تغذیه

تغذیه

دسته بندی : پزشکی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 76 کیلو بایت

تعداد صفحات : 62

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه

وضعیت امنیت غذا و تغذیه در ایران

استراتژیهای کلی حاکم بر برنامه امنیت غذا و تغذیه

شیوه مصرف صحیح غذا و هرم غذایی

تغذیه در 6 ماه اول زندگی

تغذیه کودک 24-6 ماهه

شرایط مواد غذایی مناسب

شروع و نحوه تغذیه تکمیلی

مکمل های غذایی کودک

وضعیت صحیح شیر دادن

نکات قابل توجه در شیردادن

مقوی و مغذی کردن غذای کودک

نکات مهم در تغذیه سال دوم زندگی

ذایقه سازی

تغذیه کودک مبتلا به اسهال

تغذیه در دوران بارداری و شیردهی

توصیه‌های تغذیه‌ای برای زنان باردار لاغر BMI کمتر از 8/19

راه های افزایش دریافت انرژی (مقوی کردن)

تغذیه مادران شیرده

نیازهای تغذیه‌ای در سنین مدرسه

رفتارهای تغذیه‌ای نامطلوب در کودکان سنین مدرسه و توصیه ها:

نیازهای تغذیه دوران بلوغ

عادات بد غذایی در سنین بلوغ

ارزیابی وضعیت تغذیه و رشد کودکان و نوجوانان

توصیه‌های مهم تغذیه‌ای برای سالمندان

کنترل وزن در سالمندان

اختلالات تغذیه ای شایع

آموزش پیشگیری از کم خونی فقر آهن

آموزش اهمیت دریافت کلسیم وروی

مراقبت پیشگیری از کمبود ید و پایش میزان ید ادرار

پایش در مناطق روستایی

آموزش اهمیت دریافت ریز مغذیها

مقدمه

بانک جهانی در سال 2012 امنیت غذایی را به صورت «دسترسی همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم» تعریف کرد که این تعریف در کنفرانس رم مورد تاکید قرار گرفت.

این تعریف به سه عنصر «موجود بودن غذا»، «دسترسی به غذا» و «پایداری در دریافت غذا» استوار است. عنصر موجود بودن غذا تنها به میزان مواد غذایی در مرزهای ملی که درگذشته عنصر اصلی امنیت غذایی بود، تکیه ندارد و امروزه شامل تولید (عرضه داخلی) و واردات مواد غذایی می‌باشد.

وضعیت امنیت غذا و تغذیه در ایران:

در کشور ما سوء تغذیه ناشی از فقر از چهل سال قبل گزارش شده است و علیرغم تلاشها همچنان شیوع نسبتاً وسیع دارد و قبل از اینکه به پیشگیری و کنترل آن بپردازیم بیماریهای متابولیک ناشی از رفاه نیز شتاب زده از راه رسیده اند. البته در بسیاری مواد سوء تغذیه نه به دلیل کمی درآمد بلکه به سبب نداشتن آگاهی از اصول تغذیه است.

به طور کلی داده های موجود سه روند مهم و تعیین کننده در زمینه غذا و بیماریهای متایولیکی را نشان می دهد:

1- افزایش چشم گیر مصرف چربی در جامعه

2- افزایش سریع و چشم گیر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلب و عروق

3- اضافه وزن و چاقی بخصوص در زنان میانسال

استراتژیهای کلی حاکم بر برنامه امنیت غذا و تغذیه:

1- هماهنگی بین بخشی: تجربه ها نشان داده است که توان مدیریت در سطح استان عامل تضمین کننده در اجرای موفق سیاستهای ملی می‌باشد و از آنجا که مسئله تامین غذا از مقوله های فرابخشی بوده اغلب ارگانها و وزارتخانه ها به نوعی با آن یا معلولهای پس از آن سر و کار دارند، لذا بدون ایجاد هماهنگی و همگرایی در سیاستها اجرای برنامه های مرتبط با امنیت غذا میسر نخواهد بود.

2- جلب مشارکت مردم: بدیهی است در هر برنامه ریزی دولتی یک سمت آن به طرف مردم و حفظ منافع آنها خواهد بود و الزاماً برنامه هایی موفق تر هستند که نقش مردم را در تمام سیکل برنامه ریزی تا اجرا منظور نموده باشند خصوصاً اگر اجرا برنامه مترادف با تغییر رفتار جامعه باشد.

شیوه مصرف صحیح غذا و هرم غذایی:

شرط اصلی سلامت زیستن داشتن تغذیه صحیح است. تغذیه صحیح یعنی رعایت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه ریزی غذایی روزانه تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی و تنوع به معنی انواع مختلف مواد غذایی در 5 گروه اصلی مواد در هرم غذایی می‌باشد. هرم غذایی از 5 گروه اصلی مواد غذایی تشکیل شده است. هر چه از بالای هرم به سمت پایین نزدیک می شویم حجمی که گروههای غذایی به خود اختصاص می دهند بیشتر شده و باید مقدار مصرف روزانه آنها بیشتر شود

1- گروه نان و غلات

2- گروه میوه ها و سبزی ها:

3- گروه شیر و لبنیات:

تغذیه در 6 ماه اول زندگی:

تغذیه انحصاری با شیر مادر در 6 ماه اول زندگی برای رشد و تکامل کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در مدت تغذیه انحصاری با شیر مادر، کودک نیاز به مصرف هیچ گونه ماده غذایی و حتی آب ندارد. البته مصرف قطره مولتی ویتامین و یا آ+د ضروری است (از 15 روزگی تا 24 ماهگی روزانه 25 قطره) و در شرایط بیماری مثل اسهال، مصرف دارو و یا ORS اشکالی ندارد.

تغذیه کودک 24-6 ماهه:

بعد از پایان سن 6 ماهگی نیاز غذایی کودک تنها با خوردن شیر مادر تامین نمی‌شودو باید علاوه بر شیر مادر به کودک غذای کمکی داده شود. ولی این بدان معنی نیست که مادر دفعات شیر دهی را کم کند بلکه باید هر زمان کودک تمایل داشت، شیر خود را به او بدهد

شروع و نحوه تغذیه تکمیلی:

غلات مانند برنج بهترین ماده غذایی برای شروع تغذیه ی تکمیلی است. چون هضم آنها آسان است. فرنی یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توان از یک بار در روز به اندازه 1 تا 3 قاشق مرباخوری شروع کرد و به تدریج بر مقدار ان، متناسب با اشتهای کودک افزود. از هفته دوم شروع غذای کمکی می‌توان علاوه بر فرنی، شیر برنج و حریره بادام نیز به کودک داد.

مکمل های غذایی کودک

با توجه به آن که نیاز کودک به برخی از ریز مغذیها با شیر مادر یا تغذیه تکمیلی به طور کلی برآورده نمی شود،اضافه نمودن مکمل های غذایی همراه تغذیه با شیر مادر و تغذیه تکمیلی ضروری می باشد.

مکمل آهن:

وضعیت صحیح شیر دادن

برای توفیق در امر شیردهی مادر باید سه نکته را رعایت نماید.اولین مورد مربوط به وضعیت خود مادر است که باید کاملا راحت باشد تا خسته نشود.دوم وضعیت نوزاد است که باید به حد کافی به او نزدیک باشد و بتواند به راحتی پستان را بگیرد و سوم این که نوزاد پستان را به شیوه درست به دهان بگیرد.به نحوی که قسمت قابل توجهی از هاله پستان دردهان او قرار گیرد

نیازهای تغذیه‌ای در سنین مدرسه:

در دوران دبستان رشد کودکان بصورت نسبتاً یکنواخت ادامه دارد و سال های آخر دبستان مقارن با شروع جهش رشد به ویژه در د ختران است. میزان انرژی مورد نیاز کودکان مدرسه‌ای به دلیل تفاوت در اندازه بدن، تحرک و سرعت رشد متفاوت است. زمانی که به علت کمبود دریافت انرژی منابع پروئینی صرف تولید انرژی می‌شوند از وظیفه اصلی خود که رشد سلول و ترمیم بافت ها است باز میمانند و نهایتاً رشد کودک مختل می‌شود. میان و عده هایی که بخشی از پروتئین مورد نیاز کودکان را تامین می‌کند عبارتند از نان و تخم مرغ، ساندویچ مرغ، کتلت، کوکوها و شیر و کیک.

رفتارهای تغذیه‌ای نامطلوب در کودکان سنین مدرسه و توصیه ها:

v خودداری از خوردن گوشت: برخی از کودکان سنین مدرسه از خوردن گوشت امتناع می‌ورزند به مادران توصیه می‌شود در غذاهایی مورد علاقه کودک است از گوشت چرخ شده استفاده کنند.

v خودداری از مصرف شیر و لبنیات: میزان شیر و لبنیات در سنین مدرسه 3-2 واحد می‌باشد. اگر دانش‌آموزان علاقه‌ای به خوردن شیر ساده ندارند می‌توان شیر طعم دار را توصیه کرد.


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

طیف سنجی نشری قوس و جرقه

طیف سنجی نشری قوس و جرقه

دسته بندی : مهندسی پلیمر

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 28 کیلو بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

طیف سنجی نشری قوس و جرقه

در منابع قوس و جرقه تقریباً امكان برانگیختن همه عناصر پایدار در جدول تناوبی وجود دارد.

تخلیه قوس و جرقه به عنوان منابع برانگیختگی از دهه 1920 برای طیف سنجی نشری وكیفی و كمی استفاده شده است. بسیاری از پیشرفت های نوین برانگیختگی قوس و جرقه در طی سالهای جنگ، دهه 1940 به ویژه در پروژة منهتان اتفاق افتاد.

منابع برانگیختگی قوس

در این بخش مشخصه ها، مزایا و محدودیت های انواع گوناگونی از تخلیه های قوس نظیر قوس dc ، قوس ac ، قوس با اتمسفر كنترل شده و قوس پایدار شده با گاز مورد توجه قرار می‌گیرند.

قوس های dc آزاد سوز

معمولی ترین نوع قوس بكار گرفته شده در تجزیه طیف شیمیایی قوس dc است؛ كه بطور مرسوم با آشكارپذیری و دقت كم مشخص می شود. گر چه در تخلیة قوس، یونش اساساً وجود دارد اما خطوط نشری اتم های خنثی برتری دارند

تبخیر گزینشی

ویژگی دیگر تخلیه قوس dc است زیرا الكترودها به كندی به وسیله قوس گرم می شوند. بنابراین ابتدا فرارترین مواد و به دنبال آن مواد با نقطه جوش بالاتر تبخیر می شوند،. برای نمونه های معمولی، این كار حداقل به چند دقیقه زمان نیاز دارد. زیرا بر اثر تغییرات شدید دما در حین سوزاندن، شدت خطوط به طور قابل ملاحظه ای با ماتریس نمونه تغییر می كند.

انواع دیگر قوس

قوس با اتمسفر كنترل شده و پایدار شده با گاز

برای حذف نوار نشری CN ، اتمسفری از هلیم یا آرگون در قوس به كار گرفته می شود. چنین محیطی نشر پیوستاری را كاهش می دهد،

قوس های ac و نوبتی

دو نوع قوس ac به كار گرفته شده است. قوس ac با ولتاژ بالا كه در 2000 تا V4000 كار می كند در حالیكه قوس ac با ولتاژ پایین در 100 تا V400 كار می كند. برخلاف قوس dc پیوسته، قوس ac در پایان هر نیم سكیل خاموش می شود؛

قوس ها به عنوان منابع نشری ایده آل

از آنجا كه قوس از لحاظ تبخیر، اتمسازی و برانگیختگی ایده آل نیست، بعضی از تحقیقات با هدف جدا كردن این اعمال صورت گرفته است. مثلاً قوس برای تبخیر نمونه قبل از ورود به منبع برانگیختگی پلاسما استفاده شده است.

جرقه های ولتاژ بالا و دیگر منابع نشری

تخلیه جرقه با ولتاژ بالا به مدت طولانی به عنوان منبع برانگیختگی در طیف سنجی نشری، مخصوصاً در صنایع فلزی آهنی استفاده شده است. مشخصه این منابع دقت بالا، و توانایی تبخیر و برانگیخته كردن بسیاری از نمونه های جامد است. تخلیه جرقه با ولتاژ بالا مانند قوس dc پیوسته نیست بلكه لحظه ای است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

آزبست

آزبست

دسته بندی : زمین شناسی و نفت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 347 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

کانسار دیاتومیت

کانسار دیاتومیت

دسته بندی : زمین شناسی و نفت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 448 کیلو بایت

تعداد صفحات : 12

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت سیستم های رایانه ای : بکارگیری رایانه ها توسط سازمان ها و کاربران نهایی

پاورپوینت سیستم های رایانه ای : بکارگیری رایانه ها توسط سازمان ها و کاربران نهایی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 3.925 مگا بایت

تعداد صفحات : 40

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت سیستم های رایانه ای : بکارگیری رایانه ها توسط سازمان ها و کاربران نهایی

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint) قابل ویرایش

تعداد اسلاید: 40 اسلاید

دسته: مدیریت - حسابداری- اقتصاد

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " سیستم های رایانه ای : بکارگیری رایانه ها توسط سازمان ها و کاربران نهایی " می باشد که در حجم 40 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده و می تواند به عنوان ارائه کلاسی رشته های مدیریت - حسابداری و اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
تاریخچه مختصری از سخت افزار رایانه

روند تاریخی در توسعه كامپیوتر

انواع سیستمهای رایانه

ریز رایانه

سیستمهای متوسط

سیستمهای بزرگ

سیستم ابر رایانه

ابزارهای ورودی كامپیوتر

ابزارهای خروجی كامپیوتر

سرعت پردازش رایانه ها

قانون مور

تجهیزات جانبی رایانه

فهرست تجهیزات جانبی

سیستم فناوری درونداد

فناوریهای برون داد

امکانات ذخیره سازی

حافظه نیمه هادی

دیسکهای مغناطیسی

نوار مغناطیسی

دیسكهای نوری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه موارد نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت رقابت از طریق فن آوری اطلاعات

پاورپوینت رقابت از طریق فن آوری اطلاعات

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 228 کیلو بایت

تعداد صفحات : 24

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت رقابت از طریق فن آوری اطلاعات

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint) قابل ویرایش

تعداد اسلاید: 24 اسلاید

دسته: مدیریت - حسابداری- اقتصاد

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان "رقابت از طریق فن آوری اطلاعات " می باشد که در حجم 24 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده و می تواند به عنوان ارائه کلاسی رشته های مدیریت - حسابداری و اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
مبانی مزیت رقابتی

فن آوری اطلاعات استراتژیك

نقش استراتژیك سیستمهای اطلاعاتی

نیروها و استراتژی های رقابتی

سایر استراتژی های رقابتی

ایجاد یک کسب و کار مشتری محور

زنجیره ارزش و سیستم های اطلاعاتی استراتژیک

استفاده از فناوری اطلاعات برای كسب مزیت رقابتی

کاربرد های استراتژیک IT

باز مهندسی فرآیندهای كسب وكار

نقش فن آوری اطلاعات در باز مهندسی

تبدیل شدن به یك شركت چابك

استراتژی برای چابك بودن

ایجاد یك شركت مجازی

استراتژی های یك شركت مجازی

ایجاد یك شركت دانش ساز

استراتژی های یك شركت مجازی

سیستمهای مدیریت دانش

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه موارد نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

جزوه نقشه برداری درجه 2

جزوه نقشه برداری درجه 2

دسته بندی : جزوات درسی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 12.395 مگا بایت

تعداد صفحات : 55

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

جزوه فنی و حرفه ای آموزشی نقشه برداری درجه 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مدیریت در معدن

مدیریت در معدن

دسته بندی : معدن

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 78 کیلو بایت

تعداد صفحات : 64

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فصل اول-سبكها و روشهای مدیریت در معدن

1-1- تاریخچه مدیریت

1-2- دلایل موفقیت مدیران

1-3- عوامل شكست مدیران

1-4- انواع مكاتب مدیریت

1-4-1- پیدا كردن مدیریت آمریكائی

1-4-2-نارسایی كردن مدیریت آمریكائی

1-5-مكتب نئوكلاسیك یا مدیریت ژاپنی

1-5-1- تفاوت مدیریت كلاسیك و نئوكلاسیك‌

1-6-مكتب سیستمهای اجتماعی

1-7-روشهای مدیریت‌

فصل دوم -نوآوری و اهمیت آن در مدیریت معادن

2-1- مفهوم نوآوری و خلاقیت

2-2- خلاقیت و مدیریت

2-3- شخص نوآور و سازمان نوآور

2-4- نكات كاربردی در مدیریت

2-5-اهمیت نو آوری

2-5-1-فایده های خلاقیت و نو آوری

2-5-2- تكنولوژیها، محصولات و خدمات جدید

2-5-3- متغیرهای محیطی و نوآوری

2-6- نوآوران

2-6-1- عوامل روانی و اجتماعی

2-6-2- شایستگی متمایز

2-7- تأسیس و راه اندازی یك سازمان جدید

2-8- انتخاب یك سازمان

2-9- خلاصه

فصل سوم -نقش مدیران و مدیریت در معدن

3-1- مقدمه

3-2- عملكرد مدیریت و سازمان

3-3- فرآیند مدیریت

3-3-1- برنامه ریزی

3-3-2- در برنامه ریزی هشت گام زیر را باید طی كرد

3-3-3- عوامل عدم موفقیت برنامه

3-3-4- طبقه بندی برنامه ها

3-3-5- روش Dispathing

3-4-1- سازماندهی

3-5-1- رهبری

3-6-1- كنترل

3-2-6-هشت عنصر مهم در نظام كنترلی

3-7- تصمیم گیری

3-7-1- درخت تصمیم گیری

3-8- سطح مدیریت و مهارتهای مدیران

3-8-1- سطوح مدیریت

3-9- نقش مدیریت

3-9-1- نقشهای ارتباطی

3-9-2- نقش اطلاعاتی

3-9-3- نقشهای تصمیم گیری

3-10- چالشهای مدیریت

فصل چهارم -مدیریت بهره وری در سطح مؤسسات

4-1- مقدمه

4-2- اصول بنیادی طرح ایمپروشر (Improshare)

4-3- كنترل طرح ایمپروشر

4-4- تعریف اصطلاحات طرح ایمپروشر

4-5- سقف درآمدها و بازخرید

4-6- تغییرات تجهیزات سرمایه ای و تكنولوژیكی

4-7- اندازه گیری بهره وری با استفاده از اصول ایمپروشر:

4-8- بنیان اندازه گیری ایمپروشر

4-9- چند مورد اجرایی از مدیرت بهره وری در صنایع سنگین

4-9-1- شاخصهای بهره وری

4-9-2- شاخص روحیه كاری

4-9-3- بهره وری ارزش افزوده

4-9-4- بهره وری كارگران

فصل پنجم -مدیریت بر مبنای هدف

5-1- انواع روشهای مدیریت

5-2- منظور و مقصود از M.B.O

5-3- مراحل مدیریت بر مبنای هدف

5-3-1- تعیین نقشها و مأموریتها

5-3-2- اقدامات و نتایج مورد انتظار

5-3-3- تعیین شاخصها

5-3-4- تعیین هدفها

5-3-5- طرحهای عملیاتی

5-3-6- كنترل

5-4- لزوم تعریف نقشها و مأموریتها

5-5- تعیین اقدامات و نتایج مورد انتظار

5-6- شناخت و تعیین شاخصهای اثربخشی

5-7- انتخاب و تعیین هدفها

5-7-1- دسته بندی هدفها براساس اولویت

5-8- تهیه طرح عملیاتی

4-8-1- برنامه ریزی اجرایی

5-8-2- تنظیم برنامة اجرایی:

5-8-3- برنامه ریزی زمانی

5-8-4- بودجه بندی

5-8-5- تعیین مسئولیتها

5-8-6- بازنگری اصلاح

5-8-7- ایجاد مكانیسمهای كنترل

5-9- تعیین استانداردها

5-10- اثرات تكنیك M.B.O

فصل ششم -بهره وری و شاخصهای مهم در اندازه گیری آن

6-1-مفهوم بهره وری و اندازه گیری آن در واحدهای صنعتی

6-2- مفهوم بهره وری

6-3- شاخصهای بهره وری

6-3-2- بهره وری سرمایه

6-3-3- بهره وری مواد اولیه

6-3-4- بهره وری انرژی

6-3-5- محاسبه بهره وری كل

6-4- مدیریت بهره وری

6-5- سطوح بهره وری

6-6- بهره وری و رقابت

6-7- ارتقاء بهره وری

6-8- طرح ریزی واحدهای صنعتی

6-9- مراحل شكل گیری یك واحد صنعتی

نتیجه گیری

1-1 دلایل موفقیت مدیران:

دلایل موفقیت مدیران در جهان عبارتند از: 1- صداقت 2- جدّیت و سخت كوشی 3- توانایی كار با مردم. سایر پارامترها عبارتند از: مهارت در برنامه ریزی و سازماندهی – تخصص حرفه ای – ایجاد انگیزه در پرسنل – هدایت و رهبری مؤثر – انعطاف پذیری – هوشیاری و درك موقعیت – قضاوت منصفانه

1-2- مكتب نئوكلاسیك یا روابط انسانی یا مدیرت ژاپنی:

بنیانگذار این نظریه آقای مایو استاد دانشگاه هاروارد همزمان سرپرست برنامه های تحقیقاتی وستر الكتریك شهر شیكاگو و قبل از مرگ مشاور صنعتی دولت بریتانیا بود او اعتقاد دارد كاركنان سازمان پیچ و مهره و یا لوازم كار نیستند. هویت و روحیه بخشیدن بر آنها می تواند اثرات شگفتی در كمیت و كیفیت تولید داشته باشد.

تفاوت مدیریت كلاسیك و نئوكلاسیك:‌

طرفدارن مدیریت نحوة كلاسیك توجه خاصی به انسان دارند و دیدگاه ماشین به این پارامتر در سازمان ندارند. اما طرفداران مدیریت علمی به افراد سازمان با دید اقتصادی نگاه می كنند و عقیده دارند افراد صرفاً تحت تأثیر انگیزه های مادی قرار می گیرند. احساس غرور و برتری، شخصیت و هویت دادن به افراد در مدیریت علمی جایگاهی ندارد.

1-3- مكتب سیستمهای اجتماعی:

این روش بر مبنای ریاضیات كاربردی، ‌مدلهای ریاضی، علوم هندسی و كامپیوتر بود. پایه گذار این مكتب آقای هربرت سایون، سازمان را بعنوان یك سیستم وفاق پذیر تعریف كرد كه بقائش منوط به تعدیل در مقابل تغییرات محیط خارج است. هر سیستم دارای ورودی و خروجی می تواند باشد ورودی می تواند پول، نیروی انسانی، انرژی، اطلاعات و هر نوع تقاضا یا نیاز باشد و خروجی می تواند محصول، نیروی انسانی متخصص، اطلاعات و یا هر نوع عرضه باشد. برای تبدیل ورودی به خروجی مجموعة فعالیتها انجام می شود كه به آن پردازش می گویند.

1-4- روشهای مدیریت:‌

1- مدیریت مبتنی بر هدف: در این شیوة مدیریت اهدافی بین مدیر و كنندة كار معین می شود، اهدافی كه ضمن عملی بودن قابل اندازه گیری و ارزیابی نیز باشند. سپس برنامه ریزی هماهنگ و دقیقی با در اختیار داشتن ابزار قابل دسترس طراحی می شود. اساس این روش بر دسترسی بر اهداف تعیین شده، بطوریكه در محدودة زمانی خاصی بكمك تمام ابزار ممكن اهداف تحقق بیابد (در این روش مدیریت قبل از توجه به نیازهای فردی به نیازهای سازمانی توجه می شود و هرگونه تغییر در وظایف، روابط و مسئولیتها براساس اهداف سازمان شكل می گیرد) شعار اصلی طرفداران این روش مدیریت اینست كه: هدف وسیله را توجیه می كند.

2- مدیریت اقتضائی: طرفداران این نظریه اعتقاد دارند شرایط این محیط روش مدیریت را دیكته می كند، استفاده از هر سبك مدیریت براساس شرایط محیط پی ریزی می شود. بهترین شیوه و رفتار برخورد مدیر، بسته به محیطی است كه سازمان در آن قرار گرفته. در این روش مدیریت سازمانها را به دو گروه تقسیم می كنند:

الف- سازمانهای با تولید كم نیروی متخصص، مشاغل بسیار تخصصی

ب- سازمانهایی با تولید انبوه، یكنواختی در كارها

در گروه اول تأكید مدیریت بر جنبه های فنی استوار است، بنابراین مكتب نئوكلاسیك (اخلاقی) توصیه می شود.

در گروه دوم با توجه به وسعت كار، مدیریت كلاسیك یا علمی توصیه می شود. همچنین می توان بسته به شرایط محیط بعضاً از مدیریت كلاسیك یا نئوكلاسیك تواماً استفاده كرد.

3- مدیریت تركیبی: طرفداران این روش مدیریت اعتقاد دارند بایستی دو مكتب مدیریت را با یكدیگر تركیب كرد و ضمن توجه به اهداف سازمان به روابط انسانی نیز توجه داشت.

در این روش مدیریت شبكه ای از وظایف مدیر و روابط اجتماعی او ترسیم می كند.

4- نظریه مدیریت مقداری: از ریاضیات در حل معزلات سازمان استفاده می شود مدیری كه به این سبك اعتقاد داشته باشد از این طریق ع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

سوالات استخدامی هنر آموز ساختمان

سوالات استخدامی هنر آموز ساختمان

دسته بندی : آزمون های استخدامی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 135 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

سوالات تخصصی هنرآموز ساختمان استخدامی آ»وزش و پرورش سال 89

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اجرا سازه های فلزی و بتنی

اجرا سازه های فلزی و بتنی

دسته بندی : جزوات درسی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 1 مگا بایت

تعداد صفحات : 140

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تدریس کامل مفاهیم اجرای سازه های فلزی و بتنی به صورت مفهومی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 2:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات