پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی

پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

ابزار پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی

این پرسشنامه در دانشگاه شانکار توسط سین هاوسینک درسال 1993ساخته و هنجاریابی شده است (به نقل از فولادی، 1383). این آزمون با این هدف ساخته شد تا نوجوانان 14 تا 18ساله را از جهت سازگاری مطلوب و نامطلوب در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی از یکدیگر تشخیص دهد. این پرسشنامه شامل 60 گویه (در هر حوزه 20 گویه) است و به صورت بلی – خیر پاسخ داده می شود. در نمره گذاری به پاسخ های بلی نمره صفر تعلق می گیرد که بیانگر سازگاری بالاست و به پاسخ های خیر نمره یک داده می شود که بیانگر سازگاری خیلی ضعیف است.

برخی گویه ها به طور معکوس نمره گذاری می‌شوند.

پرسشنامه اولیه دارای 100 سوال بوده است. سین هاوسینگ (1993)، پس ازبررسی های مختلفی که برروی نمونه های تصادفی مرکب از 1950 نفر از دانش آموزان کلاس های اول تا سوم دبیرستان انجام دادند، 60 سوال را انتخاب نمودند. ضریب پایایی تنصیف برابر 95/0، بازآزمایی معادل 93/0 و 94/0 گزارش شده است (به نقل از فولادی، 1383). در پژوهش حاضر پایایی این پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ برابر با 84/0 محاسبه شد.

پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی

پرسشنامه زیر شامل تعدادی سوال درباره مسایل مربوط به مدرسه شماست . لطفا سوالها را به دقت بخوانید اگر جواب شما به سوالی (بلی) است درپاسخنامه ودرجلوی همان شماره علامت ضربدر بزنید واگر (نه) است زیر خانه( نه ) علامت بزنید. بخاطر داشته باشید كه جوابهای شما محرمانه خواهد ماند .بنابراین بدون شك وتردید جواب واقعی وصحیح رابدهید.دراین ازمون زمان نامحدوداست ولی سعی كنیددراسرع وقت پاسخ دهید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:23 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه عملکرد خانواده(FAD)

پرسشنامه عملکرد خانواده(FAD)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه عملکرد خانواده(FAD)

این مقیاس توسط اپشتاین، لارنس، بالدوین و بیشاب[1] در سال 1980 تهیه شده است و هدف آن سنجیدن عملكرد خانواده بر اساس الگوی مك مستر است. این الگو خصوصیا ت ساختاری، شغلی و تعاملی خانواده را معین می سازد و شش بعد از عملكرد خانواده را مشخص می كند. همچنین توانایی خانواده در سازش با حوزه ی وظایف خانوادگی را بر روی یك مقیاس چهار درجه ای كیلرت به صورت كاملاً موافقم(1)، موافقم(2)، مخالفم (3) و كاملاً مخالفم(4) مشخص می نماید. برای نمره گذاری FAD تمام پاسخ ها از 1 تا 4 كد گذاری می شوند، نمره ی بالاتر نشانگر كاركرد نا سالم است برای بدست آوردن نمره هر مقیاس، متوسط نمرات مواد آن مقیاس محاسبه می شود سپس نمرات مواد هر خرده مقیاس با هم جمع شده و بر تعداد مواد آن مقیاس تقسیم می شود. بنابراین نمره ی هر مقیاس بین 1 (سالم) تا 4 ( ناسالم) خواهد بود اگر 40 درصد از مواد یك مقیاس پر نشده باشد نمره ی مقیاس محاسبه نخواهد شد.

ابعاد مقیاس سنجش عملكرد خانواده

- حل مشكل

عبارت است از توانایی خانواده برای حل مسئله به گونه ای كه تعاملات موثر خانواده استمرار یابد. سؤالاتی كه خرده مقیاس حل مشكل را در تست ابزار سنجش خانواده اندازه می گیرند، عبارتند از: 2، 12، 24، 38، 50، 60، كه در كل 6 سؤال است.

- نقش ها

عبارت است از الگوهای تكراری از رفتار ها كه افراد به وسیله آنها كنش های خانواده را تحقق می بخشند. سؤالاتی كه خرده مقیاس نقش ها را در تست ابزار سنجش خانواده اندازه می گیرند، عبارتند از : 4، 10، 15، 23، 30، 34، 40، 45، 53، كه در كل 9 سؤال است.

- همراهی عاطفی

به درجه و كیفیت علاقه و نگرانی اعضای خانواده نسبت به هم گفته می شود سؤالاتی كه خرده مقیاس همراهی عاطفی را در تست ابزار سنجش خانواده اندازه می گیرند. عبارت اند از: 5، 9، 19، 28، 35، 39، 49، 57، و در كل 8 سؤال است.

- ارتباط

یعنی خانواده چگونه اطلاعات را مبادله میكند پژوهشگران و نویسندگان ارتباط را به دو بخش كلامی و غیر كلامی تقسیم كرده اند. سؤالاتی كه خرده مقیاس ارتباط را در تست ابزار سنجش خانواده اندازه می‌گیرد عبارت اند از 3، 14، 18، 29، 43، 52، 59، و در كل 7 سؤال است.


[1] - Epshtain, Larsen, Baldwin and Beishab

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:23 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ (AISS)

پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ (AISS)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ (AISS)

این پرسشنامه در صدد است تا دانش آموزان دبیرستانی (گروه سنی 14 تا 18 ساله) با سازگاری خوب را از دانش آموزانی با سازگاری ضعیف در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی جدا سازد. فرم نهایی این پرسشنامه 60 سوال می باشد (برای هر حوزه 20 سوال). حوزه های مورد بررسی عبارتند از:

1- سازگاری عاطفی: نمره بالا نشان دهنده بی ثباتی عاطفی و نمره پایین، نشانگر ثبات عاطفی است.

2- سازگار ی اجتماعی: نمره بالا بیانگر سلطه پذیری و عقب ماندگی و نمرات پایین نشان دهنده پرخاشگری است.

3- سازگاری آموزشی: نمرات بالا نشان دهنده وضعیت درسی و تحصیلی ضعیف و نمرات پایین مخصوص علاقه مندی به تحصیل و مدرسه است.

درپژوهش حاضر فقط از 20سؤال حوزه سازگاری اجتماعی استفاده شده است به دلیل اینکه حوزه های دیگر موردنیاز این تحقیق نبوده است .

روش نمره گذاری پرسشنامه

پرسشنامه به صورت دستی قابل نمره گذاری است. برای پاسخ هایی که نشانگر سازگاری است، نمره صفر داده می شود و در غیر این صورت، 1 منظور می شود. جدول پایین پاسخ کلیدی را که نشانگر فقدان سازگاری است، نشان می دهد. پرسشنامه سازگاری با هدف مشاوره دانش آموزان دبیرستانی گروه سنی 14 تا 18 سال طراحی شده است. نمره کل پرسشنامه بیانگر سازگاری اجتماعی فرد است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی

پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی

پرسشنامه بهره­وری نیروی انسانی: این پرسشنامه شامل 9 مولفه به شرح جدول زیر می­باشد:

مولفه

شماره سوالات

توان

1، 3، 5، 6

شناخت شغل

7، 8، 9، 10

حمایت شغل

12، 14، 15، 16، 17، 18

انگیزش

19، 20، 22

بازخورد عملکرد

23، 24، 25، 26، 27، 28، 29

اعتبار تصمیمات

11، 21، 30

سازگاری کارکنان با عوامل طبیعی

13، 31، 32، 33

مشارکت

34، 35، 36، 37، 38

آموزش

2 ، 4، 39، 40، 41

و در مجموع شامل 41 ماده می­باشد که هر ماده شامل مقیاس لیکرت از خیلی زیاد تا خیلی کم می­باشد.

سنجش روایی و پایایی: روایی و پایایی این پرسشنامه توسط حسنعلی جاهد (1385) سنجیده شده است که برای سنجش روایی از روش بازآزمایی استفاده شده و برای سنجش پایایی آزمون به روش آلفای کرونباخ و با استفاده از نرم افزارspss ، ضریب پایایی به میزان 87/0 به دست آمده است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

که توسطرندسیپدر سال 1979 ابداع گردیده است. این پرسشنامه دارای 50 پرسش است که بر اساس یک طیف لیکرت پنج درجه­ای (کاملاً موافقم: 5، موافقم: 4، بی­نظم: 3، مخالفم:2، کاملاً مخالفم:1) درجه­بندی شده است. و میزان خلاقیت فرد در سازمان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

گزینه‌های انتخابی افراد به صورت زیر امتیازبندی شده و سپس جمع امتیازات محاسبه می­شو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر

پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر

پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر1 در سال ١٩٩٠ و در ساختمان روان شناسی دانشگاه منچستر، به وسیله ریسن و همكارانش تنظیم و تدوین شد. این مقیاس، در كشورهای مختلفی مانند انگلستان، استرالیا، چین و فنلاند اجرا و اعتباریابی شده است و بر این ایده اساسی قرار دارد كه خطاها و تخلفات، دارای علل روان شناختی و شیوه های اصلاح متفاوتی هستند و باید بین آنها تمایز قائل شد(به نقل از عریضی و حقایق، 1388).

اینك پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر به ابزاری رایج در اندازه گیری رفتارهای رانندگی تبدیل شده است (دیوی و همكاران، ٢٠٠٧). این پرسشنامه شامل ٥٠ سؤال است كه در یك طیف لیكرتی ٠ تا ٥ درجه بندی می شود(هرگز= ٠، به ندرت = ١، گاهگاهی = ٢، بیشتر اوقات= ٣، به طور مكرر = ٤ و همیشه = ٥). سؤالات در دو جنبه با یكدیگر فرق دارند؛ یكی در نوع رفتار و دیگری در میزان خطری كه آن رفتار برای دیگر رانندگان دارد. رفتار های ناهنجار شامل ٤ دسته بودند: خطاهای سهوی، اشتباهات، تخلفات عمدی و تخلفات غیرعمدی.

هر کدام از عامل های پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر ، از ماده های زیر تشکیل شده اند:

1- لغزش ها: سوالات 1-3-6-8-9-10-13-14-15-17-20-13-24-25-30-32-38-41-42-45 و 46 .

2- تخلفات عمدی: سوالات 4-7-16-18-19-21-26-27-29-35-36-39-40-43-44-47 و 48.

3- اشتباهات: سوالات 5-11-12-31-33-34-37-49 و 50 .

4-تخلفات غیر عمدی: سوالات2 – 22 و 28. (عریضی و حقایق، 1388).

همچنین لازم به ذکر است که مجموع نمرات ماده های 4 عامل خطاهای سهوی، اشتباهات، تخلفات عمدی و تخلفات غیرعمدی در این پرسشنامه روی هم رفته یک نمره کلی را بدست می دهند که معرف رفتار رانندگی رانندگان می باشد. و هرچه نمره کلی رفتار رانندگی بالا باشد بیان کننده این موضوع است که راننده خطاها، اشتباهات و تخلفات بالایی را مرتکب شده است و زمانیکه نمره کلی رفتار رانندگی پایین باشد بیان کننده این مطلب است که راننده به مقررات احترام می گذارد و خطاها، اشتباهات و تخلفات کمتری را مرتکب شده است.


1 -Manchester Driving Behavior Questionnaire

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه هوش هیجانی گریوز و برادبری

پرسشنامه هوش هیجانی گریوز و برادبری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه هوش هیجانی گریوز و برادبری

آزمون هوش هیجانی مورد استفاده در این تحقیق توسط برادبری و گریوز (2004) ساخته شده است و توسط گنجی (1384) و اعتباریابی شده است. این آزمون شامل 28 ماده است كه بر اساس مقیاس 6 درجه ای لیكرت نمره گذاری می شود، و چهار مولفه خود آگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت رابطه را می سنجد و یك نمره كلی هوش هیجانی نیز به دست می دهد. نمره بالاتر از 80 نشان دهنده هوش هیجانی بالا و نمره پایین تر از 60 نشان دهنده هوش هیجانی پایین است.

هر کدام از مولفه های پرسشنامه هوش هیجانی گریوز و برادبری، از ماده های زیر تشکیل شده اند:

1- مولفه خود آگاهی1: سوالات شماره 1-2-3-4-5- و 6 .

2- مولفه خود مدیریتی2: سوالات شماره 7-8-9-10-11-12-13-14- و 15 .

1- مولفه آگاهی اجتماعی3: سوالات شماره 16-17-18-19 و 20 .

1- مولفه مدیریت رابطه4: سوالات شماره 21-22-23-24-25-26-27- و 28 .

روایی و پایایی آزمون:

الف) روایی:

برای تعیین روایی، این آزمون به همراه آزمون هوش هیجانی بار- ان در یك گروه 97 نفری اجرا شد كه ضریب همبستگی در سطح 99/0 معنی دار بود(گنجی، 1384).

ب) پایایی:

در بررسی گنجی (1384) ضرایب پایایی مولفه های هوش هیجانی به ترتیب برابر با 73/0، 78/0 ، 76/ 0 و 76/ 0 بود. به علاوه آزمون در گروه 284 نفری دیگر ( 115 پسر، 139 دختر) فقط یكبار اجرا شد و ضریب پایایی آن با استفاده از آلفای كرونباخ 88/0 بود.

در پژوهش حاضر نیز پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 88/0 بدست آمد که نشاندهنده پایایی بالای آزمون می باشد.


1- consciousness

2- self-management

3 - Social Awareness

4 - Relationship Management

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه ویژگی های شخصیت

پرسشنامه ویژگی های شخصیت

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 15 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه ویژگی های شخصیت

پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نخستین بار برای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی افراد سالم ساخته شد و هنجار اصلی آن نیز بر روی نمونه‌هایی از افراد بهنجار تهیه گردید (كاستا و مك‌ری، 1985). اما پژوهش‌های بعدی نشان داد كه این آزمون می‌تواند در موارد دیگری از جمله مشاوره و بررسی وضعیت روانی نیز كاربرد داشته باشد (فاگان1 و همكاران، 1991، میلر2 ، 1991؛ موتن3، 1991؛ حق‌شناس، 1378).

آزمون پنج عاملی شخصیت فرم تجدید نظر شده نیز توسط گروسی (1380) در ایران به زبان فارسی و بر روی دانشجویان ایرانی هنجاریابی شده است و یکی از پرسشنامه های شخصیتی است که بر اساس تحلیل عوامل ساخته شده و از جدید ترین آزمون ها در این زمینه می باشد. این پرسشنامه پنج عامل اصلی شخصیت و شش خصوصیت در هر عامل را می سنجد. این دو جنبه یعنی پنج عامل اصلی و سی رویه آن ارزیابی جامعی از شخصیت بزرگسال ارایه می دهد .

فرم کوتاه این پرسشنامه فرم دیگری به نام نئو یک پرسشنامه 60 سؤالی است و برای ارزیابی پنج عامل اصلی شخصیت(عصبیت، برونگرایی، پذیرش، توافق و وظیفه شناسی) به کار می رود.

سئوالات این مقیاس بر روی طیف لیکرت پنج بخشی از یک تا پنج نمره گذاری می شود و هر عامل با داشتن دوازده ماده نمره ای از یک تا 60 دارد(گروسی و همکاران، 1385).

در این پرسشنامه سؤالات(1-3-9-12-14-15-16-17-18-20-23-24-27-29-30-33-38-43-45-46-48-52-54-55-57-59 ) به شکل معکوس نمره گذاری می شود.

هر کدام از ابعاد پرسشنامه شخصیت نئو، از ماده های زیر تشکیل شده اند:


-Fagan 1

Miller -2

-Muten 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:21 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه ی سازگاری فردی – اجتماعی

پرسشنامه ی سازگاری فردی – اجتماعی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه ی سازگاری فردی – اجتماعی

در این پژوهش برای سنجش ساز گاری فردی اجتماعی نوجوانان از پرسشنامه روانی کالیفرنیا CPI استفاده شده است . کلارک[1] و همکاران در سال 1953 این آزمون را به منظور سنجش سازشهای مختلف زندگی که دارای دو قطب سازگاری فردی و اجتماعی است تهیه کرده اند ، که 180 سوال دو گزینه ای بله یا خیر دارد . این آزمون دارای 12 خرده مقیاس است که نیمی از آنها برای سنجش سازگاری فردی و نیمی دیگر برای سنجش سازگاری اجتماعی هستند ، ( عمیدنیا ، نیسی و سودانی ، 1389 )


[1]- Clark & et all

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:21 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامةخطرپذیرینوجوانانایرانی (IARS)

پرسشنامةخطرپذیرینوجوانانایرانی (IARS)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامةخطرپذیرینوجوانانایرانی (IARS)

این پرسشنامه توسط محمدی زاده و احمدآبادی (1387)برای سنجش خطرپذیری در نوجوانان ایرانی تدوین یافته است .تعداد 38سئوال پرسشنامه برای سنجش رفتارهای پرخطر از قبیل رانندگی (6 سوال)، خشونت (5سوال)، سیگار كشیدن(5 سوال)، مصرف مواد مخدر(8 سوال)، مصرف الكل(6 سوال)،رابطه بارفتار جنسی وگرایش به جنس مخالف (8 سوال)،به كاربرده میشود. پاسخگویان موافقت یا مخالفت خود را با این سوالات تدریك مقیاس5 گزینهایازكاملاًمخالف(نمره 1)،تاكاملاًموافق(نمره 5) مطرحمیكنند.اعتباراینمقیاسبهروشهمسازیدرونیوباكمكآلفایكرونباخورواییسازةآنبااستفادهازتحلیلعاملیاكتشافیوروشتحلیلمؤلفههایاصلیوبرایابعادموردبررسیقرارگرفت. میزانآلفایكرونباخبرایمقیاسكلی938/0 و برای ابعاد پرسشنامه 715/0 و 931/0 بودهاست. نتایجبهدستآمدهازرواییوپایاییمقیاسحاكیازآنبودهكهابزاریمناسبدرسنجشخطرپذیرینوجوانانایرانیمیباشد (محمدی زادهواحمدآبادی، 1387).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:21 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات