مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­الملل، شخصیت حقوقی افراد

مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­الملل، شخصیت حقوقی افراد

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 105 کیلو بایت

تعداد صفحات : 46

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­الملل، شخصیت حقوقی افراد

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

خلاصه ای از کار:

سیر شناسایی حق فرد به شخصیت حقوقی در حقوق بین­الملل

طی سالیان دراز و فراز و نشیب های بسیار، همراهِ تحولات گسترده حقوق بین­الملل و خصوصاً ظهور و بروز حقوق بشر و گسترش قابل ملاحظه آن، حق بر شخصیت حقوقی افراد انسانی نضج یافته و به تدریج پیشرفت نمود تا به موقعیت کنونی خود نایل گشت. به این ترتیب، افراد که در عرصه بین­المللی وضعیتی شیء................

................

مبحث اول- دوره انحصار شخصیت حقوقی به دولت ها

با پیدایش عصر رنسانس، فعالیت بشری با قدرت و وسعت بسیار در طریقی نو گام نهاد. قدرت معنوی پاپ و امپراطور ساقط گردید و کشورهایی با حاکمیت مستقل و مطلق در صحنه جهانی به وجود آمدند.[1] ژان بدن فرانسوی که قابل توجه ترین فیلسوف قرن شانزدهم بود، در این زمان واژة حاکمیت را وارد علوم سیاسی کرد؛ از منظر وی حاکمیت دولت مطلق است، او نظم سیاسی را مبتنی بر حاکمیت مقتدر و مطلق می دانست.[2] در واقع وی در اندیشه آن بود که مثلث دولت، حاکمیتِ مسلط و شاه را به صورت یک قاعده حقوقی- سیاسی درآورده و به کرسی بنشاند[3]؛ براین اساس با تأثیر از نظریات فلاسفه، در قرن شانزدهم حاکمیت مفهوم جدید و خطرناک «قدرت نامحدود » را پیدا نمود.[4]

...................

مبحث دوم - دوره موضوعیت انحصاری دولت ها همراه با تحول تدریجی مفهوم شخصیت حقوقی

اوپنهایم[5] حقوقدان مشهور آلمانی که در قرن نوزدهم میلادی می زیست؛ مفهوم اشخاص بین­المللی را مشتق شده از مفهوم حقوق ملل می داند و تأکید می نماید که، از آنجا که این قانون قسمتی از قواعدی است که دولت های متمدن آنها را در میان خودشان قواعدی الزام آور می دانند، هر دولتی که عضوی از دولت های متمدن و عضوی از خانواده ملل است، یک شخص بین المللی است.[6] وی معتقد است افراد نمی توانند...............

..................

به بردگی گرفتن که امروزه یکی از جرایم بین المللی است و صراحتاً با «حق فرد به شناسایی شخصیت حقوقی وی نزد قانون» مغایر است، در این سال ها مراحل ممنوعیتش آغاز شد تا در نهایت همه اشکال برده داری در قواعد عرفی و معاهده ای حقوق بین الملل، ممنوع گردید. روند شکل گیری این ممنوعیت، از اوایل قرن نوزدهم آغاز شد و تا اواسط قرن بیستم تکمیل گردید، از جمله اولین تحرکات بین المللی در زمینه الغای بردگی در معاهده گنت میان انگلیس و آمریکا سال1814[7] نمود پیداکرد. این معاهده در جهت نیل به صلح در...........

...................

مبحث سوم : دوره شکل گیری و توسعه مفهوم شخصیت حقوقی افراد

پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 نقطه عطفی برای تغییر و تحول در وضعیت افراد در حقوق بین­الملل بود. تمایل جهانی برای جلوگیری از تکرار مجدد جرایم علیه بشریت که در طول دو جنگ جهانی صورت گرفته بود، همچنین وحشت از تکرار چنین جنایات شنیعی، جامعه جهانی را به توسعه استداندارد های جدیدی برای حمایت از حقوق بشر سوق داد.[8] براین اساس از اوایل قرن بیستم همانطور که بیان شد، اندیشمندان و فلاسفه حقوقی به نظریه پردازی در خصوص حقوق افراد و شناسایی این حقوق پرداختند. در این خصوص پروفسور ورما بیان می کند: قرن بیستم شاهد احیای حقوق طبیعی به شکلی عمیق و اصلاح شده است که رشد فاحش حقوق بین الملل در زمینه حقوق بشر توسط آن متجلی شده است.[9]

....................

فهرست منابع

1-منابع فارسی

الف - کتب

1. ا. شبث ، ویلیام ، مقدمه ای بر دیوان کیفری بین المللی، مترجم:سید باقر میر عباسی و حمید الهوئی نظری، انتشارات جنگل، تهران، 1384.

2. ارسطو، سیاست، : حمید عنایت، تهران، شرکت سهامی کتابهای جیبی،1354.

.................

................


[1] - محمد رضا ضیائی بیگدلی، حقوق بین الملل عمومی، تهران ، گنج دانش ،1390، چاپ چهل و یکم ، ص 40 .

[2] - حسین فروغی نیا ، «بین المللی شدن حقوق بشر و دگردیسی در مفهوم حاکمیت دولت ها در عصر جهانی شدن»، فصلنامه مطالعات حقوق بشر اسلامی، شماره 1، سال اول ،زمستان1390، ص166.

[3] - کک دین نگوین ، پاتریک دییه ، آلن پله ، حقوق بین الملل عمومی، جلد اول، : حسن حبیبی، تهران، انتشارات اطلاعات، 1382، ص71.

[4] - محمد رضا ضیائی بیگدلی، حقوق بین الملل عمومی ، پیشین ، ص 40 .

[5] -Lassa Francis Lawrence Oppenheim (1858 –1919) .

[6] - Anna-Karin Lindblom, Non-Governmental Organisations in International Law , Cambridge University Press, Cambridge , 2005, p. 55.

[7] - Treaty of Ghent 1814.

[8] - Berta Hernandez-Truyol & Stephen Powell , op.cit, p. 52.

[9] - SK Verma , An Introduction to Public International Law ,New Delhi, Prentice Hall of India, 1998,p. 11.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد کارکنان

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد کارکنان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 147 کیلو بایت

تعداد صفحات : 25

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد کارکنان


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

عملكرد

- مفهوم عملكرد:

عملكرد در ساده ترین تعریف ممكن عبارتست از آنچه فرد به عنوان وظیفه در شغل خود انجام می‌دهد(زاهدی و دیگران، 1379، 284) یا اینكه منظور از عملكرد موثر، عملكردی است كه در جهت نیل به اهداف سازمان می باشد(سعادت ،1384: 253) بسیاری از افراد تلاش و عملكرد را با هم یكی می دانند در حالی كه منظور از تلاش، انرژی و نیرویی است كه كارمند صرف انجام كار می كند. میزان تلاشی كه از كارمند دیده می شود تابع دو متغیر است: ارزش پاداش برای كارمند و احتمال دریافت پاداش در صورت تلاش. اما عملكرد، نتیجه واقعی و قابل اندازه گیری تلاش است. اگرچه تلاش منجر به عملكرد می گردد، این دو را نمی توان با یكدیگر برابر دانست و میان این دو تفاوت فاحشی وجود دارد. اختلاف میان تلاش (یعنی آن چه كار كند می كوشد تا حاصل آید و عملكرد (یعنی آنچه واقعاً حاصل شده است) بستگی به تركیب دو متغیر دارد:.................

.....................

-عوامل موثر در بهبود عملكرد

...................

- مدیریت عملكرد

...................

- ماهیت مدیریت عملكرد

...................

- هدف مدیریت عملكرد

...................

- تعریف ارزیابی عملكرد

..................

- مدل های نوین ارزیابی عملكرد سازمانی

..................

- فلسفه ارزیابی عملكرد

....................

- اهمیت و ضرورت ارزیابی عملكرد

.................

- عوامل و فاكتور های عمده ارزیابی عملكرد كاركنان

.......................

- انواع ارزیابی عملكرد

در اكثر سازمانها، وظیفه طراحی سیستم ارزیابی عملكرد كاركنان ونظارت بر اجرای آن به عهده اداره امور كاركنان یا معاونت نیروی انسانی است ولی انجام آن باید با حضور و مشاركت مستقیم و فعال مسئولان اجرایی (صفی) سازمان باشد. بطور كلی ارزیابی عملكرد كاركنان در سازمان از طریق زیر انجام می گیرد: (سعادت ، 1380، 223)...............

..................

- اهداف و مقاصد سازمانی ارزیابی عملكرد

...................

- كاربردهای ارزیابی عملكرد

......................

- فرآیند ارزیابی عملكرد

..................

- محاسن و معایب روشهای ارزیابی

.....................

- عملكرد كاركنان در سازمانهای دولتی

.................

فهرست منابع :

- ابطحی، حسین 1373، آموزش و بهسازی منابع انسانی . ویرایش 2. تهران: موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزش سازمان گسترش.

- ابطحی، حسین 1383، آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. ویرایش 3. تهران: پیوند.

- ابطحی، حسین و دیگران 1387، استراتژی های مدیریت منابع انسانی ، بررسی موردی، تهران:پیوند، آزادمهر.

..............

......................

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

طراحی کارت ویزیت لایه بازustore2

طراحی کارت ویزیت لایه بازustore2

دسته بندی : فایل های لایه باز

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 20.413 مگا بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

کارت ویزیت کارتی با اطلاعات کسب و کار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور معمول در کارت ویزیت از نام و نام خانوادگی ، نام شرکت و آرم شرکت به همراه آدرس و اطلاعات تماس استفاده می گردد.

استاندارد های ابعاد کارت ویزیت:

برگرفته استاندارد ها از ویکی پدیا:

نسبت ابعادابعد(در)ابعاد(میلی متر)کشور/استاندارد

۱٫۴۲۳۲٫۰۴۷×۲٫۹۱۳۵۲× ۷۴ISO 216،A8اندازه

۱٫۵۴۵۲٫۱۶۵× ۳٫۳۴۶۵۵× ۸۵یرلند،ایتالیا،بریتانیا،فرانسه،آلمان،اتریش،هلند،اسپانیا،سوئیس

بلژیک،اسلوونی

۱٫۵۸۶۲٫۱۲۵× ۳٫۳۷۰۵۳٫۹۸ ×۵٫۶۰ISO / IEC 7810ID-1،کارت های اعتباریبه اندازه

۱٫۶۳۶۲٫۱۶۵× ۳٫۴۵۵۵×۹۰استرالیا،دانمارک،نیوزیلند،نروژ،تایوان،سوئد،ویتنام،هند،کلمبیا

۱٫۶۵۵۲٫۱۶۵ × ۳٫۵۸۲۵۵ × ۹۱ژاپن

۱٫۶۶۷۲٫۱۲۵× ۳٫۵۴۳۵۴ × ۹۰هنگ کنگ،چین،سنگاپور

۱٫۷۵۲×۳٫۵۵۰٫۸ ×۸۸٫۹کانادا،ایالات متحده

۱٫۷۷۱۱٫۸۸۹× ۳٫۳۴۶۴۸× ۸۵ایران

۱٫۸۱٫۹۶۸× ۳٫۵۴۳۵۰ ×۹۰سریلانکا،آرژانتین،برزیل،چکافریقا

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی

مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 118 کیلو بایت

تعداد صفحات : 29

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

یادگیری[1]

جامعترین تعریفی كه تاكنون از یادگیری ارائه شده تعریف هلیگارد و ماركوئیز است این دو روانشناس، یادگیری را بدین گونه تعریف كرده اند. یادگیری عبارتست ازفرآیند تغییرات نسبتاً پایدار در توان بالقوه ناشی از تجربه (هرگنهان، سیف،1386)

یادگیری سازمانی

موضوع یادگیری سازمانی در حدود دهه 1970 میلادی مطرح شد. یادگیری افراد در درون سازمان را یادگیری.............

..................

-انواع یادگیری سازمانی

آرجریس و شون سه نوع یادگیری سازمانی و یا به تعبیر دیگر، سه سطح یادگیری را به شرح زیر توصیف كرده اند:

1- یادگیری تك حلقه ای: یادگیری تك حلقه ای زمانی اتفاق می افتد كه در بستر هدفها و سیاستهای جاری سازمان، خطاها كشف و اصلاح شوند. از یادگیری تك حلقه ای، سنگه با عنوان یادگیری انطباقی، فایول ولایلز با عنوان یادگیری سطح پائین و میسون با عنوان یادگیری غیراستراتژیك نیز نام می‌برند.

....................

- مراحل یادگیری سازمانی

.................

- مبانی یادگیری سازمانی:

.............

- نظریه های یادگیری

..................

- اصول یادگیری

.................

- فرآیند آموزش

................

تعیین نیازهای آموزشی

................

اهداف آموزش و توسعه منابع انسانی

...............

اصول و مبانی یادگیری (منحنی یادگیری)

................

- اهداف ارزشیابی از برنامه های آموزش

...............

- مراحل ارزشیابی از برنامه آموزشی

...................

- الگوهای ارزشیابی

...............

................

................

4- روش C.I.P.O

....................

5- الگوی آزمایش اجتماعی

....................

6-الگوی ارزشیابی مبتنی بر مدافعه:

..................

.................

8-روش T.V.S[2]

..................

- اثربخشی

..................

- مفهوم ارزیابی اثربخشی آموزش های سازمان

اگر نیل به اهداف را به صورت وضع مطلوب سازمان در آینده تعریف كنیم، اثربخشی سازمان عبارت از درجه یا میزانی است كه سازمان به هدفهای مورد نظر خود نایل می آید(ریچارد دفت، 1377، 58)

پیتر دراكر، صاحب نظر شناخته شده در مدیریت،‌اثربخشی آموزشی را انجام دادن كار درست تعریف كرده است. اصلاح رویه های مدیریت، كسب موفقیت، تولید ایده های جدید، تقویت ارزشهای سازمانی، تفكر گروهی، مشاركت و مواردی مانند آن،‌از جمله تعابیری هستند كه در مدیریت ، معادل اثربخشی به كار می روند(سلطانی، 1380، 44-41). تعابیری كه با توجه به مفاهیم بالا می توان برای اثربخشی آموزشی بیان كرد، عبارتند از:.................

...........

- روشهای ارزیابی اثربخشی آموزش

.................

- دلایل عمده در تعیین اثربخشی دوره های آموزشی

.................

- عوامل موثر بر اثر بخشی آموزش

.................

-چگونگی اجرای ارزشیابی

.................

- كارآیی

کارآئی[3] از نظر فنی عبارت است از نسبت خروجی به ورودی نیرو( انرژی یا کار در واحد زمان) این نسبت.................

...................

رابطه كارایی و اثربخشی

...............

رابطه كارایی و بهره وری

..................

فهرست منابع :

- ابطحی، حسین 1373، آموزش و بهسازی منابع انسانی . ویرایش 2. تهران: موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزش سازمان گسترش.

- ابطحی، حسین 1383، آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. ویرایش 3. تهران: پیوند.

- ابطحی، حسین و دیگران 1387، استراتژی های مدیریت منابع انسانی ، بررسی موردی، تهران:پیوند، آزادمهر.

- ابطحی، حسین ؛ پیدایی، میر شجیل1382، شیوه های نوین ارزیابی اثربخشی دوره های آموزش در سازمان‌ها. مدیریت و توسعه، 18

......................

...................


[1] Learning

[2] Training Validation System

[3] Efficiency

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها

پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 778 کیلو بایت

تعداد صفحات : 29

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 29 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " موانع اجرای استراتژیهای سازمانها " بوده و در 29 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

فرآیند مدیریت استراتژیک

اجرای استراتژی

عدم تشخیص موانع ازمخاطرات اجرای استراتژی

بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک

بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک

موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک

منابع و مراجع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG)

پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 797 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG)

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 26 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG) " بوده و در 26 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

ماتریس گروه مشاوره بوستون

توضیح علامت سوال در ماتریس BCG

توضیح ستاره در ماتریس BCG

توضیح گاوهای شیرده در ماتریس BCG

توضیح سگ ها در ماتریس BCG

طراحی ماتریس BCG (مورد شرکت لبنیات پاک)

ماتریسBCG برای محصولات شرکت لبنیات پاک

تجزیه و تحلیل ماتریس

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 155 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران،

خلاصه ای از کار:

آموزش

- مروری اجمالی بر تاریخچه آموزش كاركنان

آموزش ضمن خدمت در مفهوم سنتی، که به معنای انتقال مجموعه‌ای از مهارت‌ها و فنون به شکل استاد - شاگردی است، دارای سابقه بسیار طولانی است. بررسی سوابق تاریخی در این زمینه نشان می‌دهد که آموزش ضمن خدمت سنتی به مراتب از آموزش‌های رسمی و کلاسیک دیرینه‌تر می‌باشد. آنچه که موجبات توجه...............

..............

- در ایران

در کشور ایران نیز همانند بسیاری از ممالک، آموزش ضمن خدمت به صورت استاد - شاگردی از گذشته وجود داشته است ولی آموزش ضمن خدمت نیروی انسانی به شیوه نوین و به صورت موسسه‌ای تا اواسط دهه 1310 مطرح نبوده است.

..............

- تعریف آموزش

سازمان ها، ساز و کار یا وسیله تحقق هدف های جامعه محسوب می شوند. سازمان ها در واقع به منزله تدابیر و وسایلی هستند که برای رفع نیازهای اساسی جامعه شکل گرفته و به فعالیت می پردازند. بررسی شکل گیری و تحول سازمان ها نشان می دهد که در گذشته به علت ساده بودن زندگی بشری و تکنولوژی محدود، ساختار و کارکردهای سازمان ها ساده و ابتدایی بوده و افراد برای انجام فعالیتهای آن نیاز چندانی به دانش و معلومات حرفه ای نداشتند. تغییر و تحولاتی که بعدها در شکل زندگی اجتماعی به وجود آمد موجب وسعت و گستردگی در ابعاد گوناگون سازمان ها شد و در نتیجه اهداف، وظایف و مسئولیت های آن پیچیده تر و اداره امور آن نیز به مراتب دشوارتر شد . در چنین شرایطی دیگر افراد بدون داشتن دانش و مهارت ها ی لازم قادر به انجام وظایف و فعالیت‌های سازمان ها نبودند. پیامد چنین تغییرات و تحولات عظیم صنعتی، تکنولوژیکی، اقتصادی و ... در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ضرورت آموزش را در سازمان ها به امری حیاتی مبدل كرد. (سام خانیان، 1384، ص 11-13)

................

- آموزش كاركنان

آموزش كاركنان كلیه كوشش هایی است كه در جهت ارتقای سطح دانش، آگاهی، مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی و همچنین ایجاد رفتار مطلوب در كاركنان یك سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسئولیتهای شغلی خود می نماید (ابطحی، 1373، ص17). تافلر، مهمترین فعالیت و راه رویارویی با تحولات............

................

-اصول آموزش كاركنان

آموزش ماهیتاً در بسترهای متفاوت، كاركرد انتقال اطلاعات، دانش، معلومات و مهارت های خاصی را به فراگیران بر عهده دارد. ولی این كاركرد، در شرایط متفاوت از سازوكارها و اصول متفاوتی پیروی می كند. هرچه این سازوكارها و اصول با شرایط و زمینه های مربوط هماهنگی بیشتری داشته باشند، آموزش را كاراتر و موفق تر خواهند نمود...........

................

...............

كاربردی بودن آموزش ها

هدف اصلی آموزش كاركنان برآوردن نیازهای آموزشی فردی، شغلی و سازمانی كاركنان است. انجام وظایف مشاغل بنابر ماهیت عملكردی و كاربردی آنها نیازمند آموزش هایی است تا افراد بتوانند مهارت ها، دانش و اطلاعات عملی و كاربردی لازم را برای انجام فعالیتهای شغلی ارائه نمایند. لذا اینگونه آموزش ها باید علاوه بر توجه به دانش نظری، بركاربرد دانش و اطلاعات در زمینه های شغلی متمركز باشند(صدری، 1383، ص31-33).

..................

- آموزش ضمن خدمت

آموزش ضمن خدمت عبارت است از كوشش نظام مند به منظور هماهنگ كردن آرزوها، علایق و نیازهای آتی سازمان، در قالب كارهایی كه از افراد انتظار می رود. با وجود این، به هر نحوی كه بخواهیم آموزش ضمن خدمت را تعریف كنیم، جوهره اصلی آن در همه سازمان ها و نهادها عبارت است از افزایش كارایی كاركنان و ایجاد سازش با محیط و در نتیجه، افزایش خدمات. اما كاركنان در یك سازمان با توجه به میزان گستردگی موسسه، عمدتا از لحاظ گروههای مختلف اجتماعی و اقتصادی هستند و این افراد از لحاظ جنس، سن، زمینه شهری یا روستایی، میزان درآمد و حتی رفتار اخلاقی با هم متفاوتند. مطالعات نشان می دهد كه استقبال از دوره های آموزشی در مواردی كه افراد دارای تحصیلات بالا باشند، به نحو چشمگیری افزایش می یابد؛ در حالی كه این امر در مورد مردان، افراد مسن تر و با سابقه ی بیشتر، پایین است(فتحی واجارگاه، 1383،ص174). با این روشنگری، آموزش ضمن خدمت چیزی نیست جز تلاش هایی كه در جهت ارتقای دانش و آگاهی و مهارت‌های فنی، حرفه ای و شغلی و نیز استقرار رفتار مطلوب در كاركنان یك موسسه یا سازمان صورت می گیرد و آنان را برای انجام بهینه وظایف و مسئولیتهای شغلی آماده می‌كند(چایچی،1381،ص14-13)............

.........................

- اهداف آموزش ضمن خدمت

کرل و کوزمیت : شش هدف مهم آموزش را بدین ترتیب بیان می کنند :

................

-مزایای آموزش كاركنان

...........

- چالش ها و موانع استقرار نظام آموزش ضمن خدمت

- عوامل سیستمی و ساختاری

در ادامه به چالش ها و موانع سیستمی و ساختاری تاثیرگذار براستقرار نظام آموزش حین كار اشاره می شود.

نگاه سنتی به فرآیند آموزش

..................

........................

- عوامل فرهنگی

- عدم وجود نگرش سیستمی: عدم وجود نگرش سیستمی در رویكرد آموزش و برخورد انحصاری با موضوع آموزش كه حاصل آن نفی سازمان یادگیرنده و مستندسازی و انتقال تجربه است.

..................

..................

- عوامل انسانی

ضعف علمی برخی مربیان آموزش ضمن خدمت: مربی آموزش ضمن خدمت باید مسلط ترین فرد

..................

................

- منافع حاصل از نظام آموزش و بهسازی

.................

- روش های آموزش

...............

آموزش در حین انجام وظیفه [1]

.............

- آموزش و توسعه مدیران

..................

اهداف‌ آموزشی برای مدیران شامل موارد زیر است :

  • هدفهای اجتماعی
  • هدفهای سازمانی
  • هدفهای کارکنان .

هدفهای اجتماعی

اولین هدف که در ارتباط با آموزش مدیران مطرح می باشد این است که چگونه مدیر و سازمان را اثربخش‌تر............

................

هدفهای سازمانی

............

هدفهای کارکنان

.................

- برنامه های آموزشی

..............

-روشهای آموزشی و توسعه مدیریت و سرپرستی

هر سازمانی باید متناسب با هدف و مسایل داخلی و محیطی خود، دوره های آموزشی لازم را برای تعالی مدیران و سرپرستان خود طراحی كند و منابع تامین بودجه آن را مشخص سازد. سازمانهایی كه معمولا برنامه های منظمی برای آموزش و توسعه مدیریت و سرپرستی دارند، از فنون گوناگونی براساس فلسفه و نگرش خود به مساله توسعه منابع انسانی، استفاده می كنند. در نمودار (2-1) همانگونه كه ملاحظه می گردد، نیازهای چندی برای آموزش و توسعه مدیریت و برای تامین نیازهای آموزشی مذكور روشهایی توصیه شده است.(ابطحی، 1381، 138)

................

- مهارتهای تصمیم گیری

................

-مهارتهای ارتباطی

............

- مدلهای گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش

...............

1- مدلهای ساده وخطی

..................

2- مدل[2]T.D.L.B

...............

3- مدل پارکر

...............

4- مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان

.................

5- مدل رویكرد سیستمی به آموزش

..................

-برنامه هایی برای توسعه مدیران

..................

روش مبتنی بر تحقیق موردی[3]

..................

مسابقه های مدیریت

............

گردهمایی های خارج از سازمان

...............

فهرست منابع :

- ابطحی، حسین 1373، آموزش و بهسازی منابع انسانی . ویرایش 2. تهران: موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزش سازمان گسترش.

- ابطحی، حسین 1383، آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. ویرایش 3. تهران: پیوند.

- ابطحی، حسین و دیگران 1387، استراتژی های مدیریت منابع انسانی ، بررسی موردی، تهران:پیوند، آزادمهر.

................

...............


[1] On-the-Job Trraining (OJT)

[2] training and developmet lead body

[3] Case study method

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 598 کیلو بایت

تعداد صفحات : 35

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 35 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE) " بوده و در 35 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

دلایل شكست استراتژی‌ها

الگوی جامع مدیریت استراتژیک

چارچوبی جامع برای تدوین استراتژی

ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

ماتریس SPACE - نمونه متغیرها

ماتریس SPACE - نمونه استراتژی ها

بر نامه ریزی استراتژیک دانشگاه آزاد قزوین با استفاده از ماتریس space

نقاط قوت

فرصت‌ها

تهدیدات

تجزیه و تحلیل و تشكیل ماتریس SPACE برای شناخت استراتژی كلی

استراتژی های یکپارچگی
یکپارچگی عمودی رو به جلو
یکپارچگی عمودی رو به عقب
یکپارچگی افقی
استراتژی های متمرکز
رسوخ در بازار
توسعه بازار

توسعه محصول
استراتژی های تنوع

تنوع همگون
تنوع ناهمگون
تنوع افقی
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 87 کیلو بایت

تعداد صفحات : 25

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

تاریخچه مشارکت:

اگرچه مشارکت به عنوان یکی از مفاهیم علوم اجتماعی از نیمه دوم قرن بیستم بطور جدی مورد توجه و بحث صاحبنظران علوم اجتماعی قرار گرفته است، ولی تاریخ دیرینه­ای دارد. مشارکت به معنای عام آن قدمتی به اندازه..............

...............

- معنا و مفهوم مشارکت:

مشارکت دارای مفهومی غنی در علوم اجتماعی است، در اینجا برای درک مناسب­تر فضای مفهوم مشارکت به برخی از تعاریف آن اشاره می­شود:

در لغت­نامه دهخدا مشارکت به معنای «شرکت کردن» تعریف شده است. فرهنگ انگلیسی آکسفورد نیز مشارکت یا participation را به عنوان «عمل یا واقعیت شرکت کردن، بخشی از چیزی را داشتن یا تشکیل دادن» دانسته است (رهنما، 1377: 115)............

...................

- انواع مشارکت:

انواع مشاركت از نظر سطح (خرد، میانی، كلان)، از نظر انواع بر حسب انگیزه­های ایجادی آن (درون­زا، برون­زا)، بر حسب چگونگی دخالت مردم (مستقیم ، غیر­مستقیم)، بر حسب سطوح فراگیری (محلی، منطقه­ای، ملی)،.............

....................

انواع مشارکت برحسب چگونگی عضویت یا کیفیت و همکاری مردم:

1. مشارکت طبیعی: این نوع مشارکت بر اساس عرف و عادت یا واقعیت موجود گروهی مانند گروه­های سنتی و مذهبی تحقق یافته و اعضای گروه ناگزیر از عضویت در آن هستند. این نوع مشارکت در گروه­های طبیعی نظیر گروه­های همبازی و گروه­های خویشاوندی وجود دارد. شرکت در مراسم عزاداری، عروسی و مراسم مذهبی از دیگر نمونه­های آن است (فردرو و رضوانی، 1381: 144).

..................

انواع مشارکت برحسب موضوع:

1. مشارکت سیاسی: به­طور کلی می­توان گفت مشارکت سیاسی، مشارکت در فرایند قدرت و انتخاب مسئولین و مداخله در امر تصمیم­گیری در نظام سیاسی است. آنچه در اکثر تعاریف صورت گرفته از مشارکت سیاسی مشترک است، خصیصه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است و این حاکمیت عمدتا به شکل مشارکت مردم در انتخاب­های مختلف و دخالت در نحوه اداره امور کشور می­باشد. مایکل راش در کتاب جامعه و سیاست، «مشارکت سیاسی را درگیر شدن فرد در سطوح مختلف فعالیت در نظام سیاسی از عدم درگیری تا داشتن مقام سیاسی رسمی می­داند و بر این اساس سطوح مختلف مشارکت را ذکر می­کند» (راش، 1381: 123)..............

.......................

- تعریف مشارکت اجتماعی:

برای تعریف این مفهوم باید ابتدا حوزه اجتماعی را توصیف کرد و آن را از دیگر حوزه­ها تمیز داد. زیرا معنای اصطلاح مشارکت اجتماعی اساسا در کلمه دوم آن یعنی اجتماعی نهفته است. باید دید لفظ اجتماعی به چه.............

...............

- نظریه ها و مدل های مشارکت:

در دیدگاه­ها و نظریه­های مشارکت دو رویکرد عمده را می­توان تشخیص داد: نگرش خرد و نگرش کلان؛ در سطح خرد، بر انگیزه­ها، گرایش­ها و رفتارها تأکید می­شود و در سطح کلان، زمینه­ها، شرایط و عناصر ساختاری مورد توجه قرار می­گیرد (ریتزر، 1373: 118)..............

................

فهرست منابع:

- آلموند، گابریل و پاول حی (1380)، "مشارکت و حضور شهروندان"، علیرضا طیب، اطلاعات سیاسی – اقتصادی، شماره 164 – 163، تهران.

- اخلاقی­پور، منصور(1378)، "بررسی نگرش بومیان نسبت به غیر بومیان و تاثیر آن بر میزان مشارکت اجتماعی در شهر بندرعباس"، پایان­نامه کارشناسی ارشد جامعه­شناسی، اصفهان، دانشگاه اصفهان.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 615 کیلو بایت

تعداد صفحات : 37

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 37 اسلاید

دسته: مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی( ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی ( QSP M) " بوده و در 37 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

چارچوب تدوین استراتژی و روش اجرای آن

مراحل و الگوی جامع مدیریت استراتژیک

فرایندعمومی برنامه ریزی استراتژیك

شناخت محیط

برنامه ریزی استراتژیک

برخی از مدل‌های برنامه‌ریزی استراتژیک

ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE)

پنج گام تهیه ماتریس ارزیابی عوامل خارجی

شناخت محیط داخلی صنعت

ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE)
پنج گام تهیه ماتریس ارزیابی عوامل داخلی

ماتریس بررسی مقایسه‌ای رقابت (CPM)

مدل تحلیل SWOT

تعریف ماتریس برنامه ربزی استراتژیک کمی

ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی (QSPM)

مراحل پیاده سازی ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی) (QSPM

محدودیتهای QSPM

نتیجه گیری

منابع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 14:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات