بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد

بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 437 کیلو بایت

تعداد صفحات : 106

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد

پرسشنامه ها ضمیمه شده

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه افراد معتاد و غیر معتاد شهر تهران تشکیل دادند. نمونه پژوهش شامل 100نفر (50 نفر معتاد و 50 نفر غیر معتاد) بودند. روش نمونه گیری به شیوه نمونه گیری هدفمند بود. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش مقیاس هوش معنوی کینگ (SISRI)، پرسشنامه سبک دلبستگی هازان و شیور و پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها ازآزمون‌های همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که بین هوش معنوی و سبک دلبستگی ایمن و شادکامی در افراد معتاد و غیر معتاد رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. بین هوش معنوی و سبک دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا در افراد معتاد و غیر معتاد رابطه معنی معنادار وجود دارد. با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که بین هوش معنوی با سبک دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد رابطه وجود دارد.

کلید واژه ها : هوش معنوی، سبک دلبستگی، شادکامی، اعتیاد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1 مقدمه.....................................................................................................................2

1-2 بیان مسئله..............................................................................................................4

1-3 اهمیت و ضرورت........................................................................................................7

1-4 اهداف......................................................................................................................9

1-5 فرضیه ها..................................................................................................................9

1-6 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها................................................................................9

فصل دوم. ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1. اعتیاد...............................................................................................................13

2-1-1. انواع وابستگی به مواد................................................................................13

2-1-2. اختلالات مرتبط با مواد بر طبق DSM-5...........................................................14

2-1-3. اختلالات مصرف مواد بر طبق DSM-5.............................................................15

2-1-4. اختلالات ناشی از مواد بر طبق DSM-5..........................................................17

2-1-4-1 مسمومیت و ترک مواد.......................................................................17

2-1-5. اختلالات روانی ناشی از مواد...................................................................................17

2-1-6. سبب شناسی.....................................................................................................19

2-2. هوش معنوی...................................................................................................26

2-2-1. هوش .................................................................................................................26

2-2-2. مـعنویت...............................................................................................................28

2-2-3. هوش معنوی و مؤلفه های آن..................................................................................32

2-2-4. مؤلفه های هوش معنوی در‌ اسلام‌...........................................................................34

2-2-5. رشد هوش معنوی................................................................................................36

2-2-6. هوش‌ معنوی‌ و سلامت روانی.................................................................................38

2-2-7. مقایسه هوش معنوی با هوشهای دیگر....................................................................42

2-3. دلبستگی .....................................................................................................44

2-3-1. سبك های دلبستگی.................................................................................53

2-3-2. نظریه های مختلف در مورد دلبستگی...........................................................54

2-3-3. مراحل تحول دلبستگی و اجتماعی شدن...............................................................57

2-3-4. دیدگاه دلبستگی در نوجوانان ...............................................................................57

2-4. شادکامی........................................................................................................60

2-4-1. تعاریف شادکامی.......................................................................................61

2-4-2. مولفه های شادکامی................................................................................61

2-4-3. رویکرد های نظری شادکامی........................................................................69

2-4-4. عـوامل مـؤثر بـر شادکامی...........................................................................69

2-5. مروری بر پیشینه پژوهش...................................................................................72

2-5-1. پژوهش های داخلی...................................................................................75

2-5-1. پژوهش های خارجی..................................................................................75

فصل سوم: روش پژوهش

3-1. مقدمه.............................................................................................................75

3-2. روش پژوهش....................................................................................................75

3-3. جامعه آماری.....................................................................................................75

3-4. نمونه و روش نمونه گیری....................................................................................75

3-5. ابزارهای پژوهش...............................................................................................80

2-3-5. روش اجرای پژوهش....................................................................................82

2-3-6. روش تجزیه وتحلیل اطلاعات........................................................................82

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1. مقدمه............................................................................................................82

4-2. داده های توصیفی............................................................................................82

4-3. داده های استنباطی..........................................................................................83

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1. مقدمه.....................................................................................................................87

5-2. تفسیر یافته های تحقیق.............................................................................................87

5-3. محدودیت های پژوهش......................................................................................89

5-4. پیشنهادات......................................................................................................90

5-4-1. پیشنهادات پژوهشی.................................................................................90

5-4-1. پیشنهادات کاربردی...................................................................................90

منابع..............................................................................................................................91

ضمائم...........................................................................................................................101

لیست پرسشنامه ها :

پرسشنامه هوش معنوی کینگ

پرسشنامه شادکامی آکسفورد

پرسشنامه سبك دلبستگی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

کاملترین نمونه سوالات اصلی آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی و داخل شهری

کاملترین نمونه سوالات اصلی آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی و داخل شهری

دسته بندی : راهنمایی و رانندگی

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 7.296 مگا بایت

تعداد صفحات : 303

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


همراه با پاسخنامه

+

22آزمون آیین نامه جدید با پاسخنامه

+

نمونه سوالات آزمون فنی

نمونه تصاویری از فایل نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی :


x5ry_aeen1.jpg


dtis_aeen2.jpg


yds_aeen3.jpg

با دانلود این پکیج هم اکنون به موارد زیر دست خواهید یافت


22آزمون آیین نامه جدید به همراه پاسخنامه

نمونه سوالات آزمون فنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی

9 دوره تست های اصلی آزمون آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی (هر دوره 30 سوال)


پاسخنامه 9 دوره تست های اصلی به صورت مجزا در فایل مجزا برای تست زدن


1 دوره تست های اصلی آزمون آیین نامه شامل 113 سوال با پاسخنامه مجزا

650 سوال تستی همراه با پاسخنامه برای مرور سریع شامل 8 بخش :

بخش اول: علائم راهنمایی و رانندگی
بخش دوم: هوشیاری
بخش سوم: هدایت و کنترل وسیله ی نقلیه
بخش چهارم: برخورد و واکنش
بخش پنجم: آگاهی از خطرات
بخش ششم: عابرین پیاده
بخش هفتم: مقررات راه و آزادراه
بخش هشتم: تصادفات


240 سوال تستی با پاسخنامه


149 و 158 سوال تشریحی با پاسخنامه در 2 فایل مجزا


آشنایی با علائم آیین نامه راهنمایی و رانندگی


تکنیک های آموزش عملی رانندگی جهت امتحان داخل شهری


کتاب آیین نامه


جزوه خلاصه شده کتاب آیین نامه برای مرور سریع



جزوه آموزشی نکات امتحان شهری و نکات کلیدی کتاب آیین نامه


آموزش تعویض دنده مهارت و دانش فنی


آموزش نگهداری صحیح از خودرو


آموزش کاهش مصرف سوخت بنزین





شما قبولید

0nsj_moghan_5_3.gif





این تنها سایتی است که سوالات اصلی و بروز را در اختیار شما قرار می دهد


a4wu_aeen4.jpg

در هر آزمونی مطالعه نمونه سوالات دوره های قبل آزمون و مطالعه ی جزوات آموزشی و خلاصه مطالب یکی از بهترین و مهمترین عوامل تسلط به موضوعات یاد گرفته شده و مرور سریع مطالب است



wo77_aeen5.jpg




p47r_aeen100.jpg

این مجموعه دارای تصاویر با کیفیت بسیار عالی می باشد و تنها مجموعه کامل و جدید دربردارنده تمامی نکات و سوالات در ارتباط با آیین نامه راهنمایی و رانندگی و داخل شهری و گرفتن گواهینامه رانندگی است

پیشنهاد می کنیم حتی اگر گواهینامه دارید این مجموعه را تهیه و مطالعه نمایید چون شامل نکاتی است که اکثرا اطلاع ندارند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه حسابداری با عنوان حسابداری اموال ، ماشین آلات و تجهیزات

پروژه حسابداری با عنوان حسابداری اموال ، ماشین آلات و تجهیزات

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 77 کیلو بایت

تعداد صفحات : 72

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این تحقیق شامل مطالب زیر می باشد:
مقدمه
بخش اول
تعیین بهای تمام شده اموال ماشین آلات و تجهیزات
بهای تمام شده اموال، ماشین آلات و تجهیزات
كاهش در ارزش دارایی
مخارج جاری و سرمایه ای
زمین
تاسیسات و مستحدثات زمین
ساختمان
ماشین آلات و تجهیزات
تاسیسات در مورد اجاره
ظروف
ابزار آلات
تحصیل دارایی بطور نقد
تحصیل دارایی بطور نسیه
تحصیل دارایی از طریق صدور سهام
تحصیل گروهی از داراییها بطور یكجا
تحصل دارایی از طریق تولید یا احداث
در مورد حسابداری داراییهایی كه واحد تجاری به قصد استفاده خود می سازد موارد زیر مطرح است كه به تفصیل بررسی می شود:
الف: نحوه محاسبه بهای تمام شده دارایی.
ب: به حساب دارایی بردن بهره.
ج: سود یا زیان ناشی از احداث دارایی.
د: نحوة انعكاس دارایی در ترازنامه.
تحصیل دارایی از طریق معاوضه
حسابردای معاوضه غیر مشابه.
حسابداری معاوضه داراییهای مشابه.
محاسبه سود یا زیان معاوضه:
بخش سوم
مخارج بعد از تحصیل اموال، ماشین آلات و تجهیزات
مخارج بعد از تحصیل دارایی را می توان به پنج طبقه اصلی زیر تقسیم كرد:
تعویض و نوسازی
روش جایگزینی (Subsitution) این روش بسیار مطلوب است و زمانی كاربرد دارد كه دو شرط زیر بطور همزمان احراز شود:
مراحل انجام كار در روش جایگزینی به شرح زیر است:
روش انتقال به بدهكار حساب انباشته (Chargign to Accumulated Depreciation).
گسترش و الحاق
مخارج جابجایی و نصب مجدد
تعمیر و نگهداری
تعمیرات اساسی
خلاصه
بخش چهارم
واگذاری و كنارگذاری اموال، ماشین آلات و تجهیزات
فروش اموال، ماشین آلات و تجهیزات
كنارگذای اموال، ماشین آلات و تجهیزات
عدم استفاده موقت از اموال، ماشین آلات و تجهیزات
اهدای اموال، ماشین آلات و تجهیزات
معاوضه اموال، ماشین آلات و تجهیزات
كنار گذاشتن قهری یا اجبرای اموال، ماشین آلات و تجهیزات
خلاصه و جمع بندی
بخش پنجم
نحوه انعكاس اموال، ماشین آلات و تجهیزات در صورتهای مالی
بخش ششم
كنترلهای داخلی در مورد اموال، ماشین آلات و تجهیزات
هدف از استقرار سیستم كنترل داخلی
اهداف کنترل داخلی
حسابرسان مستقل نیز روشهای متدوال زیر را در رسیدگی به اموال، ماشین آلات و تجهیزات انجام می دهند
بخش هفتم
ضمائم
منابع و مآخذ

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت کشاورزی با عنوان آلوئه ورا

پاورپوینت کشاورزی با عنوان آلوئه ورا

دسته بندی : کشاورزی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 700 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

* این پاورپوینت بصورت اسلاید نمایشی می باشد و قابلیت ویرایش ندارد...

این پاورپوینت شامل مطالب زیر می باشد:
آلوئه ورا
مقدمه
معرفی گیاه
پراکنش
گیاهشناسی
نحوه تکثیر و برداشت
بیماریهای فیزیولوژیک گیاه
ترکیبات شیمیایی گیاه
خواص دارویی و موارد مصرف
نکات احتیاطی
خواص دارویی
موارد مصرف و اشکال تجاری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی روابط سیاسی ایران و سوریه بعد از انقلاب اسلامی ایران

بررسی روابط سیاسی ایران و سوریه بعد از انقلاب اسلامی ایران

دسته بندی : علوم سیاسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 152 کیلو بایت

تعداد صفحات : 125

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه

فصل اول (كلیات)

  1. 1. طرح و تبیین موضوع
  2. 2. ادبیات موضوع
  3. 3. علل انتخاب موضوع
  4. 4. سؤال اصلی و سؤالات فرعی
  5. 5. فرضیه های تحقیق
  6. 6. تعریف مفاهیم
  7. 7. متغییرها
  8. 8. روش‌تحقیق
  9. 9. موانع و محدودیتهای تحقیق
  10. 10. سازماندهی تحقیق
  11. 1. روشهای مطالعه سیاست خارجی
  12. 2. سطح تحلیل
  13. 3. عوامل مؤثر درتعیین سیاست خارجی
  14. 1. اصول واهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
  15. 2. ابزارهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
  16. 3. اصول و اهداف سیاست خارجی جمهوری عربی سوریه
  17. 4. ابزارهای سیاست خارجی جمهوری عربی سوریه
  18. 5. بررسی تطبیقی سیاست خارجی ایران و سوریه
فصل دوم (اصول و اهداف سیاست خارجی ایران و سوریه)

بخش اول مبانی نظری سیاست خارجی

بخش دوم

فصل سوم (پیشینه روابط ایران و سوریه 1979ـ 1946)

بخش اول ـ روابط ایران و سوریه از1979- 1946

بخش دوم ـ عوامل تأثیر گذار بر روابط ایران و سوریه

1. عوامل تأثیر گذار بر سردی روابط دو جانبه (1973ـ 1946)…

الف ـ روابط ایران و اسرائیل …

ب ـ مشكلات داخلی سوریه و ایدئولوژی رادیكال بعث

2. عوامل تأثیر گذار بر بهبود نسبی روابط دوجانبه (1979ـ 1974)

الف ـ شرایط منطقه ای

ب ـ شرایط بین المللی

ج ـ به قدرت رسیدن حافظ اسد و پایان بحران داخلی

د ـ مرگ جمال عبدالناصر و افول ناسیونالیسم عربی

نتیجه گیری فصل سوم

فصل چهارم (روابط ایران و سوریه 1988ـ 1979)

بخش اول ـ انقلاب اسلامی ایران

  1. انقلاب اسلامی ایران و مواضع سوریه
  2. جنگ ایران و عراق و موضع گیریهای سوریه
  3. دلایل حمایت سوریه از ایران در جنگ

بخش دوم

الف ـ دیدگاهها و مواضع ایران در مورد بحران خاورمیانه

ب ـ اختلافات عراق و سوریه و تأثیر آن بر روابط ایران و سوریه

ج ـ اتحاد ایران و سوریه

  1. تهاجم اسرائیل به لبنان و تأثیر آن بر روابط دو جانبه
  2. تنش های سوریه ـ ایران در لبنان
  3. دلایل تغییر موضع تاكتیكی سوریه در طول جنگ
  4. قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل و مواضع سوریه
  5. نتیجه گیری فصل چهارم
  6. پایان جنگ تحمیلی و سیاست جدید ایران
  7. روابط ایران و سوریه (2001ـ 1989)
  8. پیمان طائف ومواضع ایران و سوریه
  9. حمله عراق به كویت و مواضع ایران و سوریه
  10. كنفرانس صلح مارید و مواضع ایران و سوریه
  11. اختلافات ایران و امارات متحده عربی و موضع گیری سوریه
  12. تهاجم تركیه به شمال عراق و مواضع ایران و سوریه
  13. پیمان استراتژیك تركیه ـ اسرائیل و مواضع ایران و سوریه
  14. اختلافات تركیه ـ سوریه و نقش ایران

فصل پنجم (روابط ایران و سوریه 2001ـ 1989)

بخش اول ـ روابط سیاسی ایران و سوریه

بخش دوم ـ عوامل تأثیر گذار بر روابط ایران و سوریه پس از جنگ

نتیجه گیری فصل پنجم

فصل ششم (نتیجه گیری)

منابع و مآخذ

مقدمه :

خاورمیانه به عنوان منطقه ای استراتژیك جایگاه عمده و حساسی در رقابتهای دو ابر قدرت شرق و غرب در دوران جنگ سرد داشت و نقش یك محرك را در مداخلة ابر قدرتها ایفا می كرد . پس از دوران جنگ سرد و فروپاشی شوروی نه تنها این منطقه اهمیت خود را از دست نداده بلكه بر اهمیت آن نیز افزوده شده است . لذا درك و شناخت صحیح از تحولات منطقه خاورمیانه ، برای ایران كه خود در این منطقه قرار دارد ضروری و آگاهی از عملكرد دولتهای منطقه نیز در این راستامی باشد .سوریه به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیكی ، یكی از مهم‌ترین كشورهای خاورمیانه محسوب می شود كه توانسته است در چند دهة اخیر نقش مهمی را در روند تحولات منطقه ای ایفا نماید . بدین لحاظ این كشور جایگاه ویژه ای را در سیاست خارجی ایران كه اولویت اصلی را در روابط خارجی بر همكاری با كشورهای اسلامی و غیر متعهد می دهد ، به خود اختصاص داده است و نیاز هست كه شناخت بیشتری نسبت به آن پیدا كرد . ایران و سوریه به عنوان دو كشور خاورمیانه ای غیر همسایه توانسته اند در دو و نیم دهة اخیر بیشترین هماهنگیها را در روند تحولات منطقه ای و جهان اسلام كسب نمایند

طرح و تبیین موضوع :

مطابق با اصل 152 قانون اساسی جمهوری اسلامی ، سیاست خارجی ایران بر اساس "نفی هر گونه سلطه جویی و سلطه پذیری ، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی كشور ، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر ابر قدرتهای سلطه گرو روابط صلح آمیز با دول غیر محارب استوار است . بنابراین ازدیدگاه قانون اساسی رابطه با دول غیر محارب مجاز شمرده شده است

پس علاوه بر رابطه با دول غیر محارب ، برقراری رابطه با كشورهایی كه از لحاظ مواضع سیاسی به ایران نزدیك می باشند در دستور كار سیاست خارجی این كشور قرار دارد .

سوریه كه در این ردیف ازكشورها قرار دارد جایگاه ویژه ای را در سیاست خارجی ایران به خود اختصاص داده است به طوری كه از آن به عنوان كشور دوست و برادر یاد می شود . وقوع انقلاب اسلامی در ایران و سقوط شاه ـ متحد استراتژیك اسرائیل در منطقه ـ باعث خشنودی سوریها كه خود را متولی مبارزه با اسرائیل می دانستند ، شد و به حمایت از این انقلاب پرداختند .

ادبیات موضوع :

علیرغم حساسیت و اهمیت موضوع یكی از نكته های جالب توجه در ارتباط با آن كم توجهی محققان و پژوهندگان این رشته به این مسأله می باشد و كمتر تحقیق و كتابی در این زمینه یافت می شود كه به طور دقیق و موشكافانه به بررسی روابط پیچیدة ایران و سوریه پرداخته باشد . در این ارتباط تنها گزارشها و مقالاتی به چشم می خورد كه بیشتر به مسألة صلح و اقدامات سوریه و بررسی سطحی روابط ایران و سوریه و البته با دیدگاه وزارت خارجه ای پرداخته است .

تعریف مفاهیم :

در متن این پژوهش مفاهیمی چون سیاست خارجی ، روابط خارجی ، بحران خاورمیانه و موازنه قدرت را ملاحظه می كنیم كه باید منظور خود را از این مفاهیم و كاربرد آن مشخص و تبیین نماییم . تعریف این مفاهیم از آن نظر ضروری و دارای اهمیت است كه مبنای نظری این پژوهش را تشكیل داده و در درك بهتر و عمیق تر متن كمك می كند . بنابراین در اینجا به اختصار به تعریف مفاهیم مورد نیاز پرداخته می شود :

سیاست خارجی : سیاست خارجی را باید مجموعه ای از اهداف ، جهت گیریها ، روشها و ابزار در نظر گرفت كه یك حكومت در مقابل سایر واحدهای سیاسی بین الملل به منظور دستیابی به منافع ملی دنبال می كند . سیاست خارجی در نهایت سعی می كند بر رفتار و كردار سایر كشورها و نتیجتاً بر كل نظام بین الملل اثر بگذارد ، ضمن اینكه متقابلاً از محیط خارجی تأثیر می پذیرد

موانع و محدودیتهای تحقیق :

كمبود منابع به زبان فارسی و عدم توجه محققان این رشته به این مسأله و پراكندگی اطلاعات در این رابطه ، سبب ایجاد محدودیتها و مشكلاتی در تحقیق گردید . علاوه بر این محرمانه بودن و عدم دسترسی به اطلاعات از دیگر مشكلات قابل ذكر در این مورد است .

سازماندهی تحقیق :

با توجه به طرح موضوع و سئوال اصلی و همچنین فرضیه تحقیق پایان نامة حاضر در فصول ذیل مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد :

فصل اول : كلیات طرح پژوهش ؛

فصل دوم : اصول و اهداف سیاست خارجی به طور اعم و سیاست خارجی ایران و سوریه به طور اخص ؛

فصل سوم : بررسی پیشینه روابط سیاسی ایران و سوریه با عنایت به روابط ایران و اسرائیل؛

فصل چهارم : بررسی روابط دوجانبه بعد از انقلاب اسلامی در ایران تا پایان جنگ ایران و عراق ؛

فصل پنچم : بررسی روابط دو كشور پس از جنگ تا زمان درگذشت حافظ اسد رئیس جمهور سوریه با توجه به عوامل تأثیر گذار در این مقطع زمانی ؛

فصل ششم : نتیجه گیری .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری ساختمان پستان، سرطان پستان، پاتوفیزیولوژی سرطان پستان

مبانی نظری ساختمان پستان، سرطان پستان، پاتوفیزیولوژی سرطان پستان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 994 کیلو بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری ساختمان پستان، سرطان پستان، پاتوفیزیولوژی سرطان پستان

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

شناخت ساختمان پستان:

پستان عضوی است که از غدد تولید کننده شیر و مجاری شیر تشکیل شده است بافت پستان شامل غدد خاصی به نام لوبول است واطراف این غدد و مجاری را بافت چربی وبافت نگهدارنده در بر گرفته اند که تعداد آن ها 20-15عدد است هر لوب شامل تعداد زیادی غدد کوچک تر به شکل خوشه ایی است که وظیفه تولید شیر دارند(عطایی, 1390)..............

...............

-سیستم لنفاوی در پستان:

................

-توده های پستانی:

تود ه های پستان یکی از شایع ترین تغییرات غیر طبیعی این عضو است و به نسبت زیادی در زنان دیده می شود( قاسم زاده, 1387).

توده پستان به دو دسته تقسیم می شوند

...................

-تود های خوش خیم :

...........

-توده های بدخیم:

..............

-کارسینوم غیر مهاجم

.................

-ریسک فاکتورهای موثر در ایجاد سرطان پستان:

..................

-سابقه فامیلی :

...............

-سن:

................

-سن اولین قاعدگی:

............

-سن شروع یائسگی:

..............

مدت زمان شیردهی:

.................

سقط جنین:

..............

- استفاده از قرص های ضد بارداری :

...........

اضافه وزن:

................

استفاده از درمان های جایگزین با هورمون :

..............

مصرف ویتامین:

مصرف ویتامین ها به صورت تکی می تواند اثر محافظتی داشته باشد ویتامینA,D,Eاسید فولیکو سلنیوم نیز درکاهش خطر ابتلابه سرطان نقش دارد( عنصری و همکاران , 1390).

..................

-تأثیرمتقابل ژنتیك وزیست شناسی سرطان پستان:

..............

پرو انکوژن هاو انکوژن ها:

..............

ژن های سرکوب کننده تومورو ژن ترمیم کنندهDNA:

................

BRCA1,BRCA2

...................

ارتباط نماهای بافتی آسیب شناختی با بیولوژی سرطان پستان:

..................

پاتوفیزیولوژی سرطان پستان:

...................

-ارتباط زیست شناسی با خصوصیات متاستازی سرطان پستان :

................

-ویتامینD:

...............

-نقش اتوکراین ویتامین D در هموستازی پستان:

...............

-اثرات ضد سرطانی ویتامینِ (1,25(OH)2D3) D :

................

-تنطیم سیکل سلولی به وسیله ویتامین D:

...............

-اثرات ضد التهابی تهاجم ومتاستاز :

...............

-اثرات ویتامین D بر روی آپوپتوز:

..................

-اثرات ژنومی از 1,25(OH)2D3:

...................

-اثرات غیر ژنومی1,25(OH)2D3:

...................

-گیرنده ویتامینDVD (Vitamin D Receptor):

...............

منابع:

آگاه س,1390 , ارتباط پلی مورفیسمFokI گیرنده ویتامین D (VDR) با سرطان پستان ,تحقیق کارشناسی ارشد, دانشگاه آزاد سنندج

خدیجه عنصری , س. ر. (1390). "سرطان سینه ونقش فاکتور های محیطی در ایجاد آن." تازه های بیوتکنولوژی سلولی مولکولی3: 59-70.

....................

.....................

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری بردگی در حقوق بین الملل

مبانی نظری بردگی در حقوق بین الملل

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 86 کیلو بایت

تعداد صفحات : 47

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری بردگی در حقوق بین الملل

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

خلاصه ای از کار:

بردگی در حقوق بین الملل

«رسم برده و کنیز داشتن از عهد باستان تا قرون اخیر در تمام اقوام شرق و غرب رواج داشته و منشأ آن جنگ و پیروزی و حق غنیمت و اسارت بوده است» (سنجابی، 1342، ص 323).

در مغرب زمین از یونان باستان و رم قدیم گرفته تا کشورهای جدید اروپا، بردگی همواره وسیله استثمار و استعمار بوده است. یعنی توده‌های عظیمی از حقوق ملی و انسانی محروم می‌شدند و به عنوان برده و غلام در مزارع و معادن و کشتی‌ها به اعمال شاقه اشتغال داشتند. در یونان قدیم حکیم بزرگواری مانند ارسطو در کتاب «سیاست» خود می‌نویسد: « به‌حکم قوانین طبیعت برخی از آدمیان آزاد به جهان آمده‌اند و گروهی دیگر برای بندگی ساخته شده‌اند و. بندگی برای آنان هم سودمند است و هم روا» ( سنجابی، 1342، ص 323).......................

.....................

- پیشینه بردگی

- اکتشافات دریایی و آغاز بردگی

بردگی در عصر استعمار، با اکتشافات جغرافیایی دریایی که از قرن پانزدهم میلادی آغاز شده همراه و توأم است. در صدر استعمارگران برده‌دار، دو کشور پرتغال و اسپانیا قرار داشتند که نخستین مکتشفین دریایی بوده‌اند و در این‌جا به بررسی اقدامات هریک از این دو کشور در زمینه بردگی می‌پردازیم:

الف- پرتغال و بردگی- پرتغالیان نخستین اروپاییانی بودند که سواحل غربی آفریقا را پیموده و ایستگاه‌های تجاری برای خود بنا نموده بودند و نیز نخستین اروپاییانی بودند که مستقیما برای بدست آوردن بردگان سیاه به آفریقا رفتند. پرتغالیان در حدود سنه‌ی 1420 میلادی در آفریقا پیاده شدند و نظام بردگی را پی نهادند. «پرتغالیان برای دست‌گیری و بدام انداختن سیاهان، خود را پنهان می‌کردند و در کمین مردان و زنان سیاه می‌نشستند. همین‌که سیاهان بیچاره از کلبه‌های خود بیرون می‌آمدند و در بیشه‌ای برای اجابت مزاج می‌رفتند آنان را می‌ربودند» (سیمونز،1362، ص104)................

......................

- اصل آزادی دریانوردی و داخل شدن دیگر کشورهای اروپایی در امر تجارت برده

.........................

- برده و تجارت مثلث

در قرن 18تجارتی که به‌نام تجارت مثلث معروف است پردر آمدترین تجارت برای دولت انگلیس بود. کشتی‌های انگلیسی پر از کالاهایی نظیر شیشه شکسته، آهن‌پاره، پارچه‌های رنگارنگ ولی کم قیمت. .. از بنادر انگلیس بسوی سواحل آفریقایی رفته و از آن‌جا این کالاها را با برده مبادله می‌کردند و از آن‌جا به جاماییکا رفته و برده‌ها را به قیمت‌های گزاف فروخته و مجددا با کالای جدیدی از قبیل نیشکر، شکر، توتون و تنباکو، پنبه و آهن و سایر مواد اولیه که فوق‌العاده برای صنعت انگلیس لازم بودند مراجعت می‌کردند. بسیاری از اوقات کشتی‌ها راه‌شان را طولانی‌تر کرده و از آفریقا به هند رفته و از هند به جاماییکا می‌رفتند که این راه تجارتی معروف به تجارت مثلث کوچک خیلی پردرآمدتر بود. سالیانه 100 هزار برده آفریقایی به آمریکا حمل می‌شد. بازارهای عمده‌ی برده، خلیج‌گینه و آفریقای غربی، شرقی و گرمسیری بودند. در حالی‌که خلیج کوچک بنین و بخش‌های خط ساحلی، ساحل طلا، کنگو، آنگولا و برخی نواحی دیگر مناطق صدور برده به‌شمار می‌آمدند (ذاکرحسین، 1369،‌ ص254)................

............

-داغ کردن برده

....................

- بارگیری

............

- بسته‌بندی محموله

...............

-پایان سفر دریایی و ورود بردگان به آمریکا و چگونگی رفتار با آنان

...................

- فروش در آمریکا

«زمین‌داران به محض این‌که از ورود کشتی بردگان به بازار آگاه می‌شدند در اسکله اجتماع می‌کردند. آن‌ها توسط پوسترهایی که سیاهان سالم و زیبا را تبلیغ می‌کرد جذب می‌شدند. تلاش و تقلا آغاز می‌شد. جاشویان، کشتی را با آویختن بادبان‌هایی در اطراف عرشه مانند چادری می‌پوشاندد. خریداران قیمت‌های ثابتی را می‌پرداختند و سپس برای به‌چنگ آوردن برده‌ای به عرشه کشتی هجوم می‌بردند. برای این‌که خریداران دیگری برده‌های منتخب‌شان را نربایند، حتی آن‌ها را با دستمال به یک‌دیگر گره می‌زدند» (ذاکرحسین، 1369،‌ ص257).

.............

- بردگی پلانتاسی (کشتزارهای روستایی)

................

- پاره‌ای از نظرات حقوق‌دانان غربی راجع به بردگی

................

- علل و موجبات الغای و امحای بردگی

..................

- اقدامات و استناد به حقوق طبیعی جهت لغو بردگی

............

- جنبش ضد بردگی در صحنه بین‌المللی

........................

- قیام‌ها و شورش‌های بردگان آفریقایی بین قرن‌های شانزدهم و نوزدهم

.......................

- بردگی در متون حقوق بین الملل

- اعلامیه‌‌ی جهانی حقوق بشر

................

- کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل متحد

..................

-جنایات علیه بشریت درمنشور نورنبرگ

...................

- اساسنامه‌ی دیوان بین‏المللی کیفری

......................

- بردگی در تعهدات بین المللی

................

فهرست منابع

قران کریم

- منابع عربی

1. ابن ابى الحدید (1378ق)، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، قم، دار احیاء الكتب العربیه.

2. ابن اثیر جزرى، محمد (1364)، النهایه فى غریب الحدیث و الأثر، تحقیق طاهر احمد زاوى و...، چاپ چهارم: قم، اسماعیلیان.

......................

......................

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری برده داری در فقه امامیه، بردگی از نظر اسلام

مبانی نظری برده داری در فقه امامیه، بردگی از نظر اسلام

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 87 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری برده داری در فقه امامیه، بردگی از نظر اسلام


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

برده‌داری در فقه امامیه

موضوع بردگى از نظر اسلام همواره از موضوعات مهم و بحث برانگیز درحوزه‌ی اندیشه اسلامى، به ویژه در باب حقوق بشر است. موضوع بردگى در اسلام بسیار پردامنه و ابعاد و جوانب گوناگون فقهى، فكرى و تاریخى دارد.

موضوع «بردگى در اسلام» گرچه به دلیل عدم كارآیى آن در ساحت عمل به موضوعى فراموش شده در پژوهش هاى اسلامى تبدیل شده و از گردونه اجتهادهاى نوین فقهى خارج شده است، اما از آن جا كه موضوع حساس تاریخى است پژوهشگران مسلمان و غیرمسلمان به آن توجه داشته و گاه دستاویزى براى عیب جویى و شبهه افكنى دشمنان كج اندیش و مخالفان اسلام قرار گرفته است.

برخى با نادیده انگاشتن سهم اسلام در مبارزه‌ی فكرى و عملى با برده‌دارى و تلاش وسیع و پی‌گیر رسول خدا(ص) در حل این معضلِ ریشه دار اجتماعى، مبارزه تدریجى اسلام با برده‌دارى و پذیرش اجبارى آن را در موارد خاص به طرفدارى همه جانبه اسلام از برده‌دارى تفسیر كرده اند، به ویژه رفتار حاكمان و دولت هاى ظالمى كه به نام اسلام بر مردم حكومت مى‌كرده اند را نیز به پاى اسلام نوشته و انتقاد خود را از دولت هاى اسلامى متوجه اصل دین اسلام كرده اند. حال آن كه اگر واقعیات و شرایط اجتماعى عصر ظهور اسلام به خوبى تبیین شود و به سابقه‌ی بسیار طولانى برده‌دارى در میان ملت‌ها و دولت‌ها و بدرفتارى با بردگان در جهان توجه شود، به تلاش وسیع اسلام در حل این معضل اجتماعىِ تاریخ بشر و تحول در وضع زندگى و خوش‌بختى بردگان پى خواهیم برد.

- بردگى در جاهلیت

برده‌دارى با سابقه بسیار طولانى در میان تمام ملل و اقوام و كشورهاى جهان باستان رایج و متداول بود و پس از آن نیز همواره ادامه یافت. در مناطق تمدن خیز شبه جزیره‌ی عربستان، به ویژه جنوب آن كه خاستگاه تمدن‌ها و حكومت هاى كهن بوده، نظام برده‌دارى از سوى حاكمان اجرا مى‌شده است. علاوه بر این، مجاورت عربستان با حكومت ایران و روم كه از دولت هاى برده دار آن دوره بودند و هم چنین سكونت قبایل یهودى و مسیحى در عربستان كه برده‌دارى ازاصول فرهنگى اجتماعى آن‌ها بود، در آشنایى مردم عرب با برده‌دارى بى تأثیر نبوده است. به هر حال، جامعه جاهلى، جامعه اى برده دار بوده و سیستم اقتصاد برده‌دارى بر آن حاكم بوده است (ابوزیدآبادی، 1385،‌ ص78).

...................

- اسباب وعوامل بردگى در جاهلیت

.................

- اسارت در جنگ

جنگ از شاخصه‌هاى عرب جاهلى به حساب مى‌آید؛ نزاع میان قبایل به صورت سنتى جارى در میان عرب درآمده بود و به طور دایم، ذهن آنان را به خود مشغول مى‌كرد. بسیارى از جنگ‌هاى عرب، ریشه در فقر اقتصادى و كمبود منابع تولید، از جمله آب و چراگاه داشت. زندگى در بادیه و ضرورت تعلیف احشام و اغنام اقتضا داشت تا قبیله در مكان‌هایى اقامت گزیند كه از نظر زیستى، شرایط آماده داشته باشد. اقوام عرب براى حفظ جان خود و به دست آوردن آب و غذا دست به جنگ مى‌زدند. البته عوامل دیگرى، نظیر برترى طلبى، كسب افتخار و شرف و مسایلى چون عشق به دختران یك قبیله و... نیز از عوامل جنگ و درگیرى در جاهلیت بود (جواد على، المفصل فى تاریخ العرب قبل الاسلام، ج 5، ص 403). .................

..........

- تجارت

.................

- فقر

فقر از عوامل بردگى در جاهلیت بوده است؛ افرادى براى نجات خود یا فرزندانشان از گرسنگى به بردگى تن مى‌دادند. نقل است كه عوائل بن باعت فرزندان پسر و دختر خود را به سبب فقر و تنگ دستى فروخت (جواد على، المفصل فى تاریخ العرب قبل الاسلام، ج 7، ص 456). برخى از كسانى كه فرزندان خود را مى‌فروختند شرط مى‌كردند كه حق ولاء[1] براى آن‌ها ثابت باشد. حق ولاء یكى از اسباب ارث به حساب مى‌آمد.

................

- بدهكارى

................

- سرقت (آدم ربایى)

..............

- تاریخ بردگی اسیران

..................

- رفتار با بردگان درجاهلیت

- جایگاه اجتماعى بردگان

بردگان در جاهلیت، پایین ترین جایگاه و منزلت اجتماعى را داشتند و طبقه‌ی پست و فقیر جامعه به حساب مى‌آمدند. آن‌ها در ردیف حیوانات به شمار مى‌رفتند و از همه‌ی حقوق انسانى و مزایاى اجتماعى محروم بودند. رویكرد عرب جاهلى به بردگان، رویكرد ابزارى و كالایى بود؛ برده، كالاى مصرفى و خدماتى بود كه بدون هیچ محدودیتى در تمام زمینه‌ها استثمار مى‌شد. برده هیچ حرمت و احترامى نداشت. بردگان همواره تحقیر و مسخره مى‌شدند. كسى كه برده را مى‌خرید ریسمانى به گردنش مى‌انداخت و مانند چارپا او را به منزل خود مى‌برد و برده، نه اراده و اختیارى داشت و نه حق اظهار نظر و بیان رأى و عقیده بدون اجازه‌ی مالك. برده كالایى بود كه در بازار، خرید و فروش مى‌شد و قیمت متغیرى داشت. سن و سال برده یا زیبایى و هنر و توانایى و جنسیتش موجب تفاوت قیمت آن بود (جواد على، همان، ج 7، ص 453).

..................

- نقش بردگان در اقتصاد

.......................

تجارت

..............

كشاورزى

..............

چوپانى

...............

صنعت

.............

- استفاده نظامى از بردگان

...............

- سوءاستفاده جنسى از بردگان

...............

- تنبیه و شكنجه بردگان

...............

- آزاد كردن بردگان در عصر جاهلى

.................

- «ولاء» و گونه هاى آن در عصر جاهلى

...............

1. ولاء رق

...............

2. ولاء عتق

...............

- بردگى از نظر اسلام

...................

- موانع لغو دفعى بردگى

.............

- اقدامات رسول خدا(ص) در حذف نظام برده‌دارى

- مبارزه‌ی بنیادین با برده‌دارى

....................

- محدود كردن اسباب و عوامل بردگى

.............

- گشودن درهاى آزادى به روى بردگان (عتق)

................

- شیوه‌ی اسلامى بهترین راه كار در امر بردگى

.................

- آزادى مشروط

.................

- اعدام و قتل همه‌ی اسرا در همه‌ی موارد

.................


- نگهدارى اسیران در زندان‌ها

....................


- بردگى خصوصى با مدت معین

..................

- بردگى خصوصى بى مدت

..................

- مقابله به مثل و مجازات كفار حربى

..................

فهرست منابع

قران کریم

- منابع عربی

  1. ابن ابى الحدید (1378ق)، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، قم، دار احیاء الكتب العربیه.
  2. ابن اثیر جزرى، محمد (1364)، النهایه فى غریب الحدیث و الأثر، تحقیق طاهر احمد زاوى و...، چاپ چهارم: قم، اسماعیلیان.

.................

...............


[1] - رابطه اى دوسویه كه برده را به اربابش پیوند مى داد، ولاء رق گفته مى شد. برده با تمام وجود در اختیار ارباب بود در عوض، ارباب برده را همچون یكى از افرد قبیله خود حمایت مى كرد. ارباب تنها وارث برده بعد از مرگش بود. ولاء داراى معانى و مصادیق متعددى است كه به آن اشاره خواهد شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری حیطه های رشد مغرب زمین، عوامل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی

مبانی نظری حیطه های رشد مغرب زمین، عوامل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 92 کیلو بایت

تعداد صفحات : 43

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری حیطه های رشد مغرب زمین، عوامل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

حیطه‌های رشد مغرب زمین (غرب)

غرب در برهه‌ای از تاریخ قرار دارد که واقعا از جنبۀ علمی و فنی و صنعتی درخشیده است، و درخشش بسیار چشم گیر هم بوده است. فاصله بین عهد نوزایی تا شکوفایی صنعتی غرب شاید از دویست یاسیصد سال تجاز نکند، اما تفاوت میان این دو مرحله بسیار بارز و خیره کننده است. پیشرفت غرب در سده20 در زمینه های صنعتی و به خصوص در انتهای قرن بسیار اعجاب برانگیز است. و توانسته به تبع رشد علمی‌اش در سایر جنبه ها هم از باقی تمدن هها ر زمینه های سیاسی ،اقتصادی و در برخی مقام های تربیتی نیز پیشی بگیرد.

الف - فرهنگی- علمی

عرصه علم و فرهنگ، بی شک یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که غرب در آن حیطه به سرعت به رشد دست یافت.عمده دلایل این پیشرفت را می توان در عوامل زیر جستجو کرد.

1- شکل گیری دانشگاه ها و نظام آموزش کارآمد

........................

2- تغییر نظام آموزشی در غرب

توجه زیاد مردم به عقل و کارکرد کاربرد عقل ابزاری برای خدمت به انسان عصر دگرگونی فکری غرب، باعث شد رویکردی جدیدی به مقوله علم آموزی پیدا کند. و توجه مردم به سوی دانشگاه های مختلف غرب، تغییراتی در نظم و اهداف تدریس در دانشگاه ها داده شد عقل گرایی ابزاری به وجود آمد، که در طول زمان موجبات ترقی جامعه غربی را پدید آورد ؛ در قرون 16 و 17 تحقیقات علمی مردانی پون گالیله نیوتن و هایجنس و بویل چنان بنیان محکمی را تشکیل داد که توانستند به یاری مردم برای استفاده از این علوم بیایند. در واقع تحقیقات اینها، به گونه ای بود که دیگران می‌توانستند از آنها بهره برداری کنند[1]

.................

1) سازمان حقوقی مستقل

...........

2) جای دادن رسمی علوم طبیعی و عقلی در آموزش

..................

3) نظام استاندارد ارزیابی و ارتقا علمی

..........

3- انقلاب های علمی در غرب

..............

1) نهضت

..............

2) واردات علم از مسلمانان

.................

3) نهضت اصلاح دینی

............................

4) کشفیات جدید علمی

................

5) انقلاب صنعتی

................

6) تربیت نیروهای ماهر

...................

اهداف نظام آموزشی غرب

.................

ب- تربیتی- اخلاقی

امروزه مسلمین هم اعتراف میکنند که در برخی امور تربیتی مغرب زمین به رشد بیشتری دست یافته اند. حتی کسانی چون سید جمال ها با دیدن صفات مثبت مغرب زمین ، اعتقاد پیدا کردند که ، ما در غرب اسلام دیدیم گر چه مسلمان ندیدیم.

قبل از ظهور انقلابات گوناگون در غرب، زندگی سنتی اهالی مغرب زمین، همه چیزش شکل سنتی خود را داشت. جایگاه هر کس طبق همان زندگی سنتی تعریف می شد. پدر نقش محوری ای در این خانواده ایفا میکرد و مادر، از شأن و جایگاه همان زندگی های سنتی برخور دار بودند و در برهه‌ای هم که زندگی ها عقل گرایانه شده بود سعی در رفتارهایی می شد که به سنت کلیسایی نزدیک تر باشد.

1- مسیحیان، همزیستان مسلمانان

.................

2- نظم و انضباط اجتماعی

...............

3- حقوق بشر

..................

4- رشد اخلاق محیط زیستی

................

5- حقوق زنان

...................

ج- اجتماعی- سیاسی

در دنیای امروز دو عنصر، اقتصاد و علم هر دو بازویی برای کارایی، سیاست‌و حکومت هستند. مغرب زمین که از قدرت تکنولوژیکی و علمی و نظری بر سایر تمدنها فائق آمده، خواه ناخواه توانسته برتری سیاسی عظیمی را نیز نسبت به بقیه با خود داشته باشد؛ چرا که با توجه به تعریف اهالی سیاست از این واژه، غرب امروز، هر آن چه که مورد نیاز یک سیاست مقتدر است دارا می باشد. و با اقتدار سیاسی و اقتصادی‌اش هر زمان نظمی نوین برای جهان تعریف کرده و توسط این قدرت والاتر به جهانی سازی در همه عرصه های زندگی و موارد نیاز بشر مشغول شده.

دور زمانی تمام اقتدار و سیاست مردم به دست ارباب کلیسا بود ولیکن بروز برخی نهضت‌ها باعث پیدایش سیاستی نوین در مغرب زمین گشت که بعدها نهضت اقتصادی و علمی نیز به بروز سیاست مردن امروزه به غرب کمک کرد.

1- نهضت های اصلاح طلبانه

.................

1) پروتستانتیسم

.................

2) دموکراسی خواهی

................

2- تاثیر انقلاب صنعتی بر سیاست و اجتماع

..................

1- رشد جامعه مدنی

.......................

2- کشف قاره های جدید

...................

3- شهر نشینی

.................

د- اقتصادی

تا پیش از آغاز قرن 18 در اروپا، صنعت کمتر از پنج درصد جمعیت اروپا را به خود مشغول داشته بود واقتصاد بیشتر مبتنی بر کشاورزی و یا بازرگانی بود و صنعت نیزبیشتر مبتنی بر تولیدات کشاورزی مانند پشم خام و پنبه بود. نظام خانگی صنعت تکاپوی بازارهای رو به گسترش مصرف و رشد اقتصادی اروپا را نداشت، وسرمایه‌های ناشی از استثمار سایر قاره‌ها، تجارت برده‌داری و بازرگانی گستردۀ کشورهای اروپایی ثروت هنگفتی را انباشته ساخت. سرمایه‌داران در پی آن بودند که ثروت خود را به کاری بزنند که باز هم پول بیشتری را برایشان فراهم آورد و از سوی دیگر نیازهای بازارهای جدید را جوابگو باشد.

...............

1- تجارت

..................

2- تشکیل اتحادیه ها و اصناف

اروپایی‌هایی که تجربه فعالیت های جمعی و صنفی را از دوران یونان و روم باستان به ارث برده بودند این بار به تشکیل اتحادیه بازرگانی دست زدند تا از منافع مشترک خویش دفاع کنند و موانع بازرگانی را از راه خویش بردارند. یکی از مهمترین اتحادیه ی هانسایی بود که در قرن 13 به وجود آمد و حدود صد شهر را در بر می گرفت و قوانین و مقررات خاص خود را داشت. ویل دورانت می نویسد: « اتحادیه هانسایی برای حل اختلافاتی که میان اعضایش پیش می امد به تاسیس محاکمی اقدام کرد. مدافع اعضای خویش در دعاوی حقوقی با کشورهایی شد که در اتحادیه عضویت نداشتند, و گاهگاهی مثل حکومت مستقل واحدی اعلان جنگ می داد. هم چنین این اتحادیه به وضع قوانین و مقرراتی برای معاملات بازرگانی و حتی سلوک اخلاقی شهرهای عضو و ساکنان آن پرداخت...اتحادیه هانسایی به مدت یک قرن به منزله سازمانی برای اشاعه تمندن بود.یورش دریازنان را از حوزه دریای بالتیک و دریای شمال دفع کرد. رودخانه ها و کانال ها را صاف گردانید. چزر و مد و جریان های آن را به دقت ضبط کردو...به طور کلی در عرصه بازرگانی اروپای شماالی نظم را جانشین هرج و مرج ساخت»[2]

...............

3- رونق کشاورزی

...................

4- ظهور بانکداری

...................

5- نتایج اقتصادی انقلاب صنعتی

...............

منابع:

قرآن

نهج البلاغه

1- آمدی ، عبدالواحد ابن محمد تمیمی، غررالحکم و دررالکلم، دفتر تبلیغات اسلامی، 1364

2-آشكار، ژیلبر، جدال دو توحش: 11 سپتامبر و ایجاد بی‌نظمی نوین جهانی،مترجم:حسن مرتضوی، تهران: اختران، 1384

3- اگریدی، جوان، مسیحیت و بدعت ها، عبدالرحیم سلیماانی اردستانی، قم، موسسه فرهنگی طه چ 2 ، 1384

4- الیاده، میرچا، فرهنگ و دین، بهاء الدین خرمشاهی، تهران، طرح نو، 1374

..................

.....................


[1] - هنری نیلسون لیتل فیلد، تاریخ اورپااز سال 1815 به بعد، مترجم فریده قره‌چه داغی،انتشارات علمی و فرهنگی ، تهران ، 1381، ص 3و 4

[2] - پیشین ؛ ص828

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی

مبانی نظری حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 134 کیلو بایت

تعداد صفحات : 56

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

حیطه های انحطاط مغرب زمین (غرب)

دیدن اروپای پرزرق و برق فعلی، شاید مجال کمتری به انسان بدهد که در مورد گذشته تاریک اروپا یا حقایق مخفی گذاشته شده در مورد انحطاط تمدن کنونی غرب، فکر کند؛ اما دیدن همین اروپا در قرون وسطی رقت برانگیز است؛ روزگاری که مسلمین از امپراتور روم در اوج عظمتش سرآمد بود و مردم در رفاه ، پاکیزگی و نظافت چه در شهر و چه از نظر بهداشت فردی و امنیت زندگی میکردند، صنایع بزرگی در آن به وجود آمده بود و در نهایت بودند، اما اروپایی ها ر لندن، حتی یک چراغ برای نمونه نمی سوخت، و در شهر پاریس خیابانی کشیده نشده بود[1] غرب در طی روزگار خوش خود، از رنج های بی شمار حاصل از دنیای سراسر غرق در پیشرفت علوم شاهد حوزه های انحطاط فراوانی می‌باشد، و ما به بخشی از آن می پردازیم:

الف- فرهنگی- علمی

....................

1- اومانیسم گرایی علمی

باشیوع گرایش شدید به علم و مرکز توجه قرار گرفتن حس و تجربه و عقل انسانی به عنوان تنها عوامل برای پیشرفت و ترقی انسان غربی کم کم در دام انسان گرایی افتاد. در این دیدگاه فرد به جامعه تقدم دارد. فرد نقطه مرکزی ست و آنچه حول محور او میچرخد، باید به گونه ای در خدمت او وتامین خواسته ها و نیازیهای او باشد[2]

..................

1) رنسانس

....................

2) دانشمندان هنجار شکن

............

3) عقل گرایی افراطی

................

2- علم و بحران محیط زیست

...........

ب- تربیتی- اخلاقی

ظاهرا قرار نیست هیچوقت انسان به این باور برسد که عقل او به تنهایی می تواند برای رسیدن به سعادتش کافی باشد؛ و در اوج عقل مداری این انسان یا به دست خود یا با فراموشی برخی خوبیها خود را..............

..............

1- سكولاریزاسیون

تعریف سکولاریزاسیون کاملا به دین وابسته است و سکولاریزاسیون فرایندی است که به عرفی شدن و عقلانی شدن نهادهای دینی و انفکاک دین از دنیا و به حاشیه راندن دین از عرصه‌ی اجتماع اشاره دارد.[3] این نوع برداشت و برداشت از دین در غرب، به کنار نهادن نهاد دین منجر شده و عملا دین را به عنوان یک نهاد اخلاقی مهم به کنار نهاده و باعث بروز اخلاق خشک و عقلانی محض گشته. عقلی که همه خوبیها و اخلاق را درچارچوب نفع شخصی می نگرد.

واژۀ عرفی شدن (Secularization) در زبان های اروپایی در معاهدۀ صلح وستفالیا در 1648 به کار برده شد. در این معاهده از واژه ی عرفی شدن برای توصیف انتقال سرزمین‌هایی که قبلا تحت کنترل کلیسا بودند استفاده شد. این سرزمین ها به مراجع سیاسی غیر روحانی انتقال می یافتند. پیش از این معاهده، از واژه ی Secularis استفاده می شد و اهل کلیسا از تمایز میان امور دینی و عرفی برای طرح ادعای برتر بودن امور مقدس بهره می گرفتند.[4]

...........................

1) بحران معنویت

در بارۀ بحران معنویت موجود در غرب، می تون بسیار سخن راند؛ از جمله علامه جعفری، از زبان اندیشمند غربی، آورده‌ که: « بر همه آشکار است که ما خود در راه نابود کردن فرهنگی هستیم، آنچه باقی می ماند دیگر ایمن و محفوظ نیست. و اگر هنوز برباد نرفته است بدین جهت است که در معرض فشار مخرب قرار نگرفته است اما پایه‌اش سست است و با یک لرزش فرو خوهد ریخت. ظرفیت فرهنگی انسان مدرن کاهش یافته است، زیرا شرایط سبب تنزل آدمی و صدمه روحی وی شده است».[5]

.............

2) مادی گرایی

...............

3) قوانینضداخلاقی

...............

2- فساد دستگاه دینی

............

1) فساد کلیسا

...................

2) ظلم کلیسا

.................

3- سست شدن بنیادهای اخلاق

.................

1) سقوط ارزش ها

..................

2) ضد ارزش ها ابزار تبلیغ کالا

..................

3) شیوع بیمارى هاى جنسی

...............

4) هم جنس گرایی

...................

4- اومانیسم

....................

آزادی افسار گسیخته

غرب، جهان و انسان را در مادّه خلاصه می‏کنند، مبنا و اساس آزادی را میل، خواست و اراده فردی می‏دانند و معتقدند هر کاری که انسان طبق قانون طبیعی می‏خواهد، بدون هیچ گونه رادع و مانعی انجام می‏دهد؛ تا حدی که قانون و دولت اجازه دهد، قانونی که براساس خواست و اراده بشری تدوین شده است. آنان معتقدند که آزادی انسان، به معنای توان همه جانبه او در انتخاب هر چیز و از جمله بردگی برای انسانهای دیگر است. در نگاه آنان، انسان، آزاد است که دین را بپذیرد یا نپذیرد، اگر نپذیرد ملامتی بر او نیست؛ زیرا هیچ حقیقتی را از دست نداده است. امّا در مکتب وحی، این رهایی مطلق، به معنای بردگی است؛ زیرا چنین آزادی مطلقی برای انسان، اسارت او در دست آرزوها و هوس‏ها می‏باشد و او در واقع از هوای درونی‏اش پیروی می‏کند.[6]

.................

5- بیگانگى انسانها

..................

6- پوشاندن سقوط ارزشها با ماسک حقوق بشر

استفاده از تعریف نسبی حقوق بشر، برای غرب شعاری تبلیغاتی را پدید آورده که در لوای آن در رویکرهای مختلف به تعاریفی جداگانه از آن پرداخته و به بهره برداری می‌رساند. رینگر بروز حقوق جهانی بشر را در هنگام سقوط اخلاقی تمدن غرب چنین توضیح می دهد: «درست هنگام سقوط اخلاقی تمدن غرب، حقوق بشر مانند یک عقیده مقدس یا بهتر بگوییم قانون اکثریت و یا حق، پدید آمد که رفته رفته به یک همبستگی نیرومند مردمی انجامید... . در حکومت دموکراسی، مفهوم «حقوق بشر» تضمین حراست مرزها و آب و خاک است و این بهترین مستمسک برای جلب رضایت مردم است...» و در جواب از حل این مسأله ادامه میدهد: «از من مکرر سؤال می شود که آیا برای نجات تمدن غرب دیگر وقتی باقی نمانده است؟ آیا می توانیم روحیه و صفات اخلاقی گذشته خود را دوباره کشف کنیم و به دست آوریم؟ از نظر من، تنها راهی که می توانیم امیدوار باشیم این است که با توسل به آن نکات درست و اخلاقی تمدن غرب را دوباره کشف کنیم.»[7]

...................

ج- اجتماعی- سیاسی

در عرصۀ اجتماع و سیاست همان طور که غرب به موازات پیشرفت علم و صنعت به رشد دست یافت، اما پسرفت‌هایی نیز در همان حیطه‌های خود دارا استجریان صنعتی شدن جامعه که با رشد فزاینده شهرنشینی، کوچ به شهرهای بزرگ، افزایش جمعیت و پدیده های بسیار دیگری از این دست در غرب همراه بود، در قرن نوزدهم و..................

..................

1- بیماریهاى عصبى و روانى

...............

2- افزایش نا امنی

..................

3- فروپاشی نهاد خانواده، عامل فساد جامعه

با شروع انقلاب صنعتی، وقتی انتقال توده عظیم مردم از روستاها به شهرها شروع شد. عدۀ بیشماری کارگر به وجود آمد که از دارایی و سواد محروم بودند و برای امرار معاش مجبور بودند در کارخانه‌ها کار کنند تا کاری به دست بیاوردند. کارمدام اعضای خانواده، در کارخانه‌ها برای خانواده زهری بود که در عصر حاضر به گونه های مختلف در عدم استحکام خانواده به معنی عرفی آن انجامیده.

انقلابی که در صنعت صورت گرفت و باعث پدید آمدن طبقه جدید از کارگران و کارفرمایان شد؛ هر یک از آن دو طبقه برای منافع خود دست به کار شدند؛ کارگران برای درآمد بی زحمت و کارفرمایان برای کسب ثروت بیشتر؛ و چون برای کار با ماشین کمتر احتیاج به کار جسمانی و تجربه قبلی بود، زنان و بچه ها از 6 سال به بالا به تعداد زیاد استخدام می شدند و از آن‌ها با بی رحمی استفاده می شد. زیاد در کارخانه‌ها استفاده می شد.[8]

....................

1) افزایش طلاق و بروز ناهنجاریهای اخلاقی

پایه های خانواده در تمدن غربی به شدت سست شده است و شدت طلاق های صورت گرفته در غرب هم نتیجه‌ای جز در اختیار نبودن فرزندان و از دست رفتن تربیت فرزندان توسط پدر و مادر نمی باشد. خانواده های تک والدینی به یکی ااز جنبه های دائمی و قابل توجه جوامع بشری تبدیل شده استوتغییر الگوی مرسوم زن و شوهری و فرزندان به الگوی بدون پدر و مادر ، فرزندان بدون سرپرست. فرزندانی که با پدر بزرگ و مادر بزرگ هایشان زندگی می کنند با زندگی مشترک بدون ازدواج هستند. در سال 2000م 13.5 میلیون نفر از والدین آمریکایی سرپرستی21.7 میلیون کودک زیر21 سال را برعهده داشتند در حالیکه یکی از آن ها درجای دیگر زندگی می کردند[9].

...................

2) سردی روابط خانوادگی

..................

3) ﻫﻢﺧﺎﻧﮕﻲ ﻳﺎ زﻧﺪﮔﻲ ﻣﺸﺘﺮك ﺑﺪون ازدواج

.................

4) جریان های ضد خانواده

با دقتی کم متوجه می شویم که جهت گیری در غرب جهت گیریای ضد خانواد است. که منجر به فروپاشی خانواده می شود. وقتی که خانواده فروپاشی نمود بر اساس آموزههای اسلامی جامعه نیز رو به اضمحلال می رود.[10]

..................

4- رهبانیت و عزلت اجتماعی

..................

5- توحش

...................

1) جنگ های صلیبی

..................

2) جنگ های جهانی

..................

3) استعمار و بهره كشی

.....................

د- اقتصادی

یکی از کسانی که در خصوص انحطاط اقتصادی غرب سخن می‌گوید ژان فوراستیه است ؛ وی در کتاب تمدن سال 2001 به اختصار در پی تشریح و تبیین مشکلات تمدنی بشر در زمان حال و آینده است. واز نداشتن عقید‌ای ثابت درغرب گلایه می کند؛ و ضمن تشریح فراز و نشیبهای اقتصادی در قرن بیستم، به تشریح ناکامیهای بشر در قرن می پردازد از جمله عوامل و آثارذکر شده از نظر وی عبارتند از: افزایش جمعیت، هرج و مرج بین‏المللی، بیکاری، آموزشهای غیرمسؤولانه، وجود انسانهای بی‏احساس، و بی‏عشق و درد از جمله مشکلات غرب است و معنقد است.:« انسان متعارف ثروتمند امروزی، از انسان متعارف فقیر دیروزی خوشبخت‏تر نیست. بدون تردید حتی از او بدبخت‏تر هم هست»[11] در جای دیگر ادامه می دهد « . چرا که در گذشته کار سخت شبانه‏روزی، کمبود تغذیه، کمبود سوخت، و نبود امکانات رفاهی، زندگی را بر انسان دشوار می‏ساخت. اما با تمام این مشکلات، بشر آن روز بی‏دغدغه بود و گاهی آهنگی و آوازی و خنده‏ای نیز از در و دیوار زندگی به گوش می‏رسید. امروز آن مشکلات اقتصادی دیگر کمتر وجود دارد، ».[12]

.................

به هم بستگی اقتصاد بین المللی

..................

منابع:

قرآن

نهج البلاغه

1- آمدی ، عبدالواحد ابن محمد تمیمی، غررالحکم و دررالکلم، دفتر تبلیغات اسلامی، 1364

2-آشكار، ژیلبر، جدال دو توحش: 11 سپتامبر و ایجاد بی‌نظمی نوین جهانی،مترجم:حسن مرتضوی، تهران: اختران، 1384

3- اگریدی، جوان، مسیحیت و بدعت ها، عبدالرحیم سلیماانی اردستانی، قم، موسسه فرهنگی طه چ 2 ، 1384

4- الیاده، میرچا، فرهنگ و دین، بهاء الدین خرمشاهی، تهران، طرح نو، 1374

................

....................

قیمت 23000 تومان


[1] - شریف، میان محمد، منابع فرهنگ اسلامی، صص 17-21

[2]-­ محمد حسن حیدری و دیگران ، فصلنامه اسلام و پژو هش های تربیتی، بررسی تطبیقی ارزش ها در اسلام و لیبرالیسم و دلالت های تربیت اخلاقی آن 1391، ص89

[3]- برایان ویلسون، دین اینجا و آنجا، مقاله ی عرفی شدن، ی مجید محمدی، (نشر قطره، چ 1، 1377)، ص 19

[4]- پیشین، ص19

[5] - محمدتقی جعفری، فرهنگ پیشرو...، ص14

[6]- ر.ک: آیت الله جوادی آملی، ولایت فقیه ولایت فقاهت و عدالت، (قم: مرکز نشر إسراء، نوبت دوم، 1379 ه ش) ص 29 ـ 30

[7]- محمدتقی جعفری، فرهنگ پیرو، فرهنگ پیشرو، ، ص 112 و113

[8]- هنری نیلسون لیتل فیلد ، تاریخ اروپا از سال 1815 به بعد،ص 9و10

[9] - فروپاشی نهاد خانواده درغرب، روزنامه رسالت 3/5/91 شماره 7595... magiran.com

-[10] -فروپاشی خانواده در غرب، رسالت، 3/5/ 91 همان

[11] - ژان فوراستیه، تمدن سال 2001، خسرو رضایی، سازمان انتشارات انقلاب اسلامی، 1368،ص103

[12]- پیشین

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات