پاورپوینت بررسی جامع سنگ

پاورپوینت بررسی جامع سنگ

دسته بندی : آزمون ارشد

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 668 کیلو بایت

تعداد صفحات : 34

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی جامع سنگ در 34 اسلاید قابل ویرایش



سنگها یکی از قابل مطالعه ترین عناصر طبیعی می باشند که تقریباً برای تمام رشته های علوم مورد استفاده هستند . زیرا اگر این باور را داشته باشیم که عمر سنگ های موجود در کره زمین مساوی پیدایش کره زمین میباشد در این صورت این سنگها شاهد تمام تحولات کره زمینی بوده و بالاخره این سنگها مانند شناسنامه این کره خاکی هستند در این صورت مطالعه این سنگها برای باستان شناسان – فسیل شناسان – معدن شناسان – جغرافی دانان – کشاورزان و خیلی از علوم دیگر جالب میباشد . که هر کدام از این رشته ها نیاز به مطالعه وسیع و طولانی در شناخت سنگ و سایر مختصات آن از دیدگاه های خود را دارند . ولی از نظر مهندسین ساختمان مطالعه در سنگ بسیار اندک بوده و تقریباً رنگ و پایداری آن در مقابل عوامل جوی و همچنین پایداری آن در مقابل سایش و غیره محدود میشود


طبقه بندی سنگ

هر رشته از علوم سنگ ها را به طریقه ای دسته بندی مینمایند که بیشتر جوابگوی نیازهای همان رشته باشد برای مهندسین ساختمان دسته بندی سنگ ها در ابتدا به نوع پیدایش و تشکیل شدن آنها محدود میگردد . سنگها به سه گونه تشکیل شده اند سنگهای آذرین – سنگهای دگرگونی – سنگهای ته نشستی اگر درصد این سنگ ها را در اعماق زمین مطالعه کنیم در حدود 95% سنگ هایی که از عمق 100 متری زمین به پایین قرار دارد از سنگ های آذرین بوده و 5% بقیه سنگ های رسوبی و دگرگونی میباشد ولی در سطح زمین تا آنجا که در دسترس بشر است 75 % سنگها را سنگهای رسوبی و 25% بقیه را سنگهای آذرین و سنگهای دگرگونی تشکیل میدهد.




1_ سنگهای آذرین

سنگهای آذرین که به آنها سنگهای آتشفشانی هم میگویند سنگهایی هستند که از سرد شدن مواد گداخته که از قسمت مذاب زمین به بیرون فوران کرده است ایجاد شده .
به طور کلی منشا سنگهای روی زمین آذرین هستند ولی بعضی از این سنگ ها در اثر عوامل جوی و غلطیدن به روی هم خرد شده و این قطعات کوچک به وسیله آب رفت ها زیاد تر گشته و در اثر مرور زمان تحت فشارهای مختلف قرار گرفته و تشکیل سنگهای رسوبی را داده اند . سنگهای آذرین بر حسب نوع سرد شدن به 3 دسته تقسیم میشوند :





1) سنگهای آذرین درونی : طرز تشکیل آنها بدین طریق میباشد که مواد مذاب داخل هسته مرکز زمین به پوسته زمین نفوذ کرده و در آنجا به کندی و به تدریج سرد شده و تشکیل سنگهای آذرین درونی را داده اند این سنگها بلوری بوده و کریستال های آن مجال تشکیل شدن را داشته است به همین علت کریستال های آن درشت دانه بوده و اندازه آن در حدود میلیمتر میباشد ( بلورین یعنی آنکه مولکول های آن به طور منظم و طبق قاعده خاص و یکنواختی پهلوی یکدیگر قرار گرفته اند ) مانند گرا نیت GRANIT و دیوریت DIORIT .
2) سنگهای آذرین بیرونی : این سنگها بدین طریق تشکیل شده اند که مواد مذاب درون زمین به بیرون راه پیدا کرده و در مجاورت هوا قرار گرفته و خیلی فوری و سریع سرد شده اند . در این سنگ ها کریستال ها مجال تشکیل شدن نداشته و به شکل خمیری سرد شده اند . در ساختمان این سنگ ها بلور وجود نداشته و یا خیلی کم وجود دارد مانند بازالت BASALT
3) سنگهایی هستند که مواد د مذاب آن به پوسته داخلی زمین نفوذ کرده و در آنجا به تدریج مشغول سرد شدن بودند مانند نوع اول ولی قبل از آنکه خمیر آن کاملاً سرد شده و کریستال های آن کاملاً مجال تشکیل شدن داشته باشند در اثر یک دگرگونی دیگر به بیرون رانده شده و بقیه خمیر به سرعت سرد شده است . شکل این سنگها مخلوطی از دو نوع بالا میباشد بدین ترتیب که کریستال های آن داخل قسمت خمیری بوده و در هم میباشد . با وجود بر اینکه جنس این سنگ ها یکنواخت است ولی شکل ظاهر و ساختمان آن در قسمت های مختلف متفاوت میباشد




خواص عمومی سنگ های آذری و مقایسه آن با سنگ های رسوبی

کلیه سنگهای آذری دارای خواص مشترکی هستند که سنگهای رسوبی فاقد آن هستند :
سنگهای آذری توده ای بوده و یک پارچه است و بدون لایه بندی میباشد و جنس آن یکنواخت است .
سنگهای آذری فاقد فسیل و بقایای موجودات زنده میباشد زیرا از زمان بیرون ریختن تا زمان سرد شدن هیچ موجود زنده ای نمیتوانست در اثر حرارت زیاد به آن نزدیک شود
جنس سنگهای آذری یکنواخت بوده و فاقد رگه رگه هستند. در صورتی که سنگهای رسوبی لایه لایه بوده و ممکن است در وسط توده بزرگی از سنگ لایه خاک و یا لای وجود داشته باشد که مجال سنگ شدن پیدا نکرده است .
سنگهای آذری بر حسب نوع سرد شدنشان یا تمام بلوری و یا نیمه بلوری هستند.
سنگهای آذری از سنگهای رسوبی سخت تر هستند.
مگندی سنگهای آذری کمتر از سنگهای رسوبی می باشد.
وزن مخصوص سنگهای آذری بیشتر از سنگهای رسوبی است .






سنگهای دگرگونی

سنگهای دگرگونی همان طوری كه از اسم آن معلوم است سنگهایی هستند كه دگرگون شده‌اند و این دگرگونی باعث تغییراتی در طرز تشكیل بلور و سایر مشخصات آن شده است. اگر سنگهای رسوبی و یا آذرین از محل تشكیل به علل گوناگون به جای دیگر مثلاً‌ اعماق زمین منتقل بشوند و در آنجا تحت تاثیر فشار و یا حرارت و در مجاورت رطوبت قرار بگیرند تغییراتی در شكل آنها پیدا می‌شود كه باعث دگرگونی آنها شده و بهمین علت به آنها سنگهای دگرگونی می‌گویند مانند سنگهای شیست و یا سنگ لوح و مرمرها.
سنگهای دگرگونی به حسب آنكه تحت چه درجه حرارت و یا فشاری دگرگون شده‌اند انواع مختلف دارند. سنگهای آذری دگرگون شده را ارتو و سنگهای ته نشستی دگرگون شده را پارا می‌گویند.





استخراج سنگ

سنگهای ساختمانی از معدن بصورت قطعات بزرگ كه ابعاد آن در حدود سه متر می‌باشد استخراج می‌شود جدا كردن قطعات سنگ از معدن اغلب بوسیله چاله زدن و دینامیت گذاری و روشن كردن دینامیت است كه بدین طریق مقدار زیادی از سنگ در اثر انفجار ناشی از دینامیت و غیره خرد شده و غیر قابل استفاده می‌گردند. اخیراً‌ در بعضی معادن با وسائل دیگر بجز دینامیت سنگها را جدا می‌كنند كه ضایعات آن كمتر می‌باشد.
پس از جدا كردن سنگ از معادن آنرا بوسیله جرثقیل بارگیری كرده و بوسیله تریلی به محل كارخانه سنگ‌بری حمل می‌نمایند.




محلهای مصرف سنگ

معمولاً‌ در ساختمان از سنگ به دو علت استفاده می‌شود یكی بعلت زیبایی و رنگ آن و دیگر مقاومت آن در مقابل عوامل جوی و سایش و اغلب در موقع انتخاب سنگ هر دو مطلب را با هم در نظر می‌گیرند محل مصرف سنگ در ساختمان بشرح زیر است:
1)سنگ ازاره
محل برخورد دیوارهای خارجی ساختمان با زمین در محیط خارجی آن بیشتر از همه مكانها تحت تاثیر شدید عوامل جوی مانند برف و باران و یخبندان قرار دارد و معمولاً بلوك سیمانی و یا بلوك سفالی و یا آجری كه دیوار با آن ساخته می‌شود مقاومت در مقابل این همه تغییرات جوی را ندارد و خیلی زود تخریب می‌گردد. بدین لحاظ در این محلها باید از مصالح مقاومتری استفاده شود. معمولاً در این محل یك ردیف سنگ به ارتفاع 25 تا 35 سانتیمتر قرار میدهند و این سنگ را طوری انتخاب می‌كنند كه اولاً‌ در مقابل عوامل جوی مقاومت نماید در ثانی رنگ آن طوری باشد كه زود چرك نشده و در مقابل آفتاب مقاوم باشد در این مكانها معمولا[SP]ً‌از سنگ تیشه‌ای تیره رنگ استفاده می‌نمایند و نام كارگاهی متداولترین آن سنگ داغون تیشه‌ای می‌باشد.






پاگردها

در ساختمانهایی كه برای نصب پله از سنگ استفاده می‌شود معمولاً‌ برای فرش پاگردها نیز از سنگ استفاده می‌گردد این سنگ اغلب از نوع سنگ پله بوده و ضخامت آن در حدود 2 سانتیمتر و ابعاد آن نیز در حدود 10×10 یا 20×20 می‌باشد بهر حال چون این فضاها كوچك بوده و در حدود 3 الی 4 متر مربع می‌باشد برای فرش آن از سنگ به ابعاد كوچك استفاده می‌گردد.





سختی سنگ
فردریك موس مهندس معدن‌شناس آلمانی (سال 1839 ـ 1773) سختی اجسام معدنی را به ده دسته تقسیم نمود: 1) اجسام معدنی كه با فشار دست سائیده می‌شوند مانند خاك چینی ـ تالك 2) اجسام معدنی كه با ناخن خط برمی‌دارند مانند سنگ گچ 3) اجسام معدنی كه با تیغه چاقو به آسانی سائیده می‌شوند مانند سنگ آهك 4) اجسام معدنی كه با چاقو سائیده می‌شوند مانند منیزیت ـ آهن 5) اجسام معدنی كه با تیغه چاقو به سختی خراش برمی‌دارند مانند لیمونیت ـ مغناطیس 6) اجسام معدنی كه با شیشه سائیده می‌شوند مانند هماتیت 7) اجسام معدنی كه روی شیشه خط می‌اندازند مانند كوارتس یا كوارتز 8) اجسام معدنی كه به آسانی روی شیشه خط میاندازند و یا روی كوارتز خط می‌اندازند مانند توپاز 9) اجسام معدنی كه خیلی آسان روی شیشه خط می‌اندازند مانند یاقوت 10) اجسام معدنی كه روی همه اجسام معدنی دیگر خط می‌اندازند مانند الماس كه سخت‌ترین جسم معدنی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی کنفرانس درس میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری (مرکبات)

پاورپوینت بررسی کنفرانس درس میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری (مرکبات)

دسته بندی : علوم پایه

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 6.329 مگا بایت

تعداد صفحات : 40

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی کنفرانس درس میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری (مرکبات) در 40 اسلاید قابل ویرایش



تاریخچه

مركبات ازقرون گذشته وگویا بوسیله پرتقالیها به ایران آورده شده ودر ابتدا درجنوب كه محیط مناسبی برای رویش آن به شمار می رود كاشته شده و از این جهت نام پرتقال را بروی یكی از گونه های آن گذاشتند. بومی قسمت های جنوب شرق آسیا و كشورهای چین و اندونزی و مالزی است.
اكنون كشور ایران در مقام هفتم تولید مركبات در جهان است.



مشخصات مركبات

مركبات از راسته granilas وتیره Rutaceae و زیرتیره Aurantioidae است.
زیر تیره مركبات دارای 33 جنس و203 گونه است كه مركبات خود شامل 3 جنس هستند:
1- poncirus : این گونه درختچه ای است به ارتفاع 3 تا 4 متر تنها نوع مركبات كه هر سال خزان دارد و به سرمای 20- درجه مقاوم است بخاطر برگهای سه برگچه ایش به آن نارنج سه برگ می گویند میوه آن كوچك و تلخ بعنوان پایه كاربرد دارد.




2- Fortunella : درختچه ای است كوتاه، برگهای ریز و میوه گرد و كشیده كه به Kumquat معروف است و این جنس به همراه پوشش به مصرف می رسد.


3- سیتروس Citrus
شامل كلیه مركباتی كه می شناسیم و شامل گونه های زیر است:
1- پرتقال Citrus aurantium
2- نارنج ‍‍C. vulgaris
3- گریپ فروت C.paradisi
4- بادرنگ C.mediaca
5- سلطان مركبات C.grandis
6- لیمو ترش C.limonum
7- دارابی C.decumana
8- نارنگی C.deliciusus
9- و لیمو شیرین،توسبز، لیمو عمانی و........





گیاه شناسی مركبات

گیاهانی دو لپه،دارای درختان نسبتا بزرگ برگها ،منفرد و صاف ودمبرگها كم وبیش عریض می باشند گل ها یا منفرد ویا بصورت خوشه های كوچك كاسه گل از5-4 كاسبرگ و جام گل از 8-4 گلبرگ تشكیل شده تعداد پرچم ها حدودا چهار برگ است تخمدان از نوع كروی ودارای برچه های زیاد است.




آب وهوای مناسب

دمای بهینه برای رشد مركبات 20- 16 درجه سانتی گراد است. در دمای 3- درجه ساننتی گراد صدمه می بیند و در دمای 8- و 9- درجه شاخه ها خشك و دردمای 10- به بعد كل درخت خشك می شود.


در دماهای بالا 40 – برگها دچارسوختگی و میوه نیز كم آب و كیفیتش كاهش می یابد.
حساسیت مركبات نسبت به دماهای بالا و پایین فرق می كند مثلا :
حساس ترین مركبات نسبت به سرما سلطان مركبات
مقاومترین مركبات نسبت به سرما نارنگی





خاك مناسب

بهترین خاك،خاكی است كه سبك باشد كه آب بتواند درآن نفوذ كند و آب اطراف ریشه باقی نماند بنابراین خاك های با بافت شنی- لومی وعمیق بهترین خاك برای مركبات است PHمناسب برای آنها 5/5 تا 7 است و به هیچ وجه خاكهای اسیدی وترش را دوست ندارد.




آبیاری

اصولا مركبات به مقدار آب كم ولی به دفعات زیاد نیازمندند،به همان مقدار كه كم آبی باعث خسارت می شود آب زیاد باعث بروز مشكلاتی مثل كاهش محصول،امراض وبیماری و...می تواند بشود.آبیاری در مركبات به چهار روش انجام می شود:
1- قطره ای
2- جوی و پشته ای
3- بارانی
4- جویچه ای
كه معمولترین روش آبیاری جوی پشته ای است.




عناصر تغذیه ای مركبات

شامل دو گروه هستند:
1- Macro elements : N، P، K، Ca، mg، S
2- Micro elements : Fe، Zn ،Mn، B، Mo، Cu





اختلالات ژنتیكی

1- جهش یا موتاسیون : باعث تغییر شكل برگ ها فقدان كامل كلروفیل و ایجاد لكه های مختلف در برگ و باعث تغییر در تمام قسمت میوه یا بخشی ازآن می گردد.
2- زوال یا سرخشكیدگی : باعث پژمردگی وزرد شدن برگها، كه برگ ریزی و همچنین ریزش میوه ها را به دنبال دارد.




اختلالات ناشی از عوامل محیطی در مركبات

1- سرما زدگی : باعث خروج آب و خشك شدن كیسه های اسانس در میوه می گردد و همچنین باعث از بین رفتن رفتن كلرفیل برگها و سفید شدن و ریزش آنها می گردد.
2- خشكی : رطوبت نا كافی ممكن است باعث پیچ خوردن برگها و یا حتی خشك شدن آنها گردد ،در اثر خشكی بافت مزوفیل برگ متلاشی می شود ودر نوك برگ كلروز بوجود می آید.
3- خسارت تگرگ : باعث پارگی برگها یاحتی پوست میوه و پوست تنه درخت و نتیجتا نفوذ عوامل بیماریزا در آنها گردد وآفتاب سوختگی،خسارت ناشی از صاعقه بدشكلی شاخه ها و.......





بسته بندی مركبات

بسته بندی صحیح در مركبات از مرحله برداشت شروع می شود و شامل مراحل زیر است :
1- زمان چیدن میوه
رسیده بودن میوه،دستكش پوشیدن كارگران،شستشو در آب 40 درجه سانتی گراد و قرار دادن در مجاورت هوای گرم می باشد.
2- مرحله تفكیك :
شامل جدا كردن میوه های آفت زده و خراب جداكردن میوه های هم قطر و.........
سپس آنها را در صندوق یا كارتن ها ویا سبد های مخصوصی در چند ردیف كه بین ردیف ها را نیز نوارهای باریك كاغذی قرار می دهند می چینند وآنها را یا مستقیما به بازار عرضه می كنند و یا در سردخانه نگه داری می كنند.
بهترین دما هم برای مركبات در سردخانه ها دمای 5-4 درجه سانتی گراد و رطوبت 80% است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری

پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 1.129 مگا بایت

تعداد صفحات : 21

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری در 21 اسلاید قابل ویرایش



جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری

جامعه اصلی این پژوهش شامل كلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد كرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد كرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه از جامعه 240 نفری اساتید دانشگاه آزاد رودهن 140 نفر و از جامعه 140 نفری اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه 110 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند . ضمن اینکه در انتخاب استادان رشته های تحصیلی آنان دخالت داده نشد بلکه انحصاراً عضویت آنها در هیات علمی مورد نظر بود .



سوالات تحقیق

1- آیا استفاده از روشهای جدید تدریس به عنوان یکی از روشهای آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

2- آیا استفاده از روش online به عنوان یکی از روشهای بکارگیری مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

3- آیا استفاده از وسایل کمک آموزشی به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

4- آیا استفاده از روشهای جدید پژوهش به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

5- آیا استفاده از روشهای جدید ارزشیابی به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

6- آیا بکارگیری روشهای آموزش مجازی در بالا بردن كیفیت یاددهی یادگیری دانشجویان موثر است ؟

7- آیا بین نظرات اساتید دانشگاه آزاد واحد رودهن و اساتید دانشگاه آزاد كرمانشاه جهت بكارگیری روشهای آموزش مجازی تفاوت وجود دارد؟





اهداف تحقیق
اهداف كلی
بررسی روشهای بكارگیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
اهداف جزئی
1- استفاده از روش تدریس جدید در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی– یادگیری دانشجویان

2- استفاده از روش Online در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

3- استفاده از وسایل كمك آموزشی در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان .

4- استفاده از روشهای جدید پژوهش در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

5- استفاده از روشهای ارزشیابی جدید در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

6- مقایسه روشهای آموزش مجازی با روشهای مرسوم آموزش برای بالا بردن كیفیت یاددهی- یادگیری

7- مقایسه نظرات اساتید دانشگاه آزاد رودهن با اساتید دانشگاه آزاد كرمانشاه برای بالا بردن كیفیت یاددهی - یادگیری





روش تحقیق

در این بررسی با توجه به اهداف و فرضیه ها از روش تحقیق پیمایشی و یا زمینه یابی استفاده می شود ، از آن جهت زمینه یابی است كه یكسری نکات را در مورد راهها و روشهای بكارگیری آموزش مجازی در ارتقاء كیفیت یاددهی- یادگیری در دانشگاهها را جستجو می كند. این تحقیق در راستای تحقق اهداف خود و برای آنكه چهارچوب علمی درستی را رعایت نموده باشد، با توجه به مطالعات و مبانی نظری به عوامل مربوط به روشهای بكارگیری آموزش مجازی پرداخته است. محقق قصد دارد هنجار سازی و مستند كردن متغیرهای ارائه شده بر اساس واضحات موجود می باشد نه تجزیه و تحلیل این روشها.




متغیرهای تحقیق

در این پژوهش با توجه به موضوع اصلی « بررسی روشهای بکارگیری آموزش مجازی » (ICT) در ارتقاء فرایند یاددهی – یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

متغیر های اثرگذار یا مستقل شامل: 1- آموزش ONLINE 2- روش های تدریس جدید 3- وسایل كمك آموزشی 4- روشها جدید پژوهش 5- روشهای ارزشیابی جدید ، آموزش مجازی

متغیر متاثر یا وابسته : فرایند یاددهی – یادگیری
متغیر کنترل : دانشگاه ، شهر
متغیر مزاحم : سن اساتید ، جنسیت اساتید ، رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی ، میزان سوابق کاری .




ابزار تحقیق و روش سنجش متغیرها

در این تحقیق برای گردآوری داده ها پرسشنامه استفاده شده است. تمام پرسشهای مربوط به روشهای بكارگیری آموزش مجازی با طیف لیكرت و با پاسخ های كاملاً موافق ، موافق ، بی نظر، مخالف و كاملاً مخالف تنظیم شده، ضمن اینکه به منظور از بین بردن خطای هاله ای سوالات فرد به طور مثبت و سئوالات زوج به طور منفی نمره گذاری و پرسیده شده است توضیح اینکه سئوالات مربوط به آموزش مجازی در مقایسه با آموزش مرسوم در نظر گرفته شده است كه برتری سئوالات مربوط به آموزش مجازی به شكل مثبت از كاملاً موافق ، موافق، بی نظر، مخالف ، كاملاً مخالف با مقیاس 5 ، 4 ، 3، 2، 1 نمره گذاری شده و سئوالاتی كه مربوط به برتری آموزش سنتی نسبت به آموزش مجازی است به شكل منفی از كاملاً مخالف، مخالف، بی نظر، موافق، كاملاً موافق با مقیاس 5، 4، 3، 2 ، 1 نمره گذاری شده است.



تعیین روایی و اعتبار ابزار تحقیق

برا در این تحقیق برای گردآوری داده ها پرسشنامه استفاده شده است. تمام پرسشهای مربوط به روشهای بكارگیری آموزش مجازی با طیف لیكرت و با پاسخ های كاملاً موافق، موافق ، بی نظر،مخالف و كاملاً مخالف تنظیم شده،ضمن اینکه به منظور از بین بردن خطای ها له ای سوالات فرد به طور مثبت و سئوالات زوج به طور منفی نمره گذاری و پرسیده شده است توضیح اینکه سئوالات مربوط به آموزش مجازی در مقایسه با آموزش مرسوم در نظر گرفته شده است كه برتری سئوالات مربوط به آموزش مجازی به شكل مثبت از كاملاً موافق ، موافق، بی نظر، مخالف ، كاملاً مخالف با مقیاس 5 ، 4 ، 3، 2، 1 نمره گذاری شده و سئوالاتی كه مربوط به برتری آموزش سنتی نسبت به آموزش مجازی است به شكل منفی از كاملاً مخالف، مخالف، بی نظر، موافق، كاملاً موافق با مقیاس 5، 4، 3، 2 ، 1 نمره گذاری شده است.
برای دستیابی به روایی پرسشنامه ابتدا یك پرسشنامه مقدماتی 30 سئوالی تهیه گردید و به تعدادی از كارشناسان ومتخصصان داده شد سپس با استفاده از ضریب توافق روایی 24 موردآن مورد تایید قرار گرفت همچنین برای اعتباریابی از آلفای كرونباخ استفاده شده و عدد 8/76 به دست آمد. كه این میزان اعتبار در حد قابل قبول است .



نتایج تحقیق

فرضیه اول : یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری استفاده از روشهای جدید تدریس است .

در این تحقیق موضوع روشهای بکارگیری آموزش مجازی از طریق 5 متغیر جزئی تر مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس بررسی به عمل آمده ، نتایج زیر بدست آمده است

روشهای جدید تدریس در یکی از متغیر های تشکیل دهنده آموزش مجازی است ، و بر فرایند یاددهی – یادگیری تاثیر دارد . اما این تاثیر از نظر پاسخ دهندگان در حد متوسط است و لذا فرضیه مورد نظر مبنی بر اینکه روشهای تدریس در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است مورد تایید قرار گرفت .

در پیشینه های قابل دسترسی پژوهشگر موردی که با این نتیجه گیری قابل مقایسه باشد به دست نیامد .





پیشنهادات

1- اگرچه بین روشهای جدید تدریس در آموزش مجازی با فرایند یاددهی – یادگیری رابطه قوی بدست نیامده در عین حال چون میانگین جامعه به میانگین نمونه بدست آمده نزدیک است بی شمار می شود ، اساتید در کنار روشهای موسوم از روشهای تدریس جدید نیز استفاده نمایند به خصوص اگر با توجه به دروس نوع تدریس انتخاب شود بسیار موثر باشد

2- بر اساس نتایج بدست آمده از فرضیه دوم پیشنهاد می شود اساتید دانشجویان را نه تنها به منابع مکتوب بلکه به استفاده از اینترنت برای تبادل اطلاعات تشویق نمایند . همچنین هر کدام یک آدرس اینترنتی داشته باشد تا از این طریق دانشجویان مطالب خود را به آدرس آنان فرستاده و سوالات خود را برای استاد ارسال نمایند و ساعتی از شبانه روز را تعیین کرده و با دانشجویان گفتگو اینترنتی (chat) داشته باشد تا هم انگیزه یادگیری در آنان ایجاد کرده و هم با این روشها بیشتر آشنا شوند .

3- با در نظر گرفتن نتیجه بدست آمده از فرضیه مورد نظر ، با اساتید پیشنهاد می شود که دانشجویان را تشویق نمایند که برای بالا بردن تمرکز خود از وسایل صوتی و تصویری در کلاس و بازدید های علمی از قبیل فیلم برداری ، عکس برداری و ضبط صوت استفاده کنند چرا که در برخی از دروس این موارد می تواند بسیار موثر باشد لازم به یادآوری است اساتید باید توجه داشته باشند که در چه موردی از وسایل کمک آموزشی استفاده نمایند .

4- با توجه به اینکه روشهای جدید پژوهش می تواند در فرایند یاددهی – یادگیری تاثیر زیادی داشته باشد پیشنهاد می شود اساتید ابتدا روشهای جدید پژوهش را به دانشجویان آموزش داده و سعی کنند آنان را تشویق به انجام تحقیق های کاربردی و به صورت گروههای کوچک نمایند همچنین در زمینه نوع نظر سنجی و نحوه تجزیه و تحلیل داده ها آنان را آگاه نمایند که این خود می تواند تاثیر زیادی در بالا رفتن کیفیت و بهبود آموزش شود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی تجزیه ، تحلیل و طراحی سیستمها(آشنایی با فرایند تولید نرم افزار)

پاورپوینت بررسی تجزیه ، تحلیل و طراحی سیستمها(آشنایی با فرایند تولید نرم افزار)

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 783 کیلو بایت

تعداد صفحات : 57

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی SDLC تجزیه ، تحلیل و طراحی سیستمها(آشنایی با فرایند تولید نرم افزار) در 57 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

تجزیه تحلیل و طراحی سیستمها بخش مهمی از فرایند تولید نرم افزار و سیستمهای نرم افزاری است.
فرایند تولید نرم افزار چگونگی ایجاد كد برنامه برای حل یك مسئلة پیچیده را كه شامل مراحل گوناگونی است توصیف می كند.



حل مسئله حداقل شامل مراحل زیر است :
درك صورت مسئله یا تجزیه و تحلیل ( نیازمندیها ، معلومات و مجهولات ، ورودیها و خروجیها ، گردش فعالیتها و فرایندها و ... )
ارائة راه حل ( طراحی )
پیاده سازی



وقتی مسئله بزرگ و پیچیده می شود ، فرایند درك مسئله ، كشف راه حل و پیاده سازی آنهم به همان نسبت دشوار ، طولانی و پیچیده خواهد شد.
هر فرایند پیچیده ایی در صورتیكه به درستی و با اتخاذ روشهای و متدهای مناسب مدیریت نشود ، زمینه را برای وقوع اشتباهات بعضاً جبران ناپذیر فراهم می كند.
بسیاری از تحقیق های بزرگ تنها به دلیل اینكه تحلیلگر و طراح آنها به درك دقیق و درست مسئله دست نیافته است شكست خورده و در بعضی موارد به فاجعه تبدیل شده اند.



Shuttle Flight 51-L (Challenger)

یكی از تلخترین شكستهای بشر كه خسارات مادی و معنوی بسیاری را به همراه داشت ، تنها تنیجة یك اشتباه در طراحی نرم افزار كنترل فضاپیمای شاتل بود.



تعاریف

فرایند تولید نرم افزار چگونگی تحلیل ، طراحی و پیاده سازی سیستمهای اطلاعاتی را توصیف می كند
روش ها و متدها Methodologies
فرایند دقیق و چند مرحله ایی جهت تولید نرم افزار
Techniques
مجموعه ایی از فنون مدلسازی كه امكان ایجاد محصولات هر مرحله از فرایند را فراهم می كند
Tools
نرم افزارها و برنامه های كامپیوتری كه فرایند مدلسازی و بهره گیری از تكنیكها را امكان پذیر می كند



فرایند تولید نرم افزار

تولید نرم افزار فرایندی مرحله به مرحله و گام به گام است
مجموعة مراحل و گامهای مورد نیاز ، محصولات هر مرحله ، قواعد و دستوراتی كه باید در ایجاد محصولات میانی رعایت گردد و چگونگی بدست آوردن هر یك از آنها را اصطلاحاً چرخة حیات نرم افزار ( SDLC ) می نامند.
Software Development Life Cycle = SDLC



مراحل فرایند تولید لزوماً ترتیبی نیستند بلكه می توانند :
بازگشتی
موازی
محاوره ایی
چرخشی
هر مرحله حداقل یك محصول معین ارائه خواهد كرد




گامهای اصلی در فرایند تولید نرم افزار

برنامه ریزی : شرح هدف از طراحی نرم افزار و چگونگی زمانبندی و مدیریت فرایند تولید
تجزیه و تحلیل : درك دقیق و كامل صورت مسئله و نیازمندیهای كاربران و آشنایی با راه حلهای فعلی مسئله
طراحی : ارائة راه حل ( ها ) و توصیف دقیق و كامل راه ها مورد توافق كاربران
پیاده سازی : ایجاد كدهای برنامه و سایر محصولات لازم




برنامه ریزی

شناسایی مجموعة موارد مهم و حیاتی در محیط مسئله
امكانسنجی حل مسئله از دیدگاه ( فنی ، مدیریتی ، منابع )
آماده سازی برنامة كاری
جذب نیروی انسانی مورد نیاز
كنترل و هدایت فرایند تولید




تجزیه تحلیل

اتخاذ راهبرد تجزیه تحلیل و انتخاب روش
كشف و توصیف نیازمندیهای كاربران ( ذینفعان )
مدلسازی فرایندها و توابع و عملكردهای مورد نیاز
مدلسازی داده ها و معلومات و مجهولات




تجزیه تحلیل

شرح نیازمندیهای كاربران : نیازهای جدید كاربران و ذینفعان سیستم را توصیف كرده ، شرح می دهد.
نمودار گردش داده ها : چگونگی گردش داده و اطلاعات بین محیط سیستم و سیستم را شرح می دهد. داده های وروردی چگونه دریافت می شوند ، خروجیها چگونه تولید می شوند و اطلاعات چگونه نگه داری و ذخیره می شود.




تجزیه تحلیل

مدل منطقی داده ها : ساختار داده ها و اطلاعات در گردش سیستم ، و روابط بین آنها را به نمایش می گذارد.
شرح ورودی / خروجی : جزئیات و چگونگی محاورة كاربران و سیستم را و نحوة تبادل داده ها و اطلاعات بین محیط و سیستم را نمایش می دهد.
شرح پردازه ها و فرایندها : توابع و عملكردهای سیستم را شرح می دهد. به عنوان مثال :
(Structured English, Decision Tables & Decision Trees).




آنالیز منطقی و فیزیكی

در تحلیل فیزیكی سیستم فعلی با تمام محدودیتهای فیزیكیش در نظر گرفته می شود.
در تحلیل منطقی تمامی الزامات فیزیكی و محدودیتهایی را كه تنها حاصل شرایط سیستم مورد مطالعه می باشد حذف می شود و در نتیجه منطق سیستم باقی می ماند.



تجزیه تحلیل – داده ها و پردازه ها

داده ها و پردازه ( توابع ، رویه ها ) دو عنصر اصلی هر سیستمی محسوب می گردند.
مدلهای DFD و LDM به ترتیب جهت توصیف داده ها و پردازه به كار گرفته می شوند.




روشهای آنالیز

یكی از كاربردی ترین روشهای آنالیز تحلیل و طراحی ساختیافته می باشد.
برای این روش استانداردهای متفاوتی وجود دارد كه شاخص ترین آنها SSADM می باشد.
تكنیكهای متنوع دیگری نیز برای تحلیل و طراحی سیستمها وجود دارد.





متدولوژی چیست ؟

یك روش دقیق و دارای قوائد روشن جهت پیاده سازی SDLC
طبقه بندی متدولوژیها


فرایند محور
داده محور
شئ گرا
طراحی ساختیافته
تولید سریع RAD




اصول تجزیه تحلیل

تجزیه تحلیل فرایند كشف و شناسائی عناصر سازندة سیستم مورد مطالعه و توصیف و مستندسازی دقیق آن می باشد
شرح و ضبط دقیق دستآوردهای این مرحله تنها در صورت استفاده از ابزاهای توصیفی ( تصویری – تجسمی ) مناسب امكانپذیر است
مدل شكل كوچك ، دقیق و تجریدی از یك پدیدة موجود در جهان واقع یا ذهن تحلیلگر می باشد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورینت بررسی ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی

پاورینت بررسی ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 416 کیلو بایت

تعداد صفحات : 106

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورینت بررسی ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی در 106 اسلاید قابل ویرایش



رِئوس مطالب

- مقدمه
- تعاریف كارآفرینی
- كارآفرینی سازمانی
- نقش‌های كارآفرینان
- ویژگی‌های کارآفرینان
- تفاوت كارآفرین با غیركارآفرین
- تفاوت كارآفرین با مدیر
- دیدگاه فرایندی و مدل‌های كارآفرینی
- ارائه مدل كارآفرینی





هفت اصل موفقیت کارآفرینی

1- همگام بودن با تغییرات جهانی
2- کسب و کارگرا بودن
3- بازارگرا بودن
4- مدیریت استراتژیک
5- دانایی – مدیریت دانش
6- نوآوری
7- رشد





تعاریف كارآفرین


واژه كارآفرین : از كلمه فرانسوی Entreprendre به معنای متعهد شدن Undertake
نشأت گرفته است .
روند تحول زندگی از دوران غارنشینی تاكنون به شیوه‌های متفاوتی توصیف شده است؛
اما آنچه كه در تمامی تحلیل‌ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغییر “
( Change Agent ) یا در واقع همان نیرویی است كه پیشرفت مادی را سبب شده است .
امروزه متوجه شده‌اند كه “ عامل تغییر “ از ابتدا وجود داشته و در آینده نیز نقش آن را
كارآفرینان ایفاء خواهند نمود .




ضرورت كارآفرینی در سازمان


1- افزایش سریع رقبای جدید
2- ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه‌های مدیریت سنتی درشركت‌ها
3- خروج بهترین نیروهای كاری از شركت‌ها و اقدام آنها به كارآفرینی
مستقل




Entrepreneur
فراكارآفرین یا كارآفرین سازمانی

گات و گینزبرگ 1993 Goth & Ginsberg

كسی كه در زیر چتر یك شركت محصولات؛ فعالیت‌ها و تكنولوژی جدید را كشف و به بهره برداری می‌رساند .





نیازهای سازمانی كارآفرینان

- نیاز به توجه ? اعتماد? احترام? تشویق و حمایت
- نیاز به آزادی در انتخاب نقش خود در سازمان
- نیاز به آزادی در انتخاب همكاران و پرسنل خود
- نیاز به ارتباط نزدیك? سریع و راحت با خارج سازمان
- نیاز به آزادی از زنجیره فرمان و سلسله مراتب سازمانی
- نیاز به آزادی از كارهای تكراری? روزمره و یكنواخت
- نیاز به آزادی عمل در نحوه انجام كارها
- نیاز به دراختیارداشتن ”زمان آزاد“ برای پیگیری ایده‌های نو
- نیاز به دراختیارداشتن”منابع آزاد“ و بدون كنترل و پاسخگویی?
جهت استفاده در طرح‌ها و ایده‌های نو شخصی
- نیاز به اطلاعات به موقع? موثق? مرتبط
- نیاز به اخذ سریع نتیجه كار و عمل خود
- نیاز به آموزش
- نیاز به سرعت عمل ( عدم بوروكراسی )
- نیاز به كار مفرح ( ضمن شوخی )






نقش‌های كارآفرینان


- عامل ایجاد و توزیع ثروت ؛ برانگیزنده توسعه اقتصادی جامعه یا به عبارتی موتور رشد و توسعه اقتصادی .
- عامل اشتغال زایی .
- عامل انتقال تكنولوژی .
- عامل ترغیب و تشویق سرمایه گذاری .
- عامل شناخت? ایجاد و گسترش بازارهای جدید .
- عامل تعادل در اقتصاد پویا .
عامل تحول وتجدید حیات ملی ومحلی ( كارآفرینی فراتر از شغل و حرفه است یك-
شیوه زندگی است )





نقش‌های كاركردی كارآفرینان در تئوری‌های اقتصادی

1- معامله گر
2- هماهنگ كننده




نوآوری

نوآوری را می‌توان فرایندی تعریف كرد كه طی
آن فنون وتولیدات جدید به سیستم اقتصادی معرفی
می‌شوند . نوآوری موفق زمانی صورت می‌گیرد
كه قابلیت انجام كاری كه پیش از این نمی‌توانست
صورت بگیرد یا حداقل اقتصادی و مناسب
نبوده مهیا شود .



خلاقیت

خلاقیت همانا توانایی خلق فكرهای جدید است كه این فكرها ممكن است به محصولات یا خدمات جدید نیز منجر شوند.
دردایره المعارف علوم اجتماعی از خلاقیت چنین تعاریفی ذكر شده است :
1 - توانایی هستی بخشیدن به پدیده‌ای جدید
2- فرایند روانشناختی یا فرایندهایی كه ازطریق آنها محصولات جدید و ارزشمند خلق می‌شوند




توفیق طلبی

نیاز به توفیق عبارت است از تمایل به انجام كار در
استانداردهای عالی جهت موفقیت در موقعیت‌های رقابتی .
افراد با نیاز به توفیق بالا مایل هستند تا همواره در چالش
باشند و در راه رسیدن به اهداف قابل دسترسی و همچنین
نسبت به عملكرد خود ؛ به بازخورد مكرر و منظم زمانی
نیاز دارند .
این افراد ترجیح می‌دهند تا شخصاً مسئولیت حل مشكلات؛
تعیین اهداف و دستیابی به آنها را از طریق تلاش شخصی
خود بعهده گیرند .





ویژگی‌های كارآفرینان

ریسك پذیری
منبع اختبارات رسمی
نو‌آوری و خلاقیت
تمایل به مسئولیت پذیری
منبع اختبارات رسمی
ریسك پذیری ؛ نیازبه توفیق
آرزومند؛ استقلال طلب؛ مسئولیت پذیر؛اعتماد به نفس
روابط انسانی؛ توانایی به ایجاد ارتباطات؛ دانش فنی
پیش بینی و فرض خطر
نیاز به توفیق؛ خودمختاری؛ متهاجم؛ قدرت؛ شناخت؛ نوآوری؛ عدم وابستگی
نیاز به قدرت
مركز كنترل داخلی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 58 کیلو بایت

تعداد صفحات : 40

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش در 40 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

nامروزه با گسترش سیستم های پایگاهی و حجم بالای داده ها ی ذخیره شده در این سیستم ها ، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده های ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد .

nبا استفاده ار پرسش های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش گیری معمولی ، می توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه گیری در مورد داده ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند

nوقتی که حجم داده ها بالا باشد ، کاربران هر چند زبر دست و با تجربه باشند نمی توانند الگوهای مفید را در میان حجم انبوه داده ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم با شند ، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مادی بسیار بالا است

از سوی دیگر کاربران معمولا فرضیه ای را مطرح می کنند و سپس بر اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد فرضیه می پردازند ، در حالی که امروزه نیاز به روشهایی است که اصطلاحا به کشف دانش بپردازند یعنی با کمترین دخالت کاربر و به صورت خودکار الگوها و رابطه های منطقی را بیان نمایند .

nداده کاوی یکی از مهمترین این روشها است که به وسیله آن الگوهای مفید در داده ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می شوند و اطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می دهند تا براساس آنها تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند .

مفاهیم پایه در داده کاوی

nدر داده کاوی معمولا به کشف الگوهای مفید از میان داده ها اشاره می شود . منظور از الگوی مفید ، مدلی در داده ها است که ارتباط میان یک زیر مجموعه از داده ها را توصیف می کند و معتبر ، ساده ، قابل فهم و جدید است .
ت

عریف داده کاوی

nداده کاوی عبارت است از فرایند استخراج اطلاعات معتبر ، از پیش ناشناخته ، قابل فهم و قابل اعتماد از پایگاه داده های بزرگ و استفاده از آن در تصمیم گیری در فعالیت های تجاری مهم.

nاصطلاح داده کاوی به فرایند نیم خودکار تجزیه و تحلیل پایگاه داده های بزرگ به منظور یافتن الگوهای مفید اطلاق می شود

nداده کاوی یعنی جستجو در یک پایگاه داده ها برای یافتن الگوهایی میان داده ها

مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها

nانبارش داده ها

nانتخاب داده ها

nتبدیل داده ها

nکاوش در داده ها

nتفسیر نتیجه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی دیسک نوری

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی دیسک نوری

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 48 کیلو بایت

تعداد صفحات : 12

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی دیسک نوری در 12 اسلاید قابل ویرایش



یک حافظه ثانوی: دیسک نوری (CD-ROM)

دیسک نوری (Compact Disk – read only! memory) چیست؟

یک صفحه دایره شکل و منعکس کننده نور(لیزری)، حاوی:

یک پیست مارپیچ (spiral) از مرکز صفحه تا لبه آن.

بعلاوه تعدادی حفره (Pits) روی پِیست مارپیچ.

(چرا ROM ؟)
(چرا نور لیزری؟)




خواص دیسک نوری

خواص دیسک نوری (یا لیزری) چیست؟

داده ها به کمک تشعشع لیزری نوشته یا خوانده میشوند.

ظرفیت آن حدود 600 تا 700 مگا بایت داده میباشد.

تنها یک شیار مارپیچ طولانی شامل تعداد زیادی سکتور دارد.

داده های دیجیتالی بصورت یک سری حفره روی این شیار ثبت میشوند.

به سطح بالایی شیار Land و به حفره ایجاد شده روی شیار Pit گفته میشود.





عمل خواندن دیسک نوری چگونه است؟

به وسیله تابش نور لیزری روی شیار.

و تشخیص تغییرات درشدت انعکاس نور (intensity).

تشخیص صفر و یک چگونه است؟

عدد یک = تغییر ارتفاع (از Land به Pit یا بر عکس).

عدد صفر = تعداد فواصل زمانی معین بین دو عدد یک. (فواصل زمانی؟)





تشخیص صفر و یک چگونه است؟

مابین دو عدد یک، بایستی لااقل دو عدد صفر وجود داشته باشد! (چرا؟)

برای کد گذاری 256 حروف جدول ASCII احتیاج به 14 بیت خواهد بود! (چرا؟)

تبدیل کد گذاری حروف از 8 بیت به 14 بیت بکمک یک جدول ( (Eight to Fourteen Modulationانجام میشود.

مثال:
نمونه ای از جدول E.F.M. :

0 ? 0000 0000 ? 0100 1000 100000
1 ? 0000 0001 ? 1000 0100 000000
2 ? 0000 0010 ? 1001 0000 100000




سرعت وظرفیت دیسک نوری

روش سرعت خطی ثابت (Constant Linear Velocity) چیست؟

حرکت نور لیزری روی شیار با سرعت خطی ثابت انجام میشود. (چرا؟)

طول شیار مار پیچ (Spiral track) تقریبا سه مایل میباشد.

طول سکتورها از مرکز تا لبه دیسک همواره ثابت است.

این تکنولوژی از دیسک های صوتی به ارث گرفته شده،

و باعث بالا بردن ظرفیت دیسک (تا دو برابر) میشود. (چرا؟)

ولی باعث پایین آمدن سرعت دسترسی (بین نیم تا یک ثانیه) نیز میگردد. (چرا؟)




دسترسی به یک سکتور

دسترسی به یک سکتور (seek) چگونه انجام میشود؟

آدرس یک سکتور بستگی به سرعت صحیح چرخش دارد! (چرا؟)

ولی خود سرعت متغیر است! (چرا؟)

پس بایستی اطلاعات مربوط به آدرس نیزحتما خوانده شوند!

و احتیاج به روش سعی و خطا (trial and error) میباشد، (چرا؟)

که خود راندمان کار را پایین می آورد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی باند مغناطیسی

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی باند مغناطیسی

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 27 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی باند مغناطیسی در 13 اسلاید قابل ویرایش



خواص باند مغناطیسی

خواص باند مغناطیسی چیست؟

امکان دسترسی مستقیم (direct access) به رکوردها را نمی دهد! (چرا؟)

ولی امکان دسترسی سری (sequential access) را با سرعت بالا دارد.

در مقابل شرایط مختلف محیطی (environment) پایداری خوبی دارد.

براحتی حمل و نگهداری می شود .

از دیسکهای سخت ارزانتر است.

در گذشته برای نگهداری فایلهای بزرگ (بجای دیسکهای سخت) استفاده می شد. (چرا؟)

ولی اکنون فقط برای آرشیو داده ها (backup) استفاده میشود. (چرا؟)





ساختار باند مغناطیسی

باند مغناطیسی 9 شیاری (Nine-Track Tapes) چیست؟

داده ها روی 9 شیار موازی به صورت دنباله ای از بیت ها (bits) ثبت میشوند.

بنابراین هر مقطع از باند (Frame) شامل 9 بیت و معادل یک بایت داده میباشد.

در هر 9 بیت ، هشت بیت برای داده ها و یک بیت برای کنترل صحت (Parity) داده ها وجود دارد. (چگونه؟)





ساختار باند مغناطیسی

ساختار یک باند مغناطیسی چگونه است؟

مکان منطقی (Logical Position) یک بایت همان مکان فیزیکی آن میباشد.

یعنی رکوردها به طور مرتب پشت سرهم قرار دارند. (Sequential Access)


ساختار یک باند مغناطیسی چگونه است؟

در فاصله بین بلوک داده ها فضای استفاده نشده ای به نام Gap وجود دارد که در آن تمام بیتها صفر می باشند

در گذشته نوع رایج باندها حاوی 6250 بایت دراینچ (bpi) بوده است.

انواع جدیدتر باندها 30,000 bpi یا بیشتر میباشند




ظرفیت باند مغناطیسی

تخمین طول باند مورد نیاز چگونه است؟

راندمان استفاده از باند به چه عواملی بستگی دارد؟

فشردگی داده های باند (Tape density)

مثال 6250 bpi :

سرعت حرکت باند (Tape Speed)

مثال 200 ips :

فاصله بین بلوکهای داده (inter block gap)

مثال 0.3 inch :





تخمین طول باند مورد نیاز چگونه است؟

مثال:
فایلی با مشخصات 1,000,000 رکورد 100 بایتی را در نظر میگیریم .
طول باند مورد نیاز را با فشردگی bpi 6250 برای دو حالت مختلف حساب میکنیم.

حالت اول :فاکتور بلوک (blocking factor) برابر با یک :

طول مورد نیاز =تعداد بلوک ها ) * طول هر بلوک + فاصله بین بلوکها (

طول مورد نیاز 316.000=1,000,000*(100/6250+0.3)=اینچ

یعنی بیش از 10 کارتریج 2400 فوتی (Cartridge)

درگذشته رایجترین طول کارتریجها 2400 فوت بوده است.

اکنون کارتریجهای معمول با طول 3600 فوت یا بیشترمیباشند.
(ظرفیت؟)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی وب سایت چیست ؟

پاورپوینت بررسی وب سایت چیست ؟

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 20 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی وب سایت چیست ؟ در 13 اسلاید قابل ویرایش



1- وب سایت چیست ؟
وب سایت ، مجموعه ای از صفحات مرتبط به یکدیگر است که اطلاعات را در قالب متن،تصویر، صدا، و فیلم در اختیار بازدید کننده وب سایت قرار می دهد.
2- چه کسانی می توانند وب سایت داشته باشند ؟ تمام اشخاص و سازمانها می توانند وب سایت داشته باشند. به جرات می توان گفت که سریعترین و بهترین راه معرفی فعالیتها، محصولات و شرکتها ، وب سایت است. در واقع وب سایت نقش دفتر مجازی شما را بر عهده دارد که در تمام ساعات شبانه روز پذیرای مراجعات مراجعه کنندگان شما است .



- انگیزه ایجاد وب سایت چیست ؟
تصمیم به طراحی و ایجاد یك پایگاه وب معمولاً به عوامل مختلفی مانند : گسترش دسترسی به اطلاعات، بهبود ارتباط با مخاطبان ،‌ صرفه‌جویی در هزینه‌ی روش‌های سنتی تحویل اطلاعات، تا بهبود كارآیی سازمانی متكی است. گاهی عامل انگیزشی ممكن است صرفاً این باشد كه "‌همه یك پایگاه دارند" [پس ما هم باید داشته باشیم].
4- برای ایجاد یک وب سایت چه باید کرد ؟
یک وب سایت از چهار قسمت اصلی تشکیل شده
•دامنه (دامین) •وب هاست •طراحی •برنامه نویسی



درگام نخست باید برای شما یک نام (دامین) ثبت کرد . سپس متناسب با نوع وب سایت و فعالیت شما یک طرح گرافیکی طراحی ، تقسیم و برنامه نویسی کرد و در نهایت به یک صفحه وب تبدیل کرده سپس آن صفحه را در کامپیوتری که همیشه به اینترنت متصل است(سرور) ذخیره کنیم (روی فضای اینترنتی که به شما اختصاص داده ایم یا همان وب هاست) و حالا با وارد کردن نام دامنه در نوار آدرس مرورگر خود می توانیم وب سایت خود (همان صفحه وب)را ببینید.
نکته : در بالا ما خیلی ساده توضیح دادیم که این چند قسمت چه هستند و کارایی آنها چیست .
5- دامنه (Domain ) چیست ؟
نام اینترنتی شما است که از دو قسمت تشکیل شده قسمت اول نام دامنه و قسمت دوم پسوند دامنه است و منحصر به فرد است یعنی یک نام با پسوند مشخص را فقط یک نفر می تواند ثبت نماید .
مانند دامنه www.digital.com که متعلق به شرکت hp است




-چگونه می توانم یک دامین داشته باشم ؟
شما باید در گام نخست از آزاد بودن یک دامین برای ثبت آگاه شوید. برای این منظور به آدرس : www.domain.com مراجعه و نام یا نامهای مورد نظر خود را وارد و از آزاد بودن آن مطمئن شوید .
و به ما اطلاع دهید تا ما دامنه مورد نظر شما را برای شما به ثبت برسانیم
7-برای ثبت دامنه از چه کاراکترهایی می توانم استفاده کنم ؟
کارکترهای مجاز عبارتند از : حروف a تا z ، اعداد 0 تا 9 و خط تیره ( - ) ، در ضمن حروف کوچک و بزرگ تفاوتی نمی کند .




8- آیا می توانم Domain خود را برای همیشه به ثبت برسانم ؟
خیر ، می توانید مدت ثبت آن را از 1 تا 10 سال تعیین کنید و قبل از به پایان رسیدن دوره ثبت ، برای تمدید آن اقدام نمائید .
9- یک نام خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟
مراجع شود به قسمت مشاوره ثبت دامنه




10- وب هاست چیست ؟
پس از اینكه دومین خود را به ثبت رساندید ، برای نمایش صفحات وب سایت خود احتیاج به انتخاب سرویسی دارید كه بتواند آنها را در تمام مدت شبانه روز و در هر کجای دنیا با اتصال به اینترنت نمایش دهید . این سرویس وب هاست نام دارد .
11- هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس ؟
در حقیقتبازدید کننده ای که سایت شما را می بیند و کسی که می خواهد هاست شما را از طریق کنترل پنل کنترل کند، تفاوتی بین هاست لینوکسو ویندوز حس نمی کند. تفاوتاصلی در تکنولوژی است که وب سایت شما با آن طراحی و پیاده سازی شده است.





19- مزایای استفاده از CMS چه ؟
استفاده از CMS بجای روش قدیمی صفحات ثابت از لحاظ اقتصادی و کیفیت وب سایت مزایای بسیار زیادی دارد مانند: •کاهش مدت زمان ایجاد و بروز رسانی صفحات وب •در اختیار داشتن امکانات بیشتر ( گالری ، لینکستان ، فرمهای ارسال اطلاعات و ... ) •عدم محدودیت در تعداد صفحات و لینکها •عدم نیاز به كمترین دانش فنی و قابلیت انجام كلیه امور توسط اپراتور مبتدی كامپیوتر •انعطاف‌پذیری بیشتر •عدم نیاز صاحبان سایت به طراحان آن , جهت انجام هرگونه تغییر یا به روز رسانی •توزیع مدیریت سایت در سیستم بین چند نفر •كنترل از هر نقطه دنیا بدون داشتن امکانات و نرم افزار های لازم ( فقط با یک کامپیوتر متصل به اینترنت ) •امنیت بالاتر وب‌ سایت •كاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداری و طراحی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت بررسی نقش كلسترول در بیماری های عروق قلب

پاورپوینت بررسی نقش كلسترول در بیماری های عروق قلب

دسته بندی : علوم پزشکی

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 12.779 مگا بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت بررسی نقش كلسترول در بیماری های عروق قلب در 7 اسلاید قابل ویرایش


تری گلیسرید

كلسترول
مضر مفید
LDL HDL



غذاهای مفید :


ماهی ( اومگا 3 )
روغن گیاهی – بادام – گردو
ویتامین ها
میوه و سبزی
حبوبات – قارچ – سبوس گندم
چای معمولی – چای سبز




غذاهای مضر

روغن های حیوانی
روغن های جامد و اشباع شده
تخم مرغ
جگر – میگو – خاویار – گوشت قرمز
لبنیات

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:05 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 صفحه بعد

دیگر امکانات