دیپلماسی رسانه ای

دیپلماسی رسانه ای

دسته بندی : علوم سیاسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 280 کیلو بایت

تعداد صفحات : 120

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

در عصر کنونی دیپلماسی و سیاست خارجی کشورها به عنوان یک عامل تعیین‌کننده در نظام بین‌الملل تحت تأثیر و تعامل تحولات شگرف در عرصه ارتباطات قرار گرفته است. چنانچه «دیپلماسی رسانه‌ای» به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی پدیدار شده است و بخش قابل توجهی از دیپلماسی عمومی کشورهای به ویژه قدرتمند جهانی را به خود اختصاص داده است. از این منظر گروهی از محققین و کارشناسان این گونه تحلیل می‌نمایند که اساساً دیپلماسی رسانه‌ای از رسانه‌ها در جهت ارتقای سیاست خارجی کشورها استفاده می‌کند و رسانه به مثابه ابزاری در دیپلماسی تلقی می‌شود که با استفاده از این ابزار، دیپلمات‌ها و سیاستمداران می‌توانند نیات و مقاصد خود را به عنوان دیپلماسی، مورد محک و در معرض چالش‌های دیپلماتیک قرار دهند. براساس این تحلیل‌ها، رسانه‌ها بر دیپلماسی و سیاست خارجی کشورها تأثیرگذار بوده و دیپلماسی رسانه‌ای نیز عمدتاً در راستای سیاست خارجی، منافع ملی کشورها و تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی و تغییر و تحولات عمل می‌نماید. در حالیکه گروهی دیگر اعتقادی به تأثیرگذاری رسانه‌ها بر تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی ندارند و این گونه تحلیل می‌نمایند که شواهد متقن در مورد تأثیرگذاری رسانه‌های جمعی بر تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی وجود ندارد و تصمیم‌گیرندگان به ندرت تصمیم‌های خود را به خاطر رسانه‌ها تغییر می‌دهند. هر چند که ممکن است به خاطر رسانه‌ها، ناگزیر از واکنش نشان دادن باشند. در این تحلیل، نفوذ و تأثیر دولت به عنوان تصمیم‌گیرنده، بر رسانه‌ها بیشتر است. لذا ضروری است به دیپلماسی رسانه‌ای که یکی از واقعیت‌های جهان امروز است به صورت بنیادی و راهبردی پرداخته شود و ابعاد مختلف رسانه‌ای- سیاسی آن مورد بررسی قرار گیرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

آموزش رایگان

آموزش رایگان

دسته بندی : فقه و حقوق اسلامی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 102 کیلو بایت

تعداد صفحات : 193

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، بعنوان‌ مبین‌ نهادهای‌ فرهنگی‌، اجتماعی‌، سیاسی‌ و اقتصادی‌ جامعه‌ ایران‌ براساس‌ اصول‌ و ضوابط‌ اسلامی‌، در اصول‌ خود بهره‌مندی‌ مردم‌ از آموزش‌ رایگان‌ را در سطوح‌ آموزش‌ عمومی‌ و عالی‌ به‌ صراحت‌ بیان‌ داشته‌ است‌. اما در جامعه‌ چه‌ در سطح‌ آموزش‌ عمومی‌ و آموزش‌ عالی‌، به‌ خاطر افزایش‌ رشد جمعیت‌ و محدودیت‌ منابع‌، امكانات‌ دولتی‌ به‌ اندازه‌ نیازهای‌ جامعه‌ نبوده‌ و این‌ امر موجب‌ بی‌توجهی‌ به‌ حقوق‌ مردم‌ شده‌ است‌.

بنابراین‌ در جامعه‌ای‌ مبتنی‌ بر اندیشه‌های‌ اسلامی‌، رفتارهای‌ غیرعادلانه‌ روح‌ و روان‌ هر انسان‌ آزاده‌ای‌ را جریحه‌دار می‌سازد.

آنچه‌ موجب‌ شد تا موضوع‌ «نقش‌ دولت‌ در توسعه‌ی‌ حق‌ آموزش‌ رایگان‌» بعنوان‌ كار تحقیقی‌ یا تحقیق‌ بدان‌ پرداخته‌ شود، اشتغال‌ در كسوت‌ دبیری‌ آموزش‌ و پرورش‌ و تعامل‌ با اقشار مختلف‌ مردم‌ و ملاحظه‌ی‌ تعارضات‌ موجود در سطح‌ مراكز آموزشی‌ در زمینه‌ی‌ تصریح‌ آموزش‌ رایگان‌ در اصول‌ قانون‌ اساسی‌ و رویه‌ای‌ خلاف‌ قوانین‌ و مقررات‌ در جامعه‌ می‌باشد. یكی‌ دیگر از دغدغه‌های‌ اصلی‌ مردم‌ رشد فزاینده‌ی‌ جوانان‌ متقاضی‌ آموزش‌ عالی‌ و توسعه‌ی‌ مراكز آموزش‌ عالی‌ غیردولتی‌ با اخذ شهریه‌های‌ كلان‌ است‌ كه‌ به‌ نوعی‌ نقش‌ دولت‌ را نسبت‌ به‌ گسترش‌ آموزش‌ رایگان‌ تحت‌ شعاع‌ قرار می‌دهد.

در این‌ كار تحقیقی‌ در پی‌ پاسخ‌ به‌ این‌ پرسش‌ها كه‌؛

دولت‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در جهت‌ توسعه‌ی‌ حق‌ آموزش‌ رایگان‌ چه‌ وظایفی‌ دارد؟

آیا اخذ وجه‌ در سطح‌ مدارس‌ آموزش‌ و پرورش‌ به‌ عناوین‌ مختلف‌ خلاف‌ مقررات‌ است‌؟ راهكار مقابله‌ با این‌ معضل‌ چیست‌؟

آیا گسترش‌ موسسات‌ خصوصی‌ آموزشی‌ چه‌ در سطح‌ آموزش‌ عمومی‌ و آموزش‌ عالی‌ خلاف‌ قوانین‌ و مقررات‌ اساسی‌ كشور است‌؟

آیا دولت‌ بر تكلیف‌ خویش‌ در قبال‌ اصل‌ 30 قانون‌ اساسی‌ عمل‌ كرده‌ است‌؟

چالش‌های‌ فراروی‌ آموزش‌ رایگان‌ چیست‌؟ آیا هنوز می‌توان‌ از رایگان‌ بودن‌ آموزش‌ و پرورش‌ و آموزش‌ عالی‌ برای‌ همه‌، سخن‌ گفت‌؟

بنابراین‌ تحقیق‌ فوق‌ در دو فصل‌؛ 1) حق‌ آموزش‌ و دولت‌

2) تحلیل‌ نظام‌ آموزشی‌ ایران‌ و آموزش‌ رایگان‌، تقسیم‌ شده‌ است‌.

در فصل‌ اول‌ به‌ مفهوم‌ حق‌ و حوزه‌ی‌ حق‌ آموزش‌ و دیدگاه‌ اسلام‌ و اسناد حقوق‌ بشر در قبال‌ آموزش‌، همچنین‌ مفهوم‌ كاركردی‌ توسعه‌ی‌ آموزش‌ و ماهیت‌ دولت‌ و كاركرد آن‌ در تحقق‌ حق‌ آموزش‌ پرداخته‌ شده‌ است‌.

در فصل‌ دوم‌ چالش‌های‌ فراروی‌ آموزش‌ رایگان‌ و تحلیل‌ حقوقی‌ نظام‌ آموزش‌ رایگان‌ در جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ ارائه‌ گردیده‌ است‌.

امید است‌ با بیان‌ موارد نقض‌ قوانین‌ و مقررات‌ و ارائه‌ راهكار صحیح‌، حقوق‌ ملت‌ در چارچوب‌ ضوابط‌ و مقررات‌ حاكم‌ بر جامعه‌ رعایت‌ گردد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی مفهوم عشق از نگاه ها و مکاتب مختلف

بررسی مفهوم عشق از نگاه ها و مکاتب مختلف

دسته بندی : زبان و ادبيات فارسي

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 590 کیلو بایت

تعداد صفحات : 292

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پس از قرن دهم و با شکل گرفتن مکتب وقوع، تحّولی در شعر فارسی از نظر روابط عاشق و معشوق روی داد؛ مقوله اعراض معشوق از عاشق، جای خودش را به اعراض عاشق از معشوق داده و از مقام معشوق کاسته شد. در مکتب وقوع، شعر سری به زمین می­زند و در نهایت با توجه به شرایط اجتماعی، به معشوق مذکّر ختم می­شود و در سبک هندی، مضمون سازی شعرا عشق را درگیر الفاظ می­کند و البته شرایط اجتماعی- سیاسی بازهم عشق را از زمین جدا کرده و به آسمان می­برد. این سبک را می توان دنباله ی سبک عراقی دانست.

مفهوم عشق با همین دو شکل تا زمان مشروطه ادامه پیدا کرد. در دوره­ی مشروطه وطن جایگزین معشوق گردید. در حقیقت در این دوران شاهد یک نوع انقلاب ادبی در ادبیات فارسی هستیم. شعر مجدداً از آسمان به زمین برمی­گردد، و این­بار عشق به وطن، مضمون اصلی محسوب می­شود. دوره­ی مشروطه، دوره­ی خودآگاهی و بیداری است. می­توان شعر معاصر را میراث­دار دوره مشروطه دانست. در عاشقانه های معاصر انسان، نقش اساسی ایفا می کند؛ بنابراین نمی توان او را از مناسبات بین عاشق و معشوق حذف کرد. عشق زمینی شده است؛ عاشق و معشوق دو انسان با هویّت فردی و مشخص هستند؛ عاشق دیگر خودباخته نیست. مشخصه­ی اصلی شعر عاشقانه دراین دوره، دو سویه بودن عشق است. عاشق و معشوق هر یک تلاش در جلب رضایت طرف مقابل دارند. عشق در شعر معاصر عموماً به سلطه عاشق و یا معشوق نمی­انجامد.

و نکته ی قابل ذکر درباره عشق در شعر معاصر، توجه شعرا به اجتماع و مردم است. در شعر معاصر، شاعر حتی در عاشقانه­هایش دغدغه های اجتماعی و دردهای مردم را بیان می کندو در این مسیر از عشق به انسانیّت سخن می گوید.

در این رساله به بررسی تطبیقی مفهوم عشق در شعر کلاسیک و معاصر و دگرگونی این مضمون، در ادوار شعر فارسی پرداخته شده است. در این راستا، مضمون عشق و حالات عاشق و معشوق و دگرگونی های آن در ادبیّات حماسی، غنایی و عرفانی مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش اصلی رساله ، بررسی این مضمون در شعر معاصر با تکیه بر پنج شاعر بزرگ این دوره ؛نیما یوشیج، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری و مهدی اخوان ثالث است.

با بیان ویژگی های عشق ، در شعر این شاعران وجوه تشابه و تمایز این مفهوم در شعر معاصر و کلاسیک نشان داده شده است.

تدوین رساله در پنج فصل ، به شرح زیر می باشد:

فصل اول: با عنوان کلیات تحقیق، شامل: مقدمه، بیان مساله، سوالات تحقیق، اهمیّت و ضرورت تحقیق، پیشینه، اهداف و ... است.

فصل دوم : در این فصل با عنوان موضوع تحقیق، مفهوم عشق در لغت بررسی شده و همچنین به بیان تعریف عرفانی ازاین واژه پرداخته شده و دیدگاه عرفای بزرگ دراین زمینه مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین انواع عشق و چگونگی تجلّی عشق در ادبیات عرفانی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه جایگاه این مفهوم در دین، فلسفه و روانشناسی مورد مطالعه بوده است.

فصل سوم: به بررسی مفهوم عشق در ادوار شعر فارسی اختصاص داده شده است. در این راستا ابتدا ویژگی های عشق در ادبیات حماسی، ادبیات غنایی و ادبیات عرفانی بررسی شده و در گام بعدی، به جایگاه این مقوله در مکتب وقوع و دوره مشروطه پرداخته شده است.

فصل چهارم: این فصل، با عنوان عشق در شعر معاصر، نام گداری شده است که به مطالعه و بررسی این مفهوم، در شعر پنج شاعر برجسته ی معاصر؛ نیما یوشیج، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری و مهدی اخوان ثالث پرداخته است. دراین فصل، ضمن معرفی و شرح زندگی و آثار هر یک از این شعرا، جایگاه عشق در شعر آنان بررسی شده، ویژگی­ها و مختصات عشق در شعر هر یک از این شعرا، مورد مطالعه قرار گرفته است.

فصل پنجم: در این مفهوم عشق در شعر کلاسیک و معاصر مورد مقایسه قرار گرفته و وجوه تشابه و تمایز آن بیان گردیده است.

لازم به ذکر است، ارجاعات شعری شاعران کلاسیک، به صورت نام شاعر، سال انتشار کتاب و شماره صفحه بوده است در خصوص پنج شاعر معاصر بررسی شده در پژوهش به صورت نام شاعر، شماره صفحه ارائه گردیده است. در مواردی که امکان دسترسی به دیوان کامل نبوده، به دفترهای شعری آنان استناد گردیده، نام شاعر، نام دفتر شعر و شماره صفحه نگاشته شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نقش و اعتبار سند رسمی در امنیت اقتصادی و قضایی

نقش و اعتبار سند رسمی در امنیت اقتصادی و قضایی

دسته بندی : فقه و حقوق اسلامی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 62 کیلو بایت

تعداد صفحات : 25

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این مقاله در چهار مبحث، نقش و اعتبار اسناد رسمی در امنیت حقوقی را مورد بررسی قرار می‌دهد. گفتار اول از مبحث اول اسناد رسمی موردنظر در مقاله را تبیین می‌نماید. گفتار دوم منظور از امنیت قضایی و در گفتار سوم مطالبی پیرامون تعریف سند رسمی مطرح می‌شود. مبحث دوم قلمرو اسناد رسمی را كه گویای نقش كمی اسناد رسمی است تبیین نموده و مبحث سوم در دو گفتار به ریشه‌های امنیت حقوقی در اسناد رسمی می‌پردازد. گفتار اول حمایت‌های قانونی از اسناد رسمی و گفتار دوم استحكام فنی و علمی اسناد رسمی را در هفت مرحله به تصویر می‌كشد. مبحث چهارم زیرعنوان پرتوهای امنیت حقوقی به نتیجه‌گیری پرداخته و از آثار و اهداف تنظیم اسناد رسمی سخن می‌گوید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مسولیت مدنی کارکنان دولت در قبال اشخاص،وسایل و تجهیزات

مسولیت مدنی کارکنان دولت در قبال اشخاص،وسایل و تجهیزات

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 659 کیلو بایت

تعداد صفحات : 130

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

واژه مسئولیت از دیرباز به اشکال مختلف وجود داشته است پس باید پیشینه و مفاهیم و اصطلاحات آن را در حقوق تطبیقی و حقوق اسلامی ایران جستجو کرد.

در حقوق تظبیقی می توان گفت از واژه مسئولیت در حقوق روم و حقوق فرانسه استفاده نشده است و از «تعهد به جبران خسارت» به جای واژه مسئولیت گریسوس و دوما استفاده کرده اند که متن ماده 1382 قانون مدنی فرانسه منصوب به آنها می باشد و همچنین این مطلب شایان ذکر است که واژه مسئولیت در قوانین مدنی و جزایی قرن هجده ام یافت نمی شود. در حقوق روم واژه مسئولیت به شکل فعل Responsabilie به کار می رفته است . این فصل علاوه بر معنی حقوقی ضامن و متعهد شدن به معنای عکس العمل در مقابل تقاضای معنا می شود. در قرن سیزدهم واژه مسئولیت به صورت مسئولیت مذهبی معنا می شد به این صورت که فرد در مقابل زندگی و اعمالش در برابر خداوند مسئول می باشد.و بعد در جریان غیر مذهبی شدن اخلاق و ورود به دوره اخلاق غرض از واژه مسئولیت به صورت مسئول بودن افراد در برابر وجدان خودشان معنا شد و با گذشت زمان و سرانجام به صورت مسئول شناخته شدن فرد در مقابل دادگاه نسبت به نتایج اعمال ، رفتار و تقصیرات به خصوص راه پیدا کرد.

واژه مسئولیت در اواخر قرن هجده ام در زبان های اروپایی رواج یافته و در قرن نوزدهم از اخلاق به حقوق راه یافت در این حین به نظر می رسد که واژه مسئولیت توسط حقوق دانان فرانسوی قرن نوزدهم که مسائل حقوق موضوعه فرانسه را در رساله های حقوقی تشریح می کردند مورد نیاز شده به هر حال واژه مسئولیت امروز در قلمرو حقوق به این منظور که وارد کننده خسارت تکلیف به پاسخ گویی نسبت به زیان وارده در مقابل دادگاه و بر عهده گرفتن آثار مدنی، کیفری و انتظامی آن که برای جبران زیان زیان دیده یا جامعه به کار می رود، معنا می شود که این تعریف از واژه مسئولیت هم مسئولیت کیفری و هم مسئولیت مدنی را شامل می شود.

اما در حقوق اسلام معنای مسئولیت مدنی را باید در کلمه ضمان جستجو کرد در واژه عربی ضمان به معنی بر عهده گرفتن، ملتزم شدن و کفیل شدن آمده است و در اصطلاح فقها این واژه در معانی زیر استعمال شده است. در معنای عام یعنی اشتغال ذمه ای که به سببی از اسباب شرعی به وجود آمده باشد و نزدیک معنای «تعهد» و «التزام» در حقوق است و در معنای خاص آن می توان این واژه را به ضمان عقدی و ضمان قهری نسبت داد.

در حقوق اسلام معنای مسئولیت حقوقی را باید در کلمه «ضمان» جستجو کرد. در زبان عربی ضمان به معنی بر عهده گرفتن، ملتزم شدن و کفیل شدن آمده است و در اصطلاح فقها در معانی زیر استعمال شده است: در معنای عام ، شمان یعنی اشتغال ذمه ای که به سببی از اسباب شرعی به وجود آمده باشد[1] و نزدیک به معنای «تعهد» و «الزام و التزام» در حقوق است.

و امام در حقوق ایران در قانون مدنی ایران همانند قانون مدنی فرانسه در عنوان های باب اول و دوم قانون مدنی، که در ارتباط با عقود و معاملات و الزامات خارج از قرار داد است، کلمه ی «مسئولیت» به چشم نمی خورد، اما در موادی از قانون مدنی و قوانین مختلف به کار رفته و در ادبیات حقوقی[2] ایران به عنوان اصطلاحی عام برای مسئولیت اخلاقی و مسئولیت های حقوقی تثبیت شده است.[3]


[1] کاتوزیان، دکتر ناصر، نظریه عمومی تعهدات ، موسسه نشر یلدا، چاپ اول، زمستان 1374، ص 109-81.

[2] امیری قایم مقامی، دکتر عبدالمجید، کلیات حقوق تعهدات-وقایع حقوقی،ج اول، نشر میزان، چاپ اول، بهار 1378، ص166، یادداشت ش 1.

[3] کاتوزیان ، دکتر ناصر، الزام های خارج از قرار داد، ضمان قهری، ج. اول، مسئولیت مدنی ، انتشارات دانشگاه تهران چاپ دوم ، زمستان 1378، ص 45 به بعد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بخشش درمانی

بخشش درمانی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 275 کیلو بایت

تعداد صفحات : 59

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این یک حقیقت آشکار است که ما در دنیایی از تخطی ، تنفر و دشمنی که ما را از هر طرف احاطه کرده است زندگی می کنیم . ملتی که در جنگ با ملت دیگر است ، جنایتی که در خیابانها اتفاق می افتد ، تخطی و ستمکاری در خانواده ها . هیچکس نیست که از این فضای ترس و اضطراب بوجود آمده با این شرایط بدور باشد. بخشش ممکن است برای آنهایی که مورد ستمکاری و جنایت و تخطی قرار گرفته اند مفید باشد و نقشی با ارزش در صلح و آشتی و هماهنگی بین مردم داشته باشد. در نتیجه بخشش ، دردها و ‌آزار ظلم کاهش می یابد و به این دردها اجازه داده نمی شود که بطور مداوم به شخص آسیب برساند. در این فصل سعی بر این است تا با ارائهمبانی نظری در حوزه بخشودگی، انعطاف پذیری و انسجام خانواده راه را برای نتایج پژوهش هموار نماییم به همین دلیل به تعریف و توضیحات کامل در مورد هرکدام می پردازیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی تطبیقی حقوق شهروندی در كشور های آلمان، فرانسه و ایتالیا و اتریش

بررسی تطبیقی حقوق شهروندی در كشور های آلمان، فرانسه و ایتالیا و اتریش

دسته بندی : علوم سیاسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 77 کیلو بایت

تعداد صفحات : 19

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

شهروندی[1] همانطور که روشن است از مشتقات شهر [2]است . شهروندی را قالب پیشرفته «شهرنشینی» می‌دانند. به باور برخی از کارشناسان ، شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام گذارده و به مسئولیت‌های خویش در قبال شهر و اجتماع عمل نمایند به «شهروند[3] » ارتقاء یافته‌اند.(آذرداد،1389)

شهروندی تا پیش از این در حوزه اجتماعی شهری بررسی می‌شد اما پس از آن شهروندی مفاهیم خود را به ایالت و کشور گسترش داده‌است، اگرچه امروزه بسیاری به شهروندی جهانی نیز می‌اندیشند. شهروندی امروزه کاربردها و معانی مختلفی یافته‌است. شهروندی اشاره به زندگی روزمره، فعالیتهای فردی و کسب و کار افراد اجتماع و همچنین فعالیتهای اجتماعی ایشان دارد و بطور کلی مجموعه‌ای از رفتار و اعمال افراد است. شهروندی پویا یا شهروندی فعال در واقع از این نگرش برخاسته‌است. شهروندی از این منظر، مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های فردی و اجتماعی است. فعالیت هایی که اگرچه فردی باشند اما برآیند آنها به پیشرفت وضعیت اجتماعی کمک خواهد کرد.

آموزش شهروندی بطور غیر رسمی در خانه یا محل کار یا کارگاه‌های آموزشی و یا بطور رسمی بصورت سرفصل درسی مجزا در مدارس و یا بصورت رشته تحصیلی دانشگاهی؛ در واقع به شهروندان می‌آموزد که چگونه یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت پذیر باشند. در واقع مبنای این آموزشها پرورش یک شهروند نمونه یا شهروند خوب یا ارائه یک الگوی شهروندی نیست بلکه به آنان می‌آموزد که چگونه تصمیمات خود را با توجه به مسئولیت‌هایشان در قبال اجتماع و زندگی فردی خود اتخاذ نمایند.(رضایی پور،1388)


[1] -Citizenship

[2] - City

[3] - Citizen

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مسئولیت کیفری اطفال در حقوق ایران

مسئولیت کیفری اطفال در حقوق ایران

دسته بندی : فقه و حقوق اسلامی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 128 کیلو بایت

تعداد صفحات : 207

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چون قسمت زیادی از حقوق ایران در زمینة مسوولیت كیفری اطفال ، بالاخص بعد از انقلاب اسلامی بر فقه استوار می باشد، در قسمتی از تحقیق فوق نیز به بررسی نظرات فقهای مذاهب پنجگانه بالاخص فقهای شیعه پرداخته شده است.

روش تحقیق به جهت تطبیقی بودن تحقیق یك روش كتابخانه ای است كه قسمتی از آن مبتنی بر متون مرتبط با حقوق انگلیس یا بعضاً مرتبط با متون فقهی است. و در آن سعی شده (بالاخص در حقوق انگلیس) هم قوانین مورد توجه قرار گیرند و هم رویه قضایی در كنار این دو نظرات دكترین حقوقی نیز مكمل امر می باشد.

روش تقسیم مطالب نیز به این شكل است كه تحقیق از سه بخش تشكیل یافته كه هر بخش نیز به فصل و هر فصل نیز به مبحث تقسیم می شود.

در بخش اول به كلیات مرتبط با اطفال بزهكار در ایران و انگلیس پرداخته شده است. و در بخش دوم به بررسی فقهی و حقوقی پرداخته ایم. در بخش فقهی ، مذاهب پنجگانه را بررسی كرده ایم و در بخش حقوقی در یك قسمت حقوق ایران و در قسمت دیگر حقوق انگلیس را بررسی كرده ایم. منتهی در بخش دوم یك موضوع و بخش سوم نیز موضوعی دیگر در رابطه با اطفال را در ایران و انگلیس بررسی كرده ایم . در آخر نیز لازم دیدیم تا تضمینات بین المللی كه در رابطه با اطفال وجود دارد را عنوان كنیم و با یك نتیجه گیری تحقیق را به پایان برسانیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی : چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نم

اقدام پژوهی : چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمایم .

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 32 کیلو بایت

تعداد صفحات : 35

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اقدام پژوهی : چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمایم .

فهرست مطالب

چکیده. 5

مقدمه. 6

توصیف وضعیت موجود. 7

بیان مسئله. 7

شــواهد 1. 8

یافته های علمی. 9

نیاز های نامرئی یک نوجوان. 9

ب/هویت در حال شکل‏ گیری نوجوان. 10

ج/رشد تفکر انتزاعی. 12

منشاء اطلاعات در مدرسه نامرئی. 15

ویژگیهای اعضای مدرسه نامرئی. 16

عوامل موثر در شکل گیری اطلاعات در مدرسه نامرئی. 17

روشهای مداخله در مدرسه نامرئی. 18

4.پیشینه. 18

تجزیه و تحلیل وتفسیر داده ها. 19

ویژگیهای اعضای مدرسه نامرئی. 20

ارائه راه حل. 21

الف / اصول کلی مداخله برمدرسه نامرئی. 21

ب / ضرورت برقراری ارتباط با نوجوان. 21

اصل توجه به كسب هویت نوجوان : 22

اصل توجه به نیازهای همه جانبه نوجوان : 22

اصل پرهیز از افراط و تفریط : 23

عوامل موثر در ایجاد مشکل در نوجوانی عبارتند از عوامل زیستی، محیطی و روانی. 23

انتخاب راه حل و اجرای راه حل : 25

گردآوری شـواهد 2. 26

مشکلات. 26

پیشنهادات. 28

منابع. 29

چکیده

آموزش و پرورش به عنوان نهادی با كاركرد های جامعه پذیری ، فرهنگ پذیری ، آموزش علوم و فنون با بهره گیری از مواریث دینی و فرهنگی دركنار یافته های علمی اندیشمندان و صاحب نظران بیشترین مسئولیت را در قبال ایجاد مهارتها و توانمندیها ،انتقال ارزشهای دینی و ملی بر عهده دارد . (قربانی , 1389) مدرسه همواره مهمترین وسیله انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر است . این معنا امروزه حتی بیشتر از زمان های گذشته مصداق دارد چون خانواده به مثابه حامل سنت و تربیت[SP]ُ بر اثر توسعه زندگی اقتصادی جامعه های امروزی بسیار تضعیف شده .بدین ترتیب تداوم و سلامت جامعه انسانی اینک بیشتر از گذشته به مدرسه وابسته است .(موفقیان , 1380)مدرسه برای بیشتر انسانهایی كه در سنین تعلیم و بعد از آن قرار دارند شناخته شده است و همه از و جود چنین نهادی در سراسر جهان آگاه هستند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم با بهبود روابط انسانی در آموزشگاهم تعامل سازنده ای با دیگر عوامل مدرس

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم با بهبود روابط انسانی در آموزشگاهم تعامل سازنده ای با دیگر عوامل مدرسه ایجاد نمایم؟

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 138 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم با بهبود روابط انسانی در آموزشگاهم تعامل سازنده ای با دیگر عوامل مدرسه ایجاد نمایم؟

چکیده

دربین نیروهای آموزش و پرورش، مدیران باید كسانی باشند كه با بردن نامشان به یاد خوبی، صفا، صداقت و تمامی فضایل اخلاقی افتاد.ولی متاسفانه در جامعه کنون فرهنگیان مشکلاتی وجود دارد که باعث می شود کاهی این موضوع نتیجه عکس بدهد. اینجانب رفعت هادیان مدیر آموزشگاه فاطمه الزهرا (س) شاهد دختران متوسطه دوم با راه حل هایی که در این اقدام پژوهی اجرا کردم در پایان زمانی که دانش آموزان و همکاران متوجه صداقت ودرستی تعامل بنده شدند آرام آرام در نحوه برخوردشان تغییرات ایجاد کردند نگاه های سنگین گذشته وجود نداشت. و باعث تعامل بهتری می شد . درک واقعی همکار در شرایط مختلف عامل مهمی در بهبود روابط و تغییر دیدگاه نسبت به مدیر مدرسه گردید.

زمانی که مشکلی به وجود می آمد و بنده با کمال میل اداره کلاس یا هر موردی که مشکل را برطرف میکرد را قبول میکردم ،در برخورد های بعدی مشاهده می کردم که همکاران با چه تواضع و احترام خالصانه ای برخورد می نمودند. واین موارد منجر به این شد بتوانم ارتباط مثبت و اثرگذاری را د اشته باشم.

بنده به این مهم از طریق ایجاد و مدیریت مدرسه نامرئی رسیدم. در مدرسه نامرئی بود که توانستم ارتباط بهتری با دانش آموزان و تعامل خوبی با همکارانم ایجاد کنم. و در جهت بهبود روابط انسانی در مدرسه کوشا باشم.

کلمات کلیدی :

مدیر- اقدام پژوهی- ارتباط مثبت-مدرسه نامرئی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 19 دی 1396 ] [ 3:52 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات