پاورپوینت تئوری بازارهای مالی

پاورپوینت تئوری بازارهای مالی

دسته بندی : مدیریت مالی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 425 کیلو بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت تئوری بازارهای مالی

فرمت: پاورپوینت( قابل ویرایش)

دسته: مدیریت مالی- حسابداری

تعداد اسلاید: 31 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " تئوری بازارهای مالی " می باشد که در حجم 31 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های مدیریت مالی و حسابداری مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

چكیده

مقدمه

استثناهای مالی

تغییرپذیری بالای قیمت دارایی ها نسبت به ارزش ذاتی مربوط به آنها

آیا بازار كارا است؟

شكوفا شدن مالی رفتاری

آربیتراژ چیست

مدل بازخورد

سرمایه گذاران منطقی در مقابل سرمایه گذاران عادی

معامله گران بازخورد
سرمایه گذاران منطقی

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

قالب آماده بنر تبلیغاتی اینستاگرام پارت 1

قالب آماده بنر تبلیغاتی اینستاگرام پارت 1

دسته بندی : فایلPSD فتوشاپ

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 49.623 مگا بایت

تعداد صفحات : 1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

یکی از راههای بسیار مفید در تبلیغات اینستاگرام وجود بنرهای تبلیغاتی می باشد که روز به روز بیشتر مورد توجه مردم قرار میگیرد .

در این پست مجموعه 25قالب آماده بنر تبلیغاتی اینستاگرام Instagram Template Banners در فرمت PSD لایه باز مناسب برای مشاغل مختلف را برای شما آماده دانلود کرده ایم.

طراحی زیبا و مدرن این بنرهای تبلیغاتی آماده Instagram باعث جلب توجه بینندگان خواهد شد.

مشخصات :

  • 25 قالب آماده بنر تبلیغاتی اینستاگرام
  • فرمت PSD لایه باز
  • مناسب برای مشاغل مختلف
  • عدم وجود عکس های تصویر زیر در مجموعه دانلودی
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت میکروماشینکاری الکتروشیمیایی

پاورپوینت میکروماشینکاری الکتروشیمیایی

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 5.619 مگا بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

با پیشرفت روش های ماشینکاری، روش های نوین تولید مثل اسپارک، لیزر، واترجت و ... به وجود آمدند. پس از آن، با ترکیب این روش ها با هم، روشهای نوین دیگری به وجود آمد که یکی از آنها، ماشینکاری الکتروشیمیایی است که این روش نسبت به ماشینکاری شیمیایی، از سرعت بالاتری برخوردار می باشد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های پزشکی و نیاز به تولید قطعات بسیار کوچک، میکروماشینکاری از مباحثی است که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در این فایل به بررسی فرآیند میکروماشینکاری الکتروشیمیایی پرداخته شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری الکلیسم جوانان

مبانی نظری الکلیسم جوانان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 145 کیلو بایت

تعداد صفحات : 38

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری الکلیسم جوانان

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

تعریف مفاهیم کلیدی

- تعریف الکل

قرن هاپیش یکی ازدانشمندان اسلامی به نام محمدبن زکریای رازی (متوفی به سال 311 ه.ق)ازتقطیربخارشراب با ماده ای به دست آوردکه می توانست علاوه برکاربرد پزشکی به عنوان بهترینحلال شیمیایی مورداستفاده قرار گیرد،وی این ماده را«الکحل»نامید.(شیخ؛1377 :93)"الکل به معنی سرمه است ودر ادبیات ماچیزی راکه ارزش زیاد داشته باشد وکمیاب است.

-تعریف الکلیسم

الکلیسم مصرف غیرعادی الکل است که موجب واردشدن زیان به فرد مصرف کننده ودیگران شود(گودوین،1991)

الکلی کسی است که الکل زیاد مصرف کندو وابستگی اوبه الکل به حدی رسیده باشدکه موجب اختلال درسلامت جسمی وروانی او،ارتباط او با دیگران وکارکرد متعادل اجتماعی واقتصادی او شود.

(سازمان بهداشت جهانی،1950؛کلان،1970-به نقل از صدیق سروستانی،1387)

-درتعریف دیگری آمده است که اکلیسم یا می بارگی،بیماری فردی است که برای مدت طولانی مقادیر زیاد مشروبات الکلی مصرف می کند.که این بیماری با علائم زیرمشخص می شود:1-میل بیمارگونه به مصرف الکل بیشترپس ازنوشیدن مقادیراندکی که به عنوان آغازگر عمل می کند. 2-وجود حالت های فراموشی.)همان)

-تعریف کج روی اجتماعی(انحراف اجتماعی):

از میان اشخاص نا بهنجار کسی که رفتار نابهنجارش زود گذر نباشد و دیر گاهی دوام آورد کجرو یا منحرف و رفتار او کجروی اجتماعی یا انحراف اجتماعی خوانده می شود.کجروی یا انحراف اجتماعی مفهوم بسیار وسیعی دارد و مشتمل بر انواع رفتار بهنجار است .در اینجا کجروی مساوی بی نظمیهای روانی و بیماری های روانی دانسته شده است.(شایان مهر؛434:1377)

-تعریف گرایش

فرهنگ معاصر فارسی گرایش را اینگونه تعریف کرده است:1.سمت گیری یا نزدیکی به جایی،چیزی،اثری یا هدفی 2.عمل یا فرایند پسندیدن یا دوست داشتن عقیده ای یا کاری؛میل 3.مقصود،هدف ضمنی (تحقیق در گرایش جوانان)و...(صدری افشار؛1062:1383)

2-1-2. بررسی تاریخچه ی مشروبات الکلی:

استفاده از الکل ریشه ی دیرینه ای در زندگی بشر دارد،کمبوجیه اولین کسی بوده که در قرن ششم قبل از میلاد، نام الکلیک به او اطلاق شده است بسیاری از مردمان فرهنگ های قدیم مانند مصر، یونان و رم در استفاده از شراب افراط میکردند.قدیمی ترین فرمول تهیه شراب در حدود یک ونیم قرن قبل از میلاد مسیح به وسیله ی «مارکوس کاتا» در ایتالیا ثبت شد.در حدود 800 سال بعد از میلاد مسیح، مرحله تقطیرتوسط یکی از شیمیست های عرب توسعه پیدا کرد.(هاشمیان؛502:1376)

قرن ها پیش یکی از دانشمندان اسلامی به نام محمد بن زکریای رازی (متوفی به سال 311 ه.ق) از تقطیر بخار شراب ماده ای به دست آورد که می توانست علاوه بر کاربرد پزشکی به عنوان بهترین حلال شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد، وی این ماده را الکحل نامید.(شیخ؛1377 :92)

«کحل» به معنی سرمه است و در ادبیات ما چیزی را که ارزش زیاد داشته و کمیاب است به سرمه چشم تشبیه میکنند.این نشان میدهد که نام اصلی این ماده الکحل بوده و بر اثر کاربرد زیاد این لفظ،حرف «ح» ازان حذف شده است.(مهیار؛654:1384)

مکگاورن در تحقیقات خود به نتایج جدیدی رسیده است. او کشف کرده است که در عصر حجر حدود 9 هزار سال پیش ساکنین دهی در چین نوعینوشیدنیبا 10 درصد الکل درست می کردند. ایننوشیدنیکه به انگلیسی به آن مید (mead) و درآلمانیمت(met) می گویند، عمدتا ازعسلو آب درست می شود. درآلمانیاصطلاح دیگری هم به کار می رود که آن “شرابعسل” می شود.مکگاورن در ظروفی که از آن زمان به جا مانده، ذراتاسید تارتاریکومومعسلپیدا کرده است. او در زمینه تشخیص بقایای الکل در اشیای مربوط به دوران ماقبل تاریخ تخصص و شهرت جهانی دارد. ظاهرا چینی ها در آن دوران بامیوهوعسلنوشیدنیهایالکلیدرست می کرده اند.

علاوه بر این ها مشخص شده است که چینی ها برای ساختن الکل ازبرنج وحشینیز استفاده می کرده اند. حدس زده می شود که در دوران ماقبل تاریخ، که انسان ها از علم شیمی چیزی نمی دانستند،برنجرا می جویدند و آن را در دهان خود برای مدتی نگه می داشتند تانشاستهآن توسط بزاق دهان تبدیل بهقندمالتشود. بعدبرنج جویده شدهرا به مواد دیگر اضافه می کردند.از نظرمکگاورن الکل به انسانها کمکمی کرده تا در شرایط سخت آن دوران زندگی راحت تری داشته باشند. برای همین هم در دوران نوسنگی تولید ابتدایینوشیدنیهایالکلیدر مناطق مختلف دنیا رواجیافت.مکگاورن در تپه حاجی فیروز درشمالغربی ایران نیز قفسه های شراب پیدا کرده که مربوط به دوران ماقبل تاریخ است. در آنجا شراب را در ظروف در بسته، به طوری که هوا وارد آن نشود،نگهداریمی کردند. ظاهرا ساکنین آندهکدهبه عنوانمزهنیز ازپستهاستفاده می کردند.مکگاورن و هیئت تحقیقاتی اش تقریبا در همهآشپزخانههای آندهکدهبه بقایای ظروفی که در آن شراب را نگه می داشتند، برخورده اند. مکگاورن بر این باور است کهنوشیدن الکلدر آن منطقه، امتیاز ویژه مرفهین نبوده و همه مردان و زنان الکل می نوشیده اند.مکگاورن همچنین در گودین تپه در ایران با اولین منبعآبجو، که مربوط به 5500 سال پیش است، روبرو شده است. هنگام درست کردنآبجو، سنگ هایی هم شکل می گیرند که باید آن را ازآبجوجدا کرد. ولی ظروفی که در آن زمان در گودین تپه در آنآبجودرست می کردند، طوری ساخته شده بود که در حینریختنآبجوسنگ ها بیرون نریزند.(www.pezeshk.us)

3-1-2. عوارض مصرف مشروبات الکلی:

مصرف مشروبات الکلی در بسیاری از کشورهای جهان گسترش فراوانی یافته است و در حال حاضر بعنوان یکی از بزرگتریتن آفت های جهان مورد بررسی قرار می گیرد.مصرف مشروبات الکلی بر جسم، روان، کار، مناسبات اجتماعی و فرهنگ جوامع تأثیرات مهلکی برجایی می گذارد.تحت تأثیر الکل اصول اخلاقی و انسانی به دست فراموشی سپرد می شود و تنش ها و نابسامنی های جدی در روابط خانوادگی و اجتماعی پدید می آید و به تدریج اختلالات روانی و عصبی افزایش میابد.(عزیزی؛1382 :349-347) بنابراین فرد مجبور است عوارض ناشی از این تحمیل را نیز متحمل شود که خود دارای انواع عوارض است که در این قسمت به هرکدام اشاره ای مختصر می شود:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

مبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

دسته بندی : عمران و نقشه کشی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 470 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

- مقدمه

روش های متنوعی برای ارزیابی آسیب پذیری سازه ها پیشنهاد شده اند كه در این فصل به
دسته بندی و بررسی تعدادی از این روش ها پرداخته می شود. همچنین امروزه به علت
هزینه های قابل توجه اجرای سازه ها و به منظور درك عمیق تر رفتار آنها تحت بارهای مختلف و پیچیده نظیر زلزله، مدل سازی سازه ای به صورت تجربی (فیزیكی) یا ریاضی از جایگاه ویژه ای برخوردار است مدل سازی به چند صورت قابل انجام است ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد كوچكتر از ابعاد واقعی، مدل واقعی و به كار گیری مدل تحلیلی. از این رو مدل سازی تحلیلی به كمك كامپیوتر معمولاً به دو روش نخست ترجیح داده می شود. برخی از حالات طراحی و آسیب پذیری سازه در ادامه ارائه شده است.

............

- حالات حدی طراحی و ارزیابی سازه

به طور كلی حالات حدی مختلفی را می توان در طراحی سازه ها ی جدید یا ارزیابی آسیب پذیری و مقاوم سازی سازه های موجود مبنا قرار داد این حالات را می توان برای اعضا یا برای كل سازه در نظر گرفت در این قسمت به تشریح انواع حالات حدی و توصیف و ویژگی های آنها با تاكید بر ارزیابی لرزه ای پل ها پرداخته شده است [14] و [15] و [29].

......................

- حالات حدی اعضا

...............

- حالات حدی سازه

................

- حالات حدی بهره برداری

.................

-حالات حدی آسیب پذیری

...............

- حالت حدی بقا

.................

- ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای

...............

- روش های ارزیابی آسیب پذیری

...............

- روش های طبقه بندی

................

- روش های بازرسی و امتیازدهی

...............

- روش های تحلیلی ارزیابی آسیب پذیری

..............

- روش های آزمایشگاهی ارزیابی آسیب پذیری

...............

- ارزیابی تحلیلی آسیب پذیری سازه

.............

- ارزیابی تفصیلی آسیب پذیری مطابق با [1]FHWA – 95

..............

- جمع آوری اطلاعات

اولین گام در ارزیابی تفصیلی بدست آوردن جمع آوری اطلاعات پل می باشد اطلاعاتی در خصوص نوع پل، سیستم و رفتار پل، نقشه های اجرایی، وضعیت كنونی پل، گزارش آسیب دیدگی های پل، منطقه قرار گیری و روش تحلیل آن می تواند اطلاعات خوبی در خصوص مقاومت پل مورد نظر به ما بدهد [36].

- بازرسی محلی

قانون فدرال فعلی ایالات متحده مقرر می دارد كه تمامی پل هایی كه طول آنها از 40 فوت (حدود 12 متر) بیشتر است باید به عنوان بخشی از استاندارد های بازبینی پل های آمریكا مورد بررسی قرار گیرند عموماً این بازبینی ها جهت تعیین میزان خرابی های سازه در برابر بار های زنده است و مخصوص ارزیابی لرزه ای پل ها نیست لذا معمولاً لازم است كه یك بازرسی جداگانه جهت ارزیابی كیفی لرزه ای و تعیین شرایط آسیب پذیری لرزه ای انجام گیرد یا اینكه افراد خاصی را جهت بررسی آن شرایط در طی بازرسی های معمول خود آموزش..................

- ارزیابی كمی اجزای پل

...............

- مطالعات كمی آسیب پذیری پل

- دستورالعمل ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل:

دستورالعمل مورد استفاده در ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای، بر اساس دستورالعمل بهسازی لرزه ای پل های ایالات متحدهFHWA 1995 می باشد. ضوابط فصل سوم این دستورالعمل تحت عنوان ارزیابی تفصیلی پل های موجود در این نوشتار مد نظر قرار می گیرد. در این فصل از دستورالعمل دو روش متفاوت جهت ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های موجود ارائه می شود، روش اول مبتنی بر نسبت ظرفیت(C) به تقاضا (D) اجزای منفرد پل و روش دوم تعیین ظرفیت باربری جانبی پل به عنوان یك سیستم سازه ای می باشد [36].

................

- روش های ارزیابی آسیب پذیری سازه پل ها مطابق دستورالعملFHWA1995

...............

- روش ارزیابی براساس نسبت ظرفیت به تقاضا C/D:

..............

1 - روش بار یكنواخت

..............

2 – روش طیفی تك مودی:

................

3 – روش طیفی چند مودی:

...............

- تعیین مقدار آسیب پذیری به روش کیفی و کمی

تعیین مقدار آسیب موجود در پل ها به دو روش كیفی و كمی انجام می شود [37]:

1) روش های كیفی

................

2) روش های كمی

...............

- روش ارزیابی براساس مقاومت جانبی سازه پل

...............

- مبانی مدل سازی سازه ای

..............

- مدل واقعی

................

- ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد كوچكتر از ابعاد واقعی:

...............

- به كار گیری مدل تحلیلی:

...............

- انتخاب روش مدل سازی تحلیلی:

.................

- روش های گوناگون مدلسازی سازه پل

.................

- مدل های با پارامتر متمركز[2]

در این مدل ها ویژگی هایی نظیر جرم سختی و میرایی در نقاطی گسسته[3] متمركز می­گردد این روش از ساده ترین فرمول بندی ریاضی برخوردار است و به مهارت و تجربه زیادی در خصوص شبیه سازی روابط بار - تغییرشكل اجزای ایده آل سازی شده برای بیان رفتار سازه نیاز دارد.

- مدل های اجزای سازه ای[4]

...................

- مدلهای عناصر محدود[5]

................

- رفتار سازه پل

.................

- سازه با رفتار الاستیک خطی

در مورد سازه هایی که در نظر است تحت تأثیر زلزله طراحی ماهیتاً و عمدتاً در رژیم رفتاری الاستیک باقی بماند، لازم است حاشیه اطمینان و ذخیره مقاومت مکفی در مقابل شکست ترد یا کمانش و سایر صور غیرشکل پذیر خرابی منظور گردد.

سازه الاستیک به سازه ای اطلاق می گردد که یا عملاً تحت تأثیر عوامل وارده در سطح ایمنی و بهره برداری وارد حیطه رفتار غیرالاستیک نمی گردد، یا به دلیل عدم کفایت شکل پذیری، رفتار غیرخطی بروز نخواهد داد.

- سازه با شکل پذیری محدود

به اختصار، سازه هایی که قادر باشند میزان محدودی از رفتار غیر خطی را در حیطه فرا الاستیک تجربه نمایند، ولی قابلیت تشکیل مفاصل و مکانیسم های پلاستیک را دارا نمی باشند، در این گروه مورد مطالعه قرار می گیرند.

......................

- روند کلی ارزیابی آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای پل ها

.....................

مراجع

[1] Kazuhiko, kawashima., (2010)., “Seismic Design Response Modification, and Retrofit of Bridges”, Department of Civil Engineering Tokyo Institute of Technology Meguro, Japan. vol. 59. pp. 5-35.

[2] Mitchell, d., Bruneau, m., Williams, m.; Anderson, d., Saatcioglu, m., and Sexsmith, r., (1995)., “Performance of bridges in the 1994 Northridge earthquake”, Journal, Civil Engineering.vol. 22. pp. 415-427.

[3] Gasemi, h., Cooper, j.d., Imbsen, r., Piskin, h., Inal, f., and Tiras, a., (2000)., “The November 1999 Duzce Earthquake: Post-Earthquake Investigation o

....................

........................


1 Federal HighWay Administration

1 Lumped Parameter Models (LPM)

Discrete Locations 2

Structural Component Models (SCM)3

Finite Element Models(FEM)1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری اثر زلزله های بزرگ برپل ها

مبانی نظری اثر زلزله های بزرگ برپل ها

دسته بندی : فنی و مهندسی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 3.38 مگا بایت

تعداد صفحات : 36

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری اثر زلزله های بزرگ برپل ها

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

اثر زلزله های بزرگ برپل ها

زلزله نورثریچ كالیفرنیا، در سال 1994 زلزله‌ای به‌شدت 7/6 ریشتر منطقه نورثریچ كالیفرنیا را لرزاند و باعث به وجود آوردن خساراتی وحشتناک به بزرگراه‌هاساختمان ها و پل ها شد بسیاری از پل ها به خاطر ضعف در طراحی لرزه ای فرو ریختند گسل ها باعث جابجایی زمین و پایه ها شدند كه این عامل منجر به سقوط بسیاری از پل ها شد. پل كادلاك در نورثریچ آمریکا در سال 1991 با استفاده از شمع های بزرگ درجاریز در اطراف هر دو کوله خود برای جلوگیری از حرکت عرضی مقاوم سازی شده بود. پای ستون تا حدی بوسیله مهارهای سنگی مقاوم سازی شده بودند، جهت تقویت سرستون ها از غلاف های فولادی استفاده شده بود آسیب دیدگی این پل در هنگام زلزله ی نورثریچ نسبتاً جزئی بود و به جز نشست پشتی کوله ها و نشست دال معبر خسارات جدی سازه ای نداشت. دلیل اصلی آسیب های وارده بر این پل به علت نوع خاک و انحراف زیاد پل بود. پل بتنی سینگا در دهه ی 1960 در نورثریج ساخته شده بود. در این زلزله ستون های غیر شکل پذیر این پل در برش خسارت دیدند و تحت اثر وزن پل فرو ریختند [2].

..................

2-2-1- تغییر مكان های لرزه ای

2-2-1-1- افتادن و شكست عرشه ها به سبب از دست رفتن سطح اتكا

معمولاً عرشه ها و شاهتیر های بكار رفته در پل ها از استحكام لازم برخوردار بوده و همه الزامات طراحی در مورد آنها رعایت شده و دچار خرابی به دلیل ضعف در طراحی خودشان نمی شوند اكثر خرابی های اتفاق افتاده در شاهتیر ها به علت لغزش از روی تكیه گاه می باشد [6]. دو عامل در وقوع چنین پدیده ای دخالت دارد یكی عرض نشیمن ناكافی برای جابجایی طولی و عرضی شاهتیرها و دیگری دوران پایه ها. یك عامل دیگر كه از افتادن عرشه جلوگیری نمیكند اتصال نامناسب بین دو قسمت عرشه با ستون ها می باشد. ایجاد درز انقطاع بین پانل های عرشه پل برروی ستون ها بسیار متداول می باشد دو انتهای پانل عرشه برروی بالشتک هایی بر روی ستون ها بصورت اتکایی قرار می گیرد. چنانچه طول این نوع تکیه گاه کم باشد، اختلاف جابجایی ستون پل ها در زلزله بعلت ارتعاشات ناهمگون ستون ها باعث از دست رفتن تکیه گاه عرشه شده و عرشه بصورت یک جسم یکپارچه فرو می ریزد. در زلزله های دهه 90 میلادی خرابی بیشتر شاهتیرها و فروریزی دهانه های پل عمدتاً به دلایل بالا بود. پل وو شی نمونه ای از پل هایی بود كه در زلزله چی چی تایوان دهانه های آن فرو ریخت در این پل به علت دوران شالوده و پایه، شاهتیرها از روی تكیه گاه لغزش كرده و به علت نداشتن عرض نشیمن كافی حركت كرده و افتادند به همین علت چنانچه طول نشیمن گاه این اجزاء به اندازه كافی نباشد در اثر لرزش زمین یا بروز تغییر شکلهای دائمی و بزرگ در زمین براثر زلزله یا گسل، عرشه دچار جابجایی شده و از روی تكیه گاه لغزش میكند و می افتد [4]. در تصویر (2-7) افتادن عرشه به علت جابجایی زمین و نداشتن عرض كافی نشیمن گاه نشان داده شده است.

....................

2-2-1-2- درز انبساط

................

2-2-1-3- تغییر مكان خاك ساختگاه و اثر آن بر سازه

...................

2-2-1-4- كوبیده شدن قسمت های سازه ای پل به یكدیگر

.................

2-2-2- آسیب دیدگی های كوله

..................

2-2-3- آسیب های ایجاد شده در سطح عرشه

.................

2-2-4- آسیب دیدگی های نشیمن گاه (كلید های برشی)

.................

2-2-5- بررسی رفتار لرزه ای پایه های پل

به طور كل می توان دو نوع شكست را برای پایه های پل متصور شد:

الف ) شكست های شكل پذیر:

تا قبل از سال 1971 طراحان از احتیاج پایه های پل به شكل پذیری با پتانسیل مفاصل خمیری ناآگاه بودند و تنها مقاومت كافی را عامل پایداری در برابر زمین لرزه می پنداشتند.

.................

ب ) شكست های غیر شكل پذیر:

ب-1) پایه بتن مسلح

................

ب-2) پایه فولادی :

................

2-2-6- آسیب های وارده به دال های دسترسی یا پیش دال ها

................

2-2-7- تأثیر ساختار هندسی بر سازه پل

..............

2-2-8- شكست فنداسیون

..............

2-2-9- آسیب پذیری تكیه گاه و اتصالات

................

2-2-10- خرابی های قابل قبول از نظر آئین نامه آشتو[1]

...............

2-2-11- خرابی های غیر قابل قبول از نظر آشتو

..................

2-2-11-1- شكست ستون

...............

2-2-11-2- از دست رفتن تكیه گاه شاهتیرها

.................

2-2-12- اثرات تخریبی زلزله بر پل های ایران

................

2-3- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها

................

2-4- تحقیقات انجام شده در زمینه اثر زلزله بر پل ها در ایران

.................

2-4-1- تحقیقات انجام شده در زمینه بررسی آسیب پذیری كمی پل ها

.................

2-5- معیارهای عملکردی

...............

مراجع

[1] Kazuhiko, kawashima., (2010)., “Seismic Design Response Modification, and Retrofit of Bridges”, Department of Civil Engineering Tokyo Institute of Technology Meguro, Japan. vol. 59. pp. 5-35.

[2] Mitchell, d., Bruneau, m., Williams, m.; Anderson, d., Saatcioglu, m., and Sexsmith, r., (1995)., “Performance of bridges in the 1994 Northridge earthquake”, Journal, Civil Engineering.vol. 22. pp. 415-427.

[3] Gasemi, h., Cooper, j.d., Imbsen, r., Piskin, h., Inal, f., and Tiras, a., (2000)., “The November 1999 Duzce Earthquake: Post-Earthquake Investigation of the Structures on theTEM ”, Publication. FHWA - RD -00-146.

......................

......................


American Association of State Highway & Transportation Officials 1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری رشد و اختلال رشدی ویژه

مبانی نظری رشد و اختلال رشدی ویژه

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 182 کیلو بایت

تعداد صفحات : 94

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری رشد و اختلال رشدی ویژه

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

خلاصه ای از کار:

جسم انسان در دوران طفولیت، کودکی و نوجوانی در حال رشد و بالیدگی است. ادراک او از جهان اطرافش عمیق­تر شده، ظرفیت ذهنیش با افزایش مهارت­های روانی بیشتر می­شود. همچنین با تشکیل روابط جدید، مهارت­های اجتماعی آموخته می­شود. عملکرد مهارت­های حرکتی باید با همه این تغییرات منطبق شده، تغییر شکل پیدا کنند. تغییرات رشدی در اوایل زندگی بسیار چشمگیر است، اما این تغییرات در دوره بزرگ‌سالی متوقف نمی­شود- تغییرات فیزولوژیک به طور مداوم رخ می­دهد و تجارب محیطی، ادراک و مهارت‌های روانی و روابط اجتماعی فرد را پالایش می­کند (هی وود[1]، 1385).

…………..

اختلال هماهنگی رشدی

DCD چیست؟

اختلال هماهنگی رشدی هنگامی رخ می‌دهد که تأخیر در رشد مهارت‌های حرکتی یا مشکل در هماهنگی حرکات، منجر به ناتوانی کودک در انجام وظایف روزانه‌اش می­شود. هنگامی‌که پزشک مطمئن باشد 1) مشکلات حرکتی ناشی از اختلالات جسمی، عصبی و رفتاری شناخته‌شده‌ی دیگر، نیستند و 2) امکان وجود بیش از یک اختلال نیز رد شود، تشخیص اختلال هماهنگی رشدی گذاشته می‌شود. اختلال هماهنگی رشدی یک اختلال مهارت حرکتی است که توانایی کودک در انجام بسیاری از کارهای روزمره را تحت تأثیر قرار می­دهد. کودکان DCD مشکلات متنوعی دارند، به طوری که هر کودک ممکن است انواعی از مشکلات مختلف را داشته باشد. اختلال هماهنگی رشدی اختلال عدم بلوغ و یا به‌هم‌ریختگی حرکت است، . ارتباط این مشکلات ممکن است با زبان، حرکات چشم، ادراک، فکر، مشکل خاصی در یادگیری، شخصیت و تنوع رفتار وجود داشته باشد (میسیونا و همکاران، 2011). اختلال هماهنگی رشدی شامل DCD دیس پرکسیا و دیگر اختلالات مرتبط مانند سندرم آسپرگر، نارساخوانی و اختلال بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD) است. همپوشانی بسیاری میان این اختلالات و بسیاری از مشکلات این کودکان با مهارت­های اجتماعی، برنامه‌ریزی حرکتی، توجه و تمرکز و هماهنگی وجود دارد. اختلال هماهنگی رشدی نام داده‌شده به این بیماری است که در آن کودکان با رفت‌وآمد و با جنبه‌های خاص از یادگیری مشکل‌دارند (مورن اف بل، 2006).

.................

نارسایی حرکتی- برنامه‌ریزی حرکتی ضعیف

برنامه‌ریزی حرکتی به این شیوه است که از طریق آن مغز مشخص می­کند که شما چه کاری را می­خواهید انجام بدهید و چگونه آن را انجام می­دهید. داشتن یک مشکل در برنامه‌ریزی حرکتی باعث می­شود که انجام حرکات جدید و اعمال جدید دشوارتر باشد. در افراد مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی این نقص به طور بارزی وجود دارد (مورن اف بل، 2006).

...................

مشکلات در زمینه مهارت­های حرکتی درشت[2]

.................

مشکلات در زمینه مهارت­های حرکتی ظریف[3]

..............

ادراک بصری؛ مشکلات حرکت بصری

...............

ادراک

..................

عدم یکپارچگی حسی[4]

................

ضعف آگاهی و هشیاری بدنی

..............

تنش کم عضلانی[5]

..................

وضعیت قرارگیری بدن

................

سازمان‌دهی

.................

یادگیری وظایف جدید یا دشوار

..................

مشکلات رفتاری

...................

ضعف توجه

..................

ضعف تمرکز

..................

ضعف اعتمادبه‌نفس و ناامیدی

..................

مشکلات اجتماعی

کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی درجه بالایی از رفتارهایی نامناسب را از خود نشان می­دهند که اداره کردن آن‌ها بسیار مشکل است؛ مثلاً مطیع نبودن، فریاد زدن، جیغ کشیدن، ناله کردن، کج خلقی یا رفتار خشم‌آلود، دلایلی که باعث این امر می­شود؛ ضعف و کمبود توجه و تمرکز، درجه بالایی از محرومیت و کم بودن انگیزه، انتظارات رفتاری والدین، میزان مهارت­های مربوط به والدین و نوع رفتارهای والدین عوامل مهمی در این زمینه به شمار می­آیند (مورن اف بل، 2006؛ سلمان، 1387).

................

نوشتن

..............

خواندن

..............

علل خام حرکتی چیست؟

..............

عوامل مربوط به مادر

ناهنجاری­ها و اختلالاتی که مربوط به مادر می­شوند، و می­توانند بر جنین تأثیر بگذارند بی‌شمارند. مادرانی که سابقه زایمان­های غیرطبیعی دارند، به نسبت مادرانی که زایمانشان طبیعی است، احتمال بیشتری برای داشتن کودکان ناقص دارند. هینز[6] (1967) اشاره می­کند که احتمال تولد فرزندی با نقص عصب شناختی در مادران زیر 16 سال و بالای 36 سال که اولین فرزند خود را به دنیا می­آورند یا مادران دارای سن بیشتر از 40 سال که دارای کودکان متعدد هستند بیشتر است. ضمناً آمار نشان می­دهد که قد و وزن مادر می­تواند تأثیر سویی بر حاملگی و تولد نوزاد داشته باشد (ارنهایم و سینکلر، 1375).

................

عوامل مربوط به زایمان

....................

عوامل روانی- اجتماعی رشد

.................

داشتن انتظارات نامعقول از کودک

...............

بد رفتاری با کودک

................

بد کارکردی‌های مغزی

..................

فرضیه مخچه

مخچه در اختلالات آسیب‌پذیرترین قسمت مغز است به دلیل آن که نسبت به از بسیاری از مناطق دیگر مغز دیرتر توسعه می­یابد و آهسته‌تر رشد می­کند (گید، 2001؛ گریفیث و همکاران، 2004؛ هاتنلوچر،1990). تعداد فزاینده­ای از مطالعات حیوانی نقش تأخیر توسعه مخچه را در رفتار ناهماهنگ پیشنهاد کرده­اند. به عنوان مثال، مخچه کوچک‌تر در موش­ها تحت پرورش در طول دوره جهش رشد مغز منجر به کمتر شدن نورون­ها، سلول­های گلیا، سیناپس­ها و کاهش میلین دار شدن سلول­های عصبی می­گردد، و موش­ها علائم طولانی مدت عدم درستی اجرا را نشان می­دادند (گرامسبنگن و وسترگا[7]،1992). در مطالعه دیگری گرامسبنگن (2003)، با تزریق دگزامتازون (استروئید که ممکن است بلوغ مخچه در اواخر حاملگی تحت تأثیر قرار دهد) به موش­های جوان در طول بلوغ در آخرین سه ماهه جنینی(تزریق مرحله مخچه)، به این نتیجه رسید که عدم بلوغ مخچه موجب ناهنجاری­های طولانی مدت درستی اجرا در طیف گسترده­ای از مهارت­های حرکتی است. بنابراین، هر چند هنوز هم از ارتباط مستقیم بین نقش مخچه و رفتار ناهماهنگ نامطمئنیم، شواهد همگرا از مطالعات مورفولوژیک حیوانات نشان می­دهد که توسعه اختلال مخچه ممکن است یکی از عوامل کلیدی در مبتلایان به DCD باشد. رفتار کودکان مبتلا به DCD مشکلات را در طیف گسترده­ای از وظایف حرکتی شبیه به آنچه که در بیماران مبتلا به ضایعه مخچه مشاهده شده است را نشان می­دهند (گیوزو کلوربور[8]، 1987؛ لری، 2003، لاندی- اکمن و همکاران[9]، 1991؛ ویلیامز، ویلاکوت و لری[10] ،1992).

....................

فرضیه هسته‌های قاعده­ای

................

فرضیه آهیانه

.................

مناطق دیگر

.................

اختلالات عصبی حرکتی

.................

اختلالات تشنجی

....................

اختلالات تکانشی

...............

پیشنهاد‌ها و فعالیت­هایی برای مهارت­های حرکتی در حال توسعه

...............

فاکتورهای اندازه­گیری شده

تعادل

تعادل یا پایداری پاسچری یک واژه عام است که برای توصیف فرایند که به وسیله­ی آن وضعیت بدن در حالت موازنه[11] حفظ می­شود، به‌کاربرده برده می­شود. تعادل زمانی حداکثر است که مرکز توده بدن[12] یا مرکز گرانش بدن[13] در داخل سطح اتکای مربوط به خود حفظ شود. مرکز توده بدن نقطه­ای است که برابر با مرکز تمام توده بدن بوده و محلی است که در آن بدن کاملاً در حالت موازنه می­باشد و با تعیین میانگین وزن قسـمت­های مختلف بدن به دست می­آید. تعادل یک تکلیف پیچیده کنترل حرکتی است که شامل تشخیص و ترکیب اطلاعات حسی برای ارزیابی وضعیت و حرکت بدن در فضا و اجرای پاسخ­های اسکلتی عضلانی مناسب برای کنترل وضعیت بدن در داخل محیط و در حین انجام تکلیف است. بنابراین، کنترل تعادل نیازمند تعامل سیستم­های عصبی، اسکلتی عضلانی و تأثیرات محیطی می­باشد(کرد، 1390).

.................

اهمیت تعادل در وضعیت بدنی

.................

تعادل ایستا

...............

تعادل پویا

................

تئوری­های تعادل

تئوری رفلکس سلسله مراتبی

این تئوری کنترل وضعیت بدن و تعادل را نتیجه عملکرد پاسخ­های رفلکسی می­داند که در اثر سیستم­های حسی تحریک‌شده و به صورت سلسله مراتبی در سیستم اعصاب مرکزی کنترل می­شود. طبق این تئوری، در طول رشد، کنترل تعادل از رفلکس­های نخاعی اولیه [14] به واکنش­های پوسچرال [15] سطوح بالاتر و پاسخ­های کورتیکال بالغانه[16] تغییر می­یابد. نشان داده شده است که رفلکس­ها، واحد­های ساختمانی حرکات هستند و فعال شدن رفلکس­ها به صورت جداگانه یا همزمان باعث ایـجاد حرکت می­شود. هر رفلکس دارای سه بخش متفاوت می­باشد که عبارت است از: عضو گیرنده تحریک، راه عصبی هدایت‌کننده و عضو پاسخ‌دهنده. هر پاسخ به عنوان یک تحریک موجب ایجاد پاسخ­های بعدی شده و بدین صورت زنجیره­ای از رفلکس­ها موجب بروز حرکات پیچیده‌تر می­شوند(علیرضایی، 1386).

..................

تئوری سیستم­ها

...............

سیستم­های درگیر در کنترل تعادل

...............

مکانیزم­های حرکتی در کنترل تعادل

................

تون پاسچرال [17]

................

توان عضلانی

..................

سیستم­های عصبی درگیر در تعادل

...............

سیستم وابران محیطی

.....................

مکانیزم­های حسی در کنترل تعادل

سیستم بینایی

..................

سیستم حسی- پیکری

......................

سیستم دهلیزی

..............

هماهنگی

کنترل حرکات گوناگون توسط سیستم عصبی مرکزی سازمان­دهی می­شود به طوری که هماهنگی عضلات و مفاصل برای اجرای حرکات توسط سیستم عصبی کنترل می­شود. به طور کلی برای کنترل حرکات نیاز به هماهنگی وجود دارد، حال چه این حرکات مداوم باشند یا مجرد. در حرکات مجرد همانند ضربه زدن، پرتاب کردن و دسترسی و چنگ زدن نیاز به هماهنگی چشم دست وجود دارد،. همچنین در حرکات مجردی که با دو عضو انجام می­گیرد مانند پیانو زدن یا تایپ کردن، نیز نیاز مبرم به هماهنگی بین اعضای بدن وجود دارد. تکالیف مداوم نیز به هماهنگی بین اندام­های درگیر نیاز دارد، لذا حرکات مداوم نیز چه با یک عضو انجام شود مانند؛ نقاشی به هماهنگی چشم و دست، و چه با دو دست انجام شود مانند؛ رانندگی نیاز به هماهنگی دو دستی دارد. بنابراین هماهنگی بین اعضای بدن جزء اصلی و لازمه کنترل حرکتی می­باشد (اشمیت و لی،2009).

.............

هماهنگی دو دستی[18]

وقتی اعضای بدن باهم حرکت می­کنند، نیروی شدیدی بین آن‌ها وجود دارد که تمایل دارد که حرکات عضوی بدن، به صورت متقارن و هم زمان انجام شود. استفاده از دو دست به طور هم زمان به دو شکل انجام می­شود: نخست هر دو دست در یک زمان یک حرکت مشابه را انجام می­دهد که به این حرکات اعمال جفت شده می­گویند مانند بلند کردن بچه از روی تخت و رانندگی کردن. در نوع دیگر دو دست در یک زمان اعمال متفاوتی را انجام می­دهند مثل نگه‌داشتن بطری در یک دست و باز کردن آن با دست دیگر و یا گرفتن یک تکه غذا با چنگال با یک دست و بریدن آن با چاقو دست دیگر ( اشمیت و لی، 1387). وقتی که دو دست به طور هم زمان باهم حرکت می­کنند یک جفت شدن زمانی و فضایی بین دست­ها وجود دارد که سبب می­شود حرکت یک عضو باعث تأثیر بر عضو دیگر می­شود. در واقع این اعضا تمایل به انجام یک حرکت متقارن و مشابه دارند، مثل زمانی که شما با یک دست شکم را مالش ­دهید و با دست دیگر بخواهید به سرتان ضربه بزنید، مسلماً این عمل به دلیل تمایل دو دست به یک حرکت مشابه، مشکل خواهد بود (اشمیت، 1379؛ اشمیت و لی، 1387).................

....................

هماهنگی چشم و دست

...............

زمان واکنش

...............

پیش‌بینی

پیش‌بینی فرایندی است که طی آن اجراکننده می­تواند اطلاعاتی درباره محرک، قبل از وقوع آن پردازش کند، در این صورت دستگاه سازمان‌دهی مجبور نیست به حرکتی که انتظارش را نداشته است پاسخ دهد. یکی از عامل­های مهم تأثیرگذار بر زمان واکنش پیش‌بینی کردن محرک است (اشمیت و لی، 1387).

روش پیش‌بینی کردن پارامتر، RT را در شرایط واقعی بررسی می­کند. در این روش قبل از محرک، اطلاعات جزئی یا کامل در مورد پاسخ مورد نظر ارائه می­گردد. تحقیقات انجام‌شده RT را تابعی از پارامترهای پیش‌بینی دانسته­اند. پیش‌بینی کردن فرایند آماده سازی حرکتی را تسهیل می­کند. پژوهشگران معتقد هستند که پیش‌بینی کردن به صورت مستقل در مرحله انتخاب پاسخ و آماده سازی حرکت بر RT تأثیر می­گذارد (لارش[19] و فرکنی[20]، 1985)...............

................

حافظه

حافظه نقش مهمی در روانشناسی ایفا می‌کند و به طور لاینفک در هر تکلیف شناختی از آسان‌ترین تا دشوارترین تکلیف درگیر است (از به خاطر سپردن نام یک فرد تا درک سخنان وی برای تنظیم و پیگیری اهداف او). واضح است ما واقعیت‌ها را ذخیره و سپس به یاد می‌آوریم اما حافظه ما تنها برای یادآوری مجدد اطلاعاتی که یاد گرفته‌ایم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه چیزی فراتر از واقعیت‌های بازیابی شده است.

در اصطلاح عامیانه حافظه یک توانایی ذهنی است که امکان ذخیره‌سازی شمار زیادی اطلاعات در ذهن را فراهم می‌کند که یکی از خصوصیات آن توانایی بازیابی آن اطلاعات است. قبلاً حافظه را تنها یک مخزن یا انبار حفظ اطلاعات تعریف کرده‌اند اما تحقیقات انجام‌شده در سال‌های اخیر روی حافظه نشان داد که حافظه از شمار زیادی بازنمایی‌های گوناگون و فرایندهای پیچیده استفاده می‌کند. به همین خاطر برای روانشناسان امروزی، حافظه یک انبار ساده اطلاعات نیست بلکه یک سیستم شناختی فعال است که در رمزگردانی، (اندوزش) ذخیره‌سازی (بازیابی) یادآوری اطلاعات نقش دارد و توسط سیستم ادراکی، رفتار را تنظیم می‌کند.

حافظه فعال و حافظه كوتاه مدت:

...................

ادراک و حرکت

................

تمرینات ادراکی- حرکتی

اختلال در برنامه حرکتی

تمام فعالیت­های فیزیولوژیک انسان تحت تأثیر دستگاه عصب مرکزی است. در یک نگاه کلی، دستگاه عصبی دو وظیفه مهم بر عهده دارد، یکی اینکه تکانه­های الکتریکی را توسط پی‌یاخته‌ها از تمام بخش­های بدن دریافت و یا به آن‌ها ارسال کند و دیگری مرکز کنترلی است که مانند یک کامپیوتر پیچیده به یکپارچه نمودن اطلاعات انتخاب پاسخ و در نهایت ارسال آن‌ها برای عملکرد مناسب عمل می­کند. این مرکز کنترل که اصطلاحاً دستگاه عصب مرکزی نام دارد به برنامه‌ریزی و تدارک پاسخ از اعمال ساده تا پیچیده می­پردازد و بدیهی است که کنترل حرکات..................

...................

فرایند ادراکی- حرکتی

................

حرکات ادراکی- حرکتی

برای تعیین اینکه کدام حرکت باید به عنوان ادراکی- حرکتی مورد توجه قرار گیرد. در "نظرسنجی ادراکی- حرکتی" هاسلینگر[21]، (1971) آزمایشی را به طور ویژه­ای سودمند یافتیم. این نظرسنجی که سال‌ها قبل انجام گرفت، توسط یک گروه ضربت ادراکی- حرکتی ابداع شد. که به منظور کاهش سردرگمی پیرامون عنوان ادراکی- حرکتی طراحی شده بود. برای رسیدن به این هدف گروه ضربت، تعاریف ادراکی- حرکتی را از افراد زیادی از سراسر جهان که کارشناس قابلی در این زمینه بودند درخواست کردند. گروه ضربت تلاش کرد با داشتن فهرستی از آن دسته فعالیت­های حرکتی که عقیده داشتند، ادراکی- حرکتی هستند ماهیت فعالیت­های حرکتی را مشخص کنند. بررسی نتایج، عدم توافق آشکار در میان این کارشناسان را مشخص کرد. اما در بیشتر پاسخ­ها، گروه­های مشخص از حرکات ادراکی- حرکتی وجود داشت که شامل مواردی از قبیل: تعادل، آگاهی فضایی، زمانی، بدنی و جهت‌یابی می­باشد. این نوع فعالیت­های حرکتی در مباحث مربوط به ادراکی- حرکتی در تعداد زیادی از منابع مربوط نیز به طور مشترک ذکرشده‌اند (گالاهو و اوزمان، 1998).

.............................

حرکات مرتبط با مفهوم ادراکی- حرکتی

مفاهیم مربوط به حرکت که به طور شایع با مفهوم ادراکی- حرکتی ارتباط دارند شامل:

تعادل

تعادل یا ثبات از قدیم به عنوان " وضعیت حفظ توازن بین نیروهای متقابل" تعریف شده است. بورتون و دیویس[22] (1992)، معتقداند تعادل مؤلفه مهم در تقریباً همه فعالیت­های حرکتی است و اغلب کنترل قامتی نامیده می­شود...................

..................

آگاهی فضایی[23]

................

آگاهی زمانی[24]

..................

آگاهی بدنی و جهت‌یابی

.................

نظریه­های ادراکی- حرکتی

................

نظریه ادراکی- حرکتی کپارت

................

تحقیق پیرامون اثربخشی برنامه­های ادراکی- حرکتی

..................

تاریخچه و انواع آزمون­های حرکتی

.................

منابع:

ابراهیمی ثانی، زهرا. (1389). تأثیر یک برنامه منتخب حرکتی بر مهارت­های بینایی- حرکتی دانش­آموزان 11-7 ساله دارای اختلال هماهنگی رشدی. تحقیق کارشناسی ارشد. دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی.

احمدی، ا؛ یوسف شاهی. (1389). تأثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر مهارت­های حرکتی و ریاضی در اوتیسم. بررسی تک موردی. تهران/ مجله اصول و بهداشت روانی.

اساسه، مریم. (1389). بررسی تأثیر آموزش تجسم حرکتی بر بهبود مهارت­های حرکتی درشت کودکان با اختلال هماهنگی رشدی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.

..................................

..................................

...................................


[1] Haywood

[2] Difficulty with Gross motor skill

[3] Difficulty with Fine motor skill

[4] Sensory integration clysfunction

[5] Low muscle tone

[6] Haynes

[7] Gramsbergen & Westerga

[8] Geuze & Kalverboer

[9] Lundy-Ekman et al

[10] Williams, Woollacott & Ivry

[11] Equilibrium

[12] Center of Mass(COM)

[13] Center of Gravity(COG)

[14] Primitive Spinal Reflex

[15] Postural Reaction

[16] Mature Cortical Response

[17] Postural Tone

[18] Bimaunal Coordination

[19] Larish

[20] Frekany

[21] Haslinger

[22] Burton & Davis

[23] Spatial awareness

[24] Temporal awareness

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری چاقی، تنظیم تعادل انرژی، كنترل اشتها و هموستاز انرژی، سیگنال های عصبی و هورمونی کنترل اشت

مبانی نظری چاقی، تنظیم تعادل انرژی، كنترل اشتها و هموستاز انرژی، سیگنال های عصبی و هورمونی کنترل اشتها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 1.474 مگا بایت

تعداد صفحات : 61

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری چاقی، تنظیم تعادل انرژی، كنترل اشتها و هموستاز انرژی، سیگنال های عصبی و هورمونی کنترل اشتها

خلاصه ای از کار:

-چاقی

چاقی اختلالی است كه از عدم تعادل دریافت و هزینه كرد انرژی ناشی می شود. عدم تعادل انرژی به عنوان فیدبكی برای فیزیولوژی و محیط عمل كرده و بر هزینه كرد و دریافت انرژی اثر می گذارد ]38[. ما انرژی را به صورت چربی ذخیره سازی می كنیم، چرا كه هم نسبت به كربوهیدرات متراكم تر است و هم برای ذخیره شدن نیاز به مقدار زیادی آب ندارد. پدیده چاقی دو وجهه كاملا متفاوتی داردكه ژنتیك و محیط ]38[.

.................

-تنظیم تعادل انرژی

.................

-كنترل اشتها و هموستاز انرژی

مرکز اصلی هموستاز یا تعادل انرژی در انسان هیپوتالاموس می باشد ، هرچند نواحی مختلفی از مغز از کورتکس گرفته تا ساقه مغز در رفتار دریافت غذا و هموستاز انرژی دخالت دارند . در بیشترین بزرگسالان ذخایر چربی و وزن بدن علیرغم تغییرات بسیار گسترده مصرف غذای روزانه و مصرف انرژی به طور چشمگیری ثابت

...................

-هیپوتالاموس

...............

-سیگنال های عصبی و هورمونی کنترل اشتها

در موجودات تکامل یافته، نظیر انسان سیستم تنظیم دریافت غذا شامل دو بخش شبکه تنظیم اشتها و سیگنال های عصبی و هورمونی ارسالی از نواحی مختلف بدن به شبکه تنظیم اشتها می باشد که بخش اول از نورون های ایجاد کننده اشتها یا نورون های اورکسیژنیک[1] و نورون های ایجاد کننده بی اشتهایی یا نورون های انورکسیژنیک [2]تشکیل شده است که همگی در هسته های مختلف هیپوتالاموس قرار دارند و این دو دسته نورون شبکه تنظیم اشتها با یکدیگر در ارتباط هستند و بر فعالیت یکدیگر اثر می گذارند ]43[ ............

..............

-سیستم كنترل مركزی

سیگنال های نماینده چاقی در CNS یكپارچه می شوند. در داخل CNS دریافت غذا و تنظیم وزن به طور موثری انجام می شود. در CNS و بطور اختصاصی در هیپوتالاموس دو سیستم موثر آنابولیك و كاتابولیك وجود دارد كه وزن بدن و توده چربی را تنظیم می نمایند . مسیرهای كه سیگنال های چاقی از لپتین (مترشحه................

...................

-كنترل محیطی اشتها

سیگنال های محیطی درگیر در تعادل انرژی، از قبیل هورمون های روده ای مثل پپتاید و GLP1 از راه یك مكانیسم غیرقابل اشباع از سدخونی- مغزی گذشته و بنابراین به ARC می رسند. البته سیگنال های دیگر از قبیل لپتین و انسولین از راه یك مكانیسم قابل اشباع از خون به مغز می رسند. بنابراین سد خونی- مغزی یك نقش تنظیمی پویا در عبور دادن برخی سیگنال های انرژی گردش خون دارد ]49[.

.................

...................

-تنظیم کننده های وزن و متابولیسم بدن

....................

-:نروپپتایدها

- نوروپپتید Y (NPY)

..............

- اركسین

اركسین اخیرا به عنوان دسته ای از نروپپتیدها شناخته شده كه همچنین تحت عنوان هیپوكرتینز نامگذاری می شود. اركسین A و B به ترتیب دارای 23 و 28 اسید آمینه بوده و 46 درصد مشابهت دارند. هر دو پپتید توسط یك ژن كدگذاری شده و در نرون های خلفی و جانبی هیپوتالاموس قرار دارند. تزریق اركسین A به طور معنی داری موثرتر از اركسین B می باشد. البته اثر اركسین بر تحریك غذا خورئن از اثر NPY خفیف تر است. اركسین احتمالا بیشتر درگیر كنترل متابولیسم انرژی است تا دریافت غذا . ناشتایی باعث تظاهر افزایش ژن اركسین در هیپوتالاموس می شود ]49[.

..................

گالانین

................

- نوروپتیید w-23

................

-هورمون ها

-گرلین

..............

-ابستاتین

................

-لپتین

..............

- نوروپتیید w

...............

-گیرنده های NPW

..............

- توزیع مرکزی NPW

..............

-توزیع محیطی NPW

..............

- توزیع GPR7-8

................

-تنظیم تغذیه ومتابولیسم انرژی بوسیله NPW

................

- عملکرد اندوکرین NPW

................

- کورتیزول

...............

-كورتیزول و فعالیت بدنی

..............

-متابولیسم انرژی در فعالیت ورزشی

..................

- فعالیت ورزشی دراز مدت

..................

-تاثیرات اسمولاریته بروی هورمون ها

................

- ارتباط كورتیزول با واسطه های متابولیكی

..................

-ارتباط هورمون كورتیزول با اسید لاكتیك

..................

- ارتباط هورمون كورتیزول با كراتینین

.................

-کورتیزول و چاقی

.................

-لینک پتانسیل بین کورتیزول و اشتها

..................

- اثرات مضر چاقی ناشی ازکورتیزول

.................

-تیروكسین

..................

-تاثیر تیروکسین بر متابولیسم:

...............

- بی حرکت حاد و مزمن بر روی هورمون تیروئیدی

................

- ارتباط هورمون های تیروئیدی و لپتین

.................

-هورمون های تیروئیدی وگیاهان داروی

................

منابع:

  1. Wynne K,Stanley S,McGowan B,Bloom S. Appetite control. J Endocrinol 2005 ;184:291-318
  1. Horn CC ,Ji H,Friedman MI. Etomoxir, a fatty acid oxidation inhibitor, increases food intake and reduces hepatic energy status in rats. Physiol Behav2004 ;81(1):157-62.
  1. Larissa R, Donaldson C. Economics and obesity costing the problem or evaluating solutions. Obesity Research 2004; 12:173–179.
  1. Woods SC, Benoit SC, Clegg DJ, Seeley RJ. Regulation of energy homeostasis by peripheral signals. ClinicalEndocrinology and Metabolism 2004; 18: 497-515.
  1. Ghanbari-Niaki A,Nabatchian S,Hedayati M. Plasma agouti-related protein (AGRP), growth hormone, insulin responses to a single circuit-resistanceexercisein male college students. Peptides 2007;28(5):1035-9.

.....................

........................

............................

..............................


[1] - Orexigenic Neurons

[2] - Anorexigenic Neurons

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری هورمون رشد، گرلین، تمرینات تناوبی

مبانی نظری هورمون رشد، گرلین، تمرینات تناوبی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 72 کیلو بایت

تعداد صفحات : 22

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری هورمون رشد، گرلین، تمرینات تناوبی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

خلاصه ای از کار:

- تمرین تناوبی شدید

تمرین­تناوبی شدید به وهله­های تکراری با فعالیت­های تناوبی به نسبت کوتاه با شدت تمام یا شدتی نزدیک به شدتی که VO2peak به­دست می­آید (90%ofVO2peak≤) نسبت داده می­شود. با توجه به شدت تمرینات، یک تلاش HIT ممکن است از چند ثانیه تا چندین دقیقه طول بکشد که وهله­های گوناگون به­وسیله­ی چند دقیقه استراحت یا فعالیت با شدت کم از هم جدا می­شوند (بارگومستر[1] و همکاران 1998، 98: 6). ویژگی بارز اینگونه تمرینات حجم خیلی کم آن می­باشد (جیباد[2] و همکاران 2008، 26)، که در یک مطالعه تنها با 6 جلسه تمرین در طول 2 هفته بهبود قابل توجهی در عملکرد ورزشی مشاهده شد (گورد و همکاران 2010، 357-350). یک وهله فعالیت شدید نیاز به میزانی از بازسازی ATP از هر یک از دستگاه­های انرژی دارد.

..............

- انواع تمرینات شدید تناوبی

..................

- HIT با حجم کم

...................

- HIT با حجم بالا

.....................

- سازوکار HIT

................

-هورمون رشد

تولید استخراج از جسد: قبل از توسعه فنون مهندسی ژنتیک و کاربرد فنون نوترکیبی ژنتیکی در تولید محصولات و فرآورده های مختلف، هورمون رشد از جسد استخراج می شد و بیشتر در درمان کودکانی که رشد کندی داشتند کاربرد داشت. بیش از 27000 کودک در سراسر دنیا به وسیله این نوع هورمون مورد معالجه قرار گرفتند ولی به علت کمبود این هورمون معالجه به طورکامل نمی توانست صورت بگیرد و باید مقدار کمتری به کار برده می شود و لذا رشد کودک به کندی می گرایید. یکی دیگر از معایب ا ستفاده از این نوع هورمون رشد که سبب شد از سال 1985 در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی کاربرد آن ممنوع شود پیدایش بیماری کروتزفلذجاکوب (GJD) بود. بیماری GJD سلول­های عصبی ومغزی را آلوده می­سازد.

لذا در مرحله استخراج هورمون رشد از غده هیپوفیز این هورمون نیز ممکن است آلوده به عامل بیماری GJD (پریون نام دارد و ساختمان آن پروتئینی است) شود. به همین دلیل امروزه هورمون رشد نوترکیب برای معالجه استفاده می­شود. 2- استفاده از محرک ها[3]: محققانی مانند سندی شاو[4] و دارک پیرسون[5] که بر روی افزایش طول عمر کار می­کردند پی­بردند که می­توان به وسیله اسیدهای آمینه مشخصی، غده هیپوفیز را در جهت تولید هورمون رشد تحریک کرد (فلورین و همکاران 1996، 517-481). با استفاده از این روش، دیگر لازم نیست که هورمون رشد را چه به طریق تزریقی چه خوراکی وارد بدن کرد بلکه این مواد به صورت کپسول­های خوراکی مورد استفاده قرار می­گیرند از معایب این روش این است که اسیدهای آمینه­ای که به عنوان محرک استفاده می­شوند در معده به وسیله مواد صفراوی تجزیه می­گردند. لذا زمانی که این اسیدها وارد جریان خون می­شوند تغییر شکل می یابند و یا اثر اولیه را از دست می­دهند. بعضی از هورمون­های رشد را می­توان با افشانه به زیر زبان زد تا بدون این که به معده برود از طریق زبان جذب شود. ولی این محرک­ها را نمی­توان به این طریق استفاده کرد زیرا مولکول اسید آمینه مورد نظر آن قدر بزرگ­اند که قابل جذب شدن نیستند (بروم[6] و همکاران 2007، 2171-2165؛ راسموسن[7] و همکاران 2010، 153-147).

..................

- چگونه ترشح هورمون رشد را افزایش دهیم؟

................

- نقش­های کاتابولیکی هورمون رشد

..................

- پاسخ هورمون رشد به ورزش

..................

- گرلین

گرلین اولین بار توسط كوجیما و کان گاوا در سال 1999 به عنوان یك لیگاند درون‌زای GHS-R معرفی شد. هیچ شباهت ساختاری بین گرلین و لیگاندهای اکسینتیك[8] آن (GHSs) وجود ندارد. گرلین یك پپتاید حاوی 27 یا 28 اسیدآمینه بوده كه توالی آن بین گونه‌های مختلف به خوبی حفظ شده است (كوجیما و کان گاوا 2005، 522-595).

..............

- گرلین به عنوان یك پپتاید معده‌ای- مغزی

................

-تعادل انرژی و گرلین

................

- گرلین و تنظیم دریافت غذا

................

- گرلین و چاقی

.................

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی

1. کاتارینات، تی بورر. (1389). هورمون ها و فعالیت ورزشی. : عباسعلی گایینی، مریم کوشکی جهرمی، محمدرضا حامدی نیا، تهران: انتشارات سمت.

  1. Gibala MJ, McGee SL. (2008). Metabolic adaptations to short-term high-intensity interval training: a little pain for a lot of gain? Exerc Sport Sci Rev; 36(2).
  2. Laursen PB, Jenkins DG. (2002). The scientific basis for high-intensity interval training: optimising training programmes and maximising performance in highly trained endurance athletes. Sports Med; 32(1).
  3. Gibala MJ, Little JP, Macdonald MJ, Hawley JA. (2012). Physiological adaptations to low-volume, high-intensity interval training in health and disease. J Physiol; 590(Pt 5).

......................

.................

...................


[1] . Burgomaster

[2] . Gibad

[3] . Stimulants

[4] . Sandy Shaw

[5] . Durk Pearson

[6] . Broom

[7] . Rasmussen

[8]. Oxyntic

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری فساد و فساد اداری و سازمانی، رشوه، اختلاس، رانت، تقلب، پارتی بازی، اخاذی

مبانی نظری فساد و فساد اداری و سازمانی، رشوه، اختلاس، رانت، تقلب، پارتی بازی، اخاذی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 45 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری فساد و فساد اداری و سازمانی، رشوه، اختلاس، رانت، تقلب، پارتی بازی، اخاذی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

گفتار پنجم:تعریف فساد واشکال آن[1]

فساد به عنوان پدیده‌ای برخاسته ازتلاقی منافع بخش‌های عمومی و خصوصی با یکدیگر، حاصل رفتار منفعت جویانانه کسانی است که نمایندگی بخش عمومی‌‌برعهده دارند یا از قدرت و اختیارات دولتی برخوردارند و از آن مقاصد شخصی، خانوادگی یا گروهی اعم از انگیزه‌های کسب فرصت‌های سیاسی اقتصادی سوء استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر « مفاسد اقتصادی به معنی سوء استفاده از قدرت، امکانات، اختیارات و مناصب دولتی (عمومی) برای تامین منافع شخصی، گروهی، حزبی، قومی یا طبقه خاص است.»

...................

بند اول: فساد اداری (دیوانسالاری)[2]

.................

بند دوم: رشوه [3]

................

بند سوم: اختلاس [4]

..................

بند چهارم: رانت جویی[5]

................

بند پنجم: فساد در خریدها و قرار دادها

.................

بند ششم: تقلب[6]

..................

بند هفتم: فساد سیاسی (مقامات بلندپایه) [7]

................

بند هشتم: فساد ناشی از سیاستگذاری­ها و تصمیم­گیری­ها

.................

بند نهم: سوء استفاده از موقعیت[8]

................

بند دهم: تبعیض­گری[9]

...............

بند یازدهم: تبارگماری[10]

.....................

بند دوازدهم: قوم­گرایی[11]

...................

بند سیزدهم: پارتی­بازی [12]

................

بند چهاردهم: اخاذی[13]

...............

گفتار ششم:رابطه حق رای و مردم سالاری

«حق قدرتی است متکی به قانون که دارنده آن می‌‌تواند بااستعانت ازقانون دیگری را به انجام عملی واداردیااوراازانجام عملی مانع شود.»[14]

تحمل، همزیستی و مشارکت متقابل ارباب عقاید و اندیشه‌ها، از مقتضیات نظام جمهوری به شمار می‌رود، به ترتیبی که همه‌ی افراد جامعه، از طریق تعدد گرایی مکتبی [15] (همراه با آزادی عقیده و بیان) و تعدد گرایی سیاسی[16] (از طریق احزاب و انجمن‌ها ) قادر به مشارکت در تعیین سرنوشت خویش می‌باشند. در غیر این صورت. موضوع جمهوری بودن منتفی است.[17]

....................

فهرست منابع و مآخذ

منابع فارسی

- کتب

1. قرآن کریم

2. آخوندی، محمود، آیین دادرسی کیفری، نشر میزان، تهران، چاپ، اول، 1365

3. آراسته، محمد، مبانی جمهوری اسلامی، چاپ اول، انتشارات دفتر، تهران، 1384.

4. آربلاستر، آنتونی، دموکراسی، ترجمة حسن مرتضوی، آشتیان، اول، 1379.

5. آشوری، محمد، آیین دادرسی کیفری، نشر، سمت، چاپ اول،تهران، 1379

.........................

.....................

............................


[1]- این تعاریف از پژوهش « طرح مطالعاتی فساد: فساد مالی و راهکارهای اجرای مبارزه با آن، مربوط به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌‌به شماره مسلسل 6682 اقتباس شده است.

[2]- Bureaucratic Corruption

[3] - Bribery

[4] - Embeaalement

[5] - Rent-Seeking

[6] - Fraud

[7]-Political Corruption

[8]- Straddling

[9]- Favouritism

[10]- Nepotism

[11]- Cronyism

[12]- Patronage

[13]- Extortion

[14]- موحد، محمدعلی، درهوای حق وعدالت، از حقوق طبیعی تاحقوق بشر، تهران، نشرکارنامه، 1381، ص45.

[15] - Pluralisme ideologique

[16] - Pluralisme politique.

[17] - Charles Cadoux: Droit constitutionnel et instiutions politiques, T 1, Edition, Cujas 1972,pp 414-415.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات