پرسشنامه آزمون رضامندی زناشویی اسلامی

پرسشنامه آزمون رضامندی زناشویی اسلامی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 14 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه آزمون رضامندی زناشویی اسلامی

این پرسش نامه ، دارای پنجاه بعد و ده مولفه می باشد که میزان رضایت از زندگی زناشویی را می سنجد . مولفه های این پرسش نامه ارتباط کلامی و غیر کلامی، پایبندی مذهبی، حل تعارض، مدیریت مالی، روابط جنسی، فعالیت های اوقات فراغت، مسائل شخصیتی فرزندان و فرزند پروری، نقش زن و مرد و صله ارحام می باشد .(جدیری 1387 ،143). این مولفه ها از طریق تحلیل متون دینی در حوزه قرآن کریم و روایات ائمه معصومه (ع) به دست آمده است. اعتبار پرسش نامه رضامندی زناشویی از طریق دو نیمه سازی ، 81/0و ثبات درونی (آلفای کرونباخ) 87/0به دست آمده است . همچنین برای محاسبه روایی محتوایی ، پرسش نامه رضامندی زناشویی اسلامی با استفاده از روش همبستگی اسپیر من در حدود 90/0 به دست آمده است. همچنین روایی وابسته به ملاک از نوع همزمان نیز با استفاده از تست معادل به دست آمد. برای بررسی این نوع روایی ضریب همبستگی میان نمره کل آزمون مذکور بانمره کل پرسش نامه رضامندی زناشویی انریچ محاسبه شد و ضریب همبستگی 726/0 در سطح معنا دار کمتر از 0.01به دست آمد. نتایج نشان می دهد که پرسش نامه رضامندی زناشویی اسلامی از اعتبار و روایی بالایی برخوردار است(جدیری 1387، 162).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس خود افشاسازی پریشانی کان و هسلینگ

مقیاس خود افشاسازی پریشانی کان و هسلینگ

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس خود افشاسازی پریشانی کان و هسلینگ

در مطالعه حاضر از شاخص خودافشاسازی پریشانی[1] (کان و هسلینگ[2]، 2001) برای اندازه‌گیری میزان خودافشاسازی فرد استفاده گردید (پیوست 4). این مقیاس 12 گویه دارد که نشان‌دهنده میزان راحتی افراد در گفتگو راجع به پریشانی‌شان است. این مقیاس در یک طیف لیکرت 5 درجه‌ای طراحی شده است و پاسخ به گویه‌ها از یک (کاملاً مخالفم) تا پنج (کاملاً موافقم) نمره می‌گیرند. از این رو حداقل نمره در این مقیاس 12 و حداکثر آن 60 می‌تواند باشد. «دوست دارم راجع به افکار پریشان‌کننده‌ام با دیگران صحبت کنم»، یک نمونه از گویه‌های این مقیاس می‌باشد.

سازندگان مقیاس، یک عامل کلی برای این مقیاس در نظر گرفته‌اند و همبستگی مثبتی بین این مقیاس و شاخص خودافشاسازی میلر، برگ و آرچر[3] (1983) و همبستگی منفی با شاخص خودپنهان‌سازی (لارسون[4] و چاستین[5]، 1990) گزارش شده است. پایایی این مقیاس نیز از طریق بازآزمایی در چند پژوهش بالای 90/0 به دست آمده است (کان و هسلینگ، 2001؛ کان، لمب[6]، چمپیون[7]، ابرل[8] و شون[9]، 2002).

در پژوهش حاضر جهت تعیین روایی از تحلیل عامل به روش مؤلفه‌های اصلی استفاده گردید. ملاک استخراج عوامل، ارزش ویژه بالاتر از یک و شیب منحنی اسکری بود. یافته ها نشان دهنده وجود یک عامل کلی بود. مقدار KMO برابر 92/0 و آزمون بارتلت برابر (001/0>p) 69/2779 بود. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که ضرایب گویه‌ها از 61/0 تا 80/0 در نوسان بوده است. جدول 3-5 نتیجه تحلیل عاملی این مقیاس را نشان می‌دهد. جهت سنجش پایایی نیز از آلفای کرونباخ استفاده گردید و مقدار 92/0 به دست آمد. در مجموع نتایج حاکی از مطلوب بودن روایی و پایایی این ابزار جهت استفاده در این مطالعه می‌باشد.


[1] Distress Disclosure Index (DDI)

[2] Hessling

[3] Archer

[4] Larson

[5] Chastain

[6] Lamb

[7] Champion

[8] Eberle

[9] Schoen

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه خودکارآمدی اجتماعی

پرسشنامه خودکارآمدی اجتماعی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه خودکارآمدی اجتماعی

جهت بررسی این سازه از مقیاس خودکارآمدی اجتماعی اسمیت و بتز[1] (2000) بهره گرفته ‌شد (پیوست 3). این ابزار از 25 گویه تشکیل شده است که میزان اعتماد فرد به خودش را در موقعیت‌های اجتماعی گوناگون در یک طیف پنج درجه‌ای اندازه می‌گیرد و پاسخ به گویه‌ها از یک (اصلاً به خودم اعتماد ندارم) تا پنج (کاملاً به خودم اعتماد دارم) نمره می‌گیرند. مثلاً یکی از این موقعیت‌ها بدین شکل است: «بیان عقایدم در بین افرادی که در خصوص موضوع مورد علاقه‌ام بحث می‌کنند». البته لازم به ذکر است که در پژوهش حاضر سه گویه به دلیل عدم تطابق فرهنگی حذف گردید. این گویه‌ها مربوط به گذاشتن قرار با جنس مقابل و شرکت در مهمانی رقص بودند. از این رو حداقل نمره می‌تواند در این مقیاس 22 و حداکثر آن 110 باشد.

اسمیت و بتز (2000) پایایی ابزار را با اجرا بر روی 354 دانشجوی کارشناسی (90 پسر و 264 دختر) به روش همسانی درونی (آلفای کرونباخ) برابر با 94/0 و به روش بازآزمایی با فاصله سه هفته‌ای 82/0 گزارش نموده‌اند (86/0 برای پسران و 80/0 برای دختران). روایی سازه این ابزار نیز توسط سازندگان آن به روش همگرا و واگرا از طریق همبستگی با مقیاسهای اعتماد اجتماعی[2] و کمرویی مطلوب گزارش گردیده است.

1. در پژوهش حاضر جهت تعیین روایی از تحلیل عامل به روش مؤلفه های اصلی استفاده گردید. ملاک استخراج عوامل، ارزش ویژه بالاتر از یک و شیب منحنی اسکری بود. یافته ها نشان دهنده وجود یک عامل کلی بود. مقدار KMO برابر 91/0 و آزمون بارتلت برابر (001/0>p) 07/5601 بود. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که ضرایب گویه‌ها از 49/0 تا 80/0 در نوسان بوده است. جدول 3-4 نتیجه تحلیل عاملی این مقیاس را نشان می‌دهد. جهت سنجش پایایی نیز از آلفای کرونباخ استفاده گردید و مقدار 94/0 به دست آمد. نتایج بیانگر روایی و پایایی مطلوب مقیاس می‌باشند.


[1] Betz

[2] Social confidence

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر

پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر

این پرسشنامه که توسط مهریار مورد تجدید نظر قرار گرفته است مرکب از 30 سوال است که 24 سوال آن مستقیما از پرسشنامه راتر استخراج شده و با توجه به فرهنگ ایرانی 6 سوال به آن افزوده شده است. هریک از مواد آزمون در یک مقیاس سه درجه ای ( 0، 1، 2) نمره گذاری می‌شود. این آزمون 5 بعد عمده را در بر می‌گیرد که عبارتند از بیش‌فعالی / پرخاشگری، اضطراب / افسردگی، رفتار ضد اجتماعی / اختلال سلوک، رفتارهای ناسازگارانه و اختلال کمبود توجه. این ابزار از روایی و پایایی بالایی برخوردار است. راتر در آزمایشی که بر روی 91 کودک انجام داد و در آن از پرسشنامه روان‌پزشکی به همراه پرسشنامه اختلالات رفتاری استفاده نمود درصد توافق بالای 75/0 را گزارش نمود. یوسفی پرسشنامه را به همراه آزمون بندر گشتالت روی 50 نفر آزمودنی در شهر شیراز اجرا نمود و همبستگی بالای 96/0 را به دست آورد.

پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر

در فرم زیر فهرستی از توصیفات رفتاری آورده شده است ، بعد از هر جمله سه ستون وجود دارد ، اگر دانش آموز دقیقأ رفتار توصیف شده در جمله رااز خود نشان می دهد ، زیر ستون " کاملأ درست است " علامت بگذارید و اگر رفتار را با شدت کم یا گاه گاهی نشان می دهد ، زیر ستون " تا حدودی درست است " علامت بگذارید و اگر تا آنجا که شما اطلاع دارید دانش آموز ، آن رفتار را نشان نداده است ، زیر ستون " درست نیست " علامت بگذارید .

لطفأ بر اساس رفتار دانش آموز در سه هفته گذشته فهرست زیر را تکمیل نمائید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه خودكار آمدی بندورا

پرسشنامه خودكار آمدی بندورا

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 14 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه خودكار آمدی بندورا

پرسشنامه ای كه بندورا برای سنجش خود كار آمدی پنداری ساخته است شامل 55 گویه است كه خود كار آمد پنداری را در شش زمینه می سنجد كه عبارتند از

1-خود كارآمدی پنداری از نظر موفقیت تحصیلی

2-خودكارآمدی پنداری در زمینه خود نظم دهی به یادگیری

3-خودكارآمدی پنداری در زمینه فعالیتهای فوق برنامه

4-خود كارآمدی پنداری در زمینه بر آوردن انتظارات دیگران

5-خودكارآمدی پنداری در زمینه خود نظم دهی انگیزشی

6-خود كارآمدی پنداری در زمینه استحكام خود

برای بدست آوردن نمرات در هر زمینه ، نمرات مربوط به گویه های آن زمینه را باهم جمع
می شوند . پس از محاسبه نمرات فرد در هر زمینه با جمع كردن نمرات شش زمینه بدست آمده نمرات خود كار آمدی كلی فرد بدست می آید .

برای بدست آوردن نمره خود كار آمد پنداری در هر حیطه به شرح ذیل عمل می شود :

نمره خود كار آمدی در زمینه موفقیت تحصیل از جمع نمرات گویه های زیر بدست می آید :

49-44-40-39-23-21-12-11-1

نمره خود كار آمدی در زمینه یاد گیری از طریق نظم دهی از جمع نمرات گویه های زیر بدست
می آید :

51-46-42-33-31-29-25-19-14-4-3

نمره خود كار آمدی از نظر فعالیت های فوق برنامه از جمع نمرات گویه های زیر بدست می آید:

53-48-43-34-26-16-8-6

نمره خود كار آمدی از نظر برآوردن انتظارات دیگران از جمع نمرات گویه های زیر به دست
می آید:

35-27-17-7

نمره خود كارآمدی از نظر استحكام خود از جمع نمرات گویه های زیر به دست می آید :

38-3020-10

نمره خود كار آمدی در زمینه خود نظم دهی از جمع نمرات گویه های زیر به دست می آید:

55-47-37-28-18-9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس تکانشگری بارات ( Barratt)

مقیاس تکانشگری بارات ( Barratt)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 499 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس تکانشگری بارات ( Barratt)

این مقیاس توسط بارات (1959)، ساخته شد. بارات در نسخه یازدهم پرسشنامه BIS-11 تکانشگری را بر پایه سه محور ذیل توضیح می دهد: 1- خود حرکتی[1] به مفهوم عمل کردن بدون فکر، 2- برنامه ریزی با دقت[2] و یا توجه به جزئیات و 3- ثبات سازگاری[3] به معنی توانایی آینده نگری فرد. این مقیاس سه عامل تکانشگری شناختی[4]، تکانشگری حرکتی[5] و بی برنامه گی[6] را ارزیابی می کند. این مقیاس 30 سوال دارد. گزینه ها با مقیاس چهار درجه ای لیکرت نمره گذاری می شوند ( به ندرت/ هرگز (امتیاز 1) و تقریبا / همیشه (امتیاز 4)). این مقیاس ده سوال منفی دارد که به صورت معکوس نمره گذاری می شوند. پایایی مقیاس با استفاده از آلفای کرونباخ برای کل آزمون 0.83 و برای زیر مقیاس های حرکتی، توجهی و بی برنامگی به ترتیب عبارت از: 0.74، 0.74 و 0.73 است. در ایران اختیاری و همکاران (1387) ضریب آلفای 0.78 را برای تکانشگری توجهی، 0.63 را برای تکانشگری حرکتی و 0.47 را برای تکانشگری بی برنامگی و 0.83 را برای کل آزمون گزارش کردند. نتایج نشان داده است که این مقیاس با پرسشنامه­های خود­سنجی تکانشگری مانند مقیاس هیجان طلبی زاکرمن[7] ، مقیاس
تکانش­گری آیزنک[8] و مقیاس بازداری و فعال­سازی رفتاری، همبستگی خوبی دارد (استانفورد[9] و همکاران، 2009). در این مطالعه پایایی کل پرسشنامه 80/0 به دست آمد.


[1] ideomotor

[2] careful planning

[3] coping stability

[4] cognitive impulsivity

[5] motor impulsivity

[6] nonplanning

[7] Zuckerman

[8] Eysenck

[9] Stanford MS

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه خودتوصیف گری بدنی

پرسشنامه خودتوصیف گری بدنی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 22 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه خودتوصیف گری بدنی

پرسشنامه خود توصیف‌گری بدنی توسط مارش (1996) برای اندازه‌گیری خودپنداره بدنی ایجاد شد كه بوسیله 9 زیر مقیاس اختصاصی و 2 زیرمقیاس كلی، خودپنداره بدنی را اندازه‌گیری می‌كند.

فرم كوتاه و جدید این پرسشنامه شامل 47 عبارت بوده و دارای پایایی خوب و قابلیت تكرارپذیری مطلوبی است. خود توصیف‌گری بدنی شامل 9 عامل اختصاصی برای خودپنداره بدنی است (فعالیت، ظاهر، چربی بدن، تناسب، مقاومت، انعطاف‌پذیری، سلامتی، ورزش و قدرت) و دو زیر مقیاس كلی شامل خودپنداره بدنی كلی و خود توصیف‌گری عزت نفس كه شامل توانایی بدنی، ظاهربدنی، حرمت خود است در بردارد و مفاهیم تناسب بدنی شناخته می‌شوند. هر زیرمقیاس شامل 6 یا 8 عبارت است و هرعبارت به صورتی ارائه می‌شود كه آزمودنی به صورت مقیاس 6درجه ای درست تا غلط پاسخ می‌دهد. بنابراین حداقل نمره 47و حداكثر 282 می‌باشد. مارش در سال 1996 اعتبار و پایایی پرسشنامه خود توصیفی بدنی را با دو نمونه 315 و 395 نفری از دانش‌آموزان دبیرستانی استرالیا بررسی كرد و مشاهده نمود كه این آزمون از اعتبار لازم برای تشخیص عوامل خودپنداره برخوردار است و با روش آلفای كرونباخ پایایی 80/0 را برآورد كرد. در ایران این پرسشنامه توسط بهرام و شفیع‌زاده در سال 1383 در نمونه 351 نفری دانش‌آموزان دبیرستانی مورد ارزیابی قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه از طریق روش باز آزمایی 78/0 محاسبه شد و در این پژوهش میزان ضریب آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه معنای زندگی

پرسشنامه معنای زندگی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه معنای زندگی

مقیاس معنای زندگی یک ابزار 10 گویه‌ای است که توسط استایگر و فرایزر (2006) مورد استفاده قرار گرفته است. آزمودنی‌ها به هریک از گویه‌های این پرسشنامه بر روی این طیف لیکرت 7 درجه‌ای (از 1 برای کاملاً غلط تا 7 برای کاملاً درست) پاسخ می‌دهند. ذکر این مطلب لازم به نظر می‌رسد که در سوال 9 نمره‌گذاری به صورت معکوس می‌باشد. در نهایت مجموع نمرات بدست آمده از پاسخ به این سوالات شاخص معنای زندگی است. سازندگان مقیاس پایایی و روایی آن را مطلوب گزارش کرده‌اند.

کرامباخ و ماهولیک (1964) بیان می کنند که این پرسشنامه براساس دیدگاه فرانکل دربارة معنای زندگی وجستجوی معنای زندگی تهیه شده است. کرامباخ و ماهولیک (1964) و کرامباخ (1968) با توجه به اینکه پرسشنامه مذکور قادر به تشخیص دو گروه افراد بیماراز غیربیمار می باشد آن را دارای اعتبار دانستند. ضریب بالایی (0/83=r) را با سطح معناداری01/0>p گزارش کردند. در ایران نیز پژوهشی برای بررسی اعتبار آن توسط غباری، لواسانی و رحیمی انجام شدو ضریب آلفای کرونباخ 92/0 گزارش کردند. همچنین درایران توسط چاری، خواجه ونوری(1388) برروی دانشجویان هنجاریابی شده است و به منظور بررسی پایایی مقیاس از آلفای کرونباخ استفاده شده که میزان آلفا برای این مقیاس 88 /0 به دست آمده است.در پژوهش حاضر نیز اعتبار پرسشنامه، به روش آلفای کرونباخ محاسبه گردید. ضریب بدست آمده80/0 بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه کیفیت زندگی مخصوص زنان

پرسشنامه کیفیت زندگی مخصوص زنان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه کیفیت زندگی مخصوص زنان

این پرسشنامه شامل 26 سوال از علائم و عوارض یائسگی در 4 حیطه وازوموتور(سیستم محرک عصبی رگها) (3 سوال)، روانی- اجتماعی (7 سوال)، فیزیکی (16 سوال) و جنسی (3 سوال) می‌باشد و بر اساس مقیاس لیکرت (امتیاز 1 برای حداقل شدت و امتیاز 3 برای حداکثر شدت) با توجه به هر سوال، امتیاز کل محاسبه می‌شود. از طرفی کسانی که در طول یک ماه گذشته اصلاً دچار این علائم نشده‌اند نمره صفر می‌گیرند. بالاتر بودن نمره در هر حیطه نشان‌دهنده بدتر بودن کیفیت زندگی و پایین‌تر بودن نمره نشان‌دهنده بهتر بودن کیفیت زندگی می‌باشد. پایایی این پرسشنامه در جامعه ایرانی بین 83/0 تا 87/0 گزارش شده است.(عابدزاده ،1388). در پژوهش حاضر نیز میزان ضریب آلفای کرونباخ 97/0 به دست آمد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نارسایی هیجانی

پرسشنامه نارسایی هیجانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نارسایی هیجانی

پرسشنامه نارسایی هیجانی تورنتو مخصوص کودکان و نوجوانان از نسخه اصلی پرسشنامه نارسایی هیجانی بزرگسالان گرفته شده و توسط ریف ، استروالد و نزوگت (2005) ساخته شده است. این پرسشنامه 20 سوال دارد که با مقیاس لیکرت سه درجه ای (کاملا، تا حدودی و به هیچ وجه ) پاسخ داده می شود و سه عامل ناتوانی در شناسایی احساسات، ناتوانی در توصیف احساسات و سبک تفکر عینی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

ناتوانی در شناسایی احساسات: 1، 3، 6، 7، 9، 13، 14 نمره این خرده مقیاس بین 21-7 می­باشد.

ناتوانی در بیان احساسات: 2، 4، 11، 12، 17 نمره این خرده مقیاس بین 15-5 می­باشد.

سبک تفکر عینی: 5، 8، 10، 15، 16، 18، 19، 20 نمره این خرده مقیاس بین 24-8 می­باشد.

در این مقیاس سؤال­های 4، 10، 18 و 19 به صورت معکوس نمره گذاری می­شود.

پایایی و روایی

روایی همزمان مقیاس نارسایی هیجانی بر حسب همبستگی بین زیرمقیاس­های این آزمون و مقیاس­های هوش هیجانی، بهزیستی روانشناختی و درماندگی روانشناختی بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین نمره آزمودنی­ها در مقیاس نارسایی هیجانی کل با هوش هیجانی (001/0 P<، 80/0-=r)، بهزیستی روانشناختی (001/0 P<، 78/0-=r) و درمانگی روانشناختی (001/0 P<، 44/0-=r)، همبستگی معنادار وجود دارد. ضرایب همبستگی بین زیرمقیاس­های نارسایی هیجانی و متغیرهای فوق نیز معنادار بود. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نیز وجود سه عامل دشواری در شناسایی احساسات، دشواری در توصیف احساسات و تفکر عینی را در سه نسخه فارسی مقیاس نارسایی هیجانی تأیید کردند (بشارت، 2007).

ضریب آلفای کرونباخ این مقیاس 75/0 بدست آمده است.ضریب همبستگی خرده مقیاس این آزمون با چک لیست نشانه های روانی از 07/0 تا 48/0 گزارش شده است. ابوالقاسمی، حرفتی و رضایی (1390) در پژوهشی همبستگی مقیاس نارسایی هیجانی را با مقیاس آزار روانی (34/0-=r) و غفلت روانی (20/0-=r) معنی دار بدست آوردند (01/0>p). پژوهشگر پایایی پرسشنامه را با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 83/0 بدست آورده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات