ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی

ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 56 کیلو بایت

تعداد صفحات : 36

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی (به همراه منابع تحقیق)

فایل اصلی : Word

تعداد کل صفحات : 36 صفحه

حجم فایل zip : 57k

چکیده تحقیق و پژوهش

با بررسی روند تدریجی و تكاملی مدیریت امور كاركنان و اداره انسانی در دهه‌های 1970و1980م به نگرشی برخورد می‌نمائیم كه مقوله فرهنگ را به عنوان عنصر اصلی در مباحث مدیریت منابع انسانی مطرح نمودند.

توجه به فرهنگ سازمانی به طور نسبی توسط متخصصان رفتار سازمانی مطرح شد، اما بستر اصلی آنرا باید در مطالعات تجربی سازمان یافت.

یكی از این نوع كارها، ارائه كتاب هنر مدیریت ژاپنی توسط پاسكال و آتوس می‌باشد. این مطالعه به راز موفقیت ژاپنی‌ها بر مبنای خلق فرهنگ سازمانی قدرتمند كه بین كاركنان، مدیران، و كاركنان به تعامل تأكید داشته و ناشی از علایق مشترك در كسب كمال سازمانی می‌باشد، اشاره دارد.

مطالعه دیگر كتاب در جستجوی كمال «پیترز و واترمن» می باشد. آنان به این نتیجه رسیدند كه رهبر نه تنها جنبه های ملموس و منطقی سازمان نظیر ساختار و فن‌آوری را ایجاد می‌كند بلكه باید خالق ایدئولوژی‌ها، عقاید، زبان، مراسم و شعائر باشد (سید جوادین، 1381، ص60-61). اهمیت فرهنگ تابد آنجاست كه عنوان می‌كنند موفقیت هر عمل و رفتاری در سازمان بسته به همسویی آن با هنجارهای فرهنگی دارد، در غیر اینصورت محكوم به شكست است، در صورت عدم تطابق و سستی فرهنگ بایستی به تغییر ارزش‌های آن همت گمارد. (ممی‌زاده، 1375، ص74)

این تحقیق بر آن است كه با بررسی فرهنگ سازمانی حاكم و شناسایی و شناخت ویژگی های اصلی آن توجه مدیران را به بخش مهمی از سازمان كه شامل جنبه های غیررسمی سازمان می‌باشدجلب نماید تا در برنامه ریزی ها و اداره موثر و كارای سازمان از این عنصر مهم و حیاتی غفلت نشود.

فهرست مطالب فصل دوم به شرح زیر می باشد :

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

1-2 مقدمه......................................................... 12

2-2 مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی...................................... 13

3-2 عناصر و مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی.................................... 15

4-2 نحوه شکل‌گیری فرهنگ‌ها.............................................. 16

1-4-2 بنیان‌گذاران سازمان................................................. 17

5-2 ابعاد معروف فرهنگ..................................................... 17

6-2 عناصر اساسی فرهنگ سازمانی........................................ 19

7-2 راه‌های شناسایی فرهنگ سازمانی................................... 21

8-2 تکوین فرهنگ سازمانی............................................... 23

9-2 انواع فرهنگ سازمانی (تقسیم‌بندی‌های رایج فرهنگ سازمانی ) 24

1-9-2 فرهنگ حاکم و خرده فرهنگ.................................... 24

2-9-2 فرهنگ قوی و ضعیف............................................ 26

3-9-2 فرهنگ‌های مثبت و منفی....................................... 27

10-2 استراتژی و فرهنگ.............................................. 30

1-10-2 فرهنگ انعطاف‌پذیری....................................... 31

2-10-2 فرهنگ مأموریتی............................................ 32

3-10-2 فرهنگ مشارکتی............................................ 32

4-10-2 فرهنگ بوروکراتیک........................................ 33

11-2 الگوهای اساسی تشریح فرهنگ سازمانی.................... 34

1-11-2 مدل پارسونز................................................ 34

2-12-2 چارچوب اوشی.............................................. 34

3-13-2 شیوه پیترز و واترمن..................................... 35

14-2مدیریت فرهنگ سازمان.................................... 35

15-2 تأثیر فرهنگ بر عملکرد و اثربخشی سازمان............. 38

16-2 رابطه فرهنگ سازمانی با توانایی‌های مدیریت.......... 39

17-2 تأثیر فرهنگ بر ساختار سازمانی......................... 40

18-2 تأثیر فرهنگ سازمانی بر وظایف مدیریت.............. 41

19-2 فرهنگ سازمانی و توسعه سازمانی OD.............. 43

20-2 خلاصه‌ای از تحقیق مشابه انجام شده در ارتباط تقریباً نزدیک با موضوع 43

قسمتی از متن اصلی تحقیق و پژوهش

1-2- مقدمه

سالهاست که محققان و صاحب نظران در پی شناخت و شنا سایی یک متغیر سیستمی در سازمان بنام فرهنگ سازمانی می باشند. این متغیر به طور حتم در سازمان وجود دارد ولی آن را به راحتی نمی‌توان تعریف نمود. اما افراد برای معرفی سازمان از عبارات و اصطلاحات و کلمه‌های مشابه استفاده می‌کنند ما این متغیر مهم و اساسی را فرهنگ سازمانی می‌نامیم. همان‌گونه که افراد دارای شخصیتهای متفاوت می باشند سازمان ها هم همانند انسان دارای ویژگی‌هایی است.

که این ویژگی‌ها می‌توانند به صورت صمیمی، خلاق، نوآور یا محافظه کار باشند براساس همین ویژگی می‌توان نگرش‌ها و رفتارهای کسانی را که درون این سازمانها هستند، پیش بینی نمود. (رابینز، 1380، ص371)

به بیان دیگر سازمان ها هم فرهنگ‌هایی دارند که بر نوع رفتار اعضاء اثر می‌گذارد و یا نوع رفتار آنان را تعیین می‌نماید. اگر چه موضوع فرهنگ و نقش آن در هدایت جوامع از دیر باز مورد توجه جامعه‌شناسان قرار داشته اما موضوع فرهنگ سازمانی دیدگاهی جدید در عرصه دانش مدیریت است. تحقیق دانشمندان و صاحب نظران روی دلایل شکست و موفقیت سازمان‌ها در طی دهه‌های گذشته بیانگر نقش عوامل غیر مادی و معنوی در موفقیت این سازمان‌ها بوده است شرکت‌های آی. بی. ام. سیرز، جنرال موتورز برای حل مسأله‌ها و مشکلات خود کوشیده‌اند تا فرهنگ حاکم بر سازمان را تغییر دهند و بدین وسیله موفقیت شرکت را تضمین نمایند. (دفت، 1378ص 393)

در این فصل برای شناخت فرهنگ سازمانی به بررسی ادبیات موضوع می‌پردازیم.

2-2 –مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی:

فرهنگ‌culture)) به معنای ارزش ها، هنجارها، سنتها، آداب و رسوم که این ویژگی‌ها در جوامع انسانی متفاوت است. ما با فرهنگ به دنیا نمی‌آییم، بلکه در اجتماعی به دنیا می آییم که خود فرهنگش را به ما می‌آموزد. ما فرهنگ را از کسان دیگری که در اطراف ما یا در محیط هستند، یاد می‌گیریم. در واقع فرهنگ اکتسابی است و به وجوه مشترک انجام کار در یک جامعه خاص دلالت دارد. این وجوه عواملی چون نحوه تغذیه افراد، پوشش، احترام به یکدیگر و تربیت فرزند را در بر می‌گیرد. ترکیب این عوامل باعث می‌شود که مثلاً فرهنگ کانادا و پاکستان متمایز از انگلستان و الجزایر باشد.

هر چند استعمال فرهنگ در متون علمی جامعه شناسی و انسان شناسی امروز از وسعت و گستردگی بسیاری برخودار است، اما معانی جدید فرهنگ ( culture )با معانی پیشین آن ارتباط چندانی ندارد . واژه فرهنگ ریشه لاتین دارد و به معنای کشت و کار یا پرورش است و هنوز در اصطلاحات کشاورزی (Agriculture) و باغداری به همان معنا به کار می رود. در زبان‌های رومانیایی و انگلیسی تا دیر زمانی واژه تمدن(civilizations) را به جای فرهنگ به کار می‌بردند و از آن، معنای پرورش، بهسازی، تهذیب، پیشرفت اجتماعی استنباط می کردند از نیمه قرن هجدهم، فرهنگ در مفهوم جدید آن به کار می رود.

نخستین تعریف جامع و علمی از فرهنگ را ادوارد بارنت تیلور در سال 1871م ارائه نمود. او در تعریف انسان شناختی خود از فرهنگ می نویسد:«فرهنگ یا تمدن در معنای وسیع قوم نگاریش عبارت است از کلیت در هم بافته‌ای شامل دانش، هنر، اخلاق، قانون، آداب و رسوم و هرگونه قابلیتها و عاداتی که به وسیله انسان به عنوان عضوی از جامعه کسب شده است. ( شریف زاده، 1377، ص11)

صاحب نظران رشته مدیریت در این مورد اتفاق نظر دارند که مقصود از فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود یک سیستم که اعضای آن دارای استنباط مشترک از آن هستند، از مجموعه‌ای ویژگی‌های اصلی تشکیل شده است که سازمان به آن‌ها ارج می‌نهد و برای آنها ارزش قائل است. فرهنگ سازمانی یک واژه توصیفی است.

در تحقیقاتی که روی فرهنگ سازمانی انجام شده، محققان کوشیده‌اند، دریابند که افراد از چه زاویه‌ای به سازمان خود نگاه می کنند: آیا هدفها و عملکرد های مورد انتظار روشن و مشخص هستند؟ آیا سازمان به خلاقیت و نوع‌آوری ارج می نهد و به آن پاداش متناسب می‌دهد؟ و آیا پدیده تعارض را سرکوب می‌کند؟

برعکس به هنگام سنجش رضایت شغلی سعی می شود تا واکنش فرد نسبت به محیط سازمانی سنجیده شود و به نوع احساساتی مربوط می‌شود که افراد نسبت به انتظارات سازمان، شیوه‌های پرداخت پاداش، روش های دست یازیدن به پدیده تعارض و از این قبیل چیزها دارند. اگر چه این دو پدیده وجوه مشترکی دارند، ولی باید همواره به یاد داشت که عبارت فرهنگ سازمانی یک واژه توصیفی است، در حالی که در مورد رضایت شغلی مساله ارزیابی مطرح است.( رابینز، 1380، صفحات372- 373 )

فهرست منابع تحقیق و پژوهش

1- ایران‌زاده، سلیمان «مدیریت فرهنگ سازمانی» (تبریز، چاپ اول، 1377)

2- الوانی، سید مهدی «آیینها و رسوم سازمانی، طریقی در شناخت فرهنگ سازمانی» (مدیریت و توسعه، شماره 1، تابستان 1378).

3- ایران‌زاده، سلیمان «تأثیر فرهنگ سازمانی بر فرایندهای مدیریت» (اطلاعات سیاسی – اقتصادی، شماره 148-147، آذرماه 1378).

4- استیفن، پی‌رابینز «رفتار سازمانی»، مترجم، علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، (تهران، دفتر پژوهش‌های فرهنگی، چاپ چهارم، 1380).

5- الفقیه، مهدی «بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی» (تحقیق کارشناسی ارشد مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، 1382).

6- جان‌آر، شرمرهورن، جمیزجی، وهانت، ریچاردان، ازبورن، «مدیریت رفتار سازمانی» مهدی ایران‌نژاد پاریزی، محمد علی بابایی زکلیکی، محمدعلی سبحان‌اللهی، چاپ دوم، (مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، شهریور 1379).

7- ریچارد، ال‌. دفت «مبانی تئوری و طراحی سازمان» مترجم، علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، (تهران، دفتر پژوهش‌های فرهنگی، چاپ اول، 1378).

8- زارعی متین، حسن «مدیریت فرهنگ سازمانی»، زمینه، (شماره 51، 52، مهر و آبال 1374).

9- سیدجوادین، سیدرضا «مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان» (تهران، نشر نگاه دانش، چاپ اول، 1375).

10- ساعتچی، محمود «روان‌شناسی کاربردی برای مدیران» (تهران، مؤسسه نشر ویرایش، چاپ چهارم، 1377).

11- ساعتچی، محمود «روان شناسی بهره‌وری» (تهران، مؤسسه نشر ویرایش، چاپ دوم، 1376).

12- شریف‌زاده، فتاح، کاظمی، مهدی، «مدیریت و فرهنگ سازمانی» (تهران، نشر قومس، چاپ اول، 1377).

13- صدفی، ذبیح‌اله، بابائی، سکینه «تکنیک‌های خاص تحقیق» (تهران).

14- طوسی، محمدعلی «فرهنگ سازمانی» (تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول، 1376).

15- عطافر، علی «فرهنگ سازمانی و نحوه ایجاد و تحول در آن» (مقاله ارائه شده به سمینار فرهنگ کار، اصفهان، 1377).

16- فراهانی، تقی «بررسی فرهنگ‌های مختلف در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان» (تحقیق کارشناسی ارشد مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، 1379).

17- ممی‌زاده، جعفر «توسعه سازمان» (تهران، انتشارات روایت، چاپ اول، 1375).

18- مقیمی، سید محمد «سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی» (تهران، نشر ترمه، چاپ اول، 1377).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

گزارش های مربوط به پایپینگ وصورت وضعیت و...

گزارش های مربوط به پایپینگ وصورت وضعیت و...

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : xls

حجم فایل : 1.521 مگا بایت

تعداد صفحات : 43

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اراءهگزارشپایپینگوصورتوضعیت (گزارش رنگ.فیتینگ.جوش.برش و...)وکلیه یگزارشهایمربوطبهپایپینگدرقالبپنجفایلاکسل

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

انواع چوب

انواع چوب

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 89 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چوب به عنوان محصولی استراتژیک از قدیم مورد توجه انسان بوده است.

در این مقاله ابتدا به شناخت انواع چوب پرداختیم . سپس به کاربرد انواع چوب اشاره شده است.

با وجود دنیای مدرن امروزی هنوز چوب و جنگل برای بشر امری حیاتی می باشد.

با آرزوی موفقیت شما عزیزان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

ده کلید برای تقویت روحیه

ده کلید برای تقویت روحیه

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 5 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

داشتن روحیه برای انجام کارها و همچنین ادامه زندگی لازم است. اگر روحیه در انسان ضعیف باشد عملکرد فرد افت می کند. برای داشتن روحیه قوی باید راهکارهای تقویت روحیه را آموخت. این مقاله پاسخی به نیاز شماست. با خواندن این مقاله رازهای داشتن روحیه بالا را یاد بگیرید. قابل استفاده برای عموم اقشار جامعه اعم از زن و مرد و جوانان و ...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

دسته بندی : کارآفرینی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 27 کیلو بایت

تعداد صفحات : 34

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

کسب درآمد از اینترنت دغدغه بسیاری از جوانان هست. اما نخست باید کسب و کار اینترنتی را شناخت و اصول تجارت اینترنتی را یاد گرفت.

در فضای اینترنت بسته های کسب درآمد مختلف ارایه شده اما کمتر به توضیح اصل ماجرا پرداختند.

شما در این مقاله با بسترهای تجارت اینترنتی آشنا خوهید شد.

با نمونه سایتهای موفق آشنا شده و ایده خواهید گرفت.

امیدوارم این مقاله دریچه ای باشد برای ورود شما به کسب و کار اینترنتی.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه مدلی کارا برای ساخت پیکره متنی موازی از روی پیکره متنی تطبیقی

دانلود فایل ورد Word پروژه مدلی کارا برای ساخت پیکره متنی موازی از روی پیکره متنی تطبیقی

دسته بندی : پردازش تصویر

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 654 کیلو بایت

تعداد صفحات : 98

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان:مدلی کارا برای ساخت پیکره متنی موازی از روی پیکره متنی تطبیقی

تعداد صفحات : 98

چکیده:

اغلب رویکردهای نوین در حوزه ماشینی از جمله ماشینی آماری، ماشینی مبتنی بر مثال و ماشینی ترکیبی از مجموعه متون هم‌ تحت عنوان پیکره‌های متنی موازی به عنوان داده آموزشی اصلی استفاده می‌کنند. اما برای اغلب زبان‌ها پیکره‌های موازی به میزان بسیار کمی در دسترس هستند و یا مربوط به دامنه خاصی از نوشتجات می‌شوند. در طرف دیگر پیکره‌های تطبیقی قرار دارند که مواد اولیه آنها به راحتی به دست می‌آید. پیکره‌های تطبیقی شامل متون هم‌ نیستند اما در آن هر دو متن در دو زبان مختلف از نظر شباهت معیارهایی چون محتوا، تاریخ انتشار، عنوان و … با یکدیگر قابل تطبیق هستند.

پیکره‌های تطبیقی شامل جملاتی هستند که می‌توانند خوبی برای یکدیگر باشند. هدف این رساله ساخت خودکار پیکره موازی با استخراج اینگونه جملات از پیکره تطبیقی است. مدلی که در این پژوهش ارائه می‌شود از سه مرحله اصلی تشکیل می‌شود: انتخاب جفت جملات کاندیدای موازی بودن با استفاده از فیلتر نسبت طول جملات و فیلتر تعداد کلمات مشترک انتخاب جفت جملات موازی با استفاده از طبقه‌بند آنتروپی بیشینه و در نظر گرفتن ویژگی‌های مربوط به طول دو جمله، کلمات مشترک آنها و ویژگی‌های مبتنی بر همترازی در سطح کلمه بین دو جمله بالابردن دقت جفت جملات استخراج شده با انتخاب تنها یکی از جملات جفت شده با هر جمله. این کار را می‌توان بوسیله محاسبه نزدیکی آن جمله با جملات جفت شده از طرف مقابل توسط معیار TER و انتخاب نزدیک‌ترین جمله انجام داد.

در انتها کارآیی مدل ارائه شده در دو بخش ارزیابی طبقه‌بند آنتروپی بیشینه طراحی شده و ارزیابی میزان سودمندی جفت جملات موازی استخراج شده در بهبود کیفیت ماشینی بررسی می‌شود.

فصل اول: مقدمه

1-1- مقدمه

به دلیل افزایش ارتباطات متقابل منطقه‌ای و نیاز برای تبادل اطلاعات، تقاضا برای زبان بسیار افزایش یافته است. بسیاری از نوشتجات نیاز به دارند از جمله مستندات علمی و فنی، دستورالعمل‌های راهنما، مستندات حقوقی، کتاب‌های درسی، بروشورهای تبلیغاتی، اخبار روزنامه‌ها و غیره؛ که برخی از آنها سخت و چالش برانگیز است اما اکثرا خسته کننده و تکراری هستند و در عین حال به انسجام و دقت نیاز دارند. برآوردن نیازهای روز افزون برای مترجمان حرفه‌ای دشوار است. در چنین موقعیتی ماشینی می‌تواند به عنوان یک جایگزین به کار گرفته شود.

ماشینی بعد از 65 سال یکی از قدیمی‌ترین کاربردهای کامپیوتر است. در طول سال‌ها، ماشینی مرکز توجه تحقیقات زبان‌شناسان، روان‌شناسان، فیلسوفان، دانشمندان و مهندسان علم کامپیوتر بوده است. اغراق نیست اگر بگوییم کارهای جدید در حوزه ماشینی، به طور قابل ملاحظه‌ای در توسعه زمینه‌هایی نظیر زبان شناسی رایانه‌ای، هوش مصنوعی و پردازش زبان‌های طبیعی برنامه‌گرا، مشارکت کرده است.

ماشینی را می‌توان به این صورت تعریف کرد: “ از یک زبان طبیعی (زبان مبدأ) به زبان دیگر (زبان مقصد) با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری شده و به همراه یا بدون کمک انسان”. کار پژوهشی در حوزه ماشینی به هدف بزرگ تمام خودکار با کیفیت بالا (قابل نشر) محدود نمی‌شود. غالبا ‌های ناهموار برای بازبینی موضوعات خارجی کافی است. تلاش‌های اخیر، در جهت ساخت کاربردهای محدودی در ترکیب با تشخیص گفتار به خصوص برای دستگاه‌های دستی می‌باشند. ماشینی می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای ویرایش‌های بعدی به کار گرفته شود، مترجم‌ها معمولا با ابزارهایی نظیر حافظه‌های که از فناوری ماشینی استفاده می‌کنند اما آنها را در کنترل خود قرار می‌دهند، استفاده می‌کنند.

ماشینی یکی از حوزه‌های پژوهشی «زبانشناسی رایانه‌ای» است. تا کنون روش‌های مختلفی جهت خودکار کردن ابداع شده است، که در نوشتجات حوزه ماشینی به صورت‌های مختلفی دسته‌بندی شده‌اند. شکل 1-1 انواع روش‌های ماشینی موجود را در قالب دسته‌بندی که در آمده است نشان می‌دهد.

1-1-1- ماشینی مبتنی بر فرهنگ لغت

این نوع ماشینی مبتنی بر مدخل‌های فرهنگ لغت است؛ و در آن از معادل کلمه جهت تولید استفاده می‌شود. اولین نسل ماشینی (از اواخر دهه 1940 تا اواسط دهه 1960) کاملا بر مبنای فرهنگ لغت‌های الکترونیک بودند. این روش همچنان تا حدی در عبارات و نه جملات مفید است. اکثر روش‌هایی که بعدا توسعه داده شدند کم یا بیش از فرهنگ لغات دوزبانه بهره می‌گیرند .

2-1-1- ماشینی مبتنی بر قانون

ماشینی مبتنی بر قانون با اطلاعات ریخت شناسی، نحوی و معنایی زبان‌های مبدأ و مقصد سر و کار دارد. قوانین زبانی از این اطلاعات ساخته می‌شوند. این روش می‌تواند با پدیده‌های مختلف زبانی مقابله کند و قابل گسترش و قابل نگهداشت است، اما استثنائات موجود در دستور زبان مشکلاتی به این سیستم می‌افزاید. همچنین فرآیند پژوهشی آن نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد. هدف ماشینی مبتنی بر قانون تبدیل ساختارهای زبان مبدأ به ساختارهای زبان مقصد است. این روش رویکردهای مختلفی دارد.

– رویکرد مستقیم: کلمات زبان مبدأ بدون عبور از یک نمایش میانی می‌شوند. در این روش به بستر متن، معنی و دامنه توجه نمی‌شود.

– رویکرد انتقالی: مدل انتقالی متعلق به نسل دوم ماشینی است (از اواسط دهه 1960 تا دهه 1980). در این مدل، زبان مبدأ به یک انتزاع که نمایشی کمتر مختص به زبان است، انتقال می‌یابد. سپس یک نمایش معادل برای زبان مقصد (با همان سطح انتزاع) با استفاده از فرهنگ لغات دوزبانه و قوانین گرامری تولید می‌شود.

– میان زبانی: این روش متعلق به نسل سوم ماشینی است. در این روش زبان مبدأ به یک زبان (نمایش) میانی تغییر شکل می‌دهد که این زبان میانی مستقل از هر دو زبان شرکت کننده (مبدأ و مقصد) در است. سپس برای زبان مقصد از این نمایش کمکی به دست می‌آید. از اینرو در این نوع سیستم تنها به دو ماژول تجزیه و ترکیب نیاز است. همچینن به دلیل مستقل بودن این روش از زبان‌های مبدأ و مقصد، بیشتر در ماشین‌های چندزبانه استفاده می‌شود. این روش بر یک نمایش واحد از زبان‌های مختلف تأکید می‌کند.

3-1-1- ماشینی مبتنی بر دانش

این روش با واژه‌نامه‌ای مفهومی‌که یک دامنه را نشان می‌دهد سر و کار دارد. این روش شامل دو مرحله تحلیل و تولید است. اجزای پایه‌ای یک ماشین مبتنی بر دانش عبارتند از یک آنتولوژی از مفاهیم، واژه‌نامه و گرامر زبان مبدأ برای فرآیند تحلیل، واژه‌نامه و گرامر برای زبان مقصد و قوانین نگاشت بین نحو زبان میانی و زبان‌های مبدأ و مقصد.

4-1-1- ماشینی مبتنی بر پیکره

رویکرد ماشینی مبتنی بر پیکره‌های متنی از سال 1989 ظهور پیدا کرد و به طور وسیعی در حوزه ماشینی به آن پرداخته شد؛ و به دلیل دقت بالای این روش در ، بر دیگر روش‌ها غلبه یافت. در این روش، دانش یا مدل به طور خودکار از پیکره‌های متنی (مجموعه متون) دوزبانه گرفته می‌شود. از آنجایی که این رویکرد با حجم زیادی از داده‌ها کار می‌کند، ماشینی مبتنی بر پیکره نامیده شده است. برخی از انواع روش‌های مبتنی بر پیکره در ادامه شرح داده می‌شوند.

ماشینی آماری

با اینکه ایده اولیه ماشینی آماری توسط وارن ویور در سال 1941 معرفی شد، اما از سال 1993 که این روش توسط محققان آی بی ام مدل شد به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت؛ به طوری‌که در حال حاضر ماشینی آماری رایج‌ترین رویکرد در ماشینی به شمار می‌آید. در روش ماشینی آماری از مدل‌های آماری استفاده می‌شود که پارامترهای این مدل‌ها از متون دوزبانه یا همان «پیکره‌های موازی» استخراج می‌شوند. به عبارت دیگر سیستم ماشینی آماری، احتمالات را از پیکره موازی می‌آموزد و با استفاده از این احتمالات برای جملات ورودی که در فرآیند آموزش دیده نشده‌اند، ‌ای مناسب تولید می‌کند. در این روش از دو مدل عمده به نام مدل‌های مبتنی بر کلمه و مدل‌های مبتنی بر عبارت استفاده می‌شود.

ماشینی مبتنی بر مثال

روشهای ماشینی مبتنی بر مثال، روشهای مبتنی بر حافظه نیز نامیده شده‌اند. ایده این روش از سال 1980 در ژاپن شروع شد. این نوع سیستم‌ها تلاش می‌کنند تا جمله‌ای مشابه جمله ورودی در پیکره موازی پیدا کنند، و سپس با اِعمال تغییراتی بر روی جمله شده که قبلا ذخیره شده، جمله ورودی را تولید کنند.

ایده اولیه در این روش، استفاده از ‌های انسانی موجود برای متن‌های جدید است. لذا کافی است متون جدید به قطعه‌های کوچک شکسته شود و معادل این قطعات، در پایگاه داده‌ای از قطعات شده جستجو شده و مورد نظر تولید گردد. این روش دارای محدودیت دادگان می‌باشد. جمع‌آوری مجموعه مثال‌های بسیار بزرگ نیز کل زبان را پوشش نمی دهد. بنابراین معمولا این روش برای زیر مجموعه‌های محدودی از یک زبان استفاده می‌شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت نهادهای سپرده پذیر

دانلود پاورپوینت نهادهای سپرده پذیر

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 375 کیلو بایت

تعداد صفحات : 24

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت نهادهای سپرده پذیر

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 24 اسلاید

دسته:مدیریت مالی- حسابداری (درس نهادها و بازارهای مالی)

این فایل در زمینه "نهادهای سپرده پذیر"بوده و در 24 اسلاید طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس بازارها و نهادهای مالی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مدیریت مالی و حسابداری مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

نهادهای سپرده پذیر

منابع درآمد نهادهای سپرده پذیر

حساب سپرده دیداری

درآمد ما به تفاوت

نهادهای سپرده پذیرچگونه مشکلات نقدینگی خود راحل میکنند؟

بانک های تجاری

خدمات بانکی

بانکداری اشخاص

بانکداری نهادی

بانکداری جهانی

طرق ایجاد درآمد توسط بانک ها درمقام معامله گر

منابع تامین مالی بانک ها


موسسات وام وپس انداز

فهرست مجازسرمایه گذاری ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت طراحی و توسعه محصول

دانلود پاورپوینت طراحی و توسعه محصول

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 2.328 مگا بایت

تعداد صفحات : 32

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت طراحی و توسعه محصول

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 32 اسلاید

دسته: مدیریت( مجموعه مدیریت-مدیریت اجرایی- مدیریت صنعتی)

این فایل در زمینه "طراحی و توسعه محصول"بوده و در 32 اسلاید با تصاویر و شکلهای بسیار زیبا طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس مدیریت طرحهای توسعه ای و مدیریت تحقیق رشته های مدیریت اجرایی و رشته مدیریت صنعتی و مجموعه مدیریت در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

واحد تحقیق و توسعه چیست ؟

اهداف واحد تحقیق و توسعه

نقش واحد تحقیق و توسعه در ارتباط با فعالیت های کارخانه

فرایند طراحی و توسعه محصول

طراحی و توسعه محصول جدید در روش سنتی

معایب روش سنتی

روش نوین

مزایای شیوه نوین

چرخه حیات محصول

منحنی عمر محصول

مراحل تبدیل ایده به طرح محصول و توسعه آن

تکنیک های مورد استفاده در مرحله ارزیابی وبهبود

رویکردی مشتری مدار به طرح ریزی و بهبود کیفیت محصولQFD

نمونه ای از ماتریس خانه کیفیت QFD

روش تاگوچی

فرآیند مهندسی ارزش

روش بررسی حالات خرابی (شکست) وآثار آن FMEA

اهداف FMEA

گام های FMEA

عواملی که در طراحی محصول باید رعایت شود

استفاده از کامپیوتر در طراحی محصول CAD/CAM

قابلیت اطمینان

تعیین قابلیت اطمینان در یک سیستم سری

تعیین قابلیت اطمینان یک سیستم در حالت موازی

سیستم ترکیبی

طراحی برای تولید و مونتاژ

منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت انواع روش های تأمین مالی پروژه

دانلود پاورپوینت انواع روش های تأمین مالی پروژه

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 2.19 مگا بایت

تعداد صفحات : 57

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت انواع روش های تأمین مالی تحقیق

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 57 اسلاید

دسته: مدیریت( مدیریت اجرایی- مدیریت صنعتی)

این فایل در زمینه "انواع روش های تأمین مالی تحقیق"بوده و در 57 اسلاید با تصاویر و شکلهای بسیار زیبا طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس مدیریت طرحهای توسعه ای و مدیریت تحقیق رشته مدیریت اجرایی و رشته مدیریت صنعتی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

مشكلات مبتلا به تامین تك منبعی تحقیق ها

تاریخچه تجهیز منابع مالی تحقیق ها

طبقه بندی کلی روش های تامین مالی

بهره گیری از تسهیلات مالی ( وام )

معیار انتخاب تحقیق در بانک های توسعه ای

چرخه تحقیق در بانک های توسعه ای

انواع تسهیلات بانك توسعه ای

تامین مالی طرح ها از منابع دولتی

بهره گیری از فاینانس

انواع فــاینانس

فاینانس خارجی

فاینانس خارجی- فلوچارت

فاینانس داخلی (ماده 56)

تامین مالی طرح ها از منابع غیردولتی

اجرای طرح ها به روش BOO و BOT

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT- مزایا

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT- تعدادی از ریسك های فنی دوران توسعه

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT- تعدادی از ریسك های دوران ساخت

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT- تعدادی از ریسك های دوران بهره برداری

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT- تعدادی از ریسك های اقتصادی

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT- تعدادی از ریسك های مالی

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT- تعدادی از ریسك های زیست محیطی

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT- تعدادی از ریسك های کشور پذیرنده سرمایه

تامین مالی طرح به روش BOO و BOT– روال کلی یک تحقیق

تامین مالی طرح به روش BOO و - BOT یک قرارداد مشارکتی از شروع تا پایان

تامین مالی طرح ها از منابع غیردولتی

بهره گیری از اوراق مشارکت

روند استفاده از اوراق مشارکت

اجرای طرح ها به روش بیع متقابل

تامین مالی طرح به روش بیع متقابل

برخی ویژگی های قرارداد بیع متقابل

اوراق بهادار اسلامی (صکوک)

تقسیم بندی کلی صکوک

صکوک – قوانین مرتبط با انتشار در ایران

صکوک – مراحل انتشار اوراق

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت نرم افزار مدیریت پروژه (MSP)

دانلود پاورپوینت نرم افزار مدیریت پروژه (MSP)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 1.614 مگا بایت

تعداد صفحات : 32

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت نرم افزار مدیریت تحقیق (MSP)

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 32 اسلاید

دسته: مدیریت( مدیریت اجرایی- مدیریت صنعتی)

این فایل در زمینه "نرم افزار مدیریت تحقیق MSP"بوده و در 32 اسلاید با تصاویر و شکلهای بسیار زیبا طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس مدیریت طرحهای توسعه ای و مدیریت تحقیق رشته مدیریت اجرایی و رشته مدیریت صنعتی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

تعریفMSP

تاریخچهMSP

نرم افزارهای مشابه

قابلیت ها

مزیت ها

نرم افزارهای مدیریت تحقیق

تعریف مشخصات تحقیق

تعریف فعالیتها

تعریف رویدادها

تعریف وابستگیها

تعریف تقویمهای کاری

تعریف منابع کاری

تنظیم سطوح و بازه های دسترسی

تنظیم تغییرات زمانی در هزینه استفاده از منابع

تخصیص منابع به فعالیت ها

منابع موازی و سری

تحلیل گراف منابع

تسطیح منابع

تخصیص تقویم به فعالیت ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 6:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات