وضعیت ایده آل است) پیام یونسکو ٥ شهریور و مهر(.

4-1-2- ابعاد هویت فرهنگی:

1-4-1-2- بعد اجتماعی: هر شخص از طریق محیط اجتماعی ای که به آن تعلق دارد، یا بدان رجوع می کند هویت خود را می سازد. جوهره بعد اجتماعی هویت فرهنگی، منوط به برقراری روابط دوستانه است و هرچه ارتباطات گسترده تر باشندموجب تقویت بعد اجتماعی هویت فرهنگی خواهد شد.

2-4-1-2- بعد تاریخی: بعد تاریخی هویت فرهنگی آگاهی مشترك افراد یک جامعه از گذشته تاریخی و احساس دلبستگی به آن و احساس هویت تاریخی و هم تاریخ پنداری است که پیونددهنده نسل های مختلف به یکدیگر است.

3-4-1-2- بعد جغرافیایی: محیط جغرافیایی و سرزمینی تبلور فیزیکی، عینی، ملموس و مشهود هویت فرهنگی به حساب می آیدکه ضرورتی بس عظیم است.

4-4-1-2- بعد دینی: داشتن دین و مذهب مشترك، پایبندی و وفاداری به آن، اعتقاد و تمایل به مناسک و آئین های مذهبی فراگیر در روند شکل دهی هویت فرهنگی بسیار مؤثر است.

5-4-1-2- بعد فرهنگی/میراث فرهنگی: مجموعه هنجارها، آداب و رسوم عام و مشترك که پایداری زیادی دارند از قبیل شیوه معماری، سنت ها، اعیاد و اسطوره ها و عرف و فرهنگ مردم، بعد فرهنگی هویت را تشکیل میدهند.

6-4-1-2- بعد زبانی: زبان و آثار ادبی نه تنها به عنوان یک محصول اجتماعی بلکه ابزار و وسیله ارتباطات در تولید و بازتولید فرهنگ و هویت است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق رضایتمندی تحصیلی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق رضایتمندی تحصیلی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 33 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مفهوم رضایتمندی كه به عنوان تابعی از میزان كامروایی و ارضای نیازهای جسمی و روانی فرد تعریف می شود (زیمرمن،2003). مفهومی برخاسته از نظریه های انگیزش و نیازها در روانشناسی است كه همه زمینه ها و ابعاد زندگی را در بر می گیرد. این مفهوم تا مدتها به محیط های شغلی معطوف بود، اما به تدریج در حوزه های وسیعتری همچون خدمات تجاری، خدمات رفاهی و بهداشتی و زمینه های خانوادگی مطرح شد. با گسترش آموزش در جهان مفهوم رضایتمندی در ابعاد مختلف آموزش نیز مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات گسترده نشان می دهد كه رضایتمندی دانش آموزان و دانشجویان یكی از متغیرهای مهم و مؤثر در انگیزش و پیشرفت تحصیلی، رشد مهارتهای تحصیلی، بهداشت روانی در محیط های آموزشی،و دلبستگی به محیط آموزشی است. همچنین، محققان زیادی نشان داده اند كه رضایتمندی به طور پیچیده ای تحت تأثیر عوامل متعددی همچون جنسیت، وضعیت قومی و نژادی، خصوصیات فردی و خانوادگی و محیط تحصیلی و روشها ، روند و فضای آموزشی است(كاریمر[1] و همكاران،2003). با این حال، رضایتمندی بسیار وابسته به موقعیت است و همان طور كه بلتیكووا وفاکس[2](2002) بیان كرده اند، با اینكه در آموزشعالی از رضایتمندی به عنوان شاخصی با اهمیت یاد می شود، هنوز درك مشتركی از ساختار این مفهوم به دست نیامده است و از این رو، گرملر و مك كالو(2002) تصریح می كنند كه تأمین كنندگان رضایتمندی باید از این مفهوم در موقعیت خود تعریفی روشن و قابل فهم و شرایطی واضح و عینی در ذهن داشته باشند.

به تعویق انداختن رضامندی ابتدا توسط میشل و همکاران( 1965 ، به نقل از آی دوك و میشل، 2000 ) مطرح گردیده است .بر اساس آزمایش آن ها،کودکا ن در زمینۀ انتخاب پاداش، به دو صورت مختلف عمل می کنند : 1) دریافت پاداش به صورت فوری اما کوچک و بی ارزش و 2) دریافت پاداش با تأخیر زمان اما بزرگ و باارزش. آنها در این آزمایش دریافتند که به تأخیر انداختن رضامندی، یعنی توانایی و اراده فرد در به تأخیر انداختن رضایتمندی های فوری و کم ارزش در برابر رضایتمندی های باتأخیر و باارزش، با سطح هوش، فایق آمدن بر وسوسۀ محرك ها، مسئولیت اجتماعی و پیشرفت کودکان پیش دبستانی رابطه مثبت و معنادار دارد(میشل و همکاران، 2008). به تأخیر انداختن رضامندی، نوعی شایستگی است که به فرد کمک می کند تا به صورت ارادی، پاداشهای فوری را به منظور بدست آوردن پاداشهایی که به صورت موقت دور هستند به تعویق بیاندازد؛ به عبارت دیگر ، به تأخیر انداختن در دست یابی به مهارت به تأخیر انداختن رضامندی، مانند همه انتخاب های رفتاری ما مبتنی بر نظریه شناختی – اجتماعی است و به انتظارات، باورها، اهداف و ارز شهای فرد بستگی دارد(میشل و همکاران، 2008).

دانش آموزانی که دارای ویژگی تأخیر در رضامندی تحصیلی هستند از راهبردهای شناختی همچون بسط، سازماندهی و تمرین و راهبردهای فراشناختی همچون برنامه ریزی، خودنظارتی و خودنظم دهی و به ویژه راهبردهای مدیریت منابع از جمله تنظیم زمان و محیط مطالعه، تنظیم تلاش، کمک خواستن و یادگیری دو جانبه به طور مناسب و مستمر استفاده می کنند تأخیر در رضامندی تحصیلی، پیش بینی کننده عملکرد تحصیلی، انگیزش، جستجوی کمک، خودکارآمدی و جهت گیری هدفی است .با توجه به اهمیت به تعویق انداختن رضامندی تحصیلی در فرایند یاددهی- یادگیری، نیاز مبرم و حیاتی به ابزار برای ارزیابی و سنجش تأخیر رضامندی تحصیلی را مطرح می کنند. به گفته بیمبنتی این ابزار باید تأخیر رضامندی تحصیلی را با دقت و با توجه به روشهای آماری بسنجد. بیمبنتی پیشنهاد می کند که خود-گزارشی احتمالاً بهترین روش است که می تواند توانایی به تأخیر انداختن رضامندی تحصیلی دانش آموزان را نمایان سازد. با این حال، بی مبنتی از نقصهای این روش غافل نیست و ضمن مطرح کردن مشکلات روش شناختی این نوع ابزار، سوگیری های احتمالی افراد را در گزارشهای خود ذکر می کند(بیمبنتی و همکاران،2011).

2-2 پیشینه داخلی و خارجی پژوهش

- پژوهش سولومون و راث بلوم[3](2008) نشان می دهد که ترس از شکست در امتحان که یک پاسخ اضطرابی است باعث میشود که سطح اضطراب فرد بالا رود و در نتیجه برای کاهش این اضطراب شخص ممکن است دچار اهمالکاری تحصیلی می شود تا اضطرابش را به تاخیر بیندازد. نتایج پژوهش های زیادی نشان می دهد که اضطراب می تواند بر اهمال کاری تحصیلی تأثیرگذار باشد.

- هوساین و سالتن[4](2010) در پژوهشی دریافتند که مشکلات زیادی دردانشجویان وجود دارد که مرتبط با اهمال کاری تحصیلی هستند که از جمله آنها میتوان به پیشرفت تحصیلی ضعیف و مشکلات جسمی و روانشناختی، اضطراب، بی نظمی، سردرگمی و عدم مسئولیت پذیری اشاره کرد.

- همچنین بارکا و ین ( 2007 ) در تحقیقی به این نتیجه رسیدند که افراد کمالگرا و اهمال کار ویژگی های شناختی مشترکی دارند که باعث می شود هر دو بر معیارهای مطلق و بی عیب و نقص انجام دادن کارها تکیه کنند.

نامیان و حسینچاری(1390) در پژوهشی تحت عنوان پیش بینی اهمال كاری تحصیلی بر اساس هستة كنترل و باورهای مذهبی انجام دادند. در این راستا، نمونه ای متشكل از 447 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز ( 225 دختر و222 پسر ) به شیوة نمونه گیری هدفمند انتخاب و پرسشنامه های اهمال كاری تحصیلی، هستة كنترل و جهت گیری مذهبی را تكمیل كردند . در نگاهی كلی، نتایج نشان داد كه نمرة كل اهمال كاری تحصیلی به وسیلة بعد (مؤلفة) اخلاقیات از جهت گیری مذهبی و هستة كنترل درونی به صورت منفی پیش بینی می شود. همچنین معلوم شد كه هستة كنترل درونی و بعد اخلاقیات از جهت گیری مذهبی پیش بینی كنندة منفیِ دو بعد اهمال كاری در آماده سازی تكلیف و اهمال كاری در آماده سازی مقاله هستند . اهمال كاری در آمادگی برای امتحان، توسط هیچ یك از ابعاد جهت گیری مذهبی و هستة كنترل درونی پیش بینی نمی شود .


[1]Karimer

[2] Beltikova and faks

[3]Solomon and Ruth Bloom

[4] Hosayen and Salton

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سازگاری زناشویی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سازگاری زناشویی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 66 کیلو بایت

تعداد صفحات : 37

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

امروزه سازگاری زناشویی یکی از اصطلاحاتی است که وسیعاً در مطالعات خانواده و زناشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اصطلاح با بسیاری از اصطلاحات دیگر همچون «رضایت زناشویی»، «شادکامی زناشویی»، «موفقیت زناشویی» و «ثبات زناشویی» مرتبط است. در حالیکه اصطلاحات قبلی هر کدام تنها یک بعد از ازدواج را نشان می‌دهند, سازگاری زناشویی یک اصطلاح چند بعدی است که سطوح چندگانه ازدواج را روشن می‌کند و فرایندی است که در طول زندگی زوجین به وجود می‌آید، زیرا که لازمه آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت صفات شخص، ایجاد قواعد رفتاری و شکل‌گیری الگو‌های مراوده‌ای است، بنابراین سازگاری زناشویی یک فرایند تکاملی در بین زن و شوهر است. در طول سالها از این مفهوم بدون یک تعریف مشترک و روشن بین محققان استفاده شده‌است. سازگاری زناشویی شیوه‌ای است که افراد متأهل، به‌طور‌فردی یا با یکدیگر، جهت متأهل ماندن سازگار می‌شدند، به‌طوری که سازگاری زناشویی یکی از مهمترین فاکتورها در تعیین ثبات و تداوم زندگی زناشویی است (گال ، 2001؛ گلدنبرگ ،1382). مطالعات طبقه‌بندی شده هامیلتون (1929)و برنارد (1933) (گلدنبرگ ،1382). تعریف خاصی را برای سازگاری زناشویی ارائه نداده‌است. کاتریل (1933؛ گلدنبرگ ،1382). اولین کسی بود که سازگاری زناشویی را به‌صورت «فرایندی که شریک‌های متأهل تلاش می‌کنند تا سیستم‌های ارتباطی خاص یا موقعیتی که در خانواده قبلی خودشان کسب کرده‌اند ، مجدداً ایفا کنند» تعریف کرد. سازگاری زناشویی به‌صورت یک فرایند تعریف می‌شود که بوسیله موارد زیر تعیین می‌شود: 1) تفاوت‌های پردرد سر دو تایی، 2) تنش‌های بین فردی و اضطراب شخصی، 3) رضایت دوتایی، 4) همبستگی دو‌تایی، و 5) توافق کلی دو‌تایی روی شیوه‌های مهم عملکرد (اسپانیر، 1976). اسپانیر و کل یک مقیاس برای اندازه‌گیری سازگاری دو‌تایی پیشنهاد کردند که می‌تواند برای زوج های متأهل و زوج‌هایی که بدون ازدواج با یکدیگر با هم زندگی می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرد. این مقیاس شامل زیر‌مقیاس‌هایی است که چهار مؤلفه تأیید شده اصلی را اندازه می‌گیرد: 1) رضایت دو‌تایی, 2) توافق دو‌تایی, 3) همبستگی دوتایی, و 4) بیان محبت آمیز. سازگاری زناشویی بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تأثیرمی‌گذارد که در واقع سنگ زیربنای عملکرد خوب خانواده است و نقش والدینی را تسهیل می‌کند و سبب توسعه اقتصادی و رضایت بیشتر از زندگی می‌شود. از سویی دیگر وجود نا‌سازگاری زناشویی در روابط زن و شوهر علاوه بر ایجاد مشکل در موارد فوق، باعث اشکال در روابط اجتماعی، گرایش به انحرافات اجتماعی و اخلاقی، و افول ارزش‌های فرهنگی در بین زوجین می‌شود (موسوی، 1382). طبق نظر هالفورد (1384) عوامل مؤثر بر سازگاری زناشویی شامل سه دسته خصوصیات فردی، عوامل موقعیتی و رویدادهای زندگی می‌باشد. همچنین بر اساس پژوهشهای مختلف عواملی چون محیط خانواده (شریعتمداری، 1374) و سبک دلبستگی (دیفیلیپو، 2000) بطور مثبت، و عواملی نظیر تفکرات غیر منطقی و افسردگی (بیچ و الری ، 1993) بطور منفی با سازگاری زناشویی ارتباط دارند. بحث و نتیجه‌گیری از مجموع پژوهشهای مختلف چنین استنبا ط می‌گردد که یک رابطه زناشویی با سازگاری خوب رابطه‌ای است که نگرش‌ها و اعمال هر یک از شریک‌ها محیطی را فراهم می‌کند که جهت عملکرد مناسب ساختارهای شخصیتی خود و شریکش، خصوصاً در حوزه ارتباطات اولیه، مطلوب باشد. بنابراین،با توجه به اهمیت و نقش سازگاری در روابط بین زوجین و افزایش کیفیت زندگی زناشویی، واز سویی با عنایت به نتایج پژوهشهای مختلف در این زمینه، لزوم توجه و بررسی این متغیر در جهت کاهش تعارضات و مشکلات و بهبود و افزایش رضایت در روابط زناشویی احساس می‌گردد (موسوی، 1382).

2-1-3-2 کارکرد مطلوب خانواده

سبب توسعه اقتصادی و رضایت بیشتر از زندگی می‌شود. خانواده لرزان و یا حداقل ضعیف خواهد بود برای زوجی که خودشان با هم سازگار نیستند مشکل است که والدین خوبی باشند. سوال اساسی این است که آیا شرکای ازدواج از روابط میان خود احساس رضایت می کنند؟ در واقع آن ها باید یکدیگر را سیراب ، تصدیق و حمایت نمایند. رابطه زناشویی باید بر اساس اطمینان و احترام متقابل باشد که در این امر عوامل عاشقانه و صمیمت نیز دخالت دارند. علاوه بر این هر یک از زوجین نیازمند همسر با کفایت و آگاهی هستند که بتواند به موقع به حل تعارضات موجود بپردازد ( بارکر؛ دهقانی، 1375).

نظام تربیتی در برگیرنده تمام شیوه هایی است که والدین با کمک یکدیگر و برای تربیت و نگهداری بچه ها در پیش می گیرند بنابراین می بایست نسبت به اصول مورد استناد خود متفق باشند، و جهت توجه شان نیز معطوف به احتیاجات بچه ها و تامین رشد و سلامتی آن ها باشد در مجموع تعاملات یا شبکه روابط بین والدین و کودک و نیز روابط بین خود کودکان به طور گسترده ای چگونگی جریان رشد کودک را تامین می کند (کجباف، آقایی و کاویانی، 1383).

به طور کلی کارکرد مطلوب خانواده مفهوم مفیدی است که نه تنها در مورد مشکلات احتمالی به وجود آمده در خانواده بلکه در تعیین این که آیا نیازهای زوجین و فرزندان آنها، آنچنان که می بایست برطرف می شوند یا نه نیز مد نظر قرار می گیرد هر خانواده باید هم نیازهای عاطفی و هم روان شناختی اعضای خود را برآورده سازد، و کودکان را برای زندگی مستقل در دنیایی که بعدها در آن قرار خواهند گرفت آماده سازد و در موقع مناسب آنها را روانه جامعه کند (دهقانی، 1375).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلبستگی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلبستگی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 45 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

انسان‏ها دارای سیستم رفتاری انگیزشی هستند که در کودکی ظهور می‏کند و برای محافظت کودکان در گذر از مراحل مشخص رشد آن‏ها طراحی شده است. این سیستم دلبستگی مکانیسم سازگارانه‏ای است که نزدیکی فیزیکی و دسترسی کودکان به مدل‏های دلبستگی حمایت کننده خود را تنظیم می‌نماید. افکار و احساساتی که در نتیجه تجارب دلبستگی اولیه در کودک ایجاد می‌شود، به مدل‏های کارآمد درونی یا نگرش‌های شناختی – هیجانی تبدیل و موجب می‌شود کودک «خود» را ارزشمند و دوست داشتنی (مدل خود مثبت) و دیگران را ارزشمند و قابل اعتماد (مدل دیگر مثبت) و یا «خود» را بی کفایت و حساس به طرد (مدل خود منفی) و دیگران را غیر قابل اعتماد و بی ارزش (مدل دیگر منفی) تلقی نماید (بالبی، 1969).

شکل گیری دلبستگی به طور فوق العاده‌ پیچیده می‌باشد که نه با نوجوانی شروع و نه با آن پایان می‌پذیرد بلکه با ظهور یک پدیده، ایجاد یک حس عاطفی – ارتباطی شروع و با مرور زندگی و یکپارچگی، به مرحله نهایی خود می‌رسد (فابر[1] و همکاران، 2003). دلبستگی به طور کلی به پیوند عاطفی بین مردم اشاره دارد و مفهوم ذهنی آن این است که چنین پیوندی با وابستگی همراه بوده و مردم برای ارضاء عاطفی به هم تکیه می‏کنند. در روانشناسی به پیوند عاطفی که بین نوزاد و مادر یا یک شخص بالغ دیگر پدید می‌آید، دلبستگی گفته می‌شود.

دلبستگی در روان شناسی جدید ریشه در کارهای بالبی، روان پزشک انگلیسی دارد. بالبی اصطلاح دلبستگی را برای تشریح پیوندهای عاطفی که ما با افراد ویژه‌ای در زندگی‌مان احساس می‌کنیم به کار برد (شافر[2]، 2000). در واقع دلبستگی پیوند عاطفی نسبتاً پایداری است که بین کودک و یک یا تعداد بیشتر از افرادی که کودک در تعامل عاطفی منظم و دائمی با آن‏ها می‌باشد، ایجاد می‌شود. در ایجاد و تعیین کیفیت پیوند عاطفی، سه مفهوم قابل دسترسی بودن، پاسخ دهنده بودن و تصویر مادرانه نقش منحصر به فردی ایفا می‏کند (مظاهری، 1378).

نظریه دلبستگی با هدف ایجاد یک چار چوب نظری جهت توصیف اهمیت پیوند والد – کودک آغاز شده است. بالبی (1969) اظهار کرد که پیوند دلبستگی نه تنها یک پدیده مربوط به انسان بلکه یک پدیده مربوط به جامعه کل پستانداران هم می‌شود.

بالبی (1969) که اولین بار دلبستگی را مورد پیوند نوباوه – مراقب کننده مطرح کرده از تحقیق کنراد لرنز[3] در مورد نقش پذیری بچه غازها الهام گرفت. او معتقد بود که بچه انسان، مانند بچه حیوانات از یک رشته رفتارهای فطری برخوردار است که به نگه داشتن والد نزدیک او کمک می‏کند و احتمال محفوظ ماندن بچه از خطر را افزایش می‏دهد. تماس با والد، ضمناً تضمین می‏کند که بچه تغذیه خواهد شد، اما بالبی محتاطانه اشاره کرد که تغذیه مبنای دلبستگی نیست. در عوض پیوند دلبستگی خودش مبنای زیستی قدرتمندی دارد.

نظریه دلبستگی از مشاهدات بالبی در این باره سرچشمه گرفت که بچه‌های انسان و نخستی‌ها، وقتی از مراقبت کننده اصلی‏شان جدا می‌شوند، یک رشته واکنش‌های روشنی را نشان می‌دهند. بالبی سه مرحله را در این اضطراب جدایی مشاهده کرد. بچه‌ها ابتدا زمانی که مراقب آن‏ها دور از دید قرار دارد گریه می‏کنند، در برابر آرام شدن توسط دیگران مقاومت می‏کنند، و به جستجوی مراقبشان بر می‌آیند. این مرحله‏ی اعتراض است. در صورت ادامه یافتن جدایی، کودک ساکت، غمگین، منفعل، بی حال و بی تفاوت می‌شوند. این مرحله‏ی ناامیدی نامیده می‌شود. آخرین مرحله (تنها مرحله‌ای که منحصر به انسان است) گسلش نام دارد. کودکان در این مرحله از لحاظ عاطفی از سایر افراد، از جمله مراقبانشان، گسلید می‌شوند. اگر مراقب (مادر) آن‏ها برگردد به او توجهی نمی‏کنند و از وی اجتناب می‏کنند. کودکانی که گسلیده می‌شوند وقتی مادرشان آن‏ها را ترک می‏کند دیگر ناراحت نمی‌شوند. زمانی که آن‏ها بزرگتر شوند، با دیگران با هیجان کمی تعامل می‏کنند؛ اما معاشرتی به نظر می‌رسند. با این حال روابط میان فردی آن‏ها سطحی و فاقد صمیمیت است.

نظر بالبی بر دو فرض استوار است. فرض اول: مراقب پذیرا و قابل دسترس (معمولاً مادر) باید پایگاه امنی برای کودک به وجود آورد. کودک نیاز دارد که بداند که این مراقب در دسترس و قابل اعتماد است. اگر این قابل اعتماد بودن وجود داشته باشد، کودک بهتر می‏تواند هنگام کاوش کردن محیط، احساس اطمینان و امنیت کند، این رابطه پیوند دهنده، در دلبسته شدن مراقب به کودک نقش دارد و به بقای کودک و سرانجام گونه کمک شایانی می‏کند، فرض دوم: رابطه پیوند دهنده (یا فقدان آن) درونی می‌شود و به عنوان یک مدل روانی عمل می‏کند که روابط دوستی و عاشقانه بر آن استوار می‌شود. بنابراین، اولین دلبستگی پیوند دهنده، برای هر رابطه‌ای اهمیت زیادی دارد. با این حال، برای این که این پیوند برقرار شود، کودک نباید فقط گیرنده منفعل رفتار ما باشد، حتی اگر این رفتار از در دسترس بودن و قابل اعتماد بودن خبر دهد. سبک دلبستگی ارتباط بین دو نفر است نه صفتی که مادر به کودک اعطا کرده باشد. این یک خیابان دو طرفه است. کودک و مراقب باید نسبت به هم پاسخ دهنده باشند و باید بر رفتار یکدیگر تاثیر بگذراند (فیست، 1386).

1-4-1-2- چگونگی پیدایش و رشد دلبستگی

در دیدگاه بالبی (1969) دلبستگی در دو سال اول زندگی در طول 4 مرحله به طور طبیعی رشد پیدا می‏کند:

1. مرحله پیش دلبستگی[4]: که از تولد تا شش هفتگی را شامل می‌شود در این مرحله آن‏چه برای کودک اهمیت دارد وجود مراقبتی است که در آن غذا و آرامش باشد. این‏که مراقبت توسط یک فرد آشنا یا ناآشنا ارائه شود برای آن‏ها تفاوتی ندارد.

2. مرحله دلبستگی در حال شکل‏گیری[5]: که از شش هفتگی تا شش الی هشت ماهگی را شامل می‌شود. در این مرحله کودکان حضور افراد آشنا و ناآشنا را تشخیص داده و به طور متفاوتی پاسخ می‏دهد.



[1]- Faber

[2]- Shaffer

[3]- KoneradLorens

[4]- Pre-attachment phase

[5]- attachment in the making phase

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی برنامه ریزی شهری

بررسی برنامه ریزی شهری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 180 کیلو بایت

تعداد صفحات : 140

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی برنامه ریزی شهری دارای 140صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش

فهرست

عنوان صفحه

پیشگفتار ...................................

مقدمه ......................................

بررسی قطعه زمین مسكونی (یاخته)..............

تأثیر عوامل كلان بر قطعه بندی زمین: .........

تناسب اجتماعی

1- الگوی سكونت............................

2- جمعیت .................................

3- خانوار ................................

4- اقشار اجتماعی .........................

5- گرایشهای سكونت.........................

6- وجوه شرعی .............................

7- واحد همسایگی...........................

تناسب اقتصادی

1- اقتصاد ساختمان.........................

2- گروههای درآمدی.........................

3- قیمت زمین..............................

4- هزینه های تأسیسات شهری ................

5- اقتصاد شهری ...........................

اقلیمی ..................................

كالبدی ..................................

1- قواعد و مقررات ........................

2- مشخصات زمین............................

3- قطعه بندی مناسب زمین ..................

3-1- حركت افقی ...........................

3-2- حركت عمودی ..........................

جمعبندی

1- عوامل تأثیر گذار و تأثیر پذیر .........

2- ارتباط یاخته با عوامل كلان مؤثر بر نظام قطعه بندی

3- تراكم ساختمانی ........................

4- مشخصات قطعات زمین .....................

5- تراكم شهری ............................

6- توضیحات مربوط به جدول 2-5 .............

7- روش اجرائی قطعه بندی ..................

8- بلند مرتبه سازی .......................

منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه

بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 226 کیلو بایت

تعداد صفحات : 200

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه دارای200صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش

فهرست

صفحه

فصل اول : كلیات

1ـ1

مقدمه ................................................................................................................................................................................................................................................................

2

1ـ2

بیان مسئله ......................................................................................................................................................................................................................................................

6

1ـ3

اهمیت و ضرورت پژوهش ..................................................................................................................................................................................................................

9

1ـ4

اهداف پژوهش ...........................................................................................................................................................................................................................................

10

1ـ5

فرضیه‌های پژوهش ...................................................................................................................................................................................................................................

11

1ـ6

تعاریف عملیاتی متغیرها ........................................................................................................................................................................................................................

12

1ـ6 ـ1

نوع متغیرهای تحقیق ..................................................................................................................................................................................................

12

1ـ6 ـ2

مراحل اندازه‌گیری متغیرها ......................................................................................................................................................................................

13

1ـ6 ـ 3

تعریف متغیرها ..............................................................................................................................................................................................................

13

فصل دوم : ادبیات پژوهش

2ـ1

خلاقیت چیست ؟ ....................................................................................................................................................................................................................................

17

2ـ2

تعریف خلاقیت ..........................................................................................................................................................................................................................................

20

2ـ3

روند شكل گیری خلاقیت ....................................................................................................................................................................................................................

21

2ـ4

خصوصیات افراد خلاق .........................................................................................................................................................................................................................

22

2ـ5

راه‌های پرورش خلاقیت .......................................................................................................................................................................................................................

25

2ـ6

موانع خلاقیت ..............................................................................................................................................................................................................................................

27

2ـ7

انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری .............................................................................................................................................................................

30

2ـ8

نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق .........................................................................................................................................................................................

33

2ـ9

محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت ..............................................................................................................................................................................................

36

2ـ10

نقش تكرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق ............................................................................................................................................................................

37

2ـ11

تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق ...............................................................................................................................................................................................................

39

2ـ12

نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق ...................................................................................................................................................................................

41

2ـ13

تشویق عاملی كارساز در پرورش نوشتن خلاق .......................................................................................................................................................................

44

2ـ14

نقش كودكستان و مراكز پیش دبستانی در بروز خلاقیت ....................................................................................................................................................

46

2ـ15

نقش بازی‌های كودكانه در پرورش خلاقیت ..............................................................................................................................................................................

47

2ـ16

تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق ...............................................................................................................................................................................................

49

2ـ17

مروری بر تحقیقات انجام شده ..........................................................................................................................................................................................................

51

فصل سوم : روش پژوهش

3ـ1

نوع تحقیق ....................................................................................................................................................................................................................................................

71

3ـ2

جامعه آماری و ویژگی‌های آن ..........................................................................................................................................................................................................

71

3ـ3

روش نمونه‌گیری و حجم نمونه .......................................................................................................................................................................................................

71

3ـ4

ابزار گردآوری داده‌ها ..............................................................................................................................................................................................................................

72

فهرست

صفحه

فصل اول : كلیات

1ـ1

مقدمه ................................................................................................................................................................................................................................................................

2

1ـ2

بیان مسئله ......................................................................................................................................................................................................................................................

6

1ـ3

اهمیت و ضرورت پژوهش ..................................................................................................................................................................................................................

9

1ـ4

اهداف پژوهش ...........................................................................................................................................................................................................................................

10

1ـ5

فرضیه‌های پژوهش ...................................................................................................................................................................................................................................

11

1ـ6

تعاریف عملیاتی متغیرها ........................................................................................................................................................................................................................

12

1ـ6 ـ1

نوع متغیرهای تحقیق ..................................................................................................................................................................................................

12

1ـ6 ـ2

مراحل اندازه‌گیری متغیرها ......................................................................................................................................................................................

13

1ـ6 ـ 3

تعریف متغیرها ..............................................................................................................................................................................................................

13

فصل دوم : ادبیات پژوهش

2ـ1

خلاقیت چیست ؟ ....................................................................................................................................................................................................................................

17

2ـ2

تعریف خلاقیت ..........................................................................................................................................................................................................................................

20

2ـ3

روند شكل گیری خلاقیت ....................................................................................................................................................................................................................

21

2ـ4

خصوصیات افراد خلاق .........................................................................................................................................................................................................................

22

2ـ5

راه‌های پرورش خلاقیت .......................................................................................................................................................................................................................

25

2ـ6

موانع خلاقیت ..............................................................................................................................................................................................................................................

27

2ـ7

انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری .............................................................................................................................................................................

30

2ـ8

نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق .........................................................................................................................................................................................

33

2ـ9

محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت ..............................................................................................................................................................................................

36

2ـ10

نقش تكرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق ............................................................................................................................................................................

37

2ـ11

تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق ...............................................................................................................................................................................................................

39

2ـ12

نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق ...................................................................................................................................................................................

41

2ـ13

تشویق عاملی كارساز در پرورش نوشتن خلاق .......................................................................................................................................................................

44

2ـ14

نقش كودكستان و مراكز پیش دبستانی در بروز خلاقیت ....................................................................................................................................................

46

2ـ15

نقش بازی‌های كودكانه در پرورش خلاقیت ..............................................................................................................................................................................

47

2ـ16

تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق ...............................................................................................................................................................................................

49

2ـ17

مروری بر تحقیقات انجام شده ..........................................................................................................................................................................................................

51

فصل سوم : روش پژوهش

3ـ1

نوع تحقیق ....................................................................................................................................................................................................................................................

71

3ـ2

جامعه آماری و ویژگی‌های آن ..........................................................................................................................................................................................................

71

3ـ3

روش نمونه‌گیری و حجم نمونه .......................................................................................................................................................................................................

71

3ـ4

ابزار گردآوری داده‌ها ..............................................................................................................................................................................................................................

72

فهرست

صفحه

جدول شماره 3 ـ1

دامنه نمره خلاقیت ...................................................................................................................................................................................................

76

جدول شماره 3 ـ2

دامنه نمره انگیزه پیشرفت ....................................................................................................................................................................................

76

جدول شماره 4 ـ 1

توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌ها ......................................................................................................................................................

78

جدول شماره 4 ـ2

توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌های خلاق ....................................................................................................................................

80

جدول شماره 4 ـ3

توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی های عادی ..................................................................................................................................

80

جدول شماره 4 ـ4

توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی های پسر به تفکیک خلاق و عادی ..............................................................

81

جدول شماره 4 ـ5

توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی‌های دختر به تفکیک خلاق و عادی ..............................................................

82

جدول شماره 4 ـ6

توزیع فراوانی میزان علاقه‌مندی آزمودنی‌های به امور فرهنگی هنری .........................................................................................

84

جدول شماره 4 ـ7

توزیع فراوانی به خاطر آوردن دوران کودکی ..............................................................................................................................................

84

جدول شماره 4 ـ8

توزیع فراوانی تداعی دوران کودکانه توسط بازی‌های کودکانه ..........................................................................................................

85

جدول شماره 4 ـ9

توزیع فراوانی علاقه‌مندی پاسخگویان به بازی‌ها ......................................................................................................................................

86

جدول شماره 4 ـ10

توزیع فراوانی انجام دادن کارهای فرهنگی ـ هنری .................................................................................................................................

86

جدول شماره 4 ـ11

توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات اولیه آزمودنی ها ...............................................................................................................................

87

جدول شماره 4 ـ12

میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه کتاب و روزنامه ....................................................................................................................

87

جدول شماره 4 ـ13

توزیع فراوانی میزان گذران اوقات فراغت آزمودنی ها ..........................................................................................................................

88

جدول شماره 4 ـ14

میزان علاقه‌مندی به شنیدن قصه و داستان ....................................................................................................................................................

88

جدول شماره 4 ـ15

میزان خستگی نسبت به نوشتن دفتر خاطرات، یادداشت یا هر گونه تمرین نوشتاری ..........................................................

89

جدول شماره 4 ـ16

میزان تشویق پاسخگویان به انجام مهارت نوشتن .....................................................................................................................................

90

جدول شماره 4 ـ17

توزیع فراوانی شرکت در دوره‌های آموزش ویژه ......................................................................................................................................

90

جدول شماره 4 ـ18

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت انگیزه پیشرفت در دانش آموزان خلاق و عادی ....................

91

جدول شماره 4 ـ19

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت خلاقیت در دانش آموزان خلاق و عادی .................................

91

جدول شماره 4 ـ20

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت تکرار و تمرین نوشتن در دانش آموزان خلاق و عادی ...

92

جدول شماره 4 ـ21

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت مطالعه کتب غیر درسی در دانش آموزان خلاق و عادی .

93

جدول شماره 4 ـ22

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میانگین قصه گویی والدین و ... برای دانش آموزان خلاق و عادی

93

جدول شماره 4 ـ23

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میزان تشویق و ترغیب دانش آموزان خلاق و عادی .............................

94

جدول شماره 4 ـ24

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقه به بازی در دانش آموزان خلاق و عادی ........................................

94

جدول شماره 4 ـ25

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی میزان اوقات فراغت دانش آموزان خلاق و عادی ..................................................

95

جدول شماره 4 ـ26

خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقمندی به فعالیت های هنری در دانش آموزان خلاق و عادی ....

96

فهرست نمودارها

نمودار ستونی 4ـ1

میزان خلاقیت دانش‌آموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت ............................................................................................................

79

نمودار ستونی 4ـ2

میزان انگیزه پیشرفت دانش‌آموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت ........................................................................................................

83

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان

بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 76 کیلو بایت

تعداد صفحات : 100

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان دارای 100صفحه وبافرمت ورد وقابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

تقدیم و تشكر

چكیده تحقیق

فصل اول : كلیات تحقیق ....................... ............................................

مقدمه...................................... 4

بیان مسئله................................. 8.. ...............................................

اهمیت تحقیق............................... 10.. ...............................................

اهداف تحقیق............................... 10.. ............................................

فرضیه‌های تحقیق............................ 11.. ...............................................

تعاریف نظری و عملیاتی واژه‌ها.............. 11..

فصل دوم : (ادبیات و پیشینه تحقیق)

تعریف خلاقیت............................... 14.. ............................................

ماهیت استعداد خلاق......................... 16..

رابطة خلاقیت و محیط خانوادگی............... 18..

مردان و زنان خلاق ......................... 19..

روشهای پرورش خلاقیت........................ 20..

عوامل موثر بر خلاقیت‌....................... 22..

تمركز به عنوان كلید خلاقیت ................ 25..

برای پرورش خلاقیت كنكاش مغزی بهترین خلاقیت است 25

محیط مساعد برای ایجاد رفتار خلاق........... 28..

عواملی كه مانع خلاقیت می‌شوند .............. 29.. ............................................

خلاقیت و هوش .............................. 33.. ...............................................

هوش چیست.................................. 38.. ............................................

تقسیمات و طبقه‌بندی هوش ................... 38.. ...............................................

عوامل موثر بر رشد و پرورش هوش............. 40..

تحقیقات انجام شده......................... 45.. ...............................................

فصل سوم : (روش اجرای تحقیق

جامعه آماری............................... 49..

نمونه و روش نمونه‌گیری

ابزار اندازه‌گیری (اعتبار آزمون)........... 49..

روش جمع‌آوری اطلاعات........................ 51.. ...............................................

روش آماری ................................ 52

فصل چهارم : (تجزیه و تحلیل داده‌ها)

توصیف داده‌ها.............................. 54.. ............................................

فصل پنجم :

مقدمه .................................... 62.. ...............................................

خلاصة تحقیق................................ 62.. ............................................

یافته‌های تحقیق............................. 3.. ...............................................

پیشنهادها................................. 65.. ...............................................

محدودیتها................................. 66.. ...............................................

منابع .................................... 68.. ...............................................

ضمائم

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در مدیران دبیرستانهای دخترانه شهر تهران

بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در مدیران دبیرستانهای دخترانه شهر تهران

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 139 کیلو بایت

تعداد صفحات : 110

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در مدیران دبیرستانهای دخترانه شهر تهران دارای 110صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش

اختلالات روانی مشكلات جدی و شایعی هستند كه در سراسر دنیا مشاهده می شود. 14 درصد از تمامی ناتوانایی ها به علت اختلالات روانی، اجتماعی و عصبی بوده است و این موارد 20 درصد از كل مراجعین به مراكز بهداشتی عمومی را تشكیل می دهند.

افزون بر آنها بر پایه برآوردهای سازمان جهانی بهداشت (1993) در دنیا حدود 500 میلیون نفر از اختلالات روانی رنج می برند كه از این عده حدود 25 میلیون نفر مبتلا به اسكیزوفرنی نزدیك به 150 میلیون نفر مبتلا به اختلالات نوروتیك می باشند. و بیشتر این موارد در كشورهای در حال توسعه دیده می شود. از طرفی همین سازمان معتقد است حجم مسائل رفتاری و روانی در این كشورها رو به فزونی است و این افزایش تا حدود زیادی وابسته به رشد جمعیت و تغییرات سریع اجتماعی مانند شهرنشینی و فروپاشی خانواده های گسترده و تغییر در شیوه های زندگی مردم و مشكلات اقتصادی می باشد. (منبع 15 ، ص19)

مروری بر مطالعات همه گیرشناسی كه طی 3 دهه گذشته انجام شد نشان می دهد كه میزان شیوع اختلالات روانی در كشورها و فرهنگهای مختلف به علت تفاوت در روشهای نمونه گیری، متنوع بودن ابزارهای مورد استفاده، تكنیكهای مختلف مصاحبه و نوع نظامهای طبقه بندی، متفاوت گزارش گردیده است.

اختلالات روانی نه تنها در جامعه ما بلكه در همه جوامع بشری از متمدن و غیرمتمدن به صورت آشكار و نهان وجود دارد و نمونه هایی از آن در بین مردان- زنان- جوانان- بزرگسالان و حتی سالمندان به صورتهای مختلف مشاهده می شود ولی برخی از اختلالات روانی در بین گروههای مختلف سنی و جنسی بیشتر است اینگونه افراد كه مبتلا به اختلال روانی هستند بیشتر از همه مبتلا به اضطراب و تشویش هستند. اختلالات روانی آرامش و تعادل روانی و رفتاری را از بیمار سلب كرده و فرد را در سازگاری با محیط دچار اشكال می سازد كه در بعضی از این اختلالات عدم تعادلها دارای صورتی آشكار هستند. (منبع30 ، ص18)

بیان مسئله

شكی نیست آموزش و پرورش یكی از حساس ترین و مهمترین سازمانهای موجود در كشور است از طرفی اهداف این سازمان مهم و حساس از طریق عملكرد مدیران، قابل دسترسی و ارزشیابی است. و طبیعی است عوامل متعددی در عملكرد مدیران نقش دارد از آن جمله: رضایت شغلی، انگیزش، شرایط اجتماعی، سیاسی و سلامت روان.

توجه به خصیصه سلامت روان در مدیریت آموزش بسیار مهم است. زیرا مدیری كه می خواهد در سازمان آموزشی او، اصول بهداشت روانی رعایت گردد، خود باید اختلالات روانی نداشته باشد. دلسردی وافسردگی، زود رنجی و اضطراب زیاد و رفتارهای تهاجمی داشتن می تواند نشانه هایی از نابسامانی روان مدیران باشد. یك مدیر نابهنجار می تواند رفتار افراد یك مدرسه اعم از معلمان، دانش آموزان، اولیاء و كاركنان را به رفتار نابهنجار تبدیل كند. مدیری كه به علت عقده های روانی احساس حقارت یا حس خود بزرگ بینی، عدم اعتماد به دیگران و بدبینی نسبت به همه چیز، شخصیت افراد را تخریب وجلوی رشد آنها را می گیرد نمی تواند مدیر موفقی باشد. (منبع18، ص40)

بدین منظور تحقیق حاضر به بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در مدیران دبیرستانهای دخترانه شهر تهران می پردازد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 3:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات