پرسشنامه چند محوری بالینی میلون سه (MCMI-III)

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون سه (MCMI-III)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 29 کیلو بایت

تعداد صفحات : 12

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون سه (MCMI-III)

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون سه توسط میلون در سال 1987 تهیه شده است. این پرسشنامه دارای 175 سئوال است كه به صورت بلی و خیر پاسخ داده می شود. این پرسشنامه برای افراد 18 سال و بالاتر طراحی شده است. پرسشنامه چند محوری بالینی میلون به منظور سنجش 10 اختلال شخصیت كه در سه خوشه (A,B,C) قرار دارند بكار می رود. البته شاخص های دیگر نیز با استفاده از این پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد. اما در این مطالعه فقط از آیتم هایی كه خوشه B و آیتم هایی كه روایی را می سنجند استفاده شد.

روش نمره گذاری این آزمون با استفاده از شیوه خاصی كه مربوط به این پرسشنامه است صورت می گیرد. یك آیتم ممكن است در چند زیر مقیاس دخالت داشته باشد و پاسخ به یك آیتم هم بر اساس دستورالعمل مربوط به هر زیرمقیاس نمره گذاری می شود. گستره نمره گذاری هر آیتم بین یك الی دو متغیر است. در این تحقیق از نمره خام هر آزمون و میانگین كل هر زیرمقیاس استفاده شده است.

مطالعات مربوط به اعتبار و روایی MCMI نشان می دهند که این پرسشنامه به طور کلی یک ابزار روانسنجی به خوبی سازمان یافته[1]است. ضرایب آلفای مقیاس های 20 و 26 MCMI-III بیش از 80/0 و برای مقیاس های افسردگی و وسواس عملی آن به ترتیب بالاتر از 90/0 و پایین تر از66/0است (میلون، 1994، نقل از شریفی، 1386). همچنین برای MCMI-III ضرایب بازآزمایی بالایی با میانه 91/0گزارش شده است. این ضرایب اعتبار باز آزمایی فوق العاده است، اما باید دانست که دامنه فواصل زمانی بازآزمایی بین 5 تا 14 روز بوده است. با توجه به ثبات بلند مدت سبک های شخصیت از لحاظ نظری،بهتر آن است که برای آزمون این سبک ها به بررسی اعتبار بازآزمایی در طول یک فاصله زمانی بلندتر اقدام شود. اگر چنین کاری هنوز برای MCMI-III انجام نشده است،اما مشخص شده بود که اعتبار بازآزمایی MCMI اصلی با متوسط فاصله زمانی 379 روز ضرایبی با میانگین 69/0 برای مقیاس های بالینی را نشان داده است. این نتایج بیانگر سطح متوسطی از ثبات بلند مدت است. راهنمای MCMI-III میانگین 89/0را برای مقیاس های شخصیت و میانگین اندکی بالاتر یعنی 91/0را برای مقیاس های بالینی گزارش کرده است. همبستگی های گوناگونی میان MCMI و ابزارهای مربوط مختلف از جمله پرسشنامه افسردگی بک، پرسشنامه رفتار کلی،آزمون غربال گری میشیگان[2]،پرسشنامه اضطراب حالت- صفت، فهرست نشانه ها [3]SCL -90 و MMPI به دست آمده است (میلون، 1994، نقل از شریفی، 1386).


[1]- Well - Structured

[2]- Michigan Alcoholism Screening Test

[3]- Symptom Cheklist - 90

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

معرفی پرسشنامه هوش معنوی

معرفی پرسشنامه هوش معنوی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

معرفی پرسشنامه هوش معنوی

معرفی پرسش نامه هوش معنوی:

در این تحقیق برای ارزیابی هوش معنوی، از پرسشنامه هوش معنوی که در سال 1389 توسط بدیع1389 و سواری، باقری دشتبزرگر لطیفی زادگان ارایه گردیده، استفاده شده است. با توجه به این که طراحی سئوالات آن به گونه ای بوده است که حداقل سوگیری فرهنگی، اجتماعی و جهت گیری دینی را دارد، در این مطالعه استفاده شد.

این پرسشنامه شامل 42 سؤال در 4 خرده مقیاس پنج درجه ای می باشد.12 سئوال مربوط به تفکر کلی و بعد اعتقادی، 15 سئوال مربوط به توانایی مقابله و تعامل با مشکلات، 8 سئوال مربوط به پرداختن به سجایای اخلاقی و 7 سئوال در زمینه خودآگاهی و عشق و علاقه است.

3-5-1-1 روایی[1] پرسش نامه هوش معنوی

همچنین برای تعیین اعتبار پرسشنامه یاد شده نمره آن با نمره سؤال ملاک همبسته شده و مشخص گردید که رابطه مثبت و معنی داری بین نمره ملاک وجود دارد (P<0/0001، 85/0 r= ) که نشان می دهد پرسشنامه هوش معنوی از اعتبار لازم برخوردار است (بدیعی و همکاران، 2010).

3-5-1-2 پایایی پرسش نامه هوش معنوی

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی این که ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

طراحان پرسشنامه برای تعیین پایایی پرسشنامه هوش معنوی از دو روش محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ و تنصیف استفاده نموده اند که مقدار آن برای کل پرسشنامه به ترتیب برابر با 85/0 و 78/0 بدست آمده و این بیانگر پایایی قابل قبول پرسشنامه یاد شده می باشد. در کل، ضرایب پایایی خرده مقیاس های پرسشنامه هوش معنوی بین 69/0 تا 85/0 نوسان داردکه بیانگر ضرایب پایایی قابل قبول می باشد(بدیع و همکاران،2010). و پایایی این پرسشنامه در تحقیق حاضر با روش الفای کرونباخ 89/. بدست آمد.


[1] - Reliability

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس تاب‌آوری در برابر آسیب

پرسشنامه مقیاس تاب‌آوری در برابر آسیب

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 23 کیلو بایت

تعداد صفحات : 12

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس تاب‌آوری در برابر آسیب

مشخصات « مقیاس تاب آوری در برابر آسیب مدسن »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منابع: دارد
تعداد سوال: 160 آیتمی

نوع فایل: word

مقیاس تاب‌آوری در برابر آسیب را مدسن (2010) برای سنجش عوامل حفاظتی فردی، اجتماعی و خانوادگی مرتبط با تاب‌آوری کودکان و نوجوانان آزاردیده ساخته است. این مقیاس، عزت نفس (14 سؤال)، خودتنظیمی (16 سؤال)، قدرت خوش‌بینی (14 سؤال)، حل مسئله (15 سؤال)، ساختار اعتقادی (16 سؤال)، حمایت/سلامت خانواده (23 سؤال)، روابط حمایتی با همسالان (18 سؤال)، عملکرد تحصیلی حمایت شده (14 سؤال)، مشارکت فعال در جامعه (15 سؤال) و حمایت/امنیت در محله (15 سؤال) را می‌سنجد. برای نمره‌گذاری از مقیاس لیکرت (0 تا 6) استفاده شده است. به پاسخ اصلاً نمره «0»، خیلی کم «1»، کم «2»، متوسط «3»، زیاد «4»، خیلی زیاد «5» و کاملاً «6» تعلق می‌گیرد.

روایی پرسشنامه از روش روایی‌ محتوایی، روایی همگرا درونی یا همبستگی خرده مقیاس‌ها با نمره کل مقیاس و روایی افتراقی درونی یا همبستگی بین خرده مقیاس‌ها برآورد شده است. برای بررسی روایی محتوایی از 9 متخصص خواسته شده است که میزان تناسب سؤال‌ها را با هدف‌های مدنظر در یک مقیاس 1 تا 5 نمره‌گذاری کنند. نمره تناسب داشتن سؤال با هدف در تمامی سؤال‌ها از 4 بالاتر بوده است. همبستگی خرده مقیاس‌ها با نمره کل مقیاس در تمامی موارد به لحاظ آماری معنادار بوده و کمترین ضریب همبستگی 85/0 بوده است. همبستگی خرده مقیاس‌ها با یکدیگر در برخی از موارد به لحاظ آماری معنادار بوده و ضرایب همبستگی بین 12/0 تا 48/0 گسترده بوده است.

پایایی پرسشنامه از روش‌های همسانی درونی برآورد گردیده است. همسانی درونی برای کل برابر با 96/0 برآورد شده است و آلفا زیر مقیاس‌ها از 72/0 تا 87/0 پراکنده بوده است.

در پژوهش حاضر برای بررسی روایی پرسشنامه از روایی سازه استفاده شد. پرسشنامه اولیه حاوی 160 سؤال بود که پس از اجرا بر روی نمونه مورد بررسی (553 نفر)، سؤالاتی که با کل مقیاس همبستگی نداشتند، حذف گذشتند. بر روی سؤالات باقیمانده، تحلیل عامل اکتشافی با استفاده از روش مؤلفه‌های اصلی صورت گرفت. برای مشخص شدن تناسب داده‌های برای انجام تحلیل عاملی از معیارهای همبستگی بالاتر از 30/0 سؤال‌ها با عامل، شاخص کفایت نمونه گیری کیرز-میر-اولیکن یا KMO و آزمون کرویت بارتلت استفاده شد (پالانت، 1389). اگر مقدار به دست آمده از آزمون KMO بالاتر از 70/0 باشد و شاخص بارتلت در سطح کمتر از 05/0 معنادار باشد، انجام تحلیل عامل مناسب است (حبیب‌پور و صفری، 1389). در پژوهش حاضر مقدار به دست آمده از آزمون KMO برابر با 96/0 بود. همچنین، شاخص بارتلت در سطح کمتر از 05/0 معنادار بود. با انجام تحلیل عاملی اکتشافی و با استفاده از چرخش واریماکس روی گویه‌ها، 10 عامل شناسایی شد که مقدار ویژه آن‌ها از یك بالاتر بود (معیار کیرز). این عامل‌ها 05/68 درصد از واریانس كل پرسشنامه را تبیین می‌کنند.

پایایی پرسشنامه از روش‌های همسانی درونی برآورد گردید. همسانی درونی برای کل مقیاس برابر با 98/0 برآورد شد و آلفا کرونباخ زیر مقیاس‌ها از 88/0 تا 98/0 پراکنده بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مذهبی‌بودن

پرسشنامه مذهبی‌بودن

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مذهبی‌بودن

مشخصات « پرسشنامه مذهبی ‌بودن »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 43 آیتمی

نوع فایل: word

پرسشنامه مذهبی‌بودن. این پرسشنامه توسط محقق ساخته شده است و حاوی 31 سؤال است که هر سؤال به صورت لیکرتی و از 0 تا 5 نمره گذاری می‌شود. این پرسشنامه 7 عامل انجام اعمال مذهبی (6 سؤال)، باورهای فرد در مورد خدا (4 سؤال)، باورهای فرد درباره نقش خدا در زندگی فردی (5 سؤال)، باورهای فرد درباره نقش دین در زندگی فردی (5 سؤال)، شرکت در جشن‌ها و عزاداری‌های مذهبی (4 سؤال)، دلایل انجام رفتارها (4 سؤال) و زیارت قبور امامان و امام‌زاده‌ها (3 سؤال) را می‌سنجد.

برای بررسی روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و روایی سازه استفاده شد. 3 تن از اساتید روانشناسی روایی محتوایی پرسشنامه را تأیید کردند. پرسشنامه اولیه حاوی 43 سؤال بود که پس از اجرا بر روی نمونه مورد بررسی (555 نفر)، سؤالاتی که با کل مقیاس همبستگی نداشتند، حذف گذشتند. بر روی 31 سؤال باقیمانده، تحلیل عامل اکتشافی با استفاده از روش مؤلفه‌های اصلی صورت گرفت. برای مشخص شدن تناسب داده‌های برای انجام تحلیل عاملی از معیارهای همبستگی بالاتر از 30/0 سؤال‌ها با عامل، شاخص کفایت نمونه گیری کیرز-میر-اولیکن یا KMO و آزمون کرویت بارتلت استفاده شد (پالانت، 1389). اگر مقدار به دست آمده از آزمون KMO بالاتر از 70/0 باشد و شاخص بارتلت در سطح کمتر از 05/0 معنادار باشد، انجام تحلیل عامل مناسب است (حبیب‌پور و صفری، 1389). در پژوهش حاضر مقدار به دست آمده از آزمون KMO برابر با 91/0 بود. همچنین، شاخص بارتلت در سطح کمتر از 05/0 معنادار بود. با انجام تحلیل عاملی اکتشافی و با استفاده از چرخش واریماکس روی گویه‌ها، 7 عامل شناسایی شد که مقدار ویژه آن‌ها از یك بالاتر بود (معیار کیرز). این عامل‌ها 85/59 درصد از واریانس كل پرسشنامه را تبیین می‌کنند.

پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 91/0 برآورد گردید که نشان از همسانی درونی بالای پرسشنامه است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس تأخیر رضامندی تحصیلی

پرسشنامه مقیاس تأخیر رضامندی تحصیلی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس تأخیر رضامندی تحصیلی

مقیاس تأخیر رضامندی تحصیلی: این پرسشنامه توسط عنبری و همکاران در سال 1392 تدوین شده است و دارای 18 سوال پنج درجه ای (خیلی زیاد، زیاد، متوسط، كم و خیلی كم، نمره دهی از 5-1 ) است نمره ی كل پرسشنامه در محدوده ی 18 تا 90 قرار داشت. كسب نمره 4/32 تا 18 بیانگر رضایت مندی خیلی كم، نمره 8/46 – 5/32 رضایت‏مندی كم، اخذ نمره 2/61- 9/46 رضایت‏مندی در حد متوسط، اخذ نمره 6/75- 3/61 رضایت مندی زیاد و اخذ نمره (90- 7/75 ) به عنوان رضایت مندی خیلی زیاد از رشته تحصیلی، در نظر گرفته شد. روایی پرسشنامه محقق ساخته مربوط به رضایت از رشته تحصیلی توسط تیمی متشكل از افراد صاحب نظر در رشته های آموزش علوم پزشكی، برنامه ریزی درسی و روانپزشكی و با استفاده از تكنیك دلفی تأیید شد. پایایی این پرسشنامه نیز از طریق محاسبه ی ضریب آلفای كرنباخ و به میزان 81/0 محاسبه و تأیید گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:34 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سبک شناختی ( KAI)

پرسشنامه سبک شناختی ( KAI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سبک شناختی ( KAI)

پرسشنامه سبک شناختی ( KAI)[1] این پرسشنامه توسط کرتون 1967 برای سنجش سبک نوگرا یا پژوهنده - یانوگرا یا پذیرنده ساخته شد پرسشنامه از 33 ماده و 5 گزینه ( بسیار آسان، نه مشکل نه آسان، مشکل و بسیار مشکل ) تشکیل شده است و از آزمودنی خواسته می شود و خواندن دقیق هر ماده را مشخص کند تا چه اندازه برای این مشکل یا آسان خواهد بود برای مدت طولانی هر یک از آن ویژگی ها را داشته باشد برای مثال ( عنوان فردی که از زوایای جدید به مسایل و مشکلات موجود نگاه می کند یا به عنوان فردی که مسیرهای از پیش تعیین شده را بدون انحراف طی می کند ) حداقل نمره آزمودنی 32، حداکثر 160 میانگین آن 96 بود. پرسشنامه آزمودنی ها را در دو طیف نامگذاری می کند، نمره بین 97-160 شاخص سبک شناختی نوگرا و نمره بین 32تا 96 شاخص سبک شناختی نوگریز خواهد بود.این پرسشنامه در پژوهش های خارجی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

مود[2] ( 1986) ضریب پایایی این ابزار 86% صدم گزارش کرده است.

در پژوهش های داخلی، برای مثال راد و غلام پور ( 1376) ضریب پایایی 79% صدم و سید محسنی (1390) 74% صدم گزارش کرده است. به طور کلی همه سوابق پژهشی حاکی از پایایی روایی خوب این ابزار است.


[1] KIRTONS AADAPTOR – INNEVATOR(KAI)

[2] Mudds

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:33 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تعهد سازمانی

پرسشنامه تعهد سازمانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 14 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تعهد سازمانی

پرسشنامه تعهد سازمانی

برای اندازه گیری تعهد سازمانی از پرسشنامه ای که شامل 11 سوال می باشد و در تنظیم این پرسشنامه نیز از طیف پنج تایی لیکرت و گزینه های خیلی زیاد ، زیاد ، متوسط ، کم ، خیلی کم استفاده شده است.

تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه :

بعد از تهیه شاخص ها باید اطمینان حاصل شود که آنها همان مفهومی را می سنجند که ما می خواهیم اندازه گیری کنیم«اعتبار یا روایی » (صدرالسادات و دیگران،1380: 25). در واقع روایی به معنای صحیح و درست بودن است(خاکی ،1378: 288). بطور کلی اعتبار یا روایی به این معنی می باشد که ابزار اندازه گیری تا چه حدی خصیصه مورد نظر را می سنجد. برای اندازه گیری روایی پرسشنامه، روشهای مختلفی وجود دارد که اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد. لذا برای افزایش اعتبار (روایی) پرسشنامه این تحقیق، ابتدا پرسشنامه هر دو متغیر(رهبری تحول آفرین) و (تعهد سازمانی) تهیه شده، بعد با مشورت استاد راهنما و مشاور تعداد 30 پرسشنامه بین جامعه آماری توزیع گردید و در نهایت با رویت تعدادی از متخصصان و اساتید محترم و شفاف شدن و رفع ابهامات، پرسشنامه نهایی توزیع گردید. در این روش برای افزایش روایی محتوای پرسشنامه از ابزارهای ذیل استفاده می شود.

1) استفاده از نظرات بعضی از اساتید، متخصصان و کارشناسان رشته مدیریت.

2) مطالعه تحقیق ها و مقاله های مربوط به موضوع تحقیق در سالهای گذشته.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:33 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه عادت‌های خواندن

پرسشنامه عادت‌های خواندن

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه عادت‌های خواندن

پرسشنامه عادت‌های خواندن که نور شاه‌ریز عبدالکریم و عامل حسن[1] (2006) در پژوهش خود تحت عنوان "عادت‌ها و نگرش‌های خواندن در عصر دیجیتال در دانشکده کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه بین‌المللی اسلامی گمبار مالزی" به کار برده‌اند.در این پرسشنامه از پاسخنامه پنج درجه‌ای (هرگز، به‌ندرت، گاهی‌اوقات، اغلب و بیشتراوقات) و همچنین برخی سوالات چند جوابی استفاده شده است.به طور کلی این پرسشنامه از یک بخش عمومی و شش بخش تخصصی تشکیل می‏شود. بخش عمومی به جمع‏آوری اطلاعات جمعیت‌شناختی آزمودنی‏ها اختصاص پیدا می‏کند. و بخش تخصصی در جدول 3-1 آمده است:


[1].Nor Shahriza Abdol Karim. Amelia Hasan

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:33 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)

پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)

مشخصات « دانلود پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)»

روایی و پایایی: دارد

خرده مقیاس ها: دارد

نحوه نمره گذاری: دارد

تعداد سوال: 50 سوالی

نوع فایل: word
برای بررسی وضعیت آزمودنی‌ها نسبت به مطالعه نیز از پرسشنامه عادت‌های مطالعه (PSSH[1]) اثر ام . ان. پالسانی ، سادهانا شارما استفاده شده است که این پرسشنامه از طریق سایت کالج رید وود[2]تهیه شده است. در این پرسشنامه از پاسخنامه دوجوابی (بله و خیر) استفاده شده است. پرسشنامه دارای 50 سوال با هفت مولفه که برای هر مولفه 7 سوال و یک مولفه نیز 8 سوال وجود دارد. شامل: 1. تمرکز (7سوال)، 2. یادآوری (7سوال)، 3. سازماندهی زمان (زمانبندی) (7سوال)، 4. مطالعه یک فصل (7سوال)، 5. گوش دادن و یادداشت‌برداری (7سوال)، 6. برگزاری امتحانات (7سوال) و 7. انگیزه (8سوال) می‌باشد

[1] . Psychological Survey of Study Habits

[2] . Redwood college

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:33 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مهارتهای ذهن آگاهی کنتاکی

پرسشنامه مهارتهای ذهن آگاهی کنتاکی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مهارتهای ذهن آگاهی کنتاکی

پرسشنامه مهارت های ذهن آگاهی کنتاکی (KIMS) توسط بیر، اسمیت، و آلن در سال ۲۰۰۴ تدوین شده است. این پرسشنامه دارای ۳۹ ماده می‌باشد و برای اندازه‌گیری چهار مولفه ذهن‌آگاهی طراحی شده است که عبارتند از: مشاهده‌گری، توصیف بدون برچسب، عملکرد همراه با آگاهی (تمرکزگری) و پذیرش بدون قضاوت. فرم انگلیسی این مقیاس در آغاز دارای ۷۷ سوال بود که به ۳۹ گویه کاهش یافت. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت پنج درجه‌ای از خیلی به ندرت تا اکثراً نمره‌گذاری می‌شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:33 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات