مقیاس خودكارآمدی تحصیلی مورگان و همکاران(1999)

مقیاس خودكارآمدی تحصیلی مورگان و همکاران(1999)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس خودكارآمدی تحصیلی مورگانو همکاران(1999)

به منظور سنجش خودكارآمدی تحصیلی دانش آموزان از مقیاس خودكارآمدی تحصیلی مورگانو همکاران(1999) استفاده شده است. این مقیاس دارای 30 سؤال و سه زیر مقیاس استعداد، كوشش و بافت است. گویه­های این مقیاس با طیف لیکرت دارای پاسخ چهار درجه­ای می باشد. سازنده مقیاس میزان همسانی درونی مقیاس را با استفاده از روش آلفای كرونباخ، 82/0 اعلام کرده است. همچنین ضریب آلفای كرونباخ سه زیر مقیاس استعداد و كوشش و بافت به ترتیب :78 /0، 66/0، 70/0 گزارش شده است. در ایران كریم­زاده و همکاران (1385) روایی این مقیاس را از طریق تحلیل عامل مطلوب گزارش كرده­اند. همچنین ضرایب پایایی مقیاس از طریق روش آلفای كرونباخ توسط كریم زاده و همکاران(1385) برای خودكارآمدی كلی 76/0، بعد استعداد 66/0، بعد كوشش 65/0و بعد بافت 60/0 بدست آمده است. خواجه و همکاران (1390) در پژوهش خود به منظور به دست آوردن پایایی از ضریب آلفای كرونباخ استفاده کرده­اند كه ضرایب پایایی برای بعد استعداد 79/0، بعد كوشش 0/59 و بعد بافت 82/0 به دست آوردند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس جو روانی اجتماعی کلاس

مقیاس جو روانی اجتماعی کلاس

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 34 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس جو روانی اجتماعی کلاس

برای بررسی جو­ روانی اجتماعی کلاس در این پژوهش از مقیاس جو ­روانی اجتماعی کلاس (فرایزر و همکاران، 1955) استفاده شده است. این مقیاس شامل 20 گویه می­باشد که هر کدام به صورت جمله خبری بیان شده است. در ذیل هر گویه سه گزینه (همیشه)، (گاهی اوقات) و (هیچ وقت) ارائه شده است كه آزمودنی با گذاشتن علامت در جلوی گزینه مورد نظر پاسخ خود را معین می­سازد. شیوه­ی نمره­گذاری در این پرسشنامه به این ترتیب است كه به گزینه اول یعنی (هیچ وقت) نمره ­(0) تعلق می­گیرد، به گزینه­ی دوم یعنی (گاهی اوقات) نمره (1) و به گزینه سوم یعنی (همیشه) نمره (2) تعلق می­گیرد. این مقیاس مشتمل بر چهار بعد یا مقیاس فرعی اصطكاك، وابستگی، انضباط و رقابت است. فرایزر و همكاران (1989) و سایر پژوهشگران در فرهنگ­های مختلف از این مقیاس استفاده كرده­اند. مدد (1380) در ایران روایی و پایایی این آزمون را مطلوب گزارش کرده است. حسین­چاری (1382) ضریب پایایی برای کل مقیاس را با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0، و برای مقیاس فرعی اصطلاک 81/0، انسجام 79/0، انضباط 79/0 و رقابت 80/0 گزارش کرده است. وی ضریب پایایی كل مقیاس را با استفاده از روش بازآزمائی نیز با فاصله­ی زمانی سه هفته بر روی 56 دانش­آموز 69/0 گزارش کرده است.

در پژوهش حاضر با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ پایایی چهار بعد مقیاس، اصطكاك ، وابستگی ، انضباط و رقابت با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با 89/0، 84/0، 69/0، 76/0 بودند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس تجدیدنظرشده هومن و عسگری

پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس تجدیدنظرشده هومن و عسگری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس تجدیدنظرشده هومن و عسگری

برای سنجش انگیزه پیشرفت از تست هرمنس (1970) که توسط هومن و عسگری (1379) مورد تجدید نظر قرارگرفته استفاده شد. هرمنس (1970) بر مبنای دانش نظری و تجربی موجود درباره نیاز به پیشرفت و با بررسی بیشتر پژوهشهای مربوط به موضوع نیاز به پیشرفت این پرسشنامه را ساخته است. هرمنس برای نوشتن سئوالات پرسشنامه انگیزش پیشرفت ده ویژگی که افراد دارای انگیزه پیشرفت بالا را از افراد با انگیزه پیشرفت پائین، متمایز می کند و از بررسی تحقیقات قبلی بدست آورده است، به عنوان مبنا و راهنما برای انتخاب سئوالات برگزیده است. ابتدا وی 92 سئوال را برای پرسشنامه تهیه کرد، و در نهایت بر اساس ضریب اعتبار تعداد سئوالها را کاهش داده است. ده ویژگی که افراد دارای نیاز به پیشرفت بالا را از افراد با نیاز به پیشرفت پائین متمایز می کند و به عنوان مبنایی برای نوشتن سئوالات پرسشنامه استفاده شده دارای ویژگی های زیر است.

1- سطح آرزوی بالا 2- انگیزه قوی برای تحرک به سوی بالا 3- مقاومت طولانی در مواجهه با تکالیف با سطح دشواری متوسط 4- تمایل به اعمال تلاش مجدد در انجام تکالیف نیمه تمام 5- ادراک پویا از زمان یعنی احساس اینکه امور سریع روی می دهد 6- آینده نگری 7- توجه به ملاک شایستگی و لیاقت در انتخاب دوست یا همکار 8- بازشناسی از طریق عملکرد خوب در کار 9- کاری را به خوبی انجام دادن 10- رفتار ریسک کردن پائین ( لازم به ذکر است که پرسشنامه 39 سوالی هیچ سوالی را در رابطه با این ویژگی آخر ندارد. به این ترتیب پرسشنامه براساس 9 ویژگی فوق تدوین شده است.) پرسشنامه دارای 39 جمله بود که هومن و عسگری 11 پرسش به آن اضافه کردند. پژوهشگران مذکورضریب همگونی تست را در نمونه 1073نفری دانش آموزان803/0 و باتحلیل عاملی مواد این پرسشنامه هفت عامل(داشتن پشتكار، اعتماد به نفس، ادراك پویا از زمان، فرصت جویی، سخت كوشی، توجه به ملاك شایستگی در انتخاب دوست، سطح آرزوی بالا، آینده نگری) بدست آوردند سئوالات پرسشنامه به صورت 39 جمله ناتمام بیان شده و به دنبال هر جمله ناتمام چند گزینه داده شده است.به این گزینه ها برحسب اینکه شدت انگیزه پیشرفت از زیاد به کم یا کم به زیاد باشد نمره تعلق می گیرد. نمره گذاری سوالها با توجه به ویژگیهای نه گانه که سوالات بر اساس آنها نوشته شده عبارت است از، سئوالات 1 ، 4 ، 9 ، 10 ، 14 ، 15 ، 16 ، 20 ، 27 و 28 به صورت الف (1) – ب (2) – ج (3) – د (4) و سوالات 2 ، 3 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 11 ، 12 ، 13 ، 17 ، 18 ، 19 ، 21 ، 22 ، 23 ، 24 ، 25 ، 26 ، 29 ، 30 ، 31 ، 32 ، 33 ، 34 ، 35 ، 36 ، 37 ، 38 و 39 به صورت الف (4) – ب (3) – ج (2) – د (1) نمره گذاری می شود. نمرات بالایی که از مجموع سئوالات بدست می آید نشان دهنده وجود انگیزه پیشرفت بالا و نمرات پائین بیانگر انگیزه پیشرفت پائین است. در این پژوهش یک سوال که در مورد قبولی کنکور بود. با توجه به این که نمونه مورد بررسی پژوهش دانشجویان بودند، حذف شد و روی بقیه سوال ها هم تغییر اندکی داده شد. به این ترتیب که کلمات مدرسه به دانشگاه و کلمات معلم به استاد تغییر یافت. این پژوهش به محاسبه ضرایب اعتبار پرسشنامه و مقیاسهای آن در جامعه دانشجویان ؛ اعمال اصلاح گویه ها در صورت لزوم؛ برآورد روائی سازه با استفاده از روش تحلیل عاملی و استخراج و نامگذاری عامل های این پرسشنامه می پردازد. قابل ذکر است که این پرسشنامه قبلا درجامعه دانش آموزان مورد بررسی قرارگرفته و در این پژوهش، در جامعه دانشجویان بررسی می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 23 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

از آنجا که این پژوهش به دنبال ساخت تست مهارت های شناختی و فراشناختی است، مراحل زیر برای ساخت آن انجام شد:

- گرد آوری نظریه های مربوط به مهارت های شناختی و فراشناختی

- تهیه ویژگی ها و عناصر تشکیل دهنده مهارت های شناختی و فراشناختی

- تهیه گویه های اولیه مقیاس های شناختی و فراشناختی

- تهیه فرم نیمه تجربی مهارت های شناختی و فراشناختی

- بررسی روائی محتوائی مقیاسهای فرم نیمه تجربی با استفاده از نظرخواهی از متخصصان

- اجرای فرم نیمه تجربی بر نمونه کوچکی از دانشجویان در مرحله مطالعه مقدماتی

- محاسبه ضرایب اعتبار، میانگین و انحراف استاندارد مقیاس ها

-محاسبه میانگین و انحراف استاندارد سوال ها

- اعمال اصلاح سوال ها در صورت لزوم

- تهیه فرم تجربی نهایی

- اجرای فرم تجربی نهایی بر نمونه اصلی

- محاسبه اعتبار مقیاس ها و کل تست

-محاسبه روائی تست مهارت های شناختی و فراشناختی

- مقایسه نمره های دختران و پسران دانشجو

با توجه به تئوری‌ها و پژوهش‌های انجام‌شده و با توجه به ابعاد دانش شناختی و فراشناختی که از فصل دوم پژوهش استخراج شد،تستی تنظیم شد،که به طورمختصر عبارتنداز:

فراشناخت مفهومی چند وجهی است که شامل دانش ها(باورها)، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می کند(ولز، 1979؛ فلاول، 1979؛ نلسون و همکاران، 1999؛ موسس و بیرد، 2002؛ اسپادا و همکاران، 2007). فلاول و همکاران(1993) دانش فراشناختی را به سه طبقه ی دانش در مورد شخص، دانش در مورد تکلیف و دانش در مورد راهبرد تقسیم می کنند، پاریس و همکاران(1984) دانش فراشناختی را به سه طبقه ی خبری، فرایندی و شرطی تقسیم کرده اند که از بعضی جهات با طبقات دانش فراشناختی فلاول و همکارانش همپوشی دارد. بیکر(1989) معتقد است دو نوع فراشناخت به هم پیوسته، یعنی دانش درباره شناخت و تنظیم شناخت و نظارت بر آن وجود دارد. بر حسب نظر رفوث و همکاران، فرادانش، فرا نظارت و استفاده ی مناسب و بجا از راهبرد، مولفه های فراشناخت هستند. پرسلی، بوركوسكی و اشنایدر(1987)، جاکوبز و پاریس1987، براون 1987، ویلسون و وینگ، 1998 ، وایستاین و هیوم[1](1998) راهبردهای شناختی را به سه دسته تقسیم كرده اند ( تكرار و مرور ذهنی، بسط و گسترش معنایی، سازماندهی).


[1]Weistein & Hume

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه یادگیری سازمانی سنگه

پرسشنامه یادگیری سازمانی سنگه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه یادگیری سازمانی سنگه

ابزار پژوهش حاضر شامل دو بخش ذیل است:

الف) بخش اول: برای بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی از پرسشنامه ای محقق ساخته که شامل 33 سئوالی است استفاده شده و سوالات (1 تا 7) بُعد رهبری مناسب، سوالات (8 تا 14) بُعد فضای تعمیقی، سوالات (15 تا 18) بُعد بومی سازی، سوالات (19 تا 24) بُعد تعادل بین کار و خانواده، سوالات (25 تا 29) بُعد مدیریت زمان و نهایتاً سوالات (30 تا 33) بُعد تجربه اندوزی را مورد سنجش قرار داده است.

ب) بخش دوم:: برای بررسی وضعیت یادگیری سازمانی کارکنان از پرسشنامه استاندارد سنگه (1990) که شامل 35 سئوالی است استفاده شده و سوالات (34 تا 40) بُعد مهارت های شخصی، سوالات (41 تا 47) بُعد الگوی ذهنی، سوالات (48 تا 54) بُعد چشم انداز مشترک، سوالات (55 تا 61) بُعد یادگیری تیمی و نهایتاً سوالات (62 تا 68) بُعد تفکر سیستمی را مورد سنجش قرار داده است.

3-6-1)روش سنجش روایی پرسشنامه

مفهوم روایی به این سؤال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می سنجد؟ به عبارت دیگر آزمونی دارای روایی است که برای اندازه گیری آنچه مورد نظر است مناسب باشد و به همین دلیل اصطلاح روایی به هدفی که آزمون برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است، اشاره می کند. در خصوص روایی پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش از روایی صوری و محتوایی استفاده شده است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI)

پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI)

پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI): این پرسشنامه توسط شات و همکاران در سال 1998 براساس الگوی اولیه هوش‌هیجانی مایر و سالووی، (1990) ساخته شد. این مقیاس شامل 32 جمله توصیفی مانند" هنگامی كه من دارای خلق مثبت (مانند شادی )هستم. حل مشكلات برای من آسانتر است" می باشد، این مقیاس 3 مولقه دارد كه عبارتند از:

1- مولفه تنظیم هیجان: شامل سوالهای:

13،14،16،17،20،23،26،27،30،31 می‌باشد.

2- مولفه ارزیابی از هیجان و بیان هیجان: شامل سوالهای:

3،4،9،10،11،15،18،19،22،25،29،33 می‌باشد.

3- مولفه بهره برداری از هیجان: شامل سوالهای:

1،2،5،6،7،8،12،21،24،28 می‌باشد.

روش اجرا:

اجرای این پرسشنامه می‌تواند به صورت فردی یا گروهی صورت گیرد. دستورالعمل اجرا در پرسشنامه‌ای كه به آزمودنی داده می‌شود، آمده است. بدیهی است آزمون بایستی در محیطی آرام و همراه با سایر شرایط لازم برای اجرای پرسشنامه كه آرامش آزمودنی را ایجاد نماید، اجرا شود. مشخصات فردی آزمودنی توسط خود آزمودنی در بالای پاسخنامه درج می‌شود.

نمره گذاری:

آزمودنی درجه توافق با مخالفت خود را با هر جمله در یك مقیاس پنج گزینه‌ای لیكرت كه از كاملامخالف= 1 تا كاملاموافق =5 است، انتخاب می‌كند، البته جمله‌های 28، 5، 33 به‌صورت معكوس (كاملا مخالف =5 تا كاملا موافق=1) نمره‌گذاری می‌شود.

قابلیت اعتماد یا پایایی ( Reliability ) :

قابلیت اعتماد یكی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری است به این مفهوم كه ابزار اندازه گیری در شرایط یكسان تا چه اندازه نتایج یكسانی بدست می‌دهد. ضریب اعتماد (پایایی) در واقع میزان همبستگی بین نتایج اندازه گیری مكرر در شرایط یكسان می‌باشد.

در این تحقیق برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد از روش آلفای كرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامه‌ای که به‌صورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینه‌ای است، بکار می‌رود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینه‌های همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون می‌شود.ضریب الفای كرو نباخ بین صفر و یك در نوسان است. اگر آلفا نزدیک به یك باشد نشانه اعتماد كامل استو در صورتی كه آلفا نزدیک به صفر باشد عدم اعتماد كامل را نشان می‌دهد .

در این تحقیق اعتبار پرسشنامه هوش‌هیجانی پس از توزیع و تكمیل پرسشنامه ها توسط نرم افزار SPSS پس از اندازه‌گیری ضریب كرونباخ آلفا محاسبه و در جدول زیر خلاصه شده است:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS)

پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS)


پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS): این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینزپونز,(1988) ساخته شده است. مقیاس مذکور دارای 27 ماده است که 24 ماده اول، مربوط به راهبردهای چهارده‌گانه یادگیری خودتنظیمی بوده و نمره کل فرد، حاصل جمع این 24 ماده است.این راهبردها شامل: خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، یادداشت‌برداری و خودکنترلی، جستجوی اطلاعات، سازماندهی محیط، خودپیامدی، مرورذهنی و حفظ کردن، جستجوی کمک از همسالان، جستجوی کمک از معلم، جستجوی کمک از بزرگسالان، مرور نکته‌ها، یادداشت و جزوات، مرور تکالیف درسی و امتحانات و مرور کردن کتاب‌های درسی می‌باشد.

شیوه نمره گذاری: نمره‌گذاری این پرسشنامه بصورت مستقیم و لیکرت شامل گزینه‌های بندرت، گه گاهی، غالبا و اکثر اوقات است که به ترتیب نمره‌های 1، 2، 3 و 4 را به خوداختصاص می‌دهند.

قابلیت اعتماد یا پایایی ( Reliability ) :

قابلیت اعتماد یكی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری است به این مفهوم كه ابزار اندازه گیری در شرایط یكسان تا چه اندازه نتایج یكسانی بدست می‌دهد. ضریب اعتماد (پایایی) در واقع میزان همبستگی بین نتایج اندازه گیری مكرر در شرایط یكسان می‌باشد.

در این تحقیق برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد از روش آلفای كرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامه‌ای که به‌صورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینه‌ای است، بکار می‌رود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینه‌های همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون می‌شود.ضریب الفای كرو نباخ بین صفر و یك در نوسان است. اگر آلفا نزدیک به یك باشد نشانه اعتماد كامل استو در صورتی كه آلفا نزدیک به صفر باشد عدم اعتماد كامل را نشان می‌دهد .

در این تحقیق اعتبار سه پرسشنامه خودتنظیمی، پس از توزیع و تكمیل پرسشنامه ها توسط نرم افزار SPSS پس از اندازه‌گیری ضریب كرونباخ آلفا محاسبه و در جدول زیر خلاصه شده است:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984)

مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984)

مقیاس ارزیابی اهمال‌کاری نسخه دانش‌آموز (PASS): مقیاس اهمال‌کاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984) تهیه و تدوین شده است. این مقیاس دارای 27 گویه است که سه مؤلفه"آماده شدن برای امتحانات"(8 گویه)، "آماده کردن تکالیف"(11 گویه) و "آماده شدن برای مقاله های پایان ترم"(8 گویه) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شیوه نمره‌گذاری: در این مقیاس، در مقابل هرگویه طیف چهار گزینه‌ای از "بندرت"(نمره یک) تا"همیشه"(نمره چهار) قرار دارد و به استثنای 11 گویه، بصورت مستقیم نمره‌گذاری می‌شود. گویه‌های 2، 3، 5، 9، 11، 13، 15، 16، 21، 23و 25 بصورت معکوس نمره‌گذاری می‌شوند و گویه‌های 7، 8، 18، 19، 26 و 27 از این لحاظ که بیانگر اهمال‌کاری تحصیلی نمی‌باشند، در ارزیابی، نمره‌گذاری و محاسبه اهمال‌کاری تحصیلی مورد استفاده قرار نگرفته است. براین اساس، نمرات بالاتر از میانگین مبین این است که آزمودنی در قلمرو تحصیلی، اکثر مواقع و یا همیشه دچار اهمال کاری است و منظور از بررسی شیوع اهمال‌کاری در این پژوهش نیز بدین معنا است.

قابلیت اعتماد یا پایایی ( Reliability ) :

قابلیت اعتماد یكی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری است به این مفهوم كه ابزار اندازه گیری در شرایط یكسان تا چه اندازه نتایج یكسانی بدست می‌دهد. ضریب اعتماد (پایایی) در واقع میزان همبستگی بین نتایج اندازه گیری مكرر در شرایط یكسان می‌باشد.

در این تحقیق برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد از روش آلفای كرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامه‌ای که به‌صورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینه‌ای است، بکار می‌رود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینه‌های همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون می‌شود.ضریب الفای كرونباخ بین صفر و یك در نوسان است. اگر آلفا نزدیک به یك باشد نشانه اعتماد كامل استو در صورتی كه آلفا نزدیک به صفر باشد عدم اعتماد كامل را نشان می‌دهد .

در این تحقیق اعتبار سه پرسشنامه اهمال‌کاری پس از توزیع و تكمیل پرسشنامه ها توسط نرم افزار SPSS پس از اندازه‌گیری ضریب كرونباخ آلفا محاسبه و در جدول زیر خلاصه شده است:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه بررسی وضعیت مهد کودک‌ها

پرسشنامه بررسی وضعیت مهد کودک‌ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه بررسی وضعیت مهد کودک‌ها

روایی

اعتبار(روایی) به ارتباط منطقی، بین پرسش­های آزمون و مطلب مورد سنجش اشاره دارد. وقتی گفته می­شود آزمون، روایی دارد به این معنا است که پرسش‌های آزمون به‌طور دقیق آنچه را که مورد نظر می­باشد، می‏سنجد. اعتبار، جنبه­های مختلف دارد و ارتباط بین پرسش و آزمودنی با توجه به کلیه جنبه­های آن حاصل می­شود. در صورتی که این ارتباط وجود نداشته باشد اعتبار به وجود نمی­آید. در این تحقیق برای بررسی روایی پرسشنامه از نقطه نظر نخبگان که متشکل از مدیران مهدکودک‌ها مورد بررسی، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران و سرپرستان بهزیستی است استفاده شد و پس از تهیه پرسشنامه، نسخه نهایی به اساتید دانشگاه داده شده و روایی آن مورد تایید نهایی قرار گرفت. استادان محترم اساتید دانشگاه علامه طباطبایی سرکار خانم دکتر مفیدی، جناب آقای دکتر کولایی نژاد، سرکار خانم ولی زاده کارشناس بهزیستی، سرکار خانم برادران( معاون انجمن مدیران مهدهای کودک). برای به دست آوردن اعتبار پرسش نامه 5 مدیر از مدیران مهدهای کودک منطقه 5 تهران که خارج از نمونه آماری بودند انتخاب گردید، پرسش نامه در اختیار آنان قرار گرفت و پس از بررسی اصلاحات لازم بر روی پرسش نامه انجام گردید.

پایایی

برای بررسی پرسشنامه محقق ساخته در این تحقیق از روش آلفای کرونباخ استفاده شد، که پایایی کل پرسشنامه برابر با 0.756 بدست آمد که پایایی قابل قبولی است. در جدول زیر ضریب آلفای کرونباخ به تفکیک عوامل مورد بررسی آورده شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353)

پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353)

پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353):که شامل 25 سئوال و هر سئوال دارای پنج درجه و بر اساس لیکرت صفر تا 4نمره دارد و نمره کل آن 100 می باشد. اعتبار این آزمون از طریق ضریب همبستگی با آزمون آلپورت ورنون، ولیندزی (1960، به نقل از صادقی ، باقرزاده وحق شناس، 1389) بدست آمده است که برابر 80/می باشد این پرسشنامه در سالهای اخیر مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و پایایی آن از روش اسپیرمن براون برابر63/ واعتبار آن برابربا 842/ بدست آمده است. (نوری ،1374،به نقل از صادقی ، باقرزاده و حق شناس، 1389).

در مورد تحقیقات علمی، این گفته درست است که«بدون داده‌های خوب نمی‌توانید نتایج خوب بدست آورید» و مقصود از داده‌های خوب آن است که شیوه اندازه گیری آن، از روایی و پایایی کافی برخوردار باشد وروائی به این مفهوم است که آیا پرسشنامه‌ها واقعاّ به اندازه گیری همان مفاهیم مورد نظر پرداخته اند واعتبار یا قابلیت اعتماد پرسشنامه به این معنا است که در چندین دفعه آزمایش از یک موضوع پاسخهای مشابه و تقریبا یکسانی بدست آید. برای ارزیابی پایایی یا قابلیت اعتماد[1] از ضریب(α) آلفای کرونباخ (تجانس درونی) استفاده می شود. آلفای کرونباخ یک ضریب پایایی است که بر حسب میانگین همبستگی داخلی میان پرسشهایی که یک مفهوم را می سنجند محاسبه می‌شود. مقدار آلفای کرونباخ هرچه به عدد یک نزدیکتر باشد سازگاری درونی و قابلیت پایایی پرسشها بیشتر است (دلاور، 1387).


[1]- Reliability

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:39 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات