پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI)

پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI)

پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI): این پرسشنامه توسط شات و همکاران در سال 1998 براساس الگوی اولیه هوش‌هیجانی مایر و سالووی، (1990) ساخته شد. این مقیاس شامل 32 جمله توصیفی مانند" هنگامی كه من دارای خلق مثبت (مانند شادی )هستم. حل مشكلات برای من آسانتر است" می باشد، این مقیاس 3 مولقه دارد كه عبارتند از:

1- مولفه تنظیم هیجان: شامل سوالهای:

13،14،16،17،20،23،26،27،30،31 می‌باشد.

2- مولفه ارزیابی از هیجان و بیان هیجان: شامل سوالهای:

3،4،9،10،11،15،18،19،22،25،29،33 می‌باشد.

3- مولفه بهره برداری از هیجان: شامل سوالهای:

1،2،5،6،7،8،12،21،24،28 می‌باشد.

روش اجرا:

اجرای این پرسشنامه می‌تواند به صورت فردی یا گروهی صورت گیرد. دستورالعمل اجرا در پرسشنامه‌ای كه به آزمودنی داده می‌شود، آمده است. بدیهی است آزمون بایستی در محیطی آرام و همراه با سایر شرایط لازم برای اجرای پرسشنامه كه آرامش آزمودنی را ایجاد نماید، اجرا شود. مشخصات فردی آزمودنی توسط خود آزمودنی در بالای پاسخنامه درج می‌شود.

نمره گذاری:

آزمودنی درجه توافق با مخالفت خود را با هر جمله در یك مقیاس پنج گزینه‌ای لیكرت كه از كاملامخالف= 1 تا كاملاموافق =5 است، انتخاب می‌كند، البته جمله‌های 28، 5، 33 به‌صورت معكوس (كاملا مخالف =5 تا كاملا موافق=1) نمره‌گذاری می‌شود.

قابلیت اعتماد یا پایایی ( Reliability ) :

قابلیت اعتماد یكی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری است به این مفهوم كه ابزار اندازه گیری در شرایط یكسان تا چه اندازه نتایج یكسانی بدست می‌دهد. ضریب اعتماد (پایایی) در واقع میزان همبستگی بین نتایج اندازه گیری مكرر در شرایط یكسان می‌باشد.

در این تحقیق برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد از روش آلفای كرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامه‌ای که به‌صورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینه‌ای است، بکار می‌رود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینه‌های همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون می‌شود.ضریب الفای كرو نباخ بین صفر و یك در نوسان است. اگر آلفا نزدیک به یك باشد نشانه اعتماد كامل استو در صورتی كه آلفا نزدیک به صفر باشد عدم اعتماد كامل را نشان می‌دهد .

در این تحقیق اعتبار پرسشنامه هوش‌هیجانی پس از توزیع و تكمیل پرسشنامه ها توسط نرم افزار SPSS پس از اندازه‌گیری ضریب كرونباخ آلفا محاسبه و در جدول زیر خلاصه شده است:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS)

پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS)


پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS): این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینزپونز,(1988) ساخته شده است. مقیاس مذکور دارای 27 ماده است که 24 ماده اول، مربوط به راهبردهای چهارده‌گانه یادگیری خودتنظیمی بوده و نمره کل فرد، حاصل جمع این 24 ماده است.این راهبردها شامل: خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، یادداشت‌برداری و خودکنترلی، جستجوی اطلاعات، سازماندهی محیط، خودپیامدی، مرورذهنی و حفظ کردن، جستجوی کمک از همسالان، جستجوی کمک از معلم، جستجوی کمک از بزرگسالان، مرور نکته‌ها، یادداشت و جزوات، مرور تکالیف درسی و امتحانات و مرور کردن کتاب‌های درسی می‌باشد.

شیوه نمره گذاری: نمره‌گذاری این پرسشنامه بصورت مستقیم و لیکرت شامل گزینه‌های بندرت، گه گاهی، غالبا و اکثر اوقات است که به ترتیب نمره‌های 1، 2، 3 و 4 را به خوداختصاص می‌دهند.

قابلیت اعتماد یا پایایی ( Reliability ) :

قابلیت اعتماد یكی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری است به این مفهوم كه ابزار اندازه گیری در شرایط یكسان تا چه اندازه نتایج یكسانی بدست می‌دهد. ضریب اعتماد (پایایی) در واقع میزان همبستگی بین نتایج اندازه گیری مكرر در شرایط یكسان می‌باشد.

در این تحقیق برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد از روش آلفای كرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامه‌ای که به‌صورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینه‌ای است، بکار می‌رود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینه‌های همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون می‌شود.ضریب الفای كرو نباخ بین صفر و یك در نوسان است. اگر آلفا نزدیک به یك باشد نشانه اعتماد كامل استو در صورتی كه آلفا نزدیک به صفر باشد عدم اعتماد كامل را نشان می‌دهد .

در این تحقیق اعتبار سه پرسشنامه خودتنظیمی، پس از توزیع و تكمیل پرسشنامه ها توسط نرم افزار SPSS پس از اندازه‌گیری ضریب كرونباخ آلفا محاسبه و در جدول زیر خلاصه شده است:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984)

مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984)

مقیاس ارزیابی اهمال‌کاری نسخه دانش‌آموز (PASS): مقیاس اهمال‌کاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984) تهیه و تدوین شده است. این مقیاس دارای 27 گویه است که سه مؤلفه"آماده شدن برای امتحانات"(8 گویه)، "آماده کردن تکالیف"(11 گویه) و "آماده شدن برای مقاله های پایان ترم"(8 گویه) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شیوه نمره‌گذاری: در این مقیاس، در مقابل هرگویه طیف چهار گزینه‌ای از "بندرت"(نمره یک) تا"همیشه"(نمره چهار) قرار دارد و به استثنای 11 گویه، بصورت مستقیم نمره‌گذاری می‌شود. گویه‌های 2، 3، 5، 9، 11، 13، 15، 16، 21، 23و 25 بصورت معکوس نمره‌گذاری می‌شوند و گویه‌های 7، 8، 18، 19، 26 و 27 از این لحاظ که بیانگر اهمال‌کاری تحصیلی نمی‌باشند، در ارزیابی، نمره‌گذاری و محاسبه اهمال‌کاری تحصیلی مورد استفاده قرار نگرفته است. براین اساس، نمرات بالاتر از میانگین مبین این است که آزمودنی در قلمرو تحصیلی، اکثر مواقع و یا همیشه دچار اهمال کاری است و منظور از بررسی شیوع اهمال‌کاری در این پژوهش نیز بدین معنا است.

قابلیت اعتماد یا پایایی ( Reliability ) :

قابلیت اعتماد یكی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری است به این مفهوم كه ابزار اندازه گیری در شرایط یكسان تا چه اندازه نتایج یكسانی بدست می‌دهد. ضریب اعتماد (پایایی) در واقع میزان همبستگی بین نتایج اندازه گیری مكرر در شرایط یكسان می‌باشد.

در این تحقیق برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد از روش آلفای كرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامه‌ای که به‌صورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینه‌ای است، بکار می‌رود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینه‌های همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون می‌شود.ضریب الفای كرونباخ بین صفر و یك در نوسان است. اگر آلفا نزدیک به یك باشد نشانه اعتماد كامل استو در صورتی كه آلفا نزدیک به صفر باشد عدم اعتماد كامل را نشان می‌دهد .

در این تحقیق اعتبار سه پرسشنامه اهمال‌کاری پس از توزیع و تكمیل پرسشنامه ها توسط نرم افزار SPSS پس از اندازه‌گیری ضریب كرونباخ آلفا محاسبه و در جدول زیر خلاصه شده است:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه بررسی وضعیت مهد کودک‌ها

پرسشنامه بررسی وضعیت مهد کودک‌ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه بررسی وضعیت مهد کودک‌ها

روایی

اعتبار(روایی) به ارتباط منطقی، بین پرسش­های آزمون و مطلب مورد سنجش اشاره دارد. وقتی گفته می­شود آزمون، روایی دارد به این معنا است که پرسش‌های آزمون به‌طور دقیق آنچه را که مورد نظر می­باشد، می‏سنجد. اعتبار، جنبه­های مختلف دارد و ارتباط بین پرسش و آزمودنی با توجه به کلیه جنبه­های آن حاصل می­شود. در صورتی که این ارتباط وجود نداشته باشد اعتبار به وجود نمی­آید. در این تحقیق برای بررسی روایی پرسشنامه از نقطه نظر نخبگان که متشکل از مدیران مهدکودک‌ها مورد بررسی، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران و سرپرستان بهزیستی است استفاده شد و پس از تهیه پرسشنامه، نسخه نهایی به اساتید دانشگاه داده شده و روایی آن مورد تایید نهایی قرار گرفت. استادان محترم اساتید دانشگاه علامه طباطبایی سرکار خانم دکتر مفیدی، جناب آقای دکتر کولایی نژاد، سرکار خانم ولی زاده کارشناس بهزیستی، سرکار خانم برادران( معاون انجمن مدیران مهدهای کودک). برای به دست آوردن اعتبار پرسش نامه 5 مدیر از مدیران مهدهای کودک منطقه 5 تهران که خارج از نمونه آماری بودند انتخاب گردید، پرسش نامه در اختیار آنان قرار گرفت و پس از بررسی اصلاحات لازم بر روی پرسش نامه انجام گردید.

پایایی

برای بررسی پرسشنامه محقق ساخته در این تحقیق از روش آلفای کرونباخ استفاده شد، که پایایی کل پرسشنامه برابر با 0.756 بدست آمد که پایایی قابل قبولی است. در جدول زیر ضریب آلفای کرونباخ به تفکیک عوامل مورد بررسی آورده شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353)

پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353)

پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353):که شامل 25 سئوال و هر سئوال دارای پنج درجه و بر اساس لیکرت صفر تا 4نمره دارد و نمره کل آن 100 می باشد. اعتبار این آزمون از طریق ضریب همبستگی با آزمون آلپورت ورنون، ولیندزی (1960، به نقل از صادقی ، باقرزاده وحق شناس، 1389) بدست آمده است که برابر 80/می باشد این پرسشنامه در سالهای اخیر مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و پایایی آن از روش اسپیرمن براون برابر63/ واعتبار آن برابربا 842/ بدست آمده است. (نوری ،1374،به نقل از صادقی ، باقرزاده و حق شناس، 1389).

در مورد تحقیقات علمی، این گفته درست است که«بدون داده‌های خوب نمی‌توانید نتایج خوب بدست آورید» و مقصود از داده‌های خوب آن است که شیوه اندازه گیری آن، از روایی و پایایی کافی برخوردار باشد وروائی به این مفهوم است که آیا پرسشنامه‌ها واقعاّ به اندازه گیری همان مفاهیم مورد نظر پرداخته اند واعتبار یا قابلیت اعتماد پرسشنامه به این معنا است که در چندین دفعه آزمایش از یک موضوع پاسخهای مشابه و تقریبا یکسانی بدست آید. برای ارزیابی پایایی یا قابلیت اعتماد[1] از ضریب(α) آلفای کرونباخ (تجانس درونی) استفاده می شود. آلفای کرونباخ یک ضریب پایایی است که بر حسب میانگین همبستگی داخلی میان پرسشهایی که یک مفهوم را می سنجند محاسبه می‌شود. مقدار آلفای کرونباخ هرچه به عدد یک نزدیکتر باشد سازگاری درونی و قابلیت پایایی پرسشها بیشتر است (دلاور، 1387).


[1]- Reliability

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف :این پرسشنامه توسط ریف[1] (Reef) در سال 1980طراحی شد .فرم اصلی دارای 120سئوال بوده که در بررسیهای بعدی فرمهای کوتاهتر 84-54-18سئوالی آن نیز طراحی شده است.

مقیاس بهزیستی روانشناختی دارای شش خرده مقیاس پذیرش خود،رابطه مثبت با دیگران ،خود مختاری ،زندگی هدفمند ،رشدشخصی و تسلط بر محیط است. در فرم84 سئوالی هر عامل دارای 14 سئوال است وضریب پایایی این ابزار به وسیله ریف و کیس[2] بین 83/ تا 91/ گزارش شده است و پایایی این مقیاس به روش باز آزمائی 85/ بدست آمده است .(ریف و کیس، 1995).

نمرات مؤلفه های این پرسشنامه به این صورت به دست می آید که :

1- پذیرش خود : دیدگاه مثبت نسبت به خود،نمره حاصل از سئوالات 14-1 میزان پذیرش خود را تعیین می کند .

2- تسلط بر محیط: توانائی ایجاد بافتهای منطبق با وضعیت روان شناختی خود ، نمره حاصل از سئوالات 28-15 میزان تسلط بر محیط را تعیین می کند .

3- روابط مثبت با دیگران : روابط گرم و قابل اعتماد با دیگران ، نمره حاصل از سئوالات 42-29 میزان روابط مثبت با دیگران را تعیین می‌کند .

4- هدف در زندگی : هدفمندی و احساس جهت داشتن در زندگی، نمره حاصل از سئوالات 56-43 میزان هدفمندی در زندگی را تعیین می‌کند .

5- رشد فردی : رشد پیوسته توانائیهای فردی، نمره حاصل از سئوالات 70-57 میزان رشد فردی را تععین می کند .

6- خود مختاری : استقلال داشتن در تصمیم گیری‌های زندگی، نمره حاصل از سئوالات 84-70 میزان خود مختاری را تعیین می کند .


[1] - Ryff,C.D.

[2] - Ryff,C.D. & Keyes,C.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:38 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تعارض کار-خانواده (نت مه یر،1996)

پرسشنامه تعارض کار-خانواده (نت مه یر،1996)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تعارض کار-خانواده (نت مه یر،1996)

این پرسشنامه دارای 10 سوال است که پنج سوال تعارض کار-خانواده (مانند ساعتهای کاری من، مانع از انجام وظایف خانوادگی ام می­شود) و پنج سوال تعارض خانواده-کار (مانند وظایف خانوادگی من، باعث بروز مشکل در انجام وظایف حرفه­ای من می­شود) را در مقیاس 7 امتیازی لیکرت اندازه­گیری می کنند.

روایی پرسشنامه توسط سازندگان با روش همبستگی هر دو قسمت با شانزده سازه روان شناختی مانند رضایت از زندگی، رضایت شغلی، تعارض نقش و ابهام نقش بررسی و مشخص شد که با رضایت شغلی و رضایت از زندگی ارتباط منفی و با تعارض نقش و ابهام نقش ارتباط مثبت دارد (فاتحی زاده،1386). روایی پرسشنامه پژوهش توسط اساتید و صاحبنظران تأیید شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:38 ] [ احمد احمد ]
[ ]

چک لیست ارزیابی وب سایت مدرسه هوشمند

چک لیست ارزیابی وب سایت مدرسه هوشمند

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چک لیست ارزیابی وب سایت مدرسه هوشمند
مشخصات « چک لیست ارزیابی وب سایت مدرسه هوشمند»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 22 سوال
نوع فایل:word
چک لیست ارزیابی وب سایت مدرسه هوشمندابزار و روش اندازه گیری

در این پژوهش برای ارزیابی وب سایت مدرسه هوشمند مورد بررسی از یک چک لیست محقق ساخته استفاده شد. این چک لیست داری 22 سوال می‌باشد که در مقیاس لیکرت از خیلی قوی تا خیلی ضعیف در نوسان است. هر یک از سوالات چک لیست یک مورد از اصول مصور سازی را ارزیابی می‌کند. هر یک از مولفه‌هایی که توسط این چک لیست مورد سنجش قرار می‌گیرد به قرار زیر است:

1. اصل تاکید

2. اصل سادگی

3. اصل تعادل

4. اصل توازن بین زمینه و موضوع

5. اصل رابطه تصویر با معیارهای اندازه‌گیری

6. رابطه تصویر با معیارهای كادربندی

7. اصل فاصله مطلوب

8. اصل تأثیرات روانی خط‌ها

9. اصل تأثیر روانی شكل‌ها و رابطه‌ی آن‌ها با تصویر آموزشی

  1. اصل خواص روانی رنگ‌ها و رابطه‌ی آن‌ها با تصویر
  2. اصل پرهیز از تكراری بودن سبك تصویرسازی
  3. اصل تصویرگری مبتنی بر تحقیق و پژوهش
  4. اصل استفاده به جا از تصویر
  5. اصل تطبیق با واقعیات
  6. اصل برجسته‌سازی موضوع
  7. رعایت تناسب بین سبك هنری و موضوع آموزشی
  8. اصل تفاوت در فرهنگ‌های منطقه‌ای
  9. اصل به روز بودن تصویر
  10. اصل توازن در تصویرگری جنسیت‌ها
  11. توجه به هویت ملی، اعتقادی و اسلامی
  12. تحریك حس كنجكاوی و علاقه به كشف
  13. توجه به علایق كودكان به رنگها
3-4: روایی و پایایی ابزار

برای برآورد روایی این چک لیست از روایی محتوایی توسط چند تن از استادان دانشکده علوم تربیتی استفاده شد. همچنین، برای تعیین پایایی آن از آلفای کرونباخ استفاده شد که پایایی 71/0 به دست آمد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:38 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا باوم ریند

پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا باوم ریند

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا باوم ریند

پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا باوم ریند

معرفی آزمون

این ابزار اقتباسی است از نظریه اقتدار والدین که بر اساس نظریه «بامریند » از سه الگوی آزاد گذاری [1] ، استبدادی[2] و اقتدار منطقی[3]والدین جهت بررسی الگوه‌های نفوذ و شیوه‌های فرزندپروری ساخته شده است. این پرسشنامه که توسط دیانا باوم ریند(1991)، طراحی شد شامل 30 ماده است كه 10 ماده به شیوه آزادگذاری و10 ماده به شیوه ی مستبدانه و 10 جمله دیگر اقتدار منطقی در امر پرورش فرزند مربوط می شود.

شیوه ی نمره گذاری

در این ابزار آزمودنی‌ها با مطالعه هر ماده نظر خود را با علامت × برحسب یک مقیاس 5 درجه‌ای مشخص کردند که از صفر تا 4 ( کاملاً مخالفم= 0 تا کاملاً موافقم =4 )، نمره گذاری شد و با جمع نمرات ، 3 نمره مجزا در مورد آزادگذاری مطلق ، استبدادی و اقتدار منطقی برای هر آزمودنی به دست آمد.

پایایی

پرسشنامه دیانا باوم ریند در تحقیقات متعددی مورد بررسی قرار گرفته و اعتبار و روایی آن به دست آمده چنانچه بوری در سال 1991 پایایی پرسشنامه مزبور را با استفاده از روش بازآزمایی در بین گروه مادران به ترتیب 81/0 برای شیوه سهل گیر، 86/0 برای شیوه استبدادی و 78/0 برای شیوه قاطع و اطمینان بخش و در بین پدران به ترتیب 77/0 برای شیوه سهل گیر، 85/0 برای شیوه استبدادی و 88 /0 برای شیوه قاطع گزارش نمود. همچنین وی با استفاده از روایی تشخیص نشان داد كه روش استبدادی مادر رابطه معكوس با سهل‌گیری (38/0-)، روش قاطع و اطمینان بخش (48/0-)، و مستبد بودن پدر نیز رابطه معكوسی با سهل‌گیری (50/0-)، و قاطع و اطمینان بخش (12/0-)، دارد. در كل نتایج به دست آمده از مطالعات خارجی و داخلی اعتبار و روایی پرسشنامه فرزندپروری را مورد تأثیر قرار می‌دهند. و این پرسشنامه قبلا توسط اسفندیاری (1374)، و بینم (1379)، مورد استفاده قرار گرفته است. اسفندیاری پایایی بازآزمایی این پرسشنامه را برای آزادگذاری 69/0 ،برای استبدادی 77 /0 و اقتدار منطقی 73/0 گزارش کرده است.میزان پایایی این پرسشنامه به روش بازآزمایی 81/0 برای آزادگذاری ،85/0 برای استبدادی و 92/0 اقتدار منطقی پدران گزارش شده است (بوری ،1991)، همچنین وی در مورد اعتبار پرسشنامه نتایج زیر را گزارش کرده است : مستبد بودن پدر رابطه معکوس با آزادگذاری (50/0)، و اقتدار منطقی (52/0)، او دارد.میزان پایایی این ابزار به روش آلفا کرنباخ، در این پژوهش 69/0 برای آزادگذاری 73/0، برای استبدادی 83/0 ، برای شیوه ی مقتدرانه 90/0 به دست آمده است و این آزمون از همسانی درونی خوبی برخوردار بود در مطالعه حاضر پایایی از روش آلفای کرونباخ 89/. بدست آمد.


[1]-Permissiv

[2]-Authoritative

[3]-Authoritarian

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:38 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف

پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف
مشخصات « پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 18 سوال

نوع فایل:word

پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف :

مشتمل بر 18 سؤال که به صورت مقیاس 5 درجه ای لیکرت (کاملاً مخالفم نمره1، مخالفم نمره2، نظری ندارم نمره3، موافقم نمره4، کاملاً موافقم نمره5) است.

روایی پرسشنامه ها:

مقصود از روایی آن است که آیا ابزار اندازه گیری می تواند خصیصه و ویژگی که ابزار برای آن طرّاحی شده است را اندازه گیری کند یا خیر ؟ ( خاکی، 1382: 244). روش های متعددی برای تعیین روایی ابزار اندازه گیری وجود دارد که یکی از آن ها روایی محتواست. روایی محتوای یک آزمون توسط افراد متخصص در مورد موضوع مورد مطالعات تعیین می شود ( سرمد، بازرگان و حجازی، 1389: 171).

علی رغم این که هر سه پرسشنامه‌ی این پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است و از روایی لازم برخوردار می باشد، در این پژوهش برای تعیین روایی پرسشنامه ها از روش روایی محتوا استفاده شد و مورد تأیید متخصصان مدیریت قرار گرفت.

2-6-3) پایایی پرسشنامه :

درجه‌ی پایایی مربوط به ثبات، یعنی حصول یک نتیجه‌ی مکّرر است. بدین معنا که اگر شئ امروز اندازه‌گیری شود و در هفته‌ی دیگر اندازه گیری صورت پذیرد، نتایج قریب به همسانی باشد ( مگر آن که در طی این مدت، یک تغییر واقعی در شئ صورت گرفته باشد). در این جا ذکر نکته ای لازم به نظر می‌رسد برای این که یک آزمون روا باشد باید نخست پایا باشد. یعنی پایایی شرط روایی است ( سیف، 1384: 90). هر سه پرسشنامه استاندارد بوده و در تحقیقات بسیاری در داخل و خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته اند و پایایی آن ها در تحقیقات گوناگونی مورد تأیید قرار گرفته است و از پایایی بالایی برخوردارند. در این پژوهش پایایی پرسشنامه ها بر روی یک نمونه‌ی 50 نفری از آزمودنی ها (دبیران زن و مرد ) انجام شد و برآورد آماری آن ها از طریق آلفای کرونباخ برای نوآوری سازمانی 86/0 به دست آمده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:38 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات