پرشنامه مقیاس ذهن آگاهی (MAAS

پرشنامه مقیاس ذهن آگاهی (MAAS

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود مقیاس ذهن آگاهی (MAAS)
مشخصات « مقیاس ذهن آگاهی (MAAS)»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منابع: دارد
تعداد سوال: 15 سوالی
نوع فایل: word

مقیاس MAAS یک آزمون 15 سوالی است که براون و ریان (2003) آن را به منظور سنجش سطح هشیاری و توجه نسبت به رویدادها و تجارب جاری در زندگی روزمره ساختند.

سوال های آزمون سازه ذهن آگاهی را در مقیاس شش درجه ای لیکرت (از نمره یک برای «تقریبا همیشه» تا نمره شش برای «تقریبا هرگز») می سنجد.

این مقیاس یک نمره کلی برای ذهن آگاهی به دست می دهد که دامنه آن از 15 تا 90 متغیر بوده و نمره بالاتر نشان دهنده ذهن آگاهی بیشتر است.

همسانی درونی سوال های آزمون بر اساس ضریب آلفای کرونباخ از 80/0 تا 87/0 گزارش شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:07 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 25 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی

این مقیاس در سال 1989 توسط کارول ریف ساخته شده است. این آزمون 84 سؤال و 6 عامل را دربر می‌گیرد. شرکت­کنندگان در مقیاسی 6 درجه‌ای (کاملاً مخالف تا کاملاً موافق) به سئوالات پاسخ می‌دهند. چهل و هفت سؤال، مستقیم و سی و هفت سؤال به صورت معکوس نمره‌گذاری می‌شوند. ریف برای بررسی روایی ابزار و سنجش رابطۀ آن با سنجه‌هایی که صفات شخصیتی را می‌سنجیدند، و در ضمن شاخص بهزیستی روانشناختی نیز به شمار می‌رفتند، از سنجه­هایی مانند مقیاس تعادل عاطفی برادبورن (1969)، رضایت زندگی نیوگارتن (1965)و حرمت خود روزنبرگ (1965) استفاده کرد.

این آزمون از 6 خرده مقیاس تشکیل شده است: خرده مقیاس رضایت از زندگی که متشکل از 19 سئوال است، خرده مقیاس معنویت که دارای 13 سئوال است، خرده مقیاس شادی و خوش بینی که 19 سئوال از پرسشنامه را به خود اختصاص داده است، خرده مقیاس رشد و بالندگی فردی که شامل 8 سئوال است. خرده مقیاس ارتباط مثبت با دیگران که متشکل از 8 سئوال است وبالاخره خرده مقیاس خود، پیروی از 10 سئوال را شامل می شود.

نمره گذاری و تفسیر: مقیاس تدوین شده بهزیستی روانشناختی، مقیاس پنج گزینه ای است که هر گزینه نشان دهنده نوع نظر آزمودنی درباره خودش است. برای نمره گذاری، به هر گزینه یک کد از 1 تا 5 تعلق می گیرد. در کل تعداد 22 سئوال به صورت منفی در مقیاس تدوین شده بهزیستی روانشناختی وجود دارد. قابلیت اعتماد: قابلیت اعتماد مقیاس تدوین شده بهزیستی روانشناختی از طریق دو روش همسانی دورنی و باز آزمایی مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور برآورد همسانی دورنی مقیاس از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است، ضریب قابلیت اعتماد کل مقیاس 94/0است. این ضریب در آزمونهای فرعی بین 90/0 و 62/0 بدست آمده است. مقیاس تدوین شده بهزیستی روانشناختی در دو نوبت به فاصله زمانی دو هفته بر روی گروه واحدی از آزمودنیها اجرا گردیده است. ضریب همبستگی بدست آمده برای کل مقیاس 76/0، برای خرده آزمونهای بین 67/0 تا 73% بوده که همگی در سطح (01/0) معنی دار است.

روایی: روایی مقیاس بهزیستی روانشناختی به دو طریق بررسی گردید، که یکی روایی محتوا و دیگری روایی سازه بوده است. شواهد وابسته به محتوا: مقیاس تدوین شده بهزیستی روانشناختی و ابعاد و مولفه های آن در اختیار اساتید، کارشناسان و محققان مربوطه قرار گرفته و باتوجه به چارچوب نظری معتبر و روا شناخته شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه علائم مرضی کودکان csi-4

پرسشنامه علائم مرضی کودکان csi-4

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 8 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه علائم مرضی کودکان csi-4


پرسشنامه علائم مرضی کودکان csi-4

این فهرست یک ابزار درجه­بندی رفتار است که نخستین فرم آن در سال 1984 توسط گدو و اسپرافکین (1999) بر اساس طبقه­بندی DSM-III به منظور غربال 18 اختلال رفتاری و هیجانی کودکان 5 تا 12 سال طراحی شد و بعدها بارها مورد تجدیدنظر قرار گرفت و در سال 1994 مطابق با DSM-IV تغیرات اندکی در آن به وجود آمد و با نام CSI-4 منتشر شد. CSI-4 دارای دو فرم والد و معلم است، فرم والدین 112 گزاره دارد که به منظور غربال 18 اختلال رفتاری و هیجانی تنظیم شده و فرم معلم که حاوی اطلاعاتی از محیط تحصیلی و عملکرد آموزشی کودک است 79 گزاره را در بر می­گیرد و برای غربال 9 اختلال رفتاری و هیجانی طراحی شده است (در پژوهش حاضر از فرم والدین برای اندازه­گیری علائم اختلال نارسایی توجه بیش­فعالی استفاده خواهد شد. روش نمره­گذاری بصورت لیکرت در دامنه­ای از 0 = هیچ، تا شدید= 4 درجه­بندی می­شود.).

این ابزار در داخل كشور، به كرات توسط پژوهشگران مختلف مورد استفاده قرار گرفته و دارای اعتبار ثابت شده و حساسیت آن برای اختلال نقص توجه- بیش فعالی 77/0 و ثبات داخلی آن بوسیله آلفای كرونباخ 92/0گزارش شده است (محمد اسماعیل، 1383). در پژوهش حاضر نیز پایایی ابزار با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 90/0 برآورد گردید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت (MSI)

پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت (MSI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت (MSI)
مشخصات « دانلود پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت (MSI)»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منابع: دارد
تعداد سوال: 17 سوالی
نوع فایل: word

این مقیاس را میلر و لفکورت برای ارزیابی صمیمیت دریافتی از روابط مختلف، طراحی نمودند. پرسش های مقیاس یاد شده به وسیله مصاحبه های سازمان یافته که در آن شرکت کنندگان به بحث درباره نقش صمیمیت در تمامی روابط خود که شامل ارتباط با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده می پرداختند، تدوین شد.

این مقیاس دربردارنده دو گروه پرسش می باشد که 6 پرسش برای توصیف روانی صمیمیت و 11 پرسش دیگر به شدت صمیمیت تجربه شده در زمان کنونی اختصاص داده شده اند.

تمام سوالات مورد نظر بر روی یک مقیاس ده درجه ای لیکرت پاسخ داده می شوند. سوالات 2 و 14 به طور معکوس و بقیه سوالات بر اساس مقیاس 10 در جه ای(1-خیلی به ندرت کم تا 10-تقریبا همیشه یا زیاد) امتیاز تعلق می گیرد.

میلر و لفکورت (1982)، ضریب آلفای کرونباخ را در اجراهای گوناگون86/. تا 91./ گزارش کرده اند.

ضریب آلفای کرونباخ در یک بررسی مقدماتی که بر روی یک نمونه 330 نفری شامل 166پسر و 164 دختر انجام شد،76/. به دست آمد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تفکر قطعی نگر یونسی و میرافضل

پرسشنامه تفکر قطعی نگر یونسی و میرافضل

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تفکر قطعی نگر یونسی و میرافضل

مشخصات « پکیج آموزش مهارت های زندگی»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منابع: دارد
تعداد سوال: 36 سوالی
نوع فایل: word

این پرسشنامه یک پرسشنامه محقق ساخته است که بر پایه مبانی نظری مربوط به نظریه های شناختی (یونسی، 1383) و نیز تجربه های بالینی، توسعه داده شده است (یونسی، عسگری و بهرامی، 1387).

این مقیاس دارای 36 سوال است که با روش 4 امتیازی لیکرت (1 برای گزینه کاملا موافقم تا 4 برای گزینه کاملا مخالفم)، نمره گزاری می شود.

بدین ترتیب، هر چه نمره فرد در مقیاس بالاتر باشد، میزان قطعی نگری وی بیشتر است.

پایایی یونسی و بهرامی (1387)، در یک گروه 100 نفری از نمونه پژوهش خود پایایی این مقیاس را به دست آوردند که اعتبار کل این مقیاس از طریق ضریب همسانی درونی برابر با 821/ . و از طریق بازآزمایی (با فاصله یک هفته) برابر با 78/ . بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه آموزش مهارت های زندگی

پرسشنامه آموزش مهارت های زندگی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه آموزش مهارت های زندگی با فرمت ورد وقابل ویرایش

پکیج آموزش مهارت های زندگی

چگونگی برگزاری جلسات آموزشی: آموزشها براساس سه کتاب با اسامی کتاب آموزش مهارت زندگی (5):رفتار جرات مندانه ، کتاب آموزش مهارت زندگی (2) برقراری ارتباط موثر و کتاب آموزش مهارت زندگی مهارت مدیریت خشم(3) نوشته دکتر فرشته موتابی ،دکتر لادن فتی می باشد که ازهفته دوم شهریور به صورت جلسات آموزشی كه در 8 جلسه 60 دقیقه ای و به صورت هفتگی (دوبار درهفته ) برای گروه آزمایش برگزار گردید در جلسه اول سه پرسشنامه به صورت پیش آزمون به گروه آزمایش و همزمان یک روز بعد به گروه کنترل داده شد.خلاصه جلسات آموزشی به شرح زیر می باشد:

جلسه ی اول: آموزش مهارت های ارتباطی وتعریف ابراز وجود و بیان ضرورت و فواید آن در زندگی، دادن تكلیف دررابطه با به یاد آوردن موقعیت هایی كه فرد در آن به صورت غیر جرأت ورزانه عمل می نمود وعكس العمل وی در آن موقعیت ها.

جلسه ی دوم: مرور مختصر جلسه ی قبل،گزارش تكلیف جلسه ی قبل توسط افراد و دادن بازخورد، بحث در خصوص آشنا كردن افراد با حقوق خود از جمله حق ابرازنظر و حق آزادی انتخاب وسبک های رفتاری سالم وناسالم ،دادن تكلیف در رابطه ی مواجهه با موقعیت های جدید و عكس العمل نسبت به آن موقعیت ها.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش وجكسون(MBI)

پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش وجكسون(MBI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 17 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش وجكسون(MBI)

پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش وجكسون(MBI) كه دارای 25 سوال است و4 عامل را مورد اندازه گیری قرارمی دهدسؤال اول خستگی هیجانی[1]،8 سؤال دوم احساس کفایت شخصی[2] 5، سؤال سوم سنجش مسخ شخصیت[3] و3سوال چهارم درگیری را مورد اندازه گیری قرار می دهدو الزاما" جنبه خاص فرسودگی را نمی سنجد و لذا تكمیل این قسمت اختیاری است و بیشتر پژوهشهای بررسی شده كه محققین آن رابررسی نمودند با3 مولفه اول و شامل 22 سوال بود.

برای نمره گذاری مقیاس در هر سوال دو نمره برای فرد در نظر گرفته می شود(نمره فراوانی و نمره شدت) اگر آزمودنی در خانه هرگز علامت زده باشد هم در فراوانی و هم درشدت نمره صفر می گیرد. در غیر این صورت با توجه به علامتی كه در قسمت فراوانی به شدت گذاشته است، در فراوانی نمره صفر تاشش(از هرگز تا هر روز) و در شدت نمره 0 تا 7(از هرگز تا خیلی زیاد) كسب می كند.

وقتی نمرات در هر سوال مشخص شد، با جمع كردن نمرات می توان خرده آزمون های چهار گانه را محاسبه كرد. بنابراین برای هر خرده آزمون دو نمره محاسبه می شود.برای خرده آزمون خستگی عاطفی كل نمره فراوانی 54 و شدت 63 ، برای خرده آزمون عملكرد شخصی كل نمره فراوانی 48 وشدت 56 ، برای خرده آزمون درگیری كل نمره فراوانی 18 و شدت 21 ، برای خرده آزمون مسخ شخصیت كل نمره فراوانی 30 وشدت 35 است (روشن وآقایوسفی،1390).مجموع نمره های مربوط به سوالات هر یک از ابعاد فرسودگی شغلی جداگانه محاسبه می شود. در بعدخستگی هیجانی نمره های 27 یا بالاتر، بیانگر سطح بالای خستگی هیجانی می باشد؛ نمره زیر 16 نشانه خستگی متوسط می باشد. در بعد مسخ شخصیت نمرات 13 یا بیشترنشان دهنده سطح بالای مسخ شخصیت، نمره زیر 6 نشانه مسخ شخصیت کم و نمرات12-7 نشانه درجه متوسط مسخ شخصیت می باشند. در بعد کفایت شخصی نمره های 31 یاکمتر بیانگر سطح پایین کفایت شخصی، نمره بالای39-32 نشانه کفایت شخصی متوسط است.


[1] - emotional exhaustion

[2] - personal accomplishment

[3] - depersonalization

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

آموزش مهارت خودآگاهی و حل مساله

آموزش مهارت خودآگاهی و حل مساله

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

آموزش مهارت خودآگاهی و حل مساله
مشخصات « پکیج آموزش مهارت خودآگاهی و حل مسئله »
[جلسات: 10 جلسه
تعداد صفحات: 6 صفحه
نوع فایل: word

شرح حال جلسات آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مساله

جلسه اول

1-آشنایی اعضای جلسه با هم

2- آشنایی با نحوه انجام کار

عنوان جلسه:

معارفه شرح جلسه:

در این جلسه ابتدا به شرکت کنندگان خوش آمد گفته شد و سپس علت دعوت آنان به جلسه توضیح داده شد سپس از افراد خواسته شد که خودشان را معرفی کنند و توضیحاتی به شرح زیر در مورد چگونگی انجام کار داده شد.

و سپس پیش آزمون از هردو گروه کنترل و آزمایش گرفته شد و به گروه آزمایش در طی 6 جلسه به مدت یک ساعت ونیم مباحثی در مورد خوداگاهی و حل مساله و راه های مقابله با مشکلات آموزش ارائه شد.

قصد ما از این جلسات ارائه ی تمرینها وتکالیف درمورد شناخت نقاط ضعف و قوت خود و حل مشکلات زندگی بین زوجین وسپس راجع به نحوه ی مقابله با مشکلات بحث شد.

سرانجام خودآگاهی به شناخت فرد از نقاط ضعف و قوت رفتار خود و حل مساله به عنوان مهارتی که شما می توانید درهنگام برنامه ریزی برای برخورد با مشکلات زندگی از آن استفاده کنید تعریف شد.

استفاده از حل مساله موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود وقتی شما بدانید که از مهارتهای حل مساله خوبی برخوردارید احساس توانمندی وتسلط در شما تقویت می شود. ویژگی های افرادی که فاقد توانایی حل مساله ومشکلات خود هستند نظیر :

1. وجود مشکل را دلیل برضعف، بی کفایتی ،بی لیاقتی خود می دانند.

2. مسئولیت ایحاد مشکل را به گردن دیگران انداخته وبرای حل آن قدمی برنمی دارند.

3. به هنگام مواجهه با مشکل به جای اندیشیدن برای حل آن مدام خود یا دیگران را سرزنش می کنند و... در این جلسه مورد بحث قرار گرفت ودر پایان جلسه از افراد راجع به مطالب مطرح شده وتوقع آنها در مورد روند جلسه نظر خواهی شد.

تکلیف: به گذشته خود فکر کنید درخت توانمندی رسم کنید ونقاط ضعف و قوت رفتارتان را ارزیابی کنید و توضیح دهید از حقوق و مسئولیت خود آگاه هستید.

و سپس تا کنون برای حل مشکلات از چه راهکار هایی استفاده کرده اید و تصمیماتی را که در طول هفته گذشته برای حل مشکلات گرفته اید فهرست کنیدو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرشنامه آموزش راهبردهای فراشناختی TREE

پرشنامه آموزش راهبردهای فراشناختی TREE

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرشنامه آموزش راهبردهای فراشناختیTREE

پکیج آموزش راهبردهای فراشناختی tree: این پکیج در پنج مرحله و ده جلسه تنظیم شده است که برای انجام پژوهش ها و تحقیق های روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره مورد نیاز پژوهشگران و دانشجویان می باشد.

تعداد صفحه: 4 صفحه

نوع فایل: word کد prs002

برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق می شوند.

درختی را مجسم کنند که دارای تنه ی محکمی باشد. و به این تنه شاخه های محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشه ی محکمی داشته باشد.

سپس از آن ها خواسته می شود که جمله ی عنوان (موضوعی که مسئله آنهاست ومی خواهند در مورد آن با کمک راهبرد های فراشناختی به نتیجۀ مثبت برسند.) را بیان کنند، شبیه تنه ی درخت باشد.

و هر ایده ای که بیان می کنند به آن ضمیمه شود، دلایل قانع کننده ای که برای ایده های خود بیان می کنند، شبیه ریشه های درخت هستند و این مهم است.

این روش در چهار چوب خود نظم دهی است که مربی از خود آموزشی استفاده می کند که شامل خود اظهاری برای مثال (چه نیاز دارم انجام دهم؟)، (چگونه انجام دهم؟)، خود ارزیابی برای مثال ( چیزی که انجام دادم درست است؟) و خود تشویقی برای مثال (این دلیل خوبی است) می باشد.

همینطور استفاده از خود اظهاری مثبت یعنی نسبت دادن موقعیت در نوشتن و بررسی مسئله به کوشش در استفاده از راهبرد برای مثال: اگر من سخت کار کنم و مراحل راهبرد را خوب دنبال کنم، مسئله ام را به خوبی حل خواهم کرد و در کارم موفق شده و به نتیجۀ مثبتی خواهم رسید، و صحبت کردن دربارۀ را حل هایی که برای حل مئله اش در نظر گرفته ویا انجام داده است و مقایسه کردن روش جدید یاد گیری می تواند به او برای حل مسائل دیگر (توصیفی، تخیلی) کمک کند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه دستگاه اندازه گیری مختصات CMM

دانلود فایل ورد Word پروژه دستگاه اندازه گیری مختصات CMM

دسته بندی : عمران و نقشه کشی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 16.09 مگا بایت

تعداد صفحات : 143

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: تحقیق بررسی دستگاه اندازه گیری مختصات و کاربرد آن در فناوری نانو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات تحقیق: 143
بخشی از مقدمه:
امروزه ارقام حاصل از اندازه
[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات