بررسی اطمینان بخشی سیستم توزیع

بررسی اطمینان بخشی سیستم توزیع

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 471 کیلو بایت

تعداد صفحات : 74

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اطمینان بخشی سیستم توزیع

فهرست مطالب :

1- تعاریف اولیه 6 - 1

2- محدودیتهای سیستم توزیع 7 - 6

3- ترازهای اطمینان بخشی توزیع 9 - 7

4- مروری بر آمار و احتمالات و مفاهیم ریاضی پایه برای مبحث اطمینان بخشی 18 - 9

5- سیستمهای سری 20- 18

6- سیستمهای موازی 21- 20

7- سیستمهای سری موازی 74- 21

8- واژگان انگلیسی 79- 75

9_منابع و ماخذ 80


مفاهیم كلی

خروج: از مدار خارج شدن مؤلفة سیستم توزیع را بر هر دلیلی خروج آن مؤلفه می گویند.

خروج بابرنامه: از مدار خارج شدن مؤلفه ای بصورت عمدی و با برنامی قبلی را خروج با برنامة آن مؤلفه می گویند.

خروج اجباری: خروجی كه بر ارادة بهره بردار در انجام آن نقشی نداشته و بعلت ایجاد شرایط اضطراریِ خاص آن مؤلفه، خروج بصورت اجباری انجام می شود.

خروج اجباری گذرا: درصورتی كه علت خروج فوراً از بین برود، و مؤلفة خارج شده (بصورت اجباری) بتواند بصورت اتومات به مدار باز گردد، خروج اجباری را خروج اجباریِ گذرا می نامند.

خروج اجباری دیرپا: خروج اجباری كه گذرا نباشد دیرپا خواهد بود.

خروج جزئی: خروجی كه درآن تنهای قسمتی از یك مؤلفه از مدار خارج شده است. بعبارت دیگر ظرفیت و یا كیفیت انجام وظیفة مولفة مذكور كاهش می یابد.

بدیهی است امكان به تعویق انداختن خروج بابرنامه وجود دارد، در حالی كه چنین امكانی برای خروج اجباری وجود ندارد.

بلوك دیاگرام زیر انواع خروجها را نشان می دهد:




قطع (Interruption): رخ دادن وقفه در خدمت رسانی به یك یا چند مصرف كننده را قطع شدن این مصرف كننده ها می گویند.

قطع اجباری(Forced Interruption): قطع ناشی از خروج اجباری را قطع اجباری می گویند.

قطع با برنامه(Scheduled Interruption): قطع ناشی از خروج با برنامه را خروج با برنامه می گویند.

قطع ها از نظر زمان بر طرف شدنشان نیز به سه دسته تقسیم می شوند.

1- قطع آنی(Instantaneous Interruption): قطعی است كه در كمتر از یك دقیقه قابل رفع می باشد.

2- قطع موقتی(Mometary Interruption): قطعی است كه برطرف كردن آن معمولاً یك تا دو ساعت طول می كشد.

3- قطع طولانی(Long Interruption): قطی است كه بیش از چندین ساعت زمان برای بر طرف كردنش لازم است.

فلوچارت زیر، علل عمدة خروج در شبكة توزیع را نشان می دهد.




اطمینان بخشی در واقع سلامت سیستم و اجتناب از خروج هایی كه ممكن است رخ دهند، را توصیف می كند. و كفایت نیز به كافی بودن ظزفیت سیستم برای تأمین نیازهای انرژی برق مشتركان اشاره می كند.

شاخص های اطمینان بخشی(Index of Reliability):

مطابق پیشنهاد كمیتة IEEE گزارش خروج دستگاهها بایستی دارای توضیحات زیر باشد:

1- نوع، طرح، سازنده و توضیحات دیگری برای طبقه بندی

2- تاریخ و محل نصب

3- عامل خرابی (آذرخش، درخت، خطای بهره بردار)

4- مد خرابی (اتصال كوتاه، اضافه بار)

5- زمان شروع خرابی (خروج) و زمان بازگشت، ذكر تاریخ وشرایط جوی بهنگام خرابی

6- نوع خروج (اجباری، با برنامه، گذرا و دیرپا)

علاوه بر اطلاعات مذكور بهتر است كه در تهیة گزارش خروج موارد زیر نیز قید گردند:

· گزارش تعداد كل دستگاه (مؤلفه) های مشابهِ در حال كار، برای تعیین نرخ خروج هر مؤلفه در كار سالانه

· گزارش خروجهایی كه با عث رخ دادن قطعی در شبكة توزیع شده است.

بایستی خاطر نشان ساخت كه گزارش خرابیها اطلاعات با ارزشی را برای برنامه های نگهداریِ پیشگیرانه و تعویض دستگاهها، فراهم می كند.

در عمل بین اطلاعات حاصله از گزارشها و آنچه كه از قبل پیش بنی شده است، بدلایل زیر اختلافاتی وجود دارد.

1- تعریف خرابی

2- اختلاف بین محیط واقعی و محیط پیش بینی شده

3- قابلیت نگهداری و آزمایش دستگاه ها و میزان تخصص كاركنان

4- ساخت مؤلفه ها و نرخ خرابی مفروض برای مؤلفه ها در پیش بینی ها

5- فرآیند ساخت، شامل بازرسی و كنترل كیفیت

6- توزیع زمانی تا وقوع خرابی

7- استقلال خرابی مؤلفه ها

گزارش پیش بینی منطقه ای و ملی بار سالانه و تحلیلهای قابلیت اطمینان بخشی شبكة توزیع در برخی از كشورها (ایالات متحدة آمریكا) برعهدة انجمنی بنام انجمن ملی اطمینان بخشی برق می باشد. انجمنهای منطقه ای اطمینان بخشی روشهای طرح ریزی و بهره برداری سیستم توزیع را برای شركتهای برق رسانیِ عضو تهیه می كند، تا قابلیت اطمینان بخشی بهبود یافته و هزینه ها كاهش یابند.

بنا به مطالعات انجمن ملی اطمینان بخشی برق، می توان نتایج زیر را در مورد اطمینان بخشی سیستم بیان نمود:

1- معمولاً 50 درصد خروجها در كمتر از 6 دقیقه و 90 درصد در كمتر از 7 ساعت قابل برگشت به مدار هستند.

2- چون خروجهای سیستم توزیع اغلب گزارش نمی شوند (بدلیل كوچك بودن آنها در مقابل خروجها و خرابی های سیستم انتقال و بخش تولید)، میزان خروجی های شبكة توزیع گزارش شده، نسبت به سیستم انتقال و تولید تنها 7 درصد است. ولی در حقیقت مطابق گزارشهای انجمن اطمینان بخشی برق، تقریباً 80 درصد از كل قطعی های پیش آمده به دلیل خرابی و خروج در سیستم توزیع رخ می دهند.

3- با اینكه روشهای مناسبی برای ارزیابی اطمینان بخشی سیستم توزیع وجود دارد، اما داده های مربوط به كارایی اطمینان بخشی، برای تعیین مؤثرترین شیوة سرمایه گذاری كافی نمی باشد.

4- بیشتر قطعی های توزیع بر اثر شزایط جوی ایجاد می شوند ضمن اینكه عملكرد نامناسب بهره بردار می تواند مزید بر علت باشد.

5- بدیهی است با كاهش زمان تشخیص خرابی و واكنش سریع و مناسب نسبت به رفع آن، می تواند اطمینان بخشی سیستم توزیع را افزایش دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی ازدواج

بررسی ازدواج

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 53 کیلو بایت

تعداد صفحات : 74

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی (تحقیق) ازدواج

باب اول در تشویق به ازدواج كرد و ازدواج نكردن .

باب دوم در آدابى كه باید در عقد و عقد كنندگان رعایت شود.

باب سوم در آداب معاشرت پس از عقد تا زمان جدایى .

باب اول : در تشویق به ازدواج و یا ترك آن

باب اول در تشویق به ازدواج كرد و ازدواج نكردن .

بدان كه دانشمندان درباره فضیلت ازدواج اختلاف نظر دارند. بعضى از آنها در این باره تا آنجا مبالغه كرده اند كه تصور كرده اند ازدواج بالاتر از اشتغال به عبادت خداست و گروهى دیگر به ارزش آن اعتراف دارند، اما آن را مقدم بر اشتغال به عبادت ندانسته اند؛ البته در صورتى كه نفس ، اشتیاق زیادى به ازدواج پیدا نكند به حدى كه شخصى را پریشان حال كرده به سركشى وادارد. عده دیگرى گفته اند: در این زمان بهتر است ازدواج نكنند، هر چند در زمانهاى قدیم ازدواج فضیلت داشته ، آن هم موقعى كه كار و كسب رونق داشته و اخلاق غالب زنان پسندیده بوده است .

با توجه به این اختلاف نظرها حقیقت روشن نخواهد شد، مگر اینكه نخست اخبار و آثارى را كه در تشویق به ازدواج و یا منع از ازدواج رسیده ، بیان كنیم و سپس فواید و پیامدهاى ناهنجار آن را توضیح دهیم تا فضیلت ازدواج و یا ترك ازدواج درباره كسى كه از آفات آن در امان است و یا در امان نیست ، روشن شود.

ترغیب به ازدواج

اما از آیات ؛ خداى متعال فرموده است : (( و انكحوا الا یامى منكم )) (۲۱۵) كه امر به ازدواج مى فرماید، و نیز فرموده است : (( فلا تعضلوهن ان ینكحن ازواجهن ، )) (۲۱۶) كه از ازدواج نكردن نهى مى كند؛ و نیز در وصف و ثناى پیامبران مى فرماید: (( و لقد اءرسلنا رسلا من قبلك و جعلنا لهم ازواجا و ذریة ، )) (۲۱۷) كه در معرض منت گذارى و اظهار فضل چنان فرموده است . و نیز به گونه درخواست در قالب دعا، اولیاى خود را ستوده و مى فرماید:

(( والذین یقولون ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین )) (۲۱۸)

بعضى گفته اند: خداى تعالى در قرآن مجید، هیچ پیامبرى را نام نبرده است مگر آن كه متاءهل بوده است از این رو گفته اند: یحیى - على نبینا و آله و علیه السلام - ازدواج كرد، اما همبستر نشد، گفته شد؛ حضرت یحیى براى رسیدن به فضیلت و اجراى سنت ازدواج كرد! و بعضى گفته اند: به خاطر چشم فرو هشتن از نامحرمان ازدواج كرد. و اما عیسى - على نبینا و علیه السلام - وقتى كه از آسمان به زمین فرود آید، ازدواج خواهد كرد و صاحب فرزند خواهد شد.

اما اخبار: رسول اكرم (ص ) فرماید: (( نكاح سنت من است ، هر كه سنت مرا دوست دارد پس باید به روش من رفتار كند.)) (۲۱۹)

اخبارى كه به ازدواج تشویق مى كند

و نیز فرمود:

(( ازدواج كنید تا افزون شوید كه من روز قیامت به جمعیت شما افتخار مى كنم حتى به جنینى كه سقط شده است .)) (۲۲۰)

و فرمود: (( هر كه از سنت من اعراض كند، از من نیست ، براستى كه نكاح سنت من است و هركه مرا دوست دارد باید به سنت من عمل كند.)) (۲۲۱)

و نیز فرمود:

(( هركه از ترس فقر و عائله مندى ازدواج را ترك كند از ما نیست .)) (۲۲۲)

آن حضرت فرمود: (( هر كه از شما توان مالى دارد، باید ازدواج كند كه ازدواج براى فروهشتن چشم و حفظ ناموس بهتر است و هركه توان مالى ندارد باید روزه بگیرد كه روزه دارى مانع شهوت است .)) (۲۲۳) این حدیث شریف دلیل بر آن است كه علت ترغیب به ازدواج همان بیم از فساد در چشم و شهوت است .

در این حدیث روزه را باعث (( وجاء)) دانسته است . وجاء عبارت از كوبیدن خصیتین جوان نر به منظور از بین بردن نرى اوست ، بنابراین به طور استعاره براى ناتوانى از آمیزش - به وسیله روزه دارى - آورده شده است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی ct ترانس جریان

بررسی ct ترانس جریان

دسته بندی : علوم پایه

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 2.311 مگا بایت

تعداد صفحات : 59

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق ct ترانس جریانمقدمه

برای اندازه گیری جریان های نیروگاههای برق و سیستمهای فرعی معمولا از CT القایی با هسته و سیم پیچ استفاده میكنند .

برای اندازه گیری ولتاژ از ترانسفورمر های ولتاژ خازنی نوع تقسیم ولتاژ PD استفاده میكنند .

بنابراین تجهیزات برقی بسوی ولتاژ ها و ظرفیتها ی بالا و ماشینها به سمت حجم زیادتر و سیستمهای حفاظت و كنترل در جهت عملكرد بالا توسعه می یابند .

تقاضاها برای كارایی و تراكم زیاد و دقت بالا برای سنسورها یا ترانسفورمر های نوری برای آشكار سازی جریانها و ولتاژها بعنوان ابزار مهم اطلاعات بكار برده شده در حفاظت و كنترل افزایش مییابد .

از طرفی پیشرفت اخیر تكنولوژی نوری بسیار چشمگیر بوده بطوری كه انتظار میرود به وسیله پیشرفت تكنولوژی برای اندازه گیری جریانها و ولتاژهای بالا با تكنولوژی جدید براورده شود . به عبارت دیگر پیشرفت CT-PD نوری تقاضاها را بر اورده میكند .

اصول CT نوری بر اساس اندازه گیری میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط جریانی كه طبق اثر فارادی در مدولاسیون و دمدولاسیون نوری پدید آمده است استوار می باشد .

بنابراین قوانین فوق الذكر برای اندازه گیری جریان DC نیز صدق می كند .

درنتیجه CT های فشرده و سبك وزن بدون اشباع مغناطیسی می تواند طراحی شوند . اگر جنس المان های حسگر فرومغناطیس نباشد .

بنابراین مزایای استفاده از نور برای انتقال سیگنال در ایزولاسیون الكتریكی و كنترل نویز القایی الكترومغناطیسی می باشد .

اگر CT نوری با همان مشخصات توسعه یابد ، هنگام به پایان رسیدن ، با یك ساختار سبك وزن و فشرده قادر خواهند بود ، رنج های دینامیكی را گسترش دهند .

مبانی PD نوری بر اساس اندازه گیری ولتاژ كاربردی در مدولاسیون و دمدولاسیون نوری طبق قانون پاسكال است .

در صورت كاهش اندازه المان حسگر امپدانس ورودی در المانهای حسگر می تواند افزایش پیدا كند . این مسله طراحی یك سیستم اندازه گیری ولتاژ كوچكتر از PT معمولی به وسیله تركیب PD نوری با خازن مقسم ولتاژ را به دنبال دارد .

بنابراین PD نوری تحت تاثیر نویز قرار نمی گیرد و همچنین باند فركانسی مجاز تا حد دلخواه گسترش می یابد . از این دیدگاه شركت برق . الكتریك توشیبا و توكیو – كوژلكس و A.B.B و … برای توسعه PD , CT های نوری كاربردی برای اهداف حفاظت و كنترل آغاز به تحقیقات كردند و دراین راه اهمیت احتمالات و قوانین كاربردی نادیده گرفته شد و ترانسفورمرهای GIS 300 KV و تجهیزات 163 KV ایزولاسیون هوا به عنوان تجهیزات عملی تست انتخاب شدند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تحقیق سطح مربیگری

تحقیق سطح مربیگری

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 1.464 مگا بایت

تعداد صفحات : 93

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق سطح مربیگری

هدف ازاین پژوهش ، بررسی رابطه بین درجه مربی گری و مهارتهای ارتباطی مربیان فوتبال استان گلستان می باشد . یکی از رموز مربی گری موفقیت آمیز، برقراری ارتباط با بازیکنان تیم است، به نحوی که آنان را برای انجام کارهای سخت بر انگیزد. مربی گری چیزی جز تلفیق و ترکیب مهارت های پیچیده با هم نیست. یکی از این مهارت ها توانایی برقراری ارتباط مؤثر با بازی کنان و کلیه اعضاء باشگاه است. این هنر( مهارت) متمایز کننده مربیان بزرگ از سایرمربیان می باشد.موفقیت مربی در امر مربی گری تا حد زیادی به توانایی وی در برقراری ارتباط مؤثر در موقعیت های گوناگون و بی شمار بستگی دارد.مربیان باید بتوانند با بازی کنان، دستیاران و مدیران باشگاه ها به خوبی ارتباط برقرار نمایند.تعلیم، تشویق، رعایت انضباط، ارزش یابی و بیان مهارت ها، مرسوم ترین روابط و واژه های کاربردی در مربی گری می باشند که همه آن ها مستلزم ارسال پیام اند. معمولا مربیان با چگونگی انتقال پیام مورد توجه و تفاوت قرار می گیرند. ارتباط تمامی افراد در یک باشگاه مستلزم ارتباط صحیح با مربی است مربی در مرکز دایره قرار گرفته است و همگی بایستی نگاهی مستقیم به مرکز داشته باشند.
جامعه آماری این تحقیق،کلیه مربیان دارای مدرک مربی گری که دارای درجات C,B,A کنفدراسیون فوتبال آسیا دراستان گلستان بوده که در حال حاضر مشغول به فعالیت بوده و شامل ۲۰۰ نفرمی باشند . با توجه به جامعه آماری که نمونه آماری مورد نظر مشتمل از۷۰ نفر بوده که با توجه به تعداد کل مربیان این نسبت در نظرگرفته شده است .
ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه مهارت های ارتباطی(بارتون جی. ای . ۱۹۹۰ ) بوده که مشتمل بر ۱۸ سئوال است و با ۵ مقیاس(کاملاً مخالفم- تا حدودی مخالفم– مطمئن نیستم– تا حدودی موافقم– کاملاً موافقم )مشخص شده است و مربیان باید فقط به یک گزینه جواب می دادند .
برای روش های تحلیل آماری داده های تحقیق ازدو روش تحلیل مقایسه میانگین(آنالیز واریانس یکطرفه ) و روش ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است و در قسمت آمار توصیفی فراوانی مشخصات فردی مربیان مشخص شده است .
واژه های کلیدی: مهارت ارتباطی، تربیت بدنی، بازخورد، مربی گری،

فهرست

مقدمه ۲
بیان مسئله: ۳
ضرورت و اهمیت تحقیق ۶
اهداف تحقیق: ۸
الف)هدف کلی : ۸
ب)اهداف ویژه: ۸
فرضیه های پژوهش: ۸
پیش فرض های پژوهش: ۹
محدودیت های تحقیق: ۹
واژه ها و اصطلاحات: ۱۰
الف) تعاریف نظری ۱۰
ب) تعاریف عملیاتی: ۱۱
مهارت شنود مؤثر: ۱۱
مربی درجه C: ۱۱
مربی درجه B : ۱۲
مربی درجه A : ۱۲
بخش اول : زیر بنای نظری پژوهش ۱۵
مقدمه ۱۵
فرآیند ارتباطات و عناصر اساسی آن ۱۵
عناصر ارتباطی عبارتند از: ۱۷
انواع ارتباطات ۱۸
ارتباطات افقی، عمودی و مورب ۱۹
ارتباط میان افراد ۲۰
موانع ارتباطات میان افراد و چگونگی غلبه بر آنها ۲۱
موانع ذاتی ارتباطات میان افراد به طور عمده عبارتند از: ۲۲
روش های بهبود پیام و حذف موانع ارتباطی ۲۳
چگونگی حذف موانع ارتباطی در سازمان ۲۳
نقش ادراک در ارتباطات ۲۴
مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن ۲۵
الف) مهارت کلامی: ۲۵
اهمیت مهارت کلامی ۲۶
ب) مهارت باز خورد: ۲۶
اهمیت مهارت بازخورد ۲۷
ج) مهارت شنود مؤثر: ۲۸
سبک های سه گانه شنود: ۲۹
مربی گری ۳۱
انتخاب حرفه ی مربی گری ۳۲
مزایا و موانع مربی گری ۳۳
آموزش و مربی گری ۳۳
مسئولیت های مربی گری ۳۴
احراز پست مربی گری ۳۶
فلسفه مربی گری (انگیزه مربی گری ): ۳۶
جنبه های مهم ارتباط ( بین ورزشکار و مربی )‌ ۳۸
گوش کردن ۳۸
انتقال پیام ۳۹
تمرکز روی نقاط مثبت ۴۱
احترام گذاشتن و مورد احترام بودن ۴۴
ایجاد و حفظ اعتماد ۴۵
نمایش شفقت ۴۶
بخش دوم : ادبیات پیشینه ۴۸
الف) تحقیقات انجام شده در داخل کشور ۴۸
ب) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ۵۰
مقدمه: ۵۴
روش تحقیق: ۵۴
جامعه آماری : ۵۴
نمونه آماری: ۵۵
متغیرهای تحقیق: ۵۵
روش جمع آوری اطلاعات: ۵۶
مقدمه : ۵۹
بخش اول:آمارتوصیفی ۶۰
مدرک تحصیلی : ۶۰
سن : ۶۱
سطح مربی گری : ۶۲
سابقه مربی گری : ۶۳
رده مربی گری : ۶۴
درجه مربی گری : ۶۵
مهارت ارتباطی : ۶۶
مهارت بازخورد : ۶۸
مهارت شنود موثر: ۷۰
مهارت کلامی : ۷۲
بخش دوم : آمار استنباطی ۷۴
مقدمه : ۸۵
خلاصه پژوهش : ۸۵
یافته های پژوهش : ۸۶
نتیجه گیری کلی : ۸۷
پیشنهاداتی مبتنی بر یافته های پژوهش: ۸۸
منابع فارسی : ۸۹
منابع لاتین ۹۱
پرسشنامه مهارت های ارتباطی ۹۴

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله کارگاه مهارتهای عمومی مدیریت

مقاله کارگاه مهارتهای عمومی مدیریت

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 41 کیلو بایت

تعداد صفحات : 66

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله کارگاه مهارتهای عمومی مدیریت

مقدمه. ۳

جلسه چیست؟. ۳

بررسی هزینه ها : ۳

آگاهی از اهداف.. ۳

جلسات رسمی.. ۴

عوامل مؤثر بر برگزاری جلسه. ۵

مقدمات تشکیل جلسه. ۵

انتخاب شرکت کنندگان.. ۵

اطلاع دادن به شرکت کنندگان.. ۶

تهیه و دستور جلسه. ۶

تعیین محل جلسه. ۶

محل نشستن شرکت کنندگان.. ۷

فراهم کردن تمهیدات لازم. ۷

حضور در جلسه. ۸

تنظیم صورت جلسه. ۸

۱-هدف و دامنه کاربرد : ۸

۲- تعاریف : ۹

۳- مستندات و سوابق : ۹

۴- روش اجرا : ۹

چکیده. ۱۴

مقدمه. ۱۴

مفهوم و جایگاه خلاقیت و نوآوری.. ۱۴

تفاوت خلاقیت و نوآوری.. ۱۵

شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری.. ۱۸

راههای عمده ای که می تواند محرک خلاقیت باشد، عبارتند از : ۱۸

ویژگیهای افراد خلاق و نوآور. ۱۹

نتیجه گیری.. ۲۰

منابع و مآخذ. ۲۱

دستورالعمل نظام پیشنهادات.. ۲۳

هدف و دامنه کاربرد: ۲۳

مستندات و سوابق.. ۲۳

۳- دستورالعمل : ۲۳

مقدمه. ۲۶

به کار گیری راهکارهای مذاکراتی : ۲۶

اقدام به حمله. ۲۶

راهکارهای متقابل در برابر پیشی جستن در حمله به قرار زیر است: ۲۷

حمله غافلگیرانه. ۲۹

استفاده از انسان خوب و بد (فرد مثبت و فرد منفی). ۲۹

بازی تکراری آدم خوب / آدم بد. ۳۱

در دست داشتن اختیار جلسه. ۳۱

به کارگیری راهکار فایت اکامپلی (معامله انجام می شود). ۳۳

ایجاد تأخیر برای به دست آوردن زمان.. ۳۳

ایجاد وقفه در مذاکره. ۳۴

پاره ای از راهکارهای خدعه آمیز رایج : ۳۶

اختیارات مشکوک و مبهم. ۳۷

شناختن ترفندهای مذاکراتی.. ۳۷

خنثی کردن ترفندهای مذاکراتی.. ۳۸

مقابله با رفتارهای بیهوده. ۳۸

اگر طرف مذاکره دست به نیرنگ و ترفندهای ناشایست بزند چه باید کرد؟. ۳۹

حفظ برتری.. ۴۱

نتیجه گیری.. ۴۱

منابع و مأخذ. ۴۳

نمونه ای برای روش اجرایی مدیریت مذاکرات.. ۴۴

هدف و دامنة کاربرد : ۴۴

تعاریف : ۴۴

۳- مستندات و سوابق : ۴۵

۴-روش اجرایی : ۴۵

مقدمه. ۴۹

فراگرد پنج مرحله ای مدیریت زمان.. ۵۰

هر فعالیت را برحسب موارد ذیل درجه بندی کنید: ۵۰

الف) اهمیت.. ۵۰

ب) فوریت.. ۵۰

برای مدیریت بهینه زمان، تأمل در نکات ذیل سودمند است : ۵۱

موانع و مشکلات اجرایی شدن این مهارت.. ۵۶

ارتباط سازنده با زمان.. ۵۶

نسلهای مدیریت زمان.. ۵۶

زمان کیفی.. ۵۷

مدیریت زمان و بهره وری.. ۵۸

منحنی کارآیی شخصی.. ۵۸

مدیریت زمان و مدیریت انرژی فردی.. ۵۹

رمز همواره آماده بودن.. ۵۹

بهینه سازی زمان استراحت.. ۵۹

عدم گسترش بیش از حد دامنه فعالیتها ۶۰

ترمز کردن.. ۶۰

سلامت.. ۶۰

موعد مقرر. ۶۰

اجتناب از خطاها ۶۱

منابع : ۶۲

منابع و مأخذ

۱- Managemeht of Negotiation

Northern Insthtute Of Technology (Hamburg ; December 2002)

2- مهارت گفتگو نویسنده : دون گابور : مهدی قراچه داغی انتشارات پیک بهار

۳- فنون مذاکرات تجاری، مؤلف : چارلز ادیسون هاریس، مترجم : محمد ابراغهیم گوهریان ، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی

۴- اصول و فنون مذاکره ، تألیف : ایراج فیشر و ویلیام یوری ، : دکتر مسعود حیدری ، سازمان مدیریت صنعتی

۵- فنون مذاکره ، نویسنده : تیم هیندل ، : شفیع الهی ، کیلا «انتشارات سارگل»

۶- فن مذاکره موفق (در یک هفته) نویسنده : پیتر رونالد فلمینگ ، و تدوین: گروه کارشناسان ایران ، انتشارات یساولی

۷- اطلاعات اخذ شده از اینترنت

۸- راهکارها و ترفندهای مذاکرات، مقاله، نشریه توسعه مدیریت، شماره هفتاد و دو ، مهر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

مقاله تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 75 کیلو بایت

تعداد صفحات : 72

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

بخش اول : آب و خواص آن
۱-۱- موجودیت آب ۱
۱-۲- منابع آب۱
۱-۲-۱- آبهای سطحی۲
۱-۲-۲- آبهای زیر زمینی۲
۱-۳- خواص آبهای آشامیدنی۲
۱-۳-۱- خواص فیزیکی آب۲
۱-۳-۲- خواص شیمیایی آب۳
۱-۴- سختی آب۳
بخش دوم: آب در صنایع غذایی۴
۲-۱- مصرف آب در صنایع غذایی ۴
۲-۱-۱- آلودگیهای ناشی از مصرف آب در فرآیندهای صنعتی ۴
۲-۳- جنبه های تاریخی مصرف صنعتی آب ۵
۲-۳-۱- میزان مصرف صنعتی آب در ایران ۶
۲-۴- مزایای حاصل از کاهش مصرف آب ۶
۲-۴-۱- استفاده مجدد آب ۶
۲-۴-۲- بازچرخش یا ریسایکلینگ ۶
۲-۵- انواع مصارف آب در صنایع غذایی ۷
۲-۵-۱- آب خنک سازی ۸
۲-۵-۱-۱- انواع سیستم های خنک سازی ۸
بخش سوم: انواع فاضلاب صنایع غذایی ۱۰
۳-۱- ویژگیهای فاضلاب صنایع غذایی ۱۰
۳-۱-۱- صنایع تولید قند وشکر ۱۱
۳-۱-۲- صنایع تولید کمپوت وکنسرو ۱۲
۳-۱-۳- صنایع نوشابه سازی ۱۲
۳-۱-۴ صنایع لبنیاتی ۱۲
۳-۱-۵- صنعت تولید روغن نباتی ۱۳
۳-۱-۶- کشتازگاهها ومجتمعهای تولید گوشت ۱۴
۳-۲- لزوم تصفیه فاضلاب صنایع غذایی ۱۵
۳-۲-۱- اثرات دفع فاضلاب صنایع غذایی به آبهای پذیرنده ۱۵
۳-۲-۱-۱- مواد معلق ۱۶
۳-۲-۱-۲- املاح معدنی محلول ۱۶
۳-۲-۱-۳- مواد آلی محلول ۱۶
۳-۲-۱-۴- اسیدها وقلیاها ۱۶
۳-۲-۱-۵- مواد تولید کننده کف ۱۷
۳-۲-۱-۶- رنگ ۱۷
۳-۲-۱-۷- آلودگیهای حرارتی ۱۷
۳-۲-۱-۸- میکروارگانیسم ها ۱۷
۳-۲-۱-۹- مواد شناور ۱۸
۳-۳- استراتژی تصفیه ودفع فضولات صنعتی ۱۸
۳-۳-۱- تخلیه فاضلاب صنعتی به فاضلابروی شهری ۱۸
۳-۳-۱-۱- ملاحظات اختصاصی فاضلاب جهت تخلیه به فاضلاب شهری ۱۹
۳-۳-۲- تصفیه اختصاصی فاضلاب صنعتی ۲۰
۳-۳-۳- تصفیه مشترک با صنایع دیگر ۲۰
۳-۳-۴- تغییرواصلاح فرآیندهاجهت کاستن از حجم فاضلاب غلظت آلاینده ۲۰
۳-۴- فاضلاب بهداشتی صنایع ۲۱
بخش چهارم: روشهای تصفیه فاضلاب صنایع غذایی ۲۲
۴-۱- تصفیه فیزیکی ۲۳
۴-۱-۱- آشغالگیری ۲۳
۴-۱-۲- دانه گیری ۲۳
۴-۱-۴- شناورسازی ۲۴
۴-۱-۵- حوضهای متعادل کننده یا یکنواخت ساز ۲۴
۴-۲- تصفیه شیمیایی ۲۶
۲۶ ph4-2-1- تنظیم
۴-۲-۲- اکسیداسیون مواد آلی مقاوم ۲۶
۴-۲-۳- گند زدایی ۲۶
۴-۲-۴- انعقاد و لخته سازی ۲۷
۴-۲- جذب سطحی مواد آلی محلول و مقاوم ۲۷
۴-۳- تصفیه بیولوژیکی ۲۷
۴-۳-۱- اصلاحات رایج در تصفیه فاضلاب ۲۸
۲۸BOD ۴-۳-۱-۱-
۲۸COD4-3-1-2-
29TSS4-3-1-3-
29TDS4-3-1-4-
4-3-2- اصلاحات رایج در راهبری تصفیه خانه۲۹
۴-۳-۲-۱- زمان ماند هیدرولیکی۲۹
۴-۳-۲-۲- زمان ماند میکروبی۲۹
۳۰MLSS4-3-2-3-
30FM4-3-2-4-
4-3-3- تصفیه هوازی فاضلاب۳۰
۴-۳-۳-۱- تخلیه به آبهای طبیعی۳۱
۴-۳-۳-۲- کاربرد فاضلاب در زمین۳۲
۴-۳-۳-۳- برکه های تثبیت۳۳
۴-۳-۳-۳-۱- برکه های بی هوازی۳۴
۴-۳-۳-۳-۲- برکه های اختیاری۳۵
۴-۳-۳-۳-۳- برکه های هوازی۳۵
۴-۳-۳-۳-۴- برکه های تکمیلی۳۵
۴-۳-۳-۳-۵- برکه های هوادهی۳۵
۴-۳-۳-۴- صافی چکنده۳۶
۴-۳-۳-۵- تماس دهنده های بیولوژیکی چرخان۳۷
۴-۳-۳-۶- سیستم لجن فعال۳۷
۴-۳-۴- روشهای بی هوازی تصفیه فاضلاب صنایع غذایی۳۹
۴-۳-۵- انواع سیستم های بی هوازی تصفیه فاضلاب۳۹
۴-۳-۵-۱- سپتیک تانک۴۲
۴-۳-۵-۲- راکتور بی هوازی با بستر لجن رو به بالا۴۴
۴-۳-۵-۳- صافی بی هوازی۴۴
بخش پنجم: راهبری تصفیه خانه های فاضلاب صنایع غذایی۴۶
۵-۱- علل عدم موفقیت تصفیه خانه های فاضلاب صنایع غذایی۴۶
۵-۲- فاکتورهای موثر در راهبری تصفیه خانه های فاضلاب صنایع غذایی ۴۷
۵-۲-۱- شدت آلودگی فاضلاب خام۴۷
۵-۲-۲- مواد مغذی یا نوترینت ها ۴۸
۵-۲-۲-۱- بالکینگ ۴۸
۴۹ ۵-۲-۳- اکسیژن محلول
۵-۲-۴- زمان ماند۵۰
۵۱ph5-2-5-
5-2-6- سمیت۵۱
۵-۲-۷- دما۵۲
۵-۲-۸- اختلاط۵۳
۵-۲-۹- میزان جریان ورودی۵۴
۵-۳- پایستن فرآیند۵۴
۵-۳-۱- شاخصهای بصری۵۴
۵-۴- شاخصهای آزمایشی ۵۸
۵-۵- مشکلات سیستم های لجن فعال و رفع آنها۵۹
۵-۵-۱- روشهای کلی تشخیص مشکلات۵۹
۶۰ BOD 5-5-2- حذف کم
۵-۵-۲-۱- حذف بارهای آلی ۶۱
۵-۵-۲-۲- مواد سمی یا بازدارنده۶۲
۵-۵-۲-۳- دماهای پایین۶۲
افزایش زمان ماند هیدرولیکی۶۳
۶۳MLVSS افزایش
۶۳ نامناسب PH 5-5-2-4-
5-5-2-5- زمان هوادهی ناکافی۶۴
۶۴ ناکافیMLVSS5-5-2-6-
منابع ۶۶

منابع

۱- مهندسی محیط زیست جلد اول (آب وفاضلاب) ترکیان

۲- مجموعه قوانین ومقررات حفاظت محیط زیست ایران

۳- مجلات آب ومحیط زیست از انتشارات سازمان محیط زیست

۴- برکه های تثبیت فاضلاب از سری کتابهای سازمان جهانی بهداشت

۵- تصفیه فاضلاب صنایع غذایی از انتشارات سازمان محیط زیست

۶- تصفیه فاضلابهای صنعتی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پروژه مالی دادرسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

بررسی پروژه مالی دادرسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 96 کیلو بایت

تعداد صفحات : 112

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق مالی دادرسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

عنوان صفحه

چارت سازمانی .............................. 6

ادارات کل و مراکز وابسته و معاونتها........ 10

شرح سیستم سازمان جهاد کشاورزی.............. 26

وظایف ذیحساب .............................. 26

مستندات قانونی............................. 27

تغییر نظام طبقه بندی درآمدها............... 28

تعاریف..................................... 29

طبقه بندی اقتصادی اعتبارات هزینه ای ....... 31

طبقه بندی تملک دارائیهای سرمایه بر حسب فصول سرمایه گذاری 32

مبنای نیمه تعهدی........................... 37

مبنای تعهدی تعدیل شده...................... 39

حسابداری دولتی تعهدی و نیمه تعهدی ......... 40

مسیر بودجه ................................ 41

اصلاح بودجه ................................ 42

درخواست وجه ............................... 44

سرفصلها و ثبت عملیات حسابداری و حسابهای تملک دارائیهای مالی 47

سرفصلها وثبت عملیات حسابداری واگذاری دارائیهای مالی 50

بستن حسابها در پایان سال مالی و افتتاح آن در سال مالی جدید 53

ذیحسابی و اداره کل امور مالی .............. 54

سرفصلها و ثبت عملیات حسابداری اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای ........................................... 57

کاربرد سرفصل حسابهای تملک دارائیهای سرمایه ای 60

بستن حسابها در پایان سال .................. 68

سرفصل ها و ثبت عملیات حسابداری سایر منابع ... 79

کاربرد سرفصلها و گروه حساب سایر منابع ..... 80

سرفصل ها و ثبت عملیات حسابداری اعتبارات هزینه ... 83

مدیریت حوزه ریاست ......................... 86

مدیریت امور برنامه و بودجه ................ 86

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ........ 87

گروه نوسازی و تحول اداری .................. 88

مدیریت امور اداری ......................... 90

مدیریت امور پشتیبانی و رفاه ............... 91

کاربرد سرفصل حسابهای اعتبارات هزینه ای .... 94

بستن حسابها در پایان دوره مالی ............ 100

توضیح مطرح شده در خصوص پیمانکاران ......... 106

توضیح مطرح شده در خصوص مهندسین مشاور ...... 106

دلایل پرداخت علی الحساب به پیمانکار......... 106

مانده وجوه مصرف نشده ...................... 109

انواع تضمین برای معاملات دولتی.............. 109

انواع ضمانتنامه های معتبر.................. 111

قوانین .................................... 111

تفاوت حساب مستقل و گروه مربوطه ............ 111

مراحل بودجه ............................... 112

اعتبار طرح تملک دارائیهای سرمایه ای ....... 113

انواع تنخواه گردان ها از نظر قانون محاسبات عمومی 114

تاثیر نظرات صندوق بین المللی پول AMF به نظام مالی دولت

........................................... 116

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش

بررسی اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 42 کیلو بایت

تعداد صفحات : 59

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست

فصل اول ـ اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش….

اهداف تربیت بدنی در جوامع گذشته و امروز.

اهداف تربیت بدنی در جامعة اسلامی…

اهداف تربیت بدنی و ورزش….

۱ـ هدفهای بهداشتی و تندرستی…

۲ـ هدفهای تربیتی و اخلاقی…

۳ـ هدفهای روانی و اجتماعی…

۴ـ هدفهای حرکتی و مهارتی…

‌مراحل فعالیتهای ورزشی…

فصل دوم ـ رهبری انقلاب اسلامی و تربیت بدنی و ورزش

گفتاری چند از شهید آیت الله دکتر بهشتی :

چکیده ای از سخنان حضرت آیت الله خامنه أی رهبر معظم انقلاب اسلامی :

ورزش ، وسیله خودشناسی…

ورزش تمرینی برای زندگی واقعی…

ورزش در گذران اوقات فراغت…

فصل سوم ـ ورزش و سلامت…

۱ـ تغذیه و ورزش….

کالری…

ویتامینها

کیفیت غذا

تغذیه خوب و تاثیر آن در ورزش….

انرژی مورد نیاز یک فرد در روز.

عوامل موثر در مصرف انرژی…

برگشت به حالت اولیه و وام اکسیژن..

مصرف مواد غذایی به هنگام مسابقة ورزشی…

تنظیم انرژی در مسابقه.

کاهش آب بدن..

۲ـ بهداشت و ورزش….

۳ـ عوامل تهدید کنندة قلبی ـ عروقی…

۱ـ افزایش سن…

۲ـ وراثت…

۳ـ افزایش وزن..

۴ـ مصرف تنباکو و سیگار کشیدن..

۵ـ میزان فعالیتهای بدنی…

۶ـ مقدار کلسترول یا مواد چرب در رژیم غذایی…

۷ـ فشار خون..

۸ـ جنس….

خود آزمایی…

طرز استفاده از جدول ریسکو.

اگر نمرة شما :

منابع و مآخذ :

منابع و مآخذ :

۱ ـ تغذیه و بهداشت ورزشی ، انتشارات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

۲ ـ تندرستی برای زندگی بهتر ، تألیف باهر فرقانی

۳ ـ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، انتشارات کمیل

۴ ـ هدفهای آموزش و پرورش عمومی و مهارتهای فنی در جمهوری اسلامی ایران، تألیف سید محمد کاظمی

۵ ـ مبادی روانی اجتماعی در یادگیری مهارتهای ورزشی ، انتشارات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی ، تألیف مهدی نمازی زاده

۶ ـ سنجش قوای جسمانی، انتشارات اداره کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش

فصل اول ـ اهداف و اهمیت اجتماعی ورزشاهداف تربیت بدنی در جوامع گذشته و امروز

مطالعه و تحلیل تاریخی احوال اقوام گذشته و حال نشان می دهد که سعی و تلاش انسان قدمت تاریخی دارد ، تا آنجا که می توان گفت اداره حیات اقوام ابتدایی بدون حرکت و فعالیت میسر نبوده است. اجرای مهارتهایی از قبیل زوبین اندازی ، تیراندازی با تیر و کمان ، کوه و غار پیمایی ، کشتی گیری و حتی اجرای مسابقه های دو که در قرآن کریم در داستان برادران یوسف نیز از آن ذکری به میان آمده است ، جملگی حاکی از رواج فعالیتهای جسمانی و تربیت بدنی در نزد ملتها و اقوام روزگاران گذشته بوده است.

در زندگی فردی و اجتماعی بسیاری از جوامع و ملتهای امروز جهان ، تربیت بدنی و ورزش بخش مهم و جدایی ناپذیری از برنامه های کلی تربیت کودکان و جوانان به حساب می آید . امروزه ملتها بر اساس جهان بینی و شناخت کلی از انسان به طرح و تنظیم برنامه های ورزشی و تربیت بدن می پردازند و این گونه برنامه ها را در زندگی خانوادگی و آموزشگاهی نسلهای حال و آیندة خود قرار می دهند.

اهداف عمدة تربیت بدنی در تاریخ زندگی انسان عبارت است از : حفظ سلامت ، تعمیم بهداشت ، رشد و تقویت قوای جسمی ، آمادگی برای فعالیتهای دفاعی ، کسب شادابی و نشاط ، و نیل به موفقیت در وظایف حرفه ای و شغلی . اهداف فوق تا به امروز با مختصر تغییری در نزد اکثریت جوامع بشری ترغیب می شود و بر حسب ضرورت تاریخی بر یک یا چند هدف تاکید بیشتری به عمل می آید.

در عصر حاضر ، در سایة تحولات اجتماعی و سیاسی در جهان بویژه در دنیای غرب ، مقاصد دیگری به اهداف فوق افزوده شده و مفهوم ورزش به جای تربیت بدنی عاملی برای تخدیر و سرگرم نگه داشتن ملتهای ضعیف جهان گردیده است. تربیت بدنی که در آغاز پیدایش آن جنبه فردی و در نهایت ملی داشت اینکه به صورت جمعی و بین المللی در آمده است تا وسیله برای بهره برداری مقاصد سیاسی کشورهای استعماری باشد.

اهداف تربیت بدنی در جامعة اسلامی

پیش از اینکه دیدگاه اسلام در زمینة ورزش و تربیت بدنی مطرح گردد ضروری است نظر این آیین الهی درباره بدن انسان شناخته شود. در آیین مقدس اسلام ، بر خلاف بسیاری از آیینهای دیگر ، بدن آدمی تحقیر نمی شود . اسلام بدن انسان را بی ارزش نمی شمارد ، زیر بدن انسان ابزار تکامل روح اوست. تحقیر بدن در حکم تحقیر شخصیت آدمی است و کسی که مرتکب این عمل شود مستوجب کیفر و قصاص است.

در اسلام حفظ بدن از خطرها و آسیبها و تامین موجبات سلامت و بهداشت آن وظیفه أی الهی است و تضعیف و یا تخدیر بدن امری ناروا و مزموم است. امام سجاد (ع) در رسالة حقوق می فرماید : ان لبدنک علیک حقا. بدن تو بر تو حقی دارد و حق آن این است که آن را سالم ، نیرومند ، مقاوم در برابر شداید و سختیها و در کمال نشاط نگاه داری . طول عمر و صحت بدن و ایمن بودن از بلاها و رنجها از اموری است که بدن از خطر و تامین سلامت و بهداشت آن تاکید شده و راههای مختلفی برای این منظر و ارائه گردیده است. ارزش بدن و سلامت آن در اسلام به حدی است که بعضی از دانشمندان اسلامی گفته اند : پیامبران الهی در آغاز نبوت و رسالت خود باید سالم و از نقص بدنی دور و برکنار باشند.

در بینش اسلامی ، بیماری تن از مهمترین بلاها و گرفتاریها محسوب می شود. صدمه زدن عمدی به بدن ظلم به شمار می آید و آدمی را مستحق کیفر و عقوبت می سازد. بدن هدیه ای است الهی که بر اساس حسن و کرامت آفریده شده است و ظرافت شگفت انگیزی در آن به کار برده شده است که مطالعه و تامل در آن موجب افزایش معرفت انسان نسبت به خداوند متعال می گردد. بدن وسیله أی برای به جای آوردن فرایض دینی و عبادت است. نماز ، روزه، جهاد و انواع خدمتها به خلق خدا با توانایی بدن و سلامت آن میسر می شود. نماز شب و قیام در خلوت شب در سایة توان بدنی امکان پذیر می شود. در بینش اسلامی ، میان بدن و روح تاثیر و ارتباط متقابل و انفکاک ناپذیر وجود دارد. سلامت یا ضعف و بیماری بدن در نشاط و فعالیت و یا افسردگی و ناتوانی روح اثر مستقیم دارد.

تربیت و تقویت بدن و آمادگی همه جانبة آن مورد توجه اسلام است و در صورتی که همراه با ذکر و یاد خدا باشد عین عبادت است. بر خلاف آنچه بعضی از ناآگاهان می پندارند ورزش کاری لغو نیست . کار لغو از نظر اسلام گفتار و یا رفتاری است که در آن فایده ای مشروع و یا عقل پسند وجود نداشته باشد ، و ورزش این چنین نیست . درخواست سلامت و قوت بدن از خداوند جزء دعای مسلمانان است ، چنانکه در دعای ابوحمزه ثمالی می خوانیم : اللهم اعطنی السعه فی الرزق ..و الصحه فی الجسم و القوه فی البدن .

حفظ سلامت بدن و رعایت آن تا جایی توصیه شده است که حتی در مواردی به جای غسل و وضو، تیمم و به جای گرفتن روزه ، افطار تکلیف شده است. در اسلام به مومنان ، قوی زیستن و سالم و با نشاط بودن و برخوردار شدن از قدرت تن توصیه می شود. از این رو تربیت بدنی و ورزش باید جزئی از برنامة زندگی و بخشی از مراحل آموزش و پرورش هر مسلمان قرار گیرد.

مطالعة تاریخ حیات رسول گرامی (ص) و ائمه هدی علیهم السلام و نیز صحابه و تابعین گرانقدر آنان نشان می دهد آنان نیز به ورزش و تربیت و تقویت بدن خود می پرداختند و در فعالیتهایی از قبیل مسابقه های دو ، سواری ، تیراندازی شرکت می کردند. مباحثی چون احکام سبق و رمایه و حتی شناکردن ، بخشی از محتوای کتب فقهی و روایات ما را تشکیل می دهد.

هدف غایی تربیت بدنی و ورزش از دیدگاه اسلام ، تامین سلامت و بهداشت بدن و تقویت و رشد آن و در نتیجه حرکت به سوی کمال است. در جامعة اسلامی ورزش وسیلة بسیار موثر و شیوه ای پسندیده برای رسیدن به اهداف زیر است :

اهداف تربیت بدنی و ورزش۱ـ هدفهای بهداشتی و تندرستی

ـ تامین سلامت و بهداشت بدن و تجهیز آن در برابر عوارض و بیماریها ؛

ـ تامین و تسهیل شرایط رشد و تقویت بدن در حد امکان و توان رعایت جنبة اعتدال در آن ؛

ـ ایجاد ورزیدگی و هماهنگی در بین اعضا و اندامها به منظور برخوردار شدن از قدرت سرعت ، چابکی و مهارت ؛

ـ ایجاد مقاومت و افزایش میزان تحمل و عادت دادن آدمی به صبر و استقامت در برابر شداید و سختی ها

ـ دستیابی به قدرت ضبط ارادی اعضای بدن و به کارانداختن ارادی آنها .

ـ بازسازی و نو توانی بدن به منظور رفع نقایص جسمی و نارساییهای فیزیکی و افزایش میزان کارآیی آن .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان

بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 180 کیلو بایت

تعداد صفحات : 93

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان

بشر از دیرباز برای رفع نیازهای خود اقدام به مبادله كالا و خدمات نمود، با مرور زمان و با پیشرفت علم،نحوه ی تبادل كالاها و خدمات از روش خود كفایی به مبادله پایاپای تبدیل شد، با اختراع پول روزنه ی جدیدی، در جهت پیشرفت انسان به سوی راحتی بیشتر گشوده شد. با وارد شدن علم به این چرخه، و ظهور علم اقتصاد و روش‌های مختلف تبادل كالاها وخدمات، تجارت جهانی پای به عرصه ای گذاشت كه هر روز پیشرفت آن قابل ملاحظه بوده و امروزه با جهانی شدن وتبدیل دنیا به دهكده ی جهانی، راهی جز یافتن راههای سریع، موثر و كم هزینه وجود ندارد.

با ظهور اینترنت، این گام اساسی برداشته شد، و عمل تبادل الكترونیكی داده‌ها یا EDI به عنوان سر منشا تجارت الكترونیكی، دوره ی جدیدی از اقتصاد و تجارت را رقم زده است. امروزه تمامی‌كشورها و سازمان‌ها برای بقا باید در تجارت الكترونیكی وارد شده امور خود را به صورت اینترنتی و با استفاده از خدمات شبكه انجام دهند.

در این پژوهش سعی شده با بررسی عملكرد یكی از پیشتازان این امر در ایران چگونگی ورود به این بازار را بررسی نماییم. امید است این پژوهش راه گشایی باشد برای كسانی كه تمایل به ورود به این عرصه را دارند.

فصل اول- طرح تحقیق


عنوان كامل پژوهش

بررسی عملكرد سایت بازار بیز در جذب مشتریان و ارائه راهكارهای اقتصادی

هدف پژوهش

هدف از این تحقیق بررسی عملكرد سایت BazaarBiz در جذب مشتریان ارائه راهكارهای اقتصادی و نگهداری آنها و اجرای CRM ونیز بررسی موفقیت این سایت در امر e- marketing می‌باشد.

بیان مسئله

با توجه به این كه در كشور ما هنوز تجارت الكترونیك به طور كامل انجام نمی‌شود ونیز به دلیل عدم شناخت مردم از این روش تجاری ونیز با تاكید بر این موضوع كه دنیای امروز بر پایه استفاده از EDI,IT پیش می‌رود، وارد نشدن به این عرصه، می‌تواند موجبات عقب ماندگی بیشتری اقتصاد كشوری را فراهم آورد لذا وارد شدن e-business , e- commerae یكی از واجبات هر سازمان با شركتی می‌باشد.

اهمیت مساله (نظری –عملی)

با توجه به گسترش IT در دنیای امروز والكترونیكی شدن امور، ائم از تجارت آموزش، انتقال اطلاعات، تبلیغات واینكه امروزه كوچكترین و پیش پا افتاده ترین كارها نیز از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، و با فراگیر شدن استفاده از اینترنت در پیش رفتن به سمت الكترونیكی كارها از جمله تجارت، كه سابقه ای طولانی در سطح جهان دارد در كشور ما امری ضروری است.

یافته‌های برخی از مهمترین پژوهشهای انجام شده مربوط به مساله مورد پژوهش:

با توجه به جدید بودن و به روز بودن موضوع پژوهشهای چندانی روی این موضوع انجام نگرفته است. و از طرفی پژوهشهای صورت گرفته نیز به صورت كلی بوده وبر فرهنگسازی تجارت الكترونیك و یا بررسی آن در ایران بوده است و هیچ پژوهش به صورت خاص و تخصصی بر این موضوع متمركز نشده است، اما یافته‌های بدست آمده شامل مزایا و معایب e- commore نحوه‌های جابجایی پول، بحث امنیت، تبلیغات و بررسی داشته اند.

سوال (ها) یا فرضیه‌ها (های) پژوهش

1- فروش online از لحاظ اقتصادی دارای عملكرد مطلوبیست.

2- میزان ماندگاری مشتریان در سایت باعث افزایش فروش می‌شود.

3- به روز رسانی و ایجاد عوامل جذاب باعث بالا رفتن آماره بازدید كنندگان می‌شود

4- نبود پول الكترونیكی موجب كاهش كارایی این سیستم می‌شود.

تعریف علمی‌و متغیرهای مورد بررس

(متغیرهای مستقل) f= متغیر تابع

متغیرهای مستقل شامل مشتریان جذب و نگهداری مشتری و ارضای خواسته مشتری

متغیر وابسته عملكرد سایت (عرضه كالا و فروش)

مشخص كردن مقیاس اندازه گیری متغیرها

مقایس اندازه گیری نسبی است (فروش) مقیاس اندازه گیری با توجه به اینكه متغیرها همه وابسته هستند و متغیرهای (فروش، عملكرد، مشتریان، رضایتمندی و....) نسبتی می‌باشد.

مشخص كردن نقش متغیرها (باز خور)

در این پژوهش، عملكرد سایت 0عرضه كالا و فروش به عنوان متغیر وابسته و آمیخته‌ها بازاریابی به عنوان متغیر مستقل می‌باشد

طرح پژوهش

در بررسی این پژوهش ابتدا تبلیغات بررسی می‌گردد، سپس میزان فروش مورد محاسبه قرار گرفته و میزان رضایتمندی مشتریان نحوه عملكرد سایت در قبال مشتریان، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جامعه و گروه نمونه مورد بررسی

جامعه وگروه بررسی شده مدیران وسیاستگذاران سایت بازار بیز می‌باشند.

روش نمونه برداری

با توجه به اینكه در این پژوهش عملكرد یك سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا جامعه آماری مدیران و سیاستگذاران سایت می‌باشند كه با توجه به مقدار كم آنها، ازهمه ی آنها استفاده شده است.

ابزارگر آوری داده‌ها

در این تحقیق برای جمع آوری داده‌ها از روش مصاحبه، استفاده از منابع كتابخانه ای، اطلاعات آماری موجود از كاربران سایت استفاده گردیده است.

روش گرد آوری داده‌ها

برای گرد آوری داده‌ها اصلی ترین منبع و روش گرد آوری مصاحبه با اعضای اصلی سایت كه سیاستگذاران سایت نیز می‌باشند لذا در مصاحبه با مدیران ومسئولان سایت و پرسش سوالهای مطرح شده به جمع آوری داده‌ها پرداخته شده است به دلیل نو بودن موضوع، وكم بودن جامعه آماری، تهیه پرسش نامه مقدرو نبود، اما در گرد آوری داده‌ها از اطلاعات موجود در كنترل پنل Conrtol panel سایت نیز استفاده شده است.

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

با روش‌های آمار استنباطی آزمون فرضیه‌ها پرداخته خواهد شد.

در این تحقیق برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از روش‌های آمار استنباطی به آزمون فرضیه‌ها پرداخته شده است


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی رابطه بین مهارت مذاکره مدیران بازرگانی با فروش شرکت

بررسی رابطه بین مهارت مذاکره مدیران بازرگانی با فروش شرکت

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 574 کیلو بایت

تعداد صفحات : 147

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی رابطه بین مهارت مذاکره مدیران بازرگانی با فروش شرکت

مقدمه :

دنیایی كه در آن زندگی می كنیم شاهد تحولات شگرفی است . سرعت این تحولات روز به روز بیشتر می شود به طوری كه به هیچ وجه با گذشته های دور قابل قیاس نیست . اگر بخواهیم آمادگی همراهی و توان لازم برای همگامی با این تحولات داشته باشیم به ناچار باید اطلاعات ، دانش ، ابزارها و توانمندی های مناسب و ضروری را در خود ایجاد و شكوفا كنیم . در این میان هم مدیر علاوه بر توانایی های فنی نیاز به داشتن مهارت هایی در برقراری ارتباط مؤثر با دیگران را باید لازمه ی كار خود قرار دهد چون كار مدیر دستیابی و رسیدن به اهداف سازمانی است حال برای رسیدن به این اهداف سازمانی از مهارتهای ارتباطی كه بنحوی برطرف مورد نظر خود بتواند نفوذ پیدا كند باید استفاده كند . هر روز كه می گذرد همه ما چه به عنوان یك فرد ، مدیر ، سازمان و شركت در محدودة گسترده تر و پیچیده تری از ارتباط با دیگران قرار می گیریم .

مهارت ایجاد ارتباط مؤثر و كارآمد یكی از مهمترین مهارت های لازم برای هر مدیر به شمار می رود زیرا موفقیت یك مدیر بیش از آنكه به تواناییهای تكنیكی اش مربوط باشد به توانایی او در برقراری ارتباط مؤثر با دیگران بستگی دارد نتایج تحقیقی كه توسط نشریه Fortune بر روی 200 مدیر از شش شركت انجام شده حاكی از آن بوده كه بزرگترین عامل شكست مدیران ، ضعف مهارت های ارتباطی آنان بوده است . ( Ertel , 1999 , 23 )

یكی از مهمترین مهارت های ارتباطی ، مهارت در مذاكره1 است[1] ، مذاكره یعنی راه نفوذ در دیگران به منظور مبادله ی افكار یا اشیاء مادی است، مذاكره مهم ترین و رایج ترین وسیله برقراری ارتباط بین انسان هاست . و چون تمام نیازها ، ادامه زندگی ، امنیت ، آسایش زندگی ، رفاه اقتصادی ، افزایش آگاهی ، بالابردن سطح زندگی و پیشرفته ترین سطح این است كه ، با دیگران برای تأمین نیازهای خود به توافق برسند.

روابط به دلیل وجود اهداف مشترك وجود دارد ، و بر این دلالت دارد كه ابزار دستیابی به این اهداف توسط طرف های در حال مذاكره تقسیم می شوند ، بنا بر این فرآیند مذاكره خریدار و فروشنده به طور همزمان با عناصر همكاری و تعارض روبرو می شوند . همكاری ،‌اهداف متقابل و فردی را تأمین می كند در حالی كه تعارض محیط رقابتی را برای دو طرف فراهم می كند برای اطمینان از این كه این توافق از نفع شخصی شان حمایت می كند . ( wimsaatt and Gassenheimer , 1996 , 21 )

برای حداقل كردن این تعارض و برای رسیدن به راه حل های مصالحه ، استفاده و كاربرد
مهارت های مذاكره و انتخاب تاكتیك های مناسب مفید است .

یكی از نقش های مدیر از نظر مینتز برگ نقش مذاكره كننده است.(رضائیان1380، 19)

یكی از عوامل اساسی و بسیار مهم بر موفقیت و پیشرفت شركت ها برخورداری مدیران این سازمان ها از مهارت ها و فنون مذاكره می باشد كه این خود یك عامل بسیار مهم در موفقیت و انجام مذاكرات و عقد قراردادها می باشد پس یكی از توانمندی های مهارتهایی كه برای مدیر لازم است فراگیری و كسب مهارت مذاكره است .

تعریف موضوع تحقیق:

در دنیای امروز ، دگرگونی هایی بسیار زیاد همراه با گسترش رقابت درزمینه های متنوع ،‌ بویژه در بازارها مشاهده می شود بازاریابی از محدوده ی تولید ، قیمت گذاری ، شناسایی بازار و توزیع كالا فراتر رفتند و شركت ها مجبور به ایجاد تماس و ارتباط با خریداران بالقوه و بالفعل می نماید با توجه به تغییر در زمینه مفهوم بازاریابی كه از كسب سود از طریق افزایش فروش برمبنای تولید به كسب سود از طریق ارضای نیاز خریداران بر مبنای خریدار و مصرف كننده تغییر جهت داده خواه ناخواه مصرف كننده و خریدار كه در این مفهوم فرصت مشاركت پیدا نموده است به آنان نیز حق تصمیم گیری مربوط به كارشان داده شده است دراین جا اهمیت مذاكره بیش از هر زمانی دیگر روشن دیده شده است و هر چه افراد بیشتری در تصمیم گیری ها مشاركت داشته باشند احتمال عدم توافقها نیز بیشتر خواهد شد با توجه به این موارد آشنایی مدیر و بازاریاب با مهارت های اساسی مذاكره امروزه از اهمیت خاصی برخوردار شده است . آشنایی و نهایتاٌ سلطه به اصول و مهارت هایی در مذاكره مدیران را به این توان مجهز می كند كه در جریان ارتباطات با دیگران از پایین ترین و ابتدایی ترین مذاكرات تا بالاترین حد خودش یعنی مذاكرات بین المللی با طرف های مذاكره به نحوی مذاكره كنند كه توافق حاصل از مذاكرات معقول ، منطقی و در بیشتر مواقع به نفع خود باشد .

بنابراین مساله اصلی تحقیق به صورت زیر تعریف می گردد:

رابطه بین مهارت مذاكره مدیران بازرگانی با فروش شركتهای كاشی و سرامیك چگونه است؟

تاریخچه و سابقه موضوع تحقیق :

با بررسی تحقیقات انجام شده در داخل كشور كه از طریق مطالعه تحقیق ها در كتابخانه ها و مركز اسناد و مدارك و بررسی تحقیق های خارجی كه از طریق سایت UMI انجام گرفت , سابقه ای از انجام تحقیق ای مرتبط با موضوع وجود ندارد.

فقط تحقیقی در سطح بین الملل توسط رون آندریا كه طی سال 2005 مهارت مذاكره در فروش را مورد بررسی قرار داده كه هدف از این تحقیق شناسایی راه حل هایی جهت اجرای مذاكرات فروش بود در این تحقیق 2000فروشنده به طور یكسان از 500 شركت ثروتمند از همه صنایع را مورد بررسی فرار دا د.و محققانی دیگر نظیر تونی مانینگ و باب ربرتسون بروی مهارت مذاكره و نفوذ در دو بخش طی سال 2003 و پولینس و دیگران كه در مورد تفاوت های فردی و انگیزش در استفاده از مهارت های مذاكره در سال 2000 را مورد تحقیق قرار داده اند.

اهمیت و ضرورت تحقیق :

مذاكره امروزه یكی از با اهمیت ترین و مهمترین كار هر مدیر به حساب می آید . هر مدیر خواه ناخواه مرتبط با افراد زیر دست و مافوق و كلیه افرادی كه به نحوی با سازمان مرتبط در تماس اند برخورد دارد این ارتباط خود نشان دهنده مذاكره است یعنی این ارتباطات به همین جا ختم نمی شود . بلكه وقتی این ارتباطات از مرزهای سیاسی كشورها می گذرد رابطه پیچیده تری تحت عنوان روابط خارجی پیش می آید كه این نوع ویژه ای از مذاكرات و توانمندی های فوق العاده ای را طلب می كند این فرآیند امروزه با سرعت و تنوع و پیچیدگی خاص خودش به پیش می رود كه این یك حقیقت غیر قابل انكار و قطعی به شمار می آید عدم تسلط به اصول فوق باعث خواهد شد كه ، علاوه بر منافع فرد سازمانی ، منافع كلان و ملی نیز در معرض تضییع و خطر قرار می گیرد . بنا بر این برای حفظ منافع خرد و كلان و تقویت فرهنگ مذاكراتی باید به نحو شایسته ای اقدام مثبت و سریعی در این زمینه ایجاد ، توسعه و تقویت این عامل انجام گیرد با این وجود در ایران بسیاری از مدیران روش درست انجام كار مذاكره را نمی دانند هر چند این افراد جهت انجام امور تجاری خود دائماٌ در حال مذاكره اند ، لیكن حرف انجام عملی دلیل بر آن نمی شود كه آن عمل درست انجام شود ، مذاكره هم احتیاج به دانش و مهارت خاص خود دارد كه مدیران ما بایستی با این مهارت ها آشنایی پیدا كنند و آن را به خوبی فراگیرند و از جنبه علمی آنر ا بیاموزند با برخورداری از مهارت در مذاكره بدون اتلاف وقت و انرژی و منابع به راحتی می توانند از نقطه نظرات هم مطلع شوند و به خوبی از این مذاكرات سود ببرند .

از ضروریات این تحقیق آن است كه با توجه به جنبه رقابتی شدن امروزه شركت ها,انتصاب مدیرانی كه بتوانند فروش شركت را بالا ببرنداز اهمیت بالایی برخوردار است.


1- Negotiation

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ چهارشنبه 20 دی 1396 ] [ 7:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات