دانلود پایان نامه شهرنشینی در زاهدان رشته معماری و شهرسازی

دانلود پایان نامه شهرنشینی در زاهدان رشته معماری و شهرسازی

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 2.923 مگا بایت

تعداد صفحات : 200

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود تحقیق شهرنشینی در زاهدان رشته معماری و شهرسازی

تعداد صفحات تحقیق: 200 صفحه

فصل اول : چهار چوب کلی تحقیق

1-1 -طرح مساله…………………………………………………………………………………………………………….. 1

2-1 -ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………………………………………. 1

3-1- قلمروتحقق …………………………………………………………………………………………………………… 2

4-1- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 2

5-1- سئوالات اساسی……………………………………………………………………………………………………… 2

6-1- فرضیات پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 3

7-1- روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………. 3

8-1- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..5

9-1- محدودیت تحقیق …………………………………………………………………………………………………..6

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

1-2- شهر چیست……………………………………………………………………………………………………………..7

2-2- تعاریف مختلف شهر…………………………………………………………………………………………………8

3-2- عوامل مؤثر در تکوین و تکامل شهر نشینی…………………………………………………………………..9

1-3-2- دیدگاههای کلاسیک(درونزا) در شکل گیری شهرها ……………………………………………..10

1-1-3-2-نظریه هیدرولیک یا مبنای محیط گرایی……………………………………………………………..10

2-1-3-2- نظریه اقتصادی : شهر به عنوان یک بازار …………………………………………………………….13

3-1-3-2- نظریه شهر به عنوان یک پایگاه نظامی و دفاعی…………………………………………………….15

4-1-3-2- نظریه مذهبی، گسترش معابد و عبادتگاهها………………………………………………………….16

5-1-3-2- موقعیت چهاراهی در ایجاد شهرها……………………………………………………………………..17

2-3-2 دیدگاههای مدرن (برونزوا) در شکل گیری شهرها …………………………………………………..17

1-2-3-2 سیاستهای استعماری کشورهای توسعه یافته …………………………………………………………19

2-2-3-2- سیاستهای دولتها در مسائل مرزی و استراتژیک………………………………………………….22

3-2-3-2- اهداف سیاسی – اداری دولتها …………………………………………………………………………23

4-2-3-2- وجود قطب های صنعتی ………………………………………………………………………………….24

5-2-3-2- وجود راهها …………………………………………………………………………………………………..26

4-2- نظریه های ساخت شهر …………………………………………………………………………………………..29

1-4-2- ساخت دوایر متحدالمرکز………………………………………………………………………………….. 29

2-4-2- ساخت قطاعی شهر…………………………………………………………………………………………….30

3-4-2- ساخت ستاره ای شکل……………………………………………………………………………………….31

4-4-2- ساخت چند هسته ای…………………………………………………………………………………………33

5-4-2- ساخت عمومی شهرها………………………………………………………………………………………..35

6-4-2- ساخت طبیعی شهرها ………………………………………………………………………………………..35

7-4-2- ساخت خطی یا کریدوری………………………………………………………………………………….36

فصل سوم : بررسی ساختار جغرافیای طبیعی و انسانی شهر زاهدان

1-3- ویژگیهای جغرافیای طبیعی شهر زاهدان…………………………………………………………………..38

1-1-3- موقعیت جغرافیایی ……………………………………………………………………………………………38

2-1-3- موقعیت ریاضی و نسبی شهر زاهدان……………………………………………………………………38

3-1-3- ویژگیهای زمین شناسی منطقه زاهدان……………………………………………………………………..41

4-1-3- ویژگیهای زمین شناختی حوضه آبریز زاهدان………………………………………………………….42

5-1-3- ژئومورفولوژی حوضه زاهدان……………………………………………………………………………….44

1-5-1-3- ژئومورفولوژی ساختمانی حوضه زاهدان……………………………………………………………..47

2-5-1-3- ژئومورفولوژی اقلیمی حوضه زاهدان…………………………………………………………………48

6-1-3- شرایط اقلیمی محدوه زاهدان……………………………………………………………………………….51

1-6-1-3- عوامل ماکروکلیمایی………………………………………………………………………………………51

2-6-1-3-عوامل میکرو کلیمایی………………………………………………………………………………………51

7-1-3- بادهای منطقه …………………………………………………………………………………………………….52

8-1-3- میزان دما و طوبت در منطقه …………………………………………………………………………………54

9-1-3- بارندگی و ریزش جوی درمنطقه………………………………………………………………………….56

10-1-3- منابع آب منطقه………………………………………………………………………………………………..57

1-10-1-3-آبهای سطح الارضی………………………………………………………………………………………58

2-10-1-3- آبهای زیر زمینی حوضه زاهدان……………………………………………………………………..60

2-3- ساختار دموگرافی و ویژگیهای انسانی شهر زاهدان……………………………………………………..61

1-2-3-تعداد جمعیت و تحولات آن طی سالهای(1335 تا1375)………………………………………….61

2-2-3- تراکم نسبی جمعیت در سطح شهر ……………………………………………………………………….64

3-2-3- ساختمان جمعیت ……………………………………………………………………………………………….73

1-3-2-3- ساخت سنی…………………………………………………………………………………………………..73

2-3-2-3- نسبت جنسی………………………………………………………………………………………………….77

4-2-3- بعد خانوار ………………………………………………………………………………………………………..80

5-2-3- حرکات جمعیت ……………………………………………………………………………………………….81

1-5-2-3- حرکات زمانی جمعیت ………………………………………………………………………………….82

2-5-2-3- حرکات مکانی جمعیت ………………………………………………………………………………….82

6-2-3- عوامل مهاجرت به زاهدان ………………………………………………………………………………….84

1-6-2-3- عامل جغرافیایی…………………………………………………………………………………………….84

2-6-2-3- عوامل اجتماعی و فرهنگی و اداری…………………………………………………………………85

3-6-2-3- عوامل اقتصادی…………………………………………………………………………………………….85

7-2-3- فعالیت و اشتغال…………………………………………………………………………………………………86

8-2-3- وضعیت اشتغال در بخشهای مختلف …………………………………………………………………….87

1-8-2-3- شاغلین بخش کشاورزی…………………………………………………………………………………89

2-8-2-3- شاغلین بخش صنعت ……………………………………………………………………………………..91

3-8-2-3- شاغلین بخش خدمات ……………………………………………………………………………………92

9-2-3- وضعیت کلی سواد در زاهدان………………………………………………………………………………94

فصل چهارم : بررسی روند شهر نشینی و تغییرات کارکردی شهر زاهدان

1-4- روند شکل گیری شهر زاهدان…………………………………………………………………………………96

1-1-4- تحولات جهانی و اهمیت یافتن منطقه به لحاظ ژئوپولتیک……………………………………….96

1-1-1-4- منطقه بلوچستان و سرحد ………………………………………………………………………………..96

2-1-1-4- منطقه دزداب……………………………………………………………………………………………….100

2-1-4- تغییر قدرت از قاجار به پهلوی و استراتژی شهر زاهدان ………………………………………….102

2-4- سیاستهای دولت در توسعه شهر نشینی زاهدان……………………………………………………………103

3-4- تغییرات کارکردی در شهر زاهدان …………………………………………………………………………124

1-3-4- کارکرد نظامی سیاسی……………………………………………………………………………………….124

2-3-4- کارکرد اداری………………………………………………………………………………………………….125

3-3-4- کارکرد خدماتی ……………………………………………………………………………………………..126

4-4- موانع عمده توسعه و جهت توسعه شهر زاهدان …………………………………………………………128

1-4-4- موانع درجه یک توسعه (موانع طبیعی)…………………………………………………………………128

2-4-4- موانع درجه دو توسعه (موانع مصنوعی)……………………………………………………………….128

3-4-4-موانع درجه سوم توسعه (موانع اقتصادی)……………………………………………………………..129

4-4-4- توسعه اراضی شهر در ادوار مختلف و جهت توسعه شهر …………………………………….129

فصل پنجم :بررسی توسعه آپارتمان نشینی در زاهدان

1-5 آپارتمان چیست ……………………………………………………………………………………………..132

2-5- سابقه آپارتمان نشینی در جهان ………………………………………………………………………..132

3-5- سابقه آپارتمان نشینی در تهران ………………………………………………………………………..134

4-5- سابقه آپارتمان نشینی در زاهدان ………………………………………………………………………135

5-5 مکان یابی مجتمع های آپارتمانی در شهر زاهدان ………………………………………………….136

6-5- ضرورت ایجاد آپارتمان سازی در زاهدان …………………………………………………………137

7-5- بررسی وضعیت آپارتمان نشینی در زاهدان …………………………………………………………138

1-7-5- بررسی رابطه شغل ساکنین در مجتمع های آپارتمانی ……………………………………….142

2-7-5- بررسی رابطه میزان تحصیلات در مجتمع های آپارتمانی …………………………………..143

3-7-5- بررسی رابطه میزان درآمد در مجتمع های آپارتمانی………………………………………….145

4-7-5- بررسی رابطه بعد خانوار در مجتمع های آپارتمانی……………………………………………146

5-7-5- بررسی رابطه قومیتهای ساکن در مجتمع های آپارتمانی……………………………………..148

6-7-5- بررسی رابطه انتخاب مجتمع های آپارتمانی برای سکونت …………………………………149

8-5- بررسی فرهنگ آپارتمان نشینی در مجتمع های آپارتمانی ……………………………………..151

9-5- بررسی روابط اجتماعی در مجتمع های آپارتمانی ………………………………………………..152

10-5- بررسی ویژگیهای کالبدی مجتمع های آپارتمانی……………………………………………….153

1-10-5- بررسی تعداد طبقات در مجتمع های آپارتمانی………………………………………………153

2-10-5- بررسی تعداد اطاق در مجتمع های آپارتمانی ………………………………………………..154

3-10-5- بررسی نوع مصالح ساختمانی در مجتمع های آپارتمانی ………………………………….155

4-10-5- بررسی عمر بنا مجتمع های آپارتمانی ………………………………………………………….155

5-10-5- بررسی امکانات و خدمات محله ای در مجتمع های آپارتمانی ………………………….155

6-10-5- بررسی وضعیت بهداشت در مجتمع های آپارتمانی ………………………………………..156

11-5- بررسی نقاط قوت و ضعف در مجتمع های آپارتمانی شهر زاهدان ………………………..158

1-11-5- نقاط قوت ………………………………………………………………………………………………158

1-1-11-5- دسترسی به منابع مالی ……………………………………………………………………………158

2-1-11-5-صرفه جویی در مصرف مصالح………………………………………………………………..159

3-1-11-5- سرعت در فرآیند ساخت ………………………………………………………………………160

4-1-11-5- ارتقای تکنولوژی و ارتقای کیفیت …………………………………………………………161

5-1-11-5- دسترسی به تسهیلات عمومی …………………………………………………………………161

2-11-5- نقاط ضعف ……………………………………………………………………………………………161

1-2-11-5- کمبود امکانات، خدماتی و رفاهی ………………………………………………………….162

2-2-11-5- مشکلات سیستم جمع آوری زباله…………………………………………………………..163

3-2-11-5- کبمود پارکینگ …………………………………………………………………………………164

4-2-11-5- کمبود فضای بازی مناسب برای کودکان ………………………………………………..165

12-5- عوارض زیست محیطی در مجتمع های آپارتمانی ……………………………………………..166

1-12-5- موقعیت و قطه بندی زمین …………………………………………………………………………166

1-1-12-5- موقعیت ساختمانها ………………………………………&

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران

پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 300 کیلو بایت

تعداد صفحات : 821

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهرانالف: دوره قاجار

1- معماری سنتی حاشیه كویر

2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)

3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)

ب: دوره پهلوی اول

1- ادامه سبك های اواخر قاجار و معماری نئوكلاسیك غرب

2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»

3- معماری سبك ملی

مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهرانالف: دوره قاجار

1- معماری سنتی حاشیه كویر

2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)

3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)

ب: دوره پهلوی اول

1- ادامه سبك های اواخر قاجار و معماری نئوكلاسیك غرب

2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»

3- معماری سبك ملی

4- معماری مدرن

ج: دوره پهلوی دوم

1- ادامه معماری مدرن (دهه 20 و 30)

2- معماری سبك بین المللی (دهه 40 و 50 در ادامه معماری مدرن)

3- معماری مرحله تحول (از آغاز دهه 50 تا زمان انقلاب)

4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوكلاسیك)

د: دوره بعد از انقلاب

1- معماری سنتی

2- معماری مرحله تحول (ادامه دوره قبل)

3- معماری پست مدرن غربی

4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوكلاسیك)

مقدمه ای بر شیوه ها و گرایش های معماران در تهران

توسعه و تحول شهر تهران به اوایل پایتختی آن در دوره قاجار باز می گردند. همچنین معماری بناهای تهران نیز به موازات گسترش و توسعه این شهر تحول یافته است. دسته بندی این اشكال خاص و متفاوت تحت عنوان شیوه ها و گرایشات معماری و شناخت اجمالی ویژگی و خصوصیات هر كدام از آنها موضوع این مقاله می باشد.

حدوداً تا اواسط دوره قاجار، معماری شهر تهران عمدتاً معماری سنتی رایج این مرز و بوم بود، كه هنوز نظایر آن در بسیاری از شهرهای حاشیه كویر خودمان وجود دارد، هنوز در ارتباط با معماری غرب قرار نگرفته، و ریشه های سنتی و بومی خود را داشت. این معماری در ارتباط با اصول معماری سنتی، ویژگی های اقلیمی، شرایط جغرافیایی و در قالب ساختارهای یك شهر سنتی شكل گرفته بود.

عمده ترین ویژگی این درون گرایی آن بود. تظاهر اصلی بناها به سمت درون بوده، داشتند. حتی نور مورد نیاز از آنها نیز از طریق حیاط های داخلی تأمین می گردید. این م عماری كه در ارتباط با مجموعه شرایط یك شهر سنتی به مطلوب ترین و زیبا ترین اشكال دست یافته بود، با تغییر شكل این ساختار سنتی دستخوش تحول بسیار می گردد. تغییر شكل ساختار سنتی شهر نیز معمول تحولاتی است كه از دوران قاجار در جامعه ایران روی می داد.

آغاز تحولات در جامعه ایران از اواسط دوران قاجار و هم زمان با ایجاد ارتباطات وسیع تر با جوامع اروپایی می باشد، معماری تهران نیز از همان زمان تأثیر از مسائل ناشی از تحولات، از سبك ها و شیوه های معماری و شهرسازی غربی تأثیر فراوان می یابد.

عوامل ذیل كه ارتباط بیشتری با بحث ما دارند، در شروع تحولات معماری آن زمان تهران تأثیر بسزایی داشته اند:

معرفی اشكال جدیدی از سازمان های اداری خدماتی طبق الگوهای غربی.

معرفی انواع سبك های معماری متداول آن زمان اروپا از طریق معماران اروپایی به هنگام طراحی و ساخت بناهای دولتی در تهران.

معرفی شیوه شهرسازی در توسعه اولیه تهران قدیم.

انواع شیوه های معماری كه در آن زمان رایج شدند به شرح ذیل می باشند:

معماری التقاطی اروپا

از شیوه های رایج در آن دوران كه توسط اروپائیان وارد شد، معماری التقاطی قرن 19 اروپا است كه عمدتاً با همان سبك و سیاق نیز در طراحی برخی از بناهای تهران به كار رفته است در این شیوه تلفیقی از سبك های گذشته اروپا و یا از سبك خاصی بر اساس عملكرد و یا موقعیت قرار گیری بنا استفاده می كردند. ساختمان قدیم تلگرافخانه در حاشیه میدان توپخانه، ساختمان برخی سفارتخانه ها، همچنین بناهای اطراف میدان میدان حسن آباد نظایریز از این شیوه هستند.

شیوه معماری اواخر قاجار

شاخه ای از معماری این دوره را كه در آن تلفیقی از معماری سنتی ایران با معماری التقاطی اروپا به عمل آمده است، شیوه معماری اواخر قاجار می نامند. با تركیب این دو شیوه تغییر ماهوی در ساختار فضایی و ارتباطی ساختمان های جدید در مقایسه با ابنیه سنتی به وجود آمد. تغییر در پلان ساختمان، تلفیق عناصر و اشكال معماری غرب با معماری سنتی استفاده از تكنیكها و مصالح ساختمانی مناسب تر و بكارگیری شیروانی برای پوشش بام ها كه قبلاً توسط معماران اروپایی در ساختمان های با سبك التقاطی معرفی شده بودند و ویژگی های عمده ساختمان های این شیوه هستند.

برخی ساختمانهای واقع در خیابان ناصر خسرو منجمله بنای سردر شمس المعاره، ساختمان قدیم شهرداری در ضلع شمالی توپخانه، و بسیاری از ساختمانهای واقع در محدوده های مجاور ارگ قدیم تهران با این شیوه بنا شده اند. همچنین بسیاری از ساختمانهای كلاه فرنگی، و یا ویلاها و كاخ های ساخته شده در شمیران و در اطراف تهران در طی آن دوران همگی تلفیقی از شیوه های معماری التقاطی اروپایی و معماری سنتی ایران بودند.

با شروع دوره رضا شاه كل ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كشور متحول می گردد. تشكیلات اداری بسط یافته و ارائه خدمات اجتماعی با الگوی اروپایی آغاز می شود. توسعه های شهری تهران در مقیاس وسیع تری با الگوی شهرسازی غرب شكل می گیرد. و ورود اتومبیل، تأثیر بسزائی در شكل توسعه شهر می گذارد. مجموعه این عوامل امكان فعالیت بسیاری از شركت ها و مهندسان خارجی را در توسعه های جدید شهرهای ایران و در احداث ساختمان های جدید اداری و آموزشی و …. در سراسر كشور و منجمله در تهران فراهم می نماید كه مهندسان اروپایی، روسی و معدودی معماران و مهندسان ایرانی در این گروه هستند. در همین دوران است كه دانشجویان ایرانی تحصیل كرده خارج نیز كه به وطن بازگشته اند به فعالیت های ساختمان سازی می پردازند.

در دوره رضا شاه، علاوه بر ادامه شیوه معماری اواخر قاجار و معماری التقاطی اروپا «جنبش هنر نو»، «شیوه معماری اوایل مدرن» و در ادامه آن (در اواخر همین دوره) «معماری مدرن» نیز نضج پیدا نمود. همچنین در این دوره فعالیت زیادی در ارتباط با ایجاد یك «سبك ملی» كه بازگو كننده تاریخ و فرهنگ كهن این سرزمین باشد به عمل آمد.

جنبش هنر نو و شیوه معماری اوایل مدرن

بسیاری از مهندسان خارجی و یا دانشجویان ایرانی كه در ابتدای قرن حاضر میلادی در اروپا به تحصیل پرداخته یا در این حرفه فعال بودند، با آشنایی و تسلط كامل نسبت به «جنبش هنر نو» و «جنبش مدرنیسم» كه در آن دوران متداول و یا در دست شكل گیری بود به ایران بازگشته و به فعالیت می پردازد. جنبش هنر نو در درون خود گرایش های متفاوتی را به وجود آورد كه تأثیر هر كدام در معماری ساختمان های تهران قابل مشاهده است. بخش عمده ای از معماری شهر تهران در چهار دهه اول این قرن متأثیر از این جنبش و گرایش های متنوع آن بوده است.

«شیوه معماری اوایل مدرن» یكی از گرایش های عمده ای است كه در بسیاری از ساختمانهای آن دوره تهران قابل مشاهده است. اصول منطق گرایی (Rationalism) در این شیوه از اهمیت برخوردار بوده و در ادامه همین شیوه اصول معماری مدرن نیز تدوین می شود مجموعه این كارها تا حدی نیز با تلفیق شرایط اقلیمی، فرهنگی و …. ویژگی و هویت خاصی به خود گرفته است.

وارطان هوانسیان، گابریل گوركیان از معمارانی هستند كه در رأس و همراه با آنان بسیاری از معماران دیگر با شیوه های معماری اوایل مدرن و سپس معماری مدرن در تهران به فعالیت پرداخته اند كه هنوز هم مجموعه این ساختمان ها در میان بافت مركزی شهر تهران واقع در خیابانهای لاله زار، جمهوری انقلاب، سعدی و …. از فضاهای شهری، نماهای خیابانی بسیار زیبایی برخوردار هستند.

گرایش دوم را كه در نقطه مقابل گرایش اول یعنی شیوه معماری اوایل مدرن قرار دارد امروز بیشتر به همان نام «هنر نو» می شناسند. آزادی عمل و تأثیر عمده خلاقیت های ذهنی و فردی معماران در این گرایش كه از طیف وسیعی برخوردار است. به حدی است كه پوزنر آن را شیوه «ضد منطق گرایی» (Anti- Rationalism) نامیده است. استفاده آزاد از فرم ها و احجام، بكارگیری تزئینات و متیف های موارد دیگر از خلاقیتهای ذهنی و فردی معماران نشأت می گیرد، از جمله تأثیرهایی هستند كه شیوه هنر نو بر برخی از ساختمانهای آن دوره تهران گذاشته است.

علاوه بر تأثیر گرایش های مذكور بر معماری ساختمان ه ای تهران، شاید تأثیر گرایشی دیگر كه از كشور فرانسه به ارمغان آمده هستیم. جنبش هنر نو در فرانسه به علت قدرت و اعتبار «آكادمی» در شكلی خاص تجلی می یابد. در این گرایش ضمن رعایت برخی از اصول سبك نئوكلاسیك نظیر تقارن، رعایت سلسله مراتب فضایی استفاده از عناصر و قوانین تركیب سبك مذكور از تكنولولژی مدرن ساختمانی نیز استفاده شده، لیكن از تزئینات و پرداختن به جزئیات كه در سبك نئوكلاسیك وجود داشت خودداری شده است. این ساختمانها ضمن حفظ ویژگی سبك نئوكلاسیك نظیر تاریخ گرایی و یادمان گرایی به طرز شگفت آوری ساده و بی پیرایه شده اند. در كشور آلمان عوامل دیگری باعث ایجاد همین روند لیكن با نتایجی نسبتاً متفاوت گردید. به هر حال در دوره رضا شاه ساختمانهای دولتی و آموزشی زیادی تحت تأثیر گرایش های مذكور در تهران احداث شده است.

ساختمان زیبای دانشكده حقوق اثر مرحوم مهندس فروغی، و ساختمان زیبای دانشكده پزشكی اثر مرحوم ماكسیم سیرو از جمله نمونه هایی هستند كه تحت تأثیر معماری نئوكلاسیك فرانسه به وجود آمدند. هنچنین به دلیل ارتباط نزدیك ایران باكشور آلمان در دوره رضا شاه، فعالیت گروههای منهدسی آلمان در ایران، و بازگشت فارغ التحصیلان ایرانی از آلمان،تعدادی از ساختمان های دولتی تحت تأثیر معماری نئوكلاسیك این كشور و با خصوصیاتی كه قبلاً ذكر شد به وجود آمدند. ساختمان های راه آهن از بناهای شاخص معماری آلمان در ایران است.

معماری سبك ملی

در دوره رضا شاه دستیابی به شیوه ای از معماری كه معرف فرهنگ و تاریخ كه این مرز و بوم بوده از هویتی ویژه برخوردار باشد، اهمیت بسیاری یافت. بر این اساس دو عامل در ایجاد این معماری از اهمیت فراوانی برخوردار گشت. اول رجوع به معماری قبل از دوران اسلامی ایران و دوم استفاده از تكنولوژی مدرن غربی.

در این باره گرایش های بسیار متفاوتی به وجود آمد، و ساختمان های مختلفی بر اساس آن گرایش ها مطرح و اجرا شدند. عمارت شهربانی طرح مرحوم قلیج باغلیان و ساختمان شركت فرش از معماری دوران هخامنشی و بخصوص تخت جمشید الهام گرفته و بسیاری از عناصر معماری آن دوره در این ساختمان ها قابل ملاحظه است. ساختمان موزه ایران باستان اثر آندره گدار معمار معروف فرانسوی با الهام از طلاق كسرا كه از بناهای معروف دوره ساسانی است، طراحی شده است. عكس العمل های و انتقادهایی كه نسبت به استفاده مستقیم از سبك و عناصر معماری دوران قبل از اسلام به عمل آمد، و از سوی دیگر تأثیر شیوه معماری پالایش یافته را در چهارچوب معماری سبك ملی به ارمغان آورد. عمارت وزارتخانه خارجه نمونه بسیار متعالی این گرایش است كه در ضمن حفظ سادگی، استفاده از فرم كعبه زرتشت به صورتی كاملاً پالایش یافته در آن قابل مشاهده است. ساختمان زیبای دیگر كه در همین دوره احداث شده است باشگاه افسران است كه توسط گابریل گوركیان طراحی شده و ارطان هوانسیان نظارت بر ساخت بنا را به عهده داشته است.

جنبش معماری مدرن

از اواخر دوره رضا شاه و در ادامه شیوه معماری اوایل مدرن جنبش مدنیسم در تهران رواج یافت. در غرب جنبش مدنیزم در بین دو جنگ جهانی اشاعه یافت. این جنبش عملاً تفوق گرایشی و عملكرد گرایی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. تاریخ گرایی در معماری و هر آنچه با آن مرتبط بود به كنار گذاشته شده و استفاده از مصالح جدید بخصوص سیمان و بتن استفاده از اسكلات بتن آرمه، رعایت اصول بهداشتی نظیر برخورداری ساختمان از تهویه و نور مناسب افزایش سطح شیشه در بنا، استفاده از احجام اصلی هندسی، حذف تزئینات، بكارگیری اصول جدید زیباشناسی كه در نقاشی و هنرهای تجسمی اشاعه یافته بود، تزئینات

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه معماری: مجتمع تجاری آرمان

پروژه معماری: مجتمع تجاری آرمان

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 557 کیلو بایت

تعداد صفحات : 85

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب:

  • فصل اول
  • مقدمه
  • سیری در نظریه‌های تجارت
  • نیاز به مجموعه‌های تجاری
  • فصل دوم
  • نگاهی به تاریخ تجارت ایران
  • جاده ابریشم، شاهراه تجارت شرق
  • نقش ایران در احیای جاده ابریشم
  • لزوم مراکز تجاری در یک شهر
  • تاریخچه مجموعه‌های تجاری و اجتماعی در ایران
  • مقدمه ‌ای در شناخت مجموعه‌های تجاری گذشته
  • چگونگی پیدایش مجموعه‌های تجاری از نقطه نظر تاریخی و اجتماعی
  • سیر تکاملی مجموعه‌های تجاری
  • بررسی بازارهای ایران ـ تکامل بازار
  • بررسی مجموعه‌های تجاری گذشته از نظر شهرسازی
  • بررسی خصوصیات ویژه مجموعه‌های تجاری گذشته از نظر اقتصادی واجتماعی
  • انواع مجموعه‌های تجاری و بخش‌ های تشکیل دهندۀ آن
  • فصـل سوم
  • بررسی نمونه‌های مشابه
  • گذری بر مراکز خرید معروف دنیا
  • تجاری الماس شرق مشهد مجتمع
  • طراح و آرشیتکت مجتمع
  • مرکز تجارت بین‌المللی دبی
  • اتاق‌های جلسات
  • سالن کنفرانس ـ تئاتر
  • سالن سرپوشیده
  • اتاق‌های گردهمایی
  • سالن اجتماعات اصلی
  • دفاتر اجرایی
  • آپارتمان‌های مرکز تجارت
  • باشگاه خصوصی
  • فصل چهارم
  • مطالعات در مراکز تجاری
  • مبلمان و طراحی داخلی فضاهای تجاری
  • نور‌پردازی در مراکز تجاری
  • موسیقی در مراکز تجاری
  • انعطاف‌پذیری مراکز تجاری
  • ستون‌بندی و اسکلت در مراکز تجاری
  • ارتفاع طبقات در مراکز تجاری
  • عمق ساختمان تجاری
  • سیرکولاسیون در مراکز تجاری
  • ویترین در مراکز تجاری
  • آبنما در مراکز تجاری
  • فضای سبز در مراکز تجاری
  • تهویه در مراکز تجاری
  • پارکینگ در مراکز تجاری
  • فصـل پنجم
  • مطالعات منطقه ای استان خراسان
  • استان خراسان
  • تقسیمات كشوری
  • موقعیت جغرافیایی استان خراسان
  • خراسان در عرصة تاریخ
  • خراسان رضوی
  • استان خراسان رضوی در یك نگاه
  • آب و هوا
  • مشهد
  • تاریخچه
  • تحولات مشهد در دوره محمدرضاپهلوی
  • مشهد پیش از اسلام
  • مشهد در دوره اسلامى
  • مشهد در دوره امویان
  • مشهد در دوره عباسیان
  • از توس تا مشهد
  • باغ حمید بن قحطبه
  • شهادت امام رضا علیه السلام
  • تحولات شهر مشهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
  • موقعیت جغرافیایی
  • آب و هوا
  • گردشگری
  • بناهای تاریخی شهر مشهد
  • آرامگاه فردوسی
  • آرامگاه شیخ طبرسی
  • آرامگاه خواجه اباصلت
  • آرامگاه نادر شاه
  • آرامگاه امام محمد غزالی
  • آرامگاه خواجه مراد راوی
  • مدرسه نواب
  • جاذبه های طبیعی
  • چشمه گراب
  • تفرجگاه اخلومد
  • تـفرجگاه طرقبه
  • وضعیت تجاری
  • صنایع دستی
  • قالی بافی
  • شعر بافی
  • نمد بافی
  • گلیم بافی
  • پوستین دوزی
  • سنگ تراشی و قلم زنی روی سنگ
  • فیروزه تراشی
  • سفالگری
  • سبد و حصیر بافی
  • اماکن زیارتی و مذهبی
  • مصلای مشهد
  • مسجد گوهرشاد
  • محله‌ها
  • شهرک‌ها
  • کوی‌ها
  • اقتصاد
  • وضعیت اقتصادی
  • صنایع
  • مراکز تجاری
  • فرهنگ
  • نشریات
  • سینماها
  • فصل ششم
  • نتیجه گیری
  • بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامركز تجاری
  • بررسی ضوابط ومقررات اجرایی كاربری تجاری درشهرمشهد
  • مقررات ساختمانی درتجارت شهری
  • فصل هفتم
  • آنالیز سایت
  • موقعیت زمین طرح در اراضی منطقه
  • شکل و ابعاد زمین طرح
  • مجاورت کاربرها
  • دسترسیها و ارتباطات
  • برنامه‌ریزی کالبدی
  • انتخاب فرم ساختمان وجهت استقرار
  • انتخاب سازۀ و مصالح مناسب
  • فهرست منابع و ماخذ


خرید فایل
کلمات کلیدی
معماری - مجتمع تجاری آرمان, تحقیق معماری - مجتمع تجاری آرمان, مقاله معماری - مجتمع تجاری آرمان, دانلود تحقیق معماری - مجتمع تجاری آرمان, دانلود مقاله معماری - مجتمع تجاری آرمان, دانلود, مقاله, تحقیق, تحقیق
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه معماری مساجد

پایان نامه معماری مساجد

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 87 کیلو بایت

تعداد صفحات : 107

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پیش گفتار 1

در میان اندامهای درون شهری هر شهر و روستا، نیایشگاه همیشه جای ویژه خود را داشته و دارد و از اندامهای دیگر نمایان تر و چشمگیرتر است و از اینروست که همه جا در دل آبادی جای گرفته است.(1)

نیاشگاه چون بزرگترین ساختمان آبادی بوده در آغاز نیازی بدان نداشته که نشانی ویژه داشته باشد و خود بخود نگاه هر گذرنده‌ای را بسوی خود میکشیده اما پس از گسترش آبادی نخست با افراشتن درگاهها و نهادن ماهرخ و توق بر بلندترین جای آن و سپس با ساختن میل و برج و مناره در کنار و نزدیک آن باشندگان آبادی و گذریان بیگانه را به نیایشگاه راهنمائی میکردند. مسجد بر دیگر نیایشگاهها همان برتری را داشته که اسلام بر دیگر کیشها و چنان خوب بوده و هست که آذینها را می‌آراید و نیازی بستایش ندارد و ما در اینجا تنها میگوئیم که چگونه بوده و چگونه شده است(اگر بتوانیم). هنر اسلامی( بویژه معماری آن) بر پنچ پایه مردم واری، خودبسندگی، پرهیز از بیهودگی، بهره‌گیری از پیمون(مدول) و نیارش (اساتیک) و درون گرائی نهاده و بی آنکه خواسته باشیم خود سنائی کنیم هنرمندان مسلمان ایران بیش از دیگران بدانها پای بند بوده‌اند.

نخستین مسجدی که بدست پیامبر بزرگوار ما با همکاری یاران گرامیش در مدینه ساخته شد همیشه برگیره و الگوی مسجدهای بیشمار و گوناگونی بوده است که بدست هنرمندان تردست ما در سراسر ایران زمین(و هر جا که فرهنگ اسلامی ایران فرمان میرانده) بنیاد شده است.

بهمین آفریده و واپسین فرستاده پروردگار (که بر وی و خاندان پاکش درود باد) چون مدینه را با فروغ ایزدی خود روشن ساخت یاران خویش را فرمود تا برای بنیاد مسجدی در خور که پذیرای گروندگان باشد دل نزدیکترین کوهپایه را بشکافند و سنگهای آنرا بشکنند و پستای ساختمان را فراهم آورند آنگاه با دست گرامی خود پاره‌های لاشه سنگ را (خشکه و بی آژند) بر هم می‌انبود تا دیوار شبستان با افراز اندکی بلندتر از بالای مرد بلند بالا برافراشته شد(چنانکه نیای نامدارش ابراهیم (ع) در ساختمان خانه خدا کرده بود که بگفته میبدی اسمعیل ساخت (مصالح) بر دست پدر می‌نهاد و وی (ابراهیم) ساخت‌ها برهم می‌انبود. . . و چون پهناو درازای شبستان بیش از آن بود که فرسبهای چوبین بتوانند آسمانه آنرا یکسره و دیوار بدیوار بپوشانند(2) ستون یا دیرکی از تنه خرما بنی خشکیده در میان آن بر پای ساختند و فرسبها و تیرها و تیرچه‌ها را (که گمان میرود آنها نیز از خرما بن یاشاید از پده یا غربه (سپیدار و کبودار)، که نزدیکهای مدینه کم و بیش میروینده بوده است) بر آن نهادند و روی آنها را بجای فدره (دوخ و بوریای ویژه پوشش) با شوره نی و پیز و آنگاه با پوست چهار پایان پوشاندند و بدینگونه خانه خدا بسیار آشنا و همانند خانه بندگان خدا ساخته شد و همین آموزشی آسمانی و بسیار ارجمند برای هنرمندان مسلمان بود که تا بتوانند از ساختمایه‌های بوم آورد و ایذری( چیزی که در جای ساختمان بدست می‌آید) بهره‌گیری و بهرچه که در دسترس دارند بسنده کنند و پیرامون نو آوری‌های بیهوده نگردند (و دیدم که چنین هم کردند)

پروردگار جهان فرموده است والله جعل لکم من بیوتکم سکنا و جعل لکم من جلودالانعام بیوتا تستحفوتها یوم اقامتکم ومن اصوافها و اویارها و اشعارها اثائا و متا عا الی حین

(انخل80)

در کنار شبستان زیستگاه ساده و بی‌پیرایه‌ای برای یاران پاکباز و سالوکان تهیدست که یکدم بر دوری پیامبر خدا شکیبا نبودند ساخته شد و پیشگاه سر گشاده شبستان نیز هموار و با باروئی کوتاه از کوچه و گذری که پیرامون مسجد میگشت جدا گردید.

همین ساختمان مردم وار و بی پیرایه چند سالی پس از پایان کار (شاید کمتر از نیم سده) در سرزمینی بسیار دور از مدینه بر گیره معماری نو مسلمان شد که در پهره یا فهرج (یکی از چهار شهر آنروز یزید) با بهره‌گیری از آنچه در دسترس داشت خدا خانه‌ای برای همشهریان خود بنیاد کرد که خوشبختانه تا کنون از آسیب و ویرانی و دستکاری بر کنار مانده است.

این مسجد ساده اما با شکوه دارای شبستانی است با پنج کوچه (دهانه) و یک رده پیلیا(ستون و جزر ستبر) و چهار ایوانچه یا چفته و دو راهرو و کناری که ایوانچه‌ها را بشبستان می‌پیوندد و سر پوشیده‌های آن گرد سرائی کوچک سر گشاده را گرفته و دو گرمخانه(شبستان زمستانی) کشیده که هر دو براهروها پیوسته و دربندی که در آیگاه مسجد است و در کنار آن (وجدا از ساختمان مسجد) سرای کوچکی استکه شاید برای پیشنماز یا نگهبان ساخته شده باشد(این سرا دستکاری شده و چهره نخستین خود را ندارد) پیرامون مسجد کوچه و گذر و ساباط و میدانچه است و ساختمان دیگری بآن چسبیده است.

دیوار مسجد مدینه از سنگ لاشه، آسمانه آن تیرپوش و تخت بوده اما در فهرج که نه سنگی و نه چوبی در دسترس بوده ناگزیر دیوارهای مسجدش از چینه و خشت و خام و پوشش آن سغ(طاق پوش) میباشد و جز در لبه‌ی رخبام خشت پخته در آن بکار نرفته است. پوشش کوچه‌های شبستان طاق اهنگ(3) بیزتند(4) بیزکند(5) و ایوانچه‌ها(چفته‌ها) کنه پوش (نیم گنبد) است و کف شبستان بجای خشت پخته لوئینه است.

در معماری ایرانی هر گاه چند کوچه طاق پوش در کنار هم جای میگیرد دهانه کوچه میانی یا میان وار بیش از کوچه‌های دیگر است و از دهانه بر وارها یا کوچه‌های دیگر کم کم کاسته میشود و کوچه کناری که طاق آن روی دیوار پرت (دیواری که پشت آن آزاد است) می‌نشیند کمترین دهانه را دارد تا از رانش طاق کم کم کاسته شود و دیوار پرت را نیا‌ندازد نا گزیر نمای میانوار که بر روی سرای سر گشاده باز میشود پردهانه‌تر و بلندتر میشود و ازمردم واری آن میکاهد. معمار هنرمند مسجد فهرج برای پیشگیری از این کاستی در کنار دو جرز میانوار پلیک‌های(6) نغزی افزوده تا در دهانه‌ها یکسان نماید(این نغز کاری یکصد سال پس از آن در تاریخانه دامغان رها شده). کار بهره گیری از ساختمایه‌های بوم آورد در این مسجد بدانجا کشیده است که بجای کاه در کاهگل(که شاید در فهرج کمیاب بوده) ژاژ(خاشتر- آدور) آسیا شده بکار برده‌اند و همین کار اندودها را از آسیب موریانه برکنار داشته است.

اینکه نخست از مسجد جامع فهرج یاد کردیم ازاینروست که از آغاز برای مسجد ساخته شده و دستکاری و کست افزود چشمگیری در آن نشده که چهره نخستین را دگرگون کند و گرنه در شهرها‌ی دیگر ایران که مردمش پیش از فهرجیان بدین خدا گرویده‌اند ناگزیر از ساختمانهای پابرجا (یا نیمه ویرانی که باز سازی شده) برای نماز و نیایش پروردگار یکتا بهره گرفته‌اند.

مسجد یزد خواست، جامع بروجرد، مسجد سرکوچه محمدیه نائین(که نخستین، آتشکده‌ی پا بر جا و دومی آتشگاهی نیمه ویران و سومی گیری یا ایوان و چهارمی مهرابه بوده نمونه‌های خوبی برای این بهره‌گیری شایسته از ساختمانهای رها شده، هستند(7)، هر چند مسجد شدن آنها دیرگاهی پس از ساختمان مسجد جامع فهرج انجام گردیده است)، با اینکه از آغاز سده سوم هجری و با گسترش شهرها و روستاها مسجدهای با شکوه و بزرگی در بیشتر شهرها(با تهرنگ شبستانی بو مسلمی) بنیاد گردید اما هرگز گنبدخانه و ایوان(یاپیشان) و سر پوشیده‌های کشیده(طنبی) که با دگرگونی و کست افزود آتشکده‌ها و گیری‌ها و مهرایه‌ها پدید آمده بود کنار گذاشته نشد و یا پیوستن شبستانهای چهلستون کم کم هریک از آنها جای خود رادر مسجدهای ایرانی پیدا کرد و چون یکی از اندامهای مسجد پا بر جا ماند گنبدخانه و چهار طاقی با زمینه چهارم برهم اندازه و گوشه‌های راست تهرنگ شایسته و در خوری برای برگزاری نماز داشت که تنها میبایست دهانه روبروی قبله آنرا به‌بندند.

گنبدخانه‌ها گاهی چون کوشکی تک و آزاد(بی‌مردگرد) برای مسجد ساخته میشد(مسجد جامع بروجرد- مسجد جامع گلپایگان پیش از گسترش و بسیاری دیگر. . .) و گاهی مردگرد پیرامون آنهم(که میتوانست بجای پشت بندرانش گنبد را بخوبی بگیرد) ساخته میشد سه بخش مردگرد(در یک اشکوب و گاهی در دو نیم اشکوب یا بگونه کمر پوش) ویژه زنان بود و از بخش پشت محراب آن بیشتر برای نگهداری قرآن بهره میگرفته، یکی از نمونه‌های خوب اینگونه گنبد خانه‌ها شبستان کهن مسجد میدان ساوه است که بروزگار صفویان محرابی زیبا با گچ تراش رنگین برآن افزوده‌اند(که خوشبختانه تا کنون مانده و آسیب چندانی ندیده اما محراب زیبای دیگری که در گنبد خانه مسجد جامع همان شهر است گزند بسیار دیده و پاره‌ای از گچ تراش آن را کنده و دزدیده‌اند) پیشان یا ایوان که بر گیره آن گیری یا ایوان تابستانی بوده و در سوی نسار و پشت به آفتاب ساخته میشده نیز تهرنگ در خوری برای برگزاری نماز داشته چون سه بر آن دیوار بسته و یک برآن باز است و اگر در گاهی در دیوار رو بقبله آن باز بوده بسادگی آنرا می‌بستند تا جای محراب را بگیرند(مسجد نی‌ریز مسجد گناباد. مسجد فردوس و دیر زمانی پس از آنها مسجد علیشاه گیلانی- ارک علیشاه تبریز).

متن کامل را می توانید دانلود کنید چون فقط تکه هایی از متن این تحقیق در این صفحه درج شده است (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم با فرمت ورد که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه معماری سرویس گرا

پروژه معماری سرویس گرا

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : rar

حجم فایل : 9.646 مگا بایت

تعداد صفحات : 127

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محتوای این بسته شامل موارد زیر می باشد :

تحقیق جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: معماری سرویس گرا
دسته: کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ١٢٧
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
عصر حاضر که آن را عصر اطلاعات نام نهاده اند شکل گیری و پیشرفت خود را مرهون تکامل و ترقی دانش و صنعت کامپیوتر است. دانشی که انسان را قادر ساخت تا توانایی ذهن و حافظه ی خود را به طرز حیرت آوری گسترش دهد و محاسبات عظیم و پردامنه را که تا این زمان ناممکن به نظر می رسید با سرعتی شگفت انگیز به انجام رساند.
در چهار دهه اخیر، پیچیدگی نرم افزارها روز بروز بیشتر شده و تقاضا برای نرم افزارهای قدرتمندتر افزایش یافته است. در این میان، به نظر می رسد که روشهای قدیمی جوابگوی نیازهای در حال رشد کنونی نیستند و نیاز به ایجاد و بکارگیری روشهایی است که بوسیله آنها بتوان بر این پیچیدگیها در زمانهایی کوتاهتر غلبه کرد. از طرفی امکان کنار گذاشتن سیستمهای نرم افزاری موجود که تا به حال مشغول سرویس دهی به مشتریان بوده اند، وجود ندارد و می بایست سیستمهای جدید را بصورت یکپارچه و در کنار همین سیستمها بوجود آورد. معماری سرویس گرا، با تکیه بر محاسبات توزیع شده و بر پایه شبکه ها و لایه های میانی و همچنین زبانهایی که تولید نرم افزارهای توزیع شده را فراهم می کنند، بعنوان راه حلی مناسب جهت از میان برداشتن مشکلات و مسائل مذکور مطرح گردیده است.
دنیایی را تصور کنید که در آن همه جا سرویس ها حاضر هستند و با نحوه تفکر و کار ما یکپارچگی اساسی داشته باشند. دنیایی که در آن ارائه دهندگان و جویندگان اطلاعات فارغ از دغدغه های همخوانی و نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر با اتکا بر استانداردهای از پیش تعیین شده فقط به استفاده مؤثرتر از منابع خود برای یافتن اطلاعات و یا ارائه آن اطلاعات به شکل مؤثرتر متمرکز هستند.
برای برخی افراد دستیابی به چنین دنیایی ممکن است نا میسر و یا نیازمند مدتی بسیار طولانی باشد. اما برای کسانیکه پی گیر تحولات و سیر تکاملی و شتابان فن آوری اطلاعات هستند، این موضوع روشن است که این هدف هم اکنون در دسترس میباشد. و در واقع تا عمومیت یافتن کامل سرویس های وب حداکثر سه تا چهار سال دیگر فاصله داریم.
رسیدن به چنین هدفی را استانداردهای باز که در دسترس همگان قرار دارند، بسیار سهل الوصول تر کرده اند به گونه ای که اکنون اغلب پلاتفرم های عمده از استانداردهای مؤثر بر ساخت سرویس های وب پشتیبانی می کنند.
وسعت سرویس های وب به حدی رسیده است که اکثر انواع تلفن های همراه، رایانه های جیبی و حتی گاهاً لوازم خانگی نیز توانایی بکار بردن سرویس های وب را دارا می باشند.
اما معماری سرویس گرا با گسترش روز افزون پذیرفته شدن سرویس های وب توسط صنعت تأثیر خود را بر فن آوری اطلاعات نشان داده است. معماری سرویس گرا یک روش ساخت نرم افزار را بیان میکند که تمامی طول عمر نرم افزار را در بر می گیرد.
طول عمر نرم افزار بنا به تعریف معماری سرویس گرا شامل :
ایده های بوجود آمدن سرویس، مدل کردن سرویس، طراحی سرویس، پیاده سازی یا توسعه سرویس، بکار بردن سرویس، مدیریت سرویس ها، نسخه گزاری سرویس ها، و در نهایت از رده خارج کردن سرویس ها را در برمیگیرد.
در این تحقیق سعی شده است تا مباحث مربوط به معماری سرویس گرا به طور واضح و در جهت کاربرد توضیح داده شوند.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

علل گرایش جوانان برای حمل و به کارگیری سلاح سرد

علل گرایش جوانان برای حمل و به کارگیری سلاح سرد

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 117 کیلو بایت

تعداد صفحات : 41

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

برای دانشجویان روانشناسی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

آشنایی با روال ثبت یک شرکت در ایران

آشنایی با روال ثبت یک شرکت در ایران

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 705 کیلو بایت

تعداد صفحات : 80

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

با سلام. دوستان عزیز در این مجموعه به بررسی و مطالعه قوانین و روال ثبت یک شرکت در ایران پرداخته شده است. این تحقیق در قالب آفیس word بوده ودر حدود 80 صفحه میباشد. این بررسی یکی از با ارزشترین مجموعه ها و مطالعات انجام شده در این زمینه میباشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله ی جدید آشنایی با ویندوز موبایل

مقاله ی جدید آشنایی با ویندوز موبایل

دسته بندی : نرم افزار

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 271 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان در این مجموعه به معرفی سیستم های ویندوز بر روی موبایل در قالب آفیس ورد پرداخته شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

آشنایی با صنعت حمل و نقل هوایی به همراه پایان نامه ای درباره این صنعت

آشنایی با صنعت حمل و نقل هوایی به همراه پایان نامه ای درباره این صنعت

دسته بندی : فناوری اطلاعات

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 2.41 مگا بایت

تعداد صفحات : 200

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان عزیز در اینجا مجموعه معرفی میگردد با عنوان آشنایی با صنعت حمل و نقل هوایی یا هوانورد یا هوافضا. در این مجموعه به توضیح کامل این عنوان و در کنارش درباره تاریخچه هواشناسی در ایران. الودگی هوایی. ماهواره های هوایی. ستاره ها.ابرها. هواشناسی و چندین مورد دیگه بصورت جداگانه پرداخته شده است و در سایه این موضوعات در این مجموعه شگرف به ارائه تحقیق ای برگرفته از این موضوعات و با عنوان صنعت حمل و نقل هوایی پرداخته شده است. گفتنیست تحقیق نیز بصورت جدا گانه میباشد و موضوعات مذکور در بالا نیز بصورت جداگانه و هرکدام در فایل آفیس word مخصوص به خود توضیح داده شده است و از مجموع آن ها تحقیق ای نیز تنظیم شده است. تمامی فایل بصورت آفیس ورد بوده و مجوعا در حدود 200 صفحه میباشد. تا کنون همچین محصولی در هیچ سایت معروف یا آماتوری ارائه نشده است و فروشگاه به روز تحقیق بار دیگر قدمی جدید پیش رویشما عزیزان قرار می دهد. به امید موفقیت شما

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت جامع آشنایی ISDN به زبان انگلیسی

پاورپوینت جامع آشنایی ISDN به زبان انگلیسی

دسته بندی : شبکه های کامپیوتری

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 49 کیلو بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان عزیز در این مجموعه به ارائه پاورپوینتی درباره معرفی سیستم ISDN به زبان انگلیسی میپردازیم که در مجموع 30 اسلاید منظم و زیبا طراحی شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 2:45 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات