پروژه تولید مثل و تولید مثل در انسان...مناسب برای ارایه در دانشگاه و مدارس

پروژه تولید مثل و تولید مثل در انسان...مناسب برای ارایه در دانشگاه و مدارس

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 48 کیلو بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تولید مثل و تولید مثل در انسان

مقدمه :

از ابتدا این موضوع مورد توجه بوده است كه در پستانداران ، فنوتیپ‌های جنس ماده، خود به خود توسعه می‏یابد. ظاهرا این امر در غیاب هر نوع هورمون گنادی صورت می گیرد . در زمان بلوغ ترشح هورمون استروییدی تخمدان برای ایجاد صفات ثانویه جنسی ماده ضروری است . علاوه بر این، تولید هورمون‌های گنادی ، الگوی دوره ای ، ترشح گنادو تروپین های هیپوفیزی ماده را تنظیم می كند كه برای كنترل سایر پدیده های دوره‏ای ؛ مانند رسیدگی تخم ، تخمك گذاری و سیكل قاعده ای ضروری است.

برداشتن تخمدان سبب آتروفی رحم، كاهش فعالیت جنسی و اعمال تولید مثلی می شود . نقش تخمدانها در كنترل اعمال تولید مثلی توسط Knaure نشان داده شد . وی دریافت پیوند تخمدان می‌تواند از علائم آتروفی ناشی از برداشتن تخمدان، جلوگیری كند و تزریق عصارةتخمدان ، سبب باقی ماندن كامل اندامهای تولید مثلی می گردد . Allen و Doisy مشخص كردند كه فولیكول گراف ، منبع اصلی ترشح استروژن است. بدنبال آن یك هورمون جنسی زنانه در خون بعضی از حیوانات مشخص گردید و مشاهده شد كه غلظت آن در طول سیكل قاعدگی در انسان مؤنث تغییر می كند . كشف مهم حاصله این بود كه این ماده ، یعنی استرویید ، در ادرار به مقدار زیادی در طول حاملگی وجود دارد . شیمیست ها موفق به جدا كردن مادّه فعال از ادرار به منظور تعیین ساختمان شیمیایی آن شدند . این هورمون استروییدی، یعنی استرادیول، نقش اساسی در كنترل صفات جنسی ماده بیشتر گونه های مهره داران دارد. همچنین نشان داده شد كه جسم زرد تخمدان ، یك هورمون استروییدی دیگر ترشح می كند كه برای تولید مثل نرمال در دوران حاملگی ضروری است، این هورمون یعنی پروژسترون ، در سال 1934 جدا گردید و سپس سنتز شد .

اگر چه استروژنها و پروژستین های تخمدان، نقش اساسی در تنظیم اعمال تولید مثلی جنس ماده بازی می كنند ؛ اما امروزه مشخص شده كه وجود بسیاری از تركیبات شیمیایی دیگر مانند هورمونهای عصبی ، رحمی ـ جفتی و یا با منشأ آدرنالی ، نیز در جنس ماده ضروری هستند .

آناتومی تولید مثلی ماده :

سیستم تولید مثلی. زن از یك جفت تخمدان می باشد كه علاوه بر تولید گامت ، دارای مجموعه ای از وظایف اندوكرینی نیز است. در این سیستم تخمك پس از آزاد شدن از تخمدان وارد حفره شكمی شده و سپس از آنجا به درون اویداكت هدایت می شود . اگر تخمك مذبور با اسپرم، باعث تشكیل سلول تخم و جایگزینی آن در دیواره رحم می گردد . مراحل بعدی رشد و نمو نیز منجر به فرایندهای آندوكرینی با تغییراتی گسترده می شود ؛ در غیر اینصورت سیستم تولید مثلی همان روند اندوكرینی گذشته را در پیش می گیرد .(شكل 1-3 )

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه نابینایی و تاریخچه نابینایی برای ارایه به مدارس و دانشگاه

پروژه نابینایی و تاریخچه نابینایی برای ارایه به مدارس و دانشگاه

دسته بندی : علوم پزشکی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 29 کیلو بایت

تعداد صفحات : 29

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

نابینایی و تاریخچه نابینایی

تاریخچه نابینایی در جهان و ایران :

در تمامی قرون و اعصار از زمان پیدایش بشر آدمی با افرادی رو به رو بوده است كه بواسطه بیماری ، تصادف و توارث از قدرت بینایی محروم بودند اما به خاطر برخوردار بودن از سایر استعدادها مورد توجه قرار گرفته اند از این رو مرور تاریخی مسأله نابینایی در جهان گواه نمونه های نسبتاً كم و پراكنده ای از موفقیت های هوشی بسیار خوب افراد نابینای باهوش بوده است كه كه می تواند در قرن قرن چهارم قبل از میلاد مسیح به ثبت رسیده باشد در این اثناء كشورهایی مانند فرانسه، آمریكا، انگلیس ، ژاپن ، مصر و هندوستان در توجه به كودكان نابینا و آموزش و پرورش آنان پیشگام بوده اند.

در كشور فرانسه :

در كشور فرانسه افراد نابینا به خاطر ایده ها و عقاید فردی بنام دیرروت مورد حمایت قرار گرفتند. دیرروت اصولاً از افراد نابینای باهوش كه موفقیت های چشمگیری از خود نشان می دادند شگفت زده می شد و به وجد می آمد. به همین خاطر با تمام قدرت از آنان حمایت می كرد. از طرفی تعداد انگشت شماری از افراد نابینای باهوش در فرانسه علیرغم اینكه سخت در مضیقه بودند و اصلاً نمی توانستند زندگی خود را اداره كنند به خاطر تعهدی كه به زادگاه خود داشتند سعی می كردند با نشان دادن كارهای نبوغ آمیز خود بویژه در حس لامسه ، توجه افراد خیر اندیش و دولت مردان فرانسه را به خود جلب كنند تا بدین وسیله نیازهای آنها تامین گردد.

از پیشرفت آنها حمایت شود از اینرو دست آوردهای ماریا تزراون پارادین یك بیمار نابینا توجه دولت فرانسه را به كارهای خارق العاده خود جلب نمود و در سال 1784 اولین مدرسه ویژه نابینایان در فرا در فرانسه توسط بنام والانتینهایوای تاسیس شد. اولین دانش آموز این مدرسه بطور طعنه آمیزی یك كودك نابینای بود كه گدایی می كرد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه پرورش ماهی در محیط های بسته و محصور...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس

پروژه پرورش ماهی در محیط های بسته و محصور...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 104 کیلو بایت

تعداد صفحات : 17

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرورش ماهی در محیطهای بسته یا محصور

پرورش ماهی مداربسته

اصول بیولوژیكی تولید در سیستم مداربسته

هنگامیكه در سیستمهای مدارباز آب كافی با كیفیت مناسب ودمای ثابت دردسترس نبوده ویا فراهم نمودن آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد ، استفاده از سیستمهای مداربسته ضروری است.در سیستم مداربسته بطور كلی آب غیر قابل استفاده برای ماهی از استخرها به بخش تصفیه انتقال داده شده وپس از تصفیه مكانیكی ، بیولوژیكی واكسیژن دهی به استخرهای ماهی برمی گردد.

تغذیه ماهی :

پس از مشخص شدن نوع واندازه غذا باید مقدار غذادهی روزانه محاسبه شود كه با توجه به وزن كل ماهیهای سیستم ودرصد وزن بدن (%BW ) می باشد. براین اساس ماهیهای كوچكتر مقدار غذای بیشتری مصرف می كنند.

نكته بسیار مهم این است كه پس از هر بار بیومتری كه معمولا هر 15روز یكبار صورت می گیرد، نباید مقدار غذادهی سریعا افزایش یابد چرا كه فعالیت بیو فیلترها مختل می شود وسبب افزایش پارامترهای سمی ازجمله آمونیاك می گردد. بطور كلی مقدارغذادهی نباید از 10% - 5% كل غذادهی در روز بیشتر شود. با توجه به شرایط سیستم هر دو تا سه روز یكبار باید این مقدار افزایش یابد .(ازدادن غذای تر خودداری شود).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه کامل در مورد برق کشی و برق...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس

پروژه کامل در مورد برق کشی و برق...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس

دسته بندی : برق

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 1.173 مگا بایت

تعداد صفحات : 130

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

برق کشی و برق
انتقال نیرو

انرژی تولید شده در نیروگاههای مختلف (آبی، دیلی، گازی، بادی، اتمی، بخاری) پس از افزایش به مقدار ولتاژهای (40، 220،132 و 63) كیلو ولت به مناطق مصرف انتقال می‌یابد.

جابه‌جای انرژی الكتریكی با ولتاژهای 400 یا 230 كیلو ولتی منتقل می‌شود و هدف آن دادوستدهای انرژی و توان بین مناطق و نواحی اصلی است كه معمولاً در فاصله‌های دور از هم قرار گرفته‌اند. طول مولدهای 400 كیلو ولتی در ایران حدود 8000 كیلومتر در طول مولد‌های 230 كیلو ولتی حدود 6000 كیلومتر میباشند.


خطهای فشار متوسط

بیشتر شبكه‌های فشار متوسط در ایران از نوع 20 كیلوولتی هستند اما ولتاژهای 33و11 كیلوولتی نیز پهنه‌های محدودی از كاربرد را دارند.


خطهای فشار ضعیف

تأمین برق مصرف كنندگان عادی یا خطهای فشار ضعیف انجام می‌گیرد این خطها آخرین قسمت از شبكه عظیم و گسترده برقرسانی را پیش از تحویل انرژی به مصرف كننده تشكیل می‌دهند.

خطهای فشار ضعیف رایج در سراسر كشور از رده 220/380 ولتی و معمولاً به صورت 5 سیمه هستند و درحال حاضر حدود 200000 كیلومتر خط فشار ضعیف در ایران وجود دارد.

برای تبدیل فشار متوسط به فشار ضعیف از ترانسفورماتورهای تبدیل استفاده می‌شود.

از پنج سیم بالای مربوط به سیم نول (N)وسیع دوم از بالا مربوط به روشنایی خیابانها ومعابر و سه سیم دیگر (پایینی) سیمهای فاز میباشند كه با علائم R,S,T یا L3,L2,L1 یا C,B,A نشان داده می‌شوند.

كلید وسائلی كه انرژی الكتریكی را به شكلهای دیگر از انرژی تبدیل می‌كنند مصرف‌كننده‌ها هستند كه به دوگروه یك فاز و چندفاز هستند.

كاربر مصرف‌كننده‌های یك فاز در منازل و مكانهای عمومی (روشنایی، لوازم خانگی، لوازم اداری) میباشد و ولتاژ كار این مصرف كننده درایران و بسیاری از كشورهای جهان 200 ولت صورت می‌گیرد. در صنعت مصرف كننده‌های دیگری هستند كه با برق سه فاز كار می‌كنند و علت آن الكتروموتورها هستند.


وسائل حفاظت فردی

1-كمربند ایمنی 2-كلاه ایمنی 3-دستكش كار

4-كفش ایمنی 5-لباس كار 6-ركاب 7-كفش


1-كمربند ایمنی

افرادی كه كار روزانه‌شان با كمربند ایمنی میباشد باید از كمربند ایمنی خود به نحواحسن نگهداری كنند وهمیشه در پاكیزگی و سالم نگهداشتن آن كوشا باشند حتی از نزدیكتر كردن آن به حرارت یا موادی كه باعث پوسیدگی می‌گردد خودداری كنند و سعی در بكار بردن سیم یا فلز دیگری جهت ترمیم قسمتهای فرسوده آن نكنند بلكه آن قسمت را عوض نموده یا كمربند را بطوركامل تعویض نمایند.


2-كلاه ایمنی

كلاه ایمنی جلوگیری از ارتباط قسمتهای سر با مدارهای برقدار را می‌كند و حفاظت سروگردن را كه درمعرض سقوط قطعات از بالا بطرف پایین باشد می‌نماید.

3-دستكش كار

كاركردن روی پایه‌ها و در نزدیكی سیمهای برقردار از فشار ضعیف و محوطه‌های خطرناك استفاده از دستكش كار لازم و ضروری است و همچنین كاركردن روی مدارهای برقدار كمتر از 1000 ولت باید دستكشهای لاستیكی را توأم با دستكش‌های چرمی استفاده كنید كه حفاظت بیشتری داشته باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت و پروژه بررسی مسایل مربوط به تناوب زراعی

پاورپوینت و پروژه بررسی مسایل مربوط به تناوب زراعی

دسته بندی : کشاورزی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 1.421 مگا بایت

تعداد صفحات : 14

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی مسایل مربوط به تناوب زراعی

اهداف تناوب :

1- حفظ و حتی بهبود حاصلخیزی خاك

2- جلوگیری از تجمع آفات و بیماری ها و علفهای هرز

3- كنترل فرسایش خاك

4- تضمین توازن برنامه كار در طول یكسال

5- محدود یا جلوگیری كردن از دوره های حداكثر نیاز به آب آبیاری

6- حفظ رطوبت از یك فصل به فصل دیگر

اصول تناوب زراعی سنتی :

1- كاشت متناوب گیاهانی كه از نظر جذب عناصر غذایی از خاك دارای توانایی های مختلف اند و یا دارای سیستم ریشه ای مختلف می باشند .

2- كاشت متناوب گیاهان حساس به برخی بیماری ها با آنهایی كه مقاوم به آن بیماری هستند .

3- توالی برنامه ریزی شده ای از كاشت گیاهان كه در آن هرگونه اثرات مثبت و منفی یك گیاه بر گیاهی كه بعد از آن كشت می شود به حساب آورده شده باشد .

4- كاشت متناوب گیاهانی كه از نظر كارگر آب و غیره دارای نیازهای متفاوتی باشند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پژوهش در مورد آبیاری قطره ای...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارسlkh

پژوهش در مورد آبیاری قطره ای...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارسlkh

دسته بندی : کشاورزی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پژوهش در مورد آبیاری قطره ای

مقدمه :

اگر به تاریخ طولانی آبیاری در جهان نظر افكنیم مشاهده می شود كه در سالهای اخیر روشهای متعدد جدید در زمینه آبیاری ابداع گردیده و در اكثر كشورها به سرعت گسترش یافته است هر چند این روشها در ظاهر با یكدیگر متفاوتند اما وجوه مشتركی نیز دارند كه ازآن جمله می توان موارد زیر را نام برد:

ـ در این روش مقدار آبی كه در سطح زمین پخش می شود اندك است.

ـ نیاز این روشها به نیروی انسانی كم است.

ـ از آب موجود به بهترین وجه استفاده می شود.

ـ فقط قسمتی از سطح زمین خیس می شود.

تاكنون سه كنگره جهانی در زمینه مسائل مربوط به آبیاری قطره ای برگزار شده است كه آخرین آنها در سال 1985 و در شهر فرزنو در ایالت كالیفرنیای آمریكا بوده است. سیستمهای آبیاری قطره ای در طی سالهای 1950 در انگلستان و اسرائیل بتدریج تكامل یافت بطوری كه در سالهای 1960 در كشتزارهای مناطق بیابانی خشك به طور گسترده به كار گرفته شد. تكامل این سیستم همیشه در این جهت بوده است تا بتوان آب و كودهای شیمیایی محصول را نیز توسط آن در اختیار گیاه قرار داد.

آبیاری قطره ای :

جنبه های مثبت و منفی در آبیاری قطره ای :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پژوهشی با عنوان انسان در زندگی...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس

پژوهشی با عنوان انسان در زندگی...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 41 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پژوهشی با عنوان انسان در زندگی

مقدمه :

انسان در زندگی روزمره خود با استفاده از عقل سلیم و با اتكاء به تجارب خود همواره در حال ارزشیابی است و اصولاً هر نوع انتخابی ، مستلزم نوعی ارزشیابی2 است ( بولا1 ، 1992 ، ابیلی ، 1375 ).

یكی از متداولترین حوزه های كاربرد ارزشیابی ، بكارگیری آن در فرایند آموزش می باشد. با این همه باید اذعان كرد كه تاكنون بهره ای كه از ارزشیابی در این زمینه گرفته شده است بسیار محدود بود. و روشهایی كه در آن بكار رفته است بسیار نارسا بوده است ، زیرا از این فن منحصراً برای انتخاب كسانی كه باید فرصت ارتقاء به كلاس بالاتر و ادامه تحصیل پیدا كنند استفاده شده است ( نظیمی 1355 )

با گسترش مباحث جدید در ارزشیابی این مسأله مورد توجه قرار گرفته است كه ارزشیابی نباید تنها به عنوان وسیله ای برای ارتقاء فراگیران استفاده شود. به عبارت دیگر ارزشیابی نباید تنها به نتایج آموزشی اكتفا كند، بلكه باید فرایندها ، راهبردها و اهداف را نیز در نظر بگیرد. ارزشیابی در مفهوم جدید خود به عنوان جزئی از فرایند تعلیم و تعلم و وسیله مناسبی برای اصلاح هدفها ، برنامه ها و شیوه های تدریس در جریان آموزش شناخته شده است. این نوع ارزشیابی ، ارزشیابی تكوینی در برخی موارد نیز ارزشیابی مستمر نامیده می شود نام دارد. ( استافل بیم ، 1971 4 ، به نقل از نوو ، 1995 5 ) با توجه به پیامدهای مهمی كه ارزشیابی مذكور در فرایند یادگیری و تدریس به همراه دارد، آموزش و پرورش ایران در سالهای اخیر به آن توجه خاصی نموده است.

----------------------------------------------------------

1-Bohra

2-Common Sense

3-euaruation

4-Formatiue euaruation

5-Stufflebeam

6-Neuo

بنابراین مؤسساتی كه عهده دار تعلیم و تربیت معلمان هستند در صورت عدم بكارگیری اینگونه ارزشیابی از سوی آنان باید تلاش كنند تا با فراهم آوردن فرصتهای مناسب جهت آموزش آن زمینه را برای تحقق سریعتر و بهتر پیامدهای این نوع ارزشیابی فراهم سازند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه اکسید های نیتروژن...مناسب براس ارایه به دانشگاه ها و مدارس و ...

پروژه اکسید های نیتروژن...مناسب براس ارایه به دانشگاه ها و مدارس و ...

دسته بندی : شیمی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 27 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اکسید های نیتروژن

اكسیدهای نیتروژن :

هشت نوع متفاوت كسید ازت شناخته شده اند. ولی معمولاً فقط سه نوع آنها در اتمسفر یافت می شوند.

این سه نوع عبارت از: نیتروس اكسید (N2O ) نیتریك اكسید (NO ) نیتروژن دی اكسید (NO2 ) است.

نیتروس اكسید، گازی، بیرنگ، غیر قابل اشتعال و غیر سمی با مزه و بوی نسبتا خوب است.

نیتریك اكسید نیز، بیرنگ و غیر قابل اشتعال ولی بی بو و سمی است.

نیتروژن دی اكسیـد، گازی اسـت با رنگ قرمزـ قهوه ای غیر قابل اشتعال و بی بو شدیداً خفقان زا مشخص می شود.

منابع اكسیدهای نیتروژن :

منابع طبیعی و مصنوعی هر دو مسئول تولید آنها هستند. انتشار این منابع طبق اصول و برآوردهای جهانی همان الگویی را كه قبلاً برای كربن منواكسید ذكر شد دنبال می كند. عمدتاً منابع طبیعی از منابع مصنوعی در این مورد سهم بیشتری دارند. درصد انتشار از منابع طبیعی و منابع مصنوعی مشخصاً در این سه نوع اكسیـد متفـاوت است. NO اتمسفری به وسیله هر دو منبع طبیعی (80 درصد ) و مصنوعی (20 درصد ) تولید می شود در حالی كه تقریباً تمام N2O منتشر شده در اتمسفر از یك منبع مصنوعی به وجود می آید. عمل تخمیر به وسیله باكتریها در خاك به منظور تجزیة تركیبات تشكیل دهندة ازت منبع عمدة N2O را تشكیل می دهد. مكانیسم دقیق شیمیایی این فرآیند هنوز قطعاً مشخص نشده است. ولی تاثیر زیادی بر انتشار سالانه كه 592 میلیون تن N2O برآورد شد، است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه افسردگی و راه های درمان...مناسب برای ارایه به دانشگاه و مدارس و ...

پروژه افسردگی و راه های درمان...مناسب برای ارایه به دانشگاه و مدارس و ...

دسته بندی : علوم پزشکی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 41 کیلو بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

افسردگی و راه های درمان

مقدمه

انسان موجودی است مركب از جسم و روان كه هریك از این دو بعد نیاز به توجه و مراقبت دارند تا در زندگی مبتلا به بیماری نشوند، اگرچه بیماریهای جسمی تا حد زیادی قابل معالجه هستند لكن در بیماریهای روانی به سادگی امكان تشخیص و درمان میسر نمی‌باشد بنابراین مسئله پیشگیری از ابتلا به بیماریهای روحی و روانی از اهمیت خاصی برخوردار است به همین دلیل یكی از اهداف مهم هر جامعه ای پرورش انسانهایی است كه علاوه بر بهره‌مندی از سلامت جسمی از سلامت روانی نیز برخوردار باشند به یقین می‌توان گفت كه سلامت روانی افراد یك جامعه برای بهزیستی، رفاه اجتماعی و سازش منطقی با پیش‌آمدهای زندگی لازم و ضروری می‌باشد (اسلامی نسب، 1372).

امروزه تعداد و توزیع افرادی كه در دنیا از بیماریهای عاطفی به صورت جدی رنج می‌برند بسیار فراوان است و امكانات فردی و اجتماعی به هیچ‌وجه جوابگوی درمان تك‌تك این افراد نمی‌باشد. بعلاوه پیامدهایی كه این بیماریها در زمینه اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی با خود همراه می‌آورند، زیان‌بار و غیرقابل كنترل و جبران‌ناپذیر می باشد و یكی از عوامل و نیرویهایی كه به رفتار فرد شكل می‌دهد، تحرك و ورزش است(احمدی، 1368).

گوشه‌گیری و انزواطلبی یكی از اختلالات روانی است كه مفهوم آن طی سالیان متمادی مورد بحث بوده و درهمه ابعاد گسترش یافته است. درحال حاضر یكی از شایع‌ترین اختلالات روانی در جوامع بشری می باشد.

گوشه‌گیری باعث كاهش عملكرد مفید افراد و مخدوش كردن بهداشت روانی می‌شود. از جمله دوره‌هایی كه درآن شیوع بیماریهای روانی، از جمله انزواطلبی مشاهده می‌شود، دوران حساس نوجوانی است. ورزش و فعالیتهای بدنی مختلف همواره بعنوان وسیله‌ای مناسب جهت سالم سازی جسم و روان وایجاد نشاط در انسان بكار گرفته شده است (آزاد، 1372).

دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز، یكی از سرمایه‌های بنیادی جوامع امروزی و یكی از اركان اصلی آموزش و پرورش جدید محسوب می‌شوند. هرگونه توجه به كیفیت رشد و بالندگی، سازگاری فردی و اجتماعی آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است (اسلامی نسب، 1373).

با توجه به مطالب ذكر شده این تحقیق برآن است تا تأثیر بازی فوتبال و ورزش پیاده‌روی را بر میزان انزواطلبی دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه مورد بررسی قرار دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه در مورد اختلالات چشم ...انوتومی

پروژه در مورد اختلالات چشم ...انوتومی

دسته بندی : پزشکی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 72 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق در مورد اختلالات چشم ...انوتومی


به نام خدا

assessment of the EyE

Anatomy and physioroyy

آنوتومی حدقه یا orbit : orbit یك حفره استخوانی است به شكل هرم كه قاعده آن به طرف جلو ونوك آن به سمت عقب قرار گرفته است چهار دیواره برای قاعده آن می توان درنظر گرفت كه از استخوانهای سر می باشد.

كره چشم فقط حدقه را پر می كند بقیه قسمتها شامل عروق ـ ماهیچه ها ـ غده اشكی ـ اعصاب وبافت چربی است.

دیواره حدقه دارای سوراخهایی است كه محل ورود وخروج اعصاب وعروق است :

1-optic canar درنوك هرم ( ته حدقه ) كه عصب بینایی ازآن عبور كرده وارد مغز می شود.

2-orbitar Fissure Superior درمجاورت كانال optic است كه اعصاب 6-4-3 ازآن عبور كرده وارد می شوند. اینها اعصاب حركتی چشم هستند.

3-superior orbitar fissure

4-Inferior ( درته حدقه است. )

شاخه ophtharmic عصب شماره 5 ازS.O.F وارد چشم می شود. ( عصب حسی بافتهای داخل حدقه ).

سرخرگ اصلی كه وارد حدقه می شود شاخه ایی ازكاروتید است بنام ophtharmic artery كه تمام قسمتهای چشم را خون می دهد. سیاهرگهای حدقه دوتا هستند كه خون كره چشم وبافتهای اطراف را تخلیه می كنند بنامهای S..O.V ophth وI.O.V كه رگ Superior از شكاف S.O.F ورگ Inferior از شكاف I.o.F عبور می كند. در داخل حدقه بجز كره چشم اعصاب ـ رگها ـ ماهیچه ها ـ چربی وبافت پیوندی وجود دارد. فضای بین رگها و اعصاب و تمام بافتهای داخل حدقه را بافت چربی گرفته است كه به صورت بافت ساختمانی است ( غیر ذخیره ای ) این بافت ساختمانی حركات موزون ـ نرم و دقیقی را برای چشم باعث می شود.


و

.

.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 7:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات