بررسی پایان نامه سوخت های فسیلی

بررسی پایان نامه سوخت های فسیلی

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 57 کیلو بایت

تعداد صفحات : 75

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق سوخت های فسیلی

مولدهای بخار نیروگاه كه در نیروگاههای تولید برق به كار می‌روند موضوع اصلی این كتاب را تشكیل می‌دهند. مولدهای بخار نیروگاهی مدرن اساساً دو نوع هستند:

1 – نوع استوانه‌ای لوله آبی زیر بحرانی

2 – نوع یكبار گذر فوق بحرانی. واحدهای فوق بحرانی معمولاً در فشار MPa24 و بالاتر كار می‌كنند كه بالاتر از فشار بحرانی آب Mpa 09ر22 ، است. مولد بخار استوانه‌ای زیر بحرانی معمولاً در حدود Mpa 13 یا Mpa 18 كار می‌كند. بسیاری از مولدهای بخاری كه در دهه 1970 و 1980 خریداری شده‌اند از نوع استوانه‌ای لوله آبی هستند كه در Mpa 18 كار می‌كنند و بخار فوق گرم با دمای 540 تولید می‌كنند و دارای یك یا دو مرحله بازگرمایش بخار هستند. این مولدها قابلیت سوزاندن زغال پودر شده و سوختهای نفتی را دارند، هر چند كه سوختهای نفتی به علت افزایش قیمت و مشكلات مربوط به تامین آنها به تدریج كنار گذاشته می‌شوند. گاز طبیعی، هر چند كه هنوز در برخی از نقاط دنیا در نیروگاهها مصرف می‌شود، با این همه به خاطر گرانی آن اكنون در ایالات متحده آمریكا بیشتر در مصارف خانگی مورد استفاده است. به هر حال، گاز طبیعی یك سوخت تمیز سوز و نسبتاً بدون آلودگی است. ظرفیت بخاردهی مولدهای بخار نیروگاهی مدرن بالاست، و مقدار آن از 125 تا 1250 می‌تواند تغییر كند. قدرت نیروگاهها نیز بین 125 تا 1300 مگاوات است.

از سوی دیگر، مولدهای بخار صنعتی آنهایی هستند كه در شركتهای صنعتی و موسسات دیگر كاربرد دارند و انواع مختلفی را شامل می‌شوند. این مولدها می‌توانند همانند مولدهای بخار نیروگاهی از نوع لوله آبی و با سوخت زغال پودر شده باشند، اگر چه در آنها از زغال كلوخه‌ای، نفت یا گاز طبیعی، و غالباً تركیبی از آنها، و همچنین از زباله‌های شهری، انرژی پسماندهای پردازشی یا فرآورده‌های فرعی دیگر نیز می‌توان استفاده كرد. در برخی از آنها حتی از گرمایش الكتریكی استفاده می‌شود. برخی از نوع بازیابنده گرما هستند كه در آنها از گرمای پسماند فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شود این مولدها همچنین می‌توانند از نوع لوله آتشی باشند. مولدهای بخار صنعتی معمولاً بخار فوق گرم تولید نمی‌كنند، بلكه بخار اشباع یا حتی فقط آب گرم تولید می‌كنند ( در این صورت آنها را می‌توان مولد بخار نامید) كار این مولدها در فشارهای از چند كیلوپاسكال تا Mpa5/10 انجام می‌شود، و ظرفیت بخاردهی (یا آب گرم) آنها از كمتر از 1 تا 125تغییر می‌كند.

مولدهای بخار با سوختهای فسیلی غالباً با توجه به برخی اجزا یا ویژگی‌هایشان به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1 – دیگهای لوله آتشی

2 – دیگهای لوله آبی

3 – دیگهای گردش طبیعی

4 – دیگهای گردشی كنترل شده

5 – دیگهای جریان یكبار گذر

6 – دیگهای زیربحرانی

7 – دیگهای فوق بحرانی

دیگ لوله آتشی

دیگهای لوله آتشی از اواخر قرن هیجدهم با اشكال اولیه گوناگونی برای تولید بخار جهت مصارف صنعتی مورد استفاده بوده‌اند. امروزه دیگر از این نوع دیگها در نیروگاههای بزرگ استفاده نمی‌شود. در این فصل، این نوع دیگ به دلایل تاریخی گنجانده می‌شود، در مقابل دیگهای لوله آبی مدرن مورد تاكید خواهند بود. دیگهای لوله آتشی هنوز در صنایع به كار می‌روند و در آنها بخار اشباع با فشار حداكثر Mpa 8/1 و ظرفیت 3/6 تولید می‌شود. هر چند كه اندازه آنها بزرگتر شده است ولی طرح كلی آنها در طی 25 سال گذشته به طور چشمگیری تغییر نیافته است.

دیگ لوله آتشی شكل خاصی از دیگ نوع پوسته‌ای است. دیگ نوع پوسته‌ای عبارت است از ظرف یا پوسته‌ای بسته و معمولاً استوانه‌ای كه محتوی آب است و بخشی از پوسته، مثلاً قسمت پایینی آن، به طور ساده در معرض گرمای شعله یا گازهای حاصل از احتراق خارجی قرار می‌گیرد. دیگ پوسته‌ای امروزه به اشكال نوتری مانند دیگ الكتریكی تكامل یافته است، كه در آنها گرما توسط الكترودهای مستقر در آب تامین می‌شود. در نوع دیگری از این دیگها، گرما به وسیله انباره و بدین ترتیب تامین می‌شود كه بخار تولید شده در یك منبع خارجی از داخل لوله‌های درون پوسته عبور می‌كند. در هر دو نوع این دیگها، پوسته در معرض گرمای مستقیم نیست.

دیگ لوله آتشی صورت تكامل یافته دیگ پوسته‌ای است كه در آن به جای بخار، گازهای گرم از داخل لوله‌ها عبور می‌كنند. به دلیل بهبود انتقال گرما، بازده دیگ لوله آتشی خیلی بیشتر از دیگ پوسته‌ای اولیه است و مقدار آن به حدود 70 درصد می‌رسد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی سكولاریسم و کشف حجاب در ایران

بررسی سكولاریسم و کشف حجاب در ایران

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 241 کیلو بایت

تعداد صفحات : 213

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی سكولاریسم و کشف حجاب در ایران

چکیده

مصطفی كمال آتاتورك در اثراقدامات تدریجی و آشكار توانسته بود به عمر امپراطوری

عثمانی پایان دهد و كشور كوچك تركیه را بنیان نهد ، برآن شد تا كشور تركیه را در مسیر

نوسازی قرار دهد ؛ نوسازی كه مصطفی كمال خواستار آن بود ، در واقع غربی سازی بود و

در این راستا می بایست تمام سنتها از بین می رفت . وی برای رسیدن به این هدف، مبارزه

گسترده با مذهب و نیروهایی مذهبی انجام داد و اسلام رسمی را بطور كامل از جامعه تركیه

پاك كرد . در كنار اقدامات مصطفی كمال ؛ وابستگی روحانیون سنی به دولت و عدم استقلال

سیاسی و مالی این زمینه را برای مصطفی كمال فراهم آورد تا بتواند با تركیب سیاست پنهان و

آشكار تركیه را به یك كشور سكولار تبدیل كند .

از طرف دیگر در ایران نیز رضاشاه به زعم خود برآن شد تا جامعه ایران را همانند

تركیه بسوی تمدن و نوسازی هدایت كند . در راستای چنین اقدامی طبیعی بود كه از طرف

روحانیون كه به عنوان ترویج دهندگان دین در جامعه محسوب می شدند ،در مقابل چنین اقدامی

مقاومت صورت گیرد ، استقلال سیاسی، اقتصادی به روحانیون این كمك را می كرد تا در مقابل

سیاستهای نوسازی رضاشاه كه توأم با دین زدایی بود مقاومت كنند .

استقلال یكی از بزرگترین امتیازات روحانیت شیعه درمقایسه با روحانیت سنی است .چه

در دوره صفویه، چه در دوره هایی افشاریه و زندیه و قاجاریه و چه در دوره پهلوی، روحانیت

اگر چه متفاوت اندیشیدند ولی هیچ گاه زیر بار زور و دستور و ابلاغیه و فرمان شاهی

نرفت. نتنها این وضعیت و آرمان را حفظ كرد بلكه در شرایط مقتضی با قدرت ظالمانه مبارزه

كرد و برای ایجاد فضایی مساعد تر برای دینداری و دین مداری ، با حاكمان در افتاد و نهایتاً

كوشید تا نظامی اسلامی برمبنای دین و مردم تأسیس كند . از دوره های بسیار سخت و طاقت-

فرسا برای روحانیت ، دوره حكومت بیست ساله رضاخان بود . در این دوره روحانیت با

شدیدترین برخوردها وعمیق ترین موانع مواجه شد . رضاخان كه سودای ترقی و پیشرفت ایران

به مانند كشورهای اروپایی را درسر داشت ، سعی می كرد مهمترین موانع را كه به زعم او

مذهب و روحانیت بود ، از میان بردارد . او علاوه بر مقابله های خشن و زورمندانه با

روحانیت ، بر آن بود تا تمام نمادهای مذهبی را از جامعه حذف كند . رضاشاه برای از بین

بردن مذهب و نیروهایی مذهبی از تمام امكانات استفاده می كرد تا هرچه زودتر به زعم خویش

كشور را به دروازه های ترقی برساند .

در پژوهش حاضر با مطالعه اقدامات ضد دینی در ایران و تركیه كه نهایتاً جامعه را به

سوی سكولاریسم هدایت می كرد ، آشنا خواهیم شد . و همچنین در این پژوهش سیاست های

رضاشاه و آتاتورك را در مقابل مذهب و نیروهایی مذهبی بصورت مقایسه ای بررسی خواهیم

كرد .

قاسم رضایی یونجالی

فصل اول : كلیات

معرفی روش و ماهیت تحقیق كه معمولاً به شكل طرح تحقیق یا طرح پژوهش ارائه

می شود موجب می شود كه محقق و خواننده بر محتوا و شكل تحقیق تسلط و احاطه داشته

باشند . با معرفی روش و ماهیت تحقیق است كه ارزیابی و قضاوت در توفیق یا عدم توفیق

نتایج علمی تحقیق براساس هدف و روش اعلامی میسر می شود براساس چنین ضرورتی در

بخش ابتدایی این پژوهش طرح مسأله - تاریخچه موضوع - هدف و قلمرو تحقیق - بیان

فرضیه - روش گردآوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها – سازماندهی تحقیق و سایر مسائل

به منظور تبین و تحدید و تدقیق و تعمیق موضوع مورد بررسی قرارمی گیرد .

1-1) بیان مسأله

تاریخ بزرگترین منبع شناخت ، سرشارترین ذخیره تجربه اندوزی و مؤثرترین وسیله

عبرت گیری برای گام برداشتن در حال و روشن نمودن تصویر آینده است . تاریخ بستری

است كه ما را با منابع اصلی اندیشه ها و ریشه تحولات آشنا می سازد . از این رو درمراجعه

به تاریخ بایستی بسیار دقیق بود و به ابعاد و زمینه های فكری – سیاسی – اقتصادی و

فرهنگی و بین الملی حوادث و تحولات توجه نمود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پایان نامه زمین شناسی

بررسی پایان نامه زمین شناسی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 789 کیلو بایت

تعداد صفحات : 78

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق زمین شناسی

فهرست مطالب

********************************

عنوان ================================================ صفحه

مقدمه و هدف

پیشینه مطالعاتی

متدولوژی و روش كار

خلاصه و چكیده گزارش

موقعیت و شرایط جغرافیایی

زمین شناسی عمومی

فتوژئولوژی و تدقیق نقشه زمین شناسی

چینه شناسی و سنگ شناسی

آمیزه رنگین CM

نهشته های كواترنری Q

بررسی و ارائه درصد گسترش سازندها در واحداهای فیزیوگرافی

بررسی تكتونیك ، عناصر ساختاری و لرزه زمین ساخت و ارائه نقشه مربوطه

بررسی فرآیندهای فرسایشی (معرفی انواع هوازدگی و چهره های فرسایشی)

بررسی حساسیت به فرسایش واحدهای چینه سنگی و ارائه نقشه مربوطه

بررسی منشأ نهشته های رسوبی و عوامل جابجائی آنها

بررسی خصوصیات هیدرودینامیكی نفوذپذیری و سیل خیزی سازندها و ارائه نقشه های مربوطه

بررسی كیفی واحدهای چینه سنگی از نظر منابع قرضه و ساختگاه و ارائه پروفیل زمین شناسی آبراهه های اصلی

بررسی موارد خاص تاثیر گذار در حوزه

ژئومورفولوژی

واحدهای ژئومورفولوژیكی

تیپ های ژئومورفولوژیكی

رخساره های ژئومورفولوژیكی

پهنه های لغزشی _ ریزشی

پیشنهادات اجرائی آبخیز داری از دیدگاه زمین شناسی

منابع و مآخذ

1-مقدمه و هدف

مطالعات زمین شناسی و ژئومورفولوژی بعنوان مطالعات پایه نقش اساسی را در طرحهای آبخیزداری دارد زیرا با استفاده از نقاط ضعف و قوت تشخیص داده شده در این مطالعات ضمن هدایت گروههای سایر بخش ها طراحان وبرنامه ریزان را برای اتخاذ راهبردها و تصمیم های مبتنی بر شناخت صحیح و حقیقی از عوامل موجود در عرصه آبخیز رهنمون می سازد .

این مطالعات با در نظر گرفتن مجموعه عوامل و شرایط اقلیمی ، زمین شناسی ، زمین ساخت و زمین ریخت شناسی و … حاكم بر زیر حوزه ها و مناطق مورد مطالعه به ارزیابی و بررسی استعداد های طبیعی حوزه و تعیین اولویت بندی هر یك از زیر حوزه ها از نطقه نظر مسائل و مشكلات عارض بر آنها نظیر فرسایش ، سیل خیزی ، تخریب پوشش گیاهی و كم آبی و … می پردازد .

از طرفی دیگر عوامل زمین شناسی نظیر جنس سنگ ، مقاومت آن در برابر بارگذاری ، روند و نوع شكستگیها ، فاصله داری و بازشدگی درزه ها ، موقعیت گسلهای فعال ، امكان لرزه خیزی منطقه و… نقش اساسی را در تعیین موقعیت مكانی سازه های آبخیزداری دارد .

عوامل زمین شناسی سبب ایجاد منابع قرضه سنگی و خرده سنگی در حوزه می شوند كه شناسایی موقعیت مكانی و كیفیت آنها امری اساسی در تعیین نوع سازه ها و اجرای اقتصادی آنهاست .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه روانشناسی - تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

پایان نامه روانشناسی - تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 50 کیلو بایت

تعداد صفحات : 78

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق روانشناسی - تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند كه بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش ، عدم احساس كنترل ، و كفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشكلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب ، ریشه دارد . بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی ، آماده سازی افراد به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد . در همین راستا روان شناسان با حمایت سازمان های ملی و بین المللی ، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و ناهنجاریهای اجتماعی آموزش مهارت های زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند . ( طارمیان و همكاران 1378 ، ص 14 )

آنچه امروزه تحت عنوان مهارت های زندگی مشهود است تنها حاصل كار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلكه بسیاری از این مهارتها در لابلای تعالیم الهی بخصوص در قرآن و احادیث معصومین بیان شده است . به طوری كه تلاش برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر با دیگران ، خودشناسی و توجه به ارزشها كه از فصول اساسی درس مهارتهای زندگی است به كرات در قرآن ، نهج البلاغه ، و صحیفه سجادیه و احادیث منقول از سایر معصومین مورد تأكید قرار گرفته است . ( همان منبع ص 45 )

هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی از ایجاد طرح مهارت های زندگی در زمینه بهداشت روانی این است كه جوامع مختلف در سطوح جهان نسبت به گسترش ، به كارگیری و ارزیابی برنامه آموزش مهارتهای زندگی را متمركز بر رشد توانائی های روانی مانند حل مسئله ، مقابله با هیجانات ، خود آگاهی ، سازگاری اجتماعی و كنترل استرس بین كودكان و نوجوانان است اقدام نمایند . ( ناستاسیا 1998 مقاله )

با توجه به نقش مهم مدارس در تأمین بهداشت روانی دانش آموزان ، برنامه آموزش مهارتهای زندگی روش مؤثری در جهت رشد شخصیت سالم دانش آموزان و تأمین و حفظ بهداشت روانی دانش آموزان تلقی می شود . به این ترتیب مدارس به جای این كه تنها بر افزایش عملكرد تحصیلی دانش آموزان تمركز نمایند باید بر تأمین و حفظ روان آنان نیز تأكید نمایند و اقدامات لازم را به منظور تحقق هدف مذكور انجام دهند چرا كه اگر هدف فوق تحقق یابد بسیاری از مشكلات تحصیلی و آموزشگاهی نیز خود به خود كاهش می یابند . ( همان منبع )

بیـان مسئله و سـؤالات پـژوهش

رشد انسان در زمینه های روانی ، اجتماعی ، جسمانی ، جنسی ، شغلی ، شناختی ، الگو ( خود ) اخلاقی و عاطفی صورت می گیرد هر یك از زمینه ها نیازمند مهارت و توانایی می باشد . در واقع می توان گفت كه تكامل مراحل رشدی وابسته به مهارتهای زندگی است . زمانی كه افراد مهارت های زندگی اساسی را كسب نمایند در عملكرد بهینه خود پیشرفت می كنند . آموزش مهارتهای زندگی نقش اساسی را در بهداشت روانی ایفا می كند و البته زمانی كه در یك مقطع رشدی مناسب ارائه شود نقش برجسته تری خواهد داشت . به طور تعیین می توان گفت كه بسیاری از نوروزها و سایكوزها ناشی از نقص در رشد مهارت های زندگی اساسی است . در واقع آموزش مهارت های زندگی نقش درمانی دارد . ( گتیتر ، گازدا و داردن ، 1996 مقاله )

همان گونه كه بروكز ( 1984 ) اشاره كرده است رویكرد مهارت های زندگی یك چهارچوب سازمان یافته ای را برای مراكز مشاوره و بهداشت روانی فراهم می كند و یك عنصر آموزشی یكسوی و مهم برای مدارس ابتدایی و دبیرستان می باشد .

حال با در نظر گرفتن هدف كلی این پژوهش سئوالاتی در همین راستا مطرح می شوند :

  1. آیا بین افسردگی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  2. آیا بین شكایات جسمانی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  3. آیا بین وسواس ـ اجبار كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  4. آیا بین حساسیت در روابط بین فردی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  5. آیا بین اضطراب كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  6. آیا بین پرخاشگری كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  7. آیا بین خوبی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  8. آیا بین افكار پارانوئیدی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  9. آیا بین روان پریشی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی رنگ و حالت الكترونی مولكولها

بررسی رنگ و حالت الكترونی مولكولها

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 204 کیلو بایت

تعداد صفحات : 248

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی رنگ و حالت الكترونی مولكولها

مقدمه :

پتاسیم بی كربنات

تاریخچه – امروزه از رنگهای طبیعی به ندرت استفاده می گردد زیرا به كمك روشهای سنیتك رنگهای ایده آلی از نظر كمی و كیفی تولید میشوند و چون ساختمان اصلی آنها را آروماتیكها تشكیل میدهند بنابراین ازذغال سنگ و نفت به عنوان مهمترین منابع طبیعی و اولیه برای آنها محسوب میشوند . بیش از یك قرن است كه رنگهای آلی و مصنوعی برای بشر شناخته شده است . در سال 1856 وقتی شیمیدان 18 ساله انگلیسی به نام ویلیام هندی پركین سعی میكرد كینون راسنتز نماید به جای محصول سفید رنگی كه او انتظار داشت یك ماده بد شكل سیاه رنگ تولید نمود كه برایش قابل توجه و قابل مطالعه بود . از استخراج این ماده رنگ ارغوانی زیبایی به نام ماوین بدست آمد كه بر حسب تصادف كهنه نخی كه در كنار میز آزمایش او قرار داشت توسط آن رنگی گردید و این ماده تا آن زمان تنها ماده رنگی بود كه از واكنش شیمیایی حاصل شده و جزو رنگهای گیاهی و ظبیعی نبود و بدین سان تحول بزرگی در تهیه مواد رنگی آلی شروع گردید واكنش تهیه رنگ مزبور بصورت زیر است :



سولفوریك اسید + آنیلین

این رنگ چنانچه بعدا خواهیم دید به دلیل وجود گروه آزین ( Azine ) جزو این نوع شیمیایی میباشد ولی در آن زمان به دلیل تهیه اش از آنیلین رنگ آنیلین نامش نهادند .

پرییكن رنگ بالا را در كارخانه ای نزدیك لندن از قطران ذغال سنگ در مقیاس صنعتی تهیه نمود البته قبل از آن در آزمایشگاه از اثر پتاسیم دی كرومات و سولفوریك اسید بر آنیلین ناخالص آنرا سنتز نموده بود از انجائیكه این رنگ در رنگرزی مزایای فراوانی نسبت به دیگر رنگهای طبیعی ، از نظر روشنی و ثبات داشت در اندك زمانی توجه رنگرزها را بخود جلب نمود . پریكن و دوستانش علاوه بر تهیه رنگ بالا فرایند ساده رنگرزی با تانیك اسید را نیز ابداع كردند و بالاخره بعد از مدتها تحقیق و بررسی اولین كارخانه رنگسازی توسط او تاسیس و به مرحله تولید رسید .

از انجا كه در آغاز اغلب رنگهای مصنوعی اولیه از انیلین ساخته میشدند و انیلین در آن زمان فقط از منبع قطران ذغال سنگ تهیه میشد اینگونه رنگها به رنگهای آنیلین و رنگهای قطران ذغال سنگ معروف بودند هر چند كه بعضی از این رنگها از آنیلین نیز مشتق نشده بودند . امروزه كلمه رنگهای مصنوعی با سینتیك ترجیح داده میشوند زیرا دیگر امروزه رنگها لزوما از منابع اولیه ذغال سنگ تهیه نمیشوند . بلكه منابع نفتی ( نفت خام و گاز طبیعی ) بجای آن جایگزین شده و این تعویض عمدتا در اثر جایگزینی گاز ذغال با گاز طبیعی در كشورهای صنعتی انجام گرفت .

در تهیه رنگها از نظر كلی فرایند عمومی زیر دنبال میشود :

نفت

مواد اولیه (هیدروكربنهای آروماتیك) منابع طبیعی

زغال سنگ

مواد حد واسط

رنگها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

بررسی راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 126 کیلو بایت

تعداد صفحات : 44

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

چکیده :

حجاب و پوشش یکی از دستورات تمامی ادیان مخصوصا دین مبین اسلام است که رعایت آن سبب پاک ماندن انسانها و جوامع شده و همچنین تکامل معنوی و رشد اخلاقی آنان را به دنبال خواهد داشت.

بی توجهی به این امر مهم و کم رنگ شدن آن در بین دانش آموزان ما را بر آن داشت تا موانع رعایت پوشش را تشخیص و به رفع آن بپردازیم تا زمینه برای رعایت حجاب و پوشش اسلامی دانش آموزان فراهم شود. برای این منظور مرکز پیش دانشگاهی و دبیرستان سماء پایه اول انتخاب شد و از طریق پرسشنامه نظرات آنها مورد بررسی و تشخیص قرار گرفت.

نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که به ترتیب : 1 – روحیه خود نمایی ؛ مدگرایی و تقلید از مدلهای نامناسب 2 – سطحی بودن شناخت نسبت به پوشش ؛ 3 – کم توجهی والدین به این امر، سبب بدحجابی دختران جوان ما شده است . اینجانب در پی برطرف نمودن دو عامل اول بر آمدم از روشهای تربیتی و آموزشی خاصی استفاده نمودم و توانستم در تفکر و اندیشه دانش آموزان تغییر ایجاد کنم . در بعضی از دانش آموزان تغییر در تفکر و اندیشه دانش آموزان رفتار گردید. در بعضی ها بطور موقت خود را نشان داد و در پرسش پایان پژوهش بعضی از دانش آموزان شرط تغییر رفتاری را گذشت تدریجی زمان می دانستند چون با تغییر دفعی رفتار، از طرف دوستان و اطرافیان زیر سوال می رفتند.

امیدوارم با استعانت از الطاف الهی و یاری مسئولین آموزش و پرورش تمامی موانع بدحجابی را از جلو راه فرزندانمان بر داریم تا آنان بتوانند وظیفه الهی خویش را در این زمینه انجام دهند.

انشاء الله

فهرست مطالب

عنوان .............................................. صفحه

مقدمه ..............................................

فصل اول : طرح تحقیق

1-1- بیان موضوع

1-2- توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله

فصل دوم : یافته های تحقیق یا عوامل موثر در بدحجابی

2-1- گرد آوری اطلاعات ( شواهد ) .....................

2-2- نظر مسئولین راجع به پوشش ......................

2-3- دانش آموزان راجع به پوشش ......................

2-3-1- میزان پذیرش حجاب ............................

2-3-2- شناخت نسبت به حجاب در ادیان دیگر ............

2-3-3- آیا چادر همان پوشش کامل است .................

2-3-4- شناخت دانش آموزان از قرآن راجع به پوشش ......

2-3-5- شناخت نسبت به الگوهای حجاب ..................

2-3-6- پوشش و سهل انگاری ...........................

2-3-7- تشویق خانواده بر حجاب دختران ................

2-3-8- تاثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه ...........

2-3-9- تاثیر پوشش معلمان دینی ......................

2-3-10- تاثیر خودنمایی بر پوشش دختران ..............

2-3-11- تاثیر مدگرائی بر پوشش دختران ...............

2-3-12- پوشش و حفظ معنویت ..........................

2-3-13- مدگرائی و اقتصاد خانواده ...................

2-3-14- میزان اعتقاد فرد بر حجاب ...................

2-4- تجزیه و تحلیل داده ها .........................

2-4-1- میزان شناخت دانش آموزان .....................

2-4-2- سهل انگاری و پوشش ...........................

2-4-3- نقش خانواده در رعایت پوشش ...................

2-4-4- اثربخشی پوشش معلمان و مسئولین مدرسه .........

2-4-5- اثر بخشی پوشش معلمان دینی ...................

2-4-6- خودنمایی ....................................

2-4-7- مدگرایی .....................................

2-4-8- پوشش و معنویت ...............................

2-4-9- پوشش و اقتصاد ...............................

2-4-10- اعتقاد و تعهد نسبت به حجاب .................

فصل سوم : ارائه راه حل برای رفع و عوامل بدحجابی

3-1- انتخاب راه حل جدید ............................

3-2- اجرای طرح .....................................

3-2-1- گام اول .....................................

3-2-2- گام دوم .....................................

3-2-3- گام سوم .....................................

فصل چهارم : ارزیابی تاثیرگذاری راه حل

4-1- گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ) ....................

4-2- مشاهدات .......................................

4-3- ارزیابی یافته های جدید و تعیین اعتبار .........

4-3-1- نظر مسئولین و بعضی از دبیران راجع به تغییر رفتار در پوشش دانش آموزان ............................................

4-3-2- نظر دانش آموزان راجع به پوشش خود بعد از دوره پژوهش و تحقیق

فصل پنجم :

5-1- چند پیشنهاد ...................................

5-2- پیوستها و منابع ...............................

فصل اول :

طرح تحقیق

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه بررسی رابطه نسبتهای نقدی و تعهدی آنها

پایان نامه بررسی رابطه نسبتهای نقدی و تعهدی آنها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 53 کیلو بایت

تعداد صفحات : 83

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق بررسی رابطه نسبتهای نقدی و تعهدی آنها

چیکده

این تحقیق به بررسی بار اطلاعاتی نسبت های مالی تهیه شده برمبنای جریانات نقدی می پردازد . اگر چه هر یک از در روش محتوای اطلا عاتی خاص را ارائه می کند و جایگزینی یک دیگر نمی توانند باشند،لیکن ارائه اناندر کنار یکدیگر تصویری روشن تر از وضعیت عملیاتی ونقد ینگی یک بنگاه اقتصادی را به معرض نمایشمی گذارد در این تحقیق ارتباط و همبستگی میان نسبت های نقدی ونسبتهای سنتی (تعهدی) مورد آزمون قرار می گیرند تا مشخص شود که ای نشانه هایی از وجود بار افزاینده اطلاعاتی در ارقام مورد مطالعه دیده می شود یا خیر. نتایج تحقیق بیانگرآن است که بین نسبت های نقدی وتعهدی همبستگی معنی داری وجود دارد و ارائه انها در کنار یک دیگر تصویری جامع تر از موقعیت یک سازمان ارائه می نماید.

مقدمه

صورتهای مالی ابزار اصلی انتقال اطلاعات حسابداری به افراد خارج از سازمان می باشد.

اقلام ترازنامه وصورت سودوز یان بر مبنای تعهدی اندازه گیری می شود این اقلام اندازه گیری های مفیدی از کار موسسه اطلاعات مناسبی برای پیش بینی فعالیت اتی موسسسه وپرداخت سودهای فراهم می کند .

تردید وجود دارد برای استفاه روشهای حسابداری سنتی برای گزارش گری فعالیت های اقتصادی پیچیده امروز که کفایت لازم را داشته باشد . نسبتهای مالی یکی ا ابزارهای ارزیابی شرکتها توسط سرمایه گذاران وهمچنین ابزاری برای مدیریت واحد تجاری برای ارزیابی مدیریت واحد تجاری است . این نسبتها بر اساس ارقام مندرج در صورتهای مالی سنتی که بر اساس روش حسابداری تعهدی تهیه شده اند محاسبه و استخراج می شوند .

صورتهای مالی سنتی اطلاعاتی در مورد جریانهای نقدی منعکس نمی نماید واین یکی از ضعفهای عمده صورتهای مالی سنتی است . حسابداری تعهدی اصولا پوششی بر جریانهای نقدی واحد تجاری می کشد در چنین شرایطی فرض بر این است که فقدان اطلاعات لازم در خصوص گردش وجه نقد می تواند سبب گمراهی تصمیم گیرندگان شود بسیاری از شرکتها که دارای سودهای هنگفت می باشد .بازهم با چنین شرایطی در پرداخت بدهی خود با مشکل روبه رو هستند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی درمان سریع در مطب

بررسی درمان سریع در مطب

دسته بندی : علوم پزشکی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 345 کیلو بایت

تعداد صفحات : 400

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق بررسی درمان سریع در مطب

فهرست

پیشگفتار........................................... 14

بخش اول : پوست

اگزما.............................................. 17

درماتیت تماسی تحریكی............................... 18

درماتیت تماسی حساسیتی ............................. 19

درماتیت به دنبال تماس با نور - كهیر آفتابی......... 20

درماتیت عفونی ..................................... 21

اگزما به دنبال تروما............................... 22

درماتیت آتوپیك .................................... 23

درماتیت كهنه بچه .................................. 25

كلاهك گهواره ای .................................... 27

درماتیت سبورئیك سر شیرخواران....................... 28

لیكن سیمپلكس مزمن.................................. 29

ملاسما - ماسك حاملگی ............................... 30

درماتیت آفتابی مزمن................................ 31

كراتوز آفتابی ..................................... 32

درماتیت اطراف دهان ................................ 33

عرق جوش ........................................... 34

پییریازیس آلبا..................................... 35

تیرگی پوست ........................................ 36

كك و مك ........................................... 37

كهیر............................................... 38

خارش پوست ......................................... 39

تعریق زیاد......................................... 42

آكنه روزاسه ....................................... 43

ویتیلیگو - پیسی.................................... 45

لیكن پلان .......................................... 48

سوریازیس .......................................... 50

خونریزی زیر ناخن .................................. 51

فرو رفتن ناخن در بافت نرم ......................... 52

میخچه و پینه ...................................... 53

گرانولوم پیوژنیك .................................. 54

طاسی – آلوپسی ..................................... 55

پییریازیس روزه..................................... 56

اریتم مولتی فوم .................................. 57

اریتما ندوزوم ..................................... 58

بیماری ارف......................................... 59

مولوسكوم .......................................... 60

هرپس............................................... 61

آبله مرغان ........................................ 63

زونا............................................... 64

اگزما هرپتیكوم .................................... 65

زگیل .............................................. 66

زرد زخم ........................................... 69

اكتیما ............................................ 70

سلولیت و باد سرخ .................................. 71

فولیكولیت ......................................... 72

فولیكولیت كاذب .................................... 73

فرونكل - دمل....................................... 74

كفگیرك ............................................ 75

پارونیشیا.......................................... 76

آكنه............................................... 77

اریتراسما.......................................... 79

تریكومایكوزیس آگزیلاریس............................ 80

پیتیریازیس ورسیكالر – تینه آورسیكالر............... 81

شوره سر ........................................... 82

كچلی سر ........................................... 83

قارچ تنه .......................................... 84

كچلی كشاله ران .................................... 85

قارچ پا ........................................... 86

قارچ ریش........................................... 87

قارچ صورت ......................................... 88

كچلی دست .......................................... 89

كچلی ناخن ......................................... 90

كاندیدای دهانی- برفك دهان ......................... 91

گال – جرب ........................................ 92

شپش ............................................... 93

سالك............................................... 95

بخش دوم : ارولوژی

پیلونفریت حاد ..................................... 99

سیستیت حاد ....................................... 101

اورتریت .......................................... 103

اپیدیدیمواركیت حاد ............................... 104

شانكروئید ........................................ 105

گرانولوما اینگوینال .............................. 105

لنفوگرانولوم ونوروم............................... 105

سیفلیس اولیه ..................................... 105

پروستاتیت حاد باكتریال............................ 106

پروستاتیت نان باكتریال و پروستادینی............... 107

عفونت ادراری اطفال ............................... 108

رنال كولیك – سنگ ادراری........................... 109

هیپرپلازی خوش خیم پروستات ......................... 112

ناتوانی جنسی...................................... 113

انزال زود رس ..................................... 114

درد مزمن بیضه .................................... 115

بی اختیاری ادرار.................................. 116

ریفلاكس مثانه به حالب.............................. 118

بخش سوم : گوش و حلق و بینی

عفونت گوش خارجی .................................. 121

عفونت گوش میانی .................................. 122

سینوزیت حاد ...................................... 123

آبسه دندانی ...................................... 124

درد گوش .......................................... 125

واكس فشرده گوش ................................... 126

جسم خارجی گوش .................................... 127

سرگیجه ........................................... 128

رینیت حساسیتی..................................... 129

خونریزی از بینی .................................. 130

بوی بد دهان ...................................... 131

آفت دهان ......................................... 132

سكسكه ............................................ 133

بخش چهارم : مغز و اعصاب

صرع............................................... 137

سردرد تنشی........................................ 143

میگرن ............................................ 144

سردرد خوشه ای .................................... 145

پاركینسون ........................................ 146

ترمور اولیه ...................................... 147

فلج بل ........................................... 148

پیگیری بیمار مبتلا به سكته مغزی ................... 149

بخش پنجم : روان پزشكی

افسردگی اساسی .................................... 153

مانیا – اختلال دو قطبی تیپ (I)...................... 157

اختلال پانیك ...................................... 158

اختلال وسواسی جبری ................................ 160

اختلالات خواب....................................... 161

سندرم درد مزمن ................................... 164

لكنت زبان ........................................ 165

ناخن جویدن ....................................... 166

ترك سیگار ........................................ 167

ترك اعتیاد به مواد مخدر .......................... 169

ترك مشروبات الكلی ................................ 172

سو مصرف مواد توهم زا ............................. 174

سو مصرف فن سیكلیدین ............................. 175

بخش ششم : بیماریهای چشم

قرمزی حاد چشم .................................... 179

كنژنكتیویت باكتریال .............................. 180

بلفاریت .......................................... 181

تراخم ............................................ 182

داكریو سیستیت حاد ................................ 183

عفونت حفره چشم ................................... 184

گل مژه ........................................... 185

شالازیون .......................................... 186

گلوكوم حاد (آب سیاه ) ............................ 187

یووئیت قدامی ..................................... 188

كراتیت ماورا بنفش ................................ 189

كنژنكتیویت آلرژیك ................................ 190

پینگوكولا ......................................... 191

ناخنك ............................................ 192

كوری ناگهانی ..................................... 193

بخش هفتم : عفونی

اپی گلوتیت حاد ................................... 197

خروسك – حناق – كروپ – لارنگوتراكئوبرونشیت حاد....... 198

مونونوكلئوز عفونی................................. 199

سرخك ............................................. 200

سرخچه ............................................ 202

هاری.............................................. 203

اوریون ........................................... 204

تب مالت - بروسلوز................................. 205

تب روده ای - سالمونلاتیفی.......................... 207

سالمونلوز غیر تیفی................................ 208

شیگلوز ........................................... 209

وبا............................................... 210

تب راجعه ......................................... 211

لپتوسپیروز ....................................... 212

سل ............................................... 213

سیاه زخم ......................................... 218

دیفتری ........................................... 219

سیاه سرفه ........................................ 220

فارنژیت استرپتوكوكی – مخملك ...................... 221

توكسوپلاسموز ...................................... 222

مالاریا ........................................... 223

اسهال آمیبی – آنتاموباهیستولیتیكا ................ 225

ژیاردیا .......................................... 226

آسكاریس .......................................... 227

كرمك – آنتروبیاز – انتروبیوس ورمیكولاریس .......... 228

كرم قلابدار........................................ 229

گزش (گاز كرفتگی ) توسط حیوانات ................... 230

بخش هشتم : زنان و مامایی

خونریزی نامنظم و غیر طبیعی رحمی بدلیل عدم تخمك گذاری 233

سندرم پیش از قاعدگی .............................. 235

قاعدگی دردناك .................................... 236

آمنوره ........................................... 237

واژینیت .......................................... 238

بیماری التهابی لگن ............................... 241

یائسگی ........................................... 242

درمان جایگزینی هورمونهای زنانه ................... 243

لیومیوم رحمی ..................................... 244

كیست تخمدانی ..................................... 245

مراقبتهای دوران بارداری .......................... 246

مراقبتهای پس از زایمان ........................... 253

بخش نهم : داخلی

برخورد با اختلالات تیروئید ........................ 261

كم كاری تیروئید – هیپوتیروئیدیسم ................. 262

تیروتوكسیكوز – هیپرتیروئیدیسم ................... 266

تیروئیدیت حاد چركی ............................... 269

تیروئیدیت تحت حاد ................................ 270

گواتر ساده – گواتر غیر توكسیك منتشر .............. 271

گواتر مولتی ندولر غیر توكسیك ..................... 272

گواتر مولتی ندولر توكسیك ......................... 273

آدنوم توكسیك – ندول منفرد پركار................... 274

مرض قند – دیابت شیرین ............................ 275

هیرسوتیسم ........................................ 282

پوكی استخوان – استئوپروز ......................... 283

هیپرلیپیدمی – دیس لیپوپروتئینمی .................. 284

لوپوس اریتماتوی سیستمیك .......................... 287

آرتریت روماتوئید ................................. 288

اسكلروز سیستمیك .................................. 290

استئوآرتریت – آرتروز ............................. 291

اپیكوندیایت داخلی و خارجی هومروس.................. 293

نقرس (منوسدیم اورات )............................. 294

فیبرومیالژی....................................... 297

كم خونی (آنمی) فقر آهن ........................... 298

كم خونی (آنمی ) مگالوبلاستیك ...................... 299

سرفه مزمن ........................................ 300

آسم .............................................. 302

پنومونی – ذات الریه – سینه پهلو .................. 304

سوء جذب........................................... 306

دیسفاژی .......................................... 307

سو هاضمه ......................................... 308

كمبود ( كاهش وزن ) ............................... 310

اسهال ............................................ 311

برگشت معده ای مروی – ریفلاكس گاستروازوفاژیال ...... 314

زخم (اولسر) پپتیك خوشخیم ......................... 315

عفونت هلیكو باكتر پیلوری.......................... 316

سندرم روده تحریك پذیر............................. 317

هپاتیت حاد ویروسی ................................ 319

هپاتیت مزمن ...................................... 323

پر فشاری خون ..................................... 324

بخش دهم : بیماریهای اختصاصی كودكان

كولیك شیرخواران .................................. 333

اختلال رشد ........................................ 334

تب در شیر خواران ................................. 335

مشكلات مادرزادی قلب ............................... 336

مراقبت از بند ناف ................................ 337

بخش یازدهم : واكسیناسیون

واكسیناسیون ...................................... 341

بخش دوازدهم : نمودارها و جداول رشد و تكامل كودكان

نمودارها و جداول رشد و تكامل كودكان ............. 349

بخش سیزدهم : سوختگی

سوختگی ........................................... 365

ایندکس و مراجع

ایندکس فارسی ..................................... 368

ایندکس انگلیسی ................................... 378

References........................................ 379

پیشگفتار

سپاس خداوند را که بار دیگر فرصتی در اختیار این حقیر قرار داد تا بتواند بخشی از وظایف خود در قبال جامعه پیرامون را عملی نماید.

این نوشته مجموعه ای است کوچک در راستای هدفی بزرگ؛ آموزش و همه انسانها درتمام طول عمر به آموزش نیازمندند.

با عنایت به حجم وسیع اطلاعات پزشکی و همچنین تولید سریع علم و تغییر چشمگیر مطالب آن، آموزش مداوم از اصول شاغلین به این حرفه می باشد. از آنجایی که در مورد درمان بیماریهای اورژانس کتب متعددی توسط همکاران پر تلاشمان در کشور به چاپ رسیده است، جالی خالی کتابی جامع که بتواند در زمینه درمان بیماریهای درمانگاهی اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهد کاملا محصوص بود، به ویژه که متاسفانه عمده آموزش دانشجویان پزشکی در دوران تحصیل معطوف به درمان بیمارانی است که در بیمارستان بستری می باشند. این در حالیست که بخش بزرگی از فعالیت پزشکان عمومی در کلینیک و یا مطب بوده و عمدتا با بیمارانی سرو کار دارند که بیماری آنها اورژانس نبوده و همچنین نیاز به بستری در بیمارستان نیز ندارند.

کتاب « درمان سریع در مطب » با هدف تامین این نیاز همکاران پزشک نگاشته شده است . در این کتاب صرفاً درمان دارویی و نکات درمانی مرتبط با آن عنوان شده و جهت جلوگیری از زیاد شدن حجم کتاب در مورد علائم، نشانه ها و تشخیص بیماریها صحبت نشده است .

همچنین بیماریهای بحث شده صرفاً مواردی است که نیاز به بستری نداشته و همچنین جزء بیماریهای اورژانس نیز طبقه بندی نمی شوند. مطالب به صورت مختصر اما جامع ذکر شده و از مراجع علمی متعدد استفاده شده است . همچنین انتخاب درمانها با شریط بومی کشور هماهنگ شده است. گردآوری این کتاب نزدیک به 2 سال مداوم طول کشیده و در چندین نوبت اصلاح و توسط گروهی از بهترین اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دقت بررسی شده است، ولی کماکان مانند هر کتاب دیگر نیازمند بازنگری و در نتیجه همراهی خوانندگان عزیز دارد. لذا با افتخار نوشته های اصلاحی شما را مطالعه خواهیم نمود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی خصوصیات چینی و سرامیك

بررسی خصوصیات چینی و سرامیك

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 6.59 مگا بایت

تعداد صفحات : 179

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی خصوصیات چینی و سرامیك

پیشگفتار

در حال حاضر سرامیک بخش وسیعی از صنایع مختلف معاصر را در برمی گیرد. در عین اینکه این صنعت به قدمت اولین تمدن بشری است ولی اکنون محصولات سرامیکی یکی از مفیدترین پدیده هایی است که در پیشرفت علوم نقش مؤثری را بر عهده دارد.

محصولات سرامیکی دارای تنوع بسیار است. بعضی از آنها همواره مورد استفاده عموم قرار می گیرند و بعضی دیگر در رابطه با مصارف خاصی است که متخصصین از آنها بهره برداری می کنند.

ذیلاً تعدادی از محصولات مذکور ذکر می گردد:

الف- اشیاء هنری یا تزئینی مانند مجسمه- پلاک و غیره

ب- وسایل غذاخوری و لوازم آشپزخانه (Talbo ware)

ج- وسایل بهداشتی از قبیل دستشویی، وان حمام و غیره (Sanitary ware)

د- کف پوشها

هـ- کاشی ها

و- لوله های فاضل آب

ز- الماس های مصنوعی (Synthetic diamonds) مورد استفاده در لوازم صوتی

ح- قسمتی از مغزهای الکترونیکی (Memory Cells)

ط- بخشی از وسایل الکتریکی (مقره- پایه و ترمینال)

ی- شمع های ماشین (Spark Pluge)

ک- عایق ها و اجسام نسوز (Refractories)

ل- وسایل آزمایشگاهی مانند بوته ها، هاونگ های چینی و غیره

م- دندان های مصنوعی (Denture Ceramics)

ن- سنباده ها و ابزارهای برش (Abrasion resisting Ware) و غیره

فقط قسمتی از این مجموعه وسیع را تشکیل می دهند.

زمان ساخت سرامیک ها سالیان قبل و مقارن با رشد فکری انسان های اولیه و ایجاد نخستین تمدن های بشری بوده است.

بشر نخستین پس از شناخت محیط اطراف خودو کشف آتش شروع به ساختن ابزار، لوازم و اشیاء مورد نیاز خود کرد: در هم آمیختن آب و خاک و سخت شدن خمیره آنها بر اثر تبخیر مراحلی هستند که طبیعت به انسان آموخت. قدیمی ترین کشف بشر اولیه که بر اساس کاوش ها و دانستنی های ابتدایی او استوار بوده. همانا استفاده از حرارت آتش جهت سختی و استحکام اشیاء و اجسام گلی می باشد.

گرمای حاصله از حرارت آتش نه تنها باعث استحکام و سخت شدن اشیاء گلی می گردید بلکه گاهی اوقات بر حسب اتفاق تعدادی از آنها نیز بر اثر حرارت زیاد ذوب می شدند. زمانی که آتش فرو می نشست وجود قطعات ذوب شده و گاهی درخشان و سخت در خاکسترهای بر جای مانده انسان را متحیر و وادار به تفکر می نمود. به تدریج در اثر این گونه اتفاقات توجه بشر به ذوب مواد معدنی و نتیجتاً کشف فلزات جلب شد.

گرچه بشر با شناخت فلزات دریچه ای از دنیای تمدن را برخود گشود. ولی مشکل فرم دادن و نیز شکل گرفتن فلزات یکی از مسائلی است که انسان از همان ابتدا با آن برخورد نمود. در مقایسه با فلزات خاصیت شکل پذیری که از خمیره گل حاصل می گشت همواره باعث تقویت نیروی خلاقیت بشر می شد. این خصوصیت موجب می گردید که بتواند به آسانی شکل های مختلف را تجربه نموده و هر آنچه که می اندیشید عملاً بسازد حتی اکثر شکل های فلزی ابتدا از گل های طبیعی ساخته شده و پس از قالب گیری جهت شکل دادن فلزات از آنهااستفاده می گردیده است.

در این زمان است که اشیاء گلی آتش خورده و سخت به وفور در محیط زیست انسان یافت می گردد که از آن جمله می توان ظروف تهیه غذا و نگهداری آن، ابزارها، مجسمه ها آجر بناها و حتی تابوت ها و بسیاری دیگر را نام برد. کشف فلزات باعث گردید که صور، نقوش، طرز ساخت اجسام و اشیاء سرامیکی تغییرات اساسی و کلی پیدا کند و هنرمندان و صنعتگران آن زمان روش های جدیدی را در تولید و آفرینش اشیاء برگزیده و تجربه نمایند.

ویژگی هایی که در ساخت اشیاء سرامیکی وجود داشت موجب تداوم، تکرار و تکثیر آن وسایل گردید. به عبارتی دیگر هر آنچه که بشر می اندیشید می توانست بدون مانعی بسازد و این خود باعث اندوختن و انباشتن دانستنی ها و تجربیات فراوانی گشت. قرن ها قبل از طرح علوم فیزیکی و شیمیایی و حتی بیش از اقدام به کیمیاگری، انسان اولیه از این دانستنی ها و تجربیات بهره گرفته، به صورتی با علم و تکنیک سرامیک ها آشنایی پیدا کرده بود.

هم چنین نظری به محتوی فرم های اولیه و نقوش آنها نشان می دهد که بشر همواره از طریق ساخت و تزئین اجسام سرامیکی در جهت حس زیبایی دوستی، فلسفه ها و خلاقیت های هنری خود مدد گرفته، چنانکه فرهنگ، آداب ورسوم، عواطف و احساسات او همواره در تولید و خلق این اشیاء مؤثر بوده است.

به جهت گسترش صنعت سرامیک در مسیر بررسی و شناخت این اشیاء لازم به نظر می رسد که پس از مقدمه ذکر شده و تعاریف آینده نگاهی گذرا به تاریخ سرامیک انداختده و سپس به پژوهش در طبیعت، مواد خام درون آن و نیز بهره گیری از هر عنصر بپردازیم و آنگاه روش ها، تکنیک ها و سایر عوامل سازنده را بر اساس ساخت و تولید سرامیک ها، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پایان نامه خانه سینما

بررسی پایان نامه خانه سینما

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 1.84 مگا بایت

تعداد صفحات : 114

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق خانه سینما

فهرست

عنوان صفحه

  • · مقدمه
  • · فصل اول طرح مسئله

1-1 ضرورت تحقیق

1-2 روش مطالعه وتحقیق

1-3 سامان تحقیق مطالعاتی

  • · فصل دوم : شناخت

2-1 شناخت سینما

2-1-1 - سینما چیست ؟

2-1-2- اختراع سینما

2-2-1 فرهنگ ونمایش ونقش آن درایران

2-2-2- تاریخ سینمای ایران

2-2-3 – سینمای حال حاضر ایران

2-2-3-1- نقدینگی

2-2-3-2- مواد اولیه

2-2-3-3- نیروی انسانی

2-3- معماری وسینما

2-3-1- پیوند (وجه اشتراک معماری وسینما )

2-3-2- نقد

2-3-4- بیانیه

2-3-3- الهام

2-4- بررسی چند نمونه خارجی وداخلی

2-4-1-

2-4-2-

  • · فصل سوم : ضوابط واستانداردها

3-1- ظرفیت سالن

3-2 شکل واندازه تصویر پردازش

3-3 پرده ها وتصویرپردازی

3-4 لنزهای پردازش

3-5 پوشش تصویر

3-6 شیب کف وصندلی ها

3-7 شیب کف سالن نمایش تصویر

3-8 فاصله گذاری ردیف ها وراهروها

3-9 پرده ها

3-10 سالن نمایش اصلی

3-11سالن های نمایش فرعی

3-12 بخش جنبی خانه فیلم وسینما

3-13 فضاهای ورودی

  • · فصل چهارم : مطالعات پایه

4-1- مطالعات منطقه ای ومحیطی

4-1-1- موقعیت جغرافیایی استان تهران

4-1-2- موقعیت جغرافیایی شهرتهران

4-1-3- کوهپایه ها وارتفاعات ورودخانه ها

4-1-4- ارتباطات

4-1-5- چگونگی شکل گیری شهر تهران

4-1-6- تاریخچه تهران

4-1-7- مطالعات فرهنگی واجتماعی

4-2- مطالعات اقلیمی

4-2-1- دما

4-2-2- بارش

4-2-3- رطوبت نسبی

4-2-4- باد

4-2-5- ساعات آفتابی

4-2-6- روزهای بارانی

4-3- معیارها وضوابط استقرار واحدهای ساختمانی درسایت

  • · فصل پنجم : مطالعات کالبدی

5-1 تجزیه وتحلیلی سایت

5-1-1- بررسی موقعیت سایت درشهر

5-1-2- دید ومنظر ازدرون به برون سایت

5-1-3- دید ومنظر ازبرون به درون سایت

5-1-4- کاربریها وهمجواریها بلافصل

5-1-5- نظام توده فضا

5-1-6- گزینه منتخب لکه گذاری

5-2-1 - موقعیت شهری محل مورد نظر(سایت)

5-2-3 - موقعیت قرار گیری سایت در منطقه

5-2-4- دسترسی های سایت در منطقه

5-2-5- کاربریهای موجود در محدودة سایت

5-3- مشخصات و توانمندیهای موقعیت شهری سایت

5-4- تحلیل و تجزیة تصویری سایت

5-4-1- دید بنا نسبت به محدودة اطراف سایت

  • · فصل ششم : معرفی مجتمع فرهنگی – سینمایی تهران

6-1- جدول برنامه فیزیکی

6-2- مدارک ونقشه ها

· منابع و ماخذ

مقدمه

((اینجا اتاقی است ، تاریک با پرده ای سپید و کوچک در انتهای آن که با نوری سحر انگیز روشن می شود . و سایه ای حقیقی صدساله را پیش روی چند نفر از حاضران می گستراند . شاید هم سایه ای از حقیقتی دو هزار ساله که افلاطون از آن سخن می راند .

اینجا چند نفر خسته و شوریده و خسته به نظاره نشته اند . تا شبح واقعیت تخلیشان را بر پرده ببینند . و بعضی به تاثیر ، به کنار دستی شان میگویند ، این جا اتاق رویا سازی است . جایی که تصویرها و صداها در هم میآمیزد تا معجزة یک قرن ، پس از هزاران بار، بار دیگر روی می دهد.

این جا مرکز تلاقی ذهن است . از علم و تکنولوژی تا هنر ، از فلسفه و سیاست تا اقتصاد ، ار کژاندیشی و بی مایگی تا خلاقیت ، از دوستی تا دشمنی ، این جا خلاصه آدمی جاری است .

این جا خاطرات گذرا نیستند . حرکات نامیرانید . و اصوات تا ابد می مانند . و این همه برای توصیف نام انسان کافی است . این جا اتاقی است تاریک با پرده ای سپید و کوچک در انتهای آن .)) 1

سینما پدیده ای است که فرا تبار شناسی آن ، باب تاثیر دو سویه ای را بر زندگی برونی انسان گشوده است . در فرآیند بزرگنمایی فریمهای کوچک تا ابعاد محصور کنندة و غول آسای پرده جادواییاش حد میانه ای را می توان فرض کرد . که حتی از دیدگاه بصری منطبق با سازوکار و زندگی انسان است .

در ادامه به تاریخچة فرهنگ نمایش و چگونگی پدید آمدن نمایش در جوامع مختلف می پردازیم .

آغاز نمایش در هر سرزمینی را باید در آداب و رسوم . مناسک مذهبی همان قوم و در فعالیتهای انسانی برای تنازع بقا جستجو کرد .


1 – جهانشاهی ـ ک ، ساحر صد ساله ، ماهنامة سینمایی فیلم شمارة 183 ص 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات