اقدام پژوهی چگونگی کمک به پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی دوره اول متوسطه

اقدام پژوهی چگونگی کمک به پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی دوره اول متوسطه

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 353 کیلو بایت

تعداد صفحات : 22

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چگونگی کمک به پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضیدوره اول متوسطه

مقدمه کوتاه

آموزش درست ریاضی را چه از نظر ایجاد تفکر ریاضی به منزله «تحول فرهنگی» و چه به لحاظ تفکر منطقی به منزله «تحول سیاسی و عدم وابستگی» و چه به لحاظ بهره‌وری مناسب به منزله «تحول اقتصادی» که نتایج آن در واقع تبدیل نیروی انسانی به سرمایه‌های انسانی «بهره‌‌وری بهینه» خود نیازمند دو عامل مهم آموزش و انگیزش در راستای اهداف بهینه اجتماعی می‌باشد البته آموزش به حد کافی به جامعه در زمنیه‌های مختلف داده شده اما چون ایجاد انگیزه وجود نداشته آموزش نتوانسته کاربرد داشته باشد.برای ایجاد انگیزش در زمینه ریاضیات نیاز به رقابت و رقابت‌پذیر دانش‌آموزان می‌باشد که این رقابت شکل ناسالم به خود گرفته و آموزش از مسیر درست خود منحرف شده در این راستا برای رسیدن به اهداف صحیح می‌توان ابتدا فرهنگ‌سازی مناسب نمود تا جلوی اتلاف سرمایه‌های خانوادگی را گرفت و با دادن اطلاعات درست به دانش‌آموزان و خانواده‌ها و یک اطلاع‌رسانی درست و متحول شدن نظام آموزشی نه در حد یک حرف بلکه تحولی مبنایی و پایه‌ای به راهکارهای درست‌تر و معقول‌تری دست یابیم. اما سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا عده­ی کمی از دانش‌آموزان به درس ریاضی علاقه­مند می باشند؟ چرا نتایج ارزش­یابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانش‌آموزان در زنگ ریاضی دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند؟ چرا بعضی از آموزگاران در تدریس این درس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی‌ها چیست و عوامل آن کدامند؟ بی­شک، مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی ، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش آنان در علاقه مند کردن دانش‌آموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان می‌باشد. بر این اساس، عنوان طرح حاضر این است: « راه­کار­های افزایش علاقه­مندی دانش آموز مورد نظر به درس ریاضی و انجام فعالیت­های عملکردی آن » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش‌آموز یاد شده نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های

بیان وضع موجود

اینجانب ...... سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون در آموزشگاه قرآنی طه شهرستان نهاوند در حال تدریس به دانش آموزان هستم. در بین دانش آموزانم فردی وجود داشت که علاقه زیادی به

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

گزارش تخصصی معلمان جذاب کردن درس انشا برای دانش آموزان در پایه ی ششم

گزارش تخصصی معلمان جذاب کردن درس انشا برای دانش آموزان در پایه ی ششم

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 22 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

جذاب کردن درس انشا برای دانش آموزان در پایه ی ششم

مقدمه

انشا در لغت به معنی سخن آفریدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانیدن است. و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جمله ها و عبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای او خوشایند باشد.

یکی از عوامل متعدد ناموفق بودن درس انشا نداشتن روش مناسب است. لزوم به کارگیری روش مطلوب در تدریس به اندازه ای است که بعضی از دست اندرکاران علوم تربیتی بهره گیری از روش های مناسب را مهم تر از دانش آن درس دانسته اند.

تلاش برای تدریس انشا امری ضروری و لازم است. در سر کلاس های ما تدریس به همان شیوه های سنتی تکرار مطالب گذشته است. و از دیدگاه علوم تربیتی هر کاری که مکانیکی انجام شود کاری آموزشی نیست. زیرا خلاقیت در آن وجود ندارد و تا خلاقیت نباشد مسائل اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، و سیاسی حل نمی شود و باید کاری کنیم که کلاس انشا تبدیل به کارگاه نوشتن شود.

بیان مساله

پس از چند جلسه تدریس در درس انشا پایه ششم به این نتیجه رسیدم که در طول سالهای گذشته به درس انشا اهمیتی داده نشده بود زیرا

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی تقویت املا به كار عملی

اقدام پژوهی تقویت املا به كار عملی

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 24 کیلو بایت

تعداد صفحات : 11

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اقدام پژوهیتقویت املا به كار عملی

مقدمه : توصیف وضعیت موجود

مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعكس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) كلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذكر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری كه بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممكن می باشد.

چندین بار بود كه آموزگار پایه دوم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می كرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست . از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می كرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذكر شده , مشاوراتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود كمك كنند و همگام با معلم درس ها را تكرار و تمرین كنند.

بعد از گذشت یك ماه , متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذكر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند , من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه دوم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.

تجزیه و تحلیل اطلاعات

پس از مطالعه نمرات و بحث های با معلم پایه اول , دوم و والدین صورت گرفت و راه های متعددی جهت تقویت املای

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

گزارش تخصصی معلمان بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

گزارش تخصصی معلمان بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 45 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی دلایل افت تحصیلی

در درس عربی سوم راهنمایی

چکیده:

افت تحصیلی کاهش عملکرد دانشآموز از رضایت بخش به نامطلوب است، اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانشآموزی فاصلهای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می‌شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است

دراین پژوهش که در مدرسه راهنمایی ومقطع سوم در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه بااولیاء مورد بررسی قرارگرفته است.

ارتباط نزدیکی بین آموخته‌های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

مشارکت دانش آموزان در تدریس‌ها به تعمیق آموخته‌های اوکمک شایانی می‌کند.

انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می‌کاهد.

عامل تشویق تأثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

کلید واژه: عربی – سوم راهنمایی – افت درسی

مقدمه

منظور از افت تحصیلی چیست؟

معنای لغوی افت عبارت است از کمبود، کمی، کم و کاست و نقصان. لذا افت تحصیلی به معنای کمبود و نقصان در فرآیند تحصیل است. یا به معنای تحت اللفظی آن سنجش علل آمار تجدیدی و مردودی دانش آموزان است.

افت تحصیلی کاهش عملکرد دانشآموز از رضایت بخش به نامطلوب است، اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانشآموزی فاصلهای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می‌شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است. گاهی افت تحصیلی فراتر از اعدادی است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی چگونه مشکلات درس عربی دانش آموزان را رفع کنیم

اقدام پژوهی چگونه مشکلات درس عربی دانش آموزان را رفع کنیم

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چگونه مشکلات درس عربی دانش آموزان را رفع کنیم

95-94

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه

تشخیص و بیان مسئله

بیان وضعیت موجود

گردآوری اطلاعات و شواهد (1)

گردآوری اطلاعات و شواهد (2)

انتخاب راه جدید و موقتی

نتیجه گیری

مقدمه:

امروزه در آموزش و پرورش دنیا دو جزء لاینفک در امر آموزش و بعد از آن یادگیری وجود دارد . که یکی معلم و دیگری شاگرد است . این معلم است که با آموزش صحیح خود می تواند زمینه ی رشد و شکوفایی استعدادهای نسلی را فراهم کند . معلم برای اینکه بتواند موفقیت در کار خود ایجاد کند باید انگیزه هایی در شغل خود داشته باشد . واقعا شغل و رشته تحصیلی اش را دوست داشته باشد و به آن عشق بورزد و مهارتهای کافی را کسب کرده باشد و با استفاده از روشهای مناسب تدریس ، استفاده از روشهای فعال گروهی ، تشویق دانش آموزان به یادگیری بهتر و عمیق تر ، بیان اهمیت هی یادگیری درس عربی استفاده از وسایل کمک آموزشی و شیوه های نوین تدریس و غیره .......... دانش آموز را در یادگیری درس عربی یاری کند . این طرح تحقیق با ارائه سوال هایی در مورد عوامل موثر در ایجاد انگیزه و پاسخ به سوالات و بررسی آنها و نتیجه گیری می تواند به عنوان ابزاری در اختیار معلمی قرار گیرد که به مبارزه با جهل و تربیت نیروهای متفکر و اندیشمند آینده کشور در آید امیدوارم که از عهده این مهم برآمده باشم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

گزارش تخصصی دبیر زبان : افزایش یادگیری مفاهیم درس زبان انگلیسی با جذاب سازی کلاس و ارائه راهکارهای ک

گزارش تخصصی دبیر زبان : افزایش یادگیری مفاهیم درس زبان انگلیسی با جذاب سازی کلاس و ارائه راهکارهای کاربردی

دسته بندی : زبان خارجه

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

گزارش تخصصی دبیر زبان :

افزایش یادگیری مفاهیم درس زبان انگلیسی با جذاب سازی کلاس و ارائه راهکارهای کاربردی

مقدمه :

زبان توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسان ها و جوامع انسانی به کار گرفته می شود. گرچه با ابزارهای دیگری مانند علایم ، هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی نیز می توان ارتباط برقرار نمود، اما انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی به ساده ترین و کامل ترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری ممکن است. اما جمعیت کره ی زمین به زبان های مختلفی صحبت می کنند، زبان هایی که هر کدام به گوش دیگری غریب می آیند. طی سالیان اخیر به دلایل مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، زبان انگلیسی تبدیل به وسیله ی ارتباط مردمانی از فرهنگ ها و ملیت های متفاوت شده است. در دنیای امروز، اگر بخواهید در رشته ی پزشکی تحصیل کنید یا مدیری موفق باشید، دانستن زبان انگلیسی برایتان یک ضرورت به شمار می آید. چرا که در آن صورت می توانید در تجربیاتی که دیگر مردم دنیا به دست آورده اند سهیم شوید و در ارتباطی تنگاتنگ با آنان، دانش خود را به روز نگه دارید

علاوه بر آن، در دنیایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی رفته رفته آن را به دهکده ای فرضی بدل می کند، نیاز به زبانی مشترک برای برقراری ارتباط و پیشبرد اهداف علمی- اجتماعی بشر، بیش از پیش احساس می شود. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی که خواهی نخواهی به زبان ارتباط مردم دنیا بدل شده است در اولویت کاری تاجران، دانش پژوهان و .... قرار می گیرد. البته منظور از یادگیری، کسب تواناییهای لازم به اندازه ی سخن پردازانی مانند شکسپیر و میلن نیست. بلکه تا حدی است که بتوان دریافت کدام واژه چه مفهومی می توا ند داشته باشد

بیان مساله :

در اوایل سال تحصیلی یاد شده ؛ همواره رفتار دانش آموزان در زنگ زبان انگلیسی ، توجه مرا به خود جلب می کرد. بدان معنا که در این زنگ ، کم تحرک تر و بی توجه به نظر می رسیدند . با توجه به رفتار آنها دریافتم که در جلساتی که گرامر ( دستور زبان) تدریس و تمرین می شد ، فراگیران با توجه بیشتری به درس گوش می کردند . اما زمانی که به آنها واژه ها و متن (READING) تدریس می شد ، آنها با بی حوصلگی به درس گوش می د ادند و دقت و توجه کافی را نداشتند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی چگونه می‌توانم روخوانی و روانخوانی قرآن بچه‌ها را تقویت کنم

اقدام پژوهی چگونه می‌توانم روخوانی و روانخوانی قرآن بچه‌ها را تقویت کنم

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 50 کیلو بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست

مقدمه. 5

توصیف وضعیت موجود. 5

گردآوریا طلاعات شواهد 1. 6

انتخاب راه حل جدید به صورت موقت.... 10

اعتباربخشی به راه حل‌ها 12

مهمترین اهداف... 12

پیشنهادهای زیر تنهابخشی از این راهکارها است : 14

انتخاب راه حل‌ها 19

منابع.. 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس بالینی مشکلات توجه

مقیاس بالینی مشکلات توجه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 155 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مقیاس بالینی مشکلات توجه

مشخصات « مقیاس بالینی مشکلات توجه »

روایی و پایایی: ندارد
خرده مقیاس ها: ندارد
تعداد سوال: 12 سوالی

نوع فایل: pdf

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس ارزشیابی هوش حسی– حرکتی کودك

مقیاس ارزشیابی هوش حسی– حرکتی کودك

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 1.078 مگا بایت

تعداد صفحات : 68

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقیاس ارزشیابی هوش حسی– حرکتی کودك

بخش نخست
-1 مقدمه
مقیاسهای شناخته شده ای که با عنوان تستهای نوزادان یا کودکان شیر خوار وجود دار ند ( و از نمونه
های بارز آنها مقیاس "گزل 1" در آمریکا و مقیاسی " برونه – لزین 2" در فرانسه است ، فقط امکان
ارزشیابی کلی تحول روانی – حرکتی کودکان ( بهرة تحول کلی ) و تکامل آنان را در چهار زمینۀ
تحول وضعی ، هماهنگی چشمی – حرکتی ، زبان وجامعه طلبی فراهم می سازند.
اما در این گونه مقیاسها جای تحلیل مکانیزمهای عقلی ، به معنای دقیق کلمه ، خالی است . با توجه به
این زاویه است که در اثر حاضر ، بر مبنای داده ها و یافته های آثار " پیاژه " ، مقیاسی که در آن
کمبود یاد شده رفع گردیده ، پی ریزی شده است .
نیاز به تنظیم دقیقتری از آزمونهایی که " پیاژه " برای وارسی فرضیه های خود دربارة نخستین مراحل
سازشهای حسی – حرکتی بر مبنای مشاهدة کودکان ، ابداع کرده ، در سالهای اخیر به شدت
محسوس بوده است. توجه عده زیادی ازمحققان بیش از پیش به بررس ی نخستین مراحل تحول
کودك جلب گردیده و در این راه بررسی نظریه های " پیاژه " مبنای محکمی برای مشاهدات تجربی
قابل وارسی ، قرار گرفته اند. مثلاًَ می دانیم که دردانشگاه " مونترال 3 " مطالعه ای که از چندین نظر با
اثری که در اینجا ارائه داده می شود مشابه است ، توسط "گوئن – دکاری 4 " به انجام رسیده ، در آ ن
مراحل کشف دوام پذیری تدریجی شئ مورد نظر قرارگرفته است و در یک مجموعۀ پژوهشی دربارة
زمینۀ عاطفی کودك جای دارد .
همچنین " از گیریس 5 " و " هانت 6 " سعی کرده اند مقیاسی برای خردسالان تهیه کنند که در آن
مشاهدات " پیاژه " دربارة پیگیری دیداری ودوام پذیری تدریجی شئ ، هماهنگی چشمی – حرکتی و
استفاده از ابزار ، تحول روان بنه ها در رابطه با اشیاء ساخته شدن شئ در فضا ، پیشرفت در زمینۀ تقلید و
1-Gesell
2- Brunel - Lezine
3- Montreal
4- Gouin - Decarie
5-UzGires
6- Hunt
گروه روان بنیان
3
ظهور مفهوم علیت مبنای کار قرار گرفته اند ." وودوارد 7 " و " استرن 8" توالی مراحل را در 247
کودك 2 تا 18 ماهه وارسی کرده اند . " اسکالونا 9" و " کرمن 10 " در چارچوب یک برنامۀ پژوهشی
دربارة کنشهای حسی – حرکتی و کنشهای عمومی " من "، اثری زیر عنوان " اعتبار فرضیه های پیاژه
دربارة تحول هوشی حسی – حرکتی " ارائه داده اند . همۀ این اقدامات گوناگون برپایۀ مطالعۀ نظریه
هایی است که توسط "پیاژه" در کتابهای " مبنای هوش درکودك 11 " و " ساختمان واقعیت
درکودك 12 " و " بازی، تقلید و خواب دیده ها 13 " ترسیم گردیده اند .
* * * * *
می دانیم که از نظر "پیاژه" ، هوش اساساً دارای ماهیت عملیاتی است .کنش هوش ، اثر گذاردن در
موادی است که دربارة آنها به عمل می پردازد، بسیج کردن وتغییر دادن آنهاست چه برای شناختن
اشیاء باید آنها را تجزیه و از نو ترکیب کرد.
در بررسی هوش به اعتباری دو دورة بزرگ را از یکدیگر متمایز می سازند :دورة قبل و دورة بعد از
تشکیل کنش رمزی ( یا نمادی ). کنش رمزی یا نمادی بین 16 و 20 ماهگی به ظهور می رسد . دورة
اول دوره ای است که "پیاژه" آن را دورة هوش حسی – حرکتی می نامد . هوش حسی – حرکتی
ظرفیت حل مسائل براساس فعالیتهایی است که در آنها به خصوص ادراك ، بازخوردهای بدنی ( تنود )
و حرکات ، بدون یادآوریهای رمزی ( قبل از پدید آیی تکلم ) به کار می افتند .در این دوره ای که
حسی –حرکتی نام دارد کودك متدرجاً اشیاء را با اعمال در رابطه می گذارد و در این روابط ، هدفها
را از وسایل متمایز می سازد ، و با اعمال عمدی و به کار بستن روشهای استنباطی متوجه نت ایج به دست
آمده می گردد .
در توصیف مراحلی که کودك در این راه طی می کند ، دربارة مهمترین جنبه های سازشهای حسی –
حرکتی تأکید شده است . این جنبه ها عبارتند از : در رابطه گذاردن عناصری که کودك دربارة آنها
7- M . Woodward
8- D. Stern
9-S.K.Escalona
10- H.H.Corman
11- The origins of intelligence in the child
12- The construction of reality in the child
13 -Play ,dreams and imitation in childhood
گروه روان بنیان
4
به عمل می پردازد ( تمایز بین وسیله و هدف)، هماهنگی روان بنه ها ( جستجوی نتیجه ای که باید به
دست آید ) ، هشیارشدن نسبت به جهت عمل یا تمایل ( تعمد در عمل ). البته این هشیاری خود تابع
اعمال واسطه ای است که برای تحقق عمل اصلی ضرورت پیدا کرده اند .
در ترسیم مراحل ، دو مرحلۀ اول که نشان دهندة آغاز هوش حسی – حرکتی هستند ، فقط به منظور
یادآوری ذکر می شوند . آزمونهائی که این دو مرحله را ترسیم می نمایند در این مقیاس وجود ندارد
چه کاربرد آنها از مرحلۀ سوم آغاز می شود ؛ یعنی از زمانی که کودك به هماهنگی دیدن و گرفتن
درحد کافی نایل آمده ،مقدمات نشستن کامل برای او فراهم شده است و بدین ترتیب می توان محرکها
را در موقعیتهای یکسان به او ارائه کرد.
-2 مراحل تحول هوش حسی – حرکتی از تولد تا تقریباً " دوسالگی "
مرحلۀ اول : سازشهای حسی – حرکتی ابتدایی
این مرحله، مرحلۀ تمرین بازتابهاست . در واقع با آنکه بازتاب در نهایت کمال به صورت ارثی استقرار
یافته است، معذلک برای سازش یافتن تا حدی نی از به تمرین دارد . عمل برونسازیِ واقعیت جهان
خارج متدرجاً صورت می گیرد ؛ مثلاً طرز کار مکیدن در نوزاد، در آغاز رسا نیست، و فقط یک
تمرین کم و بیش ممتد برحسب آزمودنی ، موجبات یک کنش وری سازش یافتۀ این بازتاب را فراهم
خواهد ساخت . آن وقت است که می توان فهمید که برونسازی در حکم پیشرفتهایی است که در
کودك ، در جهت مداومت در جستجوی سر پستان به هنگام شیر خوردن ، حاصل شده اند . وقتی
بازتاب بدین گونه استقرار یافت ، به سرعت به تحکیم خود می پردازد تا بتواند به کنش وری خود بهتر
ادامه دهد .
نوعی فرآیند دورانی با کنش وری بازتاب همراه است.بدین ترتیب ، بازتابهای نوزاد ، که دارای اهمیت
خاصی برای آیندة اوهستند،اندك اندك یا تمرینهای کنشی تحکیم می یابند . این مرحله از بدو تولد تا
تقریباً شش هفته ادامه دارد
("پیاژه" مکرر تأکید کرده است که هر بار که سنی را برای ظهور یا پایان یک مرحله ذکر می کند ،
این سن کاملاً به عنوان سنی تقریبی است ). استفادة تدریجی از بازتابها به کسب نخستین عادات منتهی
می گردد . با ظهور این عادات کودك وارد مرحلۀ، دوم می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس مردانگی-زنانگی میشل گوکلن

پرسشنامه مقیاس مردانگی-زنانگی میشل گوکلن

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 120 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پرسشنامه استاندارد مردانگی - زنانگی (میشل گوکلن)، در قالب word و در 6 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : 50

تعداد مولفه : مولفه ندارد

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری و تفسیر : دارد

منبع : دارد

نوع فایل : پی دی اف

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات