پرسشنامه مسئولیت پذیری

پرسشنامه مسئولیت پذیری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 733 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مسئولیت پذیری

با فرمت ورد

در پژوهش حاضر جهت سنجش مسئولیت پذیری از مقیاس مسئولیت پذیری عبدل و ابراهیم (2002) استفاده شده است. بر مبنای اطلاعات حاصل از منابع مربوط به موضوع پرسشنامه ای مشتمل بر 12 سوال بر مبنای مقیاس لیکرت توسط عبدل و ابراهیم(2002) تهیه و تنظیم شد. شیوه نمره گذاری این پرسشنامه بصورت طیف لیکرت میباشد(هیچ وقت = 1 و تقریباً همیشه = 5). برای محاسبه امتیاز کلی پرسشنامه، امتیازات حاصل از تک تک سوالات را با هم جمع نموده و به عنوان امتیاز کلی آزمون در نظر گرفته می شود. بدیهی است این امتیاز بیانگر میزان بالا یا پایین بودن متغیر بر اساس نظر پاسخ دهنده بوده است. جهت بررسی روایی محتوا در پژوهشی که توسط عبدل و ابراهیم(2002) انجام شد، پرسشنامه در اختیار پنج نفر از متخصصان در این زمینه قرار داده شد و در رابطه با مواد و سوالات آن بحث شده و نظرات نهایی هر یک از ان ها در این پرسشنامه لحاظ شد تا در بر گیرنده مفهوم مسئولیت پذیری باشد. همچنین جهت تعیین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ و نرم افزار کامپیوتری SPSS استفاده شد که میزان آلفای کرونباخ 93/0 محاسبه شد که حاکی از پایایی بالای ابزار می باشد(عبدل و ابراهیم،2002).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه ادراک از خدا

پرسشنامه ادراک از خدا

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 16 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه ادراک از خدا

پرسشنامه سنجش ادراک از خدا که توسط بهرامعلی قنبری وسید محمد اشرف در ایران مورد ارزیابی قرار گرفت . یک آزمون 71 سوالی که دارای 6 زیر گروه بوده وپاسخ دهندگان پاسخهای خود را به صورت لیکرت چهارتایی ارائه می‌ دهند، زیر مقیاسهای این آزمون بدین شرح اند : حضور ،چالش ،پذیرش،خیر خواهی ،تاثیر ،مشیت گرچه دو زیر گروه آخر درظاهر در تضاد با یکدیگرند اما از نظر متخصصین براین است که این دو وضعیت بنیادی موازی ودر امتداد هم هستند وتقابلی بین آنها وجود ندارد. همچنین پایایی کلی آزمون 91/. گزارش شده که جهت سنجش آن از روشهای کرونباخ وتنصیف (دوروش اسپیرمن –براونوگاتمن )دونیم کردن استفاده شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی

پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی

این پرسشنامه توسط نجات وهمکاران بصورت فرم 26 سوالی در چهارحیطه و استانداردسازی شده است: 1- سلامت جسمانی،2- سلامت روان 3- روابط اجتماعی4- سلامت محیط، طراحی شده است.هر یک ازاین حیطه ها به ترتیب دارای 7، 6، 3 و 8 سوال می باشد.

پس از محاسبه های لازم در هر حیطه، نمرهای معادل 4-20 برای هرحیطه به تفکیک بدست آمده است، که 4 نشانه بدترین و 20 نشانه بهترین وضعیت حیطه موردنظر است.

روایی پرسشنامه کیفیت زندگی:

نجات و همکاران(1385)، جهت بدست آوردن روایی تفکیکی آزمون به منظورتشخیص تفاوت میانگین نمرات بیماران مزمن و افراد غیربیمار و سالم، پرسشنامه مذکور را بر روی 1167 نفر اجرا نموده است.

ماتریس همبستگی پیرسون حیطه ها با یکدیگر،به صورت زیر می باشد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه عملکرد شغلی (ارزیابی سرپرست)

پرسشنامه عملکرد شغلی (ارزیابی سرپرست)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 7 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه عملکرد شغلی (ارزیابی سرپرست)

این پرسشنامه از نسخه تدوین شده به وسیله موتوپدلوون اسکاتر[1] (1994)، به نقل از خاکسار (1386)، گرفته و دارای 6 سوال و سه زیرمقیاس عملکرد شغلی عمومی، عملکرد شغلی بین فردی و عملکرد شغلی فنی است و بر اساس مقیاس لیکرت پاسخ داده می شود. بدین صورت است که از فردسرپرست خواسته می شود تا میزان عملکرد فرد تحت سرپرستی خود را به صورت کلی در مقایسه با همکارانش ارزیابی نماید. پایایی پرسشنامه در حوزه های عمومی، 94/0 ، فنی 943/0 ، بین فردی 949/0 و کل 947/0 می باشد.


[1] Motowidlo&Vanscoller

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه شادمانی ذهنی PANAS

پرسشنامه شادمانی ذهنی PANAS

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 8 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه شادمانی ذهنی PANAS

از این مقیاس(واتسون[1]، کلارک[2] و تله‏گن[3]، 1988)برای اندازه‏گیری عاطفه مثبت‏ (AP) و عاطفه منفی‏ (AN) استفاده شده است. مؤلفین این مقیاس، جهت برآوردن نیاز به یک مقیاس پایا و معتبر، که هم خلاصه باشد و هم راحت قابل اجرا باشد، یک مقیاس 20 ماده‏ای با عنوان PANAS تدوین کردند. آزمودنی‏ها بر روی یک مقیاس 5 نقطه‏ای از 1(خیلی کم)تا 5 (خیلی زیاد)نشان می‏دهند که هر یک از 10 حالت عاطفی منفی و هر یک از 10 حالت عاطفی مثبت را به طور کلی چگونه احساس کرده‏اند. این آزمون و مبادرات به تعیین ضرایب آلفا و بازآزمایی آن گردید. ضرایب آلفا بر روی 30 آزمودنی برای عاطفه مثبت برابر 83/0 و برای عاطفه منفی برابر 82/0 حاصل شد. ضریب بازآزمایی در فاصله 6 هفته برای عاطفه مثبت برابر65/0 و برای عاطفه منفی برابر 68/0 حاصل شد (مظفری، 1382).

برای تعیین اعتبار خارجی آزمون اقدام تعیین همبستگی آن پرسشنامه افسردگی بک[4](IDB)، گردید. پرسشنامه افسردگی بک به طور وسیعی برای ارزیابی سطوح خفیف تا متوسط افسردگی مورد استفاده است و مطالعات زیادی از اعتبار آن در این مقوله حمایت کرده‏اند. آزمودنی‏ها روی این مقیاس نشان می‏دهند که هر علامت را در طی چند روز گذشته چگونه تجربه کرده‏اند. همبستگی بین عاطفه مثبت و مقیاس افسردگی بک بر روی 30 آزمودنی برابر 36/0- و بین عاطفه منفی و پرسشنامه افسردگی بک برابر 56/0 حاصل شد (مظفری، 1382).


[1] Watson

[2] Clark

[3] Tellegen

[4] Beck

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه‌ی بهزیستی روان‌شناختی ریف

پرسشنامه‌ی بهزیستی روان‌شناختی ریف

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 16 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه‌ی بهزیستی روان‌شناختی ریف

ابزارهای متعددی برای اندازه‌گیری متغیرها وجود دارد. رایج‌ترین ابزار تحقیق، پرسشنامه است. پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده‌های تحقیق است (سرمد و همکاران، 1385). پرسشنامه مجموعه­ای از سؤالات از قبل تدوین‌شده است که پاسخ‌دهندگان، پاسخ‌های خود را درون دامنه­ای از گزینه‌های معین انتخاب می­کنند (دانایی‌فرد و همکاران، 1388). تکمیل پرسشنامه می‌تواند از طریق مراجعه شخصی، پستی و یا تلفنی صورت پذیرد. پرسشنامه پژوهش حاضر با استفاده از پرسشنامه­های استانداردی که برای ارزیابی متغیرهای موردبررسی تدوین‌شده، تهیه گردیده است. چارچوب کلی پرسشنامه و سؤالات مربوط به هر متغیر و همچنین محققین مربوط در جدول (3–1) ارائه‌شده است:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه پردازش شناختی (CPI)

پرسشنامه پردازش شناختی (CPI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه پردازش شناختی (CPI)

پرسشنامه پردازش شناختی (CPI) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی[1] اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانش­آموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانش­آموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می­تواند پایایی افتراقی زیر گروه­های خاص اختلال یادگیری و ترویج درک واضح­تر اختلال یادگیری همراه با مداخلات آموزشی مناسب بدست بدهد. این پرسشنامه در یک فرآیند دو مرحله­ای استاندارد­ شده که بیش از یک سال به طول انجامیده است. مرحله اول فرایند، شامل توزیع فرم­های نمره دهی CPI به بیش از 5000 خانواده در منطقه برون شهری مینه­سوتا بود که حدودا 1000 نفر از والدین و دانش­آموزان فرم نمره­دهی را تکمیل کرده و برای تحلیل اطلاعات تحویل دادند. فاز دوم، شامل ارسال یک برنامه نمره­دهی CPI روی شبکه اینترنتی بود که هر شخص با اتصال به اینترنت مجاز به شرکت در فرآیند استاندارد سازی بود که جمع آوری داده­ها را از سراسر آمریکا آسان کرد. در نهایت هدف این ابزار آن بود که بتواند مکمل شیو­های استاندارد اندازه گیری و همچنین اطلاعات کمی باشد که والدین در مورد یادگیری فرزندان و مهارت شناختی و مهارت­های یادگیری آنان ارائه داده اند. مدل پردازش اطلاعات انتخاب شده برای CPIشامل 6 حوزه عمومی از پردازش شناختی است که هر کدام بر اساس نظریه­های پژوهشی یادگیری و شناخت می­باشند. این شش حوزه شامل پردازش بینایی (10 سوال)، پردازش شنوایی (10 سوال)، پردازش متوالی/منطقی (9 سوال)، پردازش مفهومی/انتزاعی (10 سوال)، سرعت پردازش (10 سوال) و توجه (9 سوال) می­باشد. این حوزه­های گسترده پردازش به دلیل حمایت قوی تاریخی و تجربی به همراه مفاهیم آموزشی مستقیم که هر یک ارائه می­دهند، انتخاب شده­اند. سنجش شنوایی و بینایی قدیمی­ترین و گسترده­ترین بخش­های حوزه­های تحقیق شده پردازش هستند. وقتی مفهوم اختلال یادگیری برای اولین بار مطرح شد، این دو بخش حوزه­های پردازش اولیه بوند. مقیاس­های هوشی مختلف از قبیل مقیاس وکسلر[2]، مک کارتی[3]، آزمون ترسیم یک داستان[4]، استنفورد-بینه[5] و غیره به تاکید بر این حوزه­های اولیه ادامه دادند. حوزه پردازش متوالی/ مفهومی که گاهی اوقات به عنوان پردازش متوالی/ همزمان یا پردازش متوالی/ جامع نامیده می­شود، سنجش آن به طور مستقیم از طریق تحقیقات عصب شناختی[6] گسترده تکامل یافته است. سرعت پردازش، یکی از حوزه­های پردازش شناختی اخیرا شناسایی شده که به خوبی از طریق پژوهش پشتیبانی شده است. سرعت واقعی انتقال عصبی اندازه گیری شده و همبستگی منفی آن با برخی از انواع مشکلات یادگیری (به عنوان مثال، سرعت پردازش کم برابر است با احتمال زیاد مشکلات یادگیری) مشخص شده است. حوزه عملکرد اجرایی[7]، با توجه به افزایش محبوبیت این ساختار شناختی در جوامع آموزشی و سلامت روانی[8] به نسخه پنجم CPI اضافه شده است. این حوزه اشاره به توانایی کلی برای مدیریت و یا نظارت بر تمام فرآیندهای مختلف شناختی و عاطفی دارد، این شامل شروع، برنامه­ریزی، سازماندهی، اجرای وظایف مختلف و همچنین توانایی کنار آمدن با تغییر و یا تنظیم پاسخ­های عاطفی است. افراد با مسائل مربوط به عملکرد اجرایی اغلب نیاز به ساختار بیرونی[9] (به عنوان مثال، لیست­ها، برنامه­ها و غیره) دارند و عموما به خوبی به افزایش ساختار و قابلیت پیش­بینی در زندگی خود پاسخ می­دهند. ضعف در این زمینه اغلب با اختلال نقص توجه[10] همراه است (کروز، 1999)



[1]. Differential

[2]. Wechsler

[3]. McCarthy

[4]. Draw A Story

[5]. Stanford Binet

[6]. Neuropsychological

[7]. Executive Functioning

[8]. Educational and Mental Health communities

[9]. Externalized Structure

[10]. Attention Deficit Disorder

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نمونه برگه ثبت داده ها روانشناسی

پرسشنامه نمونه برگه ثبت داده ها روانشناسی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نمونه برگه ثبت داده ها روانشناسی

نوع فایل:word

ابزار سنجش در این پژوهش برگه ثبت داده­ها می­باشد که از طریق مشاهده­ی دقیق و علمی پژوهشگر انجام شده است و همچنین از جداول و نمودارهایی که عملکرد آزمودنی را قبل از و بعد مداخلات نشان می­دهد. در این پژوهش آزماینده دو بعد از ابعاد مهارت­های ارتباطی را که کودکان درخودمانده در آنها دچار نقص می­باشند و در پژوهش­های شارلوپ، والش در سال 1986 و کانر در سال 1943 به آنها پرداخته شده است(شارلوپ[1]، 1986؛ ناینیان، 1388) را به صورت رفتارهای قابل مشاهده و اندازگیری تعریف می­کند و به ثبت هر یک از آنها می­پردازد.


[1]Sharlop

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه آموزش های مهارتی محصول محور

پرسشنامه آموزش های مهارتی محصول محور

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21 کیلو بایت

تعداد صفحات : 14

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه آموزش های مهارتی محصول محور
مشخصات « پرسشنامه آموزش های مهارتی محصول محور »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 34 سوالی

نوع فایل:word

ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ، دست ساز پژوهشگر است به این صورت که تمام مولفه ها وشاخص های آموزش های مهارتی محصول محور از طریق مطالعات کتابخانه ای جمع آوری شد و پس از تایید متخصصین (مدیران اجرایی ) و استاد راهنما و مشاور محترم به صورت پرسشنامه تدوین شد که از چهار بخش فرصت ، تهدید ، قوت و ضعف تشکیل شده است .از جمع 34 گویه ای این پرسشنامه 10 گویه به فرصت های محیطی ، 7 گویه به تهدیدات محیطی ، 9 گویه به نقاط قوت و 8 گویه به نقاط ضعف اختصاص یافته است .تعداد سوالات و ترتیب و ارتباط هریک از سوالات در جدول 3-1 آمده است .
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه آزمایه سنجش سوگیری پروب دات

پرسشنامه آزمایه سنجش سوگیری پروب دات

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 1.526 مگا بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود آزمایه سنجش سوگیری پروب دات
مشخصات « آزمایه سنجش سوگیری پروب دات »
تصاویر: دارد
نحوه اجرا: دارد
نوع فایل: word

این ابزار هم برای سنجش سوگیری توجه و هم برای اصلاح آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ابتدا یک علامت + در وسط صفحه جهت ثابت کردن محل توجه آزمودنی ظاهر داده می‌شوند.

50 % موارد پروب جانشین محرک خنثی شده و 50% موارد جانشین محرک مرتبط با موادمخدر می‌شود.

تکلیف آزمودنی این است که جهت پروب را به درستی مشخص کند.

اگر هنگامی که پروب جانشین محرک‌های مرتبط با موادمخدرشده زمان واکنش آزمودنی کمتر از حالت جانشینی پروب به جای محرک‌های خنثی باشد در این صورت می‌گوییم آزمودنی سوگیری توجه نسبت به محرک‌های مرتبط با موادمخدر داشته است.

اگر برعکس آن اتفاق بیفتد یعنی هنگامی که پروب جانشین محرک‌های خنثی شده زمان واکنش آزمودنی کمتر از حالت جانشینی پروب به جای محرک‌های مر تبط با موادمخدر باشد در این صورت می‌گوییم آزمودنی اجتناب توجه نسبت به محرک‌های مرتبط با موادمخدر داشته است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 صفحه بعد

دیگر امکانات