پیشینه ومبانی نظری تحقیق تحلیل محتوا(فصل دوم پایان نامه)

پیشینه ومبانی نظری تحقیق تحلیل محتوا(فصل دوم پایان نامه)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 39 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق تحلیل محتوا(فصل دوم تحقیق)توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تحلیل محتوا از تکنیک‌های مربوط به روش اسنادی در پژوهش علوم اجتماعی می‌باشد. روش اسنادی به کلیه متدهایی گفته می شود که در آن ها هدف پژوهش با مطالعه،‌ تحلیل و بررسی اسناد و متون برآورده می‌شود.

چنانچه از نام تحلیل محتوا پیداست، این تکنیک به تحلیل و آنالیز محتوا می پردازد و می کوشد با استفاده از تحلیل داده‌هایی را در مورد متن استخراج کند. با این حال آنچه تحت نام تحلیل محتوا نامیده شده است، گونه خاصی از تحلیل است که با شیوه های دیگری که می کوشند یافته‌هایی را از متن استخراج کنند، تفاوت دارد. هیژمن 8 نوع تحلیل محتوا را شناسایی کرده و توضیح داده است، که عبارتند از: تحلیل معانی بیان، تحلیل اسطوره و روایت، تحلیل گفتمان، تحلیل ساختاری یا نشانه شناختی، تحلیل تفسیری، تحلیل محاوره، تحلیل انتقادی و تحلیل نرماتیو.

گاهی اوقات این گونه های تحلیل محتوا تحت عنوان تحلیل محتوای کیفی به کار می‌روند، به این معنی که می خواهیم آنچه که در محتوای موضوعاتی در متن قرار گرفته است با دیدگاه و بررسی های علمی و سابقه دیرینه و تحلیل و تفسیر ما بعنوان پژوهشگر چگونه است .

2-7 تعریف تحلیل محتوا

از تحلیل محتوا تعاریف گوناگونی به عمل آمده که بخشی از اختلاف به تاریخچه این تکنیک و روند تکاملی آن بر می گردد و بخشی دیگر از آن مربوط به تفاوت در حوزه گسترده این تکنیک است.

کریپندورف تحلیل محتوا را تکنیکی پژوهشی معرفی می کند که به منظور استنباط تکرارپذیر و معتبر از داده ها در مورد متن آنها بکار می رود (کریپندروف، 1378: 25). او هدف این تحلیل را همانند سایر تکنیک های پژوهشی فراهم آوردن شناخت، بینشی نو، تصویر واقعیت و راهنمای عمل می داند.

برلسون- از پیشگامان تحلیل محتوا- این تکنیک را «پژوهشی برای توصیف عینی، سیستماتیک و کمی محتوای آشکار پیام» معرفی می کند (1959، 18، به نقل از کریپندورف، 1378، 26)‌.

در تعریفی دیگر تحلیل محتوا تکنیکی پژوهشی دانسته شده که برای استنباط‌هایی برحسب شناسایی نظام روز و عینی ویژگیهای خاصی در یک متن بکار می رود.

لورنس باردن نیز به نقل از لانذری می نویسد:

«تحلیل محتوا فنی است که توصیف های ذهنی و تخمینی را تلطیف و تصفیه می کند و ماهیت و قدرت نسبی محرک هایی را که به شخص داده می شود، به صورت عینی آشکار می سازد (باردن، 1374، 35)‌.

دانیل رایف تحلیل محتوا را بطور خلاصه چنین تعریف می کند:

«قراردادن قاعده و محتوای ارتباطات در طبقات (مقوله های)‌ خاص براساس قواعد، و تحلیل روابط بین آن مقوله ها با استفاه از آزمون های آماری» (رایف، 1381، 4)‌.

کاپلان در این زمینه اظهار داشته که «روش تحلیل محتوا، معناشناسی آماری مباحث سیاسی است» (کاپلان، 1943، 230، به نقل از: هولستی، 1373، 13).

بارکوس معتقد است که تحلیل محتوا به معنای تحلیل علمی پیام های ارتباطی است. از نظر وی این روش کاملاً‌ علمی است و با وجود جامع بودن، از نظر ماهیت نیازمند تحلیلی دقیق و منتظم است. (بارکوس، 1959، 8). پسیلی بر این است که تحلیل محتوا مرحله ای از جمع آوری اطلاعات است که در آن محتوای ارتباطات از طریق بکارگیری عینی و منتظم قواعد مقوله بندی به اطلاعاتی که می توانند خلاصه و با هم مقایسه شوند، تغییرشکل می یابد.

استمپل (1981)، تحلیل محتوا را سیستمی رسمی برای انجام کاری می داند که همه ما بطور غیر رسمی آن را انجام می دهیم، یعنی استخراج نتیجه ناشی از مشاهده محتوا.

وبر (1991) نیز در رابطه با تحلیل محتوا می گوید «روش تحقیقی است برای گرفتن نتایج معتبر و قابل تکرار از داده های استخراج شده از متن.

کرینجر (1973) نیز آن را روش مطالعه و تحلیل ارتباطات به شیوه ای قاعده مند، عینی و کمی به منظور بخش متغیرها می داند. با این حال، از بیشتر تحلیل های محتوا برای مشخص کردن تاکید یا فراوانی انواع مختلف پدیده های ارتباطی استفاده می شود، نه برای پی بردن به مفاهیم مهم نظری.

نئوندورف نیز در اثری جدید تحلیل محتوا را چنین تعریف می کند:

تحلیل سیستماتیک، عینی و کمی ویژگی های پیام که شامل بررسی دقیق تعاملات انسانی، تحلیل ویژگی تصاویر در آگهی های تجاری تلویزیون، فیلم ها و رمان ها، بررسی کامیپوتری کاربرد کلمات در اخبار منتشره و سخنرانی های سیاسی و بسیاری چیزهای دیگر می شود( نرودف،2002،1).

هولستی نیز تحلیل محتوا را فنی برای یافتن نتایج (پژوهش) از طریق تعیین عینی و منتظم ویژگی های شخصی پیام ها می داند. او معتقد است که این تعریف سه معیار را به هم پیوند می دهد: اینکه روش تحلیل محتوا باید عینی و منتظم باشد و اگر قرار است از بازیافت اطلاعات، فهرست بندی یا اقدامات مشابه متمایز شود، باید پشتوانه نظری داشته باشد. هولستی در تعریف خود به کمی کردن اشاره نمی‌کند، چرا که معتقد است قائل شدن تمایز شدید میان کیفی و کمی برای مستثنی کرد، نه بررسی های معین، همچون نمونه های تحلیل منتظم اسنادی، یا فقط برای افزایش یا کاهش اعتبار روش تحلیل محتوا، امری غیر مجاز است. همچنین این تعریف شرط محدود کردن روش تحلیل محتوا را به توصیف ویژگی های آشکار پیام ها می پذیرد. هر چند تنها ویژگی های آشکار متن را می توان رمزگذاری کرد، ولی استخراج دوباره معانی پنهان پیام ها مجاز است، اگرچه باید این استنباط ها با مدارک مستقل تایید شود (هولستی، 1373، 38).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پیشینه ومبانی نظری تحقیق اضطراب(فصل دوم پایان نامه)

پیشینه ومبانی نظری تحقیق اضطراب(فصل دوم پایان نامه)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 74 کیلو بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق اضطراب(فصل دوم تحقیق)توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

یافتن تعریفی جامع برای اضطراب مانند بسیاری از حالات عاطفی کار مشکلی است و متخصصان هر یک تعریف خاصی را ارائه نموده اند شاید بتوان گفت که بیشترین تحقیقات انجام شده درباره اضطراب توسط روان شناسان انجام گرفته است و آنان از بین حالات عاطفی انسان بیش از هر حالت دیگری به مطالعه اضطراب پرداخته اند . پروفسور راس دلیل دشوار بودن توصیف حالات عاطفی را اینگونه بیان می کند معمولآ شیوه یادگیری لغات در دوران کودکی یک تجربه درونی و کاملآ اتفاقی است از این طریق فرد برای رویدادها ، برچسب های مقتضی و مناسبی را پیدا می کند .به این ترتیب گنجینه ای از لغات گوناگون برای بیان احساساتش فراهم می سازد . لذا تعجبی ندارد که افراد برای بروز عکس العمل های خود در موقعیت های یکسان ، اصطلاحات مختلفی را به کار می برند . همین امر تعریف هیجانات را به شکلی که مورد قبول همه ی صاحب نظران باشد مشکل می سازد .به گفته ساربین واژه اضطراب نخست در سالهای 1930 در نوشته های فروید دیده شد و از آن پس بسیار مورد استفاده قرار گرفت و مصطلح گردیده اکثر روان شناسان اضطراب را با اندکی تفاوت از ترس متمایز می نمایند . از دیدگاه آنها هر چند اضطراب و ترس شامل نشانه های بالینی هستند ولی بر خلاف ترس ، اضطراب پاسخی در مقابل خطرناآشکارو مبهم است به عبارت دیگر اضطراب احساس ناخوشایند بیمناکی و ترس ناراحتی کننده ای ازپیش بینی خطری است که منشا آن مشخص نیست (آتش پور و شفتی، 1377 ).اضطراب عبارت است از پاسخ عاطفی و فیزولوژیکی به احساس خطر همه جانبه ی درونی که به سادگی کنار می رود اضطراب عمدتا" اختلال افراد جوان است که شروع آن معمولآ در اواسط دهه سوم عمر است اضطراب با علائم بدنی خاصی همراه است ( سلطانی، 1387) . اضطراب یک علامت هشدار دهنده است که خبر از خطری قریب الوقوع می دهد و شخص را برای مقابله آماده می سازد ترس علامت هشدار دهنده ی مشابه ، از اضطراب با خصوصیات زیر تفکیک می شود : ترس واکنش به تهدیدی معلوم ، خارجی و از نظر منشا بدون تعارض است. اضطراب واکنش در مقابل خطر نامعلوم ، درونی،مبهم وازنظرمنشاهمراه باتعارض است(سادوک وهمکاران،1996،به نقل ازپورافکاری ،1389).

تعارض بین فرایند های گوناگون شخصیت معمولا موجب نوعی عذاب روانی می شود که فروید آنرا اضطراب نامید. اضطراب می تواندهشیار یا نا هشیارباشد و وجود آن همیشه علامت آن است که تعارض ایجاد شده است . زمانی که تعارض باعث می شود که فرد احساس کند درمانده است و قادر به کنار آمدن نیست ، اضطراب ایجاد می شود . شدت اضطراب تجربه شده به پیامدهای انتظار رفته برای خود بستگی دارد(روزنهان ، 1995).تجربه اضطراب و حتی پیش بینی آن ، تجربه ناراحت کننده ای است که مردم می کوشند فورا"آنرا برطرف کنند . انسانها به ویژه از راهبردهای خوبی برای بر طرف کردن اضطراب بهره مندند . غیراز غلبه کردن برترس مثل زمانی که دوچرخه سواری را یاد می گیریم،یا گریختن ازصحنه به هنگامی که دشمنان نیرومندی ما را تعقیب می کنند ، انسانها می توانند در ذهنشان معنی و اهمیت سایقها و تکانه های مشکل آفرین را تغییر دهند . آنها این تغییرات را با استفاده از راهبردهای کنار آمدن یا دفاع ها انجام می دهند که رایج ترین آنها به عنوان نمونه ، دفاع هایی چون سرکوبی و فرا فکنی ، همانند سازی و دلیل تراشی هستند (روزنهان ، 1995).واژه ی اضطراب هم به یک حالت روانی و عاطفی اشاره دارد که ممکن است ازیک احساس ناراحتی کوچک به ترس یاوحشت حاد ادامه یابد . اضطراب طولانی یا شدید ممکن است منجربه بروز نشانگان جسمانی مثل تعریق ، لرز ، تهوع واحساس گیجی می شود . اضطراب عموما"واکنشی است که در شرایط ترس آور رخ می دهدو با افکار منفی و هراس آور تشدیدمی شود.

اضطراب طبیعی :

هر کس دچار اضطراب می شود و آن تشویش فراگیر و ناخوشایند و مبهم است که اغلب علائم دستگاه خودکار (( اتونوم )) نظیر سر درد ، تعریق ، تپش قلب ، احساس تنگی در قفسه سینه و ناراحتی مختصر معده نیز با آن همراه است . فرد مضطرب ممکن است احساس بی قراری هم بکند که نشانه اش این است که نمی تواند به مدت طولانی یک جا بایستد یا بنشیند . مجموعه علائمی که در حین اضطراب وجود دارد اغلب در هر فرد به گونه ای متفاوت از دیگران است .

مؤلفه های اضطراب

با توجه به تعریف اضطراب می توان این حالت را مستقیمآ در ارتباط با آینده و فاقد یک عامل عینی و مشخص دانست که در عین حال می توان سه جنبه اصلی را در آن مشخص نمود :

الف ) جنبه فیزیولوژیکی

ب ) جنبه حرکتی

ج ) جنبه شناختی و روانی

جنبه فیزیولوژیکی اضطراب مربوط به برانگیختن سیستم عصبی است که آنرا به صورت یک هیجان معرفی می کند ، جنبه فیزیولوژی شامل پدیده های قابل مشاهده است که معمولآ هم بروز نمی کنند مانند افزایش ضربان قلب ، افزایش تنفس ، مقاومت الکتریکی پوست ، تعریق ، حالت تهوع و اسهال . جنبه حرکتی شامل ارتعاشات عضلانی بیش فعالی به هم خوردن نظم و ترتیب و حرکات و پایین آوردن آستانه ی پاسخ های حرکتی (از جا پریدن ) می گردد.جنبه شناختی-روانی اضطراب به طور یقین تلقی نامطلوبی از رفتار مبهم و تهدید آمیز در آینده و احساس دلهره و نگرانی است که فرد نمی تواند آنها را توصیف کند . بنابراین اضطراب دارای اجزاء یا مؤلفه هایی است که با یکدیگر آمیخته اند و در یکدیگر اثر گذاشته و از یکدیگر تأثیر می پذیرند و به شکلی همگی در تعریف و شناخت اضطراب مؤثرند . کاتسن و تورسن (1974)حالات سه گانه فوق را که به خوبی منجرواکنش اضطراب می شوند به شکل زیر ترسیم نموده اند :(آتش پور و شفتی ، 1377 ).


- Ross

- Sarbin

- Rosenhan

- Catsen & therosen

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروپوزال حمایت از طرف ضعیف قرارداد در قراردادهای پیش فروش آپارتمان

پروپوزال حمایت از طرف ضعیف قرارداد در قراردادهای پیش فروش آپارتمان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 61 کیلو بایت

تعداد صفحات : 16

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

الف- عنوان تحقیق

1- عنوان به زبان فارسی:

حمایت از طرف ضعیف قرارداد در قراردادهای پیش فروش آپارتمان

2- عنوان به زبان انگلیسی/(آلمانی، فرانسه، عربی):

Support from the weak contractual arrangements before sale

تذكر: صرفاً دانشجویان رشته‏های زبان آلمانی،‌فرانسه و عربی مجازند عنوان پایان‏نامه خود را به زبان مربوطه در این بخش درج نمایند و برای بقیه دانشجویان، عنوان بایستی به زبان انگلیسی ذكر شود.

ب تعداد واحد پایان‏نامه:

ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

اصطلاح پیش فروش در لغت عبارت از « فروختن مال قبل از مهیا شدن ، یا بها ستاندن پیش از تحویل مال می باشد و به عبارت دیگر فروختن کالایی است که هنوز موجود نیست و فروشنده پولی می گیرد که بعد آن را تحویل بدهد.

در قوانین و مقررات ما، تعریف کلی از قرارداد پیش فروش ارائه شده است ؛ اما در ماده 1 قانون پیش فروش ساختمان مصوب 1389 ، قرارداد پیش فروش ساختمان چنین تعریف شده است : « هر قراردادی با هر عنوان که به موجب آن ، مالک رسمی زمین ( پیش فروشنده ) متعهد به احداث یا تکمیل واحد ساختمانی مشخص در آن زمین شود و واحد ساختمانی مذکور با هر نوع کاربردی از ابتدا یا در حین احداث و تکمیل یا پس از اتمام عملیات ساختمانی به مالکیت طــرف دیگر قرارداد ( پیش خریدار) در آید. از نظر مقررات این قانون « قرارداد پیش فروش ساختمان » مصوب می شود.

پیش فروش مسکن راه حلی دو طرفه است که هم به خریدارانی که توان مالی خرید مسکن به صورت نقدی و یکجا را ندارند کمک می کند تا با پرداخت تدریجی مسکن مورد نظر خود را بخرند و هم به سازندگان کمک می کند تا با استفاده از آورده متقاضیان به ساخت و ساز بپردازند. سالهاست که پیش فروش آپارتمان یکی از شیوه های رایج و مناسب تأمین مسکن است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه بررسی ارتباط استرس شغلی و فرسودگی شغلی در پرسنل پرستاری بیمارستان تامین اجتماعی

پایان نامه بررسی ارتباط استرس شغلی و فرسودگی شغلی در پرسنل پرستاری بیمارستان تامین اجتماعی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 980 کیلو بایت

تعداد صفحات : 102

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی ارتباط استرس شغلی و فرسودگی شغلی در پرسنل پرستاری بیمارستان تامین اجتماعی .........

فهرست مطالب

فصل اول. 7

مقدمه. 8

بیان مساله. 10

ضرورت و اهمیت تحقیق. 12

پیشینه پژوهش... 16

اهداف کلی تحقیق. 18

اهداف ویژه تحقیق. 18

سوالات پژوهش... 18

فرضیات پژوهش... 18

متغیرهای تحقیق. 19

ابزار سنجش و گردآوری اطلاعات.. 19

جنبه جدید و نوآوری بودن تحقیق. 21

فصل دوم. 22

مفاهیم و ادبیات پژوهش... 22

مقدمه. 23

تعاریف و مفاهیم. 25

تعریف استرس شغلی. 25

آسیب و فرسودگی شغلی. 27

تاثیرات، عوارض و آسیب های فرسودگی شغلی. 27

دلایل آسیب های فرسودگی شغلی. 28

ویژگی های افراد مستعد فرسودگی و آسیب های شغلی. 28

شیوه های مواجهه و مقابله با آسیب ها و تنش های شغلی. 29

اثرات و پیامدهای استرس.. 29

بیماریهای تنیدگی یا استرس.. 30

عوامل استرس زای در کارکنان. 31

محیط طبیعی. 31

خود فرد 31

محیط كار یا محل شغلی افراد 32

عوامل فردی و اجتماعی مقاومت در برابر تنیدگی یا استرس.. 34

ویژگی های موقعیت استرس زا 34

ویژگی های روانشناختی و زیست شناختی فردی و اجتماعی آسیب های شغلی. 35

نقش محیط اجتماعی در آسیب های شغلی کارکنان. 36

راهکار های کاهش موقعیت های تنش زا در کارکنان. 38

آموزش كنترل استرس.. 41

مراحل تغییرات فیزیولوژیکی ناشی از استرس.. 43

عوامل استرس زا و کار. 44

عوامل استرس زای داخلی. 46

واکنش های جسمانی موقعیت های تنش زایی در میان کارکنان. 47

عوامل به وجود آورنده استرس شغلی. 49

ناامنی شغلی. 49

فرهنگ محیط کار. 50

علایم و نشانه‌های استرس شغلی. 50

پیامدهای تنیدگی شغلی ناشی از آسیب های شغلی در کارکنان. 51

آثار و عوارض استرس در دوران اشتغال کارکنان. 51

عوامل تنیدگی شغلی پرسنل پرستاری.. 54

ویژگیهای سازمانی افزایش دهنده تنیدگی شغلی در پرسنل پرستاری.. 54

اثرات فشار روانی مشاغل پرستاری در محیط خانواده 55

راهکارهای فردی کاهش تنیدگی شغلی در میان پرسنل پرستاری.. 55

راهکارهای سازمانی کاهش اسیب های شغلی در میان پرسنل پرستاری.. 56

فصل سوم. 57

مواد و روش... 57

روش تحقیق و مراحل آن. 58

روش تحقیق. 58

متغیرهای تحقیق. 58

قلمرو مكانی پ‍ژوهش... 59

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 59

روش نمونه گیری.. 60

ابزار سنجش و گردآوری اطلاعات.. 60

فصل چهارم. 62

تجزیه و تحلیل داده ها 63

نتایج آماره های تک متغیره و توصیفی. 63

سوال اول: 67

سوال دوم. 68

سوال سوم. 69

سوال چهارم. 70

سوال پنجم. 71

سوال ششم. 72

سوال هفتم. 73

سوال هشتم. 74

سوال نهم. 75

سوال دهم. 76

سوال یازدهم. 76

سوال دوازدهم. 78

سوال سیزدهم. 79

سوال چهاردهم. 80

سوال پانزدهم. 81

سوال شانزدهم. 82

سوال هفدهم. 83

سوال هیجدهم. 84

سوال نوزدهم. 85

سوال بیستم. 86

سوال بیست و یكم. 87

سوال بیست و دوم. 88

فصل پنجم. 89

آزمون فرضیات پژوهش... 89

تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش... 90

فرضیه اول. 90

فرضیه دوم. 92

فرضیه سوم. 94

بحث و نتیجه گیری.. 97

پیشنهادات.. 99

منابع و ماخذ. 100

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه اثر سطوح مختلف اسفناج بر روی برخی از فراسنجه های خونی در بلدرچین نر

پایان نامه اثر سطوح مختلف اسفناج بر روی برخی از فراسنجه های خونی در بلدرچین نر

دسته بندی : کشاورزی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 677 کیلو بایت

تعداد صفحات : 133

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اثر سطوح مختلف اسفناج بر روی برخی از فراسنجه های خونی در بلدرچین نر

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول

1-1-مقدمه.......................................................................................................... 1

1-2-اقتصاد بلدرچین............................................................................................ 2

1-2-1-خواص بلدرچین....................................................................................... 3

1-3-مهمرین نکات که سبب صنعتی شدن پرورش بلدرچین شده است....................... 4

1-4-اسفناج به عنوان گیاهی دارویی....................................................................... 6

1-5-فواید اسفناج................................................................................................ 7

فصل دوم

2-1-بررسی منابع................................................................................................. 8

2-2-بلدرچین...................................................................................................... 18

2-2-1-تاریخچه بلدرچین..................................................................................... 20

2-2-1-1-شروع پرورش در جهان......................................................................... 20

2-2-1-2شروع پرورش در ایران............................................................................ 21

2-3-بلدرچین از نظر جانور شناسی........................................................................ 21

2-4-ویژگی های عمومی بلدرچین......................................................................... 22

2-5-انواع بلدرچین.............................................................................................. 23

2-6-نحوه ی تشخیص پرندگان نر و ماده................................................................ 23

2-7-کلیاتی در مورد پرورش بلدرچین.................................................................... 24

2-8-پرورش بلدرچین.......................................................................................... 24

2-9-محصولات به دست آمده از این پرنده............................................................. 25

2-9-1-درصد قسمت های گوناگون لاشه یک بلدرچین........................................... 26

2-9-2-خواص درمانی گوشت و تخم بلدرچین....................................................... 26

2-10-خواص درمانی در پزشکی سنتی................................................................... 27

2-11-تولید مثل بلدرچین...................................................................................... 27

2-12-تغذیه بلدرچین........................................................................................... 29

2-12-1-مواد غذایی تشکیل دهنده جیره بلدرچین.................................................... 31

2-12-1-1-پروتئین............................................................................................. 31

2-12-1-2-ویتامین ها.......................................................................................... 33

2-12-1-3-مواد معدنی........................................................................................ 39

2-12-2-مکمل های غذایی................................................................................... 43

2-12-3-ویتامین ها.............................................................................................. 44

2-13-بیماری ها.................................................................................................. 45

2-13-1-اهم بیماری های بلدرچین........................................................................ 46

2-13-2-بلدرچین معمولاً به بیماری های زیر حساسیت بیشتری دارند......................... 47

2-13-3-راهنمای پیشگیری از بیماری ها در بلدرچین............................................... 47

2-13-4-پیشگیری در خلال شیوع بیماری............................................................... 48

2-14-مروری بر گیاهان دارویی............................................................................. 56

2-14-1-کشت و برداشت گیاهان دارویی............................................................... 57

2-14-2-طرز تکثیر گیاهان دارویی........................................................................ 58

2-14-3-روش های برداشت ،آماده سازی و خشک کردن و نگهداری گیاهان دارویی. 58

2-14-4-مواد موثر گیاهان دارویی......................................................................... 59

2-15-اسفناج...................................................................................................... 60

2-15-2-گیاه شناسی........................................................................................... 60

2-15-3-ترکیبات شیمیایی................................................................................... 64

2-15-3-1-ترکیبات مهم اسفناج........................................................................... 65

2-15-4-مشخصات ظاهری.................................................................................. 67

2-15-5-مشخصات ظاهری.................................................................................. 68

2-15-6-داروشناختی و اثر درمانی......................................................................... 69

2-15-6-1-خواص درمانی اسفناج......................................................................... 70

2-15-6-2-خواص اسفناج................................................................................... 71

2-15-7-کاربردهای اسفناج.................................................................................. 72

2-15-8-سمیت و عوارض جانبی........................................................................... 77

2-15-9-نکات قابل توجه..................................................................................... 77

فصل سوم

3-1-1مواد و روش کار........................................................................................ 79

3-2-مکان آزمایش.............................................................................................. 79

3-3-آماده سازی سالن......................................................................................... 81

3-4-مدیریت پرورش........................................................................................... 81

3-5-روش انجام آزمایش...................................................................................... 82

3-6-جیره مورد استفاده........................................................................................ 83

3-7-تیمارهای آزمایشی........................................................................................ 85

3-8-صفات مورد بررسی...................................................................................... 89

3-8-1-اندازه گیری فراسنجه های خونی................................................................ 89

3-9-روش گردآوری اطلاعات.............................................................................. 89

3-10-روش تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات.......................................................... 89

فصل چهارم

4-1-نتایج........................................................................................................... 89

4-1-1-تغییرات گلوکز خون در پایان آزمایش........................................................ 89

4-1-2-تغییرات کلسترول خون در پایان آزمایش..................................................... 92

4-1-3-تغییرات تری گلیسرید خون در پایان آزمایش............................................... 95

4-1-4-تغییرات Total SRBC خون در پایان آزمایش......................................... 98

4-1-5-تغییرات IgG خون در پایان آزمایش.......................................................... 101

4-1-6-تغییرات IgM خون در پایان آزمایش......................................................... 104

فصل پنجم

5-1-بحث........................................................................................................... 107

5-1-1-گلوکز.................................................................................................... 107

5-2-1-کلسترول................................................................................................. 110

5-3-1-تری گلیسیرید.......................................................................................... 112

5-4-1-Total SRBC...................................................................................... 115

5-5-1-IgG....................................................................................................... 116

5-6-1-IgM...................................................................................................... 118

فصل ششم

منابع................................................................................................................... 119

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی كاركنان سازمان تأمین اجتماعی

بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی كاركنان سازمان تأمین اجتماعی (......)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 495 کیلو بایت

تعداد صفحات : 106

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی كاركنان سازمان تأمین اجتماعی (......)

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه 2

1-2- بیان مسئله 2

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 4

1-4- سوالات تحقیق. 4

1-4-1- سوالات اصلی. 4

1-4-2- سوالات فرعی. 4

1-5- اهداف تحقیق. 5

1-5-1- اهداف اصلی. 5

1-5-2- اهداف فرعی. 5

1-6- فرضیه‌های تحقیق. 5

1-6-1- فرضیات اصلی. 5

1-6-2- فرضیات فرعی. 5

1-7- قلمرو تحقیق. 5

1-7-1- قلمرو موضوعی تحقیق. 5

1-7-2- قلمرو مکانی تحقیق. 5

1-7-3- قلمرو زمانی تحقیق. 6

1-8- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 6

1-8-1- تعارف مفهومی. 6

1-8-2- تعاریف عملیاتی. 6

1-9- مفاهیم اساسی تحقیق. 8

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه 10

2-2- مهارتهای سیاسی. 10

2-2-1- تعاریف سیاست سازمانی. 13

2-2-2- حوزه رفتار سیاسی در سازمان. 15

2-2-3- رفتار سیاسی در سازمانها 16

2-2-4- ماهیت رفتار سیاسی. 16

2-2-5- ظرفیت سیاسی. 16

2-2-6- دلایل رفتار سیاسی. 17

2-2-7- عواملی كه در رفتار سیاسی نقش دارند 17

2-2-7-1- ویژگی‌های فردی. 17

2-2-7-2- عوامل سازمانی. 18

2-2-7-3- تسخیر احساسات.. 19

2-3- رفتار شهروندی. 20

2-3-1- تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی. 21

2-3-2- انواع رفتار شهروندی در سازمان. 22

2-3-3- اهمیت رفتار شهروند سازمانی. 23

2-3-4- ابعاد (مولفه های) رفتار شهروند سازمانی. 24

2-3-5- عوامل موثر بر بروز رفتار شهروند سازمانی. 24

2-3-5-1- تعهد سازمانی. 25

2-3-5-2- رضایت شغلی. 26

2-3-5-3- رهبری تحول آفرین. 27

2-3-5-4- عدالت سازمانی. 28

2-3-5-5- حمایت سازمانی. 29

2-3-5-6- شخصیت.. 29

2-3-5-7- معنویت.. 29

2-3-5-8- جو سیاسی حاکم بر سازمان ها 30

2-3-5-9- نگرش.. 30

2-4- پیشینه تحقیق. 30

2-4-1- سابقه تحقیقات داخل کشور. 30

2-4-2- سابقه تحقیقات خارج از کشور. 31

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- مقدمه 33

3-2- روش تحقیق. 33

3-2-1- تحقیق توصیفی. 34

3-2-2- تحقیق همبستگی. 34

3-2-3- تحقیق پیمایشی. 34

3-3- جامعه آماری. 34

3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری. 34

3-5- روش گردآوری اطلاعات.. 35

3-6- روایی و پایایی ابزار سنجش.. 36

3-6-1- روایی( اعتبار) پرسشنامه 36

3-6-2- پایایی (اعتماد) پرسشنامه 37

3-7- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 37

3-7-1- آزمون کولموگروف – اسمیرنوف (KS) 38

3-7-2- آزمون همبستگی. 38

فصل چهارم: یافته‌های تحقیق

4-1- مقدمه 39

4-2- آمار توصیفی. 40

4-2-1- جنسیت.. 40

4-2-2- سن. 41

4-2-3- تحصیلات.. 42

4-2-4- سابقه کار. 43

4-2-5- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق. 44

4-3- تحلیل استنباطی. 44

4-3-1- آزمون فرضیه‌ها 45

4-3-1-1- آزمون فرضیه اصلی اول. 45

4-3-1-2- آزمون فرضیه اصلی دوم 46

4-3-1-3- آزمون فرضیه فرعی اول. 48

4-3-1-4- آزمون فرضیه فرعی دوم 48

4-3-1-5- آزمون فرضیه فرعی سوم 49

4-3-1-6- آزمون فرضیه فرعی چهارم 50

4-3-1-7- آزمون فرضیه فرعی پنجم 50

4-3-1-8- آزمون فرضیه فرعی ششم 51

4-3-1-9- آزمون فرضیه فرعی هفتم 52

4-3-1-10- آزمون فرضیه فرعی هشتم 52

فصل پنجم: نتیجه‌گیری

5-1- مقدمه 54

5-2- تفسیر نتایج یافته‌های تحقیق. 54

5-2-1- نتایج توصیفی تحقیق. 54

5-2-2- نتایج استنباطی تحقیق. 55

5-3- بحث و تفسیر. 57

5-4- پیشنهادات بر مبنای آزمون فرضیات تحقیق. 58

5-5- محدودیت‌های تحقیق. 59

5-6- پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 59

منابع. 61

پیوست‌ها 64

چکیده انگلیسی. 72

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان

پایان نامه برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 21.15 مگا بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان

فهرست مطالب

فصل اول ( کلیات )

مقدمه.............................................................................................................................................2

آشنایی با مفاهیم پایه اوسعه برنامه ریزی مسکن شهری…….…………………………… 3

شهر…... 3

برنامه ریزی شهری. 4

شهرسازی. 4

مدیریت شهری. 5

طرح ریزی شهری. 5

سیما و منظر شهر. 5

طراحی شهری. 6

طرح هادی شهری. 6

طرح جامع شهری. 7

طرح تفصیلی. 8

محدوده شهر. 9

منطقه بندی. 10

کاربری زمین. 10

سرانه های شهری. 10

فصل دوم ( تدوین چشم انداز )

تدوین چشم انداز................................................................................................... 13

روش تدوین چشم انداز. 14

بکارگیری روش ارگون در تدوین چشم انداز. 17

ارائه بیانیه دارایی‌های محلات بافت فرسوده پارس آباد 17

ارائه بیانیه نیازهای بافت فرسوده شهر پارس آباد 18

ارائه بیانیه تداوم تمایل بافت فرسوده پارس آباد 19

بیانیه نهایی چشم انداز. 20

اهداف کلان. 21

فصل سوم (راهبردها و سیاست های کلی)

راهبردها و سیاست های عمومی……………………………………..….…23

محله زیر نهر تراب و بالادست.. 31

راهبرد 6- تقویت پیوندهای اقتصادی- اجتماعی با سایر محلات و سایر شهرها 32

راهبرد 7- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 33

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله بالادست نهرتراب.. 33

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 33

زیرمحله محمد رضالو. 33

راهبرد 6- تقویت پیوندهای اقتصادی- اجتماعی با سایر محلات و سایر شهرها 34

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 35

راهبرد 8- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 35

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 35

زیرمحله بیوک خانلو. 35

سیاست1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 36

راهبرد 8- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 36

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 36

زیرمحله زیر کشتارگاه 37

راهبرد 6 - جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 38

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 38

زیرمحله پشت کارخانه پنبه. 38

زیرمحله پشت کودشیمیایی. 39

راهبرد 6- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 41

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 41

زیرمحله آزادی. 41

زیرمحله های مهتاب، عابدیان و میرهاشم…………………………………………… 43

زیرمحله ایثارگران. 44

فصل چهارم ( ارائه پیشنهادات جهت برنامه ریزی فضای مسکن )

زیرمحله پشت بازارچه…………………………………………………………… 47

ارائه پیشنهادات در خصوص محدوده بافت فرسوده…………………………………… 48

ارائه سازمان فضایی پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد………………………. 49

طراحی شبکه معابر پیشنهادی شهر پارس آباد………………………………………. 60

تراکم پذیری و نظام طبقات و توده گذاری در شهر پارس آباد…………………………. 74

تراکم پذیری شهر پارس آباد 74

نظام طبقات پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 75

نظام توده گذاری پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 76

نظام تراکم ساختمانی پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 76

فصل پنجم ( نتیجه گیری و پیشنهادات )

ارائه پیشنهادات و برنامه های بهسازی مسکن در بافت های فرسوده شهر پارس آباد……… 78

توسعه درونی شهر و جلوگیری از گسترش افقی آن. 79

بهبود کیفیت ساخت و ساز و پایداری ابنیه. 79

استاندارد سازی بافت مسکونی. 79

مؤلفه‌های جمعیتی و اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار بر حوزه سکونت و الگوی مسکن 80

ارائه یک مدل برای تخمین متـراژ بهینه مسکن از لحـاظ مطابقت با توانایی اقتصـادی خانوارهای محلات هدف............................................................................................................................. 80

مؤلفه‌های جمعیتی و اجتماعی تأثیرگذار بر حوزه سکونت و الگوی مسکن…………….….. 84

برآورد تقاضای مسکن در افق طرح……………….……………………………….. 87

پیش بینی جمعیت بافت های فرسوده شهر پارس آباد……….…………………………. 87

نتیجه گیری. 88

پیشبینی و برآورد جمعیت محلات در افق طرح (سال1400)…………. ……….……. 89

برآورد جمعیت‌پذیری محلات شهرستان پارس آباد بر اساس شاخص های کالبدی………… 91

برنامه ریزی کاربری اراضی پیشنهادی شهر پارس آباد………………………………. 94

عوامل موثر در برنامه ریزی کاربری اراضی بافت های فرسوده شهر پارس آباد………… 94

منابع و ماخذ………………………………………………………………….. 97

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پژوهش عهدشکنی آمریکا ، مصادیق و نمونه ها

پژوهش عهدشکنی آمریکا ، مصادیق و نمونه ها

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 43 کیلو بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عهدشکنی آمریکا ، مصادیق و نمونه ها

چکیده

"وَإِن نَّكَثُواْ أَیْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُواْ فِی دِینِكُمْ فَقَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنتَهُونَ" سوره توبه - آیه 12

"اگر پس از بستن پیمان ، سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند ، با سران کفر قتال کنید که ایشان را رسم سوگند نگه داشتن نیست ، باشد که از کردار خود باز ایستند"

همانطور که میدانیم تاریخ نشان داده است كه آمریكا گرچه بارها با کشورهای مختلف بر سر مسائل گوناگون متحد می‌شد اما بلافاصله پس از اینكه به نتیجه مطلوب خود می‌رسد پیمان شكنی كرده و خیانت می‌کند لذا درواقع می‌توان گفت سیاست این كشور بر پایه زیاده‌خواهی بنا شده است و از این رویه نباید انتظار وفای به عهد داشت .در واقع آمریکا نه تنها در مواجهه با ایران بلکه در مواجهه با سایر کشورها نیز بارها زیر قول های

مقدمه

مسئله بی اعتمادی به آمریكایی ها و دلایل عدم اعتماد به آمریكایی از جمله موضاعت مهمی است از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. آمریكائی‌ها، هم غیرقابل اعتمادند، هم غیر منطقی‌اند، هم در برخوردشان صادق نیستند. ما دولت ایالات متّحده‌ی آمریكا را دولتی غیرقابل اعتماد میدانیم؛ دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی و عهدشكن، دولتی كه سخت در پنجه‌ی تصرّف و اقتدار شبكه‌ی صهیونیسم بین‌المللی قرار دارد و به‌خاطر رعایت خواسته‌ها و منافع نامشروع شبكه‌ی صهیونیستی بین‌المللی مجبورند با رژیم غاصب و جعلی اشغال‌كننده‌ی فلسطین مماشات كنند، در مقابل او نرمش

◦تناقض گویی آمریكایی در مسئله بسیار روشن حقوق بشر

مسئله تناقض گویی آمریكایی ها و عدم اعتماد به آمریكایی ها مسئله ای بود كه این رهبر انقلاب به دلیل سیاست های متناقض آمریكایی ها در رابطه با حقوق بشر در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به آن پرداختند. در این دیدار كه در آستانه سی و ششمین سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار گردید، موضوع عدم اعتماد به آمریكایی ها این با مثال های روشنی از حقوق بشر آمریكایی تشریع شد. ایشان با اشاره به اقدامات خلاف حقوق بشر امریكا از جمله در زندان های گوانتانامو، ابوغریب و كمك به تروریست های معروف جهان و عهد شكنی ها و دروغ گویی های آمریكایی ها تاكید كردند:

...امریكاییها با این پرونده قطور و سیاه باید از آوردن نام حقوق بشر دچار شرم و حیاء شوند اما همچنان وقیحانه مدعی آنند...

رهبر معظم انقلاب در این

◦بی اعتمادی به آمریكایی ها به خاطر تهدیدهای مكرر و مداوم همزمان با مذاكرات

در دیداری كه با مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به تاریخ 22/5/93 برگزار شد، بار دیگر مسئله چرایی عدم اعتماد به آمریكا توسط مقام معظم رهبری مورد بحث قرار گرفت. رهبری در این دیدار افزایش توقعات آمریكا و لحن تند آنها همزمان با ادامه مذاكرات را مورد انتقاد شدید قرار داد و اعلام كرد این اقدام آمریكایی بركات خیری داشت چرا كه سبب شد عده ای در داخل ماهیت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پژوهش نقش خانواده در ارتقای نظام تعلیم و تربیت

پژوهش نقش خانواده در ارتقای نظام تعلیم و تربیت

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 33 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

نقش خانواده در ارتقای نظام تعلیم و تربیت

چکیده مطالب

خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی می‌گذارد و اولین پایه‌های تربیت و تعلیم در آن گذارده می‌شود. وجود محبت و عاطفه در خانواده رمز سعادت و خوشبختی انسان است و کلید بسیاری از مشکلات و راه جلب احترام و رعایت حقوق دیگران است. عاطفه، عشق و محبت به فرزندان، می‌تواند اراده متزلزل و روح آشفته آنان را درمان کند و آنان را به زندگی سعادتمند و موفق امیدوار سازد. لذا برای تربیت و پرورش درست فرزندان، باید محیطی ایجاد کرد که در آن درگیری و اختلافی نباشد. محبت و صداقت، ایمان و عشق به خوبی‌ها، صمیمیت، وحدت و اتحاد می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

مقدمه

مثلث والدین، دانش‌آموزان و معلمان معنادارترین تركیب فرآیند آموزشی است؛ تركیبی كه برای هر ضلع نقش و جایگاه ویژه‌ای را منظور می‌كند تا جایگاه هر عنصر به درستی تبیین و كاركردهای آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

در این سه ضلعی آنچه پایه و اساس است، « دانش‌آموز » است، چرا كه والدین و معلمان و مربیان برای دانش‌آموز و برای كشف و شكوفایی استعداد او باید تلاش و نقش‌آفرینی كنند، به عبارتی بدون ضلع دانش‌آموز سایر اضلاع معنا نخواهند داشت.

بیان مسئله

امر تعلیم و تربیت، مشاركت جدی و همه‌جانبه را می‌طلبد كه در یك سوی آن اولیا، یعنی نخستین آموزگارانِ فرزندان در خانه هستند و در سوی دیگر مربیان، یعنی آموزگارانِ دانش‌آموزان در مدرسه قرار دارند. اولیا و مربیان، همواره در تكوین تعلیم و تربیت فرزندان در تعامل هستند؛ به این صورت كه حاصل تربیت فرزندان در خانواده‌ها، به عنوان پیش‌نیاز و خمیرمایه شروع كار معلمان در مدارس است و حاصل كار مربیان در مدارس، تربیت عضوی مفید

سوالات و اهداف پژوهش

  • چرا مدارس نیازمند مشاركت اولیا هستند؟
  • پیوند خانواده و آموزش و پرورش
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اقدام پژوهی راههای جذب دانش آموزان به نماز

اقدام پژوهی راههای جذب دانش آموزان به نماز

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 29 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

راههای جذب دانش آموزان به نماز

مقدمه

نماز، تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان، یعنی کمال جویی است. نماز، فرصتی برای طراوت بخشیدن روح و پلی برای نیل به اوج کمال مطلق و زینت بخش شخصیت و منش مؤمنان است. نماز، یکی از اساسی ترین ارکان حیات، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوامع انسانی است(نصر و همکاران، 1387).

حکمت نماز آن است که خدای یگانه را پرستش کنیم و از شرک و بت پرستی دور باشیم و تنها در برابر خدای بزرگ به نیازمندی و

پیشینه نماز:

نماز سفینه نجات و مهمترین عامل و اصولی ترین روش تربیت در جلوگیری از انحرافات اخلاقی و مرثرترین روش درمانی در اصلاح انحرافات و اختلافات رفتاری فرزندان است(فراهانی، 1372).

نماز تعظیم و بر خاک افتادن بنده در مقابل عظمت پروردگار است. نماز ساده ترین و در عین حال عالی ترین وسیله و ابزار دوستی با خداست. نماز

بیان مسئله :

توجه به این که نماز آرامش دهنده ی دلها ، اصلاح کنندۀ فرد و اجتماع و پرچم اسلام است و عاملی است که موجب رهایی افراد از تنبلی ، گناه ، تباهی و دیگر رفتارهای زشت می شود ، و یکی از راههای تربیت دینی کودکان و نوجوانان ، یاد دادن نماز و شرکت

اهداف و سوالات این پژوهش :

پس از بررسی های لازم سوالاتی به وجود آمدند که هدف از این پژوهش را پیدا کردن پاسخی برای آنها بوده که این سوالات به شرح زیر است :

1- آیا دانش آموزانی که در نماز شرکت نمی کنند ، به نماز خواندن علاقه ای ندارند؟

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 5:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات