پروتکل حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)

پروتکل حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 16 کیلو بایت

تعداد صفحات : 11

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)
تعداد جلسات آموزشی: 8 جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 10 صفحه
نوع فایل: word

توضیحات: EMDR درمانی پیچیده و تخصصی برای غلبه بر آثار ضربه عاطفی و تجارب ناراحت کننده آن است که نخستین بار در 1978 از سوی روان شناسی به نام فرانسین شاپیرو مطرح شد. او متوجه شده بود که نگرانی ها و استرس های وی با حرکت چشمانش به طرفین کاهش می یابد. دکتر شایپرو از EMDR برای مقابله با نشانه های ناخوشایندی مانند اضطراب، گناه، خشم، افسردگی، ترس، اختلالات خواب، و بازگشت به خاطرات بد ناشی از واقعه ای تکان دهنده در گذشته استفاده کرد. این شیوه مستلزم بازخوانی واقعه یا رویدادی استرس زا گذشته و برنامه ریزیی مجدد ذهن و جایگزینی باور های منفی با باورهای مثبت و آگاهانه ای است که خود فرد انتخاب می کند(شایپرور، 2001 و 2002). EMDR علامت اختصاری چه کلماتی است؟ EM: (Eye Movement) یا حرکت چشم دکتر شایپرو ابتدا معتقد بود که درمان مراجع (بیمار) فقط از طریق حرکت سریع چشم به طرفین صورت می گیرد، اما اکنون مشخص شده است که تاثیرات مثبت این شیوه از هر نوع تحریک دوگانه حسی است که می تواند حرکت متناوب چشم ها به طرفین، ضربه های متناوب انگشت بر دو دست راست و چپ بیمار، یا تغییر تن صدا در دو گوش باشد که در نهایت به تحریک متناوب نیمکره راست و چپ مفز منجر می شود. این عمل را پردازش دو گانه می نامند که مراجع را قادر به پردازش مجدد ضربه عاطفی می کند(شایپرو و همکاران، هاشمیان و همکاران، 1379).
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروتکل جلسات مداخله هوش معنوی و ذهن آگاهی

پروتکل جلسات مداخله هوش معنوی و ذهن آگاهی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 10 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل جلسات مداخله هوش معنوی و ذهن آگاهی دارای 8جلسه و9 صفحه می باشد

تعداد جلسات آموزشی: 8 جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 9 صفحه

توضیحات: آموزش ذهن آگاهی برای گروه آزمایش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (کابات زین و همکاران، 1992) در 8 جلسه و هر جلسه به مدت یک الی یک ساعت و نیم آموزش داده شد: جلسه‌ی اول: اجرای پیش‌آزمون، برقراری ارتباط و مفهوم‌سازی مشکل. نیم ساعت اول این جلسه برای اجرای پیش‌آزمون اختصاص داده شد. بعد از اجرای پیش‌آزمون در مورد روش آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی و نقش آن در سلامت و بهزیستی با شواهد پژوهشی توضیحاتی داده می‌شود. جلسه‌ی دوم: آموزش تن آرامی: در این جلسه بعد از مرور کوتاهی بر جلسه‌ی قبل، در مورد تن آرامی (تنش و آرامش دادن به عضلات) و نحوه نشستن در تن آرامی و عضلانی که باید تحت تن آرامی قرار بگیرند، توضیحاتی داده شد. بعدازآن تن آرامی برای 14 گروه از عضلات بدن با چشمان بسته و به‌صورت زیر اجرا شد: تن آرامی برای ساعد (5 دقیقه) و بازو (5 دقیقه)، عضلات پشت ساق پا و ساق پا (10 دقیقه)، ران‌ها (5 دقیقه)، شکم و سینه (10 دقیقه)، شانه‌ها و گردن (10 دقیقه)، لب‌ها و آرواره‌ها (10 دقیقه)، چشم‌ها و قسمت بالا و پایین پیشانی (10 دقیقه). لازم به ذکر است که بعد از اجرای تن آرامی برای هر گروه از عضلات آزمودنی‌ها به مدت 2 دقیقه چشمان خود را بازمی‌نمودند تا از بخواب رفتن آن‌ها جلوگیری شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:44 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروتکل جلسات درمان فراشناخت

پروتکل جلسات درمان فراشناخت

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 8 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل جلسات درمان فراشناخت دارای 8 جلسه و3 صفحه می باشد
تعداد جلسات آموزشی: 8 جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 3 صفحه
نوع فایل: word
توضیحات: جلسه دوم: مروری بر فعالیتهای هفته قبل (برقراری ارتباط جلسه قبل و فعلی)/
آموزش الگوی سندرم شناختی-توجه (CAS)/
بررسی خلق مراجع به صورت شفاهی ارائه تکالیف خانگی معرفی بیماری و ترسیم نمودار فراشناختی آن، معرفی منطق درمان شناختی و تعیین اهداف درمانی، شناسایی و الگوی فراشناختی، فراخوانی شناختواره های منفی. به افراد آموزش داده می شد که چگونه به نگرانی، نشخوار فکری، توجه تثبیت شده توجه کنند و آن را با راهبردهای خودتنظیمی تنظیم کنند.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروتکل جلسات آموزشی مهارت های مقابله و مدیریت استرس و توانایی های تحصیلی

پروتکل جلسات آموزشی مهارت های مقابله و مدیریت استرس و توانایی های تحصیلی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 7 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل جلسات آموزشی مهارت های مقابله و مدیریت استرس و توانایی های تحصیلی دارای 8جلسه و3 صفحه می باشد

تعداد جلسات آموزشی: 8 جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 3 صفحه
نوع فایل: word
توضیحات: این طرح مداخله بر روی گروه آزمایش انجام گرفت و از ارایه ی آن به گروه گواه خودداری شد. لازم به ذکر است که دانشجویان گروه آزمایش همگی تحت آموزش یکسان قرار گرفتند، کلاس ها به صورت میزگرد همراه با گفت و گوی دو جانبه و تبادل نظر، پرسش و پاسخ برگزار گردید. - جلسه اول: محتوای آموزشی جلسه اول شامل عناوین زیر می باشد که در مورد هر یک از عناوین میان دانشجویان بحث و تبادل نظر شد و در پایان تکلیفی برای ارزیابی و شناسایی استرس به دانشجویان داده شد و افراد متعهد شدند که نتایج این تکلیف را در جلسه بعدی گزارش دهند. 1) آشنایی با طبیعت و اثرات استرس 2) ارتباط استرس با رژیم غذایی 3) تغییرات شخصیتی ناشی از استرس
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اثرات ورزش بر بیماریها

اثرات ورزش بر بیماریها

دسته بندی : پزشکی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 71 کیلو بایت

تعداد صفحات : 95

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محتویات مقاله:

مقدمه

كمردرد چیست؟

علل كمردرد

صدمات ناشی از عملكرد ستون مهره ها

وارد شدن ضربه و فشارهای مكانیكی

وضعیت های نامناسب در انجام كارهای روزانه

وارد شدن صدمه بر دیسك های بین مهره ای

رگ به رگ شدن كمر

اختلالات و بیماری های زنان

به طور كلی می توان علل كمردرد در زنان را به شرح زیر بیان كرد:

حركات درمانی به منظور پیشگیری از بروز كمردرد در دوران بارداری

1- ورزشهای مجاز در دوران بارداری

2- تمریناتی كه زایمان را آسان می كنند.

3- حركات درمانی پس از زایمان

كمردردهای ناشی از مهارت های ورزشی

دو مشكل اساسی كمردرد كه معمولاً همراه ورزشكاران است عبارتند از:

درمان های رایج به هنگام بروز كمردرد

1- حركت درمانی

2- درمان های مكانیكی

3- درمان های دارویی

4- درمان جراحی

حركات درمانی ویژه كمردرد

تمرینات تقویت و تثبیت كننده

تمرینات تعادلی

حركت تمرینی مضر برای بیماران مبتلا به كمردرد

ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به كمردرد

تأثیر طب ورزشی بر كمردرد

به كار گیری روش های طب ورزشی

وضعیت های مناسب استراحت هنگام حملات حاد كمردرد

پیشگیری از كمردرد

عادت صحیح و غلط زندگی روزمره در ارتباط با كمردرد

ورزش های تناسب اندام هوازی برای درمان التهاب مفصل

شنا و ورزش های آبی

دوچرخه سواری

ورزش موزون

سایر شیوه های حركات موزون

ورزش تحت هر نامی

ورزش های ایزومتریك و ایزوتونیك

پاسخ قلبی عروقی به ورزش های ایزوتونیك

پاسخ قلبی عروقی به ورزش های ایزومتریك

ورزشكاران مسابقه ای و تفریحی

شدت فعالیت بدنی

تعیین شدت تمرین با كمك روش ضربان قلب

تعیین شدت تمرین با كمك آستانه بی هوازی

مرگ ناگهانی در ورزش

مرگ ناگهانی در اثر ورزش

علل مرگ ناگهانی در ورزشكاران

ورزشكاران جوان (30 سال و كمتر)

ورزشكاران با سن بالاتر (30 سال به بالا)

صرع و ورزش

تعریف – انواع

اثر متقابل ورزش بر صرع

ورزش های ممنوع

ورزش های مجاز

ورزش ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد

تاثیر ورزش‎ کردن‎ در بهبود عملکرد ریه‎

تحرک رمز سلامتی

پندارهای غلط در مورد فعالیت بدنی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروتکل جلسات آموزشی درمان فراشناختی (MCT)

پروتکل جلسات آموزشی درمان فراشناختی (MCT)

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 42 کیلو بایت

تعداد صفحات : 11

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل جلسات آموزشی درمان فراشناختی (MCT)دارای 6جلسه و11صفحه وبا فرمت ورد می باشد

تعداد جلسات آموزشی: 6 جلسه (طرح درمان افزایش عزت نفس)، 6 جلسه (طرح درمان کاهش پرخاشگری)، 14 جلسه درمانی
تعداد صفحه (B lotus 14): 11 صفحه
نوع فایل: word
عناوین هر جلسه:
توضیحات: هر چند رویکرد اصلی درمان فراشناختی (MCT) ، بر درمان اختلال افسردگی، اضطراب و وسواس بنا شده است؛ پژوهش بسیاری نیز، نشان دهنده اثر بخشی آن بر درمان اختلالات مذکور می باشد. اندیشه محوری درمان فراشناختی این است که؛ عوامل فراشناختی در ایجاد سبک های فکری ناسود مندی که در اختلال های روانشناختی منجر به تداوم رفتار و هیجان های منفی نظیر؛ پرخاشگری و خشم می شودند، نقش تعیین کننده ای دارند. نظریه فراشناختی در شکل سخت خود، با تاکید بر باورهای غیر منطقی که در واقع تدوام و تاثیرشان محصولات فراشناخت واره ها هستند (ولز، 2009). فراشناخت درمانی با اهمیت و معنای منفی وقایع شناختی درونی ( افکار و باورهای متدوال)، می تواند موجب افزایش عزت نفس شود. برای طراحی پروتکل درمانی متناسب با افراد نمونه پژوهش، از منابع معتبر علمی، درمان های دارای حمایت تجربی استفاده شد. در مداخله فراشناختی از فرمت فردی، در طی 14 جلسه به کار برده شد، به این صورت که طی هر جلسه اقدامات اساسی مرتبط به درمان فرا شناختی که شامل؛ (1) بررسی حالات روانی؛ (2) بازبینی جلسه قبلی درمان؛ (3) وضع یا تعیین دستور جلسه ( برنامه کار) درمان، (4) کار روی موضوعات جلسه درمان، (5) تعیین تکالیف پس از پایان هر جلسه درمانی، (6) بازبینی یا خلاصه سازی محتوای جلسه صورت گرفت. اعتبار و پایایی روش جمع آوری اطلاعات در تحقیقات آزمایشی از اهمیت به سزایی برخوردار است ( گال، بورگ و گال، 2004؛ : نصر وهمکاران، 1384).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروتکل تکنیک های درمان شناختی رفتاری (CBT) به شیوه داتلیو

پروتکل تکنیک های درمان شناختی رفتاری (CBT) به شیوه داتلیو

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 9 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل تکنیک های درمان شناختی رفتاری (CBT) به شیوه داتلیو دارای 8جلسه و4 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

تعداد جلسات آموزشی: 8 جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 4 صفحه
نوع فایل: word

توضیحات: جلسه اول: -آشنایی اعضای گروه با یگدیگر و قوانین گروه؛ - برقراری ارتباط و ایجاد آمادگی؛ - تعلیم و آشنا کردن افراد با مدل شناختی-رفتاری -ماهیت ساختاری و همکاری ایجاب می کند که افراد اصول و روش های مربوط را بفهمند. درک مدل درمانی موجب می شود که فرد خود را با فرایند درمان هماهنگ نماید و هم مسئولیت پذیری در برابر افکار و اعمال را تقویت می کند -درمانگر در ابتدا کلیت تعلیمی مختصری از مدل ارائه می دهد و به صورت دوره ای، در طی درمان به مفاهیم خاص اشاره می کند. و درمانگرمطابق با ماهیت و شخصیت افراد مدل شناختی-رفتاری را تغییر می دهد. -به درمان جویان توضیح داده می شود که تکلیف خانگی بخش ضروری درمان محسوب می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:43 ] [ احمد احمد ]
[ ]

کشتار طیور (بازرسی بهداشتی گوشت پرندگان)

کشتار طیور (بازرسی بهداشتی گوشت پرندگان)

دسته بندی : کشاورزی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 89 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بازرسی بهداشتی گوشت پرندگان

بازرسی كشتارگاهی گوشت پرندگان ومشخصات پرندگان سالم وبیمار

مشخصات گوشت تازه پرنده

كشتار گاه مرغ

كشتارگاه طیور

تبدیل ضایعات

روشهای عملی بازرسی كلاسیك لاشه های طیوردركشتارگاه
نگهداری مرغ درسردخانه
بازرسی بهداشتی گوشت مرغ در كشتارگاه
پاتولوژی

لكوزمركب طیور(Avian leukosis)

بیماری مارك(Mareks disease)

اتیولوژی وپاتولوژی

افزایش گویچه های قرمز نارس (Erythroblastosis)

اتیولوژی وپاتوژنز
جراحات

تومورها

كمپلكس بیماری تنفسی(Respiratory disease complex)

بیماری نیوكاسل(Newcastle disease )

عفونت مایكوپلاسمائی تورم كیسه های هوائی(Airsacculis )

لارنگوتراكئیت عفونی (Infectious laryngotracheitis)

برونشیت عفونی ( Infectious bronchitis )

كوریزای عفونی (Infectious Coryza)

اتیولوژی و پاتوژنز بیماری

جراحات بیماری

قضاوت روی لاشه

بوتولیسم (Botulism)

وبای مرغانowlcholera )

اورنیتو زو پستیا كوزornithosis & Psittacosis )

سالمونلوز

بیماری پولوروم (Pullorum disease)

تیفوئید ماكیانFowl typhoid)

سل مرغیAvian tuberculosis)

اریزیپل طیور(Avian Erysipelas )

آبله طیور(Fowl pox )

كوكسیدیوز(Avian coccidiosis )

انگلها(Parasites )

آسپرژیلوز(Aspergillosis )

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروتکل تکنیک روانبخشی درمانی دوسا

پروتکل تکنیک روانبخشی درمانی دوسا

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 11 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل تکنیک روانبخشی درمانی دوسا دارای 6 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

تعداد صفحه (B lotus 14): 6 صفحه
نوع فایل: word
توضیحات: تکنیکها بطور کلی شامل سه تکنیک به عنوان گرم کردن (warming up ) و هشت تکنیک تخصصی ( سه تکنیک آرام سازی و پنج تکنیک اصلی ) به شرح زیر میباشد : قبل از هرچیز لازم به ذکر است که در تمرینات کلیه وسایل اضافی مانند ساعت، انگشتر، دستبند و غیره و هم درمانگر و هم درمانجو، باز می شد؛ ضمن اینکه هر چند تمرینات توسط درمانگر داده می شود ولی این خود کودک است که در انجام تمرینات از خود تلاش نشان می دهد.
تکنیک های گرم کردن : این دسته از تکنیک ها جهت برقراری ارتباط و آماده سازی شرکت کنندگان جهت اجرای تکنیک های تخصصی انتنخاب شدند که شامل موارد زیر می باشند : 1- راه رفتن به اتفاق درمانگر در محیط اتاق: مراجع و درمانگر دست در دست یکدیگر در طول اتاق و به روش هماهنگ راه می روند. 2- تمرین آلاکلنگ در حالت نشسته : در این روش شرکت کننده به راحتی بر روی زمین نشسته و با گرفتن دست ها بصورت آلاکلنگ بالاتنه را بطرف جلو کشیده و از کمر به پشت بر روی زمین دراز می کشد. 3- بازی هماهنگی دستها : مراجع و درمانگر روبه روی هم در حالت چهره به چهره می نشیند وکف دستها را بر روی هم قرار می دهند. تکنیک های تخصصی : آرام سازی : از آن جایی که اجرای فنون دوسا از 2 بخش آرام سازی و اجرای تکنیک اصلی تشکیل شده است جهت انجام پژوهش تکنیک آرام سازی به شرح زیر انتخاب گردید
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروتکل آموزش هوش هیجانی

پروتکل آموزش هوش هیجانی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 108 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پروتکل آموزش هوش هیجانی دارای 12 جلسه و81 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
مشخصات « پروتکل آموزش هوش هیجانی »
تعداد جلسات آموزشی: 12 جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 81 صفحه
نوع فایل: word

عناوین هر جلسه: محتوای جلسات کارگاه ها: جلسه اول : موضوع:معارفه و توجیه آزمودنی/
جلسه دوم : موضوع: آشنایی با هوش هیجانی و تفاوت آن با بهره هوشی/
جلسه سوم : موضوع :خود آگاهی و کشف هیجانات خودمان و دیگران، آشنایی با انواع هیجانات ساده و پیچیده و تفاوت آنها،درک هیجانات در خود و دیگران/
جلسه چهارم : موضوع :درک هیجان ها و همدلی،آموزش مهارت های اجتماعی ،ایجاد ارتباط موثر/
جلسه پنجم : موضوع :تنظیم و مدیریت هیجان ها/
جلسه ششم : موضوع : معرفی استرس و منابع آن /
جلسه هفتم: موضوع :معرفی استرس والدگری/
جلسه هشتم: موضوع :عوامل موثر بر میزان استرس والدگری/
جلسه نهم: موضوع : مدیریت استرس والدگری خود/
جلسه یازدهم : موضوع: استفاده از هیجان ها /
جلسه دوازدهم : موضوع:اختتامیه
بخشی از پروتکل:
توضیحات: جلسه دوم : موضوع: آشنایی با هوش هیجانی و تفاوت آن با بهره هوشی فعالیت ها : ابتدا تنفس شکمی با هدایت رهبر گروه صورت گرفت .سپس به معرفی هوش هیجانی و تفاوت آن با بهره هوشی در قالب داستان حادثه فینیس گیج پرداخته شد :
روش کار : رهبر گروه :قصه هوش هیجانی از یکی از روز های تابستان 1848 در یک شرکت راه آهن سازی در یکی از ایالت های آمریکا شروع شد. شاید ذهن قرن بیست و یکمی شما فکر کند که چند روانشناس در یک گروه تحقیقاتی مثلا روی کارگرهای آن کارخانه کار کرده اند و فهمیده اند که هوشی به نام هوش هیجانی هم وجود دارد.اما وسط قرن نوزدهم حتی هنوز علمی به نام علم روانشناسی وجود نداشت.اما اتفاقی که در آن شرکت راه آهن سازی افتاد آن قدر مهم بود که بعد ها نظریه پرداز های هوش هیجانی به آن استناد کردند. فینیس گیج ،سرکارگر کار درست شرکت راه آهن سازی برلینگتون ،ساعت 4.30 بعد از ظهر 13 سپتامبر دچار یک حاثه وحشتناک شد .میله ای که فینیس با آن کار می کرد بر اثر انفجار پرتاب شد ،از زیر چشم چپش رد شد ،صورتش را سرخ کرد ،از بالای سرش بیرون آمد و چند متر آن طرف روی علف ها افتاد .با اینکه فینس نه بیهوش می شود،نه قدرت حرف زدن و فکر کردنش تغییر می کند و نه حتی یادش می رود که ساعت خروجش را بزند(!)اما از آن بعد از ظهر لعنتی به بعد همه کسانی که او را می شناسند حس می کنند که فینیس عوض شده است :آقای گیج به شدت تندخو و زود رنج شده بود ،فحش های چارواداری می داد و بر اساس حس و حالش دستور می داد .او دیگر نمی توانست هیجان هایش را کنترل کند .انگار میله ای که از سرش گذشته بود بخشی از مغز را که مسئول راست و ریست کردن احساسات است را با خودش برده بود .نوعی توانایی که روانشناس ها نزدیک به 150سال بعد نام آن را "هوش هیجانی "گداشتند. همان طور که گفته شد وقتی فینیس گیج دچار آن حادثه عجیب و غریب شد هنوز نه روانشناسی به وجود آمده بود و نه عصب شناسی آن قدر پیشرفت کرده بود که نام "هوش هیجانی " را روی توانایی از دست رفته سرکارگر بگذارند .حتی چند دهه بعد وقتی که تازه مفهوم "هوش "داشت مطرح می شد روانشناس ها بیشتر دنبال توانایی های عقلانی آدم ها بودند و نه توانایی هیجانی شان. تا همین 20سال پیش اگر کسی نام هوش را می آورد همه ناخود آگاه یاد نام "آی کیو" می افتادند .آی کیو عددی است که به شما می گوید توانایی های شناختی و عقلانی شما (مثل حافظه ،اطلاعات عمومی درک مطلب ،توانایی های ریاضی و.........)چه قدر است .آی کیو یعنی بهره هوشی .اگر شما به یک روانشناس مراجعه کنید و بخواهید هوش شما را بسنجد در بهترین حالتیک تست هوش وکسلر روی شما اجرا می کند که تنها توانایی های عقلانی را می سنجد .اما آیا هوش فقط محدود به همین توانایی های عقلی می شود ؟پیاژه روانشناس مشهور قرن بیست هوش را توانایی انطباق با محیط های جدید تعریف می کند .اما آیا آی کیو می توانست پیش بینی کند که ما چقدر می توانیم با محیط اطرافمان منطبق شویم ؟تحقیق ها می گویند آی کیو در بهترین حالت فقط می تواند موفقیت تحصیلی ما را پیش بینی کند .اما دور و بر ما چه قدر معدل الفی وجود دارد که آدم های موفقی در محیط کار یا در زندگی خانوادگی نیستند .اولین بار یک روانشناس مشهور به نام ثراندایک از یک هوش متفاوت به نام هوش اجتماعی یاد کرد که می خواست این نقص را جبران کند .او می گفت هوش اجتماعی یعنی کنار آمدن با مردم .بعد از او گاردنر از هوش های چند گانه یاد می کند .به نظر گاردنر هوش فقط محدود به تونایی های عقلانی نیست .هوش زبان شناختی ،هوش موسیقایی،هوش بدنی ،هوش بصری ،هوش ریاضی ،هوش درون فردی ،هوش بین فردی و هوش طبیعت شناختی هشت نوع هوشی بود که گاردنر از آن ها نام برد.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 19:42 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات