مقالات مدیریت دانش- مجموعه سوم

مقالات مدیریت دانش- مجموعه سوم

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 4.189 مگا بایت

تعداد صفحات : 229

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقالات مدیریت دانش مجموعه سوم

این مجموعه شامل 10مقاله در ارتباط با مدیریت دانش می باشد .

فایل کلیه مقالات PDF

لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه

تعداد صفحات مقالات 229

حجم فایل زیپ دانلودی 4.2 MB

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد :

ردیف عنوان مقاله تعداد صفحات

3520 شبیه سازی با رویکرد پویایی شناسی سیستم ها به منظور ایجاد وتلفیق استراتژی مدیریت دانش و استراتژی دانش 30

3521 مدل مدیریت دانش در معاونت های نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور 24

3522 رابطه توانمندسازهای مدیریت دانش با فرایندهای مدیریت دانش 24

3523 طراحی مدل ساختاری مدیریت دانش مشتری بانک با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری 22

3524 مقایسه تکنیک های استخراج دانش و ارائه یک متدولوژی ساخت یافته به منظور مستندسازی دانش 24

3525 بررسی رابطه بین تواناسازندههای مدیریت دانش و پاسخگویی در صنعت کاشی و سرامیک ایران؛ پژوهش آمیخته اکتشافی 24

3526 تاثیر شایستگی های اجتماعی افسران بر موفقیت مدیریت دانش ، مطالعه موردی 28

3527 بررسی رابطه اقتصاد مقاومتی، گرایش کارآفرینانه و مدیریت دانش 14

3528 بررسی رابطه آمادگی سازمان برای استقرار مدیریت دانش و عملکرد سازمانی با رویکرد مدل تعـالی سازمان(EFQM) 17

3529 شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم مدیریت دانش در دانشگاه ها 22

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقالات مدیریت دانش- مجموعه دوم

مقالات مدیریت دانش- مجموعه دوم

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 4.777 مگا بایت

تعداد صفحات : 209

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقالات مدیریت دانش مجموعه دوم

این مجموعه شامل 10مقاله در ارتباط با مدیریت دانش می باشد .

فایل کلیه مقالات PDF

لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه

تعداد صفحات مقالات 209

حجم فایل زیپ دانلودی 4.8 MB

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد :

ردیف عنوان مقاله تعداد صفحات

3510 تاثیر ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی در شرکت های دانش بنیان 14

3511 تفکر سیستمی و استقرار مدیریت دانش 27

3512 رابطه بین بدبینی سازمانی و تسهیم دانش 14

3513 بررسی نقش تعدیلگر متغیر سرمایه اجتماعی بر رابطه بین مدیریت استعداد و تسهیم دانش در سازمان 21

3514 تأثیر توانمندسازهای مدیریت دانش روی توانمندی کارکنان شرکت های کوچک و متوسط: با نقش میانجی فرآیند مدیریت دانش 20

3515 ارزیابی اثر خلق دانش برکسب مزیت رقابتی در بانک کارآفرین 18

3516 بررسی رابطه ی بین اثربخشی استفاده از فرآیند مدیریت دانش با کارافرینی سازمانی در بخش خدمات عمومی 20

3517 ارائه مدل تبیین رابطه فرایندهای مدیریت دانش با توسعه منابع انسانی در آموزش عالی 24

3518 تحلیل نقش و اثر مدیریت دانش در شناسایی و تشخیص فرصت های کارآفرینانه در دانشگاه تهران 22

3519 بررسى عوامل تأثیرگذار بر موفقیت پیاده سازى سیستم هاى مدیریت دانش (مطالعه ى موردى شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینى تأمین) 29

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقالات مدیریت دانش- مجموعه اول

مقالات مدیریت دانش- مجموعه اول

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 4.314 مگا بایت

تعداد صفحات : 246

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقالات مدیریت دانش مجموعه اول

این مجموعه شامل 10مقاله در ارتباط با مدیریت دانش می باشد .

فایل کلیه مقالات PDF

لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه

تعداد صفحات مقالات 246

حجم فایل زیپ دانلودی 4.3 MB

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد :

ردیف عنوان مقاله تعداد صفحات

3500 طراحی مدل تعاملی فرهنگ سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی و تأثیر آن بر اثربخشی سازمانی با میانجی گری مدیریت دانش 20

3501 ارزیابی اثر فرایندی و زیرساختی مدیریت دانش بر چابک سازی سازمان 26

3502 بررسی موفقیت پیاده سازى سیستم اطلاعاتی از دیدگاه کاربران (مطالعه ى موردى شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینى تأمین) 23

3503 تحلیل اثرات مدیریت دانش بر نگرش و رفتار سرمایه گذاران 30

3504 ارزیابی تأثیر اجرای مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با رویکرد کارت امتیازی متوازن 22

3505 بررسی رابطه مدیریت دانش با استرس شغلی بر اساس مدل HSE در اعضای هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان 26

3506 بررسی میزان تاثیر ابعاد مدیریت دانش در ارتقا قدرت رقابت پذیری سازمان های کوچک و متوسط 26

3507 نقش فشارهای نهادی و فرهنگی در بهره برداری از مدیریت دانش (مورد مطالعه شرکت برق منطقه ای مشهد) 22

3508 بررسی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت دانش در شرکت های تولیدی استان گیلان 28

3509 ارزیابی وضعیت مدیریت دانش و ارتباط آن با جایگاه رقابتی شرکت های برتر کشور 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد

دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 397 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:26 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم این کتاب در حجم 26 اسلاید با عنوان"تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی" می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

نکاتی که در تحقیقات بازاریابی،باید مورد توجه قرار گیرد

سیستم های اطلاعاتی بازاریابی

مزایای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی

کاربرد های تحقیقات بازاریابی

مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازاریابی

تعریف مساله

تعیین و تنظیم فرضیه ها

طراحی تحقیق

مشخص کردن نوع تحقیق

تعیین منابع کسب اطلاعات

داده های اولیه

داده های ثانویه

انواع تحقیق

طراحی و انتخاب نمونه

نمونه گیری احتمالی

نمونه گیری غیر احتمالی

نمونه گیری تصادفی ساده

نمونه گیری طبقه بندی شده

نمونه گیری خوشه ای

نمونه گیری منطقه ای

جمع آوری داده ها

مشاهده

نظر خواهی یا نظر سنجی

آزمایش

تجزیه و تحلیل، تعبیر، تفسیر و عرضه یافته ها

نحوه ارائه نتیجه تحقیق

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مکاتب استراتژی-مجموعه مقالات

مکاتب استراتژی-مجموعه مقالات

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 13.173 مگا بایت

تعداد صفحات : 1332

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مکاتب استراتژی - مجموعه کل مقالات

این مجموعه شامل 13 مقاله در ارتباط با مکاتب استراتژی می باشد .

فایل کلیه مقالات PDF

لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه

تعداد صفحات مقالات 247

حجم فایل زیپ دانلودی 13.1 MB

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد :

ردیف عنوان مقاله تعداد صفحات

1001 مدیریت استراتژیک به ساختار منطعف و پویا نیاز دارد 7

1002 نوسازی راهبردی: بررسی نقش یادگیری سازمانی 21

1003 بازشناسی رویکرد منبع محور نسبت به منابع سازمان و مزیت رقابتی پایدار مورد مطالعه: شرکت تولیدی ساران 26

1004 مقدمه ای بر طراحی و تبیین مدل پشتیبانی از تصمیم مدیریت راهبردی با به کارگیری DEA و انتروپی در سازمان های تجاری 29

1005 ارزیابی قابلیت های محوری منابع انسانی دانشگاه امام صادق(ع) براساس تئوری منبع محور (مدل VRIO) 31

1006 مروری بر مدلهای انتخاب راهبرد و ارائه یک مدل پیشنهادی 10

1007 مقایسه مکاتب ، مدیریت استراتژیک ، پیش تدبیری و تجربی-انطباقی 16

1008 تدوین راهبرد سازمان از طریق یکپارچگی SWOT، BSC و با استفاده از ابزارهای QFD و MBNQA و ارزیابی عملکرد 33

1009 مقایسه دو مکتب در مدیرت استراتژیک (معرفی مکاتب پیش تدبیری و تجربی انطباقی) 7

1010 مدیریت راهبردی و مورد پژوهی 12

1011 روش های تحقیق در مدیریت راهبردی 24

1012 هوشمندی رقابتی، برساخته ای نوین در توسعه تفکر استراتژیک (مطالعه موردی: مقایسة بانک های خصوصی و دولتی استان مازندران) 25

1013 پیشگامان مدیریت استراتژیک 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مکاتب استراتژی- مجموعه دوم مقالات

مکاتب استراتژی- مجموعه دوم مقالات

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 5.655 مگا بایت

تعداد صفحات : 133

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مکاتب استراتژی - مجموعه دوم مقالات

این مجموعه شامل 8 مقاله در ارتباط با مکاتب استراتژی می باشد .

فایل کلیه مقالات PDF

لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه

تعداد صفحات مقالات 133

حجم فایل زیپ دانلودی 5.6 MB

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد :

1006 مروری بر مدلهای انتخاب راهبرد و ارائه یک مدل پیشنهادی 10

1007 مقایسه مکاتب ، مدیریت استراتژیک ، پیش تدبیری و تجربی-انطباقی 16

1008 تدوین راهبرد سازمان از طریق یکپارچگی SWOT، BSC و با استفاده از ابزارهای QFD و MBNQA و ارزیابی عملکرد 33

1009 مقایسه دو مکتب در مدیرت استراتژیک (معرفی مکاتب پیش تدبیری و تجربی انطباقی) 7

1010 مدیریت راهبردی و مورد پژوهی 12

1011 روش های تحقیق در مدیریت راهبردی 24

1012 هوشمندی رقابتی، برساخته ای نوین در توسعه تفکر استراتژیک (مطالعه موردی: مقایسة بانک های خصوصی و دولتی استان مازندران) 25

1013 پیشگامان مدیریت استراتژیک 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله در مورد بودجه بندی سرمایه ای و نقدی

دانلود مقاله در مورد بودجه بندی سرمایه ای و نقدی

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 30 کیلو بایت

تعداد صفحات : 16

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بودجه سرمایهاى
بودجه سرمایهاى ـ capital budgetعبارت است از مجموعه طرحهاى سرمایهگذارى که یک وجه مشترک دارند؛ یعنى بازده هریک از اینها در دورههاى بلندمدت بیش از یک سالبهدست مىآید؛ براى مثال طرحهاى سرمایهگذاى براى دورههاى ۵، ۱۰، ۱۵، یا حتى ۲۰ ساله امرى بسیار متداول است. چنین سرمایهگذارىهائى را سرمایهگذارى بلندمدت ـ term investment ـ long“ مىنامند.

تشخیص برخى سرمایهگذارىها چندان مشکل نیست؛ مانند تشخیص هزینههاى ساختمانى مربوط به ایجاد کارخانه تولیدی، یا خرید ماشینآلات جدید و جایگزین کردن وسایل قدیمى بهجاى آن و در نتیجه بالا بردن ظرفیت کارخانه. اما تشخیص برخى سرمایهگذارىها چندان ساده نیست؛ از جمله تشخیص هزینههاى سنگین تبلیغاتى و اجراء برنامههاى تحقیق و توسعه که احیاناً مستلزم سرمایهگذارىهاى چندین ساله خواهد بود. تعیین سودآورى این قبیل طرحها نیز نسبتاً مشکل است. متنوع ساختن فعالیت شرکت از راه خرید شرکتهاى گوناگون و ادغام آنها در یکدیگر بهمنظور کاهش خطرهاى احتمالى نیز نمونهاى از سرمایهگذارىها بلندمدت هستند. برخى شرکتها دامنه فعالیتهاى خود را چنان گسترش داده و آنها را متنوع ساختهاند که بهصورت نوعى مجتمع درآمدهاند. یکى از این مجتمعها، مجموعهاى از شرکتها است که تقریباً همه چیز (از قلم خودنویس تا هلیکوپتر) تولید و عرضه مىکند. صنعت بانکدارى نیز نمونه جالبى از این مقوله است. برخى شرکتها فعالیتهاى خود را صرف خرید سهام بانکهاى دیگر مىکنند و برخى نیز توجه خود را معطوف فعالیتهاى دیگر از قبیل: دادهپردازی، پرداخت وامهاى بلندمدت به شرکتها (براى خرید ماشینآلات سنگین) و خرید اسناد مربوط به حسابهاى دریافتنى یا حقالعملکارى ـ factoringمىکنند.

مراحل اجرائى بودجهبندى سرمایهاى:
بودجهبندى سرمایهای فرآیندى است که مىتوان بدانوسیله طرحهاى توجیهپذیر را شناسائى کرد و به مورد اجراء گذاشت. مراحل اجرائى بودجهبندى سرمایهاى عبارتند از:
0. تشخیص و شناسائى طرحهاى سرمایهگذارى
1. ۲. ارزیابى و تعیین مطلوبیت هریک از طرحها
2. ۳. گزینش یا انتخاب طرح مطلوب
3. ۴. طبقهبندى طرحها و انتخاب بهترین آنها در صورتىکه وجوه موجود براى تأمین مالى مجموعهاى از سرمایهگذارىها کافى نباشد
4. ۵. تجزیه و تحلیل نتایج تصمیمات گذشته که در مورد طرحها سرمایهگذارى گرفته

احتمال دارد برخى طرحهاى سرمایهگذارى در یکى از چهار مرحله یادشده فوق رد شوند. نتایج بهدست آمده از طرحهائى که پیش از این به اجراء درآمدهاند در مرحله پنجم موردتجزیه و تحلیل قرار مىگیرند و در این مرحله نسبت به ادامه یا توقف طرح، یا ایجاد تغییراتى در آن تصمیمگیرى مىشود. اجراء طرح هنگامى متوقف مىشود که مدیران شرکت اطمینان یابند که ادامه آن تأثیرى در افزایش ثروت سهامداران نخواهد داشت. مرورى بر تصمیمات گرفتهشده در گذشته موجب افزایش توانائىهاى مدیریت شرکت در ارزیابى سرمایهگذارىهاى آینده و قضاوت در مورد آنها خواهد شد

بودجهبندى سرمایهاى را غالباً فرآیندى پویا مىدانند؛ زیرا مىتوان طرحهاى مختلف را بهصورت مستمر شناسائى کرد. امکان دارد که تغییر محیط بیرونى شرکت باعث تغییر مطلوبیت طرحها سرمایهگذارى کنونى یا طرحهاى پیشنهادى شود. براى مثال اقدامات شرکتهاى رقیب، تحقیقات بازاریابی، چرخههاى تجاری، تورم غیرمنتظره، مقررات جدید وضعشده و به کارگیرى تکنولوژىهاى جدید ممکن است باعث تغییر مطلوبیت طرحهاى سرمایهگذارىهاى کنونى یا طرحهاى پیشنهادى شوند؛ بنابراین مراحل بودجهبندى سرمایهاى بهصورت نوعى فعالیت مستمر شرکت درمىآید

بودجهبندى سرمایهاى در شرکتها:
بودجهبندى سرمایه فرآیند مستمرى است که از آن در اجراء وظایف مختلف مدیریت در سطوح مختلف شرکت استفاده مىشود. مدیران بازاریابى و تولیدى و مهندسى و مالى در شکل دادن به بودجههاى سرمایهاى (که شرکت در آن خصوص تصمیم مىگیرد( نقش اساسى دارند؛ بهعلاوه اعضاء سایر دوایر نیز در فرآیند بودجهبندى سرمایهاى نقشهاى مهمى بر عهده دارند و در مواقع ضرورى و لحظات بحرانى از هیچ کمکى فروگذارى نمىکنند.

نقش مدیریت مالى در بودجهبندى سرمایهاى
ارزیابى مالى طرحهاى سرمایهگذارى بر عهده مدیران مالى است. به دو نوع سرمایهگذارى باید توجه کرد:
0. سرمایهگذارىهائى که هدف آنها مستقیماً افزایش فروش و سود شرکت است
1. ۲. سرمایهگذارىهائى که هدف آنها کاهش هزینهها و در نتیجه افزایش سود شرکت است
2. ماهیت این نوع سرمایهگذارىها ـ که اصولاً بلندمدت هستند ـ بهگونهاى است که پس از تصمیمگیرى سودآورى شرکت را براى چندین سال تحت تأثیر قرار مىدهد. از دیدگاه مدیریت مالی، هدف بودجهبندى سرمایهاى عبارت است از گزینش آن دسته از طرحهاى سرمایهگذارى بلندمدت که انتظار مىرود با اجراء آن طرحها، ثروت صاحبان سهام به حداکثر برسد
دادههاى لازم براى ارزیابى طرحهاى سرمایهگذارى
ارزیابى مطلوبیت طرحهاى مختلف سرمایهگذارى مستلزم بررسى چند مرحله است. مدیر مالى مسئول اجراء سه مرحله اصلى است:
تعیین میزان خالص سرمایهگذارى و جریانهاى نقدى ورودى مورد انتظار:
۲. در نظر گرفتن ارزش زمانى پول از راه محاسبه ارزش فعلى جریانهاى نقدی
۳. استفاده از معیارهاى بودجهبندى سرمایهاى به این منظور که آیا طرح مزبور بازده موردنظر را عاید شرکت خواهد کرد یا خیر.
تعدیلاتى که در سرمایه در گردش رخ مىدهد
اگر اجراء طرح مربوط به بودجهبندى سرمایهاى بهگونهاى باشد که باعث افزایش دارائىهاى جارى )مانند موجودى کالا و حسابهاى دریافتنی( شود، باید سرمایه در گردش مربوط به طرح را در محاسبه میزان خالص سرمایهگذارى و جریانهاى نقدى منظور کرد. انتظار مىرود که سرمایه در گردش در پایان عمر مفید آن طرح بهصورت کامل بازیافت شود. بر این اساس باید دو نوع تعدیل در سرمایه در جریانهاى نقدى ایجاد کرد:
نخست در زمان محاسبه میزان خالص سرمایهگذاری. بههنگام تعیین خالص سرمایهگذاری، آن مقدار از سرمایه در گردش که مورد تعهد شرکت است بهعنوان جریان خروجى اضافى (مازاد بر جریان خروجی) به حساب مىآید و باید آن مقدار را بر میزان سرمایهگذارى اضافه کرد، ولى این رقم اضافى به حساب سرمایه منظور نمىشود و مستهلک نمىگردد.
دوم با توجه به تغییراتى که در مقدار سرمایه در گردش رخ مىدهد (افزایش سرمایه در گردش) باید جریانهاى نقدى را تعدیل کرد. افزایش در سرمایه در گردش بهعنوان جریان نقدى خروجی، از جریان نقدى کسر مىشود. کاهش در سرمایه در گردش بهعنوان جریان نقدى ورودی، به جریان نقدى اضافه مىشود. در هریک از این حالات جریان نقدى را باید براساس رقم پس از کسر مالیات تعدیل کرد.
محاسبه جریان نقدى:
عبارت جریان نقدى ـ cash flowبراى بیان میزان بازده نقدى طرحهاى مختلف سرمایهگذارى بهکار مىرود. امکان دارد میزان وجه نقد را نتوان بهطور دقیق تعیین کرد، با وجود این مىتوان با استفاده از دادههاى حسابدارى ارقامى بسیار نزدیک به مقادیر واقعى را محاسبه کرد. بازدهى سالانه هر طرح سرمایهگذارى عبارت است از سود قبل از کسر استهلاک و مالیات. پس جریان نقدى را مىتوان بهصورت معادله ذیل نشان داد.

جریان نقدى = سود قبل از کسر استهلاک و مالیات
جریان نقدى را بهصورت سود پس از کسر مالیات بهاضافه استهلاک (profit after taxes plus depreciation) نیز مىتوان تعریف کرد. از آنجا که استهلاک، هزینهاى غیرنقدى است، باعث بهوجود آمدن سپر مالیاتى (صرفهجوئى مالیاتی ) مىشود و مالیات شرکت را کاهش مىدهد. به هر حال، سود سالانه شرکت (پس از کسر مالیات) باعث مىشود که جریان نقدى به مبلغى معادل هزینه مالیات کاهش یابد. بنابراین براى برآورد و تعیین جریان نقدى یک طرح باید هزینه استهلاک را به رقم سود پس از کسر مالیات اضافه کرد.

محاسبه مبلغ خالص سرمایهگذارى:
هنگامىکه طرحى پذیرفته مىشود، خالص وجوه نقدى را که از این بابت خرج مىشود خالص سرمایهگذارى ـ N.NET investment“ و زمانى را که سرمایهگذارى اولیه در آنصورت مىگیرد زمان صفر مىنامند. چگونگى محاسبه مبلغ خالص سرمایهگذارى در معادله ذیل نشان داده شده است:
هزینه طرح = مبلغ خالص سرمایهگذارى
هزینههاى طرح و نصب دستگاهها
هزینه طرح ـ project cost“ مساوى است با پولى که براى احداث یا خرید یک دارائى به مصرف مىرسد. زمانىکه اجراء طراحى مستلزم حمل و نقل یا نصب دستگاهها و ماشینآلات مىشود، یا نیاز به افزایش سرمایه در گردش پیدا مىکند. هزینه این اقلام نیز بخشى از مبلغ خالص سرمایهگذارى است. هنگام محاسبه مبلغ خالص سرمایهگذاری، هزینههاى مالى )بهره(و ارزش اسقاط دارائىهاى جدید )که مربوط به چند سال بعد مىشود( به حساب نمىآیند و این بدان مفهوم است که مبلغ خالص سرمایهگذارىها نشاندهنده خالص وجوهى است که در آغاز طرح بهصورت نقد پرداخت مىشود.

فروش دارائىها:
گاهى یک طرح سرمایهگذارى مستلزم جایگزینى ماشینآلات جدید بهجاى ماشینآلات موجود در کارخانه مىشود. احتمالاً ماشینآلات موجود ارزش روز یا ارزش اسقاط دارند و امکان دارد این اقلام کاملاً مستهلک نشده باشند. فروش این دارائىها احیاناً باعث افزایش یا کاهش مالیاتهاى شرکت مىشود و آثار مالیاتى این اقلام در محاسبه میزان خالص سرمایهگذارى باید منظور شود.
در برخى کشورها شرکتها باید ۴۰ درصد سود مشمول مالیات خود را بابت مالیات بپردازند. شرکتهاى مزبور براساس قوانین مالیاتى باید معادل ۴۰ درصد سود حاصل از فروش دارائىها را نیز بابت مالیات بپردازند. مقرراتى که بهموجب آنها مالیات سود حاصل از فروش دارائىها محاسبه مىشود به این شرح است:

0. الگو یک قلم دارائى به قیمتى کمتر از ارزش دفترى آن به فروش برسد، آن شرکت مىتواند معادل ۴۰ درصد تفاوت بین قیمت فروش و ارزش دفترى آن قلم دارائى )زیان حاصله) را از مالیات آن دوره کسر کند (زیان ناشى از فروش دارائى باعث صرفهجوئى مالیاتى مىشود
اگر دارائى به قیمتى معادل ارزش دفترى آن به فروش برسد، فروش دارائى هیچ اثرى در مالیات شرکت نخواهد داشت.
اگر دارائى به مبلغى بیش از ارزش دفترى دارائى به فروش برسد، معادل ۴۰ درصد تفاوت قیمت فروش و ارزش دفترى دارائى )سود حاصله( بر مالیات آن دوره شرکت افزوده مىشود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله در مورد پروژه‌ی برنامه‌ریزی هماهنگ منابع در كشور آفریقای جنوبی

دانلود مقاله در مورد پروژه‌ی برنامه‌ریزی هماهنگ منابع در كشور آفریقای جنوبی

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

به دنبال تصمیم دولت آفریقای جنوبی مبنی بر خصوصی‌سازی و تجدید ساختار صنعت برق (تولید) در این كشور مطالعاتی درخصوص برنامه‌ریزی هماهنگ منابع در تولید برق توسط سازمان رگولاتور ملی انرژی (National Energy Regulate) NER صورت گرفت. طرح اولیه این تحقیق كه هدف اصلی آن دستیابی به شبكه تولید برق با قابلیت می‌باشد در اوایل سال ۲۰۰۲ تعریف شده و تاكنون دو گزارش از روند پیشرفت مطالعات در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ به چاپ رسیده است. (NIRP2 و NIRP1)

در این قسمت سعی شده است تا مختصری از اهداف اصلی، فرض‌‌های اولیه در طراحی استراتژی از نتایج و دستاوردهای تحقیق آورده شود. شاید در نگاه اول وارد شدن به جزئیات خروجی این تحقیق غیرضروری به‌نظر می‌رسد اما بررسی این نتایج و نوع خروجی‌ها قابلیت‌های تحقیق‌ی مذكور را روشن می‌سازد.
هدف اصلی از اجرا تحقیق برنامه‌ریزی هماهنگ در كشور آفریقای جنوبی دست‌یابی به یك برنامه‌ریزی بلندمدت و با كم‌ترین هزینه در تأمین برق مصرفی كشور می‌باشد. به‌طوری‌كه این برنامه‌ریزی تولید با سیاست‌های اقتصادی، محیط زیستی، اجتماعی و قوانین صنعت برق كشور همخوانی لازم را داشته باشد.

مراحل اصلی این تحقیق به‌صورت زیر تعریف شده است:
۱- برآورد وضعیت كنونی صنعت برق كشور
۲- پیش‌بینی مصرف برق و تقاضا در افق برنامه‌ریزی
۳- یافتن كلیه راه‌حل‌های موجود در بخش تولید و مصرف برق به‌منظور تأمین برق مصرفی با حداقل هزینه
۴- تعیین میزان هماهنگی هریك از راه‌حل‌های پیشنهاد شده با سیاست‌های موجود كشور در زمینه‌های مرتبط و ارائه بهترین تركیب از بین راه‌حل‌های برتر
۵- ارزیابی میزان ریسك موجود در برنامه‌ریزی هماهنگ صورت گرفته با توجه به عدم قطعیت‌های موجود در مسائلی مثل میزان رشد بار، وضعیت واحدهای تولیدی، شرایط جوی و ….
۶- تحلیل تبعات مالی، محیط زیستی و اجتماعی برنامه‌های مطرح شده
۷- انتخاب بهترین برنامه‌ریزی

افق زمانی این برنامه‌ریزی ۲۰ ساله از سال ۲۰۰۳ تا پایان ۲۰۲۲ می‌باشد.
موقعیت استراتژیك و فرضیات اولیه‌ی تحقیق
هدف از انجام این تحقیق همان‌طور كه گفته شد یافتن را‌ه‌حل بهینه از نظر قیمت برای تأمین برق مورد نیاز كشور آفریقای‌ جنوبی و یك افق بلندمدت می‌باشد. این بررسی مستقل از ساختار فعلی صنعت برق صورت گرفته و تنها شرایط اولیه و قیود دائمی شبكه مدنظر گرفته شده است.
در این مدل مبادلات برق بین آفریقای جنوبی و سایر كشورهای همسایه تحت قراردادهای واردات و صادرات در نظر گرفته شده است. نتایج این مطالعات به عنوان منابع اطلاعاتی تولید در تحقیق‌های مطالعاتی بعدی مثل تعیین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت تولید برق كشور استفاده خواهد شد.

ریسك و عدم قطعیت:
اینگونه برنامه‌ریزی‌های بلند مدت در صنعت برق با ریسك‌ها و عدم قطعیت‌های مختلفی روبرو هستند. ریسك در این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها هم در مطالعات بلندمدت و هم كوتاه‌مدت وجود دارد. به عنوان مثال هجوم یك توده هوای سرد یا گرم و یا طولانی‌تری زمان تعمیر واحدها از عوامل عدم قطعیت در برنامه‌ریزی كوتاه مدت و مثلاً افزایش پایدار و غیرمنتظره بار از عوامل عدم وضعیت در برنامه‌ریزی طولانی مدت می‌باشد.
همچنین مسائلی از جمله میزان تأثیرپذیر بودن برنامه‌های مدیریت بار، دقیق به عنوان پیش‌بینی‌های صورت گرفته طولانی شدن تحقیق‌های احداث واحدهای جدید، تغییر سیاست هسته‌‌ای كشور، تخمین نادرست عمر واحدهای موجود، تغییر قراردادهای بین كشورها در زمینه‌ی صادرات و واردات برق و سوانح طبیعی مثل سیل، خشكسالی و …. از عوامل مؤثر در افزایش ریسك این تحقیق می‌باشد.

پیش‌بینی مصرف برق:
از آنجا كه سایر تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های تحقیق براساس نتایج حاصل از این بخش صورت می‌گیرد، پیش‌بینی بار به عنوان مهمترین بخش در برنامه‌ریزی هماهنگ منابع شناخته می‌شود.
پیش بار از وضعیت كنونی صنعت برق كشور شروع شده و برای تخمین وضعیت آینده كلیه عوامل دخیل در میزان تقاضای برق چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف را در نظر می‌گیرد.
برای دقیق‌تر شدن محاسبات و كاهش عدم قطعیت نتایج پیش‌بینی، بار را به ۱۱۰ زیربخش جداگانه تقسیم شده و پیش‌بینی مصرف در هر كدام از آن‌ها براساس مدلی منطبق با همان بخش به‌طور مستقل صورت گرفته است.همچنین به‌طور متوسط هر سال یكبار محاسبات دوباره تكرار شده و تغییرات رخ داده در فرضیات مدل‌ها لحاظ می‌شود. این كار باعث دقیق‌ـر شدن نتایج برای سال‌‌های باقی‌مانده خواهد شد.

در سناریوی اصلی از نتایج حاصل از پیش‌بینی با در نظرگرفتن متوسط رشد اقتصادی ۸/۲% در سال و شرایط معتدل جوی القاء شده است. عدم قطعیت از چگونگی وضعیت جوی باعث شده تا دو پیش‌بینی دیگر برای حالات متوسط دمای بالا و متوسط دمای پایین‌ نیز صورت گیرد. در شكل (۱) نتایج حاصل از این سه پیش فرض آورده شده است.
برای برآورد میزان صحت نتایج حاصل از پیش‌بینی براساس مدل‌های مختلف ارائه شده، مصرف برق را از سال ۱۹۸۰ تاكنون در هر ۱۱۰ بخش تعریف شده براساس مدل‌های ارائه شده بدست آمده و با مقادیر واقعی مقایسه می‌شوند. براساس نتایج این مقایسه بهترین مدل در پیش‌بینی بار انتخاب خواهد شد.

در برنامه‌ریزی‌ شبكه‌های برق علاوه بر پیش‌بینی میزان انرژی مصرفی، پیش‌بینی چگونگی تغییرات پیك بار نیز بسیار مهم می‌باشد. همچنین درصد تلفات شبكه و چگونگی تغییرات آن در طول دوره‌ی برنامه‌ریزی از مسائلی است كه باید در پیش‌بینی بار در نظر گرفته شود. تلفات شبكه برق آفریقای جنوبی در میزان ۷% در سال ۱۹۹۰ به ۷/۷% در سال ۲۰۰۲ افزایش یافته و انتظار می‌رود تا پایان دوره مطالعاتی (۲۰۲۲) به ۱۰% نیز برسد. منحنی‌های شكل (۲) روند تغییرات تلفات و پیك بار را در این شبكه نشان می‌‌دهد.
سایر مواردی كه در پیش‌بینی بلندمدت بار در نظر گرفته شده است به‌طور مختصر در ادامه آورده شده است.

تحقیق‌های عظیم صنعتی:

لیستی از تمام تحقیق‌های بزرگ صنعتی مثل تحقیق‌های حفاری، كارخانه ذوب‌آهن، آلومینیم و…. كه به‌طور قطعی یا الحاقی در طی دوره مطالعاتی در دست احداث و یا بهره‌برداری خواهد رسید، تهیه شده است.
تأثیر هركدام از این عوامل بر نتایج پیش‌بینی بار با در نظر گرفتن احتمال هركدام در بخش ارزیابی ریسك مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وضعیت برق‌رسانی: تخمینی از چگونگی توسعه شبكه برق‌رسانی كشور در طول دوره مطالعه در نظر گرفته شده است.
گاز طبیعی: پیش‌بینی می‌شود در طول دوره مطالعه بعضی از موارد مصرف الكتریسیته مثل مصارف حرارتی منازل جای خود را به گاز طبیعی بدهند.

پروفایل تقاضای برق:
پروفایل هفتگی تقاضای برق در هر دوره تابستان و زمستان از ملزومات برنامه‌ریزی شبكه‌های قدرت بخصوص در كوتاه مدت می‌باشد. در شكل (۳) پروفایل هفتگی در آفریقا در سه سال ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ نشان داده شده است.
مدیریت مصرف:
تحقیق‌ی مدیریت تقاضا كه هم‌اكنون در آفریقا‌ی جنوبی در حال اجرا می‌باشد از پنج شاخه اصلی تشكیل شده است:
 افزایش بازده در مصرف‌كننده خانگی
 افزایش بازده مصرف‌كننده‌ تجاری
 افزایش بازده مصرف‌كننده صنعتی و حفاری؟؟
 مدیریت بار خانگی
 مدیریت بارصنعتی
در فاز دوم تحقیق برنامه‌ریزی هماهنگ منابع NIRP2 نفوذ‌پذیری برنامه‌های مدیریت تقاضا بسیار كمتر از فاز اول مطالعات (حدود ۵۰%) در نظر گرفته شده است. در فاز اول مطالعات NIRP 1 میزان تأثیرپذیری برنامه‌های مدیریت تقاضا صرفاً براساس نتایج تئوریك این برنامه‌ریزی فرض شده بود كه تجربه علمی نشان داد كه هم در هزینه این برنامه‌ها و هم در ثابت زمانی آن‌ها باید تجدیدنظر شود.
در ارتباط با مدیریت مصرف خانگی به دلیل شباهت تجهیزات الكتریكی مورد استفاده در این بخش اطلاعات كافی از نظر تعداد و مشخصات فنی این تجهیزات در دسترس می‌باشد. مسأله اصلی در این برنامه ؟؟ تقاضا جمع‌آوری اطلاعات در زمینه‌ی مصرف‌كننده تجاری و صنعتی می‌باشد كه تنوع بیشتری نسبت به مصرف‌كننده خانگی برخوردار می‌باشند. ۵۰% برق تولیدی توسط شبكه‌ی ملی آفریقای جنوبی به مصرف موتورهای الكتریكی صنعتی می‌رسد.
در ابتدا فرض بر این بود كه برای یافتن راه‌حل‌های ممكن در افزایش راندمان انرژی بخش‌های تجاری و صنعتی از اطلاعات و گزارشات دپارتمان انرژی آمریكا (DOE) استفاده شود. ولی مطالعات نشان می‌دهند كه مسئله افزایش راندمان و مدیریت بار در آفریقای جنوبی بدون ایجاد تغییرات لازم نمی‌تواند جوابگوی مشكلات شبكه آفریقای جنوبی باشد.
SADC
مقدمه:
گروه توسعه‌ی كشورهای جنوب‌ آفریقا (The Southern African Development Community) SADC از ۱۳ كشور آنگولا، بوسوانا، كسوتو، مالاوی، موزامبیك، نامبیا، DRC، آفریقای جنوبی، مارتیوس، سوآزی‌لند، تانزانیا، زامبیا و زیمباوه تشكیل شده است. هدف اصلی از تشكیل گروه SADC ایجاد هارمونی و اتحاد بین كشورهای منطقه برای دستیابی به بهترین امكانات و منابع در زمینه‌ی ؟‌ در راستای بهبود استاندارد زندگی در منطقه است.

منطقه‌ی جنوب آفریقا از نظر منابع انرژی، منطقه‌ای ثروتمند به شمار می‌آید. با وجود پتانسیل قابل ملاحظه‌ انرژی آبی در شمال منطقه، منابع بزرگ ذغال‌سنگ در جنوب و ذخایر نفت در حاشیه ساحل غربی این منطقه، دستیابی به منابع انرژی و تأمین انرژی منطقه با هزینه‌ی پایین در سال‌های روبرو بدون تردید امكان‌پذیر است. با وجود توزیع ناهمگون منابع طبیعی و نیروی انسانی لزوم یك برنامه‌ریزی هما‌هنگ در بین كشورهای منطقه برای اطمینان حاصل كردن از دستیابی به شبكه قدرتی با راندمان و قابلیت اطمینان بالا، را ایجاد می‌كند. خرید و فروش برق بین كشورها امنیت سیستم را در برابر حوادث طبیعی مثل خشكسالی كم كرده و هزینه بهره‌برداری سیستم را نیز كاهش می‌دهد.
حدود ۳۰% بودجه توسعه در كشورهای آفریقایی به بخش انرژی تخصیص می‌یابد.

اهداف مطالعه
اهداف اصلی این مطالعه را می‌توان به ۴ گروه اصلی تقسیم كرد:
جمع‌آوری و بررسی اطلاعات موجود در زمینه‌‌ی انرژی و جمع‌آوری آن به‌صورت Database
ساختن یك مدل چندمنطقه‌ای TIMES برای منطقه SADC
استفاده از مدل برای یافتن ارزان‌‌ترین روش در تأمین نیازهای بخش الكتریسیته منطقه و بررسی اثرات صادرات و واردات بین كشورها در وضعیت سیستم هر كشور
تحلیل مناسب بودن مدل TIMES برای منطقه در مطالعات آینده.در این مطالعه سیستم انرژی منطقه SADC براساس ساختار مدل TIMES، مدل شده است. این مدل یك ابزار بهینه‌سازی برای یافتن كم‌هزینه‌ترین استراتژی تأمین منابع انرژی است.مدل TIMES كه در واقع تعمیم‌یافته مدل MARKAL است توسط سازمان IEA آمریكا طراحی شده است.
در این مدل هر كشور دارای ساختاری جداگانه نسبت به سایر منطقه است. ولی امكان تبادل انرژی بین هر كشور با سایر منطقه تحت ؟ قابل تعریف در نظر گرفته شده است. به این ترتیب می‌‌توان ساختار حوضچه‌ی منابع (Pooling resource) را برای منطقه در نظر گرفت و به دنبال آن روشی برای حداكثر كردن سود كل منطقه یافت. با توجه به توزیع ناهمگون منابع منطقه امید زیادی برای كاهش قابل ملاحظه هزینه‌ی سیستم از طریق تعریف استراتژی‌های مناسب در زمینه‌ی تبادلات انرژی وجود دارد.

از این فرم در اجرای تحقیق، جمع‌آوری اطلاعات سیستم انرژی در هركدام از كشورها بود. با مطالعه بیشتر مشخص شد كه آمار و اطلاعات موجود در این زمینه مخصوصاً در بخش مصرف‌كننده بسیار محدود است و همین مسأله موجب شد تا تأكید اصلی این مطالعات بر بخش منابع به‌ویژه سیستم برق و توسعه شبكه تولید و انتقال منطقه منعكس شود.
تحلیل‌ها بر روی سناریوهای مختلف براساس تغییرات رشد اقتصادی، نرخ بهره‌ و سیاست‌های تبادل انرژی صورت گرفته است. برنامه توسعه بدست آمده از نتایج مطالعات شاخص ادامه رشد اقتصادی منطقه براساس روند تعریف شدئه در برنامه میان‌مدت بانك جهانی است. در این مطالعه در كنار تشریح برنامه توسعه هزینه لازم برای اجرای بندهای مختلف نیز محاسبه شده است.
افق زمانی تحقیق و پریود زمانی مطالعات:
مدت این تحقیق ۳۵ سال از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۳۴ می‌باشد. نتایج بدست آمده بعد از ۱۰ سال اول تحقیق اجرا خواهند شد. این فاصله‌ی زمانی برای اطمینان حاصل كردن از تأمین سرمایه لازم برای اجرا در نظر گرفته شده است. از ویژگی‌های مدل TIMES قابلیت برنامه‌ریزی برای پریودهای زمانی متغیر است. این مسأله در این تحقیق نیز مورد استفاده قرار گرفته بطوری كه در ۱۰ سال اول پریودهای زمانی یك ساله و سپس ۵ پریود سه ساله و در آخرین دو پریود دو ساله در نظر گرفته شده است. نتایج بدست آمده برای هر پریود زمانی مقدار متوسط آن دوره بوده و هزینه‌ها براساس ارزش پول در وسط آن دوره حساب شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله در مورد بررسی وضعیت اقتصادی ایران

دانلود مقاله در مورد بررسی وضعیت اقتصادی ایران

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

وضعیت اقتصادی ایران و راهکارهای آن از نگاه صندوق بین المللی پول:
صندوق بین‌المللی پول خواستار اصلاحات ساختاری،كنترل تورم، اتخاذ سیاستهای انقباضی،كاهش هزینه‌ها‌ی دولت، كاهش یارانه‌ها، حفظ استقلال بانك مركزی، اتخاذ سیاست‌ ارزی شناور، تقویت نظام بانكی، توسعه بانكهای خصوصی و رفع محدودیت‌ درمورد نرخ مبادله ریال در برابر دیگر ارزها در ایران شد
آن چه ارائه می‌شود مشروح این گزارش است كه با نام «گزارش مشاوره ماده چهار» منتشر شده است.

الف:كلیات
۱- قیمت‌های بالای نفت خام و انجام اصلاحات اقتصادی دو پدیده مهمی بوده است كه در طی چند سال گذشته اقتصاد ایران آن را تجربه كرده است. در طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ اصلاحات مهمی در عرصه اقتصاد ایران انجام گرفت كه تثبیت نرخ ارز، كاهش محدودیت‌های مربوط به مبادله ارز و كاهش تعرفه‌های وارداتی، تصویب قوانین جدید در مورد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، اصلاحات مالیاتی و صدور مجوز برای تاسیس بانك‌ها و بیمه‌های خصوصی از جمله این اصلاحات بوده است. این اصلاحات با باز كردن اقتصاد ایران و برداشتن برخی از موانع بر سر راه تجارت و سرمایه‌گذاری امكان رونق اقتصادی ایران را در دراز مدت پدید آورده‌اند و در حال حاضر نتایج حاصل از این اصلاحات نمایان شده است. در برنامه سوم توسعه رشد تولید ناخالص داخلی ایران به ۵/۵ درصد رسید و بیكاری تا حد زیادی كاهش پیدا كرد. به هر ترتیب اصلاحات مذكور به همراه افزایش قیمت نفت و افزایش هزینه‌های دولت وضعیت اقتصادی پررونقی را در برنامه سوم توسعه پدید آوردند.

۲- علی‌رغم موفقیت اقتصادی ایران در سال‌های اخیر كماكان چالش‌های بسیاری اقتصاد این كشور را تهدید می‌كند. بیكاری همچنان در ایران بالا است و با توجه به جوان بودن جمعیت ایران پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی فشاری فزاینده بر بازار كار وارد شود. دولت برای كاهش مشكل بیكاری اقدام به اتخاذ سیاست‌های انبساطی نموده است. این سیاست‌ها اگرچه می‌تواند مشكل بیكاری را تعدیل كند اما آثار تورمی بسیاری به بار می‌آورد. در نتیجه این سیاست‌ها تورم به ۱۳ درصد رسیده است. بخش غیر نفتی تنها ۱۵ درصد از كل صادرات ایران را تشكیل می‌دهد و اقتصاد ایران همچنان به نفت وابسته است. بنابراین دولت ایران در اتخاذ سیاست‌های كلان اقتصادی همواره با یك دو راهی مواجه بوده است و آن توجه به اشتغال و رشد اقتصادی با حفظ ثبات شاخص‌های كلان اقتصادی است.
كنترل شدید دولت بر قیمت‌ها، نرخ سود بانكی، ارائه یارانه‌های گسترده و برقراری قوانین سختگیرانه بر بازار كار همه آثار منفی بر رشد اقتصادی و اشتغال دارد.

۳- در طی دو سال گذشته فضای سیاسی ایران تحولات عمده‌ای را شاهد بوده است. در فوریه ۲۰۰۴ محافظه‌كاران اكثریت پارلمان را در دست گرفتند و در ژوئن ۲۰۰۵ نیز قوه مجریه در اختیار آنها قرار گرفت. در عین حال پارلمان نشان داده است در مواردی با رئیس جمهور اختلاف نظر دارد. انتخاب كابینه و برخی از تحقیق‌ها‌ی مالی و اقتصادی از جمله مواردی بوده است كه این دو با هم اختلاف نظر داشته‌اند.

۴- دولت جدید ایران در طی عملكرد هشت ماهه‌اش وفاداری خود به اصلاحات اقتصادی مندرج در برنامه چهارم توسعه و چشم‌انداز ۲۰ ساله را نشان داده است.مقامات اقتصادی ایران تاكید كرده‌اند سیاست‌های اقتصادی آن‌ها در راستای اهداف برنامه چهارم توسعه از جمله بحث خصوصی‌سازی، اصلاحات مالی و نظام پرداخت یارانه‌ها است.در عین حال دولت ایران علاوه بر اهداف مندرج در برنامه چهارم توسعه اهداف تازه‌ای مثل عدالت اجتماعی، حذف فساد و كاهش نابرابری‌های اقتصادی در مناطق مختلف را دنبال خواهد نمود.

ب: مقایسه سال‌ها‌ی ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴
۵- پس از ركود موقت اقتصاد ایران در سال ۱۳۸۳، اقتصاد ایران در سال ۱۳۸۴ روندی رو به رشد را طی كرد. شرایط اقتصادی بین‌المللی به همراه سیاست‌های انبساطی عامل این رشد بوده است. كشاورزی ایران در سال ۱۳۸۳ در اثر شرایط بد آب و هوایی و عدم توجه به زیرساخت‌ها عملكرد خوبی نداشت و به طور كلی رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در این سال به ۸/۴ درصد كاهش یافت. اما اطلاعات اولیه از نیمه اول سال ۱۳۸۴، رشد قابل توجه در بخش غیر نفتی ایران در این سال را نشان می‌دهد. این در حالی است كه بخش صنعت نفت و گاز در این مدت از نظر ظرفیت تولید با محدودیت مواجه شد. به طور كلی در اثر افزایش تقاضا برای كالاهای ایرانی (از جمله نفت) و افزایش مصرف و سرمایه‌گذاری در داخل رشد اقتصادی ایران در سال ۱۳۸۴ به شش درصد می‌رسد.

۶- نرخ بیكاری در ایران در حدود ۱۰ درصد قرار گرفته است.در سال ۱۳۸۳ بازار كار وضعیت بالنده‌ای را شاهد بود. نرخ بیكاری در این سال به كمترین میزان در طی هشت سال قبل از آن رسید (۵/۱۰ ردصد)، اما در سال ۱۳۸۴ علی‌رغم رشد بیشتر اقتصاد ایران، میزان افزایش فرصت‌های شغلی با تعداد افرادی كه جدیدا وارد بازار كار شدند برابر نبوده است. در نتیجه این امر نرخ بیكاری در سال ۱۳۸۴ به ۱۱ درصد خواهد رسید. لازم به ذكر است هر سال ۷۰۰ هزار نیروی كار جدید وارد بازار كار ایران می‌شوند.

۷- تورم نیز همچنان در سطح بالایی قرار داد. در نتیجه افزایش هزینه‌های دولت و رشد نقدینگی، سیاست‌های دولت برای مهار تورم در سال ۱۳۸۳ موفقیت چندانی نداشت. نرخ تورم در سال ۱۳۸۳ به ۱۵ درصد رسید. اما با اجرای طرح تثبیت قیمت‌ها بر روی برخی از كالاها و خدمات به همراه اتخاذ برخی سیاست‌ها در مورد نرخ مبادله ارز، نرخ تورم در سال ۱۳۸۴به ۱۳ درصد كاهش خواهد یافت.البته با توجه به سیاست‌های كنونی دولت می‌توان گفت این روند دوباره معكوس خواهد شد.

۸- حجم عمده‌ای از درآمدهای نفتی ایران توسط دولت هزینه شده است. افزایش قیمت نفت درآمدهای دولت در سال ۱۳۸۳ را به میزان ۲۵/۲ درصد جی‌دی‌پی افزایش داد و این رقم برای سال ۱۳۸۴ به ۷۵/۲ درصد جی‌دی‌پی می‌رسد. به موازات افزایش درآمد‌ها‌، دولت ایران بر میزان هزینه‌های خود افزوده است. با اتخاذ اقدامات مالی نامنظم و حساب‌ نشده كسری مالی بخش غیر نفتی در سال ۱۳۸۳ به ۵/۱۹ درصد جی‌دی‌پی رسید. این رقم بالاترین رقم در طی ۹ سال گذشته بوده است. افزایش بی‌رویه هزینه‌های دولت به ویژه در بخش یارانه‌ها در سال ۱۳۸۴ نیز ادامه پیدا كرده است. با توجه به افزایش درآمدهای نفتی انتظار می‌رود تراز مالی دولت معادل ۲۵/۴ درصد جی‌دی‌پی در سال ۱۳۸۴ افزایش یابد اما در عین حال كسری تراز بخش غیرنفتی به ۵/۱۷ درصد جی‌دی‌پی برسد.

۹- وضعیت دارایی‌های خارجی ایران در طی دو سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. با افزایش ۳۵ درصدی ارزش صادرات نفتی ایران در سال ۱۳۸۳ مازاد حساب‌های جاری ایران در این سال به ۵/۲ درصد جی‌دی‌پی افزایش پیدا كرد. صادرات غیر نفتی نیز در این سال افزایش پیدا كرد. در سال ۱۳۸۴ نیز ارزش صادرات نفتی و غیرنفتی ایران افزایش یافته است. در نتیجه آن مازاد حساب‌های جاری ایران در این سال به ۵/۶ درصد جی‌دی‌پی و ذخایر ارزی ایران به ۴/۴۷ میلیارد دلار خواهد رسید. دیون خارجی ایران نیز در سال ۱۳۸۳ افزایش داشت و به ۲۵/۱۰ درصد جی‌دی‌پی رسید. اما این رقم در سال ۱۳۸۴ و در اثر سیاست‌های جدید دولت روبه كاهش گذاشته است.

۱۰-با اتخاذ سیاست نرخ‌ ارز شناور و البته كنترل شده پول ملی ایران در طی دو سال اخیر تقویت شده است. بانك مركزی با هدف مقابله با آثار منفی تورم و حفظ قدرت‌ رقابت پذیری بخش غیرنفتی، سیاست كاهش تدریجی ارزش اسمی پول ملی را اتخاذ كرده است. در سال ۱۳۸۳ علی‌رغم افزایش قیمت نفت نرخ مبادله اسمی ریال ۲۵/۱۱ درصد كاهش یافت و در نتیجه نرخ برابری واقعی آن بدون تغییر باقی ماند. درسال بعد با مساعد بودن شرایط بین‌المللی و تداوم سیاست‌های انبساطی بانك مركزی اجازه داده شد تا ارزش اسمی ریال افزایش پیدا كند. نرخ مبادله اسمی ریال در این سال ۵/۹ درصد افزایش یافته كه این امر به همراه نرخ تورم باعث افزایش ۵/۱۲ درصدی نرخ واقعی شده است.

۱۱-سیاست‌های پولی دولت ایران نیز با توجه به شرایط اقتصادی اتخاذ شده است. به موازات افزایش درآمدهای نفتی تلاش بانك مركزی برای خرید ارزهای خارجی افزایش یافته است. سیاست‌های خاص پولی در سال ۱۳۸۳ باعث شد تا رشد اعتبارات بانكی در این سال به ۳۸ درصد و رشد نقدینگی به ۳۰ درصد برسد.با تداوم سیاست‌های انبساطی در سال ۱۳۸۴ دستیابی به تسهیلات تجاری حساب نشده محدود شده و ارزش پول ملی افزایش یافته است. در این سال استقلال بانك مركزی با چالش مواجه شد چرا كه اختیار انتشار اوراق مشاركت از شورای پول و اعتبار به پارلمان انتقال داده شد. به علاوه نرخ سود این اوراق از ۱۷ درصد به ۵/۱۵ درصد كاهش پیدا كرد. در نتیجه در این سال ابزار مهمی مثل اوراق مشاركت نتوانست نقش مفیدی در كاهش نقدینگی ایفا كند.در نتیجه این امر سیاست‌های دولت در زمینه كنترل نقدینگی در این سال محقق نشد و رشد نقدینگی در این سال به ۵/۳۱ درصد رسیده است.

۱۲- آثار منفی بی‌ثباتی سیاسی بر بازارهای مالی از دیگر مشخصات دو سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ بوده است. بورس تهران با تجربه كردن دوران رشد فزاینده خود در سالهای قبل در سال ۱۳۸۴ با ۲۰ درصد افت ارزش مواجه شد. فعالیت‌های هسته‌ای ایران و روی كارآمدن یك دولت تندرو عامل این افت شاخص بوده است.

۱۳-پیشرفت در زمینه انجام اصلاحات ساختاری غیریكنواخت بوده است. اصلاحات در بخش مالی ادامه پیدا كرده است. نرخ‌های سود بانكی وسپرده‌گذاری‌های لازم برای اخذ وام یكپارچه شده است. دو بانك خصوصی و سه موسسه مالی مجوز فعالیت گرفته‌اند. قانون بازار سرمایه جدیدی در پارلمان به تصویب رسیده است و بحث در مورد تهیه لایحه‌ای درمورد افزایش كنترل بر بانك‌های دولتی ادامه دارد. همچنین بحث‌هایی در مورد افزایش استقلال بانك مركزی درجریان است. بعلاوه اصل ۴۴ قانون اساسی با هدف فراهم‌ آوردن زمینه‌ سرمایه‌گذاری‌های خارجی و خصوصی سازی بخش‌های مالی و غیرمالی در ایران اصلاح شده است.درعین حال در مورد یارانه‌های بخش انرژی هنوز هیچ اصلاحاتی انجام نگرفته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مقاله بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

دانلود مقاله بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 16 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چكیده:
بازاریابی شامل فعالیت هایی می شود كه در رابطه با رساندن خریدار و فروشنده به یكدیگر برای انجام معامله ، صورت می گیرد. بازار جهانگردی بر مبنای منطقه جغرافیایی ، تركیب جمعیتی ، نوع رفتار یا بر مبنای روان‌نگاری بخش بندی می شود. در آمیخته بازاریابی عوامل گوناگون كه بر تلاش ها ی بازار یابی اثر می‌گذارند به چهار گروه اصلی طبقه بندی می شوند كه عبارتند از: محصول، توزیع، قیمت و ترویج یا گسترش محصول (سیاستهای تشویقی).

برای اطمینان یافتن از اینكه همه تلاش ها در راه تأمین هدفهای كوتاه مدت و بلند مدت سازمان انجام شود باید برای بازاریابی خدمات ، برنامه هایی تهیه كرد. كار تهیه یك برنامه موفق بازار یابی با تجزیه و تحلیل عوامل محیطی شروع می شود و باید به عوامل اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی توجه كرد . در این راه باید روند بازار و روند رقابت را تجزیه و تحلیل نمود. در برنامه بازار یابی شیوه بخش بندی بازار ، هدفهای كوتاه مدت و استراتژیك و سرانجام برنامه های عملی برای تأمین هدف های مورد نظر مشخص می شود.

مقدمه : ایران دهمین كشور از نظر جاذبه‌های تاریخی،مذهبی وطبیعی برای جذب گردشگری شناخته شده است.در صورتی كه توریسم ایران در جهان جایگاه پایینی دارد به گونه ای كه در سال های پایانی قرن بیستم كمتر از نیم درصد از سهم بازار گردشگری را به خود اختصاص داده یعنی از هر ۱۰۰۰ گردشگر فقط ۲ نفر ایران را انتخاب می كنند. و این نشان می دهد كه ایران هنوز در مرحله‌ی اكتشاف قرار دارد و برای بسیاری از گردشگران ناشناس است. تعداد گردشگران خارجی در ایران محدودند ، غالباً انفرادی و مراوده‌ی مردم محلی با گردشگران در سطح مطلوبی است. این مطلب به وضوح روشن می كند كه جهانیان هنوز ایران را نمی شناسند. در سال‌های اخیر شركت در نمایشگاه های بین المللی و شبكه‌ تلویزیونی كه جذابیت های گردشگری را برای خارجیان نمایش می دهد توانسته در شناساندن جاذبه های كشورمان تا حدی موثر باشد؛ اما متأسفانه در امر بازاریابی نه تنها سرمایه گذاری كافی انجام نگرفته بلكه سیاست های روشنی نیز تدوین نگردیده است؛ همچنین فعالیت های انجام شده غیر علمی و پراكنده بوده اند.

در این صنعت كالاها و خدمات متفاوتی از طریق عرضه كننده گان مختلف هر روز وارد بازار می‌شوند و همه در پی رقابت با یكدیگر هستند. در این میان جلب نظر گردشگر به خرید یكی از این خدمات و مهمتر از آن ایجاد رضایت مندی در او بسیار دشوار است. تقاضا یك گردشگر علاوه بر سلایق شخصی به مد ، پیشنهاد اطرافیان همچنین فصل سفر ، بستگی دارد. مقصود از بازاریابی ، فعالیت های است كه برای گرد هم آوردن خریدار و فروشنده انجام می شود.«باتلر» فرضیه ی چرخه ی عمر مقصد گردشگری را مطرح كرد.(۱۹۸۰ )او گفت كه خدمات گردشگری هم مانند سایر خدمات وكالاها چرخه ی عمر دارد وبازاریاب باید آن مرحله ومرحله‌ی بعد را شناسایی وبرنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

چرخه ی عمر گردشگری به این تریب است :
۱- اكتشاف exploration) :(تعداد گردشگران محدود ،به صورت انفرادی گردشگر سفر می كند، گردشگر زبان مردم مقصد را نمی داند ، مردم محلی از گردشگر استقبال می كنند، مراوده ، با گردشگران مردم محلی را خوشحال می‌كند.
۲- مرحله مشاركت :(involvement) تعداد گردشگران اضافه می شوند، مردم از آثار مثبت ورود گردشگران سود می برند، مرد برای گردشگران تسهیلات رفاهی فراهم می‌كنند(اجاره منازل خود به آنها ) ، رابطه میزبان و مهمان هماهنگ و خوب است.
۳- مرحله توسعه (development): رفتار مردم بومی تغییر می كند، سرمایه گذاری خارجی آغاز می شود، شكل و فضای منطقه تغییر می كند، بازار تخصصی می شود.

۴- مرحله تثبیت (consolidation): به صورت انبوه جذب گردشگر داریم، شركت های مهم حاكمیت یافته و در آمده سرانه همچنین نرخ افزایش تعداد گردشگر ورودی كاهش می یابد.
۵- ركود (Institutionalism): مقصد گردشگری شهرت می یابد، از مد می افتد ، مشكلات اجتماعی ، فرهنگی، زیست محیطی بروز می كند، سرمایه گذاران خارجی باز می گردند، شاید هتل‌ها و تسهیلات دیگری اجباراً پدید آیند.
۶- افول و تجدید حیات (decline- rejuvenation) : اگر تجدید حیات صورت نگیرد و كالا و خدمات جدید ایجاد نشود ، امكانات گردشگری نو نگردد ، كم كم فقط خاطره‌ای از دوران شكوفایی در اذهان می ماند.

ویژگی های بازاریابی خدمات جهانگردی و گردشگری:
تا سال هایی قبل بازاریابی فقط ویژة كالا ها بود. امروزه بازاریابی خدمات گردشگری نیز جایگاه مهمی یافته و در حال پیشرفت می باشد. مهمترین ویژگی های این خدمات ناهویدا بودن آنها است. این ناملموس بودن خدمات گردشگری سطح عظیمی از عدم اطمینان را در خرید خدمات ایجاد می‌كند. خریدار پیش از خرید و استفاده نمی تواند آن چه خواهد خرید را آزمایش كند. چون هر انسانی با انسان دیگر متفاوت است و گردشگر خود كلیدی ترین عنصر در بازاریابی گردشگری است. پدیده‌ی عدم اطمینان مهمترین مطلبی است كه گردشگران را در خرید خدمات آزار می دهد؛ آنها دقیقاً نمی دانند كه چه می‌خرند؟ آیا همان چیزی هست كه می خواهند؟ و بازایاب موفق كسی است كه این اطمینان را در مشتریان خود بوجود بیاورد . همین موارد است كه این نوع بازاریابی را دشوار ،متفاوت و پیچیده می كند.

یك گردشگر برای خرید خدمات از مدت‌ها پیش برنامه ریزی كرده همچنین محل سفر و مكان اقامت را رزرو می كند. ممكن است در آینده هنگامی كه قصد انجام سفر را دارد،با زمان تصمیم گیری احساس متفاوتی داشته باشد. خدمات گردشگری در زمان تولید به مصرف می رسند و چون در این نوع خدمات روابط فرد با فرد بسیار دارای اهمیت است و رضایتمندی نقش مهمی را بازی می كند، كیفیت خدمات شاید حتی به دقیقه هم قابل تغییر باشد برای مثال یك گارسون هنگامی كه خسته شده با مهمان خوب رفتار نمی كند، یك راهنمای آثار تاریخی در اثر شرایط روحی نا مناسب پاسخگوی خوبی نیست ، و البته ممكن است كه چند دقیقه پیش یك گردشگر دیگر در شرایط كاملاً متفاوت با این افراد ملاقات كرده، وتجربه متفاوتی را كسب كرده باشد.

در این صنعت با تغییرات تقاضا ، عرضه را نمی توان تغییر داد . افزایش ظرفیت عرضه خدمات گردشگری به زمان نیاز دارد و از آنجا كه خدمات گردشگری در زمان تولید، به مصرف می رسد فشارهای زیادی را به عرضه كنندگان وارد می كند،.همان طور كه گفته شد بازاریابی خدمات ویژگی های خود رادارد،كریستفر لاولاك ولارن رایت در كتاب خود تحت عنوان “اصول بازاریابی وخدمات”می نویسد: كه بازاریابی خدمات ۷ ویژگی داردكه عبارتند از :نامحسوس بودن،متغییر بودن،غیر قابل تفكیك بودن ،غیر قابل ذخیره بودن،قابلیت ارزیابی دشوارتر ، اهمیت زمان وكانال های توزیع متفاوت.

آمیخته بازاریابی جهانگردی((Tourism Marketing Mix:
1price)-) قیمت گذاری.۲-(product) تولید. ۳-(people): شامل خریداران، مصرف كنندگان،وتمام نیروهای انسانی كه به طور مستقیم وغیر مستقیم ارتباط با خدمات گردشگری عمل می كنند می‌شود ۴-promotion and education) ):انوا ع تبلیغات و فعالیت های ترغیبی وآموزشی را در بر می گیرد. ۵-(( place and time: مكان و موقعیت، كانال های توزیع(زمان ومكان عرضه رامشخص می كند) ۶- (evidence physical): وضعیت فیزیكی (دكور داخلی اتاق ها در هتل ،ظاهر ساختمانها،وضع ظاهری شهرها).

۷- ((processes: فرآیند تعیین سیاست های عرضه خدمات ۸-((productivity and quality: تمام فعالیت هایی كه برای با لا بردن كیفیت كالا وخدمات ،موثر بودن ویافتن توانهای بالقوه انجام می‌گیرد.۹-packaging) ) همه اجناس،توانایی ها وتولیدات موجود ،باید درجهت حمایت از تولید جدید پیش وپس از ارائه آن به بازار، استفاده شوند.

تقسیم بازار(market segmentation )واستراتژیهای حاكم بر آن:
انسانها متفاوتند و سلایق آنها نیز با یكدیگر فرق دارد.تقسیم بازار دقیقا‌ًِ به همین دلیل صورت می‌گیرد و سعی میكند نیازهای متفاوت مشتریان را كشف كرده ،تولیدات و سرویسهای خدماتی را بر آن اساس ارائه كند.این تقسیم بندی براساس جغرافیاgeographic))،جمعیت شناسی(demographic)،روانشناسی psychographic)) صورت می گیرد.از جمله فواید آن یافتن پتانسیل های بازار،طراحی تولیدات بر طبق نیاز مشتری و ایجاد رضایت در او است. استراتژیهای تقسیم بندی بازار هدف:۱)بازاریابی انبوه و پرهیز از محدود كردن بازار ۲)تمركز یافتن بر روی یك بازار مشخص و حمله به آن به صورت تهاجمی.

اهمیت گسترش صنعت جهانگردی در ایران:
جهانگردی در زمان كنونی مجموعه‌ای از تمایلات و حركت است. دسترسی یافتن به امكانات و توانایی های مالی بیشتر مسافرت توده های مختلف را امكان پذیر ساخته است. تكنولوژی های نوین مثل خطوط هواپیمایی، كامپیوتر آدم آهنی و ارتباطات ماهواره‌ای موجب شده كه در سده‌ی بیستم شیوه‌ی زندگی، كار و بازی همچنین تفریح افراد دگرگون شود، همچنین موجب شد، كه به دلایل متعدد بر میزان مسافرت، گردش ، و جهانگردی افزوده گردد. در نتیجه موجب افزایش زمان تفریح و اوقات بیكاری گشت . امروزه جهانگردی به صنعتی پر درآمد مبدل شده و در برخی از كشورها ، مهمترین منبع درآمد را همین صنعت تشكیل داده است. كشورمان در شرایطی جایگاه پایینی را در این صنعت دارد كه ظرفیت های بالقوه آن، بر همگان مشهود است.

برخی از كشور های مسلمان در امر جذب گردشگری در چند ساله اخیر بسیار موثر عمل كرده و شاهد نتایج مطلوبی بوده اند به گونه‌ای كه تركیه در سال ۲۰۰۱ ، درآمدی ۲/۸ میلیارد دلاری را در این صنعت كسب كرده همچنین شاهد پیشرفت تونس، سوریه، امارات متحده عربی و مالزی نیز هستیم. برای پیشرفت كشورمان در این امر نیازمند به بهبود وضعیت زیر ساخت ها و مسائل زیر بنایی این صنعت هستیم. همچنین برنامه ریزی اصولی ، مدیران برجسته و دانا ، فرهنگ سازی و آموزش، و بازاریابی در توسعه‌ی این صنعت می توانند هر یك به نوبه‌ی خود موثر باشند.

در كشورما نسبت به ۴۰ سال گذشته گروه سنی ۲۴-۱۵ سال نزدیك به ۵ برابر افزایش یافته و نسبت آنها به كل جمعیت حدود %۲۱ است ، در سال ۱۳۸۵ جمعیت گروه سنی ۲۵- ۲۰ ساله به شدت افزایش یافته است (سازمان ملی جوانان ۱۳۸۱). این افزایش در قسمت های بالایی هرم سنی جمعیت جوان به معنای تقاضای بیشتر برای اشتغال می باشد. با این تفاسیر اهمیت توسعه‌ی این صنعت در كشورمان كاملاً مشهود است. و چه بهتر است كه دولت مردان با پژوهش و تحقیق بیشتر، مدیرانی آموزش دیده و تخصص، زمینه را برای توسعه‌ی این صنعت فراهم كنند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 6:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات