مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تعهد سازمانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 112 کیلو بایت

تعداد صفحات : 56

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی تعهد سازمانی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

كارآیی و توسعه[1]هر سازمان تا حد زیادی به كاربرد صحیح نیروی انسانی بستگی دارد. هر قدر كه شركت‌ها و سازمان‌ها، بزرگتر می‌شوند بالطبع به مشكلات این نیروی عظیم نیز اضافه می‌شود. مدیران در ارتباط با مسائل گوناگون سعی در كنترل مداوم كاركنان خود دارند. تصور مدیران این است كه وقتی شخصی در یك محل استخدام می‌شود باید تمام شرایط آن سازمان را بپذیرد. بعضی از مدیران بر روی این مسئله كه رضایت كاركنان را می‌توان از طریق پاداش و ترغیب به انجام کار افزایش داد پافشاری می‌كنند. شاید تصور مدیران این است كه كاركنان، زیردستان آنها هستند و باید فرامین آنها را بپذیرند. اگرچه امروزه به دلیل اینكه كاركنان در زیر فشار مالی زیادی به سر می‌برند بیشتر توجه و تمایل آنها به مسائل اقتصادی كار است، ولی به تدریج كاركنان علاقه‌مند به انجام كارهای با مفهوم و خواهان استقلال شغلی بیشتری در كار خود هستند، تا بدین طریق احساس ارزشمندی به آنها دست دهد.تعهد سازمانی یک نگرش مهم شغلی و سازمانی است که امروزه‏ با حجم گسترده‏ای در مطالعات روان‏شناسی‏ صنعتی و سازمانی در غرب گسترش یافته، مساله تعهد سازمانی است. (اسماعیلی،1380)

1-1-

تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی

از نظر لغوی تعهد عبارت است از به گردن گرفتن كاری، به عهده گرفتن ، نگاه داشتن ، عهد بستن و پیمان بستن است . تعهد سازمانی مانند مفاهیم دیگر رفتار سازمانی‏ به‏ شیوه‏های متفاوت تعریف شده است.

معمول‏ترین شیوه برخورد با تعهد سازمانی آن‏ است که تعهد سازمانی را نوعی وابستگی‏ عاطفی به سازمان در نظر می‏گیرد.براساس این‏ شیوه،فردی که به شدت متعهد است،هویت‏ خود را از سازمان می‏گیرد،در سازمان مشارکت‏ دارد و با آن در می‏آمیزد و از عضویت در آن لذت‏ می‏برد (ساروقی،1375).

پورتر و همکارانش‏ (1974)تعهد سازمانی را پذیرش ارزشهای‏ سازمان و درگیر شدن در سازمان تعریف می‏کنند و معیارهای اندازه‏گیری آن را شامل انگیزه،تمایل‏ برای ادامه کار و پذیرش ارزشهای سازمان‏ می‏دانند.چاتمن و اورایلی(1986)تعهد سازمانی را به معنی حمایت و پیوستگی عاطفی‏ با اهداف و ارزشهای یک سازمان،به خاطر خود سازمان و دور از ارزشهای ابزاری آن(وسیله‏ای برای دستیابی به اهداف دیگر)تعریف می‏کنند (رنجیریان،1375(

تعهد سازمانی عبارت از نگرشهای مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمان(نه شغل)است‏ که در آن مشغول به کارند.در تعهد سازمانی‏ شخص نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی‏ دارد و از طریق آن سازمان خود را مورد شناسایی‏ قرار می‏دهد(استرون،1376).

شهید مطهری(1368)درباره تعهد چنین‏ می‏گوید:تعهد به معنی پایبندی به اصول و فلسفه یا قراردادهایی است که انسان به آنها معتقد است و پایدار به آنها می‏باشد.فرد متعهد کسی است که به عهد و پیمان خود وفادار باشد و اهدافی را که به خاطر آنها و برای حفظ پیمان‏ بسته است صیانت کند.شلدون تعهد سازمانی را چنین تعریف می‏کند:نگرش یا جهت‏گیری که‏ هویت فرد را به سازمان مرتبط یا وابسته می‏کند. کانتر تعهد سازمانی را تمایل عاملان اجتماعی به‏ اعطای نیرو و وفاداری خویش به سیستم‏های‏ اجتماعی می‏داند.

به عقیده سالانسیک تعهد حالتی است در انسان که در آن فرد با اعمال خود و از طریق این اعمال اعتقاد می‏یابد که به فعالیتها تداوم بخشد و مشارکت موثر خویش را در انجام‏ آنهاحفظ کند.بوکانان تعهد را نوعی وابستگی‏ عاطفی و تعصب‏آمیز به ارزشها و اهداف سازمان‏ می‏داند،وابستگی به نقش فرد در رابطه با ارزشها و اهداف و به سازمان فی نفسه جدای از ارزش‏ ابزاری آن(ساروقی،1375(

به نظر لوتاتز 1992 و شاو،تعهد سازمانی به عنوان یک نگرش اغلب‏ این‏گونه تعریف شده است:

تمایل قوی به ماندن در سازمان؛

تمایل به اعمال تلاش فوق العاده برای سازمان؛

اعتقاد قوی به پذیرش ارزشها و اهداف‏ (عراقی،1373 (.

وجه اشتراک تعاریف بالا این است که تعهد حالتی روانی است که رابطه فرد را با سازمان‏ مشخص کند،تصمیم به ماندن در سازمان یا ترک‏ آن را به‏طور ضمنی در خود دارد(ساروقی، 1375(.

بوكانان (1974): تعهد سازمانی نوع وابستگی عاطفی و تعصب‌آمیز به ارزش‌ها و اهداف سازمان می‌باشد. وابستگی نسبت به نقش فرد در رابطه با ارزش‌ها و اهداف، نسبت به سازمان به خاطر خود سازمان جدای از ارزش‌های ابزاری آن. (به نقل از رنجبریان ، 1375 ، ص 15).

به نظر مورهد و گریفین( 1374، 81)، تعهد عبارت است از احساس هویت و وابستگی فرد به سازمان.

از نظر رابینز تعهد عبارت است از حالتی كه فردی سازمان را معرف خود می‌داند و آرزو می‌كند كه در عضویت آن سازمان باقی بماند (رابینز، 1374، 266).

بکر(Becher) اظهار می کند که تعهد کارمند در برگیرنده وابستگی روانی کارمندان به محل کارشان است.شاید هیچ موضوعی به اندازه تعهد در مدیریت جدید و معاصر اهمیت نداشته است.(بابایی،1381)

تعهد سازمانی یک نگرش است. یک حالت روانی است که نشان دهنده نوعی تمایل، نیاز و الزام جهت ادامه اشتغال در یک سازمان می باشد. تمایل یعنی علاقه و خواست قلبی برای ادامه خدمت در سازمان، نیاز یعنی فرد به خاطر سرمایه گذاریهایی که در سازمان کرده ناچار به ادامه خدمت در آن است و الزام عبارت از دین، مسئولیت و تکلیفی است که فرد در برابر سازمان دارد و خود را ملزم به ماندن در آن می بیند. (آلن و می یر ،1990)

ابعاد تعهد سازمانی

یکی از مهم ترین مطالعات که به وسیله میر و آلن صورت گرفته ، مدل سه بعدی از تعهد سازمانی ارائه شده است .مدل سه بعدی آنها، شامل بعد عاطفی، بعد مستمر و بعد هنجاری به عنوان سه بعد تعهد سازمانی می‌شود.

1. تعهد عاطفی[2](تمایل برای تلاش بسیار زیاد در سازمان)

آلن و می یر تعهد عاطفی را به عنوان وابستگی عاطفی فرد به سازمان و تعیین هویت شدن از طریق آن می‌دانند. (خراسانی،1390)

تعهد عاطفی عبارت است از اعتقاد به اهداف و ارزش های سازمان،تمایل به تلاش شدید در راه سازمان و خواست عمیق ادامه عضویت در سازمان.( عزیزی،1390)

2. تعهد مستمر [3] (باور قاطع در قبول ارزش ها و اهداف سازمان)

دومین بعد از ابعاد سازمانی آلن و می یر (1990) تعهد مستمر می‌باشد، شامل تعهدی که مبتنی بر ارزش نهادن به سازمان است و کارمند در زندگی سازمان سهیم می شود. (خراسانی،1390)

تعهد مستمر عبارت است از تمایل به انجام فعالیت های مستمر به علت ذخیره شدن اندوخته ها و سرمایه هایی که با ترک آن فعالیت ها، از بین می روند.( عزیزی،1390)

3. تعهد هنجاری[4] (تمایل قوی برای بقاء در سازمان)

بعد سوم تعهد سازمانی که کمتر رایج بوده ولی جای بحث دارد، تعهد هنجاری می‌باشد .تعهد تکلیفی شامل احساسات افراد مبنی بر ضرورت ماندن در سازمان است.(خراسانی،1390)

تعهد تکلیفی عبارت است از اعتقاد به دانستن به مسئولیت در قبال سازمان، به عبارت دیگر،مجموعه فشارهای هنجاری درونی شده برای انجام فعالیت ها به طریقی که اهداف و منابع سازمان حاصل شوند.( عزیزی،1390)


[1]- Development

55 -Affective Commintment

56 -Continuance Commitment

57 -Normative Commitment

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:03 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت گردشگری و جهانگردی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت گردشگری و جهانگردی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 785 کیلو بایت

تعداد صفحات : 78

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی صنعت گردشگری و جهانگردی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

صنعت گردشگری و جهانگردی

گردشگر

بنا به تعریفی گردشگر به شخصی خارجی جهت سیاحت، گردش و ورزش که اقامت آن کمتر از 24 ساعت نباشد و بیشتر از 2 ماه هم نباشد گردشگر گفته می­شود.

کمیته 22 ژانویه سال 1937 تعریف زیر را برای گردشگر ارائه نموده است.

فردی که به مدت 24 ساعت یا بیشتر به کشوری مسافرت می­کند و معمولاً حق اقامت در آنجا را دارد.

این کمیته افراد ذیل را جهانگرد محسوب می­کند:

1- افرادی که برای تفریح، مسائل خانوادگی، بهداشتی و غیره مسافرت می­کنند.

2- اشخاصی که برای شرکت در جلسات و یا هیأت­های علمی، اداری، سیاسی، مذهبی و ورزش مسافرت می­کنند.

3- افرادی که برای تجارت مسافرت می­کنند.

4- کسانی که از طریق مسافرتهای دریایی وارد کشوری می­شوند وقتی که کمتر از 24 ساعت در آن کشور می­مانند.

افراد ذیل در اعداد جهانگردان نیستند (پور خلیلی و استادی، 1387):

1- افرادی که با قرارداد یا بدون قرار داد برای کسب شغل یا اشتغال در تجارت وارد کشوری می­شوند.

2- سایر اشخاص که برای اقامت وارد کشوری می­شوند.

3- دانشجویان که در مدارس و مؤسسات شبانه روزی اقامت دارند.

4- ساکنان مرزی و افرادی که مقیم کشوری هستند ولی در مملکت مجاور کار می­کنند.

5- مسافرانی که بدون توقف از کشوری عبور می کنند و چنانچه حتی این مسافرت بیش از24 ساعت طول بکشد باز در زمره جهانگردان بشمار نمی­آیند.

کمیسیون آماری سازمان ملل متحد تعاریف زیر را ارائه می­دهد

بازدید کننده

افراد غیر مقیمی که می­خواهند بدون اشتغال بکاری به مدت یکسال یا کمتر در کشوری اقامت کنند و این امر شامل افراد وابسته به آنها نیز می­شوند.

كمیسیون مذکور تقسیم بندی این مقوله را طبق منظور از بازدید به شرح ذیل توجیه نمود.

ترانزیت، تعطیلی، تحصیل، تجارت یا سایر بازدیدکنندگان.

کنفرانس سال 2011 استرالیا با موضوع صنعت گردشگری در جهان

کنفرانس مذکور تعریف جامعی از اصطلاح بازدید کننده را از لحاظ آماری چنین تعریف می­کنند. کسی که از کشوری غیر از مملکتی که در آن اقامت دارد و نیز بغیر از کسب شغل، دیدن کند. این تعریف شامل 2 طبقه می­باشد. جهانگردان، سیاحان.

جهانگرد یعنی بازدید کننده موقتی که حداقل24 ساعت در کشور مورد نظر اقامت کند.

و منظور از مسافرت یکی از اهداف زیر است:

1- استراحت، تفریح، تعطیلات، سلامتی، تحقیق، مذهب، ورزش.

2- تجارت، دلایل خانوادگی، مأموریت، شرکت در جلسات.

سیاح : بازدید کننده موقتی که کمتر از 24 ساعت در کشوری می­ماند و شامل مسافران دریایی نیز می­باشد.

صنعت جهانگردی

جهانگردی به معنی عام

می­توان آن را به عنوان پدیده جمعی و تنوع تمدن صنعتی که از سفر و اقامت همزمان غیر بومیان منشأ گیرد تعریف کرد.

جهانگردی به معنی فشرده

جهانگردی عبارتست از مجموعه فعالیت­هایی که درایام فراغت انجام می­شود البته نه در جهت انجام کار و امور وابسته به آن بلکه به منظور استراحت یا بازیابی نیروی از دست رفته افزایش شناخت، آگاهی، روابط انسانی و غیره که به سفر و اقامت غیر از مسکن مأوای همیشگی.

تعریف اخیر در واقع جهانگردی را مثل پدیده­ای با چشم انداز فرهنگی معرفی می کند.

تعریف دیگر در صنعت جهانگردی

صنعتی­ که یک پدیده هنری و زایده فکر و دست بشر باشد (وان بنن، 2007).

گذرنامه

سندی است که از طرف (نیروی انتظامی) به اتباع کشور، که قصد مسافرت به خارج دارند، داده می­شود.


ویزا یا روادید

اجازه­نامه است که از طرف مأموران سفارتخانه ایران در خارج به بیگانگانی که دارای گذرنامه معتبر خارجی­اند به منظور ورود به ایران و یا عبور از آن داده می­شود (پور خلیلی و استادی، 1387).

امنیت ملل

امنیت ملی به معنای امنیت کل یک هویت اجتماعی سیاسی است. منظور از امنیت ملی توانایی پیک کشور در حفظ ارزشهای خودی در برابر تهدیدهای خارجی است.

امنیت ملی یعنی دستیابی به شرایطی که به یک کشور امکان می­دهد از تهدید بالقوه یا بالفعل خارجی و نفوذ سیاسی و اقتصادی بیگانه در امان باشد و در راه رفاه پیشبرد امر توسعه اقتصادی، اجتماعی، و انسانی و تأمین وحدت و موجودیت کشور و رفاه عامه فارغ از مداخله بیگانه گام بردارد.

امنیت

دارای تعاریف گوناگونی است که به دو نمونه آن اشاره می شود.

- عبارت است از نیل به سطحی از اطمینان خاطر برای تحصیل و صیانت منابع ملی.

- عبارت است از توانایی کشور در رفع تهدیدهای خارجی علیه حیات سیاسی یا منافع ملی خود.

گردشگری بین المللی

شخصی که به کشور دیگری غیر از کشور محل اقامت خود برای مدت حداقل یک شب و حداقل یک سال سفر و در مراکز اقامتی عمومی یا خصوصی آن کشور اقامت نماید هدف او از سفر انجام فعالیت­هایی برای کسب موقعیت شغلی (مهاجرت بر کاری) نباشد.

هیأت­های سیاسی، دیپلماتها، کارمندان عالی سفارت خانه­ها، اعضای نیروهای مسلح که از کشور مبدأ خود به کشور مورد مأموریت یا بالعکس سفر می­کنند مهاجرانی برای کار یا اقامت، پناهندگان، آوارگان، مسافران عبوری، افرادی که مستقیماً میان فرودگاه­ها و دیگر ترمینال­ها جابه­جا می­شوند یا برای مدت کوتاهی در محل معینی در ترمینال هوایی باقی می­مانند، افرادی که به شاغلان مرزی معروف هستند در زندگی مرز کشور سکونت دارند لیکن در کشور همسایه مشغول به کار می­باشند، همچنین کسانی که کمتر از یک شب در کشور اقامت داشته باشند جزء گردشگران بین الملل محسوب نمی­شوند.


2-3. انگیزه­های جهانگردی

مسئله جهانگردی و سیاحت که از دیرباز مورد توجه بوده است. اساساً برای ارضای حس کنجکاوی، کسب اطلاعات، آگاهی و کشف راز آفرینش، تفحص در اموال مردم سرزمین­های دیگر با وجود جاذبه­های طبیعی و مصنوعی، آثار و بناهای تألیفی و باستان، اماکن مقدسه، تفریحات، استراحت و مسائلی از این قبیل که نام برده شد می­باشد. لیکن نیاز به سفر برای فرار از محیط نیز انگیزه­ای برای مسافرت است. چه اینکه سفرزاده نیازهای گوناگون انسان است که می­توان این طور نام برده شوند (تولایی، 1386):

1- نیاز روانی 2- نیاز اقتصادی 3- نیاز اجتماعی 4- نیاز سیاسی

در بحث نیاز اجتماعی، آشنایی با آداب و سنن، رسوم و شناخت افکار و ایده­ها از دیرباز مورد توجه بوده است و چون تفاهم اندیشه کاری بس دشوار بوده از همان ابتدای امر سیاحت چاره مؤثر این کار شناخته شده و به عنوان یک نیاز اجتماعی مورد قبول قرار گرفت.

در بحث نیاز سیاسی، گسترش صلح جهانی و پایداری این صلح در صحنه سیاست بین الملل امری بس ضروری است و صنعت جهانگردی نقش مهمی دارد.

2-4. انواع جهانگردی

جهانگردی با توجه به منظور و مقصود و انگیزه­ای که جهانگرد دارد به طبقات مختلف تقسیم می­شود. به عبارت دیگر هدف و انگیزه جهانگرد از مسافرت انواع مختلف را به وجود می­آورد (کاظمی، 1389).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:03 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در باره ی نقش و فایده صنعت بیمه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در باره ی نقش و فایده صنعت بیمه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 58 کیلو بایت

تعداد صفحات : 42

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در باره ی نقش و فایده بیمه

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

صنعت بیمه

نقش و فایده بیمه

دادن جرات و اطمینان خاطر برای دست زدن به کار و تولید و سرمایه­گذاری ایجاد محیط امن برای فعالیت­های اقتصادی، تشویق و حمایت از تجارت داخلی از طریق عرضه کردن تأمین­های لازم برای جبران خسارت­های ناشی از حوادث حمل و نقل کالاها و وسایل حمل و نقل، تثبیت موفقیت مالی و اقتصادی کارخانه­ها و بنگاه­های اقتصادی از طریق جبران خسارت و تجدید سرمایه آن­ها در صورت وقوع آتش­سوزی، تحصیل درآمد ارزی از طریق قبول بیمه اتکایی از کشورهای دیگر، مشارکت در تعاون و همکاری­های بین­المللی برای تقسیم و سرشکن کردن ریسک­های بزرگ و فاجعه­آمیز و بالاخره ایجاد کار و افزایش سطح اشتغال در کشور، همگی از فواید و مزایای غیر قابل انکار بیمه­اند.

امروز پس از گذشت سال­ها از عمر فعالیت­های بیمه­ای در ایران، مردم کم و بیش با نام بیمه آشنا هستند و به اقتضای کار و نیاز خود ممکن است از نوعی بیمه استفاده کنند. (آیت کریمی, 1380)

2-2-2- بیمه

همارد در سال 2000 کتاب نظریه و علم در بیمه­های غیر دریایی درباره بیمه تعریفی به شرح زیر دارد:

"بیمه عملی است که به موجب آن یک طرف که بیمه­گذار نامیده می­شود تعهدی از طرف دیگر که بیمه­گر نامیده می­شود، بدست آورد مبنی بر این­که جبران خسارت وارده بر او و یا شخص ثابت دیگری را به عهده گیرد. مبلغی که بیمه­گذار در مقابل این خدمت می­پرداز، حق بیمه نام دارد. بیمه­گر مجموعه­ای از ریسک­ها را می­پذیرد و بر اساس قوانین آماری خسارت­های وارده به بیمه­گذاران را می­پردازد."

بعضی معتقدند بیمه از کلمه "بیما" از زبان هندی گرفته شده است و برخی دیگر بیمه را از کلمه بیم (ترس) می­دانند و چنین استدلال می­کنند که اولین بار روس­ها از ایران امتیاز بیمه گرفتند (امتیازنامه حمل و نقل تاسیس اداره بیمه در مملکت ایران در سال 1308 هجری قمری در زمان ناصرالدین شاه قاجار) و بعدها نیز دو شرکت روسی به نام قفقاز مرکوری و نادژدا در ایران مشغول فعالیت بیمه­ای شدند.

برخی از مولفان نیز کلمه بیمه را یک واژه پارسی قدیمی می­دانند و به استناد کتاب مسالک و ممالک، تالیف ابواسحاق ابراهیم اصطخری، می­گویند که بیمه نام شهری در دیار طبرستان و دیلم بوده است.

به هر حال ریشه لغوی بیمه هر چه باشد مفهوم و سازوکار فنی تعاون آن یکی است و آن عبارت است از موسسه یا صندوق مشترکی که کارش سازمان دادن به تعاون افراد در معرض خطر از طریق جمع­آوری وجوهی معین، طبق موازین آماری به منظور مقابله با عواقب خطرها.

قانون بیمه ایران (مصوب اردیبهشت 1316 شمسی) بیمه را چنین تعریف می­کند:

"بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می­کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی، از طرف دیگر در صورت وقوع حادثه، خسارت وارد بر او را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد.

متعهد را بیمه­گر و طرف تعهد را بیمه­گذار و وجهی را که بیمه­گر به بیمه­گذار می­پردازد، حق بیمه و آن­چه که بیمه می­شود، موضوع بیمه می­نامند."

2-2-3- تاریخچه بیمه در جهان

اولین قراداد بیمه­ای، قرداد حمل و نقل است که در سال 1347 میلادی در شهر ژن ایتالیا منعقد شده است. بنابراین شاید شروع فعالیت بیمه­ای به معنای امروزی آن قرن چهاردهم میلادی باشد.

بین دریانوردان حاشیه خلیج فارس مرسوم بوده است که هر گاه در کاروانی یکی از حیوانات باربر می­مرد حیوان دیگری به هزینه افراد کاروان تهیه می­شد تا صاحب آن به تنهایی زیان وارده را تحمل نکند.

در یونان قدیم مؤسساتی دولتی نظیر سازمان­های بیمه اجتماعی یا مددکاری وجود داشته­اند که به کمک درماندگان می­شتافته­اند و تأمین افراد کهنسال را به عهده گرفته­اند. در رم قدیم نیز نمونه­هایی از مستمری مادام­العمر وجود داشته است.

2-2-4- تاریخچه بیمه در ایران

بیمه به مفهموم امروزی آن در ایران سابقه چندانی ندارد. در حدود سال 1280 هجری شمسی دو مؤسسه­ی روسی به نام "نادژکا" و " کافکازکوری" در ایران شروع به کار کردند. بعد از آن شرکت بیمه انگلیسی"آلیانس" نمایندگی خود در ایران را تأسیس کرد و شرکت­های دیگر انگلیسی، آلمانی و سوئیسی در ایران شروع به فعالیت نمودند. بعدها شرکت بیمه شوروی به نام "اینگستراخ" نیز در ایران شعبه­ای تأسیس کرد و تعداد این شرکت­ها بتدریج افزایش یافت.

فعالیت شرکت­های بیمه­ای که در ابتدای امر مفید به نظر می­رسید به صورتی درآمده بود که برای اقتصاد ملی به جای نفع، زیان­آور بود. این شرکت­ها، با استفاده از عدم اطلاع بیمه­گذاران در مقابل پوشش­های محدود، حق بیمه کلانی مطالبه و دریافت می­کردند و به بهانه­های گوناگون از پرداخت خسارت سرباز می­زدند و از طرف دیگر سالانه مقدار قابل توجهی ارز به صورت حق بیمه از کشور خارج می­کردند. قبل از سال 1314 که شرکت سهامی بیمه ایران تأسیس شد، نمایندگی­های خارجی یکی پس از دیگری تعطیل شده و فقط دو شرکت که نمایندگی شرکت­های بیمه "اینگستراخ" روسیه و "یورکشایر" انگلیس را داشتند، باقی ماندند. این شرکت­ها حتی بعد از تشکیل حکومت جمهوری اسلامی و قبل از تاریخ 4/4/1358 که شورای انقلاب، شرکت­های بیمه را ملی و نمایندگی­های خارجی را منحل اعلام کرد، به فعالیت خود در ایران ادامه دادند. قبل از انقلاب اسلامی در ایران یک شرکت بیمه دولتی (شرکت سهامی بیمه ایران) و چهارده شرکت بیمه خصوصی و نمایندگی­های خارجی (شرکت­های بیمه ملی، شرق، آریا، ساختمان و کار، حافظ، ایران و آمریکا، البرز، آسیا، امید، تهران، پارس، دانا و نمایندگی­های اینگستراخ و یورکشایر) فعالیت می­کردند. سال 1351 بیمه مرکزی ایران برای هدایت امور بیمه در کشور و نظارت بر شرکت­های بیمه تشکیل شد.

2-2-5- بیمه مرکزی ایران

در سال 1350 به موجب قانون "تاسیس بیمه مرکزی" سازمان جدیدی به نام بیمه مرکزی ایران به­وجود آمد. ماده 1 قانون فوق به شرح زیر است:

"به منظور تنظیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه­گذاران و بیمه­شدگان و صاحبان حقوق آن­ها، هم­چنین به­منظور اعمال نظارت دولت بر این فعالیت، مؤسسه بیمه­ای بنام بیمه مرکزی ایران طبق مقررات این قانون به­صورت شرکت سهامی تاسیس شد."

همان­طور که بانک مرکزی بر بانک­های کشور نظارت می­کند، وظیفه اصلی بیمه مرکزی نظارت بر کار مؤسسات بیمه است. قانون فوق از دو قسمت اصلی تشکیل شده است؛ قسمت اول آن ارکان بیمه مرکزی را مشخص می­کند و قسمت دوم آن تحت عنوان "بیمه­گری" به مقررات مربوط به نظارت و اختیارات بیمه مرکزی در این امر مربوط می­شود.

وظیفه دیگر بیمه مرکزی انجام معاملات بیمه اتکایی اجباری است. میزان اتکایی اجباری در مورد بیمه­های غیر عمر 25% و در مورد بیمه­های عمر 50% است.

2-2-6- شورای عالی بیمه

یکی از ارکان بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه است که قابل مقایسه با شورای عالی پول و اعتبار است. این شورا وظیفه تدوین مقرارت در مورد نظارت بیمه مرکزی ایران بر شرکت­های بیمه و تدوین تعرفه نرخ­های حق بیمه و شرایط عمومی بیمه­نامه­ها را دارد. مسایل مربوط به واسطه­های بیمه و جزییات مربوط به بیمه اتکایی اجباری توسط شورای عالی تنظیم و تعیین می­شود. وظایف و صلاحیت­های شورای عالی بیمه به شرح زیر است:

  1. تصویب نرخ­های حق بیمه مورد عمل شرکت­های بیمه
  2. تصویب شرایط عمومی بیمه­نامه­ها
  3. تعیین انواع معاملات بیمه­ای مجاز
  4. تعیین مقررات مربوط به واسطه­ها و میزان کارمزد آن­ها
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:03 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در باره ی مدیریت برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در باره ی مدیریت برند

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 462 کیلو بایت

تعداد صفحات : 89

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در باره ی مدیریت برند

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مدیریت برند:

دو پارادایم مدیریت برند:

از سال 1985 به بعد دو پارادایم غالب در گستره مباحث مدیریت برند مطرح بوده است:یکی با ماهیت اثبات گرایانه[1]و دیگری با ماهیت ساختارگرایانه[2] یا تفسیری[3].در تصوری که پارادایم اثبات گرایانه از برند دارد،بازاریاب مالک و صاحب برند تلقی می شود و وی ارتباط با مصرف کننده /دریافت کننده منفعل را تحت کنترل خود دارد.در این پارادایم،ارزش ویژه برند از طریق بازاریاب ایجاد می شود و از برند این تلقی وجود دارد:یک مصنوع قابل دستکاری و بی جان.(محصول به علاوه آنچه توسط مالکان /مدیران ایجاد می شود)که از آن می توان برای خلق تصویر،جایگاه سازی و بخش بندی استفاده کرد.پارادایم تفسیری،ماهیت برند و ارزش ویژه برند را چیزی می داند که در تعامل میان بازاریاب و مصرف کننده فعال خلق می شود،به صورت هویت کل نگر با بسیاری از خصوصیات موجودات زنده و همچون هویت زنده(یا شخصیتی که با آن می توان ارتباط برقرار کرد و می توان آن را در طول زمان تغییر داد و تحول بخشید)(هنبی[4] ،1999)

تغییر پارادایمی مدیریت برند به تدریج و در طول دهه 1990 روی داده است.( حسینی و دیگران،1391،40)

2-5-2 . 7 رویکرد در برند

در بررسی پیشینه بیش از 20 ساله مدیریت برند و حصول به 7 رویکرد برند باید اذعان داشت که رویکرد،پارادایم محسوب نمی شود اما مکتب فکری خاصی است که آگاهی عمومی از ماهیت برند ،دیدگاه مصرف کننده و روش های مرتبط با عقاید علمی ورای رویکرد را جهت دهی می کند.

در دوره اول،مدیریت برند به شرکتی که پشت سر برند قرار دارد و اقداماتی که این شرکت برای تاثیرگذاری بر مصرف کنندگان می نماید معطوف است.در دوره دوم،طرف دریافت کننده در ارتباطات برند نقطه اصلی توجه واقع می شود و مدیریت برند نگاه انسانی به ماهیت برند را بر می گزیند.در دوره سوم،نیرو های فرهنگی و محتوایی هستند که ورای انتخاب مصرف کنندگان و وفاداری به برند قرار دارند و انبوهی از مقالات و نوشته های جدید به کند و کاو پیرامون آن می پردازد.( حسینی و دیگران،1391،40-41)

**سالهای 1985 تا 1992:تمرکز بر شرکت/فرستنده

در بدو ظهور مفهوم مدیریت برند ،شرکت به عنوان فرستنده در ارتباطات برند مورد توجه قرار می گیرد.این تمرکز زمینه شکل گیری دو رویکرد اقتصادی و هویتی را در مدیریت برند فراهم کرده است.

تحقیقات پیرامون رویکرد اقتصادی بر روی قابلیت های شرکت در مدیریت برند از طریق عناصر آمیخته بازاریابی(یعنی قیمت،محصول،توزیع و ترفیع)با هدف بررسی نحوه دستکاری این عناصر جهت تاثیرگذاری بر انتخاب مصرف کننده متمرکز هستند.در رویکرد هویتی ،تحقیقات به این موضوع معطوف است که چگونه هویت یک شرکت به عنوان یک کل می تواند پیام ذاتی برند را که با تمامی افراد ذینفع در ارتباط است ،شکل دهد.

فرض بر این است که برند تحت مالکیت شرکت است و این که برند به صورت خطی از طریق شرکت با مشتریان ارتباط می یابد.( حسینی و دیگران،1391،41)

طبقه بندی مدیریت برند)1985-2006(

رویکرد اقتصادی

رویکرد هویتی

مبدا زمانی

قبل از 1985

اواسط دهه 1990

راهنماهای مطالعاتی

مک کارتی(1964)

بازاریابی پایه،یک رویکرد مدیریتی

آیروین،بردن(1964)مفهوم آمیخته بازاریابی شوارتز،علم در بازاریابی

شولتز(1997)

روابط بین فرهنگ سازمانی،هویت و تصویر ذهنی،مجله اروپایی بازاریابی

کلمات کلیدی

فرد اقتصادی،نظریه تعامل،ترکیب بازاریابی،4p

برندسازی شرکتی هویت،فرهنگ سازمانی،دیدگاه،تصویر ذهنی

دیدگاه برند

عملیاتی(تابعی)

شرکتی

دیدگاه مشتری

فرد اقتصادی

ذینفع

عقیده رایج علمی

مثبت گرایی/تجربه گرایی

سازندگی گرایی اقتصادی-اجتماعی/تفسیر گرایی

شیوه ها

داده های مشخص پویا،محیط آزمایشکاهی،داده های کمی

تحقیقات فرهنگ سازمانی و شیوه های اکتشافی ارزش های سازمانی،داستان سرایی

کلمات کلیدی مدیریتی

کنترل

تک سخنگویی

زیربنای پشتیبان

بازاریابی سنتی،4p

هویت سازمانی،هویت شرکتی،تصویر ذهنی،شهرت

خلق ارزش های برند

بازاریاب

مصرف کننده

بازاریاب

مصرف کننده

(جدول 2-2 رویکرد اقتصادی و هویتی،منبع تیلده هدینگ و دیگران )

رویکرد مشتری مدار

رویکرد شخصیتی

مبدا زمانی

1993

1997

راهنماهای مطالعاتی

کلر(1993)

مفهوم سازی ،اندازه گیری و مدیریت ارزش ادراکی مشتری مدار،مجله بازاریابی

آکر(1997)

ابعاد شخصیت برند،مجله تحقیقات بازاریابی

پلامر(1985)

چگونه شخصیت،تفاوت می سازد،مجله مجله تحقیقات تبلیغات

کلمات کلیدی

ارزش ادراکی برند مشتری مدار،تصویر ذهنی برند،پیوندهای برند

شخصیت برند،الگوی اولیه

دیدگاه برند

تفسیر سازی شناختی

انسان

دیدگاه مشتری

کامپیوتر

روان شناختی

عقیده رایج علمی

فلسفه شناختی

روانشناسی شخصیت انسان

شیوه ها

نقشه پیوند های مبتنی بر شناخت،مصاحبه ها،فنون فرافکن

ترکیبی از شیوه های کمی و کیفی،تکنیک های مقیاس گذاری

کلمات کلیدی مدیریتی

برنامه نویسی

تبادل نمادین

زیربنای پشتیبان

روانشناسی شناختی،پردازش اطلاعات مشتری

شخصیت،خود مصرف کننده،همخوانی برند-خود

خلق ارزش های برند

بازاریاب

مصرف کننده

بازاریاب

مصرف کننده

(جدول 2-3، رویکرد مشتری مداری و شخصیتی ،منبع تیلده هدینگ و دیگران)

رویکرد رابطه ای

رویکرد اجتماعی

مبدا زمانی

1998

2001

راهنماهای مطالعاتی

فوربز(1998)

مصرف کنندگان وبرندهایشان،تئوری توسعه روابط در تحقیقات مصرف کننده،مجله تحقیقات مصرف کننده

مونیز و گوین(2001)

جامعه برند،مجله تحقیقات مصرف کننده

کلمات کلیدی

ارتباط دو طرفه مصرف کننده-برند،کیفیت ارتباط برند

اجتماعات برند،جشنواره های برند،سه وجهی بودن برند،اینترنت

دیدگاه برند

انسان

اجتماعی

دیدگاه مشتری

مربوط به هستی بودن

عضو قوم

عقیده رایج علمی

هستی گرایی،پدیده شناسی

انسان شناسی،دیدگاه کوچک

شیوه ها

مصاحبه های عمقی،شیوه داستان زندگی

قوم نگاری

کلمات کلیدی مدیریتی

دولتی

رای

زیربنای پشتیبان

زنده پنداری،نظریه ارتباط

نظریه اجتماعی،خرده فرهنگ های مصرف

خلق ارزش های برند

بازاریاب

مصرف کننده

بازاریاب

مشتری مشتری

(جدول 2-4، رویکرد رابطه ای و اجتماعی،منبع تیلده هدینگ و دیگران)

رویکرد فرهنگی

مبدا زمانی

حدود 2000

راهنماهای مطالعاتی

هالت(2002)

چرا برندها باعث گرفتاری می شوند؟یک تئوری دیالکتیک از فرهنگ مصرف کننده و برندسازی،مجله تحقیقات مصرف کننده

کلمات کلیدی

جهانی سازی،فرهنگ عمومی،نمادهای برند،لوگو

دیدگاه برند

فرهنگی

دیدگاه مشتری

تجارت برابر

عقیده رایج علمی

مطالعات فرهنگی

شیوه ها

تحلیل کلان داده های خرد

کلمات کلیدی مدیریتی

چشم انداز پرنده

زیربنای پشتیبان

مصرف فرهنگی،نو لوگو،دیدگاه شهروند-برند

خلق ارزش های برند

بازاریاب


مصرف کننده

(جدول2 -5، رویکرد فرهنگی ،منبع تیلده هدینگ و دیگران)


[1] Positivistic

[2] Constructivist

[3] Interpretive

[4] Hanby

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نرم افزار حسابداری هلو با 50 درصد تخفیف برای اندروید

نرم افزار حسابداری هلو با 50 درصد تخفیف برای اندروید

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 1.936 مگا بایت

تعداد صفحات : 1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

قیمت این نرم افزار APK در سایر سایت ها به قیمت 100000 تومان بفروش میرسد اما شما فقط آنرا با 50000 تومان دانلود می کنید.


فایل حسابداری هلو اندروید بعد از پرداخت آنلاین بصورت اتوماتیک برای شما نمایش داده میشود


این نرم افزار برای دوستانی که گوشی اندروید دارند آماده شده است و فقط نسخه APK فراهم است که فقط مختص به گوشی اندروید است اما در صورتی که شما نرم افزار بلو استیک در سیستم کامپیوتر یا لب تاپتان نصب باشد می توانید این نرم افزار را در کامپیوتر و لب تاپتان داشته باشید.


نرم افزارحسابداری هلومحصول گروه شرکتهای طرفه نگار، اولین و پرکاربرترین نرم افزار حسابداری در ایران می باشد. نرم افزار هلو دارای نسخه های متنوع برای تمامی مشاغل از جمله شرکتهای بازرگانی، شرکتهای خدماتی، شرکت های تولیدی، کارخانجات صنعتی و نسخه ویژه فروشگاهها و رستوران ها است.

مزیت های نرم افزار حسابداری هلو :
  • applyقابلیت تعریف سرفصل‌های حسابداری تا 7 سطح .
  • applyقابلیت نمایش سرفصل حسابداری بصورت درختی و تعریف کدینگ با استفاده از امکانات نمایش درختی .
  • applyقابلیت انتقال سرفصل‌ها به سال بعد بدون افزونگی اطلاعات و قابل تغییر در سال بعد حتی با حذف تمامی ‌سرفصل‌ها بدون اینکه تغییری در سرفصل‌های سال قبل ایجاد گردد .
  • applyقابلیت انتقال اسناد بطور سرجمع و یا به تفکیک هر سند به دفتر مرکزی (حسابداری تجمیعی)
  • applyامکان مرور حساب‌ها و نمایش دفاتر و تراز بصورت منیتورینگ .
  • applyامکان ذخیره سازی اسناد حذف شده و بازیابی آنها توسط مدیر سیستم .
  • applyکنترل صدور اسناد غیر بالانس و نمایش آنها با رنگی متفاوت .
  • applyقابلیت مرتب سازی اسناد در کمترین زمان ممکن .
  • applyامکان تعیین دسترسی کاربران به اسناد یکدیگر .
  • applyامکان درج سند بین اسناد .
  • applyامکان تلفیق اسناد .
  • applyامکان تعریف چندین شرکت با سرفصل‌ها و اسناد کاملا مجزا .
  • applyجستجوی پیشرفته اسناد و سرفصل‌ها .
  • applyامکان صدور اسناد افتتاحیه و اختتامیه بطور اتوماتیک حتی در میانه سال مالی .
  • applyامکان گروه بندی سرفصل‌ها .
  • applyامکان صدور اسناد سود و زیانی بطور اتوماتیک .
  • applyامکان استفاده از سیستم مغایرت بانکی، حتی بدون نیاز به نرم‌افزار خزانه داری .
  • applyامکان تعریف سطح تفصیلی بطور مجزاء با امکان گروه بندی و ارتباط دهی آن با سطوح بالاتر بصورت گروهی و یا انفرادی .
  • *****فرصت را از دست ندهید*****

نرم افزار حسابداری هلو دارای امکانات بیشماری از جمله صدور انواع فاکتور، اعلام سررسید چک های دریافتنی و پرداختنی به صورت اتوماتیک، گزارشات مالی و مالیاتی، گزارشات ارزش افزوده، گزارشات فصلی خرید و فروش و گزارشات مدیریتی مانند تراز آزمایشی، ترازنامه و تراز سود و زیان ،گزارشات متنوع از کاردکس کالا بصورت ریالی و تعدادی، گزارش گردش حساب مشتریان به تفکیک بدهکار و بستانکار، صدور انواع سند بصورت دستی و اتوماتیک و با توجه به اجباری شدن صندوقهای مکانیزه فروش امکان اتصال به دستگاه بارکد خوان، فیش پرینت و چاپگر صدور بارکد برای فروشگاهها و در نهایت بستن حسابهای سال مالی و افتتاح آن بصورت کاملا اتوماتیک میباشد. کاربری آسان همراه با امکانات گسترده، نرم افزار هلو را به پرکاربرترین نرم افزار مالی کشور تبدیل نموده است. این نرم افزار در نسخه های تک کاربره و شبکه ارائه می گردد.


کلیه نسخه های نرم افزار حسابداری هلو شامل قفل سخت افزاری، یکسال پشتیبانی رایگان، پاسخگویی به سئوالات کاربران تا ساعت ۱۰ شب، دو جلسه آمـوزش، کتاب و فیلم آموزشی و راهنمای نصب نرم افزار می باشد


این نرم افزار برای دوستانی که گوشی اندروید دارند آماده شده است و فقط نسخه APK فراهم است که فقط مختص به گوشی اندروید است اما در صورتی که شما نرم افزار بلو استیک در سیستم کامپیوتر یا لب تاپتان نصب باشد می توانید این نرم افزار را در کامپیوتر و لب تاپتان داشته باشید.


قیمت این نرم افزار APK در سایر سایت ها به قیمت 100000 تومان بفروش میرسد اما شما فقط آنرا با 50000 تومان دانلود می کنید.


فایل حسابداری هلو اندروید بعد از پرداخت آنلاین بصورت اتوماتیک برای شما نمایش داده میشود


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه استرس مقیاس هولمز وراهه برای ارزیابی دگرگونی های زندگی

پرسشنامه استرس مقیاس هولمز وراهه برای ارزیابی دگرگونی های زندگی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 1.197 مگا بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه استرس مقیاس هولمز وراهه برای ارزیابی دگرگونی های زندگی

مشخصات « پرسشنامه استرس مقیاس هولمز و راهه برای ارزیابی دگرگونی های زندگی »
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
تعداد سوال: 41 سوالی

نوع فایل: pdf

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس تجارب معنوی روزانه

مقیاس تجارب معنوی روزانه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 49 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس تجارب معنوی روزانه

فهرستی كه در ادامه می آید شامل عباراتی است كه ممكن است شما آنها را تجربه كرده یا نكرده
باشید. لطفا در نظر بگیرید تا چه میزان این تجربیات را دارید و از این احساس كه می بایست این
تجربیات را داشته باشید با نه، چشم پوشی كنید. در تعدادی از عبارات از كلمه "خدا" استفاده شده
است. اگر استفاده از این كلمه برای شما راحت نیست كلمه دیگری كه مفهوم الهی یا مقدسی را
تداعی می كند در نظر بگیرید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی

پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 1.907 مگا بایت

تعداد صفحات : 100

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی در 100 صفحه

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی


مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل مبانی نظری متغیر مربوطه به صورت کامل و شرح جلسات برای آموزش و اجرا می باشد.

لازم به ذکر است که این پکیج برگرفته از تحقیق های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.


نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

ساختار جلسات درمانی

جلسه اول:

در جلسه اول پس از آشنایی و ایجاد رابطه حسنه، اهمیت و هدف طرحواره درمانی بیان و مشکلات مراجعان در قالب رویکرد طرحواره درمانی صورت بندی می شود.


جلسه دوم:

در جلسه دوم شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگی فعلی و گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و پیرامون جنبه طرحواره موجود با طرحواره سالم بحث و گفتگو می شود.


جلسه سوم:

در جلسه سوم تکنیک های شناختی مثل آزمون اعتبار طرحواره، تعریف جدید از شواهد تأیید کننده طرحواره موجود و ارزیابی مزایا و معایب سبک های مقابله ای آموزش داده می شود.

..........

.....................

..................................


مبانی نظری و اصول طرحواره درمانی:

طرحواره درمانی: مدل مفهومی

  • طرحواره درمانی یک مدل نظری و درمانی تلفیقی و وحدت بخش است.
  • این روش به منظور درمان اختلالات روانی مزمن که به درمان متعارف مقاوم هستند طراحی شده است.
  • هدف این مدل، درمان مشکلاتی است که ریشه ی عمیق در دوران رشد کودکی و نوجوانی دارند.
  • طرحواره درمانی، تلفیقی از اصول و مبانی مکاتب شناختی رفتاری، دلبستگی، گشتالت، روابط
  • موضوعی، ساختارگرایی و روانکاوی است.
  • طرحواره درمانی ترکیبی از روش ها و فنون شناختی، رفتاری، بین فردی و تجربه گرایانه است.


موارد مناسب برای طرحواره درمانی

  • اختلالات شخصیتی شدید
  • مشکلات یا اختلالاتی که به مدت طولانی و به صورت مزمن وجود داشته اند
  • اختلالات محور یک که به درمان متعارف پاسخ نمی دهند
  • عود مكرر اختلال محور یك
  • وجود مشكل مبهم و در عی نحال گسترده
  • مشكلات ارتباطی طولانی مدت
  • اجتناب مفرط
  • الگوهای تفكر و رفتار دگم
  • به شكلی غیر متعارف طلبكارانه، مستحقانه و محتاجانه برخورد كردن


مقایسه با مدل بك

  • تأكید بیشتر بر رابط هی درمانی
  • تأكید بیشتر بر عاطفه (مثلاً تجسم ذهنی، ایفای نقش)
  • بحث بیشتر در مورد ریش ههای كودكی و فراین دهای رشدی
  • تأكید بیشتر بر سب كهای مقابل های
  • تأكید بیشتر بر ت مهای بنیادین


تعریف طرحواره ی ناسازگار اولیه

  • یك تم یا الگوی گسترده ی عمیق و فراگیر است.
  • در بردارنده ی خاطرات، احساسات جسمانی، هیجانات و شناخ تها است.
  • در مورد خود فرد و رابط هاش با دیگران است.
  • در طول دوران كودكی و نوجوانی به وجود آمده و در طول زندگی همچنان فعال بوده و رشد م یكند.
  • تا حدود قابل توجهی ناكارٓامد و بدكنش است.
  • رفتار از طرحواره نشات می گیرد ولی بخشی از طرحواره محسوب نمی شود.


ویژگی های طرحواره های ناسازگار اولیه

  • طرحواره ها یك تم هستند، نه صرفاً یك باور .
  • طرحواره های ناسازگار اولیه از نظر شدت، فراگیری و گستردگی، و فراوانی بر روی پیوستار جای م یگیرند. یعنی این طرحواره ها از نظر شدت و میزان فعالیت در ذهن با هم تفاوت دارند. هر قدر طرحواره شدیدتر باشد، موقعیت های بیشتری ان را فعال کرده و هیجان منفی ناشی از ان شدت و طول مدت بیشتری خواهد داشت.
  • معمولا طرحواره ها در اثر تجارب ناگوار مکرر دوران کودکی و نوجوانی شکل می گیرند. در واقع می توان گفت که طرحواره ها حاصل تعامل مزاج و تجارب ناخوشایند هرروزه ی كودك با والدین، خواهر و برادرها و همسالان هستند.
  • بسیاری طرحوار هها در مراحل پی شكلامی رشد (در كهن مغز و آمیگدالا) شكل م یگیرند.
  • هر حادثه روزمره یا تغییر حال ت خلقی كه مرتبط با طرحواره باشد، می تواند طرحواره را برانگیخته و بیدار کند.
  • طرحواره ها م یتوانند به صورت قابل ملاحظه ارضای نیازهای اساسی به خودمختاری، ارتباط، ابراز خویشتن و غیره را مختل سازند.
  • طرحواره ها برای بقای خودشان می جنگند. بیماران در زندگی روزمره خود و تعاملاتشان با دیگران طوری عمل می کنند که طرحواره های انها تایید شود.
  • طرحواره ها معمولاً خود تداوم بخش هستند. تغییر دادن انها با استفاده از فنون كوتاه مدت میسر نیست.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروتکل درمانی وسواس بارویکرد شناختی - رفتاری )رفتاردرمانی دیالکتیکی

پروتکل درمانی وسواس بارویکرد شناختی - رفتاری )رفتاردرمانی دیالکتیکی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 1.002 مگا بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل درمانی وسواس بارویکرد شناختی - رفتاری )رفتاردرمانی دیالکتیکی

جلسه گرفتن شرح حال- مقیاس وسواس فکری – عملی ییل – براون) YBOCS )
قواعد جلسه درمان)متعهد شدن به درمان ،شرکت منظم در درمان-انجام تمرین
ها( . جلسه اول تعریف کلمات کلیدی: اختلال وسواس بی اختیاری –وسواس های فکری – وسواس های
عملی
-نشخوارهای شناختی-تعریف مدل های شناختی
جلسه دوم ارایهی تعریف دیالکتیک، ا صول و راه های تفکر و عمل به شیوه ی دیالکتیکی و پس از آن
آشنایی
با مفهوم هوشییییاری فرا یر و سیییه ها ل ذهنی نذهی منهنی، ذهی هی انی و ذهی
خرد را(.
در جلسییهی دوم دو دسییته مهارت برای دسییتیابی به هوشیییاری فرا یر آموز داده و
تمریی شد.
جلسه سوم آموز مهارتها در DBT ،ان ام تمریی
جلسه چهارم معرفی مواجهه و پیشگیری ازوسواس های فکری ،ان ام تمریی، اصلاح شناختی
جلسه پنجم تمریی مواجهه و تمریی های مهارتهای DBT جلسه ششم تکنیکهای بازسازی شناختی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه شیوه های فرزند پروری

پرسشنامه شیوه های فرزند پروری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 476 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه شیوه های فرزند پروری

این ابزار اقتباسی است از نظریه اقتدار والدین که براساس نظریه
اقتدار منطقی والدین جهت بررسی الگوهای نفوذ و شیوه های فرزند پروری ساخته شده است. فرم اولیه این
پرسشنامه دارای 03 ماده است که توسط دیانا بامریند ) 3790 (طراحی وساخته شده است. 33 ماده آن به شیوه
آزادگذاری مطلق، 33 ماده به شیوه استبدادی و 33 ماده دیگر به شیوه اقتدار منطقی والدین در امر پرورش فرزند
مربوط می شود.
اعتبار و پایایی پرسشنامه
3/ 3 برای آزادگذاری، 18 / میزان پایایی این پرسشنامه را بوری در سال 3773 به روش بازآزمایی انجام داد که 13
3 برای اقتدار منطقی پدران را گزارش کرد.همچنین وی در مورد اعتبار پرسشنامه نتایج زیر / برای استبدادی و 79
3 او دارد. / 3 و اقتدار منطقی 89 / را گزارش کرده است که مستبد بودن پدر رابطه معکوس با آزادگذاری 83
در انستیتیو روان پزشکی ایران نیز اسفندیاری ) 3091 (فرم اصلی پرسشنامه را و اصلاحات لازم را درآن
صورت داد. سپس از تعداد 33 نفر صاحب نظر در زمینه روان شناسی و روان پزشکی ) 9 نفر دکترای روان شناسی
، یک نفر روان پزشک ، 9 نفر کارشناسی ارشد روان شناسی ، 9نفر دانشجوی دوره کارشناسی ارشد و 0 نفر کار
شناس روان شناسی (خواسته شد تا میزان اعتبار هر جمله را بازدن علامت مشخص نمایند ودر صورت لزوم نظر
اصلاحی خود را نیز بیان نموده و جمله پیشنهادی خود را اضافه نمایند نتایج بدست آمده نشان دادکه پرسشنامه
مذکور دارای روایی )اعتبار(صوری است.
این پرسشنامه توسط اسفندیاری) 3091 ( و بینم) 3097 ( مورد استفاده قرار گرفته است. اسفندیاری پایایی بازآزمایی
3 گزارش کرده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات