پرسشنامه سرمایه اجتماعی در امنیت محلات

پرسشنامه سرمایه اجتماعی در امنیت محلات

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 15 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سرمایه اجتماعی در امنیت محلات

پرسشنامه سرمایه اجتماعی در امنیت محلات

برای اندازه گیری متغیرها دراین تحقیق، پرسشنامه با مقیاس پنج فاصله ای لیکرت (خیلی زیاد، زیاد ، متوسط، كم، خیلی كم) تنظیم شده است. علت استفاده از مقیاس فاصله ای این است که چنانچه پاسخ دهندگان امکان جواب دادن بصورت بلی یا خیر برایشان میسر نباشد بتوانند در جواب دادن انعطاف بیشتری داشته باشند. دراین راستا برای تبدیل اطلاعات کیفی به اطلاعات کمی به هر کدام از گزینه ها به ترتیب اعداد (رتبه ) یک تا پنج داده شد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983)

پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983)

پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983) ﺗﻬﻴﻪ ﺷﺪ و دارای ﻫﻔﺖ ﻣﺆﻟﻔﺔ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ، درك و شناخت شغل ، حمایت سازمانی، انگیزش ، بازخورد ، اﻋﺘﺒﺎر و سازگاری اﺳﺖ. این ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻬﺮه وری ﺷﺎﻣﻞ 26 سوال اﺳﺖ و ﭘﺎﺳﺦﻫﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻃﻴﻒ ﻟﻴﻜﺮت ( 5= ﺧﻴﻠﻲ زﻳﺎد، 4 = زﻳﺎد، 3= ﺗﺎ ﺣﺪی، 2= ﻛﻢ، 1= ﺧﻴﻠﻲ ﻛﻢ) اﻣﺘﻴﺎزﮔﺬاری ﺷﺪه اﻧﺪ.

سوالهای هر خرده مقیاس عبارتند از :

توانایی : سوالهای 1 - 2 - 3

درك و شناخت شغل: 4 - 5 – 6- 7

حمایت سازمانی : 8- 9- 10- 11

انگیزش : 12- 13 – 14- 15

بازخورد : 16- 17- 18- 19

اعتبار: 20- 21- 22- 23

سازگاری : 24- 25- 26

شعبانی بهار و صفایی (1389) در بررسی این پرسشنامه ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ آن را از طریق آﻟﻔﺎی ﻛﺮوﻧﺒﺎخ مورد بررسی قرار داده و میزان آن را 86/0 بدست آورده اند كه نشان از پایایی مناسبی برای این پرسشنامه است. همچنین رواﻳﻲ اﻳﻦ اﺑﺰار ﻧﻴﺰ از ﻃﺮﻳﻖ درﻳﺎﻓﺖ ﻧﻈﺮات ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈﺮان و اﺳﺘﺎدان ﺗﺄﻳﻴﺪ ﺷﺪه است. در این پژوهش اعتبار بدست آمده برای این پرسشنامه بر اساس آلفای كرونباخ 83/0 است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:41 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه بررسی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه لغت خبری SAM

پرسشنامه بررسی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه لغت خبری SAM

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 99 کیلو بایت

تعداد صفحات : 24

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه بررسی برانگیختگی، خوشایندی و غلبه لغت خبری SAM

پاسخ‌های هیجانی می­توانند حداقل با سه روش بررسی شوند، گزارش هیجانی، باز نمود روانی و کنش بیرونی رفتار که مشکل‌ترین بخش آن گزارش هیجانی است (لنگ[1]، 1969). پرسشنامه خود ارزیابی آدمک از آن دسته پرسشنامه‌هایی است که توانسته، به عنوان پرسشنامه ای معتبر در سنجش این بخش استفاده گردد. این پرسشنامه توسط بردلی در این راستا برای هنجاریابی این پرسشنامه پژوهشی با هدف بررسی ویژگی‌های روان- سنجی آزمون خود ارزیابی تصاویر آدمک SAM به عنوان یک آزمون سنجش هیجان در ایران که توسط محمد علی نظری و همکاران (1391)، در دانشگاه تبریز انجام گرفته و با جامعه آماری دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تبریز سال 1389 دریک مطالعه مقدماتی و یک مطالعه اصلی اجرا شده است. بر اساس نتایج به دست آمده در این پژوهش SAM از روایی و پایایی مناسبی برخوردار است و در پژوهش‌ها و فعالیت‌های مورد نظر برای کاربرد پژوهشگران و متخصصان در ایران قابل استفاده است.

پرسشنامه SAM

دوست گرامی،

ضمن سپاس فراوان از شما که قصد دارید در طرح تحقیقاتی... با ما مجریان این طرح همکاری کنید.

به اطلاع شما می رساند که این طرح در قالب یک تحقیق­ی مقطع کارشناسی ارشد در پژوهشکده علوم شناختی در حال اجرا است و بنابه قوانین تدوین شده اخلاق در پژوهش مجریان متعهد می شوند که تمامی اطلاعات به دست آمده ازشما در این پرسشنامه محرمانه باقی خواهد ماند و بدون ذکر نام تحت بررسی قرار خواهد گرفت. همانطور که در ذیل آمده اطلاعات مربوط به سن،جنس قومیتها و... با هدف بررسی دقیق تر ویژگیهای شناختی-هیجانی لغات جمع آوری می شود و هیچ گونه استفاده ی دیگری نخواهد داشت.


[1].Lang

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:41 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه عدالت سازمانی گرینبرگ(1990)

پرسشنامه عدالت سازمانی گرینبرگ(1990)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه عدالت سازمانی گرینبرگ(1990)

برای سنجش عدالت سازمانی از پرسشنامه گرینبرگ(1990) استفاده گردیدکه درسه بعد و شامل20سوال است و در قالب مقیاس 5 گزینه ای لیکرت2(کاملا موافقم- موافقم- نظری ندارم- مخالفم-کاملا مخالفم) به شکل جدول (3-2) طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است

مفهوم اعتبار به این پرسش پاسخ می‌دهدکه ابزار اندازه‌گیری تا چه حد، خصیصه مورد نظر را می‌سنجد .

بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه‌گیری نمی‌توان به دقت داده‌های حاصل از آن اطمینان داشت. دراین تحقیق

1.Validity

برای تعیین روائی ابزار جمع آوری اطلاعات، ازروائی نمادی یاصوری استفاده گردیدکه بابهره گیری ازنظرات وپیشنهادهای اساتید وکارشناسان امر مورد تایید واقع شد.

تعیین پایایی1 (قابلیت اعتماد) پرسشنامه :

قابلیت اعتماد یا پایایی یکی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه‌گیری است . مفهوم یاد شده به این امر سر و کار دارد که ابزار اندازه‌گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می‌دهد.

دامنة ضریب قابلیت اعتماد از صفر (عدم ارتباط) تا 1+ (ارتباط کامل) است. ضریب قابلیت اعتماد نشانگر آن است که تا چه اندازه ابزار اندازه‌گیری ویژگی‌های با ثبات آزمودنی و یا ویژگیهای متغیر و موقتی آن را می‌سنجد . برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد ابزار اندازه‌گیری شیوه‌ های مختلفی به کار برده می‌شود. از آن جمله می‌توان به :

  • اجرای دوباره آزمودن (روش بازآزمایی)
  • روش موازی (همتا)
  • روش تصنیف (دو نیمة کردن)
  • روش کودر- ریچارد سون
  • روش آلفای کرونباخ2 اشاره نمود.

در این تحقیق به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ1 استفاده گردیده است. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه‌گیری که خصیصه‌های مختلف را اندازه‌گیری می‌کند به کار می‌رود. برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره‌های هر زیرمجموعه ، سوال‌های پرسشنامه و ورایانس کل را محاسبه کرد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:41 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان

مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان

برای سنجش متغیر اضطراب اجتماعی از مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان كه توسط لاجركا (1999) ابداع شده است، استفاده شده است که شامل 18 گویه است و از سه زیر مقیاس، ترس از ارزیابی منفی، اجتناب اجتماعی و اندوه درموقعیت­های جدید، اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی تشكیل شده است. سازندگان، با استفاده از تحلیل عامل، سه عامل را مورد شناسایی قراردادند. ترس از ارزیابی منفی توسط همسالان، بعد اجتناب اجتماعی و اندوه در موقعیت­های جدید، بعد اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی، استوار و همکاران(1382) ساختار سه عاملی این مقیاس را رویی نمونه­ای از نوجوانان ایرانی مورد تأیید قرار دادند و روایی آن را مطلوب گزارش كردند و ضریب پایایی این مقیاس را به روش بازآزمایی با فواصل زمانی از یك تاچهار هفته 88/0 به دست آورده­اند. علاوه بر این میزان همسانی درونی مقیاس را با استفاده از ضریب آلفا برای زیر مقیاس­های ترس از ارزیابی منفی، اجتناب اجتماعی و اندوه در موقعیت­های جدید و اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی به ترتیب: 84/0، 74/0، 77/0 گزارش کرده­اند. این مقیاس به صورت مدرج پنج درجه­ای(از كاملاً شبیه من = 5تا كاملاً متفاوت از من = 1) می­باشد. نمره­های بالا در این مقیاس حاكی از اضطراب بالاتر است. خواجه و همکاران(1390) در پژوهش خود به منظور محاسبه پایایی، از روش آلفای كرونباخ استفاده کردند كه برای مؤلفه ترس از ارزیابی منفی ضریب آلفای86/0، مؤلفه اجتناب اجتماعی و اندوه در موقعیت­هایی جدید ضریب آلفای 70/0، و بعد اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی ضریب آلفای 58/0 را گزارش نمودند.

در پژوهش حاضر با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ پایایی مقیاس اضطراب اجتماعی و زیر مقیاس‌های آن، ترس از ارزیابی منفی، اجتناب عمومی و اندوه جدید، اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با 90/0، 74/0، 69/0، 70/0 بودند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:41 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس خودكارآمدی تحصیلی مورگان و همکاران(1999)

مقیاس خودكارآمدی تحصیلی مورگان و همکاران(1999)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس خودكارآمدی تحصیلی مورگانو همکاران(1999)

به منظور سنجش خودكارآمدی تحصیلی دانش آموزان از مقیاس خودكارآمدی تحصیلی مورگانو همکاران(1999) استفاده شده است. این مقیاس دارای 30 سؤال و سه زیر مقیاس استعداد، كوشش و بافت است. گویه­های این مقیاس با طیف لیکرت دارای پاسخ چهار درجه­ای می باشد. سازنده مقیاس میزان همسانی درونی مقیاس را با استفاده از روش آلفای كرونباخ، 82/0 اعلام کرده است. همچنین ضریب آلفای كرونباخ سه زیر مقیاس استعداد و كوشش و بافت به ترتیب :78 /0، 66/0، 70/0 گزارش شده است. در ایران كریم­زاده و همکاران (1385) روایی این مقیاس را از طریق تحلیل عامل مطلوب گزارش كرده­اند. همچنین ضرایب پایایی مقیاس از طریق روش آلفای كرونباخ توسط كریم زاده و همکاران(1385) برای خودكارآمدی كلی 76/0، بعد استعداد 66/0، بعد كوشش 65/0و بعد بافت 60/0 بدست آمده است. خواجه و همکاران (1390) در پژوهش خود به منظور به دست آوردن پایایی از ضریب آلفای كرونباخ استفاده کرده­اند كه ضرایب پایایی برای بعد استعداد 79/0، بعد كوشش 0/59 و بعد بافت 82/0 به دست آوردند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس جو روانی اجتماعی کلاس

مقیاس جو روانی اجتماعی کلاس

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 34 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس جو روانی اجتماعی کلاس

برای بررسی جو­ روانی اجتماعی کلاس در این پژوهش از مقیاس جو ­روانی اجتماعی کلاس (فرایزر و همکاران، 1955) استفاده شده است. این مقیاس شامل 20 گویه می­باشد که هر کدام به صورت جمله خبری بیان شده است. در ذیل هر گویه سه گزینه (همیشه)، (گاهی اوقات) و (هیچ وقت) ارائه شده است كه آزمودنی با گذاشتن علامت در جلوی گزینه مورد نظر پاسخ خود را معین می­سازد. شیوه­ی نمره­گذاری در این پرسشنامه به این ترتیب است كه به گزینه اول یعنی (هیچ وقت) نمره ­(0) تعلق می­گیرد، به گزینه­ی دوم یعنی (گاهی اوقات) نمره (1) و به گزینه سوم یعنی (همیشه) نمره (2) تعلق می­گیرد. این مقیاس مشتمل بر چهار بعد یا مقیاس فرعی اصطكاك، وابستگی، انضباط و رقابت است. فرایزر و همكاران (1989) و سایر پژوهشگران در فرهنگ­های مختلف از این مقیاس استفاده كرده­اند. مدد (1380) در ایران روایی و پایایی این آزمون را مطلوب گزارش کرده است. حسین­چاری (1382) ضریب پایایی برای کل مقیاس را با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0، و برای مقیاس فرعی اصطلاک 81/0، انسجام 79/0، انضباط 79/0 و رقابت 80/0 گزارش کرده است. وی ضریب پایایی كل مقیاس را با استفاده از روش بازآزمائی نیز با فاصله­ی زمانی سه هفته بر روی 56 دانش­آموز 69/0 گزارش کرده است.

در پژوهش حاضر با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ پایایی چهار بعد مقیاس، اصطكاك ، وابستگی ، انضباط و رقابت با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با 89/0، 84/0، 69/0، 76/0 بودند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس تجدیدنظرشده هومن و عسگری

پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس تجدیدنظرشده هومن و عسگری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس تجدیدنظرشده هومن و عسگری

برای سنجش انگیزه پیشرفت از تست هرمنس (1970) که توسط هومن و عسگری (1379) مورد تجدید نظر قرارگرفته استفاده شد. هرمنس (1970) بر مبنای دانش نظری و تجربی موجود درباره نیاز به پیشرفت و با بررسی بیشتر پژوهشهای مربوط به موضوع نیاز به پیشرفت این پرسشنامه را ساخته است. هرمنس برای نوشتن سئوالات پرسشنامه انگیزش پیشرفت ده ویژگی که افراد دارای انگیزه پیشرفت بالا را از افراد با انگیزه پیشرفت پائین، متمایز می کند و از بررسی تحقیقات قبلی بدست آورده است، به عنوان مبنا و راهنما برای انتخاب سئوالات برگزیده است. ابتدا وی 92 سئوال را برای پرسشنامه تهیه کرد، و در نهایت بر اساس ضریب اعتبار تعداد سئوالها را کاهش داده است. ده ویژگی که افراد دارای نیاز به پیشرفت بالا را از افراد با نیاز به پیشرفت پائین متمایز می کند و به عنوان مبنایی برای نوشتن سئوالات پرسشنامه استفاده شده دارای ویژگی های زیر است.

1- سطح آرزوی بالا 2- انگیزه قوی برای تحرک به سوی بالا 3- مقاومت طولانی در مواجهه با تکالیف با سطح دشواری متوسط 4- تمایل به اعمال تلاش مجدد در انجام تکالیف نیمه تمام 5- ادراک پویا از زمان یعنی احساس اینکه امور سریع روی می دهد 6- آینده نگری 7- توجه به ملاک شایستگی و لیاقت در انتخاب دوست یا همکار 8- بازشناسی از طریق عملکرد خوب در کار 9- کاری را به خوبی انجام دادن 10- رفتار ریسک کردن پائین ( لازم به ذکر است که پرسشنامه 39 سوالی هیچ سوالی را در رابطه با این ویژگی آخر ندارد. به این ترتیب پرسشنامه براساس 9 ویژگی فوق تدوین شده است.) پرسشنامه دارای 39 جمله بود که هومن و عسگری 11 پرسش به آن اضافه کردند. پژوهشگران مذکورضریب همگونی تست را در نمونه 1073نفری دانش آموزان803/0 و باتحلیل عاملی مواد این پرسشنامه هفت عامل(داشتن پشتكار، اعتماد به نفس، ادراك پویا از زمان، فرصت جویی، سخت كوشی، توجه به ملاك شایستگی در انتخاب دوست، سطح آرزوی بالا، آینده نگری) بدست آوردند سئوالات پرسشنامه به صورت 39 جمله ناتمام بیان شده و به دنبال هر جمله ناتمام چند گزینه داده شده است.به این گزینه ها برحسب اینکه شدت انگیزه پیشرفت از زیاد به کم یا کم به زیاد باشد نمره تعلق می گیرد. نمره گذاری سوالها با توجه به ویژگیهای نه گانه که سوالات بر اساس آنها نوشته شده عبارت است از، سئوالات 1 ، 4 ، 9 ، 10 ، 14 ، 15 ، 16 ، 20 ، 27 و 28 به صورت الف (1) – ب (2) – ج (3) – د (4) و سوالات 2 ، 3 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 11 ، 12 ، 13 ، 17 ، 18 ، 19 ، 21 ، 22 ، 23 ، 24 ، 25 ، 26 ، 29 ، 30 ، 31 ، 32 ، 33 ، 34 ، 35 ، 36 ، 37 ، 38 و 39 به صورت الف (4) – ب (3) – ج (2) – د (1) نمره گذاری می شود. نمرات بالایی که از مجموع سئوالات بدست می آید نشان دهنده وجود انگیزه پیشرفت بالا و نمرات پائین بیانگر انگیزه پیشرفت پائین است. در این پژوهش یک سوال که در مورد قبولی کنکور بود. با توجه به این که نمونه مورد بررسی پژوهش دانشجویان بودند، حذف شد و روی بقیه سوال ها هم تغییر اندکی داده شد. به این ترتیب که کلمات مدرسه به دانشگاه و کلمات معلم به استاد تغییر یافت. این پژوهش به محاسبه ضرایب اعتبار پرسشنامه و مقیاسهای آن در جامعه دانشجویان ؛ اعمال اصلاح گویه ها در صورت لزوم؛ برآورد روائی سازه با استفاده از روش تحلیل عاملی و استخراج و نامگذاری عامل های این پرسشنامه می پردازد. قابل ذکر است که این پرسشنامه قبلا درجامعه دانش آموزان مورد بررسی قرارگرفته و در این پژوهش، در جامعه دانشجویان بررسی می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 23 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی

از آنجا که این پژوهش به دنبال ساخت تست مهارت های شناختی و فراشناختی است، مراحل زیر برای ساخت آن انجام شد:

- گرد آوری نظریه های مربوط به مهارت های شناختی و فراشناختی

- تهیه ویژگی ها و عناصر تشکیل دهنده مهارت های شناختی و فراشناختی

- تهیه گویه های اولیه مقیاس های شناختی و فراشناختی

- تهیه فرم نیمه تجربی مهارت های شناختی و فراشناختی

- بررسی روائی محتوائی مقیاسهای فرم نیمه تجربی با استفاده از نظرخواهی از متخصصان

- اجرای فرم نیمه تجربی بر نمونه کوچکی از دانشجویان در مرحله مطالعه مقدماتی

- محاسبه ضرایب اعتبار، میانگین و انحراف استاندارد مقیاس ها

-محاسبه میانگین و انحراف استاندارد سوال ها

- اعمال اصلاح سوال ها در صورت لزوم

- تهیه فرم تجربی نهایی

- اجرای فرم تجربی نهایی بر نمونه اصلی

- محاسبه اعتبار مقیاس ها و کل تست

-محاسبه روائی تست مهارت های شناختی و فراشناختی

- مقایسه نمره های دختران و پسران دانشجو

با توجه به تئوری‌ها و پژوهش‌های انجام‌شده و با توجه به ابعاد دانش شناختی و فراشناختی که از فصل دوم پژوهش استخراج شد،تستی تنظیم شد،که به طورمختصر عبارتنداز:

فراشناخت مفهومی چند وجهی است که شامل دانش ها(باورها)، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می کند(ولز، 1979؛ فلاول، 1979؛ نلسون و همکاران، 1999؛ موسس و بیرد، 2002؛ اسپادا و همکاران، 2007). فلاول و همکاران(1993) دانش فراشناختی را به سه طبقه ی دانش در مورد شخص، دانش در مورد تکلیف و دانش در مورد راهبرد تقسیم می کنند، پاریس و همکاران(1984) دانش فراشناختی را به سه طبقه ی خبری، فرایندی و شرطی تقسیم کرده اند که از بعضی جهات با طبقات دانش فراشناختی فلاول و همکارانش همپوشی دارد. بیکر(1989) معتقد است دو نوع فراشناخت به هم پیوسته، یعنی دانش درباره شناخت و تنظیم شناخت و نظارت بر آن وجود دارد. بر حسب نظر رفوث و همکاران، فرادانش، فرا نظارت و استفاده ی مناسب و بجا از راهبرد، مولفه های فراشناخت هستند. پرسلی، بوركوسكی و اشنایدر(1987)، جاکوبز و پاریس1987، براون 1987، ویلسون و وینگ، 1998 ، وایستاین و هیوم[1](1998) راهبردهای شناختی را به سه دسته تقسیم كرده اند ( تكرار و مرور ذهنی، بسط و گسترش معنایی، سازماندهی).


[1]Weistein & Hume

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه یادگیری سازمانی سنگه

پرسشنامه یادگیری سازمانی سنگه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه یادگیری سازمانی سنگه

ابزار پژوهش حاضر شامل دو بخش ذیل است:

الف) بخش اول: برای بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی از پرسشنامه ای محقق ساخته که شامل 33 سئوالی است استفاده شده و سوالات (1 تا 7) بُعد رهبری مناسب، سوالات (8 تا 14) بُعد فضای تعمیقی، سوالات (15 تا 18) بُعد بومی سازی، سوالات (19 تا 24) بُعد تعادل بین کار و خانواده، سوالات (25 تا 29) بُعد مدیریت زمان و نهایتاً سوالات (30 تا 33) بُعد تجربه اندوزی را مورد سنجش قرار داده است.

ب) بخش دوم:: برای بررسی وضعیت یادگیری سازمانی کارکنان از پرسشنامه استاندارد سنگه (1990) که شامل 35 سئوالی است استفاده شده و سوالات (34 تا 40) بُعد مهارت های شخصی، سوالات (41 تا 47) بُعد الگوی ذهنی، سوالات (48 تا 54) بُعد چشم انداز مشترک، سوالات (55 تا 61) بُعد یادگیری تیمی و نهایتاً سوالات (62 تا 68) بُعد تفکر سیستمی را مورد سنجش قرار داده است.

3-6-1)روش سنجش روایی پرسشنامه

مفهوم روایی به این سؤال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می سنجد؟ به عبارت دیگر آزمونی دارای روایی است که برای اندازه گیری آنچه مورد نظر است مناسب باشد و به همین دلیل اصطلاح روایی به هدفی که آزمون برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است، اشاره می کند. در خصوص روایی پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش از روایی صوری و محتوایی استفاده شده است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:40 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات