مقیاس خلق وخوی مالهوترا(MTS) در فایل word

مقیاس خلق وخوی مالهوترا(MTS) در فایل word

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 51 کیلو بایت

تعداد صفحات : 11

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان در این مجموعه به ارائه مقیاس خلق وخوی مالهوترا(MTS) همراه با تفسیر و پرسشنامه و نمره گذاری آن پرداخته شده است. این بررسی و مجموعه در قالب آفیس word بوده و به راحتی میتوانید از از آن در آزمون ها و مقالات خود استفاده نمایید. با آرزوی سربلندی تک تک شما عزیزان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:37 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقیاس کنترل درونی و برونی راتربه همراه آزمون تجدید نظر شده منبع کنترل راتر

مقیاس کنترل درونی و برونی راتربه همراه آزمون تجدید نظر شده منبع کنترل راتر

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 30 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان در این مجموعه به ارائه ی مقیاس کنترل درونی وبرونی راتر به همراه آزمون تجدیدنظر شده منبع کنترل راتر پرداخته شده است. هر دو بررسی در فایل WORD بوده و برای نخستین بار در فروشگاهای مجازی هر دوصورت این آزمون ارائه میگردد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:37 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای پرسشنامه راهنمای نیازهای (GNI)

راهنمای پرسشنامه راهنمای نیازهای (GNI)

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 32 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان در این مجموعه به ارائه راهنمای پرسشنامه راهنمای نیازهای (GNI) پرداخته شده است. این مجموعه در دوفایل word میباشد یکی دربردارنده شرح کامل این آزمون و دیگری شامل پرسشنامه و راهنمای تفسیر و نمره گذاری این پرسشنامه میباشد. این پرسشنامه تا کنون در هیچ منبعی و سایتی قرار نگرفته و طبق مطالعه و دستاورد یکی از بهترین متخصصین خدمات دانشجویی موسسه نایس بوده که از انگلیسی به فارسی و ویرایش شده و برای نخستین بار در سایت محبوب سیدو و فروشگاه به روز تحقیق ارائه میگردد. چون هدف این فروشگاه ارائه به روزترین ها بوده و خواهد بود. به امید رضایت شادکامی شما

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای استفاده از شاخص کرنل(فرم N2)

راهنمای استفاده از شاخص کرنل(فرم N2)

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 44 کیلو بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان عزیز این مجموعه نیز یکی از نادرترین محصولات فروشگاه به روز تحقیق میباشد که تا کنون در هیچ سایتی ارائه نشده است. در این مجموعه به بررسی شاخص کرنل در روانشناسی پرداخته شده است که همراه با راهنما و تفسیر این شاخص میباشد. این بررسی در قالب آفیس word ودر مجموع 20 صفحه میباشد. با آرزوی توفیق و شادکامی شما

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر در روانشناسی

پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر در روانشناسی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 60 کیلو بایت

تعداد صفحات : 16

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان این مجموعه در زمینه یکی دیگر از پرسشنامه های نادر روانشناسی میباشد که در فروشگاه به روز تحقیق ارائه میگردد. این مجموعه دربرگیرنده پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر در روانشناسی میباشد که در قالب آفیس وورد بر روی سایت آپلود شد. با آرزوی موفقیت و شادکامی شما

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای آزمون شخصیتی بندر – گشتالت

راهنمای آزمون شخصیتی بندر – گشتالت

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 32 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان این مجموعه درباره یکی دیگر از آزمون های پرکاربرد روانشناسی یعنی راهنمای آزمون بندر و گشتالت میباشد. این مجموعه در فایل آفیس وورد و در حدود 15 صفحه درباره ی راهنمای آزمون بندر گشتالت میباشد. با ارزوی موفقیت و شادکامی شما

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

آزمون انگیزه پیشرفت هرمنس در فایل word

آزمون انگیزه پیشرفت هرمنس در فایل word

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 23 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان در این مجموعه به بررسی یکی دیگر از آزمون های نادر روانشناسی یعنی آزمون انگیزه پیشرفت هرمنس به همراه پرسشنامه .راهنما.نمره گذاری وتفسیر آن پرداخته شده است. این مجموعه در قالب آفیس وورد میباشد. با آرزوی موفقیت و شادکامی شما

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی علل و انگیزه های گرایش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای

بررسی علل و انگیزه های گرایش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 64 کیلو بایت

تعداد صفحات : 81

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی علل و انگیزه های گرایش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای

چكیده :

هدف این پژوهش بررسی عواملی بود كه دانش آموزان را به سوی رشته های فنی و حرفه ای سوق می دهد تا با شناخت این عوامل و انگیزه ها را ه های تقویت آن را یافته وشوق و رغبت آنان را سوی این رشته ها بیشتر به وجود آورده باشد كه با تربیت افراد متخصص در امور فنی و حر فه ای راه خود كفایی كشور سریع تر طی می شود.

برای این منظور تعدادی فرضیه تعیین شده و نتایجی نیز حاصل گردید كه عبارت از : 1-بین نوع شغل والدین و گرایش فرزندانشان به رشته های هنرستانی رابطه وجود دارد؟

2- دانش آموزانی كه در ترم اول ودوم سال گذشته در كلاس اول از پیشرفت تحصیلی بر خوردار بوده اند كمتر از دانش آموزان دیگر به شاخه فنی گرایش دارند .

3- بین تحصیلات پدر و مادر و گرایش فرزندان به رشته های هنرستانی رابطه وجود دارد .

4- گرایش دانش آموزان به ادامه تحصیل در هنر ستان بستگی به علاقه شخصی آنها دارد .

5- گرایش دانش آموزان به ادامه تحصیل در هنر ستان ها بستگی به مهارت و استعداد فنی دارد .

6- تشویق افراد خانواده و دوستان در انتخاب رشته های هنرستانی تاًثیر دارد .

7- عوامل اجرایی دوره راهنمایی و دبیر ستان در انتخاب رشته های هنر ستانی تاًثیر دارد .

8- بین امكان ورود به مقطع فوق دیپلم (دیپلم )و گرایش نو جوانان به رشته های هنرستان رابطه وجود دارد .

9- آسانی ورود به بازار كار در انتخاب رشته های هنر ستانی موًثر است

جامعه آماری عبارت از دانش آموزانن دختر هنر ستان حر فه ای ،كه از این تعداد 120 نفر با استفاده از روش اندازه گیری تصادفی چند مر حله ای انتخاب شدند .

ابزار پژوهش را پرسشنامه ای كه محقق ساخته ، تشكیل می داد. داده های به دست آمده با استفاده از روش آمار توصیفی مورد بررسی قرار گرفت نتایج نشان داد كه :

- اكثریت اولیای دانش آموزان این رشته ها از خانواده های كارگر و كشاورز و تعدادی نیز از خانو ده های فر هنگی و كار مندی می باشد .

- پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در سطح پایین و متو سط قرار دارد .

- میزان تحصیلات پدر و مادر در سطح پایین می باشد و تعدادی نیز متوسط می باشند .

- علاقه و رغبت شخصی این محصلین تاءثیر زیادی در انتخاب رشته مورد علاقه شان داشته است .

- دانش آموزان فوق اكثراض دارای علاقه به كار های دستی بوده و در آنها مهارت و استعداد وجود دارد .

- تشویق اطرافیان در انتخاب رشته تاًثیر ضعیفی داشته است .

تقلید در انتجاب رشته نقش داشته است .

- آنان تصور می كنند ،كه نسبت به رشته های نظری راحت تر می توانند وارد مقطع كاردانی شوند و این تصور در انتخاب آنان تاًثیر دا شته است .

به تصور آنان راحت تر می توانند جذب بازار كار شوند .

فهرست:

فصل اول: كلیات

چكیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

هدف تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعارف عملیاتی متغیر های تحقیق

فصل دوم: ادبیات و پیشینه

پژوهش

ادبیات تحقیق

سیر تحول آموزشی فنی و حرفه ای در ایران

دوره متوسطه فنی و حرفه ای (نظام فعلی)در حال اجرا

هدف شاخه متوسطه فنی و حر فه ای

با ایجاد مدارس فنی و حرفه ای و كار و دانش

برنامه تحصیلات حرفه ای:

كمك به هر محصل در آماده شدن برای یك شاخه

نتیجه گیری

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

جامعه آماری

نمونه آماری

روش نمونه گیری

ابزار پژوهش

طرح پژوهش

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

ابزار پژوهش

محدودیت های تحقیق

پیشنهادات

پیشنهادی تحقیق

فهرست منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی علل فرار دختران 15 – 18 سال از خانه

بررسی علل فرار دختران 15 – 18 سال از خانه

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 271 کیلو بایت

تعداد صفحات : 141

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی علل فرار دختران 15 – 18 سال از خانه

چكیده

موضوع «علل فرار دختران از خانه»

هدف: نشان دادن درستی این مطلب كه نابسامنی جو عاطفی خانواده، ارتباط بین دختر و پسر فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده و فشار روانی از جانب مدرسه و مشكلات تحصیلی از علل اصلی فرار دختران از خانه می باشند.

فرضیه های تحقیق

1- نامساعد بودن جو عاطفی خانواده احتمال فرار دختران را از خانه افزایش می دهد.

2- ارتباط بین دختر و پسر، احتمال فرار دختران را از خانه افزایش می دهد.

3- فقر اقتصادی احتمال فرار دختران از خانه را افزایش می دهد.

4- فقر فرهنگی خانواده (سطح تحصیلات والدین، اعتیاد والدین و كثرت جمعیت خانواده) احتمال فرار دختران را از خانه افزایش می دهد.

5- احساس فشار روانی از جانب مدرسه و مشكلات تحصیلی، سبب فرار دختران از خانه می‌شود.

برای اجرای تحقیق، تعداد 60 نفر از دختران 15 تا 18 ساله ای كه اقدام به فرار داشتند به عنوان گروه مطالعه و 60 نفر دختران 15تا 18 ساله عادی به عنوان نمونه در نظر گرفته شد و سپس از پرسشنامه محقق ساخته به عنوان ابزار تحقیق استفاده شد.

نتایج تحقیق

1- نامساعد بودن جو عاطفی خانواده احتمال فرار دختران را از خانه افزایش می دهد.

2- ارتباط بین دختر و پسر، احتمال فرار دختران را از خانه افزایش می دهد.

3- فقر اقتصادی احتمال فرار دختران را از خانه افزایش نمی دهد.

4- فقر فرهنگی خانواده (سطح تحصیلات والدین، اعتیاد والدین و كثرت جمعیت خانواده) احتمال فرار دختران را از خانه افزایش می دهد.

5- احساس فشار روانی از جانب مدرسه و مشكلات تحصیلی، سبب فرار دختران از خانه می‌شود.


فهرست مطالب:


فصل اول

مقدمه

1

بیان مساله

3

اهمیت و ضرورت پژوهشی

4

اهداف تحقیق

7

متغیرهای تحقیق

7

فرضیه های پژوهش

8

تعاریف عملیاتی متغیرها

8

فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش

تعریف فرار

10

عوامل موثر بر فرار

11

اقسام فرار

12

نظریه های مختلف شناخت رفتار

14

فرار از نظر روانكاوی

15

نظریه روانی تربیتی

15

نظر بیولوژیكی

15

فرار از نظر روانشناختی

15

فرار از نظر جرم شناسی

16

وضعیت فرهنگی خانواده

17

روابط عاطفی خانواده

20

چگونگی ارتباط و بهداشت روانی نوجوانان

22

ویژگی های شخصیتی نوجوانان

28

تاثیر مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموز

38

كثرت اولاد

48

سطح تحصیلات والدین

51

مهاجرت

53

روابط دختر و پسر

54

رشد هویت جنسی

61

تحقیقات انجام شده

65

فصل سوم(روش تحقیق)

طرح تحقیق

85

جامعه آماری

86

روش آماری

86

ابزار تحقیق

86

اعتبار و روایی پرسشنامه

87

چگونگی اجرای آزمون

88

فصل چهارم

مقدمه

89

جداول و نمودارها


الف ویژگیهای توصیفی دختران


ب) یافته های


فصل پنجم

تبیین آماری یافته های


بحث و نتیجه گیری


مشكلات و محدودیتهای تحقیق


پیشنهادات


منابع فارسی


منابع انگلیسی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه بررسی علل رقابت های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی كشور ایران

پایان نامه بررسی علل رقابت های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی كشور ایران

دسته بندی : علوم سیاسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 128 کیلو بایت

تعداد صفحات : 255

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق بررسی علل رقابت های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی كشور ایران در 242 صفحه ورد قابل ویرایش


بخش نخست: بررسی‌های اجمالی و كلیات نظریفصل اول: طرح مسئله

از آنجائیكه اعتقاد به ضرورت وجود رقابت به عنوان یك اصل مسلم در فراشدهای سیاسی آنرا از شاخص‌های نظام مردم‌سالار دینی می‌گرداند كه در شرایط مطلوب از كار ویژه‌ای مختلفی از جمله ثبات سیاسی، پویایی و نشاط سیاسی و اجتماعی، تقویت وفاق اجتماعی برخوردار خواهد بود. اما در عین حال قائل شدن به این نكته كه صرف وجود تكثر در آرا و رقابت‌های سیاسی ـ اجتماعی ارزش‌های پیش‌گفته محقق نخواهد شد.

رقابت‌های سیاسی زمانی می‌تواند ارزشمند تلقی شود كه به پراكندگی و تفرق سیاسی منجر نگردد، از این رو وجود رقابت در جامعه به تنهایی نمی‌تواند راه حل اساسی تلقی شود.

رقابت خود نیازمند بسترها و شرایطی از جمله فرهنگ سیاسی، وجود روحیه انتقادپذیری دگرپذیری و پای‌بندی به مقررات، وجود نهادهای مدنی و عدالت اجتماعی است كه به همگرایی و وفاق ملی منجر گردد.

از این رو برای اینكه رقابت‌های سیاسی بتواند در درون نظام سیاسی كشور بصورت منطقی و سالم جریان یابد ضرروی است.

اقدامات زیر صورت پذیرد:

الف) كشور ایران از آنجا كه از حكومت دینی برخوردار است، در سطح مدیریت راهبردی با سه دسته از منفعت‌های عمده مواجه است:

1ـ منفعت‌های عام و ملی

2ـ مصلحت‌های شرعی و دینی

3ـ منفعت‌ها، مصلحت‌ها و علاقه‌های فردی، شخصی، خانوادگی‌ و گروهی.

بدیهی است هر سه دسته از منفعت‌های یاد شده جزو ماهیت تصمیم‌گیری و مدیریت راهبردی كشور محسوب می‌شوند. بی‌توجهی به هر یك از این سه بُعد می‌تواند موجب نارضایتی شده، به بروز خشونت بینجامد. مدیریت راهبردی كشور بایستی در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های كلان كشور با ایجاد آمیزه‌ای كارآمد از سه مؤلفه منافع ملی، مصالح شرعی و علایق و منافع فرد فردِ جامعه، باز شناسی چهارگانه زیر انجام دهد:

1ـ بازشناسی دینی و تبیین مصالح شرعی و دینی و التزام به آنها

2ـ بازشناسی ملی و تبیین منافع عام و ملی و تعقیب آنها

3ـ بازشناسی سیاسی در سطوح فردی و گروهی، دریافت مقتضیات انسان، به رسمیت شناختن حقوق شهروندی و فراهم آوردن بستر و زمینه‌های تحقق آنها.

4ـ بازشناسی حوزه‌های رقابت و تبیین مرزها و نمادین سیاسی كشور و طراحی ساز و كارهای اجرایی برای رعایت و التزام به آنها.

ب) همانگونه كه گفته شد یكی از مشكلات اساسی در فرایند رقابت‌های سیاسی، جامعه‌ناپذیری سیاسی و در نتیجه نداشتن فرهنگ رقابت است.

یكی از راههای اساسی رفع این معضل، تحول در نظام آموزشی كشور است به گونه كه بتواند در تحقق فرآیند جامعه‌پذیری سیاسی كه رقابت پذیری سالم، تحمل‌پذیری غیر و رقیب، حقوق شهروندی پرهیز از مطلق‌انگاری خود، برخی از شاخص‌های آنست گام بردارد، همچنین در این فرایند باید رعایت قاعده بازی سیاسی، قانون‌های موضوعه، میثاق‌های ملی و هم‌زیستی مسالمت آمیز در صدد برنامه‌های آموزشی قرار گیرد.

رسانه‌های جمعی، مطبوعات و خانواده و دین از جمله مجاری عمده و ا ساسی فرهنگ‌پذیری سیاسی بشمار می‌آید كه بایستی در برنامه‌ریزی بصورت جدی مدنظر قرار گیرد.

ج) گسترش فرهنگ مشاركتی:

یكی دیگر از راه‌كارهای كه تحلیل‌گران برای رهایی از بن‌بست خشونت‌های رقابتی پیشنهاد می‌كنند آغاز تمرین رقابت در حوزه‌های كوچك‌تر و آنگاه تعمیم آن به سطح اجتماعی ملی است.

این گروه معتقدند قبل از آن كه حقوق سیاسی افراد جامعه به رسمیت شناخته شود و حتی پیش از آن كه توده مردم بتوانند فعالیت‌ سیاسی بكنند ضروری است اعضای جناح‌ها به فعالیت بازی سیاسی روی آورند و حقوق سیاسی اعضای جناح‌های سیاسی را به رسمیت بشناسند.

لازم است افراد در جامعه نخست فعالیت‌های سیاسی خود را در یك حوزه كوچك‌تر به آزمون گذاشته تا پس از آن كه به شكل عرف و عادت درآمد و به تجربه در سطح رفتار فردی كشیده شد بتدریج و گام بگام به حوزه‌های بزرگتر جامعه سرایت داده شود تا از این طریق فرهنگ مشاركتی در جامعه رواج یافته و شهروندان بدان خو بگیرند.

این شیوه ضمن آنكه قاعده‌های بازی سیاسی را به افراد واكنش‌گران می‌شناساند، روحیه تعامل و هم‌زیستی با رقبا را در آنها تقویت و جمع‌گرایی را در جامعه افزایش می‌دهد. تشكیل گروه‌های دوستی، تشكل‌های عام المنفعه خیریه‌ای و اتحادیه‌های صنفی از جمله گروه‌های كوچكی هستند كه می‌توانند تمرین مشاركت و رقابت از طریق آنها آغاز شود.

د) یكی دیگر از راهبردهای كه برای خروج از بحران‌های سیاسی ناشی از رقابت‌های سیاسی پیشنهاد میشود تدوین چارچوب مناسب برای تحقق فراشدهای رقابتی است این چارچوب باید بگونه‌ای باشد كه:

اولا: خطوط قرمز و مرزهای نمادین اجتماع ملی به گونه‌ای شفاف تعریف و تعیین شده باشند تا حزب‌ها به سادگی بتوانند این خطوط را تشخیص داده و از آنها پیروی نمایند.

ثانیاً: قاعده‌ها و چارچوب یاد شده از فراخی لازم برخوردار باشند، به نحوی كه افراد و گروه‌ها به سادگی خودی و غیرخودی تلقی نشوند.

ثالثاً: در تنظیم قاعده‌ها و چارچوب یاد شده شرایط زمانی، مكانی، قومی، فرهنگی و دینی لحاظ گردد، به نحوی كه تمامی گروههای قومی، سیاسی و دینی كه كلیت و اصل نظام و بنیادهای سیاسی ـ دینی آن را پذیرفته‌اند بتوانند در آن فعالیت و رقابت كنند.

رابعاً: این خطوط قرمز و مرزهای نمادین نباید به گونه‌ای متعدد و متراكم ترسیم شوند كه با گسترش دامنة این خطوط، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زیادی برای گروهها، افراد و نخبگان ایجاد شود زیرا در حالت تراكم و تكثر خطوط قرمز و ممنوعه، حیطه فعالیت افراد و گروهها تنگ و محدود شده و آنها در جریان فعالیت‌ها به سادگی با این خطوط برخورد و آنرا نقض خواهند كرد. بنابراین در طراحی مرزهای نمادین و خطوط ممنوعه در نظام سیاسی بر دو اصل باید تاكید كرد.

1ـ محدود بودن این خطوط

2ـ تكیه بر برائت افراد و گروه‌های سیاسی

خامساً: ساز و كارهای تضمینی طراحی شود به گونه‌ای كه سرپیچی و رعایت نكردن افراد و گروه‌های سیاسی از خطوط قرمز با هزینه‌های سنگین همراه باشد.

هـ) گفتمان رقابت در ایران باید به گونه‌ای در برنامه‌های كلان كشور، طراحی و تنظیم گردد كه رقابت‌های سیاسی از مرحله «محدودسازی» آغاز و پس از طی كردن مرحله «تثبیت» به مرحله «تكثر» ختم گردد. در مرحله محدودسازی، هدف، جلوگیری از بروز و ظهور حزب‌ها و گروه‌هایی است كه با كلیت نظام و بنیادهای دینی آن مخالف بوده در صددند فضای رقابتی جامعه را آلوده كنند و با فرصت طلبی، قدرت سیاسی را تصاحب كنند. در مرحله دوم، هدف، فراهم‌سازی شرایطی است كه حزب‌ها و گروه‌های سیاسی و انقلابی و مورد تأیید، امكان حضور یافته و با ایجاد آگاهی سیاسی در اعضاء و توده‌ها و نخبگان سیاسی بتوانند به تدریج وارد عرصه فعالیت‌های سیاسی و رقابت‌های صحیح گردند.

و در مرحله تكثر به رقابت به عنوان عامل تثبیت سیاسی و افزایش وفاق، نگریسته شود. در این مرحله بایستی شرایط مناسب برای گسترش فعالیت‌های حزبی و رقابتهای سیاسی فراهم گردد حزب‌ها و گروههای موجود مورد حمایت قرار گیرند و امكانات برای تأسیس نهادهای جدید و تازه فراهم شود. بدیهی است هدف از مرحله بسط و گسترش رقابت‌های سیاسی سالم است.

پیشینة تحقیق:

در پژوهش حاضر مفروض گرفتن رقابت به عنوان یكی از مكانیزمهای مهم تكامل و پیشرفت جامعه سیاسی و كارآمد كردن نظام سیاسی با نگرش‌ حفظ مصالح نظام در چارچوب امنیت و حفظ آن كه یكی از اساسی‌ترین دغدغه‌های اندیشه‌گران ایرانی بوده و هست.

با توجه به قومیت‌های مختلف و متعدد در حوزه سرزمینی ایران پرداختن به رقابت‌های مثبت و تحول‌آور آن كه امنیت ایران به ثبات می‌رساند یكی از وظایف ملی و مهینی و تعهد اسلامی هر ایرانی است لذا بنظر می‌رسد در دهة قبل به صورت گسترده به این امور پرداخته نشده است و یا اگر هم كاری انجام شده محدود و در خود نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر قابل بهره‌مندی كافی نیست لذا پژوهش حاضر در عین حال كه یك مبحث از تاریخ رقابت‌های ایران اسلامی را بررسی می‌كند و امیدوار هستیم با نگاه نقادانه و پژوهشگرانه بتوانیم نتایج علمی و مستدلی را ارائه نمائیم.

هدف پژوهش:

این پژوهش با بررسی علل رقابت‌ها (مثبت و منفی) و تأثیر آن بر امنیت ملی كشور ایران را دنبال می‌كند كه ناشی از رشد و آگاهی سیاسی ملت ایران و مشاركت سیاسی آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی بعد از انقلاب را در پی آورده است كه با بررسی جوانب آن منافع این رقابت كه باعث تصمیم‌سازیهای آگاهانه و ایجاد اقتدار بین‌المللی و پذیرش نظام بین‌الملل و ثبات سیاسی چند برابر میكند و باعث وفاق اجتماعی و تسریع در بدست آوردن هدفهای بزرگ و بلند را كه خواسته هر ملت در عرصه‌های اجتماعی ـ سیاسی ـ اقتصادی و ... بدبنال دارد خواهد شد.

سؤال اصلی:

رقابت‌های سیاسی چه تأثیری بر امنیت ملی دارد؟

سؤالات فرعی:

1ـ شاخصهای وفاق در جمهوری اسلامی چیست؟

2ـ شاخصهای رقابت سیاسی در جمهوری اسلامی چیست؟

3ـ شاخصهای امنیت ملی در جمهوری اسلامی چیست؟

متغیر مستقل: رقابت سیاسی

متغیر وابسته: امنیت ملی

متغیرهای دخیل:

1ـ رشد افكار عمومی، وجود افكار متنوع و اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی متكثر در كشور

2ـ منازعات لجام گسیخته و اختلافات غیر اصولی و نابهنجار فعالان سیاسی.

3ـ زایش ناقص تخرب و فرهنگ رقابتی و نیز برخی عوامل تاریخی سیاسی در حیات سیاسی كشور

4ـ رقابت‌های سیاسی عمدتاً شكل غیر قاعده‌مند و دور از عقلانیت و اعتدال به خود گرفته و بعضاً منجر به تضعیف همبستگی ملی و كاهش ضریب وحدت و امنیت ملی شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات