بررسی پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی

بررسی پایان نامه شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 111 کیلو بایت

تعداد صفحات : 146

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق شیوه ارزشیابی تحقیق مهارت شغلی مدیریت اموزشی

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 3

فصل اول: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن 8

آشنایی با مفهوم سیستم 8

سیستم های باز و كاركردهای آن 9

سیستم های بسته و كاركردهای آن 10

آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن 10

شناسایی سبكها مدیریتی 12

فصل دوم: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت آموزشی و كاركردهای آن

شناسایی مفهوم آموزش و انواع آن 18

آموزشهای رسمی و غیر رسمی سازمان نیافته 19

ویژگیهای آموزش های فنی و حرفه ای 20

نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظام آموزشی كشور 21

مفهوم مدیریت آموزشی و اصول آن 22

جایگاه مدیریت آموزشی در آموزشگاههای فنی و حرفه ای 23

اصول مدیریت آموزش و كاركردهای آن 23

فصل سوم: توانایی اجرای مقررات و آیین نامه های موسسات كارآموزی

ویژگیها، قوانین و مقررات تاسیس

28

جمهوری اسلامی ایران

وزارت كار و امور اجتماعی

ارزشیابی مهارت شغلی

رشته: مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد كد استاندارد: 1/1/11/19 - 2


نام و نام خانوادگی تهیه كننده تحقیق علمی:راضیه دهستانی


شیوه ارزشیابی تحقیق مهارت شغلی مدیریت اموزشی

فرآیند اخذ مجوز تأسیس آموزشگاهها 29

اصول اجرای مقررات و آین نامه های تأسیس آموزشگاهها 32

آشنایی با مسایل و مسئولیتهای حقوقی مدیریت آموزشگاه 31

فصل چهارم: توانایی برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه ها 36

شناسایی دوره های آموزشی قابل اجرا در آموزشگاهها 36

شناسایی اصول تشخیص و انتخاب كادر آموزشی آموزشگاه 37

شناسایی فرآیند برنامه ریزی آموزشی استاندارد مهارت 37

شناسایی اصول تدوین اهداف كلی و جزیی دورة آموزش 39

شناسایی اصول تحلیل محتوای دوره آموزشی 40

شناسایی اصول تأمین امكانات آموزشی 41

شناسایی اصول مدیریت بر اجرای دوره های آموزشی 41

فصل پنجم: توانایی ارزشیابی از دوره های آموزشی 44

شناسایی مفهوم ارزشیابی آموزشی و روش های آن 45

شناسایی اصول ارزشیابی جامع و فراگیر 46

شناسایی اصول ارزشیابی در اثر بخش آموزشی 49

فصل ششم: توانایی تهیه گزارش های مورد نیاز آموزشگاه 52

شناسایی پایة اساسی آیین نگارش 52

شناسایی مقررات مكاتبات اداری 54

شناسایی اصول استناد به قوانین و مقررات در مكاتبات اداری 55

شناسایی اصول تهیه گزارش های مورد نیاز آموزشگاهها 56

جمهوری اسلامی ایران

وزارت كار و امور اجتماعی

نام و نام خانوادگی تهیه كننده تحقیق علمی:راضیه دهستانی


شیوه ارزشیابی تحقیق مهارت شغلی مدیریت اموزشی

فصل هفتم : توانایی برقراری روابط انسانی 60

شناسایی مفهوم ارتباط و عوامل تشكیل دهندة آن 60

شناسایی عوامل مؤثر ارتباطی 61

شناسایی موانع ارتباطی 63

آشنایی با اصول روانشناسی عمومی 64

آشنایی با جامعه شناسی عمومی 65

شناسایی اصول برقراری روابط انسانی 67

شناسایی اصول برقراری روابط انسانی 70

فصل هشتم: توانایی نظارت بر امور مالی آموزشگاه 70

آشنایی با اصول مقدمات حسابداری عمومی 70

آشنایی با مراكز مالی و اداری مرتبط با آموزشگاه 73

شناسایی تعرفه های آموزشی آموزشگاهها 74

شناسایی درآمد و هزینه های آموزشگاه 74

فصل نهم: توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نكات ایمنی و بهداشت كار 78

آشنایی با حوادث شغلی، علل بروز آن بهداشت محیط كار 78

اشنایی با وسایل ایمنی و بهداشت كار و كاربرد آنها 80

شناسایی اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نكات ایمنی و حفاظتی و بهداشت كار 82

آشنایی با عوارض جانی و اصول انجام كمكهای اولیه 83

اشنایی با آتش سوزی و اصول انجام آتش نشان 84

جمهوری اسلامی ایران

وزارت كار و امور اجتماعی

ارزشیابی مهارت شغلی

رشته: مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد كد استاندارد: 1/1/11/19 - 2


نام و نام خانوادگی تهیه كننده تحقیق علمی:


شیوه ارزشیابی تحقیق مهارت شغلی مدیریت اموزشی

مقدمه

قرن بیستم علاوه بر پیشرفتهای چشمگیر در قلمروهای علم تكنولوژی ، شاهد توسعة روزافزون نظامهای آموزش و پرورش رسمی در كشورهای مختلف جهان بود. به موازات این توسعه ، مدیریت آموزشی نیز در اغلب كشورهاع به قلمرو مدیریتی پراهمیت تبدیل گردید. از این روع صاحبنظران و كارورزان مدیریت آموزشی ، به مطالعه و توضیح واقعیتهای سازمانهای آموزشی پرداختند. آنها برای پاسخگویی به مسایل و مشكلات این سازمانهاع ابتدا به دانشها، مهارتها و تجربه های مدیریت در سازمانهای دیگر متوسل شدند؛ روشها و قواعد كار و فعالیت آنها را اقتباس كردند، مفاهیم ، اصول و نظریه های عموی مدیریت را مورد استفاده قرار دادند، و سپس بر اثر گسترش هدفها و وظایف نظامهای آموزشی و پیچیده تر شدن مدیریت آنها از راه مطالعة واقعیتها و رویدادهای ویژه محیطهای آموزشی ، به مفهوم آفرینی و نظریه پردازی در قلمرو خاص مدیریت آموزشی پرداختن

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پایان نامه شهر الکترونیک

بررسی پایان نامه شهر الکترونیک

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 248 کیلو بایت

تعداد صفحات : 62

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق شهر الکترونیک

شهر الکترونیک

آرمان شهر دیجیتال

شهر الکترونیک یک اختراع و یا یک پیشنهاد نوآورانه نیست بلکه واقعیتی است که بر اساس نیاز جای خود را باز می‌کند اگر امروز چشم خود را بر نیاز ببندیم فردا باید با پرداخت هزینه بیشتر قدم در اجرای آن بگذاریم

شهر الکترونیک چیست؟

شهر الکترونیک یکی از خاستگاه‌های مدیران شهری و شهروندان در عرضه کردن و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری است. شهر الکترونیک عبارت از شهری است که اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویس‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی بصورت برخط (online) و بطور شبانه‌روزی، در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن انجام می‌شود. یا به عبارت دیگر می‌توان گفت در شهر الکترونیکی تمام خدمات مورد نیاز ساکنان از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی تامین شود.

به این ترتیب دیگر نیازی به حرکت فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات دولت و نهادهای خصوصی نیست. در این شهر الکترونیکی ادارات دیجیتالی جایگزین ادارات فیزیکی می‌شوند و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون شهرداری، حمل و نقل عمومی، سازمان آب منطقه‌ای و... بیشتر خدمات خود را به صورت مجازی و یا با استفاده از امکاناتی که ICT در اختیار آنان قرار می‌دهد به مشترکین و مشتریان خود ارائه می‌دهند.

در شهر الکترونیک علاوه بر اینکه شهروندان در شهر مجازی و در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های الکترونیک حرکت می‌کنند، قادرند خدمات جاری خود را همچون خریدهای روزمره از طریق شبکه انجام دهند. البته باید به این نکته توجه کرد که شهر الکترونیک یک شهر واقعی است که دارای شهروند، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف و... است که در آن فقط ارتباطات و برخی تعامل‌های اجتماعی و تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای روزمره از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.

می‌توان بیشترین ویژگی‌های این شبکه اطلاع‌رسانی را در شبکه حمل و نقل شهری و اطلاع‌رسانی در مورد حوادث غیرمترقبه جست‌وجو کرد که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه با توسل به این سیستم می‌توان در کمترین زمان بحران پیش آمده را در منطقه مدیریت کرد.

شهر الکترنیک یک نیاز غیرقابل انکار

رویکرد جهانی طی ۲۰ سال گذشته به سمت اطلاعاتی شدن جوامع بوده و امروزه جامعه‌ای پیشرفته‌تر است که به لحاظ اطلاعاتی سرعت و قابلیت بیشتری در تولید و تبادل اطلاعات داشته باشد. باتوجه به تکنولوژی‌‏های جدید که پیچیدگی زندگی اجتماعی را به دنبال دارند، نیازمند تسهیل امور مختلف زندگی هستیم و بدون توجه به فناوری بسیاری از امور، زندگی قابل عمل، پی‌‏گیری و اجرا نیست.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پایان نامه شناخت عوامل مؤثردر بد حجابی دانش آموزان دختر

بررسی پایان نامه شناخت عوامل مؤثردر بد حجابی دانش آموزان دختر

دسته بندی : کارآفرینی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 269 کیلو بایت

تعداد صفحات : 96

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق شناخت عوامل مؤثردر بد حجابی دانش آموزان دختر

1- مقدمه
مساله حجاب که یک دستور دینی است از موضوعات مهم و کلیدی جوامع اسلامی است که با بسیاری از مسایل پیوند خورده است ودارای ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی گردیده است .
این موضوع از جهتی که مورد خطاب آن بیشتر زنان جامعه اسلامی است،به نیمی از جمعیت جامعه ارتباط پیدا می کند ولی از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقشی مهم و اساسی را ایفا می کند در واقع به همه افراد جامعه مربوط می شود و کل جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد. هرچند حجاب در تمام ادیان آسمانی مورد توجه بوده است ولی دین مبین اسلام بعنوان آخرین و کاملترین ادیان به موضوع حجاب توجهی خاص دارد.دین اسلام بعنوان یک حکم الهی به زن می آموزد و بهتر بگویم دستور می دهد در برخورد با مرد و در پوشش خود حدودی را رعایت کند تا ضمن حضور خویش در فعالیت های مختلف جامعه اسلامی نقش اساسی خود را بعنوان مربی واقعی انسان بخوبی ایفا نماید.موضوع حجاب همواره بعنوان یک مساله جنجالی و پر هیاهو در بین طرفداران و مخالفین حجاب در داخل و خارج کشور مطرح بوده است و دشمنان ما به این مساله توجه زیادی دارند و علت توجه آنان عمدتا مبارزه با حجاب بعنوان یکی از مهمترین نشانه های اصالت فرهنگی در مقابل تجاوزگران و بیگانگان است.
دربین جوامع اسلامی برسر مساله حجاب ونیز تا حدودی چگونگی آن اختلاف نظر وجود دارد و همه آنها یکسان به این مساله نمینگرند و در رعایت و التزام به آن یکسان عمل نمیکنند

به گونه ای که عده ای از مردم جوامع وکشورهای اسلامی کاملا به آن مقیدند،عده ای هم هیچ قیدوبندی به آن ندارند،وعده ای تا حدودی آن را رعایت می کنند. این همه اختلاف در رفتار مسلمین با وجود پیامبرواحد،کتاب آسمانی واحد و نزدیکی نظرات علما و فقهای مذاهب مختلف اسلامی درباره حجاب و پوشش ناشی ازچه عواملی است؟

چرا در یک جامعه اسلامی زنان و دخترانی وجود دارند که توجه کافی به پوشش اسلامی ندارند وازآن مهمتر اینکه در بسیاری از موارد مشاهده میشود مادران دارای پوشش مناسب هستند ولی دختران آنها در اجتماع بدحجابندوبعضادر مجالس خصوصی گرفتار بی حجابی می شوند.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پایان نامه سیستم عاملهای بلادرنگ

بررسی پایان نامه سیستم عاملهای بلادرنگ

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 889 کیلو بایت

تعداد صفحات : 84

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق سیستم عاملهای بلادرنگمقدمه:مهمترین کاربرد سیستمهای بلادرنگ در رابطه با عملیات کنترل پردازش است . خاصیت مهم سیستم عاملهای بلادرنگ این است که هر فعل و انفعال با کامپیوتر بایستی یک پاسخ در مدت زمانی که از قبل تعیین شده است دریافت دارد . سیستم بایستی بتواند این زمان پاسخ را گارانتی بکند (عواقب زمان پاسخ بد در رابطه با سیستمی که یک هواپیما و یا یک کارخانه شیمیایی را کنترل میکند را میتوان براحتی تصور کرد ) . مسئله زمان پاسخ در عمل به این معناست که معمولاً نرم افزار بصورت خاص-منظور است و به کاربرد بخصوصی اختصاص یافته است . دستگاههای جنبی چنین سیستمهایی نیز به احتمال قوی دستگاههای بخصوصی هستند . مثلاً ممکن است که از وسایل حس کننده که با سیگنالهای آنالوگ عمل می کنند به جای ترمینالهای عادی استفاده شوندمشخصات سیستمهای عامل بلادرنگ:سیستمهای عامل بلادرنگ را میتوان با داشتن ملزومات یگانه در پنج حوزه عمومی زیر مشخص نمود:· قطعی بودن· پاسخ دهی· کنترل کاربر· قابلیت اطمینان· نرمش با خطاسیستم عاملی قطعی است که عملیات خود را در زمانهای ثابت یا فواصل زمانی از پیش تعیین شده ، انجام دهد. وقتی چند فرایند در رقابت برای منابع و زمان پردازنده هستند ، هیچ سیستمی نمی تواند قطعی باشد. در یک سیستم عامل بلادرنگ ، درخواستهای فرایند برای خدمت توسط رخدادها و زمانبندی های خارجی اعمال می شود. میزان پاسخگویی سیستم عامل به درخواستها ، اولاً به سرعتی که می تواند به وقفه ها پاسخ دهد و ثانیاً به اینکه آیا سیستم ظرفیت کافی برای اداره تمام درخواستها ، در زمان معلوم دارد یا خیر، وابسته است .یک معیار مفید برای قابلیت عملکرد قطعی سیستم عامل، حداکثر تأخیر از زمان ورود یک وقفه دستگاه با اولویت بالا ، تا زمان شروع خدمت است . در سیستم های عامل غیر بلا درنگ ، این تأخیر ممکن است در محدوده دهها تا صدها میلی ثانیه باشد ، در حالیکه در یک سیستم عامل بلادرنگ ممکن است این تأخیر حد بالایی از محدوده چند میکرو ثانیه تا یک میلی ثانیه داشته باشد .یک مشخصه مربوط ولی مجزا ، پاسخ دهی است. قطعی بودن درباره این است که سیستم عامل پس از تصدیق ، چه مدت صرف خدمت دادن به وقفه می نماید . موارد پاسخ دهی عبارتند از :1. مقدار زمان لازم برای اداره اولیه وقفه و شروع به اجرای روال خدماتی وقفه . اگر برای اجرای روال خدماتی وقفه نیاز به تغییر متن باشد ، تأخیر بیش از حالتی است که می توانست روال خدماتی وقفه در متن فرایند جاری اجرا گردد .2. مقدار زمان لازم برای اجرای روال خدماتی وقفه. معمولاً این زمان بستگی به سخت افزار دارد.3. تأثیر تو در تو بودن وقفه ها . اگر یک روال خدماتی وقفه با ورود وقفه دیگری دچار وقفه شود، خدمت مربوط به آن دچار تأخیر میگردد.قطعی بودن و پاسخ دهی به همراه هم ، زمان پاسخ به رخدادهای خارجی را تعیین می کنند. ویژگی زمان پاسخ در سیستم های بلادرنگ بسیار حساس است ، زیرا چنین سیستم هایی باید نیازهای زمانی اعمال شده توسط افراد ، دستگاهها و جریان داده ها در خارج از سیستم را رعایت کنند.عموماً کنترل کاربر در یک سیستم بلادرنگ بسیار وسیع تر از کنترل کاربر در سیستم عامل عادی است .در سیستم عامل عادی، کاربر یا هیچ گونه کنترلی بر عمل زمانبندی ندارد یا فقط می تواند رهنمونهای کلی ارائه کند. مثلاً کاربران را از نظر اولویت طبقه بندی نماید . ولی در یک سیستم بلادرنگ لازم است به کاربر اجازه کنترل دقیق اولویت وظیفه داده شود. کاربر باید بتواند میان وظیفه های سخت و نرم تفاوت قائل شود و اولویتهای نسبی در هر طبقه را تعیین نماید . همچنین یک سیستم بلادرنگ به کاربر اجازه می دهد تا مشخصاتی مثل استفاده از صفحه بندی یا مبادله فرا یند ، کدام فرایندها باید در حافظه اصلی مقیم باشند ، کدام الگوریتم های انتقال از دیسک به کار گرفته شوند و اینکه فرایندهای در اولویتهای متفاوت چه حقوقی داشته باشند را تعیین نماید .قابلیت اطمینان :قابلیت اطمینان نوعاً در سیستم های بلادرنگ بسیار مهمتر از سیستم های عادی است .یک خرابی گذرا در سیستم غیر بلادرنگ ممکن است تا تعمیر یا تعویض آن ، منجر به سطح خدمت دهی پایین تر گردد . ولی در سیستم بلادرنگی که در حال پاسخ دهی و کنترل رخدادها در زمان حقیقی است ، از دست رفتن یا کاهش کارآمدی یک پردازنده می تواند عواقب فاجعه آمیزی (از ضرر مادی گرفته تا آسیب دیدگی کلی دستگاهها یا حتی ازدست رفتن جانها )داشته باشد.همانگونه که در سایر موارد نیز دیده می شود . تفاوت سیستم عامل بلادرنگ و غیر بلادرنگ در یک درجه است . حتی یک سیستم بلادرنگ نیز باید به گونه ای طراحی شود که به حالات مختلف خرابی ، پاسخ دهد.نرمش با خطا:به مشخصه ای اشاره دارد که با خرابی سیستم ، تا حد ممکن قابلیتها و داده های آن حفظ شود . مثلاً یک سیستم سنتی UNIX ، وقتی خراب شدن داده ها در هسته سیستم عامل را تشخیص دهد ، یک پیام شکست بر روی میز فرمان متصدی ارائه کرده ، محتویات حافظه را برای تجزیه و تحلیل بعدی شکست ، بر روی دیسک تخلیه می کند و به اجرای سیستم پایان می دهد .
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:58 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پایان نامه سیستم GSM برق

بررسی پایان نامه سیستم GSM برق

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 85 کیلو بایت

تعداد صفحات : 107

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق سیستم GSM برق

سیستم GSM

1 .3 تاریخچه

در اوایل دهه 1980 تعداد زیادی شبكه رادیویی مستقل با استانداردهای مربوط به خود در كشورهای مختلف اروپایی توسعه یافته بودند. از نظر مشتركین سرویس های این شبكه ها گران و از كیفیت خوبی برخوردار نبودند. بطوریكه CEPT در سال 1982 تصمیم گرفت یك شبكه سلولی رادیویی را در سطح اروپا پیاده سازی كند. بدین منظور یك گروه كاری تحت عنوان گروه مخصوص سیار(GSM) زیر نظر CEPT تشكیل شد. تصمیم بر این بود كه گروه GSM یك شبكه سلولی تحت عنوان GSM را با تكنولوژی های جدید مخابراتی معرفی و به استاندارد سازی آن بپردازد. گروه GSM تعدادی سیستم رادیویی سلولی دیجیتالی را مورد آزمایش قرار داد و در سال 1987 به این نتیجه رسید كه استانداردی را معرفی كند كه تركیبی از مشخصات سیستم های مختلف را در بر گرفته است. در این راستا یك جدول زمانبندی جهت اجرای طرح ها مشخص گردید. در همان سال با امضاء Mou ، سیزده كشور مشاركت كننده در طرح، تعهد خود را جهت پایه گذاری یك سیستم رادیویی براساس توصیه های GSM تائید كردند. با تاسیس موسسه ETSI در سال 1988 كه هدف ان بهبود و گسترش استانداردهای مخابراتی در اروپا بود، گروه كاری GSM نیز تحت نظارت ETSI قرار گرفت و سرانجام در سال 1990 اولین مجموعه جامع از مشخصات سیستم GSM معرفی گردید.

2 .3 خصوصیات سیستم GSM

خصوصیات عمده سیستم GSM عبارتند از :

1-سیستمی كاملا دیجیتالی در باند فركانسی MHz 900 .

2-بازه فركانسی MHz 935 تا MHz 980 برای لینك رو به پایین یعنی برای ارسال اطلاعات از ایستگاه پایگاه به واحد سیار و بازده فركانسی MHz 890 تا MHz 915 برای لینك رو به بالا، یعنی برای ارسال اطلاعات از واحد سیار به ایستگاه پایگاه .

3-پهنای باند KHz 200 برای كانالهای فركانسی یعنی قرار گرفتن حاملهای فركانسی به فواصل KHz 200 .

4-تقسیم زمانی هر كانال مخابراتی (شكاف زمانی) به هشت قسمت .

5-كد كردن صوت و داده در مسیر رادیویی .

6-توانایی تحرم پذیری وسیع واحد سیار.

7-امكان سرویس های داده سرعت پایین .

8-سازگار بودن با ISDN و امكان سرویس پیغام كوتاه .

توجه طراحان شبكه GSM عمدتا بر روی سرویس های تلفنی بوده است. سرویس های گرفته شده از سرویس های تلفنی نیز كه در سیستم GSM در نظر گرفته شده اند عبارتند از پیغام صدا، مكالمات ضروری .

سرویس های حامل كه در سیستم GSM در نظرگرفته شده است سرویس های داده سنكرون و آسنكرون برای انتقال داده بین GSM و دیگر شبكه ها ( …,ISDN,PSTN ) در سرعت نسبی 300 تا Kbit/s 9600 می باشد . یكی از سرویس هایی كه بر این اساس پایه گذاری شده است سرویس پیغام كوتاه می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی سیستم مدیریت تحت وب شرکت سوپر کامپیوتر

بررسی سیستم مدیریت تحت وب شرکت سوپر کامپیوتر

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 1.114 مگا بایت

تعداد صفحات : 77

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی سیستم مدیریت تحت وب شرکت سوپر کامپیوتر

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه....................................................................................................................................................................................... 1

فصل اول – مفاهیم استفاده شده در تحقیق................................................................................................................................. 2

1-1-برنامه نویسی لایه ای...................................................................................................................................................... 2

1-1-1-برنامه چند لایه چیست؟............................................................................................................................................. 2

1-1-2-مزیت برنامه چند لایه ................................................................................................................................................4

.................................................................................................................................. 4presentation1-1-3-انتخاب لایه

............................................................................................................................. 5Business logic1-1-4-انتخاب لایه

.................................................................................................................................. 5Data access1-1-5-انتخاب لایه

....................................................................................................................................... 5Data lager1-1-6-انتخاب لایه

1-1-7-ارسال داده از یک لایه به لایه دیگر.......................................................................................................................... 6

1-2-پیشینه............................................................................................................................................................................. 6

1-3-سیر تکامل زبان های برنامه نویسی تحت وب.................................................................................................................. 8

) چیست؟......................................................................................................................................... 9Ajax 1-4-ای جکس (

1-5-مکانیزم ای جکس....................................................................................................................................................... 12

فصل دوم – شرح امکانات و محدودیت های سیستم.............................................................................................................. 13

2-1-چشم انداز................................................................................................................................................................... 13

2-1-1-شرح مساله............................................................................................................................................................. 13

2-1-2-شرح عملیات......................................................................................................................................................... 13

2-1-3-مخاطبین سیستم...................................................................................................................................................... 15

2-1-4-محدودیت ها......................................................................................................................................................... 15

2-2-مستند واژه نامه............................................................................................................................................................ 16

2-3-مفاهیم سیستم گزارش گیری....................................................................................................................................... 16

فصل سوم – تجزیه و تحلیل سیستم........................................................................................................................................ 18

3-1-تعریف مساله............................................................................................................................................................... 18

3-2-امکان سنجی............................................................................................................................................................... 19

3-2-1-امکان سنجی منطقی............................................................................................................................................... 19

3-2-2-امکان سنجی فیزیکی...............................................................................................................................................19

3-2-3-امکان سنجی فرهنگی............................................................................................................................................. 19

3-2-4-امکان سنجی اقتصادی............................................................................................................................................ 20

)............................................................................................................................... 20Iteration plan3-3-طرح تکرار (

)................................................................................................................. 21Class diagram3-4-نمودار های کلاس (

3-4-1-توضیحات کلاس................................................................................................................................................... 22

...................................................................................................................................................... 31Uml 3-5-نمودار های

فصل چهارم – پیاده سازی سیستم.......................................................................................................................................... 38

4-1-نگاهی به اجزای تحقیق در ویژوال استودیو................................................................................................................... 38

4-2-جداول استفاده شده در پایگاه داده............................................................................................................................... 43

4-2-1-نمای کلی از جدول های موجود............................................................................................................................. 43

4-3-توضیح جداول بانک اطلاعاتی.................................................................................................................................... 44

.................................................................................................................................................... 44Anbar 4-3-1-جدول

................................................................................................................................................. 45Anbar 14-3-2-جدول

................................................................................................................................... 45Anbargardani 4-3-3-جدول

...................................................................................................................................................... 47Bime 4-3-4-جدول

...................................................................................................................................................... 48check4-3-5-جدول

............................................................................................................................................................ 49fish4-3-6-جدول

......................................................................................................................................... 50Crash code4-3-7-جدول

............................................................................................................................................... 50Etelaeie 4-3-8-جدول

................................................................................................................................................... 51Factor 4-3-9-جدول

...................................................................................................................................... 52Factor num4-3-10-جدول

....................................................................................................................................... 53Good price4-3-11-جدول

....................................................................................................................................................... 54kala4-3-12-جدول

............................................................................................................................................ 55Mojoody 4-3-13-جدول

........................................................................................................................................ 55Kargoziny 4-3-14-جدول

........................................................................................................ 56Khadamat pas az forosh4-3-15-جدول

...................................................................................................................................................... 57Boff 4-3-16-جدول

................................................................................................................................ 58Kharid_forosh4-3-17-جدول

.................................................................................................................................................... 58Pass 4-3-18-جدول

............................................................................................................................................. 59Tashilat 4-3-19-جدول

.................................................................................................................................. 60Tashilat etaie4-3-20-جدول

............................................................................................................................. 61Tavoun request4-3-21-جدول

.............................................................................................................................................. 61Tavoun 4-3-22-جدول

................................................................................................................................................... 62Units 4-3-23-جدول

........................................................................................................................................ 63Validation 4-3-24-جدول

4-4-نتایج پیاده سازی......................................................................................................................................................... 64

منابع و مراجع........................................................................................................................................................................ 66

فهرست شکلها

عنوان صفحه

.......................................................................................................................................................8Ajax شکل 1-1- معماری

شکل 3-1-نمودار طرح تکرار.............................................................................................................................................. 20

شکل 3-2-نمودار کلاس ها................................................................................................................................................. 21

............................................................................................................................................ 23dateشکل 3-3-نمودار کلاس

.................................................................................................................................. 23constringشکل 3-4-نمودار کلاس

23 .........................................................................................................................Chang color شکل3-5- نمودار کلاس

................................................................................................................................... 24 All unitsشکل 3-6-نمودار کلاس

................................................................................................................................... 25branchidشکل 3-7-نمودار کلاس

.............................................................................................................................. 25Accountingشکل 3-8-نمودار کلاس

............................................................................................................................. 25presianmailشکل 3-9-نمودار کلاس

............................................................................................................................... 25inventoryشکل 3-10-نمودار کلاس

..................................................................................................................................... 26exportشکن 3-11-نمودار کلاس

.......................................................................................................................... 27Gview colorشکل 3-12-نمودار کلاس

............................................................................................................................... 27shoppingشکل 3-13-نمودار کلاس

...................................................................................................................................... 28shwinشکل 3-14-نمودار کلاس

....................................................................................................................................... 27resultشکل 3-15-نمودار کلاس

............................................................................................................................ 29warrantingشکل 3-16-نمودار کلاس

................................................................................................................................... 29Unit infشکل 3-17-نمودار کلاس

.......................................................................................................................... 30Print helperشکل 3-18-نمودار کلاس

.............................................................................................................................. 30randomidشکل 3-19-نمودار کلاس

.............................................................................................................................. 30Get nameشکل 3-20-نمودار کلاس

................................................................................................................................ 32Organization chartشکل 3-21-

............................................................................................................................... 33Use case:modiriyatشکل 3-22-

.............................................................................................. 34Use case:anbardar , forosh , kharidشکل 3-23-

............................................................................................................. 35Use case:tavouni , kargoziniشکل 3-24-

.............................................................................................................................. 36Use case:hesab dariشکل 3-25-

............................................................................................. 37Use case:sandogh refah , khadamatشکل 3-26-

شکل 4-1-.......................................................................................................................................................................... 39

شکل 4-2-.......................................................................................................................................................................... 40

شکل 4-3-.......................................................................................................................................................................... 42

شکل 4-4-.......................................................................................................................................................................... 43

فهرست جداول

عنوان صفحه

"........................................................................................................................................................ 44anbarجدول 4-1-"

".................................................................................................................................................... 45Anbar 1جدول 4-2-"

"........................................................................................................................................... 46abargardaniجدول 4-3-"

".......................................................................................................................................................... 47bimeجدول 4-4-"

"........................................................................................................................................................ 48checkجدول 4-5-"

"............................................................................................................................................................. 49fishجدول 4-6-"

"............................................................................................................................................. 50Crash codeجدول 4-7-"

".................................................................................................................................................... 51etelaeieجدول 4-8-"

"........................................................................................................................................................ 52factorجدول 4-9-"

".......................................................................................................................................... 52Factor numجدول 4-10-"

"........................................................................................................................................... 53Good priceجدول 4-11-"

"......................................................................................................................................................... 54kalaجدول 4-12-"

"............................................................................................................................................... 55mojoodyجدول 4-13-"

".............................................................................................................................................. 56kargozinyجدول 4-14-"

"............................................................................................................... 57Khadamat pas az foroshجدول 4-15-"

"......................................................................................................................................................... 57Boffجدول 4-16-"

".................................................................................................................................... 58Kharid_foroshجدول 4-17-"

"........................................................................................................................................................ 59passجدول 4-18-"

".................................................................................................................................................. 60tashilatجدول 4-19-"

"...................................................................................................................................... 60Tashilat etaieجدول 4-20-"

"................................................................................................................................. 61Tavoun requestجدول 4-21-"

"................................................................................................................................................... 62tavounجدول 4-22-"

"....................................................................................................................................................... 63unitsجدول 4-23-"

"............................................................................................................................................. 64validationجدول 4-24-"

مقدمه

هم اکنون اینترنت با رشد فزاینده ای به پیش می رود و امکانات متعدد وپیشرفت آن انسان را متحیر می سازد با توجه به نیاز سازمان های مختلف برای انجام امور مدیریت کارهای خود تحت وب و همچنین رفع مشکلاتی از قبیل حجیم بودن بایگانی ودسترسی به اسناد گذشته ،... از این رو تصمیم به طراحی و پیاده سازی چنین نرم افزاری گرفتیم ، که مزیت عمده این تحقیق استفاده از کاغذ و با بردن سرعت انجام کارها در سیستم مدیریت است

این تحقیق در 2 قسمت طراحی و پیاده سازی شده است:

انجام شده و دیاگرام های آن بوسیله Uml قسمت اول : تجزیه و تحلیل سیستم است که این قسمت با نرم افزار Visio

طراحی گردیده است.

قسمت دوم :طراحی و پیاده سازی نرم افزار سیستم مدیریت تحت وب می باشد که با زبان برنامه نویسی ASP.NET کد نویسی گردیده است.

این تحقیق برای اجرا به سایت شرکت سوپر کامپیوتر لینک گردیده است

این تحقیق شامل چهار فصل است که در فصل اول مفاهیم استفاده شده در تحقیق پرداخته شده است ،در فصل دوم به شرح امکانات و محدودیت های سیستم و در فصل سوم تجزیه و تحلیل سیستم و در فصل چهارم به پیاده سازی سیستم پرداختیم.

فصل اول- مفاهیم استفاده شده در تحقیق1-1- برنامه نویسی لایه ای

1-1-1- برنامه چند لایه چیست؟

در معماری چند لایه تمام برنامه به چندین بخش تقسیم می شود. این بخش ها می توانند فیزیکی یا منطقی باشند. هر بخش کار خاصی را انجام می دهد؛ مثلا نمایش Interface، کاربر برای دسترسی به داده های برنامه می تواند هر تعداد لایه داشته باشد. ولی به هر حال بیشتر برنامه ها سه لایه مجزا دارند که عبارتند از :

1- Presentation Layer (Interface)

2- Business Logic Layer

3- Data Access Layer

4- Data Layer

لایه Presentation چیزی نیست جز بخشی از نرم افزار که با کاربر برنامه ما ارتباط برقرار می کند؛ به عبارت دیگر کاربران با این لایه در ارتباط خواهند بود. نمایش داده ها به کاربر نهایی و اجازه به ایشان برای ارتباط با داده ها، اصلی ترین وظیفه این لایه است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پایان نامه سوخت های فسیلی

بررسی پایان نامه سوخت های فسیلی

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 57 کیلو بایت

تعداد صفحات : 75

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق سوخت های فسیلی

مولدهای بخار نیروگاه كه در نیروگاههای تولید برق به كار می‌روند موضوع اصلی این كتاب را تشكیل می‌دهند. مولدهای بخار نیروگاهی مدرن اساساً دو نوع هستند:

1 – نوع استوانه‌ای لوله آبی زیر بحرانی

2 – نوع یكبار گذر فوق بحرانی. واحدهای فوق بحرانی معمولاً در فشار MPa24 و بالاتر كار می‌كنند كه بالاتر از فشار بحرانی آب Mpa 09ر22 ، است. مولد بخار استوانه‌ای زیر بحرانی معمولاً در حدود Mpa 13 یا Mpa 18 كار می‌كند. بسیاری از مولدهای بخاری كه در دهه 1970 و 1980 خریداری شده‌اند از نوع استوانه‌ای لوله آبی هستند كه در Mpa 18 كار می‌كنند و بخار فوق گرم با دمای 540 تولید می‌كنند و دارای یك یا دو مرحله بازگرمایش بخار هستند. این مولدها قابلیت سوزاندن زغال پودر شده و سوختهای نفتی را دارند، هر چند كه سوختهای نفتی به علت افزایش قیمت و مشكلات مربوط به تامین آنها به تدریج كنار گذاشته می‌شوند. گاز طبیعی، هر چند كه هنوز در برخی از نقاط دنیا در نیروگاهها مصرف می‌شود، با این همه به خاطر گرانی آن اكنون در ایالات متحده آمریكا بیشتر در مصارف خانگی مورد استفاده است. به هر حال، گاز طبیعی یك سوخت تمیز سوز و نسبتاً بدون آلودگی است. ظرفیت بخاردهی مولدهای بخار نیروگاهی مدرن بالاست، و مقدار آن از 125 تا 1250 می‌تواند تغییر كند. قدرت نیروگاهها نیز بین 125 تا 1300 مگاوات است.

از سوی دیگر، مولدهای بخار صنعتی آنهایی هستند كه در شركتهای صنعتی و موسسات دیگر كاربرد دارند و انواع مختلفی را شامل می‌شوند. این مولدها می‌توانند همانند مولدهای بخار نیروگاهی از نوع لوله آبی و با سوخت زغال پودر شده باشند، اگر چه در آنها از زغال كلوخه‌ای، نفت یا گاز طبیعی، و غالباً تركیبی از آنها، و همچنین از زباله‌های شهری، انرژی پسماندهای پردازشی یا فرآورده‌های فرعی دیگر نیز می‌توان استفاده كرد. در برخی از آنها حتی از گرمایش الكتریكی استفاده می‌شود. برخی از نوع بازیابنده گرما هستند كه در آنها از گرمای پسماند فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شود این مولدها همچنین می‌توانند از نوع لوله آتشی باشند. مولدهای بخار صنعتی معمولاً بخار فوق گرم تولید نمی‌كنند، بلكه بخار اشباع یا حتی فقط آب گرم تولید می‌كنند ( در این صورت آنها را می‌توان مولد بخار نامید) كار این مولدها در فشارهای از چند كیلوپاسكال تا Mpa5/10 انجام می‌شود، و ظرفیت بخاردهی (یا آب گرم) آنها از كمتر از 1 تا 125تغییر می‌كند.

مولدهای بخار با سوختهای فسیلی غالباً با توجه به برخی اجزا یا ویژگی‌هایشان به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1 – دیگهای لوله آتشی

2 – دیگهای لوله آبی

3 – دیگهای گردش طبیعی

4 – دیگهای گردشی كنترل شده

5 – دیگهای جریان یكبار گذر

6 – دیگهای زیربحرانی

7 – دیگهای فوق بحرانی

دیگ لوله آتشی

دیگهای لوله آتشی از اواخر قرن هیجدهم با اشكال اولیه گوناگونی برای تولید بخار جهت مصارف صنعتی مورد استفاده بوده‌اند. امروزه دیگر از این نوع دیگها در نیروگاههای بزرگ استفاده نمی‌شود. در این فصل، این نوع دیگ به دلایل تاریخی گنجانده می‌شود، در مقابل دیگهای لوله آبی مدرن مورد تاكید خواهند بود. دیگهای لوله آتشی هنوز در صنایع به كار می‌روند و در آنها بخار اشباع با فشار حداكثر Mpa 8/1 و ظرفیت 3/6 تولید می‌شود. هر چند كه اندازه آنها بزرگتر شده است ولی طرح كلی آنها در طی 25 سال گذشته به طور چشمگیری تغییر نیافته است.

دیگ لوله آتشی شكل خاصی از دیگ نوع پوسته‌ای است. دیگ نوع پوسته‌ای عبارت است از ظرف یا پوسته‌ای بسته و معمولاً استوانه‌ای كه محتوی آب است و بخشی از پوسته، مثلاً قسمت پایینی آن، به طور ساده در معرض گرمای شعله یا گازهای حاصل از احتراق خارجی قرار می‌گیرد. دیگ پوسته‌ای امروزه به اشكال نوتری مانند دیگ الكتریكی تكامل یافته است، كه در آنها گرما توسط الكترودهای مستقر در آب تامین می‌شود. در نوع دیگری از این دیگها، گرما به وسیله انباره و بدین ترتیب تامین می‌شود كه بخار تولید شده در یك منبع خارجی از داخل لوله‌های درون پوسته عبور می‌كند. در هر دو نوع این دیگها، پوسته در معرض گرمای مستقیم نیست.

دیگ لوله آتشی صورت تكامل یافته دیگ پوسته‌ای است كه در آن به جای بخار، گازهای گرم از داخل لوله‌ها عبور می‌كنند. به دلیل بهبود انتقال گرما، بازده دیگ لوله آتشی خیلی بیشتر از دیگ پوسته‌ای اولیه است و مقدار آن به حدود 70 درصد می‌رسد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی سكولاریسم و کشف حجاب در ایران

بررسی سكولاریسم و کشف حجاب در ایران

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 241 کیلو بایت

تعداد صفحات : 213

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی سكولاریسم و کشف حجاب در ایران

چکیده

مصطفی كمال آتاتورك در اثراقدامات تدریجی و آشكار توانسته بود به عمر امپراطوری

عثمانی پایان دهد و كشور كوچك تركیه را بنیان نهد ، برآن شد تا كشور تركیه را در مسیر

نوسازی قرار دهد ؛ نوسازی كه مصطفی كمال خواستار آن بود ، در واقع غربی سازی بود و

در این راستا می بایست تمام سنتها از بین می رفت . وی برای رسیدن به این هدف، مبارزه

گسترده با مذهب و نیروهایی مذهبی انجام داد و اسلام رسمی را بطور كامل از جامعه تركیه

پاك كرد . در كنار اقدامات مصطفی كمال ؛ وابستگی روحانیون سنی به دولت و عدم استقلال

سیاسی و مالی این زمینه را برای مصطفی كمال فراهم آورد تا بتواند با تركیب سیاست پنهان و

آشكار تركیه را به یك كشور سكولار تبدیل كند .

از طرف دیگر در ایران نیز رضاشاه به زعم خود برآن شد تا جامعه ایران را همانند

تركیه بسوی تمدن و نوسازی هدایت كند . در راستای چنین اقدامی طبیعی بود كه از طرف

روحانیون كه به عنوان ترویج دهندگان دین در جامعه محسوب می شدند ،در مقابل چنین اقدامی

مقاومت صورت گیرد ، استقلال سیاسی، اقتصادی به روحانیون این كمك را می كرد تا در مقابل

سیاستهای نوسازی رضاشاه كه توأم با دین زدایی بود مقاومت كنند .

استقلال یكی از بزرگترین امتیازات روحانیت شیعه درمقایسه با روحانیت سنی است .چه

در دوره صفویه، چه در دوره هایی افشاریه و زندیه و قاجاریه و چه در دوره پهلوی، روحانیت

اگر چه متفاوت اندیشیدند ولی هیچ گاه زیر بار زور و دستور و ابلاغیه و فرمان شاهی

نرفت. نتنها این وضعیت و آرمان را حفظ كرد بلكه در شرایط مقتضی با قدرت ظالمانه مبارزه

كرد و برای ایجاد فضایی مساعد تر برای دینداری و دین مداری ، با حاكمان در افتاد و نهایتاً

كوشید تا نظامی اسلامی برمبنای دین و مردم تأسیس كند . از دوره های بسیار سخت و طاقت-

فرسا برای روحانیت ، دوره حكومت بیست ساله رضاخان بود . در این دوره روحانیت با

شدیدترین برخوردها وعمیق ترین موانع مواجه شد . رضاخان كه سودای ترقی و پیشرفت ایران

به مانند كشورهای اروپایی را درسر داشت ، سعی می كرد مهمترین موانع را كه به زعم او

مذهب و روحانیت بود ، از میان بردارد . او علاوه بر مقابله های خشن و زورمندانه با

روحانیت ، بر آن بود تا تمام نمادهای مذهبی را از جامعه حذف كند . رضاشاه برای از بین

بردن مذهب و نیروهایی مذهبی از تمام امكانات استفاده می كرد تا هرچه زودتر به زعم خویش

كشور را به دروازه های ترقی برساند .

در پژوهش حاضر با مطالعه اقدامات ضد دینی در ایران و تركیه كه نهایتاً جامعه را به

سوی سكولاریسم هدایت می كرد ، آشنا خواهیم شد . و همچنین در این پژوهش سیاست های

رضاشاه و آتاتورك را در مقابل مذهب و نیروهایی مذهبی بصورت مقایسه ای بررسی خواهیم

كرد .

قاسم رضایی یونجالی

فصل اول : كلیات

معرفی روش و ماهیت تحقیق كه معمولاً به شكل طرح تحقیق یا طرح پژوهش ارائه

می شود موجب می شود كه محقق و خواننده بر محتوا و شكل تحقیق تسلط و احاطه داشته

باشند . با معرفی روش و ماهیت تحقیق است كه ارزیابی و قضاوت در توفیق یا عدم توفیق

نتایج علمی تحقیق براساس هدف و روش اعلامی میسر می شود براساس چنین ضرورتی در

بخش ابتدایی این پژوهش طرح مسأله - تاریخچه موضوع - هدف و قلمرو تحقیق - بیان

فرضیه - روش گردآوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها – سازماندهی تحقیق و سایر مسائل

به منظور تبین و تحدید و تدقیق و تعمیق موضوع مورد بررسی قرارمی گیرد .

1-1) بیان مسأله

تاریخ بزرگترین منبع شناخت ، سرشارترین ذخیره تجربه اندوزی و مؤثرترین وسیله

عبرت گیری برای گام برداشتن در حال و روشن نمودن تصویر آینده است . تاریخ بستری

است كه ما را با منابع اصلی اندیشه ها و ریشه تحولات آشنا می سازد . از این رو درمراجعه

به تاریخ بایستی بسیار دقیق بود و به ابعاد و زمینه های فكری – سیاسی – اقتصادی و

فرهنگی و بین الملی حوادث و تحولات توجه نمود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی پایان نامه زمین شناسی

بررسی پایان نامه زمین شناسی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 789 کیلو بایت

تعداد صفحات : 78

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تحقیق زمین شناسی

فهرست مطالب

********************************

عنوان ================================================ صفحه

مقدمه و هدف

پیشینه مطالعاتی

متدولوژی و روش كار

خلاصه و چكیده گزارش

موقعیت و شرایط جغرافیایی

زمین شناسی عمومی

فتوژئولوژی و تدقیق نقشه زمین شناسی

چینه شناسی و سنگ شناسی

آمیزه رنگین CM

نهشته های كواترنری Q

بررسی و ارائه درصد گسترش سازندها در واحداهای فیزیوگرافی

بررسی تكتونیك ، عناصر ساختاری و لرزه زمین ساخت و ارائه نقشه مربوطه

بررسی فرآیندهای فرسایشی (معرفی انواع هوازدگی و چهره های فرسایشی)

بررسی حساسیت به فرسایش واحدهای چینه سنگی و ارائه نقشه مربوطه

بررسی منشأ نهشته های رسوبی و عوامل جابجائی آنها

بررسی خصوصیات هیدرودینامیكی نفوذپذیری و سیل خیزی سازندها و ارائه نقشه های مربوطه

بررسی كیفی واحدهای چینه سنگی از نظر منابع قرضه و ساختگاه و ارائه پروفیل زمین شناسی آبراهه های اصلی

بررسی موارد خاص تاثیر گذار در حوزه

ژئومورفولوژی

واحدهای ژئومورفولوژیكی

تیپ های ژئومورفولوژیكی

رخساره های ژئومورفولوژیكی

پهنه های لغزشی _ ریزشی

پیشنهادات اجرائی آبخیز داری از دیدگاه زمین شناسی

منابع و مآخذ

1-مقدمه و هدف

مطالعات زمین شناسی و ژئومورفولوژی بعنوان مطالعات پایه نقش اساسی را در طرحهای آبخیزداری دارد زیرا با استفاده از نقاط ضعف و قوت تشخیص داده شده در این مطالعات ضمن هدایت گروههای سایر بخش ها طراحان وبرنامه ریزان را برای اتخاذ راهبردها و تصمیم های مبتنی بر شناخت صحیح و حقیقی از عوامل موجود در عرصه آبخیز رهنمون می سازد .

این مطالعات با در نظر گرفتن مجموعه عوامل و شرایط اقلیمی ، زمین شناسی ، زمین ساخت و زمین ریخت شناسی و … حاكم بر زیر حوزه ها و مناطق مورد مطالعه به ارزیابی و بررسی استعداد های طبیعی حوزه و تعیین اولویت بندی هر یك از زیر حوزه ها از نطقه نظر مسائل و مشكلات عارض بر آنها نظیر فرسایش ، سیل خیزی ، تخریب پوشش گیاهی و كم آبی و … می پردازد .

از طرفی دیگر عوامل زمین شناسی نظیر جنس سنگ ، مقاومت آن در برابر بارگذاری ، روند و نوع شكستگیها ، فاصله داری و بازشدگی درزه ها ، موقعیت گسلهای فعال ، امكان لرزه خیزی منطقه و… نقش اساسی را در تعیین موقعیت مكانی سازه های آبخیزداری دارد .

عوامل زمین شناسی سبب ایجاد منابع قرضه سنگی و خرده سنگی در حوزه می شوند كه شناسایی موقعیت مكانی و كیفیت آنها امری اساسی در تعیین نوع سازه ها و اجرای اقتصادی آنهاست .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه روانشناسی - تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

پایان نامه روانشناسی - تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 50 کیلو بایت

تعداد صفحات : 78

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق روانشناسی - تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند كه بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش ، عدم احساس كنترل ، و كفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشكلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب ، ریشه دارد . بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی ، آماده سازی افراد به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد . در همین راستا روان شناسان با حمایت سازمان های ملی و بین المللی ، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و ناهنجاریهای اجتماعی آموزش مهارت های زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند . ( طارمیان و همكاران 1378 ، ص 14 )

آنچه امروزه تحت عنوان مهارت های زندگی مشهود است تنها حاصل كار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلكه بسیاری از این مهارتها در لابلای تعالیم الهی بخصوص در قرآن و احادیث معصومین بیان شده است . به طوری كه تلاش برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر با دیگران ، خودشناسی و توجه به ارزشها كه از فصول اساسی درس مهارتهای زندگی است به كرات در قرآن ، نهج البلاغه ، و صحیفه سجادیه و احادیث منقول از سایر معصومین مورد تأكید قرار گرفته است . ( همان منبع ص 45 )

هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی از ایجاد طرح مهارت های زندگی در زمینه بهداشت روانی این است كه جوامع مختلف در سطوح جهان نسبت به گسترش ، به كارگیری و ارزیابی برنامه آموزش مهارتهای زندگی را متمركز بر رشد توانائی های روانی مانند حل مسئله ، مقابله با هیجانات ، خود آگاهی ، سازگاری اجتماعی و كنترل استرس بین كودكان و نوجوانان است اقدام نمایند . ( ناستاسیا 1998 مقاله )

با توجه به نقش مهم مدارس در تأمین بهداشت روانی دانش آموزان ، برنامه آموزش مهارتهای زندگی روش مؤثری در جهت رشد شخصیت سالم دانش آموزان و تأمین و حفظ بهداشت روانی دانش آموزان تلقی می شود . به این ترتیب مدارس به جای این كه تنها بر افزایش عملكرد تحصیلی دانش آموزان تمركز نمایند باید بر تأمین و حفظ روان آنان نیز تأكید نمایند و اقدامات لازم را به منظور تحقق هدف مذكور انجام دهند چرا كه اگر هدف فوق تحقق یابد بسیاری از مشكلات تحصیلی و آموزشگاهی نیز خود به خود كاهش می یابند . ( همان منبع )

بیـان مسئله و سـؤالات پـژوهش

رشد انسان در زمینه های روانی ، اجتماعی ، جسمانی ، جنسی ، شغلی ، شناختی ، الگو ( خود ) اخلاقی و عاطفی صورت می گیرد هر یك از زمینه ها نیازمند مهارت و توانایی می باشد . در واقع می توان گفت كه تكامل مراحل رشدی وابسته به مهارتهای زندگی است . زمانی كه افراد مهارت های زندگی اساسی را كسب نمایند در عملكرد بهینه خود پیشرفت می كنند . آموزش مهارتهای زندگی نقش اساسی را در بهداشت روانی ایفا می كند و البته زمانی كه در یك مقطع رشدی مناسب ارائه شود نقش برجسته تری خواهد داشت . به طور تعیین می توان گفت كه بسیاری از نوروزها و سایكوزها ناشی از نقص در رشد مهارت های زندگی اساسی است . در واقع آموزش مهارت های زندگی نقش درمانی دارد . ( گتیتر ، گازدا و داردن ، 1996 مقاله )

همان گونه كه بروكز ( 1984 ) اشاره كرده است رویكرد مهارت های زندگی یك چهارچوب سازمان یافته ای را برای مراكز مشاوره و بهداشت روانی فراهم می كند و یك عنصر آموزشی یكسوی و مهم برای مدارس ابتدایی و دبیرستان می باشد .

حال با در نظر گرفتن هدف كلی این پژوهش سئوالاتی در همین راستا مطرح می شوند :

  1. آیا بین افسردگی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  2. آیا بین شكایات جسمانی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  3. آیا بین وسواس ـ اجبار كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  4. آیا بین حساسیت در روابط بین فردی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  5. آیا بین اضطراب كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  6. آیا بین پرخاشگری كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  7. آیا بین خوبی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  8. آیا بین افكار پارانوئیدی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
  9. آیا بین روان پریشی كسانی كه آموزش مهارت زندگی را دیده اند با آن هایی كه این آموزش ها را ندیده اند تفاوت وجود دارد ؟
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 1:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات