پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها

پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 778 کیلو بایت

تعداد صفحات : 29

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 29 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " موانع اجرای استراتژیهای سازمانها " بوده و در 29 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

فرآیند مدیریت استراتژیک

اجرای استراتژی

عدم تشخیص موانع ازمخاطرات اجرای استراتژی

بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک

بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک

موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک

منابع و مراجع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG)

پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 797 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG)

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 26 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG) " بوده و در 26 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

ماتریس گروه مشاوره بوستون

توضیح علامت سوال در ماتریس BCG

توضیح ستاره در ماتریس BCG

توضیح گاوهای شیرده در ماتریس BCG

توضیح سگ ها در ماتریس BCG

طراحی ماتریس BCG (مورد شرکت لبنیات پاک)

ماتریسBCG برای محصولات شرکت لبنیات پاک

تجزیه و تحلیل ماتریس

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 155 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران،

خلاصه ای از کار:

آموزش

- مروری اجمالی بر تاریخچه آموزش كاركنان

آموزش ضمن خدمت در مفهوم سنتی، که به معنای انتقال مجموعه‌ای از مهارت‌ها و فنون به شکل استاد - شاگردی است، دارای سابقه بسیار طولانی است. بررسی سوابق تاریخی در این زمینه نشان می‌دهد که آموزش ضمن خدمت سنتی به مراتب از آموزش‌های رسمی و کلاسیک دیرینه‌تر می‌باشد. آنچه که موجبات توجه...............

..............

- در ایران

در کشور ایران نیز همانند بسیاری از ممالک، آموزش ضمن خدمت به صورت استاد - شاگردی از گذشته وجود داشته است ولی آموزش ضمن خدمت نیروی انسانی به شیوه نوین و به صورت موسسه‌ای تا اواسط دهه 1310 مطرح نبوده است.

..............

- تعریف آموزش

سازمان ها، ساز و کار یا وسیله تحقق هدف های جامعه محسوب می شوند. سازمان ها در واقع به منزله تدابیر و وسایلی هستند که برای رفع نیازهای اساسی جامعه شکل گرفته و به فعالیت می پردازند. بررسی شکل گیری و تحول سازمان ها نشان می دهد که در گذشته به علت ساده بودن زندگی بشری و تکنولوژی محدود، ساختار و کارکردهای سازمان ها ساده و ابتدایی بوده و افراد برای انجام فعالیتهای آن نیاز چندانی به دانش و معلومات حرفه ای نداشتند. تغییر و تحولاتی که بعدها در شکل زندگی اجتماعی به وجود آمد موجب وسعت و گستردگی در ابعاد گوناگون سازمان ها شد و در نتیجه اهداف، وظایف و مسئولیت های آن پیچیده تر و اداره امور آن نیز به مراتب دشوارتر شد . در چنین شرایطی دیگر افراد بدون داشتن دانش و مهارت ها ی لازم قادر به انجام وظایف و فعالیت‌های سازمان ها نبودند. پیامد چنین تغییرات و تحولات عظیم صنعتی، تکنولوژیکی، اقتصادی و ... در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ضرورت آموزش را در سازمان ها به امری حیاتی مبدل كرد. (سام خانیان، 1384، ص 11-13)

................

- آموزش كاركنان

آموزش كاركنان كلیه كوشش هایی است كه در جهت ارتقای سطح دانش، آگاهی، مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی و همچنین ایجاد رفتار مطلوب در كاركنان یك سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسئولیتهای شغلی خود می نماید (ابطحی، 1373، ص17). تافلر، مهمترین فعالیت و راه رویارویی با تحولات............

................

-اصول آموزش كاركنان

آموزش ماهیتاً در بسترهای متفاوت، كاركرد انتقال اطلاعات، دانش، معلومات و مهارت های خاصی را به فراگیران بر عهده دارد. ولی این كاركرد، در شرایط متفاوت از سازوكارها و اصول متفاوتی پیروی می كند. هرچه این سازوكارها و اصول با شرایط و زمینه های مربوط هماهنگی بیشتری داشته باشند، آموزش را كاراتر و موفق تر خواهند نمود...........

................

...............

كاربردی بودن آموزش ها

هدف اصلی آموزش كاركنان برآوردن نیازهای آموزشی فردی، شغلی و سازمانی كاركنان است. انجام وظایف مشاغل بنابر ماهیت عملكردی و كاربردی آنها نیازمند آموزش هایی است تا افراد بتوانند مهارت ها، دانش و اطلاعات عملی و كاربردی لازم را برای انجام فعالیتهای شغلی ارائه نمایند. لذا اینگونه آموزش ها باید علاوه بر توجه به دانش نظری، بركاربرد دانش و اطلاعات در زمینه های شغلی متمركز باشند(صدری، 1383، ص31-33).

..................

- آموزش ضمن خدمت

آموزش ضمن خدمت عبارت است از كوشش نظام مند به منظور هماهنگ كردن آرزوها، علایق و نیازهای آتی سازمان، در قالب كارهایی كه از افراد انتظار می رود. با وجود این، به هر نحوی كه بخواهیم آموزش ضمن خدمت را تعریف كنیم، جوهره اصلی آن در همه سازمان ها و نهادها عبارت است از افزایش كارایی كاركنان و ایجاد سازش با محیط و در نتیجه، افزایش خدمات. اما كاركنان در یك سازمان با توجه به میزان گستردگی موسسه، عمدتا از لحاظ گروههای مختلف اجتماعی و اقتصادی هستند و این افراد از لحاظ جنس، سن، زمینه شهری یا روستایی، میزان درآمد و حتی رفتار اخلاقی با هم متفاوتند. مطالعات نشان می دهد كه استقبال از دوره های آموزشی در مواردی كه افراد دارای تحصیلات بالا باشند، به نحو چشمگیری افزایش می یابد؛ در حالی كه این امر در مورد مردان، افراد مسن تر و با سابقه ی بیشتر، پایین است(فتحی واجارگاه، 1383،ص174). با این روشنگری، آموزش ضمن خدمت چیزی نیست جز تلاش هایی كه در جهت ارتقای دانش و آگاهی و مهارت‌های فنی، حرفه ای و شغلی و نیز استقرار رفتار مطلوب در كاركنان یك موسسه یا سازمان صورت می گیرد و آنان را برای انجام بهینه وظایف و مسئولیتهای شغلی آماده می‌كند(چایچی،1381،ص14-13)............

.........................

- اهداف آموزش ضمن خدمت

کرل و کوزمیت : شش هدف مهم آموزش را بدین ترتیب بیان می کنند :

................

-مزایای آموزش كاركنان

...........

- چالش ها و موانع استقرار نظام آموزش ضمن خدمت

- عوامل سیستمی و ساختاری

در ادامه به چالش ها و موانع سیستمی و ساختاری تاثیرگذار براستقرار نظام آموزش حین كار اشاره می شود.

نگاه سنتی به فرآیند آموزش

..................

........................

- عوامل فرهنگی

- عدم وجود نگرش سیستمی: عدم وجود نگرش سیستمی در رویكرد آموزش و برخورد انحصاری با موضوع آموزش كه حاصل آن نفی سازمان یادگیرنده و مستندسازی و انتقال تجربه است.

..................

..................

- عوامل انسانی

ضعف علمی برخی مربیان آموزش ضمن خدمت: مربی آموزش ضمن خدمت باید مسلط ترین فرد

..................

................

- منافع حاصل از نظام آموزش و بهسازی

.................

- روش های آموزش

...............

آموزش در حین انجام وظیفه [1]

.............

- آموزش و توسعه مدیران

..................

اهداف‌ آموزشی برای مدیران شامل موارد زیر است :

  • هدفهای اجتماعی
  • هدفهای سازمانی
  • هدفهای کارکنان .

هدفهای اجتماعی

اولین هدف که در ارتباط با آموزش مدیران مطرح می باشد این است که چگونه مدیر و سازمان را اثربخش‌تر............

................

هدفهای سازمانی

............

هدفهای کارکنان

.................

- برنامه های آموزشی

..............

-روشهای آموزشی و توسعه مدیریت و سرپرستی

هر سازمانی باید متناسب با هدف و مسایل داخلی و محیطی خود، دوره های آموزشی لازم را برای تعالی مدیران و سرپرستان خود طراحی كند و منابع تامین بودجه آن را مشخص سازد. سازمانهایی كه معمولا برنامه های منظمی برای آموزش و توسعه مدیریت و سرپرستی دارند، از فنون گوناگونی براساس فلسفه و نگرش خود به مساله توسعه منابع انسانی، استفاده می كنند. در نمودار (2-1) همانگونه كه ملاحظه می گردد، نیازهای چندی برای آموزش و توسعه مدیریت و برای تامین نیازهای آموزشی مذكور روشهایی توصیه شده است.(ابطحی، 1381، 138)

................

- مهارتهای تصمیم گیری

................

-مهارتهای ارتباطی

............

- مدلهای گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش

...............

1- مدلهای ساده وخطی

..................

2- مدل[2]T.D.L.B

...............

3- مدل پارکر

...............

4- مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان

.................

5- مدل رویكرد سیستمی به آموزش

..................

-برنامه هایی برای توسعه مدیران

..................

روش مبتنی بر تحقیق موردی[3]

..................

مسابقه های مدیریت

............

گردهمایی های خارج از سازمان

...............

فهرست منابع :

- ابطحی، حسین 1373، آموزش و بهسازی منابع انسانی . ویرایش 2. تهران: موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزش سازمان گسترش.

- ابطحی، حسین 1383، آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. ویرایش 3. تهران: پیوند.

- ابطحی، حسین و دیگران 1387، استراتژی های مدیریت منابع انسانی ، بررسی موردی، تهران:پیوند، آزادمهر.

................

...............


[1] On-the-Job Trraining (OJT)

[2] training and developmet lead body

[3] Case study method

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 598 کیلو بایت

تعداد صفحات : 35

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 35 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE) " بوده و در 35 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

دلایل شكست استراتژی‌ها

الگوی جامع مدیریت استراتژیک

چارچوبی جامع برای تدوین استراتژی

ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

ماتریس SPACE - نمونه متغیرها

ماتریس SPACE - نمونه استراتژی ها

بر نامه ریزی استراتژیک دانشگاه آزاد قزوین با استفاده از ماتریس space

نقاط قوت

فرصت‌ها

تهدیدات

تجزیه و تحلیل و تشكیل ماتریس SPACE برای شناخت استراتژی كلی

استراتژی های یکپارچگی
یکپارچگی عمودی رو به جلو
یکپارچگی عمودی رو به عقب
یکپارچگی افقی
استراتژی های متمرکز
رسوخ در بازار
توسعه بازار

توسعه محصول
استراتژی های تنوع

تنوع همگون
تنوع ناهمگون
تنوع افقی
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 87 کیلو بایت

تعداد صفحات : 25

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

تاریخچه مشارکت:

اگرچه مشارکت به عنوان یکی از مفاهیم علوم اجتماعی از نیمه دوم قرن بیستم بطور جدی مورد توجه و بحث صاحبنظران علوم اجتماعی قرار گرفته است، ولی تاریخ دیرینه­ای دارد. مشارکت به معنای عام آن قدمتی به اندازه..............

...............

- معنا و مفهوم مشارکت:

مشارکت دارای مفهومی غنی در علوم اجتماعی است، در اینجا برای درک مناسب­تر فضای مفهوم مشارکت به برخی از تعاریف آن اشاره می­شود:

در لغت­نامه دهخدا مشارکت به معنای «شرکت کردن» تعریف شده است. فرهنگ انگلیسی آکسفورد نیز مشارکت یا participation را به عنوان «عمل یا واقعیت شرکت کردن، بخشی از چیزی را داشتن یا تشکیل دادن» دانسته است (رهنما، 1377: 115)............

...................

- انواع مشارکت:

انواع مشاركت از نظر سطح (خرد، میانی، كلان)، از نظر انواع بر حسب انگیزه­های ایجادی آن (درون­زا، برون­زا)، بر حسب چگونگی دخالت مردم (مستقیم ، غیر­مستقیم)، بر حسب سطوح فراگیری (محلی، منطقه­ای، ملی)،.............

....................

انواع مشارکت برحسب چگونگی عضویت یا کیفیت و همکاری مردم:

1. مشارکت طبیعی: این نوع مشارکت بر اساس عرف و عادت یا واقعیت موجود گروهی مانند گروه­های سنتی و مذهبی تحقق یافته و اعضای گروه ناگزیر از عضویت در آن هستند. این نوع مشارکت در گروه­های طبیعی نظیر گروه­های همبازی و گروه­های خویشاوندی وجود دارد. شرکت در مراسم عزاداری، عروسی و مراسم مذهبی از دیگر نمونه­های آن است (فردرو و رضوانی، 1381: 144).

..................

انواع مشارکت برحسب موضوع:

1. مشارکت سیاسی: به­طور کلی می­توان گفت مشارکت سیاسی، مشارکت در فرایند قدرت و انتخاب مسئولین و مداخله در امر تصمیم­گیری در نظام سیاسی است. آنچه در اکثر تعاریف صورت گرفته از مشارکت سیاسی مشترک است، خصیصه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است و این حاکمیت عمدتا به شکل مشارکت مردم در انتخاب­های مختلف و دخالت در نحوه اداره امور کشور می­باشد. مایکل راش در کتاب جامعه و سیاست، «مشارکت سیاسی را درگیر شدن فرد در سطوح مختلف فعالیت در نظام سیاسی از عدم درگیری تا داشتن مقام سیاسی رسمی می­داند و بر این اساس سطوح مختلف مشارکت را ذکر می­کند» (راش، 1381: 123)..............

.......................

- تعریف مشارکت اجتماعی:

برای تعریف این مفهوم باید ابتدا حوزه اجتماعی را توصیف کرد و آن را از دیگر حوزه­ها تمیز داد. زیرا معنای اصطلاح مشارکت اجتماعی اساسا در کلمه دوم آن یعنی اجتماعی نهفته است. باید دید لفظ اجتماعی به چه.............

...............

- نظریه ها و مدل های مشارکت:

در دیدگاه­ها و نظریه­های مشارکت دو رویکرد عمده را می­توان تشخیص داد: نگرش خرد و نگرش کلان؛ در سطح خرد، بر انگیزه­ها، گرایش­ها و رفتارها تأکید می­شود و در سطح کلان، زمینه­ها، شرایط و عناصر ساختاری مورد توجه قرار می­گیرد (ریتزر، 1373: 118)..............

................

فهرست منابع:

- آلموند، گابریل و پاول حی (1380)، "مشارکت و حضور شهروندان"، علیرضا طیب، اطلاعات سیاسی – اقتصادی، شماره 164 – 163، تهران.

- اخلاقی­پور، منصور(1378)، "بررسی نگرش بومیان نسبت به غیر بومیان و تاثیر آن بر میزان مشارکت اجتماعی در شهر بندرعباس"، پایان­نامه کارشناسی ارشد جامعه­شناسی، اصفهان، دانشگاه اصفهان.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 615 کیلو بایت

تعداد صفحات : 37

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 37 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی ( QSP M) " بوده و در 37 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

چارچوب تدوین استراتژی و روش اجرای آن

مراحل و الگوی جامع مدیریت استراتژیک

فرایندعمومی برنامه ریزی استراتژیك

شناخت محیط

برنامه ریزی استراتژیک

برخی از مدل‌های برنامه‌ریزی استراتژیک

ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE)

پنج گام تهیه ماتریس ارزیابی عوامل خارجی

شناخت محیط داخلی صنعت

ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE)
پنج گام تهیه ماتریس ارزیابی عوامل داخلی

ماتریس بررسی مقایسه‌ای رقابت (CPM)

مدل تحلیل SWOT

تعریف ماتریس برنامه ربزی استراتژیک کمی

ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی (QSPM)

مراحل پیاده سازی ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی) (QSPM

محدودیتهای QSPM

نتیجه گیری

منابع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری

مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 62 کیلو بایت

تعداد صفحات : 32

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری

از دیدگاه شهید مطهری، اسلام، مکتبی جامع‌گرا و جامعه‌ساز است که داعیه رهبری انسان‌ها و هدایت آنان را در زندگی اجتماعی دارد. و برای انجام این منظور در جهت برقراری روابط سالم اقتصادی، در جامعه، احکام و قوانین اقتصادی بسیاری را وضع و یا امضاء نموده است.

از این رو به اعتقاد وی، اسلام از دو طریق با اقتصاد رابطه و پیوند دارد، یکی از راه مستقیم و بدون واسطه، بدین صورت که اسلام یکسری مقررات اقتصادی درباره‌ی مالکیت، مالیات‌ها و غیره دارد که در حقیقت می‌توان گفت بخش عظیمی از آموزه‌های دینی را مباحث اقتصادی تشکیل می‌دهد. و این چیزی نیست که کسی بتواند به انکار آن به پردازد، زیرا: کتب فقهی که در این زمینه‌ی سالیان متمادی در حوزه‌ی‌های دینی مورد نقد و بررسی دانش‌پژوهان علوم اسلامی قرار می‌گیرد، از قبیل کتاب البیع، کتاب الاجاره، کتاب الوکاله، کتاب الرهن، کتاب الدرث، کتاب الهبه، کتاب الوقف و کتبی دیگر از این نوع بسیار است. با توجه به این انبوه کتب و ما بحث مربوط به اقتصاد است که به اعتقاد وی« اصل« نؤمن ببعض و نکفر ببعض» که قرآن برآن تصریح دارد و مؤمنین را از آن برحذر می‌دارد، مانع از این است که برخی از آموزه‌های اسلام پذیرفته شود و برخی دیگر مورد بی‌مهری قرار گیرد. » (مطهری: 1368، 16). ……..

................

- تفکیک میان روابط طبیعی و روابط اعتباری

............

- واقع‌گرایی در نظام اقتصادی اسلام

بدون تردید می‌توان اذعان داشت که غایت‌مندی زندگی انسان و نگرش واقع‌گرا به سعادت و خیر از بارزترین ویژگی‌های فلسفه اجتماعی بارز ضیافت دینی و اسلامی است.

از این رو، برخلاف تصور برخی که تحت تأثیر مکاتب عزلت‌گرا، جامعه‌ی اسلامی را به اعراض از دنیا و مظاهر مساوی آن و روی‌گردانی از مواهب الهی متهم می‌کنند، قرآن کریم امنیت و توانایی اقتصادی را از ویژگی‌های بارز جامعه ایمانی دانسته و در برابر آن فقر و ناامنی را کارکرد کفر و عصیان معرفی می‌کند. قرآن کریم با بیان مثلی در سوره مبارکه نحل این حقیقت را این گونه مطرح می‌کند:

ضرب اللهُ مثلاً: قریه کانت آمنه مطمئنه... (نحل 112).

..................

- نگاه آرمانی به انسان در‌اندیشه‌ی توحیدی

.................

- توسعه‌ی انسانی

.................

-توسعه‌ی اقتصادی

..............

ب- در بخش تولید:

«در رابطه، تولید، راهکارهای کارآمد ایجاب می‌کند که فراوان‌ترین نهاده‌ها که به طور طبیعی ارزان‌ترین هم هستند، بیش‌تر مورد استفاده قرار گیرند. از این رو در ترکیب نهاده‌ها برای تولید رعایت عدالت، که همان تناسب میان آن‌ها باشد، شده است. چنین ترکیبی با توازن و تناسبی که مصلحت تولیدکننده در شرایط رقابت کامل ایجاب می‌کند نیز همراه است، زیرا: عواملی که از شرایط اشتغال کامل برخوردارند و در نتیجه دارای هزینه فرصت بالایی هستند، کمتر از عواملی که در اشتغال کامل نیستند و هزینه‌های فرصت کمی دارند، بیش‌تر مورد استفاده قرار گرفته است» (صدر: 1362، 168)

................

- اهداف نظام اقتصادی از منظر شهید مطهری

...............

- نقش و جایگاه حکومت در فرآیند نظام اقتصادی

...................

- مبانی نظام اقتصادی اسلام از نظر شهید مطهری

...................

- اصالت داشتن فرد و جامعه

..............

- مالکیت مختلط

نحوه‌ی موضع‌گیری در قبال مسأله‌ی مالکیت نیز از ویژگی‌های دیگر نظام‌های اقتصادی است. به طوری که در مبحث پیشین (اصالت فرد یا جامعه) مورد اشاره قرار گرفت، بر دیدگاه هر نظام مبتنی است. نظام سرمایه‌داری لیبرال بر اساس اصالت قایل بودن برای فرد و اعتباری شمردن اجتماع، مالکیت خصوصی بر عوامل تولید (زمین، کار، سرمایه) را به صورت مطلق و بدون محدودیت، مجاز و اعتباری دانستن فرد، هرگونه مالکیت فردی بر ابزار تولید را نفی کرده و به منظور قطع ریشه نا برابری‌های اقتصادی که از درآمد بدون کار پدید می‌آید، مالکیت دولت بر ابزار تولید را پیش‌نهاد می‌کند (نمازی: 1374، 70 و 160). ......

.............

-تفسیر دیدگاه‌های گوناگون درباره‌ی آزادی اقتصادی

.................

- رعایت مصالح در فعالیت‌های اقتصادی

..............

- هم‌یاری

................

- اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری

.............

- تربیت و هدایت جامعه

اصلی‌ترین هدفی که پیامبران برای آن برانگیخته شده‌اند، تربیت و هدایت انسان و رساندن او به جوار قرب الهی است. شهید مطهری این مطلب را در بحثی که آیا هدف اصلی پیامبران قرب الهی است یا برقراری عدالت، مطرح می‌کند (مطهری: 1372، 30)............

................

- برقراری امنیت

...............

- استقلال اقتصادی

................

- اقتدار اقتصادی

...............

- رشد اقتصادی

یکی از اهداف اصلی همه‌ی نظام‌های اقتصادی؛ تحقق رشد و توسعه‌ی اقتصادی به معنای افزایش تولید ناخالص ملی است. در نظام اقتصادی اسلام نیز افزون بر این که تأمین رفاه عمومی و زدودن فقر از سطح جامعه، خود از اهداف نظام شمرده می‌شود و رسیدن به اقتدار و استقلال اقتصادی نیز مستلزم داشتن اقتصادی شکوفا و در حال رشد است.

شهید مطهری داشتن رشد اقتصادی را یکی از اصول اولیه اقتصاد سالم دانسته، جامعه دارای اقتصاد غیر سالم و ضعیف را به بیمار مبتلا به کم خونی تشبیه کرده است. سپس در ادامه می‌گوید: « از نظر اسلام هدف‌های اسلامی بدون اقتصاد سالم غیر قابل تأمین است» (مطهری: 1368، 12). ...........

..........

- عدالت اجتماعی- اقتصادی

...............

- اختیارات دولت

................

- سیاست‌گذاری در جهت اهداف نظام

...............

- وضع مالیات

...................

- بهره‌برداری از زمین‌های عمومی

.................

- اداره‌ی انفال

.................

فهرست منابع

  • قرآن کریم
  1. آمدی، عبدالواحد (1366) غررا الحکم و در راالکلم، تهران، انتشارات جامعه.
  2. بازرگان، مهدی (1374)، آخرت و خدا، هدف بعثت انبیا، نشریه کیان، تهران، ش 28.
  3. بی‌آزار شیرازی، عبدالکریم (1368)، نظام اقتصادی اسلام، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.

.................

...............

..............

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص

مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 76 کیلو بایت

تعداد صفحات : 34

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

مقدمه

یکی از آرزوهای دیرینه بشر در علم پزشکی مسأله ی پیوند اعضای سالم به جای اعضای فاسد و فاقد کارآیی بوده است. علم پیوند اعضا هم چنان روبه جلو در حركت است و امیدهای تازه ای برای حیات دوباره بخشیدن به افرادی كه به دلیل نقص یكی از اعضای اصلی بدن با بیماری و مشكلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می كنند، ایجاد كرده است. از طرف دیگر مسأله ی قابلیت یا عدم قابلیت اجرای قصاص نفس از طریق اهدای اعضا از جمله ی مباحث نوپدید و مستحدثه می باشد که استفاده و جای گزینی این شیوه به جای شیوه ی سنتی اعدام نیازمند بررسی و کاوشی جدی در مبانی و آراء فقها و حقوق دانان است.

از آن جایی که اعمال چنین شیوه ای از مستحدثات زمانه می باشد و نمی توان از آیات و روایات دلالتی صریح بر جواز یا عدم جواز این شیوه اتخاذ کرد ضروری می نماید که نگاهی دقیق تر به مبانی و ارکان تاثیر گذار فقهی و اصولی بر استخراج حکم انداخته و از طریق فهم بهتر و باز خوانی متناسب با زمان این مبانی، در حد توان به حکم یا لوازم یا مقدمات یا فضای آن نزدیک شد. با بررسی های انجام شده به این نتیجه می رسیم که معظم مباحث و لوازم آن ها در جواز یا عدم جواز، مستقیم یا غیر مستقیم به سه مبحث زیر مرتبط اند:

الف- مبحث مماثلت در قصاص نفس (منظور از مماثلت چیست؟ و محدوده و قلمرو مماثلت تا کجا دانسته می شود و ...).

ب- مبحث سهل گیری در اجرای قصاص نفس (میزان سهل گیری تا چه اندازه می باشد؟ و سایر سوالاتی در این زمینه).

ج- مبحث هوشیاری در هنگام اجرای حکم (آیا میزان هوشیاری در هنگام اجرای حکم لازم است؟ اگر لازم است این هوشیاری باید تا چه اندازه باشد؟ و ...).

...............

1- مبحث مماثلت

الف- بررسی لغوی مماثلت

ضرورت بررسی لغوی

................

مقایسه­ی مماثلت با مترادفات

..................

مماثلتی فراتر از طور عقل

..................

ج- بررسی اصطلاحی مماثلت

جای گشت های مماثلت در نظام فقهی حقوقی

............

1- مماثلت در ضمان

در کتاب تحریر الروضه فی شرح اللمعه ضمان را چنین تعریف کرده است :

(هو التعهد بالمال أی الالتزام به من البریءِ من مالٍ مُماثِل لِما ضَمَنَه المضمونِ عنهَ، و بِقیدِ المالِ خَرجتِ الکَفالهُ فإنَّها تعهدٌ بِالنفسِ، وبِالبریءِ الحوالهُ بناءً علی اشتراطِها بِشغلِ ذمه المُحالِ علیه للمحیلِ بما أحالَ به)(شهیدین، 1385، ج2، ص235)..............

.................

2- مماثلت در غسل دادن، کفن و دفن

....................

3- مماثلت در قصاص

.........................

آلت قتل

................

آلت قصاص

.................

مماثلت در فرهنگ قصاص

محدودیت های اجرایی قاعده­ی مماثلت

.................

بررسی دیدگاه قایلان به مماثلت تام در اجرای کیفر قصاص

.......................

تمسک به معنای لغوی قصاص

...................

تمسک به آیات قرآن

.................

تمسک به روایات

این گروه برای اثبات دیدگاه های خویش از تعدادی از روایات نیز استفاده کرده اند که در زیر به آن ها می پردازیم:

1- در تفسیر منسوب به امام عسكری(ع) آمده‏است: (عَن آبَائِهِ عَن عَلیّ‏بِن الحُسَینُ(ع) قَالَ: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنوُا كُتِبَ عَلَیكُمُ القِصاصُ فی‏القتلی یَعنِی المُسَاوَاَةَ وَ انَّ یُسلَكَ بِالقَاتِلِ فی‏طریق المَقتُولِ المَسلَكَ الَّذِی سَلَكَهُ بَه‏مَنَ قَتَلَهُ)(حرعاملی، 1414ق، ج19، ص39)..............

........................

بررسی دیدگاه قایلان به صرف ازهاق نفس در اجرای کیفر قصاص

...............

نقد مثلیت و هم گونی تام میان جنایت و کیفر

..............

دلایل قایلین به اقتفاء الاثر:

..............

نفی دلایل قایلین به مماثلت تام

.................

ارایه دلایل مثبت

..............

نقش مماثلت در تاثیرات قصاص

پیش گیری از تجاوز

.................

کنترل انتقام جویی

انتقام به عقوبتى خاص اطلاق مى‌شود، یعنی فرد در برابر كسى كه به او بدى كرده به همان اندازه یا بیشتر بدى کند (طباطبایی، 1376، ج12، ص86)،.................

..................


تعیین میزان مماثلت از وظایف حکومت

.................

مماثلت و نسبیت

.................

حکم اولیه

..................

حکم ثانویه

................

فهرست منابع

1. قرآن کریم.

2. نهج البلاغه.

3. ابن قدامه، عبدالله ابن احمد (1404ق)، المغنی، 12جلدی، بیروت، دارالکتب العربی.

4. ابن منظور، جمال الدین محمد (بی تا)، لسان العرب، 15جلدی، نرم افزار مجموعه آثار شیخ طوسی.

5. انصاری، شیخ مرتضی (1389)، مکاسب، پدیدآورنده محسن غرویان، 2 جلدی، قم، انتشارات دارالفکر.

6. انیس، ابراهیم و دیگران (1384)، المعجم الوسیط، محمد بندر ریگی، 2 جلدی، تهران، انتشارات اسلامی.

..................

..................

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل

مبانی نظری جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 63 کیلو بایت

تعداد صفحات : 27

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

خلاصه ای از کار:

اقسام جرایم و مجازات ها

جرم در لغت به معنای (گناه) آمده است (سیاح، 1377، ج1، ص569). در اصطلاح، علی رغم تعاریف زیادی كه از جرم شده هنوز هم این موفقیّت بدست نیامده تا از جرم، آن چنان تعریفی به عمل آید كه مورد قبول همه گان قرار گیرد و در زمان و مكان واجد ارزش باشد و دلیل این امر نیز این است كه پدیده ی جرم بر حسب نظر دانشمندان و محققان دارای مبانی و صور گوناگون بوده، به سخنی دیگر، آن چه كه از نظر یكی جرم محسوب می‌شود بر حسب دیگری نه تنها ممكن است عنوان جرم به خود نگیرد، بلكه امكان دارد كه حتی عملی پسندیده به شمار آید (شامبیاتی، 1384، ج1، ص213)…………

.....................

بررسی لغوی و اصطلاحی حد

اصل لغت (حد) به معنای منع است. (حد) در لغت حداقل به دو معنا به کار رفته است، یکی مرز و انتها و دیگری منع (جوهری، 1407 ه.ق، ج2، ص462)...........

..............

ضرورت بررسی ادله­ی حدود برای اثبات دردناک بودن یا نبودن کیفر

.................

1- حد زنا

...................

2- حد محارب

.............

3- حد سرقت

..............

4- حد قذف

..............

انواع حدود

...................

بررسی لغوی و اصطلاحی قصاص

قصاص بر وزن فعال مصدر است هم از باب ثلاثی مجرد گرفته می‌شود هم از باب ثلاثی مزید، قَصَّ یَقُصُّ قِصاصاً مثل کتب یکتب کتاباً مصدر کتب یکتب، الکتاب است این جا هم مصدر قص یقص قِصاصا، القصاص است از ثلاثی مزید هم آمده است باب مفاعله قاص یقاص مقاصة و قصاصا مثل ضارب یضارب مضاربة و ضرابا.

قصاص در لغت، اسم مصدر از ریشه ی «قصَّ یقُصُّ» به معناى پى گیرى نمودن اثر چیزى است.

قصصت الشى ء اذا تتبعت اثره شیئاً بعد شئٍ (ابن منظور، بی تا، ج11، ص 190)............

......................

دامنه ی شمول مجازات قصاص و حد:

..............

قصاص فرهنگ زندگی

لازم است متذکر شد که با توجه به مستحدثه و نوپدید بودن موضوع رساله و عدم منابع روایی، تاریخی مستقیم با موضوع مورد بحث، فلذا، در این بخش از پژوهش سعی بر این است با بررسی و تحلیل علمی در مقدمات و لوازم بحث مانند اهداف و اغراضی که در اصل و فرع نحوه­ی تشریع و اجرای قصاص نهفته است و هم چنین تاثیراتی که این نحوه­ی اجرا بر فرد جانی و جامعه خواهد گذاشت و سایر عوامل مرتبط با موضوع مورد بحث که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در پیش برد تحقیق مؤثر خواهند بود مورد بررسی قرار خواهند گرفت که در زیر به برخی از این مسایل به طور موجز و خلاصه اشاره خواهد شد.

(وَلَكُمْ فِى الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَآ أُوْلِى الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ)(بقره/179)‏.

اى صاحبان خرد! براى شما در قصاص، حیات (و زندگى نهفته) است. باشد كه شما تقوى پیشه كنید.

..................

حرمت خون انسان

...............

حیات ناشى از تشریع قصاص

همان طور که در شأن نزول آیات 178-179 سوره­ی مبارکه­ی بقره آمده است یک قتل و جنایت از طرف شخصی، موجب انتقام جویی های بی حد و حصر از طرف قبیله و حامیان مقتول گشته و چه بسا قتل های پیاپی و خسارت های دیگری هم به بار بیاورد لذا قرآن با آوردن قانون قصاص با ایجاد ترس و دل هره در افراد تبهه کار و جانی، این جرم را تا اندازه ای کاهش داده است. انسان عاقل اگر بداند بکشد، کشته می شود از چنین کاری صرف نظر می کند. مهم ترین تاثیری که از یک قانون کیفری انتظار می رود همین ایجاد ترس در افراد جامعه است که در نتیجه منجر به کاهش ارتکاب جرم شود می باشد. یکی از اطمینان بخش ترین کاری که می توان افراد را از ارتکاب به جنایت باز داشت تهدید نمودن او به عملی مماثل با عمل خود اوست. بنابراین اگر قانون گذار از همان ابتدا در تشریع قوانین خود پیامدهای ناشی از انجام اعمال مجرمانه را بیان بکند از این رو چه بسا که اصلاً به آن مرحله نرسد که بخواهد آن قوانین را اجرا بکند.

(رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله :یا أیُّها الناسُ، إنّما أنا بَشَرٌمِثلُكُم، ولَعلّهُ أن یكونَ قد قَرُبَ مِنّی خُفوفٌ مِن بینِ أظهُرِكُم، فَمَن كُنتُ أصَبتُ مِن عِرضِهِ أو مِن شَعرِهِ أو مِن بَشَرِهِ أو مِن مالِهِ شَیئا، هذا عِرضُ مُحمّدٍ وشَعرُهُ وبَشَرُهُ ومالُهُ فَلْیَقُمْ فَلْیَقتَصَّ ! ولا یَقولَنَّ أحَدٌ مِنكُم: إنّی أتَخَوَّفُ مِن مُحمّدٍ العَداوَةَ والشَّحناءَ، ألا وإنّهُما لَیسَتا مِن طَبِیعَتی ولَیسَتا مِن خُلُقی) (بانک احادیث شیعه، 1392).

..................

حیات ناشى از اجراى قصاص

..................

اجبار و اختیار در قصاص

................

عفو یا اجرای قصاص

................

اصول و ادله­ی حاکم بر مجازات ها

امروزه یکی از دغدغه ها و موضوعات بحث برانگیز حقوق کیفری، اعمال مجازات، به خصوص مجازات های بدنی و سنتی بر مجرمان است که در این زمینه نظرات گوناگون و مختلفی مطرح شده است. یکی از مهم ترین دغدغه ها و کشمکش های ذهنی موجود، اعمال و یا عدم اعمال مجازات های کیفری و به ویژه اجرای حکم اعدام (حدی، قصاصی، تعزیری) به شکل سنتی و در سطح کلان تر اجرای اصل حکم اعدام بوده است.

در جوامع غربی، راهبرد و سیاست جنایی نظام قضایی، مبتنی بر نظریات متفکران و حقوق دانان این کشورها است و عقاید و باورهای اندیشمندان این کشورها در زمینه­ی تعریف و توجیه کیفر و گستره­ی اعمال آن، مبنای شکل گیری قوانین و مقررات حقوقی و قضایی آن ها است. بر همین اساس در قرن اخیر، سیاست کیفری کشورهای غربی همواره در جهت تخفیف یا کاهش مجازات های بدنی و جسمانی بر مجرمان بوده است (هادوی تهرانی و هم کاران،1389، ش7).

....................

اصل قانونی بودن مجازات ها

..................

اصل تساوی مجازات ها

.................

اصل شخصی بودن مجازات

..................

فهرست منابع

1. قرآن کریم.

2. نهج البلاغه.

3. ابن قدامه، عبدالله ابن احمد (1404ق)، المغنی، 12جلدی، بیروت، دارالکتب العربی.

4. ابن منظور، جمال الدین محمد (بی تا)، لسان العرب، 15جلدی، نرم افزار مجموعه آثار شیخ طوسی.

5. انصاری، شیخ مرتضی (1389)، مکاسب، پدیدآورنده محسن غرویان، 2 جلدی، قم، انتشارات دارالفکر.

6. انیس، ابراهیم و دیگران (1384)، المعجم الوسیط، محمد بندر ریگی، 2 جلدی، تهران، انتشارات اسلامی.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)

پاورپوینت ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 1.525 مگا بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 33 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)" بوده و در 33 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

استراتژی

نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها

نقطه قوت

دسته بندی نقاط قوت

نقطه ضعف

دسته بندی نقاط ضعف

فرصت

دسته بندی فرصت ها

تهدید

دسته بندی تهدید ها

بررسی عوامل داخلی

بررسی عوامل خارجی

ماتریس استراتژی SWOT

نمودار تجزیه و تحلیل SWOT

نتیجه گیری

منابع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:15 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات