مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 30 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی تاکمن (TPS)

نمره گذاری: این مقیاس توسط تاکمن و سکستون در سال 1989 پس از اجرای پرسش نامه 35 گویه ای بر روی 183 دانش آموز، با استفاده از تحلیل عاملی به 16 گویه کاهش یافت که در مقابل هر گویه، طیف 4 گزینه ای از، به آن مطمئن نیستم (نمره 1) و به آن مطمئن هستم (نمره 4) قرار دارد.

پایایی و روایی : تاکمن و سکستون (1998) ضریب پایایی برای آن را 86/0 محاسبه نموده‌اند. پایایی درونی محاسبه شده برای این پرسش نامه در تحقیقات مختلف انجام یافته در کشورمان، در حدود 90/0 گزارش شده و مصطفوی (1389)، ضریب پایایی 86/0 را در تحقیق خود گزارش نموده است. در این پژوهش روایی سازه ابزار با روش تحلیل عامل تأییدی نیز مورد بررسی قرار گرفت و شاخص برازندگی مقایسه ای (CFI) و مجذور میانگین مربعات خطای تقریب (RMSEA) برای پرسشنامه بر روی 100 دانش آموز محاسبه شد. (CFI) محاسبه شده برای مدل‌های خوب بین 9/0 تا 95/0 بوده و هرچه این مقدار به 1 نزدیک‌تر باشد نشان از برازش بهتر مدل دارد. همچنین (RMSEA) برای مدل‌های خوب کمتر از 05/0، برای مدل‌های متوسط بین 05/0 تا 08/0 و برای مدل‌های ضعیف بالاتر از 1/0 است (مک کالوم و آستین، 2000؛ کلاین، 2005؛ براون و کودک، 1993؛ به نقل از بخشی، آجیل­چی و دائمی، 1388). در مدل نهایی با حذف 11 گویه از گویه های پرسشنامه، شاخص‌های 95/0 =CFI و 05/0 =RMSEA به دست آمد که برازندگی کامل مدل را نشان می‌دهد. نتایج تحلیل‌های بدست آمده نشان داد ضریب آلفای کرونباخ برای این مقیاس، (65/0) می‌باشد. این ضریب نشانگر پایایی درونی سؤالات مقیاس می‌باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس ارزشهای شغلی و خانوادگی

مقیاس ارزشهای شغلی و خانوادگی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 36 کیلو بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس ارزشهای شغلی و خانوادگی


مشخصات « پرسشنامه مقیاس ارزشهای شغلی و خانوادگی ( مخصوص دانشجویان دختر) »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 52 سوالی
نوع فایل: word

جایگاه زنان ،این بخش حیاتی جامعۀ ، توجه دانشمندان اجتماعی را که به دنبال تحقیق مباحث کشف نشده در زمینه های مختلف هستند ، به سوی خود جلب می کند . جامعه شناسان در این مورد خاص، کار هدایت نظامدار تحقیقاتی را به عهده گرفته اند که بتوانند تغییراتی را که در وضع زنان سراسر دنیا ، به ویژه کشورهای در حال توسعه روی می دهد، بسنجند مطالعه تفسیر ارزشها ، نگرشها و نقشها ، همان طور که تغییر محسوس الگوی سنتی به الگوی مدرن را در میان جامعه زنان مشاهده می کنیم ، تا حد زیادی به بافت موقعیت کنونی مربوط می شود. تغییر و تحول در وضعیت و نقش زنان ابعاد نهفته و آشکار بسیاری دارد. نگرشها ، آرزوها و سوگیری ارزشهای زنان، الگوی روابط موجود در خانواده را تعیین می کند.این جهت گیری ها ، بر نوع کیفیت روابطی که بین نسلها ، بین جنسیتها و نقشهائی که آنها به عنوان همسر و مادر ایفاء می کنند ، تأثیر عمیقی می گذارد. در محیط مادی و اجتماعی حکم فرما در قرن بیستم ، نقش زنان ، به ویژه در بخش شهری جامعه ، به علت نیروهای چند جنبه صنعتی سازی و پیشرفتهای اجتماعی – تحصیلی ، به سرعت در حال تغییر است . صنعتی سازی و شهرنشینی و به دنبال آن رشد اقتصادی نیز تغیرات ریشه ای در زندگی زنان خانواده های آنان ایجاد می کند. اگر چه انتظارات نقش اجتماعی برای زنان ،هنوز به درستی تعریف نشده است . اما طبیعت در حال توسعه فرهنگ و اقتصاد ما، فرصتهایی را برای زنان فراهم نموده است که در عین اینکه تربیت خانواده را به عهده دارند ،کار هم می کنند .علی رغم این واقعیت، بسیاری مغایرت بین خانه و کار در بیرون را تجربه می کنند که آیا فقط کار کنند یا ازدواج کنند یا اینکه هر دو را با هم انجام دهند . (فارمروبن،1970؛تاقیل و دنکر 1977 و فارمر 1978). در چنین نظام ارزشی ، زنان از فشار ساختاری شدیدی رنج می برند. از یک طرف آنها به طور مساوی با مردان تحصیل می کنند و برای همان نقشهای خودگردانی که برای مردان متصور است ؛ تعلیم می بینند . از طرف دیگر از آنها انتظار می رود پس از تحصیلات ،به نقش بدون محرک و تنهایی خانه داری خود که دارای وجهه و ارزش کمی است ، برگردند. به این ترتیب ، در زندگی زنان جامعه صنعتی مدرن سردرگمی بوجود آمد .(

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس دلبستگی بزرگسالAAI

پرسشنامه مقیاس دلبستگی بزرگسالAAI

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس دلبستگی بزرگسالAAI

مشخصات « پرسشنامه مقیاس دلبستگی بزرگسال AAI »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 27 سوالی
نوع فایل: word

این پرسشنامه نوع رابطه و دلبستگی‌های شما را به دیگران (افراد نزدیک مثل مادر، پدر، همسر و دوستان) توصیف می‌کند. هر عبارت را بادقت بخوانید و با در نظر گرفتن وضعیت کلی و عمومی روابط و دلبستگی‌هایتان، پاسخی را که بیش از همه با وضعیت شما مطابقت می‌کند، علامت (×) بزنید. در این مقیاس هیچ یک از پاسخ‌ها صحیح یا غلط نیستند. ممکن است بعضی از عبارت‌ها کاملاً با ویژگی‌های شما مطابقت نکند، اما سعی کنید در این موارد گزینه‌ای را که به طور نسبی با خصوصیات شما مطابقت می‌کند علامت بزنید. لطفاً هیچ عبارتی را بدون پاسخ نگذارید. از همکاری شما صمیمانه سپاسگزاریم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه میزان اثر بخشی دوره های کمک های اولیه

پرسشنامه میزان اثر بخشی دوره های کمک های اولیه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 25 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه میزان اثر بخشی دوره های کمک های اولیه

مشخصات « پرسشنامه میزان اثر بخشی دوره های کمک های اولیه »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 26 سوالی
نوع فایل: word

مفهوم اعتبار (روایی) به این سوال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می سنجد. بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت (سرمد و همکاران، 1390، 170). به منظور تامین روایی سوالات پرسش نامه، نظرات استاد راهنما و چند تن از صاحب نظران و کارشناسان در این خصوص اخذ شده است تا سوالات پرسشنامه بتواند سنجش کننده ی موضوع پژوهش باشد. بدین صورت روایی پرسشنامه به صورت محتوایی مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استاندارد مشکلات یادگیری کلورادو

پرسشنامه استاندارد مشکلات یادگیری کلورادو

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه استاندارد مشکلات یادگیری کلورادو (ویلکات و همکاران، ۲۰۱۱)، در قالب word و در 5 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


توضیح :


پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو توسط ویلکات و همکاران (۲۰۱۱) تهیه شده و مشکلات یادگیری را متشکل از پنج عامل اساسی خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکردهای فضایی می ­داند که موجب مشکلات یادگیری می­ شوند. این پرسشنامه که از ۲۰ آیتم تشکیل شده است، توسط والدین دانش­ آموزان تکمیل می­ شود.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها : ۲۰

تعداد مولفه : ۵ مولفه (خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکردهای فضایی)

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری : دارد

منبع : دارد

نوع فایل : word و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم بلند

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم بلند

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 22 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم بلند

روش نمره گذاری و تفسیر

پرسشنامهرضایت زناشویی انریچ (فرم بلند) یک ابزار ۱۱۵ سوالی است که برای ارزیابی زمینه های بالقوه مشکل زا یا شناسایی زمینه های قوت و پرباری رابطه زناشویی بکار می رود. همچنین از این پرسشنامه برای تشخیص زوجهایی استفاده می شود که نیاز به مشاوره و تقویت رابطه خود دارند.

۱۲ مقیاس این پرسشنامه به شرح زیر توصیف شده اند (مقیاس تحریف آرمانی برای ارزیابی تمایل پاسخ دهنده به پاسخگویی ارائه شده است):

ابعادشماره سوالات

تحریف آرمانیسوالهای ۱ تا ۵

رضایت زناشوییسوالات ۶ تا ۱۵

مسائل شخصیتیسوالات ۱۶ تا ۲۵

ارتباطسوالات ۴۶ تا ۵۵

حل تعارضسوالات ۳۶ تا ۴۵

مدیریت مالیسوالهای ۴۶ تا ۵۵

فعالیت های مربوط به اوقات فرغاتسوالهای ۵۶ تا ۶۵

روابط جنسیسوالهای ۶۶ تا ۷۵

فرزندان و فرزندپروریسوالهای ۷۶ تا ۸۵

خانواده و دوستانسوالهای ۸۶ تا ۹۵

نقشهای مساوات طلبیسوالهای ۹۶ تا ۱۰۵

جهت گیری مذهبیسوالهای ۱۰۶ تا ۱۱۵

در این پرسشنامه برای هر یک از سوالهای این پرسشنامه ۵ گزینه منظور شده است. گزینه سوالها عبارتند از خیلی زیاد، زیاد، در حد متوسط، کم و خیلی کم، بجز سوالهای ۹۶ تا ۱۰۵ که برای انها گزینه های همیشه، اغلب اوقات، نمی دانم، خیلی کم و هیچوقت اختیار شده است. نمره گذاری سوالها به صورت جدول زیر است:

گزینهخیلی کمکممتوسطزیادخیلی زیاد

امتیاز۰۱۲۳۴

و در مورد سوالات ۹۶ تا ۱۰۵:

گزینههیچوقتخیلی کمنمی دانماغلب اوقاتهمیشه

امتیاز۴۳۲۱۰

اما این شیوه نمره گذاری در سوالات ۴، ۱۰، ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۴، ۳۷، ۴۰، ۴۲، ۴۵، ۴۶، ۴۸، ۵۲، ۵۳، ۵۴، ۵۵، ۵۸، ۵۹، ۶۳، ۶۸، ۷۰، ۷۲، ۷۳، ۷۵، ۷۹، ۸۱، ۸۴، ۸۵، ۸۶، ۸۸، ۸۹، ۹۱، ۹۲، ۹۳، ۹۵، ۱۰۵، ۱۰۷، ۱۱۰ و ۱۱۴ برعکس خواهد شد (نمرات جداول نمره گذاری فوق برعکس خواهند شد).

برای بدست آوردن امتیاز هر بعد مجموع امتیازات سوالات آن بعد را با هم جمع نموده و برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه باید مجموع امتیازات کل سوالات پرسشنامه را محاسبه نمود. هر چه نمره بدست آمده بالاتر باشد (چه به صورت کلی و چه در هر بعد)، بیانگر رضایت زناشویی کلی بالاتر و یا رضایت زناشویی بالاتر در بعد مورد نظر خواهد بود

روایی و پایایی: دارد

منبع : دارد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه فرسودگی مربوط به مدرسه

پرسشنامه فرسودگی مربوط به مدرسه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 16 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه فرسودگی مربوط به مدرسه
مشخصات « پرسشنامه فرسودگی مربوط به مدرسه »

روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 15 سوالی
نوع فایل: word

پرسشنامه فرسودگی مربوط به مدرسه : این پرسشنامه توسط اسکافلی و همکاران (2002) ساخته شده است. پرسشنامه اصلی دارای 15 گویه است که سه مولفه خستگی عاطفی(5 گویه)، بدبینی(4 گویه) و کارایی(6 گویه) را در برمی گیرد. همه گویه ها در یک طیف هفت درجه ای هرگز(0) تا همیشه(6) از طرف دانش آموزان نمره گذاری می شوند. اسکافلی و همکاران (2002) روایی پرسشنامه را با روش تحلیل عاملی و همبستگی آزمون های مشابه بررسی کردند که بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی سه عامل به دست آمد. پایایی مولفه های خستگی عاطفی، بدبینی و کارایی بالاتر گزارش شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تنظیم هیجان گارنفسکی

پرسشنامه تنظیم هیجان گارنفسکی

دسته بندی : کارآفرینی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 15 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تنظیم هیجان گارنفسکی

ابزار مورد استفاده، پرسشنامه تنظیم هیجان می باشد که توسط گارنفسکی، کرایج و اسپینهاون (۲۰۰۱) در کشور هلند تنظیم شده است. بر خلاف سایر پرسشنامه های مقابله ای که به صورت آشکار بین افکار فرد و اعمال واقعی وی تمایز قایل نمی شوند، این پرسشنامه افکار فرد را پس از مواجهه با یک تجربه ی منفی یا وقایع آسیب زا ارزیابی می کند. اجرای این پرسشنامه خیلی آسان است و برای افراد ۱۲ سال به بالا (هم افراد بهنجار و هم جمعیت های بالینی) قابل استفاده است. پرسشنامه ی تنظیم شناختی هیجان، از ۷ خرده مقیاس (سرزنش خود، پذیرش، نشخوار ذهنی، توجه ی مجدد مثبت، ارزیابی مجدد مثبت، فاجعه آمیز پنداری، سرزنش دیگران) و ۳۶ ماده تشکیل شده است. هر سوال ، از یک (هرگز) تا پنج (همیشه) نمره گذاری می شود. نمرات بالا در هر خرده مقیاس، بیانگر میزان استفاده ی بیشتر از راهبرد مذکور در مقابله یا مواجهه با وقایع استرس­زا و منفی است.

تطبیق سوالات پرسشنامه تنظیم هیجان گارنفسکی

ابعادگویه ها

ملامت خویش۱، ۲، ۴

پذیرش۵، ۶، ۷، ۸

نشخوارگری۳، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲

تمرکز مجدد مثبت۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲

ارزیابی مجدد برنامه ریزی۷، ۱۵، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶

فاجعه سازی۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲

ملامت دیگران۳۴، ۳۵، ۳۶

تعاریف مفهومی:

تنظیم هیجان: تنظیم هیجان به عنوان مقوله ای مشتمل بر آگاهی و درک هیجانات، پذیرش هیجانات و توانایی برای کنترل کردن رفتارهای تکانشی و رفتار کردن مطابق با اهداف مطلوب به منظور دستیابی به اهداف فردی و مطالبات موقعیتی تعریف می شود(گراتز و رومر، ۲۰۰۴).

تعاریف عملیاتی:

تنظیم هیجان: منظور از تنظیم هیجان نمرات حاصل از گویه های پرسشنامه ۳۶ سوالی گارنفسکی و همکاران (۲۰۰۱) می باشد.

پایایی و روایی : دارد

منبع : دارد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

سطوح تفسیر 5 گانه وکسلر

سطوح تفسیر 5 گانه وکسلر

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود سطوح تفسیر 5 گانه وکسلر

سطح 1 – هوشبهر مقیاس کلی :

v برای ارزشیابی سایر توانایی های شناختی ، پایه و بافت کلی را فراهم می کند .

v معمولا تنها نمره ای است که بیشترین اعتبار و روایی را دارد .

v موقعیت نسبی شخص را با همسالانش به دست می دهد .

v یک برآورد کلی از توانایی های ذهنی او در اختیار می گذارد .

متوسط دامنه ی تغییر در مقیاس کلی WISC-R

نکات مهم در تفسیر خرده آزمون های وکسلر

اطلاعات عمومی

گنجینه لغات

درک و فهم

فراخنای ارقام

طراحی مکعب ها

نماد ارقام ( رمز گردانی )

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه زمینه یاب ارزش های ازدواج

پرسشنامه زمینه یاب ارزش های ازدواج

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 23 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه زمینه یاب ارزش های ازدواج

مشخصات « پرسشنامه زمینه یاب ارزش های ازدواج »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 41 سوالی
نوع فایل: word

روش اجرا و نمره‌گذاری: برای پاسخ به زمینه‌یاب محدودیت زمانی وجود ندارد و می‌توان به صورت فردی و گروهی آن را به اجرا درآورد. نمره‌گذاری زمینه‌یاب برای تعیین سطوح هر یک از ابعاد ارزشی، با جمع جبری نمره‌های مواد ارزشی و تقسیم آن بر تعداد مواد متعلق به یک بعد ارزشی امکان‌پذیر است. بدین نحو برای هر بعد بر حسب مواد ارزشی که متعلق به آن هستند، نمره‌ای به دست می‌آید. نمره‌های پنج بعد ارزشی می‌توانند ترسیم دقیقی از سلسله مراتب ارزش‌های ازدواج را فراهم سازند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات