بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر دانشگاه تبریز قبل از امتحانات و در ایام امتحانات در سال ت

بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر دانشگاه تبریز قبل از امتحانات و در ایام امتحانات در سال تحصیلی 86-1385

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 48 کیلو بایت

تعداد صفحات : 63

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه ........................................................................................................... 1

بیان مسئله .................................................................................................... 4

اهمیت و ضرورت پژوهش ............................................................................ 6

اهداف پژوهش ............................................................................................. 8

فرضیه‌های پژوهش ....................................................................................... 8

تعریف متغیرها ............................................................................................. 9

فصل دوم : پایه‌های نظری و پیشنة تحقیق

مقدمه .......................................................................................................... 11

اضطراب ..................................................................................................... 11

علائم اضطراب ............................................................................................ 19

بیماری‌های كه در اثر اضطراب ایجاد می شوند................................................. 20

رویكردهای نظری به اضطراب ...................................................................... 24

اضطراب امتحان ........................................................................................... 32

پیشینه تحقیقات ........................................................................................... 39

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه .......................................................................................................... 45

عنوان

صفحه

جامعه آماری ............................................................................................... 45

نمونه آماری ................................................................................................. 45

شیوه اجرای تحقیق ..................................................................................... 49

روش‌های آماری .......................................................................................... 49

فصل چهارم : یافته‌های پژوهشی

مقدمه .......................................................................................................... 51

یافته‌های توصیفی ......................................................................................... 52

یافته‌های استنباطی ........................................................................................ 55

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری

مقدمه .......................................................................................................... 57

بحث و نتیجه‌گیری ....................................................................................... 57

پیشنهادهای كاربردی .................................................................................... 60

پیشنهادهای پژوهشی ................................................................................... 61

محدودیت‌های پژوهش ................................................................................ 62

منابع و ضمائم ............................................................................................. 63

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت اصول سیستم های تلوزیونی

پاورپوینت اصول سیستم های تلوزیونی

دسته بندی : برق

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 2.332 مگا بایت

تعداد صفحات : 173

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت اصول سیستم های تلوزیونی

.

فهرست :

لامپ اشعه کاتدی یا لامپ پروان CRT

نور و رنگ

اصول سه رنگی

اصول مدولاسیون رنگ

سیستم N.T.S.C

سیستم سکام و پال

مدارات همزمانی (سنکرونیزاسیون)

سیگنال مرکب تصویر (ویدئو)

سیستم ارسال سطر در میانی تصویر

چگونی جریان بوبین های انحراف افقی و عمودی درگیرنده

مدولاسیون

اصول مدولاسیون رنگ

مدولاسیون با باند جانبی اضافی

ساختمان لامپها

باندهای فرکانسی و آنتن ها

بررسی مدارات گیرندۀ تلویزیون

تیونر و بررسی چگونگی کار آن

طبقه It تصویر

طبقه آشکار ساز تصویر

طبقه آشکارساز صوت

تقویت صوت و بلندگو

سیستم کنترل بهره AGC

طبقه جدا کننده علائم همزمانی

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پاورپوینت اصول سیستم های تلوزیونی‎ ” بدین شرح است:

مبدل سیگنال ویدئو به تصویر را لامپ تصویر می نامند. به عبارت روشن تر وظیفه لامپ تصویر تبدیل اطلاعات الکتریکی به اطلاعات نوری است. برای این کار لامپ تصویر یک شعاع الکترونی بسیار باریک تهیه کرده آن را بر روی یک صفحه حساس نسبت به نور می اندازد. تعداد الکترون های این شعاع الکترونی متناسب با سیگنال تصویر می باشد و شدت روشنایی تصویر متناسب با تعداد الکترون های شعاع الکترونی است.

اگر سیگنال ویدئو با پلاریتۀ منفی باشد،این سیگنال بایستی به شبکهی کنترل وصل گردد (یعنی سیگنال ویدئو مثبت است) .و اگر سیگنال ویدئو دارای پلاریته ی مثبت باشد ،بایستی به کاتد متصل شود ،زیرا در این مورد صورت اگر دامنه سیگنال و یدئو زیاد شود،کاتد نسبت به آند مثبت تر شده و از شدت اشعه کاسته می شود و در نتیجه صفحه سیاهتر می شود . در واقع هرچه ولتاژ کاتد زیادتر شود اشعه ی کمتری منتشر می گردد پس سیگنال ویدئوی منفی به کاتد متصل می گردد.

سیگنال های حامل رنگ در سیستم NTSC ،روی دامنۀ متغیر سیگنال Y قرار می گیرند؛ در صورتی که سیگنال های با برست روی دامنۀ ثابت نشانۀ عقبی قرار داد .بنابراین در اثر تقویت ناهمگون این دو سیگنال در گیرنده ، و یا بعد انعکاس امواج فرستنده ،اختلاف فازی ما بین حاملهای رنگ و برست بوجود می آید که این اختلاف فاز بصورت رنگ روی صحنه ظاهر شده و رنگهای غیر واقعی را بوجودمی آورد .برای رفع این نقیصۀ سیستم NTSC ،کوششهایی بعمل آمد که منجر به بوجود آمدن سیستمهای جدید پال و سکام شد سیستم پال ، در آلمان اختراع و کامل گردید و اصول آن مشابه سیستمهای NTSC می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت گرافیک در سی شارپ

پاورپوینت گرافیک در سی شارپ

دسته بندی : سی شارپ | # C

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 976 کیلو بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت گرافیک در سی شارپ

فهرست :

تاریخچه

دلایل استفاده از گرافیک کامپوتری

اولین پویا نمایی

بهترین ابزارها برای استفاده از گرافیک کامپیوتری

GDI چیست ؟

کتابخانه های گرافیکی در C#

کلاس های گرافیک در C#

نحوه تعریف اشیای گرافیکی در کلاسها

برخی توابع

C#مثالهایی عملی از گرافیک در

————

بخشی از پاورپوینت گرافیک در سی شارپ :

ویلیام فتر لفظ گرافیک کامپیوتری را در سال ۱۹۶۰ اختراع کرد تا بتواند کارش را در بووئینگ توصیف کند. دلایل استفاده از گرافیک کامپوتری:

استفاده در صنایع مختلف: مدل سازی – پزشکی – طراحی – تحقیقات

ایجاد محیطی کاربر پسند در کامپیوتر

انتقال مفاهیم از طریق اشکال

ایجاد ارتباطات بدون متن

سرگرمی

و…

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت کامل مدل های بازاریابی

دانلود پاورپوینت کامل مدل های بازاریابی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 8.143 مگا بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این پاورپوینت در45 اسلاید به صورت کامل

مدل های بازاریابی

توضیح داده است.

برخی از عناوین اسلاید ها:

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) :

مزیت دیجیتال مارکتینگ

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

چالش‌های پیش روی بازاریابان دیجیتال

بازاریابی رابطه‌مند

سه کلید موفقیت در بازاریابی دیجیتال

اجزا و عوامل بازاریابی رابطه‌مند

مدل نیروهای پنج گانه رقابتی پورتر

کالاهای جایگزین
قدرت چانه زنی تامین­‌کنندگان
تهدید ورود رقبای جدید
قدرت رقابتی رقبای موجود
نیروی ششم: دولت!

لزوم استفاده از مدل پورتر

اقدامات دولت

رویدادهای شانسی

مک کینزی S مدل هفت

ارتباط ابعاد چارچوب هفت اس

كاربرد‌ها و استفاده‌های چارچوب هفت اس

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت وجه نقد، سرمایه، سود

دانلود پاورپوینت وجه نقد، سرمایه، سود

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 705 کیلو بایت

تعداد صفحات : 77

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت وجه نقد، سرمایه، سود

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 77 اسلاید

این فایل در زمینه " وجه نقد، سرمایه، سود "می باشد که در حجم 77 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل به همراه مثالهای تشریحی با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس تئوری حسابداری رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

سرمایه و سود از دیدگاه حسابداران

سرمایه و سود از دیدگاه اقتصادی

اهمیت وجه نقد در ارتباط با سرمایه و سود

اهمیت گزارش جریان های نقدی

هدف از ارائه اطلاعات مربوط به جریان وجوه نقد

ارزش فعلی جریانهای نقدی آتی: NPV

ارزش فعلی و ارزش بازار

سود خالص برای پیش‌بینی وجه نقد

نقدینگی، توان واریز بدهیها و انعطاف‌پذیری مالی
اهمیت توان واریز بدهی ها

ارائه و پیش‌بینی اطلاعات مربوط به جریان وجوه نقد

انتقادات وارده به شکل صورت جریان وجه نقد

دید گاه های ضد و نقیض در مورد ماهیت معادل وجه نقد

دید گاه های ضد و نقیض در مورد معاملات غیر نقدی

پیش بینی گردش وجه نقد در آینده

تمایز بین مخارج سرمایه ای رشد و جایگزینی

اندازه‌گیری سود

مقایسه سرمایه با سود

مقایسه سود جامع باسود واحد تجاری

مفاهیم سود از دیدگاه حفظ ثروت

مقایسه سود فردی با سود واحد تجاری
روشهای تعیین ارزش ثروت

ارزش های ورودی تاریخی

نقاط ضعف سود حسابداری

ارزش های ورودی بر اساس ارزش های جاری

ایراد وارده به اقلام ورودی جاری

حفظ قدرت خرید ثابت

ارزش خروجی جاری

محاسبه سود طبق روش ارزش خروجی جاری

خالص گردش وجوه نقد به عنوان ارزش واحد تجاری

معایب روش تلقی گردش وجود نقد برای ارزش گذاری واحد تجاری

ارزش فعلی سرمایه در شرایط نامطمئن

نكات خاص در روش ارزش فعلی

معایب روش ارزش فعلی

ارزشیابی واحد انتفاعی در بازار

ارزشیابی واحد تجاری بر مبنای ارزش بازار

مزایای به كارگیری روش ارزشهای بازار اوراق بهادار

انتقادات وارد بر روش ارزش بازار

سیر تاریخی صورت گردش وجه نقد

وجوه افتراق در طبقه بندی صورت جریان وجه نقد بر اساس استاندارد ایران و FASB

خلاصه
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و بستانکاران

دانلود پاورپوینت سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و بستانکاران

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 591 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و بستانکاران

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 26 اسلاید

این فایل در زمینه " سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و بستانکاران" می باشد که در حجم 26 اسلاید همراه باتوضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس تئوری حسابداری رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

داده های حسابداری و الگوهای تعیین ارزش شرکت

الگوی گوردن

دیدگاه میلر و مودیلیانی

تئوری مازاد خالص

ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران

الگوی قیمت گذاری دارائی های سرمایه ای

نقاط ضعف تحقیق در بازار سرمایه

محتوای اطلاعاتی اعلامیه سود خالص

سایر سیاستها(روش های)حسابداری و قیمت سهام

سایر روشهای حسابداری بدون مشخص بودن نتیجه های مربوط به جریان های نقدی

تغییر در جریان های نقدی : روش اولین صادره از آخرین وارده

اثر غیر مستقیم سایر روشها دیگر بر جریان های نقدی – تئوری نمایندگی

پرسشهای بیشتر درباره کارائی بازار

فرضیه افشای ناقص

اطلاعات حسابداری و برآورد ریسک

خلاصه ای از تحقیقات انجام شده در بازار سرمایه

تحقیق پیمایشی برروی سرمایه گذاران

اطلاعات حسابداری و الگوی تعیین ارزش بازار

داده های حسابداری و بستانکاران

سودمندی روش «تخصیص در حسابداری»

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری

دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 591 کیلو بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 21 اسلاید

این فایل در زمینه "تئوری هنجاری حسابداری: چارچوب نظری"می باشد که در حجم 21 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس تئوری حسابداری رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

تعریف تئوری

تئوری حسابداری

تعریف چارچوب نظری از نظر FASB

مفهوم تئوری هنجاری

ارکان تشکیل دهنده چارچوب نظری بر اساس چارچوب هیئت استانداردهای بین المللی

تاریخچه پیدایش چارچوب نظری

تئوری هنجاری

تئوری توصیفی

ارائه چارچوب نظری در ایالات متحده

ارائه چارچوب نظری در بریتانیا

واحد تجاری انتشار دهنده صورت های مالی

استفاده کنندگان از گزارش مالی

هدفهای صورتهای مالی

ویژگی های کیفی گزارشهای مالی

ارکان اصلی تشکیل دهنده صورت های مالی

روش های محاسبه سود

روش مبتنی بر دارایی ها- بدهی ها

روش مبتنی بر درآمدها – هزینه ها

تعریف ارکان اصلی تشکیل دهنده صورت های مالی از نظر هیئت استانداردهای بین المللی حسابداریIASB) )

شاخص های مربوط به شناسایی رویدادهای مالی

مبانی و روش های تعیین ارزش اقلام تشکیل دهنده صورت های مالی

نقاط قوت فرآیند تدوین چارچوب های نظری

نقاط ضعف فرآیند تدوین چارچوب های نظری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تئوریهای مبتنی بر نگرش سیستمی

دانلود پاورپوینت تئوریهای مبتنی بر نگرش سیستمی

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 572 کیلو بایت

تعداد صفحات : 19

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت تئوریهای مبتنی بر نگرش سیستمی

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 19 اسلاید

این فایل در زمینه " تئوریهای مبتنی بر نگرش سیستمی "می باشد که در حجم 19 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس درس تئوری حسابداری رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تئوریهایی که در نگرش سیستمی مطرح شده اند

تئوری مشروعیت

مشروعیت، انتظارات مردم و قراردادهای اجتماعی

مشروعیت و تغییر انتظارات جامعه

استفاده از صورتهای مالی برای مشروعیت بخشیدن به استراتژیها

دیدگاههای مدیران درباره اهمیت قراردادهای اجتماعی:

تئوری مشروعیت: آزمونهای تجربی

تئوری مشروعیت و ارائه اطلاعات مالی

تفکیک تئوری مشروعیت و تئوری اثباتی حسابداری

تئوری گروههای ذی نفع

تئوری نهادی

دیدگاه اقتصادی ـ سیاسی

تئوری اقتصادی ـ سیاسی کلاسیک
تئوری اقتصادی چند حزبی

تئوری گروههای ذینفع: مساله های اخلاقی

تئوری گروههای ذینفع از دیدگاه مدیریت سازمان

همگون گرائی

همگون سازی اجباری

همگون سازی تقلیدی

همگون سازی هنجاری

همگون زدایی (تفکیک سیاستهای رسمی از سیاستهای سازمان)

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تئوری اثباتی حسابداری

دانلود پاورپوینت تئوری اثباتی حسابداری

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 613 کیلو بایت

تعداد صفحات : 37

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت تئوری اثباتی حسابداری

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 37 اسلاید

این فایل در زمینه " تئوری اثباتی حسابداری "می باشد که در حجم 37 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس تئوری حسابداری رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تعریف تئوری اثباتی حسابداری

تفاوت تئوری اثباتی و تئوری هنجاری

فرضیات زیربنایی تئوری اثباتی حسابداری

منشاء تئوری اثباتی حسابداری

منشاء تئوری اثباتی حسابداری ـ تحقیقات بازار سرمایه

منشاء تئوری اثباتی حسابداری ـ تئوری نمایندگی

تعریف جنسن و مک لین (1976) از رابطه نمایندگی

نقش حسابداری در قراردادها

فرضیات طرح پاداش

فرضیات بدهی

فرضیات هزینه سیاسی

دو دیدگاه پذیرفته شده توسط تحقیقات تئوری اثباتی حسابداری

دیدگاه کارایی

دیدگاه فرصت طلبی

قراردادهای مالک / مدیر

روش های پاداش دادن به مدیران

طرح های پاداش

طرحهای پاداش مبتنی بر حسابداری

انگیزه های دستکاری ارقام حسابداری

انگیزه های دستکاری ارقام حسابداری ـ شواهد

طرح های پاداش مبتنی بر بازار

انتخاب طرح های پاداش مبتنی بر حسابداری در برابر طرح های پاداش مبتنی بر بازار

هزینه های نمایندگی وام

استفاده از قراردادهای بدهی

قراردادهای بدهی ـ انگیزه مدیران برای دستکاری سود

نقش حسابرسان خارجی

هزینه های سیاسی

اقدامات سیاسی افراد

اقدامات سیاستمداران

انتقادات به تئوری اثباتی حسابداری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت خدمات

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت خدمات

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 64 کیلو بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

انتظارات تصویری است در ذهن مشتری از آنچه مشتری هنگام خرید دریافت خواهد کرد. چند عامل انتظارات مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد که عبارتند از : نیازهای شخصی، تجربه گذشته، تبلیغات دهان به دهان، فعالیتهای تبلیغاتی و تصویر ذهنی. بنابراین ارائه کننده خدمت می تواند از طریق تلاشهای بازاریابی در شکل دادن به انتظارات مشتریان فعالانه عمل نماید(قبادیان،1994)

نویسندگان زیادی درباره اجزای تشکیل دهنده کیفیت خدمات بحث کرده اند. عوامل مشترکی که این افراد بدان اشاره کرده اند عبارتند از: کیفیت فرآیند، کیفیت ستاده، کیفیت فیزیکی، کیفیت تعاملی و کیفیت سازمانی(هانسن ،2000)

2-3-2- مفهوم و تعریف خدمت

خدمت یک واژه پیچیده می باشد. این کلمه دارای معانی مختلفی است و طیفی از، خدمات شخصی تا خدمت بعنوان یک محصول را در بر می گیرد. این واژه حتی حوزه وسیع تری را نیز شامل می شود. به دلیل همین گستردگی و پیچیدگی در طول دهه های 60 تا 80 طیف وسیعی از تعاریف در ارتباط با خدمت ارائه شد. با این توصیف در زیر به چند تعریف از خدمت اشاره می شود :

  • خدمت، فعالیت یا منفعتی است که یک طرف به طرف دیگر عرضه می کند که اساسا"نامحسوس بوده و مالکیت چیزی را در بر ندارد، نتیجه ممکن است محصول فیزیکی یا غیر مادی باشد(کاتلر و آرمسرانگ[1]، 2000 ،ص428).
  • خدمت، نتیجه ای است که مشتریان خواستار آن هستند.
  • خدمت، تولید منفعت اساسا"ناملموس، یا به خودی خود به عنوان یک محصول منفرد یا عنصری مهم از محصول ملموس است که بواسطه شکلی از مبادله، نیاز شناخته شده مشتری را برآورده می سازد(پالمر[2]،1995 ،ص134).

در برخی آثار مربوط به بازاریابی برای درک بهتر مفهوم خدمت، معمولا آن را با کالاهای فیزیکی مقایسه می کنند، که در جدول شماره (2-4) برخی از ویژگیهای کالاها و خدمات بصورت خلاصه آورده شده است.

جدول ( 2-4): تفاوت کالاها و خدمات(روس، 2000)

کالاهای فیزیکی

خدمات

  • ملموس بودن
  • تفکیک پذیری
  • تغییر ناپذیری
  • امکان ذخیره سازی
  • انتقال مالکیت
  • ناملموس بودن
  • تفکیک ناپذیری
  • تغییر ناپذیری
  • فنا پذیری
  • عدم انتقال مالکیت

2-3-3- مفهوم و تعریف کیفیت خدمات

کیفیت خدمات یک رشته علمی نسبتا"جوانی است که در حدود دو دهه از تحقیقات در این زمینه می گذرد. این واژه برای افراد مختلف، معنای متفاوتی دارد، بنابراین در اولین گام از بهبودکیفیت خدمات باید درک روشنی از مفهوم کیفیت داشته باشیم. بعلاوه تعریف کیفیت نه تنها از جهت معنایی مهم است بلکه مهمتر از آن هدایت کننده تلاشهای کارکنان در جهت رسیدن به خدمات با کیفیت تر خواهد بود(سید جوادین،384 ، ص35).

پاراسورامان کیفیت خدمات را سازکار پایدار انتظارات مشتری و شناخت انتظارات مشتری از خدمات خاص تعریف کرده است(پاراسورامان[3] و دیگران ،1988).

زیتامل کیفیت خدمات را دریافت همه جانبه مشتری درباره برتری خدمت نسبت به خدمت مشابه با مزیت های برجسته آن تعریف کرده است(زیتامل و بیتنر[4]، 1996).

2-3-4- اهمیت کیفیت خدمات

تمایل به كیفیت خدمات نقش مهمی در صنایع خدماتی نظیر خدمات بیمه ای، بانکی و ... ایفا می نماید چرا كه كیفیت خدمات برای بقا و سودآوری سازمان امری حیاتی به شمار می رود. در حقیقت امروزه رضایت مشتری و كیفیت خدمات به عنوان مسائل حیاتی در اغلب صنایع خدماتی به شمار می روند. به ویژه در رابطه با خدمات مالی که به طور کلی متمایز سازی خدمات در آن مشکل است، حائز اهمیت بیشتری می باشد(استافورد[5]،1998 ، ص426) .


[1] - Kotler and Armesrang

[2] - Palmer

[3] - Parasuraman , et al

[4] - Zeithaml and Bitner

[5] - Stafford

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 5:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات