پاورپوینت بررسی حوزه های آبریز و خصوصیات آنها

پاورپوینت بررسی حوزه های آبریز و خصوصیات آنها

دسته بندی : علوم پایه

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 1.321 مگا بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی حوزه های آبریز و خصوصیات آنها در 28 اسلاید قابل ویرایش



حوزه های آبریز و خصوصیات آنها

یک حوضه آبریز به مساحتی از زمین گفته می شود که اطراف آن را ارتفاعات در برگرفته و لذا رواناب حاصله از بارندگی روی این سطح در پست ترین نقطه آن تمرکز پیدا کرده و از نقطه ای که پایین ترین ارتفاع را دارا می باشد از حوضه خارج می گردد.
هر حوضه آبریز از مجموعه زیادی زیر حوضچه تشکیل شده و زیر حوضه ها نیز بنوبه خود به واحدهای کوچک تقسیم می شوند.





نقطه A پست ترین نقطه ای است که رواناب حاصله از بارندگیهایی که روی حوضه می بارند به آنجا هدایت می شود.داخل این حوضه یک دره مرکزی یا رودخانه اصلی وجود دارد که با خط سیاه درشت رسم شده و رواناب از دو طرف در محلهای B،C و ...به داخل آن تخلیه می شود.





مثلاً نقطه H که در داخل حوضه قرار گرفته است فقط رواناب قسمتی از حوضه را که با هاشور مشخص شده است دریافت می دارد.به این قسمت از حوضه که خود یک بخش جداگانه بوده و با رودخانه اصلی در نقطه اصلی در نقطه H ارتباط پیدا می کند زیر حوضه (Sub-basin) گفته می شود.




رودخانه ای که تمامی رواناب ازسر حوضه ها به آن می ریزد به نام زه کش اصلی یا رودخانه اصلی نامیده می شود.
قسمتهای اولیه رودخانه اصلی را سراب (upstream) و قسمتهای انتهایی آن را پایاب (downstream) می نامند.اگر در جهت حرکت آب طوری بایستیم که صورت ما به طرف پایاب باشد دست راست را ساحل یا جناح راست رودخانه و سمت چپ را ساحل چپ یا جناح چپ رودخانه گویند.



خصوصیات حوضه های آبریز
خصوصیات حوضه های آبریز را می توان به دو گروه کلی تقسیم بندی کرد که عبارتند از:پستی و بلندی و نفوذ پذیری.این دو ویژگی از عوامل موثر بر ایجاد رواناب و سیل می باشند. اگر بخواهیم عوامل موثر در پاسخ هیدرولوژیک حوضه های آبریز را بر شماریم بسیار زیاد خواهند بود و حداقل 8 گروه مستقل زیر را می توانیم از یکدیگر متمایز سازیم.




شکل حوضه
حوضه های آبریز از نظر ظاهری دارای شکلهای گوناگون می باشند.
حوضه ها از نظر شکل بسیار متنوعند ولی می توان سه گروه عمده را مشخص کرد:حوضه های کشیده،پهن و بادبزنی.برای آنکه حوضه ها را از نظر شکل مقایسه کنیم از ضرایب یا نمایه های خاصّی استفاده می شود.
نمایه ها ی شکل عبارتند از :
الف)ضریب شکل
ب)ضریب فشردگی
ج)نسبت دایره ای
د)نسبت کشیدگی
ه)مستطیل معادل
و)فاصله تا مرکز ثقل حوضه
ز)عامل شکل





ارتفاع حوضه(پستی و بلندی)
ارتفاع حوضه از سطح دریا نشان دهنده موقعیت اقلیمی آن حوضه است.تعریف برحسب تعریف ارتفاع متوسط حوضه دورقمی است که 50 درصد مساحت اراضی حوضه ارتفاعی بالاتر از 50 درصد مساحت حوضه ارتفاعی پایین تر از آن داشته باشند.
نحوه توزیع ارتفاعات در حوضه ها معمولاً با دو نمودار که بنامهای منحنیهای ارتفاعی ( هیپسومتریhypsometry و آلتی متریaltimetry) رسم می شود که هر دو مفهوم واحدی داشته اما بصورتهای متفاوت رسم می شوند.برای رسم منحنی هیپسومتری ابتدا پس از تعیین و رسم مرز حوضه در روی نقشه توپوگرافی مساحتی از حوضه که بین هر دو خط تراز واقع شده است با پلانی متر اندازه گیری می شود.سپس در یک دستگاه محور مختصات ،ارتفاع نسبت به مساحتی از حوضه که بالاتر از آن ارتفاع واقع شده است به صورت تجمعی رسم می شود.





شیب حوضه
نیمرخ طولی رودخانه اصلی می تواند اطلاعات مفیدی در مورد حوضه مانند سرعت حرکت آب ، قدرت فرسایشی رودخانه و زمان تمرکز را به دست دهد نیم رخ رودخانه ها معمولاً از سه قسمت مجزا تشکیل شده است ؛
الف : قسمت سرآب : شیب آن تند وسرعت آب دراین قسمت زیاد است .
ب : قسمت میانی: کمتر از شیب قسمت سرآب است .
ج: قسمت پایاب : شیب خود را از دست داده است و بارسوب رودخانه به سن تکاملی رسیده است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی حقوق سیاسی

پاورپوینت بررسی حقوق سیاسی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 694 کیلو بایت

تعداد صفحات : 12

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی حقوق سیاسی در 12 اسلاید قابل ویرایش



حقوق سیاسی

حقوقی هستند که برای اشخاص در ارتباط آنها با ”حاکمیت“ و ارزیابی عملکرد قدرت سیاسی موجود به رسمیت شناخته می‌شود.
وجه مشترک میان همه این حقوق، به رسمیت شناختن ”حق حیات سیاسی ” است.




حاکمیت ملی

برای تشکیل یک نظام سیاسی و دولت در معنای عام آن (دولت-کشور) عوامل زیر نقش اساسی ایفا می‌کنند:

گروه انسانی(ملت)
چهارچوب فضایی(سرزمین)
قدرت سیاسی(حاکمیت)



حق نظارت

چیستی و چرایی نظارت
”نظارت“ را می‌توان عملی انتخابی و آگاهانه دانست که آشکارا یا مخفیانه
در حوزه‌های مختلف زندگی فردی،اجتماعی و سیاسی به منظور آگاهی
ازعملکرد نظارت شونده،جلوگیری از خطا و اشتباه،مبارزه با فساد و
حفاظت و صیانت از حقوق و آگاهی‌ها از طریق ابزارها و شیوه‌های
مختلف صورت می‌پذیرد.
نظارت در هر حوزه‌ای رنگ و بوی خاص دارد.در اخلاق و عرفان
آنچه مطرح است نظارت شخصی است.




مراتب امر به معروف و نهی از منكر

1) انكارقلبی
2 ) انكار لسانی
3) انكار یدی ( دست

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی حافظه های ثانوی

پاورپوینت بررسی حافظه های ثانوی

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 627 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی حافظه های ثانوی در 26 اسلاید قابل ویرایش



حافظه های ثانوی Secondary Storage Devices


انواع مختلف حافظه های ثانوی کدامند؟

مقایسه انواع حافظه ها از نظر سرعت و هزینه چگونه میباشد؟

چه نوع حافظه برای چه حجم از داده ها مناسب میباشد؟


ساختار دیسکهای سخت چگونه میباشد؟

اطلاعات سربار (Non Data Overhead) چیست؟

زمان دسترسی به دیسکها باعث چه مشکلاتی میشود؟






انواع مختلف حافظه های ثانوی کدامند؟

حافظه های با دسترسی مستقیم (Direct Access Devices)
دیسکهای مغناطیسی (Magnetic Disks)
دیسکهای سخت : (Hard Disks) ظرفیت بالا
دیسکت ها : (Floppy Disks) ظرفیت پایین و سرعت کم
دیسکهای نوری ) یا لیزری ( یا CD-ROM : ظرفیت خیلی بالا

حافظه های با دسترسی سریال (Sequential Access Devices)
نوارهای مغناطیسی : (Magnetic Tapes) دسترسی Sequential سریع




ساختار دیسکهای سخت (Hard Disks)


شیار (Track) چیست؟
هر صفحه به چندین شیار بصورت دایره های متحد المرکز تقسیم میشوند.
بخش (Sector) چیست؟
هر شیار به تعدادی بخش که کوچکترین واحد آدرس دهی (addressable units) میباشند تقسیم میشود.
سیلندر (Cylinder) چیست؟
شیارهای صفحات مجاور تشکیل یک سیلندرمجازی می دهند که بطورهمزمان بوسیله مجموعه هد ها قابل خواندن یا نوشتن میباشند.





نوع اول: سازماندهی شیارها بر حسب سکتور

کلاستر (Cluster)چیست ؟

تعدادی مشخص و ثابت از سکتورهای متوالی میباشد. (منطقا متوالی؟)

که بوسیله File Manager خوانده ، نوشته ، رزرو یا حذف می شود.

(چه تعداد؟)
(کجا تعیین میشود؟)
قسمت (Extent) چیست؟

تعدادی کلاستر متوالی ) منطقا؟ ( که بطور یکجا برای یک فایل رزرو شده باشند.

یک extent میتواند شامل چند شیار یا حتی چند سیلندر متوالی نیز باشد.
(چه تعداد؟)
(کجا تعیین میشود؟)



اطلاعات سربار (Non Data Overhead)

مثال:
یک دیسک بلوکی با شیارهای 20,000 بایتی و با 300 بایت اطلاعات سربار بر هربلوک در نظر میگیریم،
تعداد رکوردهای 100 بایتی در هر شیار را برای دو حالت مختلف حساب میکنیم:

حالت اول: اگر هر بلوک حاوی 10 رکورد باشد:
فاکتور بلوک 10 =
داده های هر بلوک (10*100 ) = 1000 =
اطلاعات سر بار 300 =
تعداد بلوک در هر شیار 15 = 15.38 = 20000 / 1300 =
تعداد رکورد در هر شیار 150 = (15*10) =

(Fragmentation rate?)


زمان دسترسی به دیسکهای سخت (Hard Disks Access Time)

زمان دسترسی به داده های دیسکهای سخت چگونه میباشد؟

زمان دسترسی به داده های یک سکتور چگونه میباشد؟


زمان جستجو : (Seek Time)

برای قرار گرفتن هد روی سیلندر مورد نظر

تاخیر چرخشی : (Rotational Delay)

برای قرار گرفتن هد روی سکتور مورد نظر

زمان انتقال داده : (Transfer Time)

برای خواندن یا نوشتن داده های سکتور

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی حافظه ها

پاورپوینت بررسی حافظه ها

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 36 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی حافظه ها در 9 اسلاید قابل ویرایش



حافظه های الكترونیكی

حافظه ها ی الكترونیكی با اهداف متفاوت و به اشكال گوناگون تاكنون طراحی و عرضه شده اند.
حافظه فلش ، یك نمونه از حافظه های الكترونیكی بوده كه برای ذخیره سازی آسان و سریع اطلاعات در دستگاههائی نظیر : دوربین های دیجیتال ، كنسول بازیهای كامپیوتری و ... استفاده می گردد. حافظه فلش

اغلب مشابه یك هارد استفاده می گردد تا حافظه اصلی . در تجهیزات زیر از حافظه فلش استفاده می گردد :

تراشهBIOS موجود در كامپیوتر · CompactFlash كه در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد .

SmartMedia كه اغلب در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد · Memory Stick كه اغلب در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد .

كارت های حافظه PCMCIA نوع I و II

كارت های حافظه برای كنسول های بازیهای ویدئویی




مبانی حافظه فلش

حافظه فلاش یك نوع خاص از تراشه های EEPROM است . حافظه فوق شامل شبكه ای مشتمل بر سطر و ستون است . در محل تقاطع هر سطر و یا ستون از دو ترانزیستور استفاده می گردد. دو ترانزیستور فوق
توسط یك لایه نازك اكسید از یكدیگر جدا شده اند. یكی از ترانزیستورها Floating gate و دیگری Control gate خواهد بود. Floatino gate صرفا" به سطر (WordLine) متصل است . تا زمانیكه لینك فوق وجود داشته باشد در سلول مربوطه مقدار یك ذخیره خواهد بود. بمنظور تغییر مقدار یك به صفر از فرآیندی با نام Fowler-Nordheim tunneling استفاده می گردد.
از Tunneling بمنظور تغییر محل الكترون ها در Floating gate استفاد می شود. یك شارژ الكتریكی حدود 10 تا 13 ولت به floating gate داده می شود. شارژ از ستون شروع ( bitline) و سپس به floating gate خواهد رسید .در نهایت شارژ فوق تخلیه می گردد( زمین ) .شارژ فوق باعث می گردد كه ترانزیستور floating gate مشابه یك "پخش كننده الكترون " رفتار نماید . الكترون های مازاد فشرده شده و در سمت دیگر لایه اكسید به دام افتاد و یك شارژ منفی را باعث می گردند.
الكترون های شارژ شده منفی ، بعنوان یك صفحه عایق بین control gate و floating gate رفتار می نمایند.




نحوه انتخاب یک فلش دیسک

شکل ظاهری :

اکثر بخش های شکننده فلش دیسک نظیر اینترفیس USB می بایست دارای یک روکش مناسب باشند . در زمان انتخاب یک فلش دیسک تجهیزات جانبی همراه آن نظیر کابل های رابطه و سایر موارد موجود را بررسی نمائید .

ظرفیت : فلش دیسک ها با ظرفیت های متفاوتی تولید و عرضه می گردند.ظرفیت یک فلش درایو را متناسب با نیاز خود انتخاب نمائید .

سازگاری : در صورتی که کامپیوتر شما دارای یک پورت USB 1.1 و یا USB 2.0 است، فلش درایوی را انتخاب نمائید که با آنان سازگار باشد. پورت های USB 1.1 دارای سرعت کمتری نسبت به پورت های USB 2.0 می باشند.اکثر درایوهای USB 2.0 در پورت های USB 1.1 کار می کنند ولی به منظور استفاده از تمامی ظرفیت سرعت، درایو USB 2.0 را به همراه پورت USB 2.0 استفاده نمائید . در زمان انتخاب یک فلش درایو می بایست سازگاری آن با سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر نیز بررسی گردد .

حفاظت داده ها :

نحوه حفاظت محتویات دیجیتال ذخیره شده بر روی یک فلش درایوبه چه صورت است؟ تعداد زیادی از فلش درایوها دارای سوئیچی به منظور حفاظت در مقابل نوشتن تصادفی می باشند ( نظیر دکمه های موجود بر روی فلاپی دیسک ها و نوارهای ویدئوئی ) . در صورتی که اطلاعات حساس و مهمی بر روی فلش درایو ذخیره شده است و نمی بایست افراد غیرمجاز به آنان دستیابی داشته باشند ، فلش دیسکی اننخاب گردد که امکان استفاده از رمز عبور را در اختیار شما قرار می دهد روزانه بسیاری از ما این فایلهای فلش را در اینترنت مشاهده میکنیم. از کلیپ های مختلف گرفته تا بازی هایی که با فلش ساخته میشوند. اما سوالی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند این است که چگونه این فایلهای فلش را بر روی هارد کامپیوتر ذخیره کنیم و در مواقع مورد نیاز و بدون اتصال به اینترنت آنها را تماشا کنیم؟ همان طور كه مطلع هستید تمامی مرورگرهای اینترنتی دارای قسمتی با عنوان CACHE میباشند كه فایلهای مرور شده در صفحات وب را به همراه خود صفحه به صورت موقتی در این فضا نگه داری میكنند. بنابراین برای شروع كار شما باید مطمئن باشید این قسمت در مرورگر شما فعال میباشد و فضای كافی برای ذخیره فایلها در آن محیا میباشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی چونگی ساخت وبلاگ و وبلاگ نویسی

پاورپوینت بررسی چونگی ساخت وبلاگ و وبلاگ نویسی

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 75 کیلو بایت

تعداد صفحات : 19

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی چونگی ساخت وبلاگ و وبلاگ نویسی در 19 اسلاید قابل ویرایش



فهرست مطالب :

منظور از وب چیست و نحوه کارکرد وب چگونه است؟
مرورگرها چگونه به خواندن صفحات وب میپردازند ومرورگرها چگونه صفحات وب را نمایش میدهند؟
چه کسانی استاندارد های وب را تعیین میکند؟
وبلاگ چیست و وبلاگ نویسی یعنی چه؟
وبلاگ چه ویژگیهایی دارد ؟
نصب Movable Type
افزودن وبلاگ به موتورهای جستجو چگونه است ؟
SEO چیست؟
ابزارهای آمارگیری چیست ؟







منظور از وب چیست؟

وب شبکه ای است متشکل از تمامی کامپیوترهای دنیا، شبکه ای از شبکه ها.
اینترنت، وب، WWW ، web یا World Wide Web همگی یک چیزند.
تمامی کامپیوترهای وب میتوانند با هم ارتباط داشته باشند.
کامپیوترهای موجود در وب با کمک استاندارد ارتباطی یا پروتوکل HTTP با هم ارتباط برقرار میکنند .
نحوه کارکرد وب چگونه است؟
اطلاعات وب داخل فایلهائی به نام Web Pages و یا صفحات وب قرار دارند.
این فایلها یا صفحات روی Web Server یا کامپیوترهای سرویس دهنده وب ذخیره شده اند.
برای دیدن صفحات وب از نرم افزاری به نام مرورگر و یا Web Browser استفاده میشود.
دو مرورگر Internet Explorer و Netscape Navigator جزو معروفترین مرورگرها حساب میشوند.
مرورگر Internet Explorer متعلق به شرکت مایکروسافت و مرورگر Netscape Navigator متعلق به شرکت نت اسکیپ میباشد.
یک مرورگر با کمک یک Request درخواستی برای خواندن یک صفحه از وب سرور میکند.
این Request یا درخواست بر اساس استاندارد ارتباطی یا پروتوکل HTTP بوده و شامل آدرس صفحه مورد نظر میباشد.
آدرس یک صفحه وب چیزی شبیه http://www.internet.com/faq.html است. بخش //:http نوع پروتوکل و یا استاندارد ارتباطی را تعیین میکند، www.internet.com نام دومین یا Domain است و faq.html نام صفحه ای است که باید خوانده شود.
مرورگرها چگونه صفحات وب را نمایش میدهند؟
چگونگی نمایش یک صفحه وب بصورت مستتر در آن وجود دارد.
مرورگرها از روی دستورالعملهای داخل صفحات وب و با کمک تگ ها به نمایش صفحات میپردازند.
وظیفه اصلی تگ های اچتمل ( HTML tags ) بیان چگونگی نمایش اطلاعات میباشد.
یک تگ اچتمل چیزی شبیه <p> این تگ پاراگراف است! </p> است.
چه کسانی استاندارد های وب را تعیین میکند؟
تعیین استاندارد های وب ربطی به شرکتهای مایکروسافت و یا نت اسکیپ ندارد.
World Wide Web Consortium یا W3C متولی تعیین استانداردهای وب است.
HTML, CSS and XML از مهمترین استانداردهای تصویب شده وب میباشند.
آخرین استاندارد HTML استاندارد XHTML 1.0 میباشد .







از كجا باید شروع كرد؟ امروزه سایتهای زیادی با توجه به استقبال زیاد كاربران از وبلاگ نویسی ، سرویس وبلاگ نویسی را در قالب سیستم های وبلاگ نویسی ارائه می دهند كه مهمترین آنها عبارتند از: - پرشین بلاگ (Persianblog ) ، كه یك سیستم وبلاگ نویسی تمام فارسی است و برای كاربران ایرانی و مبتدی بسیار مناسب می باشد. به آدرس : http://www.persianblog.com - بلاگ اسكای ، سرویس دیگر وبلاگ نویسی ایرانی كه امكان وبلاگ نویسی را به زبانهای فارسی و انگلیسی ارائه می دهد ، این سیستم وبلاگ نویسی فعلا كاربر جدید نمی گیرد. به آدرس : http://www.blogsky.com/ - بلاگفا ( Blogfa ) ، یك سیستم جدید وبلاگ نویسی فارسی كه امكانات خوبی دارد و برای افراد تازه كار بسیار مناسب می باشد. این سیستم وبلاگ نویسی تماماً به زبان فارسی می باشد . به آدرس http://www.blogfa.com/ - بلاگر ( Blogger ) ، قدیمی ترین سیستم وبلاگ نویسی می باشد ، امكانات خوبی دارد و برای كسانی كه آشنایی نسبی با HTML دارند مناسب می باشد . این سیستم وبلاگ نویسی به زبان انگلیسی می باشد. به آدرس: http://www.blogger%20.com/ - مووبل تایپ ( Movable Type ) ، بر خلاف سیستم های قبلی یك سیستم وبلاگ نویسی شخصی است و شخص با آدرس شخصی خود و بر روی سرور خود بوسیله آن به وبلاگ نویسی می پردازد . به آدرس : http://www.movabletype.org/





نصب Movable Type

برای نصب سیستم محتوای مووبل تایپ! مراحل زیر را انجام دهید. در انجام مراحل دقت لازم را بكنید و لطفاً دقیقاً به همان صورتی كه بنده توضیح داده ام مراحل را به ترتیب و درست انجام دهید: 1- به كنترل پنل خود وصل شوید . آدرس كنترل پنل شما به اینصورت خواهد بود:
http://www.mysite.com/cpanel
2- User Name و Password خود را وارد كنید. 3- روی گزینه File Manager كلیك نمایید . و وارد دایركتوری WWW شوید . 4- در همانجا یك پوشه بنام mt-static ایجاد نمایید . 5 - روی دایركتوری cgi-bin در داخل دایركتوری WWW كلیك نمایید . 6- فایل MT-3.14-full-lib.tarرا انتخاب نموده و در سمت راست گزینه Extract File contents را انتخاب نمایید .





افزودن وبلاگ به موتورهای جستجو

در این مورد میتوانیددر موتورهای جستجو معروف مستقیماً وبلاگ خود راثبت کنید.که شرح آن در زیر آمده است: 1)ثبت در گوگل: ابتدا به صفحه زیر بروید: http://www.google.com/ سپس روی "همه چیز درباره Google" کلیک کنید.و بعد روی "نشانی وب خود را بیفزایید / حذف کنید" کلیک کنید.در این قسمت همه توضیحات به زبان فارسی آمده است که کاملا مکفی است.دقت کنید کلید واژه هایی که انتخاب میکنید معرف موضوع وبلاگ و همین طور دیدگاه شما باشد.برای باز شدن مستقیم صفحه به آدرس زیر بروید: http://www.google.com/intl/fa/add_url.html 2)ثبت در یاهو: ابتدا به صفحه زیر بروید: http://search.yahoo.com/ و سپس روی "Submit Your Site" کلیک کنید.در صفحه بعد نوع ثبت Submit Your Site for Free: را انتخاب کنید.بعد باید به سایت لوگین کنید تا بتوانید در کادری که در صفحه لوود میشه آدرس سایت رو وارد کنید و...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی چهار زبان برنامه نویسی

پاورپوینت بررسی چهار زبان برنامه نویسی

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 110 کیلو بایت

تعداد صفحات : 14

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی چهار زبان برنامه نویسی در 14 اسلاید قابل ویرایش



زبان BASIC

زبان برنامه نویسی BASIC زبان ساده ای است که میتوان با استفاده از ان به راحتی با یک میکروکامپوتر ارتباط برقرار کرد . در یک برنامه ی BASIC هر خط برنامه دستورالعملی که از یک شماره ی خط .یک واژه ی اصلی (KEY WORD ) یا فعل BASIC و یک پیکره ساخته شده است . در مثال ساده ای از یک برنامه نویسی BASIC دیده می شود :
REM THIS IS A SAMPL PROGR 10
20 LEF A=50
30 PRINT A
---- -------- -------------------------------------
پیکره واژه ی اصلی شماره
هر خط میتواند شامل حداکثر 255 (CHARACTER ) داشته باشد.





شماره خط

یک شماره خط عدد صحیحی است که به طور متعارف در محدود? عدد 1 تا یک رقمی قرار می گیرد .مقادیر بالای محدوده بستگی به کامپوتر مورد استفاده دارد .
شماره خط ترتیب اجرای د ستورالعمل توسط کامپوتر را در سلسله مراتب دستورالعمل های برنامه موجود در حافظه مشخص می کند . کامپوتر در نخستین مرحله اجرای دستورالعمل ها ،دستورالعل دارای کوچک ترین شماره خط را اجرا می کند و سپس دستورالعل بعدی با شماره خط بزرگ تر را اجرا می نماید . بنابراین ترتیب اجرای دستورالعمل ها توسط کامپوتر از خط دارای کوچک ترین شماره خط به سمت خطوط دارای شماره های بزرگ تر است . در برنامه نمونه فوق ترتیب اجرای دستورالعمل ها چنین است که ابتدا خط 10 و سپس خطوط 20 و 40 اجرا می شود.





واژه ی اصلی یا فعل BASIC

واژه ی اصلی یا فعل های BASIC واژه هایی هستند که کامپوتر قادر به درک انها بوده و متعاقبا“ اعمال مربوطه را انجام می دهد . عمده ترین واژه های اصلی BASIC به شرح زیر می باشد :
DATA ON…GOSUB
DEFFN ON…GOTO
DIM PRINT
END PRINT TAB
FOR /NEXT PRINT USING
GOSUB READ
GOTO REM
IF…THEM RESTOR
INPUT RETURN
LET STOP





زبان جاوا

جاوا باید واحد برنامه نویسی جهانی قرن بیست و یکم دانست که در شرکت (میکرو سیستم ) را توسط تیمی از برنامه نویسان به سرپرستی جیمز گاسلینگ کانادایی در سال 1995 جاواتغییر نام یافت و در اختیار عموم قرار گرفت .
طراحی وپیاده سازی کامپایلر اولیه جاوا و ماشین مجازی آن توسط گاسلینگ صورت گرفت .انگیزه اولیه طراحان جاوا ،تولید ندم افزادهایی بود تا بتوان از آ ن در وسایل مصرفی الکتریکی خانگی نظیر دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کرد ( چرا که کنترل کننده ها ی این گونه وسایل را انواع مختلف تشکیل می دهد ) ونیز طراحی زبانی قوی ،ساده ،قابل حمل و مستقل از سخت افزار و بی تفاوت نسبت به معماری کامپوترو مستقل از سیستم عامل بود تا بتوان آن راروی طیف وسیعی از کامپوتر های مختلف و ناهمگون ، از کامپوتر های بزرگ تا انواع مختلف ها با هر نوع سیستم عامل مانند ویندوز ،یونیکس ،اپل اجرا کرد . به بیان واضح تر ، طراحی زبانی بود که وابسته به سیستم عامل خاصی نباشد .





زبان پاسکال

زبان پاسکال به نسبت زبان های برنامه نویسی دیگر نوپا تر است و در سال 1969 توسط نیکسال ویرت (Niklaus Wirt ) طراحی شده است .
تجربه و آزمایشهایی که در طی 15 سال گذشته بر روی زبان پاسکال انجام شده است باعث گردیده که کاربر زبان مذکور از بسیاری جهات آسان ترشده است و به نسبت بسیاری زبان های قدیمی دارای اشکالات کمتری می باشد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی جنگل ها

پاورپوینت بررسی جنگل ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 146 کیلو بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی جنگل ها در 15 اسلاید قابل ویرایش



بیشتر از تمام مناطق دنیا جنگلهای برگ ریز معتدل بر اثر فعالیتهای انسان تحت تاثیر قرار گرفته اند . در اکثر مناطق معتدل ، نواحی وسیعی از جنگلها برای احداث راههای کشاورزی از بین رفته اند . این فرآیند چندین قرن پیش در اروپا آغاز شد و منجر به باقی ماندن تعداد کمی از جنگلهای خالی از سکنه شد . در شرق آمریکای شمالی ، جنگل زدایی با ورود مهاجران اروپایی آغاز شد اما هنوزبه وسعت آنچه در اروپا رخ داده ، نرسیده است .


جنگلهای بارانی کاج آمریکای شمالی


در طول ساحل غربی آمریکای شمالی ، آب و هوای مرطوب و معتدل ، جنگلهای کاج بارانی را که از آلاسکا تا شمال کالیفرنیا امتداد یافته اند بوجود آورده است . این جنگل منحصر به فرد ، مدتهای مدید در معرض تهدید بوده است زیرا می تواند از درختانش برای سوخت و کاغذ سازی استفاده کرد . حدود 90 درصد ازجنگلهای اولیه اکنون کاملاًَ از بین رفته اند . گرچه جنگلهاییکه درختانشان قطع شده اند معمولاَ دوباره کاری می شوند ، اما رستنی های جدید ، حیات وحش کمتری را نسبت به جنگلهای اولیه در خود پناه می دهند.


جنگل ناحیه ایست با تراکم زیادی از درختان، جنگلها در تمام نواحی زمین که قابلیت رشد درخت در آنها وجود دارد و از نظر ارتفاع در زیر خط درخت قرار دارند یافت می شوند، مگر اینکه بارش باران در آنجا کم بوده، یا تناوب آتش سوزیهای طبیعی زیاد باشد. جنگلها عمدتا شامل تعداد زیادی از گونه های درختان با ارتفاع مختلف می باشند، و در کنار اینها درختچه ها و درختان جوان رشد می کنند، که سبب استفاده بهینه از نور آفتاب می شود. یک جنگل به شکل طبیعی اش، محل زندگی بسیاری از جانوران و گونه های گیاهی می باشد، و زیست توده آن در هر واحد واحد سطح، در مقایسه با بیشتر زیست بوم ها زیاد می باشد. از دیدگاه بوم شناختی، ممکن است یک جنگل از یک درختزار متمایز باشد. جنگل کم و بیش، سایبانی متراکم دارد، و شاخ و برگ درختان به هم می رسند یا این که در هم تنیده می شوند؛ یک درختزار عمدتا سایبان بازی دارد، که مقداری نور خورشید از بین درختان نفوذ می کنند (همچنین ببینید: ساوانا).




انواع بسیاری از جنگل ها وجود دارند. از جمله انواع بوم شناختی آنه عبارتند از:


جنگل بارانی (گرمسیری و معتدل)
تایگا
جنگل معتدل سخت چوب
جنگل گرمسیری خشک
جنگل برگریز معتدل


علم مطالعه و مدیریت جنگل ها، با هدف بهره برداری قابل تحمل، جنگل داری نامیده می شوند. بوم شناسان در باره جنگلها مطالعه می کنند





جنگل برگریز معتدل


جنگلهای برگریز معتدل مساحتی حدود 800 میلیون هکتار (2000 میلیون آکر) را پوشانده و بیشتر شامل درختان پهن برگ هستند . تقریباَ تمام این جنگلها بر اثر فعالیت انسان تغییر یافته و منطقه تحت پوشش آن بسیار کوچکتر از گذشته شده است . این جنگلها در نیم کره شمالی واقعند ،گرچه منطقه کوچکی از آن نزدیکی دماغه آفریقای جنوبی مشاهده می گردد. جنگلهای برگریز معتدل ، در نواحی که میزان باران سالانه آن تقریباَ بین 150-70 سانتی متر )30 و 60 اینچ( است و سرتاسر سال بطور یکنواخت در ناحیه پخش می گردد تشکیل می شوند. بر خلاف کاجها ، درختان برگریز قادر به تحمل خشکسالی دراز مدت نیستند. بدون دخالت انسان ، جنگلها بوطر طبیعی حدود 40 درصد از سطح زمین را می پوشانند . انواع جنگلها شامل جنگلهای بارانی حاره ای سریع الرشد نزدیک خط استوا و جنگلهای کاج کند رشد نواحی سرد از جمله کوهستانها هستند.




جنگلهای شمالی


جنگلهای شمالی وسیع نیم کره شمالی ، ناحیه ای به وسعت حدود 1500 میلیون هکتار (3700 میلیون آکر) را می پوشانند و تقریباَ از کاجها تشکیل یافته اند . در بعضی مکانها کمربندی به وسعت 1600 کیلومتر (1000 مایل) را تشکیل می دهند. بسیاری از نواحی جنگل های شمالی کمتر از 61 سانتی متر (24 اینچ) نزولات آسمانی در سال در یافت می کنند و این نیز بیشتر بصورت برف طی زمستانهای سخت و طولانی است. مشکل اصلی که درختان در این شرایط با آن روبرو هستند سرما نیست بلکه کمبود آب است . از آنجا که دمای هوا در بیشتر اوقات زیر صفر است ، آب مایع بندرت در دسترس می باشد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی جامعه شناسی آموزش و پرورش

پاورپوینت بررسی جامعه شناسی آموزش و پرورش

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 76 کیلو بایت

تعداد صفحات : 140

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی جامعه شناسی آموزش و پرورش در 140 اسلاید قابل ویرایش



جایگاه درس

درس جامعه شناسی آموزش و پرورش یکی از دروس اصلی رشته علوم تربیتی است که در هر دو گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دبستانی و پیش دبستانی معادل 3واحد درسی است.
در نظام آموزش و پرورش ایران،درس جامعه شناسی آموزش و پرورش از اهمیت چندانی برخوردار نیست.
دلایل چندی مثل شمار اندک واحدهای این درس و ...
براین واقعیت گواهی دارند.





اهداف درس

هدف کلی

هدف کلی درس آشنایی دانشجویان رشته علوم تربیتی با
ضرورت و اهمیت جامعه شناسی در آموزش وپرورش ونقش و اهمیت آن در نظام آموزشی است .





اهداف رفتاری درس

دانشجو بعد از مطالعه درس باید بتواند سوالات زیر را پاسخ گوید:

ضرورت آموزش جامعه شناسی آموزش و پرورش راتوضیح دهد؟
رابطه بین جامعه و آموزش و پرورش را توضیح دهد؟

ویژگی آموزش و پرورش به عنوان نهاد اجتماعی راتوضیح دهد؟

کارکردهای اجتماعی آموزش و پرورش راشرح دهد؟





رابطه آموزش و پرورش وتغییر اجتماعی را شرح دهد؟

رویکردهای جامعه شناختی به آموزش و پرورش را نام برده و توضیح دهد؟

چگونگی پیدایی و تحول رشته جامعه شناسی آموزش و پرورش را توضیح دهد؟





رویکردهای نوین در جامعه شناسی آموزش و پرورش رابیان کند؟ رویکرد سیستمی به جامعه شناسی آموزش و پرورش را تحلیل کند ؟



فصل یکم
اهداف رفتاری فصل اول



دانشجو بعد از مطالعه فصل باید به سوالات زیر پاسخ گوید:
محتوا و روش جامعه شناسی را توضیح دهد؟
رابطه جامعه شناسی و آموزش و پرورش را بیان کند؟




جامعه شناسی آموزش و پرورش را توضیح دهد؟ اصول جامعه شناسی آموزش و پرورش را نام برده و مختصر توضیح دهد؟



پیشگفتار:

در برنامه ریزی آموزشی دانشگاه های ایران درس جامعه شناسی آموزش و پرورش اهمیت و اعتبار چندانی ندارد .
این درس به عنوان 3 واحد در رشته علوم تربیتی تدریس می شود.
بیش از یک قرن است که امیل دورکیم ضرورت مطالعه جامعه شناسی آموزش و پرورش رامطرح ساخته است.امروزه جامعه شناسی آموزش و پرورش یک شاخه تخصصی در رشته جامعه شناسی محسوب می شود.




فصل اول
مقدمه

آموزش و پرورش فراگردی از گهواره تا گور است.

آموزش و پروش یک پدیده ی اجتماعی است.

آموزش و پرورش مورد مطالعه جامعه شناسی است.




محتوا و روش جامعه شناسی

“اینکلس” در کتاب “جامعه شناسی چیست؟” محتوای جامعه شناسی را به واضح ترین شکل در چهار بخش اصلی با این شرح خلاصه می کند:
1 – تحلیل جامعه شناختی
2 – واحدهای نخستین زندگی اجتماعی
3 – نهادهای اجتماعی اصلی
4 – فراگردهای اجتماعی بنیادی




نتایج حاصل از تحلیل جامعه شناختی ساختارها وکارکردهای آموزشی

1 – مفید برای جامعه شناسان و کارشناسان آموزش وپرورش
2 – ارتباط آموزش وپرورش با واحدهای نخستین زندگی اجتماعی
3 - آموزش وپرورش به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی اصلی
4 – قابل مشاهده بودن فراگردهای اجتماعی بنیادی موارد چهارگانه فوق، دلیل مددکار بودن جامعه شناسی برای آموزش وپرورش است.




(ویژگی های نظریه)

1 - نظریه به تحقیق جهت می دهد.

2– داده های مورد نیاز رابرای جمع آوری معین می کند.

3- تفسیر داده ها را تحت تاثیر قرار می دهد.







آموزش و پرورش در جوامع ابتدایی


ـ در این جوامع آ . پ هدف و منظور آگاهانه ای نداشت .

ـ پیچیدگی روزافزون زندگی موجب تنوع و كثرت تقسیم كار اجتماعی گردید .





تقدم آموزش و پرورش رسمی بر مدرسه

ـ هدایت آگاهانه امر یادگیری بسیار جلوتر از پیدایی مراكز رسمی آموزشی آغاز شده است .

ـ سرآغاز آ . پ را باید در منشاء اصلی همه نهادها همین خانواده جستجو كرد .




“ تعریف آموزش و پرورش “

از آموزش و پرورش تعاریف متعددی شده است . این تعاریف ناشی از پیچیدگی و چند وجهی بودن امر آموزش و پرورش است .
جامعه شناسی ، آموزش و پرورش را غالبا به عنوان یک نهاد اجتماعی مورد مطالعه قرار می دهد
امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک فراگرد اجتماعی محسوب می شود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانكاوان نسبت به مراجعه كنندگان

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانكاوان نسبت به مراجعه كنندگان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 350 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانكاوان نسبت به مراجعه كنندگان در 10 اسلاید قابل ویرایش



چکیده:

علی رغم اینکه اطلاعات زیادی که در رابطه با رابطه صمیمی بین روانکاوان و مشتریان شان وجود دارد اما در حال حاضر اطلاعات مستندی در رابطه با ماهیت ، چگونگی و نتایج اینگونه روابط وجود ندارد.

پژوهش حاضر بر روی 575 روانکاو انجام شده است. بر اساس نتایج این تحقیق 87% کلیه روانکاوان ( 95% مردان و 76% زنان) وجود چنین رابطه ای را در قبال مراجعه کننده کانشان تایید کردند.

اما فقط تعداد اندکی (9 % مردان و 3 درصد زنان) روانکاوان گزارش کردنند که اینگونه روابط وارد حوزه ی عملی شده است. بر اساس این تحقیق بیشتر روانکاوان ( 63%) بعد و در حین چنین روابطی به شدت احساس اظطراب ، گناه و آشفتگی کردند.

بر همین اسا س حدود 90% از شرکت کننده گان تحقیق اظهار داشتند که در مورد مدیریت و حل و فصل چنین احساساتی هیچ گونه آموزشی قبل و بعد از تحصیل دریافت نکردند






اهداف تحقیق

1. بررسی ابعاد و نتایج این گونه رابطه بر روند معالجه بیماران
2. بررسی تاثیر اینگونه روابط بر شرایط شغلی و حرفه ای روانکاوان و روانشناسان
3. بررسی تبعات اخلاقی این کونه روابط در اجتماع و تاثیر ان بر حرمت و اهمیت طبعات در جامعه
4. جستجوی راه حل های مناسب هم در قبال بیماران و هم روانکاوان
و روان شناسان




پیشینه تحقیق

1. گلاور(1955) بیش از 60%
2. فرمر (1968) بیش از 17 %
3. کاردنر و فولر (1973) بیش از 10%
4. هلراد و بردسکی (1977) حدود 8%
5. لیموسون و اسکاور (1977) حدود 7%






کاربرد ها و فواید مطالعه حاضر

ا. مسایل اخلاقی نقش مهمتری در باز دارنده گی این روابط دارد تا برخورد های قانونی
2.بررسی ماهیت این گونه روابط باید بدون هیچ گونه تعصب و محافظه کاری در نظام آموزشی گنجانده شود.
3. روانکاوان و روانشناسان هم مانند مردم عادی ممکن است مرتکب چنین احساساتی شود بنابراین تابو این گونه مسایل باید از بین برود.
4. تمام تصمیم گیریها و برنامه های آموزشی این گونه مسایل باید مبتنی بر تحقیقات مستند و علمی باشد نه یک نظام ارزشی و اخلاقی خاص
5.بستر نظام آموزشی باید به گونه ای فراهم شود که متخصصان حوزه ی اعصاب و روان بتوانند به راحتی احساسات و مشکلات شغلی و حرفه ای خود را آزادانه بیان کنند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی تفکر شهودی

پاورپوینت بررسی تفکر شهودی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 199 کیلو بایت

تعداد صفحات : 47

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی تفکر شهودی در 47 اسلاید قابل ویرایش



موضوع : تفکر شهودی

فهرست :
مقدمه: (فلسفه ریاضی)
تعریف: ریاضی در تفکر شهودی
پیشینه : نظراتی درباره فلاسفه ریاضی
فلسفه شهودگرایان
فلسفه اشراق
کاربرد تفکر شهودی در آموزش ریاضی
آزمایشگاه ریاضی دانشمندان
نقش تمرکز حواس در یادگیری مفاهیم ریاضی
آموزش ریاضی
چند پیشنهاد کلی
خلاقیت ریاضی در سایه بصیرت ریاضی




مقدمه:

امروزه فلسفه ریاضی یا فلسفه علم ریاضیات بعنوان یكی از شاخه های فلسفی دامنه و عمق قابل توجهی برخوردار شده است و مكاتب و دیدگاههای متعددی در حوزه این دانش فلسفی شكل گرفته است. در این میان این نكته روشن است كه دست یافتن به دیدگاهی كه پاسخگوی تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه ریاضی باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفی اندیشان امری ممكن به نظر نمی‌رسدویاآنكه بسیارصعب و دشوار است.
اما متفكران بر اساس اصول و مبادی و علایق ویژه خود به مباحث فلسفی در باب ریاضیات پرداخته و هر یك به اندازه وسع علمی و حوزه مطالعاتی و پژوهشی خود گامهایی را برای تقریب به ماهیت و حقیقت ریاضیات برداشته اند. در این میان متفكران و فلاسفه متقدم و معاصر مسلمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در لابلای آثار خود سعی در تفسیر و تبیین ریاضیات داشته اند.




تعریف فلسفه علم ریاضیات :

فلسفه علم ریاضیات یا فلسفه ریاضی دانشی است انتزاعی، تحلیلی و فلسفی درباره مفاهیم پایه و اصول اساسی و بنیادی ریاضیات، ماهیت گزاره‌های ریاضی، روش ریاضی، ریاضیات و واقعیت، رابطه ریاضیات با علوم دیگر مانند فیزیك، منطق، متافیزیك و...، تحولات دانش ریاضی و علل، جایگاه ریاضیات در دسته‌بندی علوم، ریاضیات و ایدئولوژی و مباحث متعدد دیگر




پیشینه :

نظراتی درباره فلاسفه ریاضی :
بر این اساس ما طبقه بندیهایی چون فلسفه فیزیک, فلسفه هنر , فلسفه تاریخ و البته فلسفه ریاضی وحتی فلسفه را داریم
اچ گوردون هولفیش بیان می دارد که :
”فلسفه ماموریت دارد به انسان در تفکر عمیق تر به نتایج اعمال روزانه اش کمک کند تا انسان بتواند با حکمتی بیشتر , آن نتایجی را برگزیند که به همه انسانها کمک
می کند تا تفکرشان را عمیق تر سازند ”





فلسفه شهودگرایان :

از شهودگرایان این است که اشیا و برهان‌های ریاضیات را فقط باید با طی گام‌های متوالی و متناهی ساخت . گام‌هایی که شهودا قابل اطلاق براعداد طبیعی اند .
بر طبق نظریه ، پایه ریاضیات غایتا بر شهود اولیه قرار دارد که بدون شک بر حس و درک ما از "قبل و بعد" می‌باشد که به ما اجازه می‌دهد که تا یک شی مشخص و منفرد را درک کنیم .
و پس ادراک‌های بعدی متوالیا و بی‌پایان انجام می‌گیرد.در این روند ما رشته‌ای بی‌پایان بدست می‌آوریم که بهترین مثال است. سابقه شهودگرایی در فلسفه آن رشته اعداد طبیعی ، زمان کانت فیلسوف آلمانی ، بر می‌گردد. ظاهرا درک کانت از اینکه حساب بر مبنای نیروی ذهنی شمارش قرار دارد این است که اعداد وقتی، و فقط وقتی وجود دارند که به وسیله شمارش در دسترس باشند . در دسترس باشند
اگر کانت با مجموعه‌ها آشنا بود شاید هم می‌گفت مجموعه‌ها وقتی و فقط وقتی وجود دارند که عضوهای آنها را بتوان شمرد .
لذا عددهای اصلی نامتناهی وجود نمی توانند داشت زیرا که به عقیده کانت عدد نامتناهی را شمردن نامقدور است .
بدلیل مشابه کانت معتقد بود که در هنذسه حداکثر طول وجود پیدا نمی کند, زیرا که هر چند می توان خط را از دو طرف امتداد داد اما آن را به طور نامتنهای نمی توان امتداد داد (زیرا که این عمل نیازمند وقت نامتناهی است ) به این ترتیب هم در مورد اعداد هم در مورد خطوط , کانت به جای پیروی از عقیده بی کران بالفعل به نظریه بی کران بالقوه یا کلیات نامعین معتقد بوده است .
ارسطو هم در بخث مسائل فلسفی از قبیل پارادوکس معروف زنون مفهوم نظریه کبیران بالقوه کانت را به کار برده است
در زمانهای جدید چهره اصلی شهود گرایان که فرد را ساختار گرا می نامند ال.جی بروئور ریاضی دان هلندی است .
به عقیده شهود گرایان هر چیزی را که نتوان صحت سقمش را ثابت کرد نه صحیح است نه سقیم .
بدین ترتیب شهودگرای ” قانون طرد شق وسط“ وارد می کند وبین صحیح یا سقیم شق ثابت ”نه صحیح و نه سقیم ” را می پذیرد .







کاربرد تفکر شهودی در آموزش ریاضی

. چه کنیم تا درس ریاضی دانش آموزان بهتر شود :
قبل از هر چیز باید بدانیم که وقتی که تمرینات ریاضی تمیز نوشته شود وقتی اعداد به سهولت قابل خواندن باشند وقتی اعداد در ستونها مرتب و تمیز قرار داده شوند :
1- شاگردان جوابهای صحیح تری را بدست می آورند .
2- شاگردان کارشان را سریعتر انجام می دهند .
3- شاگردان کارشان را بهتر می فهمند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ يکشنبه 24 دی 1396 ] [ 22:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات