مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 171 کیلو بایت

تعداد صفحات : 101

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف دارای 101 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی پژوهش

2-1: مقدمه.................................................................................................................................

13

2-1-1:تعریف شهروندی در فرهنگ های مختلف .....................................................................

13

2-1-2: تعریف شهروندی...........................................................................................................

16

2-1-3: حق شهروندی..................................................................................................................

17

2-1-4: مفهوم شهروندی..............................................................................................................

18

2-1-5: مفهوم شهروندی در اسلام...............................................................................................

19

2-1-6: مفهوم شهرونددر حقوق ایران .......................................................................................

22

2-1-7: تفکیک بین حقوق شهروندی و حقوق بشر....................................................................

22

2-2: مفهوم شهروندی ................................................................................................................

24

2-2-1: شهروندی از دیدگاه جامعه شناسی.................................................................................

25

2-2-2: شهروندی از دیدگاه فرهنگ سیاسی................................................................................

25

2-3: پیشینه و خاستگاه نظری مفهوم شهروندی...........................................................................

28

2-4: تاریخچه آموزش شهروندی.................................................................................................

31

2-5: دیدگاه ها و مبانی نظری پیرامون حقوق شهروندی..............................................................

33

2-5-1: طبقه ،آگاهی و حقوق شهروندی از دیدگاه مارکس .......................................................

33

2-5-2: شهر،شهروندی و دموکراسی از دیدگاه وبر......................................................................

34

2-5-3: مارشال، حقوق سه گانه شهروندی از دیدگاه مارشال.....................................................

34

2-5-4: دوگانه ی عام گرایی_ خاص گرایی از دیدگاه پارسونز..................................................

35

2-5-5: دسترسی برابر به مشارکت و شهروندی از دیدگاه هابرماس............................................

36

2-6: چارچوب نظری ..................................................................................................................

36

2-7: ساختار حقوقی شهروندی....................................................................................................

38

2-7-1: حقوق و آزادی های مدنی و سیاسی...............................................................................

38

2-7-2: حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی.............................................................................

38

2-7-3: میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی..........................................................................

38

2-7-4: میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ..................................................

39

2-8: مفاهیم و اصطلاحات اساسی...............................................................................................

39

2-8-1: حقوق شهروندی.............................................................................................................

39

2-9:مولفه های حقوق شهروندی..................................................................................................

40

2-9-1: آزادی بیان........................................................................................................................

40

2-9-2: برخورداری از صلح.........................................................................................................

42

2-9-3:حق برخورداری از امنیت.................................................................................................

44

2-9-4:محیط زیست سالم...........................................................................................................

46

2-9-5: حق داشتن کار و حرفه....................................................................................................

48

2-9-6: حق برحورداری از حمایت قانون....................................................................................

49

2-9-7: حق برخورداری از برابری و عدالت................................................................................

50

2-9-8: حق برخورداری از آزادی عقیده......................................................................................

51

2-9-9: حق برخورداری از آموزش و پرورش............................................................................

52

2-9-10: حق برخورداری از آزادی انتخاب.................................................................................

53

2-9-11: حق برخورداری از حق تامین اجتماعی و بیمه..............................................................

54

2-9-12:حق برخورداری از حق مالکیت....................................................................................

57

2-10:آموزش حقوق شهروندی....................................................................................................

59

2-11: فلسفه جدید آموزش و پرورش.........................................................................................

60

2-11-1: نقش آموزش و پرورش در آموزش حقوق شهروندی...................................................

60

2-11-2: حیطه دانش و مفاهیم....................................................................................................

61

2-11-3: تمرینات آموزشی و طرح های بین رشته ای.................................................................

61

2-12: اهمیت نقش معلم در ارائه مباحث مربوط به آموزش حقوق شهروندی............................

61

2-13: محتوای آموزشی حقوق شهروندی....................................................................................

62

2-14: انواع آموزش حقوق شهروندی..........................................................................................

64

2-14-1: آموزش رسمی ..............................................................................................................

65

2-14-2: آموزش غیر رسمی........................................................................................................

66

2-15: ارزیابی برنامه های آموزشی حقوق شهروندی..................................................................

67

2-16: تعاریف و ماهیت درس مطالعات اجتماعی.......................................................................

68

2-17: ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی..........................................................

70

2-18: برنامه ریزی درسی.............................................................................................................

71

2-19: اجرای برنامه ریزی درسی..................................................................................................

73

2-20: تحلیل محتوا.......................................................................................................................

73

2-21: اصول انتخاب محتوا..........................................................................................................

76

2-22: مسائل مربوط به سازمان دادن محتوای برنامه درسی..........................................................

77

2-23: اهمیت دوره ی ابتدایی.......................................................................................................

78

2-24: پیشینه تحقیق......................................................................................................................

78

2-24-1: پیشینه تحقیق داخلی......................................................................................................

78

2-24-2: پیشینه تحقیق خارجی....................................................................................................

81

2-25: جمع بندی: .......................................................................................................................

-1 : مقدمه

در حال حاضر حقوق شهروندی از مباحث مهم حقوقی، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی، است مانند بسیاری از مفاهیم حقوقی، در مورد این که «شهروند کیست و چه حقوقی دارد؟»، «آیا حقوق بشر و حقوق شهروندی دو مقوله ی مترادف هستند یا متفاوت؟»، «آیا این مفهوم جدید است یا قدیم؟»، اتفاق نظر وجود ندارد. قدر مسلم این است که اصطلاح «حقوق شهروندی» به تازگی وارد ادبیات حقوقی کشور ما شده است و به طور روز افزون اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین قبل از بررسی آن در سیره ی نبوی و تطبیق آن با حقوق ایران، لازم به نظر می رسد که این اصطلاح به خوبی شناخته شود و مرز آن با اصطلاحات مشابه، به ویژه «حقوق بشر» معین گردد.

2-1-1:تعریف شهروند در فرهنگ های مختلف

در روم قدیم اتباع کشور به دو دسته تقسیم می شدند. شهروندان، یعنی رومیان اصلی، که از حقوق ومزایای بیشتری برخوردار بودند و رعایا، یعنی اقوام و ملل دیگری که تحت تسلط حکومت رومیان بودند (رضایی پور، 1385: 11). در یونان قدیم، افراد ساکن در یونان دو درجه بودند، شهروندان درجه ی یک، که ساکنان اصلی یونان بوده اند و درجه ی دو، که بردگان و غیریونانی ها بودند.شهروند [1]است. در فرهنگ های معین و عمید، این اصطلاح تعریف نشده است. در فرهنگ لغت دهخدا شهروند این گونه تعریف شده است:اهل یک شهر یا یک کشور و نیز آمده که «وند» موجود در این واژه در گذشته نیز بوده و در واقع این واژه «شهربند» بوده است، به معنای کسی که به شهری بند است.در اثر گذشت زمان، این بند تبدیل به «وند» شده است. «ی» موجود در شهروندی یعنی هر چیز مربوط به شهروند. در فرهنگ معاصر گفته شده است که شهروند کسی است که اهل یک شهر یا کشور به شمار می آید و از حقوق متعلق به آن برخوردار می شود. در یکی از فرهنگ های علوم سیاسی، شهروند چنین تعریف شده است:«کسی که از حقوق مدنی یا امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخوردار است. واژه سیتی زن، که ریشه ی رومی دارد، در فارسی به شهروند، تبعه، همشهری، هم وطن، شارمند، شهرتاش، و انسان عضو اجتماع شده است. در زبان فرانسه کلمه شهروند[2] از شهر[3] می آید و (سیته) از واژه ی لاتینی سیویتاس[4] مشتق است. سیویتاس در زبان لاتینی تقریبا معادل کلمه ی پلیس[5] در زبان یونانی است که همان شهر است که تنها مجتمعی از ساکنین نیست، بلکه واحدی سیاسی و مستقل به شمار می آید. شهروند فقط به ساکن شهر گفته نمی شود در رم همانند آتن، کلیه ساکنان، خصلت شهروندی را نداشتند. آن کسی شهروند به شمار می رفت که شرایط لازم برای مشارکت در اداره امورعمومی شهررا دارا می بود. در زبان فرانسه، غالباً، شهروند در نقطه ی مقابل رعیت به کار می رود. به تدریج، دولت ـ کشور جای دولت ـ شهر را گرفت و مفهوم شهروند به مفهوم دولت ـ کشور وابسته شد(روبرپللو، 1370 :1). در ایران تا قبل از مشروطیت، به جای این واژه از کلمه ی رعیت و رعایا استفاده می شد (رضایی پور، 1385 :9). سعدی گفته است:

اگرزمال رعیت ملک خورد سیبی برآورند غلامان او درخت از بیخ به طور سنتی در اکثر تعاریف، شهروند را معادل تبعه دانسته اند. شهروند شخصی است که عضو یک جامعه ی سیاسی به نام دولت ـ ملت است. شهروند کسی است که از حقوق مدنی ـ سیاسی و امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخورداراست. تابعیت بر جنبه ی بین المللی تأکید دارد و شهروندی شمول حقوق داخلی را مورد تأکید قرار می دهد. دیدگاه فوق، انحصار شهروند به تبعه و نگاه ناسیونالیستی به تبعه، گر چه به نظر می رسد که دیدگاه غالب است و طرفدارانی در بین نظریه پردازان مثل دیوید میلر دارد؛ در مقابل این دیدگاه ناسیونالیستی دیدگاهی وسیع تر و فوق ناسیونالیستی از شهروند ارائه شده است. به نظر دیدگاه دوم و طرفداران آن مثل[6] باید مفهوم شهروندی از دولت و ملت جدا شود. موقعیت شهروندی باید بر اساس اقامت اعطا شود نه بر اساس جذب فرهنگی و بومی سازی. این امر باعث مشارکت گسترده ی افراد در جامعه می شود. اقامت باید تعیین کننده ی شهروندی باشد، نه ملیت. اگر شهروندی را دولت محور تعریف کنیم مشکلات مربوط به اقلیت های قومی و بسیاری از حقوق اشخاص، حل نشده باقی می ماند. امروزه این موضوع در حال آشکار شدن است که ایده ی ملت به گونه ای فزاینده، نه تنها مبنای حمایت کننده ی شهروندی نیست، بلکه به مانعی برای حمایت از انسان ها تبدیل شده است(کیث فالکس،1381: 60 به بعد).در فرایند جهانی شدن، از تأثیر محدودیت های جغرافیایی بر نظم سیاسی اجتماعی کاسته می شود و مردم به طور روزافزون از رفع شدن این محدودیت ها آگاهی می یابند. جهانی شدن دارای مزایا و معایبی است. به نظر می رسد که برداشت جدید و همگانی تری از شهروندی ظهور کرده است که اصول آن بر اساس شخصیت جهانی و جهان شمول شخص است نه بر اساس تعلق ملی (همان:173 به بعد).در مفهوم آزاد اندیشانه از شهروندی، این مفهوم شامل همه ی افراد کبیر ساکن خاک کشور است. در این مفهوم تفاوت های قومی، ملی، زبانی نادیده گرفته می شود. طبق دکترین بی طرفی حکومت[7] دولت باید نسبت به مفهوم زندگی خوب بین شهروندان بی طرف بماند. در نتیجه حوزه ی عمومی از مباحث فرهنگی و هویتی تا حد ممکن جدا می شود و این امر مستلزم رعایت حقوق اقلیت ها و زبان و فرهنگ آنهاست. به طور تاریخی مفهوم شهروندی وابسته به تبعه بودن است که مبتنی بر محروم کردن غیراتباع می باشد و در نتیجه گروه هایی که جزئی از اجتماع ملی نیستند محروم شده یا در حاشیه قرار می گیرند. طبق دیدگاه ناسیونالیستی و سنتی، شهروندی یعنی دریافت گذرنامه ی محل سکونت. با وجود این، برخی از قائلین به این دیدگاه کلاسیک مثل کاستلز و دیوسون می پذیرند که در کنار اصل خاک و خون اصل دیگری در حال رشد است که اهمیت زیادی دارد و آن اصل «اقامت» است. طبق ضابطه ی اقامت، افراد می توانند استحقاق شهروندی را با اقامت در یک کشور به دست آورند. اما این دسته از کلاسیک ها با اذعان به اهمیت روز افزون «اقامت» و با وجود این که قائل به حقوق بسیاری برای افراد مقیم دائم هستند، مثل حق کار، حق بهره مندی از تأمین اجتماعی و خدمات بهداشتی، تضمین امنیت، حمایت در برابر بازگشت اجباری و دست یابی به آموزش و پرورش، این افراد، غیر تبعه را، نه به عنوان شهروند، بلکه شبه شهروند می نامند. تفاوت شهروند با شبه شهروند، در عدم بهره مندی شبه شهروند از حقوق سیاسی و عدم بهره مندی کامل در حقوق اجتماعی است (کاستلزودیویدسون: 1382).

از بین سه نظریه ی مذکور، به نظر می رسد نظریه ی عدم وابستگی مفهوم شهروندی به تابعیت ارجحیت دارد. وابستگی حقوق شهروندی به تابیعت با فلسفه ی وجودی حقوق شهروندی در تضاد بوده و باعث محرومیت گروه هایی از انسان ها می شود. حقوق شهروندی حقوقی است که همه ی افراد ساکن در یک جامعه باید از آن بهره مند باشند. در پاسخ به این ایراد که به هر حال در دنیای امروز ما به نظر می رسد که تقریباً یک اتفاق نظر جهانی وجود دارد که غیر اتباع از حقوق سیاسی محروم هستند و پیشرفته ترین کشورها در این مورد سوئد و هلند هستند که به افراد مقیم غیرتبعه اجازه ی شرکت در انتخابات محلی را داده اند و از این حد، فراتر نرفته اند، باید گفت: تسری محرومیت غیر تبعه از حقوق سیاسی، که البته بخشی از حقوق شهروندی است، به سایر حقوق شهروندی، یک تسری ظالمانه و بر خلاف عدالت و حقوق انسانی است. به جای این که بگوییم انسان ها به دو گروه تبعه و غیرتبعه تقسیم می شوند و فقط اتباع از حقوق شهروندی برخوردارند و غیر تبعه، در صورت اقامت طولانی مدت از برخی از حقوق شهروندی (شبه شهروند) برخوردار می شود که بدین ترتیب حقوق انسانی تابع رابطه ی انسان ها با دولت ها می گردد، می توان انسان را محور بهره مندی از حقوق دانست و گفت که همه افراد ساکن یک اجتماع از حقوق شهروندی برخوردارند و فقط در بخشی از حقوق سیاسی، شهروندان به دو دسته تبعه و غیر تبعه تقسیم می شوند. اتباع از حقوق سیاسی بهره مند هستند. از آن جایی که در حقوق شهروندی، مانند سایر حقوق، حقوق و تکالیف اجزای لاینفک یکدیگرند، بهره مندی اتباع از حقوق سیاسی به معنای تکلیف آنها به دفاع نظامی کشور و نیز دفاع از کشور با جان و مال خود است. سایر شهروندان (غیر اتباع) از حقوق سیاسی محرومند. بدیهی است که به سبب این محرومیت، شهروندان غیر تبعه موظف به انجام خدمت نظام وظیفه در کشور محل سکونت و یا اقامت و نیز شرکت در جنگ و دفاع مسلحانه از کشور محل اقامت نیستند. این تفاوت بین شهروندان تبعه و شهروندان غیر تبعه در طول سالیان آتی به تدریج کم رنگ تر شده و با رشد مفهوم «شهروند جهانی» محو این تفاوت امکان پذیر خواهد شد. مفهوم شهروندی اتحادیه ی اروپا، که در قرارداد ماستریخت 1991، به رسمیت شناخته شد، هر چند که ریشه در تابعیت یکی از کشورهای عضو دارد و گرچه منطقه ای است، اما از معیارهای معمول وضعیت اتباع بیگانه در یک کشور بسیار فراتر رفته است، تا حدی که دیدگاه ناسیونالیستی از تابعیت، آن را شبه شهروندی می داند، نه وضعیت بیگانگان. طبق این معاهده اتباع یک کشور اروپایی در کشور دیگر اروپایی حق آزادی رفت و آمد، اقامت و حق رأی و تصدی مسؤولیت در انتخابات محلی و حق بهره مندی از حمایت دیپلماتیک هر یک از کشورهای عضو رادارند(کاستلز، دیویدسون، 1382: 197).

2-1-2:تعریف شهروند

شهروند [8]به انسانی می گویند که در شهر ساکن است و از حقوق و مزایای مدنی مطابق قانون بهرمند می شود؛و به تعبیری دیگر ،شهروند[9] حالت انسانی است که از حقوق و مزایا ی مزبور برخوردار است،هر چند که در دولت شهر نباشد و در کشور ساکن باشد.در این حالت، مترادف ))تبعه کشور(( به کار می رود.در دموکراسی های یونان قدیم، فقط عده معدودی حق شهروندی داشتند و بقیه جمعیت مثل زنان و بردگان و خارجی ها، فاقد حقوق شهروندی بودند.در روم هم وضع این گونه بود؛ بعدهاحق شهروندی به همه سکنه آزاد امپراتوری داده شد،ولی درجات شهروندی یکسان نبود.در زمان )) ژوستی نین (( درجات شهروندی از بین رفت . در حکومت اسلامی ، در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس نیز موالیان، یعنی بردگان تحت ولایت افراد، از بسیاری از حقوق که آزادگان داشتندمحروم بودند؛ ولی امروزه با نفوذ حقوق مدرن و تلقی های جدید، شهروندی مفهوم وسیعی یافته است.

2-1-3:حق شهروندی

بی گمان تربیت شهروندان خوب یکی از مهمترین دل مشغولی های اکثر نظام های تعلیم و تربیت در بسیاری ازکشورهای دنیاست. مطالعات و پژوهشهای انجام شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهند که مسئولان تعلیم و تربیت در این کشورها با عزمی راسخ و با تدوین برنامه های آموزشی متنوع، تربیت شهروند خوب را در صدر اقدامات و فعالیتهای خود قرار داده اند(وزیری و جهانی، 1385). برنامه درسی مبتنی برآموزش شهروندی را می توان یکی از این اقدامات دانست. منظور از برنامه درسی، یک درس یا مجموعه ای از دروس و یا برنامه ای برای مطالعه است که به عنوان مجموعه ای از اهداف و مقاصد و تجارب یادگیری شناخته می شود (فتحی واجارگاه، 1377 ).

امیل دورکیم[10] جامعه شناس فرانسوی آموزش شهروندی را از طریق اکتساب دانش، مهارت ها و ارزشهای منتقل شده از نسل های بزرگسال به نسل های ناپخته برای زندگی اجتماعی تلقی می کند. او مهارت و صلاحیتهای لازم برای اعمال شهروندی را ازطریق ارائه مطالب و موضوعاتی در کلیۀ دروس مدارس و در سطوح تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی توصیه می کند و برای آموزشهای مدنی و اخلاقی و پرورش روحیه مشارکت جویی که فرد شهروند را برای زندگی در جامعه آماده می سازد، به عنوان موضوعات بین رشته ای در همه دروس و مؤسسات آموزشی اولویت خاصی قائل است .وی تأکید دارد که آموزش شهروندی را باید به گونه ای در دروس گنجاند که فرد پس از آن آموزشها بتواند با الزامات ونیازهای زندگی در جهان فردا همسازی داشته باشد. نهاد مسئول آموزش، و پرورش دهنده این مهارتها و هویت وشخصیت دانش آموزان و دانشجویان؛ مدارس و دانشگا هها، معلمان و اساتید، برنامه ها، روشها و فضای تعلیم و تربیت رسمی در کشور است. بررسی ها نشان می دهند که هم نهاد خانواده و هم نهاد مدرسه، اگر چه تمایل جدی برای رشد و پرورش مهارتهای زندگی و استحکام بخشیدن به هویت و رشد دادن شخصیت نوجوانان و جوانان دارند، اما درانجام وظایف خود در این مسائل حیاتی دچار کمبودها و کم توانیهای گوناگون هستند و در مجموع نمی دانند و برنامه روشنی ندارند که چه کاری باید انجام دهند( لطف آبادی، 1385).

کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا در تعیین موضوعات درسی و استانداردهای لازم برای مباحث مطرح در قلمرو آموزش شهروندی دارای وجوه مشترکی هستند . در این ممالک محتوای آموزش شهروندی بیشتر از طریق مطالعات اجتماعی و به طور تلفیقی و بین رشته ای ارائه می شود. آموزش شهروندی در ژاپن اجباری است و کلیه سطوح تحصیلی را در بر می گیرد و علاوه بر آن در خارج از مدرسه در محیط های تربیتی خانه، جامعه، بحثهای تلویزیونی و رادیویی نیز توسط متخصصان، رسانه های گروهی و نهادهای دیگری چون خانه های فرهنگ در شهرداری ها، سینماها، تئاترها و ... معمول و متداول است. همچنین در ژاپن ارزشیابی آموزش شهروندی یک فرآیند مستمر است که از انواع روشهای ارزشیابی برای تشخیص میزان موفقیت فراگیران در کسب اهداف تعیین شده برای تربیت شهروندی استفاده می شود. نتایج این ارزشیابی ها به طور جدی درمجالس مقننه، دیوان عالی کشور، اتحادیه معلمان، دولت مردان و سایر نهادهای متولی آموزش شهروندی برای تصمیم گیری در ارتباط با از میان بردن کاستیها و به منظور ارائه چاره جویی های قانونی، مالی و حقوقی در جهت رفع آنها منعکس می شود( آقا زاده، 1385).

2-1-4:مفهوم شهروندی

velloso [67]

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:52 ] [ احمد احمد ]
[ ]

گزارش کارآموزی کارگاه قالب سازی و تراشکاری

گزارش کارآموزی کارگاه قالب سازی و تراشکاری

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 3.805 مگا بایت

تعداد صفحات : 50

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود گزارش کارآموزی در کارگاه قالب سازی و تراشکاری، در قالب word و در 50 صفحه، قابل ویرایش

این گزارش کار آموزش شامل:

فصل اول:
تاریخچه کارگاه
تاریخچه سرپرست کارگاه
معرفی
موقعیت جغرافیایی کارگاه تراشکاری و قالبسازی
نوع محصولات تولیدی
وضعیت کلی کارگاه
طرح استقرار کارگاه
نوع مدیریت کارگاه
تکنولوژی مورد استفاده کارگاه
میزان ضایعات و استهلاک کارگاه

فصل دوم:
موقعیت رشته در محل کارآموزی

فصل سوم:
جوشکاری
سوهان کاری
سنگ زنی
جوش سر به سر
نظافت
فرزکاری
ماشین های فرز
ماشین فرز عمودی
انواع تیغه های فرز
انواع ماشین های فرز و ساختمان آن ها
ماشین فرز زانویی ستونی
ماشین فرز افقی ساده
ماشین فرز عمودی
جوشکاری
مزایای TIG
جوشکاری فولادهای ضد زنگ و خوردگی
فولادهای مقاوم بدخوردگی
فولادهای مقاوم بر حرارت
پیچیدگی Distortion
عوامل مهم بوجود آمدن اعوجاج
جوشکاری با گاز یا شعله
مزیت استفاده از جیگ و فیکسچرها
چرخ دنده ها
دستگاه دریل
سنگ زنی
دستگاه فرز CNC
ماشینکاری سری
تولید و ساخت پیچ توسط فرجینگ
عکسها
منابع و مآخذ

بخشی از گزارش:

تاریخچه کارگاه:
کارگاه قالبسازی و تراشکاری قاسمی، در سال 1381 با دو عدد دستگاه به نام های فرز جابر و دلر سوراخکاری شرع به کار کرده است.

تاریخچه سرپرست کارگاه:
آقای احمد حاجی قاسمی سرپرست کارگاه، از سنین نوجوانی 2/2/1335 مشغول به حرفه قالب سازی بوده که در سنین جوانی کارمند کارخانه ارج می گردد.
آقای قاسمی در بخش قالب سازی شرکت ارج، موفق به طرح مکانیزم خارجی کولرهای کارخانه می گردد. در سال 69 بازنشسته گردیده و با پول دریافتی از کارخانه، دو عدد دستگاه به نام های فرز جابر و دلر سوراخ کاری خریداری کرده و مشغول به مناسبت در کارگاه استیجای می شود.

مدارک دریافتی عبارتند از:
وزارت کار
گواهینامه سرپرستی
دوره فولاد شناسی و آبکاری
دوره کوره بلنو
دوره کمک های اولیه
دوره نرم افزار Autocad از دانشگاه شریف
و در حال حاضر با مخابرات همکاری دارد.

اصل کار تولید قالب سمبه و ماتریس و پلاستیک می باشد.

موقعیت جغرافیایی کارگاه:
کارگاه در غرب تهران واقع در شهر زیبا، میدان الغدیر، خیابان کن، گاراژ طاهری، قالبسازی قاسمی واقع گردیده است.

نوع محصولات تولیدی:
محصولات تولیدی کارگاه، بسته به نوع قراردادهای کارگاه با شرکت مخابرات دارد که در کنار آن هم خرده کاری هم انجام می شود. در مدتی که بنده مشغول به فعالیت در کارگاه مزبور را داشته ام، تولید قطعات آلومینیومی شرکت مخابرات بود که کیت های مخابراتی در درون قطعه آلومینیومی قرار گرفته و باعث جلوگیری از ااختلال امواج رادیویی با هم می کند که در صورت نبود محفظه برای کیت ها، سیگنال های موجود در کیت ها باعث صدمه به Box های مخابراتی می شود.

وضعیت کلی کارگاه:
کارگاه در زمینی به مساحت 100 متر مربع که در داخل گاراژ قرار گرفته بنا شده است و از یک خط تلفن گاز برق 32 آمپر 3 فاز و آب مشترک با گاراژ برخوردار است.

نوع مدیریت کارگاه:
در کارگاه مذکور نوع مدیریت به دلیل شخصی بودن کارگاه و حجم کار افراد کارگر، سنتی بوده است.

ساعات کاری از 8 صبح تا 25/10:
30/10 – 13
13 – 30/14 استراحت
30/14-؟ پایان کار

تکنولوژی مورد استفاده:
تکنولوژی مورد استفاده کارگاه پیشرفته بوده، زیرا از دستگاه هایی استفاده می شود که قابلیت 01/0 میلی متر را دارا می باشند، از جمله:
دستگاه فرز FPLMACNC 30*50 تبریز.
دستگاه تراشM2 تبریز
فرز جابر
2 عدد فرز DKL دکل 4 FP ماشین سازی تبریز
پرس ضربه ای 12 تن پوست متغیر ساخت ایران دلر سوراخ کاری در نظام با متر 13 DERIL و M-20
سنگ رو میزی محک شرکت البرز ابزار کمپرسور هوا با حجم cc250 سی سی.
2 عدد دلر سوراخکاری پارس قلاویز کاری .
دستگاه نقطه جوش 100 kw.
کپسول آتش نشانی به تعداد 3 عدد
دستگاه هوا گاز (برش کاری)
تابلو ابزار
و جعبه کمک های اولیه

میزان ضایعات و استهلاک کارگاه:
ضایعات موجود در کارگاه، بسته به سفارش شرکت ها، متغیر است.
در طول انجام کارآموزی، 55 کیلو آلومینیوم به صورت ورقه و خرده و ضایعات وجود داشته که در نهایت پس از جمع آوری، به قیمت هر کیلو 800 تومان به فروش می رسد که البته قیمت خرید خام آلومینیوم بین 4200 تا 4800 بسته نوع و جنس آلومینیوم متغیر است.

این فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت (word) در اختیار شما قرار می گیرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

عین سوالات ادوار گذشته آزمون قضاوت همراه با پاسخنامه

عین سوالات ادوار گذشته آزمون قضاوت همراه با پاسخنامه

دسته بندی : آزمون های استخدامی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 2.366 مگا بایت

تعداد صفحات : 180

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عین سوالات ادوار گذشته آزمون قضاوت همراه با پاسخنامه

آیین دادرسی کیفری 120 سوال

آیین دادرسی مدنی 120 سوال

حقوق جزای عمومی و اختصاصی 120 سوال

حقوق مدنی 120 سوال

فقه 60 سوال

ادبیات و آیین نگارش 60 سوال

حقوق تجارت 60 سوال

حقوق ثبت 60 سوال

ادبیات عرب 60 سوال

حقوق اساسی 60 سوال

احکام و معارف اسلامی 60 سوال

....

مجموع 1000 سوال آزمون قضاوت به همراه پاسخنامه

عین سوالات آزمون ادوار گذشته

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت داراییها و شیوه تعیین ارزش آنها (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)

پاورپوینت داراییها و شیوه تعیین ارزش آنها (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 904 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت داراییها و شیوه تعیین ارزش آنها (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)

فرمت: پاورپوینت( قابل ویرایش)

دسته: مدیریت مالی- حسابداری

تعداد اسلاید: 45 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " داراییها و شیوه تعیین ارزش آنها " می باشد که در حجم 45 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

فرآیند سنجش (تعیین ارزش اقلام )

تعیین مجدد ارزش دارایی ها

معیار سنجش اقلام ورودی

بهای تمام شده تاریخی

نقاط ضعف بهای تمام شده تاریخی

انواع بهای تمام شده تاریخی اقلام ورودی

هزینه واقعی

نقطه ضعف هزینه واقعی

هزینه استاندارد

بهای تمام شده اولیه

هزینه جاری اقلام ورودی

نقاط ضعف هزینه جاری اقلام ورودی

انواع هزینه های جاری

ارزش برآوردی

ارزش منصفانه (بازار)

معیار ارزش خالص بازیافتنی

ارزش فعلی هزینه اقلام ورودی آینده

موارد استفاده از روش ارزش فعلی

معیار ارزش خالص بازیافتنی

معادل نقد جاری

ارزش انحلال

شرایط استفاده ازروش ارزش انحلال

ارزش فعلی دریافت های نقدی یا خدمات بالقوه آینده

معایب روش ارزش فعلی دریافت های نقدی یا خدمات بالقوه آینده

اقل بهای تمام شده یا بازار

معایب روش اقل بهای تمام شده یا بازار

هدفهای تعیین ارزش دارایی ها

تعیین ارزش داراییها ورعایت اصل تطابق

تعیین افزایش ارزش اقلام

هدف رفتاری(كرداری)

اهمیت اطلاعات برای استفاده کنندگان صورتهای مالی

اهمیت اطلاعات برای بستانکاران

اهمیت اطلاعات برای سهامداران

اهمیت اطلاعات برای مدیران

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت استهلاک سرمایه (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)

پاورپوینت استهلاک سرمایه (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 441 کیلو بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت استهلاک سرمایه (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)

فرمت: پاورپوینت( قابل ویرایش)

دسته: مدیریت مالی- حسابداری

تعداد اسلاید: 28 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " استهلاک سرمایه " می باشد که در حجم 28 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تعریف استهلاک براساس دیدگاه سیستماتیک ومعقول

کاهش توان دارایی در ارائه خدمات بالقوه

کاهش در ارائه خدمات، از نظر فیزیکی

تعیین قیمت خدمات: بهای تمام شده تاریخی یا هزینه جاری؟

روش مبتنی بر نقش دارایی در ایجاد خالص درآمد

تعمیرات و نگهداری

شیوه ثبت مجموعه از داراییها

عمر دارایی

بودجۀ تعمیرات

نگهداری سرمایه

روش مبتنی بر موجودی کالا

بازده سرمایه

روش مبتنی بر نرخ بهره

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت تئوری بازارهای مالی

پاورپوینت تئوری بازارهای مالی

دسته بندی : مدیریت مالی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 425 کیلو بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت تئوری بازارهای مالی

فرمت: پاورپوینت( قابل ویرایش)

دسته: مدیریت مالی- حسابداری

تعداد اسلاید: 31 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " تئوری بازارهای مالی " می باشد که در حجم 31 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های مدیریت مالی و حسابداری مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

چكیده

مقدمه

استثناهای مالی

تغییرپذیری بالای قیمت دارایی ها نسبت به ارزش ذاتی مربوط به آنها

آیا بازار كارا است؟

شكوفا شدن مالی رفتاری

آربیتراژ چیست

مدل بازخورد

سرمایه گذاران منطقی در مقابل سرمایه گذاران عادی

معامله گران بازخورد
سرمایه گذاران منطقی

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

قالب آماده بنر تبلیغاتی اینستاگرام پارت 1

قالب آماده بنر تبلیغاتی اینستاگرام پارت 1

دسته بندی : فایلPSD فتوشاپ

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 49.623 مگا بایت

تعداد صفحات : 1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

یکی از راههای بسیار مفید در تبلیغات اینستاگرام وجود بنرهای تبلیغاتی می باشد که روز به روز بیشتر مورد توجه مردم قرار میگیرد .

در این پست مجموعه 25قالب آماده بنر تبلیغاتی اینستاگرام Instagram Template Banners در فرمت PSD لایه باز مناسب برای مشاغل مختلف را برای شما آماده دانلود کرده ایم.

طراحی زیبا و مدرن این بنرهای تبلیغاتی آماده Instagram باعث جلب توجه بینندگان خواهد شد.

مشخصات :

  • 25 قالب آماده بنر تبلیغاتی اینستاگرام
  • فرمت PSD لایه باز
  • مناسب برای مشاغل مختلف
  • عدم وجود عکس های تصویر زیر در مجموعه دانلودی
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت میکروماشینکاری الکتروشیمیایی

پاورپوینت میکروماشینکاری الکتروشیمیایی

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 5.619 مگا بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

با پیشرفت روش های ماشینکاری، روش های نوین تولید مثل اسپارک، لیزر، واترجت و ... به وجود آمدند. پس از آن، با ترکیب این روش ها با هم، روشهای نوین دیگری به وجود آمد که یکی از آنها، ماشینکاری الکتروشیمیایی است که این روش نسبت به ماشینکاری شیمیایی، از سرعت بالاتری برخوردار می باشد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های پزشکی و نیاز به تولید قطعات بسیار کوچک، میکروماشینکاری از مباحثی است که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در این فایل به بررسی فرآیند میکروماشینکاری الکتروشیمیایی پرداخته شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری الکلیسم جوانان

مبانی نظری الکلیسم جوانان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 145 کیلو بایت

تعداد صفحات : 38

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری الکلیسم جوانان

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

تعریف مفاهیم کلیدی

- تعریف الکل

قرن هاپیش یکی ازدانشمندان اسلامی به نام محمدبن زکریای رازی (متوفی به سال 311 ه.ق)ازتقطیربخارشراب با ماده ای به دست آوردکه می توانست علاوه برکاربرد پزشکی به عنوان بهترینحلال شیمیایی مورداستفاده قرار گیرد،وی این ماده را«الکحل»نامید.(شیخ؛1377 :93)"الکل به معنی سرمه است ودر ادبیات ماچیزی راکه ارزش زیاد داشته باشد وکمیاب است.

-تعریف الکلیسم

الکلیسم مصرف غیرعادی الکل است که موجب واردشدن زیان به فرد مصرف کننده ودیگران شود(گودوین،1991)

الکلی کسی است که الکل زیاد مصرف کندو وابستگی اوبه الکل به حدی رسیده باشدکه موجب اختلال درسلامت جسمی وروانی او،ارتباط او با دیگران وکارکرد متعادل اجتماعی واقتصادی او شود.

(سازمان بهداشت جهانی،1950؛کلان،1970-به نقل از صدیق سروستانی،1387)

-درتعریف دیگری آمده است که اکلیسم یا می بارگی،بیماری فردی است که برای مدت طولانی مقادیر زیاد مشروبات الکلی مصرف می کند.که این بیماری با علائم زیرمشخص می شود:1-میل بیمارگونه به مصرف الکل بیشترپس ازنوشیدن مقادیراندکی که به عنوان آغازگر عمل می کند. 2-وجود حالت های فراموشی.)همان)

-تعریف کج روی اجتماعی(انحراف اجتماعی):

از میان اشخاص نا بهنجار کسی که رفتار نابهنجارش زود گذر نباشد و دیر گاهی دوام آورد کجرو یا منحرف و رفتار او کجروی اجتماعی یا انحراف اجتماعی خوانده می شود.کجروی یا انحراف اجتماعی مفهوم بسیار وسیعی دارد و مشتمل بر انواع رفتار بهنجار است .در اینجا کجروی مساوی بی نظمیهای روانی و بیماری های روانی دانسته شده است.(شایان مهر؛434:1377)

-تعریف گرایش

فرهنگ معاصر فارسی گرایش را اینگونه تعریف کرده است:1.سمت گیری یا نزدیکی به جایی،چیزی،اثری یا هدفی 2.عمل یا فرایند پسندیدن یا دوست داشتن عقیده ای یا کاری؛میل 3.مقصود،هدف ضمنی (تحقیق در گرایش جوانان)و...(صدری افشار؛1062:1383)

2-1-2. بررسی تاریخچه ی مشروبات الکلی:

استفاده از الکل ریشه ی دیرینه ای در زندگی بشر دارد،کمبوجیه اولین کسی بوده که در قرن ششم قبل از میلاد، نام الکلیک به او اطلاق شده است بسیاری از مردمان فرهنگ های قدیم مانند مصر، یونان و رم در استفاده از شراب افراط میکردند.قدیمی ترین فرمول تهیه شراب در حدود یک ونیم قرن قبل از میلاد مسیح به وسیله ی «مارکوس کاتا» در ایتالیا ثبت شد.در حدود 800 سال بعد از میلاد مسیح، مرحله تقطیرتوسط یکی از شیمیست های عرب توسعه پیدا کرد.(هاشمیان؛502:1376)

قرن ها پیش یکی از دانشمندان اسلامی به نام محمد بن زکریای رازی (متوفی به سال 311 ه.ق) از تقطیر بخار شراب ماده ای به دست آورد که می توانست علاوه بر کاربرد پزشکی به عنوان بهترین حلال شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد، وی این ماده را الکحل نامید.(شیخ؛1377 :92)

«کحل» به معنی سرمه است و در ادبیات ما چیزی را که ارزش زیاد داشته و کمیاب است به سرمه چشم تشبیه میکنند.این نشان میدهد که نام اصلی این ماده الکحل بوده و بر اثر کاربرد زیاد این لفظ،حرف «ح» ازان حذف شده است.(مهیار؛654:1384)

مکگاورن در تحقیقات خود به نتایج جدیدی رسیده است. او کشف کرده است که در عصر حجر حدود 9 هزار سال پیش ساکنین دهی در چین نوعینوشیدنیبا 10 درصد الکل درست می کردند. ایننوشیدنیکه به انگلیسی به آن مید (mead) و درآلمانیمت(met) می گویند، عمدتا ازعسلو آب درست می شود. درآلمانیاصطلاح دیگری هم به کار می رود که آن “شرابعسل” می شود.مکگاورن در ظروفی که از آن زمان به جا مانده، ذراتاسید تارتاریکومومعسلپیدا کرده است. او در زمینه تشخیص بقایای الکل در اشیای مربوط به دوران ماقبل تاریخ تخصص و شهرت جهانی دارد. ظاهرا چینی ها در آن دوران بامیوهوعسلنوشیدنیهایالکلیدرست می کرده اند.

علاوه بر این ها مشخص شده است که چینی ها برای ساختن الکل ازبرنج وحشینیز استفاده می کرده اند. حدس زده می شود که در دوران ماقبل تاریخ، که انسان ها از علم شیمی چیزی نمی دانستند،برنجرا می جویدند و آن را در دهان خود برای مدتی نگه می داشتند تانشاستهآن توسط بزاق دهان تبدیل بهقندمالتشود. بعدبرنج جویده شدهرا به مواد دیگر اضافه می کردند.از نظرمکگاورن الکل به انسانها کمکمی کرده تا در شرایط سخت آن دوران زندگی راحت تری داشته باشند. برای همین هم در دوران نوسنگی تولید ابتدایینوشیدنیهایالکلیدر مناطق مختلف دنیا رواجیافت.مکگاورن در تپه حاجی فیروز درشمالغربی ایران نیز قفسه های شراب پیدا کرده که مربوط به دوران ماقبل تاریخ است. در آنجا شراب را در ظروف در بسته، به طوری که هوا وارد آن نشود،نگهداریمی کردند. ظاهرا ساکنین آندهکدهبه عنوانمزهنیز ازپستهاستفاده می کردند.مکگاورن و هیئت تحقیقاتی اش تقریبا در همهآشپزخانههای آندهکدهبه بقایای ظروفی که در آن شراب را نگه می داشتند، برخورده اند. مکگاورن بر این باور است کهنوشیدن الکلدر آن منطقه، امتیاز ویژه مرفهین نبوده و همه مردان و زنان الکل می نوشیده اند.مکگاورن همچنین در گودین تپه در ایران با اولین منبعآبجو، که مربوط به 5500 سال پیش است، روبرو شده است. هنگام درست کردنآبجو، سنگ هایی هم شکل می گیرند که باید آن را ازآبجوجدا کرد. ولی ظروفی که در آن زمان در گودین تپه در آنآبجودرست می کردند، طوری ساخته شده بود که در حینریختنآبجوسنگ ها بیرون نریزند.(www.pezeshk.us)

3-1-2. عوارض مصرف مشروبات الکلی:

مصرف مشروبات الکلی در بسیاری از کشورهای جهان گسترش فراوانی یافته است و در حال حاضر بعنوان یکی از بزرگتریتن آفت های جهان مورد بررسی قرار می گیرد.مصرف مشروبات الکلی بر جسم، روان، کار، مناسبات اجتماعی و فرهنگ جوامع تأثیرات مهلکی برجایی می گذارد.تحت تأثیر الکل اصول اخلاقی و انسانی به دست فراموشی سپرد می شود و تنش ها و نابسامنی های جدی در روابط خانوادگی و اجتماعی پدید می آید و به تدریج اختلالات روانی و عصبی افزایش میابد.(عزیزی؛1382 :349-347) بنابراین فرد مجبور است عوارض ناشی از این تحمیل را نیز متحمل شود که خود دارای انواع عوارض است که در این قسمت به هرکدام اشاره ای مختصر می شود:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

مبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

دسته بندی : عمران و نقشه کشی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 470 کیلو بایت

تعداد صفحات : 33

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


خلاصه ای از کار:

ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل ها به روش کمی و مبانی نظری آنها

- مقدمه

روش های متنوعی برای ارزیابی آسیب پذیری سازه ها پیشنهاد شده اند كه در این فصل به
دسته بندی و بررسی تعدادی از این روش ها پرداخته می شود. همچنین امروزه به علت
هزینه های قابل توجه اجرای سازه ها و به منظور درك عمیق تر رفتار آنها تحت بارهای مختلف و پیچیده نظیر زلزله، مدل سازی سازه ای به صورت تجربی (فیزیكی) یا ریاضی از جایگاه ویژه ای برخوردار است مدل سازی به چند صورت قابل انجام است ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد كوچكتر از ابعاد واقعی، مدل واقعی و به كار گیری مدل تحلیلی. از این رو مدل سازی تحلیلی به كمك كامپیوتر معمولاً به دو روش نخست ترجیح داده می شود. برخی از حالات طراحی و آسیب پذیری سازه در ادامه ارائه شده است.

............

- حالات حدی طراحی و ارزیابی سازه

به طور كلی حالات حدی مختلفی را می توان در طراحی سازه ها ی جدید یا ارزیابی آسیب پذیری و مقاوم سازی سازه های موجود مبنا قرار داد این حالات را می توان برای اعضا یا برای كل سازه در نظر گرفت در این قسمت به تشریح انواع حالات حدی و توصیف و ویژگی های آنها با تاكید بر ارزیابی لرزه ای پل ها پرداخته شده است [14] و [15] و [29].

......................

- حالات حدی اعضا

...............

- حالات حدی سازه

................

- حالات حدی بهره برداری

.................

-حالات حدی آسیب پذیری

...............

- حالت حدی بقا

.................

- ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای

...............

- روش های ارزیابی آسیب پذیری

...............

- روش های طبقه بندی

................

- روش های بازرسی و امتیازدهی

...............

- روش های تحلیلی ارزیابی آسیب پذیری

..............

- روش های آزمایشگاهی ارزیابی آسیب پذیری

...............

- ارزیابی تحلیلی آسیب پذیری سازه

.............

- ارزیابی تفصیلی آسیب پذیری مطابق با [1]FHWA – 95

..............

- جمع آوری اطلاعات

اولین گام در ارزیابی تفصیلی بدست آوردن جمع آوری اطلاعات پل می باشد اطلاعاتی در خصوص نوع پل، سیستم و رفتار پل، نقشه های اجرایی، وضعیت كنونی پل، گزارش آسیب دیدگی های پل، منطقه قرار گیری و روش تحلیل آن می تواند اطلاعات خوبی در خصوص مقاومت پل مورد نظر به ما بدهد [36].

- بازرسی محلی

قانون فدرال فعلی ایالات متحده مقرر می دارد كه تمامی پل هایی كه طول آنها از 40 فوت (حدود 12 متر) بیشتر است باید به عنوان بخشی از استاندارد های بازبینی پل های آمریكا مورد بررسی قرار گیرند عموماً این بازبینی ها جهت تعیین میزان خرابی های سازه در برابر بار های زنده است و مخصوص ارزیابی لرزه ای پل ها نیست لذا معمولاً لازم است كه یك بازرسی جداگانه جهت ارزیابی كیفی لرزه ای و تعیین شرایط آسیب پذیری لرزه ای انجام گیرد یا اینكه افراد خاصی را جهت بررسی آن شرایط در طی بازرسی های معمول خود آموزش..................

- ارزیابی كمی اجزای پل

...............

- مطالعات كمی آسیب پذیری پل

- دستورالعمل ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل:

دستورالعمل مورد استفاده در ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای، بر اساس دستورالعمل بهسازی لرزه ای پل های ایالات متحدهFHWA 1995 می باشد. ضوابط فصل سوم این دستورالعمل تحت عنوان ارزیابی تفصیلی پل های موجود در این نوشتار مد نظر قرار می گیرد. در این فصل از دستورالعمل دو روش متفاوت جهت ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های موجود ارائه می شود، روش اول مبتنی بر نسبت ظرفیت(C) به تقاضا (D) اجزای منفرد پل و روش دوم تعیین ظرفیت باربری جانبی پل به عنوان یك سیستم سازه ای می باشد [36].

................

- روش های ارزیابی آسیب پذیری سازه پل ها مطابق دستورالعملFHWA1995

...............

- روش ارزیابی براساس نسبت ظرفیت به تقاضا C/D:

..............

1 - روش بار یكنواخت

..............

2 – روش طیفی تك مودی:

................

3 – روش طیفی چند مودی:

...............

- تعیین مقدار آسیب پذیری به روش کیفی و کمی

تعیین مقدار آسیب موجود در پل ها به دو روش كیفی و كمی انجام می شود [37]:

1) روش های كیفی

................

2) روش های كمی

...............

- روش ارزیابی براساس مقاومت جانبی سازه پل

...............

- مبانی مدل سازی سازه ای

..............

- مدل واقعی

................

- ساخت مدل آزمایشگاهی با ابعاد كوچكتر از ابعاد واقعی:

...............

- به كار گیری مدل تحلیلی:

...............

- انتخاب روش مدل سازی تحلیلی:

.................

- روش های گوناگون مدلسازی سازه پل

.................

- مدل های با پارامتر متمركز[2]

در این مدل ها ویژگی هایی نظیر جرم سختی و میرایی در نقاطی گسسته[3] متمركز می­گردد این روش از ساده ترین فرمول بندی ریاضی برخوردار است و به مهارت و تجربه زیادی در خصوص شبیه سازی روابط بار - تغییرشكل اجزای ایده آل سازی شده برای بیان رفتار سازه نیاز دارد.

- مدل های اجزای سازه ای[4]

...................

- مدلهای عناصر محدود[5]

................

- رفتار سازه پل

.................

- سازه با رفتار الاستیک خطی

در مورد سازه هایی که در نظر است تحت تأثیر زلزله طراحی ماهیتاً و عمدتاً در رژیم رفتاری الاستیک باقی بماند، لازم است حاشیه اطمینان و ذخیره مقاومت مکفی در مقابل شکست ترد یا کمانش و سایر صور غیرشکل پذیر خرابی منظور گردد.

سازه الاستیک به سازه ای اطلاق می گردد که یا عملاً تحت تأثیر عوامل وارده در سطح ایمنی و بهره برداری وارد حیطه رفتار غیرالاستیک نمی گردد، یا به دلیل عدم کفایت شکل پذیری، رفتار غیرخطی بروز نخواهد داد.

- سازه با شکل پذیری محدود

به اختصار، سازه هایی که قادر باشند میزان محدودی از رفتار غیر خطی را در حیطه فرا الاستیک تجربه نمایند، ولی قابلیت تشکیل مفاصل و مکانیسم های پلاستیک را دارا نمی باشند، در این گروه مورد مطالعه قرار می گیرند.

......................

- روند کلی ارزیابی آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای پل ها

.....................

مراجع

[1] Kazuhiko, kawashima., (2010)., “Seismic Design Response Modification, and Retrofit of Bridges”, Department of Civil Engineering Tokyo Institute of Technology Meguro, Japan. vol. 59. pp. 5-35.

[2] Mitchell, d., Bruneau, m., Williams, m.; Anderson, d., Saatcioglu, m., and Sexsmith, r., (1995)., “Performance of bridges in the 1994 Northridge earthquake”, Journal, Civil Engineering.vol. 22. pp. 415-427.

[3] Gasemi, h., Cooper, j.d., Imbsen, r., Piskin, h., Inal, f., and Tiras, a., (2000)., “The November 1999 Duzce Earthquake: Post-Earthquake Investigation o

....................

........................


1 Federal HighWay Administration

1 Lumped Parameter Models (LPM)

Discrete Locations 2

Structural Component Models (SCM)3

Finite Element Models(FEM)1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات