پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزش حین کار (ojt)

پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزش حین کار (ojt)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 31 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزش حین کار (ojt)

. پرسشنامه[1] یكی از ابزارهای رایج پژوهش و روشی مستقیم برای كسب داده های پژوهش است. پرسشنامه مجموعه ای از سؤال ها(گویه ها[2]) است كه پاسخ دهنده با ملاحظة آن ها پاسخ لازم را ارائه می­دهد. این پاسخ، دادة مورد نیاز پژوهشگر را تشكیل می­دهد. از طریق سؤال های پرسشنامه می­توان دانش، علایق، ‌نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد، به تجربیات قبلی وی پی برده و به آنچه در حال حاضر انجام می­دهد آگاهی یافت.

پرسشنامه این پژوهش شامل دو بخش اصلی و یک بخش فرعی می­باشد:

الف) نامه همراه: دراین قسمت هدف از گردآوری داده ها به وسیله پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ‌دهنده در عرضة داده های مورد نیاز، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن داده های حاصل از پرسشنامه تأکید گردیده تا پاسخ‌‌دهنده به طور مناسب پاسخ سؤال‌ها را عرضه کند.

ب) مشخصات پاسخ دهنده: این بخش از پرسشنامه مرتبط با ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان(شامل جنسیت، وضعیت تحصیلی، سن و سابقه خدمت) می­باشد.

ج) سؤالات مرتبط با متغیرهای پژوهش

این بخش از پژوهش متغیرهای پژوهش را اندازه گیری می­کند که شامل 41 سؤال می­ باشد. جهت ارزیابی عملکرد آموزش حین کار(ojt) بر میزان کیفیت خودروی سواری در سالن رنگ شرکت پارس خودرو براساس مدل اچیو(achieve) از منابع مختلفی استفاده شده که در جدول 3-1 به آن پرداخته شده است.


[1]Questinnaire

[2] Statements

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:57 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تحیق ژی و هیونگ

پرسشنامه تحیق ژی و هیونگ

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 93 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تحیق ژی و هیونگ

برای تنظیم پرسشنامه ها دو روش وجود دارد . روش اول انجام مصاحبه های عمیق با صاحب نظران و استفاده کنندگان مورد نظر است . روش دوم مطالعه ادبیات مربوط و استفاده از پرسشنامه های از پیش تعیین شده است . در این تحقیق روش دوم مورد استفاده قرار گرفت و سوالات با بهره گیری از دانش حاصل از مطالعه ادبیات موضوع و نیز مشاهده ی پرسشنامه های مشابه طراحی شده است.

پرسشنامه این تحقیق شامل 37 سوال میباشد که سوالات در بخش اول سوالات اطلاعات اصلی جهت اثبات فرضیه ها مطرح شده اند و در بخش دوم سوالات جمعیت شناختی مطرح شده اند . پرسشنامه این پژوهش بر اساس پرسشنامه تحیق ژی و هیونگ 2012 طراحی گردیده و تمامی سوالات آن مبتنی بر ادبیات تحقیق و مرتبط با فرضیه های مطرح شده میباشد. که ارتباط این عوامل در جدول شماره 3-1 نشان داده شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسش نامه آمادگی برای تغییر دونهام و همکاران

پرسش نامه آمادگی برای تغییر دونهام و همکاران

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 40 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسش نامه آمادگی برای تغییر دونهام و همکاران

ابزار استفاده‌شده برای ارزیابی آمادگی کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی منطقه 17 برای تغییر، پرسش‌نامه استاندارد ۸ ۱ سئوالی گرایش به سوی تغییردونهام و همکاران (۱۹۸۹) هست. این ابزار ترکیبی از سه مؤلفه است: مؤلفه شناختی، مؤلفه احساسی و مؤلفه رفتاری. مؤلفه شناختی یک گرایش، اطلاعاتی است که یک شخص درباره شخص یا چیزی دارد. این اطلاعات منجر به شکل‌گیری مؤلفه احساسی می‌شود. مؤلفه احساسی، احساسی است که شخص در برخورد با یک موضوع پس از ارز یایی آن دارد و اغلب به صورت تمایل یا عدم تمایل به آن موضوع بیان می‌شود. مؤلفه رفتاری، رفتار و منشی است که شخص در برابر موضوع گرایش برمی‌گزیند. هر یک از این مؤلفه‌ها در این ابزار، شامل شش سئوال است و در این پرسش‌نامه دربرگیرنده ۱۸ سئوال باشد. هر کدام از سئوالات، با مقیاس هفت امتیازی از طیف لیکرت ارزیابی شده است ( ۱-کاملا مخالف، ...، 7-کاملا موافق). امتیازات در هر یک از این سه مؤلفه، با یکدیگر جمع شده و سپس تقسیم بر شش می‌گردد. بدین ترتیب میانگین امتیازات در هر مؤلفه به دست می‌آید. برای به دست آوردن امتیاز کلی این متغیر، امتیازات میانگین سه مؤلفه بایکدیگر جمع شده و سپس تقسیم بر سه می‌گردد. ضریب اعتبار آلفای نسخة اصلی این ابزار، 88/۰ به دست آمده است.(پاک نژاد و همکاران،1390) جدول (3-1)به بعدهاوسطوح پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده ونگرش نسبت به تغییر می‌پردازد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها

پرسش­نامه­ی كانو، به دلیل عدم اطمینان پاسخ­های مشتریان، به­طور دقیق نمی­تواند خواسته­های مشتریان را در مورد ویژگی­های محصول بیان كند. در پرسش­نامه­ی سنتی كانو، افراد مجبور می­شوند كه از میان گزینه­های موجود، تنها یك گزینه را انتخاب كنند كه این مطلب، مسئله­ی عدم اطمینان در تفكر افراد را نادیده می­گیرد. (چن و سو[1]، 2006)

در هر دو پرسشنامه­های کانو فازی و سنتی از مدل عملکردی و غیرعملکردی برای پاسخ دادن به احساسات مشتریان درباره محصول، استفاده می­شود. اما، بزرگترین تفاوت در این است که در پرسشنامه کانو سنتی جواب­دهنده، تنها مجاز به دادن یک پاسخ است و تنها می­تواند احساسات سطحی درباره آن محصول را بیان کند. (آذر و شریعتی­راد، 1391) برای نمونه، از مشتریان خواسته می­شود كه با انتخاب یكی از گزینه­های «من این ویژگی را دوست دارم[2]» ، «این ویژگی باید باشد[3]» ، «برای من فرقی نمی­کند[4]» ، «می­توانم با آن کنار بیایم[5]» ، «ترجیح می­دهم این ویژگی نباشد[6]» نظر خود را در مورد ویژگی ذكر شده، بیان كنند. اما انتخاب تنها یك گزینه می­تواند برای مشتریان مشکل باشد. در­حالی­که پرسشنامه کانو فازی دارای انعطاف­پذیری بیشتری است و می­توان بیش از یک گزینه پاسخ داد و از این راه می­توان اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست آورد. چنانچه پاسخ­دهندگان بتوانند در بیان احساسات خود، هر یك از گزینه­ها را بر اساس تابع عضویت فازی امتیاز دهند، پاسخ­های بیان شده­ی آن­ها به تفكرات انسانی نزدیك­تر خواهد بود. بنابراین استفاده از منطق فازی منطقی­تر به­نظر می­رسد. (لی و همکاران، 2008)


[1] chen & su

[2] Like

[3] Must-be

[4] Neutral

[5] Live-with

[6] Dislike

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه تئوری خاکستری جهت پالایش مؤلفه ها

پرسشنامه تئوری خاکستری جهت پالایش مؤلفه ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه تئوری خاکستری جهت پالایش مؤلفه ها

پرسشنامه یکی از ابزار­های رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده­های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه­ای از سؤال­ها (گویه­ها) است که پاسخ­دهنده با ملاحظه آن­ها پاسخ لازم را ارائه می­دهد. این پاسخ­ها، داده­های مورد نیاز پژوهش­گر را تشکیل می­دهد. به­منظور طراحی پرسشنامه پژوهش، پس از بررسی مطالعات کتابخانه­ای و مصاحبه با خبرگان، 26عامل مؤثر بر رضایت مشتری شرکت­های بیمه تعیین گردید. در این پژوهش 2 نوع پرسشنامه تهیه گردیده است.

پرسشنامه در خصوص وضعیت عملکرد موجود می­باشد. در این پرسشنامه مجموعه­ای از 26 گویه در قالب مقیاس لیکرت[1] که دارای هفت گزینه "کاملا موافقم، موافقم، تاحدودی موافقم، نظری ندارم، تا حدودی مخالفم، مخالفم، کاملا مخالفم" می­باشد، استفاده شده است. مقیاس­ها عبارت­هایی هستند که تحت قوانینی امکان تخصیص حرف یا نمره را برای افراد، نگرش و رفتار­های آن­ها فراهم می­اورد. هر حرف یا نمره­ای که منظور می­شود نماینده میزان مالکیت فرد از آن چیزی است که مقیاس برای اندازه­گیری آن است. مقیاس­ها انواع گوناگونی دارند که برخی از آن­ها عبارتند از :مقیاس لیکرت، مقیاس ترستون (فواصل برابرنما)، مقیاس گاتمن (تجمعی)، مقیاس بوگاردوس، مقیاس اوزگود، که همانطور که اشاره شد مقیاس لیکرت در این پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است. در مقیاس لیکرت[2] پاسخگو مقیاسی را که بین دو حد نهایی محصور است را بر حسب شدت یا ضعف نگرش خود بر­میگزیند.

در تعیین ارجحیت وزنی گزینه­ها می­توان از بازه­ای بین 0-1 با استفاده از اعداد خاکستری در یک مقیاس هفت­گانه بهره گرفت که در این حالت نیز، گزینه­ای که خیلی ضعیف ارزیابی می­شود متناظر عدد خاکستری [1/0،0] و گزینه­ای که خیلی خوب باشد با عدد خاکستری [0/1، 9/0] تعریف می­شود.


[1] Likert Scale

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استراتژی های ارزیابی عملکرد

پرسشنامه استراتژی های ارزیابی عملکرد

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21 کیلو بایت

تعداد صفحات : 8

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه استراتژی های ارزیابی عملکرد

ابزار مهم دیگری که برای جمع آوری اطلاعات بکار گرفته شده، پرسشنامه است. پرسشنامه‌ یكی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای كسب‌داده‌های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه‌ای از سؤال‌ها (گویه‌ها)[1] است كه پاسخ‌دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را می‌دهد. این پاسخ، داده مورد نظر پژوهشگر را تشكیل می‌دهد. سؤال‌های پرسشنامه را نوعی محرك ـ پاسخ می‌توان محسوب كرد. از طریق سؤال‌های پرسشنامه می‌توان دانش، علایق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد(بازرگان و سرمد، 1376؛ فرهی،1381؛350). در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است.

این پرسشنامه شامل دو قسمت بود که عبارتند از:

الف) پرسشنامه مربوط به استراتژی های ارزیابی عملکرد : این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند و توسط محققان طراحی شده است و 4 استراتژی انسان محور(8 گویه)، استراتژی فرآیند محور(8 گویه)، استراتژی نتیجه محور(6 گویه) و استراتژی بستر محور(6 گویه) را می سنجد.

ب) پرسشنامه مربوط به عملکرد سازمانی: این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند. این پرسشنامه توسط محققان طراحی شده است که چهار بعد رشد و یادگیری(2 گویه)، مشتریان(2 گویه)، فرآیندهای داخلی(3 گویه) و مالی(2 گویه) را می سنجد.

پرسشنامه های مذکور شامل 2 بخش عمده می‌باشند:

1) نامه همراه : در این قسمت هدف از گردآوری داده‌ها به وسیلة پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهنده در عرضة داده‌های مورد نیاز ، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن داده‌های حاصل از پرسشنامه تأکید گردیده تا پاسخ دهنده به طور مناسب پاسخ سوالها را عرضه کند.

2) سوال‌های(گویه‌ها) پرسشنامه: این بخش از پرسشنامه شامل 2 قسمت است:

الف) سوالات عمومی(جمعیت‌شناختی):

در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع‌آوری گردد.

ب) سوالات تخصصی:

پرسشنامه استراتژی های ارزیابی عملکرد دارای 28 گویه و پرسشنامه عملکرد سازمانی نیز دارای 9 گویه می‌باشند. در حقیقت، تعداد کل سئوالات پرسشنامه 37 می باشند. در طراحی این قسمت سعی گردیده است که سئوالات پرسشنامه تاحد ممکن قابل فهم باشد. برای طراحی این بخش از طیف پنج گزینه‌ای لیکرت استفاده گردیده است که یکی از رایج‌ترین مقایسهای اندازه‌گیری به شمار می‌رود. شکل کلی و امتیاز بندی این طیف برای سئوالات مثبت به صورت ذیل می‌باشد.

شکل کلی : کاملاً مخالفم – مخالفم – نظری ندارم – موافقم – کاملاً موافقم

امتیاز بندی : 1 2 3 4 5


[1]- Statements

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:56 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه ترکیبی مشتری مداری و رضایت مشتری و وفاداری مشتری

پرسشنامه ترکیبی مشتری مداری و رضایت مشتری و وفاداری مشتری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 23 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه ترکیبی مشتری مداری و رضایت مشتری و وفاداری مشتری

پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات، از منابع متعددی می توان استفاده نمود، روشهای مختلفی نیز وجود دارد که با توجه به نوع و هدف تحقیق، موضوع مورد تحقیق و خصوصیات جامعه آماری انتخاب می شوند. بطور کلی روش های جمع آوری داده ها به دو دسته تقسیم می شود:

الف ) روش های مستقیم: مانند مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه و غیره.

ب) روش های غیر مستقیم: نظیر استفاده از اسناد و مدارک.

یک تحقیق باید هر دو روش را بکار گیرد، یعنی هم خود پدیده را مستقیماً ببیند و تحلیل کند و هم از طریق داده های جمع آوری شده توسط دیگران (کتاب­ها، اسناد و...) آن را مورد شناسایی قرار دهد (ساروخانی، 1381). داده ها و اطلاعات مربوط به این تحقیق به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اوّل اطلاعات مربوط به ادبیّات موضوعی و تحقیقات انجام شده در حوزه مربوطه می باشد. در این خصوص محقق با مراجعه به منابع کتابخانه ای شامل کتب، انتشارات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، تحقیق های تحصیلی و رساله های تحقیقی مرتبط و مقالات لاتین، بخش نظری و ادبیات تحقیق را، جمع آوری، بررسی و تدوین نمود. دسته دوّم شامل اطّلاعات مربوط به فرضیات و متغیرهای تحقیق بوده است که علاوه بر منابع ادبیاتی، با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری گردید. پرسشنامه مورد نظر ترکیبی از سه پرسشنامه مشتری مداری و رضایت مشتری (محقق ساخته) و وفاداری مشتری زهیر و همکارانش[1] (2011) حاوی 38 گویه یا سوال است که سئوالات آن در 4 بخش به شرح زیر تقسیم بندی شده است


[1]

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار

پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 24 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار

از مهم‌ترین مراحل انجام یک تحقیق تهیه ابزار سنجش می­باشد. شاخص­های مورد سنجش در این تحقیق، پیش از آنکه در قالب پرسشنامه به نظرسنجی گذاشته شود، در معرض قضاوت اساتید راهنما و مشاور قرار گرفت و نهایتاً پرسشنامه مورد توافق به عنوان ابزار جمع­آوری داده­ها استفاده شد. این پرسشنامه در مجموع شامل 38 سؤال می­باشد که در ابتدا مقدمه­ای برای مشخص نمودن موضوع مورد پرسش آورده شد و پس از آن سؤالات تخصصی مطرح گردید. این بخش که به فرضیه‌های تحقیق اختصاص دارد، شامل 38 سؤال است. در طراحی این قسمت سعی شده است که سئوالات پرسشنامه تا حد ممکن قابل‌فهم باشند. 18 سؤال در خصوص عناصر مسئولیت اجتماعی است که شامل مسئولیت تجاری (6 سؤال)، مسئولیت اخلاقی (6 سؤال) و مسئولیت در جامعه (6 سؤال) می­باشد. همچنین 8 سؤال در خصوص ترفیع که شامل تبلیغات (کیفیت ادراکی، 4 سؤال) و تبلیغات (کمیت ادراکی، 4 سؤال) می­باشد. همچنین این پرسشنامه شامل 12 سؤال برای سنجش تصمیم­گیری به قصد خرید می­باشد که شامل 3 سؤال برای سنجش اعتماد، شامل 3 سؤال برای سنجش رضایت، شامل 3 سؤال برای سنجش وفاداری و در نهایت شامل 3 سؤال برای سنجش قصد خرید است. برای طراحی این سؤالات از طیف پنج گزینه­ای لیکرت استفاده گردیده است.

علت استفاده از مصاحبه نیز در این تحقیق آن است که مصاحبه باعث می­شود مصاحبه شونده یا پاسخگو به خوبی نسبت به اهداف و اغراض و مقاصد پرسش­ها و نیز تحقق آگاه شود. بنابراین امکان درک، کشف و دریافت پاسخ­های مناسب که محقق را برای دستیابی به حقیقت و واقعیت و کشف مجهول کمک نماید، فراهم می­شود(حافظ­نیا،ص 175 1384). لذا در زمان پاسخگویی به پرسشنامه­های این تحقیق، پژوهشگر از طریق مصاحبه ابهامات پاسخ­دهندگان را رفع نمود و از این­رو تمامی پرسشنامه­ها قابلیت استفاده را داشتند.

بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش

یک آزمون خوب باید از تعدادی ویژگی مطلوب مانند عینیت، سهولت اجرا، عملی بودن، سهولت تعبیر و تفسیر، روایی و پایایی برخوردار باشد. مهم‌ترین موارد ذکرشده در این ویژگی­ها، روایی و پایایی است. (مؤمنی، 1386) که در اینجا به بررسی این دو مورد پرداخته می­شود. اگر پرسشنامه دارای این دو معیار باشد این بدان معنی است که میزان یا درصد اشتباه محقق در اندازه­گیری ملاک­ها و عوامل مورد نظر، اگر صفر نباشد به حداقل ممکن می­رسد. به طوری که هر چه میزان اشتباه محقق در مورد ملاک­ها و عوامل اندازه­گیری کمتر باشد اعتبار و قابلیت آن در اندازه­گیری بیشتر می­باشد. اعتبار در اندازه­گیری را روایی و قابلیت اعتماد را پایایی می­گویند. ابزار سنجش باید از روایی و پایایی برخوردار باشد تا محقق بتواند داده­های مناسب با تحقیق را گردآوری نماید، ابزار سنجش و آزمون­های استاندارد و میزان شده معمولاً از روایی و پایایی مناسبی برخوردارند(سرمد و همکاران، ص 169، 1385).

روایی[1] پرسشنامه

مفهوم اعتبار به این سوال پاسخ می­دهد که ابزار اندازه­گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می­سنجد. اعتبار یک تحقیق، میزان دقت شاخص­ها و معیاهایی است که در راه سنجش پدیده موردنظر (اندازه­گیری به طور غیرمستقیم) تهیه شده­اند. بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه­گیری نمی­­توان به دقت داده­های حاصل از آن اطمینان داشت. روش­های متعددی برای تعیین اعتبار ابزار اندازه­گیری وجود دارد(سرمد، ص 171، 1385). در این تحقیق از روش روایی صوری برای این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است. بدین صورت که از تعدادی از صاحب­نظران و محققان در زمینه تحقیق، در رابطه با میزان درستی و شفافیت سؤالات پرسشنامه نظرخواهی به عمل می­آید که بدین ترتیب از متخصصان صاحب­نظر در این رشته از جمله استاد راهنما و استاد مشاور نظرخواهی به عمل آمد که آن‌ها اعتبار پرسشنامه را تأیید کردند. در این پرسشنامه هدف‌دار بودن سؤالات، کوتاه بودن پرسشنامه و پاسخگویی آسان آن لحاظ گردید. همچنین مقدمه کوتاه در ابتدا هر پرسشنامه همراه با توضیحات شفاهی جهت روان و ساده‌تر کردن مفهوم سؤالات انجام شد.

پایایی[2] پرسشنامه

قابلیت اعتماد یکی از ویژگی­های فنی ابزار اندازه­گیری است(سرمد، ص 166، 1385). مقصود از قابلیت اعتماد یک ابزار اندازه­گیری، آن است که اگر خصیصه مورد سنجش را با همان وسیله(یا وسیله مشابه و قابل مقایسه با آن) تحت شرایط مشابه دوباره اندازه بگیریم، نتایج حاصل تا چه حد مشابه، دقیق و قابل اعتماد است؟ یک وسیله معتبر آن است که دارای ویژگی تکرارپذیری و باز پدیدآوری باشد، یعنی بتوان آن­را در موارد متعدد بکار برد و در همه موارد نتایج یکسان تولید نماید. اگر روش­های اندازه­گیری فاقد اعتبار کافی و معقول باشد اجرای پژوهش تجربی، بی­معنا خواهد بود(هومن، ص 228، 1374).


[1] . Validity

[2] . Reliability

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (1992)

پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (1992)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (1992)

نسخه جدید پرسشنامه پرخاشگری که نسخه قبلی آن تحت عنوان پرسشنامه خصومت بود، توسط باس و پری (1992)، مورد بازنگری قرار گرفت. این پرسشنامه یک ابزار خودگزارشی است که شامل 29 عبارت و چهار زیر مقیاس است، که عبارتست از پرخاشگری بدنی، پرخاشگری کلامی، خشم و خصومت آزمودنی ها به هر یک از عبارات در یک طیف 5 درجه ای از کاملاً شبیه من است (5)، تا حدودی شبیه من است (4)، نه شبیه من است نه شبیه من نیست (3)، تا حدودی شبیه من نیست (2)، کاملاً شبیه من نیست (1). دو عبارت 9 و 16 بطور معکوس نمره گذاری می شود. نمره کل برای پرخاشگری با مجموع نمرات زیر مقیاس ها به دست می آید.

روش نمره گذاری و تفسیر

پرخاشگری بدنی (9 عبارت): 2-5-8-11-13-16-22-25-29

پرخاشگری کلامی (5 عبارت): 4-6-14-21-27

خشم (7عبارت): 1-9-12-18-19-23-28

خصومت (8 عبارت): 3-7-10-15-17-20-24-26

پایایی و روایی

پرسشنامه پرخاشگری دارای اعتبار و روایی قابل قبولی است. نتایج ضریب بازآزمایی برای چهار زیر مقیاس (با فاصله 9 هفته) 80 تا 72 و همبستگی بین چهار زیر مقیاس 38 تا 49 به دست آمده است. جهت سنجش اعتبار درونی مقیاس، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، که نتایج نشانگر همسانی درونی زیر مقیاس پرخاشگری بدنی 82، پرخاشگری کلامی 81، خشم 83 و خصومت 80 بود (باس و پری[1]، 1992).


[1] . Buss & Perry

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

کتابچه مدیریت پسماند

کتابچه مدیریت پسماند

دسته بندی : پزشکی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 533 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست

مقدمه: 4

كتابچه مدیریت پسماندهای بیمارستانی: 5

فصل اول –اهداف : 5

فصل دوم – تعاریف : 5

فصل سوم – حدود واختیارات.. 5

فصل چهارم- طبقه بندی پسماندهای پزشكی: 6

فصل پنجم تفكیك ، بسته بندی وجمع آوری: 6

فصل ششم : نگهداری.. 9

فصل هفتم : حمل ونقل. 10

فصل هشتم: بی خطر سازی وتصفیه وامحاء. 12

پیوست(1) 14

جدول طبقه بندی پسماندهای پزشكی ویژه: 14

شرح انواع پسماندهای پزشكی ویژه : 15

پیوست2: 19

ضوابط ومعیارهای روشهای عمده تصفیه و دفع. 19

2- ضوابط ومعیارهای روش ماكروویو. 20

3- ضوابط ومعیارهای دفن بهداشتی. 21

4- روش محفظه سازی.. 21

دفع پسماندهای مواد شیمیایی اشتعال زا : 22

*دفع پسماند مواد شیمیایی سمی*. 22

سم زدایی اتیدیوم بروماید و ژل های این محلولها 22

دفع پسماندهای مواد شیمیایی سرطانزا 22

دفع پسماندهای مواد خطرناک زیست محیطی: 23

دفع پسماندهای مواد رادیو اکتیو : 23

مواد شیمیایی واکنش گر. 24

دفع پسماندهای مواد شیمیایی خورنده : 25

دستگاههای امحاء زباله. 26

شیوه های محاسبه متوسط حجم سطلهای زباله وترالی زباله: 28

نوع دستگاههای بی خطر سازی موجود در بیمارستان امام خمینی جیرفت(ره) 29

تجهیزات جانبی پسماندهای بیمارستان: 29

تجهیزات موجود در بخشها: 30

مقدار زباله تولیدی بیمارستان امام خمینی جیرفت(ره) 31

زمانهای جمع آوری زباله زیر مجموعه های بیمارستان در طول 24ساعت.. 32

نقش مدیران بیمارستان در مدیریت پسماندهای بیمارستان. 33

*(طرح مدیریت پسماند در ایمنی بیمار)*. 33

مقدمه: 33

وظایف رئیس بیمارستان: 34

وظایف مدیر پسماند بیمارستان : 35

وظایف مسئول بخش در مدیریت پسماند: 37

وظایف مترون بیمارستان در مدیریت پسماندها: 38

مدیر مسئول كنترل عفونت: 39

مدیر پشتیبانی وتداركات: 40

نقش مسئول بهداشت: 41

كمیته مدیریت پسماند بیمارستان: 41

انواع زباله های تولیدی در بخش های مختلف بر اساس طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت: 42

منبع: 43

مقدمه:

حفظ بهداشت جامعه و افراد آن از جنبه های مختلف یعنی بهداشت فردی ،بهداشت عمومیو بهداشت محیط زیست قابل بررسی است. افراد جامعه باید بدین باور برسند که علاوه بر رعایت موازین بهداشت فردی ملزم به حفظ بهداشت محیط پیرامون خود هستند زیرا در صورت عدم رعایت این موضوع سلامت آنها و سلامت سایرافراد جامعه در مخاطره خواهد افتاد.یکی از موارد مهم در زمینه حفظ و ارتقای سلامت افراد و جامعه دفع زباله و مواد زائد از راه های صحیح است.مراکز بهداشتی درمانی که زباله های پزشکی،شیمیایی یا رادیولوژی را تولید می کنند تعهد اخلاقی و قانونی دارند که این زباله ها را به نحوی که کمترین خطرات زیست محیطی را بر جای گذارد، دفع نمایند.در این مبحث ضوابط وروشهای مدیریت اجرایی پسماندهای پزشكی و پسماندهای وابسته آورده شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 4:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات