پرسشنامه چند وجهی سرگذشت زندگی

پرسشنامه چند وجهی سرگذشت زندگی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 28 کیلو بایت

تعداد صفحات : 47

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه چند وجهی سرگذشت زندگی


مشخصات « دانلود پرسشنامه چند وجهی سرگذشت زندگی»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 11 بخش و 111 آیتم
نوع فایل: word

هدف ازاین پرسشنامه دستیابی به تصویری جامع از زندگی شماست.در فرآیند روان درمانی،ثبت دقیق اطلاعات باعث روشن شدن مشكل وارائه راه حل های موثر می شود. می توانیدبا تكمیل این پرسشنامه از اتلاف وقت جلسات درمان جلوگیری كرده واز آن به نحو احسن استفاده كنید.تكمیل این پرسشنامه،فرآیند درمان شمارا تسهیل می كند.كاملاً قابل درك است كه شمادر خصوص اطلاعاتی كه دراین پرسشنامه وارد می كنید،نگران باشید.اما هویت حرفه ای روانشناسی بر راز داری بنا شده است.این اطلاعات نزد روان شناس محفوظ می ماند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه احساس ناکامی (Entrapment)

پرسشنامه احساس ناکامی (Entrapment)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه احساس ناکامی (Entrapment) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمتdoc


پرسشنامه احساس ناکامی توسط گیلبرت و آلن در سال 1998 و بر اساس نظریه جایگاه اجتماعی ساخته شده است. تحقیقات گسترده ای بر مبنای این پرسشنامه از آن سال انجام شده و رابطه آن با ناامیدی، افسردگی، خودکشی، اختلال استرس پس از صانحه و ... به تأیید رسیده است. همچنین در بیشتر تحقیقات انجام شده پرسشنامه احساس ناکامی بهمراه پرسشنامه احساس شکست مورد استفاده قرار می­گیرد. ضریب پایایی به روش آلفای کرونباخ برای کل آزمودنی ها 93/0 محاسبه شد.

پرسشنامه مذکور توسط ترصفی، کلانتر کوشه و لستر در سال 92 بر جمعیت 306 نفری ایرانی هنجار شده است که نتایج پایایی و روایی آن در هنجار ایرانی در ذیل آمده است.

این پرسشنامه در ابتدا به فارسی گردیده و پس از انجام اصلاحات به زبان اصلی ان یعنی انگلیسی بازگردانده شد. سپس نسخه دوم با نسخه اول تطبیق داده شد و موارد مورد نیاز تحت نظارت چند تن از اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی اصلاح گردید.

این پرسشنامه حاوی 16 سؤال بوده و 2 خرده مقیاس به نام­های احساس ناکامی درونی و احساس ناکامی بیرونی دارد.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها: 16

تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی: دارد

نحوه نمره گذاری: دارد

منبع: دارد (به شیوهAPA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نارسایی شناختی

پرسشنامه نارسایی شناختی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نارسایی شناختی


مشخصات « پرسشنامه نارسایی شناختی »
روایی و پایایی: ندارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 25 سوالی
نوع فایل: word

1- گاهی مطلبی را می خوانم و متوجه می شوم كه فكری در مورد آن ندارم. 2- فراموش می كنم كه چرا از یک قسمت خانه به قسمت دیگر رفته ام. 3- آنچه را که در سوپر مارکت می خواهم، نمی توانم پیدا كنم. 4- وقتی آدرس می دهم راست و چپ را با هم اشتباه می گیرم. 5- هنگام راه رفتن با مردم برخورد می كنم. 6- فراموش می كنم كه لامپ یا گاز را خاموش و یا در را قفل كرده ام. 7- به اسامی افراد توجهی نمی كنم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس ناامیدی برای کودکان

پرسشنامه مقیاس ناامیدی برای کودکان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 6 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس ناامیدی برای کودکان

مشخصات « پرسشنامه مقیاس ناامیدی برای کودکان »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 17 سوالی
نوع فایل: word

مقیاس نا امیدی برای کودکان : کازدین و همکارانش در سال 1983 یک وسیله اندازه گیری برای سنجش ناامیدی کودکان ساختند. در سال 1986 کازدین با دو نفر دیگر از همکاران خود نتیجه پژوهشهای خود را با مقیاس مذکور که در یک گروه 262 نفری کودکان 13-6 ساله بستری در بیمارستان انجام شده بود انتشار دادند. مقیاس نا امیدی کودکان دارای 17جمله است که کودکان باید بعد از خواندن هر جمله ، نظر خود را با گذاشتن حرف ص (صحیح) یا غ (غلط) در جلوی آن مشخص کنند. حداکثر نمره که ناامیدی شدید را می رساند 17 است. ضریب پایائی از طریق باز آزمائی درفاصله 6 هفته 52% به دست آمد. ضریب آلفا 97% و ضریب پایائی با روش اسپیرمن براون ( همبستگی دونیمه )، 96% گزارش شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای آزمون مکعب های کهس

راهنمای آزمون مکعب های کهس

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

راهنمای آزمون مکعب های کهس در 8صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


- روش اجرا

برای اجرای آزمون، آزمایشگر آزمودنی را در كنار میز و روی یك صندلی می نشاند. خود نیز در روبروی او می نشیند. ارتفاع میز از سطح زمین و فاصله آن از چشم آزمودنی طوری باید باشد كه آزمودنی بتواند براحتی تصاویر را ببیند ومكعبها را دستكاری كند.

آزمایشگر ابتدا به مدت دو سه دقیقه با آزمودنی صحبت می كند. نام، نام خانوادگی، سن، سطح تحصیلات، شغل پدر، شغل مادر، تعداد خواهران، تعداد برادران و سئوالات دیگری می پرسد تا در این فاصله آزمودنی با آزماینده انس بگیرد. از آزمون یا از اجرا كننده آن بیمناك و وحشت زده یا ناراحت نباشد. آزماینده، ضمن مصاحبه با آزمودنی، اطلاعات لازم را روی برگ نمره گذاری می نویسد.

آنگاه آزماینده جعبه مكعبها را باز كرده، همه آنها را روی میز و در دسترس آزمودنی می ریزد. البته آزمودنی نباید قبل از شروع رسمی آزمایش تصاویر دفترچه را ببیند و در جریان آزمایش نیز فقط باید یك تصویر در جلو چشم داشته باشد.

اجرای آزمون، با توجه به موقعیت آزمودنی، به طریق زیر انجام می گیرد :

1- اجرای آزمون برای افرادی كه زبان كلامی را می فهمند.

2- اجرای آزمون برای افرادی كه رنگها را نمی شناسند.

3- اجرای آزمون برای افرادی كه زبان كلامی را نمی فهمند.

آنچه درزیر می آید، آزمودنیهایی را دربر می گیرد كه زبان كلامی را می فهمند.

الف- شناساندن مكعب ها

آزماینده می گوید: تمام این مكعبها مثل هم اند. آنگاه یكی از آنها را برمی دارد و در حالیكه با انگشت به یكی از سطوح جانبی آن اشاره می كند، از آزمودنی می پرسد : این طرف چه رنگی است؟ پس از شنیدن پاسخ صحیح یا غلط، هریك از سه سطح جانبی دیگر را نشان می دهد و رنگ آن را می پرسد.

حال نوبت به دو سطح دیگر مكعب، كه از دو رنگ تشكیل شده اند، می رسد. آزماینده با انگشت خود به هریك از دو سطح اشاره می كند وبه آزمودنی می گوید : شما در اینجا دو تا رنگ می بینید، آبی ( انگشت آزماینده روی رنگ آبی ) و زرد ( انگشت آزماینده روی رنگ زرد ) و در این طرف دو رنگ دیگر می بینید: سفید و قرمز. آنگاه مكعبی را كه در دست دارد مخلوط مكعب های دیگر
می كند و می گوید: تكرار می كنم، تمام این مكعب ها مثل هم هستند.

ب- آزمایش تمرینی ( زمان آزاد )

آزماینده 4 مكعب به آزمودنی می دهد و از او می خواهد كه با آنها یك مربع (یك چهار گوش) كاملا قرمز درست كند. اگر موفق نشد آزماینده به او كمك می كند، آنچه را كه برای این كار لازم است شرح می دهد و منتظر می ماند تا مربع ساخته شود. آنگاه با گفتن كلمه"خوب" چهار مكعب مورد استفاده را پهلوی مكعبهای دیگر می گذارد. حال دفترچه تصاویر را در جلوی آزمودنی، در مقابل دست چپ او قرار می دهد وتصویر(1) را باز می كند.

ج- آزمایش واقعی

تصویر شماره (1) : آزماینده می گوید؛ حال از شما می خواهم كه با مكعبها تصویری مثل این ( اشاره به تصویر شماره1) درست كنید. می بینید كه این یكی باید قرمز و این یكی باید آبی باشد (با انگشت نشان می دهد). با گفتن جمله" شروع كنید "، آزمودنی را به كار وا می دارد و همزمان با آن كرنومتر را نیز به كار می اندازد. اگر آزمودنی موفق شد به تصویر(2 ) می پردازد، اما اگر نتوانست در حداكثر زمان لازم، یعنی 5/1 دقیقه، تصویر را بسازد به او اجازه می دهد تا از زمان مجاز تجاوز كند، و در صورت لزوم او را در ساختن تصویر یاری می دهد. دراین حالت مسلماً هیچ امتیازی به آزمودنی داده نمی شود.

تصویر شماره ( 2 ) : در مورد تصویر ( 2 ) همان دستورات تصویر(1) اجرا می شود. یعنی آزماینده اسم رنگها را می گوید، با انگشت نشان می دهد و در صورت عدم موفقیت به آزمودنی در ساختن تصویر كمك می كند.

تصویر شماره ( 3 ) تا ( 17 ) : آزماینده نه اسم رنگها را می گوید ونه كوچكترین كمكی به او می رساند. در مورد هر یك از تصاویر می گوید: حالا تصویری مثل این درست كنید. وقتی تمام كردید به من نشان دهید. تصویر شماره (‌3 ) را باز می كند و در حالی كه می گوید شروع كنید كرونومتر را به كار می اندازد.

انجام دستورات فوق، در مورد افرادی كه خوب انس گرفته اند نخواهد بود بلكه باید دقت شود تا سه عمل زیر بطور همزمان انجام گیرد:

برگرداندن صفحات دفترچه تصاویر

گفتن جمله " شروع كنید "

و راه انداختن كرونومتر.

حداكثر زمان لازم برای ساختن هر تصویر، هم در روی خود تصویر وهم در روی برگ نمره گذاری نوشته شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس هیجان خواهی ماروین زاکرمن

مقیاس هیجان خواهی ماروین زاکرمن

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس هیجان خواهی ماروین زاکرمن


هدف: بررسی میزان هیجان خواهی افراد در چهار بعد مختلف
تعداد سوال: ۴۰
شیوه نمره گذاری و تفسیر کامل نتایج: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: اﺗﮑﯿﻨﺴﻮن، رﯾﭽﺎرد، اﺗﮑﯿﻨﺴﻮن، رﯾﺘﺎ ال ﺑﺎ ﻫﻠﯿﮕﺎرد، ارﻧﺴﺖ (۱۹۹۶)، زﻣﯿﻨﻪی روان ﺷﻨﺎﺳﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﻧﻘﯽ ﺑﺮاﻫﻨﯽ و ﻫﻤﮑﺎران، (۱۳۸۰) ﺗﻬﺮان: رﺷد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نگرشهای مربوط به عشق (LAS)

پرسشنامه نگرشهای مربوط به عشق (LAS)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 22 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نگرشهای مربوط به عشق (LAS) در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


این پرسشنامه توسط هندریک و هندریک بر پایه ی الگوی "لی" از عشق در سال 1986 ساخته شده است. تأیید تحلیل عاملی نشان داده است که ساختار عرضه شده «لی» توانایی کاربرد در فرهنگهای چند گانه را دارد (نتو و همکاران،2000) پرسشنامه حاضر در آغاز دارای 42 گویه بوده که ضرایب پایایی بالا،ثبات درونی مناسب و شواهد روایی معتبر نیز در مورد آن گزارش شده است. در تحقیقاتی که صورت گرفت، ضرایب آلفا 68% برای خرده مقیاس استورگ تا 83% برای آگاپه و در آزمون – باز آزمون، ضرایب از 70%برای مانیا تا 82%برای لودوس گزارش شد. دومین تجزیه و تحلیل عامل تأییدی به کاهش یک سری از گویه ها منتهی شد که تعداد گویه ها به 24 رسید. جملات انتخابی توسط هندریک و هندریک و همکاران 1998 در این فرم کوتاه (هر 4 گویه برای یک خرده مقیاس )مطرح گردید. تناسب این مدل بهتر بود. مقادیر آلفا از 65% برای لودوس تا 77% برای استورگ متغیر بود. سومین تجزیه تحلیل عاملی به کاهش یک سری دیگر از گویه ها منجر شد (هر 3 گویه برای یک خرده مقیاس ). این گویه ها نیز توسط هندریک و هندریک و همکاران مطرح گردید، تناسب این مدل هم خوب بود. مقادیر آلفا از 49% برای لودوس تا 75%برای استورگ قرار داشت.نظر به این که نتایج و به ویژه آنهایی که در ارتباط با ضرایب آلفا هستند در فرم کوتاه 24 گویه ای مقیاس نگرشهای عشق مناسب تر است،این فرم برای مطالعات اختلافها و گوناگونی های بین فرهنگی ترجیح دارد. تجزیه و تحلیل های عاملی تأییدی برای کشور های مختلف در اروپا،آمریکا جنوبی،آفریقا و آسیا صورت گرفت.ضرایب آلفا کرونباخ در مورد مقیاس نگرشهای عشق بر روی آزمودنی زن و مرد ایرانی، در پژوهش پاتو (1381)بدین ترتیب محاسبه و ارئه شده است :


اروس لودوس پراگما استورگ مانیا آگاپه


51% 35% 66% 79% 56% 69%


خرده مقیاس: اروس- لودوس-استورگ-پراگما-مانیا-آگاپه

شماره های مربوط ب هر گویه دارد


توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها: 24

تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری: دارد

منبع: دارد (به شیوهAPA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس نشخوار ذهنی- تامل

مقیاس نشخوار ذهنی- تامل

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس نشخوار ذهنی- تامل


مشخصات « پرسشنامه مقیاس نشخوار ذهنی - تامل »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 24 سوالی
نوع فایل: word

هریك از عبارتهای زیر را بخوانید و با انتخاب یكی از گزینه های زیر در پاسخنامه نشان دهید عبارت مورد نظر تاچه حدی در مورد شما صدق می كند الف) بسیار مخالف ب) تا حدودی مخالف ج) نه مخالف و نه موافق د) تا حدودی موافق ه) بسیار موافق 1) توجهم اغلب متمركز بر جنبه‌هایی از خودم است كه كاش می شد درباره آنها فكر نمی كردم. 2) تفكر فلسفی یا نظری چندان برایم جذاب نیست. 3) به نظر می رسد چیزهایی را كه اخیرا گفته‌ام و انجام داده‌ام، دائما در ذهنم تكرار می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ) (2006)

مقیاس معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ) (2006)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ) (2006)

مقیاس معنای زندگی توسط استگر، فریزر، اویشی و کالر (2006) جهت ارزیابی وجود معنا و تلاش برای یافتن آن ارائه شده و اعتبار و پایایی و ساختار عاملی آن در پژوهش های مختلف با نمونه های متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

مقیاس معنای زندگی شامل دو زیر مقیاس است که وجود معنا در زندگی و نیز جستجو برای یافتن معنا را ارزیابی می کنند. مجموع نمرات سوالهای 2، 3، 7، 8 و 10 میزان تلاش فرد برای یافتن معنا و مجموع نمرات سوال های 1، 4، 5، 6 و 9 (سوال 9 با کدگذاری معکوس) میزان معناداری زندگی فرد را مشخص می کنند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه پایگاه های هویت

پرسشنامه پایگاه های هویت

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 14 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه پایگاه های هویت


مشخصات « پرسشنامه پایگاه های هویت »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 7 مجموعه و 35 آیتم
نوع فایل: word

پرسشنامه زیر از 7 مجموعه تشكیل شده است كه هر مجموعه به 5 مورد تقسیم بندی شده است. همه موارد را به دقت مطالعه فرمایید، توجه داشته باشید هیچیك از موارد درست یا غلط نیست فقط یك مورد كه بیشترین شباهت را به شما دارد انتخاب كنید. در پاسخگویی به سئوالات محدودیت زمانی وجود ندارد. مجموعه الف 1. من در حال حاضر شغل های گوناگون را بررسی می كنم و از شغلی كه در نهایت انتخاب می كنم خوشحال خواهم شد. 2. من انواع گوناگون كار را بررسی كردم و رشته ام را انتخاب نمودم و از انتخابم خوشحال هستم. 3. من در رابطه با شغل آزادی انتخابم را حفظ می كنم زیرا هنوز خیلی زود است كه شغلی را انتخاب نمایم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات