پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی

پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی


این پرسشنامه دارای ۱۸ گویه می باشد.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

پایایی این پرسشنامه توسط (منبع داخل فایل) با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است

.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی و روایی: دارد (با منبع معتبر)

نوع فایل: ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات: 2

منبع: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد -به صورت کامل ( امتیازی)شرح داده شده است،

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:37 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 123 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیقتعهد سازمانی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

در مورد تعریف تعهد سازمانی و شاخص های آن توافق همگانی وجود ندارد. با توجه به همین تعاریف متعدد، درباره ی سنجش آن نیز توافق همگانی وجود ندارد (بکر[1]، 1992). اکثر محققان، تعهد سازمانی را یک حالت روانشناختی دانسته­اند که رابطه ی کارمند با سازمان را شرح می دهد (روسیو[2]،1989).

عده­ای آن را تمایل کارکنان برای باقی ماندن در سازمان می دانند (گروکسی[3]، 1996؛ هربی ناک و آلوتو[4]، 1972؛ لی[5]، 1971). تعاریف دیگر شامل دلبستگی به سازمان (مودی و دیگران، 1979)، هماهنگی اهداف شخصی و سازمان (بوچونان[6]، 1974) و بروز رفتارهایی برای پاداش های ارزشمند (مایر و آلن، 1984) است.

کاشمن[7](1992)، تعهد سازمانی را درجه­ای که یک شخص ارزش ها، اهداف، حس وفاداری و وظیفه شناسی به محل کار خود را درونی می کند، تعریف کرد و بیان کرد که به واسطه­ی تعهد، یک هدف یکسان قوی در بین کارکنان و گروه های کاری شکل می­گیرد.

لوتانز، بک و تایلور[8](1987) معتقدند که تعهد سازمانی را می­توان در سه ویژگی خلاصه کرد:

  1. اعتقاد قوی فرد نسبت به سازمان و پذیرش اهداف آن
  2. تلاش فراوان و مشتاقانه در جهت دستیابی به اهداف سازمان
  3. تمایل کامل برای باقی ماندن در سازمان

بوت و همکاران[9](2005، به نقل از دربانیان، 1390)، تعریف دیگری از تعهد سازمانی ارائه می­دهند، بدین ترتیب که پیوند روانشناختی بین کارکنان و سازمان برقرار می­گردد، به نحوی که این پیوند احتمال ترک داوطلبانه سازمان را توسط کارکن به حداقل برساند. در جدول نیز تعاریفی از تعهد سازمانی توسط می­لیانگ و همکاران (2009) ارائه شده است.


[1]-Becker

[2]-Rousseau

[3]-Gruskey

[4]-Herbiniak & Alutto

[5]-Lee

[6]-Buchanan

[7]-Kashman

[8]-Luthans, Baack & Taylor

[9]-A bbott et al

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 625 کیلو بایت

تعداد صفحات : 54

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 54 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان"بوده و در 54 اسلاید همراه با توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

توسعه اقتصادی چیست؟

معنای اصطلاحی «توسعه اقتصادی» در علم اقتصاد و جامعه شناسی

نظریه‌های مختلف پیرامون توسعه اقتصادی

شاخص‌های توسعه اقتصادی

مدیریت منابع انسانی
اهداف مدیریت منابع انسانی

توسعه منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی

نیـروی انسانـی محور توسعه

اهمیت بهره وری نیروی انسانی در صنایع

سرمایه انسانی و نقش آن در توسعه اقتصادی

سرمایه گذاری در آموزش

نقش‌ سرمایه‌ انسانی‌ در رشد اقتصادی‌

نقش هوش فرهنگی و سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی مقدمات برنامه FrontPage

پاورپوینت بررسی مقدمات برنامه FrontPage

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 26 کیلو بایت

تعداد صفحات : 43

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی مقدمات برنامه FrontPage در 43 اسلاید قابل ویرایش


برنامه FrontPage محصولی از شركت مایكروسافت

برنامه FrontPage ابزار جامعی برای ایجاد و مدیریت سایت در وب است.
انعطاف پذیری FrontPage آن را به برنامه ایده آلی برای ساخت سایت های گوناگون،از صفحه های خانگی اشخاص تا سایت های گروهی اینترنت،تبدیل كرده است.



FrountPage چه كاری می كند؟

ساخت صفحه های تشكیل دهنده یك سایت، فعالیت اجتماعی آن دسته از برنامه نویسان رایانه ای است كه اطلاعات جامعی درباره زبان برنامه نویسی HTML -زبان مورد استفاده در ساخت صفحه های وب- دارند.اما با استفاده از برنامه FrontPage دیگر ضرورتی ندارد ه با زبان HTML آشنا باشید.برنامه FrontPage 2000 به جای شما برنامه نویسی می كند و به شما امكان می دهد تا روی عناصر ضروری هر صفحه،مثل طراحی،حس و كاركرد آن ،بیشتر تمركز كنید. یادگیری این برنامه و استفاده از آن آسان است؛ چون ابزارهای هدایت و كنترل آن نیز چنان ساده اند كه به محض شروع كار، با شیوه عملكردشان آشنا می شوید. برنامه FrontPage 2000 در همه مراحل ساخت صفحه های وب، از بازكردن یك صفحه سفید تا انتشار سایت در وب، با شماست.



FrontPage چیست ؟

برنامه FrontPage 2000 اساساِِ یك ابزار ویرایشی و درست شبیه برنامه واژه پردازی، مثل برنامه WORD مایكروسافت، است. ازبرنامه FrontPage 2000 برای ساخت آسان و خلاقانه طرحهای گرافیكی و متنهایی استفاده می كننده كه در نهایت در وب گسترده جهانی ظاهر می شوند.



پنجره FrontPage

هنگام اجرای برنامه FrontPage 2000 ، پنجره ای گشوده می شود كه اگر از دیگر عملیات اجرایی Microsoft Office 2000 استفاده كرده باشید، متوجه می شوید شیوه نگارش و صفحه آرایی آن برایتان آشناست. عناصر حاضر در این پنجره متناسب با عملیاتی طراحی شده اند كه برای ساخت سایت های وب باید آنها را اجرا كنید. همچنین این عناصر با گزینه های ویژه ای ارتباط دارند كه برای مشاهده و بررسی سایت های جدیدتان از آنها استفاده می كنید .






فصل اول :

ایجاد یك وب جدید


برنامه FrontPage همه عملیات دشوار برای ایجاد یك سایت جدید در وب را از میان بر می دارد. ضرورتی ندارد كه زبان برنامه نویسی تازه ای را یاد بگیرید. چون FrontPage همه مراحل برنامه ریزی را پشت صحنه انجام می دهد.



ایجاد یك وب FrontPage


در برنامه FrontPage ،برای سازماندهی فایل های متفاوتی كه ایجاد می كنید، از مفهوم ((FrontPage web)) استفاده می شود.این بدان معناست كه همه عوامل گوناگون متعلق به سایت خود راباهم و در مجموعه ای نگهداری می كنید كه برنامه FrontPage ، آن را وب (web) می نامند. سعی كنید هر وب FrontPage را به عنوان فرایند واحدی در نظر بگیرید كه هنگام كار، می توان آن را جایگزین مجموعه ای از فایل های مستقل و فردی كرد. برا ایجاد وب FrontPage (سایت) اختصاصی خود، كه می توانید كل آن را منتشر سازید،باید از برنامه FrontPage استفاده كنید.هر وقت كه مایل باشید، می توانید تغییراتی را در این سایت اعمال نمایید. FrontPage بقیه داده های سایت شما رابه طور خودكار روزآمد می كند و آن را سالم و عاری از هر خطایی نگه می دارد.





فصل دوم

ایجاد صفحه

تا اینجا، سایتی از نوع One Page Web ایجاد كرده اید كه یك صفحه خانگی منفرد دارد. این صفحه خالی است و می توانید آن را با اطلاعات مورد نظرتان پر كنید. اما قبل از این كار، خیلی مهم است كه بدانید چگونه صفحه را ذخیره كنید و چگونه صفحه های جدید دیگر ایجاد نمایید. با استفاده از قسمت Folder List موجود در محیط FrontPage (اگر آن را نمی بینید، از پنجره View كلیشه Folder List را انتخاب كنید)، می توانید فهرستی از فایل ها را در سایت خود مشاهده كنید. قسمت Folder List شبیه Windows Explorer متعلق به ویندوز است. پوشه های Private و image با برنامه FrontPage ایجاد شده اند .




1- گشودن صفحه :

در پنجره Folder List روی پوشه ای كه می خواهید آن را بگشایید دوبار كلیك كنید. در این مورد، روی پوشه index.htm (نام پیش فرض برای صفحه خانگی) دوبار كلیك كنید.
صفحه در مركز فضای كار اصلی و با نمای Normal گشود می شود حالا مكان نما را بالای صفحه قرار دهید و این جمله را تایپ كنید :
Welcome to my home page!



2- ذخیره سازی صفحه :

بعد از وارد كردن متنی به صفحه، می توانید تغییرات اعمال شده را ذخیره كنید. Save را از منوی file انتخاب كنید(یا در میله فرمان Standard ، روی دكمهSave كلیك كنید.) اینك فایل دخیره شده است.





فصل سوم

ویژگیهای صفحه

هر صفحه وب، مجموعه ای از ویژگیها، مثل عنوان یا رنگ پس زمینه، دارد. وقتی برنامه FrontPage صفحه جدیدی را به وجود می آورد، مجموعه ای از ویژگیهای پیش فرض را نیز به آن صفحه می بخشد. اما شما به راحتی می توانید این ویژگی ها را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید. هر صفحه و ب باید دارای عنوانی معنی دار باشد؛ زیرا وقتی یك كاربر به سایت وب شما مراجعه می كند عنوان صفحه در قسمت بالایی پنجره مرورگر و روی صفحه نمایش كاربر ظاهر می گردد. شما می توانید رنگ پس زمینه صفحه و همین طور رنگ قسمت های متفاوت متن را نیز تغییر دهید.



1- دسترسی به ویژگیهای صفحه :

روی یك قسمت خالی از صفحه تان، كلید سمت راست ماوس را بزنید و در پنجره ای كه ظاهر می شود، Page Properties را انتخاب كنید مكان نما را روی این گزینه قرار دهید و بر روی آن كلیك كنید.



2- تغییر دادن عنوان صفحه :

در پنجره Title ، عنوان جدیدی را برای صفحه خود تایپ كنید.




فصل چهارم

كار روی متن قسمت عمده بیشتر سایت های وب رامتن تشكیل می دهد.با یادگیری شیوه های برای سخت متنهای جذابتر، می توانید سایتی را فراهم آورید كه خواندن آن آسان و مشاهده اش برای بینندگان لذت بخش باشد.




وارد كردن متن و تنظیم

وارد كردن متن و تنظیم آن به كمك برنامه FrontPage شباهت زیادی با روش یك واژه پرداز مثل Microsoft Office دارد . به همین دلیل ، ویرایش متن به كمك برنامه FrontPage باید برای بسیاری از مردم آشنا باشد. تنها تفاوت موجود آن است كه در این برناممه، متن شما با استفاده از زبان HTML قالب بندی می شود و دامنه شیوه های نگارشی این زبان از اغلب واژه پردازشگر ها محدودتر است . البته همچنان می توانید از اغلب فنون رایج برای قلب بندی متن ، مثل تغییر و تنظیم دوباره محل متن ( راست چین یا چپ چین كردن آن ) ، ایجاد عنوان ، برجسته كردن عبارتها ( با حروف سیاه ) یا خط كشیدن زیر آنها و از انواع قلمها و اندازه های گوناگون آنه بهره مند شوید. صفحه ای را كه index.htm نامیده اید باز كنید و برای كسب مهارت در این زمینه ، عملیات زیر را دنبال نمایید .





قالبهای فایل تصویر وب

برای استفاده از تصاویر در هر سایت وب، باید آنها را با قالبهای فایلی مناسب ذخیره كرد. دو قالب رایجتر برای ذخیره سازی تصاویر عبارتند از :
GIF (Graphics Interchange Format) و
JPEG (Joint Photographic Experts Group)
اینها بهترین قالبهای ذخیره سازی تصویرند، زیرا تقریبا هر مرورگری می تواند آنها را نمایش دهد. همچنین چون آنها قالبهای فایلی فشرده ای هستند، بسیار مفیدند. این بدان معناست كه وقتی فایل های تصویری با با قالبهای GIF یا JPEG ذخیره می كنید ، اندازه آنها كمتر می شود و بینندگان سایت می توانند تصاویر را سریعتر به رایانه خود منتقل كنند. بدون فشرده سازی فایل، انتقال تصاویر و نمایش آنها روی صفحه خیلی طولانی می شود. خیلی از كاربران نیز ممكن است به این نتیجه برسند كه دیدن سایت شما ارزش این همه انتظار را ندارد و از مشاهده آن منصرف شوند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی مفهوم DNS

پاورپوینت بررسی مفهوم DNS

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 169 کیلو بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی مفهوم DNS در 31 اسلاید قابل ویرایش



مفهوم DNS

DNS مسئولیت حل مشکل اسامی کامپیوترها ( نام به آدرس ) در یک شبکه و مسائل مرتبط با برنامه های Winsock را بر عهده دارد. بمنظور شناخت برخی از مفاهیم کلیدی و اساسی DNS ، لازم است که سیستم فوق را با سیستم دیگر نامگذاری در شبکه های مایکروسافت(NetBIOS ) مقایسه نمائیم . قبل از عرضه ویندوز 2000 تمامی شبکه های مایکروسافت از مدل NetBIOS برای نامگذاری ماشین ها و سرویس ها ی موجود بر روی شبکه استفاده می کردند. NetBIOS در سال 1983 به سفارش شرکت IBM طراحی گردید. پروتکل فوق در ابتدا بعنوان پروتکلی در سطح لایه " حمل " ایفای وظیفه می کرد.در ادامه مجموعه دستورات NetBIOS بعنوان یک اینترفیس مربوط به لایه Session نیز مطرح تا از این طریق امکان ارتباط با سایر پروتکل ها نیز فراهم گردد. NetBEUI مهمترین و رایج ترین نسخه پیاده سازی شده در این زمینه است . NetBIOS برای شیکه های کوچک محلی با یک سگمنت طراحی شده است . پروتکل فوق بصورت Broadcast Base است .




همانگونه که اشاره گردید استفاده از پروتکل فوق برای برطرف مشکل اسامی ( نام یک کامپیوتر به آدرس فیزیکی و سخت افزاری ) صرفا" برای شبکه های محلی با ابعاد کوچک توصیه شده و در شبکه های بزرگ نظیر شبکه های اترنت با ماهیت Broadcast Based با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره شده است . ? بموازات افزایش تعداد کامپیوترهای موجود در شبکه ترافیک انتشار بسته های اطلاعاتی بشدت افزایش خواهد یافت . ? پروتکل های مبتنی بر NetBIOS ( نظیر NetBEUI) دارای مکانیزمهای لازم برای روتینگ نبوده و دستورالعمل های مربوط به روتینگ در مشخصه فریم بسته های اطلاعاتی NetBIOS تعریف نشده است . ? در صورتیکه امکانی فراهم گردد که قابلیت روتینگ به پیامهای NetBIOS داده شود ( نظیر Overlay نمودن NetBIOS بر روی پروتکل دیگر با قابلیت روتینگ ، روترها بصورت پیش فرض بسته های NetBIOS را منتشر نخواهند کرد.




Flat NetBios NameSpace

بمنظور شناخت و درک ملموس مشکل نامگذاری مسطح در NetBIOS لازم است که در ابتدا مثال هائی در این زمینه ذکر گردد. فرض کنید هر شخص در دنیا دارای یک نام بوده و صرفا" از طریق همان نام شناخته گردد. در چنین وضعیتی اداره راهنمائی و رانندگی اقدام به صدور گواهینمامه رانندگی می نماید. هر راننده دارای یک شماره سریال خواهد شد. در صورتیکه از اداره فوق سوالاتی نظیر سوالات ذیل مطرح گردد قطعا" پاسخگوئی به آنها بسادگی میسر نخواهد شد.



یکی از روش های حل مشکل فوق، ایجاد سیستمی است که مسئولیت آن ارائه نام بصورت انحصاری و غیرتکراری برای تمامی افراد در سطح دنیا باشد. در چنین وضعیتی افسر اداره راهنمائی و رانندگی در برخورد با افراد متخلف دچار مشکل نشده و همواره این اطمینان وجود خواهد داشت که اسامی بصورت منحصر بفرد استفاده شده است . در چنین سیستمی چه افراد و یا سازمانهائی مسئله عدم تکرار اسامی را کنترل و این اطمینان را بوجود خواهند آورند که اسامی بصورت تکراری در سطح دنیا وجود نخواهد داشت؟. بهرحال ساختار سیستم نامگذاری می بایست بگونه ای باشد که این اطمینان را بوجود آورد که نام انتخاب شده قبلا" در اختیار دیگری قرار داده نشده است . در عمل پیاده سازی اینچنین سیستم هائی غیر ممکن است.مثال فوق محدودیت نامگذاری بصورت مسطح را نشان می دهد.





اینترفیس های NetBIOS و WinSock

DNS مسائل فوق را بسادگی برطرف نموده است . سیستم فوق از یک مدل سلسله مراتبی برای نامگذاری استفاده کرده است . قبل از پرداختن به نحوه عملکرد و جزئیات سیستم DNS لازم است در ابتدا با نحوه دستیابی برنامه ها به پروتکل های شبکه و خصوصا" نحوه ارتباط آنها با پروتکل TCP/IP آشنا شویم .
برنامه های با قابلیت اجراء بر روی شبکه هائی با سیستم های عامل مایکروسافت، با استفاده از دو روش متفاوت با پروتکل TCP/IP مرتبط می گردنند.



? اینترفیس سوکت های ویندوز (WinSock) ? اینترفیس NetBIOS

اینترفیس های فوق یکی از مسائل اساسی در نامگذاری و اسامی در شبکه های مبتنی بر TCP/IP را به چالش می کشانند.برنامه های نوشته شده که از اینترفیس NetBIOS استفاده می نمایند از نام کامپیوتر مقصد بعنوان " نقطه آخر" برای ارتباطات استفاده می نمایند در چنین مواردی برنامه های NetBIOS صرفا" مراقبت های لازم را در خصوص نام کامپیوتر مقصد بمنظور ایجاد یک session انجام خواهند داد. در حالیکه پروتکل های TCP/IP )IP,TCP) هیچگونه آگاهی از اسامی کامپیوترهای NetBIOS نداشته و در تمامی موارد مراقبت های لازم را انجام نخواهند داد. بمنظور حل مشکل فوق( برنامه هائی که از NetBIOS بکمک اینترفیس NetBIOS با پروتکل TCP/IP مرتبط خواهند شد) از اینترفیس netBT و یا NetBIOS over TCP/IP استفاده می نمایند. زمانیکه درخواستی برای دستیابی به یک منبع در شبکه از طریق یک برنامه با اینترفیس NetBIOS ارائه می گردد و به لایه Application می رسد از طریق اینترفیس NetBT با آن مرتبط خواهد شد.



DNS NameSpace

همانگونه که اشاره گردید DNS از یک ساختار سلسله مراتبی برای سیستم نامگذاری خود استفاده می نماید. با توجه به ماهیت سلسله مراتبی بودن ساختار فوق، چندین کامپیوتر می توانند دارای اسامی یکسان بر روی یک شبکه بوده و هیچگونه نگرانی از عدم ارسال پیام ها وجود نخواهد داشت. ویژگی فوق درست نقطه مخالف سیستم نامگذاری NetBIOS است . در مدل فوق قادر به انتخاب دو نام یکسان برای دو کامپیوتر موجود بر روی یک شبکه یکسان نخواهیم نبود. بالاترین سطح در DNS با نام Root Domain نامیده شده و اغلب بصورت یک “.” و یا یک فضای خالی “” نشان داده می شود. بلافاصله پس از ریشه با اسامی موجود در دامنه بالاترین سطح (Top Level) برخورد خواهیم کرد. دامنه های .Com , .net , .org , .edu نمونه هائی از این نوع می باشند. سازمانهائی که تمایل به داشتن یک وب سایت بر روی اینترنت دارند، می بایست یک دامنه را که بعنوان عضوی از اسامی حوزه Top Level می باشد را برای خود اختیار نماید. هر یک از حوزه های سطح بالا دارای کاربردهای خاصی می باشند. مثلا" سازمان های اقتصادی در حوزه .com و موسسات آموزشی در حوزه .edu و ... domain خود را ثبت خواهند نمود.شکل زیر ساختار سلسله مراتبی DNS را نشان می دهد.




طراحی نام حوزه برای یک سازمان

قبل از پیاده سازی سیستم ( مدل ) DNS برای یک سازمان ، می بایست به نمونه سوالات ذیل بدرستی پاسخ داد: - آیا سازمان مربوطه در حال حاضر برای ارتباط اینترانتی خود از DNS استفاده می نماید؟ - آیا سازمان مربوطه دارای یک سایت اینترنتی است ؟ - آیا سازمان مربوطه دارای یک حوزه( دامنه ) ثبت شده ( ریجستر شده ) است ؟ - آیا سازمان مربوطه از اسامی حوزه یکسان برای منابع مربوطه موجود بر روی اینترنت / اینترانت استفاده می نماید؟




استفاده از نام یکسان دامنه برای منابع اینترنت و اینترانت

استفاده از اسامی یکسان برای نامگذاری دامنه بمنظور استفاده از منابع موجود داخلی و منابع اینترنتی در مرحله اول بسیار قابل توجه و جذاب خواهد بود. تمامی ماشین ها بعنوان عضو یک دامنه یکسان محسوب و کاربران نیاز به بخاطر سپردن دامنه های متفاوت بر اساس نوع منبع که ممکن است داخلی و یا خارجی باشد نخواهند داشت ..با توجه به وجود مزایای فوق، بکارگیری این روش می تواند باعث بروز برخی مشکلات نیز گردد. بمنظور حفاظت از ناحیه (Zone) های DNS از دستیابی غیر مجاز نمی بایست هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با منابع داخلی بر روی سرویس دهنده DNS نگهداری نمود. بنابراین می بایست برای یک دامنه از دو Zone متفاوت استفاده نمود. یکی از Zone ها منابع داخلی را دنبال و Zone دیگر مسئولیت پاسخگوئی به منابعی است که بر روی اینترنت قرار دارند. عملیات فوق قطعا" حجم وظایف مدیریت سایت را افزایش خواهد داد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معانی DNS،ISP،WSP

پاورپوینت بررسی معانی DNS،ISP،WSP

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 4.655 مگا بایت

تعداد صفحات : 39

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی معانی DNS،ISP،WSP در 39 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه


زیر ساخت اینترنت
اینترنت از مجموعه ای شبکه کامپیوتری ( بزرگ ، کوچک ) تشکیل شده است . شبکه های فوق با روش های متفاوتی به یکدیگر متصل و موجودیت واحدی با نام "اینترنت " را بوجود آورده اند. نام در نظر گرفته شده برای شبکه فوق از ترکیب واژه های " Interconnected" " و " Network" انتخاب شده است . ( شبکه های بهم مرتبط ).



اینترنت فعالیت اولیه خود را از سال 1969 و با چهار دستگاه کامپیوتر میزبان (host) آغاز و پس از رشد باورنکردنی خود ، تعداد کامپیوترهای میزبان در شبکه به بیش از ده ها میلیون دستگاه رسیده است . اینترنت به هیچ سازمان و یا موسسه خاصی در جهان تعلق ندارد. عدم تعلق اینترنت به یک سازمان ویا موسسه به منزله عدم وجود سازمانها و انجمن های خاصی برای استانداردسازی نیست .یکی از این انجمن ها، "انجمن اینترنت " است که در سال 1992 با هدف تبین سیاست ها وپروتکل های مورد نظر جهت اتصال به شبکه تاسیس شده است.

سلسله مراتب شبکه های کامپیوتری


هر کامپیوتری که به شبکه اینترنت متصل می گردد ، بخشی از شبکه تلقی میگردد. مثلا" می توان با استفاده از تلفن ( منزل ) به یک مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) متصل و از اینترنت استفاده کرد در چنین حالتی کامپیوتر مورد نظر بعنوان بخشی از شبکه بزرگ اینترنت محسوب خواهد شد. .برخی از کاربران در ادارات خود و با استفاده از بستر ایجاد شده ، به اینترنت متصل می گردند. در مدل فوق ، کاربران در ابتدا از شبکه محلی نصب شده در سازمان استفاده می نمایند. شبکه فوق با استفاده از خطوط مخابراتی خاص و یا سایر امکانات مربوطه به یک مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت متصل شده است . مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت نیز ممکن است به یک شبکه بزرگتر متصل شده باشد. اینترنت ، شبکه ای است که از شبکه های بیشماری تشکیل شده است ( شبکه ای از سایر شبکه ها )




اکثر شرکت های مخابراتی بزرگ دارای ستون فقرات اختصاصی

برای ارتباط ناحیه های متفاوت می باشند. در هر ناحیه ،شرکت مخابراتی دارای یک " نقطه حضور "(POP: Point of Presence) است . POP ، مکانی است که کاربران محلی با استفاده از آن به شبکه شرکت مخابراتی متصل می گردند. ( به منظور ارتباط با شبکه از خطوط تلفن معمولی و یا خطوط اختصاصی استفاده می گردد).در مدل فوق ، چندین شبکه سطح بالا وجود داشته که توسط " نقاط دستیابی شبکه "(Network)NAP : Access Points به یکدیگر مرتبط می گردند. فرض کنید ، شرکت A یک مرکزارائه دهنده خدمات اینترنت بزرگ باشد . در هر شهرستان اصلی ، شرکت A دارای یک POP است . هر یک از POP ها دارای امکانات گسترده ای به منظور تماس کاربران محلی می باشند .شرکت A به منظور اتصال POP ها بیکدیگر و شرکت، از خطوط اختصاصی فیبر نوری استفاده می نماید. .فرض کنید شرکت b، یک مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت همکار باشد.شرکت B ، ساختمانهای بزرگی را در شهرهای اصلی ایجاد و ماشین های سرویس دهنده اینترنت را در




پروتکل اینترنت


هر ماشین موجود در اینترنت دارای یک شماره شناسائی منحصر بفرد است. این شماره شناسائی ، آدرس IP)Internet Protocol) نامیده می گردد. پروتکل فوق مشابه یک زبان ارتباطی مشترک برای گفتگوی کامپیوترهای موجود در اینترنت است . پروتکل ، به مجموعه قوانینی اطلاق می گردد که با استناد به آن گفتگو و تبادل اطلاعاتی بین دو کامپیوتر میسر خواهد شد. IP دارای فرمتی بصورت :211.27.65.138 است . بخاطر سپردن آدرس های IP به منظور دستیابی به کامپیوتر مورد نطر، مشکل است . بدین منظور هر کامپیوتر دارای نام انحصاری خود شده و از طریق سیستمی دیگر ، آدرس IP به نام درنظر گرفته شده برای کامپیوتر ، نسبت داده می شود. در آغاز شکل گیری اینترنت ، تعداد کامپیوترهای موجود در شبکه بسیار کم بود و هر کاربر که قصد استفاده از شبکه را داشت ، پس از اتصال به شبکه از آدرس IP کامپیوتر مورد نظر برای برقراری ارتباط استفاده می کرد. روش فوق مادامیکه تعداد کامپیوترهای میزبان کم بودند، مفید واقع گردید ولی همزمان با افزایش تعداد کامپیوترهای میزبان در شبکه اینترنت ، کارآئی روش فوق بشدت افت و غیرقابل استفاده گردید. به منظور حل مشکل فوق از یک فایل ساده متنی که توسط " مرکز اطلاعات شبکه " (NIC) پشتیبانی می گردید ، استفاده گردید.بموازات رشد اینترنت و ورود کامپیوترهای میزبان بیشتر در شبکه ، حجم فایل فوق افزایش و بدلیل سایر مسائل جانبی ، عملا" استفاده از روش فوق برای برطرف مشکل " تبدیل نام به آدرس " فاقد کارآئی لازم بود. درسال 1983 ، سیستم DNS(Domain Name System) ارائه گردید. سیستم فوق مسئول تطبیق نام به آدرس، بصورت اتوماتیک است . بدین ترتیب کاربران اینترنت به منظور اتصال به یک کامپیوتر میزبان ، صرفا" می تواتند نام آن را مشخص کرده و با استفاده از DNS ، آدرس IP مربوطه آن مشخص تا زمینه برقراری ارتباط فراهم گردد.







تاریخچه DNS

DNS ، زمانی که اینترنت تا به این اندازه گسترش پیدا نکرده بود و صرفا" در حد و اندازه یک شبکه کوچک بود ، استفاده می گردید . در آن زمان ، اسامی کامپیوترهای میزبان به صورت دستی در فایلی با نام HOSTS درج می گردید . فایل فوق بر روی یک سرویس دهنده مرکزی قرار می گرفت . هر سایت و یا کامپیوتر که نیازمند اسامی کامپیوترهای میزبان بود ، می بایست از فایل فوق استفاده می نمود . همزمان با گسترش اینترنت و افزایش تعداد کامپیوترهای میزبان ، حجم فایل فوق نیز افزایش و امکان استفاده از آن با مشکل مواجه گردید ( افزایش ترافیک شبکه ). با توجه به مسائل فوق ، در سال 1984 تکنولوژی DNS معرفی گردید .





DNS چیست؟

سیستم نامگذاری حوزه ( DNS) سیستمی است که طبق اصول ان کامپیوتر ها توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر و انجام فعالیتهایی از قبیل تبادل نامه های الکترونیکی و یا نمایش صفحات وب را خواهند داشت. وقتی کاربری در اینترنت قصد برقراری ارتباط با مکان خاصی را داشته باشد فرضا بازدید از یک وب سایت ادرس اینترنتی ان را تایپ می کند مثل www.metahouse.com پروتکل اینترنت (IP) از اطلاعات ادرس اینترنتی و DNS برای ارسال نامه الکترونیکی و سایر اطلاعات از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر استفاده میکند.به عنوان مثال DNS متن کاملآ انگلیسی www.metahouse.com را به اعدادی تبدیل می کند که کامپیوتر های متصل به اینترنت بتوانند ان را درک کنند مانند: 123.21.43.121برای انکه این کار به خوبی انجام شود اینترنت به چندین حوزه اصلی سازماندهی






چگونه یک ISP را انتخاب نمائیم ؟
برای انتخاب یک ISP پارامترهای متعددی بررسی می گردد :

امنیت : آیا ISP انتخابی از رویکردهای مناسب امنیتی در جهت حفاظت اطلاعات استفاده می نماید ؟ آیا از رمزنگاری و SSL به منظور حفاظت اطلاعات ارسالی شما نظیر نام و رمز عبور استفاده می گردد ؟

محرمانگی : آیا ISP انتخابی دارای یک سیاست تعریف شده در خصوص رعایت حریم خصوصی کاربران است ؟

آیا خیال شما از این بابت راحت است که چه افرادی به
اطلاعات شما دستیابی دارند ؟ نحوه برخورد و استفاده
آنان از اطلاعات به چه صورت است ؟

سرویس ها : آیا ISP انتخابی سرویس های مورد نظر
شما را ارائه می نماید ؟ آیا سرویس های ارائه شده تامین
کننده نیاز شما می باشند ؟ آیا پشتیبانی لازم به منظور ارائه سرویس ها در اختیار شما گذاشته می شود ؟

قیمت : آیا قیمت ارائه خدمات توسط ISP قابل قبول است ؟ آیا قیمت ارائه شده با توجه به تعداد و نوع سرویس های ارائه شده، منطقی است؟ آیا به منظور دریافت خدمات ارزان تر ، از کیفیت و امنیت چشم پوشی می نمائید ؟







WAP چیست؟

WAP سیستمی است كه در آن پرو تكل ارتباطی و محیط برنامه نویسی جهت پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر وب روی گوشی های تلفن همراه ارایه می شود . پروتكل ارتباطی پروتكل ارتباطی كه در حال حاضر در اینترنت برای دیدن صفحات وب استفاده می شود HTTP است .( البته در سطح شبكه اینترنت برای فعالیت های متفاوت پروتكل های متفاوتی در سطح لایه Application استفاده می شود ولی پروتكلی كه جهت دیدن سایت ها از آن استفاده می شود HTTP است ) وقتی آدرس سایتی را به اینترنت اكسپلورر می دهید تا صفحه مربوط به آن سایت را ببینند ، در پشت پرده ، اینترنت اكسپلورر بسته ای را حاوی اطلاعاتی جهت در خواست صفحه آن سایت است به اینترنت می فرستد . اطلاعات این بسته به فرمتی است كه در پروتكل HTTP تعریف شده است .با این توصیف ، وقتی وقتی صحبت از تلفن همراه می شود در نگاه اول مساله حل شده است و فقط كافی است این بار تلفن همراه شما چنین بسته ای ساخته و به اینترنت بفرستد . ولی این كار برای یك تلفن همراه شدنی نیست . زیرا بسته هایی كه در پروتكل
HTTP ساخته می شوند حجم زیادی دارند و لذا لازم است فرستنده دارای حافظه مناسبی باشد . در حالی كه تلفن همراه از نظر حافظه بسیار محدود است ( البته به تازگی گروهی از تلفن های همراه با نام
Smart phone وارد بازار شده اند كه از نظر حافظه نسبت به انواع قدیمی تر بسیار قوی تر ند . ) همچنین جهت پردازش بسته هایی كه با پروتكل HTTP ارسال و دریافت می شوند ، نیاز به پردازشگری قوی تر از آن چه كه در یك تلفن همراه وجود دارد ، می باشد . لذا جهت ورود تلفن همراه ، به دنیای اینترنت ضروری است با توجه به قابلیت های یك تلفن همراه پروتكل ویژه ای طراحی شود. این پروتكل WAP نام دارد . البته WAP فراتر از یك پروتكل ساده در در لایه Application می باشد و بهتر است به آن پشته پروتكل WAP) Protocol Stack) بگوییم . پشته پروتكل WAP دارای شش لایه می باشد و یك ارتباط
connection less را در دنیای تلفن های همراه ایجاد می كند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 59 کیلو بایت

تعداد صفحات : 63

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

استفاده مطلوب از منابع انسانی متکی به اقداماتی است که برای حفظ و صیانت جسم و روان کارکنان سازمان به عمل می­آید. این اقدامات که شامل امکانات رفاهی و خدمات درمانی، طرحهای تشویقی، تناسب شغلی، امنیت شغلی، طراحی شغلی (غنی­سازی و توسعه شغل)، اهمیت به نقش و جایگاه فرد در سازمان، فراهم نمودن زمینه رشد و پیشرفت کارکنان، آموزش آنان و مواردی از این قبیل می­باشد، مجموعأ تحت عنوان کیفیت زندگی کاری در نظر گرفته می­شود (کاسیو[1]، 1998).

1-1-1- تعریف ولش[2]

ولش کیفیت زندگی کاری را فرایندی می­داند که به وسیله آن اعضای سازمان، از راه مجاری ارتباطی باز و متناسبی که برای این مقصود ایجاد شده است، در تصمیماتی که بر شغل­هایشان به خصوص بر محیط کارشان بطور کلی اثر می­گذارد به نوعی دخالت می­یابند و در نتیجه مشارکت، خشنودی آنها از کار افزایش یافته و فشار عصبی ناشی از کار برایشان کاهش می­یابد»(شیمون و دولان، طوسی 1380).

1-1-2- دیدگاه وک چیو[3]

وک چیو (1991) در مورد کیفیت زندگی کاری می­گوید «زندگی کاری یک مجموعه از تکنیک­های معین نیست، بلکه بیشتر به عنوان روشی است که در جستجوی بهبود شرایط کلی محیط کار در کل سازمان و یا در واحدهای فرعی آن می­باشد».

نادلر و لالر[4] (1994) کیفیت زندگی کاری را چنین تعریف می­کنند:

شیوه ای برای تفکر در مورد افراد، کار و سازمان که عناصر مشخص آن عبارتند از: 1-توجه به تأثیر کار بر افراد و همین­طور بر کارایی سازمان 2-فکر مشارکت در حل مشکلات و تصمیم­گیری در سازمان. کیفیت زندگی کاری به تغییردادن شغل محدود نمی­شود، بلکه شامل انسانی کردن محیط کار برای حفظ شأن و عزت نفس است».


1-Cascio

2-Volsh

3-Vecciho

4-Nadler and Lowler

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری رنسانس

پاورپوینت بررسی معماری رنسانس

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 1.195 مگا بایت

تعداد صفحات : 22

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی معماری رنسانس در 22 اسلاید قابل ویرایش


معماری رنسانس

معماری رنسانس به معماری اروپا در سده‌های ?? و ?? میلادی (دوره? رنسانس) اطلاق می‌شود که از مشخصه‌های آن، نوزایی عناصر فرهنگی روم و یونان باستان بود.



دوره‌های زمانی

معماری رنسانس آغازین ????-???? م
معماری رنسانس میانی ????-???? م
معماری رنسانس پیشرفته ????-???? م


با وجود این‌که در تاریخ هنر، آغاز رنسانس به اموری همچون سال فتح قسطنطنیه در سال 1453 به وسیله سلطان محمد فاتح و تشکیل حکومت عثمانی به جای دولت بیزانس، یا پایان یافتن بیماری طاعون و اموری از این قبیل نسبت داده شده است؛ اما در نزد مورخان هنر این امر یقینی است که رنسانس هنری از ایتالیا آغاز شده، بدین ترتیب که هنرمندان ایتالیایی بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی حاضر نشده بودند به سبک گوتیک در معماری تن دهند و حتی این مفهوم را به صورت طعن و استهزا برای این سبک به کار می‌‌بردند و علیه سبک گوتیک عصیان نموده و به سوی سبک جدید حرکت کردند.



معماران مشهور رنسانس


-آلبرتی :از کارهای مشهور او کلیسای سن آندئا -سن فرانچسکو و ویلای روچلای است .او 20 الی 30 اثر مشهور دارد که یکی دیگر از آثار او کلیسای سانتانوولا می باشد.
2-فیلیپو برونلسکی :اولین ساختمان مربوط به رنسانس را ساخته و حرفه اصلی او طلاسازی است. ولی قشنگترین گنبد دوره رنسانس را درست کرده که دومین گنبد بزرگ دنیاست .(گنبد بزرگ کلیسای کاتدرال یا جامع فلورانس که خود کلیسا مال دوره گوتیک است ولی گنبد آن در دوره رنسانس ساخته می شود و اولین سازه رنسانس است .اسم این کلیسا سانتا ماریادلافیوره است که الگو و نماد شهر فلورانس است که گنبدی 8ضلعی به رنگ سفید و آجری است .خود گنبد آجری است و زه های آن سفید رنگ است .دهانه ی این گنبد 42 متر است که بعد از پانتئون که 43 متری است بزرگترین گنبد ساخته شده در جهان بود )
از کارهای دیگر برونلسکی ساخت بیمارستان برای کودکان یتیم است و همینطور ساخت نمازخانه ای به نام پاتزی pazzi chapel
این 3 مورد از بهترین کارهای برونلسکی است .کارهای او کاملا شبیه کارهای روم و یونان است و در کارهای او طاق و قوسهای زیادی وجود دارد او در ساخت کلیسا از سنتوری بزرگ و یک قوس بزرگ در ورودی استفاده می کند
این 3 مورد از بهترین کارهای برونلسکی است .کارهای او کاملا شبیه کارهای روم و یونان است و در کارهای او طاق و قوسهای زیادی وجود دارد او در ساخت کلیسا از سنتوری بزرگ و یک قوس بزرگ در ورودی استفاده می کند
3-کارلو مادرنو :کلیسایی به نام سانتا سوزانا را طراحی می کند در این کلیسا و کلیسای سانتا نوولا ما ترکیبی ریاضی داریم به نام تناسب طلایی .همان تناسب طلایی یونان باستان
اثر دیگر کارلو مادرنو گنبد کلیسای سن پیتر است که پاپ در آنجا ست این کلیسا که در واتیکان قرار دارد شکل صلیبی داشته و در آتش سوزی از بین می رود و در قرن 15 دوباره ساخته می شود.
گنبد این کلیسا را کارلو مادرنو شروع کرد ولی نتوانست ادامه دهد.
4-دوناتو برامانته :یک کاخ به نام فارنزه ساخته که آن را به اتمام نتوانست برساند و میکل آنژ آن را تمام کرد و یک ساختمان دارد با نماد پیشرفت به نام تمپیتو که گنبدی پایه دار است و زیر آن ستون وجود دارد.
گنبد تمپیتو الگوی ساخت کلیسای سن پیتر می شود .
5-میکل آنژ: از کارهای او طرح اصلی سن پیتر و میدان کامپید ولیو (کاپیتل )در واتیکان است و تمام مجسمه ها ی جلوی سن پیتر و میدان کاپیتل کار میکل آنژ است .
6-رافائل :او بیشتر نقاش و مجسمه ساز است تا معمار .یعنی بیشتر کارهای نقاشی و مجسمه سازی می کرده .
7-لئوناردو داوینچی: مثل میکل آنژ از نابغه های این دوران است .رنسانس یک هنر واقعی و رئالیستی است .و دوران ظهور نوابعی که قبلا وجود نداشته .
داوینچی نمونه یک نابعه است معمار-شهرساز-نقاش-مجسمه ساز-طبیب -ریاضی دان -مخترع -منجم
او اولین طرح شهرسازی برای هدایت آب و فاضلاب را داد و بهترین نقاشیها و مجسمه سازی ها کار اوست .اولین دوچرخه را ساخته .




جایگاه انسان در دوره رنسانس

سرانجام انسانهای منفرد ، واقعی و حجم دار میشوند و سایه شان بر زمین می افتد. انسان سده های میانه خود را فاسد و ضعیف الاراده می پنداشت و به بیان دقیقتر ،گمان میكرد فقط با وساطت پروردگار دانا قادر به هركاری است. با آنكه اندیشمندان بسیاری اعم از پروتستان و كاتولیك بر این اندیشه چند صد ساله تاكید میكردند ،اندیشه دوره رنسانس چیز دیگری است: انسان میتواند خود را بسازد. چنین پنداشته میشود كه وی از قدرت كار گزاری یا فاعلیتی خدادادی برخوردار است كه در وجود انسانهای بزرگ به صورت موهبت الهی «نبوغ» متجلی میشود.بدین ترتیب در دوره رنسانس ،انسان اندیشمند میتواند بر نفرین گناه ازلی فائق آید و بر فراز سنگینی بار گناه ویرانگر آن ،خود را چنانچه مایل باشد به آن پایه ای برساند كه شایستگی اش را دارد. جووانی پیكورلا میراندو فیلسوف نابغه و جسور دوره رنسانس ،در كتاب «گفتار در باب مقام انسان»(كه عنوانش ادعای تازه ای است)،خداوند را در حالی تجسم میكند كه این اجازه را به انسان میدهد و این كار را چنان انجام میدهد كه تفاوتی چشمگیر با تصور درماندگی طبیعی انسان در سده های میانی پیدا میكند:




طبیعت همه امور دیگر به دست ما ، در چهارچوب قوانین مصوب خودمان ،تعیین و محدود شده است .تو كه هیچ عاملی محدودت نكرده است ، مطابق اراده آزاد خویش … حدود طبیعت خود را تعیین خواهی كرد. ما تو را در «كانون عالم»نهاده ایم… نه به آسمان متعلق گردانده ایمت ،نه به زمین ،نه فانی هستی نه جاودانی،تا بتوانی خویشتن را آزاد و شرافتمندانه … آنچنانی كه مایلی و ترجیح میدهی بسازی. چنین گزینشی در سده های میانه ، غیر قابل تصور است:آیا انسان با آن مقام دقیقا حساب شده اش در زنجیره وجود كه خداوند مقرر فرموده بود می توانست از فرشتگان فراتر برود یا می بایست خود را در مقامی پایین تر از جانوران و طبیعت بیجان قرار میداد و تحقیر می كرد؟ انسان اعم از اینكه می توانست عملا به چنان رفعت و یا حضیضی دست یابد،انسانهای بزرگ دوره رنسانس به امكانات تازه ای كه فرا راه استعدادهایشان گشوده شده بود پی برده بودند و از تائید و غالبا تبلیغ توانائیهایی كه تردیدی در وجودش نداشتند كوتاهی نمیكردند.اختلاف طبقاتی و سلسله مراتب اجتماعی از شدت افتاده بود و انسانهای صاحب استعار میتوانستند مقامی همطراز دوستان و همقطاران شاهزادگان داشته باشند.اینان میتوانستند پاداش شهرت جاودانی را نصیب خویش سازند و آنچه اصطلاحا شهرت پرستی نامیده شده است طبیعتا در خور تجلیل تازه ای بود كه از انسان نابغه به عمل می آمد.به بیان درست تر : بسیاری از انسانهای بزرگ آنزمان ، جاودانگی به دست آمده از راه شهرت را بیش از جاودانگی معنوی وعده داده شده از سوی دین آرزو میكردند




آثار برجسته

گنبد کلیسای فلورنس (سانتا ماریا دلفوره)گنبد کلیسای فلورنس (سانتا ماریا دلفوره)
تپه کاپیتول (کاپیتولینه)
کلیسای سن پیتر
بیمارستان کودکان سرراهی (????-???? م)
دهلیز کتابخانه لورنس
تمپیه تو (????-????م)
کلیسای سانتا ماریا دله کارچری (????)
ویلای روتوندا
کلیسای سانتواسپیریتو
کاخ شامپور (???? م)
معبد مالاتستایی (سان فرانچسکو)




گنبد کلیسای فلورنس

گنبدی است که در سال ???? میلادی بدستان معمار بزرگ ایتالیایی فیلیپو برونوشلی ساخته گردید.
فضای زیر این گنبد 42 متر پهنا دارد و این اثر توسط برونسکی معمار برجسته رنسانس و با نبوغی استثنایی فرم ایجاد گنبد را حل کرده است . او مرکز گنبد را بالا برد و آنرا به گرد یک مقطع تیز دار طراحی کرد .و برای حداقل رساندن وزن ساختمان یک گنبد دو پوسته نسبتاً نازک به گرد تویزه های بیست و چهار گانه آن که که هشت تویزه آن در بیرون قابل رویت هستند طراحی کرد .و نوک گنبد را با فانوس بزرگی مهار کرد.
سنت پیترز و واتیکان




نتیجه گیری:

اگرچه تلاش می‌شود تا احیای مجدد انسان مداری و شهر نشینی (Urbanism) را به رنسانس نسبت دهند اما موج واقعی توسعه شهری و رنسانس واقعی همان دوره‌ای بود كه از قرن 12 آغاز شد و در كارهای آكویناس، مانگوس، دانته و جوتّو به اوج رسید.

در طول رنسانس به ندرت شهرهای جدیدی احداث شدند بلكه عمده فعالیت ساخت و ساز در بازسازی و گسترش شهرهای موجود بود. سه اصل حاكم بر این ساخت و سازها عبارت بود از :

خیابانهای پهن و مستقیم با دیدها و مناظر شهری

الگوی شطرنجی شهر کلاسیک

3- استفاده فراوان از میدانها نه به عنوان عنصر یادمانی یا محل بازار بلكه به عنوان میدانهای مسكونی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری دوره ی روم باستان

پاورپوینت بررسی معماری دوره ی روم باستان

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 656 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی معماری دوره ی روم باستان در 23 اسلاید قابل ویرایش



روم باستان(300ق.م نا 400بعد از میلاد)

رومیها ادامه دهنده و تکمیل کننده تمدن یونان هستند.و با استفاده از پوزولانا توانایی ساختن طاق و گنبد را پیدا می کنند.در ساختمان پنتئون یک معماری رومی را می بینیم که پلان مربع شکل و در پشت آن یک گنبد است .دهانه آن خدود 43مترو ارتفاع از سطح زمین نیز 43 متر می باشد که بزرگترین گنبد ساخته شده با مصالح ساختمانی است و یک نورگیر 9متری دارد که برای نورگیری است.




معماری روم

قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند ،و امروز نیز ملتها آ« را احساسا می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم که نبوغ یوناننین با تابش هر چه بیش تر در عرصه هنر ،علم ، فلسفه ، تاریخ، و به طور کلی در قلمرو عقل و تخییل می درخشید نبوغ رومی در عرصه فعالیتهای دنیوی حقوق و کشورداری پر تو افکنی می کند




هنر اتروسك هنر رومی رومیان(امپراتوری پیشین«معماری و طرحهای عمرانی») یکی از بهترین و سالم ترین یادمانهای رومی، خود شهر رم است و یکی از پرآوزه تری و پر نفوذترین بناها در تاریخ معماری، معبد پانتئون است (تصویرهای 237 تا 239)؛ این معبد در حدود 125 میلادی ساخته شد و تأثیر فضای درونیش بسیار پر مخافت است. مخصوصاً به این علت که از نمای بیرونش چنین مخافتی احساس نمی شود. پانتئون معبدی گرد و گنبد دار است، در جلویش رواقی مستطیلی دارد که به نظر می رسد آنچنان که باید و شاید با ساخت گردوار اولیه آن تناسبی ندارد و احتمالاً بعدها برآن افزوده شده است. تأثیر اولیه حاصل از مشاهده این بنا احتمالاً با تأثیر امروزیش متفاوت بوده است، زیرا پانتئون در آغاز یک بنای مستقل نبود بلکه به یک باسیلیکای قدیمی تر متصل بود و امتداد آن یالهای جانبی پانتئون را می پوشانده است. گذشته از این، در جلوی رواق معبد یک حیاط ستون بندی شده قرار داشت که بخشی از رواق نیز جزو آن بود و در آغاز تنها بخش قابل رؤیت ساختمان از روبرو بود. این حیاط که در دوره هادریانوس ساخته شد، احتمالاً از طرحهای همین امپراتور تنوع طلب بوده است. بنای پانتئون از گونه ای سادگی پرهیبت در مقیاس بزرگ برخوردار است. برفراز اندرون مدورش گنبدی نیمکره وار به قطر 43 متر زده اند که فاصله نوک گنبد از کف پانتئون نیز 43 متر است




ویژه گی ها:

ساده ترین طاق مورد استفاده رومیان طاق گهواره ای در واقع، قوس عمیقی بود که سقفی نیمه استوانه ای بر بالای یک فضای دراز مستطیل شکل تشکیل می داد و لبه های سقف نیمه استوانه ای مستقیماً بر دیوارهای جانبی قرار می گرفتند، این دیوارها برای آنکه در زیر وزن سقف ایستادگی کنند یا باید بسیار ضخیم باشند یا با زدن دیوارهای پشت بند ایستادگی کنند یا باید بسیار ضخیم باشند یا با زدن دیوارهای پشتبند تقویت شوند.




Pantheon پانتئون، معبدی است ساخته شده برای خدایان. پانتئون رم یکی از ساختمانهای بزرگ رم باستان است که به بهترین وجه حفظ شده و یکی از پر اهمیت ترین ساختمانها در تاریخ معماری است.


پانتئون لغتی کلی است که به ساختمانهایی که به عنوان مقبره یا یادبود شخصیتهای بزرگ یک کشور ساخته میشود، نیز اطلاق میشود. معروفترین مثال در این زمینه کلیسای سنت ژنو( (Sainte Geneviève پاریس است که در سال 1764 توسط ژاک جرمین (Jacques Germain) به سبک کلاسیک فرانسوی ساخته شد، اما بعدها که به عنوان معبد یادبود بزرگان فرانسه استفاده شد، به پانتئون تغییرنام داد.




کولوسئوم : سالن آمفی تئاتر رومیان
Coliseum
ساخت کولوسئوم یا آمفی تئاتر Flavian توسط Vespasian امپراطول سالهای 69 تا 70 روم پایه گذاری شد، پس از آن پسرش Titus در سال 80 بعد از میلاد آنرا بنا کرد، که نهایتا توسط Domitian برادر Titus که در سال 81 بر وی غلبه کرد و بر جایگاه امپراطور روم نشست، کامل شد و به پایان رسید. کولوسئوم به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار ساخته شده در روم، در زمین های باتلاقی ما بین تپه های Esquiline و Caelian واقع شده بود.
- یکی از شگفتی های معماری این بنا، این است که فرم ساختمان، شیوه ستون بندی و طراحی نیمکتها طوری است که کوچکترین صدا -حتا زمزمه- از سن نمایش در تمام نقاط سالن قابل شنیدن است.این سالن حتا در وضعیت نیمه مخروبه فعلی هم خاصیت پخش صدای خود را حفظ کرده است وگذشته از اهمیت تاریخی، مکانی ایده آل برای اجرای کنسرت به شمار میرود.


قدمت تاریخی و شکوه و جلال این عمارت از یک سو و کارامدی آن برای اجرای نمایش و امکان کنترل جمعیت ، از سوی دیگر، باعث شد این سالن یکی از بزرگترین بناهای معماری روم باستان به شمار رود. این آمفی تئاتر، به شکل یک بیضی عظیم است که ردیف های صندلی به تعداد پنجاه هزار تماشاچی، دور تا دور یک صحنه بیضی شکل مرکزی قرار گرفته است. کف صحنه چوبی است و در زیر آن مجموعه ای از اتاقها و گذرگاهها برای عبور حیوانات وحشی و سایر تدارکات لازم جهت راه اندازی و اجرای نمایش قرار گرفته است . تعداد 80 دیوار به عنوان تکیه گاه برای طاق های گنبدی شکل، گذرگاهها، پلکان و ردیف های صندلی، روی صحنه قرار گرفته است. لبه بیرونی طاق های متوالی باعث اتصال طبقات مختلف و پلکان بین آنها به یکدیگر شده است.

کولوسئوم طوری طراحی شده که در آن پنجاه هزار تماشاگر جا بگیرد. در حدود 80 ورودی دارد که جمعیت می توانسته خیلی سریع و به راحتی وارد آن محل شده و از آنجا خارج شود. نقشه آن یک بیضی پهناور است به اقطار 188 در 156 متر و زیربنای عمارت در حدود 6 جریب است. طاق ها روی 80 دیوار محوری نگهدارنده برای محافظت از ردیف های صندلی، گذرگاهها و پلکان، قرار گرفته اند. ارتفاع نمای بیرونی شامل سه ردیف طاق به انضمام طبقه زیرشیروانی حدود 48.5 متر می باشد که معادل یک ساختمان 12 تا 15 طبقه است.





علت تنوع و فراوانی ساخت بناهای دوره ی بیزانس


به طور کلی باید گقت بناهایی که در طول دوران حکومت بیزانس که از سال 330 میلادی تا سال 1453 میلادی ساخته شده اند، متنوع و تعدادشان فراوان و این به دو علت عمده بستگی داشته است. نخست وجود ملتهای مختلف که تابعه امپراتوری بودند، دوم طولانی بودن دوران حاکمیت بیزانس، همین مسئله موجب گردیده که نامیدن تمامی آنها به یک شکل، منطقی به نظر نرسد و از این روی است که این دوره زمانی از دیدگاه پژوهندگان این رشته به بخش هایی تقسیم شدهف که هر یک دارای ویژگیهای معینی هستند. ساختمانهایی که در هر یک از مناطق تحت قلمرو امپراتوری ساخته شده اند در مصالح ساختمانی تابع امکانات محلی است و البته بر اساس برنامه ای مدرن ساخته شده اند. در شمال غربی ایتالیا، آجر، در شهرهای ساحلی و روی زمین های صخره ای در سوریه و فلسطین و بحشی از آسیای صغیر (ترکیه) از سنگ استفاده شده است. کلیساهای بیزانس از نظر پلان پیش از دوره بیزانس پسین به سه گروه عمده تقسیم شده که عبارتند از: الف) کلیساهایی که به پلان باسیلیکاتی (پلان محوری) ساخته شده اند. ب) کلیساهایی که بر اساس یک پلان مرکزی ساخته شده اند. ج ) کلیساهایی که بر اساس ترکیب دو پلان محوری و مرکزی شکل گرفته اند.




پلان باسیلیکایی:

این ساختمانها در طول یازده قرن حاکمیت روم شرقی (بیزانس) ساخته شدند و شباهتهای آشکاری با پلان باسیلیکاهای رومی داشتند. محور طولی که مدخل ورودی را به محراب کلیسا متصل می کند، در هر سمت خود با یک یا دو ردیف دالان سر پوشیده فرعی فرا گرفته شده است، و معمولاً قسمت فوقانی همین محور، به دهلیزها یا اتاق هایی خفاظت شده منتهی می گردد. در این گونه بناها، محور طولی تعیین کننده شالوده فضایی کلیسا محسوب می گردد، نه تقاطع آن با محور عرضی که از روی فضای وسیع تجمع های مشرف به محراب عبور می کند، و نه وجود پوششی بلندتر و شکوهمندتر که در محل تقاطع در محور طولی و عرضی بنا می شود، از قدر تعین آن می کاهد. این نوع پلان تفاوت اساسی ای که با باسیلیکا دارد، وجود محور عرضی ثانوی است که عمود بر محور طولی است در نقطه ورودی اصلی قرار گرفته است.




تمدن اتروسک وروم باستان

تمدن اتروسک:


رابطه وفاصله بین تمدن یونان و روم است.تمدن اتروسک تغییراتی ایجاد می کند که باعث تمایز تمدن یونان و روم می شود.اولا آنها ماده ای جدید به نام پوزولانا می سازند که یک شبه بتن است یعنی ماده ای خمیری شکل است که بعد ار سفت شدن خاصیت شکل پذیری به خود می گیرد.در نتیجه اتروسکها موفق می شوند سازه های طاق شکل درست کنند این طاقها در مکانی به نام تومولوس (مقابر رومیها) وجود داشت.این مقبره ها اتاقکی زیرزمینی هستند و بالای زمین فقط یک گنبد نیمدایره می ساختند با حفره هایی برای تهویه هوا که بعدها این سبک تومولوس گنبد معابد روم می شود .تومولوسها در شهری به نام نکروپلیس (شهر مردگان)ساخته شده اند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 30 کیلو بایت

تعداد صفحات : 18

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، داراینظریات وتحقیقاتانجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

انگیزش:

پژوهشگران همواره از خود می­پرسند، که چرا برخی از دانش­آموزان در مطالعاتشان سختکوش­تر از دیگران به نظر می­رسند؟چرا برخی از دانش­آموزان مطالعات لازم را انجام می­دهند، در حالی که برخی دیگر حتی کتاب درسی را هم باز نمی­کنند؟ چرا برخی از دانش­آموزان راهبردهای سطحی مانند به یاد سپاری طوطی­وار را به کار می­گیرند؟ جواب این سوالات به پژوهش و مطالعه دوباره انگیزه فراگیران نیاز دارد. مثلا دانش­آموزانی که می­خواهند ارزش ماده­ی درسی را بفهمند به احتمال زیاد خواندنی­های محوله را خواهند خواند، راهبردهای مطالعه پیجیده را به کار خواهند گرفت و هنگام گم­گشتکی کمک خواسته و در نتیجه به پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهند رسید. دانش روانشناسی در حیطه­ی انگیزش و یادگیری بر یافته­های پژوهشی نقش مهمی را در فهم رفتار فراگیران و افزایش توانایی­های انگیزشی با آنان از گذشته تا به امروز داشته است (بدری گرگری و حسینی اصل، 1389).

انگیزش فرایندی است که باعث می­شود که فعالیت هدفمند راه­اندازی و نچهداری شود(پنتریچ و شانک، 2002) و از رفتارهایی چون آغازگری تکلیف، پایداری، صرف تلاش و کوشش استنباط می­شود. به بیان ساده انگیزش چیزی است که افراد را به پیش رفتن وا می­دارد، در حال پیش رفتن نگه می­دارد و مقاصد را تعیین می­کند و نه تنها برای ترغیب دانش­آمزان با فعالیت­های تحصیلی درگیر می­کند، بلکه برای میزان یادگیری دانش­آموزان از اطلاعات دریافتی نیز مهم است ( اسلاوین، 2006، سید محمدی،1389).

چشم اندازهای روانشناختی مختلف انگیزش را از دیدگاه­ها و به شیوه­های متفاوتی بررسی و تبیین می­نمایند. رفتارگرایان بر پاداش­ها و تنبیه­های بیرونی به عنوان یک سازه­ی کلیدی در تعیین انگیزش فراگیران تاکید می­کنند، اما انسان­گرایان به جای تاکید بر تقویت وتنبیه بیرونی، بر رشد و توانایی­های فردی، احساس شایستگی، خودشکوفایی وآزادی انتخاب تاکید می­کنند و شناخت پرایان منشاء انگیزش را افکار و اندیشه­ها، انتظارات و اهداف می­دانند(بیبانگرد،1386).

تاریخچه جهت­گیری هدف:

مفهوم جهت­گیری هدف در دهه­ی 1980 در نتیجه­ی تحقیقات کارول دوک و همکارانش با کودکان دبستانی مطرح شد. در این تحقیقات کودکان روی مجموعه­ای از تمالیف حل مساله کار می­کردند. در مرحله­ی اول، این مسایل ساده بودند و کودکان می­توانستند آن­ها را با موفقیت حل نمایند. در مرحله­ی دوم، مجموعه مسایل دشوارتری به آنان داده شد. به محض ارایه­ی این مجموعه از مسایل به دانش­آموزان محققان دو الگوی درماندگی توام با رفتار ناسازگارانه را از خود به نمایش گذاشتند. آن­ها خیلی زود جا زدند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند و احساس اضطراب بر آنان چیره شد به گونه­ای که دست به راهکارهای تصادفی و غیر خلاقانه زدند. در نتیجه به عنوان افراد شکست خورده علاقه¬ای به ادامه فعالیت از خود نشان ندادند. از سویی، گروه دیگر از این کودکان، الگوی سازگارانه و منطقی از خود به نمایش گذاشتند. آن­ها از چالش­ها لذت می­بردند و اطمینان داشتند که می¬توتنند این مسایل راحل کنند و از راهکارهای سازنده و ابتکاری برای حل مسایل استفاده می­کردند. دوک با انجام تحقیقات بیشتر متوجه شد که کودکان در مواجه با موفعیت­ها و فرصت­های یادگیری اهداف متفاوتی در پیش می­گیرند. عده­ای در پی به نمایش گذاشتن توانایی­هایشان خود و کسب داوری­های مطلوب و اجتناب از مورد سرزنش قرار گرفتن از سوی دیگران هستند. این افراد اهداف عملکردی را انتخاب می­کنند و هدفشان کسب عملکرد مطلوب است و ممکن است ترس و نگرانی از شکست در تکلیف، آن­ها را به سمت الگوهای پاسخ­دهی نادرست و نامتناسب سوق دهد. برخی دیگر از این کودکان که الگوی پاسخ­دهی مناسب داشتند روی هدف یادگیری مطلب، جهت افزایش دامنه­ی توانایی و معلومات خود تمرکز داشتند. آن­ها اشتباهات و موانع پیش روی خود را به عنوان امر عادی فرایند یادگیری قلمداد می­کردند. به طور خلاصه، دوک به این نتیجه رسید که کودکان در برخورد با فعالیت­ها دو هدف عمده را دنبال می­کنند که یکی از آنها توسعه و بسط توانایی­های خود است. در هنگام مواجه با چالش­ها، اتخاذ هر کدام از این اهداف تاثیر عمیقی در رفتار و عملکرد باقی می­گذارد ( غلامی، 1382).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:35 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات