پاورپوینت منحنی یادگیری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

پاورپوینت منحنی یادگیری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 673 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت منحنی یادگیری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

فرمت: پاورپوینت( قابل ویرایش)

دسته: حسابداری- مدیریت

تعداد اسلاید: 23 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " منحنی یادگیری " می باشد که در حجم 23 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تعریف منحنی یادگیری

نمودار منحنی یادگیری صعودی

برخی شرایط تولید که بر منحنی یادگیری اثر می گذارند

شرایط لازم جهت اجرای منحنی یادگیری

منحنی یادگیری فروش

مراحل یادگیری فروش

طراحی مجدد محصولات

شبکه سازی و استفاده ازآن

اثرات تجربه های مشترک

محاسبه منحنی یادگیری

محاسبه منحنی یادگیری از طریق مدل رایت

کاربردهای منحنی یادگیری

محدویت های منحنی یادگیری

نتیجه گیری

منابع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:55 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت تجزیه و تحلیل گرایشات هزینه (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

پاورپوینت تجزیه و تحلیل گرایشات هزینه (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : ppt

حجم فایل : 3.366 مگا بایت

تعداد صفحات : 46

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت تجزیه و تحلیل گرایشات هزینه (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

فرمت: پاورپوینت( قابل ویرایش)

دسته: حسابداری- مدیریت

تعداد اسلاید: 46 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " تجزیه و تحلیل گرایشات هزینه " می باشد که در حجم 46 اسلاید همراه با تصاویر ، توضیحات کامل و مثالهای تشریحی تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

انواع هزینه ها از نظر گرایش

هزینه‌های ثابت

هزینه های متغیر

هزینه‌های نیمه متغیر

هزینه‌های نیمه ثابت

هزینه‌های مختلط

تفكیك هزینه‌های مختلط به عوامل ثابت و متغیر

روش بالاترین و پایین ترین سطح فعالیت

مزایا و معایب روش بالاترین و پایین‌ترین سطح فعالیت

روش نیمه‌میانگین

روش نمودار پراكندگی آماری

روش مرکز ثقل

مزایا و معایب روش ترسیمی

خط همگرائی

تجزیه‌ وتحلیل رگرسیون، روش حداقل مربعات

مفروضات و محدودیت های رگرسیون

انتخاب متغیر های مستقل

استفاده از دامنه

بودجه قابل انعطاف برای دوایر خدماتی

ضریب همبستگی و دترمینان

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت الگو برداری از بهترین عملکردها (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

پاورپوینت الگو برداری از بهترین عملکردها (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

دسته بندی : حسابداری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 625 کیلو بایت

تعداد صفحات : 24

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: پاورپوینت الگو برداری از بهترین عملکردها (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

فرمت: پاورپوینت( قابل ویرایش)

دسته: حسابداری- مدیریت

تعداد اسلاید: 24 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " الگو برداری از بهترین عملکردها " می باشد که در حجم 24 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تاریخچه مختصری از Beech marking

نقش روش الگوبرداری

مراحل وگامهای اجرایی در فرآیند الگوبرداری

انواع الگوبرداری

الگو برداری نتیجه

الگوبرداری فرآیند

الگو برداری محصول

الگو برداری استراتژیك

چرا شركتها به الگوبرداری نیاز دارند

نتیجه گیری

منابع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و املایی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

جزوه اصول طراحی و ساخت سازه های ماکارونی

جزوه اصول طراحی و ساخت سازه های ماکارونی

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 2.137 مگا بایت

تعداد صفحات : 52

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

در این جزوه انواع سازه های ماکارونی کاربرد ها روش ساخت و اهداف طراحی آن مورد بررسی قرار گرفته است .

عناوین مطالب:

سازه های هدفمند
سازه محافظ تخم مرغ
چگونه شروع کنیم؟
تکنیک های ساخت سازه های ماکارونی
وسیله های مورد نیاز جهت ساخت
چگونگی ساخت
نحوه اتصال دو صفحه خرپا
چگونه رکورد را پیش بینی نماییم؟
چگونه سازه ماکارونی را بهینه کنیم؟
راهکار های حذف خمش
انواع چسب ها و نحوه اتصال آن
نکات مهم استفاده از چسب ها به صورت بهینه
انواع نیرو ها
آزمایشات ابداعی جهت دست یافتن به بعضی خصوصیات ماکارونی
آزمایشات تعیین حداکثر مقاومت فشاری
آزمایشات تعیین حداکثر مقاومت کششی
آزمایشات تعیین حداکثر مقاومت خمشی
آزمایشات تعیین مدول الاستیسیته
و...

کتاب اثر: حمید محمدی گرفمی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری استاندارد،ضوابط واستاندارد های زیست محیطی، سیستم مدیریت زیست محیطی، مربوط بودن ارزش اطلاع

مبانی نظری استاندارد،ضوابط واستاندارد های زیست محیطی، سیستم مدیریت زیست محیطی، مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 320 کیلو بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری استاندارد،ضوابط واستاندارد های زیست محیطی، سیستم مدیریت زیست محیطی، مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


2-1 مقدمه................................................................................................................................................13

2-2 تعریف استاندارد ............................................................................................................................14

2-3 تاریخچه و نحوه شکل گیری استاندارد......................................................................................14

2-4 ضوابط واستانداردهای زیست محیطی.........................................................................15

2-4-1 ایزو 14000چیست؟.......................................................................................................16

2-4-2 تاریخچه ایزو14000..................................................................................................... 17

2-4-3 ایزو 14000 در ایران......................................................................................................18

2-4-4 سایر استاندارد های سری ایزو14000.......................................................................18

2 -4-4-1 ایزو14001......................................................................................................................19

2-4-4-1-1 مشاغلی که درآن ایزو 14001کاربرد دارد...............................................................20

2 -4-4-1-2 شرکت ها یی که درآن ایزو 14001کاربرد دارد....................................................20

2-5 سیستم مدیریت زیست محیطی ...........................................................................21

2-5-1 ایزو 14001وسیستم مدیریت زیست محیطی .............................................................21

2-5-2 عناصر سیستم مدیریت زیست محیطی.............................................................................22

2-5-3 مزایا و اهمیت استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی ...........................................24

2-7 مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری.............................................................................25

2- 8 رویکردهای موجود پیرامون معیارهای عملکرد.................................................................28

2-8-1 معیارهای حسابداری..............................................................................................................29

2-9 پیشینه تحقیق درسطح ملی.................................................................................................31

2-10 پیشینه تحقیق درسطح بین المللی.................................................................................32

2-11 خلاصه فصل.........................................................................................................................37

2-1-مقدمه

محیط زیست مجموعه ای بسیار عظیم و پیچیده از عوامل گوناگون است كه بر اثر یك روند وتكامل تدریجی موجودات زنده و اجزای سازنده سطح زمین به وجود آمده است; بنابر این در فعالیتهای انسان تاثیر گذارده و از آن متاثر می گردد . فعالیتهای انسان در راستای توسعه به هر طریقی كه باشد اثرات مختلفی بر محیط زیست خواهد داشت . این اثرات بیشتر ناشی از توسعه صنعتی و معدنی است. توسعه صنعتی در كشورهای در حال توسعه معمولاً بدون فراهم آوردن زیر ساختهای اجتماعی صورت می گیرد، حاصل ا ین نگرش مدیریتی، بی توجهی به ظرفیت خود پالایی محیط زیست و بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی موجود است كه عواقب نامطلوبی از جمله آلودگی روز افزون محیط زیست را در پی دارد . با افزایش توجه به حفظ و ارتقاء كیفیت محیط زیست و بهداشت محیط در سطح بین المللی، تو جه تمامی سازمان ها به طور فزاینده ای به اثرات زیانبار زیست محیطی ناشی از فعالیت ها، تولیدات و خدمات آنها معطوف گردیده است .حال كه به طور روز افزون ، محیط زیست به واسطه تخریب منابع طبیعی و تولید آلودگی ها و ضایعات صنعتی در معرض بحران های جدی قرار می گیرد ، مبحث مدیریت محیط زیست در كنار دیگر رشته های محیط زیست به ویژه در محیط های صنعتی ،معدنی و شهری متجلی گردیده است; بنابراین در دهه اخیر، صنایع موظف به استقرار سیستم مدیریت محیط زیست[1] شده اند . استاندارد های بین المللی مدیریت محیط زیست نظیر 14001به منظور تدوین عوامل سیستم موثر مدیریت محیط زیست كه قابل ادغام و سازگاری با سایر نیاز ها و مقتضیات مدیریتی است ، ایجاد شده است . این استاندارد ها به سازمان ها این توانایی را میدهند كه به اهداف زیست محیطی و اقتصادی خود به طریقه سالمتری دست یابند.به طور کلی هدف از برپایی سیستم نظام مدیریت زیست محیطی بر مبنای استاندارد بین المللی 14001 ISO تحکیم حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی در توازن با نیازهای اجتماعی و اقتصادی جامعه می باشد (كرباسی وهمکاران1388٬) .

درفصل حاضر محقق به بررسی ادبیات تحقیق وارائه خلاصه ای ازتحقیقات مرتبط می پردازد.

2-2- تعریف استاندارد

بصورت کلی استاندارد را به معنی نظم، قاعده و قانون دانسته اند. سازمان بین‌المللی استاندارد آنرا اینگونه تعریف نموده است:استاندارد مدرکی است دربر گیرنده قواعد، راهنمایی‌ها یا ویژگیهایی برای فعالیت‌ها یا نتایج آنها به منظور استفاده عمومی و مکرر که از طریق هم رایی فراهم و به وسیله سازمان شناخته شده ای تصویب شده باشد و هدف از آن دست یابی به میزان مطلوب از نظم در یک زمینه خاص است. در سطح بین‌المللی سازمانی به نام سازمان بین‌المللی استاندارد وجود دارد که ۱۶۳ کشور عضو آن می باشند. در کشورایران، موسسه مرجع برای استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است که عضو فعال سازمان بین‌المللی استاندارد نیز می‌باشد .

2-3- تاریخچه و نحوه شکل گیری استاندارد

سازمان جهانی استاندارد به اختصارایزو[2] (iso)نامیده میشود، علاوه برمخفف بودن به معنای همسان می باشد. در کشور سوئیس و در شهر ژنو واقع شده است ،که این سازمان جهانی در سال ١۹۴۶ آغاز بکار نمودو دارای ١۳٠ عضو ازکشورهای مختلف است. استانداردهایی که توسط سازمان ایزو تهیه می شود، داوطلبانه می باشد. زیرا همانطور که اشاره شد این سازمان غیر دولتی است، بنابر این از قدرتی جهت تحمیل این استانداردها بر هیچ کشور و یا سازمانی برخوردار نمی باشد. اعتبار استانداردهای تدوین شده در این سازمان بستگی به حمایت کشورهای مختلف از آن دارد. استانداردهای ایزو از طریق تهیه پیش نویس در کمیته های

فنی و تصویب در میان اعضاء اصلی تدوین و صادر می گردند. این سازمان تاکنون ۹۶٠٠ استاندارد منتشر نموده است که از معروفترین آنها می توان استانداردهای سری ۹٠٠٠ و١۴٠٠٠ را نام برد(معین الدین وهمکاران٬ 1390).


[1]Environmental management system

International Organization for Standardization1

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:54 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشنه تحقیق ارزیابی عملکرد،روش ارزیابی متوازن، ضرورت وجود ارزیابی متوازن، معیارهای ارزیا

مبانی نظری وپیشنه تحقیق ارزیابی عملکرد،روش ارزیابی متوازن، ضرورت وجود ارزیابی متوازن، معیارهای ارزیابی متوازن

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 89 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشنه تحقیق ارزیابی عملکرد،روش ارزیابی متوازن، ضرورت وجود ارزیابی متوازن، معیارهای ارزیابی متوازن

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


2-1- مقدمه............................................................................................................................................................................ 9

2-2- ارزیابی عملکرد ....................................................................................................................................................... 11

2-2-1- معیارهای مالی سنتی ارزیابی عملکرد.................................................................................................. 13

2-2-2- مشکلات معیارهای مالی سنتی ............................................................................................................ 13

2-3- روش ارزیابی متوازن.............................................................................................................................................. 14

2-4- چهار منظر ارزیابی متوازن................................................................................................................................... 16

2-4-1- منظر مالی ................................................................................................................................................... 16

الف

2-4-2- منظر مشتری ............................................................................................................................................. 17

2-4-3- منظر فرایندهای درون سازمانی.............................................................................................................. 18

2-4-4- منظر یادگیری و رشد ............................................................................................................................ 19

2-1- ضرورت وجود ارزیابی متوازن.............................................................................................................................. 20

2-2- ویژگیهای عمده ارزیابی متوازن ......................................................................................................................... 24

2-6-1- توازن بین عوامل داخلی و خارجی........................................................................................................ 25

2-6-2- توازن بین شاخص ها و معیارهای پیشرو و کندرو ........................................................................... 25

2-6-3- توازن بین معیارهای مالی و غیر مالی................................................................................................... 26

2-6-4- توازن بین اهداف بخش های مختلف و اهداف کلی شرکت .......................................................... 27

2-6-5- توازن بین اولویت های مالی و عملیاتی .............................................................................................. 27

2-7- معیارهای ارزیابی متوازن ..................................................................................................................................... 28

2-7-1- معیارها در منظر مالی .............................................................................................................................. 28

2-7-2- معیارها در منظر مشتری ........................................................................................................................ 29

2-7-3- معیارها در منظر فرایندهای داخلی ...................................................................................................... 30

2-7-4- معیارها در منظر یادگیری و رشد ......................................................................................................... 31

2-8- استراتژی و ارتباط آن با ارزیابی متوازن ......................................................................................................... 31

2-9- ارتباطات معیارهای چند گانه کارت امتیازی ................................................................................................. 35

2-9-1- روابط علت و معلولی ................................................................................................................................ 35

2-9-2- محرک های عملکرد................................................................................................................................... 36

2-10- سازمانهای موفق در اجرای ارزیابی متوازن................................................................................................... 37

2-11- ایجاد ارزش برای شرکت................................................................................................................................... 38

2-12- پیشینه تحقیق..................................................................................................................................................... 40

2-12-1- پژوهش‌های خارجی...................................................................................................................................... 40

2-12-2- پژوهش‌های داخلی........................................................................................................................................ 45

2-1- مقدمه:

در دهه های اخیر حسابداری مدیریت در زمینه های گوناگون پیشرفتهای قابل توجهی داشته است. سیستم های تولیدی قابل انعطاف، سیستم های تولیدی، ایجاد سیستم های هوشمند و خبره و هوش مصنوعی، استفاده از مجموعه های فازی، ایجاد شبکه های عصبی، سیستم های نوین تولیدی و هزینه یابی از جمله سیستم ABC[1] ، سیستم کایزن، سیستم JIT[2] ، سیستم هزینه یابی معکوس، حسابداری مدیریت استراتژیکSCM)) [3] و ارزیابی متوازن نمونه هایی از این پیشرفتها هستند.تغییرات نوین در اوضاع فعالیتهای تجاری و تولیدی سازمانها، تکنیکهای سنتی ارزیابی عملیات را با مشکل همراه ساخته است. ادبیات نوین حسابداری مدیریت بر استفاده از معیارهای غیر مالی بصورت ابزاری برای غلبه بر اشکالات نسبت داده شده به معیارهای مالی تاکید دارد و در واقع معتقد است، که معیارهای غیر مالی باید در کنار معیارهای مالی استفاده شود. بعنوان نمونه، نیون(2001) پیشنهاد می نماید، که معیارهای عملکرد مالی سنتی باید با معیارهای غیر مالی همانند معیارهایی برای بهره وری، سهم بازار، مسئولیت اجتماعی، گسترش تولیدات و

4

3

عملکرد کارکنان بصورت مکمل استفاده شود(الهیاری،1387: 27). ارزیابی شرط لازم برای مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی کرد، نمی توان آنرا مدیریت کرد. کلید دستیابی به بهبود مستمر، توانایی ارزیابی هماهنگ پیوسته عملکرد فرایندهای کلیدی در شرکت است. مدیران ارشد اجرائی می دانند که سیستم ارزیابی سازمان به شدت تحت تاثیر رفتار مدیران و کارکنان است و معیارهای حسابداری مالی سنتی مانند بازده سرمایه گذاری و سود هر سهم[4]، ممکن است درباره فعالیت های نوآور و بهبود مداوم، که نیازهای محیط رقابت امروز است، سیگنال های گمراه کننده ای به آنها بدهد. معیارهای مالی سنتی ارزیابی عملکرد، در عصر رقابت صنعتی به خوبی موثر واقع می شدند ،ولی این معیارها، با توجه به مهارت ها و توانایی هایی که امروز سازمان ها در تلاش برای دسترسی به آنها هستند، نمی توانند موثر باشند. مدیران و پژوهشگران سعی می کردند، تا سیستم های ارزیابی عملکرد را اصلاح کنند. برخی بر « معیارهای مالی مربوط[5] » و برخی دیگر بر بهبود « معیارهای عملیاتی [6]» مانند زمان تولید و نرخ ضایعات تمرکز می کردند. با مشاهده و مطالعه در بسیاری از سازمان ها مشخص شده است، که مدیران تنها بر یک سری از معیارها(بدون توجه به سایر معیارها) تکیه نمی کنند و آنها خواستار بکارگیری توازن بین معیارهای مالی و همچنین عملیاتی هستند(Kaplan and Norton,1992:p.19). سیلک در سال 1998 بیان کرد که تقریباً 60 درصد از هزار شرکت فهرست فورچون در آمریکا، مفهوم ارزیابی متوازن را پذیرفته یا با آن آشنا هستند. ارزیابی متوازن، نیاز بسیاری از 1000 شرکت جزو فهرست فورچون برای ایجاد استراتژی قابل اجرا را برطرف کرده است.ارزیابی متوازن اطمینان می دهد که مقیاس های عملکرد و موضوعات استراتژیک با شاخص های مالی و غیر مالی، عملیاتی و پیشرو و کندرو[7]، متوازن شده اند. شرکت ها به دنبال تبدیل استراتژی به فعالیت های کلیدی هستند. یک علامت مشخصه بیماری در همه شرکت ها که می تواند باعث کندی پیشرفت آنها شود، ناسازگاری استراتژیک[8] است. این علامت مشخصه ، خود را به صورت فعالیت های منفصل و غیر متجانس(ناسازگار) در شرکت نمایان می کند و این زمانی است، که مدیریت برتر اعتقاد دارد شرکت طبق یک استراتژی که هماهنگ با فعالیت های شرکت است، عمل می کند. ناسازگاری استراتژیک در اثر عدم درک صحیح استراتژی به وجود می آید. ارزیابی متوازن تلاش می کند، تا این ناسازگاری را حذف و همه اهداف را با هدف صحیح استراتژی هماهنگ کند(Nair,2004:pp.10-11).

گجراتی، حسینی نسب و الماسی(1385)به بررسی "استفاده از روش ارزیابی متوازن به عنوان پیش نیازی برای شش سیگما: در صنعت فولاد پرداختند و تاثیرات آن را بر سایر روش های مدیریتی در سازمان بررسی نمودند. همچنین به طور خلاصه بیان نمودند که روش ارزیابی متوازن، استراتژی ایجاد ارزش را توصیف کرده و استفاده از منابع را تنظیم می نماید. سپس شش سیگما استراتژی تعریف شده را با استفاده از اطلاعات و ابزارآلات بهبود فرآیند اجرا می کند. در این تحقیق با پیاده سازی روش ارزیابی متوازن، سیاست ها و اهداف سازمان و معیارهای مربوط به آن هدفها استخراج شده و در قسمت اهداف کمی، آن معیارها را به صورت کمی بررسی کرده و با استفاده از روش ارزیابی متوازن، سازمان همواره در جهت اهداف از پیش تعیین شده به پیش می رود. شرکت راک واتر که یک شرکت بین المللی خدمات مهندسی و ساختمانی متخصص در ساخت تاسیسات مهندسی است، با استفاده از ارزیابی متوازن، دیدگاه استراتژی و چهار جزء اساسی سیستم ارزیابی متوازن (مالی، مشتریان، فرآیند داخلی و رشد) را تدوین نمود. به واسطه به کارگیری فن ارزیابی متوازن، شرکت توانست رقابت شدید بین المللی را تحمل نماید، در میان رقبا فوق العاده موفق باشد، با مشتریان خود ارتباط مناسبی برقرار نماید، به تقاضای مشتریان پاسخ مناسب دهد و اهداف استراتژیک را به اقلام مالی مشهود تبدیل نماید(نمازی و رمضانی،1382: 13).


[1] - Activity-Based Costing

[2] - Just-in-Time

[3] - Strategic Cost Management

[4] - Earnings Per Share

[5] - Relevant Financial Measures

[6] - Operational Measures

[7] - Leading and Lagging indicators

[8] - Strategic Paradox

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد،ارزیابی عملکرد،مدل های ارزیابی عملکرد

مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد،ارزیابی عملکرد،مدل های ارزیابی عملکرد

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 172 کیلو بایت

تعداد صفحات : 57

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد،ارزیابی عملکرد،مدل های ارزیابی عملکرد

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


2-1 مقدمه 14

2-2 بخش اول) عملکرد 15

2-2-1 مفهوم و تعاریف عملكرد 15

2-2-2 تاریخچه ارزیابی عملكرد 16

2-2-3 فرایند ارزیابی عملكرد 17

2-2-4 ارزیابی و اندازه گیری عملكرد 18

2-2-5 اهداف ارزیابی عملكرد 20

2-2-6 عملكرد كاركنان 22

2-3 بخش دوم) مدل های ارزیابی عملكرد 25

2-3-1 نرخ بازده سرمایه ، برگشت حقوق صاحبان سهام ، بازده اصل سرمایه و مشتقات آنها 26

2-3-2 رویکردهای ارزیابی عملكرد 32

2-3-3 مدل‌های حسابداری ارزیابی عملکرد 33

2-4 بخش سوم) کارایی 35

2-4-1 تعریف کارایی 35

2-4-2 عوامل مؤثر در کارایی 37

2-4-3 انواع کارایی 38

2-4-4 ناکارایی 40

2-4-5 اندازه‌گیری کارایی 40

2-4-6 رابطه بین صرفه ‌اقتصادی و کارایی 42

2-4-7 معیارهای کارایی 43

2-4-8 تدوین معیارهای کارایی 43

2-4-9 تعیین موانع، مشكلات و مسائل موجود درارزیابی 45

2-4-10 انواع ارزیابی 45

2-4-11 روش‌های ارزیابی عملیاتی شرکتها و موسسات 47

2-4-12 کارایی عملیاتی 52

2-5 بخش چهارم) پیشینه تحقیق 55

2-5-1 تحقیقات داخلی 55

2-5-2 تحقیقات خارجی 60

2-6 خلاصه فصل ............................................................................................................65

1

مقدمه

واحدهای صنعتی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند و می توان گفت که یکی از مهمترین ارکان هر دولت و کشوری واحدها و بنگاه‌های اقتصادی آن کشور هستند. از طرفی دیگر یکی از مهمترین این واحدها شرکت های صنعتی عضو بورس هستند . ضمنا در مهمترین ارگان اقتصادی یک کشور نمی‌توان بدون ارزیابی عملکرد ، انتظار موفقیت و پیشرفت در آن موسسه را داشت. در این میان یکی از مهمترین و کاراترین روش‌های ارزیابی کارایی واحدهای اقتصادی تحلیل پوششی داده‌ها می‌باشد. مساله مهم در این تحقیق یافتن راهی جدید برای بهبود عملکرد موسسات مالی و نیز شرکت های مهم می‌باشد. بررسی روند عملکرد در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این به دلیل درآمد یا هزینه‌زایی برای دولت است. بنابراین در این پژوهش هدف اصلی ما بررسی و ارزیابی شرکت های صنعتی می‌باشد.

در این فصل به بررسی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مرتبط با موضوع تحقیق پرداخته می شود ، مبانی نظری و پیشینه تحقیق دراین فصل به 4 بخش تفكیك شده است. در بخش اول از این فصل به بررسی مبانی نظری مرتبط با مفهوم و تعاریف عملكرد، اندازه گیری عملكرد ، عملكرد كاركنان، مدیریت عملكرد، عناصر اصلی مدیریت عملكرد مدلهای ارزیابی عملكرد پرداخته می شود. دربخش دوم به بررسی مبانی نظری مرتبط با بررسی سیستم ها و چارچوب های ارزیابی عملكرد، ارزش افزوده اقتصادی، قیمت گذاری بر مبنای فعالیتآنالیز ارزیابی استراتژیکی و تکنیک گزارش دهی، ارزیابی های عملکردی پشتیبانی(حمایتی)، چارچوب پیامدها ونتایج، بازگشت به رویکرد کیفی پرداخته شده است. در بخش سوم به بررسی کارایی ،کارایی چیست و چگونه می تواند اندازه گیری شود، تحلیل پوشش داده، تحلیل پوشش داده ها وکارایی فنی، اندازه گیری عملکرد شرکت ها از طریق تحلیل پوشش داده، روشهای ارزیابی عملكرد مناسب بانكها بررسی شده است . و در بخش چهارم پیشینه تحقیق شامل تحقیقات خارجی و مخصوصا داخلی مرتبط با عنوان موضوع بررسی شده است .

بخش اول) عملکرد

مفهوم و تعاریف عملكرد

در فرهنگ لغت حییم كلمة عملكرد[1] به معنی اجراء، انجام، نمایش كار برجسته شده است.(بیك زاد وهمكاران،151،1389). عملكرد مفهوم نسبی چند بعدی است كه شامل نتایج و فرآیندهای ایجاد نتایج است و معیارهای كیفی و كمی كه در مورد عملكرد بكار گرفته می شوند، به عنوان نماینده عملكرد بوده و از عملكرد متفاوت هستند. بطور كلی عملكرد، مقایسه نتایج با چند الگو یا مرجع انتخاب شده یا تحمیل شده داخلی یا خارجی و مقایسه نتایج با انتظارات است. برخی اندیشمندان معتقدند كه عملكرد می بایست به عنوان نتیجه كار توصیف شود. "عملكرد كاركنان تابعی از حاصلضرب سه عامل: توانایی و مهارت، تلاش و كوشش در انجام وظایف و پشتیبانی های محیطی است(میرسپاسی، 1392، 291).

از واژه عملكرد تعاریف زیادی شده است اما در یك تعریف جامع می توان گفت عملكرد به معنای ساختارها و هم به معنای نتایج است. رفتارها از فرد اجراء كننده ناشی شده و عملكرد را از یك مفهوم انتزاعی به عمل تبدیل می كند. رفتارها فقط ابزارهایی برای نتایج نیستند، بلكه خود نتیجه به حساب می آیند و می توان جدای از نتایج، در مورد آنها قضاوت كرد(بیك زاده وهمكاران،151،1389).

عملکرد فرایندهای مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. در عین حال عوامل بسیاری وجود دارند که بر عملکرد تاثیر می گذارند. عملکرد بر حسب میزان کالاها یا خدمات قابل ارائه در یک واحد زمانی معین بیان می شود. در این مفهوم عملکرد سازمان شامل تاثیر بخشی کارایی خروجی و سایر حوزه هاست. عملکرد بر اساس نوع و فرم تولید مشخص می شود. در حالی که بیشتر خدمات در بخش دولتی ارائه می شوند بخش خصوصی به عنوان تولیدکننده بیشتر ظاهرشده است(یوگور[2] و یولوسوی،111،2013). عملکرد کسب و کار یا شغل شامل خروجی در انتهای یک مدت زمان معین است و شامل درجه تحقق اهداف یا وظایف کسب و کار می باشد. در این حالت عملکرد نتیجه تمام تلاش ها در جهت دستیابی به اهداف کسب و کار می باشد(ارکوت [3]و همکاران ،18،2010).

در نتیجه عملکرد مفهومی است که به صورت كمی یا کیفی تعیین می شود و یک شاخص اندازه گیری سطح دسترسی به هدف مشخص شده می باشد (کاسگون[4]،581،2013). عملکرد میزان دستیابی کسب و کار به هدف مشخص شده و به عبارت دیگر کمیت و کیفیت آنچه از طریق آن حاصل شده است می باشد. بر اساس این تعریف خروجی یک نهاد، در انتهای یک دوره زمانی معین، عملکرد شغلی یا نتیجه فعالیتهاست. این نتیجه به صورت درجه دستیابی به اهداف وضع شده توسط نهاد تعریف می شود (یوگورو یولوسوی،111،2013).

همچنین عملكرد نتیجه واقعی و قابل اندازه گیری تلاش است . اگر چه تلاش منجر به عملكرد می گردد ولی این دو را نمی توان با یكدیگر برابر دانست و میان این دو تفاوت فاحشی وجود دارد(سعادت، 1392،261). در واقع عملكرد نتیجه ی نهایی فعالیت است. این فعالیت به منظور سنجش عملكرد بر اساس اهداف قبلی ارزیابی می شود(خویشی،66،1388).

در این ارتباط ، عملکرد و تلاش ها در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده است. عملکرد کارکنان تعاریف زیادی دارد، که از جمله شامل انجام وظایف و مسئولیت ها در شرکت توسط کارکنان با صرف زمان و تلاش در جهت برآورده کردن نیازهایشان می باشد. شرکتهای دارای منابع انسانی ماهر و کارامد می توانند به اهداف نهایی شان دست یابند. به علاوه اطلاعات مربوط عملکرد، فعالیتها آموزش و توسعه در سازمان، ترفیع، انتقال ، حقوق و مزایا، پاداش در ازای عملکرد و امثال آن اهمیت مساله را افزایش می دهد (آكناز[5]،163؛2009).


[1]. Performance

[2]. Uygur &Ulusoy

[3]. Erkut et al

[4].Cosgun

[5].Aktas


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک های رهبری، سبک های نوین رهبری مالی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک های رهبری، سبک های نوین رهبری مالی

دسته بندی : کارآفرینی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 116 کیلو بایت

تعداد صفحات : 40

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک های رهبری، سبک های نوین رهبری مالی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

2-4-5 سبک های نوین رهبری مالی

منظور از سبک های نوین رهبری در حوزه مالی عبارتنداز: مدیرانی که برای تصمیم گیری، برنامه ریزی، کنترل و رهبری فعالیت های عملیاتی سازمان خود از اطلاعات بدست آمده از روش های کنترل جامع کیفیت (TQC)، مدیریت بر مبنای فعالیت ((ABM، هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)، سیستم مدیریت هزینه CMS))، مدیریت به موقع موجودی­ها JIT)) و حسابداری سنجش مسئولیت (RA) که توسط حسابداران مدیریت تهیه می شوند، استفاده کنند.

2-4-5-1-سیستم کنترل کیفیت در موسسه های حسابرسی

ضوابط رفتار حرفه‌ای انجمن های حرفه‌ای حسابداران رسمی، اعضای خود را از جمله ملزم می‌سازد در موسسه‌هایی کار کنند که برای اطمینان از شایستگی خدمات ارائه شده و کفایت نظارت انجام شده، از سیستم کنترل کیفیت برخوردارند. از آنجا که خدمات حسابداران رسمی با منافع عمومی سروکار دارد و واقع بینی و درستکاری حسابداران رسمی مبنای اعتماد عمومی قرار می‌گیرد، موسسه‌های حسابرسی باید برای خدماتی که در زمینه حسابرسی عرضه می‌کنند سیستم کنترل کیفیت داشته باشند. هر موسسه حسابرسی مسئولیت دارد اطمینان پیدا کند که کارکنانش استانداردهای حرفه‌ای مربوط به کارهای حسابرسی را رعایت می‌کنند. سیستم کنترل کیفیت در مفهوم وسیع آن، فرایندی است که به موسسه حسابرسی اطمینانی معقول می‌دهد که کارکنانش استانداردهای حرفه‌ای مربوط و استانداردهای کیفی موسسه را رعایت می‌کنند. سیاستها و روشهای طراحی شده برای استقرار سیستم در یک بخش از فعالیت موسسه ممکن است با سیاستها و روشهای طراحی شده برای بخش دیگر یکسان، متفاوت یا وابسته به یکدیگر باشند، اما هدف سیستم برای تمام بخشهای فعالیت موسسه یکسان است. هر سیستم کنترل کیفیت دارای محدودیتهای ذاتی است که اثربخشی آن را کاهش می‌دهد. تفاوت در عملکرد و درک هر فرد از الزامات حرفه‌ای و سیاستها و روشهای کنترل کیفیت موسسه است .

سیاستها و روشهای کنترل کیفیت مربوط به موسسه حسابرسی باید دربرگیرنده عناصر زیر باشد:
الف- استقلا‌ل،درستکاری، و واقع بینی

ب - مدیریت نیروی انسانی

ج - پذیرش کار و تداوم روابط با صاحبکاران

د - عملکرد کار حسابرسی

ه – نظارت



2-4-5-2-تعریف مدیریت بر مبنای فعالیت

مدیریت بر مبنای فعالیت[1] عبارت است از یک روش سیستماتیک بررسی، برنامه ریزی‌، کنترل و بهبود هزینه های سرمایه ای که بر اصل هزینه های مصرفی فعالیت ها تمرکز دارد.سیستم‌های مدیریت بر مبنای فعالیت برخلاف سیستم‌های سنتی هزینه که بر کارکنان متمرکز هستند، بر کار تکیه دارند. رکن اصلی مدیریت بر مبنای فعالیت، حسابداری فعالیت[2] است.به عبارت دیگر مدیریت بر مبنای فعالیت از تکنیک های مدیریت هزینه مبتنی بر فعالیت است. فعالیت، کار انجام شده (مجموعه اقدامات) توسط افراد، تجهیزات، فن آوری یا امکانات است که در فرآیند صورت می گیرد. مدیریت بر مبنای فعالیت بر مدیریت فعالیت ها جهت بهبود عملکرد ، توجه و تمرکز دارد.در حقیقت مدیریت بر مبنای فعالیت سطح جدیدی از اطلاعات ترکیبی را در نظر دارد که هر دو می توانند برای بهبود مصرف تصمیم گیری بکار گرفته شود. مدیریت بر مبنای فعالیت در واقع ابزار مدیریت اطلاعات و نه یک روش ارزیابی وضعیت مالی می باشد. مدیریت بر مبنای فعالیت روشی است که نه تنها به موضوعات استراتژیک نظیر سودآوری، مشتریان یا خدمات می پردازد بلکه با تجزیه و تحلیل آنها سعی می کند فعالیت­های غیر ارزش زا ، محرک های هزینه، عملیات و فرصت ها را با طراحی مجدد فرآیندهای کسب کار تعیین نماید یا به عبارت دیگر اطلاعات لازم در مورد اینکه کدام محصول یا مشتری سودآور هستند و کدام فعالیت غیر ارزش زا باید حذف شود را برای مدیران ارشد سازمان فراهم می سازد.


[1] Activity-Based Management

[2] activity accounting

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:53 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق،اخلاق حرفه ای، اخلاق حرفه ای در حسابداری، سبک های رهبری، سبک های نوین

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق،اخلاق حرفه ای، اخلاق حرفه ای در حسابداری، سبک های رهبری، سبک های نوین رهبری مالی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 158 کیلو بایت

تعداد صفحات : 42

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اخلاق،اخلاق حرفه ای، اخلاق حرفه ای در حسابداری، سبک های رهبری، سبک های نوین رهبری مالی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

2-1 مقدمه 15

2-2 مبانی نظری تحقیق 15

2-2-1 تعریف اخلاق 15

2-2-1-1 تعاریف و دیدگاه بزرگان از اخلاق 16

2-2-1-2 اهمیت اخلاق 16

2-2-1-3 انواع اخلاق 17

2-2-2 اخلاق حرفه ای 17

2-2-2-1 مفهوم اخلاق حرفه‌ای 18

2-2-2-2 ویژگی‌های اخلاق حرفه‌ای 18

2-2-2-3 ویژگی‌های افراد دارای اخلاق حرفه‌ای 19

2-2-2-4 نظام‌های عمده اخلاق حرفه ای 20

2-2-2-5 عوامل پایه‌ای و اساسی در اخلاق حرفه ای از دیدگاه زیونتس 21

2-2-2-6 ضرورت ترویج اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها و موسسات 22

2-2-2-7 آموزش‌های لازم در خصوص ترویج اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها و موسسات 23

2-2-2-8 وظایف مدیران در اخلاقی كردن سازمان‌ها 23

2-2-2-9 ضمانت اجرای رعایت قواعد اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها و موسسات 24

2-2-2-10 مهمترین ضرورت اجرای قوانین در خصوص رعایت قواعد اخلاقی 24

2-2-2-11 مشكلات و موانع اخلاق حرفه‌ای 25

2-2-2-12 عوامل تأثیرگذار بر اخلاق حرفه‌ای از نظر پنیو 25

2-2-2-13 موانع رشد اخلاق حرفه‌ای در سازمانها ، موسسات و محیط های كسب وكار 26

2-3 اخلاق حرفه ای در حسابداری 29

2-4 سبک های رهبری 31

2-4-1 تعاریف رهبری 31

2-4-2 ویژگیهای شخصیتی رهبر 31

2-4-3 مدلهای رهبری 32

2-4-4 نظریات موقعیتی و اقتضایی 34

2-4-4-1 نظریه مسیر- هدف 34

2-4-4-2 دوره (سیکل) زندگی 34

2-4-4- 3 نظریه جایگزینی رهبری 35

2-4-4-4 نظریه اسنادی رهبری 35

2-4-4- 5 نظریه رهبری فره مند 36

2-4-4-6 نظریه رهبری ممتاز 37

2-4-4-7 رهبری تیمی 37

2-4-4-8 رهبری خدمتگزار 38

2-4-4-9 رهبری تحول آفرین 38

2-4-5 سبک های نوین رهبری مالی 38

2-4-5-1-سیستم کنترل کیفیت در موسسه های حسابرسی 39

2-4-5-2-تعریف مدیریت بر مبنای فعالیت 40

2-4-5-3-هزینه یابی بر مبنای فعالیت 40

2-4-5-4-سیستم مدیریت هزینه 42

2-4-5-5-حسابداری سنجش مسئولیت 43

2-4-5-6-مدیریت به موقع موجودی 44

2-5 پیشینه تحقیق 45

2-5-1 مطالعات انجام شده در جهان 45

2-5-2 مطالعات انجام شده در ایران 47

2-1 مقدمه

در این فصل ، ابتدا به بیان مبانی نظری تحقیق حاضر که در مورد تعاریف و ویژگی های اخلاق ، اخلاق حرفه ای ، اخلاق حرفه ای در حسابداری و سبک های رهبری است ، پرداخته می شود و سپس به بیان و مرور کارها و مطالعات انجام شده در ایران و خارج از ایران پرداخته می شود و در نهایت اقدام به جمع بندی و نتیجه گیری در این فصل می شود .

2-2 مبانی نظری تحقیق

2-2-1 تعریف اخلاق

اخلاق از مقولاتی است که با فطرت بشر سرشته است و همواره در زندگی او از آغازین روزهای تاریخ تا کنون نقش اساسی داشته است ،البته به این مقوله نگاه های متفاوتی شده است و بنابراین تعریف های متفاوتی هم از آن ارائه شده است. اخلاق بر وزن افعال كلمه‏اى عربى و جمع واژه خلق است. خلق مجموعه صفات ،ویژگی ها، حالات و خوی درونی که در نفس راسخ و سرچشمه‌ی گفتار و رفتار انسان هستند به گونه‏اى كه انسان، بى درنگ و بدون اندیشه، كار پسندیده و یا ناپسندى را انجام دهد، در مقابل خَلق که هیأت و شكل ظاهرى و جسمى آدمى است كه با چشم دیده مى‏شود.( بیات ، 1387). اعمال انسان متناسب با ویژگى‏هاى نفسانى اوست؛ یعنى اگر صفات نفسانى كسى نیكو باشد اعمال او هم نیكو خواهد بود. به همین دلیل وقتى كسى همواره اعمال خوبى انجام مى‏دهد، مى‏گویند اخلاق او خوب است و كسى که همواره اعمال بدى انجام مى‏دهد مى‏گویند اخلاق او بد است. موضوع اصلى علم اخلاق، نفس انسانى است، كه محل استقرار خوی و خصلت های نیك و بد است و سبب انجام كارهاى پسندیده و ناپسند مى‏گردد. (بیات ، 1385). «تهذیب اخلاق»، «تهذیب نفس» و «تزكیه نفس» بیان دیگرى است از علم اخلاق اند. شهید مطهرى مى‏نویسد: «اخلاق عبارت است از علم زیستن، یا علم چگونه باید زیست .... در حقیقت، چگونه زیستن دو شعبه دارد: شعبه چگونه رفتار كردن و شعبه چگونه بودن. چگونه رفتار كردن، مربوط مى‏شود به اعمال انسان (كه البته شامل گفتار هم مى‏شود) كه چگونه باید باشد و چگونه بودن، مربوط مى‏شود به خویها و ملكات انسان كه چگونه و به چه كیفیت باشد...». در واقع اخلاق شناخت بایدها و نبایدها و پرورش صفات نیكو و خلقیات فاضله در قلب و دل و بازتاب آنها در عمل است که زیربنای رشدِ شخصیت انسانی هر فردی را تشکیل داده و منجر به ایجاد شخصیتی متعادل و انسانی خواهد شد (اعتمادی و همکاران، 1391). اولین گام در اخلاق، خود شناسی و خودسازی فردی است. اخلاق فردی سه مرحله دارد؛ مرحله اول شناخت نقاط ضعف و نقاط قوت فردی، مرحله دوم تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف و مرحله سوم رسیدن به عزت و اعتماد به نفس در سایه باور و عمل به دستورات الهی است. در هریک از این سه مرحله موانعی وجود دارد که مانع از خودشناسی ، خودسازی و خودباوری می شود. برای انجام این مهم باید از خودشناسی آغاز کرد تا به ضرورت خودسازی و رسیدن به مرحله خودباوری و در نهایت به خداشناسی و خدا محوری در زندگی رسید (اعتمادی و همکاران ، 1391 ).

2-2-1-1 تعاریف و دیدگاه بزرگان از اخلاق

امام على علیه السلام اخلاق و صداقت را دو عامل و سرآمد ایمان معرفى نموده و مى فرماید (( سرآمد تمام وظائف اخلاقى براى افراد با ایمان این است که خود را به صفات حمیده و اخلاق پسندیده متصف و متخلق سازند و خویشتن را بزیور راستى و راستگویى بیارایند )).

ارسطو مى گوید: فضیلت نفسانى یا اخلاقى باید کسب شود و به درجه عادت برسد، و عمل به آن شاق و دشوار نباشد، بلکه از روى رغبت و لذت و علم و اختیار واقع شود. و هر گاه این شرایط فراهم آید فضیلت ممدوح خواهد بود ( دیلمی ، 1388) .

دکارت عقیده دارد که اگر چه هر فردى از ما از افراد دیگر جداست ، ولیکن چون تنها نمى توانیم زیست کنیم ، ناچار باید منافع خود را تابع منافع حقیقى جماعتى، که جزء آنها هستیم بنمائیم و اگر کسى این حس را داشته باشد که صلاح کل، مقدم بر صلاح جزء است، مکارم والاء از او ظهور خواهد کرد، و حتى براى خدمت به دیگران جان خود را به خطر خواهد انداخت. خلاصه، آن که عمل انسان همواره باید موافق عقل باشد و اگر چنین شود البته سعادت و خرسندى خاطر ،که مراد و منظور از علم اخلاق همان است ، حاصل خواهد گردید.

سقراط بیان می کند که انسان جویاى خوشى و سعادت است و جز این تکلیفى ندارد، اما خوشى به استیفاى لذات و شهوات به دست نمى آید، بلکه بوسیله جلوگیرى از خواهش هاى نفسانى، بهتر میسر مى گردد. و سعادت افراد در ضمن سعادت جماعت است، بنابراین ، سعادت هر کس در این است، که وظائف خود را نسبت به دیگران بهتر انجام دهد. بنابراین دانش بشر، باید او را به سوى سعادت سوق دهد، نه اینکه هر چه بیشتر و زیادتر به فساد آلوده اش نماید.

2-2-1-2 اهمیت اخلاق

اخلاق در زندگی انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا انسانیت انسان وقتی شکل می گیرد که ارزشهای اخلاقی در وجود او متبلور شود . هر انسانی را به میزان ظهور ارزش­های اخلاقی در افکار و گفتار و رفتار ارزیابی می کنند، اولین نمودی که از یک شخص در جامعه ظاهر می شود اخلاق آن فرد است. فضائل اخلاقی مطلق است و همه آن را می پسندند..پیامبر اسلام(ص)می فرمایند: من برای تکمیل کردن خوبی های اخلاقی مبعوث شدم ( مطهری ، 1364 ).

2-2-1-3 انواع اخلاق

در این قسمت به شاخه ها و انواع اخلاق پرداخته می شود که در ذیل آمده است .

1- درارتباط با خدا ؛ اخلاق بندگی یا خدا محوری: انسان نسبت به خالق و آفریدگار خود، وظایف اخلاقی دارد. هر كسی احساس می کند هر چه دارد از خدای متعال است و تنها با عبادت معبود حقیقی هستی آرامش می یابد. فضایل و رذایل مربوط به رابطه انسان و خدا در اخلاق بندگی مشاهده می گردد. فضایلی مانند شكر، توكل‌،‌ ایمان، عبادت، اخلاص،‌ تسلیم، تقوا ‌و...در این قسم جای دارد.

2-درارتباط با خود ؛ اخلاق فردی: هر انسانی نسبت به خود نیز وظایفی دارد. فضایل و رذایل مربوط به حیات فردی انسان ها، فارغ از رابطه با غیر در اخلاق فردی بحث می شود. فضایل صبر، شجاعت، حسن تدبیر، شهامت، حلم،‌ عفت،‌ حیا، زهد، قناعت و... و رذایلی از قبیل جبن، تهور، عجله، غضب، عجب و ... در این بخش خواهد آمد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:52 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ساختار سرمایه،بازده سرمایه گذاری،بازده غیر عادی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ساختار سرمایه،بازده سرمایه گذاری،بازده غیر عادی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 65 کیلو بایت

تعداد صفحات : 36

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ساختار سرمایه،بازده سرمایه گذاری،بازده غیر عادی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

2-1- مقدمه................................................................................................................................... 11

2-2- مبانی نظری ....................................................................................................................... 11

2-2-1- ساختار سرمایه..................................................................................................... 11

2-2-2- عوامل موثر بر تصمیمات ساختار سرمایه..................................................... 13

2-2-3- تئوری ساختار سرمایه..........................................................................................19

2-2-3-1- نظریه سنتی ............................................................................................21

2-2-3-2- دیدگاه مودیلیانی و میلر........................................................................22

2-2-3-3- تئوری موازنه ایستا .................................................................................23

2-2-3-4- تئوری سلسله مراتبی ............................................................................25

2-2-3-5- تئوری عدم تقارن اصلاعاتی..................................................................26

2-2-3-6- نظریه هزینه های نمایندگی بدهی ....................................................27

2-2-3-7- مذاکره مجدد و انحلال شرکت ...........................................................28

2-2-3-8- نظریه صلاحدید مدیریت .....................................................................29

2-2-4- بازده سرمایه گذاری.............................................................................................29

2-2-5- بازده غیر عادی.....................................................................................................31

2-3- پیشینه پژوهش................................................................................................................32

2-3-1- پژوهش‌های خارجی............................................................................................32

2-3-2- پژوهش‌های داخلی..............................................................................................37

2-4- خلاصه فصل........................................................................................................................39

2-1- مقدمه

هدف شرکت های سهامی و مدیران آن ها حداکثر کردن ارزش حقوق صاحبان سهام و به عبارت دیگر حداکثر نمودن ارزش شرکت و سهام آن است. این حداکثر سازی مستلزم به کارگیری بهینه منابع مالی و کسب بازده و ریسک متناسب است. موضوع ساختار سرمایه و ترکیب بهینه آن و به عبارت دیگر تامین مالی شرکت از منابع مختلف، مبحثی است که نخستین بار توسط مودیلیانی و میلر در سال 1958 مطرح شده و از آن زمان تاکنون مبنای بسیاری از تحقیقات مالی قرار گرفته است و بعضا تحقیقات مذکور منتج به ارائه تئوری های جدید نیز شده است. با وجود اینکه تحقیقات زیادی در مورد ساختار سرمایه صورت گرفته است، اما هنوز موضوع ساختار سرمایه از جمله مباحث مدیریت مالی است که تاکنون هیچ راه حل قطعی و روشنی برای آن ارائه نشده است.

در این فصل مبانی نظری و پیشینه پژوهش تشریح می شود. در بخش مبانی نظری، به تشریح نظریه های موجود پیرامون ساختار سرمایه، بازده سرمایه گذاری و عوامل موثر بر آن و بازده غیر عادی پرداخته می شود. در ادامه خلاصه ای از پژوهش های داخلی و خارجی پیشین مرتبط با موضوع پژوهش و در پایان خلاصه ای از فصل بیان می شود.

2-2- مبانی نظری

2-2-1- ساختار سرمایه

نظریه پردازان مالی تعاریف مختلفی از ساختار سرمایه ارائه کرده اند که هر یک از این تعاریف جنبه ای از روش های تامین مالی را به عنوان ساختار سرمایه بیان می کند.

کوپر[1] (1983) ساختار سرمایه را به عنوان نسبت اوراق بهادار قدیمی تر (دارای رتبه بیشتر) به جمع سرمایه گذاری ها تعریف می کند. هازی[2] (1999) اعتقاد دارد که ساختار سرمایه تعادل بین بدهی ها و دارایی ها، ماهیت دارایی ها و ترکیب استقراض شرکت ها بوده و ترکیبی از سهام عادی، سهام ممتاز و زیر مجموعه های مرتبط با آن، سود انباشته و بدهی های بلند مدتی است که واحد تجاری برای تامین مالی دارایی های خود از آن ها استفاده می کند.

بلکویی[3] (1999) ساختار سرمایه را ادعای کلی بر دارایی های شرکت معرفی می کند. وی ساختار سرمایه را شامل اوراق بهادار منتشر شده عمومی، سرمایه گذاری خصوصی، بدهی بانکی، بدهی تجاری، قراردادهای اجاره و... می داند که معمولاً از طریق نسبت هایی مانند نسبت بدهی به مجموع دارایی ها، نسبت حقوق صاحبان سهام به مجموع دارایی ها و نسبت بدهی ها به حقوق صاحبان سهام اندازه گیری می شود.

مودیلیانی و میلر[4]که از این پس آن ها را به صورت (MM) نشان می دهیم، در سال 1958، شالوده نظریه ای را با تدوین الزامات تعادل بازار برای خط مشی بدهی بهینه، پی ریزی کردند. آن ها نشان دادند که اگر خط مشی سرمایه گذاری های شرکت را ثابت فرض کنیم، با صرف نظر کردن از مالیات ها و هزینه های قرارداد، خط مشی تامین مالی شرکت بر ارزش جاری بازار آن بی تاثیر است . فرضیه عدم ارتباط ساختار سرمایه آن ها نشان می دهد که انتخاب خط مشی تامین مالی شرکت نمی تواند ارزش شرکت را تغییر دهد، مگر آنکه بر توزیع احتمال کل جریان های نقدی شرکت اثر بگذارد. با وجودی که (MM) برای همیشه نقش تحلیل اقتصادی رادر بحث ساختار سرمایه تغییر دادند، اما مطالعات آن ها، با خط مشی تامین مالی مورد عمل درشرکت در تعارض است.

فرضیه بی ارتباطی مودیلیانی و میلر حاکی از آن است که خط مشی های تامین مالی تنها وقتی بر ارزش شرکت اثر می کند که تغییری در جریان های نقدی شرکت ایجاد شود. تحلیل اولیه روی این پرسش هنجاری که (( نسبت بهینه بدهی به سرمایه چگونه تامین می شود؟ )) بر نظریه مودیلیانی و میلر مبتنی بود که می گفت خط مشی سرمایه گذاری و خط مشی تامین مالی از یکدیگر متمایز است. اگر خط مشی سرمایه گذاری کلاً ثابت فرض شود، تحلیل عوامل موثر بر جریان های نقدی از قبیل وجود پیامدهای مهم مالیاتی، وجود هزینه های عمده قرارداد و نمایندگی و سایر وابستگی های متقابل بین انتخاب خط مشی تامین مالی و سرمایه گذاری تمرکز می یابد؛ مودیلیانی و میلر(1963) استدلال می کردند که چون در محاسبه مالیات بر درآمد شرکت، پرداخت های بهره کسر می شود، هرقدر در ساختار سرمایه بدهی بیشتر باشد، بدهی مالیاتی شرکت کمتر و جریان نقدی بعد از مالیات آن بیشتر می شود و ارزش بازار شرکت افزایش می یابد.(MM) در مدل مالیاتی خود نشان دادند که مالیات در شرکت ها باعث ایجاد یک رابطه مثبت بین جهت تغییرات اهرم مالی و قیمت سهام می شود. بر اساس تئوری MM، هر شرکتی که مالیات می پردازد، از مزیت استقراض بهره مند می شود، هر چه نرخ نهایی مالیات زیادتر باشد ، نفع حاصل شده بیشتر خواهد بود.


[1] Cooper

[2] Hussy

[3] Belkaui

[4] Modigliani.Franco and Miller.Merton

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:52 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات