پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSE)

پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSE)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 14 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSE)

مشخصات « پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSE) »

روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 10 سوالی

نوع فایل: word

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه خودشناسی انسجامی ISK

پرسشنامه خودشناسی انسجامی ISK

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 5 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه خودشناسی انسجامی ISK قربانی و همکاران ۲۰۰۸ در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها: ۱۲

تعداد مولفه: مولفه ندارد

روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری: دارد

منبع: دارد (به شیوهAPA)

نوع فایل: WORDو قابل ویرایش با فرمت doc

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس تجارب عرفانی M- Scale

پرسشنامه مقیاس تجارب عرفانی M- Scale

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس تجارب عرفانی M- Scale

مشخصات « پرسشنامه مقیاس تجارب عرفانی M- Scale »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 32 سوالی
نوع فایل: word

هر یک از عبارتهای زیر را به دقت بخوانیدو مشخص کنید که آیا چنین تجاربی داشته اید یا نه. میزان موافقت و مخالفت شما با عبارتهای زیر نشان دهنده این خواهد بود که تا چه حدی چنین تجاربی داشته اید. پاسخهای خود را با انتخاب یکی از گزینه های زیر در پاسخنامه مشخص کنید: الف-کاملا مخالف ب- مخالف ج-نه مخالف و نه موافق د-موافق ه-کاملا موافق 1- من وضعیت بی زمانی و بی مکانی را تجربه کرده ام.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای اجرای آزمون ماتریس های پیشرو ریون

راهنمای اجرای آزمون ماتریس های پیشرو ریون

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 20 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

راهنمای ریون بزرگسالان در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

راهنمای اجرای آزمون ماتریس های پیشرو ریون

  1. وسایل آزمایش

کتابچه های آزمون و پاسخنامه به تعداد لازم و یک کتابچه و پاسخنامه برای آزماینده.

  1. طرز نشستن آزمودنی ها

آزمودنی ها باید به اندازه کافی از همدیگر فاصله داشته باشند تا نتوانند پاسخهای دیگران را ببینند. برای رفت و آمد ناظران جلسه باید محل کافی در نظر گرفت.

  1. روش اجرا

به هر یک از آزمودنیها پاسخنامه داده می شود و از آنها درخواست می شود که مشخصات خود را بالای پاسخنامه در محل تعیین شده بنویسند. وقتی همه آزمودنیها مشخصات خود را نوشتند آزماینده می گوید:"به هر یک از شما یک کتابچه امتحان داده می شود ولی قبل از اعلام شروع امتحان کتابچه را باز نکنید." بلافاصله کتابچه های آزمون توزیع می شود.بعد آزماینده می گوید:" صفحه اول کتابچه آزمون را باز کنید، از سمت چپ " . خود آزماینده نیز صفحه اول کتابچه آزمون را باز می کند ونشان می دهد، " دربالای صفحه نوشته شده است سؤال یک و در پاسخنامه در ستون اول ، شماره سؤال نوشته شده است" نشان می دهد،" در قسمت بالای صفحه شکلی می بینید که قسمتی از آن افتاده است، حالا قطعه های پایین را نگاه کنید " آزماینده دست خودرابه ترتیب روی قطعه ها می گذارد.

" نامناسب است، قطعه های (2 و3 ) نیزنامناسب هستند ،چون طرح آنها با طرح شکل بالا یکی نیست، قطعه های (6) چطور؟ این قطعه نیز نامتناسب است " توضیح می دهد که ناقص است" قطعهای را که برای پر کردن محل خالی شکل مناسب است با انگشت خود نشان دهید". آزماینده به آزمودنیها نگاه می کند تا اطمینان حاصل کند که قطعه را درست نشان می دهند. در صورت لزوم آزماینده توضیحات بیشتری می دهد . بعد می گوید :" بلی ، قطعه (4) درست است ، بنابراین جواب سؤال ...........

..............

  1. نظارت برکار آزمودنیها

پس از دادن دستورالعمل ،آزماینده با ناظران جلسه امتحان باید به آزمودنیها سرکشی کنند تا مطمئن شوند که همه آنها دستورالعمل را بدرستی فهمیده اند و جوابهای خودرابه طرز صحیح در پاسخنامه وارد می کنند . در حدود 15 دقیقه پس از شروع امتحان مجدداً آزماینده پاسخنامه ها را بررسی می کند تا مطمئن شود که آزمودنیها پاسخهای خودرا به طرز صحیح ثبت می کنند. ده دقیقه مانده به پایان آزمایش آزماینده اعلام می کند که :"پس از ده دقیقه امتحان تمام می شود سعی کنید به همه سؤالات جواب دهید."

  1. وقت امتحان

وقت امتحان 45 دقیقه از لحظه ای است که آزماینده می گوید :" حالا صفحه را برگردانید
و جواب صحیح سؤال 2 را پیدا کنید." آزماینده باید دقیقاً وقت شروع و پایان امتحان را
یادداشت کند.

  1. تحویل اوراق

آزماینده پاسخنامه ها را همراه باکتابچه آزمون از همه آزمودنی ها تحویل می گیرد و دقت می کند که آزمودنی نام و سایر مشخصات خود را بالای پاسخنامه نوشته باشد. در گروههای بزرگتر بهتر است که یکی از ناظران کنار در خروجی بایستد و اوراق امتحانی را تحویل بگیرد . در پایان جلسه امتحان کتابچه های آزمون باید دقیقاً شمارش شوند تا اطمینان حاصل گردد که هیچ یک از کتابچه هامفقود نشده است .برای نمره گذاری کافی است که کلید پاسخهای درست روی پاسخنامه قرار داده می شود تا اگر آزمودنی به بعضی از سؤالها بیش از یک پاسخ داده است به این قبیل پاسخها نمره ای داده نشود.پس از نمره گذاری باید نمره خام ، معادل هوش بهر به طبقه کیفی هوش بهر ، و در صورت لزوم رتبه درصدی در محل تعیین شده در پاسخنامه نوشته شوند.

آزمایش انفرادی

در مورد کودکان خردسال یا افراد نابهنجار ممکن است آزمایش بصورت فردی انجام شود.در این قبیل موارد دستورالعمل همان است ، که در آزمایش گروهی بکار می رود و وقت امتحان نیز حدود 45 دقیقه است. جز این که بهتر است آزماینده شخصاً پاسخهای آزمودنی رادر پاسخنامه ثبت کند و در دستورالعمل از او بخواهد که پاسخ درست را با انگشت نشان دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:03 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه روان شناسی رانندگی

پرسشنامه روان شناسی رانندگی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 16

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه روان شناسی رانندگی

چگونه راننده ای هستید؟

در دنیای مدرن امروز ،بسیاری از افراد مجبورند نوعی وسیلۀ نقلیۀ موتوری را هدایت کنند و حتی کسانی که رانندگی نمی دانند نیز به عنوان مسافر با این وسایل سرو کار دارند. رانندگی ، یکی از مهارت های با اهمیت انسان قرن بیستم به شمار می رود اما در حالیکه مسئولین جهت تعیین صلاحیت افراد در هدایت وسیلۀ نقلیه به ویژگی های جسمانی آنان توجه می کنند و قبل از صدور گواهینامۀ رانندگی نیز از توانایی آنان در کنترل وسیلۀ نقلیه امتحان به عمل می آورند، با این حال به شرایط روانی متقاضیان گواهینامۀ رانندگی توجه چندانی نشان نمی دهند.اگر چه بیشتر کشورهای اروپایی هم اکنون درصدند آزمون روان شناختی را نیز در آزمون های رانندگی بگنجانند اما طرح های ارایه شده بدین منظور با استقبال عمومی روبرو نشدند. شاید به این علت که رانندگان میل نداشتند انگیزه ها ، مهارت ها و عادت های رانندگی آنان مورد موشکافی قرار گیرد.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : 8

تعداد مولفه : ندارد

روایی و پایایی : ندارد

نحوه نمره گذاری : دارد

منبع : ندارد

نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش

تعداد صفحات : 16 صفحه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:03 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای اجرای شاخص کرنل فرمN2

راهنمای اجرای شاخص کرنل فرمN2

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 26 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

راهنمای اجرای شاخص کرنل فرمN2

مشخصات « راهنمای اجرای شاخص کرنل فرم N2 »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 101 سوالی
نوع فایل: word

جای خالی ابزاری برای سنجش سریع روان پزشکی و روان تنی افراد مختلف در شرایط متفاوت از مدت ها پیش احساس می شد . شاخص کُنرل به صورت مجموعه ای از سؤال های مربوط به علایم بیماری روان تنی و روان پزشکی اعصاب وروان تدوین شد .که به عنوان تاریخچۀ استاندارد شدۀ روان پزشکی و راهنمای مصاحبه مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن می تواند از نظر آماری افراد مبتلا به اختلالات شدید شخصیتی و روان تنی را از بقیه افراد جامعه متمایز سازد. این شاخص به عنوان مکمل مصاحبه طراحی گردید و نمی تواند جایگزین آن تلقی گردد مگر آنکه امکان مصاحبه وجودنداشته باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:03 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استاندارد آزمون اندر یافت كودكان (C. A. T)

پرسشنامه استاندارد آزمون اندر یافت كودكان (C. A. T)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه استاندارد آزمون اندر یافت كودكان (C. A. T)، در قالب word و در 15 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

آزمون اندر یافت کودکان از هر لحاظ شامل موارد زیر خصوصاً نحوه تعبیر و تفسیر کامل و جامع می باشد.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : 10 تصویر

تعداد مولفه : مولفه ندارد

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری و تفسیر: دارد

منبع : دارد

نوع فایل : word و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:03 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای آزمون کمرویی

راهنمای آزمون کمرویی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

راهنمای آزمون کمرویی

کمرویی یک مشکل فردی بی سر و صداست ؛ چنان شایع گشته که می توان آن را یک بیماری اجتماعی نامید . بررسی های اجتماعی نشان می دهد که در خلال سال های آینده ، به خاطر افزایش انزوا ، رقابت و تنهایی افراد ، این مشکل افزایش خواهد یافت . به هر حال کم رویی یک ناتوانی است و نتایج آن می تواند ویرانگر باشد . به این صورت که کم رویی ملاقات با افراد جدید و دوستیابی با کسب لذت واقعی از تجربیات خوب ، را دشوارمی سازد . کم رویی مانع دفاع از حقوق خویش ، ابراز عقیده و بیان ارزشهای فردی می گردد .کم رویی ارزیابی مثبت از نقاط قوت شخصیت را محدود می نماید.اشتغال شدید فکری نسبت به انواع واکنشهای فردی ایجاد می کند.تفکر مثبت و برقراری ارتباط ثمر بخش را دشوار می کند و .

با توجه به محدودیت های مذکور ، اگر هر چه زودتر این گرفتاری بررسی نگردد، افراد، زندانی کم رویی خویش خواهند شد. برای اجتناب از بروز این مشکل ، باید کم رویی را شناخت تا بتوان محیطی حمایت گر ایجاد نمود که در آن افراد کمرو بتوانند با احساس امنیت از زندان فردی خود خارج شده ، آزادی گفتار ، رفتار و زندگی اجتماعی خود را بازیابند.

برای دستیابی به این منظور ، بکارگیری ابزارهای تشخیصی مناسب می تواند راه گشا باشد . مشروط بر اینکه ابزار ، از اعتبار و پایایی مناسبی برخوردار باشد . تحقیق حاضر نیز در راستای دستیابی به این هدف به اجرا ، درآمده است.


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای آزمونS.C.L-90

راهنمای آزمونS.C.L-90

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

راهنمای آزمونS.C.L-90

اولین مرحله در نمره گذاری این آزمون انتقال 90 سؤال به فرم مخصوص پاسخ ها است . مرحله بعدی به دست آوردن جمع ضرائب ناراحتی برای هر یک از ابعاد 9 گانه و سؤالات اضافی آزمون می باشد . این کار باجمع زدن کلیه شماره های غیر از صفر هر بعد انجام می شود. درسومین مرحله میزان جمع ناراحتی هر بعد را به استثنای سؤالات اضافی بر تعداد سؤالات آن بعد تقسیم نموده این عملیات راتا دو رقم اعشار ادامه می دهیم . در نتیجه نمره خام هر یک از ابعاد به دست خواهد آمد .در مرحله چهارم جمع کل ضرائب ناراحتی برای علائم ابعاد 9 گانه و سؤالات اضافی را محاسبه نموده ، عدد حاصل را بر 90 تقسیم می کنیم تامعیار کلی علائم مرضی (یعنی GSI) به دست می آید. در مرحله بعد باید تعداد جوراب های مثبت علائم یعنی جواب هایی که غیر از صفر گرفته اند شمارش می شوند تا جمع علائم مرضی (یعنی PSI) به دست آید. اگر جمع کل ضرائب ناراحتی را بر رقم حاصل از PSIتقسیم کنیم مقدار معیار ضریب ناراحتی (یعنی PSI) به دست خواهد آمد . پس از آن باید به فرم مناسب رجوع شود تا این نمرات خام به مقیاس T تبدیل گردند. اگر آزمودنی به بیش از 20% سؤالات آزمون و یا بیش از 40% سؤالات هر بعدپاسخ ندهد سنجش آزمون و یا بعد مورد نظر معتبر نخواهدبود.

پایائی آزمون90 -SCL :

سنجش پایائی ابعاد 9 گانه این آزمون از دو روش محاسبه پایائی به روش آزمون مجدد صورت گرفته است . برای محاسبه ثبات درونی آزمون که بر روی 219 نفر داوطلب در ایالات متحده در جهت سنجش ثبات و یکنواختی سئوالات انجام گردید از ضرایب آلفا و کودر ریچارد سون 20 استفاده شده . نتایج تمام ضرایب به دست آمده برای 9 بعد کاملاً رضایت بخش بوده است . بیشترین همبستگی مربوط به بعد افسردگی با 9% و کمترین آنها روان پریشی با 77% بوده است. (دراگوتیس، ریکلزوراک 1976 ).

پایائی تست مجدد که ثبات آزمون را در طول زمان می سنجد بر روی 94 نفر بیمار روانی نا متجانس و پس از یک هفته ارزیابی اولیه صورت گرفت . اکثر ضرایب دارای همبستگی بالا بین 78% تا 9% بوده اند ( نانالی 1970)

اعتبارآزمون90 -SCL :

سؤالات یک آزمون وقتی دارای اعتبار است که بتواند مفاهیمی را که آزمون به منظور آن ساخته شده ارزیابی کند. مطالعات معتددی در جهت تعیین انواع آزمون انجام گردیده است. در زمینه اعتبار همزمان دراگوتیس، ویکلزوراک(1976) این آزمون را به همراهMMPI بر روی 119آزمودنی داوطلب اجرا نمودند. همبستگی مربوط به ملاک افسردگی با 73/0 و کمترین همبستگی،ترس مرضی با 36/0 بوده است.

وایزمن و همکاران (1976)در یک مطالعه بالینی افسردگی،این آزمون را بر روی معتادین متادون بکار برده و نتایج نشان داد که این آزمون می تواند به خوبی گروههای افسرده معتاد تمیز دهد(وایزمن،اسلوبتر،پروسف،مریتس و هوارد1976)نشان دادند که90- SCL نسبت به تغییرات ناشی از بیوفید بک در بیماران با درد مزمن حساس می باشد.دراگوتیس،لوبو،فولستاین و آبلوف(1983)این آزمون را بر روی بیماران سرطانی که قبلاً وجود اختلال روانی در آنها به وسیله پرسشنامه سلامتی بیمارستان تعیین شده بود به کار بردند.نتایج نشان داد که 90- SCL به خوبی قادر به تمیز بین بیماران سرنده شده نیازمند مداخله درمانی،با کسانی که احتیاج به شیوه درمانی خاصی نداشتند بوده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس درجه بندی اضطراب هامیلتون(HRSA)

مقیاس درجه بندی اضطراب هامیلتون(HRSA)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس درجه بندی اضطراب هامیلتون(HRSA)

مقیاس درجه بندی اضطراب هامیلتون HRSA یکی از ابزارهای مهم سنجش در علوم رفتاری است که می توانید از لینک زیر آن را به رایگان دانلود نمایید.

مقیاس اضظراب هامیلتون یکی از مقیاس های بالینی است که در سال های 1970 بوسیله ماکس هامیلتون ساخته شده است و شدت اضطراب را می سنجد.

این مقیاس یکی از معروفترین آزمون های اضطراب است.

این مقیاس مربوط به 14 مورد است که هر مورد یکی از موارد خاص اضطراب را می سنجد.

این آزمون که توسط درمانگر نمره گذاری می شود دارای 5 رتبه است و از صفر تا 4 نمره می گیرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات