بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی كاركنان سازمان تأمین اجتماعی

بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی كاركنان سازمان تأمین اجتماعی (......)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 495 کیلو بایت

تعداد صفحات : 106

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی كاركنان سازمان تأمین اجتماعی (......)

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه 2

1-2- بیان مسئله 2

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 4

1-4- سوالات تحقیق. 4

1-4-1- سوالات اصلی. 4

1-4-2- سوالات فرعی. 4

1-5- اهداف تحقیق. 5

1-5-1- اهداف اصلی. 5

1-5-2- اهداف فرعی. 5

1-6- فرضیه‌های تحقیق. 5

1-6-1- فرضیات اصلی. 5

1-6-2- فرضیات فرعی. 5

1-7- قلمرو تحقیق. 5

1-7-1- قلمرو موضوعی تحقیق. 5

1-7-2- قلمرو مکانی تحقیق. 5

1-7-3- قلمرو زمانی تحقیق. 6

1-8- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 6

1-8-1- تعارف مفهومی. 6

1-8-2- تعاریف عملیاتی. 6

1-9- مفاهیم اساسی تحقیق. 8

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه 10

2-2- مهارتهای سیاسی. 10

2-2-1- تعاریف سیاست سازمانی. 13

2-2-2- حوزه رفتار سیاسی در سازمان. 15

2-2-3- رفتار سیاسی در سازمانها 16

2-2-4- ماهیت رفتار سیاسی. 16

2-2-5- ظرفیت سیاسی. 16

2-2-6- دلایل رفتار سیاسی. 17

2-2-7- عواملی كه در رفتار سیاسی نقش دارند 17

2-2-7-1- ویژگی‌های فردی. 17

2-2-7-2- عوامل سازمانی. 18

2-2-7-3- تسخیر احساسات.. 19

2-3- رفتار شهروندی. 20

2-3-1- تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی. 21

2-3-2- انواع رفتار شهروندی در سازمان. 22

2-3-3- اهمیت رفتار شهروند سازمانی. 23

2-3-4- ابعاد (مولفه های) رفتار شهروند سازمانی. 24

2-3-5- عوامل موثر بر بروز رفتار شهروند سازمانی. 24

2-3-5-1- تعهد سازمانی. 25

2-3-5-2- رضایت شغلی. 26

2-3-5-3- رهبری تحول آفرین. 27

2-3-5-4- عدالت سازمانی. 28

2-3-5-5- حمایت سازمانی. 29

2-3-5-6- شخصیت.. 29

2-3-5-7- معنویت.. 29

2-3-5-8- جو سیاسی حاکم بر سازمان ها 30

2-3-5-9- نگرش.. 30

2-4- پیشینه تحقیق. 30

2-4-1- سابقه تحقیقات داخل کشور. 30

2-4-2- سابقه تحقیقات خارج از کشور. 31

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- مقدمه 33

3-2- روش تحقیق. 33

3-2-1- تحقیق توصیفی. 34

3-2-2- تحقیق همبستگی. 34

3-2-3- تحقیق پیمایشی. 34

3-3- جامعه آماری. 34

3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری. 34

3-5- روش گردآوری اطلاعات.. 35

3-6- روایی و پایایی ابزار سنجش.. 36

3-6-1- روایی( اعتبار) پرسشنامه 36

3-6-2- پایایی (اعتماد) پرسشنامه 37

3-7- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 37

3-7-1- آزمون کولموگروف – اسمیرنوف (KS) 38

3-7-2- آزمون همبستگی. 38

فصل چهارم: یافته‌های تحقیق

4-1- مقدمه 39

4-2- آمار توصیفی. 40

4-2-1- جنسیت.. 40

4-2-2- سن. 41

4-2-3- تحصیلات.. 42

4-2-4- سابقه کار. 43

4-2-5- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق. 44

4-3- تحلیل استنباطی. 44

4-3-1- آزمون فرضیه‌ها 45

4-3-1-1- آزمون فرضیه اصلی اول. 45

4-3-1-2- آزمون فرضیه اصلی دوم 46

4-3-1-3- آزمون فرضیه فرعی اول. 48

4-3-1-4- آزمون فرضیه فرعی دوم 48

4-3-1-5- آزمون فرضیه فرعی سوم 49

4-3-1-6- آزمون فرضیه فرعی چهارم 50

4-3-1-7- آزمون فرضیه فرعی پنجم 50

4-3-1-8- آزمون فرضیه فرعی ششم 51

4-3-1-9- آزمون فرضیه فرعی هفتم 52

4-3-1-10- آزمون فرضیه فرعی هشتم 52

فصل پنجم: نتیجه‌گیری

5-1- مقدمه 54

5-2- تفسیر نتایج یافته‌های تحقیق. 54

5-2-1- نتایج توصیفی تحقیق. 54

5-2-2- نتایج استنباطی تحقیق. 55

5-3- بحث و تفسیر. 57

5-4- پیشنهادات بر مبنای آزمون فرضیات تحقیق. 58

5-5- محدودیت‌های تحقیق. 59

5-6- پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 59

منابع. 61

پیوست‌ها 64

چکیده انگلیسی. 72

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان

پایان نامه برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21.15 مگا بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان

فهرست مطالب

فصل اول ( کلیات )

مقدمه.............................................................................................................................................2

آشنایی با مفاهیم پایه اوسعه برنامه ریزی مسکن شهری…….…………………………… 3

شهر…... 3

برنامه ریزی شهری. 4

شهرسازی. 4

مدیریت شهری. 5

طرح ریزی شهری. 5

سیما و منظر شهر. 5

طراحی شهری. 6

طرح هادی شهری. 6

طرح جامع شهری. 7

طرح تفصیلی. 8

محدوده شهر. 9

منطقه بندی. 10

کاربری زمین. 10

سرانه های شهری. 10

فصل دوم ( تدوین چشم انداز )

تدوین چشم انداز................................................................................................... 13

روش تدوین چشم انداز. 14

بکارگیری روش ارگون در تدوین چشم انداز. 17

ارائه بیانیه دارایی‌های محلات بافت فرسوده پارس آباد 17

ارائه بیانیه نیازهای بافت فرسوده شهر پارس آباد 18

ارائه بیانیه تداوم تمایل بافت فرسوده پارس آباد 19

بیانیه نهایی چشم انداز. 20

اهداف کلان. 21

فصل سوم (راهبردها و سیاست های کلی)

راهبردها و سیاست های عمومی……………………………………..….…23

محله زیر نهر تراب و بالادست.. 31

راهبرد 6- تقویت پیوندهای اقتصادی- اجتماعی با سایر محلات و سایر شهرها 32

راهبرد 7- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 33

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله بالادست نهرتراب.. 33

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 33

زیرمحله محمد رضالو. 33

راهبرد 6- تقویت پیوندهای اقتصادی- اجتماعی با سایر محلات و سایر شهرها 34

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 35

راهبرد 8- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 35

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 35

زیرمحله بیوک خانلو. 35

سیاست1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 36

راهبرد 8- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 36

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 36

زیرمحله زیر کشتارگاه 37

راهبرد 6 - جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 38

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 38

زیرمحله پشت کارخانه پنبه. 38

زیرمحله پشت کودشیمیایی. 39

راهبرد 6- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 41

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 41

زیرمحله آزادی. 41

زیرمحله های مهتاب، عابدیان و میرهاشم…………………………………………… 43

زیرمحله ایثارگران. 44

فصل چهارم ( ارائه پیشنهادات جهت برنامه ریزی فضای مسکن )

زیرمحله پشت بازارچه…………………………………………………………… 47

ارائه پیشنهادات در خصوص محدوده بافت فرسوده…………………………………… 48

ارائه سازمان فضایی پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد………………………. 49

طراحی شبکه معابر پیشنهادی شهر پارس آباد………………………………………. 60

تراکم پذیری و نظام طبقات و توده گذاری در شهر پارس آباد…………………………. 74

تراکم پذیری شهر پارس آباد 74

نظام طبقات پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 75

نظام توده گذاری پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 76

نظام تراکم ساختمانی پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 76

فصل پنجم ( نتیجه گیری و پیشنهادات )

ارائه پیشنهادات و برنامه های بهسازی مسکن در بافت های فرسوده شهر پارس آباد……… 78

توسعه درونی شهر و جلوگیری از گسترش افقی آن. 79

بهبود کیفیت ساخت و ساز و پایداری ابنیه. 79

استاندارد سازی بافت مسکونی. 79

مؤلفه‌های جمعیتی و اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار بر حوزه سکونت و الگوی مسکن 80

ارائه یک مدل برای تخمین متـراژ بهینه مسکن از لحـاظ مطابقت با توانایی اقتصـادی خانوارهای محلات هدف............................................................................................................................. 80

مؤلفه‌های جمعیتی و اجتماعی تأثیرگذار بر حوزه سکونت و الگوی مسکن…………….….. 84

برآورد تقاضای مسکن در افق طرح……………….……………………………….. 87

پیش بینی جمعیت بافت های فرسوده شهر پارس آباد……….…………………………. 87

نتیجه گیری. 88

پیشبینی و برآورد جمعیت محلات در افق طرح (سال1400)…………. ……….……. 89

برآورد جمعیت‌پذیری محلات شهرستان پارس آباد بر اساس شاخص های کالبدی………… 91

برنامه ریزی کاربری اراضی پیشنهادی شهر پارس آباد………………………………. 94

عوامل موثر در برنامه ریزی کاربری اراضی بافت های فرسوده شهر پارس آباد………… 94

منابع و ماخذ………………………………………………………………….. 97

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پژوهش عهدشکنی آمریکا ، مصادیق و نمونه ها

پژوهش عهدشکنی آمریکا ، مصادیق و نمونه ها

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 43 کیلو بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عهدشکنی آمریکا ، مصادیق و نمونه ها

چکیده

"وَإِن نَّكَثُواْ أَیْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُواْ فِی دِینِكُمْ فَقَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنتَهُونَ" سوره توبه - آیه 12

"اگر پس از بستن پیمان ، سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند ، با سران کفر قتال کنید که ایشان را رسم سوگند نگه داشتن نیست ، باشد که از کردار خود باز ایستند"

همانطور که میدانیم تاریخ نشان داده است كه آمریكا گرچه بارها با کشورهای مختلف بر سر مسائل گوناگون متحد می‌شد اما بلافاصله پس از اینكه به نتیجه مطلوب خود می‌رسد پیمان شكنی كرده و خیانت می‌کند لذا درواقع می‌توان گفت سیاست این كشور بر پایه زیاده‌خواهی بنا شده است و از این رویه نباید انتظار وفای به عهد داشت .در واقع آمریکا نه تنها در مواجهه با ایران بلکه در مواجهه با سایر کشورها نیز بارها زیر قول های

مقدمه

مسئله بی اعتمادی به آمریكایی ها و دلایل عدم اعتماد به آمریكایی از جمله موضاعت مهمی است از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. آمریكائی‌ها، هم غیرقابل اعتمادند، هم غیر منطقی‌اند، هم در برخوردشان صادق نیستند. ما دولت ایالات متّحده‌ی آمریكا را دولتی غیرقابل اعتماد میدانیم؛ دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی و عهدشكن، دولتی كه سخت در پنجه‌ی تصرّف و اقتدار شبكه‌ی صهیونیسم بین‌المللی قرار دارد و به‌خاطر رعایت خواسته‌ها و منافع نامشروع شبكه‌ی صهیونیستی بین‌المللی مجبورند با رژیم غاصب و جعلی اشغال‌كننده‌ی فلسطین مماشات كنند، در مقابل او نرمش

◦تناقض گویی آمریكایی در مسئله بسیار روشن حقوق بشر

مسئله تناقض گویی آمریكایی ها و عدم اعتماد به آمریكایی ها مسئله ای بود كه این رهبر انقلاب به دلیل سیاست های متناقض آمریكایی ها در رابطه با حقوق بشر در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به آن پرداختند. در این دیدار كه در آستانه سی و ششمین سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار گردید، موضوع عدم اعتماد به آمریكایی ها این با مثال های روشنی از حقوق بشر آمریكایی تشریع شد. ایشان با اشاره به اقدامات خلاف حقوق بشر امریكا از جمله در زندان های گوانتانامو، ابوغریب و كمك به تروریست های معروف جهان و عهد شكنی ها و دروغ گویی های آمریكایی ها تاكید كردند:

...امریكاییها با این پرونده قطور و سیاه باید از آوردن نام حقوق بشر دچار شرم و حیاء شوند اما همچنان وقیحانه مدعی آنند...

رهبر معظم انقلاب در این

◦بی اعتمادی به آمریكایی ها به خاطر تهدیدهای مكرر و مداوم همزمان با مذاكرات

در دیداری كه با مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به تاریخ 22/5/93 برگزار شد، بار دیگر مسئله چرایی عدم اعتماد به آمریكا توسط مقام معظم رهبری مورد بحث قرار گرفت. رهبری در این دیدار افزایش توقعات آمریكا و لحن تند آنها همزمان با ادامه مذاكرات را مورد انتقاد شدید قرار داد و اعلام كرد این اقدام آمریكایی بركات خیری داشت چرا كه سبب شد عده ای در داخل ماهیت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پژوهش نقش خانواده در ارتقای نظام تعلیم و تربیت

پژوهش نقش خانواده در ارتقای نظام تعلیم و تربیت

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 33 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

نقش خانواده در ارتقای نظام تعلیم و تربیت

چکیده مطالب

خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی می‌گذارد و اولین پایه‌های تربیت و تعلیم در آن گذارده می‌شود. وجود محبت و عاطفه در خانواده رمز سعادت و خوشبختی انسان است و کلید بسیاری از مشکلات و راه جلب احترام و رعایت حقوق دیگران است. عاطفه، عشق و محبت به فرزندان، می‌تواند اراده متزلزل و روح آشفته آنان را درمان کند و آنان را به زندگی سعادتمند و موفق امیدوار سازد. لذا برای تربیت و پرورش درست فرزندان، باید محیطی ایجاد کرد که در آن درگیری و اختلافی نباشد. محبت و صداقت، ایمان و عشق به خوبی‌ها، صمیمیت، وحدت و اتحاد می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

مقدمه

مثلث والدین، دانش‌آموزان و معلمان معنادارترین تركیب فرآیند آموزشی است؛ تركیبی كه برای هر ضلع نقش و جایگاه ویژه‌ای را منظور می‌كند تا جایگاه هر عنصر به درستی تبیین و كاركردهای آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

در این سه ضلعی آنچه پایه و اساس است، « دانش‌آموز » است، چرا كه والدین و معلمان و مربیان برای دانش‌آموز و برای كشف و شكوفایی استعداد او باید تلاش و نقش‌آفرینی كنند، به عبارتی بدون ضلع دانش‌آموز سایر اضلاع معنا نخواهند داشت.

بیان مسئله

امر تعلیم و تربیت، مشاركت جدی و همه‌جانبه را می‌طلبد كه در یك سوی آن اولیا، یعنی نخستین آموزگارانِ فرزندان در خانه هستند و در سوی دیگر مربیان، یعنی آموزگارانِ دانش‌آموزان در مدرسه قرار دارند. اولیا و مربیان، همواره در تكوین تعلیم و تربیت فرزندان در تعامل هستند؛ به این صورت كه حاصل تربیت فرزندان در خانواده‌ها، به عنوان پیش‌نیاز و خمیرمایه شروع كار معلمان در مدارس است و حاصل كار مربیان در مدارس، تربیت عضوی مفید

سوالات و اهداف پژوهش

  • چرا مدارس نیازمند مشاركت اولیا هستند؟
  • پیوند خانواده و آموزش و پرورش
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی راههای جذب دانش آموزان به نماز

اقدام پژوهی راههای جذب دانش آموزان به نماز

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 29 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

راههای جذب دانش آموزان به نماز

مقدمه

نماز، تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان، یعنی کمال جویی است. نماز، فرصتی برای طراوت بخشیدن روح و پلی برای نیل به اوج کمال مطلق و زینت بخش شخصیت و منش مؤمنان است. نماز، یکی از اساسی ترین ارکان حیات، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوامع انسانی است(نصر و همکاران، 1387).

حکمت نماز آن است که خدای یگانه را پرستش کنیم و از شرک و بت پرستی دور باشیم و تنها در برابر خدای بزرگ به نیازمندی و

پیشینه نماز:

نماز سفینه نجات و مهمترین عامل و اصولی ترین روش تربیت در جلوگیری از انحرافات اخلاقی و مرثرترین روش درمانی در اصلاح انحرافات و اختلافات رفتاری فرزندان است(فراهانی، 1372).

نماز تعظیم و بر خاک افتادن بنده در مقابل عظمت پروردگار است. نماز ساده ترین و در عین حال عالی ترین وسیله و ابزار دوستی با خداست. نماز

بیان مسئله :

توجه به این که نماز آرامش دهنده ی دلها ، اصلاح کنندۀ فرد و اجتماع و پرچم اسلام است و عاملی است که موجب رهایی افراد از تنبلی ، گناه ، تباهی و دیگر رفتارهای زشت می شود ، و یکی از راههای تربیت دینی کودکان و نوجوانان ، یاد دادن نماز و شرکت

اهداف و سوالات این پژوهش :

پس از بررسی های لازم سوالاتی به وجود آمدند که هدف از این پژوهش را پیدا کردن پاسخی برای آنها بوده که این سوالات به شرح زیر است :

1- آیا دانش آموزانی که در نماز شرکت نمی کنند ، به نماز خواندن علاقه ای ندارند؟

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی چگونه مشکلات بی علاقگی دانش آموزان را به عربی حل نماییم؟

اقدام پژوهی چگونه مشکلات بی علاقگی دانش آموزان را به عربی حل نماییم؟

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 45 کیلو بایت

تعداد صفحات : 14

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چگونه مشکلات بی علاقگی دانش آموزان را به عربی حل نماییم؟

فهرست مطالب

مقدمه:. 3

توصیف وضعیت موجود :. 3

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) : 4

خلاصه یافته های اولیه :. 5

نکاتی چند در باره آموزش عربی.. 7

استفاده از روشهای فعال. 9

راههای ایجاد انگیزه در دانش آموزان؛ و راهکارهای ممکن برای جلوگیری از افت یادگیری در درس عربی.. 11

چگونگی اجرای راه های جدید. 12

سایر روشهای پیاده شده در کلاس:. 12

گردآوری اطلاعات ( شواهد 2) : 13

نتایج :. 14

نتیجه گیری :. 14

فهرست منابع:. 14

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی چگونه توانستم از افت تحصیلی دانش آموز علی درپایه ششم جلوگیری نمایم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم از افت تحصیلی دانش آموز علی درپایه ششم جلوگیری نمایم؟

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 32 کیلو بایت

تعداد صفحات : 11

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چگونه توانستم از افت تحصیلی دانش آموز علی درپایه ششم جلوگیری نمایم؟

مقدمه

رایانه ها که امروز تقریباً در بیش تر شئون زندگی انسان ها راه یافته اند ، هم چون دیگر ساخته های دست بشر ، دو روی سکه دارند که یک سوی آن بهره گیری درست و مفید برای سرعت بخشی دقت در کارها و کمک به پیش رفت امور است و روی دیگر آن استفاده های نادرست و نابه جاست که گاه ، آسیب های فراوان را در پی دارد در دنیای رایانه ، آن چه بیشتر نوجوانان را شیفته خود می کند همان چیزی است که به آن « بازی های رایانه ای » می گویند .

بازی های رایانه ای یکی از سرگرمی های کودکان، نوجوانان در عصر جدید است این بازی های مهیج و پرجاذبه ساعت ها کودک و نوجوان را در مقابل صفحه ی نمایشگر قرار می دهد و او را از دنیای واقعیات به عالم تخیلات فرو می برد. علاوه بر

بیان مسأله

اینجانب .......... آموزگار پایه ششم با...... سال سابقه تدریس منطقه پارس آباد مشغول به خدمت هستم.دبستان انصار واقع روستای اسماعیل کندی با 45 نفردانش آموز،دارای 6کلاس درس(ازهرپایه یک کلاس).دانش آموزآن درپایه ششم قراردارد.ازهمان ابتدااین دانش آموزبسیار ،بی انضباط ،پرخاشگرباغیبت های مکرر به گفته معلم ایشان بی توجه به درس وخواندن ونوشتن وگاهی در حال چرت زدن . بی انضباطی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مالک های تشخیصی اسکیزوفرنی

پرسشنامه مالک های تشخیصی اسکیزوفرنی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 16 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مالک های تشخیصی اسکیزوفرنی

.A دو مالک زیر )یا تعداد بیشتر(، هر یک برای مدت زمان قابل مالحظه ای در طول دوره ۱ ماهه وجود دارند )یا کمتر اگر با موافقیت درمان شده باشد(. حداقل یکی از اینها باید )۱(،

)۲(، یا )۳( باشد. ۱. هذیان ها. ۲. توهمات.

۳. گفتار آشفته )مثل انحراف گفتار یا گسیختگی مکرر(.

4. رفتار بسیار آشفته یا کاتاتونیک.

5. نشانه های منفی )یعنی، کاهش ابراز هیجانی یا بی ارادگی(.

.B برای مدت زمان قابل مالحظه ای از شروع اختالل، سطح عملکرد در یک یا چند زمینه عمده، مانند کار، روابط میان فردی، یا مراقبت شخصی به طور مشخصی زیر سطحی است که قبل از شروع حاصل شده است )یا در صورتی که شروع در کودکی یا نوجوانی باشد، ناتوانی در رسیدن به سطح مورد انتظار عملکرد میان فردی، تحصیلی، یا شغلی وجود دارد(.

.C عالمئ مداو اختالل حداقل به مدت ۶ ماه ادامه می یابند. این دوره ۶ ماهه باید حداقل ۱ ماه نشانه ها را در برداشته باشد )یا کمتر اگر با موفقیت درمان شده باشد( که مالک a را برآورده کنند )یعنی، نشانه های مرحله فعال( و ممکن است دوره های مقدماتی یا باقیمانده نشانه ها را شامل باشد. در طول این دوره های مقدماتی یا باقیمانده، االمئ اختالل ممکن است فقط با نشانه های منفی یا با دو یا تعداد بیشتری نشانه ثبت شده در مالک a به شکل ضعیف شده وجود داشته باشند )مثل عقاید عجیب و غریب، تجربیات ادراکی غیر عادی(

.D اختالل اسکیزوافکتیو و اختل افسردگی یا دو قطبی همراه با ویژگی های روان پریشی منتفی شده اند، زیرا )۱( هیچ دوره افسردگی یا مانیک به طور همزمان با نشانه های مرحله فعال روی

نداده اند، یا )۲( اگر دوره های خلقی در مدت نشانه های مرحله فعال روی داده باشند، در بخش کمتری از کل مدت دوره های فعال و باقیمانده بیماری وجود داشته اند.

.E این اختالل ناشی از تاثیرات فیزیولوژیکی مواد )مثل سوء مصرف مواد مخدر، دارو( یا بیماری جسمانی دیگر نیست.

.F اگر سابقه اختالل طیف اوتیس یا اختالل ارتباط با شروع کودکی وجود داشته باشد، تشخیص اضافی اسکیزوفرنی فقط در صورتی داده می شود که هذیان ها و توهمات برجسته، عالوه بر نشانه های الز دیگر اسکیزوفرنی نیز حداقل به مدت ۱ ماه )یا کمتر اگر با موفقیت درمان شده باشد (وجود داشته باشند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مالک های تشخیصی اختالل

پرسشنامه مالک های تشخیصی اختالل

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 60 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مالک های تشخیصی اختالل

A الگوی بادوام تجربه درونی و رفتار که به طور محسوسی از انتظارات فرهنگ فرد منحرف می شود.این الگو در دو یا تعداد بیشتری از زمینه های زیر آشکار می شود:



-1شناخت



-2حالت عاطفی


-3عملکرد میان فردی


-4کنترل تکانه



B این الگوی بادوام در دامنه وسیعی از موقعیت های شخصی و اجتماعی انعطاف ناپذیر و فراگیر است.




C این الگوی بادوام به ناراحتی یا اختالل قابل مالحظه بالینی در عملکرد اجتماعی، شغلی، یا زمینه های مهم دیگر عملکرد منجر می شود.



D این الگو پایدار و طوالنی مدت است و شروع آن می تواند حداقل به نوجوانی و یا اوایل بزرگسالی برگردد.


E این الگوی بادوام به عنوان تجلی یا پیامد اختالل روانی دیگر بهتر توجیه نمی شود.


F این الگوی بادوام ناشی از تاثیرات فیزیولوژیکی مواد یا بیماری جسمانی دیگر نیست.


A بی اعتمادی و سوظن فراگیر به دیگران به طوری که انگیزه های آن ها به صورت بدخواهانه برداشت می شود، در اوایل بزرگسالی شروع می شود، و در موقعیت های


مختلف وجود دارد، به طوری که با چهار یا تعداد بیشتری از موارد زیر نمایان می شود:



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه مالک های تشخیصی اختالل هذیانی

پرسشنامه مالک های تشخیصی اختالل هذیانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 17 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه مالک های تشخیصی اختالل هذیانی

مشخصات « ملاک های تشخیصی اختلال هذیانی »
روایی و پایایی: ندارد
خرده مقیاس ها: ندارد
تعداد سوال: 20 سوالی
نوع فایل:ورد

شدت به وسیله ارزیابی کمی نشانه های اصلی روان پریشی، از جمله هذیان ها، توهمات، گفتار آشفته، رفتار روانی-حرکتی نابهنجار، و نشانه های منفی، ارزیابی می شود. هر یک از این نشانه ها را می توان از نظر شدت کنونی )خیلی شدید ظرف ۷ روز گذشته( بر طبق مقیاس ۵ درجه ای از صف )وجود ندارد( تا ۴ )وجود دارد و شدید است( ارزیابی کرد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات