اگر هدف ترتیب است تنبیه بدنی چرا؟

اگر هدف ترتیب است تنبیه بدنی چرا؟

دسته بندی : زبان و ادبيات فارسي

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 37 کیلو بایت

تعداد صفحات : 47

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله اگر هدف ترتیب است تنبیه بدنی چرا؟ در 47 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

فهرست

مقدمه

چكیده تحقیق

رهنمودها و سفارشات دینی

ناسازگاریها و انگیزه‌های آن در خانه و مدرسه

نبود اتاقهای مشاوره و مشاور

نتیجه‌گیری
رهنمودها و سفارشات دینی
لزوم شناخت تفاوتهای فردی و جلوگیری از آموزشهای غلط
اثرات سوء تنبیه بدنی و علل بكارگیری تنبیه
پیشنهاداتی در امر تربیت
زیرنویسهای این تحقیق
فهرست منابع و ماخذ


مقدمه

«... یكی از نهادهای مهم اجتماعی، نهادآموزش و پرورش است كه مسئولیت مهمی را در تربیت كودكان، نوجوانان، جوانان بر عهده دارد.

امروزه آموزش و پرورش بیشتر به شكل رسمی و شهری و سازمان یافته در سطحی گسترده جریان داشته و ارتباطی تنگاتنگ با رشد اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، توسعه علمی، صنعتی و اقتصادی دارد. نگاه گسترده به نقش آموزش و پرورش به عنوان عاملی موثر در فعلیت بخشیدن به امكانات بالقوه و ذاتی افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان،ارائه ارزشهای مطلوب، افزایش معلومات و ایجاد مهارتهای لازم در اجزاء برای زندگی و بالاخره تسهیل سیر حركت وجودی آدمی به سوی كمال و قرب الی‌الله، اهمیت امروزه این نهاد اجتماعی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

و كل نظام آموزش و پرورش، در حقیقت نظامی است تربیتی كه امروزه روی فرد انسانی پیاده می‌شود و این انسان با صفات و ویژگیهای متعدد و متنوعی كه دارد، موجودی بسیار پیچیده و استثنایی است كه تربیت و هدایت وی بدون شناخت دقیق این صفات به درستی و آسانی مقدور نخواهد بود.

شناخت، تنها از راه مطالعه چند كتاب با چند مورد خاص پیدا نمی‌شود، بلكه به ممارست و عمل نیاز دارد. و تربیت (آموزش و پرورش) با كوشش برای تغییر رفتار فرد، هنگامی و در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود كه مربی، اعم از مادر و پدر و معلم موضوع تربیت را درك كند و او را انسانی بارآورد كه لازمه یك جامعه ایده‌آل باشد.

انسان شدن یا به خصایص انسانیت دست یافتن و آراسته شدن جز از راه «تربیت سالم» امكان ندارد. تربیتی كه به كلیت رفتار انسان توجه دارد و بهره‌مندی از زندگی سالم را هدف عمده خود تلقی می‌كند. تربیتی كه امروز انسان را فدای آینده نمی‌كند بدون این كه از آینده او ارزش حیاتی آن غافل باشد.

البته نباید از نظر دور داشت كه نهاد آموزش و پرورش از نظر تربیتی پس از خانواده قرار دارد. همچنان كه از دیدگاههای متفاوت و مستند علوم زیستی- تربیتی از جمله روانشناسی، تربیت اولیه كودك و خودآدمی در محیط خانواده پایه‌ریزی می‌شود كه بعد از آن طبعاً وارد خانه دوم یعنی مدرسه شده و بعد به اجتماعی بزرگتر از هر دو اجتماع قبلی به نام جامعه قدم می‌گذارد.

پس خانواده به عنوان نخستین گروه راهنمایی - تربیتی، با دوام‌ترین عاملی است كه در رشد شخصیت تاثیر می‌گذارد. تاثیر خانواده بخصوص در شیئی اولیه كودك نقش‌پذیری بیشتری دارد و از اهمیت بیشتری برخوردار است. كودك در محیط خانوادگی خود و به وسیله آن با زندگی جمعی و فرهنگی جامعه خود آشنا می‌شود.....

چكیده تحقیق

در تربیت، تنبیه به میزانی است كه نوجوان را به خطای خود آگاه و راه آینده او را روشن كند امری ضروری است. ولی زیاده‌روی در معنی و توجیه تنبیه به نفع خود و متوسل شدن به كتك آن هم متناسب با میزان جرم خود دانش‌آموز غلط است.

در فصل مربوط به تنبیه و علل بكارگیری آن بطور گذرا اشاره شده است كه تنبیه همه گاه به صورت زدن نیست؛ و تازه اگر كتك زدن هم ضروری باشد باید در مرحله نهایی تدابیری اندیشیده شود برای ایجاد اتاقهای مشاوره و یا ارجاع افراد به هسته‌های مشاوره متمركز در ادارات و یا مراكز توانبخشی و روانكاوی.

و در مورد تنبیهاتی كه به طریق ملامت و سرزنش صورت می‌گیرد آن هم در حضور جمع - فرق نمی‌كند در كلاس باشد و یا در جمع دبیران اتاق مدیر و یا در جمع در و همسایه ونزدیكان- نوعی افراط در تنبیه است كه موجب پیدایش عقده از دبیران واولیای مدرسه و اجتماع و دلسردی از تحصیل و زندگی را موجب می‌شود.

نوجوان بدین گونه یا از مدرسه می‌گریزد یا در برابر مربی و مربیان مربوطه می‌ایستد و آنچه نباید بشود پیش خواهد آمد.

در طبقات پایین و فقیر جامعه رفتارها و نگرشهای نامطلوب خانواده‌ها مسائل كودكان و نوجوانان را دو چندان می‌كند. بویژه اگر تنبیه بدنی و ارضا نشدن نیازها و خواسته‌های فوری آنان همراه باشد. در این گونه خانواده‌ها چون كسب علم و معرفت هدفهای دراز مدتی را دنبال می‌كند، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.....


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:52 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله کامل معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر

دانلود مقاله کامل معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 10.031 مگا بایت

تعداد صفحات : 133

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله کامل معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر در 133 صفحه word قابل ویرایش با فرمت docx



مقدمه :

مزار سلطان محمد خدابنده ( 17- 1204 میلادی ) در سلطانیه , بنایی با گنبد عظیم و محوطه ای كوچك برای مزار . این بنا دارای پوشش دو لایه است ولی خاصیت عینی گنبد آن طور است كه ارتفاع گنبد خیلی كمتر از آنچه كه هست به نظر می رسد .

ساختمان اصلی به صورت هشت گوش بوده در زاویه ها مناره برج مانند زیبائی بنا شده است . د رمورد ساختمانهای متفرقه این دوره می توان از نوشته های جهانگردانی چون ماركوپولو یلهم و روبروك و ابن بطوطه كمك گرفت .

در نوشته این جهانگردان بناهائی با عظمت و افسانه وار وصف شده است كه هنرمندان غرب توانسته اند با تجسم آن زیباترین آثار نقاشی و ادبی را بیافرینند .

( هنر اسلامی نوشته كارل , جی . دوری رضا بصیری ص . 172 . )

مقبره اولجاتیو در سالطانیه متعلق به 705-713 هجری قمری را می توان نمونه كاملی از ساختمان با گنبد تركیم دانست. این بنا فقط در مدت 9 سال ساخته شده و دارای میفیت و خصوصیات تحسین آمیزی است . این بنا از یك هشت وجهی كه قطر داخلی آن قریب 26 متر و فاصله دو وجه خارجی 42متر تكیل شده است. بر روی این هشت وجهی در بالا ,گنبدی به شكل چمانه بر روی مقطع دایره ای شكل كه قطر آن تقریبا همان 26 متر است قرار گرفته , نوك گنبد تا كف زمین 50 متر ارتفاع دارد این گنبد بر روی ساقه ای مرتفع با ابهت خاص برافراشته شده است .

فهرست:

مقدمه

تفضیل بنای گنبد عظیم سلطانیه

« نكاتی چند در مورد سلطانیه »

اوضاع جغرافیائی شهر سلطانیه

الف )‌موقعیت

ب )‌فعالیتهای اقتصادی

ه ) مطالعات جمعیتی

« بررسی سلطانیه در متون تاریخی و سفرنامه »

نفایس الفنون فی عرایس العیون

تاریخ گزیده

سفرنامه فریزر

تاریخ مغول

خلاصه ای درباره حفاری در گنبد سلطانیه

تراشه های بعدی عبارتند از

شناسایی كفها در گنبد سلطانیه

سقاخانه

پیشینه تاریخ منطقه سلطانیه

وجه تسمیه سلطانیه

ارگ سلطنتی سلطانیه

دارالضیافه

گنبدسلطانیه

عملكرد و فلسفه وجودی گنبد سلطانیه

جالبترین پدیده اینكه

توصیف های عمومی بنا

مختصات معماری گنبد سلطانیه

اشاره مختصری به فضاهای جانبی

ورودی گنبد سلطانیه

جرزهای هشتگانه

فضای گنبدخانه

تربت خانه

سردابه

مناره

گنبد

ارتباطات در گنبد سلطانیه

تزئینات در گنبد سلطانیه

اجرای تزئینات با آجرهای قالبی

تزئینات آجری با تلفیق كاشی

تزئینات گچی

الف) تزئینات گچی حكاكی

ب) تزئینات گچی نقاری

ج) تزئنات گچی الحاقی

د)تزئینات گچی وصله ای

هـ) تزئینات گچی استامپی

تزئینات كاشی كاری

جذاب ترین پدیده در گنبد سلطانیه

تزئینات رنگ و نقاشی

تزئینات سنگی

بررسی ایستایی در گنبد سلطانیه

بررسی پی سازی در گنبد سلطانیه

مقاومت مصالح

علل ویرانی بنای سلطانیه

بررسی كتیبه های گنبد سلطانیه

كتیبه های دوره نخست

نتیجه

علایم حجاران درسلطانیه

منابع ومآخذ»




پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه مدیریت رستوران و فست فود به زبان C# و پایگاه داده Sql

پروژه مدیریت رستوران و فست فود به زبان C# و پایگاه داده Sql

دسته بندی : سی شارپ | # C

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 5.012 مگا بایت

تعداد صفحات : 124

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق مدیریت رستوران و فست فود به زبان C# و پایگاه داده Sql
بسیار بسیار کامل به همراه نمودارهای DFD ، نمودارهای UML و نمودارهای ERD
رسم نمودارها در رشنال رز
همچنین دارای داکیونت توضیحات خط به خط سورس کد برنامه
همچنین دارای سناریوی بسیار کامل و تحلیل مهندسی نرم افزار
بکار بردن مهندسی نرم افزار یک و دو در این تحقیق
مناسب برای تحقیق پایانی مهندسی کامپیوتر دانشگاه دولتی و آزاد
کاملترین تحقیق موجود در نوع خود با قابلیت دسترسی چند سطحی ، پشتیبان گیری، گذارش گیری و چاپ فاکتور
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
SQL
واژه‌های کلیدی
دستور بازیابی داده‌ها
دستورات عملیات روی داده‌ها
دستورات تراکنش داده‌ها
دستورات تعریف داده‌ها
دستورات کنترل داده
معایب اس کیوال
مزایای اس‌کیوال
زبان‌های مشابه اس‌کیوال
زبان سطح بالا سی شارپ (C#)
اهداف طراحی زبان
رشته‌ها
سامانه یکپارچه شده
انواع داده
کلاس های partial
Generic ها
کلاس‌های Static
سازنده‌های پیشرفته
عبارات جستجو (Query Expression)
نمونه‌ای از کاربرد LINQ به صورت زیر است
تاریخچه رستوران
انواع غذاخوری ها
رستوران الکترونیکی
سیستم دستی رستوران ها
تعرف سیستم
تحلیل نیازها و امکان سنجی
سیستم مکانیزه رستوران ها
مجموعه امکانات یک نرم افزار رستوران
امکانات پیاده سازی تحقیق مدیریت رستوران
مجموعه سورس کدها و عکس های نرم افزار رستوران و فست فود
توضیح سورس کد و عکس فرم انبار رستوران و فست فود
توضیح سورس کد و عکس فرم تهیه نسخه پشتیبان از برنامه
توضیح سورس کد و عکس فرم کالا های رستوران و فست فود
توضیح سورس کد و عکس فرم تغییر نام کاربری
توضیح سورس کد و عکس فرم اطلاعات مشتریان رستوران
توضیح سورس کد و عکس فرم صدور فاکتور مشتری
توضیح سورس کد و عکس فرم ثبت غذا / مخلفات رستوران و فست فود
توضیح سورس کد و عکس فرم لیست (گزارش) فروش رستوران بین تاریخ های مورد نظر
توضیح سورس کد و عکس فرم لیست سفارش های مشتری از رستوران و فست فود
توضیح سورس کد و عکس فرم لیست سفارش مشتریان
توضیح سورس کد و عکس فرم Login
توضیح سورس کد و عکس فرم اصلی نرم افزار
توضیح سورس کد و عکس فرم ایجاد کاربر جدید
توضیح سورس کد و عکس فرم اطلاعات فروشنده و پرسنل رستوران و فست فود
توضیح سورس کد و عکس فرم جستجوی غذا / مخلفات
توضیح سورس کد و عکس فرم جستجو کالا های رستوران و فست فود
تفاوت سیستم دستی و سیستم مکانیزه رستوران
دیاگرام خدمات سیستم مکانیزه رستوران
چارت سازمانی رستوران
دیاگرام مراحل ایجاد سیستم رستوران
دیاگرام حالت سیستم رستوران 1
دیاگرام حالت سیستم رستوران 2
وظایف موجودیت های سیستم رستوران
نمودار های جریان داده
نمودار DFD سطح صفر-موجودیت اول
نمودار DFD سطح یک موجودیت مشتری
نمودار DFD سطح یک موجودیت گارسون و آشپزخانه
نمودار DFD سطح یک موجودیت صندوق دار و انباردار
نمودار DFD سطح یک موجودیت حسابدار و انباردار
موجودیت ها
روابط بین موجودیت ها
برای چه نمودار ERD رسم می کنیم؟
نمودار ERD مشتری در سیستم رستوران
نمودار ERD آشپزخانه در سیستم رستوران
نمودار ERD گارسون در سیستم رستوران
نمودار ERD صندوق دار در سیستم رستوران
نمودار ERD حسابدار در سیستم رستوران
سناریو های بخش های مختلف
1- سناریوی سفارش غذا توسط مشتری
2- سناریوی درخواست لیست غذا و قیمت ها توسط مشتری
3- سناریوی درخواست کالا از انبار توسط آشپزخانه
4- سناریوی دریافت فیش غذا مشتری
5- سناریوی دادن غذا به مشتری توسط گارسون
6- سناریوی دریافت فیش سفارش مشتری از صندوق دار
7- سناریوی ارائه گزارش مالی به مدیریت
8- سناریوی درخواست فاکتور خرید از مسئول خرید
9- سناریوی دریافت کالا از مسئول خرید توسط انباردار
10- سناریوی درخواست لیست فروش
هزینه تحقیق
UML Diagram
نمودار های Usecase
نمودار متوالی (Sequence Diagram) سفارش غذا توسط مشتری
نمودار همکاری (Collaboration Diagram) سفارش غذا توسط مشتری
نمودار متوالی (Sequence Diagram) درخواست لیست غذا و قیمت ها
نمودار همکاری (Collaboration Diagram) درخواست لیست غذا و قیمت ها
نمودار توالی (Sequence Diagram) درخواست کالا از انبار توسط آشپز
نمودار همکاری (Collaboration Diagram) درخواست کالا از انبار توسط آشپز
نمودار متوالی (Sequence Diagram) درخواست لیست گزارش های فروش ماهانه
نمودار همکاری (Collaboration Diagram) درخواست لیست فروش گزارش های ماهانه
چکیده
در این تحقیق برای بدست آوردن نیازهای سیستم نرم افزاری ابتدا با استفاده از مصاحبه با كاربران به تحلیل و بررسی مشكلات و نیازمندی های سیستم جاری پرداخته شده و نیازمندی ها مشخص شده است . سپس با توجه به نیازمندی ها، سیتم جدید تعریف شده است.
برای تحلیل سیستم کاریابی از نرم افزار Rational Rose استفاده شده است که در نرم افزار از نمودار های UseCase Diagram , Class Diagram , Sequence Diagram , Collaboration Diagram , Sequnce Diagram برای تحلیل استفاده شده است.
هدف اصلی این تمرین ارائه یک نمونه کار واقعی و مراحل چگونگی انجام این کار می باشد.
تا چند سال پیش همه ی رشته ها برای خود زبان مشترک داشتند، مثلا ریاضیدانان از زبان ریاضی و مهندسین الکترونیک از پا به عرصه ی وجود گذاشت و UML زبان مداری استفاده می کردند ولی مهندسین نرم افزار زبان واحدی نداشتند ، تا اینکه باعث شد که مهندسین نرم افزار بتوانند مفاهیم مورد نیاز خود را براحتی با همدیگر در میان بگذارند و کارهایشان را مدل کنند.
کلمات کلیدی: UML، Rational Rose، مصاحبه ، نیازهای سیستم نرم افزاری.
نرم افزارهای مورد نیاز برای اجرای برنامه:
1) ویژوال استادیو 2010
2) sql server 2008
3) کریستال ریپورت 2010
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله نقش مهندسی Piping در پروژه های ساختمانی

دانلود مقاله نقش مهندسی Piping در پروژه های ساختمانی

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 101 کیلو بایت

تعداد صفحات : 110

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله نقش مهندسی Piping در تحقیق های ساختمانی در 110 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست

نقشه ها و مدارك مورد نیاز در طراحی Pipingدیاگرام جریان یا فرآیند (PFD)دیاگرام لوله كشی به همراه ابزار دقیق (P&ID)Line Listلیست تجهیزات (Equipment List)Piping SpecificationPlot Planنقشه های طراحی PipingMaterial of PipingLine Direction Changeشیرها (Valves)معرفی انواع شیرانواع شیرهای نوع دروازه ‌ای (Gate Valves)شیرهای كنترل و تنظیم كننده های فشارشیرآلات كلاس بندی نشده

انواع ساپورت ها

انواع تكیه گاههای وزنی

لوازم جانبی و ملحقات پمپ


مقدمه

با توجه به نیازهای وسیع صنایع نیروگاهی به تولید انرژی به مقدار كافی و در عین حال بی خطر و به صرفه، سیستمهای piping در نیروگاهها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. لذا تدوین آیین نامه برای عموم نیروگاهها و مخصوصاً نیروگاههای هسته ای و پالایشگاهها از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این راستا، استاندارد سازی و یا به عبارت بهتر كدهای استاندارد مشكلاتی از قبیل هزینه، دردسرهای اضافی و سردرگمیهای ناشی از تفاوتهای غیرضروری میان فرایندها، مواد، سیستمها و تجهیزات را به مقدار قابل توجهی كاهش داده اند. علاوه بر این استانداردسازی قادر است تجربیات صنعتی كه نتایج آن به اثبات رسیده در زمینه های مختلف نظیر امنیت، روش آزمایش و نصب تجهیزات را مستندسازی كرده و در اختیار صنایع مربوطه قرار دهد. در یك ساز و كار مهندسی، استاندارد سازی با استانداردهای داخلی ركت كاملتر می شود. (company standards) . در مقابل در تبادلات میان ارگانیسمهای مختلف صنعتی استاندارد صنعتی (industry standard) مطرح است. بین كشورهای متفاوت نیز یكسان سازی صنعت با استانداردها و توافقات بین المللی (international standard) صورت می گیرد. برای مثال استاندارد gatt (توافقی عمومی در تجارت و تعرفه های گمركی) كه در سال 1980 شكل گرفت، مدودیتهای صنعتی در تبادلات تجاری را شامل می شود كه یك كد برای رشد استفاده از استاند اردهای بین المللی و لوگیری از استفاده از استانداردهای ملی یا محلی می باشد تا استفاده از این استانداردها در تست تجهیزات و فرایندهای پایانی كار مانع از تجارت و خرید و فروش این محصولات نشود. اكثر شركتهای مهندسی و ساختمانی در ایالات متحده و نیز اروپای غربی تعدادی استاندارد مرجع برای تحقیق های نیروگاهی تدوین كرده اند كه نوع سوخت و ظرفیت خروجی های متفاوت را در بر می یردو. این مراجع استاندارد، مخارج لازم جهت طراحی و فرایندهای مهندسی را كاهش می دهند، چرا كه بسیاری از اجزاء و سیستمها از قبل طراحی شده اند و به صورت پیش ساخته هستند و می توان آنها را بین تحقیق ها و طرحهای مشابه تبادل نمود. استانداردهای صنعت (industry standard) عموماً توسط نهادهایی نظیر انجمنهای حرفه ای، ارگانیسمهای تجاری و كمیته های فنی منتشر می شوند. سپس این استانداردها بعد از آماده سازی توسط متخصصین مربوطه به توافق صنایع مربوطه می رسد. به منظور محافظت و ایمنی افراد شاغل در صنایع و نیز عمومی شهروندان، معمولاً مدیران فدرال ایالتی و یا شهرداریها، كدهای استاندارد را با قوانین و مقررات مربوطه به خود سازگار می كنند.

اساساً یك كد استانداردی است كه از لحاظ قانونی به تأیید وزارت مربوطه در دولت رسیده باشد. بدین ترتیب یك كد استاندارد در صفت به منزله یك قانون مدون تلقی می شود. هدف هر كد استاندارد، تضمین امنیت عمومی و امنیت صنفی و فنی در یك فعالیت خاص صنعتی است. كدها معمولاً توسط همان سازمانهایی تدوین می شوند كه استانداردها را منتشر می كنند. برای مثال، جامعه مهندسین مكانیك امریكا(ASME) دارای یك برنامه استاندرادهای فعال بوده و در عین حال كد بویلر و مخازن تحت فشار ASME (ASM E boiler and pressure vessel code) را نیز ارائه می دهند.

در صنایع نیروگاههای هسته ای باید استانداردها در جهت تأمین امنیت، سلامت عموم مردم تكمیل شود. اغلب استانداردهای امنیت هسته ای كه به تأیید رسیده اند و چه آنهایی كه هم اكنون در حال آماده شدن هستند، به امنیت نیروگاهها مربوط می شوند.

در اینجا تاریخچعه مختصری از كدها و استانداردهای مربوط به سیستمهای piping‌را مرور خواهیم كرد، بعلاوه برخی سازمانهایی كه این استانداردها را تولید می كنند را معرفی خواهیم نمود.

مهندسی Piping سه شاخه كلی را شامل می شود:

1) Material of Piping

2) Supporting & Stress Analyse

3) Design

در این جا به بررسی مدارك مورد نیاز برای شروع یك تحقیق در یك واحد فرآیندی می پردازیم هر تحقیق شامل سه بخش و یا سه مرحله می باشد كه شركتهای مجری انجام تحقیق براساس نوع فعالیت تقسیم بندی می شوند. سه بخش كلی تحقیق عبارتند از:

1) Engineering 2) Procurment 3) Construction

مرحله اول: بخش مهندسی یا همان بخش طراحی انجام تحقیق می باشد.

مرحله دوم: تهیه ابزار آلات لازم برای انجام تحقیق می باشد.

مرحله سوم: ساخت و ساز تحقیق می باشد.

شركتهای مختلف بنا به نوع فعالیت به شركتهای EPC یا EP و یا PC تقسیم بندی می شوند عمده شركتهای معتبر در این صنعت از نوع شركتهای EPC هستند.

در این مرحله به معرفی نقشه ها و مدارك مورد نیاز برای انجام یك تحقیق می‌پردازیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله بررسی موزه ایران باستان

دانلود مقاله بررسی موزه ایران باستان

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 2.98 مگا بایت

تعداد صفحات : 42

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله بررسی موزه ایران باستان در 42 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست

تاریخچه

سردرباغ ملی

معرفی بنا

شناسایی فنی و روش ساخت درها

آسیب شناسی

طرح مرمت

گزارش تصویری عملیات

موزه ایران باستان

دوران پیش از تاریخ

مجموعة تاریخی و لرستان

موزه دوران اسلامی

مجموعه مهر و سكه

تاریخچه

سر در باغ ملی عمارتی است ساخته شده بسال 1340 هجری قمری.این عمارت بر سكوی عمارت دیگری در همین مكان و با شمایلی نه چندان بی شبا هت با بنای اولیه ساخته شد.درشمال عمارت سردر باغ ملی میدانی بوده كه تمرینات نظامی قشون ،در عهد قاجار در آن انجام می پذیرفته ،وبه نام میدان مشق معروف بوده است.

میدان مشق حد فاصل بین خیابانهایی بوده كه امروزه با نامهای خیابان سرهنگ سخایی درشمال ،خیابان امام خمینی در جنوب ،خیابان سی تیردرغرب و خیابان فردوسی درشرق داشته نامیده می شود.

میدان مشق از میادین عهد فتحعلیشاه قاجار می باشد ودر آن دوره تنها بنای موجود درآن، ساختمان قزاقخانه در شمال آن بوده است. در،ورودی ضلع جنوبی این میدان بنای سر دری وجود داشته كه پس از تغییر كاربری میدان از محل تمرینات نظامی به باغ ملی،كه درعهد سردار سپهی رضا خان اتفاق افتاد،عمارت سر درقبلی،مشخص گردد كه این عمارت قبلی تخریب ودر جای آن عمارت فعلی بنا گردید. بر اساس تصاویر بر جای مانده از عمارت مشابهت زیادی با عمارت تخریب شده قبلی دارد.

میدان باغ ملی بعد ها با ساخته شدن عمارت های دولتی در آن رفته رفته موجودیت باغ مانند خود را از دست دادو با ساخته شدن ساختمانهای شهربانی كل كشور، ساختمان موزه ایران باستان،ساختمان شركت نفت ایران و انگلیس ،ساختمان وزارت خارجه و كتابخانه ملی در آن بصورت مركز ساختمانهای اداری درآمد و ازآن میان تنها عمارت سردر باقی ماند ونام آن سینه به سینه با نام باغ ملی تداوم یافت.

بر دروازه های عمارت سر در باغ ملی یك سال پس از اتمام بنا، درهایی نصب گردید كه بسیار با شكوه و زیبا بودند و خوشبختانه با گذشت زمان و بی مهری آن، هنوز هرچند با پذیرش آسیب اما درها پای برجای مانده ا ند.


معرفی بنا:

در یك نگاه اجمالی به سر در باغ ملی یا سر در میدان مشق كه اكنون بر پای مانده است با عكسی كه از سر در میدان مشق زمان قاجاریه كه یكسره ویران گردیده است، در می یابیم چه اندازه معماری و دیگر ویژگیهای این دو بنا به یكدیگر نزدیك است.

گونه طاق هلالی بزرگ میانی،مواد و مصالح ساختمانی ازاره های سنگی،كاشیكاری و حتی نقوش آنها،شباهت این دو بنا را كه اولی برپای و دومی به كلی از بین رفته است، نزدیك و نزدیك تر می كند.

نمای بیرونی سر در میدان مشق، یعنی آن سو كه به سمت خیابان سپه (امام خمینی) است از سه دروازه، هشت ستون كه دو به دو نزدیك یكدیگر و در دو سوی طاقها قرار دارند شكل گرفته شده است. نمای درونی یعنی سویی كه رو به ساختمان (بریگارد قزاق) زمان قاجار دارد، نیز با تفاوتی چند یعنی بدون ستونها، همین گونه می باشد.

طاقها درهر سه دروازه هلالی است. بر بالای طاق میانی كه بر دروازه بزرگ و اصلی است یك اشكوب متشكل از اطاقی مستطیل شكل با پنجره هایی چند با طاقهایی هلالی و سقفی شیروانی ساخته شده است. از این اطاق به عنوان نقاره خانه استفاده می شده است.

با اینكه عناصر معماری این دروازه همگون نیست و متفاوت می نمایاند، اما در مجموع بسیار دلنشین می باشد. در بنای سر در باغ ملی از تركیب آجر،سنگ،كاشی،چوب وفلز بهره گرفته شده است. معمولا در بناهایی كه عناصر معماری متفاوت به كار رفته، تركیبی ناهمگون به وجود آمده است، مانند تئاتر شهر، اما در بنای سر در باغ ملی چنان این تركیب مناسب است كه بنا منسجم و شكیل و یكپارچه به چشم می آید



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله معماری مساجد مختلف در شهر یزد

دانلود مقاله معماری مساجد مختلف در شهر یزد

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 60 کیلو بایت

تعداد صفحات : 88

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله معماری مساجد مختلف در شهر یزد در 88 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

فهرست:

پیشگفتار

مقدمه

« مسجد » در معماری ایران.

عملكرد های مساجد مختلف

خصوصیات فضاهای كالبدی مسجد:

مسجد جامع

مسجد جامع یزدمسجد میر چقماق

مسجد فرط

مسجد ریگمسجد شاه طهماسبمسجد و مصلی عتیقمسجد چهل محراب

مسجد خواجه ابوالمعالی

مسجد ساباط

مسجد جامع بندر آباد



پیشگفتار

مطالب این مجموعه با عنوان بررسی تزئینات ونقوش مسجد جامع یزد جمع گرد آوری شده و سعی برآن بوده تا جایی كه متون تاریخی باقیمانده و منابع و سوابق تاریخی مسجد جامع یزد اجازه داده است به ذكر توضیحاتی راجع به مصالح و كتیبه ها و تاریخ بنای آن و تغییرات ایجاد شده بر آن در طول سالیان، بپردازیم.

اگر چه نقوش شكل گرفته بر آن به طور عموم در تمام بناهای اسلامی ایران به چشم می خورد ولی خالی از لطف نبود كه به بررسی تزئینات این مجموعه بپردازیم زیرا مجموعه بنای مسجد جامع یزد در شهری است كه دارای بافت سنتی دست نخورده ای نسبت به بناهای شهرهای دیگر است، با این حال بناهای باستانی و اسلامی ایران همگی دارای لطف خاص خودشان هستند كه معماران تلاشگر و هنرمند با اطلاعات و دانش معماری بالابه تأ سیس بناها همت گمارده اند.

حال چه به صورت تحقیق دانشگاهی یا هنر عنوان دیگری قطعاً علاقه و توجه شخصی و میل به دانستن در مورد عظیم تاریخی داشته باشم و به این مسیر رنگارنگ قدم گذاشته و هنر گوشه دیگری از این سرزمین را ورق بزنیم، وارد فضای زیبا و ملكوتی شویم از داخل مقرنها عبور كنیم و ایوانها را پشت سر گذارده و راه پر پیچ و خم نقوش اسلیمی و ختایی را گرفته از داخل بوته ها گذشته م مناره ها را دور بزنیم تا شاید تفحه ای از روح و ذوق هنری معمار و نقشبند این بنا از روح خسته ما گذر كند و جانی تازه به ما ببخشد.

دیدن و مشاهده كردن این گونه هنر های تاریخی كه از سالیان باقی مانده شاید تلنگری باشد برای تمامی از تلاش افتادگان راه هنر و بروز خلاقیت و پشتكار.


مقدمه

هنر جو هره ای است كه از ذرات هر ایرانی به فضل الهی به ودیعه نماده شده است. به همین علت جلوه های هنر در تمام مظاهر و مقوله های زندگی ایرانی مانند:‌ معماری، نقاشی ، خط وكتابت ، پارچه بافی، قالی وگلیم بافی، فلزكاری، سفالگری و ...... در طول تاریخ بروز و ظهور داشته و دنیایی از زیباییها، ذوق، خلاقیت و ابتكار را پدید آورده است.

یكی از مظاهر انعكاس هنر ایرانی در معماری این سرزمین است هنرمند معمار ایرانی، از ابتدای كار و ازهنگام بكارگیری آجر كه ازمصالح اولیه احداث بنا به شمار می رفته زیبا ترین نقشها و طرحها را هنگام احداث دیوارها و پوششی گنبد ها وگوشواره ها، مقرنس ها و طاقنما ها خلق كرده است و در روند تكاملی آن با گره چینی، گل اندازی، گره سازی وآجر كاری خفته و رفته، شاهكار های بی نظیری را به وجود آورده است.

هنگام استفاده از گچ با خلق گچبریهایی با نقوش هندسی، گیاهی، دنیایی از خلاقیت را كه در دنیا بی نظیر می باشد آفریده و در استفاده از چوب برای پنجره ها و درها با بهره گیری از فتونی نظیر منبت، مشبك، معرق، كنده كاری، خاتم سازی ونقاشی روی چوب، اعجاز باور نكردنی را پدید آورده است.

برای تزیین بنا از كاشیهایی یك رنگ، هفت رنگ، معرق، طلایی و .... شیشه و آیینه در شكلها و رنگها و ابعاد گوناگون، مدد جسته و دنیایی از زیبایی و خلاقیت و هنر را عرضه كرده و همه اینها به همراه حجاریهای زیبا، بنا هایی را در جای جای ایران بر پا و استوار كرده است.

بدون تردید تحقق این همه زیبابیها و خلاقیت جز به مدد عشق به معبود امكان پذیر نبود، چراكه بیشترین جلوه آنها را در مسجد، محراب و زیارتگاه می توان دید.

بناهای مذهبی، همواره مورد احترام و توجه ملل و اقوام مختلف درطول تاریخ بوده است، و به لحاظ همین اهمیت، پیوسته كاملترین تجربه های هنری هنرمندان برجسته هر دوره تاریخی در خدمت معماری و تزیین نقوش به كار رفته در احداث چنین اماكنی بوده است. این علاقه و توجه و بذل سرمایه های مادی و معنوی، نه از باب منافع اقتصادیو اغراض مادی، بلكه بر مبنای كشش و علاقه ای قلبی بر اساس گرایش فطری مردم به مكاتب الهی بروز كرده است. چه بسا مردمی كه با مشكلات و تنگناهای اقتصادی قرین بوده، اما در سرمایه گذاری برای مظاهر معنوی، از جمله بناهای وابسته به مقدسات مذهبی، از هیچگونه ایثاری فروگذار نكرده اند.

بناهای رفیع و با شكوهی كه در طول تاریخ برای معابد، مساجد وكلیساها،‌سر برافراشته اند، با یك پشتوانه قلبی و عشق حقیقی همراه بوده است.

در تاریخ اسلام، مسجد در رأس توجه مردم، به ویژه هنرمندان معتقد به مبانی دینی قرار داشته است. در دوره هایی كه اثری ازپیشرفتهای علمی و صنعتی در هیچ كجای عالم دیده نمی شود، بر جسته ترین آثار معماری جهان، از میان مساجد بزرگ در جای مانده است،‌ اگر چه به علل گوناگون، بویژه هجوم ارتشهای متجاوز بیگانه به كشورهای اسلامی بسیاری از ابنیه مهم و مساجد تاریخی دچار تخریب و ویرانی شده و آثار مهم مكتوب و میراث فرهنگی مسلمین كه دستخوش غارت و آتش سوزی در كتابخانه های مهم جهان اسلام شده است، ما را ا زگنجینه های مهمی محروم كرده است،‌ با این حال آنچه بر جای مانده، خود دریچه ای است برای شناخت عظمت معماری به كار رفته در بنای مساجد بزرگ تاریخی، بویژه آن كه در معماری و كاشیكاری بناها، مظاهر معنوی و مفاهیم والای مذهبی چه در انتخاب رنگ و چه در انتخاب شكل و فرم بسیار ماهرانه تلفیق شده اند،‌ و فضایی به وجود آورده است كه انسان شیفته معنویت را بسوی خود می خواند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله کامل بررسی معماری ایران

دانلود مقاله کامل بررسی معماری ایران

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 94 کیلو بایت

تعداد صفحات : 157

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله کامل بررسی معماری ایران در 157 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


معماری ایران شناسنامه معتبر مردم این سرزمین از دوترین ازمنه قدمی است طبیعت اقلیمی ایران در این زمینه تأثیر گذار فرهنگ هایی كه با ؟؟ و مغلومین به این خطه را گشودند. در این معماری كهم بارزترین اشكال خود جلوه كردن است. آداب و رسوم، مراسم مذهبی، روحیات، اخلاقیات، اندیشه و عقیده نسلها در معاری ایران انعكاس واضحی دارد. نه تنها در بناهای عظیم، در ابنیه اثار كوچك هم می توانیم این انعكاس را دریابیم. آتشكده و دهكده های شاهی كه درگذشته كه در سراسر این خطه جابه جا روییده بود و اینك به جا مانده است باری از فرهنگ معمای ایران باستان را در خویش نهاده است آتشكده دهكده های شاهی را در ایران باستان بر روی تپه ها بنا می كرده اند. در دهكده های شاهی معابد ویژه پرستش مهر و ناهید ( فرشته آب) وجود داشت. نقاطی كه هم اكنون به پل دختر یا قلعه دختر نسبت می دهند، همان پرستشگاهها باستانی ناهید یا فرشته آب است از معابد مهر (میترا) كه قبل از زردتشت در ایران رواج داشته است. نمونه های چندی باقی است. معبد (مصیصر) در شمال غربی ایران كه در كوه تراشیده شده است و همچنین صخره (پی فخیریكار) در جنوب دریاچه رضاییه ازجمله این نمونه ها هستند. مهر پرستان باستانی قبل از ورود به معبد در جایی دست خود رابه آب می زدند و آن را (مهرآب) می نامیدند. كه شاید نعت محراب دوره اسلامی از آن سرچشمه گرفته باشد. معماری ایران حاصل قرن ها تفكر و ثمرة اندیشه و قریحه هنری نیاكان ما و الهاماتشان از سنت ها و دست اؤردهای ملل دیگر است با آنكه در هر سیمای معماری ایرانی تغییر وتبدیل هایی را پذیرفته است، روح یگانه و ذات نیرومند آن همواره زنده و بلانده باقی مانده و همپایه زمان ظرفیت های خویش را عوض كرده است. مروری در خطوط اصلی معماری ایران از آغاز تاریخ مدرن ما، در واقع گشایندهشاهرایی به قلب تمدن دیرینه سال این سرزمین است نخستین سلسله حكومت ایران سلسله ماد بود كه بخشی از هسته خود را در بنا و آثاری ه آفریده به وام نهاد. سنگ شیر همدان، كان داوود در سریل ذهاب، دخمه صحنه در كرمانشاه، دخمه مرسوم با طاق فرهاد در لرستان، دخمه ده نوه اسحاق وند در نزدیك كرمانشاه ازبرگزیدهژ ترین آثار این دوره است. ( پلی بیوس) در توصیفی كه از كاخ باستانی همدان كرده یادآور شده است كه ستون های این كاخ از چوب سدر و سرو ساخته شده و روی این ستون ها از لوحه های سیمین و زرین پوشانده شده بود ( دمرگان پرود) ( شی پیه) معتقدند كه این نشانه ها و آثار تخت جمشید كم و بیش شباهت دارند. در عرصه وسیع سرزمین خود از مهارت و استادی هنرمندان ممالك، زیر فرمان خویش به نحو احسن بهره می گرفتند و از این جهت در آثار معماری و صنعت ایران در دورة هخامنشی تأثیر سایر ملل نیز دیده می شود چنانكه داریوش گوید در بنای قصر او صنعتگران بابلی، مادی، لیه ی. و مصری خدمت می كرده اند و مصالح ساخمان ها از فواصل دور دست می آمده است . استفاده از تجربیات و سنن ملل تابع، نه به صورت تقلیدی و پیروی بلكه به گونه ای باز افرینی و الهام پذیری خلاقه مختص به دورة هخامنشی نسبت مادها پیش ازآنكه تجربه و مهارت (اورانویی) ها استفاده بسیار بردند. معماری دورة هخامنشیان ادامه یك هنر ملی بود. اصالت این هنر در قصر كیاكسار پادشاه ماد ( در همدان) جلوه كرد و كوروش در ادامه آن پس از شكست مادها قصری در پازارگاه یا ( مادر سلیمان) در 80 كیلومتری شمال تخت جمشید بنا كرد. كه گرچه مانند تخت جمشید كه به جرأت می توان گفت یكی بزرگترین و وسیع ترین بناهای است كه قبل از معمول شدن آهن ساخته شده است دارای سقف، ستون های چوبی بسیار بوده است سقف ، ستون های چوبی بسیار بوده است. سقف ساختمان از چوب سور لبنان و بلوط ساخته شده ...


فهرست

آثار معماری دوران ساسانی درسرزمین ماوراء النهر
آثار دوران باستانی
ناحیه باستانی و رخشا و قصر بخارا اخدا:
شهر سازی
درباره معماری :
اصفهان در دوره جانشیان تیمور
اصفهان قلمور امیرزادگان تیموری رستم و اسكندر
اوضاع اصفهان بعد از قتل سلطان محمد بهادر
تزیینات داخل بقعه شهشهان
ارزش جهانی هنر معماری و تزییناتی مسجد شیخ لطف الله
جاده های شاه عباسی

بخش اول

نگاهی به بناهای خشتی ایران

بناهای خشتی زنده :

بخش دوم

علل فرسایش بناهای خشتی

بخش سوم

طریقه كاربرد خشت

فرسایش در اثر دخالت انسان

بخش چهارم

پیشنهادات جهت پیشگیری از توسعه ویرانی و فرسایش

بخش پنجم

مقاوم كردن خشت

بخش ششم

توصیه

ازلحاظ تزیینات

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله معماری اسكله های دریایی و اهمیت آنها

دانلود مقاله معماری اسكله های دریایی و اهمیت آنها

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 49 کیلو بایت

تعداد صفحات : 46

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله معماری اسكله های دریایی و اهمیت آنها در 46 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

2-1- مقدمه

اسكله های شمع و عرشه كه از آنها تحت عناوین سازه با عرشه معلق یا اسكله با ساختمان باز نیز یاد می شود، ممكن است از فولاد، بتن یا چوب و یا تركیبی كه از آنها ساخته شده باشند. در این سازه ها مقاومت شمعها ناشی از مقاومت نوك و یا اصطكاك جداره و یا تركیبی از آنهاست. عرشه این سازه ها، عموماً برای توزیع بارهای افقی بین عناصر دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

2-2- تناسب كاربرد

اسكله های شمع و عرشه به پیشنهاد آئیین نامه دریائی انگلستان (1989، مرجع 14) در شرایط زیر مناسب اند:

الف) خاك بستر شامل یك لایه سست مستقر بر روی لایه ای مقاوم است.

ب) دسترسی به خاكریزی مناسب مورد استفاده در اسكله های دیوار ساحلی (اسكله‌های دارای نگهبان) ممكن نیست.

ج) به حداقل رساندن تزاحم سازه و رژیم هیدرولیكی.

د) زیاد بودن عمق آب.

لازم به ذكر است كه در صورت استقرار سازه بر روی بستر سنگی، بستر بایستی قبل از اجرای شمعها آماده شده باشد.

2-3- كاربردها

اسكله های شمع و عرشه، عموماً برای سازه های پهلوگیری موازی ساحل و نیز اسكله های انگشتی عمود بر ساحل مورد استفاده قرار می گیرند.

در اسكله های موازی ساحل، سازه روی یك شیب مشخص ساخته می شود كه این شیب از سطح لایروبی شده مجاور وجه پهلوگیری تا سطح زمین پشت اسكله امتداد یافته است. لازم به ذكر است كه عمق لایروبی از آبخور كشتی های پهلوگیرنده متاثر است.

2-4- انواع اسكله های شمع و عرشه

نوع سازه به روشهای مورد استفاده جهت تامین مقاومت در برابر بارهای افقی اعمال شده و به آن و نیز نحوه توزیع بارهای قائم در شمعها وابسته است.

جدول 2-1 تقسیم بندی پیشنهادی آئین نامه انگلستان (1989، مرجع 14) را نشان می دهد.


جدول 2-1: تقسیم بندی انواع اسكله های شمع و عرشه

نوع سازه

كاربرد

انعطاف پذیری

روش مقاومت در برابر بار افقی

شكل

تمام شمعها قائم

اسكله های عمود بر ساحل

انعطاف پذیر

خمش شمعها

(2-2)

تمام شمعها قائم

اسكله های موازی ساحل

نیمه صلب

خمش شمعها+ مقاومت خاك پشت دیوار

(2-1)

تمام شمعها قائم همراه پشت بند افقی

اسكله های موازی ساحل

نیمه صلب

خمش شمعها+ پشت بند افقی+ مقاومت پاسیو خاك

-

تمام شمعها قائم همراه عضو مهار شده به ساحل

اسكله های موازی ساحل

صلب

مهار + دیوار نگهبان

(2-3)

شمعهای قائم و مایل

تمام انواع اسكله ها

صلب

شمعهای مایل

(2-4)

تمام شمعهای مایل

اسكله های عمود بر ساحل

صلب

خمش شمعهای مایل (تحمل بار عرضی)، شمعهای مایل طولی و مهارها (تحمل بار طولی)

-

فهرست

1-1- مقدمه1-2- اسكله ها1-3- سیستم های كلی اسكلهالف) اسكله های شمع و عرشهب) اسكله سپریج) اسكله های وزنی1-4- انتخاب محل اسكله و مطالعات لازم برای محل انتخابی1-4-1- مطالعات هیدرودینامیكی و جوی1-4-2- مطالعات ژئوتكنیكی1-4-3- بررسی های هیدروگرافی و توپوگرافی2-1- مقدمه2-2- تناسب كاربرد2-3- كاربردها2-4- انواع اسكله های شمع و عرشه2-5- روشهای متداول اجرای اسكله های شمع و عرشه2-5-1- روش ساخت در دریا2-5-2- روش ساخت در خشكی3-1- مقدمه3-2- پارامترهای مهم طراحی3-2-1- ابعاد و ظرفیت كشتی ها3-2-2- نوع تخلیه و بارگیری3-2-3- ظرفیت بندر3-2-4- موج طرح3-2-5- عمق لایروبی حوضچه و كانال دسترسی3-2-6- طول اسكله3-2-7- ارتفاع اسكله3-3- بارگذاری اسكله های شمع و عرشه3-3-1- بار مرده3-3-2- بار زنده3-3-3- نیروی ناشی از تغییر شكل3-3-4- نیروهای ناشی از عوامل طبیعی

5-1- مقدمه

5-2- ارزیابی عوامل موثر بر طراحی1- بار زنده گسترده:2- بار زنده متمركز:3- بار وسایل متحركم بر اسكله:4- نیروهای وارد بر بولارد:5- نیروهای حاصل از پهلوگیری:6- عوامل محیطی:5-3- ارزیابی رفتار عمومی اسكله های شناور تحت بارگذاری مختلف1- بار گسترده زنده به صورت كامل بر یك پانتون2- بار گسترده زنده بر نیمی از سطح پانتون3- بار گسترده زنده بر ربع سطح پانتون4- بار متمركز5- وسایل نقلیه متحرك و جرثقیل6- نیروی بولارد5-4- نحوه ارزیابی عملكرد اسكله های شناور در بارگذاری تركیبی5-5- نتیجه گیری نهایی در مورد مدول مناسب5-5-1- اسكله تیپ اول (مسافری)5-5-2- اسكله تیپ دوم (باربری سبك)5-5-3- اسكله تیپ سوم (باربری نیمه سنگین)5-5-4- تعیین ارتفاع مناسب برای هر مدول5-6- نتیجه گیری كلی




پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله بررسی مسجد احمد ابن طولون

دانلود مقاله بررسی مسجد احمد ابن طولون

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 266 کیلو بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله بررسی مسجد احمد ابن طولون در 21 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


مطالب مورد بررسی

مسجد احمد ابن طولون

ویژگی های معماری

تزئینات بنا

سقف

فواره

زیاده

مناره

سرگذشت مسجد در دوره های بعد

مناره مسجد ابن طولون


ویژگی های معماری

مسجد از نظر معماری طرحی بسیار ساده دارد . بنا شامل یک صحن مربع به ابعاد تقریبی 92 متر است که از 3 سو رواقی با 13 چشمه طاق در 2 ردیف ، و از سوی قبله(جنوب شرقی )رواقی با 17 چشمه طاق در 5 ردیف را در بر می گیرد . با احتساب عرض رواق ها مجموع بنا و صحن مستطیلی است که به ابعاد 26/122 و 33/140 متر . در بنای مسجد به جای ستون از جرز بهره گرفته اند .کلیه دیوار ها ، جرز ها و چشمه ها ی شبستان ها یکسره از آجر سرخ رنگ به اندازها های 5/4 در 5/8 تا 8 در 18 تا 19 سانتی متر در ملاطی ضخیم چیده شده و یک قشر گچ سخت آنها راپوشانیده است .

طاق ها از نوع نوک تیز (شکسته) است و پایه های حمال آن را جرز های مکعب مستطیل ستبر به ابعاد 46/2 در 27/1 متر تشکیل می دهد که به فاصله 60/4 متر از یکدیگر قرار دارند . نمونه پیشین این گونه جرز ها در مساجد المتوکل و ابودلف در سامره نیز دیده میشود

( شاید بتوان به روایت بلوی را در مورد نیاز به 300 ستون برای ساختن مساجد مورد نظر احمد بن طولون و پیشنهاد معمار مصرانی سازنده مسجد برلی ساختن بنایی مه به جز 2 ستون سمت قبله (محراب ) به ستون دیگری نیاز نداشته باشد توجیهی برای این روش جدیدو ناشناخته در معماری مساجد مصر دانست . نیم ستون های کاذب 4 نبش جرز ها را با آجر تراشیده ساخته اند و طاق های روی آن کمی از پایه خود پیش تر آمده و در بالای هر جرز به منظور تقویت ، روکوبی چوبی با اتصال دم چلچله ای نصب شده است .

هر چند طاق های مساجد در سرزمین های غربی اسلامی به طور کلی از نوع هلالی است ، ولی در مسجد ابن طولون از طاق های شکسته نوک تیز استفاده شده است . یکی از امتیازات فنی این طاق ها کاستن از وزن پشت بغل های بین قوس ها ست . در بالای هر جرز و فاصله میان دو طاق یک روزنه نور گیر ایجاد شده که افزون بر کاربرد روشنایی ، سبب ظرافت و سبک تر کردن بنا شده است ، بی آنکه از استحکام آن بکاهد . این روزنه ها نیز دارای طاق های نوک تیز واقع بر ستون های کوچک است .

تزئینات بنا

در معماری اسلامی تزئینات مساجد از دو دیدگاه متفاوت به کار گرفته شده است . در بیشترین آنها برای نشان دادن اهمیت و جلب توجه نماز گزاران به محل مشخصی چون محراب ، عوامل تزئینی چشم گیری در آن به کار گرفته اند و در شماری کمتر معماران کوشیده اند تا به یاری نقش های یکسان و هماهنگ بنا را از وحدت کامل برخودردار کنند که در مسجد ابن طولون چنین است گچ بری تنها عامل تزئینی این بنا به بخش های اصلی ساختمان چون سر ستوان ها ، سطح زیرین طاق ها ، روزنه های نور گیر و پنجره ها غنایی ویژه بخشیده و در سر ستون ها که به سبک کرنتی است ، نقوش برگ کنگری متداول این سبک ،به برگ مو سبک سامره تغییر یافته است.

طاق های مسجد ابن طولون بسیار عریض طراحی شده است . بنابراین سطح زیرین آن زمینه مناسبی برای ارائه گچ بری است . 10 قطعه از این گچ بری ها به خوبی حفظ شده که طرح آنها شامل یک نوار مرکزی پهن و دو حاشیه باریک با نقش هندسی و گیاهی به سبک سامره است . یک نوار گچ بری شده نیز در هر دو روی دور طاق ها ایجاد شده که ابتدا با زاویه قائمه به سوی طاق کناری معطوف می گردد و سپس در امتداد یک خط افقی به آن می رسد . کتیبه کوفی مشهور مسجد به فاصله 20 سانتی متری در بالای این نوار به عرض 30 سانتی متر بر روی چوب منبت کاری شده است . تخمین زده اند که این پیشانی بیش از دو کم طول داشته و در حدود یک شانزدهم از آیات قرآن کریم را شامل بوده است پنجره های واقع در دیوار خارجی رواق ها شاهکاری از هنر گچ بری است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله فضاهای ورودی بناهای سنتی

دانلود مقاله فضاهای ورودی بناهای سنتی

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 105 کیلو بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله فضاهای ورودی بناهای سنتی در 30 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc



هر فضای ورودی از یك یا چند بخش تشكیل می شده است كه هر كدام دارای خصوصیات كاركردی یا نهادین بوده اند.

1) پیش خان: فضای وسیع و بزرگی است كه در جلوی پیش طاق بعضی از بناهای مهم و بزرگ مانند مسجد جامع یزد طراحی می شده است. یكی از اهداف احداث پیش خان اهمیت بخشیدن به فضای ورودی بنا و تمایز آن از فضاهای اطراف می بوده است. بدنه‌های پیش خان ها را معمولاً طراحی می كردند آن جبهه از پیش خان كه فضای ورودی بنا در آن قرار داشت از بهترین طراحی برخوردار بوده است. در برخی موارد كه پیش خان در امتداد یك میدان ممكن بوده كه موجب بشود حدود پیش خان از فضای میدان تأثیر پذیرد، در این صورت با طراحی یك عنصر معماری مانند دست انداز یا سكو محدوده ی پیش خان را تعریف می نموده اند.

2) پیش طاق: پیش طاق فضایی سرپوشیده و نیمه باز مانند ایوان است كه در جلوی درگاه ورودی طراحی و ساخته می شده است در بعضی از موارد در شهرهای مختلف به پیش طاق همان جلوخان یا پیش خان گفته می شده است. در بعضی از موارد در كنار دو جرز این پیش طاق ها دو سكو طراحی و در نظر گرفته می شده است. عموماً ارتفاع پیش طاق از ارتفاع سایر سطوح مجاور ان بیشتر بوده است. در بعضی از موارد نادر مانند مسجد جامع یزد ارتفاع پیش طاق به حدود چند برابر سطح مجاورش می رسیده است.

معمولاً پیش طاق ها دارای تزئینات بسیار زیاد بوده اند- معمولاً كاشی- و معمولاً باز كتیه ی احداث بنا را در زیر یا قسمتی از این پیش طاق ها قرار می داده اند.

درگاه: فضای كوچكی كه در ورودی در آن قرار می گیرد درگاه خوانده می شود.

از لحاظ ساختمانی درگاه فضایی است كه در دو سوی آن دو جرز یا دیوار قرار گرفته است و چهارچوب در ورودی در آن نصب می شود و طاق درگاه را نعل درگاه گویند به شكل قوس یا افقی است. طاق های قوسی شكل معمولاً با آجر و طاق های افقی غالباً با كمك تیرچوبی ساخته می شده اند و عمق درگاه غالباً در اكثر بناها حدود5/0 متر است اما تا5/1متر نیز می رسیده است.


سرفصل های اصلی

بخش اول

مقدمه

پیش درآمد

بناهای مهم و ورودی های آن

بخش دوم

اجزای تشكیل دهنده ورودی های سنتی

بخش سوم

عناصر و اجزا كاربردی ورودی ها

عناصر تزیئینی ورودی ها

بخش چهارم

اصول تركیب و طراحی سلسله مراتبی بناهای سنتی ایران- یزد

بخش پنجم

نحوه دسترسی ها به ورودی بناها و فضاهای درونی

بخش پنجم- قسمت دوم:

شكل مسیر دسترسی به فضاهای درونی

بخش ششم

تعداد ورودی های هر بنا

بخش هفتم

تزئینات ورودی بناها
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 4:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات