انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری كودك آخنباخ، پرسشنامه خودسنجی و فرم گزارش معلم

انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری كودك آخنباخ، پرسشنامه خودسنجی و فرم گزارش معلم

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 232 کیلو بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری كودك آخنباخ، پرسشنامه خودسنجی و فرم گزارش معلم


مشخصات « پرسشنامه cbcl آخنباخ »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منابع: دارد
تعداد سوال: 113 سوالی

نوع فایل: pdf

پرسشنامه ،(CBCL) هدف: پژوهش حاضر با هدف انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری كودك برای دانش آمو زان دختر و پسر دور ه های ابتدایی، (TRF) و فرم گزارش معلم (YSR) خودسنجی راهنمایی و متوسطه تهران اجرا شد .

روش: نمونه مورد مطالعه در این پژوهش تعداد 1437 دانش آموز 748 پسر و 689 دختر ) تهران بود كه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبق ه ای چندمرحل ه ای، ) انتخاب و فرمهای مذكور در مورد آنها تكمیل شد. برای تحلیل س ؤالات و برآورد ویژگیهای روا ن سنجی مقیاسهای مربوط به هر یك از فرمهای مذكور ، از مدل كلاسیك آزمون استفاده ش د.همسانی درونی مقیاسها با استفاده از فرمول آلفای كرونباخ برآور د شده است .

یافته ها: دامنه ضرایب همسانی درونی 0است.ثبات زمانی مقیاسها نیز با استفاده از روش آزمون- بازآزمون با یك فاصله /95 - 0/ مقیاسها از 63 0 ب ه دست آمد . توافق بین / 0 تا 67 / 8 هفته بر رسی شد و دامنه ضرایب ثبات زمانی از 32 - زمانی 5 0 نوسان داش ت . در / 0 تا 67 / پاس خدهندگان نیز مورد بررسی قرار گرفت . دامنه این ضرایب از 09 خصوص روایی نیز تحلیلهای مختلفی صورت گرفت .

از جملة این تحلیلها می توان به همبستگی درونی مقیاسهای هر فرم، همبستگی سوا ل -نمره كل، تمایزگذاری گروهی ، قدرت تمایزگذاری و تحلیل عاملی اشاره كرد . نتیجه گیری: به طور كلی یافته های حاصل از این پژوهش نشان می دهد كه هر سه فرم، از اعتبار و روایی مطلوب و بالایی برخوردارند و با اطمینان م یتوان از آنها برای سنجش اختلالات عاطف ی 18 ساله استفاده كرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:32 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ

پرسشنامه سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 24 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ


مشخصات « سیاهه رفتاری کودک cbcl آخنباخ»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منابع: دارد
تعداد سوال: 113 سوالی

نوع فایل: word

سیاهه ی رفتاری کودک از مجموعه فرم های موازی آخنباخ ASEBA بوده و مشکلات کودکان و نوجوانان را در 8 عامل اضطراب/ افسردگی، انزوا/ افسردگی، شکایت های جسمانی، مشکلات اجتماعی، مشکلات تفکر، مشکلات توجه، نادیده گرفتن قواعد و رفتار پرخاشگرانه ارزیابی می کند. دو عامل نادیده گرفتن قواعد و رفتار پرخاشگرانه عامل مرتبه دوم مشکلات برون سازی شده را تشکیل می دهند. این پرسشنامه مشکلات عاطفی- رفتاری و همچنین توانمندی ها و شایستگی های تحصیلی و اجتماعی کودکان 18-6 سال را از دیدگاه والدین مورد سنجش قرار می دهد و نوعاً در 20 الی 25 دقیقه تکمیل می شود (مینائی، 1384).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:32 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تعارض با والدین(CP)

پرسشنامه تعارض با والدین(CP)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تعارض با والدین(CP)


مشخصات « پرسشنامه تعارض با والدین cp »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 30 سوالی

نوع فایل: word

نسخه اصلی این پرسشنامه توسط فاین، جی مورلند و اندرشوبل در سال 1983 باهدف سنجیدن کیفیت روابط والد – فرزند ساخته شد. این مقیاس یک ابراز 15 سؤالی است که سه تاکتیک حل تعارض یعنی استدلال[1]، پرخاشگری کلامی[2] و پرخاشگری فیزیکی[3] را می‌سنجد و توسط اشتراوس[4]تهیه‌شده است.

پنج سؤال اول پرسشنامه، استدلال و پنج سؤال دوم، پرخاشگری کلامی و پنج سؤال سوم پرخاشگری فیزیکی را می‌سنجد. این پرسشنامه توسط زابلی در سال 1391 بر روی 46 نفر اجرا گردید و اعتبار آن برای کل آزمون 74/0 و برای خرده مقیاس استدلال 58/0، پرخاشگری کلامی 65/0 و پرخاشگری فیزیکی 82/0 گزارش نمود. پایایی این پرسشنامه در پژوهش حاضر: تعارض فرزند 649/0 و تعارض مادر 639/0 محاسبه شده است.

دامنه نمرات برای هر مقیاس بین 5 تا 25 است. نمره 5 نشان‌دهنده عدم تعارض در رابطه و نمره 25 نشان‌دهنده بیشترین تعارض است. دامنه نمرات برای کل آزمون بین 15 تا 75 است که نمره 15 نشان‌دهنده عدم تعارض و نمره 75 نشان‌دهنده وخیم بودن رابطه است. سؤال‌های پرسشنامه دارای پنج درجه از خیلی کم تا خیلی زیاد هستند که میزان بروز رفتار در هر پرسش را نشان می‌دهند.

نمرات بالا در هر مقیاس نشان‌دهنده تعارض در آن مقیاس است. پنج سؤال پرسشنامه که مقیاس استدلال را می‌سنجد به طریقه معکوس نمره گزاری می‌شود (ثنایی، 1387).


[1].reasoning

[2].verbal aggression

[3].violence

[4].Eshteras

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:32 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه خود پنداره‌ی مربوط به مدرسه

پرسشنامه خود پنداره‌ی مربوط به مدرسه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 8 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه خود پنداره‌ی مربوط به مدرسه

این پرسشنامه را یی یسن چن[1] در سال 2004 ساخت و خود پنداره را در سه سطح عمومی، آموزشگاهی و غیر آموزشگاهی موردسنجش قرارداد. این پرسشنامه از نوع خود گزارشی است که شامل 15 عبارت بوده و پاسخ‌ها به‌صورت مقیاس لیکرتی چهارگزینه‌ای از کاملاً موافق (4 نمره) تا کاملاً مخالف (1 نمره) نمره‌گذاری شده است و نمره‌گذاری همه عبارات به‌صورت مستقیم است. ضریب پایایی این آزمون از طریق همسانی درونی برای سه زیر مقیاس به ترتیب 75/0، 82/0 و 82/0 است. اعتبار این پرسشنامه از طریق همبسته کردن آن با نمره‌های خرده مقیاس عزت‌نفس تحصیلی (آموزشگاهی) و پرسشنامه عزت‌نفس کوپر اسمیت برابر 53/0 به دست آمد(کوپر اسمیت،1967؛ به نقل از بیابانگرد، 1390). پایایی این پرسشنامه در پژوهش حاضر 677/0 محاسبه شده است.


[1].Yi- Hsin Chen

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:32 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس همدلی توسط جولیف و فارینگتون (2006)

پرسشنامه مقیاس همدلی توسط جولیف و فارینگتون (2006)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس همدلی توسط جولیف و فارینگتون (2006)


مشخصات « پرسشنامه مقیاس همدلی اساسی جولیف و فارینگتون »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 20 سوالی

نوع فایل: word

مقیاس همدلی توسط جولیف و فارینگتون[1] (2006) ساخته شده است. ویژگی‌های روان‌سنجی این مقیاس توسط آلیبر و همکاران (2008) در بین دانش‌آموزان ایتالیایی نیز مورد ارزیابی قرارگرفت. نسخه نهایی مقیاس همدلی دارای 20سوال (جولیف و فارینگتون، 2006) و2 خرده‌مقیاس است (پیوست 3). خرده‌مقیاس عاطفی ـ هیجانی که از 11 سوال (1، 2، 4، 5، 7، 8، 11، 13، 15، 17، 18) تشکیل شده است و خرده‌مقیاس شناختی که از 9 سوال (3، 6، 9، 10، 12، 14، 16، 19، 20) تشکیل شده است. این پرسشنامه یک ابزار نگرش سنج و از نوع مقیاس لیکرت 5 گزینه‌ای است که پاسخ به هر عبارت آن در دامنه‌ای از 1 (کاملا مخالفم) تا 5 (کاملا موافقم) قرار دارد.

در مطالعه آلیبر و همکاران (2008) برای کل مقیاس ضریب آلفای کرونباخ 87/0 و برای خرده‌مقیاس عاطفی ـ هیجانی 86/0 و شناختی 74/0 گزارش شده است. همچنین در تحقیق نوروزی (1389)، پایایی کل مقیاس به روش آلفای كرونباخ به میزان 84/0 و به تفكیك 78/0 برای مقیاس ـ هیجانی و 74/0 برای مقیاس شناختی گزارش شده است. آلیبر و همکاران (2008)، برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی سازه استفاده کردند. آن‌ها آزمون همدلی اساسی را با پرسشنامه همدلی هیجانی محرابیان (1996) با شاخص كنش‌ورزی بین‌شخصی دیویس (1980) و مقیاس جامعه‌پسند كاپرا و همکاران (2005) همگرا كردند و همبستگی بالایی را به دست آوردند كه این نشان از روایی سازه است (نوروزی، 1389).

در پژوهش حاضر برای بررسی پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و میزان ضریب آلفای کرونباخ 87/0 به دست آمد. جهت بررسی روایی از همبستگی خرده‌مقیاس‌ها با نمره کل استفاده شد و ضرایب همبستگی برابر 91/0 و 90/0 به ترتیب برای خرده مقیاس عاطفی ـ هیجانی و خرده مقیاس شناختی به دست آمد.


[1] - Jolliffe & Farrington

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل

پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل

این پرسشنامه توسط لنیک و کیل ساخته شده و مشتمل بر 40 سوال است که به بررسی وضعیت ابعاد زیرمجموعه‌‌ی (شایستگی‌های) هوش اخلاقی اختصاص دارند (پیوست 2). این سوالات به صورت مساوی بین 10 بعد یا زیرمجموعه‌ی هوش اخلاقی شامل انسجام، صداقت، شجاعت، رازداری، انجام تعهدات فردی/ مسئولیت‌پذیری (پاسخ‌گویی) در برابر تصمیمات شخصی، خودکنترلی و خود ‌محدود‌سازی،کمک به دیگران (قبول مسئولیت برای خدمت به دیگران)، مراقبت از دیگران (مهربانی)، درک احساسات دیگران (بشردوستی و رفتار شهروندی)، و درک نیازهای روحی خود (ایمان، اعتقاد و تواضع) تقسیم شده و هر شایستگی دارای 4 سوال است. همچنین، این 10 شایستگی به 4 دسته کلی تحت عنوان ابعاد کلی هوش اخلاقی شامل درستکاری (دارای 4بعد زیر مجموعه)، مسئولیت‌پذیری (دارای 3 بعد زیر مجموعه)، بخشش (دارای 2 بعد زیرمجموعه) و دلسوزی (دارای 1بعد زیرمجموعه) تقسیم می‌شوند.

پاسخ‌دهندگان به هر پرسش بر روی طیف 5 گزینه‌ای هرگز تا همیشه پاسخ می‌دهند، که به ترتیب به این گزینه‌ها امتیاز ۱ تا ۵ تعلق می‌گیرد.

پایایی این پرسشنامه در تحقیقی که توسط بهرامی، اصمی، فاتح پناه و تفت‌ارفه (1391) به روش آلفای کرونباخ انجام شده به میزان 89/0 گزارش شده است. همچنین در پژوهش محمدی، نخعی، برهانی و روشن‌زاده (1392) میزان پایایی به روش آلفای کرونباخ 87/0 گزارش شده است.

در پژوهش اسماعیلی‌طرزی، بهشتی‌فر و اسماعیلی طرزی (1391) میزان پایایی به روش آلفای کرونباخ 88/0 گزارش شده است. درپژوهش محمودی، سیادت و شادان‌فر (1391) نیز میزان پایایی به روش ضریب آلفای کرونباخ 88/0 گزارش شده است.

در پژوهش حاضر برای بررسی پایایی، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. ضریب 92/0 برای کل پرسشنامه و برای ابعاد درستکاری، مسئولیت پذیری، عفو، دلسوزی به ترتیب ضرایب 82/0، 82/0، 74/0، 65/0 به دست آمد. در پژوهش اسماعیلی‌طرزی و همکاران (1391)، جهت بررسی روایی، پرسشنامه در اختیار چند تن از اساتید قرار گرفته و پس از محاسبات انجام شده میزان روایی 90/0 گزارش شده است. در پژوهش حاضر برای بررسی روایی از همبستگی هر خرده مقیاس با نمره کل استفاده شده است. دامنه ضرایب همبستگی از 74/0 تا 92/0 به دست آمد. نتایج حاصله در جدول 3-3 ارائه شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه هوش عاطفی

پرسشنامه هوش عاطفی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه هوش عاطفی


این پرسشنامه توسط پترایدز و فارنهام[1] در سال 2001 و بر اساس الگوی ترکیبی هوش عاطفی ساخته شد. فرم اولیه این مقیاس دارای 114 سوال و 15 مقیاس است. این پرسشنامه یک فرم 30 گویه‌ای نیز دارد (احمدی ازغندی و همکاران، 1385) که در این پژوهش از آن استفاده شد (پیوست 1). به هر گویه نمره 1 (کاملا مخالفم) تا 5 (کاملا موافقم) داده می‌شود و با جمع نمره‌های بدست آمده از هر بعد، نمره کل پرسشنامه بدست می‌آید. این پرسشنامه چهار بعد خوش‌بینی (3، 5، 12، 13، 20، 24، 27)، درک عواطف خود و دیگران (6، 9، 11، 15، 17، 19، 21، 23، 29، 30)، کنترل عواطف (4، 7، 10، 14، 18، 23، 25) و مهارت‌های اجتماعی (1، 2، 8، 16، 26، 28) را می‌سنجد و سوالات 2، 4، 5، 7، 8، 10، 12، 13، 14، 16، 18، 22، 25، 26، 28) به صورت معکوس نمره‌ گذاری می‌شوند (یارمحمدیان و کمالی، 1386).

پترایدز و فارنهام (2001)، همسانی درونی این پرسشنامه را برابر با 86/0 گزارش کرده‌اند. همچنین وجود همبستگی مثبت و معنادار بین نمرات این پرسشنامه و نمرات پرسشنامه نیمرخ شخصیتی آیزنگ گویای روایی همزمان مطلوب این پرسشنامه است (دلاور‌پور، سلطانی و حسین‌چاری، 1387). مارانی (1382)، یوسفی و صفری (1388)، احمدی ازغندی و همکاران (1385) و دلاور‌پور و همکاران (1387)، صبری (1390)، پایایی این پرسشنامه را با استفاده از روش الفای کرونباخ در دامنه‌ای از 76/0 تا 88/0گزارش نموده‌اند. در پژوهش حاضر جهت تعیین پایایی این آزمون از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب 89/0 برای کل پرسشنامه و برای ابعاد خوش‌بینی، درک عواطف خود و دیگران، کنترل عواطف و مهارت‌های اجتماعی، به ترتیب برابر با 81/0، 76/0، 68/0، 67/0 به دست آمد.


[1] -Petrides & Furnham

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسش‌نامۀ خود پندارۀ راجرز

پرسش‌نامۀ خود پندارۀ راجرز

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامۀ خود پندارۀ راجرز


مشخصات « پرسشنامه مقیاس خودپنداره راجرز +نمره گذاری و روایی و پایایی »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 50 سوالی

نوع فایل:ورد

برای سنجش خودپنداره از پرسش‌نامۀ خود پندارۀ راجـرز) 1951، به نقل از رقیبی و میناخانی، (1390که دو فرم الف و ب دارد استفاده شد. فرم الف شامل 41 جفت صفت است که در اختیار پاسخگو قرار داده می‌شود و از وی خواسته می‌شود با توجه به مقیاس هفت درجه ای (1 تا 7) بالای پرسش‌نامه، عددی را برحسب دوری یا نزدیکی هر صفت با صفاتی که در خود سراغ دارد، علامت بزند. در مرحلۀ بعد فرم ب در اختیار فرد پاسخگو قرار می‌گیرد و از وی سؤال می‌شود که دوست دارید چگونه شخصی باشید و یا فرد ایده‌آل شما کیست؟ پس از این سؤال، از فرد پاسخگو خواسته می‌شود تا دوباره در یک مقیاس هفت درجه ای (انتخاب 1 تا 7 برای هر دو صفت) عدد مورد نظر خود را انتخاب کند. در این مرحله، عدد انتخابی فرم الف را در ردیف x و عدد انتخابی در فرم ب را در ردیف Y ثبت می کنیم. سپس تفاضل این دو را به توان 4 رسانده و مجذور مجموع تفاوت ها را محاسبه می کنیم. اگر مجذور به دست آمده بین 0تا 7 باشد، نشان‌دهندۀ خود پنداره طبیعی (مثبت، اگر بین7/01 تا 10 باشد، نشان‌دهنده خود پنداره ضعیف (منفی) و اگر 01/10 باشد، نشان‌دهنده خود پنداره روان رنجور است. روایی و پایایی این پرسش‌نامه به دفعات در ایران بررسی شده است (نوربخش و حسن پور، 1383؛ صنم نژاد، 1386). نوربخش و حسن پور (1383) روایی همگرای پرسش‌نامۀ خود پندارۀ راجرز را بر مبنای همبستگی با پرسش‌نامۀ خود پندارۀ بک گرارش نموده و رقیبی و میناخانی (1390) آلفای کرونباخ فرم الف و ب را به ترتیب 69/0 و 60/0 گزارش کرده‌اند.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 17 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

مشخصات « پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 47 سوالی

نوع فایل: word

در این پژوهش برای جمع­آوری داده­ها مربوط به متغیر باورهای انگیزشی از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) پینتریج و دی­گروت (1990) استفاده شده است که شامل دو بخش باورهای انگیزشی (25ماده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) می­باشد و مجموع ماده­های این مقیاس 47 ماده است مقیاس باورهای انگیزشی (25ماده)، سه خرده آزمون، خودکارآمدی، ارزش­گذاری درونی و اضطراب امتحان را شامل می­شود و مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) نیز دارای دو خرده آزمون استفاده از راهبردهای شناختی و خودتنظیمی می­باشد.

این پرسشنامه توسط پینتریج و دی­گروت (1990) برای اندازه­گیری انگیزش و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیرندگان تهیه شده است. ماده­های این پرسشنامه از نوع آزمون «بسته پاسخ» پنج گزینه­ای است (از کاملاً مخالفم =1، تا کاملاً موافقم=5)

پینتریج و دی­گروت برای بررسی پایانی روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری انگیزشی، از روش تحلیل عواملی استفاده کردند و پنج عامل را مشخص کردند. مقیاس خودکارآمدی (83/0)، ارزش­گذاری درونی (87%)، اضطراب امتحان (75/0)، استفاده از راهبردهای شناختی (83/0)، و خود نظم­دهی (74/0)، هم چنین موسوی نژاد (1376) پایانی کل آزمون را با استفاده از روش آلفای کرو نباخ 82/0 گزارش کرده است.

در تحقیق حسینی رامشه (1377)، گویه­های مورد استفاده در تحقیق پینتریج و دی­گروت (1990) بدون اینکه وضعیت روایی آنها تغیر یابد به بیان دیگری مطرح شده است و MSLQ با 47 گویه در دو بخش باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری مورد تحلیل عامل قرار گرفت. بدین ترتیب که ابتدا گویه­های مربوط به باورهای انگیزشی به روش چرخشی واریماکس و بعد از آن با چرخش ایلیمن تحلیل شد. پس از حذف گویه­های نامربوط، سه عامل اضطراب امتحان، خودکارآمدی و ارزش­گذاری استخراج شد. گویه­های مربوط به اضطراب امتحان (77/0) شامل 6 گویه بیان­گر حالات عاطفی و هیجانی دانش­آموز در هنگام انجام امتحان و یا هنگام پرسش معلم، 7 گویه مربوط به خودکارآمدی بودن (68/0).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه ابزار گردآوری داده‌ها

پرسشنامه ابزار گردآوری داده‌ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 1.242 مگا بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه ابزار گردآوری داده‌ها

ابزار گرد آوری داده ها مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان پیش دبستانی سال 1967 انتشار یافت و در خصوص کودکان 4 تا 6 سال می باشد فرم تجدید نظر شدۀ 1989 این آزمون نیز منتشر شده است. مقیاس هوش وکسلر برای کودکان پیش دبستانی شامل 11 خرده آزمون است که به دو مقیاس کلامی و غیر کلامی و هوشبهر کل را محاسبه کرد. که در این تحقیق مقیاس کلامی مد نظر است. مقیاس کلامی شامل 5 خرده آزمون اصلی اطلاعات، لغات، محاسبه عددی، تشابهات، درک مطلب و یک خرده آزمون مکمل (جمله سازی) است یعنی اگر آزمودنی در یکی از خرده آزمون ها شکست بخورد ویا آزمونگر، بنا به دلایلی به نتیجه یکی از خرده آزمون ها نتواند اعتماد کند، می تواند ازخرده آزمون مکمل یا پشتیبان استفاده کند.و این آزمونها بر حسب دشواری مرتب شده اند خرده آزمون جمله ها یک آزمون حافظه است که جانشین آزمون حافظۀ عددی ( فراخنای ارقام) در مقیاس کودکان شده است(ازخوش،1387،ص66).

پایایی:

آزمون در موقعیت ها و زمانهای گوناگون دارای نتایج یکسان می باشد(سیف،1385،ص7). پایایی آزمون برای هوش کلامی 086/0گزارش شده است برای تعیین و اعتبار این روش از روش دوباره سنجی استفاده شده است. در تحقیقی که شهیم و رضوی (1369) بر روی کودکان پیش دبستانی انجام دادند 083/0 درصد می باشد که به یکدیگر نزدیکترند و تفاوت قابل ملاحظه ای با هم ندارند.

روایی:

منظور از روایی این است که آزمون باید چیزی را اندازه گیری کند که برای آن ساخته شده است. به عنوان مثال، آزمونی ممکن است برای اندازه گیری میزان هوش ساخته شده باشد، ولی به غلط آن را به عنوان آزمون شخصیت معرفی کنند. گرچه امکان دارد این آزمون دارای اعتبار باشد، یعنی، در زمانهای مختلف نتایج یکسان را ارائه دهد، ولی چون شخصیت را ارزیابی نمی کند، روایی ندارد(ازخوش، 1387،ص13). در تعیین درجۀ روایی مقیاس تحلیل چندی صورت گرفته که نتیجه آن نشانگر قابلیت استفاده از مقیاس به صورت ابزار مطمئن در سنجش هوش کودکان ایرانی است. وکسلر همبستگی زیر آزمون های مختلف را نشانه بر روایی آزمون خویش تلقی می کند بررسی این همبستگی ها نشان از آن دارند که زیر آزمون ها همه با هم همبستگی مثبت دارند و در عین حال زیر آزمون های کلامی همبستگی بیشتری نشان می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات