فرم كوتاه پرسشنامه طرحواره های یانگ (YSQ-SF)

فرم كوتاه پرسشنامه طرحواره های یانگ (YSQ-SF)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 20 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فرم كوتاه پرسشنامه طرحواره های یانگ (YSQ-SF)

نسخه اصلی پرسشنامه طرح واره ها (YSQ)، توسط یانگ برای اندازه گیری طرحواره های ناسازگار اولیه (1994) ساخته شده است. شكل كوتاه پرسشنامه طرحواره ها (YSQ-SF)برای اندازه گیری 15 طرحواره ناسازگار اولیه (یانگ،1998) بر اساس فرم اصلی ساخته شد. این طرحواره­ها عبارتند از: محرومیت هیجانی، طرد/ بی ثباتی، بی اعتمادی / بدرفتاری، انزوای اجتماعی / بیگانگی، نقص/ شرم ، شکست ، وابستگی/بی کفایتی، آسیب­پذیری نسبت به بیماری ، خود تحول­نایافته / گرفتار ، اطاعت، فداکاری، بازداری هیجانی، معیارهای سرسختانه/ بیش انتقادی، استحقاق / بزرگ منشی و خودکنترلی ناکافی. هر پرسش بر یک مقیاس 6 درجه ای نمره گذاری میشود ( 1برای کاملا نادرست و 6 برای کاملا درست) در این پرسشنامه هر 5 پرسش یک طرحواره را می­سنجد. پایایی و روایی این ابزار در پژوهش­های متعددی به اثبات رسیده است ( بارانف و تیان[1] ، 2007 ). هنجاریابی این پرسشنامه در ایران توسط آهی( 1384 ) در دانشگاههای تهران انجام گرفته است . همسانی درونی با استفاده از آلفای کرونباخ در جمعیت مؤنث 97% و در جمعیت مذکر 98% بدست آمده است.در پژوهش حاضر الفای بدست آمده 96/0 است. آلفای مربوط به طرحواره ها در این مطالعه به شرح زیر است:


[1] . Baranoff & Tian

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تدریس اثربخش

پرسشنامه تدریس اثربخش

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 39 کیلو بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تدریس اثربخش

مشخصات « پرسشنامه تدریس اثربخش»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منابع: دارد
تعداد سوال: 34 سوالی
نوع فایل:word
در پژوهش حاضر یک پرسشنامه استاندارد که اثربخشی تدریس معلم را می‌سنجد براساس طیف لیکرت 5 گزینه‌ای (5 خیلی خوب، 4 خوب، 3 متوسط، 2 ضعیف و 1 خیلی ضعیف) تهیه و تنظیم گردیده است. این پرسشنامه دارای 34 سؤال هست که جهت سنجش اثربخشی تدریس از دیدگاه معلمان و دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ایلام به کار گرفته‌شده است؛ که دارای 8 زیر مقیاس هست عبارت‌اند از: هوشمندی، پاسخ‌دهی، انگیزه، تعهد برای تدریس، مکالمه مؤثر، نگرانی برای پیشرفت، کمک هدفمند و آموزش غیررسمی. این پرسشنامه توسط بالا چاندران و وادایا گام در دانشگاه مدرس هندوستان ساخته‌شده است. در جدول (3-2) نام نویسندگانی که شاخص‌ها سؤالات مربوط به هر مقیاس از آن‌ها دریافت گردیده، ذکرشده است.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نظام ارزشی شوارتز

پرسشنامه نظام ارزشی شوارتز

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس ارزشی شوارتز
مشخصات « پرسشنامه نظام ارزشی شوارتز»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 57 سوالی

نوع فایل: word

ابزار مورد استفاده در این پژوهش زمینه یابی ارزش های شوارتز بود.

شوارتز بر اساس پیمایش ارزشی راکیچ زمینه یابی بررسی ارزشهای خود را (svs) ساخت. پرسشنامه شوارتز مشتمل بر 57 ارزش است که شامل 30 ارزش غایی و 27 ارزش ابزاری هستند (دلخموش، 1386).

روایی این پرسشنامه در 52 کشور مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله این کشورها می توان به امریکا، سوئیس، کره تایوان، فنلاند، هلند، لهستان، اسلوونی، سوئد، اسپانیا، آلمان، روسیه، کانادا، اوگاندا و انگلستان اشاره کرد. در خصوص پایایی این آزمون که توسط (شوارتز 2004) در شش کشور اجرا گردید آلفای به دست آمده در خرده مقیاس های خیرخواهی، سنت گرایی، همنوایی، امنیت، قدرت، برانگیختگی، لذت گرایی، موفقیت، خوداتکایی و جهان گرایی به ترتیب 61/0، 37/0، 48/0، 64/0، 50/0، 76/0، 79/0، 52/0، 53/0، 57/0 بود. پایایی این پرسشنامه در پژوهش که توسط دلخموش و احمدی، 1381 در یک نمونه (مشتمل بر 120 دانشجوی دختر و پسر) از طریق روش بازآزمون به فاصله 2 هفته صورت پذیرفت مورد تایید قرار گرفت. ضرایب به دست آمده حاکی از قابلیت پایایی و اعتبار شایان توجه ریخت های ارزشی بوده است. پایایی پرسشنامه مذکور در این پژوهش با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه شد که این مقدار برابر 963/0 می‌باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005)

پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005)

كلب برای سنجش سبك‌های یادگیری، پرسشنامه‌ی سبك های یادگیری را تدوین كرده است. این پرسشنامه دوازده سؤال دارد و برای هر یك از سؤال‌ها 4 پاسخ‌ پیشنهاد می‌دهد. پاسخ‌های پیشنهادی را باید از نمره‌ی 1 تا 4 رتبه‌بندی كنید. با جمع امتیاز هر یك از این 4 گزینه در 12 جمله‌ی پرسشنامه ( یعنی امتیاز گزینه های هم شماره در 12 سئوال را باهم جمع کنیم) چهار نمره به دست می‌آید كه شیوه‌های یادگیری فرد را نشان می‌دهند.

این ابزار آزمودنی ها را بر اساس الگوییادگیری کلب که مشاهده تاملی در مقابل آزمایشگری فعال و تجربه عینی در مقابل مفهوم سازی انتزاعی، در یکی از چهار سبک یادگیری همگرا، واگرا، جذب کننده، و انطباق یابنده طبقه بندی می نماید.در این ابزار سوالهای شماره 1تا6 تجربه عینی و مفهوم سازی انتزاعی و سوال های شماره 7تا 12 مشاهده تاملی و آزمایشگری فعال را می سنجد.

برای تعیین اعتبار ابزار، از روش اعتبار محتوا و به منظور پایایی ابزار به روش آزمون مجدد با فاصله ده روز با اجرا بر روی تعدادی از نمونه ها ضریب توافق محاسبه گردید که نمره 80/0 برای این ضریب به دست آمد ( به نقل از رنجبر و اسماعیلی، 1386).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه راهبردها حل مسئله كسیدی و لانگ( 1996)

پرسشنامه راهبردها حل مسئله كسیدی و لانگ( 1996)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه راهبردها حل مسئله كسیدی و لانگ( 1996)

مشخصات « پرسشنامه شیوه های حل مسئله کسیدی و لانگ»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 24 سوالی

نوع فایل: word

الف- توصیف آزمون:

این مقیاس توسط كسیدی و لانگ[1] (1996) در طی دو مطالعه ساخته شد و دارای 24 پرسش است كه شش عامل را می­سنجد. هر كدام از عوامل در برگیرنده چهارآیتم می­باشد. این عوامل عبارتند از:

1- راهبرد خلاقیت 2- اعتماد در حل­مسئله 3- راهبرد گرایش 4 - درماندگی 5- مهارگری در حل­مسئله 6- راهبرد اجتناب (محمدی و صاحبی، 1380).

راهبرد خلاقیت: نشان­دهنده برنامه­ریزی و در نظر گرفتن راه حل­های متنوع بر حسب موقعیت مسئله­زااست.

اعتماد در حل­مسئله: بیانگر اعتقاد در توانایی فرد برای حل مشكلات است.

راهبرد گرایش: نگرش مثبت به مشكلات و تمایل به مقابله رودررو با آنها را نشان می­دهد.

عامل درماندگی: بیانگر بی یاوری فرد در موقعیت­های مسئله­زاست.

عامل مهارگری: بعد كنترل بیرونی- درونی را در موقعیت­های مسئله­زا منعكس می­كند.

راهبرد اجتناب: تمایل برای رد شدن از كنار مشكلات به جای مقابله رودررو با آنها را نشان می­دهد.

سه عامل راهبرد خلاقیت، اعتماد و گرایش الگوی مسئله­گشایی انطباقی یا راهبرد حل­مسئله سازنده و سه عامل درماندگی، كنترل یا مهارگری و اجتناب راهبرد حل­مسئله غیرانطباقی یا ناسازگارانه را می­سنجد.

ب- شیوه نمره­گذاری:

پرسش­های این مقیاس با گزینه­های ((بله)) ((خیر)) و ((نمی دانم)) پاسخ داده می­شوند. آزمودنی در برابر هر پرسش كه شیوه واكنش وی را در برابر مسائل و موقعیت­های خاص بیان می­كند، موافقت یا مخالفت خود را نشان می­دهد و اگر بین آن دو مردد بود می­تواند گزینه نمی­دانم را برگزیند. در نمره­گذاری این آزمون برای گزینه بله نمره یك گزینه خیر نمره صفر و گزینه نمی­دانم نیز نمره صفر تعلق می­گیرد. این پرسشنامه دارای 24 عبارت می­باشد كه چهار عبارت آن راهبرد درماندگی (عبارت­های شماره 1 تا 4)، چهار عبارت آن راهبرد مهارگری (عبارت­های شماره 5 تا 8)، چهار عبارت آن راهبرد خلاقیت (عبارت­های شماره 9 تا 12)، و چهار عبارت آن راهبرد اعتماد (عبارت­های شماره 13 تا 16)، چهار عبارت دیگر آن راهبرد اجتناب (عبارت­های شماره 17 تا 20) و در نهایت چهار عبارت باقیمانده راهبرد گرایش (عبارت­های شماره 21 تا 24) را مشخص می­كند.

ج- اعتبار آزمون حل­مسئله:

سازگاری درونی عوامل درماندگی، مهارگری، اجتناب، اعتماد، گرایش و خلاقیت به ترتیب شامل 86/0، 66/0، 71/0، 52/0 و 65/0 می­باشد (كسیدی و برناید، ‌1996).

پایایی این آزمون در مطالعه دیگری توسط مظاهری فشنگ (1380؛ به نقل از صابر، 1390) از طریق آزمون- پس­آزمون (پس از یك هفته) معادل 89/0 گزارش شده است. محمدی و صاحبی (1380) پایایی این مقیاس را از راه همسانی درونی (آلفای كرونباخ) برابر با 60/0 گزارش كردند. در بررسی باباپور و همکاران (1382) این ضریب برابر با 77/0 گزارش شده است.

د- روایی آزمون حل­مسئله:

مقیاس راهبردهای حل­مسئله توسط محمدی شده و مورد بررسی قرار گرفته است و ویژگی­های روان سنجی آن در دو پژوهش جداگانه توسط محمدی (1377 به نقل از صابر، 1390) و عبدی (1380) مشخص شده و نتایج آن به طور كامل در جدول (3-1) آمده است.


[1].Cassidy & Long

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استاندارد تعصب محقق ساخته

پرسشنامه استاندارد تعصب محقق ساخته

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 24 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه استاندارد تعصب محقق ساخته

پرسش نامه ی حاضر جهت سنجش میزان تعصب طراحی گردیده است .با توجه به اینکه در پرسشنامه ی حاضر نیازی به ذکر نام نیست نتایج حاصل از آن فقط جهت سنجش رابطه ی آن با مولفه های پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد و تحت هیچ شرایطی در اختیار اشخاص دیگر قرار نمی گیرد . دقت و صداقت از وظایف اخلاقی آزمودنی در پاسخگویی به گویه هاست لذا خواهشمندم با دقت و صداقت به گویه ها پاسخ دهید. علاوه براین،این پرسشنامه دارای مولفه های دروغ سنجی می باشد لذا تلاش برای نشان دادن جلوه ی خوب از خود بی ثمر و منجر به تکرار آزمون و دوباره کاری خواهد شد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نگرش سنج مذهبی آلپورت

پرسشنامه نگرش سنج مذهبی آلپورت

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نگرش سنج مذهبی آلپورت

آزمودنی گرامی هر اندازه هم که به عنوان یک جامعه پیشرفت کنیم، از شر تعصبات نجات پیدا نمی کنیم. هادلی کانتریل و گوردون آلپورت، پژوهشگران روان شناسی دانشگاه هاروارد، در زمینه تعصب و تاثیر آن بر رفتار اشخاص بررسی های متعددی انجام دادندبا توجه به یافته های این دو روان شناس ، بسیاری از رفتارهای ما تحت تاثیر تعصبات مختلف صورت می گیرد، هرچند ممکن است از اعمال و رفتار خود و درد و تالمی که ایجاد می کند اطلاع نداشته باشیم

آیا بدون اینکه متوجه باشید تعصباتی دارید؟ پرسشنامه زیر این موضوع را به طرز بهتری توضیح می دهد لطفا به جملات زیر پاسخ دهید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه حمایت اجتماعی

پرسشنامه حمایت اجتماعی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 8 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه حمایت اجتماعی

مقیاس حمایت اجتماعی در سال1991 توسط شربورن و استووارت به منظور استفاده در زمینه یابی پیامدهای پزشکی ساخته شد و پس از آن در پژوهش های دیگری از آن استفاده شده است.این آزمون که میزان حمایت اجتماعی دریافت شده توسط آزمودنی را می سنجد ،دارای 19 عبارت و9 زیر مقیاس است.این زیر مقیاس ها عبارتند از:حمایت ملموس،که کمک مادی ورفتاری را می سنجد ،حمایت هیجانی ،که عاطفه مثبت ،همدردی وتشویق به بیان احساسات را مورد ارزیابی قرار می دهد،اطلاع رسانی ، که راهنمایی ،اطلاع رسانی یا دادن بازخورد را می سنجد،مهربانی ، که ابراز عشق وعلاقه را می سنجد وتعامل اجتماعی مثبت،که وجود افرادی برای پرداختن به فعالیت های تفریحی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

پایایی:

پایایی زیر مقیاس های ای آزمون با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ در دامنه ای از 74/0 تا 93/0 گزارش شده است.(شربورن و استووارت،1991)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس هوش هیجانی شاته

پرسشنامه مقیاس هوش هیجانی شاته

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 42 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس هوش هیجانی شاته

برای اندازه گیری هوش هیجانی ،از مقیاس هوش هیجانی شاته و همکاران(1998) استفاده خواهد شد.این مقیاس شامل 33 سوال است که بر اساس مدل سالوی ومایر (1990،1997) ساخته شده است .سوال های آزمون در سه مقوله تنظیم هیجان ها ،به کار گیری هیجان ها و ارزیابی هیجان ها بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت از نمره یک(کاملاً مخالف) تا نمره پنج(کاملاً موافق) سنجیده می شوند.

پایایی:

شاته وهمکاران (1998)، ضریب پایایی باز آزمایی این مقیاس را در مورد یک نمونه 28 نفری از دانشجویان به فاصله دو هفته 78/0 گزارش کرده اند. آستین ،ساکلوفیسک، هانگ و مکینی[1] (2004) همسانی درونی سوال های این مقیاس را بر حسب ضریب آلفای کرونباخ از 84/0 تا 90/0 بدست آوردند.روایی مقیاس هوش هیجانی نیز از طریق سنجش همبستگی آن با سازه های مرتبط کافی گزارش شد.(آستین و همکاران ،2004، شاته و همکاران،1998). بشارت (1384) در فرم فارسی این مقیاس آلفای کرونباخ پرسش های ضریب های همبستگی بین 42 نفر از نمونه مذکور را در دو نوبت با فاصله دو هفته 83/0 محاسبه کرد که نشانه پایایی باز آزمایی رضایت بخش مقیاس بود (بشارت، 1384).


[1] Astin,Saclofisk,hong &Mcini

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه جهت گیری هدف الیوت و مک گریگور

پرسشنامه جهت گیری هدف الیوت و مک گریگور

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 741 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه جهت گیری هدف الیوت و مک گریگور

مشخصات « پرسشنامه جهت گیری هدف الیوت و مک گریگور »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 13 سوالی

نوع فایل: word

گویه های پرسشنامه جهت گزینی هدف از وندی ویل( ١٩٩٧ ) و الیوت و مك گریگور ( ٢٠٠١ ) اقتباس شده است. این پرسشنامه چهار عامل-جهت گیری یادگیری، عملكرد-گرایشی، عملكرد-گریزی و بلاتكلیفی در جهت گیری هدف را ارزیابی می كند. جهت گیری یادگیری (مثل: از تكالیف دشوار لذّت می برم، زیرا می خواهم موضوع های جدید یاد بگیرم) به عنوان گرایش برای رشد خود به وسیلة اكتساب مهارتهای جدید، تبحریابی در موقعیتهای جدید و پیشرفت شایستگی های فردی تعریف می شود(گویه های ٢،٣،٧،١٢،١٩) جهت گیری عملكرد گرایشی( مثل: برای من مهم است كه در مقایسه با، دیگران دركلاس، كارهای خود را بهتر انجام دهم) تأكید بر كسب شایستگی و تأیید در نزد دیگران دارد(گویه های، ٦،١٤،١٧،٢٠،1) كسب قضاوت مطلوب دیگران نسبت به شخص ، زیربنای مهم این نوع جهت گیری است و جهت گیری عملكرد گریزی(مثل: ترجیح می دهم از موقعیت های كلاسی كه در آنها ممكن است عملكردی ضعیف داشته باشم دوری جویم) تأكید بر دوری جویی و اجتناب از ناشایستگی در نزد دیگران دارد(گویه های ٤،١٠،١١،١٣،١٥ ) افراد دارای این جهت گیری از قضاوت نامطلوب دیگران گریزان هستند. بلاتكلیفی در جهت گیری هدف(مثل: در انتخاب هدفم از درس خواندن دچار تردید و سردرگمی شده ام) به شك و تردیدها، ابهامات و دودلی های فراگیران نسبت به ارزش فعالیت و تكلیف در موقعیت های آموزشی اشاره می كند (گویه های ٥،٨،٩،١٦،١٨). نمره گذاری پرسشنامه به شکل مقیاس لیکرت و از صفر تا 4 نمره دریافت می نماید. برای تعیین روایی سازه این ابزار از تحلیل عاملی به روش مؤلفه های اصلی همراه با چرخش واریماكس استفاده شده است. در تحلیل داده های پرسشنامه جهت گیری هدف در این مطالعه مقدار ضریب KMO (شاخص کفایت نمونه گیری) و آزمون كرویت بارتلت نشان از وجود شواهد كافی برای اجرای روش تحلیل عاملی دارد(الیوت و چرچ، ١٩٩٧ ، الیوت و مك گریگور، ٢٠٠١ ).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات