پرسشنامه فرهنگ ایثار و شهادت

پرسشنامه فرهنگ ایثار و شهادت

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 36 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه فرهنگ ایثار و شهادت

مشخصات « پرسشنامه فرهنگ ایثار و شهادت »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 32 سوالی

نوع فایل: word

در بخش تحلیل اسنادی جهت احصاء مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت و راهکارهای نهادینه سازی آن در مدارس، از فرم فیش برداری استفاده شده است و در بخش تحلیل محتوا، به منظور بررسی و تحلیل محتوای اهداف مصوب دوره متوسطه از نظر میزان توجه به مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت، از فرم چک لیست تحلیل محتوای محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تدوین فرم چک لیست تحلیل محتوای اهداف مصوب دوره متوسطه، تعداد قابل توجهی از منابع نظری و پژوهشی مرتبط در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت بررسی و چارچوب مفهومی مؤلفه ها بر اساس جدول 3-3 طراحی و استفاده شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه فشارهای شغلی محقق

پرسشنامه فشارهای شغلی محقق

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه فشارهای شغلی محقق

پرسشنامه فشارهای شغلی محقق ساخته 3 بعد را مورد بررسی قرار داده که این پرسشنامه شاخص­های فشارهای شغلی معلمان زن را در ابعاد مسئولیت پذیری، شخصیت اجتماعی و وضعیت روحی و روانی مورد بررسی قرار داده است.

روایی و پایایی

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش های مختلف مورد بررسی قرارگرفته است،به صورتی که پایایی پرسشنامه فشارهای شغلی بر حسب ضریب آلفای کرونباخ در بسیاری از پژوهش در سطح مطلوب بود، که می­توان چنین نتیجه گرفت که پرسشنامه فشارشغلی از پایایی لازم و رضایت بخشی برخوردار است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه

پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه

برای سنجش متغیر تعلق به مدرسه از مقیاس احساس تعلق به مدرسه، ساخته ی براون و ایوانز (2002)، استفاده شد. این پرسشنامه دارای 16 ماده است که بر اساس یک مقیاس چهار درجه­ای (طیف لیکرت)، از کاملاً مخالفم (1)، مخالفم (2)، موافقم (3) و کاملاً موافقم (4) درجه بندی شده است. حداقل نمره در این پرسشنامه 16 و حداکثر آن 64 می باشد. نمره­ی بالاتر، در این مقیاس، نشان دهنده­ی تعلق به مدرسه بالاتر است. نمره کلی این مقیاس از جمع تمام سئولات به دست می­آید حداکثر نمره 64 و حداقل نمره 16 است.

براون و ایوانز (2002)، ضریب پایایی این مقیاس را با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با 86/0 ذکر کرده اند. ساختار عاملی این مقیاس، با به کارگیری روش تحلیل عاملی، مورد تایید قرار گرفته است. لوکاس[1]، روالسون[2] و هررا[3] (2010) ضریب پایایی این مقیاس را برابر با 76/0 و ضرایب پایایی خرده مقیاس­های آن را بین 76/0 تا 77/0 گزارش کردند. به علاوه، تامسون و همکاران (2006) نیز ضریب پایایی این مقیاس را برابر با 77/0گزارش کردند و ساختار عاملی آن را تایید کردند. در پژوهش حاضر برای بررسی همسانی درونی این ابزار از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. که مقدار ضریب آلفای کرونباخ برابر 84/0 به دست آمد.


[1]- Loukas

[2]- Roalson

[3]- Herrera

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه جنارو و همکاران cos

پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه جنارو و همکاران cos

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه جنارو و همکاران cos

مقیاس استفاده مفرط از تلفن همراه توسط جنارو، فلورس و گومز و همکاران (2007؛ به نقل از گل‌محمدیان و یاسمی نژاد، 1390) ساخته شده است . آنان پایایی مقیاس را به روش همسانی درونی روی دانشجویان دختر و پسر اسپانیایی با آلفای 87/0 گزارش کردند. این مقیاس بر اساس ده شاخص روان‌شناختی از راهنمای تشخصی و طبقه بندی اختلالات روانی است. این مقیاس 23 آیتم دارد و دارای خرده مقیای و زیر عامل نیست. همچنین COS براساس قالب پاسخ طیف لیکرن شش گزینه ای (1- هرگز، 2- تقریبا‍ً‌ هرگز،3- برخی اوقات، 4- اغلب، 5- تقربیاً همیشه و 6- همیشه) است. نمرات بالا منعکس کننده مفرط است و آزمودنی های با نمرات بالای 75 به عنوان استفاده کننده مفرط و پایین تر از 25 به عنوان استفاده کننده کم مشخص می‌شوند (جنارو و همکاران، 2007؛ به نقل از گل محمدیان و یاسمی نژاد، 1390). گل محمدیان و یاسمی نژاد (1390) در پژوهشی با نمونه 782 نفر دانشجو که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده بودند اعتبار مقیاس استفاده مفرط از تلفن همراه را به روش آلفای کرونباخ 903/0 گزارش کردند. همچنین پایایی بازآزمایی مقیاس را نیز در سطح معنی داری 001/ 0،‌ 714/0 r=گزارش کردند. در ادامه بررسی روایی تصنیف حاکی از آن بود که بین دو نیمه آزمون تفاوت معنی داری وجود ندارد (گل‌محمدیان و یاسمی نژاد، 1390).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استرس شغلی هلریگل و اسلوکام

پرسشنامه استرس شغلی هلریگل و اسلوکام

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه استرس شغلی هلریگل و اسلوکام

پرسشنامه ارزیابی استرس شغلی توسط هلریگال و اسلوکوم[1] (2000)، ساخته شده و میزان استرس فرد در شغلش را اندازه گیری می­کند. این پرسشنامه دارای 3 عامل محیط فیزیکی، تضاد شغل و ابهام نقش است که هر عامل به ترتیب دارای 3 ، 4 و 3 سؤال می­باشد.

این پرسشنامه دارای پنج گزینه‌ شامل "همیشه"، "معمولاً"، "بعضی اوقات"، "به ندرت" و "هرگز" می­باشد. شیوه­ی نمره‌گذاری این پرسشنامه بدین صورت است که: برای جمع­بندی نمرات به گزینه "همیشه" نمره 10، "معمولاً" نمره 8، "بعضی اوقات" 6، "به ندرت" 4 و "هرگز" نمره صفر تعلق می­گیرد. نمره­گذاری پرسشنامه برای عامل­ها با جمع امتیازهای سؤالات هر عامل و برای کل پرسشنامه جمع امتیاز عامل­ها به دست می­آید. دامنه نمره در این پرسشنامه عدد 0 تا 100 است. احراز نمره بالا در این پرسشنامه نشان دهنده­ی استرس بیش از حد در شغل و رضایت شغلی پایین است.

تفسیر نمرات به دست آمده از این پرسشنامه بدین صورت است که برای هر عامل امتیاز 10-8 نشانگر آن است که باید توجه زیادی برای بهبودی عامل به عمل آید و برای کل پرسشنامه امتیاز کل 74 یا بیشتر از آن بیانگر این است که میزان استرس بیش از حد بهینه است، رضایت شغلی پایین است، تمایل به کم کاری و غیبت نیز زیاد است (مقیمی، 1391).


[1] - Hellriegel and Slocum

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی

پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی

پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی توسط گاردیا، دسی و ریان (2000) ساخته شده است. مقیاس مذکور شامل 21 ماده است که سه خرده مقیاس، خودمختاری، شایستگی و ارتباط را می­سنجد، که میزان احساس حمایت از نیاز های خود مختاری را با سوالات، 1، 4ع، 8، 11ع، 14، 17، 20ع ، نیاز به شایستگی را با سوالات، 3ع، 5، 10، 13، 15ع، 19ع ونیاز به ارتباط با دیگران را با سوالات2، 6، 7ع، 9، 12، 16ع، 18ع، 21، می­سنجد. که بر اساس مقیاس هفت درجه­ای لیکرت درجه بندی شده است. و سوالات دارای علامت ع به صورت معکوس نمره گذاری می­شوند. گاردیا و همکاران ( 2000) ضرایب پایایی حاصل از اجرای آن را روی مادر، پدر، شریک و رمانتیک و دوستان آزمودنی­ها همگی 92/0، گزارش کرده­اند. همچنین این مقیاس در نمونه­های مدیران و دانشجویان ایرانی اجرا شده و از روایی و پایایی مطلوبی برخوردار است، به طوری که آلفای کرونباخ آن بین 76/0 تا 79/0 در نوسان بوده است (قربانی و واتسون، 2004؛ قربانی، 1383). در پژوهش حاضر ضریب آلفای کرونباخ 83/0 بدست آمد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه اختلالات تنظیم هیجانی

پرسشنامه اختلالات تنظیم هیجانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه اختلالات تنظیم هیجانی

پرسشنامه­ی اختلالات تنظیم هیجانی توسط گراتس (2004) ساخته شده است. این پرسشنامه یک شاخص خود گزارشی است که برای ارزیابی بد تنظیمی هیجانی به شکل جامع تری نسبت به ابزارهای موجود در این زمینه ساخته شده است و دارای 36 ماده و شش خورده مقیاس که عبارتند از : خرده مقیاس­های، عدم پذیرش پاسخ­های عاطفی که با سوالات، 11، 12، 21، 23، 25، 29 / اختلال در انجام رفتارهای هدفمند که با سوالات 13، 18، 20، 26، 33 / اختلال در کنترل تکانه که با سوالات، 3، 14، 19، 24، 27، 32 / فقدان آگاهی هیجانی که با سوالات، 2ع، 6ع، 8ع، 10ع، 17، 18، 20ع، 26، 33/ محدودیت در دستیابی به راهبرد­های تنظیم هیجان با سوالات، 15، 16، 22ع، 28، 30، 31، 35، 36 و خرده مقیاس فقدان شفافیت هیجانی با سوالات، 1ع، 4، 5، 7ع، 9 سنجیده می­شود. و سوالات دارای علامت ع به صورت معکوس نمره گذاری می­شوند. نمرات بالاتر نشان دهنده دشواری­های بیشتر در تنظیم هیجانات است.گراتس اعتبار این پرسشنامه را 93/0 و پایایی آن را به روش آلفای کرونباخ 80/0 گزارش کرده است. در پژوهش امینیان (1388) پایایی آن با دو روش آلفای کرونباخ و تنصیف محاسبه شده که به ترتیب برابر با 86/0 و 80/0 که بیانگر ضرایب قابل قبول پرسشنامه تنظیم هیجانی بود و برای اعتبار پرسشنامه تنظیم هیجانی، نمره آن با نمره پرسشنامه هیجان خواهی ذاکر من همبسته شد و مشخص شد همبستگی مثبت معنی داری بین آنها وجود دارد که بیانگر برخورداری پرسشنامه تنظیم هیجانی از اعتبار لازم بود (43/0>p، 26%=R ،59=N).

در پژوهش حاضر برای تعیین پایایی پرسشنامه­ی اختلال تنظیم هیجانی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که برابر با 77/0 بود که بیانگر ضرایب قابل قبول پرسشنامه­ی مذکور بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس اضطراب ریاضی MARS-R

پرسشنامه مقیاس اضطراب ریاضی MARS-R

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس اضطراب ریاضی MARS-R
مشخصات « پرسشنامه مقیاس اضطراب ریاضی MARS-R »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 22 سوالی
نوع فایل:word

در این پژوهش برای سنجش اضطراب ریاضی آزمودنی ها از "مقیاس ریاضی برای کودکان" MARS-R "(چیو هنری،1990) استفاده شده است.

چیو و هنری مقیاس اضطراب ریاضی برای کودکان را -بر اساس مقیاس درجه بندی اضطراب ریاضی- فرم کوتاه MARS-R که توسط بلیک و پارکر ساخته شده بود- تنظیم کردند که بر اساس آنچه خود عنوان کرده اند، می توان این مقیاس را برای کودکان پایه های چهارم تا هشتم مورد استفاده قرار داد.(شیوندی چلیچه، 1389).

این مقیاس متشکل بر 22 عبارت کوتاه است؛ که فعالیت های مرتبط با ریاضی را تشریح می کند.از آزمودنی ها خواسته می شود تا میزان اضطراب خود را در هریک از موقعیت ها بر اساس مقیاس لیکرت چهار قسمتی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه محقق ساخته انتقال مهارت های مدیریتی

پرسشنامه محقق ساخته انتقال مهارت های مدیریتی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 15 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه محقق ساخته انتقال مهارت های مدیریتی

مشخصات « پرسشنامه انتقال مهارت های مدیریتی »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 30 سوالی

نوع فایل: word

پرسشنامه محقق ساخته انتقال مهارت های مدیریتی مشتمل بر 30 گویه می باشد. این پرسشنامه دارای 7 مؤلفه (نوآوری و ابتکار 4 گویه، قدرشناسی4 گویه، خودباوری4 گویه، تفکر منطقی و آینده نگری5 گویه، ریسک پذیری4 گویه، روش تفویض اختیار 5 گویه و رعایت قوانین اداری 4 گویه) می‌باشد. پس از تهیه پرسشنامه اعتبار و پایائی آن را باید قبل از انجام مطالعه اصلی سنجید. برای تعیین اعتبار محتوایی صوری، پرسشنامه را در اختیار چند تن از استادان رشته علوم انسانی و تربیتی به ویژه استاد راهنما قرار دادم تا مشخص نمایند كه گویه‌ها صرفاً موضوع مورد بررسی را می‌سنجد یا خیر. پس از آن تعدادی از گویه‌ها حذف یا تغییر داده شد، سپس پایایی را با استفاده از آزمون مقدماتی بر روی نمونه‌ای مشابه نمونه اصلی ولی كوچك‌تر از آن مورد بررسی قرار دادیم. بنابراین پس از تهیه پرسشنامه‌، تعداد 40 نسخه از آن تكثیر و بوسیله پاسخگویان تكمیل گردید. سپس داده‌های جمع‌آوری شده را كُدگذاری نموده و با استفاده از نرم‌افزار كامپیوتری (spss) پایایی گویه‌ها را با استفاده از آزمون پایایی سنج آلفا كرونباخ محاسبه نمودیم كه نتایج آن برای کل پرسشنامه در جدول 3-1 و خرده مقیاس‌های مختلف آن در جدول 3-2 آمده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تاثیر اقتصاد بر کیفیت زندگی

پرسشنامه تاثیر اقتصاد بر کیفیت زندگی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 20 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تاثیر اقتصاد بر کیفیت زندگی

مشخصات « پرسشنامه تاثیر اقتصاد بر کیفیت زندگی »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 24 سوالی

نوع فایل:word

پایایی یک وسیله اندازه گیری به دقت آن اشاره می کند، یک آزمون در صورتی دارای پایایی است که اگر آن را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار به گروه واحدی از افراد بدهیم، نمرات حاصل از این چند بار اجرا نزدیک به هم باشد. (سیف، 1379، ص272) به منظور ارزیابی قابلیت اطمینان پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است در این روش با استفاده از نرم افزار SPSS آزمون آلفای کرونباخ برای سوالات مربوط به هر فرضیه در پرسشنامه محاسبه شده است این آزمون برای محاسبه هماهنگی درونی پرسشنامه بکار می رود در این ابزار پاسخ هر سوال می تواند مقادیر عددی مختلفی را اختیار کند فرمول مورد استفاده برای این آزمون (ضریب آلفای کرونباخ) بصورت زیر است: (بایزیدی، اولادی و عباسی، 1391، ص 173

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات