دانلود فایل ورد word پروژه آنالیز خطای جبران اثر حرکت سکو در کیفیت تصویربرداری راداری در مدstripmap

دانلود فایل ورد word پروژه آنالیز خطای جبران اثر حرکت سکو در کیفیت تصویربرداری راداری در مدstripmap

دسته بندی : برق

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 3.269 مگا بایت

تعداد صفحات : 180

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

با عنوان :آنالیز خطای جبران اثر حرکت سکو در کیفیت تصویربرداری راداری در مدstripmap

تعداد صفحات : 180

SAR یکی از مهمترین شاخه های علم ” سنجش از راه دور ” است که بدلیل کاربردهای گسترده آن از سال ها قبل مورد توجه محققان قرار گرفته است. در ایران نیز در سال های اخیر تحقیقاتی در زمینه الگوریتم های پردازش سیگنال SAR و مدهای مختلف کاری آن انجام شده است. یک مشکل اساسی در اکثر حسگرهای SAR هواپایه ، جبران خطاهای حرکت ناشی از اغتشاشات جوی است. به طور خاص ، اثرات اصلی تولید شده توسط خطاهای حرکت سکو در تصاویر SAR شامل تنزل حد تفکیک هندسی و رادیو متریک ، ابهام در جهت سمت و اعوجاج هندسی و فاز می باشد. انحرافات هواپیما از مسیر مستقیم و سرعت ثابت را می توان توسط سیستم ناوبری اینرسی (INS) ، سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) یا واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) محاسبه نمود.
در این تحقیق ابتدا مفاهیم SAR و نحوه کار آن بیان شده است. سپس تئوری الگوریتم های RDA و CSA و دلایل مطرح شدن این روش ها به تفصیل بحث شده است. سپس ضمن تشریح مراحل پردازشی هر کدام از الگوریتم ها، شبیه سازی هایی برای یک سناریوی متداول با زاویه لوچی کم انجام گردیده و نتایج آنها با هم مقایسه شده است.
هدف اصلی این تحقیق بررسی روش های جبران حرکت سکو با استفاده از اطلاعات بدست آمده از IMU (یا INS) است. این روش ها با انجام محاسبات و شبیه سازی با هم مقایسه شده است.
در نهایت مقدار خطای قابل قبول جابجایی سکو نسبت به مسیر حرکتی ایده آل مطرح شده است. با استفاده از این مقادیر می توان مشخصات سنسورهای IMU را از نظر میزان خطا تعیین نمود.


فهرست مطالب
مقدمه
1-1- تاریخچه SAR
1-2- رادار در سنجش از راه دور
1-3- اساس کار SAR
1-4- جبران حرکت سکو
1-4-1- اثر حرکت سکو بر کیفیت تصویر SAR
1-5- روش های جبران حرکت
1-5-1- جبران سازی با استفاده از اندازه گیری مسیر پروازی با IMU
1-5-2- جبران مسیر حرکت با استفاده از داده های خام SAR
1-6- سر فصل مطالب تحقیق
2- اصول پردازش سیگنال SAR
2-1- مقدمه
2-2- فشرده سازی سیگنال های FM خطی
2-2-1- سیگنال های FM خطی
2-2-2- فشرده سازی پالس
2-3- مفاهیم دهانه مصنوعی
2-3-1- هندسه SAR
2-3-2- فرم هذلولی معادله برد
2-3-3- فرکانس داپلر در موضوع SAR چیست ؟
2-3-4- مفهوم دهانه مصنوعی ( synthetic aperture )
2-4- اصول عملکرد 2-D SAR
2-4-1- تصویربرداری راداری یک بعدی Cross Range
2-4-2- sampling
2-4-3- 2-D Imaging
2-5- تئوری الگوریتم های Range Doppler و Chirp Scaling
2-5-1- تئوری الگوریتم RDA
2-5-2- تئوری الگوریتم CSA
3- تشریح الگوریتم های RDA و CSA
3-1- الگوریتم Range Doppler
3-1-1- مقدمه :
3-1-2- نگاهی کلی به الگوریتم
3-1-3- سیگنال خام رادار ( داده های خام )
3-1-4- فشرده سازی برد
3-1-5- تبدیل فوریه ی سمت
3-1-6- تصحیح جابجایی سلول برد
3-1-7- فشرده سازی سمت
3-1-8- شبیه سازی SAR با استفاده از الگوریتم RDA
3-2- الگوریتم Chirp Scaling
3-2-1- مقدمه
3-2-2- نگاهی کلی به الگوریتم chirp scaling
3-2-3- پیشینه ی CSA
3-2-4- جزئیات پردازش CSA
3-2-5- شبیه سازی برای یک هدف نقطه ای
4- جبران حرکت سکو
4-1- مقدمه
4-2- بررسی اثر حرکت سکو در تصویر SAR
4-3- جبران سازی حرکت سکو
4-3-1- روش جبران سازی تئوری
4-3-2- جبران حرکت سکو در یک مرحله (با استفاده از تقریب)
4-3-3- جبران حرکت سکو در دو مرحله
4-4- تصحیح الگوریتم های RDA و CSA جهت اعمال MOCO
4-4-1- تصحیح الگوریتم RDA
4-5- شبیه سازی جبران حرکت سکو
5- آنالیز خطای جبران حرکت سکو
5-1- مقدمه
5-2- پاسخ ضربه در جهت سمت
5-3- پاسخ ضربه در جهت برد
5-4- دسته بندی خطاهای فاز
5-5- نیازمندیهای جبران حرکت سکو
5-5-1- خطاهای فاز خطی
5-5-2- خطاهای فاز درجه دو
5-5-3- خطاهای فاز فرکانس بالا
5-5-4- تعیین خطای حرکت قابل قبول
5-5-5- تعیین حد بالای طیف توان برای خطای حرکت باقی مانده
5-5-6- محاسبه PSD خطای حرکت قابل قبول برای پارامترهای شبیه سازی
6- نتیجه گیری و پیشنهادها
6-1- نتیجه گیری
6-2- پیشنهادات

فهرست جداول
جدول 1-1 : پارامترهای شبیه سازی
جدول 1-2 : پارامترهای حسگر شبیه سازی شده
جدول 3-1 : پارامترهای شبیه سازی
جدول 4-1 : مقادیر شبیه سازی شده برای RDA و CSA
جدول 5-1 : پارامترهای حسگر
جدول 5-2 : جابجایی در راستای حرکت سکو و سرعت هایی که منجر به خطای فاز π/2 می شود
جدول 5-3 : پارامترهای سیستم E-SAR
جدول 5-4 : کیفیت تصویر مورد نیاز

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی

دانلود فایل ورد Word پروژه بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی

دسته بندی : برق

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 3.08 مگا بایت

تعداد صفحات : 127

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 122 صفحه

چکیده :
در گذشته ساختار سیستمهای تولید و مصرف انرژی همانند الکتریسیته و گاز طبیعی به گونه ای بود که به صورت مستقل از همدیگر بودند. اما با توجه به رشد روزافزون مصرف انرژی و توسعه سیستمهای کنترل و لزوم هماهنگی بین تولید و مصرف انرژی، تولید کنندگان را ناچار به توسعه سیستمهای جدید تولید نمود. در این سیستمها از حاملهای مختلف انرژی به جای تمرکز بر یک حامل خاص جهت تولید انواع انرژی های قابل مصرف استفاده می شود. علاوه بر پیشرفت هایی که در زمینه تولید توان صورت گرفته است در سمت مصرف کنندگان نیز تغییرات زیادی در مقدار و شیوه مصرف انرژی صورت پذیرفته است. یکی از این تغییرات ظهور خودروهای الکتریکی به چرخه مصرف انرژی می باشد. پیشرفت و توسعه این نوع خودروها در سالیان اخیر بدلایل مختلف از جمله افزایش آلودگی هوا مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. لذا قبل از ورود این بازیگران جدید عرصه مصرف انرژی، بررسی تاثیرات این نوع خودروها بر وضعیت بازار جدید انرژی امری اجتناب ناپذیر است. علاوه بر این مسئله انرژی های نو نیز به عنوان راه کار دیگری جهت افزایش راندمان اقتصادی در این مقاله آورده شده است.
عبارات کلیدی: سیستم‌های یکپارچه انرژی، حاملهای انرژی، مبدل حرارت و الکتریسیته، بهینه‌سازی مصرف انرژی، ماشین‌های برقی، انرژی خورشیدی
فهرست مطالب
۱فصل اول 1
۱-۱ مقدمه 2
فصل دوم 5
۲-۵ مقدمه 6
۲-۶ ورودی و خروجی 7
۲-۷نیروگاه خورشیدی 8
۲-۷-۱ انواع نیروگاه‌های خورشیدی 8
۲-۷-۲نیروگاه‌های سهموی خطی 9
۲-۷-۳ نیروگاه‌های دریافت‌کننده مرکزی (CRS) 10
۲-۷-۴نیروگاه‌های بشقابک سهموی 12
۲-۷-۵نیروگاه‌های دودکش خورشیدی 13
۲-۷-۶نیروگاه کلکتورهای فرنل 15
۲-۸ مبدل‌ها: 15
۲-۸-۱ تولید همزمان برق و حرارت 15
۲-۸-۲ توربین گازی 19
۲-۸-۳ مبدل گرمایی 19
۲-۹ ذخیره‌سازها 20
۲-۹-۱ خودروهای برقی 21
۲-۱۰ کاربردهای سیستم یکپارچه انرژی 25
فصل سوم 27
۳-۵ مقدمه 28
فصل چهارم 47
۴-۱ مقدمه 48
۴-۲ مفاهیم مدل‌سازی 48
۴-۳ تعاریف 48
۴-۴ مدل‌سازی هاب 49
۴-۴-۱ هاب دارای یک ورودی و یک خروجی 49
۴-۴-۲ هاب دارای چند ورودی و چند خروجی 50
۴-۵ ذخیره‌ساز انرژی 54
۴-۶ ذخیره‌ساز در هاب انرژی 55
۴-۷ مدل ۱ (بدون ذخیره‌ساز و ماشین برقی) شامل الکتریسیته و گاز به‌عنوان ورودی، الکتریسیته و حرارت به‌عنوان بار خروجی 58
۴-۷-۱ مدل‌سازی مدل ۱ 58
۴-۸ مدل۲ : : بررسی هاب انرژی با در نظر گرفتن خودروهای برقی و ذخیره‌سازها 59
۴-۸-۱ مدل‌سازی مدل ۲ 59
۴-۹مدل ۳: بررسی بهینه‌سازی تولید توان در هاب انرژی با در نظر گرفتن قیمت متغیر برای حامل انرژی الکتریسیته 60
۴-۹-۱ مدل‌سازی 60
فصل پنجم 62
۵-۱ مقدمه 63
۵-۲مدل ۱ (بدون ذخیره‌ساز و ماشین برقی) شامل الکتریسیته و گاز به‌عنوان ورودی، الکتریسیته و حرارت به‌عنوان بار خروجی 63
۵-۲-۱ نتایج شبیه‌سازی مدل ۱ 65
۵-۳ مدل ۲ : بررسی هاب انرژی با در نظر گرفتن خودروهای برقی و ذخیره‌سازها 66
۵-۳-۱ نتایج شبیه‌سازی مدل ۲ 67
۵-۴ مدل ۳: بررسی بهینه‌سازی تولید توان در هاب انرژی با در نظر گرفتن قیمت متغیر برای حامل انرژی الکتریسیته 81
۵-۴-۱ نتایج شبیه‌سازی 81
۵-۵ مدل ۴ :هاب انرژی با در نظر گرفتن انرژی خورشیدی در ورودی و خودروهای برقی در خروجی 85
۵-۵-۱ نتایج شبیه‌سازی 86
فصل ششم 95
۶-۱ نتیجه گیری 96
۶-۲ پیشنهادات 97
منابع 98
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت زندگی کودکان سرطانی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت زندگی کودکان سرطانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 53 کیلو بایت

تعداد صفحات : 52

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت زندگی کودکان سرطانی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

کیفیت زندگی کودکان سرطانی

با وجود موفقیت هایی که در زمینه ی کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار طی دهه های اخیر به وجود آمده ، میزان ابتلاء به بیماری های مزمن رو به افزایش گذاشته است(15). بیماری مزمن در همه دوره های زندگی تاثیر گذار است هر چند بعضی از بیماری ها تاثیر کمی بر کیفیت زندگی دارند ولی بیشتر آنها به دلیل ناتوانی که بر جای می گذارند تاثیرات قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد ایجاد می کنند. از ویژگی های خاص این بیماری ها ماهیت طولانی مدت آن و یا نا مشخص بودن سیر بیماری است. لذا علاوه بر تلاش زیاد برای درمان ، هزینه های زیادی را نیز طلب می نماید (72). از جمله اختلالاتی که به شدت در سلامت و در نتیجه کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارند ، بیماری های مزمن نظیر سرطان است (73) که به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی جوامع محسوب می شود(15). بطوریکه شیوع آن در بین بیماری های مزمن غیر واگیر افزایش یافته است (74).

اسمارداک معتقد است که امروزه سرطان به صورت یک بیماری مزمن تهدید کننده ی زندگی مطرح است (75). اولین مدرک در مورد سرطان ، مربوط به 1500 سال پیش از میلاد مسیح بوده که توسط باستان شناس آلمانی به نام ابرس در سال 1873 از حفاری مصر کشف گردید و در آن چنین نوشته بود: "تومورهای سطحی بدن که غیرقابل درمان می باشند ، دارای انواعی هستند که خمیرهای ارسنیکی در بهبود آنها موثر است ". بقراط حکیم چندین تومور سرطانی را در 500 سال قبل از میلاد مسیح شناخته است و در قرن دوم میلادی هم ، جالینوس درباره علت سرطان بحث کرده است. بوعلی سینا پزشک عالیقدر ایرانی در قرن دهم میلادی در مورد سرطان مطالعاتی انجام داد و در سال 1761 مورگان آسیب شناسی جدید را بنیان گذاری و بیماری سرطان را توصیف کرده است(76).

سرطان هنگامی رخ می دهد که یک سلول ویژه از سلول ها ، شروع به تکثیر و رشد غیرقابل کنترل می کند بطوری که سلول های طبیعی کاهش می یابد(9،11،77). در برخی کشورها بعد از بیماری های قلبی _عروقی ، سرطان دومین علت مرگ و میر به شمار می رود . اما در ایران بعد از بیماری های قلبی_عروقی و سوانح و حوادث ، سرطان سومین علت مرگ و میر است. این بیماری در کودکان نیز دیده می شود. بیماری سرطان یکی از علل اصلی منجر به مرگ در بین کودکان بشمار می رود. بطوری که در ایالات متحده آمریکا و استرالیا ، در میان کودکان 0 تا 14 سال ، بعد از صدمات غیرعمد ، دومین علت مرگ و میر محسوب شده است ( 15).

نئوپلاسم های دوره کودکی شامل انواع مختلف تومورهای بدخیم تحت عنوان سرطان ها و تومورهای غیر بدخیم هستند (11). کودکان همچون بزرگسالان ، ممکن است در هر قسمتی از بدن ، دچار سرطان شوند اما بعضی از انواع سرطان ها در کودکان رایج تر است . سرطان در کودکان انواع مختلفی را شامل می شود ، از جمله : لوسمی ، سرطان مغز ، لنفوم ، بیماری هوچکین ، تومور ویلمز ، نوروبلاستوم ، استئوسارکوم ، اوینگ سارکوم ، رتینوبلاستوم و رابدومیوسارکوم می باشند" (78) ، که از بین آنها لوسمی شایعترین سرطان دوره کودکی است(79).

لوسمی واژه گسترده ای است که به گروهی از بیماری های بدخیم مغز استخوان و سیستم لنفاوی اطلاق می شود(9) و شایعترین نئوپلاسم بدخیم دوره کودکی و نوجوانی به شمار می رود که حدود 31 درصد از کل بدخیمی های کودکان کمتر از 15 سال را تشکیل می دهد(11). لوسمی سرطان گلبول های سفید خون است . این سرطان از مغز استخوان شروع می شود ، اما بعد به غدد لنفاوی ، طحال ، کبد ، سیستم اعصاب مرکزی یا اعضای دیگر نیز گسترش می یابد(9،77). شایعترین نوع لوسمی دوره کودکی ، لوسمی لنفوبلاستیک حاد است که 77درصد از کل سرطان های دوره کودکی را به خود اختصاص داده است. این بیماری در نژاد سفید پوست و در پسران شایعتر می باشد. زیر گروه های لوسمی میلوژنیک حاد 11 درصد و لوسمی میلوژنیک مزمن کمتر از 3 درصد و سایر لوسمی میلومونوسیتیک مزمن و لوسمی لنفوسیتیک مزمن در دوران کودکی 1 تا 2درصد موارد را تشکیل می دهند(11). شایعترین علائم عمومی در لوسمی لنفوبلاستیک حاد : تب ، کم خونی، رنگ پریدگی ، خستگی، احساس ضعف ، عفونت های عود کننده و دردهای استخوانی است و از شایعترین علائم احتمالی خونریزی ، کبودی پوست ، سردرد ، مشکلات عصبی ، بزرگی طحال و بزرگی کبد می باشد(79).

دومین گروه شایع سرطان در کودکان تومورهای مغز می باشد( 11). تومورهای مغز ، براساس بافتی که در آن گسترش می یابند ، طبقه بندی و نام گذاری می شوند. تومورهای مغزی ، در هر سنی حتی در نوزادان و بزرگسالان هم روی دهد. تقریبا 2200 مورد تومور مغزی اولیه هر سال در کودکان و نوجوانان تشخیص داده می شود و در کل میزان بروز سالیانه آن ، 28 مورد به ازای هر یک میلیون کودک زیر 19 سال است. این نوع سرطان ، بسته به محل ، نوع ، میزان رشد تومور و سن کودک ، تظاهرات اولیه گوناگونی خواهند داشت. علائم و نشانه ها مرتبط با انسداد جریان مایع مغزی نخاعی می باشد. تومورهایی که در بالای چادرینه واقع شده اند ، به صورت تغییرات خفیف شخصیتی ، ذهنی و گفتاری تظاهر می یابند. در کودکان کم سن، باز بودن درزهای جمجمه ممکن است با نشانه های شایع افزایش فشار داخل مغزی مانند: استفراغ ، خواب آلودگی و بی قراری ، همچنین یافته های دیررس ماکروسفالی تظاهر کند. تشخیص این نوع سرطان اغلب مشکل است ، زیرا علائم غالبا در بسیاری از ناراحتی ها ی جسمی و روحی دیده می شود ( 22).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت خدمات بیمارستانی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت خدمات بیمارستانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 146 کیلو بایت

تعداد صفحات : 38

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت خدمات بیمارستانی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

فهرست عناوین :

تاریخچه کیفیت-

مفهوم کیفیت-

انواع کیفیت-

كیفیت خدمات-

اجزای اصلی خدمات-

ابعاد کیفیت در خدمات بهداشتی-

ضرورت توجه به كیفیت خدمات-

مدل زهانگ-

سایرمدل های بهبود کیفیت خدمات-

مروری بر مطالعات-

مطالعات خارجی- مطالعات داخلی-

کیفیت خدمات بیمارستانی

تاریخچه کیفیت

مفهومکیفیتبرایاولین باردرفعالیتهایاقتصادیوصنعتیموردتوجهقرارگرفتهاست. یکی ازپیشگامانایننهضت،دمینگبود. وییکآمارشناسآمریکایی استکهدردهه1950میلادیضمنتوجهبهکیفیتکالاهای ژاپنی،محصولاتصنعتیاینکشورراکهدارایکیفیتینامطلوب بود،بهدرجهایازکیفیتارتقاءدادکهاینمحصولاتبازارهای جهانیرادرسیطرۀخوددرآورند. سپسدرادامۀکوششهایمربوط بهافزایشکیفیتمحصولها )بروندادها( بهتدریجکیفیتعناصر دیگرنظامهایتولیدی )طراحی تولید محصول،دروندادوفرایند( موردتوجهقرارگرفتوسرانجاممفهومکیفیتجامعومدیریتکیفیتجامعپدیدآمدوکاربردهایآندرصنعتوکشاورزیوسایرخدماتموردتوجهواقعشد(Bazargan, 1995).

2-3-2- مفهوم کیفیت

کلمهکیفیتازریشۀعربیکَیفَبهمعنیچگونگی، چونی،صفت،حالتوچگونگیچیزیاست .(عمید، 1376)برایکیفیت تعاریفگوناگونیازطرفصاحبنظرانارائهشدهاست. بااینحال کیفیتهمانندزیباییوخوبیواژهایاستکهباذهنیتسروکار دارد. بنابراینمعنیآنباتوجهبهذهنیتافرادمختلفتغییرمیکند. بدینسانهرفردممکناستدرچارچوبارزشهایموردنظرخود کیفیتراتعریفکردهودربارۀآنبهگونهایخاصقضاوتکند(Bazargan, 2001). درنظریهکلاسیککیفیتیکمحصولویایکخدمتومیزان تطبیقآنبااستانداردتعریفشدهاستوحدنهاییکیفیتدراین تعریفمیزانتطبیقمحصولیاخدمتموردنظربامشخصاتاعلام شدۀآنمحصولاست(Razani, 1994). "کیفیتدرجهتعالی،درجهانطباقبا استانداردها،نوعوویژگیهایتعالیدرونیوذاتی،برتریدرنوع، پالایشدرارتباطبااستاندارد،خصوصیات،صفاتویژهومطلوبو روشعملاست"(Ghoorchian, 1994). كیفیت خدمات، مفهومی چند وجهی است كه در نهایت در ذهن مشتریان مورد ارزیابی قرار می گیرد (Lehtinen, 1982). كیفیت خدمت اندازه و جهت مغایرت بین ادراك مشتری از خدمت و انتظارهای اوست (Grönroos, 2001). كیفیت خدمت، قضاوت همه جانبة مشتری دربارة ماهیت برتر خدمت نسبت به خدمات مشابه با مزیتهای برجستة آن است (Zeithaml,. et al, 2000). كیفیت خدمت، سازگاری پایدار با انتظارهای مشتری و شناخت انتظارهای او از خدمت خاص است .(Parasuraman, 1993) كمیسیونمشتركاعتباربخشیسازمانهایبهداشتی،كیفیترا چنینتعریفكردهاست : سطحقابلقبولازخدماتبهداشتی ارائهشدهبهافرادوجوامعكهاحتمالنتایجبهداشتیمطلوبراافزایشدهدومطابقبادانشحرفهایروزباشد(Lamei, 1384) .

کافمن و همکارانکیفیتراانطباقوضعموجودبااستانداردهایازقبل تعیینشدهومتناسببودنویژگیهایعناصرباانتظاراتمیدانند (Turani, 2001). کیفیت واژه ی رایج و آشنایی است که از مفهوم و نحوه ی کاربرد آن تفاسیر گوناگونی به عمل آمده است. اما وجه مشترک تمام تعاریف سازگاری کالا یا خدمت با انتظارات و نیازهای مشتری است. به عبارت دیگر کیفیت وقتی به دست می آید که تولید یا خدمت انتظارات مشتری(داخلی و خارجی) را براورده سازد. کیفیت از مشتری شروع می شود لذا هر گونه توجه به کالا یا خدمت بدون توجه به نظر مشتری الزاما کیفیت را به دنبال ندارد. بنابر این باید نظر مشتریان را جویا و از نیازهای آنان به خوبی آگاه شد و تولید ویا خدمت را مطابق با آن نیازها ارائه کرد(رحمانی، 1378).

2-3-3- انواع کیفیت

کیفیت به جهار قسمت عمده تقسیم می شود(Free man-Bell$ et al, 1994 )

1- کیفیت ارتباط: درک مشتریان، گوش دادن به آنها و ایجاد ارتباط دو سویه و مشورتی با آنان.

2- کیفیت تشخیص: آیا این درک به استاندارد هایی بارای تحویل آشکار خدمات مبدل شده است؟

3- کیفیت تحویل: آیا این استاندارد ها واقعا تحویل داده شده اند؟ و هنگامی یک شکست خدماتی پیش می آید، عملی جهت آن در نظر گرفته شده است؟

4- کیفیت کارکنان و سیستم ها: آیا کارکنان به درستی آموزش دیده اند؟ تشویق می شوند؟ به درستی مدیریت می شوند؟

درمجموعمیتوانگفت،رضایتمشتریازارزیابیشناختیوعاطفییكفردناشیمیشود،بهصورتیكهفردانتظاراتخودرابا عملكردادراكشدهمحصولیاخدماتمقایسهمیكند. اگرعملكردادراكشدهكمترازانتظاراتباشد،مشتریناراضیخواهدبودواگرعملكردادراكشدهفراترازانتظاراتمشتریباشد،مشتریراضیخواهدبود . واگرعملكردادراكشدهبرابرباانتظاراتمشتریباشد، مشتریدریكحالتخنثیوبیتفاوتقرارمیگیرد .

2-3-4- كیفیتخدمات

ماشینیككالایفیزیكیاستامانوعورفتاربامشتری یكخدمتمحسوبمیشود،بهدلیلهمینگستردگیوپیچیدگی،درطولدهههای60تا80طیفوسیعیازتعاریفدرارتباطباخدمتارائهشدهاست. بااینحال،تعریفجامعیازخدمتارائهنشدهاست. خدمتفرآیندیاستمشتملبریكسریازفعالیتهایكموبیشنامحسوسكهبهطورطبیعیامانهلزوماهمیشگی،درتعاملاتبینمشتریانوكاركنانویامنابعفیزیكییاكالاهاویاسیستمهای ارائهكنندهخدمت،رویدادهتاراهحلیبرایمسائلمشتریانباشد(Gronroos ,2000).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فشار مراقبتی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فشار مراقبتی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 48 کیلو بایت

تعداد صفحات : 25

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

فشار مراقبتی

در مبحث مراقبت اصطلاحی با عنوان "Family Caregiver" وجود دارد که به معنای مراقبت یکی از اعضای خانواده از عضو دیگر خانواده است. ولی اگر شخصی که مراقبت را ارائه می دهد یک متخصص مانند پرستار، پزشک، کاردرمانگر یا روانشناس باشد اصطلاح " professional Care" مطرح می شود (36, 68). تعاریف زیادی از مراقبت ارایه شده است. انجمن مراقبین خانواده آمریکا مراقبت توسط خانواده را این­گونه تعریف می­کند: « ارایه­ی حمایت­های ذهنی و فیزیکی لازم برای محافظت کردن از یکی از اعضای خانواده ». هوروویتز در سال 1958 تعریف جامع­تری را ارایه داد که دارای چهار بعد است:

1. مراقبت مستقیم (کمک کردن در لباس پوشیدن، مدیریت داروها)؛

2. مراقبت روانی (فراهم کردن حمایت اجتماعی و دلگرمی)؛

3. مراقبت به صورت میانجی­گری (گفتگو کردن با سایرین در مورد کسی که تحت مراقبت است)؛

4. مراقبت مالی (انجام امور مال بیمار و خرید و فروش­های او). (36, 68).

در خانواده ها معمولا" اولین کسی که نقش مراقبت را به عهده دارد همسر خانواده است و در صورتی­که امر مراقبت برای وی سنگین باشد، فرزندان نیز به کمک می­آیند. کان و پنرود اظهار می­کنند که اکثر مراقبین را به ترتیب زن، مرد، دختر و پسر در یک خانواده تشکیل می­دهند. براساس اطلاعات به­دست آمده از انجمن سالمندان ، 23 درصد از خانواده ها در طول 50 سال حداقل یک­بار مراقبت کردن از بیماری را به عهده دارند. مراقبت کردن در ارتباط هستند. و 80 درصد مراقبین جامعه اعضای همان خانواده می باشند. پترآرنو تخمین می زند هزینه­های مراقبت کردن از 306 بیلیون دلار در سال 2006 به بیش از 375 بیلیون دلار در سال 2009 رسیده است (67)

مراقبینی که بیماران آن­ها به بیماری­های مزمن مانند بیماری­های قلبی عروقی، سرطان، بیماری کلیوی مبتلا هستند و درمان آن­ها بیش از شش ماه طول می­کشد، عموما" درجاتی از ناامیدی را تجربه می­کنند. آینده­ی مراقب و بیمارش مشخص نیست و گاهی طول عمر بیمار به 92 سال می­رسد. در چنین شرایطی گاهی بیمار از مراقب خود درخواست می­کند که به زندگی وی پایان دهد. مراقبت طولانی مدت کار فرسایشی است و به صورت مزمن سبب استرس و به وجود آمدن علایم افسردگی در مراقب می­شود، به طوری که گاهی مراقب به شدت خسته می شود و از پای درمی آید (69).

بسیاری از افراد مراقبت کننده، مراقبت از بیمار خود را در روزهای اول به نام مراقبت نمی­شناسند و قبول ندارند. به عنوان مثال زمانی که نوه­ی شخصی، چمن های باغ را کوتاه می کند، به پدربزرگ خود در جهت حفظ انرژی­اش کمک کرده و باری را از روی دوش وی برداشته است. کمک­هایی که اعضای خانواده به پدر یا مادر خود می کنند، به صورت غیر­مستقیم وظایف آن­ها را انجام می­دهند. زمانی­که فرزندان خانواده­ای، کارهایی را در خانه انجام می­دهند، به صورت غیرمستقیم از بار کاری والدین کم می­کنند و این خود نوعی مراقبت محسوب می­شود. مراقبت شامل چهار مرحله است که هر مرحله ویژگی­های خاص خود را دارا می­باشد در مراقبت مرحله­ی اول شخص بیمار می شود و کم­کم در حال ضعیف­ شدن است، افراد خانواده غالبا" وظایف شخص بیمار را انجام می دهند (70, 71).

از مراقبت مرحله دوم به عنوان"مرحله­ی مراقبت طولانی " نیز یاد می­شود. در این مرحله، بیمار علاوه بر آن که در انجام وظایف خود ناتوان است، در انجام دادن کارهای مربوط به خود مانند بهداشت شخصی و رفتن به حمام، نظافت خانه، غذا درست کردن، خرید کردن نیز مشکل دارد. بیمار در این مرحله کاملا" وابسته نیست و می­تواند بعضی از کارهای خود را انجام دهد. بیمار می­تواند حرف بزند، تلفن کند، غذای آماده را بخورد و در تصمیم­گیری­ها شرکت کند. این مرحله طولانی­ترین مرحله­ی مراقبت است. برای مثال در بیماری که نارسایی کلیه دارد و همودیالیز می­شود، ممکن است همودیالیز بیمار 20-15 سال طول بکشد. در این زمان، بیمار همودیالیزی در مرحله دوم قرار دارد. نکته بسیار پر اهمیت این است که از شروع این مرحله مراقبین نیاز به حمایت دارند. هوهلر پیوستن مراقبین به انجمن­ها، سازمان­ها و گروه­های حمایتی را در این مرحله توصیه می­کند. به عنوان مثال انجمن­های آلزایمر در اکثر شهرها وجود دارد و مراقبین بیمار آلزایمری می­توانند به این مکان­ها مراجعه کرده و از مزایای آن استفاده کنند (70, 72, 73). فردی که از بیماری مراقبت می­کند، ممکن است در برآوردن نیازهایش به مشکل برخورده و به صورت دوره­ای احساس شکست کند. مراقبین نیاز به استراحت، مسافرت و نیرو­گرفتن مجدد دارند. (70, 71).

هوهلر از مرحله سوم مراقبت به عنوان « مرحله مراقبت با وظایف سنگین » یاد می­کند. در این مرحله از سلامتی مراقبین به شدت کاسته می­شود، چرا که در این زمان آ­ن­ها دو وظیفه­ی بسیار مهم دارند: اول مراقبت از بیمارشان و دوم مراقبت از خودشان. در این مرحله، شخص سومی باید مراقب را بررسی نماید تا مراقب از سلامتی خود غافل نشود. این شخص سوم معمولا" از طرف انجمن­های حمایتی به مراقب معرفی می­شود. در این مرحله، شخص حمایت­گر علاوه­ بر این­ که به مراقب و نیازهای وی می­پردازد، می بایست اندوه و پریشانی­های خانواده و اعضای آن را نیز بررسی کند و اقدامات لازم را انجام دهد (70, 72, 73).

در مرحله چهارم مراقبت، مراقب برای مرگ بیمار خود آماده می­شود و می­بایست در مورد مراقبت­های پایان عمر آموزش دیده باشد. مراقب در مورد مرگ و مردن به صورت کامل باید با بیمار خود صحبت کند. حتی اگر بیمار هوشیار نیست و به محیط اطراف خود آگاهی ندارد، می بایست این کار انجام پذیرد، چرا که حس شنوایی، آخرین حسی است که از بین می­رود. حمایت­گر باید در مورد مسایل روانی احتمالی با مراقب صحبت کند (). در این مرحله، مراقب باید با مشکلات روانی بسیار زیادی دست و پنجه نرم کند و خود را با آن­ها تطبیق دهد. چند مشکل بزرگ که در این مرحله سراغ مراقب می­آید در ابتدا عصبانیت است، مراقب به شدت پرخاشگر شده و در مرحله­ی انکار به سر می­برد. او نمی­تواند با مرگ بیمار خود کنار بیاید. مشکل دوم احساس گناه در مراقب است. او خود را مدام سرزنش می­کند که به خاطر مراقبت بد من، بیمارم به این روز افتاده و در حال مرگ است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:41 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرطان پستان

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرطان پستان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 57 کیلو بایت

تعداد صفحات : 47

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

سرطان پستان

سرطان پستان یكی از شایع ترین انواع سرطان است كه هرساله باعث مرگ و میر فراوانی در بین زنان و مردان می شود (68 و 69). سرطان پستان در ایالات متحده آمریکا یک مشکل عمده بهداشتی است (23) و پس از سرطان ریه دومین علت مرگ ناشی از سرطان ها می باشد (24 و 55 و 70). تخمین زده می شود سالانه 1/1 میلیون زن در سراسر جهان به سرطان پستان مبتلا شده و 410000 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند (38). همچنین در امریکا بیشتر از 190000زن و 1900 مرد در سال دچار این بیماری می شوند و 40000 نفر نیز در اثر سرطان پستان فوت می کنند (23). بالاترین وقوع سرطان پستان در اروپا و ایالات متحده گزارش شده است (71). این سرطان 26% تمام سرطان های تازه تشخیص داده شده در زنان را تشکیل داده و مسئول 15% مرگ های وابسته به سرطان در زنان می باشد (72). طبق آمارهای فعلی، خطر ابتلا به سرطان در طول عمر زن 1 به 8 است. هنگامی که این خطر در سنین مختلف در نظر گرفته شود، خطر ابتلا به سرطان پستان در سن 39 سالگی 1 در 210 ، و خطر ابتلا در سن 59 سالگی 1 در 26 است. تقریبا 80 % از موارد سرطان پستان، بعد از 50 سالگی تشخیص داده می شود (23).

سرطان وقتی بوجود می آید که DNA به عنوان سیستم کنترل کننده اعمال سلول، تغییر کرده و رشد و تقسیم سلول از کنترل خارج شود. به هنگام بروز سرطان رشد وتکثیر سلولها از مهار و کنترل خارج می شود و تعداد زیادی سلول جدید ایجاد می شود که به تدریج منجر به ایجاد توده یا تومور سرطانی می گردد (73). سرطان پستان در واقع تومورهای بدخیمی هستند که بطور معمول در سلول های اپی تلیالی لوبولی- مجرایی پستان به وجود می آیند و از طریق سیستم لنفاوی به گره های لنفاوی زیربغلی گسترش می یابند. پس از آن تومور می تواند به نواحی دور دست بدن نظیر ریه ها، کبد، استخوان و مغز متاستاز دهد. وجود سلول های سرطانی پستان در گره های لنفاوی زیربغلی نشان می دهد که رشد تومور تنها به نواحی مجاور پستان محدود نمی شود، بلکه تومور توانایی گسترش به نواحی دور دست را نیز دارد. اکثر سرطان های اولیه پستان آدنوکارسینوم هایی هستند که در ربع فوقانی خارجی پستان واقع می باشند (71).

سلول های سرطانی بر مبنای این که به غشا پایه تهاجم کرده و از آن عبور می کنند یا خیر می توانند سرطان مهاجم یا سرطان درجا باشند. که از سرطان های درجا می توان به کارسینوم لبولی و مجرایی درجا اشاره کرد، و از کارسینوم های تهاجمی پستان می توان به بیماری پاژه نوک پستان، کارسینوم مجرایی مهاجم، آدنوکارسینوم همراه با فیبروز، کارسینوم مدولاری، موسینی، پاپیلری، توبولار، لبولی تهاجمی و سرطان های نادر (آدنوئید کیستی، سلول اسکاموس آپوکرین) اشاره کرد (72 و74 و 75). کاسینوماهای پستان به دو گروه عمده مجرایی (حدود 85% سرطانهای پستان) و لوبولار (حدود 15% سرطانهای پستان) تقسیم شده که بیشتر به صورت غیر مهاجم یا مهاجم دیده می شوند (76).

توصیف سرطان پستان درجا بر فقدان تهاجم سلول ها به بافت همبند زمینه و محصور بودن آنها در محدوده طبیعی مجرا و لوبول تاکید دارد. به حالتی گفته می شود که در آن سلول های به ظاهر بدخیم تنها به ناحیه مجاری یا لوبولی پستان محدود بوده و به غشای زیرین نفوذ پیدا نکرده اند. کارسینوم درجای مجاری پستان (DCIS) به عنوان مقدمه و پیش درآمد ارتشاح یا نفوذ کارسینوم به نواحی مجاور در نظر گرفته می شود. بر حسب الگوی رشد سلول های اشغال کننده مجرا، ویژگی های هسته این سلول ها، فعالیت میتوزی، وجود نکروز و نوع میکروکلسیفیکاسیون ها، DCIS ها به سه نوع درجه بالا، بینابینی و درجه پایین طبقه بندی می شوند. DCIS های درجه پایین متداول بوده و در حالت عادی چند کانونه هستند. DCIS های درجه بالا به لحاظ شیوع در رده دوم قرار داشته و ساختمانی بهم پیوسته دارند و با میکروکلسیفیکاسیون بارز همراه می باشند (72 و 77).

کارسینوم درجای لوبولی (LCIS)از واحدهای لوبولی انتهایی منشا گرفته و تنها در پستان زنان تشکیل می شود. با تکثیر و ازدیاد سلول های غیرطبیعی جامد و اتساع واحدهای لوبولی مشخص می گردد (71). برخلاف DCIS معمولا به صورت تصادفی به وجود LCIS پی برده می شود، در حالت عادی با میکروکلسیفیکاسیون همراه نمی باشد و کمتر به کارسینوم ارتشاحی تبدیل می شود (72).

سرطان های پستان اکثراً (75%) از نوع کارسینوم های ارتشاحی مجاری پستان هستند (23 و 71). این تومورها از سیستم مجرا منشا گرفته و معمولا به بافت های اطراف هجوم می برند و غالبا یک توده سفت و نامنظم در پستان ایجاد می کنند (23). آن ها در حالت عادی به گره های لنفاوی منطقه و نواحی دورتر متاستاز می دهند. معمولا در دهه های 5 و 6 زندگی به صورت توده منفرد و سفت ایجاد می گردد. 5 تا 10 % موارد سرطان پستان را کارسینوم های لوبولی تشکیل می دهند، این کارسینوم ها معمولا به صورت یک لایه ضخیم گسترده در پستان تظاهر می یابند (71).

کارسینوم مدولاری 5% از سرطان های پستان را تشکیل می دهد که بیشتر در زنان جوانتر از 50 سال تشخیص داده می شود (23). نوعی از کارسینوم مجرایی مهاجم است، که از مجاری بزرگتر داخل پستان منشا می گیرد و حاوی ارتشاح لنفوسیتی متراکم است (78).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:41 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق زانو درد در سالمندان

مبانی نظری وپیشینه تحقیق زانو درد در سالمندان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 54 کیلو بایت

تعداد صفحات : 35

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

استوآرتریت-

انواع استوآرتریت-

استوآرتریت زانو-

عوامل مستعدکننده-

سالمندی-

درد زانو-

خودکارآمدی-

خودمدیریتی -

فهرست منابع-

زانو درد در سالمندان

استوآرتریت

استوآرتریت شایعترین بیماری مفاصل در سراسر دنیا و درگیری زانو شایعتر از بقیه مفاصل است.این بیماری بیشتر در افراد مسن دیده می شود. در برخی جوامع از جمله ایران ، به علت عادات خاص که سبب فشار بیشتر به مفصل زانو میشود، استوآرتریت زانو شایعتر بوده و در سنین پایین تر تظاهر می کند. تعداد زیادی از مراجعین به درمانگاه ها یا مطب پزشکان را بیماران با درد زانو تشکیل می دهند که رادیوگرافی انجام شده از آنها یا طبیعی است و یا تغییرات دژنراتیو را نشان می دهد. استوآرتریت (آرتریت دژنراتیو ، آرتروز ) بیماری پیشرونده ای است که مفاصل سینویال را مبتلا می کند . اکثر بیماران ، سن بالای ۶۵ سال دارند و در زنها شایعتر است (۵۲).

انواع استوآرتریت :

نوع اولیه ( ایدیوپاتیک ) : که در آن هیچ بیماری زمینه ای که در ایجاد بیماری نقش داشته باشد ، یافت نمی شود. درگیری مفاصل متعدد بوده و معمولا سیر آهسته تری دارد و پیش آگهی آن بهتر است.

نوع ثانویه : وقتی که یک فاکتور مستعد کننده زمینه ای به صورت موضعی یا عمومی در ایجاد بیماری نقش داشته باشد. درگیری تک مفصلی دارد .عوامل مستعد کننده در ایجاد بیماری شامل : علل متابولیک (دیابت) علل آناتومیک (تغییر شکل مفاصل )،علل تروماتیک ( شکستگی ، دررفتگی ،ضایعه رباط ) و علل التهابی ( آرتریت روماتویید ، آرتریت چرکی ) می باشند(۵۳). با پیشرفت پاتولوژی تدریجا علایم رادیولوژی ظاهر می شود. سیر بیماری آهسته است و معمولا چندین سال طول می کشد. در این مدت بیمار حملات چند روزه تا چند ماهه بروز علایم دارد و ارتباط مستقیمی بین علایم بالینی و رادیوگرافی وجود ندارد(۵۴).

استوآرتریت زانو :

زانو شایعترین مفصل درگیر در بدن می باشد . از نظر تشریحی، زانو به سه قسمت جداگانه تقسیم می شود که شامل تیبیوفمورال داخلی ، تیبیوفمورال خارجی و پاتلوفمورال است . درگیری قسمت داخلی و پاتلوفمورال به صورت جداگانه و یا توام شایعتر است . در زانوی طبیعی محور وزن بدن از مرکز مفصل تیبیوفمورال میگذرد اما در ضمن فعالیت که ۲-۳ برابر وزن بدن از زانو عبور میکند قسمت داخلی زانو بیشترین فشار را تحمل می کند و در خم شدن زانو فشار پاتلوفمورال به ۷-۸ برابر وزن بدن می رسد که دلیل گرفتاری بیشتر این دو قسمت از زانو در استئوآرتریت می باشد(۵۵).

بیماران مبتلا به استوآرتریت زانو در دو گروه قرار میگیرند :

  • جوانها ، درگیری یک زانو که به دلیل صدمات قبلی یا اعمال جراحی است.
  • افراد میانسال و مسن ، اغلب چاق و اکثرا زنها که درگیری قرینه مفاصل دیگر مثل دست دارند(۵۶).

عوامل مستعدکننده :

عواملی نظیر سن و جنس ، سابقه فامیلی ، چاقی ، استوپروز ،ضربه، فعالیت ها و مشاغل مختلف شانس استئوآرتریت را زیاد میکند .علاوه بر چاقی که عامل مستعدکننده در هر سه قسمت زانو است عوامل خطرآفرین دیگری هم وجود دارند. تغییرات جزیی در شکل مفصل ، ضایعه رباطها با تغییر مسیر انتقال وزن یا سطح تماس سبب بروز استوآرتریت زانو می شود .در مطالعات جدید اهمیت عوامل ژنتیکی و شغلی بررسی شده است . دو زانو نشستن در وضعیتی که وزن بدن روی زانو است عامل مستعدکننده درگیری مفصل تیبیوفمورال است . راه رفتن با کفش پاشنه بلند در خانمها سبب افزایش فشار مفصل پاتلوفمورال و قسمت داخلی زانو می شود. از این رو ممکن است زانو را مستعد استوآرتریت کند . درمان با استروژن بعد از سن ۵۰ سالگی عامل خطرساز نسبی است و سیگار کشیدن شانس ابتلا را کاهش می دهد(۵۷).

علایم بالینی :

تظاهرات بالینی عمده ی استئوآرتریت شامل درد و خشکی مفاصل و اختلال عملکرد می باشد. علل ایجاد درد شامل: التهاب غشای سینوویال، کشیدگی کپسول مفصل و تحریک پایانه عصبی می باشد. خشکی مفصل که بیشتر در هنگام صبح و پس از بیدارشدن وجود دارد، معمولا کمتر از ۳۰ دقیقه طول میکشد و با تحرک مفاصل ، کاهش می یابد.اختلال عملکرد به علت درد در هنگام حرکت و محدودیت تحرک ناشی از تغییرات ساختمانی در مفاصل، روی می دهد(۵۸).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:41 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی

پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 955 کیلو بایت

تعداد صفحات : 355

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی

دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 355 اسلاید

کتاب " مدیریت بازاریابی" تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی و همچنین مهمترین منبع طرح سوالات آزمون کارشناسی ارشد درس مدیریت بازاریابی مجموعه مدیریت میباشد. این فایل شامل پاورپوینت کل سیزده فصل این کتاب می باشد که در 355 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که هم می تواند به عنوان ارائه کلاسی و هم به عنوان خلاصه ای جامع و کامل جهت مطالعه و آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

فصل اول: معرفی بازاریابی

مقدمه

تعریف بازاریابی جدید

نیازها و خواسته ها

مبادله

بازار

ابعاد گوناگون مارکتینگ

مدیریت بازاریابی

انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی

تقاضای منفی

نبودن تقاضا

تقاضای پنهان

تقاضای تنزلی

تقاضای فصلی

تقاضای کامل

تقاضای بیش از حد

تقاضای ناسالم

گرایش بازاریابی و مفروضات عمده آن

مقایسه مفهوم قدیم و جدید بازاریابی

پایه های گرایش بازاریابی

سیستم بازار

عناصر محیط بازاریابی

استراتژی های رقابتی

روشهای رقابتی رهبران بازار

روشهای رقابتی دنباله رو های بازار

فصل دوم: برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

مقدمه

ارکان برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

سطوح سازمانی شرکتها

برنامه استراتژیک کلان شرکت

فلسفه وجودی شرکت

مواردی که فلسفه وجودی باید به دقت تعریف کند

شناسایی واحد های خود گردان

تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت سرمایه گذاری ها

روش گروه مشاوران بوستون

روش جنرال الکتریک

برنامه ریزی استراتژیک واحدها

رابطه میان برنامه ریزی استراتژیک و بازاریابی

فرایند بازاریابی

تجزیه و تحلیل فرصت های بازاریابی

جستجو و انتخاب بازارهای هدف

طراحی استراتژی بازاریابی

برنامه ریزی برای برنامه های بازاریابی

سازماندهی، اجراو کنترل کلیه فعالیت های بازاریابی

عناصر آمیخته بازاریابی

ماهیت و محتوای برنامه بازاریابی

فصل سوم: تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی

مقدمه

نکاتی که در تحقیقات بازاریابی،باید مورد توجه قرار گیرد

سیستم های اطلاعاتی بازاریابی

مزایای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی

کاربرد های تحقیقات بازاریابی

مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازاریابی

تعریف مساله

تعیین و تنظیم فرضیه ها

طراحی تحقیق

مشخص کردن نوع تحقیق

تعیین منابع کسب اطلاعات

داده های اولیه

داده های ثانویه

انواع تحقیق

طراحی و انتخاب نمونه

نمونه گیری احتمالی

نمونه گیری غیر احتمالی

نمونه گیری تصادفی ساده

نمونه گیری طبقه بندی شده

نمونه گیری خوشه ای

نمونه گیری منطقه ای

جمع آوری داده ها

مشاهده

نظر خواهی یا نظر سنجی

آزمایش

تجزیه و تحلیل، تعبیر، تفسیر و عرضه یافته ها

نحوه ارائه نتیجه تحقیق

فصل چهارم : رفتار مصرف کننده

فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

تشخیص مساله (نیاز)

جستجوی اطلاعات

منابع اطلاعات بیرونی یا خارجی

ارزیابی راه چاره ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید)

تصمیم خرید

رفتار پس از خرید

انواع حل مسأله خرید

عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید

عوامل فرهنگی-اجتماعی و گروه

عوامل روانی و فردی

عوامل موقعیتی

تاثیرات فرهنگی

تأثیرات طبقه اجتماعی

تأثیرات گروه های مرجع

تاثیرات خانواده وهمخانگی

انگیزه

ادراك

یادگیری

خودپنداری

سبک زندگی

تلقیات و برداشتها

آثار موقعیت خرید برروی فرایند تصمیم خرید

مشخصات اصلی خرید های سازمانی

فرایند تصمیم گیری خرید سازمانی

فصل پنجم: تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

مقدمه

مزایای تقسیم بازار

تقسیم بندی بازار چیست؟

معیارهای تقسیم بازار

روش ها و متغیرهای تقسیم بازار

تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی

تقسیم بازار بر اساس متغیر های جمعیت شناختی

تقسیم بازار بر اساس عوامل روان شناختی

تقسیم بازار بر اساس عوامل رفتاری

سبک زندگی و شخصیت

وضعیت وفاداری و انواع وفاداری

انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیت

طبقه بندی بازار به قسمت های کوچکتر

طبقه بندی اهداف

پنچ معیار اصلی قابل استفاده در طبقه بندی اهداف

استراتژی های انتخاب بازار هدف

استراتژی بازاریابی یکسان

استراتژی بازاریابی تفکیکی

استراتژی بازاریابی تمرکزی

عوامل مؤثر در انتخاب استراتژی بازاریابی

فصل ششم: پیش بینی فروش

مقدمه

تخمین اندازه و سهم بازار

تخمین نیازهای کل بازار

روش های پیش بینی فروش

روشهای کیفی

روشهای کمی

بررسی نظر هیات مدیران

روش دلفی

مزایا و معایب روش دلفی

بررسی نظر نیروی فروش

مزایا و معایب بررسی نظر نیروی فروش

بررسی قصد مصرف کنندگان از خرید

شبیه سازی آزمایش بازار

آزمایش بازار

تحلیل سری های زمانی

روش های کمی دیگر

تحلیل همبستگی

روش کمترین مجذور(رگراسیون)

روش قهقرایی چند متغیره(رگراسیون چند متغیره)

مسائل مربوط به پیش بینی

فصل هفتم: مدیریت محصولات

موضع یابی

توسعه استراتژی های موضع یابی محصول

آمیخته محصول

خط محصول

عرض و عمق محصول

پیوستگی آمیخته محصول

مدیریت محصولات جدید

فرایند توسعه محصول جدید

مراحل اصلی ایجاد و عرضه محصولات جدید

ایده یابی و ایده زایی

تصفیه ایده ها

توسعه و آزمایش مفهوم

توسعه استراتژی بازاریابی

بررسی تجاری

پیش بینی فروش

پیش بینی هزینه و سود

توسعه محصول

آزمایش بازار

تجاری کردن

منحنی عمر محصول

مرحله معرفی

مرحله رشد

مرحله بلوغ و اشباع

مرحله افول

عواملی که درمحصول باید مورد بررسی قراربگیرد

نامگذاری و مارك محصول

مارك گذاری تولدکننده

مارك گذاری خصوصی برای متقاضیان خرده فروش یاعمده فروش محصولات

استراتژیهای مارك گذاری

بسته بندی محصول

ضمانتنامه محصول

خدمات

فصل هشتم: کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان

مقدمه

جدیدترین قلمرو در بازاریابی

مفهوم جدید کیفیت

مفهوم جدید خدمت به مشتریان

راههایی برای افزودن ارزش با ارائه خدمات به مشتریان

اهمیت کیفیت محصول وارائه خدمات به مشتریان

تاثیرکیفیت محصول وارائه خدمات به مشتریان درآمیخته بازاریابی

تأثیرات کیفیت وخدمات برمحصول

تأثیرات کیفیت وخدمات برقیمت

تأثیرات کیفیت وخدمات برترفیع محصول

ارائه خدمات به مشتریان و متمایز بودن محصول

تأثیرات کیفیت وخدمات برتوزیع

نقش بخش بازاریابی در کیفیت محصول

برنامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان

مرحله اول: انتظارات مشتریان را درک کنید

مرحله دوم: برای مشتریان اولویت برقرار نمایید

مرحله سوم: اهداف خدمت را تعریف کنید

مرحله چهارم: در تمام سطوح سازمان تعهد به ارائه خدمات را ایجاد نمایید

مرحله پنجم: انتظارات مطلوب در مشتریان ایجاد کنید

مرحله ششم: ساختاری بنیادی برای ارائه خدمات ایجاد نمایید

مرحله هفتم: کارکنان را پرورش دهید

مرحله هشتم: رضایت مشتریان را اندازه گیری کنید

مرحله نهم: در جستجوی شکایت کنندگان برآیید.

فصل نهم: تعیین قیمت

مقدمه

وابستگی متقابل قیمت، محصول، ترفیع وتوزیع

قیمت گذاری درانواع بازارهای مختلف

قیمت گذاری درحالت رقابت کامل

قیمت گذاری درحالت رقابت انحصاری

قیمت گذاری درحالت رقابت انحصاری چندجانبه

قیمت گذاری درحالت انحصارکامل

تجزیه وتحلیل رابطه بین قیمت وتقاضا

تأثیرعوامل نامربوط به قیمت برتقاضا

فرایند قیمت گذاری

تحلیل وضعیت بازار

تخمین تقاضا

کشش پذیری

ارزیابی تقاضا در بازار

تغییرات منحنی تقاضا

تحلیل رقابت

انواع حساسیت تقاضا

چهارگروه عمومی رقابت قیمت

شناسایی موانع و محدودیت های قیمت گذاری

تعیین هدفهای قیمت گذاری

تحلیل توانمندی سود

تعیین سطوح قیمت اولیه

روشهای قیمت گذاری مبتنی یرتقاضا

قیمت گذاری ارزشی

قیمت گذاری پرمایه وگران

قیمت گذاری نفوذی

تفاوت قیمت گذاری تشخصی با پرمایه

قیمت گذاری با اعداد خرده

قیمت گذاری گروهی و ردیفی

قیمت گذاری جمعی یا بسته ای

قیمت گذاری پس رو

روشهای قیمت گذاری مبتنی برقیمت تمام شده وسود

قیمت گذاری براساس منحنی تجربه

روشهای قیمت گذاری مبتنی بر رقابت

تعدیل ومدیریت قیمتها

انواع تخفیفها

فصل دهم: سیستم و مدیریت توزیع

تعریف توزیع

مدیریت کانال های توزیع

انواع واسطه ها

مراحل تصمیمات مهم در طراحی کانال های توزیع

مراحل طراحی کانال های توزیع

عوامل شناسایی کانال های مختلف

ارزیابی و گزینش کانالها

ارزیابی و گزینش کانالها

کانالهای اصلی توزیع

شبکه توزیع

خرده فروشها

عمده فروشها

دلالها و کارگزاران

اساس طبقه بندی واسطه های خرده فروش

انواع عمده فروشها

مهم ترین انواع کارگزاران

مدیریت توزیع فیزیکی

وظایف توزیع فیزیکی

فصل یازدهم: فعالیتهای ترفیعی وتشویقی

مقدمه

فرآیند ارتباطات

عوامل موثردرترکیب ترفیع

اجزای آمیخته ترفیع وتشویق

گامهای اصلی برنامه تبلیغات آگهیها

مشخص کردن هدف

تصمیمات درمورد بودجه اگهی

تصمیمات درموردپیام

تصمیمات درموردرسانه گروهی

ارزیابی عملیات آگهی دررسانه

پیشبردفروش

تصمیمات اصلی درامور پیشبرد فروش

ایجاد برنامه پیشبردفروش

اهداف روابط عمومی

مراحل تعیین زمان ونحوه استفاده ازروابط عمومی

فروش حضوری

مزیت فروش حضوری

انواع مشاغل فروش

فرآینداستراتژیک فروش حضوری

عوامل موثردرترکیب ترفیع

مراحلی که درانتخاب فروشندگان مهم است

سه گام اصلی درانتخاب نیروی فروش

روشهای متداول پرداخت دستمزد به نیروی فروش

فصل دوازدهم: انواع بازاریابی

مقدمه

انواع بازاریابی

بازاریابی خود(شخصی)

بازاریابی سازمان

بازاریابی مکان

بازاریابی ایده

بازاریابی خدماتی

ویژگی امورخدماتی

آمیخته بازاریابی خدمات

بازاریابی در سازمانهای غیرتجاری

اهمیت بازاریابی غیر تجاری

ایجاد برنامه استراتژیک برای بازاریابی غیرتجاری

تجزیه وتحلیل بازارهدف

برنامه ریزی محصول

تعیین قیمت

سیستم توزیع

برنامه های ترفیع فروش

اجرای برنامه های عملیاتی

فصل سیزدهم: بازاریابی بین المللی

مقدمه

اهمیت بازارهای جهانی

استراتژی همگانی یا ویژه

مراحل عمده تصمیم گیری دربازاریابی بین الملل

ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی

سیستم بازرگانی بین المللی

وضعیت اقتصادی

وضعیت سیاسی-قانونی کشورها

وضعیت فرهنگی

تصمیم به فعالیت در سطح بین الملل

تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین الملل

تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین الملل

استراتژی صادرات

همکاری مشترک

سرمایه گذاری مستقیم

انواع صادرات

صادرات غیرمستقیم

صادرات مستقیم

انواع همکاری مشترک

همکاری مشترك از طریق واگذاری امتیازی خاص

قرارداد تولید

قرارداد همکاری در مدیریت

همکاری به صورت مالکیت مشترك

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت نقد شوندگی در بازارهای مالی

پاورپوینت نقد شوندگی در بازارهای مالی

دسته بندی : مدیریت مالی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 675 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت نقد شوندگی در بازارهای مالی

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی- مدیریت سرمایه گذاری- سمینار در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 26 اسلاید

این فایل در زمینه " نقد شوندگی در بازارهای مالی " می باشد که در حجم 26 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی ، مدیریت سرمایه گذاری و سمینار در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تعریف نقدشوندگی

عمق بازا

عرض بازار

تاثیرات مثبت و منفی اقتصاد جهانی بر نقد شوندگی

نقدشوندگی در بازارههای ثانویه

سیاه چال های نقد شوندگی

تاثیر نهادهای مالی در نقدشوندگی

تاثیر بازارهای مالی(تامین نقدینگی شرکتها بر نقد شوندگی)

اثرات تصمیمات شرکتها در نقد شوندگی

بازار سرمایه و نقد شوندگی

ویژگی های بازار های با نقد شوندگی بالا

عوامل موثر بر نقد شوندگی در بازارهای مالی

عوامل موثر بر نقد شوندگی در بورس

ریسک مدل و نقدشوندگی

عوامل مرتبط با نقدشوندگی در بازار مختلف

کاربردهای نقدشوندگی در ارزش گذاری شرکت ها

اثر قصور شرکت و نقد شوندگی

نقدشوندگی موثر بر بازده مورد انتظار دارایی ها

معیار آمیهود

رابطه بین قیمت و تعداد سهام معامله شده با عرض و عمق بازار

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی (SWIFT )

پاورپوینت انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی (SWIFT )

دسته بندی : مدیریت مالی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 1.767 مگا بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی ((SWIFT

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی- مدیریت سرمایه گذاری- سمینار در مسائل مالی- سازمانهای پولی و مالی بین الملل)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 33 اسلاید

این فایل در زمینه " انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی ((SWIFT " می باشد که در حجم 33 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی ، مدیریت سرمایه گذاری ، سمینار در مسائل مالی و سازمانهای پولی و مالی بین الملل رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تاریخچه سوئیفت

مرکز سوئیفت

اعضا سوئیفت

سازمان سوئیفت

مزایای سوئیفت

معایب سوئیفت

شرایط پذیرش عضویت یک کشور در سوئیفت

عضویت بانک‌های ایرانی در سوئیفت

انواع پیام‌های سوئیفتی

منابع اطلاعاتی سوئیفت

سوئیفت کد

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات