مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هویت

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 31 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هویت

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

واژه هویت

در فلسفه ،هویت به حقیقت جزئیه تعریف شده است یعنی هرگاه ماهیت باتشخیص لحاظ ومعتبر شود.:هویت به معنی وجود خارجی است و مواد تشخیص و بالعرض است (معین،1389). بهزادفر در کتاب هویت می‌ نویسد: در لغتنامه دهخدا نیز در بیان و اصل کلمه هویت، لفظ (هو) آورده شده است.هویت گاه بر وجود خارجی و گاه بر ماهیت با تشخیص اطلاق می‌ شود که عبارت است از حقیقت جزئیه (بهزادفر به نقل از دهخدا) جرجانی در کتاب التعریفات هویت را روی عقلانی از حیث امتیازی از دیگران می‌ داند، منظور از امتیاز در اینجا تفاوت و تعداد داشتن است و به معنی برتر بودن نیست (صالحی، 1389).

واژه هویت[1]ریشه در زبان لاتین[2]دنتیتاس دارد واز دم[3]یعنی مشابه و یکسان مشتق شده که دارای دو معانی اصلی است، اولین معنی آن بیانگر مفهوم تشابه مطلق است،معنای دوم آن به معنی تمایز است که با مرور زمان سازگاری و تداوم را فرض میگیرد. به این ترتیب هویت به مفهوم شباهت از دو زاویه مختلف قابل بررسی است و به طور همزمان میان افرادو اشیاء دو نسبت محتمل بر قرار می‌ سازد.شباهت و تفاوت (محرمی‌ ،1383).

هویت در نگاه دیگران

مقوله هویت برای پاسخگویی به پرسش چیستی و کیستی در همه علوم قدمتی هم پای تمدن بشر دارد مولوی می‌ سرآید :

روزها فکر من اینست و همه شب سخنم ، که چرا غافل از احوال دل خویشتنم.

از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود، به کجا میروم آخر تنهایی وطنم

ملا صدرا در کتاب اسفار اربعه به ریشه یابی معانی هویت می‌ پردازد و وجود متفاوتی را برای آن قائل است.

هویت به معنای وجود واقعی شی ،هویت به معنای ماهیت ،هویت به معنای وجود وهویت به معنای مصداق (صالحی ،1388)

هویت در اصطلاح مجموعه ای از علایم، آثار مادی، زیستی، فرهنگی و روانی است که موجب شناسایی فرد از فرد،گروه از گروه،اهلیتی از اهلیتی دیگر و فرهنگی از فرهنگ دیگر می‌ شود که محتوا و مظروف این ظرف به متقاضی هر جامعه و ملت متفاوت و بیانگر نوعی وحدت،اتحاد،هم شکلی، تداوم، استمرار، یکپارچگی و عدم تفرقه است (محرمی،1389) مفهوم هویت مانند بسیاری از مفاهیم فلسفی، اجتماعی و انسانی، انتزاعی، سهل و ممتنع می‌ باشد و از سوی دیگر در حال شدن دائمی‌ است.لذا همواره باید از طیفی یاد کرد که در یک سوی آن، هویت، صرف نظر از پسوند‌های که بدان افزوده می‌ شود بر روی این طیف معانی بی پایان هویت قرار دارد و تمامی‌ بحث‌های هویت صرف نظر از پسوند هایی که به آن افزوده می‌ شود بر روی این طیف قرار دارند (پیران ،1388).

گیدنز در کتاب جامعه شناسی می‌ نویسد هویت همان چیزی است که فرد بر آن آگاهی دارد، به عبارت دیگر هویت شخص چیزی نیست که در ادامه کنش‌های اجتماعی به او تعویض شده باشد بلکه چیزی است که فرد باید آن را به طور مداوم و روزمره ایجاد می‌ کند و در فعالیت‌های بازتابی خویش مورد حفاظت و پشتیبانی قرار دهد.(گیدنز[4]،2007)در مقابل عده ای همچون افروغ اعتقاد دارند که هویت امری است اجتماعی، هویت تلاشی است که جمعی از انسان ها به منظور تداوم و تمایز حیات مادی و معنوی خود بروز می‌ دهند، و بر معیارهای گوناگونی از قبیل خانواده، خویشاوندی و مقولات انتزاعی چون دین مشترک قومی‌ و دیدگاه‌های سیاسی استوار است. هویت ملی و قومی‌ و دینی بر اساس همین تعریف شکل می‌‌گیرد (پاینده،1390).


[1].identity

[2].dentitas

[3].dem

[4].Giddenz

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:38 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 27 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیقتکنولوژی آموزشی درباره هوشمند سازی مدارس

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

تاریخچه مدارس هوشمند

تفکر استفاده از رایانه­ها و شبکه­های رایانه ای برای کارهای مدرسه ای و عملی به قرن بیستم و اوائل دهه 1960 بر می­گردد. اینترنت که در دوران جنگ سرد از درون شبکه معروف پا گرفت، بسیار سریع رشد کرد. منشاء مدارس هوشمند به سیستم آموزش از راه دور باز می گردد. مدارس هوشمند طرحی است که اولین بار در سال 1984 توسط دیوید پرکینز و همکارانش در دانشگاه هاروارد ارائه شد. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا شد و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوری­که امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در زمینه فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه‌های توسعه خود استفاده می‌کنند. از جمله کشورهایی که در زمینه مدارس هوشمند گام‌های موثری برداشته‌اند، به غیر از مالزی و آمریکا می‌توان به کشورهای کانادا، سوییس، ایرلند و مصر اشاره کرد .(مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش،1390).

آموزش از راه دور سالیان درازی است که در سطح جهان وجود داشته و دارد و از زمانی که فناوری اطلاعات پیدا شد، توسعه یافت و سرعت بیشتری گرفت و توانست به صورت وسیعتری در سطح جهان، به خصوص در کشور های درحال توسعه رشد کند. از سال 1990 میلادی که وب سایت­ها عملا در صحنه حاضر شدند و نرم افزارهایی که توانست با روشهای آسان­تری اطلاعات را بین مخاطب و رایانه رد و بدل کند. در واقع سال 1993 را می توان سال شروع دقیق توسعه­ی مدارس هوشمند بدانیم و همانطور که می بینیم در یک دهه شاهد هستیم که این پدیده در جهان شکل گرفته و در همین مدت کوتاه توانسته به سرعت خود را مطرح کند(جلالی، 1388).

مدارس هوشمند تحولی عظیم را در نظام­های آموزشی به دنبال خواهد داشت ، به نحوی که دانش­آموزان قادر خواهند بود فناوری اطلاعات را در تمامی زمینه های آموزشی، از جمله مدیریت و برنامه کلاس درس به کار ببندند. هدف نهایی از فعال نمودن مدارس هوشمند ، تربیت نیروی کار مجهز به سواد رایانه­ای است که بتوانند نیازهای قرن بیست و یکم را برآورده کنند. بیشترین موفقیت در این بخش از برنامه هفتم توسعه دولت مالزی پیش­بینی شده است و دولت مالزی امیدوار است تا پایان برنامه، حداقل 750 مدرسه را به سیستم هوشمند مجهز کند. رویکرد مدارس هوشمند، رویکرد جامعه و تلفیقی است. از آن جهت جامعه است که به منظور برآوردن نیازهای دانش­آموزان با روشهای یادگیری متفاوت و استفاده از ابزارهای چندرسانه­ای (بصری،کلامی، شنیداری و عملی) تلاش خواهد داشت تا زمینه رشد همه جانبه استعدادهای دانش آموزان را تدارک ببیند و تلفیق همان­گونه که قبلا بیان شد به جای استفاده ابزاری از فناوری اطلاعات و با ارائه واحد مستقل فناوری در کنار سایر واحدهای درسی تلاش خواهد شد که به صورت تلفیقی ما بین برنامه­های درسی و روشهای و شیوه­های یادگیری نسبت به کارامد و اثربخش نمودن نظام آموزشی اقدام گردد. به علاوه مدلهای آموزشی مدارس هوشمند شرکت فعالانه دانش­آموزان طلب می کند. دانش­آموزانی می توانند از این رویکرد فایده ببرند که دارای تفکر خلاق و نقادانه باشند و از سطح توانایی قابل قبولی برخوردار باشند. مدارس هوشمند محیط همکاری و رقابت هستند و مواد آموزشی و تمرینات جهت بسط این مهارتها در دانش آموزان طراحی شده اند(عبادی، 1383، ص37).

کشور مالزی از اوایل دهه 70 به منظور حرکت به سوی اقتصاد دانش‌محور و رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان صنایعدیگر و اشتغال­زایی در حوزه ICT سعی کرد که از قابلیت‌های این حوزه در تمام زمینه‌ها از جمله آموزش و پرورش بهره ببرد. این کشور با ارائه طرح مدارس هوشمند کلاس‌های معمولی را به کلاس‌های الکترونیکی تبدیل کرد که در آن معلم به جای انتقال دانش و اطلاعات، قدرت قضاوت دانش­آموزان در انتخاب اطلاعات از منابع مختلف را افزایش می‌دهد و زمینه‌ یادگیری مادام‌العمر دانش­آموزان و شهروندان مالزی را فراهم می‌آورد. (همان منبع).

طرح راه­اندازی مدارس هوشمند اولین بار در کشورمالزی به اجرا درآمد و قرار شد تا سال 2020 تمامی مدارس این کشور بهصورت هوشمند اداره شوند اما در کشور ما این طرح از سال 86 و با راه­اندازی اولین مدرسه هوشمند در مقطع ابتدایی اجریی شد. اگرچه تعدادی مدرسه آن هم درمقطع دبیرستان در تهران طرح کلاس هوشمند را به صورت پایلوت اجرا کرده اندو حتی آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی تفاهم نامه­ایطرح اتصال 50 هزار مدرسه به شبکه رشد را در قالب طرح مدارس هوشمند کلید زدند اما بهره­گیری از فناوری­های نوین در تمامی سطوح مدارس ابتدایی برای اولین بار در کشور از سوی پیشتازان رایانه ایران و با حمایت­های معنوی وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت.(همان منبع).

به طور کلی ، از نیمه دوم سال 1380 به بعد، در زمینه آموزش اینترنتی و بهره­گیری از پهنای باند مخابراتی برای ارائه دوره­های آموزشی در گوشه و کنار کشور آغاز شد تا اینکه طبق مصوبات شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزرات آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1384-1383 پایلوت مدارس هوشمند به سازمان آموزش و پرورش شهر تهران محول گردید. پس از طرح موضوع در شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات تعداد 4 دبیرستان در 4 منطقه تهران انتخاب و از سال تحصیلی بعد اجرای آزمایشی طرح در این مدارس آغاز گردید(همان منبع).

2-1-2 تعریف مدارس هوشمند:[1]

مدرسه­ای است که در آن روند اجرای کلیه فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهی یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی، اسناد وامور دفتری، ارتباطات و مبانی توسعه آنها، مبتنی بر فاوا و در جهت بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور طراحی شده است (مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش،1390).


1.Smart School

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:37 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 34 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیقدرباره پیشرفت تحصیلی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

پیشرفت تحصیلی[1]

اگر موفقیت تحصیلی را معادل با پیشرفت تحصیلی مد نظر باشد به معنی موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی مشخص و یا موفقیت در امر یادگیری مطالب درسی می­ باشد و مخالف آن افت تحصیلی است که از معضلات و مشکلات نظام می­باشد. اتیکسون[2]و همکاران (1998)، پیشرفت تحصیلی را توانایی آموخته شده یا اکتسابی فرد در موضوعات آموزشگاهی می­دانند که به وسیله آزمون­های استاندارد شده اندازه­ گیری می­ شود (به نقل از سیف، 1380).

عوامل موثر در پیشرفت

به طور کلی مهمترین عوامل موثر بر پیشرفت به شرح ذیل است:

الف) هوش:

یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل موفقیت، مخصوصاً در فراگیری دانش ها و فنون مختلف است، چنانکه اگر فرد از نظر هوش عقب مانده باشد تحصیل وی در روند عادی وجاری نظام آموزشی میسر نخواهد بود و باید به روش دیگری مثلاً آموزش استثنایی، از تحصیل بهره مند گردد.

ب) علایق و عوامل مربوط به دانش آموز:

علاقه یا رغبت از لحاظ تربیتی نقطه شروع فعالیت ها را تشکیل می دهد. برای اینکه تحصیلی چشم گیرتر نسبت به سایر افراد دارند. انگیزش و پیشرفت تحصیلی، علاقه به مطالعه و پیشرفت، ابتدا در آزمایشگاه ­های روانشناسی آغاز گردید و سپس به سازمان­ ها و موقعیت ­های دیگر گسترش یافت. بهتریت انگیزه ­های اجتماعی توسط هنری موری(1938) ارائه شده است. وی اولین کسی بود که مفهوم نیاز به پیشرفت را از طریق کار بر روی گروه کوچکی از افراد بهنجار و با استفاده از روش­ های مصاحبه، پرسش نامه، تحلیل رویا و خاطرات، بررسی زندگی نامه فردی، مشاهده رفتار در جلسات گروهی، تجربه های آزمایشگاهی گوناگون، بررسی واکنش افراد به ناکامی، موزیک و شوخی را به دست آورد. وی نیاز را به عنوان فشار درونی جهت ­داری می ­دانست که تعیین می­ نماید افراد چگونه به دنبال پدیده­ها و اشیاء یا موقعیت­ های مختلف در محیط هستند و چگونه به آنها پاسخ می­دهند تا با ارضاء شدن نیازهای شان فشار درونی­شان را کاهش می­دهند. موری و همکارانش(1938) به تدوین فهرستی از نیازهای انسان پرداختند و آنها را به دو دسته تقسیم کردند:

الف- نیازهای اولیه (فیزیولوژیک) از قبیل نیاز به غذا،آب، هوا، امور جنسی، عمل دفع، اجتناب از درد، حرارت و ...

ب- نیازهای ثانویه روان شناختی یا اجتماعی: وی فهرستی از نیازهای روان شناختی یا اجتماعی از قبیل نیاز به پیشرفت به نظم و ترتیب، درک و فهم، پیوند جویی، سلطه­ گری، دنباله روی، استقلال، خود نمایی، آسیب گریزی، اجتناب از سرزنش و .. را شناسایی نمود و اظهار داشت که بسیاری از رفتارها (نه لزوما همه آنها) توسط مجموعه ای از نیازهای فوق کنترل و هدایت می­ شوند و هر فرد را می توان صاحب مجموعه ای مشخص از نیازهای فوق دانست که رفتارش را در جهت ارضای آن نیازها که برای شخصیت اش حیاتی هستند، نیرو بخشنده و هدایت می نماید(به نقل از رجبی،1392).

ج) انگیزه:

اصطلاح انگیزه در زندگی روزانه به معانی وسیع­تر از معنای روان­شناسی به کار می­ رود، زیرا تمام عادتها، محرکه ای خارجی، هیجانها و هدفها را شامل می شود.انگیزه حالت مشخصی است که موجب پیدایش رفتار معینی می شود. به عبارت دیگر، انگیزه عبارت از حالات، شرایط درونی، فیزیولوژیک و روانشناختی فرد است که او را به فعالیت در جهت معین یا برای رسیدن به هدف های خاص وادار می کند. ممکن است انگیزه شکل های گوناگون پیدا کند. از قبیل: احتیاجات، رغبت ها، امیال، گرایش ها ... و به هم خوردگی تعادل و در نتیجه یادگیری تنها هنگامی رخ می دهد که فرد عدم تعادل یا تنش دارد و معلم برانگیختگی او را از همین حالاتش در می­ یابد. رسیدن به هدف، این بر انگیختگی را ارضا می کند و در نتیجه حالت تعادل در رفتار دانش آموز و دانشجو پیدا می شود و آرامش خاطر احساس می کند.(شعاری نژاد، 1362، ص374)


[1]- Academic Achievement

[2]- Atkinson

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:37 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب رایانه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب رایانه

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 24 کیلو بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیقدرباره اضطراب رایانه

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

با حضور رایانه­ ها در زندگی امروزی موضوع تعامل انسان و رایانه، به خصوص واکنش­های هیجانی انسان نسبت به رایانه مطرح شده است. کار با رایانه و جنبه ­های سخت­ افزار و نرم ­افزار آن نیاز به حداقل دانش و سواد تخصصی دارد، تا فرد بتواند آن­ را راه ­اندازی و نرم­ افزارهای مرتبط با رشته و اهداف خود را اجرا نماید. این یک فعالیت یا تعامل فرد و دستگاه است. با این وصف پژوهش­ ها نشان می ­دهد بعضی از افراد به ویژه دانشجویان و معلمان، بنا بر دلایلی از تعامل و کار با رایانه طفره می­روند. به نظر می­رسد این افراد به میزان قابل ملاحظه­ ای اضطراب رایانه دارند و وقتی شرایط کار با آن یا آموزش مهارت های اساسی مرتبط با آن فراهم می­ شود، به همین دلیل از رویارویی با چنین موقعیت­ هایی پرهیز و اجتناب می­ کنند (برادلی و راسل، 1977؛ دارنینا، 1995؛ هنری و استون، 1977. به نقل از لواسانی، 1382).

درباره­ ی اضطراب رایانه مانند اغلب مفاهیم روان­شناسی تعریف مشخص و واحدی وجود ندارد. در بسیاری از موارد مفهوم اضطراب رایانه و هراس رایانه[1]مترادف یکدیگر استفاده شده است (گاردنر[2]و همکاران، 1989؛ باورز و باورز،1996؛ هنری و استون، 1997؛ به نقل از لواسانی، 1382). به هر حال مفاهیم اضطراب رایانه، رایانه هراسی، فن هراسی[3]، فن تنیدگی[4]و نظایر آن را می­توان در گروهی از اضطراب­ ها و هراس­های فرهنگی و اجتماعی قرار داد که حاصل رشد و فناوری و دگرگونی­ های اجتماعی مبتنی بر دانش فنی هستند. هرچند نمی­ توان از نقش فرد، ویژگی­ های شناختی، باورها و نگرش ­های غیر منطقی، ویژگی­ های عاطفی و در مجموع شخصیت فرد در تعامل با شرایط محیطی غافل بود.

آدمی موجود شگفت ­انگیزی است که می­تواند رویدادها را ادراک کند، به قضاوت­ های پیچیده دست یابد، اطلاعات را به خاطر آورد، مسائل را حل کند و نقش­ها را عملی سازد. این ماشین پیچیده ممکن است برای مقاصد مختلف به کار افتد. مثلاً نقشه ­های جنگ طرح کند یا به اکتشاف فضایی بپردازد و خواهان محبوبیت، برتری­ جویی یا دوستی باشد. اینکه آدمی استعدادهای خود را صرف چه هدف­ هایی خواهد کرد منوط به انگیزش اوست، یعنی به نوع امیال، آرزوها، خواسته­ ها، نیازها، هوس­ها، گرسنگی­ ها، عشق­ ها، نفرت­ ها و ترس­ های او بستگی دارد. مطالعه انگیزش نه تنها در تبیین رفتار مهم و مؤثر است بلکه از این نظر مهم است که در همه­ ی جهت زندگی روزمره اثر دارد. مفاهیم انگیزش در تار و پود نهادهای اجتماعی ما نیز تنیده شده­اند. به عنوان مثال کیفر قاتل بستگی به نوع انگیزش او دارد. قرن­ها فلاسفه و متفکران در خصوص طبیعت انسان بحث کرده­اند و در این بحث غالباً مسائلی درباره­ی انگیزش مطرح کرده ­اند. انگیزه پیشرفت عامل نیرو دهنده، هدایت­ کننده و نگهدارنده ­ی رفتار است. انگیزه را به موتور و فرمان اتومبیل تشبیه کرده ­اند. افرادی که دارای انگیزه پیشرفت سطح بالایی هستند در فعالیت ­های خود برای موفقیت به سختی می­کوشند و در مقابل کسانی که انگیزه چندانی برای پیشرفت و موفقیت ندارند تلاش چندانی نمی­کنند، بنابراین دلیل اینکه چرا ما بعضی رفتارها را انجام می­دهیم و بعضی دیگر را انجام نمی­ دهیم انگیزه­ های ما هستند، فرضاً اگر دانش ­آموزان و دانشجویان نسبت به درس بی­ علاقه باشند به توضیحات معلم توجه نخواهند کرد و تکالیف خود را با جدیت انجام خواهند داد و هم پیشرفت چندانی نصیب آنها خواهد شد (حسن­ زاده، 1388).


[1]-Computer Phobia

[2]-Gardner

[3]-Technophobia

[4]-Technostress

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:37 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت

پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 751 کیلو بایت

تعداد صفحات : 25

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 25 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی ( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت "بوده و در 25 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

چکیده

مقدمه

تعریف حسابداری منابع انسانی

مراحل توسعه حسابداری منابع انسانی

ضرورت و اهداف حسابداری منابع انسانی

مشکلات حسابداری داراییهای انسانی

سه پرسش عمده حسابداری داراییهای انسانی

محدودیت صورتهای مالی فاقد داراییهای انسانی

روش های اندازه گیری در حسابداری منابع انسانی

روشهای پولی تعیین ارزش فردی

روشهای غیر پولی تعیین ارزش فردی

مدلهای حسابداری منابع انسانی

مدل ارزش جاری تعدیل شده حقوق کارمندان هرمانسون

مدل بهای جایگزینی جاری فلم هولز

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:37 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی

پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 13 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی


این پرسشنامه دارای ۱۸ گویه می باشد.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

پایایی این پرسشنامه توسط (منبع داخل فایل) با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است

.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی و روایی: دارد (با منبع معتبر)

نوع فایل: ورد وقابل ویرایش

تعداد صفحات: 2

منبع: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد -به صورت کامل ( امتیازی)شرح داده شده است،

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:37 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

دسته بندی : روانشناسی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 123 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیقتعهد سازمانی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

در مورد تعریف تعهد سازمانی و شاخص های آن توافق همگانی وجود ندارد. با توجه به همین تعاریف متعدد، درباره ی سنجش آن نیز توافق همگانی وجود ندارد (بکر[1]، 1992). اکثر محققان، تعهد سازمانی را یک حالت روانشناختی دانسته­اند که رابطه ی کارمند با سازمان را شرح می دهد (روسیو[2]،1989).

عده­ای آن را تمایل کارکنان برای باقی ماندن در سازمان می دانند (گروکسی[3]، 1996؛ هربی ناک و آلوتو[4]، 1972؛ لی[5]، 1971). تعاریف دیگر شامل دلبستگی به سازمان (مودی و دیگران، 1979)، هماهنگی اهداف شخصی و سازمان (بوچونان[6]، 1974) و بروز رفتارهایی برای پاداش های ارزشمند (مایر و آلن، 1984) است.

کاشمن[7](1992)، تعهد سازمانی را درجه­ای که یک شخص ارزش ها، اهداف، حس وفاداری و وظیفه شناسی به محل کار خود را درونی می کند، تعریف کرد و بیان کرد که به واسطه­ی تعهد، یک هدف یکسان قوی در بین کارکنان و گروه های کاری شکل می­گیرد.

لوتانز، بک و تایلور[8](1987) معتقدند که تعهد سازمانی را می­توان در سه ویژگی خلاصه کرد:

  1. اعتقاد قوی فرد نسبت به سازمان و پذیرش اهداف آن
  2. تلاش فراوان و مشتاقانه در جهت دستیابی به اهداف سازمان
  3. تمایل کامل برای باقی ماندن در سازمان

بوت و همکاران[9](2005، به نقل از دربانیان، 1390)، تعریف دیگری از تعهد سازمانی ارائه می­دهند، بدین ترتیب که پیوند روانشناختی بین کارکنان و سازمان برقرار می­گردد، به نحوی که این پیوند احتمال ترک داوطلبانه سازمان را توسط کارکن به حداقل برساند. در جدول نیز تعاریفی از تعهد سازمانی توسط می­لیانگ و همکاران (2009) ارائه شده است.


[1]-Becker

[2]-Rousseau

[3]-Gruskey

[4]-Herbiniak & Alutto

[5]-Lee

[6]-Buchanan

[7]-Kashman

[8]-Luthans, Baack & Taylor

[9]-A bbott et al

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 625 کیلو بایت

تعداد صفحات : 54

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 54 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان"بوده و در 54 اسلاید همراه با توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

توسعه اقتصادی چیست؟

معنای اصطلاحی «توسعه اقتصادی» در علم اقتصاد و جامعه شناسی

نظریه‌های مختلف پیرامون توسعه اقتصادی

شاخص‌های توسعه اقتصادی

مدیریت منابع انسانی
اهداف مدیریت منابع انسانی

توسعه منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی

نیـروی انسانـی محور توسعه

اهمیت بهره وری نیروی انسانی در صنایع

سرمایه انسانی و نقش آن در توسعه اقتصادی

سرمایه گذاری در آموزش

نقش‌ سرمایه‌ انسانی‌ در رشد اقتصادی‌

نقش هوش فرهنگی و سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی مقدمات برنامه FrontPage

پاورپوینت بررسی مقدمات برنامه FrontPage

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 26 کیلو بایت

تعداد صفحات : 43

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی مقدمات برنامه FrontPage در 43 اسلاید قابل ویرایش


برنامه FrontPage محصولی از شركت مایكروسافت

برنامه FrontPage ابزار جامعی برای ایجاد و مدیریت سایت در وب است.
انعطاف پذیری FrontPage آن را به برنامه ایده آلی برای ساخت سایت های گوناگون،از صفحه های خانگی اشخاص تا سایت های گروهی اینترنت،تبدیل كرده است.



FrountPage چه كاری می كند؟

ساخت صفحه های تشكیل دهنده یك سایت، فعالیت اجتماعی آن دسته از برنامه نویسان رایانه ای است كه اطلاعات جامعی درباره زبان برنامه نویسی HTML -زبان مورد استفاده در ساخت صفحه های وب- دارند.اما با استفاده از برنامه FrontPage دیگر ضرورتی ندارد ه با زبان HTML آشنا باشید.برنامه FrontPage 2000 به جای شما برنامه نویسی می كند و به شما امكان می دهد تا روی عناصر ضروری هر صفحه،مثل طراحی،حس و كاركرد آن ،بیشتر تمركز كنید. یادگیری این برنامه و استفاده از آن آسان است؛ چون ابزارهای هدایت و كنترل آن نیز چنان ساده اند كه به محض شروع كار، با شیوه عملكردشان آشنا می شوید. برنامه FrontPage 2000 در همه مراحل ساخت صفحه های وب، از بازكردن یك صفحه سفید تا انتشار سایت در وب، با شماست.



FrontPage چیست ؟

برنامه FrontPage 2000 اساساِِ یك ابزار ویرایشی و درست شبیه برنامه واژه پردازی، مثل برنامه WORD مایكروسافت، است. ازبرنامه FrontPage 2000 برای ساخت آسان و خلاقانه طرحهای گرافیكی و متنهایی استفاده می كننده كه در نهایت در وب گسترده جهانی ظاهر می شوند.



پنجره FrontPage

هنگام اجرای برنامه FrontPage 2000 ، پنجره ای گشوده می شود كه اگر از دیگر عملیات اجرایی Microsoft Office 2000 استفاده كرده باشید، متوجه می شوید شیوه نگارش و صفحه آرایی آن برایتان آشناست. عناصر حاضر در این پنجره متناسب با عملیاتی طراحی شده اند كه برای ساخت سایت های وب باید آنها را اجرا كنید. همچنین این عناصر با گزینه های ویژه ای ارتباط دارند كه برای مشاهده و بررسی سایت های جدیدتان از آنها استفاده می كنید .






فصل اول :

ایجاد یك وب جدید


برنامه FrontPage همه عملیات دشوار برای ایجاد یك سایت جدید در وب را از میان بر می دارد. ضرورتی ندارد كه زبان برنامه نویسی تازه ای را یاد بگیرید. چون FrontPage همه مراحل برنامه ریزی را پشت صحنه انجام می دهد.



ایجاد یك وب FrontPage


در برنامه FrontPage ،برای سازماندهی فایل های متفاوتی كه ایجاد می كنید، از مفهوم ((FrontPage web)) استفاده می شود.این بدان معناست كه همه عوامل گوناگون متعلق به سایت خود راباهم و در مجموعه ای نگهداری می كنید كه برنامه FrontPage ، آن را وب (web) می نامند. سعی كنید هر وب FrontPage را به عنوان فرایند واحدی در نظر بگیرید كه هنگام كار، می توان آن را جایگزین مجموعه ای از فایل های مستقل و فردی كرد. برا ایجاد وب FrontPage (سایت) اختصاصی خود، كه می توانید كل آن را منتشر سازید،باید از برنامه FrontPage استفاده كنید.هر وقت كه مایل باشید، می توانید تغییراتی را در این سایت اعمال نمایید. FrontPage بقیه داده های سایت شما رابه طور خودكار روزآمد می كند و آن را سالم و عاری از هر خطایی نگه می دارد.





فصل دوم

ایجاد صفحه

تا اینجا، سایتی از نوع One Page Web ایجاد كرده اید كه یك صفحه خانگی منفرد دارد. این صفحه خالی است و می توانید آن را با اطلاعات مورد نظرتان پر كنید. اما قبل از این كار، خیلی مهم است كه بدانید چگونه صفحه را ذخیره كنید و چگونه صفحه های جدید دیگر ایجاد نمایید. با استفاده از قسمت Folder List موجود در محیط FrontPage (اگر آن را نمی بینید، از پنجره View كلیشه Folder List را انتخاب كنید)، می توانید فهرستی از فایل ها را در سایت خود مشاهده كنید. قسمت Folder List شبیه Windows Explorer متعلق به ویندوز است. پوشه های Private و image با برنامه FrontPage ایجاد شده اند .




1- گشودن صفحه :

در پنجره Folder List روی پوشه ای كه می خواهید آن را بگشایید دوبار كلیك كنید. در این مورد، روی پوشه index.htm (نام پیش فرض برای صفحه خانگی) دوبار كلیك كنید.
صفحه در مركز فضای كار اصلی و با نمای Normal گشود می شود حالا مكان نما را بالای صفحه قرار دهید و این جمله را تایپ كنید :
Welcome to my home page!



2- ذخیره سازی صفحه :

بعد از وارد كردن متنی به صفحه، می توانید تغییرات اعمال شده را ذخیره كنید. Save را از منوی file انتخاب كنید(یا در میله فرمان Standard ، روی دكمهSave كلیك كنید.) اینك فایل دخیره شده است.





فصل سوم

ویژگیهای صفحه

هر صفحه وب، مجموعه ای از ویژگیها، مثل عنوان یا رنگ پس زمینه، دارد. وقتی برنامه FrontPage صفحه جدیدی را به وجود می آورد، مجموعه ای از ویژگیهای پیش فرض را نیز به آن صفحه می بخشد. اما شما به راحتی می توانید این ویژگی ها را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید. هر صفحه و ب باید دارای عنوانی معنی دار باشد؛ زیرا وقتی یك كاربر به سایت وب شما مراجعه می كند عنوان صفحه در قسمت بالایی پنجره مرورگر و روی صفحه نمایش كاربر ظاهر می گردد. شما می توانید رنگ پس زمینه صفحه و همین طور رنگ قسمت های متفاوت متن را نیز تغییر دهید.



1- دسترسی به ویژگیهای صفحه :

روی یك قسمت خالی از صفحه تان، كلید سمت راست ماوس را بزنید و در پنجره ای كه ظاهر می شود، Page Properties را انتخاب كنید مكان نما را روی این گزینه قرار دهید و بر روی آن كلیك كنید.



2- تغییر دادن عنوان صفحه :

در پنجره Title ، عنوان جدیدی را برای صفحه خود تایپ كنید.




فصل چهارم

كار روی متن قسمت عمده بیشتر سایت های وب رامتن تشكیل می دهد.با یادگیری شیوه های برای سخت متنهای جذابتر، می توانید سایتی را فراهم آورید كه خواندن آن آسان و مشاهده اش برای بینندگان لذت بخش باشد.




وارد كردن متن و تنظیم

وارد كردن متن و تنظیم آن به كمك برنامه FrontPage شباهت زیادی با روش یك واژه پرداز مثل Microsoft Office دارد . به همین دلیل ، ویرایش متن به كمك برنامه FrontPage باید برای بسیاری از مردم آشنا باشد. تنها تفاوت موجود آن است كه در این برناممه، متن شما با استفاده از زبان HTML قالب بندی می شود و دامنه شیوه های نگارشی این زبان از اغلب واژه پردازشگر ها محدودتر است . البته همچنان می توانید از اغلب فنون رایج برای قلب بندی متن ، مثل تغییر و تنظیم دوباره محل متن ( راست چین یا چپ چین كردن آن ) ، ایجاد عنوان ، برجسته كردن عبارتها ( با حروف سیاه ) یا خط كشیدن زیر آنها و از انواع قلمها و اندازه های گوناگون آنه بهره مند شوید. صفحه ای را كه index.htm نامیده اید باز كنید و برای كسب مهارت در این زمینه ، عملیات زیر را دنبال نمایید .





قالبهای فایل تصویر وب

برای استفاده از تصاویر در هر سایت وب، باید آنها را با قالبهای فایلی مناسب ذخیره كرد. دو قالب رایجتر برای ذخیره سازی تصاویر عبارتند از :
GIF (Graphics Interchange Format) و
JPEG (Joint Photographic Experts Group)
اینها بهترین قالبهای ذخیره سازی تصویرند، زیرا تقریبا هر مرورگری می تواند آنها را نمایش دهد. همچنین چون آنها قالبهای فایلی فشرده ای هستند، بسیار مفیدند. این بدان معناست كه وقتی فایل های تصویری با با قالبهای GIF یا JPEG ذخیره می كنید ، اندازه آنها كمتر می شود و بینندگان سایت می توانند تصاویر را سریعتر به رایانه خود منتقل كنند. بدون فشرده سازی فایل، انتقال تصاویر و نمایش آنها روی صفحه خیلی طولانی می شود. خیلی از كاربران نیز ممكن است به این نتیجه برسند كه دیدن سایت شما ارزش این همه انتظار را ندارد و از مشاهده آن منصرف شوند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی مفهوم DNS

پاورپوینت بررسی مفهوم DNS

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 169 کیلو بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی مفهوم DNS در 31 اسلاید قابل ویرایش



مفهوم DNS

DNS مسئولیت حل مشکل اسامی کامپیوترها ( نام به آدرس ) در یک شبکه و مسائل مرتبط با برنامه های Winsock را بر عهده دارد. بمنظور شناخت برخی از مفاهیم کلیدی و اساسی DNS ، لازم است که سیستم فوق را با سیستم دیگر نامگذاری در شبکه های مایکروسافت(NetBIOS ) مقایسه نمائیم . قبل از عرضه ویندوز 2000 تمامی شبکه های مایکروسافت از مدل NetBIOS برای نامگذاری ماشین ها و سرویس ها ی موجود بر روی شبکه استفاده می کردند. NetBIOS در سال 1983 به سفارش شرکت IBM طراحی گردید. پروتکل فوق در ابتدا بعنوان پروتکلی در سطح لایه " حمل " ایفای وظیفه می کرد.در ادامه مجموعه دستورات NetBIOS بعنوان یک اینترفیس مربوط به لایه Session نیز مطرح تا از این طریق امکان ارتباط با سایر پروتکل ها نیز فراهم گردد. NetBEUI مهمترین و رایج ترین نسخه پیاده سازی شده در این زمینه است . NetBIOS برای شیکه های کوچک محلی با یک سگمنت طراحی شده است . پروتکل فوق بصورت Broadcast Base است .




همانگونه که اشاره گردید استفاده از پروتکل فوق برای برطرف مشکل اسامی ( نام یک کامپیوتر به آدرس فیزیکی و سخت افزاری ) صرفا" برای شبکه های محلی با ابعاد کوچک توصیه شده و در شبکه های بزرگ نظیر شبکه های اترنت با ماهیت Broadcast Based با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره شده است . ? بموازات افزایش تعداد کامپیوترهای موجود در شبکه ترافیک انتشار بسته های اطلاعاتی بشدت افزایش خواهد یافت . ? پروتکل های مبتنی بر NetBIOS ( نظیر NetBEUI) دارای مکانیزمهای لازم برای روتینگ نبوده و دستورالعمل های مربوط به روتینگ در مشخصه فریم بسته های اطلاعاتی NetBIOS تعریف نشده است . ? در صورتیکه امکانی فراهم گردد که قابلیت روتینگ به پیامهای NetBIOS داده شود ( نظیر Overlay نمودن NetBIOS بر روی پروتکل دیگر با قابلیت روتینگ ، روترها بصورت پیش فرض بسته های NetBIOS را منتشر نخواهند کرد.




Flat NetBios NameSpace

بمنظور شناخت و درک ملموس مشکل نامگذاری مسطح در NetBIOS لازم است که در ابتدا مثال هائی در این زمینه ذکر گردد. فرض کنید هر شخص در دنیا دارای یک نام بوده و صرفا" از طریق همان نام شناخته گردد. در چنین وضعیتی اداره راهنمائی و رانندگی اقدام به صدور گواهینمامه رانندگی می نماید. هر راننده دارای یک شماره سریال خواهد شد. در صورتیکه از اداره فوق سوالاتی نظیر سوالات ذیل مطرح گردد قطعا" پاسخگوئی به آنها بسادگی میسر نخواهد شد.



یکی از روش های حل مشکل فوق، ایجاد سیستمی است که مسئولیت آن ارائه نام بصورت انحصاری و غیرتکراری برای تمامی افراد در سطح دنیا باشد. در چنین وضعیتی افسر اداره راهنمائی و رانندگی در برخورد با افراد متخلف دچار مشکل نشده و همواره این اطمینان وجود خواهد داشت که اسامی بصورت منحصر بفرد استفاده شده است . در چنین سیستمی چه افراد و یا سازمانهائی مسئله عدم تکرار اسامی را کنترل و این اطمینان را بوجود خواهند آورند که اسامی بصورت تکراری در سطح دنیا وجود نخواهد داشت؟. بهرحال ساختار سیستم نامگذاری می بایست بگونه ای باشد که این اطمینان را بوجود آورد که نام انتخاب شده قبلا" در اختیار دیگری قرار داده نشده است . در عمل پیاده سازی اینچنین سیستم هائی غیر ممکن است.مثال فوق محدودیت نامگذاری بصورت مسطح را نشان می دهد.





اینترفیس های NetBIOS و WinSock

DNS مسائل فوق را بسادگی برطرف نموده است . سیستم فوق از یک مدل سلسله مراتبی برای نامگذاری استفاده کرده است . قبل از پرداختن به نحوه عملکرد و جزئیات سیستم DNS لازم است در ابتدا با نحوه دستیابی برنامه ها به پروتکل های شبکه و خصوصا" نحوه ارتباط آنها با پروتکل TCP/IP آشنا شویم .
برنامه های با قابلیت اجراء بر روی شبکه هائی با سیستم های عامل مایکروسافت، با استفاده از دو روش متفاوت با پروتکل TCP/IP مرتبط می گردنند.



? اینترفیس سوکت های ویندوز (WinSock) ? اینترفیس NetBIOS

اینترفیس های فوق یکی از مسائل اساسی در نامگذاری و اسامی در شبکه های مبتنی بر TCP/IP را به چالش می کشانند.برنامه های نوشته شده که از اینترفیس NetBIOS استفاده می نمایند از نام کامپیوتر مقصد بعنوان " نقطه آخر" برای ارتباطات استفاده می نمایند در چنین مواردی برنامه های NetBIOS صرفا" مراقبت های لازم را در خصوص نام کامپیوتر مقصد بمنظور ایجاد یک session انجام خواهند داد. در حالیکه پروتکل های TCP/IP )IP,TCP) هیچگونه آگاهی از اسامی کامپیوترهای NetBIOS نداشته و در تمامی موارد مراقبت های لازم را انجام نخواهند داد. بمنظور حل مشکل فوق( برنامه هائی که از NetBIOS بکمک اینترفیس NetBIOS با پروتکل TCP/IP مرتبط خواهند شد) از اینترفیس netBT و یا NetBIOS over TCP/IP استفاده می نمایند. زمانیکه درخواستی برای دستیابی به یک منبع در شبکه از طریق یک برنامه با اینترفیس NetBIOS ارائه می گردد و به لایه Application می رسد از طریق اینترفیس NetBT با آن مرتبط خواهد شد.



DNS NameSpace

همانگونه که اشاره گردید DNS از یک ساختار سلسله مراتبی برای سیستم نامگذاری خود استفاده می نماید. با توجه به ماهیت سلسله مراتبی بودن ساختار فوق، چندین کامپیوتر می توانند دارای اسامی یکسان بر روی یک شبکه بوده و هیچگونه نگرانی از عدم ارسال پیام ها وجود نخواهد داشت. ویژگی فوق درست نقطه مخالف سیستم نامگذاری NetBIOS است . در مدل فوق قادر به انتخاب دو نام یکسان برای دو کامپیوتر موجود بر روی یک شبکه یکسان نخواهیم نبود. بالاترین سطح در DNS با نام Root Domain نامیده شده و اغلب بصورت یک “.” و یا یک فضای خالی “” نشان داده می شود. بلافاصله پس از ریشه با اسامی موجود در دامنه بالاترین سطح (Top Level) برخورد خواهیم کرد. دامنه های .Com , .net , .org , .edu نمونه هائی از این نوع می باشند. سازمانهائی که تمایل به داشتن یک وب سایت بر روی اینترنت دارند، می بایست یک دامنه را که بعنوان عضوی از اسامی حوزه Top Level می باشد را برای خود اختیار نماید. هر یک از حوزه های سطح بالا دارای کاربردهای خاصی می باشند. مثلا" سازمان های اقتصادی در حوزه .com و موسسات آموزشی در حوزه .edu و ... domain خود را ثبت خواهند نمود.شکل زیر ساختار سلسله مراتبی DNS را نشان می دهد.




طراحی نام حوزه برای یک سازمان

قبل از پیاده سازی سیستم ( مدل ) DNS برای یک سازمان ، می بایست به نمونه سوالات ذیل بدرستی پاسخ داد: - آیا سازمان مربوطه در حال حاضر برای ارتباط اینترانتی خود از DNS استفاده می نماید؟ - آیا سازمان مربوطه دارای یک سایت اینترنتی است ؟ - آیا سازمان مربوطه دارای یک حوزه( دامنه ) ثبت شده ( ریجستر شده ) است ؟ - آیا سازمان مربوطه از اسامی حوزه یکسان برای منابع مربوطه موجود بر روی اینترنت / اینترانت استفاده می نماید؟




استفاده از نام یکسان دامنه برای منابع اینترنت و اینترانت

استفاده از اسامی یکسان برای نامگذاری دامنه بمنظور استفاده از منابع موجود داخلی و منابع اینترنتی در مرحله اول بسیار قابل توجه و جذاب خواهد بود. تمامی ماشین ها بعنوان عضو یک دامنه یکسان محسوب و کاربران نیاز به بخاطر سپردن دامنه های متفاوت بر اساس نوع منبع که ممکن است داخلی و یا خارجی باشد نخواهند داشت ..با توجه به وجود مزایای فوق، بکارگیری این روش می تواند باعث بروز برخی مشکلات نیز گردد. بمنظور حفاظت از ناحیه (Zone) های DNS از دستیابی غیر مجاز نمی بایست هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با منابع داخلی بر روی سرویس دهنده DNS نگهداری نمود. بنابراین می بایست برای یک دامنه از دو Zone متفاوت استفاده نمود. یکی از Zone ها منابع داخلی را دنبال و Zone دیگر مسئولیت پاسخگوئی به منابعی است که بر روی اینترنت قرار دارند. عملیات فوق قطعا" حجم وظایف مدیریت سایت را افزایش خواهد داد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 13:36 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات