پاورپوینت بررسی What is ERP برنامه‌ ریزی منابع سازمانی

پاورپوینت بررسی What is ERP برنامه‌ ریزی منابع سازمانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 507 کیلو بایت

تعداد صفحات : 46

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی What is ERP برنامه‌ ریزی منابع سازمانی در 46 اسلاید قابل ویرایش



فهرست مطالب

سیستم‌های اطلاعاتی و انواع آن
ERP چیست؟ (تعریف)
ERP سیستمی جامع و كاملاً یكپارچه
زیرسیستم‌های موجود در ERPو Oracle ERP
ویژگی‌های ERP و Oracle ERP
دستاوردهای ERP
برای استقرار ERP در یک سازمان از کجا شروع کنیم؟
هزینه‌های پیاده‌سازی ERP
عوامل اصلی موفقیت در پیاده‌سازی ERP
مطالعه موردی
برخی شرکت‌های برق که از سیستم Oracle بهره می‌برند


تعریف سیستم‌های اطلاعاتی (Information System)

یک سیستم اطلاعاتی را می‌توان مجموعه‌ای از اجزاء مرتبط با هم تعریف کرد که اطلاعات را به منظور حمایت از هماهنگی، تصمیم‌گیری و کنترل در یک سازمان، جمع‌آوری، پردازش، ذخیره، بازیابی و توزیع می‌کند.


در یک سیستم اطلاعاتی سه عملیات Input، Process و Output منجر به تولید اطلاعات می‌شود.


انواع سیستم‌های اطلاعاتی (IS)

سیستم‌های پشتیبان عملیات
مثل: TPS، PCS، OAS، ECS
سیستم‌های پشتیبان مدیریت
مثل: MIS، DSS، EIS


What is ERP?

به زبان ساده

ERP
سیستم جامع نرم‌افزاری است كه به كمك آن می‌توان کلیه فعالیت‌های اطلاعاتی سازمان را یکپارچه و منابع سازمان (پول- نیروی انسانی- كالا- تجهیزات) را با هدف افزایش بهره‌وری, برنامه‌ریزی و مدیریت نمود.


تعریف ERP

(Davenport, 1998):
«ERP یک بسته نرم‌افزاری تجاری است که هدف آن یکپارچه‌سازی اطلاعات و جریان آنها بین تمامی بخش‌های سازمان از جمله مالی، حسابداری، منابع انسانی، زنجیره تأمین و مدیریت ارتباط با مشتریان است».


ویژگی‌های ERP

فرآیندمدار است نه وظیفه‌گرا
در این سیستم فرآیندهای سازمان و جریان اطلاعات از یکدیگر تبعیت می‌کنند
با استفاده از یک بانک اطلاعاتی شکل گرفته است
محیط توسعه نرم‌افزار یکسان می‌باشد
از تعداد زیادی ماژول ساخته شده که حوزه‌های کاری وسیعی را پوشش می‌دهند
ماژول‌ها با یکدیگر به صورت همبسته کار می‌کنند و اطلاعات را در سراسر سازمان به گردش در می‌آورند
همبستگی بین ماژول‌ها به صورت اتوماتیک و کامل است (کاملاً یکپارچه)
قابلیت تعریف ساختار برای کدینگ اطلاعات پایه در سیستم وجود دارد، در نتیجه ساختار کدها ثابت و غیرقابل تغییر نمی‌باشند.
هر یک از ماژول‌ها به تنهایی قابل نصب و استفاده هستند.
به دلیل پارامتریک بودن، قابلیت انطباق بالایی با شرایط کاری مختلف دارد (هزاران پارامتر در سیستم تعبیه شده که با تغییر و تنظیم آنها منطق برنامه‌ها تغییر می‌کند، به‌گونه‌ای که نیازهای خاص فرایند مورد نظر شما را برآورده می‌سازد).
مبتنی بر مدیریت گردش‌کار می‌باشند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت ارزشیابی آموزشی

پاورپوینت ارزشیابی آموزشی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 286 کیلو بایت

تعداد صفحات : 188

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت ارزشیابی آموزشی در 188 اسلاید قابل ویرایش



ارزشیابی آموزشی كرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و كاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یك طرح یا برنامه است.
فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات ارزشیابی آموزشی بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است كه منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد.

منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید با دقت تعریف شوند.
با برنامه ریزی درست و علمی جمع آوری شوند.
منظور از تفسیر شواهد: اطلاعات به گونه ای صحیح مرتب، طبقه بندی، تجزیه و تحلیل و تفسیر شوند.
منظور از داوری ارزشی: ارزشیابی را ازتوصیف صرف فعالیت های آموزشی فراتر می برد.
سنجش عملكرد یادگیرندگان و مقایسه نتایج حاصل با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تعیین میزان رسیدگی به اهداف.
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بلوم(1971)ارزشیابی مرحله ای عبارتست از کاربرد ارزشیابی منظم در فرایند تدوین برنامه درسی و در فرایند های تدریس و یادگیری به منظور اصلاح هر یک از این سه فرایند.
بنابراین، این نوع ارزشیابی نه نتها برای تدوین برنامه های درسی، بلکه برای امر تدریس و یادگیری دانش آموزان مفید خواهد بود.
آزمون : وسیله یا روشی نظامدار برای اندازه گیری نمونه ای رفتاراست(گرانلاند،1990) اندازه گیری:تخصیص اعداد به پدیده ها ( پیشرفت) بر اساس ملاك معینی( نمره صفر تا بیست) تعریف بعضی از مفاهیم رایج در سنجش تعریف گیج و بر لاینر از آزمون: توجه به آزمون یک روش نظام دار برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار فرد است برای اینکه بتوان آن رفتار را با معیار یا هنجار ارزشیابی کرد.
مستلزم بكارگیری فنون گوناگونی است كه بر مشاهده عملكرد متكی بوده و شامل تركیبی از اطلاعات گوناگون برای تصمیم‌گیری است.
سنجش سنجش تکوینی فرآیند جمع آوری اطلاعات به منظور شناخت فراگیران و برنامه ریزی و تصمیم گیری برای رشد و پیشرفت آنها چرخه سنجش تکوینی روشهای مختلف اندازه گیری ویژگی های روانی و رفتاری: علاوه برآزمون که معروفترین روش می باشدمی توان ازمشاهده ، مصاحبه و پرسشنامه نیز نام برد.


معنی سازه:

از نظر «كرلینجر»سازه یک مفهوم است، اما سازه یک معنی اضافی بر مفهوم دارد و آن این است که سازه برای مقاصد ویژة علمی به طور عمد و از روی آگاهی ابداع می شود.


روش های تعیین پایایی:

1- روش پایایی مصحح
2- روش باز آزمایی
3- روش فرم های هم ارز
4- روش دو نیم کردن آزمون
5- روش کودر - ریچاردسون

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق بازاروشکست بازار،با زار وانحصار آن

مبانی نظری وپیشینه تحقیق بازاروشکست بازار،با زار وانحصار آن

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 369 کیلو بایت

تعداد صفحات : 93

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق بازاروشکست بازار،با زار وانحصار آن

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه


2.1. مقدمه.. 15

2.2. بازار و شكست آن.. 15

2.2.1. انواع شكست بازار.. 16

2.2.2. نظریه‌هایی در مورد شكست بازار.. 17

2.3. بازار و انحصار در آن.. 20

2.3.1. انحصار.. 20

2.3.2. علل انحصار.. 21

2.3.3. انحصار طبیعی.. 23

2.4. بازار و ویژگیهای آن.. 28

2.4.1. ساختار بازار.. 28

2.4.2. رفتار بنگاه ها در بازار.. 34

2.4.3. عملكرد بازار.. 34

2.5. شناسایی ساختار بازار.. 35

2.5.1. تئوری تابع تولید.. 36

2.5.2. تئوری تابع هزینه.. 44

2.5.3. تغییرات تكنولوژیك.. 54

2.5.4. تابع هزینه پویا.. 58

2.5.5. ارزیابی تابع هزینه.. 59

2.6. شناسایی عملكرد بازار.. 66

2.6.1. انحصار در بازار.. 66

2.6.2. هزینه اجتماعی انحصار.. 67

2.6.3. روش های اندازه گیری هزینه اجتماعی انحصار 70

1.1.مقدمه

این فصل از رساله اختصاص به مبانی نظری تحقیق دارد. به منظور ورود به بحث ساختار بازار در این مطالعه ابتدا در بخش ابتدایی مروری بر ادبیات شكست بازار شده است و بر اساس این تئوری ها موضوع انحصار و انحصار طبیعی در بخش بعد مورد توجه قرار گرفته است. چرا كه انحصار طبیعی نوعی شكست در ساختار بازار قلمداد شده است. بخش بعدی این فصل به موضوع ویژگیهای بازار و به طور خاص ساختار بازار پرداخته است و مباحثی همچون تمركز و موانع ورود به بازار به عنوان ویژگیهای ساختاری در بازار به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش بعد از آنجا كه یكی از اهداف این رساله شناسایی ساختار است، روش شناسایی بر روی شناخت ویژگیهای تابع هزینه متمركز شده و آزمون هایی كه برای این شناخت مورد نیاز بوده؛ ارائه شده است در عین حال به منظور كمك در تخمین تابع هزینه مروری نیز بر توابع تولید و هزینة متداول و ارزیابی تئوریك آنها انجام شده است. یكی از جنبه های مهم عملكرد بازار موضوع هزینه های رفاهی ناشی از عدم كاركرد صحیح بازار است كه در قالب ادبیات هزینه های اجتماعی انحصار عنوان شده است.نظریات گوناگونی كه در باب چگونگی اندازه گیری هزینه های اجتماعی انحصار در ادبیات اقتصادی موجود بوده است؛ كه به اختصار مروری بر آنها شده است.

1.2.بازار و شكست آن

از بازار در متون اقتصادی تعاریف گوناگونی ارائه شده است و میان اقتصاددانان بر تعریف خاصی از آن توافق وجود ندارد؛اما در اغلب تعاریف بر مولفه های مكان، ساختار، شرایط و فرآیند تأكید می‌شود(رنانی،1376). در حقیقت در بیشتر تعاریف بازار مولفه های فوق مطرح می شوند به طوری‌كه منظور از بازار با هر تعریفی كه از آن داشته باشیم فرآیندی مملو از رقابت با نتیجه‌ای به نام كارایی است. از این رو مجادلات پیرامون بازار و عملكرد آن بر این تمركز دارد كه آیا اساساً چنین فرآیندی وجود دارد ، آیا چنان نتیجه‌ای از آن حاصل می‌شود یا خیر. به اعتقاد اقتصاددانان تنها بازاری كه می تواند منجر به كارایی و تخصیص بهینه منابع شود، بازار رقابت كامل است لیكن اغلب همین اقتصاددانان معتقدند بازار رقابتی هیچگاه محقق نمی‌شود و این موضوع یعنی "شكست بازار[1]" از مناقشه های جدی در اقتصاد می باشد. حال اگر درصدد تبیین روشن تر موارد شكست بازار باشیم، باید به تمیز حوزه های شكست بازار بپردازیم. این امر بر حسب آنكه حوزه بررسی اقتصاد خرد (شكست در تخصیص منابع – ناكارایی ) اقتصاد كلان (شكست در اشتغال منابع بیكاری)‌ و یا اقتصاد توسعه (شكست در اهداف اجتماعی – نابرابری و فقر ) باشد نتایج متفاوتی را به دست می دهد. به عبارتی دیگر ممكن است عملكرد بازار با عنایت به رویكرد اقتصاد خردی در بر دارنده كارایی تخصیص باشد، حال آنكه به لحاظ دیدگاه های اقتصاد كلان و یا توسعه ای ، نمایان گر شكست باشد(رنانی،1376). ولی به هر حال یك تعریف از بازار به شكل زیر ارایه شده است كه " بازار فضایی است كه در آن خریدار و فروشنده با یكدیگر ارتباط برقرار كرده وكالاها و خدمات مورد نظر را مبادله می كنند.

1.2.1. انواع شكست بازار

1.2.1.1. شكست بازار در تخصیص بهینه منابع

نظریه های شكست بازاری به مواردی اشاره دارند كه طی آن سازوكار بازار یا نظام قیمت ها از تأمین مقدار بهینه تولید از نظر اجتماع، ناتوان باشد. این نوع شكست بازاری با منحرف شدن تولید تعادلی از تولید بهینه اجتماعی رخ می دهد. تولید بهینه اجتماعی جایی است كه در آن قیمت برابر با هزینة تولید یك واحد اضافه تر از كالا (هزینة نهایی) باشد و هر عاملی كه موجب بروز این انحراف شود ، از جمله دلایل شكست بازاری به لحاظ تخصیص منابع، شمرده می‌شود. تجربه نشان می دهد در مواردی اگر چه عرضه و تقاضای بازار به تعادل می رسند و تولید كننده سود خود را حداكثر می‌كند، اما كارایی یا تولید در سطح بهینه اجتماعی تأمین نشده و بازار در كارایی شكست می‌خورد. مهمترین دلایل بروز این نوع شكست بازاری به طور خلاصه عبارتند از انحصار طبیعی، ‌كالاهای عمومی، پیامدهای خارجی[2]، اطلاعات نامتقارن ‌و نقص بازار[3]دانست .

1.2.1.2. شكست بازار در اشتغال صنایع

گاهی اوقات به رغم برقراری شرایط كارایی تخصیص بازار با شكست روبه رو می‌شود. این مسأله كه در بیشتر مواقع به دلیل كم بودن سطح تقاضای موثر در اقتصاد رخ می دهد ، متناظر با بیكاری بخشی از منابع و بنابراین پایین بودن سطح تولید (نسبت به سطح اشتغال كامل ) و در نتیجه اختلاف میان سطح تولید تعادلی و اشتغال كامل است. در این هنگام حتی اگر بازار در تخصیص منابع كارآمد عمل كرده باشد؛ در اشتغال منابع شكست خورده است و بدین ترتیب مداخله دولت ضرورت می یابد.


[1] - Market Failure

[2] -Externalities

[3] -Market Imperfection

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق صندوقهای سرمایه گذاری مشترک

مبانی نظری وپیشینه تحقیق صندوقهای سرمایه گذاری مشترک

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 179 کیلو بایت

تعداد صفحات : 94

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق صندوقهای سرمایه گذاری مشترک

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

فصل دوم: مروری برادبیات تحقیق.. 19

2-1) مقدمه. 20

2-2) تعریف صندوق های سرمایه گذاری مشترک.. 21

2-3) مزایای صندوق های سرمایه گذاری مشترک.. 22

2-3-1) جایگزینی برای خرید سهام شركت‌های بورسی. 23

2-3-2) نقدشوندگی. 23

2-3-3) سادگی در سرمایه‌گذاری.. 24

2-3-4) تنوع سرمایه‌گذاری.. 24

2-3-5) وجود مدیریت حرفه‌ای.. 25

2-3-6) صرفه‌های مقیاس (هزینه‌های معقول) 25

2-3-7) انگیزه مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری.. 26

2-4) معایب صندوق های سرمایه گذاری مشترک 2-4-1)هزینه ها 27

2-4-2) رقیق سازی.. 27

2-5) انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در جهان. 27

2-5-1)صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام عادی.. 28

2-5-2) صندوق‌های سرمایه‌گذاری متوازن. 28

2-5-3) صندوق‌های سرمایه‌گذاری اوراق‌قرضه یا سهام ممتاز. 28

2-5-4) صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصصی. 29

2-5-5) صندوق های سرمایه‌گذاری با هدف دوگانه. 29

2-5-6) صندوق‌های بازارپول. 30

2-5-6-1)صندوق‌های نهادی : 30

2-5-6-2) صندوق‌های مدیریت شده توسط کارگزاران: 30

2-5-6-3) صندوق‌های مدیریت شده توسط صندوق های متقابل بازار سرمایه: 30

2-5-7) صندوق‌های رشد و توسعه. 31

2-5-8 ) صندوق‌های شاخص.... 31

2-5-9) صندوق‌های قابل معامله در بورس.. 32

2-5-10) صندوق‌های اوراق‌قرضه شهرداری‌ها 33

2-5-11) صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی. 33

2-6) اركان صندوق‌ها 34

2-6-1) مجمع صندوق. 34

2-6-2) مدیر صندوق. 34

2-6-3) متولی صندوق. 35

2-6-4) ضامن. 35

2-6-5) حسابرس.. 36

2-6-6) كارگزاران صندوق. 36

2-7) كارمزد اركان و هزینه‌های صندوق‌ 36

2-7-1) كارمزد اركان. 37

2-7-2) هزینه‌های دوره‌ای.. 37

2-7-2-1)هزینه حسابرس.. 38

2-7-2-2)هزینه تأسیس و تسویه. 38

2-7-2-3)هزینه مجامع و عضویت در كانون‌ها 38

2-7-2-4)سایر هزینه‌ها 38

2-7-3) هزینه‌های صدور و ابطال. 39

2-8) نحوه قیمت گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک.. 40

2-8-1)NAV صدور. 41

2-8-2)NAV ابطال. 41

2-8-3)NAV آماری.. 41

2-9) نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها‌ 42

2-10) قوانین مرتبط با صندوق های سرمایه گذاری مشترک.. 43

2-11) امیدنامه صندوق های سرمایه گذاری مشترک.. 45

2-12) گزارش های مالی صندوق های سرمایه گذاری.. 46

2-13) اولین ایده تشکیل صندوق مشترک.. 47

2-14) جایگاه ویژه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترك.. 47

2-15) شکل گیری صندوق های سرمایه گذاری مشترک در ایران. 48

2-16) شخصیت حقوقی صندوق های سرمایه گذاری مشترک.. 50

2-17) صندوق های با بنیان بسته ( شرکت های سرمایه گذاری ) 50

2-18) شروط موفقیت.. 51

2-19) مدیریت پرتفوی.. 52

2-21) ارزیابی عملکرد پرتفوی.. 56

2-22) مروری تاریخی برارزیابی عملکرد پرتفوی.. 57

2-23) بررسی مدل های ارزیابی عملکرد 57

2-23-1) بازده 58

2-23-2) انحراف معیار(ریسک) 59

2-23-3) ضریب بتا 60

2-24) مدل های ارزیابی عملکرد پرتفوی.. 62

2-24-1) شاخص شارپ.. 62

2-24-2) شاخص ترینر. 65

2-24-3) مقایسه بین معیارهای شارپ وترینر. 66

2-24-4) محدودیت ها در معیارهای شارپ وترینر. 67

2-24-5) شاخص جنسن. 69

2-24-6) نسبت ارزیابی. 73

2-24-7) مدل گراهام وهاروی برای ارزیابی عملکرد 73

2-24-8) پرتفوی بهینه شارپ.. 74

2-24-9 ) تئوری فرامدرن پرتفوی.. 75

2-25) پژوهش های انجام شده درزمینه شرکت های سرمایه گذاری پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار کشور. 79

2-26) بررسی مطالعات تطبیقی درسایر کشورها 99

فصل دوم

مروری برادبیات تحقیق

2-1) مقدمه

ثبات‌بخشی و توسعه بازارهای مالی نیازمند بکارگیری ابزارها و نهادهای مالی نوین است. یکی از این ابزارها موسسات سرمایه‌گذاری هستند که با جمع‌آوری وجوه از سرمایه‌گذاران، آن را در مجموعه‌ای از اوراق بهادار و دارایی ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌گذارانی که آشنایی کافی با فرآیند سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار ندارند و از ریسک‌های آن مطلع نیستند و یا زمان لازم برای پیگیری سرمایه‌گذاری خود را ندارند می‌توانند با مشارکت در این موسسات از مزایای آن بهره مند شوند.

بنابر تعریف، شركت سرمایه گذاری، نهاد مالی شركت، (تراست تجاری، شركت با مسؤولیت محدود و یا مشاركت) است كه فعالیت اصلی آن سرمایه گذاری در اوراق بهادار است . شركت های سرمایه گذاری، وجوه سرمایه گذاران را در مقیاس بزرگ سرمایه گذاری می كنند و متعاقب آن، سهامداران به نسبت سهم خود در سود و زیان شركت شریك می شوند . به طور كلی، عملكرد شركت های سرمایه گذاری به عملكرد اوراق بهادار و دیگر دارایی های موجود در پرتفوی آنها بستگی دارد.

شركتهای سرمایه گذاری به سه دسته ی اصلی تقسیم می شوند:

الف : صندوقهای سرمایه گذاری مشترك 2 یا شركتهای با بنیان باز

ب: صندوقهای با بنیان بسته 3 یاشركتهای با بنیان بسته

ج : یونیت تراست ها یا تراست های سرمایه گذاری 4

نهادهای یادشده به رغم داشتن وجوه اشتراك متعدد، در بعضی موارد، ویژگیهای مربوط به خود را دارند. (سنگینیان – مرکز تحقیقات سازمان بورس اوراق بهادار 1383)

در این پژوهش برآنیم که دو مورد اول را که در کشورمان در حال فعالیت هستند با یکدیگر مقایسه نماییم . حال باتوجه ‌به تعریف ارائه شده ، به تعریف صندوق های سرمایه گذاری و انواع آن خواهیم پرداخت و در مواردی که با شرکت ها دارای تفاوتهایی هستند ، به آن اشاره خواهیم نمود و پس از آن برخی از ویژگیهای اختصاصی شرکت های سرمایه گذاری را معرفی خواهیم نمود .

2-2) تعریف صندوق های سرمایه گذاری مشترک

صندوق های سرمایه گذاری که به مثابه واسطه های مالی بین سرمایه گذاران و بنگاه های تولیدی عمل می کنند، در بازار سرمایه نقش خطیری برعهده دارند. صندوق سرمایه گذاری را می توان یک مؤسسه خدمات مالی معرفی کرد که سهام خود را به عموم فروخته و از وجوه حاصل ازآن جهت انجام سرمایه گذاری درانواع اوراق بهادار استفاده می نماید. این صندوق ها با یک کاسه کردن وجوه هزاران سرمایه گذار، پرتفویی متنوع از انواع دارایی های مالی خریداری و خدمات متنوعی را نیز به آنان ارائه می دهند و سهامدار کم سرمایه را در پرتفوی بزرگی سهیم نموده، وی را از منافع شرکتهای سرمایه پذیرمنتفع می سازند. این صندوق ها فعالیتشان را با فروش سهام خود به عموم شروع می نمایند. در واقع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترك، نهادهایی هستند كه با فروش واحدهای سرمایه‌گذاری خود به مردم، وجوهی را تحصیل و آنها را در تركیب متنوعی از اوراق بهادار شامل سهام، اوراق قرضه، ابزارهای كوتاه‌مدت بازار پول و دارایی‌های مالی دیگر سرمایه‌گذاری می‌كنند و خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، به نسبت سهم خود، بخشی ازمالكیت صندوق را به دست می‌آورند و در سود بدست آمده شریک خواهند بود.

هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق بیانگر درصد معینی از مالكیت دارایی‌های صندوق و درآمد حاصل از آن دارایی‌ها است. همچنین زمانی که یک فرد در یک صندوق مشترک ، سرمایه‌گذاری می‌کند، در حقیقت ( به صورت مشاع ) مالک بخشی از یک صندوق مشترک و یا به اصطلاح سهامدار یا مشارکت کننده صندوق می‌شود. با خرید گواهی یا واحد صندوق مشترک نیازی نیست افراد خود را درگیر تحلیل در بازار اوراق بهادار کنند و علاوه بر این با تجمیع سرمایه‌های کوچک، سرمایه هنگفتی به دست می‌آید که در بورس اوراق بهادار به عاملی مولد تبدیل می‌شود. همچنین اشتراك یا ادغام مجموعه‌ای از ثروت و بهره‌برداری از منافع مشترك آن روش مطلوب برای برخی از سرمایه‌گذاران بویژه سرمایه‌گذاران مبتدی و تازه وارد است، و با استفاده از یك كاسه كردن و مدیریت تخصصی دارایی‌ها، كارآیی پورتفولیوها و بازدهی آن می‌تواند افزایش یابد. (سنگینیان – مرکز تحقیقات سازمان بورس اوراق بهادار 1383 )

این صندوق‌ها با توجه به تعریف صورت گرفته در قانون بازار اوراق بهادار مصوب مجلس شورای اسلامی در آذرماه 1384 و به عنوان جایگزین مناسبی برای سبدهای مشاع ایجاد گردیده‌اند. بر اساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، صندوق سرمایه‌گذاری نهادی مالی كه فعالیت اصلی آن سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار است و مالكان آن به نسبت سرمایه‌گذاری خود، در سود و زیان صندوق شریك‌اند، تعریف شده است.

با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدهای مشاع كه پیش از این توسط تعدادی از كارگزارانی كه مجوز سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار(سبا) دریافت نموده‌اند تشكیل شده‌بودند به كار خود خاتمه دادند. صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترك در سهام (در اندازه کوچک) با الهام از متعارف ‌ترین شكل از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترك[1] در سایر كشورها كه ده‌ها سال از ایجاد آنها می‌گذرد طراحی گردیده است. برای مطلع شدن از چگونگی فعالیت و نظارت بر این صندوق‌ها لازم است كه سرمایه‌گذاران با مطالعه دقیق اساسنامه و امیدنامه مربوطه با جزئیات آن آشنا شوند و با توجه به استراتژی‌ها و انتظارات خود از سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار در مورد خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها تصمیم مناسبی اتخاذ نمایند.


[1].Mutual Funds

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق رادیو، طنز و شوخ‌طبعی در رسانه

مبانی نظری وپیشینه تحقیق رادیو، طنز و شوخ‌طبعی در رسانه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 47 کیلو بایت

تعداد صفحات : 29

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق رادیو، طنز و شوخ‌طبعی در رسانه

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه


2ـ1ـ مقدمه

مطالعات رادیویی به‌دلیل قدمت رادیو سن‌وسال دارد، اما به پیرمردی ضعیف می‌ماند! مطالعات رادیویی در کشور ما به دو دورۀ گسسته تقسیم میشود: دورۀ نخست، دوران ‌های قلیلیست که اهالی ارتباطات از متنهای مربوط به رادیو در تحقیقات غربی در دهه‌های قبلی کردهاند و سپس دورهای که از اوایل دهۀ نود شمسی به‌اهتمام مرکز تحقیق و توسعۀ صدا، به‌عنوان ناشر رادیو انحصاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، همراه با انتشارات سروش تألیفها و ‌های جدید دربارۀ رادیو منتشر شده است.

البته عجیب هم نیست؛ وقتی فقط نهادی حکومتی رادیو و تلویزیون را در انحصار دارد، تنها خود او متولی اصلی انتشار مطالعات این دو رسانه است. اگرچه جای پرسش است که چرا محافل دانشگاهی ما اصولاً با وجود تأثیر انکارناپذیر و فاصلۀ زیاد این دو رسانه با دیگر رسانهها، از نظر گسترۀ مخاطب، چندان به این امر اهتمام نورزیدهاند.

از همین‌رو نظریات مربوط به رادیو چندان نظریات و تجربیات گستردهای نیست؛ چه رسد به تبلیغات در رادیو و، مهم‌تر و فقیرتر از آنها، طنز در رادیو.

2ـ2ـ رادیو

در سال‌ 1860 میلادی‌ جیمز كلارك‌ ماكس‌دل‌، فیزیك‌دان‌ و ریاضی‌دان‌ اسكاتلندی‌، تئوری‌ امواج‌ الكترومغناطیسی‌ را برای‌ اولین ‌بار عرضه‌ كرد.

در سال‌ 1887 هنریشن‌ هرتز، مهندس‌ و فیزیك‌دان‌ آلمانی،‌ نظریۀ‌ ماكس‌دل‌ را تأیید کرد. او موفق‌ شد از نوسانات‌ الكترونیكی‌ برای‌ انتقال‌ امواج‌ از محلی‌ به‌ محل‌ دیگر بدون‌ سیم‌ استفاده‌ كند. وی‌ برای‌ اولین‌ بار موفق‌ شد امواج‌ رادیویی‌ را در آزمایشگاه‌ تولید كند. نام‌ «هرتز» به‌صورت‌ واژه‌ای‌ بین‌المللی‌ برای‌ بیان‌ فركانس‌های ‌رادیویی‌ به‌كار می‌رود. پس‌ از او برانلی فرانسوی‌ در سال‌ 1890 آزمایش‌هایی‌ در این‌ زمینه‌ انجام‌ داد و بالأخره‌ دانشمندی‌ روسی‌ به‌نام‌ الكساندر پوپوف موجی‌ را با دستگاهی‌ كه‌ شبیه‌ دستگاه‌ هرتز و برانلی‌ بود اختراع کرد‌ و آنتن‌ را به‌وجود آورد و به‌این‌ صورت‌‌ دستگاه‌ تلگراف‌ مرس‌ ایجاد نمود. در مارس‌ 1896 پوپوف‌ اولین‌ پیغام‌ تلگرافی‌ را به‌ مسافت‌ 250 متری ‌فرستاد.

اولین‌ كسی‌ كه‌ متوجه‌ شد می‌توان‌ از بی‌سیم‌ به‌عنوان‌ وسیلۀ ارتباطی‌ استفاده‌ کرد، ماركونی ایتالیایی‌ بود كه‌ بعدها به‌نام‌ مخترع ‌رادیو معروف‌ شد. وی‌ در سال‌ 1895 اولین ‌خبر رادیویی‌ خود را به‌وسیلۀ‌ بی‌سیم‌ به فاصلۀ‌ 3 كیلومتری‌ فرستاد.

در ژوئن‌ سال‌ 1896 در لندن‌ اولین‌ ایستگاه ‌تلگرافی‌ بدون‌ سیم‌ به‌كمك‌ امواج‌ الكترونیكی‌ نمایش‌ داده‌ شد.

در سال‌ 1897 به‌ ایتالیا برگشت‌ و‌ ارتباطی بی‌سیم‌ بین‌ دو كشتی‌ جنگی‌ در مسافت‌ 12 كیلومتری‌ ایجاد کرد و بالأخره‌ در سال‌ 1901 در تكمیل‌ اختراع‌ خود موفق‌ شد علائم‌ بی‌سیم ‌را از یك‌ طرف‌ اقیانوس‌ اطلس،‌ یعنی‌ از شهر پلدو در انگلستان‌، به‌ آن‌ طرف‌ اقیانوس‌ اطلس‌، شهر سن‌ژان‌ امریكا، بفرستد.

مردم‌ از اختراع‌ ماركونی‌ چنان‌ به‌شور و هیجان ‌آمده‌ بودند كه‌ خواستار پخش‌ صدای‌ انسان‌ از رادیو شدند، اما چون‌ لامپ‌های‌ رادیو ضعیف ‌بود، سازندگان‌ رادیو باید فكر بهتری‌ می‌كردند. به‌همین‌ منظور در سال‌ 1906 فیزیك‌دان ‌امریكایی‌ به‌نام‌ دو فورست‌ لامپ‌ سه‌ الكترونی‌ را اختراع‌ كرد كه‌ برای‌ رادیو الكتریسیته‌ قابل‌ استفاده‌ بود. بعد از آن‌ روبرت‌ فون‌لیئن‌ موفق شد‌ لامپ‌های‌ قوی‌ بسازد. این‌ لامپ‌ها تحو‌لی بزرگ‌ در زمینۀ‌ دستگاه‌های‌ الكترونیكی‌ به‌وجود آوردند.

در سال‌ 1910 برای‌ اولین‌بار صدای‌ موسیقی‌ و آواز اپرای‌ متروپولتین‌-نیویورك‌ در سراسر امریكای‌ شمالی‌ شنیده‌ شد.

در سال‌ 1913 جمعی‌ از دانشمندان‌ سعی‌ كردند صدای‌ موسیقی‌ در تمام‌ نقاط جهان‌ شنیده‌ شود، ولی‌ جنگ‌ جهانی‌ اول‌ زحمات‌ آنها را بی‌نتیجه‌ گذاشت‌.

احتیاجات‌ نظامی‌ در دوران‌ جنگ‌ استفاده‌ از بی‌سیم‌ را گسترش‌ داد و در تاریخ‌ 11 نوامبر سال ‌1918 تلگراف‌ بی‌سیم‌ خبر پایان‌ جنگ‌ را به‌ همۀ‌ جهانیان‌ اعلام‌ کرد.

تاریخ‌ شروع‌ بهره‌برداری‌ عمومی‌ از رادیو سال 1920 است.

اولین‌ دستگاه‌های‌ پخش‌ منظم‌ رادیویی‌ در سال ‌1920 در انگلستان‌ به‌كار افتاد و در سال‌ 1926 اولین‌ كنفرانس‌ بین‌المللی‌ رادیویی‌ با شركت‌ 27 كشور جهان‌ در برلین‌ برپا شد و آیین‌نامۀ‌ مقررات ‌ارتباطات‌ رادیویی‌ به‌تصویب‌ رسید.

رشد فزایندۀ رادیو و مخاطبانش‌ آن‌ را ‌رسانه‌ای‌ جمعی‌ و فراگیر نمود. ارزانی‌ بهای‌ رادیوهای‌ ترانزیستوری‌ نیز به‌ پیشرفت‌ این‌ رسانه‌ در كشورهای‌ توسعه‌نیافته‌ كمك‌ كرد.

در حال حاضر‌ در دنیا تقریباً یك‌ میلیارد گیرندۀ ‌رادیویی‌ وجود دارد؛ یعنی‌ برای‌ هر چهار نفر یك‌ گیرنده‌ رادیویی‌ موجود است.

رادیو در ایران‌

در سال‌ 1303 هجری‌ شمسی‌ (1924 م‌) وزارت‌ جنگ‌ مقدمات‌ استفاده‌ از بی‌سیم را‌ فراهم نمود. در سال‌ 1305 بی‌سیم وارد‌ ایران‌ گردید. از سال‌ 1311 مؤسسات‌ بی‌سیم‌ توسعه‌ پیدا كردند كه‌ نهایتاً به‌ ایجاد رادیو منتهی‌ شد.

هیئت‌ وزیران‌ روز دوم‌ مهرماه‌ 1313 استفاده‌ از رادیو را تصویب‌ كرد و مقرراتی‌ وضع‌ شد كه‌ برای‌ نصب‌ آنتن‌ و استفاده‌ از رادیو اجازۀ‌ وزارت‌ پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌ لازم‌ بود.

در سال‌ 1316 ‌وزرات‌ پست‌ و تلگراف‌ و تلفن مقدمات‌ ایجاد مركز رادیو را‌ فراهم‌ کرد و به‌دنبال‌ این‌ اقدام،‌ در سال‌ 1317، سازمان‌ پرورش‌ افكار تأسیس‌ شد. این‌ سازمان‌ دارای‌ كمیسیون‌های‌ مطبوعات‌، كیت‌ كلاسیك‌، سخنرانی‌، نمایش‌های‌ رادیویی‌ و موسیقی‌ بود.

در چهارم‌ اردیبهشت‌ 1319 اولین‌ فرستندۀ رادیویی‌ در ایران‌ در محل‌ بی‌سیم‌ در جادۀ‌ قدیم‌ شمیران‌ افتتاح‌ شد.

از سال‌ 1319 رادیو تهران‌ در 24 ساعت‌ فقط 8 ساعت‌ برنامه‌ اجرا می‌كرد كه‌ شامل‌ اخبار، موسیقی‌ ایرانی‌ و گفتار مذهبی‌، فرهنگی‌، جغرافیایی‌ و تاریخی‌ بود.

درسال‌ 1322 رادیو تهران‌ بخش‌ دیگری‌ به بخش‌های‌ قبلی‌ خود افزود و صبح‌ها نیز برنامه‌اش 3‌ ساعت‌ افزایش‌ یافت‌. در سال ‌1324 برای‌ روزهای‌ تعطیل‌ نیز برنامه‌هایی‌ مدون‌ پخش‌ می‌شد.

توسعۀ رادیو در ایران‌

در بدو تأسیس‌، رادیو تهران‌ دو فرستنده داشت‌ كه‌ یكی‌ برای‌ موج‌ متوسط و دیگری‌ برای‌ موج‌ كوتاه‌ بود. برای‌ پخش‌ برنامه‌هایش نیز از استودیویی در محل‌ اداره‌ بی‌سیم‌ استفاده‌ می‌كرد.

در سال‌ 1327 یك‌ فرستنده‌ در اختیار رادیو قرار گرفت‌ و‌ استودیویی‌ كوچك‌ در میدان ‌ارگ‌ برای‌ پخش‌ اخبار ساخته‌ شد.

در سال‌ 1336 نام‌ رادیو تهران‌ به‌ رادیو ایران‌ تغییر یافت‌ و بعدها در جنب‌ رادیو ایران‌ فرستندۀ‌ دیگری‌ به‌نام‌ رادیو تهران‌ نیز مشغول‌‌ كار شد كه‌ در آغاز امر تنها موسیقی‌ پخش‌ می‌کرد.

اهداف‌ و تشكیلات‌ رادیو

اداره‌کردن‌ رادیو در بدو تأسیس‌ به‌ ادارۀ‌ كل‌ انتشارات ‌و تبلیغات‌، به ‌مدیریت‌ دكتر عیسی‌ صدیق‌اعلم‌، استاد دانشگاه،‌ واگذار شد.

اهداف‌ و وظایف‌ این‌ اداره‌ عبارت‌ بودند از:

تعیین‌ سیاست‌ و خط‌مشی‌ رادیو

توسعۀ فرهنگ‌ عمومی‌ و آشناكردن‌ مردم‌ به ‌اصول‌ زندگی‌ نوین‌

توجه‌ به‌ وحدت‌ ملی‌، مبانی‌ ملیت‌ و حفظ استقلال‌

شرح‌ تحولات‌ كشور

رعایت‌ كامل‌ سیاست‌ دولت‌ در انتشار اخبار

تأسیس‌ مدرسه‌ برای‌ تربیت‌ خطیب‌، قصه‌گو و شاهنامه‌خوان‌

نصب‌ رادیو و بلندگوی‌ عمومی‌ در مركز شهر

تأسیس‌ مدرسۀ‌ هنرپیشگی‌

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 99 کیلو بایت

تعداد صفحات : 58

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

-2-1- تعریف متفرقه وبگری.. 18

2-2-3- طبقه بندی های وبگردی.. 20

2-2-4- عوامل ایجاد کننده سایبرلوفینگ... 20

2-2-5- وب‌گردی و عملکرد سازمانی.. 23

2-3- سایت‌هایی که پرسه‌زنان اینترنتی را جذب می‌کند. 25

2-4- خسارت‌های پرسه‌زنی اینترنتی به سازمان‌ها 25

2-4-1- خسارت پرسه‌زنی اینترنتی به بهره‌وری.. 26

2-5- علل شخصی گرایش کارکنان به پرسه‌زنی اینترنتی.. 26

2-6- راه‌های جلوگیری از بروز پدیده پرسه‌زنی اینترنتی.. 27

2-7- اینترنت... 28

2-1-9- استفاده از اینترنت در محل کار 29

2-6-1- اعتیاد به اینترنت... 30

2-7- فعالیت‌های سایبرلوفینگ... 31

2-8- نگرش های منفی نسبت به سایبرلوفینگ... 34

2-9- تاثیرات سایبرلوفینگ بر احساسات کارکنان.. 35

2-10- نگرش مثبت به سایبرلوفینگ... 36

2-11- تأثیر سایبرلوفینگ بر خلاقیت و دانش کارمندان سازمان.. 38

2-12- تأثیر مثبت سایبرلوفینگ بر استرس در محیط کار 39

2-12-1- روش های مقابله با استرس... 41

2-13- ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و عدالت در سازمان.. 42

2-14- ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و وظایف سازمانی.. 44

2-15- راهکارهای کاهش سایبرلوفینگ... 46

2-15-1- قوانین قابل قبول استفاده از اینترنت (AUP) 47

2-15-2- برنامه و سیاست‌های مربوط به کاهش اثرات منفی سایبرلوفینگ... 49

2-15-3- مراحل تعریف شده برای کاهش سایبرلوفینگ در سازمان.. 51

2-16- مروری بر تحقیقات پیشین 52

- مقدمه

وجود کامپیوتر در سازمان‌ها باعث افزایش راندمان می‌شود چرا کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیک موجب اتوماتیک شدن بسیاری از فعالیت‌ها شده، زمان انجام تعداد زیادی از فعالیت‌های اداری را کاهش داده و به کارمندان در انجام وظایف خود کمک می‌کند. اگرچه حضور کامپیوتر در سازمان در مجموع موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، اما در عین حال وسیله‌ای برای وقت‌گذرانیکارکنان در ساعات اداری نیز به‌وجود می‌آورد. به‌عبارتی می‌توان این چنین گفت که ورود تکنولوژی به سازمان‌ها یک شمشیر دو لبه است. در حالیکه بسیاری از سازمان‌ها از سیستم‌های الکترونیک به‌‌عنوان ابزار اصلی برقراری ارتباط، تشریک مساعی، تحقیق و مدیریت اطلاعات استفاده می‌کنند، اما بسیاری از کارکنان سازمان از چنین امکاناتی سوء استفاده می‌نمایند (باتورای و توکر[1]، 2015). اگرچه تبعات دقیق این‌گونه اتلاف وقت کاملاً مشخص نیست، اما بسیاری از سازمان‌ها این نگرانی را احساس می‌کنند که حضور کامپیوتر و دسترسی به اینترنت ممکن است مانع از استفاده کامل از تمامی ظرفیت‌های درونی سازمان شود. این نگرانی باعث شده است که بسیاری از محققان به بررسی دلایل، پیامدها و ماهیت پدیده وب‌گردی در ساعات کاری سازمان بپردازند. مراجعه به فیسبوک و یوتیوب از جمله وب‌گردی‌هایی هستند که بسیاری از کارمندان به آن راغب می‌باشند. بسیاری از وب‌گردی‌ها مانند جستجوی اینترنتی برای اغلب مردم شناخته شده‌اند (لیم و تئو، 2005). برخی دیگر مانند بازی‌های آنلاین اگرچه چندان رایج نیستند اما کماکان ذیل مبحث وب‌گردی قرار می‌گیرند. اساساً وب‌گردی به معنای وقت‌گذرانی در ساعات کاری با استفاده از کامپیوتر است، طوریکه کارمند وانمود می‌کند که درحال انجام وظایف اداری است اما در واقع به گشت و گذار شخصی در اینترنت می‌پردازد (بلانچارد و هنل، 2008). این وجه از وب‌گردی(وانمود به انجام کار اداری در زمان وب‌گردی) است که بیش از هر چیز دیگری برای سازمان مسأله‌ساز است (واگنر[2] وهمکاران، 2012)؛ چرا که برخی از کارمندان تمام وقت اداری را به وب‌گردی می‌گذرانند (والاس[3]، 2004).

با تعمیم این مسأله می‌توان گفت وب‌گردیکارکنان می‌تواند متضمن موفقیت یا شکست یک سازمان باشد. هر چه مدل ارزیابی عملکرد در مدیریت سایبرلوفینگ موفق­تر باشد، بهره‌وری نیز افزایش یافته در نتیجه موفقیت دستاوردهای سازمان نیز تضمین خواهد شد. نظر به اهمیت موضوع،در این فصل ادبیات پژوهش و مطالعات انجام شده در زمینه سایبرلوفینگ ارائه می‌گردد. در انتهای فصل ،مروری بر مطالعات انجام شده پیشین صورت گرفته است.

2-2- تعریف سایبرلوفینگ (وب‌گردی)

عبارت سایبرلوفینگ از دو بخش تشکیل شده است. بخش «لوفینگ» از واژه «لوفر» اتخاذ شده است که اصولاً به شخصی گفته می‌شود که از وقت خود به درستی استفاده نمی‌کند و آن را هدر می‌دهد. بخش «سایبر» به ۱۹۹۵ برمی‌گردد که به عنوان پیشوند برای کلماتی به‌کار می‌رود که مبتنی‌بر علم کامپیوتر بوده و در آنها از کامپیوتر به عنوان ابزار استفاده می‌شود. عباراتی نظیر جرم‌های مبتنی‌بر کامپیوتر یکی از همین عبارات است. بنابراین به عملی گفته می‌شود که اولاً مبتنی‌بر کامپیوتر و اینترنت بوده و در ثانی فرد با انجام آن وقت خود را به نحوی هدر می‌د‌هد. به این معنی که فرد، بجای انجام امور مربوط به کار خود، با استفاده از فضایی که اینترنت در اختیار وی قرار می‌دهد، زمان کاری خود را یا هدر می‌دهد و یا به انجام امور شخصی اختصاص می‌دهد. هر چند در این پژوهش مقصود از وب‌گردی، وقت‌گذرانی‌هایکوچکی است که کارمندان در ساعات کاری سازمان با استفاده از کامپیوتر انجام می‌دهند اما باید توجه داشت که تمامی محققین تعریف مشترکی از وب‌گردی ندارند (لیم[4]، 2002).

محققان مختلف تعاریف مختلفی از سایبرلوفینگ ارائه کرده اند:


[1]-Toker

[2]-Wagner

[3]-Walas

[4]-Lim

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الكترونیكی

پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الكترونیكی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الكترونیكی

این پرسشنامه دارای ۱۵ سوال بوده و هدف آن بررسی نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی از ابعاد مختلف (یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط یادگیری مستقل، یادگیری الکترونیکی به عنوان یک محیط یادگیری مؤثر، یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش چند رسانه ای، یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش مبتنی بر هدایت آموزش دهندگان) است.

نوع فایل: ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات: 2

تعداد گویه: ۱۵

مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی)

مولفه: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نگرش فرزند نسبت به مادر

پرسشنامه نگرش فرزند نسبت به مادر

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 12 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نگرش فرزند نسبت به مادر

این پرسشنامه ۲۵ سوال دارد که برای اندازه گیری دامنه، میزان یا شدت مشکلات فرزندان با مادرشان تدوین شده است.

این پرسشنامه برای کودکان کمتر از ۱۲ سال توصیه نشده است.

این پرسشنامه برای اندازه گیری میزان رضایت شما از رابطه با مادرتان تهیه شده است.

این پرسشنامه همانند اکثر پرسشنامه های والمیر نمره گذاری می شود.

این پرسشنامه از روایی عالی برای گروه های شناخته شده برخوردار است، زیرا به طور معنی داری کودکان مدعی مشکلات رابطه با والدین را از گروه فاقد آن تفکیک می کند. این مقیاس از روایی پیش بین خوبی برخوردار است، زیرا پاسخهای فرزندان را درباره مشکلات آنها با والدین شان را به طور معناداری پیش بینی می کند.

نوع فایل: ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات: 2

تعداد گویه: ۲۵

تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت)

پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 14 کیلو بایت

تعداد صفحات : 4

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت)

شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج

این پرسشنامه دارای ۲۰ سوال بوده و هدف آن تشخیص این است که افراد تحت تاثیر کدام یک از انواع قدرت رهبر قرار می گیرند. نحوه پاسخگویی این پرسشنامه بدین صورت است که که هر سوال دو گزینه دارد و پاسخگو موظف به انتخاب یکی از آنان است. سپس پاسخ های ارائه شده را با جدول زیر تطابق داده و در پایین جدول در محل های قرار داده شده جاگذاری می کنیم. هر گزینه ۱ امتیاز می گیرد و برای هر نوع قدرت مجموع امتیازات داده شده به آن نوشته خواهد شد.........

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:

۲۰

تعداد مولفه:

مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:

دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:

دارد

منبع:

دارد (به شیوهAPA)

نوع فایل:

ورد وقابل ویرایش می باشد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صمیمیت زناشویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صمیمیت زناشویی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 19 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

صمیمیت زناشویی

مفهوم صمیمیت

صمیمیت به عنوان توانایی ارتباط با دیگران با حفظ فردیت تعریف می شود. اینگونه تعاریف مبتنی بر خویشتن حاکی از آن است که فرد به درجه ای از رشد فردی دست یابد تا بتواند با دیگران رابطه صمیمانه برقرار کند. صمیمیت را می توان به عنوان توانایی شناخت خود در حضور دیگران دانست که خود آگاهی و رشد هویت، برای طرفیت قابلیت شخص در جهت صمیمیت، بسیار ضروری است. مفهوم پردازی رایج از صمیمیت، سطح نزدیکی همسر، به اشتراک گذاری ارزش ها و ایده ها، فعالیت های مشترک، روابط جنسی، شناخت از یکدیگر و رفتارهای عاطفی نظیر نوازش کردن است. فردی که میزان صمیمیت بالاتری را تجربه می کند قادر است خود را به شیوه مطلوب تری در روابط عرضه کند و نیازهای خود را به شکل موثرتری به شریک و همسر خود ابراز کند. رضایت زناشویی می تواند در زوج هایی که میزان صمیمیت بالاتری دارند، بیشتر باشد یا به عبارتی، زوج هایی که صمیمیت بااتری دارند، بیشتر باشد یا به عبارتی، زوج هایی که صمیمیت بالاتری دارند ممکن است قابلیت بیشتری در مواجهه با مشکلات و تغییرات مربوط به رابطه خود، داشته باشند و در نتیجه رضایت زناشویی بالاتری را تجربه کنند (پاتریک[1]، سلز[2]، گیوردانو[3]، فولراد[4]، 2007).

بنابراین، صمیمیت در ازدواج با ارزش است‌ زیرا‌ تعهد‌ زوجین به اثبات رابطه را محکم می‌کند و به‌ طور مثبتی‌ با سـازگاری رضـایت زناشویی همراه است. صمیمت اغلب بعنوان یک فرآیند پویا توصیف می‌شود. به نظر هات فیلد[5](1988) صمیمیت شامل فرآیندی است‌ که‌ در‌ آن افراد تلاش می‌کنند به یکدیگر نزدیک شوند و شباهتها و تفاوتهایشان‌ در‌ احساسات، افکار و رفتارها را کشف کنند. به نظر اسـترنبرگ[6]‌ (1987) صمیمیت احـساساتی است که نزدیکی، تعلق‌ و تماس را ایجاد می‌کند. اسکنارچ[7]‌ (1991) صمیمیت را‌ فرآیند‌ در‌ تماس بودن، درک خود و افشای خود در حضور همسر مفهوم‌سازی می‌کند. اسچافر[8]و اولسون[9]‌ (1981) صمیمیت‌ را فرآیند‌ و تجربه‌ای می‌دانند که نتیجه افشای مسائل صمیمانه و در میان گذاشتن تجارب‌ صمیمانه اسـت (به نقل از اعتمادی، 1387).

صمیمیت یک نزدیکی، تشابه و روابط شخصی عاشقانه یا هیجانی با شخص دیگر است‌ که‌ مستلزم‌ شناخت و درک عمیق از فرد دیگر و همینطور بیان افکار و احساساتی‌ است‌ که‌ نشانه‌ تشابه با یکدیگر است. صمیمیت یک فـرآیند تـعاملی اسـت. محور این فرآیند شناخت، درک، پذیرش، همدلی با احـساسات فـرد‌ دیـگر، قدردانی‌ یا پذیرش دیدگاه منحصر بفرد فرد دیگر از دنیاست. صمیمیت یک نیاز اساسی و واقعی‌ انسان‌ است، و‌ تنها یک تمایل یا آرزو نیست (باگاروزی، 2001؛ آتش پور و اعتمادی، 1385).

نظریه‌ها و رویـکردهای صمیمیت

مدل ترکیبی وارینگ[10]

وارینگ‌ (1980،1983) صمیمیت همسران را بعنوان ترکیبی از هفت عنصر زیر تعریف می‌کند (به نقل از اعتمادی، 1387):

محبت یا هیجان[11]‌:میزانی کـه احـساسات نزدیک هیجانی بوسیله همسر بیان می‌شود. وقتی احساسات نزدیک هیجانی و محبت بین همسران ابراز می‌شود، صمیمیت‌ ایجاد‌ می‌شود.

بیانگر بودن[12]‌و خـودافشایی[13]‌:میزانی کـه افکار، عقاید، گرایشات و احساسات در درون‌ رابطه بیان می‌شود. خودافشایی با صمیمیت ارتباط مثبت دارد وقتی خودافشایی در رابـطه‌ زناشویی تـسهیل می‌شود، صمیمیت افزایش می‌یابد.

تطابق[14]‌:میزانی که همسران می‌توانند با یـکدیگر‌ بـصورت‌ راحـت کار و تفریح داشته‌ باشند. تطابق صمیمیت را بوسیله افزایش زمـان بـا هم بودن در فعالیتهای مشترک ایجاد می‌کند.

همبستگی‌[15]و تعهد[16]:میزانی تعهد همسران نسبت به‌ رابطه‌ است.تعهد شـرط ضـروری‌ برای سایر ابعاد‌ صمیمیت‌ است،زیرا اطـمینان و اعـتماد در رابطه را تـسریع می‌کند.

روابط جـنسی‌[17]:میزانی کـه نیازهای جنسی مبادله و ارضاء می‌شود.ارضاء جـنسی‌ منعکس‌کننده بـیشتر با هم بودنهای شدید است‌ که‌ یک زوج تجربه می‌کنند.

تعارض‌[18]:میزان آسانی‌ حل عقاید مـتفاوت بـین همسران است.مهارتهای حل تعارض‌ بعنوان یک پیـش‌بینی‌کننده سطح نهایی صمیمیت در نـظر گـرفته می‌شود.

.

.

.

تحقیقات انجام شده داخلی :

در تحقیقی که باباپور خیرالدین، جلیل و همکارانش در سال 1390، با عنوان " اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین جانباز شیمیایی" انجام دادند به این نتیجه رسیدند که آموزش درمان شناختی- رفتاری، به طور معناداری میزان رضایت و صمیمیت زناشویی در مرحله پس آزمون را در گروه آزمایشی افزایش داد. به طور کلی، این روش درمانی باعث بهبود رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین گردید.

در تحقیقی که خجسته مهر، رضا و همکارانش در سال 1393، با عنوان " نقش تعدیل کننده تعهد دینی در رابطه بین سبک های دلبستگی ناایمن و صمیمیت زناشویی " انجام دادند به این نتیجه رسیدند که ...


[1]Patrick

[2]Sells

[3]Giordano

[4]Tollerud

[5]Hotfild

[6]Strenberg

[7]Schnarch

[8]Schaefer

[9]Ohlson

[10]Waring

[11]Affection

[12]Expressivness

[13]Self-disclusure

[14]Compatibility

[15]Cohesion

[16]commitment

[17]Sexuality

[18]Conflity

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 صفحه بعد

دیگر امکانات