پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند

پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 32 کیلو بایت

تعداد صفحات : 11

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند

روش نمره گذاری و تفسیر

برای اجرای این مقیاس، والدین، پرستار، خواهر و برادر و یا به طور کلی هر فردی که کودک را به خوبی بشناسد، می توانند پاسخ دهند. آزمونگر می تواند این آزمون را با مشاهده خود نیز، تکمیل نماید.

برای شروع کار می توان به دو صورت عمل کرد:

۱- از سوالات اول، یعنی سوالات مربوط به ابتدای تولد، شروع کنیم (این کار برای کودکان عقب مانده ذهنی، بهتر است).

۲- اگر کودکی عقب مانده ذهنی نباشد و یا سطح عقب ماندگی او خفیف باشد و به ویژه، اگر سن او نیز بالا باشد، می توانیم از دو یا سه سال عقب تر از سن او عمل کنیم.

برای اجرای این آزمون از یک مرحله قبل از سن تقویمی آزمودنی شروع به اجرای آزمون می نماییم . بدین ترتیب که اگر آزمودنی به تمام سوالات سن مربوطه پاسخ صحیح داد، به مرحله بعد رفته و اگر آزمودنی حتی به یک مورد از سوالات سن مربوطه پاسخ اشتباه بدهد، مجددا به یک مرحله قبل بر می گردیم. بدین ترتیب ادامه می دهیم تا جایی که آزمودنی به تمام سوالات یک مرحله (یا یک سن)، پاسخ اشتباه دهد.

روش نمره گذاری پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند بدین شکل است که هر ماده، یک نمره دارد و برای نمره گذاری نیز از چند علامت استفاده می شود.

  • علامت (+): از یان علامت در مواردی استفاده می شود که آزمودنی بتواند با موفقیت کامل، آن کار را انجام دهد (به این علامت، نمره یک تعلق می گیرد.)
  • از علامت (NO+)، در مواردی استفاده می شود که آزمودنی توان انجام دادن آن را داشته باشد و علی رغم آنکه شواهد نشان می دهد که او توانایی انجام دادن کار را دارد؛ ولی والدین اجازه نداده اند و یامحدودیت های محیطی، اجتماعی و خانوادگی، مانع از انجام دادن این عمل می شود (به این علامت نمره یک تعلق می گیرد).
  • علامت (MO)، به مواردی اطلاق می شود که فرد توان انجام دادن آن را نداشته . اگر فرصتی هم داده شود، باز هم وی توانایی انجام دادن کار را نخواهد داشت (به این علامت، نمره صفر تعلق می گیرد).
  • علامت (F+)، به این معنی است که آزمودنی به علت خاصی، در حال حاضر توانایی انجام دادن کار را ندارد، ولی می دانیم که اگر این معذوریت برطرف شود، دوباره می تواند آن کار را انجام دهد (صرفا وضعیت کنونی فرد ملاک تشخیص نیست، در ضمن، به این علامت، نمره صفر تعلق می گیرد).
  • علامت (F)، مربوط به معذوریت هایی است که غیرقابل برگشت هستند (مثل قطع عضو)، زیرا موجب می شود که فرد عملکردش محدود شود. به عبارت دیگر، ناتوانی او موجب محدودیت عملکرد او در حوزه ای خاص می شود که به آن معلولیت می گویند (به این علامت، نمره صفر تعلق می گیرد).
  • علامت (±): این علامت در مواردی به کار گرفته می شود که آزمودنی گاه کار را انجام دهد و گاهی انجام نمی دهد. به عبارت دیگر، هنوز کار را خوب یاد نگرفته است و مهارت لازم برای انجام دادن این کار را کسب نکرده است (به این علامت، نمره صفر تعلق می گیرد).
  • از علامت (-)، در مواردی استفاده می شود که آزمودنی کار را انجام نمی دهد و اگر هم تحت فشار قرار بگیرد، آن کار را خیلی بد انجام می دهد (به این علامت، نمره صفر تعلق می گیرد).
  • علامت (E)، نشان می دهد که آزمودنی اصلا به مرحله ای نرسیده است که بتواند کار را انجام دهد (به این علامت، نمره صفر تعلق می گیرد).

توجه:

  • اگر NO+ بین دو علامت + قرار گیرد، یعنی (+ NO+ +)، نمره فرد یک می شود.
  • اگر NO+ بین دو علامت – قرار گیرد، یعنی (- NO+ -)، نمره فرد صفر می شود.
  • اگر NO+ بین دو علامت + و – قرار گیرد، یعنی (+ NO+ -)، نمره فرد نیم می شود.

روش محاسبه رشد اجتماعی بدین صورت است که نمرات کسب شده را بر طبق روش نمره گذاری فوق با یکدیگر جمع کرده و سپس تمام نمره های سال های قبل را (از جایی که آزمودنی به تمام سوالات یک مرحله پاسخ صحیح داده باشد) به نمرات جدید اضافه می کنیم تا نمره خام به دست آید. سپس به جدول نرم (هنجار) که در پایین آمده است، رجوع می کنیم تا سن اجتماعی (SA) بدست آید. سپس سن اجتماعی را بر سن تقویمی (CA) تقسیم می کنیم و در نهایت نیز در ۱۰۰ ضرب می نماییم.

روش تفسیر آزمون بدین صورت است:

اگر فرد در این آزمون نمره پایین بیاورد (زیر میانگین)، نشان دهنده تاخیر رسش اجتماعی در فرآیند رشد است که می تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

۱- احتمال وقوع ناتوانی هوشی

۲- کمبود آموزش های پیش دبستانی

۳- فقر فرهنگی – اجتماعی

۴- مشکلات یادگیری در مهارت های اجتماعی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:59 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه رسمیت در سازمان

پرسشنامه رسمیت در سازمان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 17 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه رسمیت در سازمان

این پرسشنامه دارای 15 سوال بوده و هدف آن ارزیابی میزان رسمیت در سازمان می باشد. نحوه امتیاز دهی آن در جدول زیر ارائه شده است:

گزینه

کاملا نادرست است

تا حدودی نادرست است

تا حدودی درست است

کاملا درست است

امتیاز

1

2

3

4

بنابراین، برای بدست آوردن امتیاز پرسشنامه، مجموع امتیازات تک تک سوالات را با هم جمع ببندید. حداقل امتیاز ممکن 15 امتیاز و حداکثر امتیاز ممکن 60 امتیاز خواهد شد . هر چه میزان امتیاز شما بیشتر باشد نشان گر بالا بودن درجه رسمیت در سازمان است.

روایی و پایایی

در تحقیق مهدی زاده (1391) جهت روایی صوری پرسشنامه و صحت و سقم سئوالات، پرسشنامه در بین تعدادی از اساتید دانشگاهی توزیع شد و پس از اطمینان از نتایج بدست آمده، پرسشنامه در نمونه آماری توزیع شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:59 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن

پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 20 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن

این پرسشنامه دارای 30 سوال بوده و هدف آن سنجش راهبردهای فراشناختی خواندن (کلی، حمایتی و حل مسئله) است. این پرسشنامه توسط مختاری و ریچارد(2002) تدوین شده است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

گزینه

هرگز یا تقریبا هرگز

به ندرت

گاهگاهی

بیشتر اوقات

همیشه یا تقریبا همیشه

امتیاز

1

2

3

4

5

پرسشنامه فوق دارای سه بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:

بعد

سوالات مربوطه

کلی

4-1

حمایتی

9-5

حل مسئله

13-10

برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:59 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استاندارد ذهنیت فلسفی بر اساس مدل فیلیپ اسمیت

پرسشنامه استاندارد ذهنیت فلسفی بر اساس مدل فیلیپ اسمیت

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه استاندارد ذهنیت فلسفی بر اساس مدل فیلیپ اسمیت (سیف هاشمی، 1382)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : 42

تعداد مولفه : 3 مولفه (جامعیت، تعمق و انعطاف پذیری)

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری : دارد

منبع : ندارد

نوع فایل : word و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسش‌نامه دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور

پرسش‌نامه دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسش‌نامه دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور

در این پژوهش سبک دلبستگی به والدین براساس پاسخگویی به پرسش‌نامه ‌هازن و شیور (1987)؛ به نقل از وفاییان، 1385) مشخص شده است. افراد با توجه به طیف لیکرت از (1 خیلی کم) تا (5 خیلی زیاد) که برای هر سؤال قرار داده شده است به سؤالات جواب می‌دهند این پرسش‌نامه دارای 15 سؤال است که پنج ماده پرسش‌نامه مربوط به سبک دلبستگی ایمن، پنج ماده مربوط به سبک دلبستگی ناایمن/ اجتنابی و پنج ماده مربوط به سبک دلبستگی ناایمن/ دوسوگرا می‌باشد و از آزمودنی خواسته شد که گزینه‌هایی را انتخاب کند که سبک مشخص آن را در روابط نزدیک بهتر توصیف می‌کند و خرده‌مقیاسی که آزمودنی نمره بالاتری در آن کسب نماید به عنوان سبک دلبستگی فرد لحاظ می‌شود.

جدول (3-4) مشخصات پرسشنامه سبک دلبستگی

خرده مقیاس

تعداد سؤال

سؤالات مربوطه

اجتنابی

5

5-1

ایمن

5

10-6

دوسوگرا

5

15-11

3-4-2-1 پایایی پرسشنامه سبک دلبستگی

هازن و شیور (1987) پایایی بازآزمایی کل این پرسش‌نامه را 81/0 و پایایی با آلفای کرونباخ را 87/0 بدست آوردند. کولیتز و رید همچنین پایایی را با استفاده از روش آلفای کرونباخ 79/0 به دست آوردند و علاوه بر این خالدیان (1389) نیز در پژوهشی پرسش‌نامه را بر روی یک نمونه 60 نفری اجرا کرد و آلفای کرونباخ را 82/0 به دست آورد که مقدار قابل قبولی می‌باشد.

پایایی این پرسشنامه در پژوهش حاضر با اجرای پرسش‌نامه بر روی 30 نفر از دانشجویان با آلفای کرونباخ 88/ 0 به دست آمد که به تفکیک خرده مقیاس‌ها در جدول (3-6) گزارش داده شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استاندارد درونگرایی – برونگرایی (فرم ویژه زنان)

پرسشنامه استاندارد درونگرایی – برونگرایی (فرم ویژه زنان)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه استاندارد درونگرایی – برونگرایی (فرم ویژه زنان)، در قالب word و در 10 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : 16

تعداد مولفه : مولفه ندارد

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری تفسیر : دارد

منبع : دارد

نوع فایل : word و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه دانش فراشناختی حل مسئله

پرسشنامه دانش فراشناختی حل مسئله

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 20 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه دانش فراشناختی حل مسئله

این پرسشنامه دارای 17 سوال بوده و هدف آن ارزیابی سه طبقه دانش فراشناختی حل مسئله (طبقه شخص، تکلیف و راهبرد) می باشد. شیوه اجرای آن به صورت مصاحبه است و هر سوال برای آزمودنی خوانده می شود. به آزمودنی اعلام خواهد شد که پاسخ درست یا غلط وجود ندارد. کل آزمون 30 تا 35 دقیقه طول خواهد کشید. البته می توان پرسشنامه های را به صورت چاپی نیز در اختیار آزمودنی قرار داد ولی احتمال خطا زیاد خواهد بود. در صورتی که یک آزمودنی سوال را نفهمیده باشد، مجددا آن سوال برای وی خوانده خواهد شد و سعی در ساده تر نمودن مطالب برای درک جامع آن خواهد شد. پاسخهای آزمودنی باید ثبت شود. این پرسشنامه سه طبقه از دانش فراشناختی حل مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهد که در جدول زیر سوالات مربوط به هر طبقه ارائه گردیده است:

طبقه

شماره سوالات

شخص

1، 2، 3، 4، 5، 7، 10

تکلیف

8، 9، 10، 11، 12، 13

راهبرد

10، 14، 15، 16، 17

پاسخ های هر آزمودنی به سوالات باید ابتدا کدگذاری گردد. به عبارت دیگر، ابتدا پاسخ تک تک سوالات باید به صورت کدبندی شده در بیاید. برای آشنایی با این روش و کدبندی نمودن سوالات، یک نمونه از کدگذاری مربوط به یک سوال از تکلیف و یک سوال از طبقه راهبرد ارائه شده است. بنابراین، باید تمام سوالات دیگر را نیز بر اساس این راهنما کد بندی نمود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه خوشبختی دکترلنتز

پرسشنامه خوشبختی دکترلنتز

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه خوشبختی دکترلنتز

این پرسشنامه دارای 12 سوال بوده و هدف آن به صورت کلی ارزیابی میزان وجود حس خوشبختی در افراد است.

طیف پاسخ گویی آن بدین صورت است که در سوالت شماره 2،‌3، 9، 11 و 12 به هر گزینه درست یک امتیاز و به هر گزینه غلط صفر امتیاز تعلق می گیرد. اما در سوالات شماره 1، 4، 5، 6، 7، 8، و 10 این روش معکوس شده و به هر گزینه درست صفر امتیاز و به هر گزینه نادرست یک امتیاز تعلق می گیرد.

محاسبهامتیازات:

حال حاصل جمع امتیازات تک تک سوالات را با هم جمع نمایید. این امتیاز دامنه ای از 0 تا 12 را خواهد داشت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس خودکارآمدی تحصیلی

مقیاس خودکارآمدی تحصیلی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 84 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس خودکارآمدی تحصیلی

هدف: ارزیابی میزان خودکارآمدی کودکان (در دو موقعیت بدون تعارض و موقعیت تعارض آمیز)
تعداد سوال: ۲۲
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج:‌دارد
روایی و پایایی: دارد
نوع فایل: word 2007
منبع: حسین چاری، مسعود، (۱۳۸۶)، مقاﻳﺴﺔ ﺧﻮدﻛﺎرآﻣﺪی ادراکﺷﺪه در ﺗﻌﺎﻣﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺎﻻن در ﺑﻴﻦ ﮔﺮوﻫﻲ از داﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ و ﭘﺴﺮ دوره راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ، ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت روانﺷﻨﺎﺧﺘﻲ داﻧــﺸﻜﺪه ﻋﻠــﻮم ﺗﺮﺑﻴﺘــﻲ و روانﺷﻨﺎﺳــﻲ، داﻧﺸﮕﺎه اﻟﺰﻫﺮا، دوره ۳ ﺷﻤﺎره ۴

– Wheeler, V. A., & Ladd, G. W. (1982). Assessment of children’s self-efficacy for social interactions with peers. Developmental Psychology, 18, 795-805

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه خودکارآمدی شرر

پرسشنامه خودکارآمدی شرر

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه خودکارآمدی شرر

ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه خودکارآمدی شرر (۱۹۸۲) می باشد. پرسشنامه خودکارآمدی شِرِر این مقیاس توسط شِرِر و همکاران (۱۹۸۲) ساخته شده است که شامل ۱۷ ماده می­باشد. شرر و مادوکس (۱۹۸۲) بدون مشخص کردن عوامل و عبارات آنها معتقدند که این مقیاس سه جنبه از رفتار شامل میل به آغازگری رفتار، میل به گسترش تلاش برای کامل کردن تکلیف و متفاوت در رویارویی با موانع را اندازه گیری می‌کند.

سوالات مربوط به هر خرده مقیاسخرده مقیاسسوالات مربوط به هر مقیاسمقیاس

۱، ۴، ،۱۴ ، ۱۵میل به آغازگری رفتار

سوالات ۱ تا ۱۷

خودکارآمدی

۲، ۶، ۷، ۱۰، ۱۲،۱۱، ۱۶، ۱۷متفاوت در رویارویی با موانع

۳، ۵، ۸؛ ۹، ۱۳میل به گسترش تلاش برای کامل کردن

تعاریف مفهومی:

خودکارآمدی: مفهوم خودکارآمدی به باورهای فرد مبنی بر توانایی­های او در انجام موفق کارها در حوزه خاصی از رفتار برمی­گردد. سطوح بالاتر خودکارآمدی به رفتار گرایش در برابر رفتار اجتناب منجر می­شود. این باورها در تعیین افکار و اعمال در نظریه­ها شناختی اجتماعی بسیار مهم هستند (لنت و براون، ۲۰۰۶، به نقل از واعظ­فر و همکاران، ۱۳۹۳).

تعاریف عملیاتی:

خودکارآمدی: منظور از خودکارآمدی دراین پژوهش نمرات حاصل از پرسشنامه ۱۷ سوالی پرسشنامه خودکارآمدی شرر (۱۹۸۲) می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ دوشنبه 18 دی 1396 ] [ 6:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات