مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز (AHI)

مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز (AHI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 20 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز (AHI)

این پرسشنامه را کیامرثی (1377) تهیه و اعتباریابی کرده است. پرسشنامه سرسختی اهواز یک مقیاس خودگزارشی مدادکاغذی 27 ماده ای است. نمره گذاری این پرسشنامه به این صورت است که آزمودنی ها به یکی از چهار گزینه هرگز، به ندرت، گاهی اوقات، بیشتر اوقات پاسخ می دهند و بر اساس مقادیر 0، 1، 2، 3 نمره گذاری انجام می شود. به جز برای ماده های 6، 7، 10، 13، 17 و 21 که دارای بار منفی هستند و برای هر یک از چهار گزینه بالعکس نمره گذاری می شود که بر طبق جدول زیر انجام می شود. حد پایین نمرات پرسشنامه؛ 0 و حد بالای آن؛ 81 می باشد.

دامنه نمره در این پرسشنامه، نشان دهنده سرسختی روان شناختی زیاد در فرد است. در پژوهش کیامرثی (1376) ضرایب کرونباخ کل ازمودنی ها برابر با 76/0، برای آزمودنی های دختر برابر با 74/0 و برای آزمودنی های پسر برابر با 76/0 به دست آمد. برای بررسی روایی همزمان، این پرسشنامه به طور همزمان با چهار پرسشنامه ی ملاک، مقیاس خودشکوفایی مزلو، مقیاس اعتبار سازه ای سرسختی، مقیاس افسردگی اهواز و پرسشنامه اضطراب به گروههایی از دانشجویان داده شد. ضرایب همبستگی بین نمره های کل آزمودنی ها در پرسشنامه سرسختی و اضطراب برای کل نمونه، آزمودنی های دختر و پسر به ترتیب 55/0-، 70/0- و 44/0- به دست آمد. این ضرایب گویای همبستگی منفی معنادار بین سرسختی و اضطراب است. ضرایب همبستگی منفی معنادار بین سرسختی و اضطراب است. ضرایب همبستگی بین نمره های کل ازمودنی ها در مقیاس سرسختی و افسردگی برای کل نمونه، آزمودنی های دختر و پسر به ترتیب 62/0-، 71/0- و 57/0- بود. ضریب های همبستگی بین نمره های کل آزمودنی ها، آزمودنی ها دختر و پسر در مقیاس خودشکوفایی با پرسشنامه سرسختی روان شناختی اهواز به ترتیب 55/0، 65/0 و 45/0 بود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقابله با موقعیت های استرس زا (CISS-SF)

پرسشنامه مقابله با موقعیت های استرس زا (CISS-SF)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقابله با موقعیت های استرس زا (CISS-SF)

این پرسشنامه ساخته اندلر و پارکر(1990) ،دارای دو نسخة کوتاه و بلند می باشد.نسخة بلند آن 48 سؤالی و نسخة کوتاه آن 21 سؤالی است. در این پژوهش ، از نسخة بلند آن استفاده شده است. این آزمون ، سه سبک مقابله اصلی ، یعنی مقابله مسئله مدار (16 سؤال) ،مقابله هیجان مدار (16سؤال) و مقابله اجتنابی (16 سؤال ) را می سنجد و پاسخ به هر سؤال بر اساس یک مقیاس 5 درجه ای لیکرت از هرگز(1) تا خیلی زیاد (5) مشخص می شود .گفتنی است که سبک غالب هر فرد با توجه به نمره ی وی در هر یک از ابعاد سه گانه سبک های مقابله تعیین می شود . به بیان دیگر،هر کدام از رفتارها که در مقیاس نمره ی بالاتری کسب کنند،آن رفتار به عنوان سبک مقابله ای ترجیحی فرد در نظر گرفته می شود.اندلر و پارکر ، پایایی سبک های مسئله مدار ، هیجان مدار و اجتنابی را برای نمونه پسران به ترتیب 92% ،82% و 85% و برای دختران 90% ،85% و 72% به دست آوردند.

در نسخه کوتاه CISS-SF هر یک از سبک های مقابله مسئله مدار،هیجان مدار و اجتنابی از طریق 7 سؤال اندازه گیری می شود.در مطالعه شکری و همکاران (1388) ضرایب آلفای کرونباخ سبک های مقابله مسئله مدار، هیجان مدار و اجتنابی در بین دانشجویان ایرانی به ترتیب74 % و 70% و 73% در بین دانشجویان سوئدی به ترتیب برابر با 69% و 77% و 68% و در کل برابر با 72% و 71% و 74% به دست آمد. در پژوهش کاکابرایی و همکاران (1390) ، ضرایب آلفای کرونباخ برای سه عامل مسئله مداری ، اجتنابی بودن وهیجان مداری در بین والدین کودکان عادی به ترتیب برابر با 080% و 75% و 65% و در کل 76% و در بین والدین کودکان استثنایی به ترتیب برابر با 84% و 73% و 65% و در کل 78% به دست آمد ( کاکابرایی و همکاران ،1391).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه ی حالت فراشناختی

پرسشنامه ی حالت فراشناختی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 16 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه ی حالت فراشناختی

این پرسشنامه توسط انیل و عابدی (1996) ساخته شده و توسط نویدی (1383،به نقل از ابافت،1388) شده است . پرسشنامه حالت فراشناختی ، ابزاری است که تفکر سطوح بالاتر یا مهارت های فراشناختی را می سنجد . این پرسشنامه از 20 سوال تشکیل شده است که دارای 4 مقیاس فرعی است و برای اندازه گیری هر مقیاس آن 5 ماده در نظر گرفته شده است . مقیاس های فرعی عبارتند از : ا- برنامه ریزی 2- نظارت یا بازیابی خویشتن 3- راهبرد شناختی 4- آگاهی . شیوه نمره گذاری مقیاس اندازه گیری پرسشنامه حالت فراشناختی ترتیبی بوده و شبیه طیف لیکرات ، دامنه آن از 1 تا 4 متغیر است . بالاترین نمره ممکن 80 و پایین ترین نمره ممکن 20 خواهد بود.با توجه به این که هر مقیاس از 5 ماده تشکیل شده است،حداکثر نمره ممکن فرد در هر مقیاس 20 و حداقل آن 5 خواهد بود.

ضرایب پایایی گزارش شده از 70 % تا 83 % متغیر بوده است.همچنین برای ، بررسی روایی سازه ،رابطه اندازه های حالت فراشناختی با پیشرفت تحصیلی ملاک قرار گرفت که با توجه به همبستگی دو متغیر ذکر شده این پرسشنامه دارای روایی کافی است (انیل و عابدی ،1996) . در پژوهش ابافت (1388) پایایی پرسشنامه حالت فراشناختی با استفاده از دو روش آلفای کرونباخ و تنصیف به ترتیب 75 % و75 % و ضرایب پایایی برای مقیاس آگاهی با استفاده از آلفای کرونباخ و تنصیف 75 % و 75% بدست آمد.

این ضرایب برای مقیاس راهبرد شناختی ،50% و 54% و برای مقیاس برنامه ریزی 56% و 42% برای مقیاس خود باز بینی 51% و 59% می باشد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه ی توانایی شناختی نجاتی

پرسشنامه ی توانایی شناختی نجاتی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 16 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه ی توانایی شناختی نجاتی 1392 در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نجاتی (1392) پرسش نامه توانایی های شناختی را با هدف ارزیابی هفت عامل مجزا (حافظه، توجه انتخابی و کنترل مهاری ، تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، توجه پایدار ،شناخت اجتماعی و انعطاف پذیری شناختی ) طراحی کرد . این آزمون شامل 30سوال است که پاسخ هر سوال بر اساس یک مقیاس 5 درجه ای لیکرات از تقریباً هرگز(1) تا تقریبا همیشه (5) مشخص می شود.......

............

.......................


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها: 30

تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری: دارد

منبع: دارد (به شیوهAPA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سبکهای مقابله ای لازاروس

پرسشنامه سبکهای مقابله ای لازاروس

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 15 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سبکهای مقابله ای لازاروس


مشخصات « پرسشنامه سبکهای مقابله ای لازاروس »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 66 سوالی
نوع فایل: word

دائم نگران این هستم که باید قدم به قدم چه کاری انجام دهم. من سعی کردم برای فهم بهتر مشکل آن را تجزیه وتحلیل کنم. من برای آسایش خاطر از همه مشکلاتی که در ذهنم هست خود را مشغول کار یا فعالیت های دیگری کردم. من تصور کردم که زمان همه چیز را تغییر خواهد داد، تنها کاری که می توان انجام داد انتظار است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سبک هویت

پرسشنامه سبک هویت

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سبک هویت

روش نمره گذاری و تفسیر

به گزینه های کاملا مخالف 1، تا حدودی مخالف 2، مطمئن نیستم 3، تا حدودی موافق 4 و کاملا موافق 5 نمره داده می شود. سوال های 9، 10 و 12 به صورت معکوس نمره گذاری می شوند.

این پرسشنامه 6 نوع سبک هویت را مشخص می نماید که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه شده است:

عامل

سوال

نام عامل

1

7-1

سبک هویت هنجاری

2

13-8

سبک هویت متعالی

3

20-14

سبک هویت سردرگم

4

25-21

سبک هویت تعهد

5

30-26

سبک هویت اطلاعاتی فردی

6

34-31

سبک هویتی اطلاعاتی جمعی

برای محاسبه امتیاز مربوط به هر سبک، امتیاز سوالات آن بعد با هم جمع می شود.

منبع: زارع، حسین، امین پور، حسن، آزمون های روان شناختی، انتشارات آییژ، 1390

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سبک های یادگیری وارک (VARK)

پرسشنامه سبک های یادگیری وارک (VARK)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سبک های یادگیری وارک (VARK) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


شیوه نمره گذاری و تفسیر

پرسشنامه سبک های یادگیری وارک (VARK) به وسیله دانشگاه لینکلن نیوزیلند، در سال 1998 تدوین یافت. این رویکرد بر سه اصل استوار است: 1. هر کسی توانایی یادگیری دروس دانشگاهی را دارد، اما هر کسی شیوه خاص خود را دارد؛ 2. هنگامی که شیوه های یادگیری متفاوت یادگیرندگان مورد توجه قرار می گیرد، انگیزه یادگیری آنان افزایش می یابد؛ 3. محتوای آموزشی به وسیله استفاده از نیروی حواس و ادراکات مختلف به بهترین نحو یاد گرفته می شود

در این پرسشنامه شانزده سؤال در چهار حیطه یادگیری شامل: 1) دیداری 2) شنیداری 3) خواندنی و نوشتنی 4) مهارتی وجود داشت. این سبکها عبارتند از:

  • سبك دیداری: كه در آن فراگیران مطالب را از طریق دیدن و ارئه نمایشی اطلاعات بهتر یاد می گیرند.
  • سبك شنیداری: كه فراگیران مطالب را از طریق گوش دادن و آموزش شفاهی بهتر یاد می گیرند.
  • سبك خواندنی- نوشتنی: كه در آن فراگیران مطالب را از طریق نكته برداری و خواندن متون نوشتاری یا چاپی بهتر یاد می گیرند.
  • سبك جنبشی- حركتی: كه فراگیران مطالب را از طریق انجام نمونه های عملی، تجربی و دستكاری اشیا طی یك فرایند فیزیكی بهتر یاد می گیرند.

سؤالات مبتنی بر عملكرد فرد در موقعیت های مختلف طراحی شده است. به صورتی كه هر سؤال از چهار گزینه تشكیل شده كه هر كدام از گزینه ها یكی از ابعاد سبك یادگیری را مورد سنجش قرار دهد و هر فرد توانایی انتخاب بیش از یك گزینه را دارد. هر كدام از گزینه ها كه مرتبط با هر حیطه بود، یك امتیاز به خود اختصاص داده و به این ترتیب هر فرد حد اكثر 16 و حداقل صفر امتیاز از هر حیطه را كسب می نمود. كسب نمره بیشتر در هر كدام از انواع سبك یادگیری نشان دهنده تمایل بیشتر فرد به آن سبك بود. در صورتی كه فردی در دو و یا بیشتر از یك زمینه، نمره برابر كسب می كرد به عنوان سبك یادگیری با عملكرد چندگانه در نظر گرفته شد.



ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد سوال ها: 16

روایی و پایایی: دارد

نحوه نمره گذاری: دارد

منبع: دارد (به شیوهAPA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری کلب (LSI)

پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری کلب (LSI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 112 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری کلب (LSI)، در قالب word و در ۷ صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : ۱۲

تعداد مولفه : ۴ مولفه (تجربه عینی، مفهوم سازی انتزاعی، مشاهده تأملی، آزمایشگری فعال)

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری : دارد

منبع : دارد

نوع فایل : word و قابل ویرایش

تعداد صفحات : ۷

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سبک مدیریت – حسنی

پرسشنامه سبک مدیریت – حسنی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سبک مدیریت – حسنی

این پرسشنامه دو سبک رابطه مدار و ضابطه مدار را مورد بررسی قرار می دهد.

در سوالات 2، 3، 5، 7، 8، 10، 12، 18، 19، 21، 22، 24، 25، 27 و 30 گزینه الف نشان دهنده مدیر رابطه مدار و گزینه ب نشان دهنده مدیر ضابطه مدار می باشد.

در سوالات 1، 4، 6، 9، 11، 13، 14، 15، 16، 17، 20، 23، 26، 28، 29، 31 و 32 گزینه الف نشان دهنده مدیر ضابطه مدار و گزینه ب نشان دهنده مدیر رابطه مدار می باشد.

روایی و پایایی:

پرسشنامه فوق توسط آقای محمد حسنی در سال 1375 تدوین و به عنوان تحقیق هنجار یابی شده است. برای تهیه و بررسی اعتبار و روایی مقیاس سبك مدیریت از معلمان آموزش و پرورش شهر تهران استفاده شد.حجم نمونه 900 نفر شامل 457 نفرمعلم مرد و 443 نفر معلم زن میباشد.ضریب پایایی مقیاس 683% را برای نمونه مذكور نشان داد و برای روایی مقیاس از روش تحلیل عاملی از طریق تحلیل مولفه های اصلی(PC) و روش محورهای اصلی (PAF) استفاده گردید و معلوم شد كه پرسشنامه مذكور در بیشتر سئوالات با دو عامل همبستگی خوبی دارند.

منبع: مقیاس سنجش سبک مدیریت (M.S.S) . پژوهش مشترک مرکز پژوهشهای مدیریت ( مرکز آموزش مدیریت دولتی)، دانشگاه ازاد اسلامی ( واحد ساوه). تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی. 1379

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استاندارد سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت (والکر)

پرسشنامه استاندارد سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت (والکر)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 24 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه استاندارد سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت (والکر)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

توضیح :

این پرسشنامه دارای 54 سوال بوده و هدف آن اندازه گیری رفتارهای ارتقاء دهنده سلامت (تغذیه، ورزش، مسئولیت پذیری در مورد سلامت، مدیریت استرس، حمایت بین فردی، خودشکوفایی) است.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : 54

تعداد مولفه : 6 مولفه (تغذیه، ورزش، مسئولیت پذیری در مورد سلامت، مدیریت استرس، حمایت بین فردی، خودشکوفایی)

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری : دارد

منبع : دارد

نوع فایل : word و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 2:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات