پایان نامه بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی و سبک های یادگیری در دانشجویان

پایان نامه بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی و سبک های یادگیری در دانشجویان

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 4.182 مگا بایت

تعداد صفحات : 164

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب

چكیده

فصل اول: كلیات طرح

مقدمه

1-1 بیان مسئله

1-2 اهداف تحقیق

1-3اهمیت و ضرورت تحقیق

1-4 سوالات تحقیق

1-5 فرضیه های تحقیق

1-6 متغیرهای مورد تحقیق

1-7 تعریف نظری وعملیاتی متغیرهای تحقیق

1-8 تعریف عملیاتی متغیرها.

1-9 چهارچوب نظری تحقیق

فصل دوم: پیشینه تحقیق

مقدمه.

الف- مرور مبانی نظری تحقیق

2-1 تعریف یادگیری.

2-2 سطوح یادگیری

2-3 تفاوت های فردی در یادگیری.

2-4 تعریف شناخت و فراشناخت

2-5 راهبردهای شناختی و فراشناختی

2-6 تفاوت سبك های یادگیری با سبك های شناختی

2-7 ویژگی های اساسی سبك های شناختی

2-8 انواع سبك های یادگیری شناختی

2-9 سبك های یادگیری و شناختی

2-10 تعریف سبك یادگیری و شناختی

2-11 نظریه های سبك شناختی

2-12 انواع سبك های یادگیری

2-13 انواع سبك های شناختی

2-14 سبك های عاطفی.

2-15 سبك های زیستی

2-16مبانی نظری ریخت های شخصیتی

2-16-1 تعریف شخصیت

2-16-2 ریخت شخصیتی

2-17 طبقه بندی ریختهای شخصیتی بر اساس ویژگی های جسمانی

2-17-1 طبقه بندی كرچمر

2-18 طبقه بندی ریختهای شخصیتی بر اساس رویكرد روان تحلیل گری

2-18-1 نظریه فروید

2-18-2ریختهای شخصیتی یونگ

2-18-3 ریختهای شخصیتی مایرز و بریگز

2-19 رویكرد صفات: وراثت شناسی شخصیت

2-20 شناسایی ابعاد شخصیت

2-21 نظریه بازداری

2-22 نظریه انگیختگی

2-22-1 نظریه انگیختگی و درون گرایی- برون گرایی

2-23 روان رنجورخویی

2-23-1 فعالیت خودكار و روان رنجورخویی

2-24 روان پریش خویی

2-24-1 هورمون ها و روان پریش خویی

2-25 طبقه بندی ریختهای شخصیتی بر اساس نظریه های صفت

2-25-1 ریختهای(صفات) شخصیتی آلپورت

2-25-2 صفات شخصیتی كتل

2-25-3 الگوی پنج عاملی رابرت مك كری و پل كوستا.

2-26 طبقه بندی ریختهای شخصیتی بر اساس نظریه های انتخاب شغل و حرفه.

2-26-1 نظریه خصیصه – عامل

2-26-2 نظریه رو.

2-26-3 نظریه هالند

2-26-4 ریختهای شخصیتی هالند

2-26-5 محیط های شغلی هالند

2-27 یافته های تحقیق

2-27-1 رابطه بین ریختهای شخصیتی و سبك های یادگیری

2-27-2 رابطه بین ریختهای شخصیتی با جنس

2-27-3 رابطه بین سبك های یادگیری با جنس

2-27-4 رابطه بین ریختهای شخصیتی با گرایش های تحصیلی و شغلی

2-27-5 رابطه بین سبك های یادگیری با گرایش های تحصیلی و شغلی.

2-28 نقد موضع گیری ها و تحقیقات به انجام رسیده.

2-29 مرور تحقیقات قبلی

2-29-1 مروری بر پژوهشهای وابسته به سبك های یادگیری و ابعاد شخصیت

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1 نوع تحقیق

3-2 جامعه آماری

3-3 حجم نمونه پژوهش

3-4روش نمونه گیری

3-5 ابزارهای مورد استفاده.

3-6 شیوه اجرای تحقیق

3-7 روش های آماری و طرق تحقیق

3-8 شاخص های پایانی آزمون

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

مقدمه.

4-1 توصیف آماری داده ها

4-2 استنباط آماری داده ها

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

5-1 نگاه اجمالی به تحقیق انجام شده

5-2 بحث

5-3 نتیجه گیری

5-4 محدودیت های تحقیق

5-5 پیشنهادها

5-6 پیشنهادهای كاربردی

فهرست منابع و مآخذ

ضمائم



فهرست جداول

جدول 2-1 سبك های یادگیری كلب و فری

جدول 4-1 شاخص های گرایش مركزی و پراكندگی متغیرها

جدول 4-2 توزیع فراوانی متغیر مفهوم سازی انتزاعی

جدول 4-3 توزیع فراوانی متغیر آزمایشگری فعال

جدول 4-4 توزیع فراوانی متغیر مشاهده تأملی

جدول 4-5 توزیع فراوانی متغیر تجربه عینی

جدول 4-6 توزیع فراوانی متغیر تأملی – آزمایشگری فعال

جدول 4-7 توزیع فراوانی متغیر تجربه عینی – مفهوم سازی انتزاعی

جدول 4-8 بین سبك های یادگیری و ابعاد شخصیتی روان رنجور خویی رابطه وجود دارد

جدول 4-9 بین سبك های یادگیری و ابعاد شخصیتی درون و برون گرایی رابطه وجود دارد.

جدول 4-10 بین سبك های یادگیری و ابعاد شخصیتی روان پریش خویی رابطه وجود دارد.

جدول 4-11 بین ریختهای شخصیتی و جنسیت رابطه وجود دارد.

جدول 4-12 بین سبك های یادگیری و جنسیت رابطه وجود دارد

فهرست اشكال

شكل 2-1 انواع سبك های یادگیری هانی و مامفورد

شكل 2-2 الگوی تجربی یادگیری: كلب و فری (1975) نقل از تنانت(1997)

شكل 2-3 مدل ریختهای شخصیتی مایرز بریگز

شكل 2-4 سلسله مراتب سازمان شخصیت.

شكل 2-5 رابطه بین دو بعد شخصیت بر مبنای تحلیل عوامل و مزاج های چهارگانه علماییونان

شكل 2-6 صفات تشكیل دهنده مفهوم تیپ برون گرایی

شكل 2-7 صفات تشكیل دهنده تیپ روان رنجور خویی

شكل 2-8 صفات تشكیل دهنده تیپ روان پریشخویی

چكیده:

پژوهش حاضر با هدف پاسخ دادن به این سوال اجرا شد كه آیا بین سبكهای یادگیری و ابعاد شخصیتی دانشجویان زن مقطع كارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی ترم های اول و سوم تفاوت وجود دارد یا خیر. در این پژهش نمونه ای به حجم 150 نفر انتخاب شد كه این تعداد از دانشكده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركزی بودند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه سبك یادگیری كلب(LSI) و پرسشنامه شخصیتی آیزنك (EPQ) بود. برای تحلیل نتایج این پژوهش از روش آماری خی دو X2استفاده شد.

نتایج حاصل نشان داد كه : (1) بین سبك های یادگیری دانشجویان از لحاظ آماری تفاوت معناداری وجود داشت.(2) بین سبك های یادگیری و ابعاد شخصیتی از لحاظ آماری رابطه وجود داشت. دانشجویان دارای سبك یادگیری واگرا و انطباق یابنده بیشتر تمایل به برون گرایی داشتند و دانشجویان دارای سبك یادگیری همگرا و جذب كننده، بیشتر تمایل به درون گرایی. همچنین، بین سبك های یادگیری و ابعاد روان رنجور خویی در هر دو جنس از لحاظ آماری رابطه ای وجود نداشت.

مقدمه

در گذشته تصور بر این بود كه هوش ذاتی فرد، كه از والدین به ارث می‌رسد، عامل مهمیادگیری[1]است. در حال حاضر بر این باورند كه بخش مهمی از رفتارهای هوشمندانه را كاركردهای شناختی تشكیل می‌دهد و كاركردهای شناختی، اكتسابی و تغییرپذیر محسوب می‌شود (سیف ، 1376).

از اواخر دهه 1970 به بعد، بحث در موردسبك‌های یادگیری[2]رونق پیدا كرد. از سبك‌های یادگیری تعاریف گوناگونی ارائه شده است. با وجودی كه از این اصطلاح به طرق گوناگونی تعریف به عمل آمده، ولی عمدتاً بر این نكته تأكید می شود كه سبك‌های یادگیری شامل باورها یا اعتقادات، رجحانها و رفتارهایی است كه افراد بكار می‌برند تا در موقعیت یادگیری به خود كمك كنند (حسینی، 1377).

از سویی، بسیاری از مربیان بر این باورند كه سبك‌های یادگیری، بر خود یادگیری تأثیر می‌گذارد و از دیگر سو، این نكته كهشخصیت[3]بر روی یادگیری افراد تأثیر می‌گذارد، برای معلمان و مربیان موضوع تازه ای نیست. تجربیات كلاس‌های درس نشان داده است كهمتغیرهای شناختیبه تنهایی تعیین كننده پیشرفت افراد نیست. این متغیرها با نگرشها و علائق افراد، انگیزش‌ها و حیطه گسترده‌ای از پاسخ‌های هیجانی، مثل برانگیختگی، هم حسی و شاید بیش از همه این‌ها با اضطراب ، در ارتباط متقابل می باشد در واقع ، ارتباط ویژه ای بین اضطراب و یادگیری وجود دارد.اضطراب به همان صورت كه در چگونگی یادگیری افراد اثر دارد، در شرایط امتحان، روی یادآوری مطالب نیز تأثیر می‌گذارد. همچنان طبق نظریه صفات، عده‌ای از افراد بطور سرشتی، سطوح بالایی از اضطراب را به نسبت افراد دیگر تجربه می‌نمایند، تا آن حد كه می‌توان آن را بعنوان یك مؤلفة پایدار ابعاد شخصیتی در نظر گرفت (فونتانا[4]، 1995).

در زمینه سبك های یادگیری و صفات شخصیتی نیز تحقیقات به این نتیجه رسیده است كه همه عناصر سبك های یادگیری حداقل با یكی از صفات شخصیتی در ارتباط است (جكسون[5]و جونز[6]1996 ص 293). علاوه بر این، فورنهام[7](1993) بطور دقیق پیشنهاد می‌كند كه "سبك‌های یادگیری، زیرمجموعه شخصیت هستند" (همان منبع، ص 293). اتكینسون[8]، مورل[9]و وینترز[10](1990) گزارش كرده‌اند كه "بین سبك‌های یادگیری و تیپ‌های شخصیتی شغلی ارتباط وجود دارد"(همان منبع، ص 293). نهایتاً ، افراد دارای تیپ‌های شخصیتی متفاوت، دارای سبك یادگیری منحصر به خود هستند.

با توجه به این نكته، هدف پژوهش حاضر، مقایسه سبك‌های یادگیری و تیپ‌های شخصیتی دانشجویان، در رشته تحصیلی روانشناسی مقطع كارشناسی است. به این امید كه این نتایج برای دست اندركاران دانشگاهها و سایر مراكز آموزشی مفید باشد و نكاتی را جهت بهبود وضعیت یادگیری ارائه نماید.

1-1 بیـان مسئلـه :

دیدگاه روانشناسی معاصر، ذهن انسان را بعنوان نظام پیچیده‌ای از فرآیندهای متعامل در نظر می‌گیرد كه اطلاعات مختلف را به شیوه‌های متفاوتی پردازش می‌نماید. سبك‌های مختلف یادگیری درواقع بیان كننده نحوه پردازش اطلاعات در مقابل محرك‌های گوناگون می‌باشد. در عین حال كه افراد در موقعیت‌های گوناگون، اطلاعات را با توجه به شرایط محیطی پردازش می‌نمایند، دارای كلیتی یكپارچه و خاص خود هستند و این كلیت، دارای ویژگی‌های كم و بیش باثبات و پایدار است. افراد با توجه به این ویژگی‌های كم و بیش باثبات و پایدار، به صورت منحصر به فرد عمل می‌نمایند. این‌گونه عمل كردن، برخورد با محیط و با موقعیت‌های یادگیری، تابع سبك یادگیری است و در نهایت سبك یادگیری، تابع ویژگی های شخصیتی كم و بیش ثابت و پایدار می باشد.


[1]- Learning

[2]- Learningstyle

[3]- Personality

[4]- Fontana, D.

[5]- Jackson, C.

[6]-Jones ,L.M.

[7]- Furnham, A.

[8]- Atkinson ,G.

[9]- Murrell, P.H.

[10]- Winters, M.R.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:19 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه تاثیر روان درمانی بین فردی بر درمان افسردگی نوجوانان

پایان نامه تاثیر روان درمانی بین فردی بر درمان افسردگی نوجوانان

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 192 کیلو بایت

تعداد صفحات : 59

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست

فصل اول (مقدمه).

مقدمه.

فصل دوم (روان‌درمانی بین فردی بر درمان افسردگی نوجوانان).

منطق رشد و گسترشIPT-A..

شواهد تجربی..

نیاز بالینی..

تناسب رشدی..

انطباق با نسخه بزرگسال: چگونهIPT-AازIPTمتمایز می‌گردد؟.

شواهد تجربی برایIPT-A(پیشینه پژوهش)

روش پژوهش....

درمان IPT-A..

انتخاب بیمار

عوامل مشترک...

دوره درمان..

مرحله اولیه.

بحث ویژه

حوزه‌های مساله ساز بین فردی..

حوزه مساله ساز1: مجادله‌های بین فردی..

مرحله پایانی..

آموزش مهارت‌های رفتاری اجتماعی..

الگوبرداری..

تمرین رفتار

بازخورد درباره عملکرد.

تکالیف خانگی..

آموزش مهارت‌های ادراک اجتماعی..

آموزش خودآموزی..

حل مسئله اجتماعی..

آموزش تفکر مثبت و سودمند.

آموزش آرمیدگی..

شیوه جمع‌آوری داده‌ها

تدابیر تشخیصی..

تدابیر درمانی..

یافته‌های پژوهش....

فصل سوم (نتیجه گیری).

بحث و نتیجه‌گیری..

منابع..

-------------------------------------------

مقدمه
گستره‌ای از مداخلات روانی- اجتماعی و پزشکی برای درمان افسردگی نوجوانان وجود دارد. متاسفانه در زمینه ارزیابی کارآیی این درمان‌ها مطالعات کمی صورت گرفته است. تا به امروز آزمایش‌های بالینی کنترل شده تصادفی درمان‌های فردی برای افسردگی نوجوانان شامل فلوکسی‌تین (امسلی و دیگران، 1997)، پاروکزتین (کلین، 1999)، درمان شناختی رفتاری (برنت و دیگران، 1997) و روان درمانی بین فردی (موفسون و دیگران، 1999) بوده است. برخی از مطالعات براثر بخشی گروه درمانی در درمان افسردگی نوجوان تاکید کرده‌اند (لوینسون و دیگران 1990، کلارک و دیگران، 1995). افسردگی به عنوان یک اختلال متعارف در میان نوجوانان (بریماهر و دیگران، 1996، پراسر و مک-آردل، 1996)- اغلب شامل یک دوره بالینی مزمن و عودکننده است (لوینسون و دیگران، 1993). نرخ شیوع علائم افسردگی و اختلالات افسرده‌ساز از 8/0 تا 3/1 درصد است (مافسون و دورتا، 2000)، اطلاعات بالینی و همه گیرشناسی نشان داده است در حالی که نوجوانان افسرده جمعیت عظیمی را به خود اختصاص داده‌اند، خدمات درمانی چندانی دریافت نمی‌کنند (برنز، 1991، کلر و دیگران، 1991، هابرمن، 1992، وو و دیگران، 1999). تعداد کمی ازنوجوانان افسرده نیازمند به دریافت خدمات درمانی تشخیص داده می‌شوند که البته از آن تعداد نیز به ندرت خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند. نرخ پایین درمان در نوجوانان، می‌تواند از طریق دستیابی محدود آنان به مراکز درمانی و یا عدم استفاده آنان از مراکز سلامت روانی تبین شود. ایجاد و گسترش درمان‌هایی که برای نوجوانان افسرده کوتاه مدت و قابل اجرا باشد، ضرورتی انکارناپذیر است. با توجه به نرخ بالای خلق افسرده و اختلالات افسرده‌ساز در جمعیت نوجوان و مسیرهای رشدی منفی مربوط به افسردگی نوجوان، این حوزه توجه قابل ملاحظه‌ای در مداخلات درمانی به خود اختصاص داده است.

روان درمانی بین فردی برای نوجوانان افسرده یا IPT-A یک انطباق روان‌درمانی بین فردی است. IPT یک درمان کوتاه مدت است که برای بزرگسالان افسرده گسترش یافته و مورد ارزیابی قرار گرفته است (کلرمن و دیگران، 1984، نقل از مافسون و دورتا، 2000) . کانون توجه IPT بر نشانگان افسرده‌ساز بیماران و بافت بین فردی کنونی آنان صرفنظر از سبب‌شناسی این اختلال است. بنابراین، اهداف کلی IPT شامل کاهش نشانگان افسردگی و بهبود کارکرد بین فردی است. خاستگاه‌های نظری این شیوه درمانی را می‌توان در مکاتب فکری بین فردی و به ویژه در آموزش‌های هری استاک سالیوان و آدولف میر جستجو کرد. رویکرد بین فردی، نسبت به مفهوم سازی و درمان افسردگی از پشتوانه پژوهشی خوبی نیز برخوردار است (هامن، 1999، جوینر، کوین و بلالوک، 1999). مطالعات نشان داده‌اند که افسردگی حتی در سطوح نیمه بالینی با مسائل بین فردی و تجربه استرس بین فردی، رابطه نشان می‌دهد (مافسون و دورتا، 2000، پویگ- آنتیچ و دیگران، 1993، آسلتین، گور و کولتن، 1994، استادر و هوکاسون، 1998). علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که تجارب بین فردی اغلب عوامل آشکار ساز شروع افسردگی هستند (هامن، 1999)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:19 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مدلسازی و ارزیابی سیستم های اطلاعاتی با استفاده از شبکه های پتری رنگی فازی

مدلسازی و ارزیابی سیستم های اطلاعاتی با استفاده از شبکه های پتری رنگی فازی

دسته بندی : کامپیوتر

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 681 کیلو بایت

تعداد صفحات : 18

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست

چکیده.

مقدمه.

بستر انجام کار.

شبکه پتری

شبکه پتری رنگی

شبکه پتری فازی

کارهای مرتبط.

متد پیشنهادی.

الگوریتم پیشنهادی.

مطالعه موردی.

نتیجه گیری.

چکیده

زبان مدلسازی یکپارچه (UML) جهت رسیدگی به نیازهای وظیفه مندی در مهندسی نرم افزار مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند انجمن مدیریت شیئ (OMG )زیر نمایه کارائی را جهت پشتیبانی از نیازهای غیروظیفه مندی در سال 2002 مطرح نمود، لیکن جهت ارزیابی کارائی نیاز به یک مدل رسمی ضروری می باشد. شبکه پتری با بهره گیری از پشتوانه ریاضی جهت مدلسازی رفتار در این زمینه مفید می باشد. از سوی دیگر با توجه به ماهیت غیرقطعی اطلاعات در سیستمهای اطلاعاتی ، استفاده از متغیرهای زبانی و منطق فازی دقت بالاتری را در محاسبات مربوط به ارزیابی کارائی سیستم به همراه خواهد داشت. در این مقاله با تبدیل مدل واقعی به مدل رسمی(F_CPN) امکان ارزیابی کارائی سیستم را بر روی مدل رسمی فراهم می نمائیم. با استفاده از منطق فازی و تحلیل بازخورد قبل از مرحله پیاده سازی می توان کارائی سیستم را بهبود بخشید. با بررسی نتایج ملاحظه می نماییم رویکرد فازی موجب بهبود کارائی می گردد.

كلمات كلیدی:

ارزیابی كارائی،زبان مدلسازی یكپارچه،سیستم های فازی و شبكه پتری رنگی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

لینک دانلود پایان نامه تحلیل پارامتریك رفتار لرزه ای عوارض توپوگرافی مثلثی شکل در فضای زمان

لینک دانلود پایان نامه تحلیل پارامتریك رفتار لرزه ای عوارض توپوگرافی مثلثی شکل در فضای زمان

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 11.443 مگا بایت

تعداد صفحات : 143

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

1- مقدمه

تجربیات بدست آمده از خرابیهای زلزله های اخیر نشان دهنده اهمیت تاثیر شرایط محلی خاک وتوپوگرافی سطحی و شرایط ساختگاه بر شدت و وسعت خرابی ساختمانها و توزیع مکانی آنها حین زلزله می باشد. بررسی تاثیر شرایط ساختگاه در برابر امواج لرزه ای، از جمله مباحث مهم در زمینه دانش مهندسی زلزله می باشد. فلسفه اهمیت این موضوع، الگوهای رفتاری پیچیده عوارض توپوگرافی بوده که منجر به ایجاد تفاوتهای قابل ملاحظه ای بین امواج گسیل شده از چشمه و امواج رسیده به سطح زمین می شود. شرایط ساختگاه و توپوگرافی می تواند بر تمام پارامترهای مهم یک جنبش نیرومند زمین از قبیل دامنه، محتوای فرکانس، مدت و غیره اثر گذار باشد. اثرات محلی ساختگاه نقش مهمی در” طراحی مقاوم در برابر زلزله” ایفا نموده و بایستی بصورت مجزا با آن برخورد گردد.. مهندسان بطور سنتی، چنین اثراتی را با استفاده از مدلهای ساده مبتنی بر توصیف 1D از پروفیل محلی خاک و انتشار امواج لرزه‌ای و با موفقیت ارزیابی نموده‌اند لذا ساختگاهایی برای این نوع مدلسازی مناسب خواهند بود که از گستردگی نسبتأ وسیعی در پهنای منطقه مورد مطالعه نسبت به ضخامت لایه رسوبی برخوردار باشند. لیکن حوادث اخیر نظیر زلزله هیوگوکن نانبو ژاپن با کمربند باریک خسارت تشدید یافته خود که شهر کوبه را قطع می‌نمود و سبب مرگ 6000 تن گردید، پیچیدگی قابل ملاحظه در الگوهای تقویت لرزه‌ای حاصل از اثرات ساختگاهی 2D و 3D آشکار ساخت. دقیق نبودن و تخمین دست پایین شدت زلزله های مخرب حاصل از آنالیزهای یک بعدی می تواند در تخمین خسارات وارده بحرانی و خطرساز باشد چرا که اثرات ساختگاهی 2D و 3D در دره‌های رسوبی پر شده و یا بر روی توپوگرافی‌هایی که شهرها آنجا واقع شده‌اند بیشتر بوقوع می‌پیوندد.

در یک طبقه‌بندی کلی می‌توان ناهمواریهای موجود در یک ساختگاه را به "ناهمواریهای زیرسطحی" و "ناهمواریهای سطحی" طبقه‌بندی نمود. هر دو نوع ناهمواریها منجر به افزایش دامنه و نیز تداوم حرکات بر روی سطح زمین در اثر عبور امواج زلزله می‌گردند، لیکن از نقطه‌نظر مهندسی تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین عوارض سطحی و ناهمواریهای زیرسطحی وجود دارد و از سوی دیگر حتی درون یک دسته مشخص نظیر ناهمواریهای زیرسطحی نیز الگوی تقویت بشدت به وضعیت زمین‌شناسی سطحی وابسته است.

فعالیتهای قابل توجهی از سوی محققین در جهت رسیدن به درکی جامع از رفتار ناهمواریهای سطحی در برابر امواج لرزه ای زمین صورت گرفته است ولی در این زمینه نتیجه ای قطعی و کاربردی به گونه ای که قابل استفاده در آیین نامه های مهندسی باشد ارائه نشده است.

هدف اصلی از انجام این تحقیق برطرف نمودن این کمبود و حداقل در حوزه نتایج حاصل از مدلهای عددی می‌باشد آنچه که در این تحقیق بطور مشخص مورد بررسی قرار خواهد گرفت ارزیابی رفتار لرزه‌ای عوارض روسطحی (توپوگرافی) تحت اثر بارهای لرزه‌ای از طریق انجام مطالعات پارامتریک بر روی گستره وسیعی از اشکال هندسی رایج، مرسوم و قابل تطابق با طبیعت و با فرض رفتار خطی می‌باشد. از میان پارامترهای موثر بر رفتار لرزه‌ای عوارض توپوگرافی یعنی مشخصات هندسی، ژئومکانیکی و حرکت ورودی، بیشتر تمرکز در این تحقیق بر مشخصات هندسی خواهد بود. پارامترهای هندسی را به اشکال مختلفی می‌توان در مطالعات پارامتریک مورد توجه قرار داد لیکن رویه رایج و عرف متداول آن است که با معرفی پارامترهای بی‌بعد (نظیر ضرایب شکل یا فرکانس بی‌بعد یا زمان بی‌بعد) و در واقع تلفیق تعدادی از پارامترها با هم، هم تعداد تحلیلهای لازم را کاهش داد و هم وابستگی نتایج حاصله به هندسه تحت تحلیل را برطرف نمود لذا رویکرد اصلی در این زمینه در این تحقیق هم انجام تحلیلهای مربوطه بر روی یک هندسه پایه از مسئله تحت بررسی و سپس ارائه نتایج بصورت بی‌بعد برحسب ضریب شکل و فرکانس بی‌بعد (یا زمان بی‌بعد) خواهد بود. همچنین فرضیات حرکت ورودی در قالب موج درون صفحه‌ایP وSV بصورت قائم در نظر گرفته خواهد شد. در این تحقیق، از مطالعات پارامتریک بر روی تاثیر ضریب پواسون مصالح بر طبق مطالعات انجام شده توسط استاد راهنما و استاد مشاور این تحقیق(دکتر رزمخواه و دکتر کمالیان)، به علت کم بودن تاثیر ضریب پواسون مصالح در نتایج بدست آمده، صرفنظر شده است. مدل سازی هندسی مسئله نیز بصورت نیم فضا و بدون لایه بندی انجام شده و حركت ورودی بصورت موجك ریكراعمال می شود، نهایتاً با استفاده از نمودارهای بی‌بعد حاصله، سعی خواهد گردید سازوکاری برای ملحوظ نمودن اثرات 2D با استفاده از نتایج تحلیلها بدست آید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

رویکردی جدید از بهترین روشهای مدل سازی در مهندسی نرم افزار

رویکردی جدید از بهترین روشهای مدل سازی در مهندسی نرم افزار

دسته بندی : کامپیوتر

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 285 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست

چکیده

مقدمه

دو نقش اساسی BPM در BPR

شرح تحقیق

تکنیک های مدل سازی فرآیندهای تجاری و سیستم اطلاعاتی

مدل‌سازی فرایندهای كسب و كار

اجزای اصلی فرایند کسب و کار

انواع فرایندها در روشهای مدل سازی

روش‌های مدل‌سازی

پیاده سازی راه حل

مهندسی نرم افزار و رویکردهای جدید

یک نظام مهندسی

مشکلات

رویکردهای صوری

دسته بندی تکنیک های مدل سازی با تکیه بر وجوه فرآیند

نتیجه‌گیری

منابع

چکیده

یكی از مهمترین نیازهای دانشجویان و مهندسین نرم افزار شناخت انواع روشهای مدلسازی جهت ساده تر كردن كارمدلسازی داده ها و نیز تحلیل و طراحی ونمایش گرافیكی سیستم های نرم افزار است مدلسازی فرایندها درمهندسی نرم افزار فعالیتی است كه توسط تحلیل گران فرایندها و به منظور استخراج فرایندهای موجود و نمایش فرایندهای جدیددرتمام متدلوژیها و استراتژی ها مورد استفاده قرارمیگیرد درچنین فعالیتی تحلیل گران از ابزارهای مدلسازی برای مدل كردن وضعیت فعلی و وضعیت آینده سازمان استفاده می كنند مدلسازی فعالیتی است كه سالهاست درتوسعه نرم فازار انجام میشود تعریف یك مدل تقسیم یك برنامه پیچیده یا یك سیستم عظیم را به اجزای ساده راحت می كند اجزای مجزایی كه میتوان بصورت منفرد مطالعه كردمیتوان راحت تر روی قسمت های كوچكتر یك سیستم تمركز كرد دراین مقاله به معرفی و مقایسه روشهای معمول مدلسازی فرایندهای كسب و كار و مدلسازی اطلاعات شاملUML , ERD,DFD,IDEFIX,IDEF1 ,IDEF0 و ... همچنین نحوه نمایش مراحل مدلسازی مزایا و معایب هریك پرداخته میشود.

كلمات كلیدی:

مدل سازی فرایندهای تجاری، مدلسازی اطلاعات مهندسی نرم افزار، وجوه فرایند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

لینک خرید و دانلود پایان نامه تحقیقی بر روی پروتئینهای گیاهی هیدرولیز شده (HVP) با هدف تولید و پوشش

لینک خرید و دانلود پایان نامه تحقیقی بر روی پروتئینهای گیاهی هیدرولیز شده (HVP) با هدف تولید و پوشش برای ساخت آن

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 296 کیلو بایت

تعداد صفحات : 64

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چکیده

این تحقیق ، تحقیقی برروی پروتئینهای گیاهی هیدرولیز شده (hvp) با هدف تولید و كوشش برای فصل آن می باشد .

در فصل اول كه به تعریف ساختار و ویژگیهای hvp اختصاص دارد چگونگی فرآیند ایجاد رنگ و طعم بیان شده است .

فصل دوم اشاره ای دارد به محصولات و صنایعی كه در آن از HVP بعنوان یك طعم دهنده یا تقویت كننده طعم استفاده شده است .

در فصل سوم كه بخش اصلی تحقیق می باشد چگونگی ساخت HVP در ازمایشگاه بیان شده است در این فصل دو روش مجزا برای تولید آزمایشگاهی HVP ارائه و تفسیر شده است .

در فصل چهارم با نظر به اهمیت فرآیند رنگبری در تولید HVP به بررسی اصول كلی این فرایند پرداخته ایم .

در فصل پنجم ابتدا به بیان چگونگی تولید و بررسی فرآیند صنعتی تولید HVP پرداخته و سپس كاربرد و وضعیت HVP در ایران را ارزیابی كرده ایم

فصل ششم شامل تعدادی Patent كه با موضوع بحث مرتبط بوده می باشد و برای استفاده علاقمندان در آخر تحقیق آورده شده است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

لینک خرید و دانلود فایل پایان نامه تاریخچه بیمه در ایران

لینک خرید و دانلود فایل پایان نامه تاریخچه بیمه در ایران

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 117 کیلو بایت

تعداد صفحات : 73

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه

تاریخچه بیمه در ایران

در سال 1310 خورشیدی ، فعالیت جدی ایران در زمینه بیمه آغاز شد . در این سال بود كه قانون و نظامنامه ثبت شركتها در ایران به تصویب رسید و متعاقب آن بسیاری از شركتها بیمه خارجی از جمله گستراخ ، آلیانس ، ایگل استار ، یوركشایر ، رویال ، ویكتوریا ، ناسیونال ، سویس ، فنیكس ، اتحادالوطنی و ... به تأسیس شعبه یا نمایندگی در ایران پرداختند .

گسترش فعالیت شركتهای بیمه خارجی ، مسؤولان كشور را متوجه ضرورت تأسیس یك شركت بیمه ایرانی كرد و دولت در شانزدهم شهریور 1314 شركت سهامی بیمه ایران را با سرمایه 20 میلیون ریال تأسیس نمود . فعالیت رسمی شركت سهامی بیمه ایران از اواسط آبان ماه همان سال آغاز شد . تأسیس شركت سهامی بیمه ایران ، نقطه عطفی درتاریخ فعالیت بیمه ای كشور به شمار می رود زیرا از آن پس دولت با در اختیار داشتن تشكیلات اجرایی مناسب ، قادر به كنترل بازار و نظارت بر فعالیت مؤسسات بیمه خارجی شد . دو سال پس از تأسیس شركت سهامی بیمه ایران یعنی در سال 1316 ، « قانون بیمه » در 36 ماده تدوین شد و به تصویب مجلس شورای ملی رسید . پس از آن نیز مقررات دیگری در جهت كنترل و نظارت بر فعالیت مؤسسات بیمه از طریق الزام آنها به واگذاری 25 درصد بیمه نامه های صادره به صورت اتكایی اجباری به شركت سهامی بیمه ایران وضع شد ؛ در این رهگذر ، الزام به بیمه كردن كالاهای وارداتی و صادراتی و اموال موجود در ایران و ایرانیان مقیم خارج از كشور نزدیكی از مؤسسات بیمه كه در ایران به ثبت رسیده اند ، بر استحكام شركتهای بیمه افزود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

لینک خرید و دانلود فایل پایان نامه تاثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

لینک خرید و دانلود فایل پایان نامه تاثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 3.362 مگا بایت

تعداد صفحات : 127

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اهمیت تحقیق:

در دورانی که قرآن در برخی از کشور های اسلامی فقط برای کسب مقام و یا مزایای اقتصادی تلاوت می شود و شعرای آن ها بدون تاثر از قرآن شعر می سرایند بر خود لازم دانستیم به گردآوری این مطالب بپردازیم. امید است توانسته باشیم با انجام این کار به سطح آگاهی خود و دیگران افزوده باشیم.

1-5- سئوالات تحقیق

1- عوامل مؤثر بر تاثیرگذاری قرآن و حدیث در ادب پارسی کدام است؟

2- تا چه حد شعرای فارسی زبان از آیات قرآن در اشعار خود تأثیر پذیرفته اند؟

3- از میان شعرای متقدم کدامیک از آیات و احادیث در شعر خود بهره گرفتند؟

4- میزان استفاده حافظ از احادیث و قرآن در اشعارش تا چه اندازه بوده است؟

5- داستان یوسف از دیدگاه مولوی چگونه است؟

6- آیا سنایی در اشعار خئد به تصویر پردازی قرآن پرداخته است؟

7- آیا شهریار در اشعار خود از نهج البلاغه بهره برده است؟

1-6-فرضیه ها

1- ادبیات فارسی از كلام قرآن بهره های فراوانی گرفته است.

2- برخی از شعرای متقدم از آیات و احادیث در شعر خود بهره گرفته اند.

3- میزان استفاده حافظ از احادیث و قرآن در اشعار وی زیاد بوده است.

4- مولوی داستان حضرت یوسف را در اشعار خود بررسی کرده است.

5- سنایی در اشعار خود به تصویر پردازی قرآن پرداخته است.

6- شهریار در اشعار خود از نهج البلاغه بهره برده است.

1-7- كلید واژه ها

ادبیه:جمع«ادب» است و دانش های متعلق به ادب، در اصل(فنون ادبیه) یا (علم ادبیه) بوده است و بعد(ادبیه) صفت جعلی موصوف را جمع بسته اند.

ادب: 1- فرهنگ ، دانش2- دانشی که قدما آن را شامل: لغت، صرف ، نحو ،معانی، بیان، بدیع، عروض و قافیه، انشاء و تاریخ دانسته اند و آن را ادبیات گویند.

حدیث: هر چه که از آن خبر دهند و نقل قول کنند. خبری که رسول(ص) و ائمه نقل کنند.

پارسی:منصوب به فارسی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

خرید و دانلود پایان نامه امكان فرآوری كانسارهای وانادیوم و تنگستن دار

خرید و دانلود پایان نامه امكان فرآوری كانسارهای وانادیوم و تنگستن دار

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 404 کیلو بایت

تعداد صفحات : 79

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چكیده

وانادیوم محصول فرعی مهمی است كه به طور وسیع در آلیاژهای فروس و غیر فروس بكار برده می شود. میزان جهانی وانادیوم از منابعی مانند مواد اولیه چگاله ها،
سرباره های فلز كاری و پس مانده های نفتی بدست می آید. مواد معدنی حاوی وانادیوم عبارتند از: كارنوتیت، موتراسیت، پاترونیت، دشلولیت و وانادنیت. سرباره های صنایع آهن یك منبع اصلی وانادیوم اند در حال حاضر منابع شناخته شده وانادیوم نیازهای قرن آینده را برآورده می سازد. مواد حاوی وانادیوم بوسیله چند روند از قبیل كاهش كلسیم، لیچینگ، خروج هلال و تبادل یونی برای بدست آوردن وانادیوم به شكل یك فلز فرو وانادیوم، پنتوكسید وانادیوم و یا شكل مواد شیمیایی مختلف فرآورده می شود.

میزان عنصر و تقاضای وانادیوم در طول 2 سال گذشته ثابت بوده است و در حال كاهش قیمت است.

تولید كنندگان اصلی وانادیوم شامل چین، آفریقای جنوبی و روسیه است، در حالی كه میزان كمتری در كشورهای استرالیا، آمریكا تولید می شود.

مواد خام ثانویه مانند سرباره های فولاد كاری و یا پس مانده های دیگر صنایع حاوی وانادیوم، مانند كاتالیزورها و یا خاكستر كوره نفت سوز، می توانند پیش از مصرف نهایی به منظور تولید وانادیوم مورد استفاده قرار گیرند. بدین ترتیب، به مانند پردازش اولیه، لیچینگ قلیایی باید در یك كوره گردان و یا یك كوره چند اجاقی انجام گیرد. این فرآیند وانادیوم را كه به طور مستحكمی در داخل ساختار معدنی اسپیل جای گرفته، به وانادی قابل شستشو تبدیل می كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

لینک خرید و دانلود فایل پایان نامه الکترواسپینینگ

لینک خرید و دانلود فایل پایان نامه الکترواسپینینگ

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 4.791 مگا بایت

تعداد صفحات : 82

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

با توجه به پیشرفت روز افزون علم نانو تکنولوژی و گسترش آن در اکثر صنایع ، صنعت نساجی نیز از این اصل جدا نبوده و توانایی خود را برای ظهور در تمامی صنایع همراه با علوم دیگر نشان داده و به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه دست یافته است

امروزه دانشمندان به فناوری‌های لازم نانو دست یافته‌اند و تولید محصولات مختلف را از طریق این فناوری به حصول رسانده اند، تنها امروزه آنچه کم است تزریق نکردن کالاهای حاصل از این فناوری به بازارهای روزمره مردم عادی در مقیاس زیاد است.
اگر این امر صورت بگیرد بی‌شک با وسایلی روبرو می‌شویم که دنیای عادی ما را متحول می‌کند و امکانات بسیار نوینی را در اختیار می‌گیریم. به طور مثال لباس‌های حاصل از مواد نانو متری ،به گونه‌ای است که دیگر لباس نه لک می‌شود نه چروک می‌شود و ضمنا دارای خاصیت تهویه هوا و رطوبت هم خواهد بود.

اما سوالی که مطرح است این است که چگونه می توان کاربرد نانو را در صنعت نساجی نشان داد یا به طور واضح تر الیاف نانو به چه روشی در این صنعت گسترده تولید می شود .

پاسخ این سوال آسان است و آن عبارت است از علم (( الکترواسپینینگ)) .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 22:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات