پاورپوینت بررسی كمپوت سازی

پاورپوینت بررسی كمپوت سازی

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 6.05 مگا بایت

تعداد صفحات : 37

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی كمپوت سازی در 37 اسلاید قابل ویرایش



مراحل تهیه كنسروماهی :
به طور كلی مراحل تهیه كنسروماهی با توجه به نوع محصول شامل عملیات زیر است :
1- آماده سازی
2- آب نمك گذاری
3- پخت اولیه
4- قوطی كردن
5- اضافه كردن مدیوم
6- هواگیری (اگزوست كردن )
7- دربندی
8- فرآیند حرارتی (اتوكلاو كردن )





آماده سازی :
این مرحله در گونه های مختلف ماهی متفاوت است مثلاً محتویات شكم بعضی از ماهیها در عرضه تخلیه و سپس به كارخانه ارسال می گردد ولی در بعضی از گونه ها مانند ساردین تخلیه شكمی در عرشه انجام نمی شود و به صورت شكم پربه كارخانه فرستاده می شود .
به طور كلی آماده سازی شامل مراحل زیر است :
1- انجماد زدایی
2- فلس گیری
3- جداكردن سر
4- تخلیه شكمی
5- شستشودادن و ضدعفونی كردن با آب كلرینه





آب نمك گذاری :
برای ایجاد طعم و محكم شدن پوست ، ماهی را برای مدت معینی در محلول غلیظ آب نمك معمولی غوطه ور می كنند . این عمل علاوه بر ایجاد طعم ، مزایای زیر را نیز داراست :
1- مانع چسبیدن ماهی به قوطی می گردد .
2- باقیماند? ماده لزج را از بدن ماهی پاك می كند .
3- ظاهر ماهی را درخشان می كند .
این عمل به دو روش ساكن و متحرك قابل اجراست .






پخت اولیه :
دراین مرحله حرارت لازم را براساس نوع محصول ، درصد آب ، چربی ، گونه ماهی در نظرمی گیرند تا حرارت زیاد باعث ازبین رفتن محصول نگردد .
قوطی كردن :
دراین مرحله ماهیهای پخته شده به وسیل? ماشین یاكارگربه قطعات كوچك تقسیم و درون قوطی قرار داده می شوند در صورتی كه ماعهیان كوچك باشند به صورت سر و دم در كناریكدیگرقرار گرفته ، قوطی پرمی شود . انتخاب نوع قوطی براساس نوع محصول نهایی و انداز? ماهی صورت می گیرد .
اضافه كردن مدیوم :
بعدازقوطی كردن به ماهی روغن سس و ... اضافه می گردد .





پوسته گیری :
اعلب میوه های كه برای صنعت كنسرو مورد استفاده قرار می گیرند نیازمند پوست گیری دارند این كار بر روشهای .
1- دستی
2- جداكردن پوست به وسیله اب داغ یا بخار
3- جدا كردن پوست به وسیله سود .
روش دستی : دراین روش جدا نمودن پوست میوه به وسیله كارگرانجام می شود ضایعات دراین روش زیاد است و نیروی كارگر لازم دارد با بازدهی كم كیفیت نامطلوب و زمان زیاد
جدا كردن پوست به وسیله آب داغ یا بخار : برای این منظورمیوه را به مدت كوتاهی درآب جوش غوطه ورنموده سپس آنها را روی نوارنقاله می ریزند و پوست انها را با دست جدا می كنند .




تهیه شربت قند :
میوه ها را در شربت قند بسته بندی می نمایند با توجه به اینكه میكروارگانیسمها به وسیل? غشا محافظت می شوند و از این عشاآن عبورمی نماید و در حالت عادی میكروارگانیسمهای فعال بیش از 80 درصد آب در سلول خود دارند وقتی در محیط شربت غلیظ قرار می گیرند آب سلول باكتری از طریق غشا به داخل شربت نفوذ كرده ، در نتیجه با كاهش آب درون سلول رشد و تكثیرآنها متوقف می شود .
قند مصرفی برای تهیه شربت ساكاروز است ولی ممكن است از قند حاصل از نشاسته نیزبرای این منظوراستفاده شود در صورت استفاده از قند نشاسته مقدارآن نباید از 25% كل قند مصرفی بیشترباشد .





استریل كردن تجاری :
یعنی اینكه ماده غذایی را بر صورتی درآوریم كه هیچ باكتری بیماریزای درآن وجود نداشته باشد و علاوه برآن میكروارگانیسمهایی كه در شرایط عادی حمل و نقل و نگهداری قادربه رشد هستند به طور كلی نابود شوند بعدازاستریل تجاری درمحیطی تعدادی میكروارگانیسم وجود دارند كه درشرایط عادی قادربه فعالیت نیستند با اتمام فرآیند حرارتی عملیاتی تكمیلی شامل سردكردن برچسب زدن و بسته بندی در كارتن به روی محصول انجام می شود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:29 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی کشش ورزشی

پاورپوینت بررسی کشش ورزشی

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 3.101 مگا بایت

تعداد صفحات : 52

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی کشش ورزشی در 52 اسلاید قابل ویرایش


قوس کف پا

1- به حالت قائم روی یک صندلی یا زمین بنشینید و یک پا را بصورت ضربدر در بالای زانوی پای دیگر قرار دهید.
2- مچ پایتان را با یک دست بگیرید و نگه دارید.
3- سطح زیرین انگشتان پا را گرفته و نگه دارید.
4- بازدم نمائید و انگشتان رابه طرف عقب بکشید (انگشتان رابه طرف عقب باز کنید.)
5- حالت کششی را نگه داشته سپس استراحت نمائید.



1- به حالت قائم بایستید و یک پا را جلوتر از پای دیگر قرار دهید.
2- بازدم نمائید و وزن بدنتان را روی سینه پای جلو متمایل نموده و به طرف پائین فشار وارد کنید.
3- حالت کششی را نگه داشته سپس استراحت نمائید.



1- به حالت قائم در دو یا سه قدمی از یک دیوار بایستید.
2- یک پا را به طرف جلو خم کرده پای دیگر را راست نگه دارید.
3- به آرامی در مقابل دیوار تکیه دهید (پشت به دیوار)
4- پای عقب تان را در پائین، هم سطح و موازی با رانها نگه دارید.
5- بازدم نمائید، پاشنه پای عقب را از زمین بلند کرده، وزنتان را روی سینه منتقل نموده و با پای عقب تان، بطرف پائین فشار وارد کنید.
6- حالت کششی را نگه داشته و سپس استراحت نمائید.



1- به حالت چهار دست و پا زانو بزنید بطوریکه سطح انگشتان روی زمین قرار گیرد.
2- بازدم نمائید و نشیمنگاه را بطرف عقب و پایین ببرید.
3- حالت کششی را نگه داشته سپس استراحت نمائید.




1- به حالت قائم بایستید بطوریکه یا یا هر دو دست روی لگن باشد. اگر احتیاج است، از یک دیوار جهت تعادل و حمایت استفاده نمائید.
2- یک پا را بچرخانید بطوریکه بخش بیرونی نوک پا بر روی زمین قرار گیرد.
3- بازدم نمائید و به آرامی مچ پا را بچرخانید و پا را به طرف پائین فشار دهید.
4- حالت کششی را نگه داشته و سپس استراحت نمائید.




1- به حالت قائم بنشینید در روی زمین به نحوی که پاها کشیده و با فاصله از همدیگر قرار داشته باشد.
2- بازدم نمائید و از ناحیه کمر بطرف جلو خم شوید و هر دو پا را بگیرید. اگر قادر نیستید که پایتان را بگیرید دو حوله در اطراف دو پا بیندازید و انتهای آنها را بگیرید.
3- بازدم نمائید و به آرامی مچ هر دو پا را بچرخانید (به طرف داخل بچرخانید).
4- حالت کششی را نگه داشته و سپس استراحت نمائید.




1- به پشت دراز کشیده، هر دو پا را بلند کنیدو نشیمنگاه را در مقابل یک دیوار قرار دهید.
2- هر دو پا را از همدیگر باز کنید.
3- بازدم نمائید و به آرامی مچ ها را بچرخانید (بطرف داخل بچرخانید.)
4- حالت کششی را نگه داشته و سپس استراحت نمائید.





1- به حالت قائم بایستید، بطوریکه پشت و پاشنه های پا هم سطح، در مقابل یک دیوار قرار گیرد.
2- پاها را یک تا دو قدم دور از دیوار قرار دهید. و پا را بطرف داخل بچرخانید، همچنین مچ ها را نیز بچرخانید.
3- بازدم نمائید و به آرامی به جلو خم شوید.
4- حالت کششی را نگه داشته و سپس استراحت نمائید.
«اگر شما در ناحیه پشت ناراحتی دارید به جای اینکه با یک قوس پشت بلند شوید، بالاتنه را گرد کنید.»




1- به حالت قائم بایستید و یک میله یا ستون را جهت حمایت با هر دو دست بگیرید.
2- پاها را باز کنید و فاصله بین رانها را عریض تر نمائید، مچ را چرخانده، پا را تقریبا 30 سانتیمتر دور از میله به طرف داخل بیاورید.
3- بازدم نمائید و از ناحیه کمر خم شوید و مفاصل ران را به طرف عقب برده و یک زاویه 45 درجه با پایتان بسازید.
4- حالت کششی را نگه داشته و سپس استراحت نمائید.
5- بازدم نمائید از میله یا ستون جهت حمایت استفاده نموده و هنگامی که به وضعیت شروع بر می گردید زانوها را خم کنید.





1- به حالت قائم و در فاصله چهار با پنج قدمی از یک دیوار بایستید.
2- یک پا را به جلو خم کنید و پای مقابل را راست نگه دارید.
3- در مقابل دیوار تکیه دهید بدون اینکه خط مستقیم بین سر، گردن، مهره ها، لگن، پای عقب و مچ را از دست دهید.
4- پای عقب را در پائین و هم سطح و موازی با رانها نگه دارید.
5- بازدم نمائید و دستها را خم کنید سینه را به سمت دیوار حرکت دهید و وزنتان را به جلو منتقل کنید.
6- بازدم نمائید و به آرامی عضله چهار سر پای عقبی را منقبض کرده بدون اینکه زانو نقل شود و با فشار بیش از حد وارد شود.
7- حالت کششی را نگه داشته و سپس استراحت نمائید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی کشش سطحس آب

پاورپوینت بررسی کشش سطحس آب

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 270 کیلو بایت

تعداد صفحات : 64

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی کشش سطحس آب در 64 اسلاید قابل ویرایش



آب مایعیست که حیات بدون آن میسر نیست و محور اصلی علم هیدرولوژی (آبشناسی) را تشكیل می دهد. مولكولهای آب از اتمهای اكسیژن وهیدروژن تشكیل شده و توسط پیوند هیدورژنی به هم متصل می شوند .اتمهای مذكور خود توسط نیروی كووالانس به هم متصل شده اند و فرمول شیمیایی مولكول آب H2O است . اتمهای هیدروژن دارای بار مثبت با زاویه ای نزدیك به 105 درجه دور اتم اكسیژن با بار منفی را گرفته اند و این وضعیت حالتی قطبی به این پیوند می دهد. دیمانسیون بالك آب در دمای 20 درجه سانتیگراد برابر 2100000000 نیوتن بر متر مربع است. آب ماده ای است بی رنگ ، بی بو، بی طعم ، در حالت خالص دارای PH تقریباً 7 ، چگالی تقریباً 1g/cm ( در دمای 25 درجه سانتیگراد و فشار 1 اتمسفر) ، در 100 درجه سانتیگراد به جوش می آید و در 4 درجه كاهش چگالی می دهد و در صفر درجه یخ می بندد.




آب ماده منحصربفردیست زیرا
آب تنها ماده طبیعی است كه به سه حالت جامد، مایع و گاز(بخار) بطور طبیعی در كره زمین پیدا می شود. در حالتی كه تبدیل به یخ می شود یخ چگالی كمتری نسبت به آب سرد دارد بنابراین یخها ر وی آب شناور می شوند. از طرفی نوعی عایق در سطح تشكیل می شود و دمای آب در مناطق میانی تعدیل می شود. آب کشش سطحی بسیار بالایی دارد. به عبارت دیگر آب چسبنده و الاستیک است و تمایل دارد که بجای پخش شدن، بصورت فشرده و قطره‌ای باشد.



کشش سطحی یکی از دلایل خاصیت مؤینگی آب است و باعث می‌شود تا آب و مواد محلول موجود در آن در داخل ریشة گیاهان و مویرگهای بدن انسان و آوندهای گیاهی حرکت کند. مسئله تغییر حجم هنگام تبدیل به یخ شدن در طبیعت بسیار مهم است بعنوان مثال پدیده هائی چون تخریب فیزیكی، هوازدگی سنگها و متلاشی شدن لوله های انتقال آب از اثرات این پدیده است. آب خالص تقریباً بو، مزه و رنگ ندارد.



جرم مخصوص یا دانسیته آب
جرم مخصوص كه بصورت جرم در واحد حجم تعریف می شود برای آب 1000 كیلوگرم بر متر مكعب در نظر گرفته می باشد.
وزن مخصوص
نیروئی كه جاذبه زمین بر واحد حجم وارد می كند و با دیمانسیون ML-2T2 نمایش داده می شود برای آب برابر 9810 نیوتن بر متر مكعب است.



چگالی آب
چگالی یك جسم نسبت بین دانسیته یا جرم مخصوص یك جسم به دانسیته آب در دمای استاندارد 4 درجه سانتیگراد و فشار یك اتمسفر است، بنابراین چگالی آب یك است. چگالی بدون دیمانسیون می باشد.



لزجت یا ویسكوزیته
لزجت خاصیتی از سیال است كه به موجب مقاومت در مقابل تغییر شكل زاویه ای پدید می آید. این ویژگی متاًثر از نیروی پیوستگی (رابطه بین مولكولهای همجنس) و چسبندگی (ارتباط بین مولكولهای همجنس) مولكولهاست. آب یك سیال نیوتونی محسوب می شود زیرا رابطه میان تنش برشی و تغییر شكل آن تقریباً خطی است. دیمانسیون لزجت ML-1T2 می باشد. آب بواسطه اثر موئینگی در مقابل نیروهای كشش سطحی كه در سطح مشترك آب و هوا وجود دارد مقاومت می كند. كشش سطحی باعث می شود تافشار داخل قطر مایع بیش از خارج آن باشد.




كشش سطحی آب: كه با سیگما مشخص می شود در دمای 20 درجه برابر 0.073 نیوتن بر متر است.
لزجت دینامیك : این پارامتر كه به لزجت مطلق هم شناخته می شود، در دمای 20 درجه برای آب 20N.S/m2 است.
لزجت سینماتیك: مترادف نسبت لزجت دینامیك به دانسیته آب است و در دمای 20درجه 10-6m2/s خواهد بود.





فشار بخار
در دمای 20 درجه فشار بخار آب 2100000000 نیوتن بر متر مربع است.
گرمای نهان
مقدار گرمائی كه در تبدیل حالات آب گرفته یا آزاد می شود را گرمای نهان می گویند كه انواع مختلف آن در جدول زیر آمده است:
نوع گرمای نهانحالت جدیدتغییرات دمامحاسبه برحسب cal/grگرمای نهان تبخیربخار+Le=597.3-0.57Tگرمای نهان تقطیرمایع-Lc=-Leگرمای نهان تصعیدبخار+Ls=677-0.07Tگرمای نهان ذوبمایع+Lm=79.7گرمای نهان انجمادیخ-Lf=-79.7




توجه داشته باشید كه اگر عمل تصعید صورت گیرد انرژی لازم برابر مجموع گرمای نهان تبخیر و نهان ذوب خواهد بود(تقریباً 677 كالری بر گرم). عكس این حالت یعنی تبدیل هر گرم بخار به یخ نیز همین میزان انرژی آزاد می كند.
رطوبت مطلق
میزان جرم بخار در حجم معینی از هوار رطوبت مطلق می گویند كه برحسب گرم بر متر مكعب بیان می شود. این ویژگی متناسب با میزان درجه حرارت و فشار هواست.



خواص غیر عادی آب
نگاه کلی
ادامه حیات در موجودات وابسته به آب است که فراوانترین ماده در بافتهای گیاهی و حیوانی و دنیای اطراف ما می‌باشد. بیش از 80 درصد سطح زمین را آب پوشانده است که به‌صورت آب نسبتا خالص در رودخانه و دریاچه‌ها و محلول رقیق نمک در اقیانوسها و به‌صورت جامد تقریبا خالص در دشتهای برف و رودخانه‌های یخی و پهنه‌های یخی قطبی وجود دارد. خواص غیر عادی آب ، اثر عمیقی بر ماهیت محیط زیست دارد.




کشش سطحی
کشش سطحی خاصیتی در مایعات است که باعث می‌شود لایه بیرونی آن‌ها به صورت ورقه‌ای الاستیک عمل کند. کشش سطحی را همچنین می‌توان مقدار کار لازم برای ایجاد واحد سطح مشترک جدید در نظر گرفت.
کشش سطحی رو با ? نشان میدهند. واحد آن ارگ بر سانتیمتر مربع (erg/cm2) است. معمولا کشش سطحی همیشه سعی می کند که مساحت[SP]ِ مایع را کم نماید. یعنی جوری که اگر کسی روی مایع راه برود هیچ چاله ی مکنده ای روی سطح نبیند.




تعریف[SP]ِ کشش سطحی:
? = (مساحت / تعداد مولکولها) ( مولکول / انرژی کشش)
برای آب میشه:
? = (?/?×??-?? erg ÷ ?) (?÷ ?×??-? cm?) = ??? erg cm-?
حالا جدول[SP]ِ زیر کشش سطحی آب را در دماهای مختلف نشان می دهد. به تغییرات[SP]ِ آن اگر دقت شود می بینیم که با افزایش دما کشش سطحی کم می گردد.




اطلاعات عمومی:
کشش سطحی جیوه در حدود 6.5 برابر آب و کشش سطحی آب در حدود 3 برابر آب صابون و آب صابون در حدود 2 برابر الکل یا بنزین است . به طور کلی کشش سطحی مایعاتی که سریعتر تبخیر می شوند(مانند: اتر ؛ الکل ) از کشش سطحی مایعات غیر فرار مانند جیوه ضعیف تر است . کشش سطحی برای یک مایع معین به دمای آن بستگی دارد . مثلا کشش سطحی آب صفر درجه سلسیوس 1.3 برابر کشش سطحی آب 100 درجه سلسیوس است.
سوال: مایع درون لوله مویین تا چه ارتفاعی بالا می رود؟ ( امیر)
مایع درون لوله تا ارتفاعی بالا خواهد رفت که وزن ستون مایع(نسبت به سطح آزاد مایع) بعلاوه نیروی چسبندگی سطحی ملکولهای مایع برابر با نیروی چسبندگی سطحی ملکولهای مایع و ملکولهای جداره شود. هر اندازه کشش سطحی مایع بیشتر و شعاع لوله کوچکتر و چگالی مایع کمتر باشد؛ ارتفاع ستون مایع در لوله مویین بیشتر خواهد شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی كتابخانه ی مجلس

پاورپوینت بررسی كتابخانه ی مجلس

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 265 کیلو بایت

تعداد صفحات : 29

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی كتابخانه ی مجلس در 29 اسلاید قابل ویرایش



مجموعه‌ها

آنچه كه اكنون كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شورای اسلامی را بصورت یك گنجینه كم نظیر درآورده مجموعه‌ای است از كتاب‌ها، نشریه‌ها، اسناد و اشیایی كه به تدریج اهدا و یا خریداری شده است.




این گنجینه، متشكل از اجزای ذیل است كه دراین قسمت به اجمال آنها را معرفی می‌كنیم:


· كتاب‌های چاپی
· گنجینه نسخ خطی
· نشریات
· مجموعه‌های اهدایی
· اسناد تاریخی و ملی
· اسناد و انتشارات سازمان ملل و مجامع بین‌المللی وابسته
· گزارش‌های دولتی
· میكروفیلم نسخ خطی و نشریات قدیمی
· تصاویر دیجیتالی نسخ خطی و نشریات قدیمی
· اشیاء موزه‌ای شامل تابلوهای نقاشی، هدایای مقامات رسمی دیگر كشورها به روءسای مجلس شورای اسلامی





نیروی انسانی

هنگامی كه نخستین مدیر كتابخانه برگزیده شد، كتابخانه با یك مدیر، یك معاون و یك عضو آغاز به كار كرد و در مدت ریاست ایشان با اینكه تعداد كتاب‌ها فزونی گرفت ولی تشكیلات اداری كتابخانه آهنگی كند داشت و تعداد نیروی انسانی آن در سال 1316 به شش نفر رسید.
در طی سال‌های 1316 ـ 1339 در ادامه روند توسعه و گسترش كتابخانه، تعداد كارمندان به سیزده تن رسید و به تدریج تا سال 1346 به شانزده نفر افزایش یافت. طی سال‌های 1354 تا 1353 به رغم گسترش كمی و كیفی كتابخانه، تعداد كاركنان به 13 نفر و سپس در سال 1354 به ده نفر تقلیل یافت. از این پس، كتابخانه با 13 نفر اداره می‌شد.

بعدها تعداد كاركنان كتابخانه افزایش یافت؛ مخصوصاً پس از تصویب اساسنامه كتابخانه در مجلس شورای اسلامی، تعداد كاركنان در سال 1377 تا مرز 84 نفر رسید. توسعه روزافزون كتابخانه و ایجاد بخش‌های جدید و ضرورت تسهیل دسترسی محققان به منابع كتابخانه موجب شده كه این تعداد تا كنون به 125 نفر برسد. البته محققان و مصححان برجسته و نامدار كشور كه در گروه‌ها و شوراهای علمی با مركز پژوهش و آموزش همكاری دارند رابطه استخدامی با كتابخانه ندارند.







بودجه

تاسیس كتابخانه با آنكه قانونی بود و در ماده 135 نظامنامه داخلی مجلس شورای ملی مصوب 17 دی ماه 1287 "دایره كتابخانه" پیش‌بینی شده بود؛ اما به خاطر عدم تخصیص بودجه برای آن تاسال 1290 هیچ اقدامی برای خرید كتاب و سایر فعالیت‌هایی كه نیاز به منابع مالی داشت صورت نگرفت.
در سال 1321 در زمان مدیریت آقای شریفی و در نتیجه كوشش‌های وی، نخستین بار اعتباری برای هزینه كارهای فنی كتابخانه از قبیل تهیه فهرست كتاب‌های خطی و فیش كتاب‌های چاپی و خرید كتاب در بودجه مجلس شورای ملی منظور گردید. این اعتبار، نخست در حدود پنجاه هزار ریال بود و بعدها به تدریج افزایش یافت و در سال 1340 به دویست هزار ریال رسید. در بودجه سال 1342 مبلغ یك میلیون ریال برای خرید كتاب و تهیه پاره‌ای از لوازم ضروری برای كتابخانه به تصویب رسید و در سال‌های بعد به كارپردازی اجازه داده شد كه هزینه خرید كتاب ازمحل صرفه‌جویی ها تامین شود (بدون ذكر هیچ محدودیتی در مبلغ) و در نتیجه، این اعتبار گسترده كه برای كتابخانه در نظر گرفته شد منجر به پیشرفت و گسترش و تجهیز كتابخانه گردید؛ آنگونه كه بعد از آن، تعداد كتاب‌های خطی خریداری نزدیك به سه برابر شد. بعد از این تاریخ، كتابخانه بودجه مشخص نداشته و از بودجه مجلس استفاده می‌كرده است.
تا اینكه در سال 1375 با تصویب اساسنامه، كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شورای اسلامی به صورت یك واحد مستقل درآمد و ردیف بودجه مستقلی به آن اختصاص داده شد. اگر چه این بودجه نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشت، با این وجود نسبت به وظایف امروزین كتابخانه و ضرورت پرداختن به امر اطلاع‌رسانی و در دستور كار قرار گرفتن پژوهش، احیاء، تصحیح و انتشار و تهیه تجهیزات و لوازم مدرن مورد نیاز، بودجه‌های تخصیصی به هیچوجه تكافوی نیاز كتابخانه را نداشته است. بدان امید كه ضرورت تعمیق و گسترش امور فرهنگی و تحقیقاتی موجب توجه بیشتر تصمیم‌گیران به مسائل مالی و اقتصادی مراكز فرهنگی گردد.






مركز اسناد كتابخانه‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی

‌معرفی
مركز اسناد كتابخانه مجلس شورای اسلامی با در اختیار داشتن آرشیو اسناد مجلس شورای ملی و مجلس سنای سابق ، دارای یكی از غنی‌ترین آرشیوهای پارلمانی است. با واگذاری بایگانی راكد مجلس در سال 1372، مركز اسناد كتابخانه مجلس شورای اسلامی بطور رسمی تاسیس شد. پیش از این تاریخ در كتابخانه با اسناد به شكل كتاب‌های خطی برخورد می‌شد؛ یعنی اسناد را در دفتر ثبت نموده و در مخزن خطی نگهداری می‌كردند. نمونه‌ای از این اسناد، هفتاد و پنج هزار برگ سند متعلق به خانواده دكتر احمد متین دفتری است.
در حال حاضر اسناد دریافتی در مخزن اسناد نگهداری و بر اساس اولویت های تعیین شده فهرستنویسی می‌گردد.
مهمترین اسناد كتابخانه مجلس شورای اسلامی، مجموعه اسناد ملی است كه در واقع تاریخ قانونگذاری ایران را در بر می‌گیرد و در حدود دوازده میلیون سند را شامل می‌شود.
مركز اسناد كتابخانه مجلس شورای اسلامی سعی دارد با بهره‌گیری از تمامی افراد توانمند در امور پژوهشی به توسعه و تحقیق در جهت ارتقاء بهره‌وری بیشتر از اسناد ارزشمند این بخش در راستای اهداف مجلس شورای اسلامی و نیز اهداف كتابخانه در قالب برنامه‌های كوتاه و بلند مدت بپردازد.
هدف اصلی این مركز كمك به محققین در روشن نمودن گوشه‌های تاریك تاریخ معاصر كشور است.







ارائه خدمات به مراجعان

مراجعه‌كنندگان با ارائه معرفی‌نامه معتبر و یا درخواست كتبی حاوی موضوع تحقیق، پس از بررسی و صدور مجوز امكان بهره‌برداری از اسناد را خواهند داشت. طبعا اسناد با طبقه‌بندی‌های مختلف، شرایط دسترسی خاص خود را دارند.




منابع موجود

مركز اسناد از چهار واحد مجزا تشكیل شده است. این واحدها عبارتند از:
الف - واحد اسناد ملی و تاریخی
ب- واحد دیداری ـ شنیداری
ج ـ واحد اسناد سازمان ملل
د- انتشارات





رؤسای كتابخانه از ابتدا تا امروز...

مدیران كتابخانه از آنجا كه خود به كتاب و دانش و نوشتار، دلبسته بوده‌اند، به کمك همكاران فهیم و كارمندان دلسوز، نقش مهمی در غنی‌سازی منابع كتابخانه و حفاظت از آن داشته‌اند. همه آنان از قشر تحصیل كرده و فرهنگ دوست بوده‌اند كه‌ دغدغه ترفیع بنای این گنجینه عظیم را داشته و به چنین خدمتی مباهات می‌كرده‌اند. برای اینکه خوانندگان محترم با مدیران این مجموعه علمی آشنا شوند، به معرفی اجمالی آنان می‌پردازیم. در سال 1302 پس از انتقال كتابخانه به ساختمانی در سمت شرقی مجلس، بنا بر پیشنهاد دكتر رضا افشار، كه یكی از كارپردازان مجلس بود و خود در جابجا كردن كتاب‌ها و ترتیب و تنظیم آنها در قفسه‌ها نظارت و مشاركت و كوشش فراوان داشت، و به دستور ارباب كیخسرو كتابخانه به آقای "عبدالحمید نقیب‌زاده مشایخ" تحویل داده شد و او به عنوان مسئول موقت كتابخانه شناخته شد؛ با این قید كه پس از تعیین مدیر کتابخانه آقای نقیب‌زاده با سمت معاونت مدیر به كار در كتابخانه ادامه دهد.




پس از آن، مدیران ثابت و اصلی برای آن تعیین شدند كه در ذیل آنان را معرفی می‌كنیم:


1. یوسف اعتصامی ( اعتصام الملك)
2. ابراهیم شریفی
3. دكتر تقی تفضلی
4. خانم فخری راستكار
5. محمد شهدادی
6. عبدالحسین حائری
7. غلامرضا فدایی عراقی
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی احمدی ابهری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی كایزن (بهبود مستمر)

پاورپوینت بررسی كایزن (بهبود مستمر)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 342 کیلو بایت

تعداد صفحات : 40

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی كایزن (بهبود مستمر) در 40 اسلاید قابل ویرایش


كایزن چیست ؟

كایزن تركیبی دو كلمه ای از یك مفهوم ژاپنی است كه تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است. در واقع كایزن بر این فلسفه استوار است كه برای ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم، بلكه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنكه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.



KAI+ ZEN= KAIZEN

معنی كایزن : کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران کارکنان و کارگران را در بر می گیرد.
فلسفه کایزن : براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا کارخانه به دانشگاه تبدیل شود و دانشگاه به کارخانه، کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد.





پیام استراتژی کایزن

پیام استراتژی کایزن در این جمله خلاصه میشود که حتی یک روز را نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود. به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرموده اند : "مسلمانی که دو روزش برابر باشد مغبون است". چنین فرمایشی در آن زمان واقعا دلیل بر سطح فکر بالای پیغمبرمان دارد .





انواع مختلف موداها

مودا ( اتلاف ) چیست ؟
مودا از نگاه ژاپنی ها به هر فعالیتی اطلاق می شود كه برای سازمان ها ایجاد هزینه می كند، اما ارزش افزوده ای تولید نمی كند . به عبارتی مودا مجموعه فعالیت هایی است كه از نظر مشتری نهایی ارزشی ندارد و مشتری تمایلی به پرداخت پول برای این فعالیت ها ندارد .

الف : اتلاف در تولید اضافی
اضافه تولید عبارتست از تولید بیشتر از تقاضا یا تولید بسیار زودتر از زمان مورد نیاز، این اضافه تولید خطراتی چون كهنه و دمده شدن، افزایش تولید معیوب، احتمال مجبور شدن به فروش با قیمت پایین محصول یا ضایعات شدن محصول را افزایش می‌دهد.

ب : اتلاف در انتظار و توقفات
انتظار عبارت است از زمان هدر رفته در فعالیت كارگران یا ماشین‌ها به خاطر تنگناها یا جریان ناكارای تولید در كارخانه .

ج: اتلاف در حمل و نقل و انتقال:
انتقال و هرگونه جابجایی مواد كه به ارزش تولیدات نمی‌افزاید مثل جابجایی مواد بین واحدهای تولیدی

د: اتلاف در اجرای فرایند:
عبارت است از انجام فعالیتها بیش از آنچه مورد نیاز مشتری در ارتباط با كیفیت و ویژگیهای محصول است. مانند پرداخت كاری نهایی سطوحی كه توسط مشتری دیده نخواهد شد.

ه: اتلاف در انبارش
اتلاف موجودی عبارت است از در اختیار داشتن مقادیر زیاد و ناضروری از مواد خام، موجودی در حال ساخت (Work In process) و كالاهای نیمه تمام و همچنین كالاهای تمام شده. موجودی بیش از حد موجب هزینه‌های اقتصادی بالاتر، هزینه انبارداری بیشتر، مقادیر بیشتر معیوبات می‌شود .

ض : اتلاف در حرکت
عبارت است از هر نوع حركت فیزیكی یا راه رفتن كارگران كه آنها را از كار اصلی باز دارد یا موجب تأخیر در آن ‌شود.

ح : اتلاف در ساخت قطعات معیوب (ضایعات و دوباره كاری(:
تصحیح ، یا دوباره‌كاری، زمانی اتفاق می‌افتد كه بعضی فعالیتها باید دوباره صورت گیرد به این دلیل كه دربار اول درست انجام نشده است.
تصحیح معمولاً موجب اختلال در جریان یكنواخت تولید و ایجاد تنگناها و توقف در فرایند تولید می‌شود.




مدل مدیریت كایزنی

1- هر چه به سطوح پایین تر می آییم از وظایف ایجاد بهبود كاسته و به وظایف حفظ و نگهداری بهبود افزوده می شود .
2- مدیران سطوح بالاتر سازمان باید همواره بخش اعظم وقت خود را صرف بهبود سازمان نمایند و امور جاری را كه جنبه نگهداری دارند به سطوح پایین تر واگذار كنند .
3- كاركنان یك سازمان همواره باید به فكر بهبود و حفظ دستاوردهای بهبود در سازمان خود باشند .




اصول بیست گانه مدیریت در كایزن

1- نگویید چرا این كار انجام نمی شود. فكر كنید چگونه می توانید آن را انجام دهید.
2- در مورد مشكل به وجود آمده نگرانی به خود راه ندهید. همین الان برای رفع آن اقدام نمایید.
3- از وضعیت موجود راضی نباشید. باور داشته باشید كه همیشه راه بهتری هم وجود دارد.
4- اگر مرتكب اشتباه شدید ، بلافاصله در صدد رفع اشتباه برآیید.
5- برای تحقق هدف به دنبال كمال مطلوب نگردید. اگر 60% از تحقق هدف اطمینان دارید دست بكار شوید.
6- برای پی بردن به ریشه مشكلات 5 بار بپرسید چرا؟
7- گمبا محل واقعی رویداد خطاست . سعی نكنید از دفتر كار خود مشكلات محیط را حل كنید.






مكانیزم های پشتیبانی

مکانیزمهایی که برای پشتیبانی لازم است عبارتند از:
1- قدردانی از فعالیت ها
2- آموزش در محیط کار
3- آموزش کارکنان
4- هفته نامه ، تابلوی کایزن/ جلسات گردهمایی عمومی



ده فلسفه اصلی بهبود از طریق کایزن

1- تعهد و پشتیبانی مدیریت , عامل اصلی بهبود است .
2-مقصر کردن و قضاوت عجولانه ممنوع
3-باید بپذیریم که مشکلات پایان ناپذیرند و تا ما هستیم, مشکل هم هست.
4-توانایی های ناشناخته کارکنان, با تهییج و بها دادن به آنه به فعل در می آید .
5- اگر صد نفر قدم برای بهبود بردارند, بهتر از صد قدمی است کهیک نفر به تنهایی بر می دارد .
6- غنی سازی شغل و گسترش حوزه وظایف شغلی , از مهمترین اهداف کایزن است .
7-لازم به هزینه کردن زیاد نیست . کافی است خرد جمعی کارکنان به خدمت گرفته شود .
8- جزئیات را نباید نادیده گرفت . همه بهبود ها از گامهای کوچک شروع می شوند .
9- مودا یعنی دشمن , جنگ با دشمن نه تعطیلی می پذیرد و نه سلب مسئولیت.
10 – اطلاعات سازمان نباید در اختیار افراد خاصی باشد .همه باید از وضعیت سازمان آگاه باشند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی کاروانسرا

پاورپوینت بررسی کاروانسرا

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 885 کیلو بایت

تعداد صفحات : 34

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی کاروانسرا در 34 اسلاید قابل ویرایش



سابقه تاریخی كاروانسراها

از جمله یادگارهای پر ارزش معماری ایران كاروانسراهاست كه از روزگار كهن به دلایل گوناگون و ارتباطی چون جریان اقتصادی ، نظامی جغرافیایی و مذهبی بنیاد گردیده و در ادوار مختلف بتدریج توسعه و گسترش یافته است .
عملكرد های گوناگون كه كاروانسراها در گذشته بعمده داشته اند باعث شده است نامهائی ما نند كاربات – رباط – ساباط – خان –در فرهنگ لغات داده شود كه در اصل دارای وظایف مشابهی مانند كاروانسرا ها بوده ولی از نظر خصوصیات و معماری هر یك دارای ویژگی های متفاوت بوده اند .

با توجه به كار برد – توسعه گسترش كاروانسراها در ایران می‎توان علل پیرایش كاروانسرا ها را نیاز اساسی و حمایت كاروانیان دانست بنابراین بناهای مشابهی كه با نامهای مختلف احداث گردیده به احتمال زیاد بهمین منظور و هدف بوده است . كلمه كاروانسرا مشتق از كاروان – كاربان بعضی گروه مسافران (قافله ) كه دسته جمعی مسافرت می كنند و سرای به معنی خانه و مكان است.
چنانه در فرهنگ لغات و سایر منابع ادبی نامهای كاروان خانه – كاروان گاه كاروان گه بعضی كاروانسرا مورد استفاده قرار گرفته است . (3)

بنابراین میتوان احداث كاروانسراها بناهای مشابه را به هر دلیلی كه در مسیر جادها ساخته شده اند محلی برای استراحت و حمایت كاروانیان دانست برطبق تاریخی بنیاد كاروانسراها در ایران از زمان هخامنشی آغاز می شود : هر دوت مورخ یونانی در كتاب پنجم خود از ساختمانهایی گفتگو می كند كه توسط هخامنشیان بین شوش و سارد ساخته شده بود ،


هر دوت از یكصد و یازده بنای شبیه كاروانسرا (چاپارخانه) نام می برد كه در فاصله حدود 2500 كبلومتر بین پایتخت هخامنشی و سارد بنا گردیده بود و كاروانیان این فاصله را در طی سه ماه طی می كردند .ازدیاد توقفگاه ها یا كاروانسراها در گذشته برای راههای ارتباطی ، جریان اقتصادی كشور كه مورد توجه و علاقه حكومت بوده می باشد . مطالعه راههای ارتباطی و جاده های بازرگانی و نظامی و نتایج تحقیقات و كاوشهای باستان شناسی معلوم می دارد كه از گذشته دور نیاز وافری به ایستگاه های بین راه و امنیت و رفاه كاروانیان احساس می شده است






معماری كاروانسراها

از بررسی كارواسراهای سراسر ایران چنین بر می آید كه اساس معماری كاروانسراهای ایران ، مانند سایر بناها ، تابع شیوه ، سنت و سبك رایج زمان بوده است . با این ترتیب می توان پنداشت كه كاروانسراهای پیش از اسلام نیز تابع شیوه معماری زمان بوده و معماری خاصی نداشته است.
ولی ذكر این نكته ضروری است كه شیوه معماری ، محل و منطقه ، مصالح ساختمانی و موقعیت جغرافیائی نقش موثری در ایجاد اینگونه بناها داشته است شیوه ساختمان و معماری كاروانسراها از روزگار كهن تا به امروز دگرگونی بسیار نیافته و معمولا سبك بنای آنها همان ایجاد باره بند ها و اطاقهایی است.كه پیرامون حیاط محصور،ساخته‎می‎شده‎است.ولی‎درطرح‎و خصوصیات هر كدام ویژگی هائی بچشم می خورد .

چنانكه انواع ساباط ساده تا كاروانسراهای بزرگ با طرحهای جالب معماری است كه در گوشه و گاهی در میان اضلاع دیواره های آن برجهانی قرار گرفته بطوریكه دروازه میان دو برج یا شبه ستون جای دارد و دارای سر دری است كه گاهی بر فراز آن ساختمان دو طبقه ای ساخته اند . در كاروانسراها اطاق های مسافران معمولا پیرامون حیاط ساخته میشده و پشت آنها اصطبل قرار داشته كه درب ورودی اصطبل ها در چهار گوشه داخلی بنا قرار داشته و گاهی در ایوان ورودی حیاط باز می شده است.




در درجه اول كاروانسراهای ایران را می توان به گروهای ذیل تقسیم بندی نمود:

الف) كاروانسراهای كاملا پوشیده منطقه كوهستانی .
ب) كاروانسراهای كرانه های پست خلیج فارس .
ج) كاروانسراهای حیاط دار مناطق مركزی ایران .




گروه سوم از نظر پلان به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند:

از نظر معماری با اینكه طی قرنها پیشرفت هائی از لحاظ فرم بنا در ساختمان كاروانسراها بوجود آمده و علی رغم شباهت زیادی كه بین بنا های هر گروه دیده می شود . ولی در جزئیات هر یك ویژگی هائی به چشم می‎خورد كه از نظر تنوع حیرت آور است .
مهمترین ، بهترین و زیباترین كاروانسرا های ایران درگروه كاروانسراهای حیاط دار مركزی ایران قرار می گیرند.






این گروه از كارونسرا ها از نظر معماری به انواع ذیل تقسیم بندی می شوند:

1- کاروانسراهای مدور
تعداد كمی از كاروانسراهای ایران با نقشه مدور بنیاد گردیده است . این نوع كاروانسراها بسیار جالب توجه و از نظر معماری حائز اهمیت فراوان است گرچه در حال حاضر فقط دو نمونه از آن شناخته شده ولی همین دو نمونه نشان دهنده سلیقه – ذوق ، ابتكار و بالاخره هنر نمائی فوق العاده معماران آن است.
نمونه های یاد شده یكی رباط زین الدین در جاده یزد – كرمان و دیگری كاروانسرای زیده بین كاشان و نطنز است : تاریخ هر دو بنا به زمان صفویه مربوط می شود .





2-كاروانسراهای چند ضلعی حیاط دار

این گروه از كاروانسراها بشكل چند ضلعی (اغلب 8 ضلعی ) ومانند كاروانسراهای مدور بسیار زیبا بنا شده اند و زمان ساخت آنها دوره ای است كه در معماری كاروانسراها پیشرفت قابل ملاحظه ای بوجود آمده است . از نظر تعداد كاروانسراهای چند ضلعی نیز همانند كاروانسراهای مدور اندك و فقط نمونه های كمی از آنها در سراسر ایران باقیمانده است
زیباترین نمونه كاروانسراهای این گروه سه كاروانسرای آبادخان خوره –چهار آباد و ده بید بین جاده اصفهان و شیراز است كه به فرم 8 ضلعی در دوره صفوی ساخته شده نشان دهنده شیوه معماری اصفهانی است .
.



3-كاروانسرای دو ایوانی

همانند مدارس و مساجد و سایر بناهای مذهبی ایران تعدادی از كاروانسراهای ایران شكل دو ایوانی به فرم مربع یا مستطیل ساخته شده اند. عموما ایوانهای این كاروانسراها یكی در مدخل ورودی دیگر رو بروی آن قرار دارد . از نمونه های باقیمانده از این كاروانسراها می توان از كاروانسرای چاه خوشاب و كاروانسرای دو كوهك نام برد





4-كاروانسرها با تالار ستوندار


تعدادی از كاروانسراهای ایران با تالار ستوندار بنا گردیده اند و از تالارها عموما بعنوان اصطبل استفاده شده است . نمونه این نوع كاروانسراها عبارت است از كاروانسراهای عسگرآباد بین جاده تهران – قم و كاروانسرای خاتون آباد در 25 كیلومتری تهران در جاده گرمسار .





5-كاروانسراهای چهار ایوانی

احداث بنای چهار ایوانی با حیاط باز مركزی سابقه طولانی در معماری ایران داشته و نمونه این نقشه را می توان در كاخ اشكانی آشور ملاحظه كرد. در ادوار اسلامی از پلان 4 ایوانی برای بنیاد بناهای مذهبی و غیر مذهبی مانند مدارس –مقابر – مساجد و كاروانسراها استفاده گردید و تقریبا این پلان نقشه ثابتی برای احداث اینگونه بناها شد . بخصوص از دوره سلجوقی به بعد كاروانسراهای زیادی با پلان 4 ایوانی احداث گردید كه آثار آن در تمامی ایران پراكنده است .
گرچه گروه كاروانسراهای 4 ایوانی كه به شكل مربع یا مستطیل بنا گردیده از نظر پلان با هم شباهت دارند . ولی در جزئیات مانند شكل داخل و خارج ، دروازه ورودی ، بر جهاوترتیت قرار گرفتن اصطبل ها هر یك دارای ویژگی هائی متفاوت هستند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:28 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی کارآفرینی مبتنی بر دانش شرط لازم برای اشتغال مؤثر دانش آموختگان آموزش عالی

پاورپوینت بررسی کارآفرینی مبتنی بر دانش شرط لازم برای اشتغال مؤثر دانش آموختگان آموزش عالی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 27 کیلو بایت

تعداد صفحات : 16

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی کارآفرینی مبتنی بر دانش شرط لازم برای اشتغال مؤثر دانش آموختگان آموزش عالی در 16 اسلاید قابل ویرایش



طرح مسأله

دانش آموختگان آموزش عالی در کشورهای پیشرفته
یادگیرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرین
و ایجاد کننده شغل برای افراد عادی هستند
انتظار داریم در ایران نیز دانش آموختگان آموزش عالی
یادگیرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرین
و ایجادکننده شغل برای افراد عادی باشند
در حالی که در ایران
بیش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگیرند
و بیش از 13 درصد آنها نمی توانند شغل دلخواه خود را پیدا کنند و
حدود 20 درصد از آنها در شغل های نامناسب اشتغال دارند.



وضعیت فعالیت دانش آموختگان آموزش عالی در ایران 1383
نرخ فعالیت 2/80
بیشترین نرخ فعالیت در رشته های فنی و مهندسی با 5/87درصد
کمترین نرخ فعالیت در رشته های علوم انسانی با 1/69درصد
نرخ بیکاری 13
بیشترین نرخ بیکاری در رشته های علوم ریاضی و کامپیوتر با 5/20درصد
کمترین نرخ فعالیت در رشته های معماری و شهرسازی با 3/4درصد
نرخ اشتغال 87







سئوال؟؟



چرا درصد قابل توجهی از دانش آموختگان آموزش عالی بیکارمی مانند و در شغل مناسب و شایسته خود شاغل نمی شوند؟

پاسخهای ممکن به سئوال فوق

نظام آموزش عالی ایران ،دانش آموختگانی با کیفیت مطلوب تربیت نمی کند بطوریکه آنها توانایی کارآفرینی و تخصص لازم برای شغل های موجود را ندارند.
نظام اقتصادی ایران مشکل جذب دانش آموختگان آموزش عالی را دارد. بطوریکه شغل مناسب کافی وجود ندارد و سطح دانش بری شغلهای موجود بسیار پایین است.
هر دو مسأله همزمان وجود دارد.
به نظر ما مسأله دو طرفه است یعنی هم دانش آموختگان توانایی لازم را ندارد و هم نظام اقتصادی توانایی جذب آنها را ندارد.
هدف بحث ارائه راه حل مناسب برای این مسأله و تحلیل آن است.





مفهوم کارآفرینی

در یك مفهوم گسترده، كارآفرینی بعنوان فعالیت های بهبود ثبات اقتصادی ، بهره برداری مؤثر از منابع ،ایجاد ارزش اقتصادی جدید و فراهم سازی فرصت های اشتغال جدید، تعریف شده است.
در یك مفهوم محدود تر كارآفرینی به معنی ایجاد یك مؤسسه جدید تعریف شده است
تعریف بینا بینی از كارآفرینی :کارآفرینی فرایندی است که طی آن فرصت های جدید ایجاد کالا ها و خدمات، کشف ،ارزیابی و مورد استفاده قرار می گیرند.
تعریف ما: فرآیند توسعه و بهره برداری از فرصت های تجاری جدید كارآفرینی نامیده می شود.




پیشنهادها

ایجاد ترم کارآفرینی در رشته های دانشگاهی
تجدید نظر در روش های آموزش و یادگیری ،و برنامه های درسی
ایجاد بازاری برای سرمایه خطر پذیر
توسعه زیرساخت های ثبت اختراعات
ایجاد دانشگاه های تحقیقاتی و تشویق کارآفرینی در دانشگاه ها
اصلاح قانون مالکیت فکری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی کارآفرینی سازمانی

پاورپوینت بررسی کارآفرینی سازمانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 972 کیلو بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی کارآفرینی سازمانی در 20 اسلاید قابل ویرایش



تعاریف

فرایند خلق محصول جدید از طریق فعالیت تجاری با صرف زمان و انرژی لازم و در نظر گرفتن ریسکهای مالی و روانی و اجتماعی است که در نهایت به دریافت پاداشهای مالی و رضایت شخصی می انجامد.

تشخیص و استفاده خلاقانه از فرصتهای موجود برای تبدیل این فرصتها به موقعیتهای تجاری سود آور





اهمیت كارآفرینی سازمانی در ایران

سازمان های بزرگ ایرانی
دولت كارآفرین
سازمان های بزرگ ایرانی
درصد قابل توجهی از كسب و كارها
رویكرد پیش برنده بودن كسب و كارهای بزرگ
تعهد به حرکت در جهت نظام کارآفرینی کشور
تبدیل سازمان به یک سازمان کارآفرین





مثالهای موفق کارآفرینی سازمانی

رشد سریع و بی وقفه
ایجاد مزیت رقابتی
توسعه قابلیتهای نیروی انسانی
کسب درآمدهای کلان از معرفی محصولات جدید



مزایای سازمانی

نوآوری در طراحی محصول و خدمات
نوآوری در فرایندهای سازمان
بهبود عملکرد سازمان
کارآیی و اثربخشی




مراحل کلی انجام کار

توسعه بینش کارآفرینی در سازمانهای ایرانی
برنامه ریزی برای تشویق سیستماتیک حرکتهای کارآفرینانه
طراحی ساختار کلی کارآفرینی در ایران
برنامه ریزی برای سازماندهی تیمهای کاری







مراحل پیاده سازی

تكمیل و سفارشی سازی مدل بر اساس نیازهای سازمان
آموزش مبانی موضوع به كاركنان سطوح مختلف سازمان
ایجاد تیمهای كار بر روی طرح از میان كاركنان
تعیین شاخص های كلیدی عملكرد
هدف گذاری وضعیت مطلوب برای شاخص ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی عناصر ضد مغذی،بازدارنده‌ها

پاورپوینت بررسی عناصر ضد مغذی،بازدارنده‌ها

دسته بندی : علوم پایه

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 1.985 مگا بایت

تعداد صفحات : 43

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی عناصر ضد مغذی-بازدارنده‌ها در 43 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

اهمیت بررسی عناصر ضد مغذی و بازدارنده ها درخوراک:

70% هزینه های پرورشی مربوط به غذاست.
بسیاری از غذا ها بطور طبیعی حاوی این ترکیبات هستند.
اثرات زیان آور این ترکیبات بر رشد و کارکرد بدن حیوان
انتخاب مواد خوراکی و تعیین حد مجاز آنها جهت جیره نویسی
استفاده از مواد ضد مغذی برای منظورهای مفید
فرآوری مواد غذایی و راههای افزایش کیفیت خوراک




عناصر ضد مغذی - بازدارنده‌ها

بازدارنده‌های پروتئینی :
بازدارنده‌های پروتئاز
لكتین‌ها
تانن‌ها
ساپونین‌‌ها
اسیدهای آمینه غیر پروتئینی
مواد ضد مغذی در منابع پروتئین حیوانی

بازدارنده‌های معدنی :
کیلاتها (اسید فایتیک , اسید اکسالیک)
گوسیپول
گلوکوزینولات ها

بازدارنده‌های ویتامینه

بازدارنده‌ها در چربی :
اسید اروسیک
اسیدهای چرب حلقوی

بازدارنده‌ها در کربوهیدراتها :
پلی ساکاریدهای غیرنشاسته ای




بازدارنده‌های پروتئازها

محدودكننده تریپسین و كیموتریپسین :
محدود کنندهای تریپسین به نامهای محدود کننده سویا (اولین بار در این منبع غذایی کشف گردید) و یا محدود کننده کنیتز (اولین کسی این ماده ضد مغذی را کشف کرد) خوانده می شوند.
در لگوم ها خصوصا سویا ، باقلا و لوبیا خام وجود دارند.
مصرف سویای خام باعث کاهش رشد در حیوان می شود که علت آن وجود عناصر ضد مغذی است که موجب اختلالاتی در هضم و جذب منابع پروتئینی می شود.
عدم تعادل در الگوی اسید های آمینه که جذب می شوند بعلت کند شدن روند آزاد سازی اسیدهای آمینه ضروری نظیر متیونین و یا دفع اسید آمینه گوگرد دار سیستئن به موجب دفع آنزیم های تریپسینوژن وکیموتریپسینوژن



بازدارنده‌های پروتئینی - لكتین‌ها

لكتین‌ها گروهی از تركیبات گلیکوپروتئینی هستند كه در بافتهای گیاهی خصوصا لگومینه یافت می شوند و توانائی به هم چسباندن گلبولهای قرمز خون جانوران مختلف را دارند.

نوع قند موجود در تركیبات آنها بر حسب نوع لكتین متفاوت است، برای مثال قند لكتین سویا از نوع مانوز می‌باشد.

تاثیر لكتین اختصاصی بوده و قابلیت مضر بودن لكتین بستگی به نوع حیوان دارد، مثلاً لكتین موجود در نخود هر چند برای خوك مضر است؛ لیكن برای موش ضرری ندارد.

درجه سمیت لكتین‌ها متفاوت بوده و حتی بعضی از آنها مثل لكتین موجود در گوجه فرنگی اصلا سمی نمی‌باشد.





اسیدهای آمینه غیر پروتئینی

اسیدهای آمینه غیر پروتئینی دارای اثرات سمی یا ضد مغذی هستند.
عمدتا در گیاهان تیره بقولات یافت می شوند. بیشتر تراكم در دانه است.
غالبا به شكل غیر تركیبی در گیاهان هستند.
به خاطر شباهت ساختمانی به اسیدهای آمینه اصلی در سوخت وساز اسیدهای آمینه ضروری اختلال ایجاد می كنند.
كاناونین، كانالین و ایندوسپیسین از جمله اسیدهای آمینه غیرپروتئینی شناخته شده‌ هستند.





عناصر ضد ویتامین

:A ضد ویتامین
سویا خام حاوی آنزیم لیپوكسیداز است كه موجب اكسیداسیون و از بین رفتن كاروتن می‌گردد.

:D ضد ویتامین
در سویا خام ? نرمی استخوان (Rickets ) و یا تشدید آن در مبتلایان

:E ضد ویتامین
مصرف لوبیا ی خام موجب افزایش نكروز (Necrosis ) كبدی در موش‌ها و دیستروفی (Dystrophy ) ماهیچه در طیور گردیده است.

:K ضد ویتامین
مصرف شبدر شیرین از لخته شدن خون در مواقع خونریزی جلوگیری می‌كند.

: B1ضد ویتامین
تیامیناز عنصر ضد ویتامین تیامین است كه در منابع گیاهی چون سرخس

: B2 ضد ویتامین
میوه درخت آکی حاوی بازدارنده متابولیسم ریبوفلاوین می باشد.

: B6 ضد ویتامین
در کتان یك عامل ضد پیریدوكسین بنام 1-آمینو-دی-پرولین وجود دارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:27 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی طرح ریزی محل شركت و انگیزه های كاركرد غیر مالی

پاورپوینت بررسی طرح ریزی محل شركت و انگیزه های كاركرد غیر مالی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 54 کیلو بایت

تعداد صفحات : 41

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی طرح ریزی محل شركت و انگیزه های كاركرد غیر مالی در 41 اسلاید قابل ویرایش



تأثیر پیوسته روی كاركرد شركتی

برخی پژوهشها نشان می‌دهد كه اجرای سیستم‌های طرح ریزی محل شركت EPR بهبود‌دهنده كاركرد شركت است در صورتیكه پژوهش دیگری نشان می‌دهد كه مشمول انگیزه های كاركرد غیر مالی NFPI در قرردادهای جبرانی اجرائی نیز افزایش دهنده كاركرد است . چون سیستم های EPR طراحی می‌شوند برای تغییر شاخص های كاركرد كلیدی در طبیعت بطور مالی و غیرمالی هستند . سوال پژوهش اولیه كه دراینجا آزمایش شد می پرسد ، آیا پذیرش پیوسته EPR و استفاده NFPI حاصل دهنده تاثیر همكاری كننده روی كاركرد شركتی است؟

در مطالعه جاری ، كاركرد توسط برگشت روی سرمایه ها ROA و برگشت كالاهای ROS منعكس می‌شود . روی هم رفته نتایج مطالعه نشان می دهد كه استفاده تركیبی EPR و NFPI بطور چشمگیر ROA بالاتر كوتاه مدت و دراز مدت و ROS را نسبت به شركت‌های فقط EPR می‌دهد و ROA و ROS كوتاه مدت و ROS بلند مدت نسبت به شركتهای فقط NFPI یافته های پژوهش پیشنهاد كننده بینش‌های با ارزش در قالب اشارات تئوریك وعملی پذیرش پیوسته EPR و NFPI است .








مقدمه

سیستمهای طرح ریزی محل شركت EPR تبدیل كننده فرآیندهای تجارتی و تكنولوژیهای اطلاعات به رشته همزمان رویه‌ها ، كاربردها و متریك‌ها است كه محدودیت ها و مرزهای بین تجارتی و درون شركت تجارتی را می سنجد . سیستم‌های EPR انتظار می‌روند كه بهبود دهنده كاركرد روی همرفته شرتك است ابتدا بدلیل فرایندهای تجاری مجدداً طرح شده ، عملكردهای تجارتی یكپارچه ، سیكل‌های گزارش شتابدار و تواناییهای توسعه یافته اطلاعات . با ملاحظه مورد آخری ، سیستم های EPRنه تنها فراهم كننده متریك‌های مالی مرسوم برای تصمیم گیرندگان هستند ، بلكه توانای پیشنهاد شاخص های كاركرد غیر مالی نیز می‌باشد .
تئوری اقتصادی نشان می‌دهد كه مشمول معیارهای مالی محرك‌های كاركرد غیرمالی NEPI در قراردادهای اجرایی مدیریتی باید افزایش دهنده كاركرد كل شركت باشد . همانطور كه مشخص شده بهتر كننده اقدامات مدیران بااهداف سرمایه گذاران است . هدف مطالعه جاری عبارت است از آزمون اندازه‌ای كه پذیرفتن تركیبی ERP و استفاده NEPI حاصل دهنده تاثیر همكاری روی كاركرد شركت باشد .
حین آنكه یافته های روی تاثیرات كاركرد سیستم‌های EPR مبهم هستند ، دو مطالعه بطور چشمگیر نشان دهنده بازگشت بیشتر روی كالاها ROS متكی بر اعلان اجرای EPR بوده و بطور چشمگیربازگشت دراز مدت بزرگتری از سرمایه ROS برای قبول‌كنندگان EPR نسبت به غیر قبول ‌كنندگان هستند . با ملاحظه استفاده NFPI در قراردادهای جبرانی ، یك مطالعه تجربی اخیر نشان می دهد كه پذیرش ، همانطور كه با فیر پذیرش مقایسه شده ، از NFPI بهبود‌دهنده ROS بلند و كوتاه مدت است و نیز ROA بلند مدت . مطالعه اخیر توسعه دهنده این دو خط پژوهش است توسط آزمودن مقداری كه به آن پذیرش پیوسته ERP و NFPI افزایش دهنده كاركرد شركت است ، همانطور كه توسط ROA و ROS منعكس شده است .
مطابق با تئوری كنترل مقایسه بین دستگاه اعصاب انسان با دستگاه مكانیكی ، تصمیم گیرندگان نیاز دارند به دریافت بازخورد روی شاخص‌های كاركرد كلیدی در زمان كافی برای اعلان انحرافات غیر انتظاری ، اقدام عمل مناسب و مشاهده پاسخ های سیستمی . اگر كاركرد مدیریتی تا حدی قضاوت شود توسط شاخص های غیر مالی مدیران نیاز دارند به اجرای پروسه ها، رویه‌ها ، سیستم ها و متریك‌ها كه ساده كننده حلقه بازخورد سایبرنتیك ( مقایسه ای ) هستند ، مزایای تركیبی به رسمیت شناسی EPR و NFPI باید ترقی دهنده كاركرد شركت‌هایی باشد كه پذیرنده فقط EPR یا NFPI است .
بطوریكه افزودن سیستم های EPR مقدار افزایش مهم به استفاده NFPI نمی افزاید . هسته سوال پژوهشی كه در اینجا وضع شده است می پرسد : آیا استراتژی های EPR , NFPI مكمل هستند یا جانشین ؟ یافته‌های مطالعاتی می‌تواند افزاییش دهنده تئوری موجود و عمل باشد . چون پژوهشگران بینشی برای تاثیرات منحصر و پیوسته EPR و NFPI بدست می‌آورند و سرمایه گذاران ومدیران دوباره همكاری نسبی هر دو برای كاركرد شركت می آموزند .
بخش بعدی مرور كننده مطبوعات مربوط بوده و ارائه دهنده سئوال پژوهشی است . دو بخش بعدی سبك پژوهشی را ارئه داده و تحلیل كننده نتایج است . بخش نهایی بحث كننده یافته‌های پژوهشی است .






طرح ریزی محل شركت

به رسمیت شناسی EPR منعكس كننده یك استراتژی تجارتی دراز مدت است . اجرای EPR مناسب دخیل كننده فرآیندهای تجارتی طرح مجدد از جزایر اتوماسیون رو به تبادلی مصالحه ای برای ائتلاف شركتهای متكی بر معلومات است . طی تلاش های تغییر شكل فرآیند تجاری ، شركتها باید آموزش تكمیلی و رویه‌ها و تكنولوژیها را یكی كنند برای ساده سازی اساس پیش بینی نشده است . معماری نتیجه‌ای انتظار می‌رود كه بهبود دهنده كارایی كل و موثر بودن شركت باشد . پژوهش هایی سعی شده است به تایید كردن تاثیرات در پذیرش EPR .





شاخص های كاركرد غیر مالی

بمانند EPR ،اندازه گیری ، ضبط و شركت در معیارهای كاركردی غیر مالی نیز منعكس كننده یك استراتژی تجارتی درازمدت است . پژوهش Burgeoniny روی تاثیرات معیارهای كاركردی غیرمالی دریافت كننده مقدار زیاد توجه در مطبوعات است . هدف قضاوت كاركرد مدیریتی توسط شاخص های مالی و غیر مالی بهتر مرتب كردن محرك ها با اهداف استراتژیك شركت است . باید تئوریك با حضور برای معیارهای كاركردی غیرمالی در تئوری نمایندگی ریشه دار می شود . مخصوصاً اصل اطلاع دهندگی نشان می دهد كه قراردادهای محرك و مشوق باید شامل معیارهای كاركردی باشد كه فراهم كننده اطلاعات قابل ارزش رو به افزایش است ، ارائه شده به قیدهایی یا در معرض قوید سود – هزینه ای با ملاحظه تمام ابعاد اقدامات حاشیه ای كه ارتباطی با سرمایه گذاران دارند . بیشتر نوشتجات موجود در ناحیه شاخص های كاركردی غیر مالی متمركز است بر رضایت مشتری و مدیریتی كیفی كل (TQM ) .
Anderson و گروه Behin , Perera (1997 ) و Riley (1999 ) گزارش درباره ارتباط مثبت بین رضایت مشتری و كاركرد محاسباتی معاصر دادند .






سبك پژوهش

نمونه
شناسایی پرسشی پژوهش نیاز دارد كه ما سه نیمه سوال را آزمایش كنیم :
شركت هایی كه اجرای یك سیستم EPR را افشا كردند اما نه استفاده NFPI در قراردادهای اجرایی جبرانی
شركتهایی كه افشا كننده استفاده ووزن های ویژه مرتبط با NFPI بودند ، اما نه پذیرش یك سیستم EPR
شركت هایی كه افشا كننده اجرای یك سیستم EPR است ، و استفاده و وزن های خاص واگذار شده به NFPI .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:26 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات