دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 144 کیلو بایت

تعداد صفحات : 43

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پیدایش این علم در حقیقت به توسعۀ علم مدیریت باز میگردد.مدیریت به معنای حرفه ای از لحاظ زمانی نهایتا[SP]ًبه یک قرن ونیم قبل بازمیگردد امّا معنای عام مدیریت به ابتدای تشکیل جوامع مربوط میشود.

جوامع تاکنون ۵ دوره راگذرانده اند:

١- خوراکجو(عصر کشاورزی): مواد مورد نیاز مستقیم تهّیه ومصرف میشد.

۲- عصرکشاورزی : تولید از مصرف بیشتر بود برای مازاد تولید باید سازو کارهائی ارائه میشد بنابراین الگوی مدیریتی ﭙیچیده ای لازم بود.

۳- جامعۀ صنعتی : تولید هم اضافه وهم متنوّع شد.

۴- جامعۀ خدماتی.

۵- عصراطلاعات وارتباطات: بازارهای مجازی بوجود آمدند.

مدیریت حرفه ای اززمان انقلاب صنعتی شکل گرفته است

1- مکتب کلاسیک ها (١۹۲٠-١۸۸٠) : تٲکید بر ساختار ومنابع زیرزمینی وفنّی ۲- مکتب نئوکلاسیک ها(١۹۴٠-١۹۲٠) : تٲکید بر عامل انسانی در کنار عامل فنّی.

۳- مکتب سیستمی (١۹۶٠-١۹۴٠) : نگاه کل گرایانه.

۴- مکتب اقتضائی (١۹۶٠تا کنون) : هیچ روشی فی نفسه قابل رد یا تردید نیست.موقعیت گرائی It depents

مکتب نئو کلاسیک ها مکتب روابط یا منابع انسانی است وبامطالعات التون مایو(هارثون) آغازگردیدکه به اهمیّت عامل انسانی ﭙﯽ برده شد.ازنظرمایو Ahappy worker is a productive worker. دراین مکتب تاکید برانسان و عامل فنّی است Social & Teechnical.علم مدیریت منابع انسانی ازاین مکتب آغازمی گردد.درمکتب کلاسیک منابع فیزیکی وزیرزمینی مورد توجّه قرار داشتند امّا در مکتب نئوکلاسیک تاکید بر منابع روزمینی بود.درعصرکنونی کشورهائی موفّق اندکه منابع انسانی توسعه یافته وغنی داشته باشند.امروزه شاخص (Human Development Index)H.D.I از جمله امیدبه زندگی حق انتخاب(دموکراسی) و...

مبنای توسعه قرار داده شده. جوامع کنونی بیشتربه سمت کسب وکار مجازی حرکت میکنند وبرای رفتن به کسب وکارمجازی نیاز به منابع انسانی توسعه یافته داریم امّا متٲسفانه درکشورما اهمّیت منابع انسانی چندان که باید موردتوجّه قرارنمی گیرد واهمیّت مدیران به ترتیب زیراست:

١- مدیر تولید ۲- مدیر مالی ۳- مدیر بازاریابی ۴- مدیر منابع انسانی

سطوح موردبحث مدیریت منابع انسانی به طور کلّی درجهان عبارتنداز:

١- واحدسازمانی ۲- سازمانی ۳- ملّی ۴- بین اللملی ۵- چند ملیّتی ۶- جهانی

استراتژیک ترین عامل برای توسعۀ کشورها منابع انسانی قلمداد میشود. درهمین زمینه دو بحث مطرح شده است :

١- مدیریت منابع انسانی استراتژیک : نگاه بلندمدّت برای مدیریت کردن منابع انسانی در یک سازمان است .

۲- مدیریت استراتژیک منابع انسانی : نگاه بلندمدّت برای مدیریت کردن منابع انسانی در یک کشور است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مدیریت مالی ۱

دانلود پاورپوینت مدیریت مالی ۱

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 253 کیلو بایت

تعداد صفحات : 305

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

هدف مدیریت مالی:

هدف اصلی مدیریت مالی، بکارگیری مهارتهائی است که با استفاده از آن مهارتها هدف اصلی بنگاههای اقتصادی، كه همانا حداكثر كردن ثروت صاحبان بنگاه است، محقق گردد.

اسلاید ۲ :

هدف اصلی بنگاههای اقتصادی:

  • برخی افراد هدف اصلی بنگاههای اقتصادی را حداکثر کردن سود می دانند. اما این دیدگاه به دلایل زیر اشكال دارد:
  • كلمه سود دارای تعاریف مختلفی است.
  • سودی كه در حسابداری تعریف می شود، ارزش زمانی پول را در نظر نمی گیرد.
  • كیفیت فعالیت را در نظر نمی گیرد و همچنین سایر اهداف واحدهای تجاری از جمله اهداف اجتماعی را در بر نمی گیرد.

اسلاید ۳:

هدف اصلی یك واحد تجاری را می توان حد اكثر كردن ارزش بنگاه در بلندمدت دانست. این هدف را می توان به شکل حداکثر کردن ثروت بیان نمود. با این دیدگاه، بجای تمرکز مستقیم بر روی سود، ارزش جاری بنگاه مورد تاکید قرار می گیرد. طبیعتا بین ارزش فعلی بنگاه و ارزش آن در بلند مدت ارتباط وجود دارد. اگر پیش بینی شود که ارزش آینده بنگاه بالاست، ارزش جاری آن نیز بالا خواهد بود زیرا در مدیریت مالی ارزش هر دارائی سرمایه ای برابر ارزش فعلی وجوهی است كه آن دارائی نصیب صاحبش خواهد كرد.

اسلاید ۴:

بنا براین هدف اصلی مدیریت مالی حداکثر کردن ثروت صاحبان سهام است.

اسلاید ۵:

وظایف مدیر مالی:

  • مدیران مالی در راستای هدف اصلی مدیریت مالی، آن هدف را به هدفهای آنی تر و سهل الوصول تر می كنند. بر این اساس وظایف مدیران مالی از دو دیدگاه قابل بررسی است:
  • الف) وظایف مدیر مالی از دیدگاه نقدینگی و سود آوری:
  • ب) وظایف مدیر مالی از دیدگاه آنچه که باید اداره گردد.

اسلاید ۶:

  • وظایف مدیر مالی از بعد نقدینگی شامل موارد زیر است:

۱ – پیش بینی جریان نقدی

۲- تامین منابع مالی

۳- اداره جریان منابع مالی داخلی.

  • وظایف مدیر مالی از بعد سودآوری شامل موارد زیر است:

۱- کنترل هزینه

۲- قیمت گذاری

۳- پیش بینی سود

۴- اندازه گیری بازده مورد نظر.

اسلاید ۷:

وظایف مدیر مالی از دیدگاه آنچه که باید اداره گردد شامل موارد زیر است:

۱ ـ مدیریت دارائیها

۲ ـ مدیریت منابع مالی

اسلاید ۸:

به طور کلی، مدیر مالی اولا به عنوان یكی از تصمیم گیرندگان واحدهای اقتصادی در گروه مدیران شركت برای حداكثر ساختن سود مشاركت دارد و ثانیا به عنوان كارشناس مسائل مالی مدیریت مالی واحد تجاری را بعهده می گیرد.

اسلاید ۹:

اهداف رفتاری:

دانشجو باید بتواند پس از مشاهده این برنامه ها بتواند:

۱ – نحوه محاسبه ارزش فعلی و ارزش آتی یك قسط را بداند.

۲ – نحوه محاسبه ارزش فعلی چند قسط مساوی را بداند.

۳ – نحوه محاسبه ارزش آتی چند قسط مساوی را بداند.

اسلاید ۱۰:

دلیل وجود ارزش زمانی برای پول

وجود بهره در اقتصاد، موجب می شود که پول ارزش زمانی داشته باشد؛ یعنی یک واحد پولی که امروز دریافت می شود بیش از یک واحد پولی که در آینده دریافت خواهد شد ارزش داشته باشد.

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی

دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 561 کیلو بایت

تعداد صفحات : 306

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

  • اهداف درسی:

    این درس یکی از دروس پایه کلیه رشته های مدیریت بوده و هدف آن آشناسازی دانشجویان با انواع رفتارهای سازمانی و نحوه مدیریت آنها می باشد.

اسلاید ۲ :

  • ارزشیابی:

    ۱- امتحان میان ترم: ۵ نمره

    ۲- كار عملی: ۵ نمره

    ۳- امتحان پایان ترم: ۱۰ نمره

اسلاید ۳:

  • محتوای آموزشی:

    ۱- مطالب كلاسی

    ۲- كتب

    ۳- مقالات علمی

اسلاید ۴:

  • موضوعات كار عملی پیشنهادی:

    ۱- مدیریت تعارض

    ۲- فراگرد معرفت پذیری

    ۳- هدفگذاری

    ۴- تحلیل مراوده ای

    ۵- پویایی گروهی و میان گروهی

    ۶- مدیریت بهره وری

    ۷- مدیریت تحول سازمانی

    ۸- رضایت شغلی

اسلاید ۵:

اساس رفتار سازمانی

پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد

اسلاید ۶:

نقش رفتار در سازمان

شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری

آن را افزایش می دهد

اسلاید ۷:

مطالعه رفتار سازمانی

کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری

کشف روابط علت و معلول و چراهای رفتار در سازمان

اسلاید ۸:

نگرش رفتار سازمانی به کارکنان

گرایش رفتار سازمانی نوین معتقد است که کارکنان بسیار پیچیده اند و برای درک آنها باید از پژوهش تجربی کمک گرفت

اسلاید ۹:

موضوع رفتار سازمانی

Øچرا هر كس بگونه ای خاص رفتار می كند؟

Øبه چه دلایلی در موقعیتهای یكسان، افراد عكس العمل های متفاوتی بروز می دهند؟

Øچرا بین چند سازمان كه تشكیلات ظاهراً مشابهی دارند و یكسان اداره می شوند، برخی موفق ترند؟

اسلاید ۱۰:

دیدگاه نوین مدیریت

üبعد فنی

üبعد انسانی

üبعد ادراكی

رفتار سازمانی مستقیماً به ابعاد ادراكی و انسانی مدیریت مربوط می شود.

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مدیریت دانش

دانلود پاورپوینت مدیریت دانش

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 44 کیلو بایت

تعداد صفحات : 55

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

مدیریت دانش – معرفی

اگر میدانستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ، موفقیتی صد چندان داشتیم .

دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند .

کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را .

فناوری با تغییری که در منطق رقابت بوجود می آورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد .

دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است .

عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند .

اسلاید ۲ :

دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود .

دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود است و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش )

دلیل ارزشمند بودن دانش ، عملی تر بودنش در مقایسه با داده و عملیات است .

دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد .

تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است .

دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد .

اسلاید ۳:

فقط منابع دانش ، تفکرات دارای استعداد نامحدودی برای رشد هستند .

بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد .

دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود .

عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکراری برای مشکلات تکراری است.

فناوری اطلاعات تنها وسیله ای برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست .

اسلاید ۴:

بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .

باید از هوش انسانها استفاده کرد .

شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند .

سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبدیل می کند .

پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد .

تحریفات مانع از جریان دانش می شوند .

اسلاید ۵:

جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود ۲۰ درصد کار مدیران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود .

مدیران ۳/۲ دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها ۳/۱ را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند .

مهمترین عامل ناکارآیی مدیریت دانش ، روشن نبودن شیوه پرداخت به افرادی بوده که عرضه کننده دانش خود هستند .

خط تولید انسانی در مقایسه با خط تولید روباتها بازدهی بیشتر داشته است .

مدیریت دانش ، پیش از پرداختن به “صلاحیت های محوری“ ، “سازمان یادگیر“ ، “سامانه های هوشمند” ، و “تمرکز راهبردی “ مطرح می باشد .

اسلاید ۶:

برای کسب موفقیت در اقتصاد دنیای کنونی و آتی ، به چیز ی بیش از دستیابی اتفاقی و ناآگاهانه به دانشی یکپارچه نیاز دارند .

قدرت کنونی دانش برای سازماندهی ، گزینش ، مطالعه و داوریها ، عمدتا از باورها و اعتقادات سرچشمه می گیرند نه از اطلاعات و منطق .

هنوز با مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش شرکتهای خود آشنا نیستیم .

مدیران به بصیرت بیش از اطلاعات نیاز دارند .

اسلاید ۷:

دلایل طرح مدیریت دانش :

– رقابت جهانی

– نهضت کیفیت خواهی – ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برای جلب مشتری

– نهضت کوچک سازی سازمانها

– ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار،عقاید ، هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین

– نیاز به مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها

– تاثیر دانش آفرینی در توان پایایی سازمانها

– تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی

اسلاید ۸:

مفهوم داده ، اطلاعات ، و دانش

– داده : رشته واقعیتهای عینی و مجرد در مورد رویدادها ، فاقد معنا ، ولی واقعی ، و انباشته شده بعنوان عناصر موردنیاز برای تصمیم گیری

– اطلاعات : داده های مربوط و هدف دار ، توزیع از طریق شبکه نرم افزاری و سخت افزاری ، معنی دار ، دارای ارتباط و هدف ، قابل تقسیم بندی و محاسبه و اصلاح و خلاصه شدن

– دانش : مخلوط سیالی از تجربیات ، ارزشها ، اطلاعات موجود و نگرشهای کارشناسی نظام یافته و ارایه دهنده چارچوب برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات ، بوجود آمده در ذهن

ارتباط داده ، اطلاعات و دانش :

– دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد

اسلاید ۹:

نحوه گسترش دانش :

با گذشت زمان و از راه تجربیات کسب شده از دوره های آموزشی و مطالعه

خواص دانش :

– ایجاد قابلیت قضاوت

– عملی تر بودن در مقایسه با اطلاعات و داده

– ایجاد سرعت عمل بدلیل ایجاد دسترسی سریع به تخصص موردنیاز

– سازماندهی شده براساس باورها و ارزشها

– ایجاد مزیت رقابتی پایدار

– ایجاد همگرایی در تولید ، خدمات و افکار

– بعنوان دارایی سازمان ، با روند افزایشی بدلیل استفاده شدن از آن

– تاثیر در اقتصاد متغیر سازمانی

– نهفته در اذهان وغیرقابل بیان بطور جزیی یا کلی

– شامل مفاهیم قالبمند و آشکار

اسلاید ۱۰:

عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی :

– پراکندگی جغرافیایی

– ساختار سازمانی ، بوروکراسی ، تمرکز گرایی و تاکید بر سلسله مراتب

– فرهنگ سازمانی ، باورها و اعتقادات

– عدم استفاده مطلوب از فناوری اطلاعات

– عدم حمایت کافی مدیران ارشد سازمان

– عدم تخصیص منابع کافی

– عدم ایجاد انگیزه در سازمان برای تسهیم دانش

– عدم وجود معیارهای کمی و کیفی برای ارزشیابی برنامه های دانش

– عدم توجه به شبکه های غیررسمی تبادل کننده دانش در سازمان

– انجام مهندسی مجدد در فرایندهای سازمان و تخریب شبکه های رسمی و غیررسمی

– ابهام در قیمت گزاری دانش در سازمان

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM

دانلود پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 781 کیلو بایت

تعداد صفحات : 51

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

فلسفه مدیریت

ارتقای کیفیت از انتخاب فلسفه مدیریتی شروع می شود. در سفر بی پایان ارتقای کیفیت نقطه شروع برای تلاشهای ارتقای کیفیت در یک سازمان انتخاب آگاهانه یک فلسفه مدیریتی است. ابتدا باید مدیران ارشد سازمان از میان فلسفه های مدیریتی رایج فلسفه ای را برای جهت دادن به تلاشهای سازمان خود انتخاب نمایند .

اسلاید ۲ :

nباید توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسیار حائز اهمیت است ،ولی اگر قرار است فلسفه مدیریتی انتخاب شده موجب تحول اساسی در سازمان گردد اجرای صحیح آن کمتر از اجرای آن نمی باشد.

nمدیریت جامع کیفیت با داشتن ارکان فلسفی و اصول ساده و قابل درک و فراهم نمودن یک بستر طبیعی برای تلاشها شاید تنها گزینه در پیش روی مدیران باشد سه رکن مهم فلسفه مدیریت جامع کیفیت یعنی مشتری محوری فرایند گرایی و ارتقای مستمر هم در رأس یک سازمان و هم در قاعده آن قابل درک و اجرااست.

اسلاید ۳:

تعریف مدیریت جامع کیفیت

مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیك سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود.

n

اسلاید ۴:

ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت

nفرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد.

nمشتری محوری: تمامی افرادی که روی فرایند کار می کنند و آنها که نتیجه فرایند را کسب می کنند در واقع همکار و شریک هستند.

nارتقای مستمر و فراگیر فرایندها و سیستمها: با تمرکز بر ارتقای عملکرد فرایندها و سیستمها و توانمند سازی کارکنان ،تلاش می شود فرایندها و سیستمها بطور دائم در جهت پاسخ به نیازها و انتظارات مشتریها بهبود یابند.

اسلاید ۵:

سیر تكاملی روند مدیریت كیفیت جامع (TQM)

۱- تلاشهای ابتدایی در ایجاد آگاهی در مورد كیفیت جامعه: امروزه صنایع بیشتر كشورهای پیشرفته در تب و تاب جنبش بهبود كیفیت هستند. این امر تا اندازه ای ناشی از پیدایش ژاپن به عنوان یك نیروی اقتصادی جهانی است و تا اندازه ای هم ناشی از افول آمریكا بعنوان سردمدار نیروی اقتصادی جهان آزاد است. در سالهای اخیر در آمریكا به شكل فزاینده یك تجدید نظر اساسی در صنایع و كسب كار شركتهای این كشور بوجود آمده تمركز این تجدید نظر برمقوله كیفیت وبهبود فرایند های مربوط آن است كه در شكل گیری روندی كه ما امروزه آن را «مدیریت كیفیت جامع» می نامیم نقشی بس موثر دارد.

پایه اولیه TQM))بوسیله ادوارد دمینگ كه یك دانشمند آمریكایی بود در سالهای پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن پی ریزی شد. وی در تجدید حیات اقتصادی ژاپن كمك زیادی كرد تا آن كشور بصورت یك غول صنعتی و تولیدی دردنیا مطرح گردید.

اسلاید ۶:

۲- دمینگ و ژاپن : اقدامات دمینگ در آغاز بر پایه فنون آماری كنترل كیفیت قرار داشت كنترل آماری با بازبینی فرآیندها و
بهره گیری از داده های كنترل شده گسترده ای( شامل حدود بالا وپایین قابل پذیرش) برای یك فعالیت را مشخص می كند. چنانچه فرایندی در چارچوب این گستره قرار گیرد گفته می شود كه فرآیند زیر كنترل آماری است در غیر این صورت فرایند بیرون از كنترل بوده و باید بهبود لازم در آن بوجود آید تا یك فرایند قابل تكرار تلقی شود.

اسلاید ۷:

nپس از آن بحث اصلی دمینگ به زبان ساده این بود كه به موازات بهبود كیفیت هزینه نیز كاهش می یابد توجه بسیاری بر نظریه دمینگ شد و ازآن پس آشنایی با نظریه دمینگ به ویژه فنون روشهای كنترل آماری گسترش زیادی یافت و بسیاری از سازمانها از روشهای دمینگ در تهیه كیفیت ، سود می برند.

n

اسلاید ۸:

۳- روند TQM به دنبال آن است كه طرز برخورد و تلقی كاركنان و مدیران را چنان تغییر دهد كه آنان همواره بگویند خوب یا مطلوب بودن هرگز كافی نیست و باید بهبود كیفیت را در همه زمینه ها امری مستمر و دائمی تلقی كرد.
از هدفهای TQM تدوین یك تحول در سازمان است به شكلی كه مدیریت و كاركنان تنها به كارهای مربوط به شغل خود بسنده نكنند، بلكه مستمراً برای بهبود فرآیندها كه نهایتاً باعث بهبود فرآورده ها و خدمات می شود اهمیت دهند.

اسلاید ۹:

۴ -عوامل كلیدی TQM: TQM در مفهوم راستین خود چیزی بیشتر از كنترلهای آماری كیفیت است.
عوامل كلیدی TQM بطور كلی به شرح زیر است:
۱- تقدم و پیشگیری نقایص به جای كشف بعدی آنها.
۲- توجه و تأكید بر فرآیندهایی كه فرآورده یا خدمات را تولید می كنند. ۳- تعهد نسبت به بهبود مستمر این فرایندها.
۴- تعهد نسبت به نوآوری در فرآیند های تازه ی فرآورده ها.
۵- پذیرش این فلسفه كه TQM در برگیرنده تمامی تولیدها و كارهای سازمان است.

n

اسلاید ۱۰:

اصول T.Q.M:

n توجه كامل به نیاز های مشتری

n ارائه كالا بدون عیب و نقص

n مدیریت بر مبنای پیشگیری

n

n استفاده از فرآیند آماریspc

nتشخیص و تصحیح اشتباهات

n

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مدیریت انگیزه مدیرت کار و زمان مدیریت خلاقیت

دانلود پاورپوینت مدیریت انگیزه مدیرت کار و زمان مدیریت خلاقیت

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 326 کیلو بایت

تعداد صفحات : 58

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوی و عرفانی خویش ره صد ساله را یک شبه طی می کردند .» سبب چه بود؟ در حالی که مبانی معرفتی و مباحث فلسفه اخلاقی در قم تبیین و تدریس می شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه قم رایج و دایر بود و توصیه به اخلاق از اولین روزهای آغاز زندگی طلبگی در دروس رسمی و در جلسات مختلف تکرار می شد و علی الاصول در فضای معنوی حوزه زمینه های رشد اخلاقی و عرفانی فراهم تر می نمود .

اسلاید ۲ :

پس علت این رشد اخلاقی عظیم در آن محیط چه بود؟ علت آن بود که حضور در میدان جنگ حق علیه باطل، به عنوان متن و نه در حاشیه، زمینه و بستری در وجود رزمندگان ایجاد کرده بود که کوچک ترین جرقه هامی توانست استعداد متراکم انسانی و معنوی آنان را به کمال رساند. چنین زمینه و بستری در جلسات درس و بحث رسمی و دور از هیاهوها و حوادث هیچگاه به دست نمی آمد .

اسلاید ۳:

اگر می بینیم در مقاطعی از زمان، گروهی از نخبگان حوزه به قله معنویت و فضایل اخلاقی نزدیک شده اند، به دلیل مدیریت انگیزه های آنان از سوی مربیان است . هنر استاد اخلاق آن است که شاگرد خود را در متن مبارزه عینی با شیاطین قرار دهد و چنین احساسی را ایجاد نماید که در این جنگ میان نیستی و حیات طیبه تنها طریق نجات، مبارزه و میدان داری است . به همین دلیل، اصرار می ورزیم که تولید دانش در حوزه، نیازمند ایجاد یک «حس مشترک» است . به عبارت دیگر فرهنگ و روحیه حاکم برحوزه باید روحیه علم طلبی و حرکت آفرینی فرهنگی باشد .

اسلاید ۴:

در گذشته حوزه های علمیه، سربازی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف – آرمان صنفی روحانیت محسوب و ترویج می شد و آنگاه که طلبه به این آرمان اعتقاد می یافت، حرکت آفرین می شد. مهم ترین آثار مکتوب تشیع نیز توسط عالمانی که خود را در صحنه نبرد حق و باطل و در کسوت سربازی احساس می کردند، نگاشته شده است . حال چگونه می توان این آرمان مقدس را منشا تحرک آفرینی در راستای تولید دانش و دستیابی به تمدن نوین اسلامی قرار داد؟ به نظرنگارنده طرح برخی موضوعات قابلیت این را دارند که منشایی برای ایجاد انگیزه و تحرک برای تولید دانش شوند .

اسلاید ۵:

به عنوان مثال:

– موضوع جهانی سازی اگر به معنای آرایش تمامیت کفر در مقابل تمامیت ایمان تفسیر شود و ابعاد مختلف آن از تولید دانش و مفاهیم در خدمت اهداف نظام سرمایه داری و سریان یافتن پیش انگاره های ماتریالیستی در علوم انسانی، از جمله اخلاق، هنر، حقوق، جامعه شناسی، سیاست و اقتصاد باشد؛

اسلاید ۶:

– توزیع مفاهیم مادی به منظور تغییر قدر متیقن ها و ایجاد عرف های جدید باشد؛

– استفاده از سازمان های بین المللی به مثابه ابزار فشار و سلطه باشد؛

– ایجاد ادبیات جدید متناسب با فرهنگ لیبرالیستی برای مفاهمه با جامعه جهانی باشد؛

– طرح های خاص نظام استکباری برای تضعیف روحانیت شیعه و مقابله با اصولگرایی اسلامی باشد؛

اسلاید ۷:

– این همه، آن چنان ملموس ترسیم و تبیین شود، که حوزه خود را در متن نبردی سهمگین بر سرتمامی هویت خویش احساس کند و چنین حسی در تمامی پیکره این نهاد مقدس خودنمایی کند، زمینه ای فراهم شده است که با مدیریت صحیح می توان به راحتی انگیزه های ایجاد شده را در مسیر تولید مفاهیم جدید و ایجاد پایه های تمدن نوین اسلامی به کار گرفت و حوزه را از پرداختن به منازعات جزئی و امور خرد به موضوعات محوری و کلان معطوف کرد و جهانی اندیشید و حوزه را در جایگاه هدایت تحولات جهانی تعریف کرد .

اسلاید ۸:

انگیزه و هدف در مدیریت

وقتی كه آدم برای انجام كاری هدف نداشته باشه بدون شك انگیزه ای برای انجام آنكار هم نخواهد داشت و كار را باری به هر جهت به اتمام خواهد رسوند كه نتیجه كار زیاد هم جالب نخواهد بود. حالا وقتی توی یك مجموعه بزرگتر مثل یك سازمان وقتی آدم ببینه كه در سطوح بالای مدیریتی برای انجام كار انگیزه و هدفی نیست , آن موقع انتظار كار درست و صحیح از زیر مجموعه چنین مدیرانی آب در هاون كوبیدن است .

اسلاید ۹:

مدیریت انگیزه

انگیزه یعنی انرژی حرکت ، اگر شما بهترین ماشینها و بهترین نقشه ها را در اختیار داشته باشید یعنی برنامه ریزی صحیحی انجام داده اید. اما بدون سوخت ماشین شما حتی ذره ای به جلو حرکت نخواهید کرد . همانطور که در بالا اشاره شد برنامه ریزی صحیح و مطابق توانایی ها و امکانات می تواند یک عامل اساسی برای تقویت انگیزه ها ی ما باشد.

اسلاید ۱۰:

<< انگیزه >> مورد نظر ما ، جواب این سوال است که << چرا درس می خوانیم ؟ >> مجموعه ای از انگیزه های درونی مانند کسب موفقیت ، پیشرفت در زندگی ، داشتن یک زندگی خوب،خدمت به مردم و … و مجموعه ای از انگیزه های بیرونی مانند رضایت پدر و مادر ، رهایی از توبیخات و تنبیهات، تشویق اطرافیان و … می توانند جواب واقعی این سوال باشند . یک قانون جالب در مرد انگیزه های ما وجود دارد .

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مدیریت اسناد و بایگانی

دانلود پاورپوینت مدیریت اسناد و بایگانی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 25 کیلو بایت

تعداد صفحات : 34

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

مدیریت امور دفتری:

مجموعه اصول و روشهایی است که ناظر بر دریافت و ثبت، تهیه و صدور نامه های اداری می باشد و موجب هماهنگی، کنترل و بهبود روشهای گردش نامه های اداری در کلیه سطوح سازمانی می باشد.

امور دفتری یا سیستم گردش نامه های اداری

دریافت،ثبت، ارجاع ،پیگیری وصدور می شودو هر کدام از مداحل مذکور نیز از اقدامها و مراحل جزیی تری برخوردارمی باشد.

اسلاید ۲ :

دبیر خانه:

دبیرخانه و دفاتر مدیریتها به عنوان واحدهای مسئول امور دفتری انجام وظیفه می نمایند و در واقع مرکز کنترل و هماهنگ کننده سیستم اموردفتری و گردش نامه های اداری می باشد.

اسلاید ۳:

نامه های اداری:

یک وسیله مکتوب اداری است که در اجرای وظایف اداری تهیه و یا دریافت می شود. از ارکان نامه های اداری می توان به شماره، تاریخ و امضاء اشاره کرد. نامه های اداری که فاقد سه مشخصه فوق باشد در دفاتر و دبیر خانه ها ثبت نمی شود و برای اصلاح بازگشت داده می شود.

اسلاید ۴:

انواع نامه های اداری از نظر علوم اداری:

۱- وارده ۲- صادره

.۱ شخصی

.۲ اداری

.۳ محرمانه

۱- محرمانه

۲- خیلی محرمانه

۳- سری

۴- کلی سری

اسلاید ۵:

انواع نامه های اداری از نظر امور دفتری

دسته نامه های بازگشتی یا عطفی،پیرو وابتدا به ساکن تقسیم می شود.

اسلاید ۶:

عوامل سازماندهی مدیریت امور دفتری:

.۱کارکنان با تجربه وآموزش دیده.

.۲تعیین نوع نظام و سیستم مدیریت امور دفتری

.۳تعیین خرده سیستمها و روشهای کاری

.۴تعیین مکان مناسب با نوع دبیر خانه

.۵تعیین ابزار و وسایل مناسب با نوع دبیر خانه

.۶تعیین و تهیه دستورالعملها و راهنما های لازمه

.۷تعیین دفاتر وفرمهای کنترل کننده مشخص و معین

اسلاید ۷:

عناوین شغلی دبیر خانه ها در نظام متمرکز امور دفتری

.۱رئیس دفتر یا دبیر خانه

.۲معاون یا دستیار رئیس دفتر یا دبیر خانه

.۳مسئول ثبت نامه ها یا دفاتر ثبت وصدور نامه ها

.۴مسئول جمع آوری و توزیع نامه ها

اسلاید ۸:

تفکیک نامه ها در مدیریت امور دفتری:

vعادی

vبازکردنی

vقابل کنترل

اسلاید ۹:

نامه های باز نکردنی:

.۱نامه های خصوصی و اداری وپژه

.۲نامه های باز شدنی

اسلاید ۱۰:

فرم کنترل نامه:

مشخصات نامه های ارسالی وکلیه واحدهای مربوطه را همراه با مهلت اقدام برای گیرندگان مشخص می نماید.

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک

دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 107 کیلو بایت

تعداد صفحات : 317

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

اهداف درس

آشنایی دانشجویان با:

.۱تعاریف و مفاهیم فرایند مدیریت استراتژیک

.۲مدلهای تدوین استراتژی

.۳تدوین اهداف بلند مدت و انواع استراتژیهای اصلی

.۴مفاهیم متغیرهای اساسی استراتژیک سازمانی

.۵اجرای استراتژی

.۶ارزیابی استراتژی ها

.۷ارتباط مدیریت بهره وری و فرایند مدیریت استراتژیک

اسلاید ۲ :

مقدمه

nدرس مدیریت استراتژیک یکی از دروس پایه ای رشته مدیریت بازرگانی است . شناخت دقیق تغییرات محیطی و افزایش توانمندی برای استفاده از فرصتها مهمترین وظیفه یک مدیر است . مدیریت استراتژیک افق دید موسسه و نحوه رسیدن به آن را تعیین می کند, اصولا مدیران بازرگانی و موسسات بزرگ با داشتن دید استراتژیک توانسته اند پله های رشد و ترقی را به سرعت طی نمایند .

اسلاید ۳:

nمدیریت استراتژیک , برنامه ای هماهنگ , جامع و پیوسته است که استعدادهای ممتاز سازمان را با محیط ارتباط می دهد و منظور از آن تحقق هدفهای سازمان در چار چوب اجرای صحیح مدیریت است .

اسلاید ۴:

nاولین قدم در تدوین مدیریت استراتژیک در سالهای آخر دهه پنجاه برداشته شد . مدیران روشی ابداع کردند که برای کجایی و چرایی حرکت موسسه خود در آینده تصمیم گیری کنند قسمت تحلیلی این روش را طراحی استراتژیک نامیده و فرایند طراحی گروهی آن را برنامه ریزی استراتژیک خوانده اند .

اسلاید ۵:

nقدم دوم در سالهای هفتاد برداشته شد , زمانی که مدیران کشف کردند که با هر تغییر گسسته در استراتژی موسسه , شکل گیری درون سازمانی موسسه نیز بایستی دگرگون می شد. این فرآیند برنامه ریزی توانمندی نامگذاری شد .

اسلاید ۶:

n قدم سوم در سالهای آخر دهه هفتاد, واکنش نسبت به نظرات روزافزون تغییرات ناگهانی در محیط برداشته شد . برای موجهه شدن با این تغییرات موسسات بازرگانی شروع به استفاده از فن واکنش استراتژیک در زمان واقعی کردند , و آن را مدیریت مسئله نامیدند .

اسلاید ۷:

nتازه ترین تدوین استقرار برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت استراتژیک است, که روش جامع و نظام یافته ای برای برخورد با تغییرات است به طوری که مدیر توانایی لازم برای اداره تصمیمات را بدست آورده و با استفاده از یک سیستم خدماتی کامل با شناخت توانمندیهای داخلی و فرصتهای محیطی زمینه رشد و پویایی سازمان را فراهم می کند .

اسلاید ۸:

تعریف استراتژی

nاستراتژی در اصل به معنای ایجاد تحول در یک سازمان یا یک مجموعه مورد توجه قرار گرفته است در فرهنگ عمید استراتژی به معنی اداره کردن عملیات و حرکت ارتش در جنگ آورده شده است .

nآندره بوفر استراتژی را اساس و اصول راهنما , فلسفه و اندیشه عملی و تجربی تعریف کرده است .

اسلاید ۹:

کوئین استراتژی را چنین تعریف کرد:

nاستراتژی عبارت است از الگو یا طرحی که هدفها , سیاستها و زنجیره های عملیاتی یک سازمان را در قالب یک کل به هم پیوسته با یکدیگر ترکیب می کند .

اسلاید ۱۰:

آنسف استراتژی را چنین تعریف نمود:

nاستراتژی برداشت جامعی است در جهت مسئولیت خطیر و روزافزون مدیریت عمومی که به موجب آن سازمان در ارتباط با محیط حرکت میکند و جایگاه خود را طوری تعیین می کند که موفقیت سازمان تامین گردد.

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبی

دانلود پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 226 کیلو بایت

تعداد صفحات : 81

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

پیشگفتار

یکی از کارآمد ترین تکنیک های تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی (Analytical Hierarchy process-AHP) که اولین بار توسط توماس ال ساعتی در ۱۹۸۰ مطرح شد . که بر اساس مقایسه های زوجی بنا نهاده شده و امکان بررسی سناریوهای مختلف را به مدیران می دهد .

اسلاید ۲ :

اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی

اصل ۱٫ شرط معکوسی (Reciprocal Condition)

اصل ۲٫ همگنی (Homogeneity)

اصل ۳٫ وابستگی (Dependency)

اصل ۴٫ انتظارات (Expectation)

اسلاید ۳:

شرط معکوسی

اگرترجیح عنصر A بر عنصر B برابر n باشد ترجیح عنصر B بر عنصر A برابر n/1خواهد بود .

اسلاید ۴:

همگنی

عنصر A با عنصر B باید همگن و قابل قیاس باشند . به بیان دیگر برتری عنصر A بر عنصر B نمی تواند بی نهایت یا صفر باشد.

اسلاید ۵:

وابستگی

هر عنصر سلسله مراتبی به عنصر سطح بالاتر خود می تواند وابسته باشد وبه صورت خطی این وابستگی تا بالاترین سطح می تواند ادامه داشته باشد.

اسلاید ۶:

انتظارات

هر گاه تغییر در ساختمان سلسله مراتبی رخ دهد پروسه ارزیابی باید مجددا انجام گیرد.

اسلاید ۷:

فرایند تحلیل سلسله مراتبی در یک نگاه

►ساخت سلسله مراتبی

►مقایسه های زوجی

►ترکیب وزنها

►تحلیل حساسیت

►روش رتبه بندی

اسلاید ۸:

مثال

تصور کنید که از بین سه اتومبیل A,B,C یکی را انتخاب کنیم چهار معیار:راحتی ، قیمت ، مصرف سوخت، مدل مطرح می باشد .حل این مثال را طی قدمهای زیر تشریح می کنیم:

ساختن سلسله مراتبی

محاسبه وزن

سازگاری سیستم

اسلاید ۹:

محاسبه وزن در فرایند تحلیل سلسله مراتبی

محاسبه وزن در فرایند تحلیل سلسله مراتبی در دو قسمت جداگانه زیر مورد بحث قرار می گیرد:

وزن نسبی ( local priority (

وزن نهایی ( overall priority)

اسلاید ۱۰:

روشهای محاسبه وزن نسبی

.۱روش حداقل مربعات

.۲روش حداقل مربعات لگاریتمی

.۳روش بردار ویژه

.۴روشهای تقریبی

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت صادرات خاویار

دانلود پاورپوینت صادرات خاویار

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 105 کیلو بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

oمقدمه :

oبراساس بررسیهای دیرین شناسی،اجداد ماهیان خاویاری بیش از یكصد میلیون سال پیش درروی زمین ظاهر گشتند وبه علت سازش با محیط توانسته اند از دوره مزوزوئیك تا امروز به زندگی خود ادامه دهند ماهیان خاویاری در حوزه های دریای خزر ، دریای ازوف ، دریای سیاه ، دریاچه ارال ، دریای بالتیك ودرابهای شوروشیرین بخشهایی از شمال وخاوردورمانند سرزمین پهناورروسیه ، سیبری وچین وهمچنین درقاره امریكای شمالی نیززندگی میكنند

اسلاید ۲ :

oهرچند که بسیاری از مردم کشورمان با طعم و مزه خاویار که یکی از تولیدات بی نظیر کشورمان است بیگانه هستند، ولی در بسیاری از نقاط دنیا و از جمله کشورهای اروپایی، ایران را با خاویارش می شناسند. این ماده غذایی پرارزش یکی از گرانقیمت ترین غذاهای جهان است

oبه دلیل شرایط ویژه سواحل دریای خزر و برخی موارد دیگر خاویار تولید کشورمان مرغوبترین نوع خاویار جهان به شمار می رود و در بین کشورهای واردکننده جایگاه ویژه ای دارد. این ماده غذایی به دلیل دارابودن خواص ویژه برای درمان بسیاری از بیماریها ازجمله بیماری افسردگی، برخی از انواع سرطان، بیماریهای قلبی عروقی، کم خونی و همچنین برای جلوگیری از افزایش کلسترول خون بسیار نافع است

o

اسلاید ۳:

oماهیان خاویاری موجود دردریای خزر:

oتاس ماهی شیپ

oتاس ماهی روسی

oتاس ماهی ایرانی

oاوزون برون

oفیل ماهی

o

اسلاید ۴:

oمشخصات خاویار تاس ماهیان دریای خزر

oخاویار بر اساس گونه ماهی، کیفیت و طرز ساخت، دانه دانه بودن و رنگ آن درجه بندی می شود، و به دو صورت “دان” و “فشرده” وجود دارد. تقسیم بندی خاویار به صورت زیر است

o1. خاویار ممتاز

o2.خاویار دان درجه یک

o3. خاویار دان درجه دو

o4. خاویار فشرده

o

o

o

اسلاید ۵:

oمشخصات خاویار تاس ماهیان دریای خزر

oخاویار بر اساس گونه ماهی، کیفیت و طرز ساخت، دانه دانه بودن و رنگ آن درجه بندی می شود، و به دو صورت “دان” و “فشرده” وجود دارد. تقسیم بندی خاویار به صورت زیر است:

o1. خاویار ممتاز

oاین نوع خاویار چندان جنبه عمومی نداشته و از بین خاویارهای درجه یک، آنهایی که از یک نوع

oماهی تهیه شده واجد دانه های درشت، مقاوم و جدا از هم بوده و همچنین با رنگ مناسب

oطلایی، خاکستری روشن و قهوه ایی روشن همراه باشند، انتخاب می گردند. نوعی خاویار نیز

oکه واجد رنگ کاملاً سفید است، بندرت در بین تاسماهیان دیده شده و در صورت مناسب بودن

oکیفیت، از آن خاویار ممتاز ساخته می شود که به “خاویار درباری” یا “خاویار طلایی سفید”

oموسوم است.

o2.خاویار دان درجه یک

oاین نوع خاویار دارای کیفیتی مشابه خاویار ممتاز بوده و به بهترین نوع خاویار اطلاق می شود،

oمنتهی فقط اندکی سست تر از خاویار مـمـتاز می باشد. بیشتر خاویار تاس ماهی و فیل

oماهی که در فصل بهار ویا در شرایط مساعد آب و هوا تهیه می گردند

o

o

اسلاید ۶:

o3. خاویار دان درجه دو

oاین نوع خاویار ممکن است دارای دانه های درشت و رنگی مناسب هم باشند ولی تاخیر در

oصید و عمل آوری و کیفیت خود تخم از جمله نارس بودن و یا رسیده بودن زیاد تخمها، به ویژه در

oشرایط نزدیک به مرحله تخم ریزی موجب می شود که رقم خاویار نزول نموده و تعدادی تخمهای

oشکسته در آن مشاهده شود، بعلاو دانه های این نوع خاویار چندان مقاوم نبوده و اندکی شل و

oبه هم چسبیده اند، همچنین ممکن است همه خاویار از یک ماهی بدست نیامده باشد و از

oمخلوط کردن خاویار چند ماهی بدست آمده باشد.

o4. خاویار فشرده

oخاویار فشرده از لحاظ نوع خاویار، طرز تهیه و قیمت از مرغوبیت کمتری برخورداراست. این نوع خاویار معمولاً از تخم تاسماهیانی ساخته می شود که به دلایل مختلف از جمله صید مولدیندر حال تخم ریزی یا صید مولدین نارس ، تاخیر در ساخت و رساندن ماهیان صید شده به ساحل، استحکام دانه های خاویار کم شده و قادر به عبور از غربال خاویارسازی نمی باشند

o

o

اسلاید ۷:

oبحران خاویار:

o

o90 درصد كل خاویار جهان از دریای خزر استحصال می‌شود و این در حالی است كه با ادامه صید بی‌رویه و آلودگی‌های زیست محیطی دریای خزر، چنانچه مدیریتی كارآمد از سوی تمام كشورهای حاشیه خزر برای حفاظت از نسل ماهیان خاویاری صورت نگیرد، در كمتر از یك دهه نسل آنها در خزر منقرض خواهد شد.

o

اسلاید ۸:

oكاهش ذخایر ماهیان خاویار در سه دهه اخیر:

oذخایر ماهیان خاویارى در سالهاى اخیر به دلیل صید بى رویه و غیرقانونى بشدت كاهش یافته و همین امر موجب افزایش قیمت آن شده است.ذخایر ماهیان خاویارى در دریاى خزر از سال ۱۹۸۰ به بعد با كاهش شدید مواجه شده است. به طورى كه میزان صید این ماهیان از حدود ۳۰ هزار تن در سالهاى دهه ۸۰ میلادى به حدود ۱۵۰۰ تن در حال حاضر كاهش یافته است.

o

o

اسلاید ۹:

oعوامل مؤثر در كاهش ذخایر خاویار:

oصیادان مافیایی

o افزایش آلودگی محیط زیست در دریای خزر

o فقدان تأمین پایگاه‌های پرورش ماهی خاویاری

اسلاید ۱۰:

oنحوه برخورد با قاچاق‌كنندگان خاویار به چه صورت است؟

oفرد متخلف در دادگاه جریمه نقدی می‌شود، خاویارش مصادره می‌شود و بعد هم آزاد می‌شود. متاسفانه نام خاویار را از لیست كالاهای قاچاق خارج كردند و بزرگ‌ترین ظلم را در حق این محصول روا داشتند. شش سال قبل قاچاق خاویار جریمه‌های بسیار سنگینی داشت كه با خارج شدن خاویار از لیست قاچاق ضربه بزرگی به آن وارد شد

oمدیرعامل شیلات ایران می‌گوید: «در سال ۸۴ فقط ۱۸تن خاویار از دریای خزر برداشت كردیم. اما تنها كشوری هستیم كه مجوز صادرات ۴۴تن خاویار را داریم.» و در ادامه می‌گوید: «… معادل همان صید خاویار، قاچاق خاویار صورت می‌گیرد. یعنی در حدود همان ۱۸تن، قاچاق خاویار وجود داشته است. بعضی‌ها می‌گویند سهم قاچاقچیان حتی بیشتر از دولت است.»

o

o

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 5:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات