مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه رابطه ای (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه رابطه ای (فصل دوم تحقیق)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 39 کیلو بایت

تعداد صفحات : 22

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه رابطه ای (فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

سرمایه فکری فراهم­کننده یک پایگاه منابع جدید است که از طریق آن سازمان می­تواند به رقابت بپردازد. بونتیس(1998) معتقد است سرمایه فکری عبارت از تلاش برای استفاده مؤثراز دانش(محصول نهایی) در مقابل اطلاعات (ماده خام) است. سرمایه فکری اصطلاحی برای ترکیب دارایی ناملموس بازار، دارایی فکری، دارایی انسانی و دارایی زیرساختاری است، که سازمان را برای انجام فعالیت­هایش توانمند می­سازد(مشبکی و قلیچ لی، 1386). سرمایه فکری شامل سه عنصر سرمایه ساختاری، سرمایه انسانی و سرمایه رابطه­ای می­باشد. سرمایه رابطه­ای به روابط شرکت با سهامداران، مشتریان و عرضه­کنندگان اشاره دارد. ذینفعان سازمان اغلب منابع ارزشمندی برای سازمان فراهم می­کنند.بعنوان مثال، مشتریان درآمد را فراهم می­کنند، عرضه­کنندگان مواد خام را فراهم می­کنند و توزیع­کنندگان کانال­های توزیع را تدارک می­بینند بنابراین طرف­های استراتژیک شرکت برای توسعه محصول جدید سودآور هستند(هسو و فانگ، 2009). در ادبیات بازاریابی این سرمایه در زمینه­های متعددی از جمله روابط مشتری- فروشنده، شبکه­های کسب و کار و تعامل مشتری- شرکت مطالعه شده است(گریفیث و همکاران، 2010).افراد با روابط و شبکه­های بیشتر امکان کسب اطلاعات وتخصیص منابع بهتری را نشان می­دهند. کارکنان با مهارت­های ارتباطی بهتر و با ارتباط بیشتر با افراد خارج فرصت­های بیشتری برای دسترسی به منابع مختلف دارند. این ارتباط امکان بهبود قابلیت توسعه فناوری را می­دهد. ایجاد و حفظ سرمایه رابطه­ای پایدار مستلزم این است که یک سازمان روابط تعاملی خوبی با سهامداران، مشتریان و عرضه­کنندگان خود ایجاد کنند. روابط بهتر فرصت­های بیشتری فراهم می­آورد که شرکای کسب و کار فن­آوری­های حرفه­ای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در عین حال سازمان­ها اطلاعات جدیدتری از مشتریانشان برای بهبود قابلیت یادگیری سازمانی خود کسب می­کنند. شرکت­ها همچنین برای بدست آوردن منافع و مزایای جدید می­توانند با استفاده از شبکه­های مختلف همکاری نظیر ائتلاف در میان صنایع مشابه و یا متفاوت، انجام مطالعات با مؤسسات تحقیقاتی، منابع مختلف دانش نوآورانه بدست آورند و به دنبال فرصت­های کسب و کار باشند(هسو و فانگ، 2009). سرمایه رابطه­ای شامل مباحثی همچون اعتماد، دوستی و احترام می­شود که به عنوان درجه­ای که طرفین احساس راحتی می­کنند و خواهان اعتماد به طرف دیگر هستند در نظر گرفته می­شود(آرینو و همکاران، 2001).

2-2-8-2 بیان مسأله

سرمایه اجتماعی در برگیرنده دانشی است که در تعاملات بین افراد و شبکه روابط متقابل آنها قرار دارد ومورد استفاده قرار می­گیرد. سرمایه اجتماعی و شکل مشخص آن سرمایه رابطه­ای به عنوان جمع منابع بالقوه و بالفعل موجود در درون، قابل دسترس از طریق و شبکه روابط یک فرد یا یک واحد اجتماعی ناشی شده از آن تعریف می­کنند(ناهاپیت و گوشهال، 1998). این نظریه ادعا می­کند که اطلاعات، نفوذ و همبستگی ذاتی در روابط بین شبکه­ی میان سازمانی ارزش می­آفریند(آدلر و[SP]ِکوون، 2002). تأثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد رابطه بوسیله سرمایه رابطه­ای که به عنوان استحکام روابط میان سازمان­ها تعریف شده و حس عمیقی از قابلیت اطمینان و صداقت شریک در مبادلات منابع را فراهم می­آورد، مننتقل می­شود. سرمایه رابطه­ای دارای پیامدهای مهم مزیت رقابتی برای شرکا می­باشد. مزیت رقابتی می­تواند با ارائه ارزش برتر برای ذینفعان از طریق حفظ روابط شریک بلندمدت یا به سمت عقب با عرضه­کنندگان و یا به سمت جلو با مشتریان در کانال بدست آید. هر دو استراتژی­های رابطه با عرضه­کنندگان و استراتژی­های وفاداری مشتری می­تواند به عملکرد برتر مالی منجر شود که به نوبه خود منجر به مزیت رقابتی پایدار می­شود. سازمان­ها با انتخاب سرمایه رابطه­ای به عنوان یک رویکرد استراتژیک به ناچار باید به روابط با ذینفعان خود تمرکز کنند. طرفداران سرمایه رابطه­ای شرکت­ها را به جستجوی شرکا برای روابط بلند­مدت تشویق می­کنند. برای مثال شرکت­هایی که در فکر ورود به بازارهای ناآشنا هستند باید به دنبال ارتباط با سایرین که در این بازارها با تجربه­تر هستند باشند. سرمایه رابطه­ای ایجاد روابط از طریق تعامل نزدیک بین شرکا را تسهیل می­کند. چنین روابطی با شرکا منابعی منحصربه فرد با ارزش افزوده که شرکا از این منابع محافظت می­کنند به شرکت­ها ارائه می­دهد. بنابراین سرمایه رابطه­ای می­تواند به سازمان­ها کمک نماید از طریق تعاملشان با شرکا در محیط کسب وکار با موفقیت منابع منحصر به فرد بدست آورند. سرمایه رابطه­ای همچنین می­تواند یک شرکت را قادر به توسعه مزیت رقابتی براساس روابط مشتری می­کند. که توسط بسیاری از محققان به عنوان مهم­ترین جزء سرمایه رابطه­ای در نظر گرفته شده است. سهم مشتریان در درآمد کنونی و جاری در ارزیابی چگونگی موفقیت یک شرکت در تبدیل روابط مشتری به مزیت رقابتی پایدار، اساسی است. شرکت ارتباط­گرا با دانش آنچه که تمایل مشتریان است می­تواند با تقویت روابط بلندمدت دوستانه، محصولات و خدمات ارائه شده به بازار خود را جذاب­تر نماید. سرمایه رابطه­ای بطور قابل توجهی توانایی سازمان برای مدیریت موفق هدفِ ایجاد روابط نزدیک با مشتریانش و همچنین محافظت از مزیت رقابتی اصلی خود، افزایش می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 1:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توفیق در تجارت (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توفیق در تجارت (فصل دوم تحقیق)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 136 کیلو بایت

تعداد صفحات : 39

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توفیق در تجارت (فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

امروزه با گسترش علوم جدید و علمی شدن تقریباً تمامی شاخه‌ها، ثابت گشته است که دیگر با استفاده از شیوه‌های سنتی نمی‌توان توفیق چندانی در امر تجارت حاصل نمود. بدین منظور اندیشمندان علوم مختلفی همچون مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی و حتی روانشناسی به کمک تولیدکنندگان، صادر و واردکنندگان، بازرگانان، ارائه دهندگان خدمات و... آمده و به آنان راهکارهای جدیدی برای توفیق در امر اقتصادی ارائه می‌نمایند. بر اساس رویکرد جدید در اقتصاد امروز استفاده از شیوه‌های سنتی نه تنها اموری پوسیده و ناکارآمد محسوب می‌گردند؛ که اموری مقرون به صرفه محسوب نشده و استراتژی‌های قدیم را در برابر رقبا و صحنه‌های تجاری فشرده ضعیف و محکوم به شکست می‌دانند. در بین عرضه کنندگان نظریات مختلف اقتصادی در زمینه توفیق در امر کار و بازار بر روی مواردی جدید و بدیع تأکید می‌گردد که یکی از این موارد نقش هوش افراد در تجارت و بازار است. بی‌شک هوش افراد اثری بسیار عمیق بر روی این امر دارد؛ افرادی که دارای بهره هوشی بالاتری هستند، می‌توانند از این نعمت خدادادی برای برون رفت از مشکلات و چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها استفاده نمایند، این افراد با پارادوکس‌ها کمتر روبرو شده و به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توان یک چالش را به یک فرصت تبدیل نمود. اما از نظر روانشناسی هوش دارای ابعاد مختلفی است که تأثیر هر یک از ابعاد و انواع آن بر قسمت‌های خاصی از امور زندگی انسان به گونه‌ای متفاوت اثر می‌گذارد. به زعم روانشناسان و علم روانشناسی هوش را می‌توان در ابعاد مختلف طبقه بندی نمود. با توجه به نظرات هوارد گاردنر، هوش‌های چندگانه هفت راه مختلف برای نشان دادن قابلیت فکری هستند(سامانی، 1390).

2-2-2.انواع هوش چندگانه کدامند؟

2-2-2-1.هوش دیداری-فضایی

این نوع هوش توانایی درک پدیده‌های بصری است. یادگیرنده‌های دارای این نوع هوش، گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات، نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند. آنها از نگاه کردن به نقشه‌ها، نمودارها، تصاویر، ویدیو و فیلم خوششان می‌آید.مهارت‌های آنها شامل موارد زیر است:ساختن پازل، خواندن، نوشتن، درک نمودارها و شکل‌ها، حس جهت‌شناسی خوب، طراحی، نقاشی، ساختن استعاره‌ها و تمثیل‌های تصویری (احتمالاً از طریق هنرهای تجسمی)، دستکاری کردن تصاویر، ساختن، تعمیر کردن و طراحی وسایل عملی، تفسیر تصاویر دیداری.شغل‌های مناسب برای آنها عبارتند ازدریانوردی، مجسمه سازی، هنرمند تجسمی، مخترع، کاشف، معمار، طراحی داخلی، مکانیکی، مهندسی

2-2-2-2.هوش کلامی-زبانی

این نوع هوش یعنی توانایی استفاده از کلمات و زبان. اینیادگیرنده‌ها مهارت‌های شنیداری تکامل یافته‌ای دارند و معمولا سخنوران برجسته‌ای هستند. آنها به جای تصاویر، با کلمات فکر می‌کنند.مهارت‌های آنها شامل موارد زیر می‌شود:گوش دادن، حرف زدن، قصه گویی، توضیح دادن، تدریس، استفاده از طنز، درک قالب و معنی کلمه‌ها، یادآوری اطلاعات، قانع کردن دیگران به پذیرفتن نقطه نظر آنها، تحلیل کاربرد زبان. شغل‌های مناسب برای آنها عبارتند از:شاعر، روزنامه نگار، نویسنده، معلم، وکیل، سیاستمدار، مترجم


.Visual – Spatial Intelligence

.Linguistic Intelligence Verbal

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 1:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش بازاریابی (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش بازاریابی (فصل دوم تحقیق)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 111 کیلو بایت

تعداد صفحات : 39

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش بازاریابی (فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مفهوم هوش به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی با افزایش قدرت رقابتی شركت وپردازش برنامه‌های استراتژیك آن، به مفاهیم بازاریابی اضافه شده است (جوهری و استفنز، 2006: 61).

هوش بازاریابی هنری است كه سازمانهای مختلف به آن احتیاج دارند. دستیابی به هوش بازاریابی تنها با استفاده همزمان از علم و هنر میسر است. هوش نه تنها قابلیت فردی، بلكهقابلیتی سازمانی است كه از محیط سازمان كسب می‌شود. هوش بازاریابی، آمیخته ای از سهمقوله فرد، سازمان و محیط(همان منبع).

تاكنون تعاریف مختلفی از هوش بازاریابی ارائه شده است؛ ازجمله آن، تعریف كاتلر ازهوش بازاریابی است: اطلاعات هر روزه در مورد تغییرات در محیط بازاریابی كه مدیران درآماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی كمك می‌كند.(پری پوراس و همكاران[1]، 2005)

آقای جافه(به عنوان كسی كه بیشترین فعالیت را در این بحث انجام داده است) هوش بازاریابیرا جمع‌آوری اطلاعات از محیط بیرون و مجموعه فعالیتهای درون شركت می‌داند (سانگ وجف، 2009).

به نظر نویسندگان با توجه به مفهومی كه در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاریابی یكتوانایی در فرد یا سازمان است كه به مدیران ارشد برای دستیابی به استراتژی، برنامه، هدف و یاحتی چشم انداز سازمان كمك شایانی می‌كند، در واقع سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌كند كه چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت می‌كند و در اختیار سازمانقرار می‌دهد(تان واحمد[2]، 1999)

در مقالات و كتب مختلف، هوش در سه حوزه مطرح می‌شود: هوش بازاریابی، هوش رقباو هوش كسب و كار. باید دقت داشت كه هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش رقبا و كسب وكار است؛ اما در بعضی از مطالعات این سه به صورت یك سیكل نشان داده می‌شود. این بدینمعناست كه این سه می‌توانند لازم و ملزوم یكدیگر باشند(رایت، 2006)

بسیاری از اطلاعاتهوش رقبا، می‌تواند در هوش بازاریابی استفاده شود تا به عنوان یك ورودی برای آن، بتوانیك پروسه پویای طراحی بازار را تدوین كرد . بنابراین هوش بازاریابی می‌تواند شاملاطلاعات مربوط به محیط كلان، محیط بازار، مشتریان، رقبا و عملكرد گذشته یك سازماندرباره آمیخته بازاریابی باشد(بارتلت، گشال و كاتلر، 2001).

هوش بازاریابی را می‌توان از منابع مختلفی ازجمله مجلات، نشریات بازرگانی، صحبت بامشتریان، تامین‌كنندگان و توزیع‌كنندگان، همچنین با صحبت با مدیران دیگر شركتها كسبكرد(كالف و رایت، 2008)

2-2-4-1.مشخصات هوش بازاریابی

با توجه به مباحث عنوان شده و درجه اهمیت هوش بازاریابی برای سازمان، به منظوراجرای موفقیت آمیز و استفاده صحیح از این مفهوم، ابتدا باید مشخصات و ویژگی های هوشبازاریابی شناخته شود. این مشخصات عبارتند از:

ارتباط داشتن: هوش باید برای تصمیم گیرندگان اصلی اطلاعات مهم مربوط به موقعیترا بدهد و از ارائه اطلاعات نامرتبط و اطلاعاتی كه اهمیت كمی دارند، اجتناب كند.

قابل استفاده بودن: هوش باید در قالبی مناسب، قابل درك و قابل استفاده برای مدیرانباشد تا در آنها انگیزه لازم را ایجادكند و اطلاعات را بگونه ای ارائه كند تا مدیران قادر بهاستفاده از آن در حوزه های مختلف باشند.

زمان2: هوش باید در زمان مناسب به دست گیرنده برسد تا بتواند تصمیمات موثر اتخاذكند.همچنین امنیت آن باید مد نظر باشد به این معنی كه اطلاعات حاصل از سیستم هوشبازاریابی به دست رقبا و افراد خارج از سازمان نیفتد (فاهی، 2007).


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 1:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استاندارد ایزو (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استاندارد ایزو (فصل دوم تحقیق)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 62 کیلو بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استاندارد ایزو (فصل دوم تحقیق)توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

ایزو درواقع حروف اختصاری ( International Organization for Standardization )به مفهوم سازمان بین المللی استاندارد سازی است که یک مجمع بین المللی از سازمانهای استاندارد کشورهای عضو، آن را تشکیل می دهد. ایزو یک شبکه از مؤسسات استاندارد ملی در ۱۴۷ کشور دنیا است، بر پایه یک مرکز در هر کشور و یک مرکز اصلی در شهر ژنو سوئیس فعالیت می کند، که وظیفه هماهنگی مراکز مختلف را دارد. ایزو یک موسسه غیر دولتی است، یعنی هر کدام از اعضای آن الزاماً نماینده ملی کشور خود نیستند. با این همه ایزو یک نقش مهم بین بخشهای خصوصی و عمومی بازی می کند، چرا که اعضای آن یا در دولت و مؤسسات دولتی دارای سمت هستند، و یا نماینده دولت هستند. از طرف دیگر بقیه اعضا که نقش خصوصی دارند نقش مهمی در ارتباطات صنعتی دارند و در نتیجه با دولت های متبوعشان در تعامل مستقیم قرار دارند. بنابراین ایزو مانند یک پل ارتباطی عمل می کند که هم رضایت کسب و کار و هم درخواست عموم را تامین می کند.

کلمه (ISO) از چه مشتق شده است؟

تصورمیشودکه کلمه(ISO) مخفف (International Organization for Standardization ) است, در حالیکه مخفف عبارت فوق می بایست به صورت (IOS) باشد. (ISO) دراصل از کلمه

یونانی(ISOS) مشتق شده و به معنی (برابر) و ریشه پیشوند (ISO) در انگلیسی است.در یونانی ISOS یعنی «equal برابر» می باشد و چون در زبانهای مختلف علامت اختصاری ایزوفرق می كرد بنابراین در از زبان یونانی ISO استفاده شد.

از«برابر»تا«استاندارد»علت انتخاب کلمه (ISO)به عنوان نام یک سازمان بین المللی به سهولت دانسته می شود. سازمان بین المللی استاندارد، در صورت توجه به زبان کشورهای عضو، در انگلیسی به صورت (IOS) و در فرانسه به صورت (OIN) در می آید ولی به طور کلی بدون در نظر گرفتن زبان کشور خاص، نام سازمان بین المللی استاندارد به صورت (ISO) خلاصه می شود.

امروزه رعایت استانداردهای ایزو در تولید و عرضه محصولات و خدمات از چنان اهمیتی برخوردار است که در عرصه تجارت جهانی، استاندارد‌های ایزو شرط اولیه در داد و ستدهای بین‌المللی قرار گرفته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 1:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های سازمانی(فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های سازمانی(فصل دوم تحقیق)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 80 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های سازمانی(فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

در دو دهه اخیر با رشد رقابت میان سازمان­ها، نگاه­های جدید در حوزه علوم مدیریت و کسب و کار شکل گرفته است که به دنبال شناسایی ریشه­های موفقیت سازمان­ها در شرایط سخت رقابتی هستند. توجه به قابلیت­های سازمانی یکی از زاییده این دیدگاه می باشد. با مطالعه رقابت در عرضه بازارها در دهه­های اخیر، از جمله موارد کلیدی که همواره مورد توجه بسیاری از دانشمندان حوزه استراتژی بوده است، قابلیت­های سازمان به­خصوص قابلیت­های کلیدی سازمان هستند که به عنوان شالوده مزیت­های رقابتی سازمان­ها مطرح می­شوند. مفهوم قابلیت­های سازمانی، مفهومی وسیع و بسیط است که ابعاد و وجهه­های گوناگونی داشته و از دیدگاه­های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است (اسکرینگ تنا و بو لوسار، 2005؛ ادگار و لاکود، 2008).

به نظر می­رسد نگاه دقیق و ریزبینانه به قابلیت­های سازمانی با شکل­گیری و مطرح شدن اصلاح قابلیت­های کلیدی سازمان آغاز گردید (والش و لینتون، 2001). قابلیت­های کلیدی سازمان اغلب به عنوان پایه­ای برای رقابت پذیر بودن سازمان­ها و ایجاد مزیت رقابتی مورد مطالعه قرار می­گیرد. با گسترش مطالعات در این حوزه، دیگر توجه تنها به قابلیت­های کلیدی سازمان که به­طور مستقیم سازنده مزیت­های رقابتی هستند، نبوده و سایر قابلیت­های سازمانی که صرفاً به توانمند شدن سازمان در رسیدن به هدفی غیر از مزیت رقابتی منجر شوند، نیز مورد مداقه قرار گرفته اند. از آنجاییکه این قابلیت­ها منجر به مزیت رقابتی می­گردند، لازم است تا قبل از بررسی قابلیت­های سازمانی، اشاراتی مختصر به مزیت رقابتی و تئوری­های مطرح شده در آن­ها داشته باشیم.


-Escrig-Tena & Bou-Llusar

2-Edgar & Lockwood

3-Walsh & Linton

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 1:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی(فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی(فصل دوم تحقیق)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 42 کیلو بایت

تعداد صفحات : 19

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی(فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تفکر نهایت چاره­جویی انسان است. کیفیت آینده ما تماماً به کیفیت تفکر ما بستگی دارد. این نکته هم در سطح فرد، هم در سطح جامعه و هم در سطح دنیا مصداق دارد(دوبونو ،1967، ­ی فرجی، 1384).به طور کلی تفکر قابلیتی است که فرد بتواند به وسیله­ی آن مساله­ای را حل کند و یا حقیقتی را درک نماید(هالاهان و کافمن ، 1944 ­ی جوادیان،1383).

در ارتباط با تفکر دیدگاه­های مختلفی وجود دارد و متخصصین، هر یک نظرات خاصی در مورد چگونگی آن ارائه می­دهند. برخی از این دیدگاه­ها انواع مختلفی برای تفکر کرده­اند که عبارتنند از: تفکر شهودی، تفکر تحلیلی، تفکر اخلاق و تفکر انتقادید(مارینوز و همکاران، 13890). در پژوهش حاضر به بررسی تفکر انتقادی خواهیم پرداخت.

در بیست سال گذشته شاهد اقدامات اولیه­ی جنبشی عظیم و نوین به حمایت گسترش خردورزی بوده­ایم.این جنبش به تفکر انتقادی یا مهارت‌های تفکر نام گرفته است(فیشر،1970، ­ی کیان زاده، 1385).

لغت « انتقادی » برگرفته از دو واژه­ی یونانی « kriticos » به معنای قضاوت ظریف و باریک بینانه و«kriticos» به معنای استاندارد است. این واژه از لحاظ ریشه شناختی دارای معنای ضمنی « قضاوت کردن و تشخیص بر اساس استاندارد هاست". در لغت نامه نیز واژه انتقادی « critical» به این صورت تعریف شده است قضاوت و تجزیه و تحلیل دقیق است و در توضیح آمده است و واژه­ی انتقادی در مفهوم خاص آن به معنای تلاش در رسیدن بهارزیابیمزایاومعایباست(پلوالدر1998).


.Paul&Elder

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 6:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری قلبی(فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری قلبی(فصل دوم تحقیق)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 66 کیلو بایت

تعداد صفحات : 29

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری قلبی(فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

افسردگی، اضطراب، رفتار نوع A، خصومت، خشم و استرس روانی حاد به عنوان عوامل خطرساز پیدایش و تظاهر بیماری های کرونری محسوب می شوند. عاطفه منفی در معنای کلی آن، وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین و حمایت اجتماعی اندک رابطه معناداری با هریک از این عوامل روانشناختی دارند و برخی پژوهشگران معتقدند خصوصیات اخیر شاخص های معتبرتری از خطرات روانشناختی محسوب می شوند. داده های هنجاری پیری که بر روی 498 مرد با میانگین سنی 60 سال انجام شد نشان داد بین هیجانات منفی(ترکیبی از علائم اضطرابی و افسردگی) و بروز بیماری کرونری رابطه وجود دارد. اما در حال حاضر قویترین شواهد موجود مربوط به افسردگی است. مطالعات انجام شده بر روی افراد دچار بیماری شریان کرونرنیز نشان می دهد وجود افسردگی در این بیماران خطر پیامدهای نامطلوب مرتبط با بیماری کرونر، از جمله انفارکتوس میوکارد، عمل تجدید عروق در آنژین ناپایدار و مرگ را تقریبا دو برابر افزایش می دهد. افسردگی شدید شش ماه پس از پیوند بای پس شریان کرونر و یا تداوم علائم افسردگی متوسط که پیش از جراحی شروع شده و پس از شش ماه ادامه یابد، پیش بینی کننده افزایش خطر مرگ در طول پنج سال آتی است (کاپلان وسادوک، 2007؛ رضاعی و فرزین، 1387).


-Coronary Artery Disease(CAD)

-Myocardial Ischemia(MI)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 6:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی (فصل دوم تحقیق)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 34 کیلو بایت

تعداد صفحات : 16

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی (فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

فرسودگی شغلی،کاهش قدرت سازگاری فرد با عوامل فشار زا است و سندرمی است مرکب از خستگی جسمی و عاطفی که منجر به ایجاد خود پنداره منفی در فرد نگرشی منفی نسبت به شغل و فقدان احساس ارتباط با مراجعان به هنگام ایجاد وظیفه است.این سندرم ممکن است فرد را به سوی انواع بیماری های روانی و جسمانی سوق دهد و فردرا به بالاترین مرحله فرسودگی روانی و عاطفی برساند.این سندرم در میان کارکنان بهزیستی ، کارکنان خدمات انسانی و بهداشتی و اعضای خانواده است و شامل سه بعد اصلی 1-تحلیل رفتن هیجانی 2-مسخ شخصیت 3- کاهش احساس پیشرفت و دستاوردهای شخصی .

ابعاد دیگری نیز وجود دارد که بطور عمومی توصیف شده است :1- پدیده فرسودگی ممکن است در یک فرد یا درسطح یک سازمان رخ دهد 2- فرسودگی یک تجربه ای روانشناختی درونی است که احساس نگرش ها ، انگیزه ها و انتقادات فرد را درگیر می سازد 3- فرسودگی تجربه ای منفی است که با مشکلات عمده پریشانی ،ناراحتی ،اختلال کارکرد و پیامدها ی منفی یا تمام اینها را موجب می شود (افتخاری ،هریس ،1381؛روستا ،1386).

پین (1982)در مطالعات خودبه این نتیجه رسیده است که؛1- نشانه گان فشار روانی فرسودگی شغلی؛2-عوارض ونتایج سطوح بالای فشار روانی شغلی؛3- ناکامی شخصی و4-عدم برخورداری افراد از مهارتهای لازم برای مقابله کردن،دارای زیان های فراوان شخصی،سازمانی،اجتماعی است واین زیان ها نیز احتمالا روبه افزایش می باشند.نشانه گان فشار روانی فرسودگی شغلی در نتیجه ادامه وعدم تسکین فشار روانی ناشی از کار،به وجود می آید.عوارض و نتایج این نشانه گان را می توان به چهار نوع تقسیم کرد که عبارتند از؛1-کاهش نیروی ذخیره شده در بدن فرد؛2-پایین آمدن سطح مقاومت فرد نسبت به بیماری؛3– افزایش عدم رضایت و بدبینی؛4-افزایش موارد غیبت فرد از کار و کاهش کارایی شغلی وی.

فرسودگی شغلی را می توان به عنوان نتیجه نهایی فشار روانی تجربه شده که فرد نتوانسته است به طور مناسبی با آن مقابله کند ، تعریف کرد .


- Pin

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 6:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

الگوریتم محدودیت نرمال عادی برای بهینه سازی چند هدفه

الگوریتم محدودیت نرمال عادی برای بهینه سازی چند هدفه

دسته بندی : برنامه نویسی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 8 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

Normalized Normal Constraint Algorithm for Multi-objective optimization

الگوریتم محدودیت نرمال عادی برای بهینه سازی چند هدفه

به همراه فایل راهنمای کد نویسی در متلب

کد الگوریتم NNC


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 6:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word پروژه روشی انتخابی برای راه رفتن از بغل در ربات انسان­ نما

دانلود فایل ورد Word پروژه روشی انتخابی برای راه رفتن از بغل در ربات انسان­ نما

دسته بندی : هوش مصنوعی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 1.712 مگا بایت

تعداد صفحات : 107

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان :روشی انتخابی برای راه رفتن از بغل در ربات انسان­ نما

تعداد صفحه : 107

چکیده

امروزه راه رفتن روبات انسان نما یکی از حوزه­های جذاب تحقیق در زمینه روباتیک است. چالش­های موجود در کنترل روبات های انسان نما با درجات آزادی بالا، این مساله را در زمره مسائل دشوار در حوزه روباتیک قرار داده است به طوریکه راه رفتن روبات انسان نما را کماکان به عنوان مهمترین توانایی یک روبات طبقه ­بندی می­کنند. در این پایان­نامه روشی جدید برای راه رفتن روبات انسان­نما از بغل مطرح شده است. در این روش بر روی هر یک از مفاصل موثر در راه رفتن روبات یک اتوماتای یادگیر متغیر سوار می­شود که طی فرآیند یادگیری بردارهای احتمال مربوط به اتوماتاها به روز می­شود و مقادیر مناسب مفاصل برای راه رفتن با توجه به این بردارها انتخاب می­شوند. در ادامه این روش یادگیری برای راه رفتن مستقیم و راه رفتن از بغل مورد استفاده قرار می­گیرد که نتایج حاصل از شبیه­سازی الگوریتم بر روی روبات انسان­نمای نائو در محیط شبیه­سازی فوتبال سه­بعدی نشان دهنده نتایج مناسب در راه رفتن مستقیم روبات در مقایسه با روش­های گذشته و همچنین مزایای فراوان بهبود توانایی راه رفتن از بغل در یک روبات انسان­نما می­باشد.

فهرست مطالب

فصل اول : مقدمه

21-1- مقدمه

71-2- روبات­های انسان­ نما

101-3- روبوکاپ، انگیزه­ها و اهداف

131-4- نرم افزارهای شبیه­ سازی و مدل روبات

13 1-4-1- شبیه ­سازی

14 1-4-2- مدل روبات

15 1-4-3- کد پایه

181-5- راه رفتن روبات انسان­ نما از بغل

191-6- اهداف

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین و روش­های به کار رفته در تحلیل حرکت روبات

212-1- مقدمه

222-2- تعادل روبات ونقطه گشتاور صفر

252-3- حرکت­شناسی

27 2-3-1- حرکت­شناسی مستقیم

27 2-3-2- حرکت­شناسی معکوس

312-4- استفاده از سری­های فوریه در تحلیل حرکت روبات

34 2-4-1- بهینه­سازی پارامترهای سری فوریه به کمک الگوریتم ژنتیک

37 2-4-2- بهینه­سازی پارامترهای سری فوریه به کمک الگوریتم ازدحام ذرات

فصل سوم: طرح پیشنهادی

423-1- مقدمه

423-2- روبات انسان­نمای نائو و تحلیل حرکت آن

453-3- استفاده از حرکت­شناسی در راه رفتن از بغل

46 3-3-1- حرکت­شناسی مستقیم

50 3-3-2- حرکت­شناسی معکوس

523-4- استفاده از اتوماتای یادگیر به منظور راه رفتن روبات

53 3-4-1- روبات­های افزونه

54 3-4-2- اتوماتاهای یادگیر

55 3-4-2-1- اتوماتای یادگیر با ساختار ثابت

58 3-4-2-2- اتوماتای یادگیر با ساختار متغیر

60 3-4-3- روش پیشنهادی در راه رفتن روبات نائو

فصل چهارم: آزمایش­ها و نتایج

704-1- مقدمه

714-2- راه رفتن مستقیم

744-3- راه رفتن از بغل

794-4 تاثیر تعداد مفاصل مورد استفاده در همگرایی سرعت و تعادل روبات

فصل پنجم: نتیجه­گیری و مطالعات آینده

855-1- جمع­بندی

865-2- مطالعات آینده

فهرست منابع

فهرست جداول

جدول1-1: مشخصات روبات نائو15

جدول 1-2: محتویات شاخه های موجود در کد پایه17

جدول 3-1: مشخصات مفاصل روبات نائو44

جدول 3-2: مقدار دهی اولیه پارامترهای روبات51

جدول 3-3: محدودیت اعمال شده به سه مفصل اصلی پا62

جدول 4-1: تیم­های برتر مسابقات جهانی لیگ شبیه­سازی فوتبال سه­بعدی72

جدول 4-2: مقایسه سرعت و تعداد زمین خوردن روبات نائو در راه رفتن مستقیم بدست آمده از روش پیشنهادی با سه تیم برتر جهان73

جدول 4-3: مقایسه سه مجموعه توانایی. مجموعه اول و دوم حرکت روبات با کمک راه رفتن از جلو وچرخش. مجموعه دوم با کمک راه رفتن مستقیم و راه رفتن از بغل76

جدول 4-4: مقایسه سرعت و تعداد زمین خوردن روبات در راه رفتن از بغل بدست آمده از روش

پیشنهادی با سه تیم برتر جهان

79

فهرست اشکال

شکل 1-1: مثال هایی از روبات های غیر متحرک4

شکل1- 2: نمونه هایی از روبات های متحرک بر روی زمین5

شکل 1-3: کاوشگر کنجکاوی، ماموریت اکتشاف در مریخ6

شکل 1-4: نمونه هایی از روبات های پرنده6

شکل 1-5: نمونه هایی از روبات های دریایی7

شکل 1-6: نمونه­هایی از روبات­های انسان­نما9

شکل 1-7: محیط های شبیه سازی فوتبال دوبعدی و سه بعدی12

شکل 1-8: محیط های شبیه سازی فوتبال دوبعدی و سه بعدی12

شکل 1-9: ساختار لایه ای کد پایه17

شکل 2-1: راه رفتن ایستا23

شکل 2-2: راه رفتن پویا24

شکل 2-3: بخش­های مختلف روبات صنعتی26

شکل 2-4: روبات آموزشی Robonova-129

شکل 2-5: مدل ساده شده Robonova-130

شکل 2-6: مسیر حرکتی ثبت شده مفاصل کفل و زانوی انسان32

شکل 2-7: تحلیل یانگ از مسیرهای متناوب ثبت شده توسط نرم­افزارPOLYGON33

شکل 2-8: شمای کلی الگوریتم ژنتیک36

شکل 2-9: شمای کلی الگوریتم ازدحام ذرات39

شکل 3-1: اتوماتای یادگیر کرایلوف43

شکل 3-2: اتوماتای یادگیر کرینسکی47

شکل 3-3: اتوماتای یادگیر L2N,249

شکل 3-4: اتوماتای یادگیر L2,2 50

شکل 3-5: اتوماتای یادگیر در تقابل با محیط54

شکل 3-6: یک بازوی روباتیک افزونه55

شکل 3-7: چرخش­های مهم در فضای R356

شکل 3-8: روبات صنعتی اسکارا57

شکل 3-9: اتصال محورهای مختصات به یک بازوی روباتیک57

شکل 3-10: مفصل­بندی روبات نائو58

شکل 3-11: الگوریتم پیشنهادی برای یدست آوردن مقادیر مفاصل63

شکل 4-1: زمان میانگین 30 مرتبه اجرا با هر مجموعه توانایی77

شکل 4-2: تغییرات سرعت روبات در راه رفتن مستقیم با توجه به تعداد مفاصل انتخابی80

شکل 4-3: تغییرات سرعت روبات در راه رفتن از بغل با توجه به تعداد مفاصل انتخابی81

شکل 4-4: تاثیر تعداد مفاصل انتخابی در تعداد دفعات زمین خوردن روبات در راه رفتن مستقیم82

شکل 4-5: تاثیر تعداد مفاصل انتخابی در تعداد دفعات زمین خوردن روبات در راه رفتن از بغل83

دانلود متن کامل تحقیق مقطع کارشناسی ارشد رشتهمهندسی کامپیوتر

گرایش :هوش مصنوعی

عنوان :روشی انتخابی برای راه رفتن از بغل در روبات انسان­ نما

تعداد صفحه : 107

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ پنجشنبه 21 دی 1396 ] [ 6:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات